10 عاملی که سریال مون نایت برای موفقیت به آنها نیاز دارد

10 عاملی که سریال مون نایت برای موفقیت به آنها نیاز دارد

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ راهی بپردازیم که سریال مون‌نایت برای موفقیت و ماندگاری و شکوفایی دراز مدت در MCU   به آن‌ها نیاز دارد. پس با ما همراه باشید...

راستی بد نیست برای اینکه فعلا وارد باغ بشید  این مقاله و این مقاله و این مقاله و این مقاله  را هم یک نگاهی بیندازید.

 

۱۰. پرداختی عمیق به پیشینه‌ی مون‌نایت

پرداختی عمیق به پیشینه‌ی مون‌نایت

البته شاید این مورد برای تعدادی از شما مشهود باشد، اما در MCU توسعه‌ی اسطوره‌ها و پرداخت به پیشینه‌ی ابرقهرمانان، چیزی نیست که از ابتدا مورد توجه جدی قرار بگیرد. مون‌نایت شخصیتی‌است که دارای عمق بسیار زیادی‌ است به‌طوری که حتی اگر قرار باشد به عمق شخصیتی او غور هم نشود، اما باز می‌توان با پرداخت به مسائلی مانند خدایان یا مسائل بهداشت روانی و پیچیدگی‌های آن داستان‌های درگیرکننده‌ای برای او سرایید. اما با این وجود اگر MCU بنای ابتدایی معرفی این شخصیت را در یونیورسش برپایه‌ی پیشینه‌ی شخصیتی و اوریجین او پایه‌گذاری کند قطع به یقین سبب شکوفایی و ایستادگی این شخصیت در بلندمدت در این یونیورس سینمایی خواهد بود‌ نکته‌ای که یاری‌رسان این شخصیت‌ در جهت ایصال به این ویژگی مثبت می‌شود این است که این شخصیت قرار است نه در یک اثر سینمایی بلکه در یک مینی سریال چند قسمتی معرفی شود که دست سازندگان را خیلی برای انجام این کار باز می‌کند.

 

۹. عملکردی مستقل در عین وفاداری به عناصر  MCU

عملکردی مستقل در عین وفاداری به عناصر  MCU

خب این عامل، یک عامل بسیار ظریف و حساب‌شده در جهت به‌ موفقیت‌ رسیدن سریال مون‌نایت است. علاوه‌بر نکته‌ی قبلی، سریال باید در لبه‌ی یک پرتگاه حرکت کند، یعنی در عین این که این اثر در یونیورس عظیم مارول جریان دارد، اما باید رو پاهای خودش بایستد و مستقل باشد. طبیعتا باید شاهد ارجاع‌دهی‌هایی به آثار مختلف MCU باشیم اما توجه به این نکته ضروری‌ست که پس از امثال "جنگ بی‌نهایت‌"ها و "پایان بازی"ها نیاز به آثاری است که با لحنی نسبتا متفاوت، طراوت خاصی را به MCU بدمند؛ با این کار چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ علاوه بر نشاط ایجادشده، سبب فراهم‌سازی بستر مناسب برای معرفی شخصیت‌های جدید بسیاری نیز به این یونیورس عظیم سینمایی می‌شود، شخصیت‌هایی که با ورودشان علاوه بر القای نشاط و تازگی و تنوع، استحکام بالایی را به آثار مرتبط با مون‌نایت، حالا چه سریال فعلی و چه آثار احتمالی بعدی می‌دهد.

 

۸. داشتن رابطه‌ای ظریف و قابل‌فهم با  MCU

مون نایت (Moon Knight)

