نقد و بررسی نخستین تریلر بازی Marvel's Avengers

نقد بازی marvel's avengers

بالاخره تریلر بازی اونجرز که 2 سال پیش مشخص شد که قراره توسط شرکت Square Enix ساخته بشه منتشر شد (اگر هنوز ندیدید به اینجا بروید) و این هم تحلیل این تریلر!

در ابتدای تریلر ما کوئین جت معروف اونجرز رو میبینیم که علاوه بر دنیای کمیک در فیلم های سینمایی مارول هم استفاده شده  که به سمت جشن در سان فرانسیسکو میره  و ممکنه در بازی هم برای حمل و نقل سریع تر قابل بازی باشه! (یعنی به عنوان یکی از وسایل نقلیه در بازی).

قبلا هم در دنیای کمیک سابقه داشته برای اونجرز جشن بگیرند و این نشون میده در این یونیورس ، اونجرز کاملا تثبیت شده و اعضای آن یه جورایی حالت سلبریتی پیدا کرده اند.

جشن اونجرز

و البته یک نکته جالب اینه که ما در بازی برج اونجرز رو میبینیم که در شهر سان فرانسیکو هستش.

پس یکی از مقرهای اونجرز در این شهر تاسیس شده است. اما یادتون باشه وقتی در بازی اسپایدرمن برای PS4 از برج اونجرز در شهر نیویورک عکس میگرفتیم، اسپایدرمن میگفت که حیف که دیگه ازش استفاده نمیشه چون اونجرز رفته اند به ساحل غربی!

برج اونجرز

پس آیا این بازی در همون یونیورسی جریان داره که بازی اسپایدرمن داشت؟!

 البته در دنیای کمیک ما یادمونه که شعبه ای از اونجرز در ساحل غربی آمریکا تاسیس شد به نام West Coast Avengers (این مقاله را بخوانید). 

و اما اولین ایستراگ بازی شماره ای است که روی این برجک نوشته شده است: ST 135.

این به احتمال خیلی زیاد میتونه اشاره ای باشه به شماره 135 از کمیک Strange Tales که جالبه بدونید اولین حضور سازمان شلید در دنیای کمیک در این شماره بود!!!!!

کمیک strange tales

پس قطعا اشاره داره به شیلد. و البته برای اولین بار در این کمیک بود که شاهد خلق شدن هلی کریر بودیم که در این بازی هم هست!!! (برای آشنایی با هلی کریر این مقاله را بخوانید). 

 

اعضای تیم در حال حاضر متشکل از ایرون من ، کاپیتان آمریکا ، بلک ویدو ، ثور و هالک هستند. که تایید شده قراره شخصیت های دیگه ای هم افزوده بشن.

و البته اگه دقت کنید جشن روی یه هلی کریر در حال برگزاریه . 

یهو وسط مراسم و ناهار نخورده (!) همه متوجه میشن که پل معروف شهر سان فرانسیسکو که به  گلدن گیت مشهوره به وسیله گروهی درحال تخریب شدنه و صد ها مردم بی گناه هم در معرض خطر هستند پس تمام اعضای اونجرز به جز کاپیتان آمریکا به اون سمت میرن.

 

در این بین که آیرون من و ثور به سمت پل برای مبارزه با مهاجمین میرن بروس بنر نیز از توی کوئین جت میپره بیرون و تبدیل به هالک میشه!

(این هم ادای احترامی هستش به فیلم "هالک شگفت انگیز" (که بتی رو تو هواپیما میبوسه و بعد میپره پایین و هالک میشه) .

اون صحنه بامزه فیلم "ثور: راگناورک" که بروس بنر از سفینه میپره بیرون و با صورت میخوره زمین!

بعدش  بلک ویدو هم وارد صحنه میشه.  کلا ظاهر و حال و هوای اعضای اونجرز شباهت هایی به فیلم های اول و دوم اونجرز داره البته چهره قهرمانان چندان شباهتی به همتایان اونا در دنیای سینما نداره و هرکدام چهره مختص بازی را دارند.

بعد از مبارزه ای جذاب شاهدیم که حمله به گلدن گیت در واقع حواس پرتی بوده و هدف اصلی مهاجمین هلی کریر اونجرز بود که کاپیتان به تنهایی به مقاومت با اونا پرداخت. و البته تسک مستر همانطور که در این مقاله گفته شده بود از دشمنان اونجرز محسوب میشه. 

 

در آخر شاهدیم که شخصیت تسک مستر  رهبری گروه مهاجم رو داشته و چاشنی رو فعال میکنه که باعث میشه پل منفجر بشه.

 

اینجا هم یک ایستراگ هستش. منظورم شماره پلاک این ماشینه: AV10963

که البته اشاره داره به اولین کمیک Avengers که سال 1963 منتشر شد!

در همین بین هم میبینیم که راکتور داخلی هلی کریر دچار مشکل شده و همونطور که در خلاصه داستان بازی گفته شده این راکتور منبع انرژی  هستش که به طور آزمایشی در هلی کریر اونجرز استفاده میشه. منبع این انرژی Terrigen نام داره .

در دنیای کمیک های مارول Terrigen چیز مهمی هستش و میتونه ژن پنهانی موجوداتی به نام "نا انسان ها" (Inhumans) را فعال کنه.پس آیا قراره نا انسان ها را نیز در این بازی ببینیم؟

 

اینجا یک فن تئوری مهم مطرح میشه. در تریلر صدای یک دختر خانمی را میشنویم که داره روایت میکنه. خیلی هم ذق داره از دیدن گروه اونجرز. این خانم به نظرم «کامالا خان» هستش!

