نقد فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel)

نقد فیلم captain marvel

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه با کیفیت فیلم "کایپتان مارول" بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

 

مهدی ترابی مهربانی هستم صاحب و موسس بزرگترین وب سایت تخصصی کمیک بوک در ایران و دیروز (مورخ 17 اسفند سال 1397) موفق شدم فیلم جدید استودیو مارول تحت عنوان "کاپیتان مارول" را در سینما و به صورت سه بعدی تماشا کنم و این نقد بنده بر این فیلم میباشد که امیدوارم مورد توجه شما قرار گیرد.

در ابتدا لازم میدونم تشکر کنم از استودیو مارول بابت اون ادای احترام فوق العاده ای که به «استن لی» مرحوم در اول این فیلم انجام میده و اون لوگوی خودش را مزین کرده به حضورهای افتخاری این اسطوره تکرار نشدنی دنیای کمیک.

و اما درباره خود فیلم باید یک جمله رو عرض کنم و بعد در طول نقد خودم سعی میکنم این جمله را باز کنم و درباره اش براتون توضیح بدم: کاپیتان مارول غیر مارولی ترین فیلم استودیو مارول است!

کاپیتان مار ول

مارول استودیوز تا به حال 21 فیلم ساخته و در تمام این سالهایی که مشغول خدمت به بشریت بوده و مردم سرتاسر جهان را سرگرم کرده برای خودش میراثی باقی گذاشته که به لطف تلاش ها و قواعد این شرکت شکل گرفته اما "کاپیتان مارول" از اکثر این قواعد پیروی نمیکنه و به دلایلی ساز خودش رو میزنه و این چیز خوبی نیست. شاید الان فکر کنید که آقای ترابی چرا این حرف رو داره میزنه. آیا تغییر چیز خوبی نیست؟ آیا همیشه باید یک جور فیلم با قواعد خاص از مارول ببینیم؟ در جواب باید بگویم خیر. اینطور نیست. اتفاقا تغییر بسیار هم خوبه و ازش استقبال میکنم ولی به شرطی که به بهبود منبع اصلی منجر بشه ولی در "کاپیتان مارول" این اتفاق نیفتاده. در ضمن بنده کاملا به این نتیجه رسیده ام که مخصوصا در سالهای اخیر تمام فیلم های مارول رنگ و بو و طراوت خاص خودشون رو داشته اند و شبیه به هم نبوده اند. این اتفاق از "سرباز زمستان" شروع شد و از اون به بعد فیلم های مارول دارای تنوع از هر نظر شده اند. برای من "دکتر استرنج" کاملا از نظر محتوا و سبک بصری با "جنگ داخلی" فرق داره و برای من "ثور: راگناروک" کاملا با "پلنگ سیاه" و "جنگ بینهایت" فرق داره و .... از هر کدوم از این فیلم های یاد شده به قدر خودشون لذت برده ام و همواره مارول را ستایش کرده ام که با تنوع خاصی که در کارهای خودش داره منو غافلگیر میکنه. اما "کاپیتان مارول" اینطور نیست. و این دفعه تنوع و تفاوت باعث بهتر شدنش نشده و آدم با خود میگه کاش با یه اثر استاندارد از نوع فیلم های اُریجین محور فاز اول مارول روبرو بودم!

ببینید دوستان من .... فیلم "کاپیتان مارول" اصلا اون چیزی نیست که مارول ادعا میکرد هست. یا شایدم بهتره بگیم اصلا اون چیزی نیست که توقعش را داشتیم و ای کاش بود! همین اول کار هم بگم بهتون که هیچ ربطی هم به فیلم "اونجرز: پایان بازی" نداره!  در وسط فیلم نوعی پیچش بزرگ داستانی رخ میده که کارکرد (Function)  برخی از شخصیت های مهمداستان را عوض میکنه و این اصلا اتفاق خوبی نیست. البته این رو هم بگم فیلم آغاز خوبی داره. یعنی دقایق ابتدایی فیلم آدم رو کاملا امیدوار میکنه. من به مارول احسنت گفتم که اینطوری شروع کرد به روایت سرگذشت و اُریجین کاپیتان مارول. به عبارتی دیگر، روایت سرگذشت او اصلا خطی نیست و شباهتی با دیگر آثار مارول و حتی دی سی نداره. ما با کاپیتان مارولی آشنا میشویم که عضو گروه "استار فورس" در امپراتوری «کری» (Kree) هستش و بعد یواش یواش فیلم به کره زمین کشیده میشه و ما فلش بک هایی از کاپیتان مارول مشاهده میکنیم و به گذشته اش اشاره میشه.

فیلم در اون اوایل نوعی حالت مرموز و معمایی داره که من خیلی خوشم اومد. نوید یک اثر تازه و متفاوت را میداد که متاسفانه همانطور که عرض کردم ناگهان اون پیچش تخریب کننده پیش میاد و شالوده فیلم را بر هم میزنه! زیاد نمیخوام درباره این پیچش توضیح بدم چون میدونم ممکنه باعث اسپویل شما بشه ولی فقط به گفتن این نکته بسنده میکنم که باعث میشه تمام پتانسیل شخصیت های «اسکرال» (Skrull) از بین بره (به خصوص برای فیلم های بعدی). اصلا اسکرال ها در دنیای کمیک های مارول برای خودشون یک وزنه سنگین هستند که پایه و اساس رویداد مهمی مثل "تهاجم مخفی"(Secret Invasion) را شکل دادند ولی اینجا کاری باهاشون میشه که اصلا انتظار نداشتیم و با اون ذات اصلی شون مغایرت داره. اگه مارول تصمیم میگرفت که داستان "تهاجم مخفی" را شروع کنه و نشون میداد که اسکرال ها در جلد آدم های معروف کره زمین فرو رفته اند و دارند توطئه میکنند خیلی بهتر بود ولی متاسفانه اصلا این کار را نکرده. ضمن اینکه به نظرم از اون پتانسیل شگرف اسکرال ها برای تغییر ظاهر دادن هم به درستی و به طور کامل استفاده نشده و این خاصیت بیشتر برای یک سری ترفند cheap  به کار رفته که واقعا حیف بوده. اما شاید مهم تر از همه اینه باشه که این پیچش داستانی که گفتم همزمان باعث شده امپراتوری کری هم از نظر داستانی تضعیف بشه و مارول خودش را از یک پتانسیل دیگر محروم کنه.

اسکرال

گفتم این فیلم غیر مارولی ترین فیلم مارول استودیوز است . یکی از دلایلش اینه که همیشه فیلم های مارول از شخصیت های جذاب فرعی و مکمل برخودار هستند ولی این فیلم اینطور نیست. ما اصلا در طول فیلم با اعضای مختلف گروه استارفورس آشنا نمیشویم و نمیفهمیم کی هستند و از کجا آمده اند. شخصیتی که نقشش را «جود لا» بازی میکنه پرداخت بیشتر و بهتری داره ولی او هم در نهایت ضایع شده و میشد خیلی بهتر ازش استفاده کرد. اما شاید بدترین اتفاق برای اون کاراکتر «مار- ول» افتاده که در زمین بوده و خودش را به شکل یک دانشمند درآورده و اسکرال ها و کری ها در به در به دنبالش هستند ، افتاده است. در دنیای کمیک این کاراکتر بسیار مهمه ولی اینجا جنسیت او را عوض کرده اند و اونقدر پیشینه کمی ازش ارائه میدهند که تماشاچی نه اهمیتش را درک میکند و نه باهاش همذات پنداری.

 

"کاپیتان مارول" احتمالا بی مزه ترین فیلم ماروله. فیلم به نظرم fun نیست و آدم باهاش راحت نیست و یه جاهای حوصله آدم رو سر میبره. صحنه و سکانسی نداره که آدم باهاش کیف کنه و سوت و کف بزنه (تنها جایی که ملت تو سینما ذوق کردن به صحنه اول پس از تیتراژ مربوط میشد که به "پایان بازی" ربطش دادند!). به نظرم از نظر تدوین (editing) مشکل داره و داستانش رو راحت روایت نمیکنه. شایدم به خاطر این باشه که دو تا کارگردان داشته و زیاد با هم هماهنگ نبوده اند ولی اون وسطا مشکل ریتم پیدا میکنه. یه جاهایی هم نامفهوم میشه و انگار خیلی صحنه ها رو ازش حذف کرده اند.

اما مشکل اصلی من چیزیه که فکر نمیکردم هیچ وقت در هیچ کدام از فیلم های مارول ببینم: قهرمان اصلی! یعنی مارول همیشه حتی اگر از نظر خبیث و ویلن هم مشکل داشت ولی جوری قهرمان داستان را به ما معرفی میکرد که عاشقش میشدیم. ولی من حقیقتش از کاپیتان مارول خوشم نیومد. باعث نشد دوستش داشته باشم. اعتراف میکنم از اولش هم شخصیت «کارول دانورز» برام جذابیتی نداشته ولی این فیلم هم کاری نکرد که هوادارش بشم. من همیشه از شعار "از صفر تا قهرمان" (from zero to hero) استقبال میکنم و دوست دارم شخصیت خودش را از اون پایین به بالا بکشونه و تو این راه تلاش کنه ولی در فیلم کاپیتان مارول خیلی کم به این اشاره میشه. یعنی ما چیز خاصی از کارول نمیبینیم و بهمون اطلاعاتی نشون نمیدن که برامون جذاب باشه و باهاش همذات پنداری کنیم. فقط چند تصویر فلش بکی از دوران کودکی او و تقلا کردنش به عنوان بچه و ... که کلا چند ثانیه هم طول نمیکشه.

به نظرم تا به حال کاپیتان مارول نچسب ترین قهرمان مارول بوده است. از نحوه به دست آوردن قدرت هایش هم اصلا خوشم نیومد. کاش یه جوری دیگه به دستشون می آورد. چرا واقعا همه چیز باید ربط کنه به اون چیزهایی که نمیخوام اسمشون رو بیارم (چون اسپویل میشید)؟ در واقع تِم اصلی کاپیتان مارول برام مشخص نشد. برای همه شخصیت های مارول اون تم اصلی شون تو فیلم نمایش داده شد . مثلا تم اصلی ثور اون غرورش بود که یاد میگیره چطور متواضع باشه، برای دکتر استرنج هم همین طور برای تونی استارک و تچالا هم تمی وجود داشت که به تغییر در شخصیت اونا منجر میشه و ... همه قهرمان های مارول تو mcu یک تم اصلی دارن (حتی مرد مورچه ای!) که باعث میشن از نقطه ای شروع کنند و به نقطه بالاتر برسند و قهرمان بشن. ولی برای کاپیتان مارول این نقطه مبهمه. تعریف درستی نمیشه. واسه همینه که وقتی آخر فیلم میزنه همه رو درب و داغون میکنه آدم اون حس باحال درونی رو تجربه نمیکنه چون شاهد نبوده که کارول با زحمت و تلاش از فلان جا به اینجا رسیده.

ما در فیلم "بازگشت به خانه" یک تم عالی برای مرد عنکبوتی داشتیم و اونم این بود که "این لباس نیست که از آدم یه قهرمان میسازه" و وقتی تونی از پیتر لباسش رو گرفت دیدیم که پیتر با زحمت  میره و ثابت میکنه که قهرمانه و به لباس مجهز تونی تکیه نمیکنه. اینجا هم دوست داشتم همین چیز رو ببینم. یعنی میخوام بگم که آخه لامصب من باید با حدیث نفس این قهرمان همذات پنداری کنم. شما باید یه دلیلی بدید که من به عنوان تماشاچی با سفر این شخصیت تا لحظه ای که به مقصد قهرمان شدن  ختم میشه، همراه بشم ولی این دلیل داده نمیشه. یعنی من دوست داشتم اون جایی که در آخر فیلم قدرت هاش رو ازش میگیرن با اراده درونی خودش دشمناش رو شکست بده ولی اصلا اینطوری نشد. کری ها قدرت هایش رو گرفتن و کاپیتان مارول با قدرت های دیگه ای که تو زمین به دست آورده بود اونا رو زد که اتفاقا خیلی هم از قدرت های کری ها بیشتر بود!!! حالا متوجه حرفم میشید که این فیلم تم نداره؟ البته خانم بری لارسن خیلی سعی کرده از کاپیتان مارول شخصیتی سمپاتیک بسازه ولی موفق نشده.

متاسفانه فیلم مشکل فیلمنامه داره. یک سری از توضیحاتی که ارائه میده خیلی کَشکَکَی هستش! مثلا نحوه کور شدن نیک فیوری واقعا این بود؟ اینهمه منتظرش بودیم و آخرش این؟!!! یا مثلا توضیحی که درباره تغییر رنگ لباس کاپیتان مارول از سبز به قرمز دادن و ... اون گربه که اینقدر تو واکنش های اولیه ازش تعریف میکردن هم خداییش چیز خاصی نداشت و من ازش خوشم نیومد! یک مشکل دیگر فیلم اینه که "دنیا سازی" (world building) نمیکنه. ببینید مثلا در سری "نگهبانان کهکشان" چقدر خوب و موثر دنیای پیرامونی شخصیت ها و سیاره هایی که بهشون رفت و آمد داشتند را نشان ما دادند. یا مثلا چقدر عالی دنیا و فرهنگ واکاندا را در فیلم "پلنگ سیاه" برامون تثبیت کردند. ولی اینجا خداییش ما چیزی از فرهنگ اسکرال ها و کری ها و دلیل اصلی مشکلاتی که با هم دارند و یا اون سیاره ای که کاپیتان مارول در آن حضور داشته متوجه نمیشویم.

 البته فیلم نقاط قوت هم داره . به نظرم تعامل کاپیتان مارول با نیک فیوری خوب از آب درآمده است. هر چند که آدم واقعا در طول فیلم حس نمیکنه که این نیک فیوری که در این فیلم ملاحظه میکنیم چطور میشه که در آینده تبدیل میشه به اون نیک فیوری که در ذهن ما هست! حضور مامور کولسون در فیلم هم خوبه ولی اولا زیاد نیست و دوما اینکه آدم حس میکنه فقط آوردنش که یه پلی بین او و سریال "مامورین شیلد" در mcu ایجاد بشه و او کارکرد مهمی در داستان نداره.

 در کل فیلم خوش ساختی هستش و صحنه های اکشن خوبی داره ولی راستش من اکشنی ندیدیم که به قول معروف منو متحیر و wow کنه! احتمالا کم رمق ترین فینال را در تاریخ فیلم های مارول داره که خیلی هم آنتی کلایماتیک (anti-climatic) هستش . یعنی آدم برای دیدن مبارزه نهایی اصلا هایپ نشده. میدونید ... به نظرم قرار دادن داستان فیلم در کره زمین و دهه 90 میلادی کار اشتباهی بوده است. بهتر بود بخش عمده داستان در فضا رخ میداد. ضمن اینکه خداییش ما اصلا حس نمیکردیم در دهه 90 هستیم و اون فضای دهه نودی خوب در نیومده (چون اکثر صحنه های کره زمین در انبارهای زیرزمینی و بیایان جریان داره!). میشد کلی ارجاعات و اشارات باحال به دهه 90 میلادی و فیلم های اون موقع داشت که فیلم این کار رو نکرده.

 یکی دیگر از نقاط قوت فیلم بازی بسیار خوب آقای مندلسون در نقش رهبر اسکرال ها هستش که واقعا زیر اون همه گریم خیلی بازی خوبی و موثری از خودش ارائه کرده. ولی بازم تکرار میکنم که اسکرال ها در این فیلم کاملا حیف شده اند و از اون جلال و شکوهی که در دنیای کمیک ازشون سراغ داشتیم ، خبری نیست. اونا به یک جامعه کوچک و غیر تهدید آمیز تبدیل شده اند که آدم از خودش سئوال میکنه کری ها اصلا واسه چی اصرار دارند این بدبخت ها رو نابود کنند؟!

فکر نمیکردم روزی برسه برای یک فیلم مارول استودیوز نقد منفی بنویسم ولی من همیشه حقیقت رو میگم و حقیقت اینه که این فیلم منو جذب نکرد و باهاش حال نکردم. فکر کنم دلایل قانع کننده ای هم برای این موضوع ارائه کردم. امیدوارم شما رو بیشتر جذب کنه ولی استاندارهایی دارم که برام محقق نشد و توقعی که از مارول داشتم خیلی بیشتر بود. ولی طبیعیه که شما 21 فیلم بسازی قطعا بینشون یکی در میاد که خوب نباشه. یک عالمه احتمال و گزینه بهتر برای اقتباس از روی کمیک های کاپیتان مارول و شخصیت های مهمی مثل اسکرال و کری وجود داشت که به نظرم مارول میتونست به راحتی ازشون استفاده کنه ولی نکرد پس با اجازه همه هواداران مارول نمره من به این فیلم هست:

 

5.5 از 10

مثل همیشه منتظر خوندن نظرات شما هستم ...

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 شخصیت مونث برتر حال حاضر دنیای كمیك

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

معرفی شخصیت: کاپیتان مارول

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه انتقام جویان

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

10 زن نیرومند دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

15 شخصیتی که می توانند بر سلستیال ها غلبه کنند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-12-18 09:10
فکر کنم کمی با بی حوصله گی و سریع تایپ کردم. لطفا غلط تایپی مشاهده کردید بگید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
kiyan
#2 kiyan 1397-12-18 10:10
ممنونم استاد . عالی بود عالی
و ممنون که تو نقدتون هیچ اشاره ای به حرف احمقانه "کاپیتان مارول زیادی قوی و قدرتمند نشان داده شد پس فیلم بدیه" نکردید
یعنی حالم بهم میخوره از این حرف چیپ و سطح پایین که ادمو یاد بچه های مهد کودک میندازه
نقل قول کردن
moali
#3 moali 1397-12-18 10:28
راستش از اول این که خبر ساخت کاپیتان مارول اومد خیلی برای ساختش و اکرانش لحظه شماری میکردم، هرچی هم جلوتر میرفت و با خبرهایی که ازش گفته میشد بیشتر هایپ میشدم، خبرهایی نظیر اینکه کپ مارول قراره جای استیو رو تو گروه بگیره یا این جمله فایگی که گفته بود این فیلم مهمترین فیلم mcu هستش یا این که اسکرال ها هستن و..‌. . یا مثلا مقالاتی که توسط اقای فقیه نوشته میشد پیچشهای احتمالی تو اون مقاله که واقعا هایپم کرد‌ مدارک فیلم گه مشتاق ترم کرد و حتی همین چند روز پیش که ماجرای نیک فیوری و اسکرال بودنش توسط اقای فقیه مطرح شد تیر اخر رو زد و دیوونم کرد که فیلم بیاد، حتی بعدش وقتی نقدهای منفی متا اومد و فیلم بین فیلمای مارول رتبه۱۵ رو گرفت من باز گفتم حتما کار کارِ حمله هیترهاست. اما الان راستش با خوندن نقد شما اصلا نسبت به دیدن فیلم بی رمق شدم، اصلا لحظه شماری نمی کنم فیلم رو ببینم و وای میسم بلوری بیاد تا ببینم. همه حس و حالم برای دیدن فیلم گرفته شد. واقعا اون داستان پر پیچ و خمی که تو اون مقاله اقای فقیه نوشتند پس باید خیای جذاب تر از فیلم باشه!!! اینیم که اسکرال ها حیف شدند خیلی زد تو برجکم.
اما اقای ترابی، چند سوال دارم:
۱. اینی که همه از جمله فایگی این فیلم رو مهمترین فیلم استودیو میدونن(همون طور که تو نقد تریلر اقای فقیه هم بهش اشاره شد که لوگو مارول طلاییه و نشوندهنده اغازگر بودن عصر جدید مارول و اهمیت فیلمه)، و حالا فیلم ضعیف از اب در اومده ایا نباید برای اینده mcu نگران باشیم؟
۲. ایا با وجود این پتانسیل کشی اسکرالها و دیگر شخصیتها، امکان برون رفت و دوباره پتانسیل ایجاد کردن اونها وجود داره؟
۳. به نظرتون فیلم فروشش کم میشه؟
۴. ایا این کم فروغی میتونه باعث این شه که مارول رو ساخت فیلمهای مونث تجدید نظر کنه؟
۵. ایا کارول میتونه واقعا جای استیو رو بگیره؟ این پتانسیل رو داره؟
۶. شما گفتین بین ۲۱ فیلم یکیش بد باشه مشکلی نیست اما باتوجه به این که این فیلم اغازگر عصر جدیدی در ام سی یو هست ایا نباید نگران بود؟
استاد ترابی راستش پر دغدغه ترین و مهمترین نظری که من تاحالا برام پیش اومده و تو این سایت نوشتم همینه، خواهش میکنم سوالام رو بخونید و به همشون پاسخ قانع کننده ای بدین، خیلی نگرانم.
باتشکر از شما
نقل قول کردن
Sherlock Holmes
#4 Sherlock Holmes 1397-12-18 10:32
اول یه تشکر کنم از آقای ترابی بابت این نقد. *سپاس*
یه چند وقتی هست که یه مسئله ای گوشه ی ذهنم داشت خاک میخورد. ولی با دیدن infinity war بایگانی شده بود ولی مثل اینکه با دیدن وضع کاپیتان مارول، دوباره اون فکر به سراغم اومد و اون این سوال بود: آیا مارول بیش از حد محافظه کار شده؟
اگه اشتباه نکنم اولین بار این سوالو بعد از دیدن age of ultron از خودم پرسیدم. فیلم، فیلم بدی نبود ولی چطور بگم؟ اونی نبود که من میخواستم. حقیقتش، حتی جنگ داخلی هم همچین حسی رو در من ایجاد کرد. بعد از اون هم یه فیلم پس از دیگری:gotg2، dr strange، black panther. اشتباه نکنید! من نمیگم این فیلما بد بودن، اتفاقا به طرز خوبی هم تونستن گلیم خودشون رو از آب بیرون بکشن ولی من اونا رو فیلمای جاه طلبانه ای ندیدم. البته thor:ragnarok رو میتونیم یه استثنا بدونیم. گرچه اون هم میتونست بهتر باشه ولی از سه فیلمی که گفتم یه سرو گردن بالاتر بود.
البته به مارول هم میشه حق داد. وقتی داری یه دنیای سینمایی درهم تنیده درست میکنی، طبیعیه که بخوای تمام جوانب رو در نظر بگیری. برای همینه که infinity war اینقدر خوب از آب دراومد.
به نظرم دلیل عدم موفقیت (نسبی؟) کاپیتان مارول هم به خاطر محافظه کاری ماروله.
نقل قول کردن
beyonder
#5 beyonder 1397-12-18 10:44
سلام
من هم فیلم رو دیدم اما به عنوان یه قسمت اول و اوریجین برای یه شخصیت جدید فیلم ضعیفی بود چون من نفهمیدم که چرا اسکرال ها دارن با کری ها میجنگن ؟
بهتر بود این فیلم رو با فیلمنامه بهتر برای قسمت های دوم و سوم این شخصیت به کار میبردند ، ه سوالی هم تهش پیش میاد ، اونم اینه که اسکرال ها کجا رفتن ، مگه مستمره نبودن ، نمیتونن که کل جمیت سیاره رو به جای دیگه ببرن ، این وسط کری ها بیکار که نیستن ؟ میان جلوشونو میگیرن ...
یکی اینو جواب بده لطفا...
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1397-12-18 10:54
3#:
1- بعیده این فیلم سراغاز فصل بعد مارول باشه چون اصلا دنیا سازی نکرد. من که برام عادی عادی بود. هیچ بنیانی برای فاز کیهانی مارول نگذاشت
2-ببینید مهم اینه که کلا function اسکرالز رو عوض کردن. به همین دلیل دیگه امکان اقتباس داستانی مثل تهاجم مخفی با حضور اونا وجود نداره
3- پیش بینی من اینه تو هفته های بعد فروشش خیلی افت میکنه
4- نه!
5- نه، واقعا نداره
6- بازم میگم این فیلم واقعا بعیده آغازگر دوران جدیدی باشه
نقل قول کردن
moali
#7 moali 1397-12-18 11:00
به نقل از mtm:
3#:
1- بعیده این فیلم سراغاز فصل بعد مارول باشه چون اصلا دنیا سازی نکرد. من که برام عادی عادی بود. هیچ بنیانی برای فاز کیهانی مارول نگذاشت
2-ببینید مهم اینه که کلا function اسکرالز رو عوض کردن. به همین دلیل دیگه امکان اقتباس داستانی مثل تهاجم مخفی با حضور اونا وجود نداره
3- پیش بینی من اینه تو هفته های بعد فروشش خیلی افت میکنه
4- نه!
5- نه، واقعا نداره
6- بازم میگم این فیلم واقعا بعیده آغازگر دوران جدیدی باشه


به نظرتون فیلم میلیاردی میشه؟
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1397-12-18 11:02
به نقل از Sherlock Holmes:
اول یه تشکر کنم از آقای ترابی بابت این نقد. *سپاس*
یه چند وقتی هست که یه مسئله ای گوشه ی ذهنم داشت خاک میخورد. ولی با دیدن infinity war بایگانی شده بود ولی مثل اینکه با دیدن وضع کاپیتان مارول، دوباره اون فکر به سراغم اومد و اون این سوال بود: آیا مارول بیش از حد محافظه کار شده؟
اگه اشتباه نکنم اولین بار این سوالو بعد از دیدن age of ultron از خودم پرسیدم. فیلم، فیلم بدی نبود ولی چطور بگم؟ اونی نبود که من میخواستم. حقیقتش، حتی جنگ داخلی هم همچین حسی رو در من ایجاد کرد. بعد از اون هم یه فیلم پس از دیگری:gotg2، dr strange، black panther. اشتباه نکنید! من نمیگم این فیلما بد بودن، اتفاقا به طرز خوبی هم تونستن گلیم خودشون رو از آب بیرون بکشن ولی من اونا رو فیلمای جاه طلبانه ای ندیدم. البته thor:ragnarok رو میتونیم یه استثنا بدونیم. گرچه اون هم میتونست بهتر باشه ولی از سه فیلمی که گفتم یه سرو گردن بالاتر بود.
البته به مارول هم میشه حق داد. وقتی داری یه دنیای سینمایی درهم تنیده درست میکنی، طبیعیه که بخوای تمام جوانب رو در نظر بگیری. برای همینه که infinity war اینقدر خوب از آب دراومد.
به نظرم دلیل عدم موفقیت (نسبی؟) کاپیتان مارول هم به خاطر محافظه کاری ماروله.

نکته مهمی را مطرح کردی
دلیل اصلی این که من عاشق جنگ بینهایت و اسپایدر ورس شدم اینه که زدن به سیم آخر! جسارت و جاه طلبی داشتن و کاری کردن که قبلا سابقه نداشت
بابا الان کمیک بوک خودش رو به سینما تحمیل کرده
گذشت اون دورانی که استودیوها ناز میکردن واسه فیلم های کمیک بوکی . الان دارن واسشون له له میزنن
کاپیتان مارول میتونست جاه طلب باشه. میتونست مرزهای کیهانی مارول را معنا کنه ولی نکرد
میتونست واسه داستان های معرکه مارول مثل kree/skrull war زمینه چینی کنه و ... ولی نکرد
این فیلم باید 5 سال پیش ساخته میشد نه الان که یه انیمیشن میاد و 5 تا اسپایدرمن و دنیای موازی و سبک کمیک بوکی محض خودش رو به تماشاچی تحمیل میکنه و اسکار میبره
ما الان دیگه به دوره ای رسیدیم که باید به فکر اقتباس کلون ساگا و secret wars و امپراتوری مخفی و ... باشیم نه اینکه این چیزای خنثی رو تحویلمون بدن
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1397-12-18 11:03
به نقل از moali:
به نقل از mtm:
4#:
1- بعیده این فیلم سراغاز فصل بعد مارول باشه چون اصلا دنیا سازی نکرد. من که برام عادی عادی بود. هیچ بنیانی برای فاز کیهانی مارول نگذاشت
2-ببینید مهم اینه که کلا function اسکرالز رو عوض کردن. به همین دلیل دیگه امکان اقتباس داستانی مثل تهاجم مخفی با حضور اونا وجود نداره
3- پیش بینی من اینه تو هفته های بعد فروشش خیلی افت میکنه
4- نه!
5- نه، واقعا نداره
6- بازم میگم این فیلم واقعا بعیده آغازگر دوران جدیدی باشه


به نظرتون فیلم میلیاردی میشه؟

نه. به نظرم نمیشه البته تو دنیایی که اشغالی مثل آکوامن میلیاردی میشه هیچ چیزی غیرممکن نیست !
(تازه کاپیتان مارول از آکوامن که خیلی هم بهتره)
نقل قول کردن
En_Sabah_Nur
#10 En_Sabah_Nur 1397-12-18 11:07
سلام و عرض خسته نباشید خدمت اقای مهربانی محترم
اقای مهربانی بنده یکی از فن های مقاله هاتون هستم و تازه عضو سایت شدم! خدمت باقی دوستان هم سلام دارم
خب راستش رو بخواید این مقالتون یه جورایی حس و حال عجیبی داشت به تعبیر من حکم "آب سرد" رو داشت روی خود من به شخصه! خیلی حس بدی بهم دست داد و واقعا ترس وجود من رو برداشته ، ترسی ناشی از اینکه نکنه این فیلم پایان این عصر فوق‌العاده باشه!! یا به قول معروف end of era بشه
هرچند خوشبختانه مارول نشون داده استاده درس گرفتن از اشتباهات هست(هرچند اشتباهات خیلی زیادی هم نداشته ) و امید زیادی هم هست ک بتونه اشتباهات رو جبران کنه
هرچند از نظر من مارول توی انتخاب بری لارسن کمی اشتباه کرد بنظرم بری لارسن خیلی درام هست و با اینکه بازیگر برنده اسکار هست اما اون شخصیت لازم برای پیشبورد بزرگترین مجموعه ابر قهرمانی رو نداره
ما توی اند گیم احتمالا کاپیتان امریکا یا ایرون من رو از دست میدیم و این به این معنی هست ک کاپیتان مارول قراره جایگزین یکی از این دو یا شاید هر دو بشه
اما یک لحظه تصور کنید ببینید ، کاپیتان مارول نه ، خانوم بری لارسن میتونه از لحاظ شخصیتی و متدد بازی به پای رابرت داونی جونیور برسه؟ یا کریس ایوانز؟ بنظر من جواب کاملا منفی هست ، من چون فیلم رو ندیدم نمیتونم در مورد فیلم و داستان و لحظاتش حرف بزنم اما چیزی ک میشه در موردش حرف زد خانوم بری لارسن و کاپیتان ماروله! شاید کاپیتان مارول قوی ترین ابرقهرمان مارول باشه حتی! اما حتی این ابر قهرمان بزرگ با بازی یک بازیگر برنده اسکار شده نمیتونه حکم لیدر آینده مارول باشه
حتی اگه این فیلم بهترین فیلم مارول هم بود و شخصیت پردازی کاپیتان مارول بهترین شخصیت پردازی در کل فیلم های مارول بود من این حرف رو میزدم
شاید حالا ک به این قسمت از کامنت من رسیدید و دارید حرف من رو میخونید بگید من یک شخصیت ضد فمنیسم هستم اما در حالی ک اینطور نیست واقعا
من فقط حرفم اینکه نمیشه بعد از ساختن 20-21 فیلم یهو یه شخصیت خانوم بیاد با قدرت های زیاد بشه محور پیش برنده ی مارول

مرسی ک خوندید
نقل قول کردن
moali
#11 moali 1397-12-18 13:02
به نقل از mtm:
به نقل از moali:
به نقل از mtm:
4#:
1- بعیده این فیلم سراغاز فصل بعد مارول باشه چون اصلا دنیا سازی نکرد. من که برام عادی عادی بود. هیچ بنیانی برای فاز کیهانی مارول نگذاشت
2-ببینید مهم اینه که کلا function اسکرالز رو عوض کردن. به همین دلیل دیگه امکان اقتباس داستانی مثل تهاجم مخفی با حضور اونا وجود نداره
3- پیش بینی من اینه تو هفته های بعد فروشش خیلی افت میکنه
4- نه!
5- نه، واقعا نداره
6- بازم میگم این فیلم واقعا بعیده آغازگر دوران جدیدی باشه


به نظرتون فیلم میلیاردی میشه؟

نه. به نظرم نمیشه البته تو دنیایی که اشغالی مثل آکوامن میلیاردی میشه هیچ چیزی غیرممکن نیست !
(تازه کاپیتان مارول از آکوامن که خیلی هم بهتره)

دقیقا برا همین پرسیدم!!!!
پس برعکس بلک پنتر که پیشبینی ها رو کنار زد و بیشتر از اونا ظاهر شد کپ مارول پیشبینی ها رو کنار میزنه و کمتر ظاهر میشه!
نقل قول کردن
ctothejay
#12 ctothejay 1397-12-18 13:25
با اینکه از اکثر کارهای مارول استدیوز خوشم نمیاد ولی هیچ وقت نخواستم زمین خوردنشون رو ببینم (واقعا نمیتونم کسی که سرباز زمستان یا دکتر استرنج و یا حتی بلک پنتر رو دوست نداره، درک کنم) ولی الان راجب این یکی واقعا خوشحالم. نمیدونم سر کوین فایگی خورد به سنگ و درس عبرتش رو گرفت ولی خیلی خوشحالم که نتیجه اون هم تبلیغات و جنجال بی مورد و امثالهم برای هایپ کردن مردم هیچ فایده ای نداشت. همین الانش به اندازه کافی با اون Karl"Avenger"Ma nvers گرفتن گند زدن به تاریخچه تیمشون و یا اینکه اون گربه زد چشم فیوری رو در آورد واقعا ناامیدی های خیلی بزرگ هستن. ولی هر چی بود مثل اینکه زیاد دل هواداران رو بدست نیاورده و بازخورد منفی نسبت به مارول استودیوز داشتن که به نظر من واقعا به جا بود. از اون مانورهای کوین فایگی برای معرفیش بعنوان چهره جدید MCU از اون طرف کامنت ها و رفتار سادیستی و غیرعقلانی بری لارسون و از طرفی دیگه تبلیغات: "قویترین، سریعترین و قدرتمند ترین" و از همه بدتر عملکرد شبکه های اجتماعی مارول اینترتینمنت (برید به یوتیوب و لیست 10 رهبر برتر مارول رو ببینید تا از خنده منفجر بشید) همه و همه نتونستن کاری برای این فیلم بکنن. امیدوارم که درس عبرت گرفته باشن که نه جنجال درست کنن نه شخصیتی تک بعدی و منفور در دنیای کمیک رو به عنوان چهره جدید دنیای سینماییشون معرفی کنن. اولین قدم سال 2019 اشتباه و یک عقب گرد کامل بود، ولی بازم امید به فیلم های دیگه هست. به امید موفقیت بیشتر MCU و درس گرفتن از این آبروریزی فاجعه آمیز.

11# آقای ترابی، میدونید دلیل فروش بالای آکوامن چی بود؟ جلوه های ویژه! همین! درست مثل فیلم Avatar که بعد از 10 سال هنوز پرفروش ترین فیلم تاریخ هست چون جلوه های بصری و میدانیش خیلی خوب بودن فروش بالایی کردن.
نقل قول کردن
HOPE
#13 HOPE 1397-12-18 13:58
امیدوارم دلیل اینکه تو این فیلم به بعضی از موضوعات به خوبی یا اصلا پرداخته نشده برنامه ریزی مارول برای پرداختن به اونا بصورت مناسب در فیلم های بعدی کاپیتان مارول باشه و نقص های این اریجین در فیلم های بعدیش برطرف بشه و یا وجود پیچش های داستانی مناسب در فیلم های بعدی، پتانسیل از دست رفته در این فیلم رو بتونه جبران کنه و برگردونه
سپاس بابت نقد مفید و غیر متعصبانتون
نقل قول کردن
h2018.marvel
#14 h2018.marvel 1397-12-18 14:30
به نقل از mtm:
4#:
1- بعیده این فیلم سراغاز فصل بعد مارول باشه چون اصلا دنیا سازی نکرد. من که برام عادی عادی بود. هیچ بنیانی برای فاز کیهانی مارول نگذاشت
2-ببینید مهم اینه که کلا function اسکرالز رو عوض کردن. به همین دلیل دیگه امکان اقتباس داستانی مثل تهاجم مخفی با حضور اونا وجود نداره
3- پیش بینی من اینه تو هفته های بعد فروشش خیلی افت میکنه
4- نه!
5- نه، واقعا نداره
6- بازم میگم این فیلم واقعا بعیده آغازگر دوران جدیدی باشه

سلام
اقای ترابی واقعا خیلی کم دادین،انگیزم رفت.
من یه جوابی دارم سری تهاجم مخفی واقعا داستانی نیس که بشه به این راحتی تویه قاب جاش کرد و همینطور که اقای فقیه گفتن یه چیزایی فقط مختص کمیکه
بازم ممنون واسه نقد عالیتون
خیلی ببخشید یه سوال دیگم داشتم مردعنکبوتی جدیده کی میاد...
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#15 Fariba Pirna 1397-12-18 14:59
خیلی نقد خوبی بود . من که با این نقد 99/99 درصد موافقم . اون 0/01 درصد هم مربوط به گربه کاپیتان ماروله . البته من به هیچ وج نمیگم که حرف شما اشتباهه و چون من خیلی گربه ها رو دوست دارم این حرف رو میزنم.
بگذریم . این شخصیت کاپیتان مارول جوریه که من با خودم فکر کردم و گفتم چرا کاپیتان مارول ؟؟؟ واقعا چرا باید از بین شخصیت های بزرگ و پر طرفداری مثل« ثور » و « هالک » ، کاپیتان مارول قدرتمندترینشون باشه ؟؟؟!!! :oops: :oops: . واقعا هدفم این نیست که زیاد روی این موضوع مانور بدم و زوم کنم ولی واقعا شرم آوره.
این فیلم نه تنها از فرمول MCU پیروی نمیکنه که از کمیک هم پیروی نمیکنه.
نقل قول کردن
xp_marvel
#16 xp_marvel 1397-12-18 15:19
به شخصه با نقد موافق نیستم :/
به نظر من فیلم خوبی بود و من از پیچشش خوشم اومد!
تم دهه نودی هم خوب بود ولی توش کم یافت میشد
گربه کاپیتان مارولم خوب بود.
نیک فیوری که خیلی باحال بود!
در ضمن شما درست قضیه کور شدن فیوری رو نفهمیدین اگر فیلم "سرباز زمستان" و این فیلمو با هم ببینید منظور فیوری رو میفهمید.
این اولین نقد اقای ترابی هست که موافق نیستم :/
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#17 Fariba Pirna 1397-12-18 15:25
در مورد نیک فیوری به هیچ وج فکر نمیکردم داستان کور شدن چشمش ایجوری باشه . اگه اشتباه نکنم در فیلم انتقام جویان ( 2012 ) نیک فیوری میگه : اخرین باری که به یک نفر اعتماد کردم یکی از چشم هامو از دست دادم . بنابراین هرگز چنین حدسی نمیزدم. البته شایدم دوبله فیلم کاملا صحیح و درست نبوده. نمیدونم شایدم مارول از قبل برنامه دیگه ای داشته و بعدا برنامش در این زمینه عوض شده . مثل «ایتر : سنگ حقیقت» که در فیلم « ثور : دنیای تاریک » گفته شد که توسط «مالکیت» ساخته و ایجاد شده ولی در جنگ بینهایت «وانگ» گفت که تمام شش سنگ ابدیت از انفجار بیگ بنگ به وجود امدند.
نقل قول کردن
Best comicfan
#18 Best comicfan 1397-12-18 15:32
از کجا بگم ...؟!

دیروز بود که آقای ترابی تازه فیلم رو دیده بودند ؛ باهاشون که صحبت میکردم با اشتیاق پرسیدم که توی نقد سایت به فیلم نمره چند میدند . ایشون هم گفتند 6 چون با فیلم یکسری مشکلات اساسی دارند !
حتی با آقا احمد فقیه هم صحبت میکردم از اشکالات آشکار فیلم بحث شد ...
من هم که هنوز موفق به دیدن فیلم نشدم (این هفته ان شاءالله) دیروز حسابی توی ذوقم خورده شد ! قشنگ یک سطل آب سرد روی سرم ریخته شد ...

کاپیتان مارول نه تنها یک فیلم مارولی بود که اصولا به عنوان یک طرفدار دوآتیشه مارول باید منتظرش میبودم ، بلکه جایگاه حدودا خاصی هم داشت برام .
اول اینکه کاپیتان مارول از قهرمان های مورد علاقه ام بوده و هست ... مشخصا جزو اصلی ترین و اولین هام در حد کاپیتان آمریکا و بعد از اون ثور که اصلا نیست ! ولی بالاخره جزو top های کلیم هست و واقعا دوستش دارم ...
همین که این فیلم قرار بود اولین فیلم سینمایی اختصاصی کاپیتان مارول با محوریت ارجین باشه و اون رو به این طریق به MCU در کنار قهرمان های شدیدا محبوب و رتبه یکم کاپیتان آمریکا وارد کنه ، خودش به تنهایی پر از هیجان بود ! چه برسه به کلی موضوع هیجان انگیز دیگه که توی فیلم براشون لحظه شماری میکردم ، از حضور شیلد و مامور کولسن دوست داشتنی و قرار گیری موقعیت زمانی فیلم در دهه 90 گرفته تا اقتباس داستان فوق‌العاده Kree-Skrull war ...!
ولی حالا ....!

خیلی زوره که بیشتر از 4 سال منتظر فیلم یکی از ابرقهرمان هایی که دوستش داری باشی ... خبر به خبر ، مصاحبه به مصاحبه دنبال کنی ، اینهمه برای تریلر ها و حتی پوستر ها و بازیگران اشتیاق داشته باشی ...
آخرش هم اینجوری ...

هرچند از حضور کارول در ادامه مطمئنم و دنباله ای هم که برای کاپیتان مارول ساخته میشه به احتمال خیلی خیلی قوی از فیلم اول بهتر خواهد شد (با احتمال زیاد تعویض کارگران) ...
فیلم نخست کاپیتان مارول هم مشخصا فیلم بدی نیست ، ولی ضعف هایی داره و مهمتر از اون با چارچوب کنونی دنیای سینمایی مارول اصلا جور در نمیاد ! مشکل اصلی اینه !
تنها چیزی که من رو بیش از حد توی نقد ناراحت کرد خود کاروله ! یعنی اگر مشکل داستان چینی و روایت و حتی اگر ویلن باشه ، کمتر آزار میده آدم رو ... ولی شخصیت پردازی کاپیتان مارول ؟! قهرمان اصلی ؟! این دیگه برام غیرقابل تحمله ...! چون مهترین چیز برام همینه (که واقعا از حیاتی ترین موارده ، حتی در آینده کارکتر ...!)
.
.
مثلا آقای ترابی اشاره کردند که :
نقل قول:
من همیشه از شعار "از صفر تا قهرمان" (from zero to hero) استقبال میکنم و دوست دارم شخصیت خودش را از اون پایین به بالا بکشونه و تو این راه تلاش کنه ولی در فیلم کاپیتان مارول خیلی کم به این اشاره میشه. یعنی ما چیز خاصی از کارول نمیبینیم و بهمون اطلاعاتی نشون نمیدن که برامون جذاب باشه و باهاش همذات پنداری کنیم. فقط چند تصویر فلش بکی از دوران کودکی او و تقلا کردنش به عنوان بچه و ... که کلا چند ثانیه هم طول نمیکشه.
در حالی که من عاشق این خصلت شخصیتی کارول دنورس هستم ! اصلا از مولفه های اصلی شخصیت کارول دنورس در دنیای کمیک ، همین * پشتکار ، اراده و البته جسارت * هستش ! (یکی از دلایلی که بری لارسن واقعا به کارول دنورس میاد !) مرتبط با همون تم قهرمانی که توی نقد هم گفته شد !!
ولی اگر دیگه اینها توی شخصیت پردازی کارول به خوبی رعایت نشده باشه و ازش استفاده نشده باشه ...! واقعا من چه انتظاری میتونم داشته باشم ؟!
تا فیلم رو نبینم متاسفانه در این خصوص نمیتونم چیزی بگم و زیر ذره بین ببرمش ...
این قضیه شخصیت پردازی بیشتر من رو داغ کرد . فعلا باید بتونم تا خود فیلم تحمل کنم تا اونموقع بتونم ریشه ای بررسی و مقایسه کنم ... چون الان واقعا نمیدونم در شخصیت پردازی کارول چه قالبی ارائه شده ...


خلاصه درسته به حد خودش ، بالاخره لذتم رو از فیلم میبرم ، ولی 100% اونجوری نشد که باید میشد ! ان شاءالله در قسمت دوم فیلم شاهد
حل شدن تمامی این ایرادات باشیم ...

----------

و در انتها تشکر از آقای ترابی که این همه وقت گذاشتند و بار دیگه با نقدشون ثابت کردند که Spidey.ir کجاست و منطق واقعی سایت ما چیه ...
نقل قول کردن
Best comicfan
#19 Best comicfan 1397-12-18 15:39
به نقل از ctothejay:
با اینکه از اکثر کارهای مارول استدیوز خوشم نمیاد ولی هیچ وقت نخواستم زمین خوردنشون رو ببینم (واقعا نمیتونم کسی که سرباز زمستان یا دکتر استرنج و یا حتی بلک پنتر رو دوست نداره، درک کنم) ولی الان راجب این یکی واقعا خوشحالم. نمیدونم سر کوین فایگی خورد به سنگ و درس عبرتش رو گرفت ولی خیلی خوشحالم که نتیجه اون هم تبلیغات و جنجال بی مورد و امثالهم برای هایپ کردن مردم هیچ فایده ای نداشت. همین الانش به اندازه کافی با اون Karl"Avenger"Manvers گرفتن گند زدن به تاریخچه تیمشون و یا اینکه اون گربه زد چشم فیوری رو در آورد واقعا ناامیدی های خیلی بزرگ هستن. ولی هر چی بود مثل اینکه زیاد دل هواداران رو بدست نیاورده و بازخورد منفی نسبت به مارول استودیوز داشتن که به نظر من واقعا به جا بود. از اون مانورهای کوین فایگی برای معرفیش بعنوان چهره جدید MCU از اون طرف کامنت ها و رفتار سادیستی و غیرعقلانی بری لارسون و از طرفی دیگه تبلیغات: "قویترین، سریعترین و قدرتمند ترین" و از همه بدتر عملکرد شبکه های اجتماعی مارول اینترتینمنت (برید به یوتیوب و لیست 10 رهبر برتر مارول رو ببینید تا از خنده منفجر بشید) همه و همه نتونستن کاری برای این فیلم بکنن. امیدوارم که درس عبرت گرفته باشن که نه جنجال درست کنن نه شخصیتی تک بعدی و منفور در دنیای کمیک رو به عنوان چهره جدید دنیای سینماییشون معرفی کنن. اولین قدم سال 2019 اشتباه و یک عقب گرد کامل بود، ولی بازم امید به فیلم های دیگه هست. به امید موفقیت بیشتر MCU و درس گرفتن از این آبروریزی فاجعه آمیز.


ما که آخرش نفهمیدیم به چه شکل به شما عزیزان بگیم که وقتی میخواید مورد اسپویل دار بگید ، قبلش حتما هشدار اسپویل بزنید ...! ( مخصوصا اینجا که نقد بدون اسپویله ! )

از تمامی کاربران خواهش میکنیم که این مورد رو در آینده رعایت کنند . ( در نظر داشته باشید که پایان بازی نزدیکه ! )
نقل قول کردن
P.Constantine
#20 P.Constantine 1397-12-18 15:42
به نقل از xp_marvel:
به شخصه با نقد موافق نیستم :/
به نظر من فیلم خوبی بود و من از پیچشش خوشم اومد!
تم دهه نودی هم خوب بود ولی توش کم یافت میشد
گربه کاپیتان مارولم خوب بود.
نیک فیوری که خیلی باحال بود!
در ضمن شما درست قضیه کور شدن فیوری رو نفهمیدین اگر فیلم "سرباز زمستان" و این فیلمو با هم ببینید منظور فیوری رو میفهمید.
این اولین نقد اقای ترابی هست که موافق نیستم :/

...این حرفام اسپویل داره...
لطفا وقتی یه حرفی می زنید براش دلیل و منطق بیارید!(گربهٔ کاپیتان مارول "خوب" بود یعنی چی؟ "چرا" خوب بود؟) به جای این که بگید فیلم سرباز زمستان و این فیلمو باهم ببینین دلیلشو بگید و قصه رو شرح بدید! توی فیلم سرباز زمستان فیوری زمین تا آسمون با فیوری ای که توی کاپیتان مارول دیدیم متفاوت بود اصلا انگار یکی دیگه بود. توی فیلم کاپیتان مارول اصلا معلوم نشد چرا انقدر شخصیتش عوض شده! توی سرباز زمستان گفت آخرین باری که به کسی اعتماد کردم چشممو از دست دادم! این جمله یعنی یه اتفاق تراژدیکی براش تو گذشته افتاده که این حرف رو زده و اینطور رفتار می کنه! یه گربه چشم آدمو چنگ بزنه اصلا تراژدیک و تاثیر گذار نیست یعنی چی اصلا! کور شدنش هم یکی از مسخره ترین چیزهای کل دنیای سینمایی مارول بود! آخه آدم وقتی کور میشه(دقت کنید، کوووور!) یعنی یه عضوی از بدنشو از دست داده!!!! با یه Mother... قضیه ختم نمیشه! یه خراش کوچیک هم نیست کور شدن از بین رفتن یک چشم!! اصلا منطقی نبود! درسته فیلم کمیک بوکیه ولی این یه چیز پایه ای بود که اصلا و ابدا قابل پذیرش نیست!
حالا شما هرچی از سرباز زمستان دستگیرتون شده به ما هم توضیح بدید شاید از این حالت بیرون بیایم چون چیز دیگه ای جز چیزایی که گفتم نبود!
نقل قول کردن
Amir097
#21 Amir097 1397-12-18 15:45
آقای ترابی در این که فیلم آکوامن آشغال بود من شکی ندارم فقط سوالی که ذهنم رو مشغول کرده اینه کاپیتان مارول که از شما نمره 5.5 دریافت کرده و از آکوامن خیلی بهتره ،آکوامن چند میگیره؟
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1397-12-18 15:56
به نقل از Amir097:
آقای ترابی در این که فیلم آکوامن آشغال بود من شکی ندارم فقط سوالی که ذهنم رو مشغول کرده اینه کاپیتان مارول که از شما نمره 5.5 دریافت کرده و از آکوامن خیلی بهتره ،آکوامن چند میگیره؟

من به آکوامن به زور 5 بدم از 10. یعنی خداوکیلی اون 20 دقیقه آخرش رو به زور تحمل کردم! یه نیمچه نقدی تو پیج نقد فیلمش گذاشته بودم:

نقل قول:
من دیروز فیلم آکوامن رو دیدم (تو سینما). خدا وکیلی شانس آوردید که من زودتر این فیلم رو ندیدیم و نقدش رو ننوشتم چون به نظرم خیلی ضعیف بود! آکوامن به شدت از ضعف فیلمنامه در رنجه. مشکل اصلی هم در همین شخصیت اصلی یعنی آکوامنه. اصلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم. چون به هیچ وجه شخصیتش برامون تعریف نمیشه. اولش که اونجوری بابای بلک مانتا رو گذاشت تا بمیره (جالبه که آخر فیلم به داداش نا تنی خودش میگه من مثل شما نیستم و آدم نمیکشم ولی یادش رفته که خودش اول فیلم این کار رو کرد!). فیلم اصلا روی رابطه اش با آدم های سطح زمین تمرکز نمیکنه پس چرا آکوامن اینقدر داره سنگ اونا رو به سینه میزنه؟! همه چیز آبکی و کشکی پیش میره. اصلا چی شد که یهو قبول کرد باید بره و جنگ بین انسان ها و آتلانتیسی ها را متوقف کنه؟ و آخرش اصلا چی شد که تونست دل آتلانتیسی ها رو به دست بیاره؟! یعنی واقعا شما چیزی از فرهنگ آتلانتیسی ها دیدید که براتون معنا دار باشه؟ آز آدم های آتلانتیس در حد چند ثانیه فقط دیدیم و اصلا تعاملی با اونا برقرار نشد که بخواهیم باهاشون ارتباط برقرار کنیم! (حالا اینو با پلنگ سیاه مقایسه کنید که چقدر قشنگ ما رو برد به دل فرهنگ واکاندا) رابطه آکوامن و مرا که اصلا خوب در نیومده بود (دیدید چطور الکی با آکوامن چند تا گل خورد تو سیسیل ایتالیا و عاشق انسان ها شد؟!!!) بازی ها همه متوسط و دیالوگ ها افتضاح! همه کلیشه ای! اوشن مستر هم که اصلا ویلن خوبی نبود و انگیزه درست درمونی نداشت. و از همه بدتر اینکه فیلم حداقل 20 دقیقه اش زیادیه. بابا خسته شدیم تو سالن. چقدر طولانی بود. آخرش هم همش الکی جنگ رایانه ای زیر دریا! جیمز وان گفته بود از جنگ ستارگان و ایندیانا جونز الهام گرفته! یعنی دقیقا از کجاهای این فیلم ها ایشون الهام گرفته بودن؟ به نظرم آکوامن فقط شاید کمی از جاستیس لیگ بهتر بود اونم چون انسجامش کمی بیشتر بود. من راستش فقط از نبرد نهایی بین آکوامن و اوشن مستر خوشم اومد چون به نظرم خیلی زیبا و کمیک بوکی بود. اما در کل واندرومن هنوزم با اختلاف بهترین فیلم dceu هستش
نقل قول کردن
P.Constantine
#23 P.Constantine 1397-12-18 16:08
وقتی تبلیغات رو بر مبنای دروغ بنا کنن همین میشه نتیجه اش! خیلی چیزا رو قبل از اکران فیلم به صورت رسمی از خود دست اندرکاران فیلم شنیدیم که هیچکدومش تو فیلم ااتفاق نیوفتاد ! بزرگترینش هم اقتباس از روی داستان Kree-Skrull War بود این واقعا یه توهین بود. من که اصلا هیچی از اون داستان حس نکردم؛ نه تمش نه روایتش نه اتفاقاش تقریبا هیچیش ربطی به اون داستان نداشت! البته شاید بشه گفت فقط از روی اسمش اقتباس شده: جنگ بین کری ها و اسکرال ها! درسته که فیلمای دیگه هم دقیقا مثل کمیکاشون نبودن اما این هیچیش از اون کمیک نبود هیچیش! بگذریم. این بزرگترین دروغشون دروغ بعدی ارتباط اوریجین کاپیتان مارول با قلمروی کوانتومی بود! اینو دیگه خود فایگی گفته بود ولی تو فیلم اصلا خبری نبود.(حالا باز شاید یه چیزایی تو پایان بازی آشکار بشه که به اوریجینش ربط بدن ولی در ظاهر که اصلا اینطور نبود)
حالا نکات دیگه اش. "آشپز که دوتا شد آش یا شور میشه یا بی نمک" دقیقا مصداق همین فیلمه. پردهٔ اول فیلم رو انگار یه نفر دیگه کارگردانی کرده و پردهٔ نهایی فیلم رو یه آدم دیگه! ظاهرا اولشو رایان فلک کارگردانی کرده و اواسطو پایانشو آنا بودن! چی شد اون شخصیت کارول دنورزی که اول فیلم دیدیم؟ چرا انقدر فرق کرد؟ مزه پرونی های اولش یا غرور اول فیلم یهو کجا رفت؟ چرا یهو انقدر بالا پایین شد؟ اینا همه مشکلات کارگردانی و شخصیت پردازی ای بود که در طول فیلم دیدیم. ضمن اینکه توی فیلم انگار یه سری چیزا حذف شده بود یه سری missing pieces واضح تو فیلم بود یه سری چیزا تو تریلرا بود که تو فیلم نبود شاید اگر می بود خیلی از مشکلاتش حل میشد بیشترش هم مربوط به خود شخصیت کارول دنورز بود که حذف شد. کاش همون نکته ای که آقای ترابی گفتن رعایت میشد: "از صفر تا قهرمان" (from zero to hero) و این اتفاق با یه سری صحنه ها قابل حل شدن بود. اینا همه به تدوین فیلم هم مربوط میشه یعنی حواسشون نبوده یه سری چیزا رو حذف کردن که توی فیلم کلیدی بوده.برای اولین باره که حس میکنم یه فیلم مارول به نسخهٔ Ultimate Edition نیاز داره.
به هر حال امیدوارم توی فیلم بعدی با تغییر کارگردان و نویسنده یه چیز مورد پسند تحویل ماها بدن. ساخت فیلم کمیک بوکی کار هر کسی نیست بهترین کارگردانا ممکنه توی این پروژه ها کم بیارن چون خیلی کار سنگین و طاقت فرساییه یادمه ریان کوگلر (کارگردان بلک پنتر) می گفت تا هفته آخر اکران فیلم درگیر تدوین و نهایی کردن نسخه پایانی فیلم بوده این خودش نشون میده که چه کار سختی رو پیش رو داشتن تا یه اثر قابل قبول تحویل طرفدارا بدن! (حتی همین انت من ۲ هم می گفتن کلی تغییرش دادن تا تبدیل شد به یه فیلم فان و لذت بخش!)
نقل قول کردن
xp_marvel
#24 xp_marvel 1397-12-18 16:25
به نقل از P.Constantine:
به نقل از xp_marvel:
به شخصه با نقد موافق نیستم :/
به نظر من فیلم خوبی بود و من از پیچشش خوشم اومد!
تم دهه نودی هم خوب بود ولی توش کم یافت میشد
گربه کاپیتان مارولم خوب بود.
نیک فیوری که خیلی باحال بود!
در ضمن شما درست قضیه کور شدن فیوری رو نفهمیدین اگر فیلم "سرباز زمستان" و این فیلمو با هم ببینید منظور فیوری رو میفهمید.
این اولین نقد اقای ترابی هست که موافق نیستم :/

...این حرفام اسپویل داره...
لطفا وقتی یه حرفی می زنید براش دلیل و منطق بیارید!(گربهٔ کاپیتان مارول "خوب" بود یعنی چی؟ "چرا" خوب بود؟) به جای این که بگید فیلم سرباز زمستان و این فیلمو باهم ببینین دلیلشو بگید و قصه رو شرح بدید! توی فیلم سرباز زمستان فیوری زمین تا آسمون با فیوری ای که توی کاپیتان مارول دیدیم متفاوت بود اصلا انگار یکی دیگه بود. توی فیلم کاپیتان مارول اصلا معلوم نشد چرا انقدر شخصیتش عوض شده! توی سرباز زمستان گفت آخرین باری که به کسی اعتماد کردم چشممو از دست دادم! این جمله یعنی یه اتفاق تراژدیکی براش تو گذشته افتاده که این حرف رو زده و اینطور رفتار می کنه! یه گربه چشم آدمو چنگ بزنه اصلا تراژدیک و تاثیر گذار نیست یعنی چی اصلا! کور شدنش هم یکی از مسخره ترین چیزهای کل دنیای سینمایی مارول بود! آخه آدم وقتی کور میشه(دقت کنید، کوووور!) یعنی یه عضوی از بدنشو از دست داده!!!! با یه Mother... قضیه ختم نمیشه! یه خراش کوچیک هم نیست کور شدن از بین رفتن یک چشم!! اصلا منطقی نبود! درسته فیلم کمیک بوکیه ولی این یه چیز پایه ای بود که اصلا و ابدا قابل پذیرش نیست!
حالا شما هرچی از سرباز زمستان دستگیرتون شده به ما هم توضیح بدید شاید از این حالت بیرون بیایم چون چیز دیگه ای جز چیزایی که گفتم نبود!

جواب سوالتو خودت دادی :/
نمیخواستم اسپویل کنم دلیل نیاوردم ولی خب شما اسپویل کردی منم منظورم رو میگم
توی یک بخشی از فیلم سرباز زمستان(شایدم فیلم اونجرز 1)فیوری میگه اعتماد کردم و یک چشمو از دست دادم فک کنم سر همین بجای کولسون تو ماشین اسکرال بود منظورش اون بوده
ولی هرکس نظر خودشو داره و من از فیلم خوشم اومد!
البته منم قبول دارم یک مقدار کشکی کشکی بود ولی من فک نکنم مارول به این راحتی همچین چیز خفنیو ول کنه و شاید تو قسمت دوم روش تمرکز کنه!
به شخصه اگه فیوری همونجا تو ماشین کور میشد خیلی قشنگ تر میشد و میتونست قضیه بی اعتمادی فیوری رو شرح بده!
نقل قول کردن
end game
-1 #25 end game 1397-12-18 16:44
آقای ترابی قصد بی احترامی ندارم اما نقدتون برای خودتون خوبه به نظر من فیلم خوبی بود و شما و همینطور بقیه اعضا واقعا برای این فیلم کم لطفی می کنین.جواب سوالای منو هم که همیشه میدید.
نقل قول کردن
omiDeadpool
#26 omiDeadpool 1397-12-18 16:54
به نقل از end game:
آقای ترابی قصد بی احترامی ندارم اما نقدتون برای خودتون خوبه به نظر من فیلم خوبی بود و شما و همینطور بقیه اعضا واقعا برای این فیلم کم لطفی می کنین.جواب سوالای منو هم که همیشه میدید.

حدس میزنم سنت کمه. از لحن حرف زدنت مشخصه. و همینطور حدس میزنم تو سایت تازه واردی. ولی ما ها که از تو سابقه مون ازت بیشتره دو چیز رو از spidey.ir یاد گرفته ایم:
1- همیشه حقیقت رو بگو حتی اگه همه دنیا علیه ت بشن
2- برای حرفات دلیل بیار
اشکالی نداره با نظر استاد مخالفی ولی اگه فیلمو دیدی (که بعیده دیده باشی) برای حرفت دلیل بیار. استاد یه صفحه واسه حرفش دلیل اورد ولی شما دو خط هم نیاوردی
در نظرم این سایت و کانالاش الان چند وقته واسه این فیلم سنگ تموم گذاشتن. یه کمی انصاف چیز بدی نیست
نقل قول کردن
end game
#27 end game 1397-12-18 17:02
به نقل از omiDeadpool:
به نقل از end game:
آقای ترابی قصد بی احترامی ندارم اما نقدتون برای خودتون خوبه به نظر من فیلم خوبی بود و شما و همینطور بقیه اعضا واقعا برای این فیلم کم لطفی می کنین.جواب سوالای منو هم که همیشه میدید.

حدس میزنم سنت کمه. از لحن حرف زدنت مشخصه. و همینطور حدس میزنم تو سایت تازه واردی. ولی ما ها که از تو سابقه مون ازت بیشتره دو چیز رو از spidey.ir یاد گرفته ایم:
1- همیشه حقیقت رو بگو حتی اگه همه دنیا علیه ت بشن
2- برای حرفات دلیل بیار
اشکالی نداره با نظر استاد مخالفی ولی اگه فیلمو دیدی (که بعیده دیده باشی) برای حرفت دلیل بیار. استاد یه صفحه واسه حرفش دلیل اورد ولی شما دو خط هم نیاوردی
در نظرم این سایت و کانالاش الان چند وقته واسه این فیلم سنگ تموم گذاشتن. یه کمی انصاف چیز بدی نیست

اول درست گفتید-دوم هم درست گفتید.اما من که دروغ نمی گم.دلیلش :قدرت های کاپیتان مارول رو کمی تغییر دادند و من هم از این تغییر خوشم اومد و بازی بری لارسون رو دوست داشتم.بعدشم من این فیلمو بیشتر از دوبار دیدم فقط حیف که صحنه تیتراژ مربوط به اندگیم توش نبود به هر حال.فکر کنم قانع شدی دیگه نه؟
نقل قول کردن
omiDeadpool
#28 omiDeadpool 1397-12-18 17:09
به نقل از end game:
به نقل از omiDeadpool:
به نقل از end game:
آقای ترابی قصد بی احترامی ندارم اما نقدتون برای خودتون خوبه به نظر من فیلم خوبی بود و شما و همینطور بقیه اعضا واقعا برای این فیلم کم لطفی می کنین.جواب سوالای منو هم که همیشه میدید.

حدس میزنم سنت کمه. از لحن حرف زدنت مشخصه. و همینطور حدس میزنم تو سایت تازه واردی. ولی ما ها که از تو سابقه مون ازت بیشتره دو چیز رو از spidey.ir یاد گرفته ایم:
1- همیشه حقیقت رو بگو حتی اگه همه دنیا علیه ت بشن
2- برای حرفات دلیل بیار
اشکالی نداره با نظر استاد مخالفی ولی اگه فیلمو دیدی (که بعیده دیده باشی) برای حرفت دلیل بیار. استاد یه صفحه واسه حرفش دلیل اورد ولی شما دو خط هم نیاوردی
در نظرم این سایت و کانالاش الان چند وقته واسه این فیلم سنگ تموم گذاشتن. یه کمی انصاف چیز بدی نیست

اول درست گفتید-دوم هم درست گفتید.اما من که دروغ نمی گم.دلیلش :قدرت های کاپیتان مارول رو کمی تغییر دادند و من هم از این تغییر خوشم اومد و بازی بری لارسون رو دوست داشتم.بعدشم من این فیلمو بیشتر از دوبار دیدم فقط حیف که صحنه تیتراژ مربوط به اندگیم توش نبود به هر حال.فکر کنم قانع شدی دیگه نه؟

اره دمت گرم کاملا قانع شدم. عجب دلایلی هم اوردی. دمت گرم :-*
نقل قول کردن
Best comicfan
#29 Best comicfan 1397-12-18 17:34
به نقل از ctothejay:

امیدوارم که درس عبرت گرفته باشن که نه جنجال درست کنن نه شخصیتی تک بعدی و منفور در دنیای کمیک رو به عنوان چهره جدید دنیای سینماییشون معرفی کنن. اولین قدم سال 2019 اشتباه و یک عقب گرد کامل بود، ولی بازم امید به فیلم های دیگه هست. به امید موفقیت بیشتر MCU و درس گرفتن از این آبروریزی فاجعه آمیز.


" کارکتر تک بعدی و منفور" ...!
" آبروریزی فاجعه آمیز " ...!

بهتره در انتخاب کلمات مون دقت بیشتری کنیم ؛ و مهمتر از اون هرچیزی رو با هم قاتی نکنیم و همیشه استقرایی نتیجه کلی نگیریم ...

آدم نمیدونه چی بگه ...!
.
.
.
نقل قول کردن
beyonder
#30 beyonder 1397-12-18 18:42
به نظر من بهترین جمله درباره این فیلم اینه :
اتفاقی که برای iron man توی قسمت دوم فیلم اختصاصیش افتاد ، برای captain marvel توی قسمت اول افتاد ... 8)
نقل قول کردن
ctothejay
#31 ctothejay 1397-12-18 19:01
به نقل از Best comicfan:
به نقل از ctothejay:

امیدوارم که درس عبرت گرفته باشن که نه جنجال درست کنن نه شخصیتی تک بعدی و منفور در دنیای کمیک رو به عنوان چهره جدید دنیای سینماییشون معرفی کنن. اولین قدم سال 2019 اشتباه و یک عقب گرد کامل بود، ولی بازم امید به فیلم های دیگه هست. به امید موفقیت بیشتر MCU و درس گرفتن از این آبروریزی فاجعه آمیز.


" کارکتر تک بعدی و منفور" ...!
" آبروریزی فاجعه آمیز " ...!


برای من تعدادی مثال بیارید که این شخصیت از لحاظ قهرمان بودن در حد امثال مردعنکبوتی و کاپیتان آمریکا و هاکای و ولورین و...شخصیتی چند لایه و عمیق هست و از اون طرف از لحاظ زن بودن در حد مری جین و لوییز لین هست و فقط به بهانه بودن در داستان نیست. برای من مثالی بیارید که با وجود جنگ داخلی ۲, آلتیمیتز، سکرت امپایر و... این کارکتر هنوز برای مردم محبوبه.
کدوم فیلم مارول استودیوز امتیاز IMDb دارای ۶.۸ با بیشترین امتیاز منفی یا در RT دارای امتیاز هواداران ۳۳٪ هست؟ کدوم فیلم مارول استودیوز برای RT از ۹۶٪ یهو می‌رسه به ۸۱٪ ؟ حتی اگه فیلماشون بد باشه بازم پروتاگونیست هاشون دوست داشتنی هستن و دل مردم رو بدست میارن ولی این یکی چطور؟
نقل قول کردن
spider power
#32 spider power 1397-12-18 19:10
این فیلم یک افتضاح نبود ولی اصلا فیلمی نبود که انتظار داشتیم امیدوارم از این به بعد مارول بیشتر دقت کنه.
نقل قول کردن
Best comicfan
#33 Best comicfan 1397-12-18 19:45
به نقل از ctothejay:
به نقل از Best comicfan:
به نقل از ctothejay:

امیدوارم که درس عبرت گرفته باشن که نه جنجال درست کنن نه شخصیتی تک بعدی و منفور در دنیای کمیک رو به عنوان چهره جدید دنیای سینماییشون معرفی کنن. اولین قدم سال 2019 اشتباه و یک عقب گرد کامل بود، ولی بازم امید به فیلم های دیگه هست. به امید موفقیت بیشتر MCU و درس گرفتن از این آبروریزی فاجعه آمیز.


" کارکتر تک بعدی و منفور" ...!
" آبروریزی فاجعه آمیز " ...!


برای من تعدادی مثال بیارید که این شخصیت از لحاظ قهرمان بودن در حد امثال مردعنکبوتی و کاپیتان آمریکا و هاکای و ولورین و...شخصیتی چند لایه و عمیق هست و از اون طرف از لحاظ زن بودن در حد مری جین و لوییز لین هست و فقط به بهانه بودن در داستان نیست. برای من مثالی بیارید که با وجود جنگ داخلی ۲, آلتیمیتز، سکرت امپایر و... این کارکتر هنوز برای مردم محبوبه.
کدوم فیلم مارول استودیوز امتیاز IMDb دارای ۶.۸ با بیشترین امتیاز منفی یا در RT دارای امتیاز هواداران ۳۳٪ هست؟ کدوم فیلم مارول استودیوز برای RT از ۹۶٪ یهو می‌رسه به ۸۱٪ ؟ حتی اگه فیلماشون بد باشه بازم پروتاگونیست هاشون دوست داشتنی هستن و دل مردم رو بدست میارن ولی این یکی چطور؟


گفتم که ... دارید همه چیز رو با هم قاتی میکنید !
این که کاملا مشخصه شخصیت پردازی " کارول دنورس / کاپیتان مارول " در طول حضور از همون سال 68 تا به امروز اصلا و ابدا به عمق خیلی دیگر از کارکتر های مارول نبوده ...!
برای مثال : " کاپیتان آمریکا " رو با اعماق وجودم مطمئنم که شخصیت پردازی تا به همین امروز بسیار عمیق تر و پرپیچش تر از کاپیتان مارول بوده ! بدون یک ثانیه شک ...! ( کاپیتان آمریکا رو مثال زدم ، چون بزرگترین و اولین عشق و قهرمان مورد علاقه ام با اختلاف زیاد نسبت به بقیه از کودکی تا به امروز بوده ؛ اینکه با قهرمان درجه یک خودم مقایسه اش کنم و با اطمینان کامل بتونم بیانش کنم ! یعنی اینکه من اگر متعصب هم باشم طرف کاپیتان آمریکا میگیرم دیگه ...! ولی اینجا که دیگه مشخصه )
توی این مورد شکی نیست !

ولی ربطی نداره ! به خدا نداره !!
( چون کارکتر های بهتری هم هستند ، نباید کاپیتان مارول اصلا ازش فیلم ساخته بشه ؟! اگر اینجوره که ساخت فیلم از روی محافظان کهکشان اونموقع حرام بوده !!! این برنامه ریزی برای ساخت اولین فیلم با ابرقهرمان مونث محور خیلی وقت پیش مطرح و روش بحث شده تا کاپیتان مارول انتخاب شده ... چرا همه چیز رو قاتی میکنید )

این دلیل نمیشه شما با این کلمات کاپیتان مارول رو خطاب کنی و فیلم رو " آبروریزی فاجعه آمیز " خطاب کنی !!
و به علاوه / شما هنوز که هنوزه اون قضیه جوسازی اولیه کاپیتان مارول رو متوجه نشدی ؟! واقعا ؟! دیگه الان همه دنیا متوجه شدند !! جریان با جزئیات بیشتر حتی مشخص شد که چیه ..
اینجا هم تمام و کمال توضیح دادیم :
spidey.ir/.../...

اگر واقعا هنوز (بعد از این همه دلیل آوردن و اثبات کردن ، که الان دیگه رسما به همه ثابت شده) متوجه نشدی ، من دیگه حرفی برا گفتن ندارم ! واقعا ندارم !
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#34 Cap-Spider Potter 1397-12-18 19:51
اتفاقی که همیشه ترس رخ دادنش رو داشتم.
این که یه فیلم از استودیوی مارول با پتانسیلی وحشتناک، اینطوری سقوط کنه. من تصورم این بود که کاپیتان مارول شروع یه سونامی بین آثار ماروله.
من خودم هنوز فیلم رو ندیدم، هر چند اشتیاقم برای دیدنش تقریبا از بین رفت، اما در هر حال امیدوارم دیگه چنین شکستی رو بین فیلم های mcu نبینیم.

نقدتون خیلی خوب بود استاد ترابی و به بهترین شکل نقات مثبت و منفی رو واشکافی کردید.
اینم میزاریم برای اونایی که بیخودی انگ منظر فن بینانه داشتن به این سایت میزنند.




#29
بحث باید سازنده باشه، نباید فقط عقیدت رو بیان کنی، باید دلیل بیاری که چرا همچین عقیده ای داری.
نقل قول کردن
moali
#35 moali 1397-12-18 19:55
به نقل از P.Constantine:
وقتی تبلیغات رو بر مبنای دروغ بنا کنن همین میشه نتیجه اش! خیلی چیزا رو قبل از اکران فیلم به صورت رسمی از خود دست اندرکاران فیلم شنیدیم که هیچکدومش تو فیلم ااتفاق نیوفتاد ! بزرگترینش هم اقتباس از روی داستان Kree-Skrull War بود این واقعا یه توهین بود. من که اصلا هیچی از اون داستان حس نکردم؛ نه تمش نه روایتش نه اتفاقاش تقریبا هیچیش ربطی به اون داستان نداشت! البته شاید بشه گفت فقط از روی اسمش اقتباس شده: جنگ بین کری ها و اسکرال ها! درسته که فیلمای دیگه هم دقیقا مثل کمیکاشون نبودن اما این هیچیش از اون کمیک نبود هیچیش! بگذریم. این بزرگترین دروغشون دروغ بعدی ارتباط اوریجین کاپیتان مارول با قلمروی کوانتومی بود! اینو دیگه خود فایگی گفته بود ولی تو فیلم اصلا خبری نبود.(حالا باز شاید یه چیزایی تو پایان بازی آشکار بشه که به اوریجینش ربط بدن ولی در ظاهر که اصلا اینطور نبود)
حالا نکات دیگه اش. "آشپز که دوتا شد آش یا شور میشه یا بی نمک" دقیقا مصداق همین فیلمه. پردهٔ اول فیلم رو انگار یه نفر دیگه کارگردانی کرده و پردهٔ نهایی فیلم رو یه آدم دیگه! ظاهرا اولشو رایان فلک کارگردانی کرده و اواسطو پایانشو آنا بودن! چی شد اون شخصیت کارول دنورزی که اول فیلم دیدیم؟ چرا انقدر فرق کرد؟ مزه پرونی های اولش یا غرور اول فیلم یهو کجا رفت؟ چرا یهو انقدر بالا پایین شد؟ اینا همه مشکلات کارگردانی و شخصیت پردازی ای بود که در طول فیلم دیدیم. ضمن اینکه توی فیلم انگار یه سری چیزا حذف شده بود یه سری missing pieces واضح تو فیلم بود یه سری چیزا تو تریلرا بود که تو فیلم نبود شاید اگر می بود خیلی از مشکلاتش حل میشد بیشترش هم مربوط به خود شخصیت کارول دنورز بود که حذف شد. کاش همون نکته ای که آقای ترابی گفتن رعایت میشد: "از صفر تا قهرمان" (from zero to hero) و این اتفاق با یه سری صحنه ها قابل حل شدن بود. اینا همه به تدوین فیلم هم مربوط میشه یعنی حواسشون نبوده یه سری چیزا رو حذف کردن که توی فیلم کلیدی بوده.برای اولین باره که حس میکنم یه فیلم مارول به نسخهٔ Ultimate Edition نیاز داره.
به هر حال امیدوارم توی فیلم بعدی با تغییر کارگردان و نویسنده یه چیز مورد پسند تحویل ماها بدن. ساخت فیلم کمیک بوکی کار هر کسی نیست بهترین کارگردانا ممکنه توی این پروژه ها کم بیارن چون خیلی کار سنگین و طاقت فرساییه یادمه ریان کوگلر (کارگردان بلک پنتر) می گفت تا هفته آخر اکران فیلم درگیر تدوین و نهایی کردن نسخه پایانی فیلم بوده این خودش نشون میده که چه کار سختی رو پیش رو داشتن تا یه اثر قابل قبول تحویل طرفدارا بدن! (حتی همین انت من ۲ هم می گفتن کلی تغییرش دادن تا تبدیل شد به یه فیلم فان و لذت بخش!)

میدونید چیه آقای فقیه؟!
دقیقا من هم احساس میکنم علت اصلی واکنشهای منفی از طرف منتقدین و طرفدارها همین تبلیغ ها بود، این مقوله به جهت روانشناختی هم خیلی موثره، اگه این همه مانور بی جا، تکرار میکنم بیجا!، روی این فیلم داده نمی شد شرط می بندم، شرط میبندم نه شما، نه آقای ترابی و نه آقای رضایی که هنوز فیلم رو ندیدن این قدر نسبت به فیلم این جبهه رو نمیگیرین؛ یه دلیل جالب برای حرفم دارم، از ۴ ماه پیش. من با یه دوست کمیک فنم قرار گذاشتیم که تا اکران فیلم من همه اخبار رو دنبال کنم ولی اون هیچ خبر مربوط به این فیلم رو نخونه!!!
حالا که فیلم اکران شد و جفتمون دیدیم، امروز با هم صحبت کردیم و او در خصوص این فیلم گفت: فیلمی نسبتا خوب، بهتر از مرد آهنی ۲و ۳، بهتر از تور ۲و۱، بهتر از انت من۱، بهتر از نخستین انتقامجو، بهتر از هالک و در حد دکتر استرنج!!!!
اما من که اخبار رو پیگیری کردم بعد از فیلم چه نتیجه گیری کردم؟:
چون خیلی تو ذوقم خورده بود، بعد از خوندن مقالات شما در باره فیلمو اخبار سران مارول و مصاحباتشونو و... حس بدی به فیلم داشتم.
وقتی بیای رو یه فیلمی این همه تبلیغ کنی و سرمایه گذاری کنی و ازش حرف بزنی، از اون طرف بعد از شاهکاری مث اینفینیتی اجراش کنی خب معلومه کارت سخته. میخوام بگم شاید اگه این ذهنیت ها رو بذاریم کنار، این قدر هم به فیلم حمله نمی کنیم.
نقل قول کردن
AliReza.Ta
#36 AliReza.Ta 1397-12-18 20:03
دارای اسپویل
.
.
.
.
.
احسنت به این نقد واقعا حرف دل منو زدید استاد ترابی. من فیلمو دیدم و متآسفانه فیلم کاملا خلاف انتظارات ما بود و سورپرایز قابل توجهی نداشت و چند جا ضد حال های بدی به ما زد از جمله اینکه من نژاد اسکرال ها رو خیلی دوست دارم اما در این فیلم یک اجتماع کوچک و نسبتا مظلوم واقع شده بودند و ابهت دنیای کمیک رو نداشتند و قضیه چشم فیوری که یک ضد حال واقعی بود گووس یه خراش کوچک به چشم فیوری زد که محاله آدم با اون خراش کور بشه و کلا ضد ترکوند همه تصورات ما رو قضیه اسم اونجرز هم میتونست خیلی بهتر باشه که نشد و تغییر رنگ لباس کاپیتان مارول که کاملا به نظر من افتضاح بود.
من فکر میکردم که کاپیتان مارول قراره دنیای کیهانی و فضایی مارول رو خیلی بهتر از محافظان کهکشان نشون بده و یه دنیای جدید رو آغاز کنه که بعد ها بتونن به شخصیت های کیهانی بپرذازن که متأسفانه نشد. شخصیت کارول دنورز به نظر من خیلی نچسب بود که این فیلم بدترش کرد و نیک فیوری هم شخصیت متفاوتی به فیلم های قبلی مارول داشت و احتمال داره که نیک فیور در طول زمان شخصیتش پخته تر بشه و فرق کنه. در کل مارول با تبلیغ ها و حرف های بیجا ما رو حسابی گول زد. ممنون بابت نقد بسیار خوبتون استاد ترابی

نمره من به فیلم 5 از 10

در ضمن آقای شماره 29 معلومه شما فیلمو ندیدی اگه میدیدی میدونستی صحنه پس از تیتراژ مربوط به پایان بازیه
نقل قول کردن
moali
#37 moali 1397-12-18 20:03
به نقل از ctothejay:
با اینکه از اکثر کارهای مارول استدیوز خوشم نمیاد ولی هیچ وقت نخواستم زمین خوردنشون رو ببینم (واقعا نمیتونم کسی که سرباز زمستان یا دکتر استرنج و یا حتی بلک پنتر رو دوست نداره، درک کنم) ولی الان راجب این یکی واقعا خوشحالم. نمیدونم سر کوین فایگی خورد به سنگ و درس عبرتش رو گرفت ولی خیلی خوشحالم که نتیجه اون هم تبلیغات و جنجال بی مورد و امثالهم برای هایپ کردن مردم هیچ فایده ای نداشت. همین الانش به اندازه کافی با اون Karl"Avenger"Manvers گرفتن گند زدن به تاریخچه تیمشون و یا اینکه اون گربه زد چشم فیوری رو در آورد واقعا ناامیدی های خیلی بزرگ هستن. ولی هر چی بود مثل اینکه زیاد دل هواداران رو بدست نیاورده و بازخورد منفی نسبت به مارول استودیوز داشتن که به نظر من واقعا به جا بود. از اون مانورهای کوین فایگی برای معرفیش بعنوان چهره جدید MCU از اون طرف کامنت ها و رفتار سادیستی و غیرعقلانی بری لارسون و از طرفی دیگه تبلیغات: "قویترین، سریعترین و قدرتمند ترین" و از همه بدتر عملکرد شبکه های اجتماعی مارول اینترتینمنت (برید به یوتیوب و لیست 10 رهبر برتر مارول رو ببینید تا از خنده منفجر بشید) همه و همه نتونستن کاری برای این فیلم بکنن. امیدوارم که درس عبرت گرفته باشن که نه جنجال درست کنن نه شخصیتی تک بعدی و منفور در دنیای کمیک رو به عنوان چهره جدید دنیای سینماییشون معرفی کنن. اولین قدم سال 2019 اشتباه و یک عقب گرد کامل بود، ولی بازم امید به فیلم های دیگه هست. به امید موفقیت بیشتر MCU و درس گرفتن از این آبروریزی فاجعه آمیز.

11# آقای ترابی، میدونید دلیل فروش بالای آکوامن چی بود؟ جلوه های ویژه! همین! درست مثل فیلم Avatar که بعد از 10 سال هنوز پرفروش ترین فیلم تاریخ هست چون جلوه های بصری و میدانیش خیلی خوب بودن فروش بالایی کردن.

اونجایی که شروع مرموز فیلم و هدر رفتن پتانسیل اسکرال ها گفته شد به جای تهاجم مخفی نوشته نهاجم مخفی.



دوست عزیز خیلی تند حرف زدید و متناقض؛ در پاره ای از حرفاتون گفتی از اکثر فیلمای مارول استودیو بدت میاد بعد در ادامه فرانچایز رو تحسین کردی، بعد در جای دیگه اشاره کردی که خوشحالی که سر فایگی به سنگ خورده، جوری که انگار تو این ۱۱ سال فایگی در جهل مرکب بوده که الان شما خوش حال شدی!!!!!!!!
جای دیگه ای هم با تندی و افراط از این فیلم به عنوان آبرو ریزی فاجعه بار نام بردی، عنوانی که برازنده فیلمهایی مثل bvs و جوخه خودکشی و لیگ عدالت بود، وقتی می خوایم از کلمات استفاده کنیم، دقت کنیم، آبروریزی فاجعه بار عنوانیه که هیچ گاه لایق فیلمهای این فرانچایز نبوده و احتمالا هم نخواهد بود.
این فرانچایز به هر حال باید به دست اندازی یرخورد میکرد تا دوباره اوج بگیره، فواره هم بعد از اوج گرفتنش میفته تا بتونه بازهم اوج بگیره.
پس بهتره الکی جوسازی نکنیم و به جای ایراد دلایل پوشالی، علمی حرف بزنیم نه از سر هیجان
نقل قول کردن
Fantastic spider
#38 Fantastic spider 1397-12-18 20:55
به نظر من باید فیلم کاپیتان مارول اورجینال درست میکردن
نه اینو
من هنوز توی کتم نمیره که این همه سال برای پیدا کردن یه سیاره برای اسکرال ها ناپدید بشه
به نظر من بازیگرش خوب نیست
نقل قول کردن
ctothejay
#39 ctothejay 1397-12-18 21:41
به نقل از Best comicfan:


گفتم که ... دارید همه چیز رو با هم قاتی میکنید !
این که کاملا مشخصه شخصیت پردازی " کارول دنورس / کاپیتان مارول " در طول حضور از همون سال 68 تا به امروز اصلا و ابدا به عمق خیلی دیگر از کارکتر های مارول نبوده ...!
برای مثال : " کاپیتان آمریکا " رو با اعماق وجودم مطمئنم که شخصیت پردازی تا به همین امروز بسیار عمیق تر و پرپیچش تر از کاپیتان مارول بوده ! بدون یک ثانیه شک ...! ( کاپیتان آمریکا رو مثال زدم ، چون بزرگترین و اولین عشق و قهرمان مورد علاقه ام با اختلاف زیاد نسبت به بقیه از کودکی تا به امروز بوده ؛ اینکه با قهرمان درجه یک خودم مقایسه اش کنم و با اطمینان کامل بتونم بیانش کنم ! یعنی اینکه من اگر متعصب هم باشم طرف کاپیتان آمریکا میگیرم دیگه ...! ولی اینجا که دیگه مشخصه )
توی این مورد شکی نیست !

ولی ربطی نداره ! به خدا نداره !!
( چون کارکتر های بهتری هم هستند ، نباید کاپیتان مارول اصلا ازش فیلم ساخته بشه ؟! اگر اینجوره که ساخت فیلم از روی محافظان کهکشان اونموقع حرام بوده !!! این برنامه ریزی برای ساخت اولین فیلم با ابرقهرمان مونث محور خیلی وقت پیش مطرح و روش بحث شده تا کاپیتان مارول انتخاب شده ... چرا همه چیز رو قاتی میکنید )

این دلیل نمیشه شما با این کلمات کاپیتان مارول رو خطاب کنی و فیلم رو " آبروریزی فاجعه آمیز " خطاب کنی !!
و به علاوه / شما هنوز که هنوزه اون قضیه جوسازی اولیه کاپیتان مارول رو متوجه نشدی ؟! واقعا ؟! دیگه الان همه دنیا متوجه شدند !! جریان با جزئیات بیشتر حتی مشخص شد که چیه ..
اینجا هم تمام و کمال توضیح دادیم :
spidey.ir/.../...

اگر واقعا هنوز (بعد از این همه دلیل آوردن و اثبات کردن ، که الان دیگه رسما به همه ثابت شده) متوجه نشدی ، من دیگه حرفی برا گفتن ندارم ! واقعا ندارم !


من نمیگم ازش نباید چیزی ساخته بشه. بلکه در این هویت نباید ساخته بشه خداییش کارول رو وقتی که میز مارول بود با الان مقایسه کنید. بخدا اون موقع خیلی بهتر بود و کارکترش مفهوم و هدفی داشت.
آبروریزی فاجعه آمیز بخاطر خراب کردن وجه MCU در حال حاضر است. همونطور که گفتم من خوشم نمیاد ببینم MCU خراب بشه به هرحال حاصل زحمت شبانه روزی چند هزار نفر بوده و واقعا آدم دلش میگیره که اینطوری بشه. این یک خاطره تلخه که توی ذهن هواداران میمونه.
من توی ایون مقاله هم گفتم که هیترها همه جا هستن، حتی به فیلم معرکه سرباز زمستان هم تاخته بودن. اما اون به کنار نوع تبلیغات و رفتار بری لارسون اکثر افراد رو ناراحت کرد. واقعا خودتون کنار میایید که شخصیتش از استیو راجرز برتر شناخته میشه یا به زور میخوان تحمیل کنن که قوی تر و نیرومندتر از ثور هست؟ (خدا رو شکر تو فیلم چیز خاصی نداشت که بخواد یاراش بشه، اینجوری که بقیه میگن). اون هیترها جای خود دارن. همین هیترها به بازی مردعنکبوتی، گاد آف وار و رد دد هم حمله کرده بودن ولی نتیجه ای ندادن.
فکر کنم شما منظور من رو نفهمیدین.

به نقل از moali:



دوست عزیز خیلی تند حرف زدید و متناقض؛ در پاره ای از حرفاتون گفتی از اکثر فیلمای مارول استودیو بدت میاد بعد در ادامه فرانچایز رو تحسین کردی، بعد در جای دیگه اشاره کردی که خوشحالی که سر فایگی به سنگ خورده، جوری که انگار تو این ۱۱ سال فایگی در جهل مرکب بوده که الان شما خوش حال شدی!!!!!!!!
جای دیگه ای هم با تندی و افراط از این فیلم به عنوان آبرو ریزی فاجعه بار نام بردی، عنوانی که برازنده فیلمهایی مثل bvs و جوخه خودکشی و لیگ عدالت بود، وقتی می خوایم از کلمات استفاده کنیم، دقت کنیم، آبروریزی فاجعه بار عنوانیه که هیچ گاه لایق فیلمهای این فرانچایز نبوده و احتمالا هم نخواهد بود.
این فرانچایز به هر حال باید به دست اندازی یرخورد میکرد تا دوباره اوج بگیره، فواره هم بعد از اوج گرفتنش میفته تا بتونه بازهم اوج بگیره.
پس بهتره الکی جوسازی نکنیم و به جای ایراد دلایل پوشالی، علمی حرف بزنیم نه از سر هیجان


تنها تناقضی که من دیدم مورد اول بخاطر تحسینم بود. توضیح میدم که فیلمهای آیرون من، اونجرز، سرباز زمستان، دکتر استرنج، راگناروک و بلک پنتر جایگاه خیلی خاصی برای من دارن و بعنوان بهترین فیلم هایی که توی این چند سال اخیر دیدم خطابشون میکنم چون فرمول معمولی مارول استودیوز رو (حداقل من) توی این فیلمها نمی بینم.
اون هم گفتم سرش به سنگ خورده و خوشحالم بخاطر تبلیغات دروغ و جو کاملا مسخره ای که ایشون از هرچی که توی MCU دیدید بهتر رو راه انداختن. بخدا اگه اینقدر مانور بیخود نمیداد و تبلیغ دروغ بی خود نمیکرد اوضاع خیلی بهتر بود.
نه لایق این فرانچایز همچین لقبی نبوده ولی برای این فیلم بعد از این همه جنجال واقعا برازندش هست. من نمیدونم چرا بحث dceu مزخرف رو کشیدید وسط، آبروریزی فاجعه آمیز برای dceu هزاران بار هم کافی نیست. آشغالیه که دومی نداره.
این فرانچایز به دست انداز خورده نمونش آیرون من 3، ثور 2 و عصر اولتران ولی این یکی مثل دیوار میمونه تا دست انداز، آیرون من که تموم شد ولی ثور با اقتدار برگشت و اونجرز هم قویتر از قبل ظاهر شد. این یکی از ریشه مشکل داره.
نقل قول کردن
h2018.marvel
#40 h2018.marvel 1397-12-18 22:39
به نقل از ctothejay:
امیدوارم که درس عبرت گرفته باشن که نه جنجال درست کنن نه شخصیتی تک بعدی و منفور در دنیای کمیک رو به عنوان چهره جدید دنیای سینماییشون معرفی کنن.

سلام
دوست عزیز بنظرم قطعا روی توماسو نمیشناسی
میگی تک بعدی حالا کاری به منفور بودن یا نبودنش ندارم اگه سازنده این شخصیتو بشناسیش میدونی کسی نیس که بتونی به این راحتی بادانسته هات بهش بگی مخلوقش یه شخصیت تک بعدیه
اگه من هیچی از نویسنده ها ندونم ولی روی توماسو از هر جهت خوب میشناسم
و همینطور دوست عزیز نبودن فیلمی در حدی که انتظارشو داشتی دلیل نمیشه که پتانسیل یه شخصیتو زیر سوال ببری مخصوصا شخصیت کمیکی مثلا زادگاه مردان ایکس ولورین رو یه مروری بکن و هینطور اوریجین ولورین.
نقل قول کردن
h2018.marvel
#41 h2018.marvel 1397-12-18 22:41
استاد اگه یه فیلمی به نظرتون بد بود مگید فیلمه بده یا نظر من اینه؟
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#42 Miguel-OHara 1397-12-18 23:55
من به نظر استاد احترام میزارم ولی دیل کوبیدن فیلمو نمیفهمم. از وقتی که فیلم بلک پنترو دیدم فهمیدم هیچ فیلمیو نباید با انتظارات اطلاعات قبلی ببینی. منم تو ذوقم خورد یسری چیزا ر وفهمیدم ولی دلیل اینهمه کوبیده شدن فیلمو نمیفهمم نظ ر منتقدا تو سینما اسکور که A هستش و تو متا و راتن هم بدک نیست . کاری یا نظر کاربرا ندارم سر قضیه های پیش اومده. ولی فکر کنم فیلم دیگه از فیلم هایی مثل ثور 2 و آیرون من 2 بهنر باشه. اگه بخوایم تو فیلم های پاورل در نظر بگیریم به نظرم رتبش ۱۳ یا ۱۴ هستش . فسلم خیلی خوبی نیست ولی فسلم خیلی بدیم نبود اینقدر کوبیده . برام سوال پیش اومده؟ سایت به اکوامن داد ۷.۵ به کاپیتان ماورل داده ۵/۵ یعنی اینقدر از اگوامن بدتره در حد جوخه انتحاریه؟من اینجور فکر نمیکنم
نقل قول کردن
iliya_nezami
#43 iliya_nezami 1397-12-19 00:18
سلام بعد خوندن نقد واقعا خورد تو ذوقم :sad: واقعا فک نمیکردم بعد اون همه تبلیغ و تور تبلیغاتی فلان و اینا یه همچین فیلمی بشه. ولی به هر حال ما نمیتونیم از مارول ایراد بگیریم اون لحظات قشنگی رو بذامون رقم زده و ما باید حتی تو بدترین فیلمشم تشویقش کنیم . به امید اینکه تو فاز چهارم فیلم بهتری از کاپیتان مارول ببینیم و فیلم دومش بتونه این فیلمو احیا کنه. :roll:
نقل قول کردن
mtm
#44 mtm 1397-12-19 06:24
به نقل از Miguel-OHara:
سایت به اکوامن داد ۷.۵ به کاپیتان ماورل داده ۵/۵ یعنی اینقدر از اگوامن بدتره در حد جوخه انتحاریه؟من اینجور فکر نمیکنم

نقد فیلم آکوامن را جناب فقیه نوشتند و نمره ای که دادند نظر خودشون بود که بسیار هم قابل احترامه و هر منتقدی نظر خودش را داره . بنده ولی همانطور که اینجا هم گفتم به آکوامن نمره ای زیر 5 میدهم:
bit.ly/2C86FBZ
نقل قول کردن
mtm
#45 mtm 1397-12-19 06:25
به نقل از h2018.marvel:
استاد اگه یه فیلمی به نظرتون بد بود مگید فیلمه بده یا نظر من اینه؟

نظر منه که میگم بده دیگه
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#46 Miguel-OHara 1397-12-19 07:24
به نقل از mtm:
به نقل از Miguel-OHara:
سایت به اکوامن داد ۷.۵ به کاپیتان ماورل داده ۵/۵ یعنی اینقدر از اگوامن بدتره در حد جوخه انتحاریه؟من اینجور فکر نمیکنم

نقد فیلم آکوامن را جناب فقیه نوشتند و نمره ای که دادند نظر خودشون بود که بسیار هم قابل احترامه و هر منتقدی نظر خودش را داره . بنده ولی همانطور که اینجا هم گفتم به آکوامن نمره ای زیر 5 میدهم:
bit.ly/2C86FBZ

میخوام بدونم آقای فقیه که به اکوامن داده ۷.۵ به کاپیتان مارول چند میده؟ میشه نظرتونو بدونیم آقای فقیه؟
نقل قول کردن
moali
#47 moali 1397-12-19 07:42
به نقل از mtm:
به نقل از h2018.marvel:
استاد اگه یه فیلمی به نظرتون بد بود مگید فیلمه بده یا نظر من اینه؟

نظر منه که میگم بده دیگه

راستش یه نکته ای به نظرم میرسه که میخوام بگم اینه که ببینید، وقتی یه فیلم کمیکی ساخته میشه منتقدین دو دسته میشن، دسته اول که تعدادشون خیلی کمتره، منتقدین کمیک دان هستند، کسانی که مثل شما با کمیک بزرگ شده و خوب اون رو میشناسن و با این عینک به فیلمها نگاه می کنن، خب این عینک مستونه برخی مجالات کیفیت و اعتبار نقد رو از دید سینمایی پایین بیاره، به عنوان مثال وقتی با این عینک به سینمای کمیک بوک نگاه می کنید، اگه تغییری توی اریجین، شخصیت و یا هر المان دیگه ای از کاراکتر مورد نظر رخ بده، اگه به نظر اون منتقد خوش نیاد، تو دیدش اثر میذاره هر چقدر هم که بخواد از تغییر استقبال کنه و بگه نیازی نیست همه چیز عین کمیک باشه! چون به هر حال اون منتقد زیر و زبر اون شخصیت رو تو کمیک دیده و میشناسه، فریم به فریم و صفحه به صفحه اون کمیکها هنگام دیدن فیلم از جلوی چشماش رد میشه، همون طور که خود شما در مبارزه آخر آکوامن به کمیکی بودن اون اشاره کردین و این که شما رو یاد کمیک مینداخته و خوشتون اومده، حالا کافیه یه تغییر باب میل اون مکتقد نباشه، خواه ممکنه برای مردم فوق العاده باشه، ولی اون تو نظرش تاثیر میذاره و این منجر به ابن میشه که مثلا به طور مثال میاد وسگانه شاهکار نولان رو میکوبه!!!
اما دسته دوم منتقدین، کسانی هستن که کاملا حرفه ای و با عینک صرف سینما، میان و فیلم رو بررسی میکنن؛ اونها ممکنه گوشه نظری به کمیک به عنوان مرجع و منبع اقتباس اون فیلم توجه کنن ولی التزامی نمی بینن که بخوان کمیک دون باشن، و از دید یه کمیک دون صرف با کمی چاشنی سینماطور به فیلم نگاه نمی کنن. اکثر قریب به اتفاق منتقدین روتن و متا و... هم از همین دسته هستند. واقعا چه لزومی هم دارد که بخوایم همه این فیلمها رو با اون عینک کمیکی صرف ببینیم، توجه کنید که نمی گم کپ مارول با دید سینمایی صرف بی عیبه، اما شما ببینید! چند درصد از مخاطبین mcu و کلا این ژانر اهل کمیک بودن؟! چند درصدشون قبل از پایه گذاری این فرانچایز اهل کمیک بوک بودند؟! لااقل تو ایرانشو همه می دونیم خیلی خیلی کم. حتی اکثر این تعداد هنوز هم نرفتن سراغ کمیک و مثلا هنوز با امثال کپ و تونی و... در دنیای کمیک اشنا نیستند. همون تعدادی هم که علاقه مند شدند و دنبال می کنن هم به لطف سایت شما و این جو حاکمه.
اما نتیجه گیری آخر عرضم اینکه من وقتی واکنشهای اولیه اون چنان مثبت و نقدهای مثبت ارائه شده از سوی منتقدین طراز اول رو خوندم که مثلا درمورد گربه و یا... اظهار خرسندی میکردن و بعد نقد شما رو خوندم، این به ذهنم خطور کرد که شما جزو دسته اول دسته بندی مذکور قراردارید. و صرفا چون با فیلم حال نکردید این چنین نقدی رو براش نوشتید. یاد حرف داورا تو جشنواره فجر ۳۶ افتادم که صرفا فقط گفتن فیلم لاتاری ما رو اذیت کرد داستانش و برا همین هیچ جایزه ای بهش ندادن:) درحالی که فروشش خیلی چیزهارو نشون داد.
در آخر باز اشاره ای به صحبت دیروزم به اقای فقیه میکنم که اگر این همه تبلیغ این فیلم و توجه بیش از حد و مانور بیش از حد مارول و این همه تفحص بیس از حد ما و شما روی این فیلم زوم نبود، امکان نداشت شما این طور فیلم رو بکوبید.
نقل قول کردن
moali
#48 moali 1397-12-19 07:42
به نقل از mtm:
به نقل از h2018.marvel:
استاد اگه یه فیلمی به نظرتون بد بود مگید فیلمه بده یا نظر من اینه؟

نظر منه که میگم بده دیگه

راستش یه نکته ای به نظرم میرسه که میخوام بگم اینه که ببینید، وقتی یه فیلم کمیکی ساخته میشه منتقدین دو دسته میشن، دسته اول که تعدادشون خیلی کمتره، منتقدین کمیک دان هستند، کسانی که مثل شما با کمیک بزرگ شده و خوب اون رو میشناسن و با این عینک به فیلمها نگاه می کنن، خب این عینک مستونه برخی مجالات کیفیت و اعتبار نقد رو از دید سینمایی پایین بیاره، به عنوان مثال وقتی با این عینک به سینمای کمیک بوک نگاه می کنید، اگه تغییری توی اریجین، شخصیت و یا هر المان دیگه ای از کاراکتر مورد نظر رخ بده، اگه به نظر اون منتقد خوش نیاد، تو دیدش اثر میذاره هر چقدر هم که بخواد از تغییر استقبال کنه و بگه نیازی نیست همه چیز عین کمیک باشه! چون به هر حال اون منتقد زیر و زبر اون شخصیت رو تو کمیک دیده و میشناسه، فریم به فریم و صفحه به صفحه اون کمیکها هنگام دیدن فیلم از جلوی چشماش رد میشه، همون طور که خود شما در مبارزه آخر آکوامن به کمیکی بودن اون اشاره کردین و این که شما رو یاد کمیک مینداخته و خوشتون اومده، حالا کافیه یه تغییر باب میل اون مکتقد نباشه، خواه ممکنه برای مردم فوق العاده باشه، ولی اون تو نظرش تاثیر میذاره و این منجر به ابن میشه که مثلا به طور مثال میاد وسگانه شاهکار نولان رو میکوبه!!!
اما دسته دوم منتقدین، کسانی هستن که کاملا حرفه ای و با عینک صرف سینما، میان و فیلم رو بررسی میکنن؛ اونها ممکنه گوشه نظری به کمیک به عنوان مرجع و منبع اقتباس اون فیلم توجه کنن ولی التزامی نمی بینن که بخوان کمیک دون باشن، و از دید یه کمیک دون صرف با کمی چاشنی سینماطور به فیلم نگاه نمی کنن. اکثر قریب به اتفاق منتقدین روتن و متا و... هم از همین دسته هستند. واقعا چه لزومی هم دارد که بخوایم همه این فیلمها رو با اون عینک کمیکی صرف ببینیم، توجه کنید که نمی گم کپ مارول با دید سینمایی صرف بی عیبه، اما شما ببینید! چند درصد از مخاطبین mcu و کلا این ژانر اهل کمیک بودن؟! چند درصدشون قبل از پایه گذاری این فرانچایز اهل کمیک بوک بودند؟! لااقل تو ایرانشو همه می دونیم خیلی خیلی کم. حتی اکثر این تعداد هنوز هم نرفتن سراغ کمیک و مثلا هنوز با امثال کپ و تونی و... در دنیای کمیک اشنا نیستند. همون تعدادی هم که علاقه مند شدند و دنبال می کنن هم به لطف سایت شما و این جو حاکمه.
اما نتیجه گیری آخر عرضم اینکه من وقتی واکنشهای اولیه اون چنان مثبت و نقدهای مثبت ارائه شده از سوی منتقدین طراز اول رو خوندم که مثلا درمورد گربه و یا... اظهار خرسندی میکردن و بعد نقد شما رو خوندم، این به ذهنم خطور کرد که شما جزو دسته اول دسته بندی مذکور قراردارید. و صرفا چون با فیلم حال نکردید این چنین نقدی رو براش نوشتید. یاد حرف داورا تو جشنواره فجر ۳۶ افتادم که صرفا فقط گفتن فیلم لاتاری ما رو اذیت کرد داستانش و برا همین هیچ جایزه ای بهش ندادن:) درحالی که فروشش خیلی چیزهارو نشون داد.
در آخر باز اشاره ای به صحبت دیروزم به اقای فقیه میکنم که اگر این همه تبلیغ این فیلم و توجه بیش از حد و مانور بیش از حد مارول و این همه تفحص بیس از حد ما و شما روی این فیلم زوم نبود، امکان نداشت شما این طور فیلم رو بکوبید.
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#49 Miguel-OHara 1397-12-19 09:17
کوین فیگ درباره اینکه اسکرال ها رو اینطوری نشون دادن گفته : اونا هم مثل تما موجودات دنیا خوب و بد دارن. مثل اینکه هنوز باری اسکرال ها نقشه دارن
نقل قول کردن
Best comicfan
#50 Best comicfan 1397-12-19 11:08
به نقل از ctothejay:
به نقل از Best comicfan:


گفتم که ... دارید همه چیز رو با هم قاتی میکنید !
این که کاملا مشخصه شخصیت پردازی " کارول دنورس / کاپیتان مارول " در طول حضور از همون سال 68 تا به امروز اصلا و ابدا به عمق خیلی دیگر از کارکتر های مارول نبوده ...!
برای مثال : " کاپیتان آمریکا " رو با اعماق وجودم مطمئنم که شخصیت پردازی تا به همین امروز بسیار عمیق تر و پرپیچش تر از کاپیتان مارول بوده ! بدون یک ثانیه شک ...! ( کاپیتان آمریکا رو مثال زدم ، چون بزرگترین و اولین عشق و قهرمان مورد علاقه ام با اختلاف زیاد نسبت به بقیه از کودکی تا به امروز بوده ؛ اینکه با قهرمان درجه یک خودم مقایسه اش کنم و با اطمینان کامل بتونم بیانش کنم ! یعنی اینکه من اگر متعصب هم باشم طرف کاپیتان آمریکا میگیرم دیگه ...! ولی اینجا که دیگه مشخصه )
توی این مورد شکی نیست !

ولی ربطی نداره ! به خدا نداره !!
( چون کارکتر های بهتری هم هستند ، نباید کاپیتان مارول اصلا ازش فیلم ساخته بشه ؟! اگر اینجوره که ساخت فیلم از روی محافظان کهکشان اونموقع حرام بوده !!! این برنامه ریزی برای ساخت اولین فیلم با ابرقهرمان مونث محور خیلی وقت پیش مطرح و روش بحث شده تا کاپیتان مارول انتخاب شده ... چرا همه چیز رو قاتی میکنید )

این دلیل نمیشه شما با این کلمات کاپیتان مارول رو خطاب کنی و فیلم رو " آبروریزی فاجعه آمیز " خطاب کنی !!
و به علاوه / شما هنوز که هنوزه اون قضیه جوسازی اولیه کاپیتان مارول رو متوجه نشدی ؟! واقعا ؟! دیگه الان همه دنیا متوجه شدند !! جریان با جزئیات بیشتر حتی مشخص شد که چیه ..
اینجا هم تمام و کمال توضیح دادیم :
spidey.ir/.../...

اگر واقعا هنوز (بعد از این همه دلیل آوردن و اثبات کردن ، که الان دیگه رسما به همه ثابت شده) متوجه نشدی ، من دیگه حرفی برا گفتن ندارم ! واقعا ندارم !


من نمیگم ازش نباید چیزی ساخته بشه. بلکه در این هویت نباید ساخته بشه خداییش کارول رو وقتی که میز مارول بود با الان مقایسه کنید. بخدا اون موقع خیلی بهتر بود و کارکترش مفهوم و هدفی داشت.
آبروریزی فاجعه آمیز بخاطر خراب کردن وجه MCU در حال حاضر است. همونطور که گفتم من خوشم نمیاد ببینم MCU خراب بشه به هرحال حاصل زحمت شبانه روزی چند هزار نفر بوده و واقعا آدم دلش میگیره که اینطوری بشه. این یک خاطره تلخه که توی ذهن هواداران میمونه.
من توی ایون مقاله هم گفتم که هیترها همه جا هستن، حتی به فیلم معرکه سرباز زمستان هم تاخته بودن. اما اون به کنار نوع تبلیغات و رفتار بری لارسون اکثر افراد رو ناراحت کرد. واقعا خودتون کنار میایید که شخصیتش از استیو راجرز برتر شناخته میشه یا به زور میخوان تحمیل کنن که قوی تر و نیرومندتر از ثور هست؟ (خدا رو شکر تو فیلم چیز خاصی نداشت که بخواد یاراش بشه، اینجوری که بقیه میگن). اون هیترها جای خود دارن. همین هیترها به بازی مردعنکبوتی، گاد آف وار و رد دد هم حمله کرده بودن ولی نتیجه ای ندادن.
فکر کنم شما منظور من رو نفهمیدین.


نه دیگه ...!
شما اون اول گفتید " از لحاظ زن بودن " در حد خیلی از کارکتر های دیگه نیست و به بهانه در داستان ها ( بوده یا ادامه داره ... ) . اگر منظورتون فقط هویت کاپیتان مارول هم باشه ، بازم دلیل بر منفور و تک بعدی خطاب کردنش نیست ! ( یکم به این کلمات دقت کنید ... )
و گفتید نباید شخصیتی منفور و تک بعدی به عنوان چهره جدید دنیای سینمایی مارول معرفی بشه !!
واقعا ربطی نداره ...!

الان چون این شرایط حاکمه دارید اینطور میگید ...
مطمئن باشید این مورد کاملا تحت تاثیر وضیعیت تبلیغاتی و جو و فضاییه که برای فیلم پیش اومد ( و در ادامه ضعف هایی که فیلم به دنبال داشته ) ...
وگرنه این موارد میتونه در آینده به طرز قابل قبول و یا حتی چشمگیری بهبود پیدا کنه ( ولی درصدی هم احتمال هست که همینطور پیش بره و پیشرفتی رو مشاهده نکنیم ؛ بالاخره آینده فاز چهارم که به وضوح هنوز مشخص نیست و نمیتونیم پیشگویی کنیم ! )

و اینها اصلا به این معنی نیست که کارول دنورس به عنوان کاپیتان مارول نمیتونه در فاز جدید سینمایی نقش مهم داشته باشه !! باور کنید قول میدم اگر این تبلیغات و جوسازی ها و در مرتبه دوم اشکالات فنی فیلم نبود ، به راحتی نزد همه هواداران به عنوان چهره جدید پذیرفته میشد ! شک نکنید ...! (بقدری که از حد خودش فراتر نره ! این مسئله اصلی و مورد بحثه ! )
( و به علاوه بگم که نتیجه گرفتن این هیتر ها یا نگرفتن هیچ چیز رو مشخص نمیکنه ! اگر اینطوره که یقه خیلی ها رو میگیره ! از استار وارز : لست جدای گرفته تا .... )
این تا اینجا !

دوم اینکه اون قضیه که کارول باید میس مارول میبود خودش بحث مفصلیه ! یعنی مشخصا شما دارید این رو میگید ، به هدف اینکه کارول دنورس در mcu کاپیتان مارول نباشه ؛ منشاء توجه اجباری و نقطه بزرگنمایی (مخصوصا در تبلیغات) نباشه ...! دلیل اصلی تون همینه دیگه !
ولی اصلا برای حضور کارول در آینده mcu و اینکه در چه شرایطی قرار داشته باشه و اینکه کدام هویت رو به دوش بکشه ، خودش مدت های طولانی بحث شده ! همه جوانب در نظر گرفته شده ! مطمئنا !! ( هرچند متاسفانه یکی از اون جوانب ، وجه تبلیغاتی و بزرگنماییشه ! ولی بالاخره جنبه های مهمتری هم هست ! )
مثال میزنم : حتی کوین فایگی چندوقت پیش جریان کاستوم کارول در فیلم رو هم مطرح کرده بود ! اینکه چرا کاستوم میس مارول به جای کاستوم کاپیتان مارول یا استارفورس انتخاب نشده ! و اون هم توضیحاتی در خصوص عدم تطابق کاستوم با در دنیای سینمایی (در شرایط کنونی) و همون قضایای Sexualize و ... (که در فیلم واندروومن به خوبی قابل رویت بود) داده بود که واقعا در حال حاضر صحیح و پذیرفتی بود . به علاوه روی جنبه کارکتری کارول در دو هویت کاپیتان مارول و میس مارول هم بحث هایی صورت گرفته (اینکه از طریق کدوم به mcu وارد بشه ) ، که واقعا کاپیتان مارول رو برای شرایط حاضر mcu تطابق پذیرتر میکنه (یعنی واقعا مشکلی نداره ، مشخصا میتونه حتی مچ تر از میس مارول هم باشه / در شرایط حال mcu ) ! اما این شرط داره ! این به شرطیه که جنبه های تبلیغاتی و بیزینسی روی بقیه موارد اولویت نداشته باشه (اون بزرگنمایی های تحمیلی و ...) ! و مشکل اصلی اینه که بعد از این فیلم ، دقیقا این حس بین خیلی ها رخ داده ! یعنی انگار بنظر بعضی ها دقیقا تنها دلیلش "فقط" همین بوده !
( بخدا اگر میس مارول هم بود ، ما با یکسری دیگه یه بحث دیگه داشتیم ! )

به عبارتی باید صبر پیشه کنیم تا حداقل کاپیتان مارول توی دو-سه حضور و موقعیت توی mcu رویت بشه و وضعیتش در کل دنیای سینمایی مارول رو در طی یک مدت قابل توجه مشاهده و بررسی کنیم و بعدا به صورت نهایی بیانیه بدیم !
واقعا تنها با یک فیلم و به این زودی ، این کار کاملا غلطه ! در حقیقت از هر جهتی حساب کنیم عجله ست ! ( اصلا شاید این مشکل در آینده ای نزدیک برطرف بشه ! برای همین میگم به این زودی نباید جبهه گرفت ... )


هرچند درکل بحث اول من استفاده از کلمات " شخصیت منفور و تک بعدی " (که به میکی موس هم نسبتش نمیدند ! ) بود و اینکه فیلم رو " آبروریزی فاجعه آمیز " خطاب کردید ...
به هیچ وجه برای اینها هیچ دلیلی توجیه نیست و باید قبول کنید که باید از کلمات مناسب تر و لایق
تر استفاده بشه ...
چون این فیلم اصلا mcu رو نابود نکرده ! ( دارم یاد حرف اون هیتر نادان میوقتم که چیز مشابهی رو اونموقع گفت ! ) و اصلا هم با یک فیلم mcu نابود نمیشه ! ( اگر بشه ما باید بیشتر از هرکس دیگه ناراحت بشیم و عزا بگیریم دیگه ...! ) ...
( این موارد به آینده وابسته ست ) فعلا باید منتظر آینده بود و صبر پیشه کرد . چون الان نمیشه کلی نتیجه گیری کرد و اینطوری بیانیه داد ! ( الان یا عجله ست یا نادانی ! )
تنها اونموقع است که میشه دقیق تر و مفصل این ماجرا رو نقد و به صورت کلی بررسیش کرد !
نقل قول کردن
The-Captain-steve
#51 The-Captain-steve 1397-12-19 11:28
باید صبر کرد و شخصیت پردازی کارول رو تو انتقام جویان اند گیم دید دست کارگردان هایی مثل برادران رسو
فقط بعد از شاهکار جنگ بی نهایت نباید انقدر توقع از این فیلم داشته باشی قطعا در آینده بهتر خواهد شد
بعد از ۲۱ فیلم امکان داره یه فیلم هم بد در بیاد دیگه
نقل قول کردن
علی قدیانی
#52 علی قدیانی 1397-12-19 12:34
هشدار اسپویل
فیلم کاپیتان مارول یکی از ناجالب ترین فیلم های اریجین محور و یکی از غیر کمیک بوکی ترین فیلم هایی بود که دیدم. برای من این فیلم فرق خاصی با فیلم های بلاک باستر عادی هالیوود نداشت. اول از همه بگم کلا گند زد به تاریخچه شخصیت های کمیک از مار-ول گرفته که اصلا یه چیز عجیب غریبی ارائه دادن منو باش به قضیه اون داستان معرکه سرطان گرفتن کاپیتان مارول اریجینال فکر میکردم و گفتم یه همچین اتفاقاتی قراره اشاره بشه و... درباره اسکرال ها هم باید بگم مزخرف بودن اصلا دلیل مثبت کردنشون رو نمیفهمم با این کار دیگه امکان اقتباس تهاجم مخفی وجود نداره البته شاید بگن یه سری اسکرال دیگه بد هستن بعد جنگ داخلی میشه بینشون و اینا طرف انسانها رو میگیرن.اسکرال در عالم کمیک خیلی ابهت دارن و بسیار ترسناک هستن شما همچین چیزی دیدین؟ نه والا من که ندیدم. برام عجیبه کاپیتان مارول واقعا شخصیت گنگی بود اصلا معلوم نبود فازش چیه! نه شوخ بود نه باحال اصلا هم از همتای کمیکیش جلو نزد که هیچ بهش هم نرسید. بنظرم روایت خطی برای گذشته اش و بیشتر پرداختن به رابطه دوستی اش با رفیق سیاه پوستش یا نمیدونم نشون دادن اینکه تو اون دوره آموزشی نظامی کم نمیاره و همه رو ضایع میکنه میتونست همه چی رو عوض کنه. مشکل اینه که روی جنبه انسانی اش درست و حسابی تمرکز نکردن. فیلم چندان احساس نداره و خیلی هم خسته کنندست. حضور کولسن و رونان خیلی بد بودند فقط خواستن به زور بچپوننشون تو داستان. اون گربه هه هم نمیدونم چرا اینقدر ازش تعریف و تمجید میکردن چی داشت مگه؟ از حضور نیک فیوری بیشتر از هر شخصیت دیگه لذت بردم و اون قضیه کور شدنو هم فکرش رو میکردم کار گربه هه باشه. روراست بگم فیلم واندروومن خیلی بهتر بود. حداقل احساس داشت و سر راست بود.
این نکته رو هم بهتره بگم که دلیل گرفتن نمرات بالا اینه که منتقدا که کمیک فن نیستن از دید سینمایی بخوایم نگاه کنیم فیلم قابل قبوله و توئیست اسکرال ها هم میتونه جالب باشه یه چیزی مثل اون آدم هایی که به scavengers در فیلم Oblivion تام کروز مشهور بودن ، شباهت داره اما از دید طرفداران کمیک ابدا!
تبلیغات بیش از حد هم باعث شد انتظارات شدید بالا بره و واقعا هم بیش از حد بود تا حدی که من تو کانال سایت هر پوستر یا عکس یا تبلیغی رو میدیدم از شدت انبوه و زیادیش ردش میکردم.
این فیلم به من نه حسی اضافه کرد و نه کم کرد و مثل آثار کمیک بوکی دیگه آدمو سرحال نکرد. ممنون از نقد صادقانه آقای ترابی
نقل قول کردن
the Witcher
#53 the Witcher 1397-12-19 13:37
ای بابا مارول اریجین کاپیتان مارول رو هم ربط داد به سنگ های بینهایت (تسراکت). واقعا چرا همه چیز باید ربط پیدا کنه به اونا؟ پس الان اگر سنگ ها نابود بشن قدرت کاپیتان مارول هم از بین میره؟ یا اصلا چون ثانوس قدرت سنگ ها رو داره پس کاپیتان مارول رو هم میتونه کنترل کنه؟!
میدونید من از چی میترسم ؟ از اینکه مارول بیاد بگه اون عنکبوتی که پیتر رو نیش زده هم ربط داره به سنگ های بینهایت!!!!
نقل قول کردن
Kia-thor
#54 Kia-thor 1397-12-19 17:31
ممنون از نقد زیباتون. کاملا درست و به جا بود. با تمام قسمتهاش موافقم.
راستش وقتی ک منتظر فیلم بودم و مقالات و توضیحات و تبلیغات میخوندم با خودم میگفتم این بهترین فیلم مارول میشه.
بعد که فیلم و دیدم فهمیدم اصلا برنامه ای برا کاپیتان مارول نداشتن و یهویی اوردنش تو داستان که برا اندگیم بیارنش.
اصلا اون چیزی که انتظارشو میکشیدم نبود.
اون صحنه چشم فیوری که واقعا در حد و اندازه مارول نبود. یعنی خود فایگی این صحنه رو قبل اکران ندیده که بگه چقدر چرته.
برا حرف فایگی ک گفته اسکرال ها خوب و بد دارن شاید اسکرال های دیگه ای باشن که تو فیلم بعدی کاپیتان مارول نشون بدن و تهاجم مخفی شکل بگیره ولی خوب تالوس چی؟ شخصیت با اون ابهت و خراب کردن.
مشخصه که کارگردان ها هیچی از کمیک نمیدونستن و صرفا هر جا دلشون خواسته رو تغییر دادن.
باز برادران روسو کارنامه شون مشخصه و میدونم فیلم خراب کن نیستن.
نقل قول کردن
Frank castle
-1 #55 Frank castle 1397-12-19 17:57
سلام
اقای ترابی فقط بخاطر این پیام میدم که بگم جریتتون عالیه .
اغراق میکنم همیشه بدم میومد این سایت(در اصل اعضاش هستند نه مدیران و نویسندگی) فیلم های مارول رو شاهکار میدونه(یعنی یکی اسپایدرمن دو و یا لوگان رو با بلک پنتر یا راگناروک مقایسه میکنه و میگه شاهکار کمیک بوکی خیلی لجم میگرفت ).اینا همش نظر من هست ولی یه جوی درست شده بود که هرچی مارول میسازه عالیه حالا هرکی هم مخالف این عقیده بشه برچسب دی سی فن بهش میچسبوندن.
بخاطر همین سعی میکردم نظر ندم نقله فیلمی تا مشکلی و حدیثی بخصوص کسی که منو اصلا نمی شناسه میگه دی سی فن هستم رو بهم نچسبونن.ولی این که شما بیاین یه فیلمی رو ازش نقد منفی بگیرید خیلی برای من قابل تقدیره.
فیلمی که بنظر من یه درس زندگی توش نباشه اون فیلم شاهکار نیست.جلوه های ویژه یروزی کهنه میشن و از چشمت میوفتن ولی یه داستان خوب هرگز
نقل قول کردن
mtm
#56 mtm 1397-12-19 18:05
به نقل از Frank castle:
سلام
اقای ترابی فقط بخاطر این پیام میدم که بگم جریتتون عالیه .
اغراق میکنم همیشه بدم میومد این سایت(در اصل اعضاش هستند نه مدیران و نویسندگی) فیلم های مارول رو شاهکار میدونه(یعنی یکی اسپایدرمن دو و یا لوگان رو با بلک پنتر یا راگناروک مقایسه میکنه و میگه شاهکار کمیک بوکی خیلی لجم میگرفت ).اینا همش نظر من هست ولی یه جوی درست شده بود که هرچی مارول میسازه عالیه حالا هرکی هم مخالف این عقیده بشه برچسب دی سی فن بهش میچسبوندن.
بخاطر همین سعی میکردم نظر ندم نقله فیلمی تا مشکلی و حدیثی بخصوص کسی که منو اصلا نمی شناسه میگه دی سی فن هستم رو بهم نچسبونن.ولی این که شما بیاین یه فیلمی رو ازش نقد منفی بگیرید خیلی برای من قابل تقدیره.
فیلمی که بنظر من یه درس زندگی توش نباشه اون فیلم شاهکار نیست.جلوه های ویژه یروزی کهنه میشن و از چشمت میوفتن ولی یه داستان خوب هرگز

شما فیلم رو دیدی؟ از کجا میدونی من راست میگم؟
منظورم اینه دوست دارم فیلمو دیده باشی و با نقدم موافق باشی و ازم تعریف کنی نه اینکه فقط چون از یه فیلم مارول بد گفتم ازم تعریف کنی. در هر حال اینجا ما نه به خاطر برچسب خوردن نقد مینویسیم و نه به خاطر برچسب نخوردن
یه معیارهایی داریم که اگه هر فیلمی (چه مارول ، چه دیسی) اگه براورده شون کنه فیلم خوبیه اگر هم نکنه فیلم بدیه. به همین سادگی. شما هم پیچیده اش نکن قضیه رو
نقل قول کردن
spiderling
#57 spiderling 1397-12-19 19:50
اشتباهی از بنده رخ داد اگر امکانش هست این پیام رو حذف کنید.
ممنون:)
نقل قول کردن
h2018.marvel
#58 h2018.marvel 1397-12-19 19:58
به نقل از Kia-thor:

بعد که فیلم و دیدم فهمیدم اصلا برنامه ای برا کاپیتان مارول نداشتن و یهویی اوردنش تو داستان که برا اندگیم بیارنش.

سلام
دوست عزیز ما منتظر بودیم کاپیتان مارولو تو عصر التران ببینیم نه همینطور یهویی که تو میگی
حق میدم بهت ولی یکم بیشتر از حد متغیری چون بااین روندی که فیلم داره میفروشه مطمئناً نظرتو عوض میکنی...
ببین کی گفتم
نقل قول کردن
spiderling
#59 spiderling 1397-12-19 20:13
به نقل از mtm:
"]یه معیارهایی داریم که اگه هر فیلمی (چه مارول ، چه دیسی) اگه براورده شون کنه فیلم خوبیه اگر هم نکنه فیلم بدیه. به همین سادگی. شما هم پیچیده اش نکن قضیه رو

بهترین نمونش هم نمره همین فیلم کاپیتان مارول در مقابل نمره فیلم آکوامن! بدون شک حساب شده و از فیلتر رد شده این فیلم ها همچین نمراتی گرفتن. گرچه استاد شما نظرتون با آقای فقیه متفاوت بود ولی این رو در نظر بگیریم که هرکس با دید خودش فیلم رو نگاه میکنه. جسارت نباشه ها منظورم اینه که مثلا منی که موسیقی دان هستم به بیشترین چیزی که توجه میکنم موسیقی فیلمه.
شما هم با توجه به اطلاعات فراوانتون از داستان های آکوامن انتظار فیلمی رو داشتید که بشه با داستان های مورت وای‌سینگر( از نظر داستان) و حتی برادران روسو( از نظز کارگردانی ) مقایسش کرد و همچنین با توجه به اینکه مارول مارو بد عادت کرده طبیعتا شما انتظار فیلم در حد مارولی رو داشتید که متاسفانه نشد.در مقابل آقای فقیه یک سیر داستانی استاندارد با موسیقی مناسب رومنس مناسب فیلم برداری تدوین و... رو در نظر میگرن.
هر دو نقد درست هستند منتهی هر کسی با یک عینک فیلم رو نقد میکنه
---------------------------------------
فیلم رو الآن دیدم همونطور که حدس میزدم این کیهان اون کیهانی نبود که در دوگانه محافظین کهکشان دیدیم و تفاوت کاملا مشهود بود. (فقط از لحاظ جلوه های بصری) با احترام فراوان اصلا بازی خانم بری لارسن به دلم ننشست. همش فکر میکردم خانم Adele در نقش کارول دنورس هستن:)))
و یک چیزی که خیلی حالم رو خراب کرد اسکرال ها بودن. از نظرم اسکرال ها در کمیک خیلی هیبت بهتری داشتن تا اینجا...
نمره رو کاملا قبول دارم نه کمتر و نه بیشتر
در پایان هم بگم برای فیلمی به این مهمی انتظار چیز خفن تری داشتم؛ انشالله اندگیم با انفجاری وارد بشه که کاپیتان مارول رو بشوره ببره.
ممنون استاد بابت زحمتی که کشیدید.
نقل قول کردن
moali
#60 moali 1397-12-19 20:43
[
نه. به نظرم نمیشه البته تو دنیایی که اشغالی مثل آکوامن میلیاردی میشه هیچ چیزی غیرممکن نیست !
(تازه کاپیتان مارول از آکوامن که خیلی هم بهتره)

فک نمی کردم این فروش رو تجربه کنه...
قطعا در انتهای کارش تو گیشه همه درموردش حرف خواهند زد...
نقل قول کردن
moali
#61 moali 1397-12-19 20:55
این نکته رو هم بهتره بگم که دلیل گرفتن نمرات بالا اینه که منتقدا که کمیک فن نیستن از دید سینمایی بخوایم نگاه کنیم فیلم قابل قبوله و توئیست اسکرال ها هم میتونه جالب باشه یه چیزی مثل اون آدم هایی که به scavengers در فیلم Oblivion تام کروز مشهور بودن ، شباهت داره اما از دید طرفداران کمیک ابدا!
تبلیغات بیش از حد هم باعث شد انتظارات شدید بالا بره و واقعا هم بیش از حد بود



دقیقا مسئله همین جاست دوست عزیز!
ما داریم در مورد یک فیلم صحبت میکنیم که اقتباسی از یک کمیکه ولی این به این معنا نیست که ما بیایم جوری در مورد فیلم صحبت کنیم که انگار داریم یکی از کمیک های چاپ شده مارول رو نقد میکنیم! ما باید با استانداردهای سینما فیلمی رو بسنجیم نه این که بگیم کاراکتر نتونست از شخصیتش تو دنیای کمیک جلو بزنه و... که البته این به معنای بی نقص بودن فیلم نیست قطعا!!! من کلا فیلم ها رو با عینک سینماطور تماشا و نقد میکنم برای همین مثلا برای فیلم آکوامن با کمال احترام برای استادم آقای ترابی نقد ایشون رو در مورد فیلم نمی پذیرم؛ چون اگه نگاه منتقدانه و سنگ بنای نقد ما بخواد صرفا کمیکی باشه و با بک گراند انتظارات کمیکیمون بریم واسه تماشای یه فیلم و استانداردهامون رو بر این مبنا بچینیم اون وخ هنگام دیدن اکثر فیلم های کمیکی بدجوری می خوره تو ذوقمون.
خلاصه عرضم اینکه کپ مارول فیلمی بود که قطعا توی ده فیلم برتر mcu میگنجه در عین نواقص موجود. ولی علت اصلی که تو این وبسایت بهش تاخته شد دقیقا همون توقعات و بار روانی بود که خدمت اقای فقیه هم عرض کردم.
#سینماطورترنقدکنیم
نقل قول کردن
spiderling
#62 spiderling 1397-12-19 22:03
#61
یونیورس دیسی مثل یک بچه ده ساله میمونه که اگر اشتباه نکنم با سابقه 6 فیلم سینمایی در این دنیا احتیاج به کمک و پیشرفت داره.مشکل اکثر ما اینه که مارول رو با دیسی مقایسه میکنیم.مقایسه توسعه یافته و درحال توسعه...
من هرجا که برم با توجه به مارول فن بودنم از فیلم واندرومن و اکوامن تعریف میکنم چراکه خودش رو مثل یک دایو از BvS و جوخه انتحاری و مرد پولادین و... کَند. عوض اینکه بگیم حالا خیلی بهتر شد زاااااعررت میکوبیم تو صورتش: آشغال
حالا برم سراغ کاپیتان مارول؛
در مورد اینکه بگیم این فیلم از دید سینمایی و معیارهای منتقدگونه میتونه نمره بهتری بگیره و همچنین در رابطه با هشتگتون و اینکه آقای ترابی بنای نقد کردنشون صرفا کمیک بوده از بیخ مخالفم؛
اولا که من گفتم در نمره دهی فیلم "اکوامن" معیار زمینه کمیک بوکی هستش نه در ای فیلم.
ثانیا در این نقد کلی ایراد فنی از فیلم گرفته شده ریتم تدوین فیلنامه و... اگر ایراد های فنی که آقای ترابی از این فیلم گرفتن رو قبول دارید نمیتونیم بگیم یک منتقد ساده سینما میتونه نمره بهتری به فیلم بده چون اون هم این ایرادات رو میگیره.
این فیلم برای من خاطرات مرد آهنی 2 و همچنین هالک شگفت انگیز رو رغم زد. وهر بار که برای پونصدمین بار تلویزیون داره نشونش میده مثل باقی فیلم ها نمیشینم طوری ببینمش که انگار دفعه اولمه!
نقل قول کردن
Kia-thor
#63 Kia-thor 1397-12-19 23:44
به نقل از h2018.marvel:
به نقل از Kia-thor:

بعد که فیلم و دیدم فهمیدم اصلا برنامه ای برا کاپیتان مارول نداشتن و یهویی اوردنش تو داستان که برا اندگیم بیارنش.

سلام
دوست عزیز ما منتظر بودیم کاپیتان مارولو تو عصر التران ببینیم نه همینطور یهویی که تو میگی
حق میدم بهت ولی یکم بیشتر از حد متغیری چون بااین روندی که فیلم داره میفروشه مطمئناً نظرتو عوض میکنی...
ببین کی گفتم


من بحثم رو فروش نیست. یک فیلم ممکنه بفروشه ولی صرفا فیلم خوبی نباشه.
این فیلم باید خیلی زودتر از این ساخته میشد که بقول شما توی اولتران شخصیت به بلوغ خودش برسه. نه اینکه بعد شاهکاری به اسم اینفینیتی وار و قبل فیلم مهمی مثل اندگیم اکران بشه. تازه اون موقع از ایراداتش نمیشه گذشت.
شما فیلم و ببین خودت متوجه ایرادات میشی.
پیچش نامناسب. چشم فیوری.اسکرال ها ک به شدت ضعیف شدن. اصلا روی شخصیت ها مانور ندادن. مارول اصلی ک تو زمین بود و ربط دادن قدرتهای کارول به تسراکت.
باقیشم فیلم و چند بار ببین متوجه میشی.
در کل فیلم بدی نبود اگه کمیک فن نباشی. تغییر یه زمان خوبه یه زمان بد. این تغییر اکثریت دوستان سایت میگن بد بود.
نقل قول کردن
moali
#64 moali 1397-12-20 00:53
به نقل از spiderling:
#61
یونیورس دیسی مثل یک بچه ده ساله میمونه که اگر اشتباه نکنم با سابقه 6 فیلم سینمایی در این دنیا احتیاج به کمک و پیشرفت داره.مشکل اکثر ما اینه که مارول رو با دیسی مقایسه میکنیم.مقایسه توسعه یافته و درحال توسعه...
من هرجا که برم با توجه به مارول فن بودنم از فیلم واندرومن و اکوامن تعریف میکنم چراکه خودش رو مثل یک دایو از BvS و جوخه انتحاری و مرد پولادین و... کَند. عوض اینکه بگیم حالا خیلی بهتر شد زاااااعررت میکوبیم تو صورتش: آشغال
حالا برم سراغ کاپیتان مارول؛
در مورد اینکه بگیم این فیلم از دید سینمایی و معیارهای منتقدگونه میتونه نمره بهتری بگیره و همچنین در رابطه با هشتگتون و اینکه آقای ترابی بنای نقد کردنشون صرفا کمیک بوده از بیخ مخالفم؛
اولا که من گفتم در نمره دهی فیلم "اکوامن" معیار زمینه کمیک بوکی هستش نه در ای فیلم.
ثانیا در این نقد کلی ایراد فنی از فیلم گرفته شده ریتم تدوین فیلنامه و... اگر ایراد های فنی که آقای ترابی از این فیلم گرفتن رو قبول دارید نمیتونیم بگیم یک منتقد ساده سینما میتونه نمره بهتری به فیلم بده چون اون هم این ایرادات رو میگیره.
این فیلم برای من خاطرات مرد آهنی 2 و همچنین هالک شگفت انگیز رو رغم زد. وهر بار که برای پونصدمین بار تلویزیون داره نشونش میده مثل باقی فیلم ها نمیشینم طوری ببینمش که انگار دفعه اولمه!

دوست عزیز کلامم رو بخونید!!!، من نگفتم نقد ایشون کلا کمیکه و اذعان کردم به ایرادات فیلم اما شالوده حرفم اینه:
۱. دید اصلی و basic برای نقد کمیکه
۲. انتظارات تاثیر خودشونو رو به همراه مورد یک گذاشتن تا نقد کمی ار نقد حرفه ای سینما دور بشه
والسلام!!!
نقل قول کردن
علی محمد حسینی
#65 علی محمد حسینی 1397-12-20 13:06
[راستش وقتی ک منتظر فیلم بودم و مقالات و توضیحات و تبلیغات میخوندم با خودم میگفتم این بهترین فیلم مارول میشه.
بعد که فیلم و دیدم فهمیدم اصلا برنامه ای برا کاپیتان مارول نداشتن و یهویی اوردنش تو داستان که برا اندگیم بیارنش. ]
اصلا با حرفاتون موافق نیستم
شاید فیلم زیاد خوب نبود ولی معلوم بود که برنامه ریزی داره و هدفمند ساخته شده و باید این هم در نظر بگیریم فیلم رو نمیشه یهویی و بی برنامه ساخت
نقل قول کردن
h2018.marvel
#66 h2018.marvel 1397-12-20 14:39
به نقل از Kia-thor:
به نقل از h2018.marvel:
به نقل از Kia-thor:

بعد که فیلم و دیدم فهمیدم اصلا برنامه ای برا کاپیتان مارول نداشتن و یهویی اوردنش تو داستان که برا اندگیم بیارنش.

سلام
دوست عزیز ما منتظر بودیم کاپیتان مارولو تو عصر التران ببینیم نه همینطور یهویی که تو میگی
حق میدم بهت ولی یکم بیشتر از حد متغیری چون بااین روندی که فیلم داره میفروشه مطمئناً نظرتو عوض میکنی...
ببین کی گفتم


من بحثم رو فروش نیست. یک فیلم ممکنه بفروشه ولی صرفا فیلم خوبی نباشه.
این فیلم باید خیلی زودتر از این ساخته میشد که بقول شما توی اولتران شخصیت به بلوغ خودش برسه. نه اینکه بعد شاهکاری به اسم اینفینیتی وار و قبل فیلم مهمی مثل اندگیم اکران بشه. تازه اون موقع از ایراداتش نمیشه گذشت.
شما فیلم و ببین خودت متوجه ایرادات میشی.
پیچش نامناسب. چشم فیوری.اسکرال ها ک به شدت ضعیف شدن. اصلا روی شخصیت ها مانور ندادن. مارول اصلی ک تو زمین بود و ربط دادن قدرتهای کارول به تسراکت.
باقیشم فیلم و چند بار ببین متوجه میشی.
در کل فیلم بدی نبود اگه کمیک فن نباشی. تغییر یه زمان خوبه یه زمان بد. این تغییر اکثریت دوستان سایت میگن بد بود.

من با خوب یا بد بودن فیلم کاری داشتم
و هینطور به بلوغ رسیدنش توی عصر التران
واسه حرف دیگت که گفتی بین اینفینیتی وار و اندگیمه این بنظرم درسته ولی اگه اینفینیتی وارو در نظر بگیری تمام شاخصه هایی که میتونست باعث شکستش بشه رو داشت ولی درخشید نه؟؟؟
من این جوابو واسه این گفتم که بنظرم محیط روت تاثیر گذاشته...
نقل قول کردن
Howard the Duck
#67 Howard the Duck 1397-12-20 20:35
اینجوری که من توی نقد شما خوندم و گفتین توی 21 فیلم یه فیلم بد هم طبیعیه که باشه یعنی کاپیتان مارول از فیلم هایی مثل ثور دنیای تاریک و آیرون من 2 هم بد تره؟
چون با توجه به تریلر ها واقعا انتظار یه شاهکار رو داشتم
نقل قول کردن
Frank castle
#68 Frank castle 1397-12-22 02:04
به نقل از mtm:
به نقل از Frank castle:
سلام
اقای ترابی فقط بخاطر این پیام میدم که بگم جریتتون عالیه .
اغراق میکنم همیشه بدم میومد این سایت(در اصل اعضاش هستند نه مدیران و نویسندگی) فیلم های مارول رو شاهکار میدونه(یعنی یکی اسپایدرمن دو و یا لوگان رو با بلک پنتر یا راگناروک مقایسه میکنه و میگه شاهکار کمیک بوکی خیلی لجم میگرفت ).اینا همش نظر من هست ولی یه جوی درست شده بود که هرچی مارول میسازه عالیه حالا هرکی هم مخالف این عقیده بشه برچسب دی سی فن بهش میچسبوندن.
بخاطر همین سعی میکردم نظر ندم نقله فیلمی تا مشکلی و حدیثی بخصوص کسی که منو اصلا نمی شناسه میگه دی سی فن هستم رو بهم نچسبونن.ولی این که شما بیاین یه فیلمی رو ازش نقد منفی بگیرید خیلی برای من قابل تقدیره.
فیلمی که بنظر من یه درس زندگی توش نباشه اون فیلم شاهکار نیست.جلوه های ویژه یروزی کهنه میشن و از چشمت میوفتن ولی یه داستان خوب هرگز

شما فیلم رو دیدی؟ از کجا میدونی من راست میگم؟
منظورم اینه دوست دارم فیلمو دیده باشی و با نقدم موافق باشی و ازم تعریف کنی نه اینکه فقط چون از یه فیلم مارول بد گفتم ازم تعریف کنی. در هر حال اینجا ما نه به خاطر برچسب خوردن نقد مینویسیم و نه به خاطر برچسب نخوردن
یه معیارهایی داریم که اگه هر فیلمی (چه مارول ، چه دیسی) اگه براورده شون کنه فیلم خوبیه اگر هم نکنه فیلم بدیه. به همین سادگی. شما هم پیچیده اش نکن قضیه رو



سلام
خسته نباشید .
ببخشید اینقدر دیر پیام میدم.
قبل از اینکه به سوال شما جواب بدم میخواستم بگم که اگر زحمتی نیست یه ترتیبی اتخاذ کنید که بشه از طریق تلفن همراه هم به پروفایلمون دسترسی داشته باشیم و بتونیم پیام بدیم .
بنده بنا به دلایلی کم پیش میاد که با کامپیوتر وارد فضای اینترنتی شم.
از اینجا به بعدش برای خوانندگان اسپویل داستانی هست لطف کنید کسایی که فیلم رو ندیدن مطلب من رو نخونن

اقای ترابی بنده یه خصوصیت اخلاقی دارم وقت میزارم نظرات منقدین رو میخونم و سبک و سنگین میکنم اما در اخر من هستم که از فلان فیلم خوشم میاد یا نه بنا به استدلالام چه اونو بکوبونن چه ستاییشش کنن.سعی میکنم خودم به جمع بندی برسم بنا به دلایلی که دارم و بهش فکر میکنم .
شاید این مطلب خیلی طولانی بشه و شایدم حضرت عالی نخونیدش اما باری به هر جهت وظیفه میدونستم بنویسم براتون .
من از نقد شما تعریف کردم به دو دلیل :1.این مقاله جوری نگاشته شده بود که به این ننتیجه برسم این سایت جوری نیست که فقط از M.C.U تعریف کنه 2.با خیلی از نظرات حضرت عالی موافق بودم اما خب با یسری از مسایل هم من حالا اضافه میکنم البته واقعا من نمی دونم که کسی با این نظرات بنده هم عقیده باشه یا خیر
دو تا چیز حضرت عالی اشاره کردید که براتون سخت اومد یکی منبع اقتباسی خیلی خیلی بد در طول داستان روایت شد (چه عرض کنم یجورایی خرابش کردند رفت.البته من کمیکش رو نخوندم ولی از خط داستانیش کاملا اگاهم).دقیقا این فیلم همون اشتباهی رو کرد که B.V.S داشت .یک منبع بسیار عالی و اثری جاوید از کمیک بازگشت شوالیه تاریکی که فیلمی افتضاح رو تحویل مخاطب میده یعنی بکل پتانسیل داستانی رو حروم کرد.(این مشکل اصلی من نیست که باید به منبع اصلی وفادار باشن)
دومین مشکلی که حضرت عالی با این فیلم داشتید جریان تسراکت و چشم فیوری بود که بنده با شما بسیار موافقم اما مشکلی اصلی من داستان هست که باید خیلی بیشتر از این کار میشد و بعدشم بازیگری بری لارسون
برای داستان بزارید چند تا چیز بگم که خودتون میدونید خط داستانیش باب میل ما نبود و پیچش فیلم مناسب کمیک فن ها نبود .من به اینها کاری ندارم .گفتم دوست دارم داستانی که میخونم یه پندی داخلش باشه خط داستانی اموزنده باشه اما ایا کاپیتان مارول اینجوری بود؟
ایا مثل ایرون من بود که توی غار بهت بفهمونه اگر یه زندگی دوباره بهت اعطا میشه در جهت درست ازش استفاده کنی؟
مثل استیو راجرز بود که بهت بفهمونه بعضی وقت ها ارزشت بهتر از این هست که یه شومن باشی و به حرف نیست که مردم اطرافتند به عملت هستند که میتونی رهبر باشی؟
مثل دکتر استرنج بود که بهت بگه غرور زیاد نابودت میکنه و هیچوقت یادم نمیره که انشنت وان بهش گفت دنیا در مورد تو نیست (the world is not about you)
اسپایدرمن هم یکی از بچه ها گفت من کاری بهش ندارم .
ولی داستان کاپیتان کاملا فرق داره .درست این فیلم مثل قسمت اول ثور شد .میخواست بهت بفهمونه که جلوی سختی ها باید ایستادگی کرد اما واقعا برای توصیف داستان تونست درست عمل کنه؟برای من نه باید بیشتر از اینها کار میشد.درست مثل ثور که اصلا برام قابل توجیح نبود خاکی شدنش.این یه ضعف
ضعف دوم داستان سعی کرد داستان حضرت موسی رو در فیلم بیاره یعنی کارول منجی ای هست که اسکرال ها رو از دست کری ها نجات میده و سعی میکنه برای انها یه سرزمین موعود پیدا کنه.خب داستان خیلی خوبی هست من عاشقشم ولی بیام یه قیاس کنیم با فیلم war for the planet of the apes من قیاس کردم بنظر خودتون کدومش تونست برای الهام گرفتن موفق تر باشه؟میدونم خیلی پیچیدش کردم اما این شخصیت منه من سعی میکنم یه ارتباطی پیدا کنم برای نتیجه گیری.
سوتی هم که چند تا من دیدم.نمونه بارزش اسکرالها که میخوان تغییر شکل بدن لباس طرف رو هم کپی میکنن ولی وقتی که میخوان بمیرن قیافشون بر میگرده به حالت قبلش اما لباسشون هیبت انسانی هست(دو نمونه مرگ اسکرال توی فیلم هست)خب چرا دقت نشده در این جریان؟
طرف دومش فیلم فوق العاده خشک بود به هیچ عنوان من خندم نگرفت از شوخی هاش فقط یه جایی که گربه کارول کری ها رو میخوره قیافه فیوری جوری بود که من خندم گرفت.
اما برسیم به مشکل دومی که با فیلم داشتم بازیگری بری لارسون بود.به هیچ عنوان نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم دوستام میگفتن دلیلش این بود که بخوان اراده اش رو نشون بدن خب استیو راجرز هم که اراده داشت چرا این جواب نداد؟
علی ای حال نمی خوام بکوبونمش فیلمه رو ولی توقعی که از این فیلم داشتم این نبود بعد بیشتر از ده سال عمر از این دنیا کردن و نشون دادن اریجن هایی به بهترین نحو همچین اریجنی نشون ما بدن جای سوال داره
قربون رونان برم که بود و نبودش هیچ فرقی نمیکرد اصلا بهتر بود نباشه.
در اخر باید بگم نظرم یه فیلم کاملا معمولی بود.انصاف باید داشته باشم بگم که نکات مثبت هم داشت اما من از جلوه ویژه خوشم نمیاد و تنها به داستان و محتواش اهمیت میدم

ببخشید سرتون رو به درد اوردم.من منتقد سینما نیستم تخصصم در حد شما و همکاراتون نیست ولی ابایی هم ندارم که بگم این فیلم اونی نبود که من خوشم بیاد حالا من از دید سینمایی بررسیش کردم و ربطش دادم به داستان های مذهبی شما یجور دیگه
بازم ببخشید که اینقدر دیر جواب دادم امیدوارم مشکل سایت حل بشه من بتونم بیشتر از محضر دوستان بهره ببرم.
نقل قول کردن
Kia-thor
#69 Kia-thor 1397-12-23 17:44
به نقل از علی محمد حسینی:
[راستش وقتی ک منتظر فیلم بودم و مقالات و توضیحات و تبلیغات میخوندم با خودم میگفتم این بهترین فیلم مارول میشه.
بعد که فیلم و دیدم فهمیدم اصلا برنامه ای برا کاپیتان مارول نداشتن و یهویی اوردنش تو داستان که برا اندگیم بیارنش. ]
اصلا با حرفاتون موافق نیستم
شاید فیلم زیاد خوب نبود ولی معلوم بود که برنامه ریزی داره و هدفمند ساخته شده و باید این هم در نظر بگیریم فیلم رو نمیشه یهویی و بی برنامه ساخت


ببینید دوست عزیز.
برای فیلمهایی مثل اونجرز ک شالوده چند شخصیت مهم و فیلم مستقل دیگس کمپانی چند پلن داره.
مثلا برای جنگ داخلی یه پلن اماده داشتن ک اگه بتونن امتیاز اسپیدی و بخرن توی فیلم اضافه کنن. نمیشد هم بدون اسپیدی.
مثلا یک پلن اضافه کردن مردان ایکس و پلن بعدی اضافه کردن چهار شگفت انگیز یا حتی اضافه کردن ویلنهای دیگه.
زمانیکه مارول این فیلم توی پنج فیلم اول خودش میذاشت مشخص بود با برنامه ریزی دقیق اومدن جلو.
ولی شما بعد اینفینیتی وار و اندگیم قهرمان قدیمی نمیتونی بیاری. چون این سوال پیش میاد واسه جنگ به اون بزرگی کجا بوده ای قهرمان؟
پس مجبور بودن بعد اینفینیتی وار و قبل اندگیم فیلم و بسازن اکران کنن که این قهرمان و از دست ندن.
نتیجه این عجله و اضاف شدن قهرمان میشه که 20 سال کپ مارول کجا بود؟ چرا حمله نیویورک و حمله تانوس نیومد. مگه اونا ضروری نبود؟
این اتفاق روی اسپیدی هم افتاد ک خط زمانی مارول یخورده به هم ریخت.
کامل و واضح توضیح دادم امیدوارم متوجه شده باشی.
نقل قول کردن
rapbigot
#70 rapbigot 1397-12-25 13:15
خیلی رو این فیلم حساب کرده بودم و خیلی هم منتظر اکرانش بودم ولی همچین اونجوری که باید باهام ارتباط برقرار نکرد
نقل قول کردن
Kia-thor
#71 Kia-thor 1397-12-28 17:14
#66
#65

توی این سایت و مدتی که عضو بودم یاد گرفتم برا حرفام دلیل بیارم و اینکه به طرف مقابل بگم متغیری و یا شرایط روت تاثیر گذاشته درست نیست دلیل از فیلم بیار ن شخصیت مقابلت و قضاوت کنی.
کاملا مشخصه در شروع کار برنامه ای برای کپ مارول نداشتن و ایراداتی بوجود اومده. درمورد اسپیدی مشکل همون خط زمانی بود ولی در مورد کپ مارول بیشتر بود.شاید اگه وقت میداشتن میتونستن مشکلاتو رفع کنن.
توی فیلم اونجر یک فیوری گفت ما سال پیش فهمیدیم تنها نیستیم و بلکه چقدر پیش پا افتاده ایم. خوب خلافش توی کپ مارول شکل گرفت. بیست سال پیش فهمیدن تنها نیستن و...
در مورد چشم فیوری توی سرباز زمستان پیرس یه عکس به کپ آمریکا نشون میده قبل بوگوتا ک چشم فیوری سالمه و توی ماموریت بوگوتا چشمشو از دست داده. این از ایراد دوم.
در مورد نبود کپ مارول هم توی نبرد های اونجر یک و دو هم استدلال نداشتن ک بیست سال غیبتش و توجیه کنن.
اینارو من متوجه شدم ولی مطمئن هستم بیشتر از ایناست ک نشون میده وقت کافی نداشتن و با برنامه ریزی دقیق نبوده.
نقل قول کردن
Kia-thor
#72 Kia-thor 1397-12-29 01:20
#66
همینکه فیلم عظیمی مثل اینفینیتی وار و با کاپیتان مارول مقایسه میکنی مشخصه کجایه کار قرار داری.
میتونی یکی از شاخصه هایی که اینفینیتی وار برای شکست داشت نام ببری؟
شما دلیل و منطق از فیلم بیار و با گفتن شرایط روت تاثیر گذاشته و بیش از حد متغیری نمیخواد حرفتو توجیه کنی.
اولا مطمئن شدم فیلم و ندیدی و اگه دیدی صرفا مثل یه بیننده معمولی دیدی نه یه طرفدار کمیک بوک.
بقول استاد ترابی تو سینمایی که اکوامن میلیاردی میشه بعید نیست اینم بیشتر از اون بفروشه.
شما هر موقع یاد گرفتی شخص مقابلتو قضاوت نکنی و برای حرفات دلیل و منطق بیاری اونموقع نقد بنویس.
نقل قول کردن
Kia-thor
#73 Kia-thor 1398-01-09 21:28
#71
درادامه و در مورد ابهامات فیلم اینو بگم :
یه ایراد دیگم اینکه کپ امریکا برخلاف میل شخصی هفتاد سال خواب بود و وقتی بیدار شد افسوس میخورد برا پگی و تباه شدن زندگیش.
بعد کپ مارول بعد 6 سال بهترین دوستش و دختر دوستش که کل زندگیش بودن و پیدا کرده براحتی ول میکنه و میره سی سال بعد برمیگرده. یعنی اصلا ترغیب نشده بیاد به دوستش و زندگیش تو زمین سر بزنه؟ خیلی وقت میگرفته براش؟
مثلا اگه اخر فیلم نشون میدادن یه گروهی سی سال زندانیش کردن شاید منتقی تر بود تا اینکه بگن تو کهکشان کمک میکرده به بقیه.
این مثل اینه که ایرون من یا هرکسی سی سال بی دلیل زندگیشو ول کنه بره یه سیاره دیگه.
بعدم واقعا چرا به فیوری گفت خبرم کن؟ حتما باید دلیل داشته باشه برگردی خونه؟ حتما باید جنگ باشه و ضروری که برگردی؟
ایراد بعدی مار-ول اصلی. دقیقا چه قدرتی داشت؟
نه به کارول نه به لاوسون. بالاخره باید قدرتاشون یکی باشه. چقدر راحت با یک تیر مرد. میتونستن نشون بدن که با شلیک کارول به موتور نوری باعث مرگ لاسون و تغییر دی ان ای کارول و قدرتهاش شده.
ایراد بعد هم نبودن ماریا رمبو و حتی دخترش توی فیلمهای قبلی که میشده زمان بعد از اتفاقات.
یه نفر با این همه توانایی خلبانی و قدرت و اشنایی شدید که با فیوری پیدا کرد و اتفاقات سری که دید و چجوری توجیه کردن نبودشو. حتی اشاره هم نبود بهش.
ایراد بعد اول فیلم اونجر یک.
تسراکت اولین حضورش مربوط بوده به کاپتان مارول و اون بود که تسراکت و سپرد به فیوری. پس فیوری در قبال تسراکت مسئول بوده و میدونسته چه قدرت بالایی داره و چقدر برای کارول اهمیت داره. بعد اول فیلم که لوکی تسراکت و برد و تهدید غیر زمینی هم بود چرا خبرش نکرد؟
مگه فیوری اینده رو میدونست که پیروز میشن؟
نبود گوس و اشاره نشدن بهش هم یه مورد دیگه. اینکه یه موجود عجیب الخلقه رو زمین بوده و تهش مشخص نشده کجاست هم میتونه ایراد باشه.
از نبود کاپتان مارول توی اونجر یک و اولتران ک بگذریم.
زمانیکه اونجر از اولتران شکست خوردن و همه تو خونه کلینت جمع شده بودن و فیوری اومد. اونجا چی؟ اونجا ته خط نبود که خبر نداد به مارول؟ مگه تونی نگفت مرگ اونجر و دیده.
یکی دیگم فلسفه شکل گیری انتقام جویان بود.
فیوری بیست سال درگیر بوده و تا ظهور ایرون من و هالک و بعدم ثور هیچ کاری نکرده که برا دفاع از زمین روش حساب کنن.
میتونستن یه اشاره ای به هنگ پیم که اتفاقاتش تقریبا توی همون دهه افتاده بکنن. بالاخره برای شیلد کار میکردن. شاید در حد نشون دادنشون.
توی اینفینیتی وار و خبر دادن به کاپیتان مارول هم شاید بگیم فیوری از تهدید خبر نداشت.
یعنی اول فیلم که کل اخبار از حمله اول نیویورک و گم شدن استارک خبر دادن. یعنی فیوری متوجه نشده بوده؟ شیلد که از همه چی خبر داره باید ته فیلم که شکست خوردن متوجه وخامت اوضاع بشه و برگ اخر و رو کنه؟
واقعا بعد بشکن که همه مردن چه سودی داشت اومدن مارول؟
همه اینها نشون میده در شروع کار برنامه ای برا مارول نداشتن و حداقل قبل پایان فاز اول نمیخواستن مارول و بیارن و جزء پلن اصلی نبوده و طی گذشت زمان روی اوردن به پلن های بعدی.
بنظرم بازم اگه زمان داشتن و کارگردانی با قدرت برادران روسو این فیلم و کارگردانی میکرد میشد نتیجه کار بهتر بشه و ایرادات بوجود اومده به حداقل برسه.
مثلا این فرضیه رو بهش فکر کنین.
با نشون دادن ایشنت وان توی ظاهری که سنش تغییر نکرده و با یه تیپ اسپرت بعد تیتراژ و اینکه بیاد یه لیست بده به فیوری و بگه تهدید های بیشتری در راه زمین هستند و نقش فیوری خیلی در آینده و دفاع از زمین مهمه و نباید پا پس بکشه و اون شخصیت مصمم فیوری در اینده و شکل گیری انتقام جویان و دونستن فیوری که باید سراغ چه کسایی بره و دونستن فیوری در مورد تسراکت که چقدر مهمه و... . میتونست خیلی ابهامات و از بین ببره.

اینم بگم از نظر من فیلم اوکوامن خوب بود و کاپیتان مارول خیلی بهتر از اون فیلم بود از نظر من جزء ده فیلم برتر مارول قرار میگیره.
اشکال کار اینه که مارول توقع منی که بشدت طرفدارش هستم و بالا برده.
من زمان فیلم ایرون من یک که 23 سالم بود تا الان که 32 سالمه از هیچ فیلمی به اندازه فیلمهای مارول لذت نبردم و ارشیو همشو دارم و شاید هزاران بار فیلماشو دیدم و میبینم.
ولی توی این بازه ده ساله هیچ فیلمی ندیدم از مارول که بتونم از توش اینقدر ابهام در بیارم.
من که دو اتیشه طرفدار فیلمای مارولم خوب طبیعتا سختگیرانه تر در موردش نظر میدم.
اینفینیتی وار هیچ ابهامی نذاشت. یعنی شما یه سوالت در مورد اتفاقات فیلم بی جواب نمیمونه. ولی در مورد کاپیتان مارول اینطور نیست.
این و واسه دوستی گفتم که این دوتارو باهم مقایسه میکرد.
شرمنده طولانی شد ولی بعضی دوستان و باید با دلیل و منطق قانع کرد.
ممنون از سایت خوبتون. بهترینید.
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#74 Fariba Pirna 1398-01-10 01:33
به نقل از Kia-thor:
#71
درادامه و در مورد ابهامات فیلم اینو بگم :
یه ایراد دیگم اینکه کپ امریکا برخلاف میل شخصی هفتاد سال خواب بود و وقتی بیدار شد افسوس میخورد برا پگی و تباه شدن زندگیش.
بعد کپ مارول بعد 6 سال بهترین دوستش و دختر دوستش که کل زندگیش بودن و پیدا کرده براحتی ول میکنه و میره سی سال بعد برمیگرده. یعنی اصلا ترغیب نشده بیاد به دوستش و زندگیش تو زمین سر بزنه؟ خیلی وقت میگرفته براش؟
مثلا اگه اخر فیلم نشون میدادن یه گروهی سی سال زندانیش کردن شاید منتقی تر بود تا اینکه بگن تو کهکشان کمک میکرده به بقیه.
این مثل اینه که ایرون من یا هرکسی سی سال بی دلیل زندگیشو ول کنه بره یه سیاره دیگه.
بعدم واقعا چرا به فیوری گفت خبرم کن؟ حتما باید دلیل داشته باشه برگردی خونه؟ حتما باید جنگ باشه و ضروری که برگردی؟
ایراد بعدی مار-ول اصلی. دقیقا چه قدرتی داشت؟
نه به کارول نه به لاوسون. بالاخره باید قدرتاشون یکی باشه. چقدر راحت با یک تیر مرد. میتونستن نشون بدن که با شلیک کارول به موتور نوری باعث مرگ لاسون و تغییر دی ان ای کارول و قدرتهاش شده.
ایراد بعد هم نبودن ماریا رمبو و حتی دخترش توی فیلمهای قبلی که میشده زمان بعد از اتفاقات.
یه نفر با این همه توانایی خلبانی و قدرت و اشنایی شدید که با فیوری پیدا کرد و اتفاقات سری که دید و چجوری توجیه کردن نبودشو. حتی اشاره هم نبود بهش.
ایراد بعد اول فیلم اونجر یک.
تسراکت اولین حضورش مربوط بوده به کاپتان مارول و اون بود که تسراکت و سپرد به فیوری. پس فیوری در قبال تسراکت مسئول بوده و میدونسته چه قدرت بالایی داره و چقدر برای کارول اهمیت داره. بعد اول فیلم که لوکی تسراکت و برد و تهدید غیر زمینی هم بود چرا خبرش نکرد؟
مگه فیوری اینده رو میدونست که پیروز میشن؟
نبود گوس و اشاره نشدن بهش هم یه مورد دیگه. اینکه یه موجود عجیب الخلقه رو زمین بوده و تهش مشخص نشده کجاست هم میتونه ایراد باشه.
از نبود کاپتان مارول توی اونجر یک و اولتران ک بگذریم.
زمانیکه اونجر از اولتران شکست خوردن و همه تو خونه کلینت جمع شده بودن و فیوری اومد. اونجا چی؟ اونجا ته خط نبود که خبر نداد به مارول؟ مگه تونی نگفت مرگ اونجر و دیده.
یکی دیگم فلسفه شکل گیری انتقام جویان بود.
فیوری بیست سال درگیر بوده و تا ظهور ایرون من و هالک و بعدم ثور هیچ کاری نکرده که برا دفاع از زمین روش حساب کنن.
میتونستن یه اشاره ای به هنگ پیم که اتفاقاتش تقریبا توی همون دهه افتاده بکنن. بالاخره برای شیلد کار میکردن. شاید در حد نشون دادنشون.
توی اینفینیتی وار و خبر دادن به کاپیتان مارول هم شاید بگیم فیوری از تهدید خبر نداشت.
یعنی اول فیلم که کل اخبار از حمله اول نیویورک و گم شدن استارک خبر دادن. یعنی فیوری متوجه نشده بوده؟ شیلد که از همه چی خبر داره باید ته فیلم که شکست خوردن متوجه وخامت اوضاع بشه و برگ اخر و رو کنه؟
واقعا بعد بشکن که همه مردن چه سودی داشت اومدن مارول؟
همه اینها نشون میده در شروع کار برنامه ای برا مارول نداشتن و حداقل قبل پایان فاز اول نمیخواستن مارول و بیارن و جزء پلن اصلی نبوده و طی گذشت زمان روی اوردن به پلن های بعدی.
بنظرم بازم اگه زمان داشتن و کارگردانی با قدرت برادران روسو این فیلم و کارگردانی میکرد میشد نتیجه کار بهتر بشه و ایرادات بوجود اومده به حداقل برسه.
مثلا این فرضیه رو بهش فکر کنین.
با نشون دادن ایشنت وان توی ظاهری که سنش تغییر نکرده و با یه تیپ اسپرت بعد تیتراژ و اینکه بیاد یه لیست بده به فیوری و بگه تهدید های بیشتری در راه زمین هستند و نقش فیوری خیلی در آینده و دفاع از زمین مهمه و نباید پا پس بکشه و اون شخصیت مصمم فیوری در اینده و شکل گیری انتقام جویان و دونستن فیوری که باید سراغ چه کسایی بره و دونستن فیوری در مورد تسراکت که چقدر مهمه و... . میتونست خیلی ابهامات و از بین ببره.

اینم بگم از نظر من فیلم اوکوامن خوب بود و کاپیتان مارول خیلی بهتر از اون فیلم بود از نظر من جزء ده فیلم برتر مارول قرار میگیره.
اشکال کار اینه که مارول توقع منی که بشدت طرفدارش هستم و بالا برده.
من زمان فیلم ایرون من یک که 23 سالم بود تا الان که 32 سالمه از هیچ فیلمی به اندازه فیلمهای مارول لذت نبردم و ارشیو همشو دارم و شاید هزاران بار فیلماشو دیدم و میبینم.
ولی توی این بازه ده ساله هیچ فیلمی ندیدم از مارول که بتونم از توش اینقدر ابهام در بیارم.
من که دو اتیشه طرفدار فیلمای مارولم خوب طبیعتا سختگیرانه تر در موردش نظر میدم.
اینفینیتی وار هیچ ابهامی نذاشت. یعنی شما یه سوالت در مورد اتفاقات فیلم بی جواب نمیمونه. ولی در مورد کاپیتان مارول اینطور نیست.
این و واسه دوستی گفتم که این دوتارو باهم مقایسه میکرد.
شرمنده طولانی شد ولی بعضی دوستان و باید با دلیل و منطق قانع کرد.
ممنون از سایت خوبتون. بهترینید.

البته که جنگ بینهایت هم ابهامات زیادی داشت . وقت نیست ولی الان به چند تاییش اشاره میکنم :
1- از همون اول فیلمش به نظرم پر از ابهام بود . همون حدود 10 دقیقه اولش بیش از 10 دقیقه اول هر فیلم مارولی ابهام داشت . مثلا اینکه ثور از قدرت مخصوص صاعقه خودش که در راگنورک نشون داده شده بود استفاده نکرد و این ابهام پیش میاد که ایا این قدرت رو از آزگارد میگرفته و با نابودی آزگارد این قدرت از بین رفته ؟؟؟!!! ویا اینکه مثلا با نابودی نیمی از مردم آزگارد این قدرت از تحلیل رفته ؟؟؟!!! و یا ... .‌‌
2- دوباره 10 دقیقه اول فیلم و این ابهام که تانوس چطوری به سفینه ثور حمله کرده ؟؟؟ یعنی آیا از طریق سفینه خودش با سفینه ثور درگیر شده و اصلا جنگ رودررویی که در فیلم نباشه در کار نبوده و یا اینکه با افرادش وارد سفینه شده و بعد از یک درگیری که در فیلم نبود اون اتفاقات افتاده . که البته در این صورت معلوم نیست که چرا هالک نبوده و بعد یهویی میاد و اینکه چرا والکیری فرار کرده ؟؟؟!!!
3- باز هم 10 دقیقه اول و اینبار اینکه چرا هایمدال تصمیم گرفت جان هالک رو نجات بده ؟؟؟؟!!!! واقعا چرا ؟؟؟؟ چرا وقتی که زندگی ثور هم در خطر بود و به هر حال ثور دوست صمیمی هایمدال بود و بیش از هزار سال بود که همدیگر رو میشناختند ، ناگهان تصمیم میگیره هالکی رو که فقط چند ساعته میشناسه نجات بده ؟؟؟ یعنی مثلا هالک برای آینده مهمه و نقش مهمی در شکست تانوس داره و هایمدال هم این رو میدونست ؟؟؟ خوب در این صورت هایمدال یک آینده بین مطلق هست و تمام فیلم های سری «ثور» زیر سوال میره . اصلا هامدال میتونست همون اول کار لوکی رو همراه با تستراک بفرسته به زمین یعنی همون جایی که لوکی میخواست تستراک رو بده به تانوس .
4- مرگ لوکی هم به نظرم یک ابهام بود . اینکه چرا لوکی که خدای شرارته باید با چنین نقشه بیخودی با یک چاقو به تانوسی که دو تا سنگ بینهایت داره و افراد فرقه سیاه پشت سرش هستند حمله کنه ؟؟؟ واقعا چرا ؟؟؟ یعنی خودش رو برای ثور فدا کرد ؟؟؟ اصلا منطقی نیست .
5- و ... .
ممکنه که بعضی ها ای موارد رو ابهام ، پرش بی مورد در فیلم و یا ایرادی ندونند ولی از نظر من هم ابهامه و هم ایراد و هم پرش بی مورد . مطمئنا نمیتونند همش رو در فیلم پایان بازی توجیه کنند.
نقل قول کردن
Kia-thor
#75 Kia-thor 1398-01-12 14:06
#74
راستش در مورد اینفینیتی وار باهات مخالفم و در مورد کل ابهامات جای بحث داره و این ابهامات تبدیل به ایراد نشدن.
کل حرف من که به اینجا رسید این بود که در شروع کار برنامه ای برای کپ مارول نداشتن و شاید بعد از التران به این پلن روی اوردن ک کپ مارول و بیارن توی mcu و تا واسه اندگیم به بلوغ برسه کاراکتر و برای طرفدارا غریبه نباشه.
کاملا مشخصه مارول ک برای ثانیه هاش برنامه ریزی داره دچار مشکل شده بخاطر این فیلم.
مثلا اگه از اول توی برنامه ریزیشون بود.
ما توی فیلمهای مارول و در کنار فیوری که ماریا هیل و میبینیم و یه اوریجین براش درست میکردن ک در کپ مارول مشخص میشد دختر ماریا رمبو بوده. مثل شارون کارتر که خواهرزاده پگی کارتر بود. اینجوری یه شخصیت مهمی ک از اول نقش داشته در mcu تبدیل میشد.
مرسی از سایت اسپیدی ک این امکان و به طرفدارای کمیک داد ک به بحث و تبادل نظر بپردازن.
نقل قول کردن
Kia-thor
#76 Kia-thor 1398-01-12 14:25
#74
در جواب ابهاماتی ک گفتی
در مورد اول خوب توی خود رگناروک دیدیم که هنوز توانایی کنترل قدرتش و نداره و هنوز به یک سلاح برای متمرکز کردن قدرتش نیاز داره.
در مورد استورم بریکر هم فقط توی دستای ثور چنین قدرتی داره و برای بقیه مثل ویژن توی اولتران فقط یه پتک یا تبره.
در مورد دوم خوب توی اندگیم مشخص میشه.
کل رویای تانوس گیر اوردن ۶ تا سنگ بوده و تدی فیلم دیدیم غیر سنگ روح از مکان باقیه سنگها باخبر بوده. خوب مطمئنا جریان رگنوراک و میدونسته و انتظار میکشیده تا ازگارد سقوط کنه تا تسراکت و بدست بیاره. جنگ هم با نشون دادن فرقه سیاه تقریبا یه کشتار بوده تا جنگ
در مورد سوم زمانیکه هایمدال هالک و به زمین فرستاد قبلش یه نگاه به تور کرد و یادمون هست ک تور دربند جادوگر تانوس ماو بود. بنظرم متوجه طلسمی شد که تصمیم گرفت هالک و بفرسته. خوب تور ک محبوس بود و از بین هالک و لوکی کدوم منطقی تره؟ قطعا هالک
در مورد چهارم باید این و بگم که برگردیم به همون ده دقیقه اول فیلم. تانوس حمله کرده و یک کشتار عظیم راه انداخته و تور و محبوس کرده. بنظرم در معامله با تانوس سر تسراکت ک گفت تور رو بکش یه هدف داشت. اینکه ببینه تور اون توره رگناروکه یا نه توان مقابله با تانوس و نداره. بعدم ک متوجه شد اینجا اخر خطه. تانوس هایمدال و کل ازگاردیای سفینه رو کشت. مطمئنا میدونست از این قضیه جون سالم به در نمیبرن نه خودش نه تور. اینم اخرین تلاشی که میتونست بکنه بود و جنبه انتحاری نداشت. کاری ک میتونست و کرد تا حداقل با مرگ باشکوه بمیره و نه رها شدن تو فضا و مردن.
نقل قول کردن
Amirreza
#77 Amirreza 1398-01-26 14:35
فقط تنها تعجبم اینکه چطور اونایی که پخش آزمایشی رو دیده بودن گفتن فیلم عالیه! از نظر من به پای مرد آهنی 2 و تور دنیای تاریک هم نمی‌رسید.هر چقدر هم که بگیم مرد آهنی 2 و تور دنیای تاریک نسبت به بقیه فیلم های مارول استودیوز ضعیفه ،بازم پتانسیل و پیچش داستانیش قویتر از کاپیتان ماروله . بازم خدا رو شکر فروشش خوب بود. بازم ممنون از نقد عالیتون.
نقل قول کردن
M.Mardukh
#78 M.Mardukh 1398-03-09 15:31
تنها امیدم اینه که کارول با مردعنکبوتی تو آینده شاهد یه رومانس با هم باشند، عینهو کمیک.

چون هیچکدوم تو فیلمشان درست و حسابی رومانس خوبی نداشتند. البته این نظر کنه.
نقل قول کردن
هیراد کرمی
#79 هیراد کرمی 1398-03-09 15:32
با سلام. به نظر من این فیلم در حد فیلم های فاز 3 MCU نبود. هر چی باشه فاز 3 یک فیلم بد هم نداشت و در ENDGAME به اوج بهترین بودن خودش رسید اما کاپیتان مارول نسبت به یک فیلم فاز سه ایه مارول ضعیف عمل کرد. نه اینکه فیلم ضعیفی باشه من در کل از این فیلم بدم نیومد از آیرون من 2 و ثور دنیای تاریک و هالک شگفت انگیز که خیلی بهتر بود ولی همونطور که استاد ترابی نوشتن حفره داستانی و ضعف فیلمنامه و پیچش داستانی بد(به نظرم باید رتبه 1 بدترین پیچش داستانی بشه ) و از همه مهمتر عدم ارتباط با شخصیت های فیلمه. من با تمام این اوصاف نمره 7.5 از 10 رو بهش دادم. بنظرم حقش بود
نقل قول کردن
hassan91
#80 hassan91 1398-03-09 16:02
فیلم کاپیتان مارول رو میشه تو یه جلمه خلاصه کرد: این فیلم اومد تا بگه که قهرمانی به نام کاپیتان مارول در mcu هست و تمام.
من چون فیلم رو دیشب دیدم دوس داشتم که نظر خودم رو بنویسم. یک سوم فیلم خیلی امیدوار کننده بود. ولی سازندگان فیلم به توانایی هر چه تمام گند میزند به پیکره کری ها و اسکرالها و همچنین شخصیت اصلی فیلم. نیک فیوری خیلی کاراکتر ضعیفی بود و حتی اون گربه

با دیدن این فیلم آدم نگران آینده‌ی دنیای مارول میشه. اول اینکه انتظار نداشتیم این فیلم رو هم به سنگ های بی نهایت ربط بدن. دیگه کل سنگ های بی نهایت به همه معرفی شد لازم نبود و اصن جای خالیشون دیگه تو فیلم های مارول حس نمیشه. مخصوصا زمانی که بین دو فیلم داغ اونجرز گیر افتادی که همه ی سنگ ها با تب و تاب شدید تو اون حضور دارن.

دوما اینکه مارول تو وسواس ارائه ی یک داستان کاملا جدید گیر افتاده به طوری که کل تار و پود داستان رو بهم میریزین.

سوما اینکه صحنه های فان این فیلم بی مزه و تلخ بود. لازم نیست که همه ی فیلم های مارول فان باشن.

بنظرم ایده مارول واسه این فیلم بکر بوده. زمین در بین نبرد کری ها و اسکرالها و (یا در مقابل یکی از آنها) بی دفاع مانده و کاپیتان مارول با هزار زحمت تمام به هر شکل ممکنی این جنگ رو متوقف میکنه و شیلد هم پی میبره زمین کاملا بی دفاع هست و پروژه اونجرز کلید میخوره ...

بنظرم میتونست ناب باشه.
نقل قول کردن
super spider17
#81 super spider17 1398-03-09 16:02
سلام میدونم حرفم بی ربته ولی باید میگفتم یادم وقتی داک آک رفته بود تو جلد اسپایدی قرار بود دوتا کمیک چاپ بشه یدونه درباره خواهر اسپایدی یکیم اسمش بود من که هستم الان سه چهار سال میگزره هنوز خبری ازشون نشنیدم ممنون میشم که به من جواب بدید
نقل قول کردن
mhhk
#82 mhhk 1398-03-09 16:26
با سلام نظرات رو پراکنده میخوندم و اکثرا نظرات منفی و انتقاد های اساسی به فیلمه من دیروز فیلم رو نگاه کردم و فک کنم بفهمم این دلایل برای چیه
اولا به نظر من مسئولین مارول این فیلم رو در زمان اشتباهی قرار دارن این فیلم جاش توی فاز اول ماروله و شاید حتی اگه تو فاز اول بود از فیلم های اون فاز پیشی هم میگرفت این فیلم واقعا بدرد فاز اول و شروع کار مارول میخورد نه انقدر دیر نه اینجا توی فاز دوم و سوم سطح فیلم ها یک جهش اساسی و فوق العاده داشت و به همین خاطر هم ما انتظارمون در همون حد بود ولی انتظارمون باید در حد یه فیلم فاز اول میبود به همین خاطر انتقادات زیادی شد
مورد دوم راجع به اسکرالها از اینجا به بعد اسپویلر داره کامنتم اینکه یک جامعه ضعیف بودن و جامعه ای که دنبال یه خونه میگردن به خاطر ظلم های امپراطوری کری به نظرم یه ایده جالب بود و به نظرم مارولی ها با اینکار میخوان اسکرال ها رو از صفر بسازن در mcu و قدرت گرفتنشون رو نشون بدن و چی بهتر از اینکه برای قویتر شدن بخوان به سیارات دیگه حمله کنن تئوری من اینه که بخواد این اتفاق برای اسکرال ها بیفته وگرنه کوین فایگی انقدری اثبات شده هست که به همین راحتی نخواد پتانسیل ویلن بودن اونها رو از دست بده
مورد بعدی هم اینکه واقعا نظر برخی رو درباره اینکه دو کارگردانه بودن به فیلم ضربه زد قبول دارم مارول با برادران روسو به موفقیت خوبی رسیده بود و میخواست که با دو کارگردانه بودن این فیلم هم بهشون برسه ولی غافل از اینکه روسو ها کاملا با هم هماهنگ بودن و میدونستن از فیلم چی میخوایتن ولی توی کاپیتان مارول این اتفاق نیفتاده و به نظر اصلا تفاهم خوبی بین کارگردان ها دیده نمیشه ولی به نظرم همونطور که اقای ترابی هم اشاره کردن یکی از نقاط قوت خوب فیلم رابطه نیک و کارول بود که هر چقدر رابطه یان راگ با کارول بد نشون داده شد رابطه ی نیک و کارول عالی بود
در اخر هم تشکر میکنم از اقای ترابی و اینکه میخوام این سوال رو ازشون بپرسم که اگر این فیلم رو در فاز اول مارول میدیدن باز هم امتیازشون همین بود یا خیر
نقل قول کردن
M.Mardukh
#83 M.Mardukh 1398-03-09 20:09
به نقل از mhhk:
با سلام نظرات رو پراکنده میخوندم و اکثرا نظرات منفی و انتقاد های اساسی به فیلمه من دیروز فیلم رو نگاه کردم و فک کنم بفهمم این دلایل برای چیه
اولا به نظر من مسئولین مارول این فیلم رو در زمان اشتباهی قرار دارن این فیلم جاش توی فاز اول ماروله و شاید حتی اگه تو فاز اول بود از فیلم های اون فاز پیشی هم میگرفت این فیلم واقعا بدرد فاز اول و شروع کار مارول میخورد نه انقدر دیر نه اینجا توی فاز دوم و سوم سطح فیلم ها یک جهش اساسی و فوق العاده داشت و به همین خاطر هم ما انتظارمون در همون حد بود ولی انتظارمون باید در حد یه فیلم فاز اول میبود به همین خاطر انتقادات زیادی شد
مورد دوم راجع به اسکرالها از اینجا به بعد اسپویلر داره کامنتم اینکه یک جامعه ضعیف بودن و جامعه ای که دنبال یه خونه میگردن به خاطر ظلم های امپراطوری کری به نظرم یه ایده جالب بود و به نظرم مارولی ها با اینکار میخوان اسکرال ها رو از صفر بسازن در mcu و قدرت گرفتنشون رو نشون بدن و چی بهتر از اینکه برای قویتر شدن بخوان به سیارات دیگه حمله کنن تئوری من اینه که بخواد این اتفاق برای اسکرال ها بیفته وگرنه کوین فایگی انقدری اثبات شده هست که به همین راحتی نخواد پتانسیل ویلن بودن اونها رو از دست بده
مورد بعدی هم اینکه واقعا نظر برخی رو درباره اینکه دو کارگردانه بودن به فیلم ضربه زد قبول دارم مارول با برادران روسو به موفقیت خوبی رسیده بود و میخواست که با دو کارگردانه بودن این فیلم هم بهشون برسه ولی غافل از اینکه روسو ها کاملا با هم هماهنگ بودن و میدونستن از فیلم چی میخوایتن ولی توی کاپیتان مارول این اتفاق نیفتاده و به نظر اصلا تفاهم خوبی بین کارگردان ها دیده نمیشه ولی به نظرم همونطور که اقای ترابی هم اشاره کردن یکی از نقاط قوت خوب فیلم رابطه نیک و کارول بود که هر چقدر رابطه یان راگ با کارول بد نشون داده شد رابطه ی نیک و کارول عالی بود
در اخر هم تشکر میکنم از اقای ترابی و اینکه میخوام این سوال رو ازشون بپرسم که اگر این فیلم رو در فاز اول مارول میدیدن باز هم امتیازشون همین بود یا خیر

ببخشید که من الان جواب میدم.

ولی فکرشو بکنید اگه مارول به جای مرد آهنی با این فیلم، mcu رو آغاز میکرد، بهت قول میدادم که هیچ وقت ما شاهد این همه فیلم قشنگ از مارول نبودیم بلکه دنیایی رو میدیدیم که حتی بدتر از DCEU بود.
نقل قول کردن
mhhk
#84 mhhk 1398-03-09 20:26
به نقل از M.Mardukh:
به نقل از mhhk:
با سلام نظرات رو پراکنده میخوندم و اکثرا نظرات منفی و انتقاد های اساسی به فیلمه من دیروز فیلم رو نگاه کردم و فک کنم بفهمم این دلایل برای چیه
اولا به نظر من مسئولین مارول این فیلم رو در زمان اشتباهی قرار دارن این فیلم جاش توی فاز اول ماروله و شاید حتی اگه تو فاز اول بود از فیلم های اون فاز پیشی هم میگرفت این فیلم واقعا بدرد فاز اول و شروع کار مارول میخورد نه انقدر دیر نه اینجا توی فاز دوم و سوم سطح فیلم ها یک جهش اساسی و فوق العاده داشت و به همین خاطر هم ما انتظارمون در همون حد بود ولی انتظارمون باید در حد یه فیلم فاز اول میبود به همین خاطر انتقادات زیادی شد
مورد دوم راجع به اسکرالها از اینجا به بعد اسپویلر داره کامنتم اینکه یک جامعه ضعیف بودن و جامعه ای که دنبال یه خونه میگردن به خاطر ظلم های امپراطوری کری به نظرم یه ایده جالب بود و به نظرم مارولی ها با اینکار میخوان اسکرال ها رو از صفر بسازن در mcu و قدرت گرفتنشون رو نشون بدن و چی بهتر از اینکه برای قویتر شدن بخوان به سیارات دیگه حمله کنن تئوری من اینه که بخواد این اتفاق برای اسکرال ها بیفته وگرنه کوین فایگی انقدری اثبات شده هست که به همین راحتی نخواد پتانسیل ویلن بودن اونها رو از دست بده
مورد بعدی هم اینکه واقعا نظر برخی رو درباره اینکه دو کارگردانه بودن به فیلم ضربه زد قبول دارم مارول با برادران روسو به موفقیت خوبی رسیده بود و میخواست که با دو کارگردانه بودن این فیلم هم بهشون برسه ولی غافل از اینکه روسو ها کاملا با هم هماهنگ بودن و میدونستن از فیلم چی میخوایتن ولی توی کاپیتان مارول این اتفاق نیفتاده و به نظر اصلا تفاهم خوبی بین کارگردان ها دیده نمیشه ولی به نظرم همونطور که اقای ترابی هم اشاره کردن یکی از نقاط قوت خوب فیلم رابطه نیک و کارول بود که هر چقدر رابطه یان راگ با کارول بد نشون داده شد رابطه ی نیک و کارول عالی بود
در اخر هم تشکر میکنم از اقای ترابی و اینکه میخوام این سوال رو ازشون بپرسم که اگر این فیلم رو در فاز اول مارول میدیدن باز هم امتیازشون همین بود یا خیر

ببخشید که من الان جواب میدم.

ولی فکرشو بکنید اگه مارول به جای مرد آهنی با این فیلم، mcu رو آغاز میکرد، بهت قول میدادم که هیچ وقت ما شاهد این همه فیلم قشنگ از مارول نبودیم بلکه دنیایی رو میدیدیم که حتی بدتر از DCEU بود.


نه نه من اصن راجع به ابنکه مثلا mcu با این فیلم معرفی بشه من منظورم از نظر سطحی فیلم بود اگه دقت کنی فیلم های فاز اول مارول هیچکدوم انقدر بزرگ و باشکوه نبود و فقط در حد معرفی قهرمانان بود درست مثل این فیلم همونطور که اشاره شد فقط میخواست فیلم بگه که کاپیتان مارول هم یه قهرمانی تو دنیای مارول هست ایرادات رو توجیه نمیکنم ایراد زیاد داشت فیلم ولی بزرگترین ایراد جای قرار گیری و سال ساخت فیلم بود حتی شاید اگه تو فاز دوم هم بود این فیلم بیشتر به دل مینشست همونطور که تو یه مقاله دیگه هم راجع به حواشی فیلم های کمیکی در این سایت نوشته شده برای ساخت یه فیلم ابرقهرمانی زن کوین فایگی با رئیس مارول درگیری های زیادی داشته و بالاخره امسال تونسته این فیلم رو بسازه
نقل قول کردن
omiDeadpool
#85 omiDeadpool 1398-03-09 21:44
#84:
به نظرم به باشکوه بودن یا نبودن ربط نداره
استاد ترابی به ضعف داستان و حفره های فیلمنامه اشاره کردن
اگه این فیلم با این ضعف ها در فاز 1 هم میومد استاد قطعا همین نمره را نصیبش میکرد
ربطی به شماره فاز ها نداره
فیلم های فاز 1 مارول هیچ کدوم مشکلات این فیلم رو نداشتن
نقل قول کردن
hassan91
#86 hassan91 1398-03-10 00:06
خیالتون راحت این فیلم به گرد فیلم های فاز اول هم نمیرسه. مرد آهنی یک که درخشنده بود. هالک لااقل یکی از بهترین نبردهای کمیکی رو تو خودش(البته که من اون زمان خیلی دوسش داشتم) ثور یک که یک ویلن تمام عیار به mcu معرفی کرد و همچنین یک ابرقهرمان که همه چیزش پتکشه ولی همونم نقطه ضعفشه. کاپیتان آمریکا و اونجرز هم همینطور. حتی مرد آهنی ۲ تمام نقاط ضعفش تو ویلنش خلاصه میشد ولی باز دیدن تونی استارک و مرد آهنی سرگرم کننده بود.
فیلم کاپیتان مارول واقعا رو مخ بود. چه چیز جدیدی به عالم مارول اضافه کرد. هیچی. از مارول واقعا بعید بود. حداقل میزاشتیت تالوس قدرت کارول رو کپی کنه تا حداقل یکم نفسمون رو سینه حبس بشه نه اینکه یهویی بدون هیچ توجیه ی کارول از جاش پا بشه و کریها رو عین آب خوردن له کنه.
نقل قول کردن
MRD
#87 MRD 1398-03-13 18:27
سلام به استاد ترابی و بقیه استادانی که بهترین سایت کامیک بوکی کشور رو اداره میکنن
خیلی وقت بود میخواستم بنویسم تو سایت ولی نمیدونستم چجوری باید عضو بشم تا اینکه بلاخره تونستم تو سایت فوق العاده تون عضو بشم.
حقیقتش من یکم با نظر شما راجع به این فیلم مخالفم اینکه گفتید غیر مارولی ترین فیلم ماروله کاملا درسته
از نظر اینکه از گروه استار فورس هم هیچی نمیگه و به ما معرفیش نمیکنه, اسکرال ها هم که به قول شما از اریجین اصلیشون پیروی نکردن پس اینم مسلما ایراده از نظر ویلین هم واقعا جذبت نمیکنه تا اینجا با شما کاملا موافقم
ولی بنظرم این فیلم پیچش عجیبی توش نبود داستان به صورت خطی تعریف نکرد یجورایی از اخر اومد به اول ولی اون قدر بزرگ نبود که ادم گیج بشه, فیلم تم اصلی داشت ولی تم اصلیش انگار کامل نبود به نظر من تم اصلیش این بود که کارول دنورس از اول زندگیش موفق نبوده ولی باز هم ادامه میداده تا اینکه خاطراتش رو از یاد میبره در نهایت به کمک دوستش قدیمیش باز هم روی پای خودش وایمیسته و به اوجش میرسه ( البته اصلا جنگی در نگرفت)
درباره نحوه بدست اوردن قدرتش واقعا نمیشه ایرادی گرفت بر اثر یک تصادف انرژی اون موتور رو جذب کرد, اینکه با قدرت های زمینی و نامحدودش تونست کری هارو شکست بده چیز بدی نبود
و اخرین نکته بنظرم ما به عنوان طرفدار یه سری چیزا رو خیلی عجیب پیش بینی میکنیم شاید یجورایی انگار تمام جهات اوت موضوع رو بررسی نمیکنیم مثلا چشم فیوری, یا رنگ لباس کاپیتان مارول (اگر همه مثل پیتر پارکر یا تونی خودشون لباسشون رو درست میکردن که دیگه مارول غم نداشت جای اینکه کارگردان استخدام کنه دستگاه کپی میخرید(جدید ترینشم نحوه بیرون اومدن اسکات لنگ از تو دنیای کوانتوم مارول این چیزا رو سادتر از چیزی نشون میده که فکرشو میکردیم

نمره من به این فیلم 7
قصد بی احترامی به نظر هیچ کدوم از اساتید رو نداشتم و ندارم
ممنون از اینکه اجازه دادید نظرمو به با شما به اشتراک بزارم
نقل قول کردن
mehrdad_hnr
#88 mehrdad_hnr 1398-03-17 22:51
استاد ترابی درود بی پایان بر شما
خب من دیروز فیلما با کیفیت بلوری دیدم
کاری به اینکه فیلم خوبی بود یا بدی بود ندارم واسه من سرگرم کننده بود
بحث اصلی من سر پیچش داستان در مورد اسکرال هاست بزارید واستون بحث باز کنم اگه مارول با یه ویلن اینکارو میکرد بعله باید ازش خرده میگرفتیم حتی اگه با یه سازمان خباثت هم اینکارو میکرد بازم باید خرده میگرفتیم اما.......
اسکرال ها یک نژاد یک تمدن هستند مثله اینه که ماها بگیم چون پاکستان طالبان داره پس همشون بلا استسناء تروریست اند اسکرال ها توی این فیلم فقط در حد یک معرفی بودند مطمعن باشید که ما در آینده داستان شاهکار تهاجم مخفی و میبینیم
خباثت بیرحمانه پسر تینوس که همون سوپر اسکراله معروفه هم خواهیم دید
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#89 Ehsan Spider 1400-01-21 23:07
سلام

تابه امروز موفق نشده بودم این فیلم رو ببینم واسه همین هم تا به امروز مقالاتی که کپ مارول رو اسپیول میکردن نخونده بودم. نمیدونم از جست و جو های ما توی سایت خبر دارید یا نه ولی این 2 روز که کپ مارول رو دیدم همه مقالات مربوط بهش رو خوندم و دنبال جایی بودم که نقد خودمو راجبش بگم. میدونم خیلی وقت پیش بوده ولی چون این فیلم رو زیاد خوشم نیومد واسه همین خواستم نقدش کنم که این مقاله رو پیدا کردم:

به نقل از mtm:

شما فیلم رو دیدی؟ از کجا میدونی من راست میگم؟
منظورم اینه دوست دارم فیلمو دیده باشی و با نقدم موافق باشی و ازم تعریف کنی نه اینکه فقط چون از یه فیلم مارول بد گفتم ازم تعریف کنی. در هر حال اینجا ما نه به خاطر برچسب خوردن نقد مینویسیم و نه به خاطر برچسب نخوردن
یه معیارهایی داریم که اگه هر فیلمی (چه مارول ، چه دیسی) اگه براورده شون کنه فیلم خوبیه اگر هم نکنه فیلم بدیه. به همین سادگی. شما هم پیچیده اش نکن قضیه رو


میخوام بگم که این فیلمو کامل کامل دیدم و تعریف از خود نباشه هیچ وقت راجب چیزی نظر نمیدم که ندیدمش. مثلا هیچ وقت نظر خودمو راجب زک و فیلم هاش نگفتم ولی یه بار که جلوه های ویژه جاستیس لیگو دیدم، ازش انتقاد کردم.

خطر اسپیول

نظرم که دقیقا شما گفتین. فقط میخواستم اینو اضافه کنم که به نظرتون بری لارسون یکم خشک نبود؟ االبته نظر منه ها، ولی بعضی صحنه ها این واقعا توی چشم بود. توی صحنه های احساسی که نیاز به گریه کردن یا حالت هایی داشت که مارو با خودش همراه کنه رو نداشت. فقط اون صحنه ای که مقابل هوش برتر بلند شد و زدش از این قسمت بازیش خوشم اومد

نیک فیوری رو نمیدونم چرا اینجوری کرده بودن؟ انگار این نیک همون نیک خودمون نیست. همون نیک که خیلی جدیه. اینجا فکر کنم یکم مسخره بود انگار داشت کمدی کار میکرد. کور شدنشو که دیدم خندم گرفت درحالی باید افسوس بخرم که چرا این قضیه که میشد هرجور باشه به جز اینجوری که مسخره ترین حالت ممکنه. اصلا میشد با این قضیه چشمش شخصیتشو پخت و ارتقاعش داد.

راجب اسکرال هارو هم بگم که گند زد به اون اسکرال هایی که مد نظرم بود.
واقعا اولش خوشم اومده بود ولی یکمم استرس داشتم که شاید بخوان کری هارو زیادی مثبت کنن ولی بدتر از اون چیزی شد که انتظار داشتم یعنی گند زدن به شخصیت هایی با این پتانسیل که میتونستن اصلا یه فاز مجزا واسه خوشون توی mcu داشته باشن!!!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45