خب این عامل ارتباط دقیقی با عامل قبلی دارد؛ نکته‌ی مهم ماجرا دقیقا سر همین راه رفتن لبه‌ی پرتگاه است؛ یعنی درست است که این سریال باید روی پای خودش بایستد، اما در عین حال باید جریان داشتن این اثر در MCU کاملا برای تماشاگرانش ملموس و مشهود باشد. مثال دمِ‌دستی این قضیه هم آثار مارول/نتفلیکس بودند؛ یعنی درست است که این آثار به لحاظ فنی و تئوری جزءی از MCU تلقی می‌شدند(اینجا کاملا توضیح دادیم)، اما عدم وجود هرگونه تعامل و ارتباط با دیگر شخصیت‌ها و رویدادهای یونیورس مارول باعث شد تا وجود این آثار در MCU در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. این شرایط خطری برای سریال مون‌نایت هم قرار دارد، چرا که استایل روایی این سریال می‌تواند از طرفی مثل آثار نتفلیکسی، نتواند ارتباط متعادل خود با MCU را حفظ کند و از طرفی هم ممکن است به دام کلیشه بیفتد. برای همین، حفظ یک ارتباط مشهود و در عین حال ظریف با MCU برای این سریال می‌تواند عامل مهمی در تضمین موفقیت این سریال شود و این چالش را به فرصت بدل کند.

 

۷. عدم تلاش برای تقلید از بتمن

عدم تلاش برای تقلید از بتمن

شاید در نگاه اول شباهت‌های این دو شنل‌پوش از مارول و دی‌سی توجه شما را به خودتون جلب کند (این مقاله را بخوانید). به هرحال هر دو شخصیت‌هایی هوشیار و ثروتمند هستند که از گجت‌های پیشرفته‌ای برای مبارزه با جرم و جنایت استفاده می‌کنند. اما در عین احترام به افرادی که این جنین نظری دارند باید بگویم این سطحی‌ترین نظری است که می‌شود در این خصوص داد. بگذارید همین حالا که حدود یک سال و خرده‌ای تا آغاز پخش این سریال مانده اعلام می‌کنم که طی مقاله‌ای جدا بهتون ثابت می‌کنم مون‌نایت نه‌تنها یک کپی از بتمن نیست بلکه کاملا نسبت به بتمن از هر جهت برتری دارد! در شخصیت مون‌نایت چندین لایه‌ی عمیق وجود دارد که پرداخت به آن‌ها و روابط تنگاتنگش با خونشو و تمرکز دقیق سریال روی آن‌ها می‌تواند موجب موفقیت این سریال شود. اما اگر با وجود تفاوت‌های عمیقی این دو شخصیت در عین شباهت‌های سطحی‌شان بایکدیگر دارند، سعی شود در ساخت این اثر از شخصیت‌پردازی، داستان‌ها و یا هر الِمان‌ مربوط به شوالیه‌ی تاریکی استفاده شود، سریال با کله سقوط خواهد کرد.

 

۶. به‌کارگیری لحنی دارک و متفاوت

به‌کارگیری لحنی دارک و متفاوت

در حالی که دنیای سینمایی مارول به استفاده از لحنی طنز با درون‌مایه‌های کمیک معروف است و با این روش توانسته در جلب مخاطب و فروش به موفقیت به‌سزایی برسد، اما در مورد سریال مون‌نایت ماجرا فرق می‌کند؛ به دلیل اینکه کمیک‌های این شخصیت دارای تم و فضایی خشن و دارک هستند و با مفاهیمی پیچیده و جذاب روانشناختی آمیخته شده‌اند ایجاب می‌کند تا لحن این سریال‌ هم کاملا دارک و متفاوت از دیگر آثاری باشد که تاکنون از MCU دیده‌ایم. برای اینکه این سریال در جلب مخاطب و شناساندن مون‌نایت به تماشاگران موفق باشد و دورنمای این شخصیت در یونیورس مارول تضمین شود، نیاز است تا در سریال، به عواملی که سبب محبوبیت این شخصیت در کمیک‌ها انجامیده وفادار باشند و لحنی متناسب با شخصیت‌پردازی او ارائه شود.