او در دنیای کمیک هم بسیار به اونجرز ارادت داشت:

و البته یک نا انسان است. پس میتونم نتیجه بگیرم که اون انفجار Terrigen باعث میشه که قدرت های نا انسانی او فعال بشه و احتمالا در ادامه داستان بازی به عضویت اونجرز درمیاد. 

در هر حال متاسفانه کاپیتان آمریکا دیر میرسه و راکتور منفجر میشه و هم خودش و هم تعداد زیادی رو توی خلیج سان فرانسیسکو غرق میکنه که به شهر و ساختمان هم آسیب میزنه. که البته این یک ترفنده از سوی سازندگان بازی و کاپیتان آمریکا احتمالا برمیگرده.

بدین ترتیب ما 5 سال بعد رو شاهدیم که شهر به شدت آسیب دیده  و گروه اونجرز منحل شده و جامعه اونجرز رو به خاطر وقایع اون اتفاق مقصر میدونه. پس تم اصلی بازی قضیه disassemble ,و assemble تیم هستش. این قضیه منو یاد فیلم شاهکار "اونجرز پایان بازی" میندازه که بعد از یه شکست سنگین تیم مجددا دور هم جمع شدن و البته همین طور هم داستان جنگ داخلی که یک اشتباه موجب کشته شدن هزاران نفر شد

اگه دقت کنید هم نوشته شده "به یاد از دست دادگانمان در واقعه A-day "در واقع دلیل نوشتن A به جای کلمه کامل Avengers علاوه بر کوتاه کردن کلمه میتونه به خاطر این باشه که دیگه مردم حتی نمیخوان اسم اونجرز رو بیارن.

در این بین در کنار مجسمه یادبود کاپیتان آمریکا ما ربات هایی رو میبینیم که ظاهرا نوعی دیدبان بنظر میان که میتونه ربات هایی از سوی دولت باشه که اگه جایی هر کدوم از اعضای اونجرز رو پیدا کردن نابودشون کنن.

ولی ایستراگ بعدی درباره جمله ای هستش که زیر مجسمه کپ نوشته شده است:" این ملت بر اساس اصلی بنا شده که از همه چیز مهم تره، اصلی که میگه باید دفاع کنیم از چیزی که بهش اعتقاد داریم و مهم نیست که در این راه با چه عواقب و خطراتی مواجه بشیم"

این دقیقا جمله ای هستش که کاپیتان آمریکا به پیتر پارکر گفت در شماره 537 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" !!! و جالب تر اینکه این کمیک بخشی از داستان معروف "جنگ داخلی" بود!!!

در ادامه تهدید جدیدی که ما اطلاعی راجبش نداریم دنیا رو تهدید میکنه و ممکنه به وقایع 5 سال پیش مرتبط باشه و اونجرز مجبور میشن دوباره تیم رو تشکیل بدن .

و ما شاهدیم که چکش ثور که مدت هاست کنار یادبود کاپیتان آمریکا هستش شروع به حرکت میکنه و نشون میده که اونجرز یک بار دیگه میخوان دور هم جمع بشن.

و حتی جایی شاهدیم که بروس سعی میکنه تونی استارک رو که با ظاهری ژولیده است رو مجاب کنه که تیم رو مجددا دور هم جمع کنن و تونی استارک هم با توجه به حرف هاش هنوز هم خودشون رو مقصر مرگ کاپیتان آمریکا می دونه.

پشت موی تونی

و البته این مدل مو را ما قبلا برای تونی در سریال کارتونی آیرون من در دهه 90 میلادی دیده بودیم!

اینجا شاهدیم که ایرون من داره روی هلی کریر یه مینی جت رو منهدم میکنه ولی مگه آخه هلی کریر سقوط نکرد؟

 

اینجا هم ثور داره سعی میکنه جلوی سقوط هلی کریر رو بگیره و بنظر هم میرسه جزو گیم پلی بازی باشه یعنی ممکنه چند تا هلی کریر تو این بازی داشته باشیم؟ یا همه اینا مربوط میشن به ابتدای بازی؟

 

اینجا هم شاهد هستیم که بلک ویدو درحال مبارزه با یک موجود با ربات ناشناس هستش که میتونه ربات باشه یا یه انسان که جهش یافته و هنوز مشخص نیست که کیه.

ولی ظاهرش خیلی شباهت داره به ربات های Dreadnaught که در عالم کمیک توسط گروه ترورستی هایدرا خلق شده اند. 

در اینجا نیز شاهدیم که هالک با موجودی با قد و هیکل خودش در افتاده که از نظر ظاهری حتما  ابومینیشن هستش و جزو باس فایت های بازیه.

 

همچنین در انتها نیز با موجود یا هر چیزی که از زیر زمین بیرون میاد مواجه هستیم و نمیدونیم کیه  ولی چون داره از زیر زمین بیرون میاد و یکی از شخصیت های دنیای مارول که با زیر زمین سر و کار داره «مول من»  (Mole Man) هستش و البته احتمالش کمه که اون باشه  چون  از دشمنان چهارشگفت انگیزه و ربط خاصی به اونجرز نداره. ولی همیشه با هیولاهای عظیمی به سطح زمین حمله میکنه!

 مول من

حدس دیگر ما اینه که شاید یک رباتی باشه در دنیای کمیک به نام Ultimo که سابقه نبرد با مرد آهنی و اونجرز رو داره:

 

 

خب حالا میپردازیم به گیم پلی و گرافیک بازی

اول از همه گرافیک بازی خوبه و اگه گرافیک تا همین حد باشه بازی سبک تر میشه و احتمال داشتن باگ در بازی کمتر میشه ولی خب الان بعضی ها به گرافیک اعتراض دارن و مطمئنا بیشتر از این روش کار خواهد شد مثلا من از ایراداتی که میتونم بگیرم حالات صورت شخصیت هاست و همچنین نحوه صحبت کردنشونه که باید اصلاح بشه. ولی مساله اینه که چیزی که ما دیدیم صحنه های سینماتیک نبود  بلکه صحنه های in-game بود و این صحنه ها همیشه و در هر بازی کیفیت پایین تری دارند.

و اما گیم پلی بازی که چند ثانیه واسه همه شخصیت ها مشاهده کردیم سبک بازی سوم شخص هستش. اولا من حدس میزنم به صورت Auto-Switch    باشه. یعنی در هر مرحله به طور خودکار هر بخشی رو که رد کردید شخصیتتون عوض میشه و مثلا در گوشه ای دیگر در همون لوکیشن با یه شخصیت دیگه به ادامه بازی بپردازید. گیم پلی هر شخصیت با شخصیت دیگه ظاهرا متفاوته و هرکدوم قابلیت های مختص خودشون رو دارن.

 

 

همانطور که مشخصه بنظر میاد قابلیت پرواز ایرون من کنترل روانی داشته باشه با انواع سلاح های زره هم قراره کار کنه که ممکنه بسته به زره ایرون من این امکانات هم تغییر کنن. در کل اگه گیم پلی ایرون من مشکل خاصی نداشته باشه یکی از بزرگترین نقاط عطف بازی میتونه باشه.

 

هالک هم نسبت به بازی های قبلی بنظر میاد سیستم گیم پلی بسیار جذاب تری پیدا کرده .

 

 

بلک ویدو هم برخلاف تصور ظاهرا قراره اکشن بیشتری داشته باشه و حتی در اینجا با تسک مستر هم در افتاده!

 

و کاپیتان آمریکا هم بنظر میاد یه سبک مبارزه و گیم پلی درخور این شخصیت رو داره البته تا گیم پلی کامل تری منتشر نشه نمیشه کامل نظری داد.

 

همچنین ثور نیز بنظر میرسه  به خوبی قراره از میولنیر  (چکش ثور) بهره ببره.

در کل ظاهر شخصیت ها خوبه و تا حد زیادی هم از ظاهرشون از فیلم اول اونجرز الهام گرفته شده اما عناصر کمیک بوکی هم داره. فقط  لباس کاپیتان آمریکا هم بنظر زیادی توی تنش سنگین میومد و آیرون من هم صد درصد لباس های دیگه ای در بازی داره.

 

یکی از بخش هایی که خیلی منو هیجان زده کرد انتهای بازی بود که ما شاهد بودیم آیرون من در فضا و کاملا خارج از زمین هستش پس ما قراره گیم پلی خارج از زمین هم داشته باشم ولی خب باید دید که تا چه حد قراره گسترده باشه.

و البته این لباسش هم از زره مارک 39 آیرون من در فیلم "مرد آهنی 3" گرفته شده باشه.

 

 

در دومین تریلر هم شاهد شخصیت هنک پیم هستیم که مطمئنا در آینده تبدیل به مرد مورچه ای یا شایدم جاینت من میشه و از طریق پورتالی ظاهرا خودش و اون ربات بزرگ رو به یه جای امن برده که اختراع جدید پیم رو یعنی اسلحه کوچک کننده رو تست کنن. نمیدونم چرا به نظرم رنگ بندی اون ربات منو یاد لباس یلو جکت تو فیلم "مرد مورچه ای" میندازه!

و اینکه آیا هنک پیم هم جزو شخصیت های قابل بازی هست یا نه هم خودش سوال مهم و هیجان انگیزیه.

صدا پیشه های بازی هم بسیار عالی و کارکشته هستند و گل سر سبدشون هم آقای «نولان نورث» هستش که  از تجارب دیگر کمیک بوکی اش در دنیای گیم در بازی ددپول بود که به جای خود ددپول صحبت کرده بود و الان هم که جای ایرون من صحبت کرده که واقعا مناسب ترین انتخاب برای این شخصیت هستن.

نکته نهایی که میخوام خدمتتون بگم اینه که هنوز نه تکذیب شده و نه تایید که این بازی در دنیای بازی Marvel's Spider-Man جریان داره یا نه اما حضور تسک مستر در این بازی با توجه به این که در بازی اسپایدرمن نیز بود و البته حضور برج اونجرز در بازی اسپایدرمن جرقه امیدی هستش که این دو بازی در یک جهان مشترک هستند.

نظر شما چیه؟ چه نکات دیگه رو پیدا کردید؟

 

نویسنده: قربانعلی

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

نظرتون چیه؟

داغ داغ! تریلر بازی AVENGERS منتشر شد!

داغ داغ ! مارول از بازی جدیدی رونمایی کرد !

سازنده آنچارتد به بازی AVENGERS پیوست!

15 بازی برتر ساخته شده از روی شخصیت های مارول (MARVEL)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mikelanj
#1 mikelanj 1398-03-22 14:15
با تشکر از قربانعلی.
واقعا جای تعجب داره یک تریلر از بازی اومده و همه اینقدر جبهه گرفتن که بازی خوبی نمیشه گرافیک بد و استودیوی بد و ظاهر بد دارن . ادم نمیدونه چیکار کنه و جواب چند نفر رو بده .
نظر اول (: ؟!؟
نقل قول کردن
Lord-_-Persian
#2 Lord-_-Persian 1398-03-22 14:18
یه چند تا از اطلاعات منتشر شده با اجازه از اساتید

بازی بعد از عرضه با انتشار بسته های الحاقی مواجه است که کاملا رایگانه!

شخصیت هاکای بعد از عرضه به بازی اضافه میشه.

در مراسم از حضور شخصیت اسپایدرمن پرسیدن که زیاد با قاطعیت جواب داده نشده! اما براساس اخبار احتمال زیاد اگه اسپایدی باشش با اسپایدی ps4 یکیه

به احتمال زیاد استن لی فقید یک کامئو در بازی داره.

شما میتونید لباس، مهارت و تجهیزات هر قهرمان رو تغییر بدید.

هر کارکتر یک بخش اسکیل درختی داره و شما میتونید اونو ارتقا بدید

بازی دارای بتا هست و فقط مخصوص کنسول PS4 می باشد و با پیش خرید کردن بازی قابل تجربس.

تریلری که پخش شد گرافیک نهایی بازی نبود وتنها نسخه آلفا بود!

درنهایت این بازی 26 اردیبهشت 99 عرضه میشه.
نقل قول کردن
mikelanj
+1 #3 mikelanj 1398-03-22 14:20
هورا نفر اول شدم ..


به نقل از mikelanj:

واقعا جای تعجب داره یک تریلر از بازی اومده و همه اینقدر جبهه گرفتن که بازی خوبی نمیشه گرافیک بد و استودیوی بد و ظاهر بد دارن . ادم نمیدونه چیکار کنه و جواب چند نفر رو بده؟

داشتم جواب یکی از همین هارو میدادم .
که گفت مارول فقط تو سینما خوه و تو گیم کمیک و انیمیشن و سریال دیسی خیلی بهتره !!!!
منم الان دو روزه دارم با اون شخص و ادمین پیج بحث میکنم .
هرچی هم میگم تو کتشون نمیره .دیگه اخرش بحث رو زدن به فحش و بد و بیرا و تمسخر
نقل قول کردن
mikelanj
+1 #4 mikelanj 1398-03-22 14:25
به نقل از mtm:

این خط و اینم نشون این بازی عالی میشه. اسکرین شات بگیرید سال بعد بهم نشون بدید ;-)


اقای ترابی اینا رو بیخیال میگن تو زمینه کمیک و سریال و انیمیشن دیسی از ماول بهتره.
با همه سوادی که از سایت یاد گرفتم باهاشون حرف زدم ولی هیچ که هبچ .
به هیچ صراطی هم مستقیم نبودند . خفه بشو هم نبستند .
ای کاش میتونستم پیج رو اینجا بگم ):
به سایت هم توهین زیاد کردن که جوابشون داده شد .(:
نقل قول کردن
Amazing Spidey
+1 #5 Amazing Spidey 1398-03-22 14:26
اول تشکر از آقای قربانعلی میکنم برای نوشتن این نقد
من اکثر جاها که دیدم، مردم نسب به ظاهر خیلی احساس بدی داشتن
دروغ چرا خودمم اول این حسو داشتم
به نظرم همه این حسا به خاطر این بوده که ما به ظاهر شخصیت ها توی mcu عادت کردیم
ولی یه چند بار دیگه که تریلرو نگاه کردم نظرم جلب شد و مشکلی نداشتم
اما یه مسئله دیگه که بقیه مشکل داشتن گرافیک بازی بود
خب این تریلره یه تریلره سینماتیکه و قطعا نمیشه از روش درباره بازی تصمیم گیری کرد و تنها نتیجه‌ای که میشه گرفت داستان بازیه که به نظرم خیلی خوبه
اما با توجه به برخی از صحنه ها که مربوط به گیمپلی بازی میشد به نظرم گرافیک بازی خیلی هم خوبه
uupload.ir/.../...
توی e3 یه گیمپلیم نشون دادن که اینترنتی منتشر نشده اما نظر مردم تو اینترنت هست
توی چندتایی که من دیدم گفته بودن گیمپلی بازی خیلی خوبه و هر شخصیتی حال و هوای خودشو داره
با آیرون من میتونی هم تو هوا باشی و هم رو زمین و از موشک و لیزرو و اینا استفاده کنی
درباره ثور گفته بودن استفاده از میولنیر مثل تبر کریتوس میمونه و تو میتونی هروقت بخوای پرتابش کنی و برشگردونی
درباره بلک ویدو گفته بودن که سیستم مبارزات خوبی داره و حتی از اسلحه هاشم میشه استفاده کرد، اون صحنه ای هم
که با تسک مستر توی هواس دارای سیستم Qte عه که باید سریع دکمه هارو بزنی
کاپیتان آمریکا هم سپرش رو میتونی هروقت خواستی پرت کنی و برمیگیرده و کمبوهای خیلی خفنی داره
به هرحال من که خیلی هایپم و بنظر حالا که فقط یه سال مونده به احتمال زیاد تریلرهای زیادی از بازی منتشر میشه
یه نکته مثبت دیگه هم که داره اینه که تمام dlc هاش رایگانن و تا چندسالم از پشتیبانی میشه و این خیلی خوبه
و درباره هنک پیم هم اگه بشه در نقش انت من بازی کرد خیلی خوبه
اما یه نکته ای هم که هست اینه که چرا حضور هنک پیم انقدر مهمه؟
بنظرم یکیش مربوط به انت منه با توجه به اینکه از اختراع جدیدش تازه استفاده میکنه
دوما التران! که به احتمال زیاد مربوط به قسمت بعده
نقل قول کردن
Mr. MARVEL
#6 Mr. MARVEL 1398-03-22 14:40
هم نقد و هم تریلر عالی بود :lol:
واقعاً امیدوارم اسپایدی هم باشه و یک سوال : چرا هاکای تو بازی نیست؟؟؟ : :cry:
نقل قول کردن
death ghost
#7 death ghost 1398-03-22 15:01
خیلی خوب بود من بی صبرانه منتظر بازیم واینکه هاکای هم وارد بازی میشه ؟ و اینکه احتمال داره بازی جهان باز باشه ؟ اگه جهان باز واقعا می ترکونه
نقل قول کردن
mehran spidey
#8 mehran spidey 1398-03-22 15:01
ابتدا یک تشکر ویژه بکنم از دوست خوبم آقای قربانعلی که برای بررسی و تحلیل این تریلر سنگ تموم گذاشتند و به اصطلاح (( مو رو از ماست کشیدن بیرون ;-) ))

اما در مورد خود بازی باید بگم که نمی فهمم فاز های منفی در مورد این تریلر برای چیه ؟ محض اطلاع بگم که این اولین تریلر بازی بود و حداقل تا یکسال دیگه کلی روش کار میشه ، دوما اینکه square enix واقعا کارش درسته ، مخصوصا تو اینچنین بازی های اکشن و ماجراجویی ، کافیه فقط به همین بازی sleeping dogs یه نگاهی بندازید ! انصافا بازی خوش ساختی هست و یا حتی سری بازی های Tomb Raider که انقلابی رو در زمان خودش به پا کرد (( البته به شخصه چندان از ریبوت جدیدش لذت نبردم اما دلیل نمیشه خدمتی که به صنعت گیم کرد رو فراموش کنیم ! )) . تازه طراح Uncharted هم که روی بازی کار میکنه ، صداپیشه ها هم که عالی انتخاب شدن : نولان نورث ((بیشتر گیمر ها اون رو با Nathan Drake میشناسند )) و البته Troy Baker ((که سرش حسابی با Avengers , Death stranding , Last of us 2 شلوغ بود )) واقعا صداپیشه های توانمندی هستند !

من که هایپم برای این بازی بسیار بالاست امیدوارم square enix و تیم سازنده ی بازی بترکونن ;-)
نقل قول کردن
sho3ins
#9 sho3ins 1398-03-22 15:19
مقاله خوبی بود اشاره ای هم که به spiderman ps4 کردی جالب بود
نقل قول کردن
moali
#10 moali 1398-03-22 15:25
وااای عالیه، فقط یکی اگه میدونه به من جواب بده، بازی اوپن وورده؟ اگه باشه عاااالیه
نقل قول کردن
shl
#11 shl 1398-03-22 16:34
مقاله خوبی بود آقای قربانعلی به نکات خوبی اشاره کردین به نظر من استایل و فیس شخصیت ها خیلی هم خوب بود قراره ما یه اقتباس ببینیم نه یه کپی بیست از کمیک یاmcu مسأله اصلی اینه که جوهره شخصیت ها حفظ بشه که فک میکنم به این مسئله توجه شده تو بازی اتفاقا خیلی هم خوب میشه که با دنیا سینما یا کمیک ربطی نداره چون که ما میتونیم کلی داستان جدید وماجراجویی های هیجان انگیز ببینیم از اونجرز امیدوارم بازی خوبی بشه و منم تا اون موقعps4بخرم 8)
نقل قول کردن
Amiram
#12 Amiram 1398-03-22 16:42
سلام.
اول یه تشکر از آقای قربانعلی برای این مقاله واقعا عالی. خیلی خوب به همه موضوعات پرداختن و واقعا لذت بردم.
این بازی واقعا پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به یه شاهکارو داره. بعد از موفقیت های مارول تو کامیک و سینما و البته بازی Spiderman PS4 این بازی میتونه شاهکار های مارول رو کامل کنه.
هرچند اولین تریلر بازی اصلا ملاک خوبی برای نقد بازی نیست، گرافیک بازی قابل قبوله اما جای کار داره. ضمنا هنوزم وقت زیادی هست.
این که هر کاراکتر گیم پلی خودش رو داشته باشه، واقعا میتونه جالب باشه‌‌. خودم خیلی منتظر تجربه گیم پلی هالک و آدیرون من هستم
اما چیزی که منو خیلی جذب کرد، داستان بازی بود. ایده خیلی جالبیه. یه حمله و خرابی هاش و البته تنفر مردم از اونجرز، میتونه یه داستان شاهکار رو بسازه.
به هر حال امیدوارم این بازی بازی خوبی دربیاد و بتونیم ازش لذت ببریم.
ممنون.
نقل قول کردن
Richard Grayson
#13 Richard Grayson 1398-03-22 16:44
دوس دارم باس فایت های بازی مثه اون بازی TMNT سال 2007 باشه . یعنی اینطوری نباشه که واسه باس فایت بتونی با همه شخصیتا مبارزه کنی و 1 یا 2 شخصیت مخصوص برای مبارزه با هر باس فایت بزارن . اینطوری با همه شخصیتا بازی میکنی و مقابل هر باس فایت شخصیتی رو مجبوری برداری که بهش بخوره .
با توجه به اینکه بازی راجب گروه اونجرزه نه شخصیت خاص بنظرم بازی اوپن ورلد نخواهد بود. حالا باید دید ولی احتمال اوپن ورلد بودنش بنظرم کمه.
شخصیت های بیشتری احتمال زیاد اضافه میشن(مثه هاکای) ولی با توجه به اینکه تریلر روی اینا تمرکز شده ، احتمالا شخصیت های اصلی همینا باشند.
نقل قول کردن
Amiram
#14 Amiram 1398-03-22 16:44
فقط آقای قربانعلی، چون خودم اطلاعات زیادی از گیم ندارم میپرسم.
طبق چیزی که از گرافیک بازی دیدید احتمال میدید حداقل سیستم مورد نیاز بازی برای PC چقدر باشه؟ ممنون.
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#15 M.ALI.S.S 1398-03-22 18:38
آقا بزارید بازی ر بیاد بعد ایستراگ کشف کنید :o ولی خب گذشته از اینا به نظرم بازی خفنی است . گرافیک اش جای پیشرفت زیادی داره . از لباس کاپیتان آمریکا اصلا خوشم نیومد ، تونی استارک هم کمی موهاش کوتاه تر باشه ( قبل از اون آس و پاسی رو میگم) بهتره. به نظرم توی دنیای بازی اسپایدرمن هست چون ظاهر تسک مستر هم خیلی شبیهشه
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#16 M.ALI.S.S 1398-03-22 18:55
به نقل از Mr. MARVEL:
هم نقد و هم تریلر عالی بود :lol:
واقعاً امیدوارم اسپایدی هم باشه و یک سوال : چرا هاکای تو بازی نیست؟؟؟ : :cry:

شاید چون اون موقع زیادی شبیه نسخه ی سینمایی میشد و اینا نمیخوان مثل نسخه ی سینمایی اش باشه . البته این نظر منه
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#17 M.ALI.S.S 1398-03-22 18:57
به نظر من انت من و قهرمان های دیگه (به احتمال زیاد اسپایدرمن و کامالا خان یا حتی هاکای) اگه به هر دلیلی وسط باری نیایند حتما توی دی ال سی میان. ولی شاید کاملا خان آخر سر ابر قهرمان بشه و برای نسخه ی دوم بیاد.
نقل قول کردن
Captain spider amir
#18 Captain spider amir 1398-03-22 19:11
والا رفتار یه عده رو من درک میکنم ، میدونید راستش سخته
مارول سال ۲۰۱۸ تو بهترین فیلم ، بهترین بازی و بهترین انیمیشن نامزد داشته باشه بعد سال بعدش پرفروش ترین فیلم تاریخ (احتمالا ) رو داشته باشه بعد تو آخرین افتخار خارج از کمیکت برگرده به چهار سال قبل و بازی آرخام نایت !
تازه همه اینا هم بماند تو کمیک هم n ساله که فروش کمتری داشته باشی ، طبیعتاً فشار زیادی روت میاد و مجبوری عقده های خودت رو تو اینترنت جبران کنی و به مارول و محصولات مارول توهین کنی !
نقل قول کردن
Kia-thor
#19 Kia-thor 1398-03-22 19:34
نقدتون عالی بود جناب قربانعلی.
منم معتقدم این بازی یکی از بازی های برتر میشه.
من خودم شغلم گیم سنتر دارم و اینکه تریلر و گذاشتم و هر کسی که دید خوشش اومده و سوالی ک میپرسیدن و ایراد بود بنظرشون قیافه های کاراکترا بود.
اونم بنظر خودم خیلی خوبه که با mcu فرق داره و یه تجربه جدیدی هست. اون نمودار شاخه ای برا اپگرید کردن شخصیت ها واقعا عالیه. کلا این سبک بازی ها عالیه. نمونش هم shadow of war که واقعا عالی بود.
در مورد ایرون من اگه گیم پلی مثل اون بازی که حدودا ده سال پیش اومده بود باشه عالیه. حالت پرواز و استفاده از اسلحه های مختلف. البته الان با ps4 قطعا تجربیات ایرون من از یک به هزار تبدیل میشه و انواع و اقسام سبک های مبارزه رو تجربه خواهیم کرد.
مرسی از اسپیدی
نقل قول کردن
Kia-thor
#20 Kia-thor 1398-03-22 19:39
به نقل از Captain spider amir:
والا رفتار یه عده رو من درک میکنم ، میدونید راستش سخته
مارول سال ۲۰۱۸ تو بهترین فیلم ، بهترین بازی و بهترین انیمیشن نامزد داشته باشه بعد سال بعدش پرفروش ترین فیلم تاریخ (احتمالا ) رو داشته باشه بعد تو آخرین افتخار خارج از کمیکت برگرده به چهار سال قبل و بازی آرخام نایت !
تازه همه اینا هم بماند تو کمیک هم n ساله که فروش کمتری داشته باشی ، طبیعتاً فشار زیادی روت میاد و مجبوری عقده های خودت رو تو اینترنت جبران کنی و به مارول و محصولات مارول توهین کنی !


بنظرم زیاد خودت و ناراحت نکن.
این بحث دی سی فن و مارول فن تموم شدنی نیست.
من به عنوان یه کمیک فن هم از سه گانه بتمن نولان لذت بردم و هم سه گانه سم ریمی اسپیدی.
بنظرم این بحث ها ( بلانسبت بعضی دوستان سایت) اقتضاء سن زیر بیست ساله که دوست دارن تو هر چیزی کل کل کنن و بگن این از اون بهتره.
هر چقدر هم گفته بشه تمومی نداره.
نقل قول کردن
Captain spider amir
#21 Captain spider amir 1398-03-22 19:46
#21:
متاسفانه همش از یه سمته و همیشه هم با توهین همراهه که بخش عمده ای از اون بر میگرده به داخل کشور خودمون که هنوز فرهنگ هواداری جا نیفتاده ، هر چیزی باید با دلیل و منطق بیان بشه نه با حرفای بی منطقی مثل اون یارو که پارسال به بازی اسپایدر من صفر داده بود بعد نوشته بود چون ایستراگ کم داره !!! حالا بماند که سرشار از ایستراگ بود ولی اصلا آیا این معیاری برای خوب یا بد بودن بازیه ؟
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#22 Pooya-Spidey 1398-03-22 22:27
باتشکر از آقای قربانعلی برای این نقد.
من توی پست قبلی سایت هم گفتم خیلی به این بازی امیدوارم همونطور که به بازی اسپایدرمن ps4 امیدوار بودم و خوب دراومد با گرافیک بازی برخلاف خیلی از دوستان مشکلی ندارم و به نظرم از نقطه قوت های بازی گرافیکش هست.به نقل از Lord-_-Persian:
یه چند تا از اطلاعات منتشر شده با اجازه از اساتید

بازی بعد از عرضه با انتشار بسته های الحاقی مواجه است که کاملا رایگانه!

شخصیت هاکای بعد از عرضه به بازی اضافه میشه.

در مراسم از حضور شخصیت اسپایدرمن پرسیدن که زیاد با قاطعیت جواب داده نشده! اما براساس اخبار احتمال زیاد اگه اسپایدی باشش با اسپایدی ps4 یکیه

به احتمال زیاد استن لی فقید یک کامئو در بازی داره.

شما میتونید لباس، مهارت و تجهیزات هر قهرمان رو تغییر بدید.

هر کارکتر یک بخش اسکیل درختی داره و شما میتونید اونو ارتقا بدید

بازی دارای بتا هست و فقط مخصوص کنسول PS4 می باشد و با پیش خرید کردن بازی قابل تجربس.

تریلری که پخش شد گرافیک نهایی بازی نبود وتنها نسخه آلفا بود!

درنهایت این بازی 26 اردیبهشت 99 عرضه میشه.

به نقل از Lord-_-Persian:
یه چند تا از اطلاعات منتشر شده با اجازه از اساتید

بازی بعد از عرضه با انتشار بسته های الحاقی مواجه است که کاملا رایگانه!

شخصیت هاکای بعد از عرضه به بازی اضافه میشه.

در مراسم از حضور شخصیت اسپایدرمن پرسیدن که زیاد با قاطعیت جواب داده نشده! اما براساس اخبار احتمال زیاد اگه اسپایدی باشش با اسپایدی ps4 یکیه

به احتمال زیاد استن لی فقید یک کامئو در بازی داره.

شما میتونید لباس، مهارت و تجهیزات هر قهرمان رو تغییر بدید.

هر کارکتر یک بخش اسکیل درختی داره و شما میتونید اونو ارتقا بدید

بازی دارای بتا هست و فقط مخصوص کنسول PS4 می باشد و با پیش خرید کردن بازی قابل تجربس.

تریلری که پخش شد گرافیک نهایی بازی نبود وتنها نسخه آلفا بود!

درنهایت این بازی 26 اردیبهشت 99 عرضه میشه.

باتوجه به این خبری که دوستمون گفت اگر همه این ها درست باشه به طور قطع به یقین میتونیم بگیم بازی عالیه.
خبر رایگانی بسته های الحاقی خیلی من رو خوشحال کرد.
به نقل از mikelanj:
به نقل از mtm:

این خط و اینم نشون این بازی عالی میشه. اسکرین شات بگیرید سال بعد بهم نشون بدید ;-)


اقای ترابی اینا رو بیخیال میگن تو زمینه کمیک و سریال و انیمیشن دیسی از ماول بهتره.
با همه سوادی که از سایت یاد گرفتم باهاشون حرف زدم ولی هیچ که هبچ .
به هیچ صراطی هم مستقیم نبودند . خفه بشو هم نبستند .
ای کاش میتونستم پیج رو اینجا بگم ):
به سایت هم توهین زیاد کردن که جوابشون داده شد .(:

توی اینجور مواقع مثل معروف جواب ابلهان خاموشی است صدق میکنه.
باید اینطور بهشون میگفتی:به نظر خودت انیمیشن اسکار گرفته سفر به دنیای عنکبوتی با انیمیشن حکومت سوپرمن ها قابل قیاسه؟
هرکی هم به سایت توهین کرده ...زیادی خورده
نقل قول کردن
-محمد پارسیا -رحمانی
#23 -محمد پارسیا -رحمانی 1398-03-22 22:52
عالی.حاضرم شرط ببندم که این بازی عالی میشه. :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
Lord-_-Persian
#24 Lord-_-Persian 1398-03-23 09:59
خب دوستان یه خبر خوب دیگ از بازی

برای مثال مرحله ی اول مثلا فقط میتونید با بلک ویدو و آیرون من بازی کنید بعد از اتمام مرحله شما میتونید دوباره ریپلی و ریستارت کنید و مرحله رو از اول برید اما این بار خودتون شخصیتو انتخاب کنید! مثلا هالک و کاپیتان آمریکا

اطلاعات دیگه ای به دستم رسید حتما میزنم
نقل قول کردن
Lord-_-Persian
#25 Lord-_-Persian 1398-03-23 10:31
به نقل از Lord-_-Persian:
خب دوستان یه خبر خوب دیگ از بازی

برای مثال مرحله ی اول مثلا فقط میتونید با بلک ویدو و آیرون من بازی کنید بعد از اتمام مرحله شما میتونید دوباره ریپلی و ریستارت کنید و مرحله رو از اول برید اما این بار خودتون شخصیتو انتخاب کنید! مثلا هالک و کاپیتان آمریکا

اطلاعات دیگه ای به دستم رسید حتما میزنم

خب دوستان یه خبر عالیه دیگ

شما میتونید مکان های مرحله رو آزادانه و خارج از مرحله بچرخید یعنی یه جورایی اوپن ورلد اما دنیایی کوچک
نقل قول کردن
Lord-_-Persian
#26 Lord-_-Persian 1398-03-23 13:23
به نقل از Lord-_-Persian:
به نقل از Lord-_-Persian:
خب دوستان یه خبر خوب دیگ از بازی

برای مثال مرحله ی اول مثلا فقط میتونید با بلک ویدو و آیرون من بازی کنید بعد از اتمام مرحله شما میتونید دوباره ریپلی و ریستارت کنید و مرحله رو از اول برید اما این بار خودتون شخصیتو انتخاب کنید! مثلا هالک و کاپیتان آمریکا

اطلاعات دیگه ای به دستم رسید حتما میزنم

خب دوستان یه خبر عالیه دیگ

شما میتونید مکان های مرحله رو آزادانه و خارج از مرحله بچرخید یعنی یه جورایی اوپن ورلد اما دنیایی کوچک

اما اوپن ورلد بودن بازی رو فراموش کنید چون گفتن نیست و تنها مکان های زیادی هست برای استفاده
نقل قول کردن
Amirreza
#27 Amirreza 1398-03-23 21:55
تنها کسانی که تو این بازی ظاهر نسبتا قابل قبول و زیبایی دارند کاپیتان آمریکا و بروس بنر/هالک هستند .تونی استارک هم فقط ظاهر ژولیدش خوب بود. زشت ترین شخصیت بازی از نظر لباس،ظاهر و... تور است.ظاهر بلک ویدو هم متوسط است خیلی خوب میشد اگه بلک ویدو رو به یک زن زیبا و دلربا تبدیل میکردن تا هم به کمیک ها وفادار باشه هم به دنیای سینمایی مارول.گرافیک بازی فوق العاده بود و به نظر می‌رسه داستان جالبی هم داره . امیدوارم هواداران رو در ناامید نکنه.ممنون بابت نقدتون.
نقل قول کردن
amirf16
#28 amirf16 1398-03-24 15:26
به طور خلاصه میگم
بلک ویدو باید ظاهر زیبایی داشته باشه ولی اینجا شبیه زن های سالمند و پیره :sad:
کاپیتان آمریکا ۴ لایه لباس پوشیده انگار لباس هاکیه صورتش با ماسک خوب بود ولی بدون ماسک تو ذوق ادم میزد :-?
تور رو که اصلا هیچی نگم لباسش خیلی بچه گونس ولی پتکش
خوبه :roll:
بروس بنر دقیقا متناسب و عالیه و هالکش هم مورد پسنده تقریبا :-)
و اما ایرون من اول اینکه صدا پیشه تونی بینظیره ظاهر تونی هم بد نیست موهاش بلند شده بود خیلی جالب بود در مورد زرهش باید بگم خوب بود و امید وارم زره های بیشتری اضافه بشه اما نمیدونم چرا ماسکش یکم تو ذوقم زد شاید چون به فیلم های مارول عادت کردم اینجوری بود امید وارم قبل انتشار یکم اصلاحش کنن :-)
نقل قول کردن
M.Mardukh
#29 M.Mardukh 1398-03-28 13:37
خیلی ممنون بابت نقد خوبتون

ظاهر بروس بنر خیلی خیلی مناسب و قشنگه. هم حالت انسانیش و حالت هالکش.
هنک پیم هم ظاهرش عالیه، قشنگ بهمون اون حالت دانشمند بودنش رو نشون میده
ظاهر مرد آهنی قبل از واقعه A.day ظاهرش مثل کمیکه، مخصوصا اون حالت ریش و سیبیلش. بعد اون واقعه هم ظاهرش عالیه چون داره بهمون میگه که افسرده شده. درباره زره اش هم باید بگم که خیلی خوبه، تنه این زره خیلی شبیه مارک 43 دنیای سینمایی مارول ئه و اون کلاهخودش دقیقا مثل مارک 9 دنیای کمیکه. تنها عیبی که میتونم از ظاهر زره بگیرم اینه که کله مرد آهنی نسبت به بدنش تو زره خیلی کوچیک بنظر میاد.

کاپیتان هم ظاهرش خوب بود ولی لباسی که داشت ایراد داشت. انگار استیو مثل پیتر پارکر، خودش لباسش رو دوخته.
سپرش ولی معرکه است، مخصوصا اون ستاره ای که بزرگ تر شده.

نمیدونم بازی گاد آف وار چهار رو بازی کردید یا نه، ولی ظاهر بلک ویدو خیلی شبیه فریا مادر ثور هستش. راستش یه چالش ده هزار ساله میشه با عکس اون دوتا ساخت.

ثور هم ظاهر کلیش خیلی شبیه اون مرد های قدیمی اهل اسکاتلنده و این خودش نقطه قوتی برای این کارکتر هستش ولی اون ریشی که داشت مثل لباسش، کمی مشکل گرافیکی داشت که اونم جای بهتر شدن داره
نقل قول کردن
mmt
#30 mmt 1398-03-30 16:46
عالی بود
نقل قول کردن
king spidey 2
#31 king spidey 2 1399-05-24 16:18
بازی خوبی میشه ایکاش مثل بازی gtav بشه بین کاراکتر ها سویچ کرد اگه بشه خیلی عالی میشه
و مث بازی مردعنکبوتی اوپن ورد باشه و ماموریت های اضافی و غیره داشته باشه
ولی بعیده که تو دنیای بازی اسپایدرمن جریان داشته باشه چون استودیو هاشون متفاوته با این حال ک اسپایدر من تثبیت شد :lol:
فک کنم 30 شهریور بازی منتشر بشه ولی مهم ترین مسعلش میدونید چیه؟؟
قیمت بازیه :cry: :cry: ایکاش 500 تومن بیشتر نباشه ولی این چندتا بازی جدیده بالای 1 تومنن :cry: :cry: :cry:
امیدوارم یه شرور خوب داشته باشه مثل تانوس یا مثلا آخرای بازی یه سکانس پس از تیتراژ با حظور تانوس باشه برای قسمت بازی
منتظر نظراتتون هستم :lol: :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید