10 کانسپت آرت (Concept Art) برتر از ونوم

10-کانسپت-آرت-concept-art-برتر-از-ونوم

ونوم به عنوان همتای دارک اسپایدرمن یکی از بهترین دیزاین های دنیای کمیک بوک را داراست و به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم ونوم 2 میخواهیم 10 تا از بهترین Concept Art های خلق شده براساس این شخصیت را برایتان معرفی کنیم!

مقدمه: کانسپت آرت یا هنر مفهوم، فرمی از تصویرسازی است که برای انتقال مفهوم و رساندن یک فکر از آن استفاده می‌شود و در فیلم‌ها، بازی‌های ویدیوئی، انیمیشن یا کتاب‌های تخیلی کمیک کاربرد دارد. هنر مفهومی همچنین به عنوان یک پیشرفت بصری یا طراحی مفهومی نیز برداشت می‌شود، که این واژه برای چیزهای جزئی، مجموعه‌ها، مد، معماری و طراحی‌های صنعتی نیز استفاده می‌شود. در واقع، الان برای صنعت سرگرمی هنر مفهوم بسیار اهمیت داد زیرا به سازندگان فیلم ها، کارتون ها و یا گیم ها ایده میدهد و در خلق فضای آثار آنها تاثیر بسزایی دارد. از این رو استودیوهای مختلف هزینه های زیادی را صرف این هنر میکنند و طراحان زیادی هستند که تخصص آنها در کانپست آرت زبانزد خاص و عام است. در این مقاله قصد داریم به معرفی 10 تا از زیباترین تصاویر هنر مفهوم که از شخصیت ونوم طراحی شده بپردازیم.

 

10- دیوید ماسون (David Masson)

 دیوید ماسون (David Masson)

«دیوید ماسون» طراح هنر مفهوم مارول استودیوز است که با این اثر خود روح و اون حس و حال منحصر به فرد ونوم را به طور کامل خلق کرده است، به ویژه خصوصیات فیزیکی او یعنی زبان و دهان بزرگ. البته این طرح قرار بود برای اولین فیلم ونوم به کار رود که بعدا تغییر کرد ولی میتوان گفت سونی زبان و دهان ونوم را از آن الهام گرفت.

 

9- جرد کریچفسکی (Jared Krichevsky)

جرد کریچفسکی (Jared Krichevsky)

«جرد کریچفسکی» سالهاست که تجربه خوبی برای خودش در دیزاین شخصیت های فانتزی و اساطیری جور کرده و اینجا هم شاید برخی هواداران اعتراض کنند که این هنر مفهومش زیاد به منبع اصلی وفادار نیست ولی بیایید قبول کنیم که برداشت منحصر به فردی از ونومه. اون شاخک های برآمده از سیمبیوت جالبن چون به چشم های او نیز سرایت کرده اند، یا مثلا دندان های نامرتب و ناهموار او ظاهری خاص به او داده اند زیرا باعث میشوند که نوعی حس و حال از اینکه از نظر روحی روانی آشفته است و به سختی میتواند خودش را منسجم نگه دارد را به بیننده منتقل نماید.

 

8- مت میلارد (Matt Millard)

مت میلارد (Matt Millard)

«مت میلارد» چندین کانسپت آرت از ونوم در گالری خودش داره که همگی جالب هستند ولی این یکی انگار مستقیما از صفحات پیش تولید فیلم اول ونوم گرفته شده! (مخصوصا با اون پس زمینه شهری که داره). ژست ونوم و ظاهر او تا حد زیادی باور پذیر هستش که البته برخی بخش های آن اغراق آمیز میباشد (مثل بخش دست ها). شاید بخش سر ونونم بیش از حد گِرد و معمولی به نظر میرسه ولی در هر حال به عنوان یک کار پایه ای خوبه.

 

7- ایوان دیدوف (Ivan Dedov)

ایوان دیدوف (Ivan Dedov)

این هم زیاد به ظاهر کمیک های ونوم وفادار نیست ولی ایده بسیار جالبی داره. مخصوصا اینکه انگار داره با ایده سمبل عنکبوتی رو سینه ونوم بازی میکنه و میخواد بگه در آینده بیشتر شبیه به اون چیزی میشه که انتظارش رو داریم! از نظر جثه این ونوم به اندازه همتای کمیک بوکی خودشه ولی اون حالت شلاق زنی که به صورت نامنظم از سیمبیوت شاهد هستیم یا اون بافت ضربدری باعث شده حالتی بیگانه تری نسبت به قبل به خودش بگیره و از ویژگی های انسانی میزبان خودش دور بشه.

 

6- برنت هالوول (Brent Hollowell)

 برنت هالوول (Brent Hollowell)

« برنت هالوول» بیش از حد در این طراحی روی زبان دراز ونوم تاکید کرده! ولی شکل چشمان ونوم، چانه دراز او و ردیف دندان های او به قدر کافی غیر اغراق شده هستند. با این حال زبان او به طور غیر طبیعی دراز به تصویر کشیده شده تا شاید ترسناک تر بنظر آید ولی در مجموع هنر مفهوم عالی هستش.

 

5- باس لاجیک (BossLogic)

باس لاجیک (BossLogic)

«باس لاجیک» برای علاقمندان به دنیای کمیک و سینما نام بسیار شناخته شده ای است و با طراحی و دیزاین های حیرت انگیز خودش بارها ما را مجذوب خود کرده. این طراحی اش برای ونوم هم به دلایلی جالب است. زیرا اولا به ندرت دیده بودیم هیبت انسانی ادی براک را در چنین آثاری. او از بازیگری به نام «کلن لوتز» به عنوان مرجع ادی براک استفاده کرده و انگار داره سیمبیوت را از صورتش میکند! حال و هوای غریبی داره این هنر مفهوم که آدم رو میترسونه!

 

4- یان جوینر (Ian Joyner)

یان جوینر (Ian Joyner)

«یان جونیر» با این طراحی خود برداشت کاملا متفاوتی از ونوم را ارائه کرده که بیشتر روی جنبه های انگلی این شخصیت تکیه دارد. اون چشم ها کاملا با دنیای کمیک فرق دارند و البته نوع دهان و دندان ها هم همین طور. بعیده که این هنر مفهوم هنگام ساخت فیلم های ونوم مورد توجه سازندگان آنها قرار گرفته باشد ولی در نوع خودش جالبه و حس و حال علمی – تخیلی باحالی هم داره.

 

3- رندیس آلبیون (Randis Albion)

رندیس آلبیون (Randis Albion)

اینجا به جای ادی براک، پیتر پارکر را میبینیم که میخواهد سیمبیوت ونوم را از خودش جدا کند. نوعی حس رنج و خستگی روی صورت پیتر به چشم میخوره که قابل توجهه زیرا به طور غیر مستقیم داره نشون میده که سیمبیوت داره برنده میشه! اون پارگی های روی سیمبیوت به ویژه در اطراف بازوها جذاب هستند چون نشون میدن پیتر داره کل قدرت خودش را مورد استفاده قرار میده تا از شر سیمبیوت خلاص بشه. پس زمینه دارک تصویر هم در نوع خودش جالبه.

 

2- DNEG

DNEG

DNEG (که قبلا با نام Double Negative در اینترنت شناخته میشد) یکی از محبوب ترین کمپانی های ساخت انیمیشن و افکت های بصری است و کانسپت دیزاین هاش هم جذابیت خاص خودشون را دارن. این یکی که مشاهده کردید هم احتمالا مربوط به یک سری هنر مفهوم میشه که برای فیلم ونوم خلق کردند که نشان دهنده تقابل ادی با سیمبیوتش هستش. استفاده از سبک سنتی رنگ آمیزی باعث شده تا تفاوت بین انسان و بیگانه حس بشه. ضمن اینکه میشه ازش به عنوان یک کاور کمیک بوکی هم استفاده کرد.

 

1- زاهد رضا خان (Zahid Reza Khan)

زاهد رضا خان (Zahid Reza Khan)

جناب «زاهد رضا خان» در این هنر مفهوم ظاهری گودزیلا مانند به ونوم بخشیده. سر ونوم هیولایی تر شده و دهانش نیز خاصیت مشابهی پیدا کرده. تمرکز او به جای آنکه روی دندان های ونوم باشد روی آرواره های او انجام شده. اون تیغه های روی آرواره را نیز قبلا ندیده بودیم! و البته اون لوگوی ونوم روی سینه باعث میشه او را با یک هیولای گوتیک یا لاوکرفتی اشتباه نگیریم ...

 

 شما بیشتر از کدامیک از این کانسپت آرت ها خوشتون اومد؟

 

امیر علی قادری

منبع: وب سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مرتبط:

کانسپت آرت های فوق العاده از فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" منتشر شد – بخش دوم

کانسپت آرت های جدید از فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" منتشر شد

کانسپت آرت های فوق العاده از فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" منتشر شد – بخش اول

کانسپت آرت های فوق العاده از فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" منتشر شد – بخش سوم

کانسپت آرت های جدید و زیبا از فیلم "مردعنکبوتی: بازگشت به خانه"

کانسپت آرت های فوق العاده از فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" منتشر شد – بخش چهارم

کانسپت های جدید از فیلم "مردعنکبوتی ۳" (SPIDER-MAN 3)

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

كانسپت آرت جالب از فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

20 طرح اولیه (CONCEPT ART) در فیلم های مرد عنکبوتی که مورد استفاده قرار نگرفتند

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

طراحی های اولیه از «لیزارد» در فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"

تصاویری از لباس‌های به كار گرفته نشده اسپایدرمن!

15 لباس شگفت انگیزی که هواداران برای مرد عنکبوتی خلق کرده اند

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

CONCEPT ART های فوق العاده از فيلم "اسپايدرمن شگفت انگيز"

طرح های بکار گرفته نشده گرین گابلین در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

طرح های بکار گرفته نشده راینو در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

masiha_87
#1 masiha_87 1400-09-07 08:34
سلام به همگی
آقای قادری خسته نباشید
مقاله ای بود که خیلی انتظارشو میکشیدم (از اونجایی که عاشق کانسپت آرت و طراحی ام).
در عصر حاضر از ونوم، به عنوان یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین کاراکتر های مارول یاد میشه. از این رو استودیو های مختلف برای به دست آوردن رایت و حق انتشار فیلم های اون تلاش میکنن. فیلم هایی که سونی از این کاراکتر ساخت، دو تا از بدترین فیلم های کمیک بوکی رو تشکیل میدن چون فقط به دنبال پول و سود بودن! اما این وسط زحمت های زیادی کشیده میشه تا ما شاهد یه فیلم هرچند بد یا خوب باشیم! (بنده خداها خودشون که خبر ندارن میخواد بد در بیاد) یکی از این پروژه های مورد نیاز برای ورود به مرحله ی خلق صحنه ها، کشیدن و طراحی کانسپت آرت هست. ظرافت موجود در کشیدن کانسپت آرت بسته به دقت، هوش، تخیل، حوصله، مقدار قدرت سیستم و... داره که حتی در بعضی منابع میتونه از صحنه های داخل فیلم هم بهتر باشه! در نتیجه کشیدن کانسپت آرت برای شخصیتی مثل ونوم باعث میشه انتخاب های زیادی جلوی پای سازنده قرار بگیره و ناچار میشه تا بالاخره یکی رو انتخاب کنه. البته انتخاب نکردن بعضی از کانسپت آرت ها به دلایل مختلف میتونه برای فیلم، گیم و انیمیشن مورد نظر هم خوب واقع بشه هم بد! پس با این حساب انتخاب آگاهانه از بین تمام گزینه های پیش رو باعث رشد پله ای اثر میشه. اما نکته اینجاست که با انتخاب یک کانسپت آرت یا حتی یه ایده ی کوچیک، دلیل نمیشه بقیه ی ایده ها بد باشن! یعنی این وسط خیلی از جنبه های دیگه ای که میسد در فیلم استفاده کرد از بین میرن!
نکته ی دیگه اینه که بعضی از کانسپت آرت ها برای خلق صحنه نیستن و میتونن ظاهر کاراکتر رو هم بسازن! این طراحی ظاهر شخصیت در فیلم های کمیک بوکی و به خصوص فیلم های در نگاه اول علمی_تخیلی، میتونن اونقدر به کار بیان تا سازنده با خیال راحت از صحنه های ویژه استفاده کنه. ونوم هم کاملا طبیعیه که ایده های نابی برای طراحیش وجود داشته باشه و بعضی هاشون از رده خارج بشن! پس با این حساب میشه نتیجه گرفت داشتن کانسپت آرت های استفاده نشده در دو فیلم (شایدم فقط یکی از فیلم های ونوم) سونی، امری طبیعیه ولی این جنبه رو هم باید در نظر داشت که یک ظاهر وفادار بهتر میتونه در جذب مخاطب کمک بکنه چون طراحی های متفاوت نسبت به منبع، باعث ایجاد هیاهو و انتقاد های مختلف میشه.
حالا نظرم درمورد مقاله:
به نظرم گزینه هایی مثل گزینه ی ۱،۴و۷، خیلی اغراق آمیز بودن؛ همون بهتر که در فیلم مورد استفاده قرار نگرفتن! به شخصه از گزینه های ۵،۶ و ۱۰ خیلی خوشم اومد، به نظدم میتونستن توجه مخاطب رو جلب کنن. البته هر کس یه نظری داره! در کل انتخاب سونی برای فیلم ونوم چندان هم بد نبود چون مشکل این فیلم از لحاظ داستان پردازی و شخصیت پردازی ضعیفش و دور بودن از منبع بود که باعث شد جزو ۴۰ فیلم آخر تاپ ۱۰۰۰۰ من قرار بگیره!!!! (البته یکم اغراق بود چون از بچگی تا الان هنوز ده هزار تا فیلم ندیدم!)

با تشکر فراوان خدمت جناب قادری
ممنون بابت نوشتن مقاله!
یا علی مدد
نقل قول کردن
هالک 2
#2 هالک 2 1400-09-07 08:58
سلام
مقاله خوبی بود
طرح های بسیار زیبا و البته عجیبی بود
ونوم خیلی پتانسیل داره
بنظرم جالب میشه یک مقاله نظر سنجی برای بهترین خبیث بزارید
من لیست خبیث های مورد علاقم (اسپایدرمن):
کریون شکارچی
مرد شنی
هایدرو من
متاسفانه هایدرو من خیلی زود فراموش شد و امیدوارم برگرده
جدیدا هم از شخصیت های ۴ شگفت انگیز خوشم اومده
ممنون
نظراتم چطوره؟
ببخشید من خیلی عمیق بررسی نمی کنم :-) :lol:
نقل قول کردن
Hellblazer
#3 Hellblazer 1400-09-07 09:28
ممنون از جناب قادری و عرض خسته نباشید خدمت شما، مورد ۱۰ رو خیلی دوست داشتم، خیلی حرفه‌ای و زیبا طراحی شده بود؛ مورد ۹ یک مقداری انگار ناپایدار بود! :o مورد ۸ هم قشنگ بود ولی نه به اندازه‌ی مورد ۱۰؛ مورد ۷ و ۶ هم خیلی روی زبان ونوم تمرکز کرده بودند! :o درباره‌ی مورد ۵، خونسردی ادی براک برای جدا کردن سیمبیوت از خودش کمی عجیب بود؛ مورد ۴ هم انگار نه یک انسان بلکه یک موجود فضایی میزبان سیمبیوت شده بود و چشم هاش خیلی زیاد شده بود! مورد ۳ جالب بود؛ مورد ۲ هم بیشتر کمیک بوکی بود؛ مورد ۱ هم خفن بود و هم زیبا؛ اون نماد عنکبوت روی بدن ونوم هم در نوع خودش زیبا و جالب بود. 8)
نقل قول کردن
black goblin
#4 black goblin 1400-09-07 10:38
ونوم سیمبیوت معروفی است چه زمانی که سری کمیک های دانی کیتس منتشر شد و چه فیلم هاش در هر صورت این شخصیت در طول این سالیان خودش را در قلب طرفداران جا کرده ولی بعضی ها دوستش ندارند .
طرح های جالبی است از طرح های ۷,۶,۳ خوشم آمد ایده های جالبی داشتنند مخصوصا شماره ۱ که یه گودزیلای سیمبیوتی است .ونوم به خاطر ظاهر ترسناک و آن دهان و زبان معروف پتانسیل تبدیل شدن به یک تهدید یا ترس بزرگ را دارد مثل آن کابوس مرد عنکبوتی که ونوم با گلاگتوس پیوند خورده بود .
نقل قول کردن
spidey avedecend
#5 spidey avedecend 1400-09-07 11:10
سلامممممم راستش خیلی خوشحالم که تونستم اکانتمو دوباره بدست بیارم و در باره ی مقاله میخواستم بگم عالی بود این سری مقاله هایی که درباره ی آرت ها هستش رو خیلی دوست دارم و گفتم خودمم یه آرت بسازم اما مسخره شد :lol: حالا
دستتون درد نکه اقای امیر علی من خودم از آرت مت میلارد خوشم اومد
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1400-09-07 23:32
سلام
ممنون بابت مقاله.
شخصیت ونوم، بخش اعظم و بزرگی از محبوبیت خودش رو مدیون ظاهر بسیار عالی که داره هست. درواقع این ظاهر اونقدر زیبا و در عین حال ترسناکه که آدم رو مجذوب خودش میکنه. عناصر ظاهری ونوم واقعا عالی هستند مثل اندام تنومند، چشم های سفید ترسناک، زبان درازش، آرواره های خطرناکش و... برای همین جای تعجب نداره که ونوم سوژه خوبی برای کانسپت آرت ها باشه چون میشه کلی ایده جالب از ظاهر او در آورد.
طرح جناب دیوید ماسون شاید همون چهره ای هست که خیلیامون از ونوم به خاطر داریم. هم اون چشم های سفید کشیده رو داریم، هم زبان دراز ونوم، هم دندان های تیز و بُرَنده او. البته میشه توی تصویر رگ های متورم شده ونوم رو هم دید که انگار هر لحظه میخوان پاره بشن! میشه گفت سونی هم برای فیلم های ونوم از این تصویر الهام برداری های زیادی کرد. در واقع اگر به ما بگن که ظاهر ونوم رو تصور کنیم، خیلیامون چیزی نزدیک به این تصویر رو در نظرمون میاریم.
میرسیم به کانسپت آرت جناب جرد کریچفسکی که برخلاف مورد قبلی ظاهر نامتعارف تر و هیولاوارانه تری رو از ونوم به نمایش گذاشته که خیلی به درد فیلم های ترسناک میخورند! در واقع ما اینجا میتونیم چشم های سرخ ونوم که انگار کلی خون توی اونا جمع شده، فک پایینی بسیار بلند، باز هم دندان های تیز و بزرگ و چند شاخت سیمبیوتی که انگار یا دارند از ونوم جدا میشن، یا تازه بهش وصل میشن! و البته بر خلاف اون ظاهر یکدستی سیمبیوت که در ذهن ماست وقتی که توی تن ادی براک میره، اینجا به شکل واقع گرایانه تری سیمبیوت در تمام بدن ونوم به شکل یکدست پیوند نخورده و ما میتونیم این رو در بعضی از بخش های این تصویر ببینیم. به هر حال شاید این ظاهر با اون چیزی که ما از ونوم سراغ داریم تفاوت هایی داشته باشه، اما به هر حال تصویر جالب و ترسناکی از ونوم هست که به جای اینکه مال یه وجلنتی یا ضد قهرمان باشه، مال یه خبیث تمام عیاره.
ظاهری که جناب مت میلارد برای ونوم کشیدند نکات جالب خودش رو داره. مثل پس زمینه ای که از یک شهر گرفته شده یا اون چشم ها ونوم که اینجا هم به شکل جالبی طراحی شدند. اما یه سری مشکلات داره که توی مقاله هم بهشون اشاره شد که انگار قسمت های مختلف بدن ونوم با هم مطابقت ندارند. در واقع دست های او بیش از حد بزرگ هستند و کله او یه جورایی گرد و ساده است. ژستش هم البته به این بی نظمی میخوره که انگار مثل زامبی هست که تازه با سیمبیوت پیوند خورده. این مسئله ها هستند، اما به هر حال این تصویر به اندازه ای خوب هست که بشه تا حدی ازش لذت برد.
طرح جناب ایوان دیدوف برای من واقعا جالب بود. در واقع اینجا هم ظاهر ونوم یه بی نظمی خاصی داره که اونو ترسناک تر کرده. در واقع او جثه بسیار بزرگی داره و شکلی که سیمبیوت هم بهش چسبیده که یه بی نظمی خاصی داره در نوع خودش جالبه. از رنگ سفید هم استفاده خوبی در بخش سینه و سر ونوم شده که این حس رو میده که این همون ونوم خودمون هست، اما مثل اینکه شاید مثلا حسابی کتک خورده و برای همین سیمبیوت نمیتونه به طور کامل و مثل قبل بهش به چسبه، و حالا ونوم میره از کسانی که این بلا رو سرش آورده اند انتقام بگیره.
اولین و مهم ترین مشخصه طرح جناب برنت هالوول، زبان بسیار دراز و سرخ رنگ ونوم هست که توی تصویر به خوبی قابل مشاهده است. البته شاید بهتر بود کمی کمتر روی این قضیه اغراق میشد چون باعث شده کمی این بخشش خیلی زیبا به نظر نرسه اما در بقیه بخش های تصویر میشه نکات قابل توجهی پیدا کرد. مثلا چشمان ونوم بهترین تصویری که از چشم های او دیدم نیست (در واقع من چشم های کشیده اش رو بیشتر دوست دارم) اما باز هم زیبایی خاص خودش رو داره یا دندان های ترسناک ونوم یا اون هیکل گنده و عضلانی او و البته پیچک هایی از سیمبیوت که در پشت سر ونوم قابل مشاهده هستند، باعث شدند که این کانسپت آرت واقعا جالب باشه.
باس لاجیک بر خلاف اکثر طرح های ونوم که روی ظاهر بسیار جالب او تمرکز میکنند و سعی میکنند نوع و شکل متفاوتی رو از اون به نمایش بذارند، اومده و حال هوای جدید و تازه ای رو از ونوم نشون ما داده. در واقع کمتر میتونیم تصویری رو از خود ادی براک در حال جدا کردن خودش از ونوم ببینیم. اون بخشی از فک ونوم که دست های ادی اون رو گرفتند واقعا عالی طراحی شده با اون قرمز بودن زیادش و اون دندان های بزرگ. از رنگ های دیگه هم استفاده خوبی در این کانسپت آرت شده و البته ما میتونیم به خوبی جدال ادی و سیمبیوت رو سر جدا شدن یا موندن ببینیم که انگار ادی داره سیمبیوت رو از خودش در میاره، اما سیمبیوت داره هنوز هم از طریق بخش هایی دیگه (مثل صورت ادی) خودش رو به ادی میچسبونه. واقعا این تصویر بسیار حال و هوای عجیب و غریب و هنرمندانه ای داره.
یان جوینر هم تصویری نامتعارف و جدید از ونوم رو به نمایش گذاشته که انگار برای فیلم های ترسناک تخیلی خوب هست. در واقع او شکل جدیدی از چشم های ونوم رو دندان های ونوم هم همونطور که انتظار داریم توی ردیف ها خیلی با منظم نیستند و تیز و برندگی خاصی هم دارند. و البته رنگ ونوم هم در این کانسپت آرت کاملا سیاه نیست و نزدیک به سرمه ای شده. شاید این ظاهر به پای اون ظاهر عالی ونوم در دنیای کمیک نرسه و همونطور که گفتم بیشتر میخوره مال هیولاهای فیلم های علمی/تخیلی مثل سری "بیگانه" و زنومورف ها باشه، اما به هر حال برداشت جالب از جنبه های هیولایی شخصیت ونوم هست.
به شخصه تصویر مورد ۳ که مربوط به جناب رندیس آلبیون هست رو خیلی دوست دارم و به نظرم خیلی هنرمندانه کشیده شده. شما میتونید به خوبی رنج سختی که پیتر پارکر به خاطر جدا کردن سیمبیوت از خودش داره میکشه رو ببینید. و البته اینکه سیمبیوت هم دست بردار نیست و داره بخش هایی از تصویری که از ونوم میشناسیم رو به پیتر پارکر پیوند میده. (مثل اون بخش فک او.)و البته اون بخش هایی از سیمبیوت که پاره شده اند که دیگه ته خلاقیت این اثر زیباست که خیلی عالی این زوری که پیتر داره برای جدا کردن سیمبیوت میزنه رو به نمایش میذاره. و البته تصویر زمینه این اثر که مطابق با مفهوم کانسپت آرت به شکلی دارکی به تصویر کشیده شده و اون تارهایی که پشتش هستند هم که دیگه عالی هستند! در کل میتونم بگم طرح رندیس آلبیون یکی از بهترین و شاید بهترین کانسپت آرت بود که توی این مقاله دیدم که بسیار هنرمندانه بود.
طرح DNEG هم شکل کمیک بوکی تری داره و از تصویر های واقع گرایانه تری که توی این مقاله دیدیم فاصله گرفته. و البته میبینیم که داره روی جدال بین ادی براک و ونوم تمرکز میکنه که اونا رو به روی هم قرار گرفتند. این تصویر در رنگ آمیزی نوعی بی نظمی داره که در نوع خودش جالبه و چهره ادی براک و اون شکلی که ونوم رو نگاه میکنه بسیار عالی طراحی شده و باعث شده که ما به وسیله این تصویر از نگاه متفاوتی به رابطه ادی براک و سیمبیوت نگاه کنیم. جایی که اونا رو به رو و در مقابل هم قرار گرفتند.
طرح جناب زاهد رضا خان هم سعی کرده ظاهر گودزیلا مانند و هیولایی مانندی رو از ونوم به نمایش بذاره که به نظرم ظاهر بسیار جالبی از ونوم هست. اجزای دهن ونوم با اون رنگ های قرمز و شکلی که طراحی شدند، واقعا ترسناک و عالی هستند که شکل عالی دارند. اون نماد عنکبوت هم بسیار عالی طراحی شده و در جای مناسبی قرار داده شده. چشم های این ونومزیلا (!) کوچکتر طراحی شده اما باعث شده که تمرکز مناسبی روی دیگر اجزای ونوم برقرار باشه. اون شاخک ها و پیچک هایی هم که روی بدن ونوم هستند باعث شدند که این تصویر، جزئیات تر بشه. در کل میتونم بگم به نظرم این طرح هم بسیار زیباست و ترکیب خوبی رو بین ونوم و گودزیلا برقرار کرده و ظاهری هیولایی از ونوم رو به نمایش گذاشته.
با تشکر.
نقل قول کردن
Spectacular-SpiderMan
#7 Spectacular-SpiderMan 1400-09-09 21:22
ونوم ونوم ونوم شخصیت جالب و پرطرفدار که با داستان های اخیرش خیلی محبوب شده
ونوم شخصیت است که باید بر روی جزییات کار بشه تا قشنگ اون حس خفنی انتقال پیدا کنه یعنی مثلاً عضلاتش. که تو تاثیر گذاریش. اثر داره ( همین نکته شد نقطه قوت فیلم های ونوم و نقطه ضعف مرد عنکبوتی ۳) ونوم شخصیتی خبیث و خفنه پس نمیشه با یه چهره لاغر ساختش ( کاری که تو مرد عنکبوتی ۳ دیدیم ولی خب حضور ونوم به سم ریمی تحمیل شد) پس باید عضلانی باشه عضلاتی که خوفناک بودنش رو برسونه و بدنی ورزیده در خور اسمش
اما زبان زبان ونوم شده اصلی ترین ویژگیش که تو اقتباس ها اومده و این زبون دراز شده کارت ملی ونوم! اگه بخوایم این زبون رو به خوبی نشون بدیم باید کاملا با پیچ و تاب دقیق و اندازه مناسب و خوفناک بودن همراه باشه که تو بیشتر مورد های ایست اشاره شد
دندون هام که نگم مکمل زبون تیز و وحشتناک انگار همین الآن میخواد بیاد مغزتو بخوره ( این مغزتو میخورم خیلی معروفه) ژستش هم که نگم باید یه ژست ایده آل داشته باشه که عظمتش رو برسونه البته همیشه اینها نیست ها گاهی میشه وجه دیگه ونوم رو نمایان کرد مثل شماره دو یعنی پیتر پارکر جای ادی و شماره ۱ یعنی گودزیلایی که وحشت رو انتقال داد خب بگذریم و بنگریم به این شخصیت خوش استیل !
تشکر از جناب قادری
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45