 

۵. اجتناب از غیرابرقهرمان‌نمایی مون‌نایت

اجتناب از غیرابرقهرمان‌نمایی مون‌نایت

یک اشتباه رایج که هنگام اقتباس آثار قهرمانانی که دارای زندگی دارک و خشن هستند رخ می‌دهد، این است که سازندگان بیش از حد بر عنصر خشونت و لبه‌داربودن شخصیتی آن‌ها مانور می‌دهند و گاها باعث می‌شوند تا قهرمان مورد نظر بیشتر به یک ضدقهرمان و یا حتی ویلن نزد مخاطب هدف تغییر کاربری پیدا کند که این امر به‌واسطه‌ی تضادی که با ذات شخصیت دارد به ضرر سریال تمام شود. از آن‌جایی که مون‌نایت برای اولین بار قرار است در یک اثر لایواکشن حضور یابد این خطر وجود دارد که با این پرداخت افراطی مذکور، مون‌نایت در کنار دیگر شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول مثل یک وصله ناجور به چشم آید و به بافت‌های داستانی و شیمی بین شخصیت‌ها آسیب برساند؛ اما این به این معنا نیست که باید از لحن دارک و فضای تیره‌وتار فاصله گرفت و حتی خشونت را کمرنگ کرد، چرا که همان‌طور که در عوامل قبلی ذکر شد از لوازم موفقیت این اثر پرداخت متعادل به این موارد است. در واقع مسئله این است که باید با احترام به شخصیت‌پردازی مون‌نایت و انگیزه‌ها و اعمال قهرمانی او، باید کنستانتره‌ای تحویل مخاطب داده شود که شامل مخلوطی متعادل از خشونت ذاتی مارک اسپکتور و اهداف و انگیزه‌های ابرقهرمانی او باشد.

 

۴. پرداخت به هویت‌های مختلف مون‌نایت

پرداخت به هویت‌های مختلف مون‌نایت

یک ویژگی منحصربه‌فردی که بر خلاف سایر ابرقهرمانان مارول در مون‌نایت وجود دارد، شخصیت‌های متعددی است که او به واسطه‌ی اسکیزوفرنی‌اش با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند. این خود عنصری جذاب است که اگر به درستی در این اثر بهش پرداخته شود یکی از متفاوت‌ترین آثار ابرقهرمانی در مدیوم سینما و تلویزیون را تحویل مخاطبین خواهد داد و خواهد توانست با ارائه‌ی یک روایت پیچیده و جذاب، طیف متنوعی از مخاطبین جدید را جذب این یونیورس کند چرا که همان‌طور که قبلا ذکر شد MCU اکنون یک برند تثبیت شده است و مخاطبین خود را دارد و سران این استودیو در پی آن هستند که در فازهای پیش‌رو با انجام ریسک‌های متعدد طیف جدید و متنوعی را از تماشاگران را جلب کند. این استراتژی تقریبا همین الان هم برای تیزبینان مشهود است: شیفتگان آثار رزمی، جاسوسی، فانتزی و دارک و پیچیده می‌توانند به ترتیب با شانگ‌چی، بلک‌ویدو، اترنالز و مون‌نایت اغنا شوند و جذب این یونیورس شده و بر شمار بینندگانش بیفزایند. از طرف دیگر، این حقیقت که مون‌نایت قرار است با یک سریال و نه یک اثر سینمایی پای خود را به MCU باز کند خود حاکی از این است که سازندگان از اهمیت داستان‌پردازی و پتانسیل چندشخصیتی بودن اسپکتور و بستر مورد نیازش آگاه بوده‌اند که این خود عاملی امیدوارانه برای ما هواداران و شیفتگان سینه‌چاک مون‌نایت است.

 

۳. ریسک‌پذیری و جسارت‌ به‌ خرج‌ دادن

 ریسک‌پذیری و جسارت‌ به‌ خرج‌ دادن

مون‌نایت شخصیتی جذاب و کاریزماتیک است که همه کسانی که اهل کمیک هستند با او آشنایی دارند، اما از آنجایی که طیف گسترده‌ای از مخاطبان این یونیورس با مون‌نایت آشنایی ندارند و صرفا با آثار سینمایی با مارول آشنا هستند، سازندگان باید صفر تا صد جذبه‌های او را روی دایره بریزند و بنا را از ابتدا بسازند؛ برای همین آن‌ها به ریسک‌پذیری و جسارت بالایی نیاز دارند چرا که باید طبق کمیک‌ها فضای دارک و تیره و خشونت‌آمیز را در ذیل رعایت نکاتی که بالاتر ذکر کردم ظهور و بروز دهند و انعطاف‌پذیری را هم چاشنی کارکنند(ایشالا در مقاله‌ای جداگانه خواهم گفت که مون‌نایت می‌تواند منعطف‌ترین قهرمان در کل MCU باشد) و با ارائه‌ی یکجای جان‌مایه‌ی شخصیتی مون‌نایت ضمن ادا کردن حق مطلب درباره این کاراکتر پرکاریزما، موفقیت فرانچایز مون‌نایت را هم تضمین کنند.

 

۲. بهره‌بردن از پتانسیل‌های عرفانی و جادویی  MCU

بهره‌بردن از پتانسیل‌های عرفانی و جادویی  MCU

در حالی که دنیای سینمایی مارول وقت نسبتا زیادی را به ابعاد کیهانی و اساطیری و زمینی یونیورسش با آثاری مثل اونجرز و نگهبانان کهکشان و فرانچایز تور، پرداخته است، اما سوای فیلم دکتر استرنج، هرگز در زمینه‌ی ابعاد عرفانی و جادویی نتوانسته آن‌چنان که باید، حق مطلب را ادا کند. کمیک‌های مون‌نایت اما سرشار از لحظات عرفانی و فضاهای عرفانی و معنوی و جادویی است که پتانسیل بکری برای استفاده دارد. از رابطه‌ی مارک با خونشو به عنوان خدای مصریان گرفته تا اختلالات چندشخصیتی‌اش، همه و همه بستر مناسبی برای پرداخت به این جنبه‌ی عرفانی در یونیورس مارول است. این پارامتری است که حتی می‌تواند مانند یک کاتالیزور سبب اتصال هرچه سریعتر و بهتر این شخصیت به دیگر آثار MCU علی‌الخصوص دکتر استرنج شود و بعد عرفانی و جادویی این یونیورس را گسترش دهد.

 

۱. در آغوش‌ کشیدن عدم قطعیت!

پرداخت به هویت‌های مختلف مون‌نایت

هر کسی که ران "جف لمیر" برای مون‌نایت را خوانده باشد می‌تواند گواهی بر این مدعا باشد که یکی از مولفه‌های مون‌نایت در ژانر ابرقهرمانی عدم قطعیت اوست. باتوجه به ماهیت شخصیتی مارک اسپکتور و این که او دچار اختلالات چند شخصیتی است، نمی‌توان حتی یک لحظه به چیزهایی که از او می‌بینیم اعتماد کنیم! چرا که ممکن است تمامی این صحنات و اکت‌ها در ذهن مون‌نایت جریان داشته باشند! این عنصری است که سابقا در فیلم‌هایی همچون روانی آمریکایی هم ازش بهره برده شده بود. سریال هم باید این نکته را به عنوان مهم‌ترین سنگ‌بنای موفقیتش مد نظر داشته باشد؛ اینکه لازم نیست تمامی اتفاقات و تجربیات کاراکترها مثل یک لقمه‌ی حاضر و آماده در دهان مخاطب گذاشته شود بلکه باید رویداد و تکه‌های پازل جلوی مخاطب گذاشته شود و مخاطبین درگیر سریال شده و هر کدام برداشت خاص خود را از آن واقعه‌ی بخصوص داشته باشند و به بحث با یکدیگر بنشینند و این‌چنین است که یک اثر حتی در طول سالیان پویا باقی می‌ماند و مضمّن موفقیت آن خواهد بود؛ برای مثال شما را به یاد دو اثر سینمایی موفق دیگر در این زمینه می‌اندازم، جزیره‌ی شاتر و تلقین. آثاری که پس از گذشت سال‌ها هنوز هم پیرامونشان تئوری‌هایی مطرح می‌شود که هر کدام در جایگاه خود قابل بحث هستند و این یعنی این آثار نه تنها موفق بوده‌اند، بلکه از ظرف زمانی خود هم خارج شده و تا سال‌ها سر زبان‌ها خواهند افتاد.

 

خب به‌عنوان اولین مقاله‌ی رسمی‌ام برای محبوب‌ترین شخصیتم، سعی کردم یک پیش‌زمینه‌ی ذهنی بهتون بدم تا هنگام انتشار سریال با ذهن باز پذیرای این شخصیت پر کاریزما و جذاب باشید. همین‌جا هم این وعده رو بهتون می‌دم که حدود ده-بیست‌تا مقاله‌ی جامع از مون‌نایت برنامه‌ریزی شده تا به مرور، از الان تا حین برگزاری سریال تقدیمتون کنم و امیدوارم براتون مفید باشه و بتونید با این شخصیت به خوبی آشنا شوید...

  

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب‌سایت  CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دلیلی که ثابت میکند مون نایت ‌"بتمن مارول" نیست

شماره آخر کمیک مون نایت (MOON KNIGHT) ترجمه شد + لینک دانلود

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

معرفی خشن ترین قهرمانان مارول  

20 وسیله نقلیه برتر در دنیای کمیک: مون کاپتر

100 شخصیت برتر مارول – قسمت سوم

15 ابر قهرمانی که با بیماری زندگی می کنند !!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hznehafar6
#1 hznehafar6 1398-12-16 09:05
سلام عضو جدید هستم و این اولین نظری هستش که میدم
بنظرم اگه اینطوری که شما میگید پیش بره واقعا سریال کمیک بوکی خیلی خوبی از آب در میاد ولی اگر به قولشون عمل کنن و سریال هارو در حد آثار mcu با کیفت بسازن
نقل قول کردن
mehran spidey
#2 mehran spidey 1398-12-16 11:22
با تشکر از آقای هنجنی بابت مقاله

از ابتدا بگم که من عاشق آثار روان شناختی و سورئال هستم ! و کمیک های مون نایت دقیقا همون چیزی هست که دنبالش بودم . چون با فضاسازی معرکه و شخصیت پردازی جالب و البته روایت داستانی با پیچش های بعضا غیر منتظره علاوه بر یک اثر کمیک بوکی ، یک اثر روان شناختی منحصر به فرد رو نشون میده (( به ویژه نسبت به سایر ابرقهرمانان محبوب مارول کمیکس )) البته این رو هم بگم که شباهت بتمن و مون نایت تنها در یکسری فاکتور های ظاهری هست و از لحاظ شخصیت پردازی مون نایت شخصیت عجیب تر و پیچیده تری داره .

سریال مون نایت پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک اثر متفاوت و خارق العاده داره فقط امیدوارم به ریشه هاش وفادار باشه و دیزنی و مارول به خاطر سود بیشتر تغییراتی توش به وجود نیارند . اگه مون نایت موفق بشه به همه (( مخصوصا به بعضی از دیسی فن ها)) نشون میده که مارول هم شخصیت های دارک و خشن و به اصطلاح خفن خوبی داره که از شخصیت پردازی بهتری نسبت به خیلی شخصیت های دارک دیگه بهره می برند ....
نقل قول کردن
امیرحسین حاجی باقر نجار
#3 امیرحسین حاجی باقر نجار 1398-12-16 12:13
بی صبرانه منتظر مقاله های قدرتمند بعدی شما هستم تا با غرور و افتخار مطالعه کنم.ممنون آقای هنجنی.
نقل قول کردن
شروین سرکان
#4 شروین سرکان 1398-12-16 12:38
مونایت شخصیت جذاب و بنظرم بی شبهت به بتمن. ولی در قسمتی گفتید از هر جهت نسبت به بتمن برتری داره بنظرم باید افراد درموردش تصمیم بگیرین اینکه شما بگی یا من بیشتر نظر شخیصه. بههرحال باید نظر عموم رو در نظر گرفت که حرف شما متضاد.ممنون بابت مقاله.
نقل قول کردن
ComicBooke4Ever
#5 ComicBooke4Ever 1398-12-16 12:45
مقاله علی بود.به نظرم اگه این نکات رعایت بشوند سریال خوبی در میاد.کلا مون نایت شخصیت جالبیه.
راستی کسی میدونه تاریخ اولین قسمت سریال کی هست؟
نقل قول کردن
OAK_AVENGER
#6 OAK_AVENGER 1398-12-16 12:46
سلام به همه دوستان
مقاله که عالی بود و حرف نداشت
ولی با عرض معذرت این تیکه رو بخونید:
ولورین قدرت‌های ابرقهرمانی خاصی ندارد!!!! :o :eek:
نقل قول کردن
moali
#7 moali 1398-12-16 13:16
به نقل از shervin_md:
مونایت شخصیت جذاب و بنظرم بی شبهت به بتمن. ولی در قسمتی گفتید از هر جهت نسبت به بتمن برتری داره بنظرم باید افراد درموردش تصمیم بگیرین اینکه شما بگی یا من بیشتر نظر شخیصه. بههرحال باید نظر عموم رو در نظر گرفت که حرف شما متضاد.ممنون بابت مقاله.

من عادت دارم حرف‌هام رو با دلیل و سند ارائه میدم، انشاالله وقتی سریال منتشر بشه در یک مقاله مفصل و با ارائه ادله برتری مون نایت نسبت به بتمن رو ارائه میکنم...

عجله نکنید ;-)
نقل قول کردن
badlight
#8 badlight 1398-12-16 13:21
دوستان من با توجه به اینکه عاشق مارولم هیچوقت فرصت نکردم شخصیت مون نایت رو بشناسم و فقط برای اولین بار تو مجموعه کارتونی ultimate spiderman دیدمش و چیز زیادی درباره این شخصیت نمیدونم کسی از شما میتونه به جن کمک کنه؟
نقل قول کردن
badlight
#9 badlight 1398-12-16 13:22
به نقل از badlight:
دوستان من با توجه به اینکه عاشق مارولم هیچوقت فرصت نکردم شخصیت مون نایت رو بشناسم و فقط برای اولین بار تو مجموعه کارتونی ultimate spiderman دیدمش و چیز زیادی درباره این شخصیت نمیدونم کسی از شما میتونه به جن کمک کنه؟

وای خدا دستم خورد بجای من نوشتم جن :D
نقل قول کردن
MP Spidey
#10 MP Spidey 1398-12-16 13:37
ممنون. مقاله خوبی بود. من متأسفانه تا قبل از این مقاله زیاد مون نایت رو نمی شناختم و فقط یه بار اون رو توی کمیک «دستکش بی نهایت» دیده بودم. اونم فقط یه لحظه کوتاه. ولی به شدت منتظر آثار دارک MCU هستم. «البته اگه سریال های مارول نتفلیکس رو حساب نکنیم».
چند روز پیش هم شایعه شده بود که Marvel Studios فعلا قصد ساخت فیلم های بزرگسالانه نداره و حتی احتمال داره فیلم ددپول رو هم PG-13 بسازن. البته خدا کنه این فقط شایعه باشه. چون فکر می کنم اگه فیلمی مثل «دکتر استرنج 2» یا سریال «مون نایت» رو با درجه سنی نوجوان بسازن، یه اثر بدی مثل ونوم تحویل بیننده داده میشه.
منتظر مقاله های بعدی با موضوع مون نایت هستیم.
نقل قول کردن
moali
#11 moali 1398-12-16 13:48
#۸ #۱۰:
نگران نباشید، مقالات زیادی رو برای مون نایت دارم آماده میکنم و مطمئنم وقتی اون‌ها رو بخونید و خوب این شخصیت رو بشناسید عاشق این شخصیت پرکاریزما میشید.
نقل قول کردن
badlight
#12 badlight 1398-12-16 13:55
به نقل از moali:
#۸ #۱۰:
نگران نباشید، مقالات زیادی رو برای مون نایت دارم آماده میکنم و مطمئنم وقتی اون‌ها رو بخونید و خوب این شخصیت رو بشناسید عاشق این شخصیت پرکاریزما میشید.

لطفا اریجین این شخصیتم تو مقاله هاتون بگید
نقل قول کردن
moali
#13 moali 1398-12-16 15:37
#۱۲
مقالات اصلی و معرفی و اوریجین و حقایقی که باید از این شخصیت بدونید رو ایشالا طی مقالاتی مناسبتی در زمان انتشار سریال تقدیم حضورتون خواهم کرد.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#14 Spider-Fan 1398-12-17 00:37
خسته نباشید جناب رضایی!
ترجمه‌تون عالی بود و مشخصه که با علاقه انجام شده...
راستش برای سریال Moon Knight دیزنی پلاس خیلی اشتیاق دارم.
دوست دارم ترکیبی باشه از داستان‌های بزرگسالانه و جدّی مارول-نتفلیکس و موضوعات اسطوره‌ای که شخصاً عاشق‌شونم!
و به نظرم بهترین شیوهٔ روایت داستان برای سریال مون‌نایت چیزی مثل run «وارن الیس» ئه: ماجراهای اپیزودیک و گسسته از هم که نهایتاً به یک final مشترک برسن. چیزی شبیه سریال The Mandalorian...
در کل امیدوارم اثر uniqueای از آب در بیآد و صرفاً چون متعلق به Disney هست درجهٔ PG-13 نگیره. مون نایت در خور سریال‌های جدّی‌ای مثل Daredevil و Jessica Jones ئه...
ان‌شاءالله اگر بتونیم به مناسبت انتشار سریال یک آرک یا عنوان وان‌شات از این شخصیت ترجمه می‌کنیم...
و البته منتظر مقالات دیگهٔ مون نایت به قلم قویِ آقای رضایی هم هستیم! :-)
نقل قول کردن
moali
#15 moali 1398-12-17 08:29
#۱۲:
مچکر از شما؛
بله ایشالا حتما هنگام انتشار سریال کمیک‌های جذابی از این شخصیت تقدیم حضورتون خواهد شد.
نقل قول کردن
alireZaZ
#16 alireZaZ 1398-12-17 16:54
عالی بود .خیلی منتظر این سریالم :roll:
کاش کمیک های بیشتری رو ازش تو سایت ترجمه میکردن :sigh:
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#17 ArmanSpidery 1401-01-01 23:58
سلام و ضمن عرض تبریک سال نو ، آرزو میکنم امسال سال بهتر و بابرکت تری برای همه باشد

حضور اسکار آیزاک و اتان هاوک به خودی خود به سریال جذابیتی رو میده اما موضوع سریال و مشکلاتی که شخصیت اصلی دچارشه مطمئنا یک جذابیت مضاعف میبخشه
ببخشید استاد اما بعضی از مقالات نوشته بودن که در خلق کاراکتر شوالیه ماه از بتمن هم الهاماتی گرفته شده است این موضوع تا چند درصد درسته ؟؟
نقل قول کردن
s.p.i
#18 s.p.i 1401-01-02 01:29
خیلی ممنون بابت مقاله
میشه گفت با توجه به چیز هایی که تا آلان از سریال مون نایت اومده قرار شاهد اثر متفاوتی نسبت به بقیه آثار mcu باشیم (البته بگم تا اینجا مارول سیع کرده حال و هوای سریال و فلیماش متفاوت باشه )البته بگم چون قسمت های سریال کم هست ممکن توی قسمت های آخر شاهد افت باشیم چون قبلا سریال های دیزنی شروع خوبی داشتن ولی پایان آنچنان قوی نداشتن
از اونجایی که مون نایت شخصیت دارک هست باید شاهد لحن و قتباس وفاداری شاهد باشیم البته این به این معنی نیست که فقط باید به جنبه خشونت بپردازن بلکه باید به این شخصیت عمق بدن و البته به قضیه عرفانی و جادویی هم بپردازن
در مورد عدم تقلید از بتمن هم باید بگم به نظر میرسه مارول با تغییر کاستوم و عناصر جادویی که ظاهرا قرار توی سریال شاهدشون باشیم و قضیه چند شخصیتی ربطی به بتمن نداره
با همه این حرف ها امیدوارم سریال خوبی باشه

تشکر
نقل قول کردن
KCW88
#19 KCW88 1401-01-02 01:38
واقعا دستتون درد نکنه
چی شود با مقالات مون نایت
بازم مرسی دستتون درد نکنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید