شباهت های فیلم "بلو بیتل" به مردعنکبوتی، ونوم و آیرون من!

شباهت-های-غیرقابل-انکار-فیلم-بلو-بیتل-به-مردعنکبوتی،-ونوم-و-آیرون-من-جیمی-ریس-jaime-reyes-بررسی-تریلر-فیلم-blue-beetle-سوسک-آبی-اسپایدرمن-مایلز-مورالز-مورالس-دی-سی-تقلید-کپی-برداری-اسکی

شب گذشته تریلر جدیدی از فیلم جدید دی سی به نام "بلو بیتل" منتشر شد و ما را بیش از گذشته به یاد فیلم های مارول انداخت!

برای دیدن تریلر میتونید برید اینجا.

«بلو بیتل» (Blue Beetle) تاریخچه پیچیده ای داره. این شخصیت در اصل متعلق به دی سی نبود ولی بعدا دی سی رایت آن را خرید (در این مقاله توضیح داده شده) چندین نسخه از بلو بیتل وجود داشته و نسخه های اولیه ربطی به اسپایدرمن نداشتند ولی جدیدترین بلو بیتل خیلی ربط داره! چون او هم یک نوجوان معمولی است به نام جِیمی رِیِس که قدرت های زیادی به دست میاره، از خودش نامطمئنه، دغدغه های زیادی تو زندگی شخصی خودش داره، حس شوخ طبعی داره، تم های حشره ای داره و ... و این شباهت ها نه تنها در فیلم سینمایی ساخته شده براساس این شخصیت به چشم میخورند بلکه ما را به یاد دیگر شخصیت های مارول نیز میندازد!

بلو بیتل مارول اسپایدرمن

فیلم "بلو بیتل" قرار است بخشی از دنیای توسعه‌یافته دی‌سی باشد. این فیلم را آنجل مانوئل سوتو بر اساس فیلم‌نامه‌ای از گرت دانت-آلکوسر کارگردانی کرده است. شولو ماریدوئنا در نقش جیمی ریس، در کنار برونا مارکزینه، بلیسا اسکوبدو، جرج لوپز، آدریانا بارازا، الپیدیا کاریو، دامیان آلکازار، رائول تروهی‌یو و سوزان ساراندون بازیگران آن هستند. ساخت فیلمی با حضور شخصیت ریس در پایان نوامبر 2018 با پیوستن دانت-آلکوسر به عوامل آغاز شد. سوتو در فوریه 2021 برای کارگردانی این فیلم استخدام شد. ماریدوئنا در آگوست آن سال به‌عنوان بازیگر نقش اصلی انتخاب شد. سایر بازیگران در اوایل سال 2022 به فیلم پیوستند. مراحل فیلمبرداری در اواخر ماه مه در منطقه شهری آتلانتا آغاز شد. و حالا "بلو بیتل" قرار است در 18 اوت 2023 (مطابق با جمعه 27 مرداد 1402) به اکران عمومی درآید. در این فیلم قراره شاهد روایت سرگذشت و Origin نوجوانی به نام جیمی ریس (Jaime Reyes) باشیم که به قدرت های فوق بشری دست میابد. در دنیای کمیک، ریس پس از برقراری تعامل با نوعی سوسک مقدس از گونه ی "سَرگین‌چَرخانان" یا "سرگین‌غلتانان" به قدرت های فوق بشری خود دست پیدا میکند. یعنی او در یک پارکینگ خالی این سوسک را پیدا میکند و سپس او در خواب با ریس پیوند میخورد. چندی پیش شاهد بودیم که نشریه "توتال فیلم" برخی از خطوط داستانی "بلو بیتل" را منتشر کرد: جیمی ریس یک "سوسک بیگانه" پیدا میکند در حالی که از مدرسه به خانه برگشته است که به ستون فقرات او پیوند میخورد و برایش یک زره بیگانه شگفت انگیز آزاد میکند. خب این داستان برای هواداران مارول و به ویژه هواداران مارول آشناست. چون مردعنکبوتی هم قدرت های خودش را پس از گزیده شدن توسط یک حشره بدست آورد (عنکبوت آغشته به رادیواکتیو).

و خود اینکه جیمی ریس رگ و ریشه لاتینو دارد آدم را به یاد مایلز مورالز و خانواده اش میندازد. البته که دی سی سعی کرده این کار رو کمی متفاوت انجام بده. یعنی نشون بده که موجود بیگانه به جیمی ریس میچسبه ولی این هم بار دیگر به مردعنکبوتی و دنیای او شباهت دارد. در واقع اسپایدی هم وقتی در دنیای کمیک به فضا رفت و با لباس سیاه و بیگانه ی فضایی آشنا شد، باهاش پیوند خورد و باهاش به زمین آمد.

جیمی ریس بلو بیتل

هر دوی این بیگانه ها به هم شباهت دارند زیرا سوسک جیمی ریس هم همچون لباس سیمبیوتی اسپایدرمن منشاء فرا زمینی دارد و هردوی آنها دارای حس و ادراک هستند و با میزبانان خود پیوند میخورند. و البته از یاد نبریم که سیمبیوت فضایی بعد از مدتی از پیتر پارکر جدا و به ادی براک چسبید و ونوم خلق شد. و حالا شباهت ها در خلاصه داستانی که خود دی سی از فیلم منتشر کرده بیشتر نمایان میشود: جیمی ریس به خانه برمیگردد در حالی که یک عالمه آرزو برای آینده ی خود دارد ولی متوجه میشود که خانه آنطور که قبلا بود نیست. او به دنبال هدف خود در دنیاست ولی سرنوشت طور دیگری برایش رقم میخورد زیرا یک سوسک پیدا میکند که منشا بیوتکولوژیک و بیگانه دارد. این سوسک، جیمی را برمیگزیند تا میزبانش باشد و اینچنین او صاحب زرهی میشود با قابلیت های شگفت انگیز و باورنکردنی و او به ابرقهرمانی تازه وارد به نام بلو بیتل تبدیل میشود.

پیتر پارکر - جیمی ریس

و البته این وسط شخصیت خبیث داستان هم فردی است به نام ویکتوریا کورد که شرکت "صنایع کورد" را دارد. یک زن تاجر که به شدت مصمم است تا این سوسک بیگانه را بدست بیاورد و قابلیت های آن را به نفع خودش مصادره کند. و این باز هم ما را به یاد فیلم "ونوم" میندازد زیرا در آن نیز شرکت خبیثی به نام "بنیاد حیات" و رئیسش (کارلتون دریک) به دنبال بدست آوردن سیمبیوت فضایی برای رسیدن به اهداف پلید خود بود.

کارلتون دریک بلو بیتل

سوسک بیگانه ی فیلم "بلو بیتل"، از گونه ای فضایی به نام The Reach می آید که آنهم الهام گرفته از از نژاد "کلینتار" است که سیمبیوت فضایی ونوم به آن تعلق دارد. ضمن اینکه هر دوی آنها میزبانان خود را در نوعی زره محافظتی در بر میگیرند و به میل میزبان تغییر کرده و و برایش قابلیت ایجاد میکنند و بدین شکل جیمی ریس میتواند از قابلیت های زره مثل پرواز استفاده کند. همچنین هر دوی آنها میزبانان خود را تا حدی کنترل میکنند و این باعث میشه که میزبانان گاهی بخواهند بر سر کنترل بدن خودشان با بیگانه ها مبارزه کنند. همچنین درست مثل سیمبیوت ونوم که قبلا بر تن کسانی دیگر رفته است، سوسک آبی هم قبلا میزبانان دیگری داشته و نوعی میراث برای خود دارد.

کلینتار - ونوم - بلو بیتل

همچنین در تریلر دیده شد که نوعی "وحشت جسمی" یا Body Horror وقتی که سوسک با جیمی ریس پیوند میخورد مورد اشاره قرار میگیرد که قبلا در فیلم ونوم آن را دیده بودیم (وحشت جسمی به کاری در گونه وحشت در سینما گفته می‌شود که ترس را اساساً از طریق نابودی یا اضمحلال واضح بدن ایجاد می‌کند. این گونه کارها ممکن است با چیزهایی مانند پوسیدگی، بیماری، انگل، جهش یا قطع عضو در ارتباط باشند. دیوید کراننبرگ، فرانک هننلاتر، برایان یوزنا، استوارت گوردون، لوید کافمن و کلایو پارکر از جمله کارگردانان شناخته‌شده در این ژانر هستند). ضمن آنکه جیمی ریس هم مثل ادی براک آدمی بی هدف و سرگشته به نظر میرسد که پس از پیوند خوردن با سیمبیوت خود به نوعی هدف دست میابد و کاملا تغییر میکند.

وحشست جیمی body horror

و البته شباهت های تنها به مردعنکبوتی یا ونوم خلاصه نمیشه و هر کسی که حتی آشنایی نسبی با دنیای سینمایی مارول و MCU داشته باشد خیلی سریع به یاد مرد آهنی میفتد! (زره و پرواز کردن و سلاح های لیزری و ...) همین دلیل بلافاصله پس از انتشار تریلر نخست "بلو بیتل" به او لقب "مرد آهنی مکزیکی" دادند!

مرد آهنی مکزیکی

و حتی خبیثی که بلو بیتل باهاش میجنگه با اون ظاهر زرهیش و قدرت هایی و لیزرهایی که از دستش شلیک میکنه ما رو به یاد دشمن فیلم "مرد آهنی 1" یعنی آیرون مانگر میندازه:
ایرون مانگر - بلو بیتل

در کل نوعی حس و حال فان و شوخ و شنگ در تریلرهای "بلو بیتل" به چشم میخوره که اون رو از دیگر فیلم های DCEU جدا و به فیلم های مارول نزدیک میکنه (از نظر فیلمبرداری و رنگ و رو هم ما به یاد دنیای سینمایی مارول میفتیم) به همین دلیل سایت معروف Giant freaking Robot تیتر زد: "بلو بیتل جوری به نظر میاد که انگار مارول اون رو ساخته"!

سوسک آبی مارول

و یا سایت Mashable در مقاله ای تحت عنوان "بلو بیتلِ دی سی به خاطر شباهت به فیلم های مارول مورد انتقاد قرار گرفت" به واکنش های کاربران فضای مجازی به شباهت های غیر قابل انکار این فیلم با دنیای سینمای مارول پرداخت:

بلو بیتل مارول

و این هم کلام آخر که در کانال تلگرامی هم به آن اشاره کردیم:

شباهت مردعنکبوتی و بلو بیتل

خب نظر شما چیست؟ با این تحلیل موافق هستید آیا؟

 

صدف فقیه پور

صدف

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بتمن به طور رسمی شروع کرده به تقلید از روی "دنیای عنکبوتی"!

تقلید در دنیای کمیک بوک، سینما، تلویزیون و انیمیشن

15 دفعه ای که دی سی از ایده های داستانی مارول تقلید کرد

15 شخصیت برتری که از کمپانی یا دنیاهای دیگر وارد دی سی شدند!

15 ناشر کمیک بوکی که دیگر وجود ندارند

10 شباهت سریال "فلش" با مرد عنکبوتی!

15 حقیقتی که باید درباره لباس سیاه مرد عنکبوتی (BLACK SUIT) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره سیمبیوت (SYMBIOTE) ها بدانید

15 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «استیو دیتکو» (STEVE DITKO) خلق شدند

10 کمیک غیر مارولی که میتوانند برای هواداران مرد عنکبوتی جالب باشند!

15 ابرقهرمان برتری که خبیث شدند

20 رفاقت برتر در دنیای کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Spider man
#1 Spider man 1402-04-21 10:46
بلو بیتل یعنی از مرد عنکبوتی مرد آهنی و ونوم تقلید کرده
نقل قول کردن
امیر فولادوند
#2 امیر فولادوند 1402-04-21 10:53
به نقل از Spider man:
بلو بیتل یعنی از مرد عنکبوتی مرد آهنی و ونوم تقلید کرده

زبونتو گاز بگیر! دی سی و تقلید؟! محاله!
مواظب باش چون الان زامبی های دی سی میان سراغت فحش میدن بهت
نقل قول کردن
Spider clone
#3 Spider clone 1402-04-21 11:13
دنیای سینمایی دی سی و سونی شده لنگه هم سونی میخواد از اون کشتی گیره فیلم اختصاصی بسازه دی سی هم از روی بلوبیتل. آخه این شخصیت چه پتانسیلی برای فیلم اختصاصی داره؟ بیشتر بدرد یه شخصیت مکمل فرعی توی فیلم جاستیس لیگ میخوره....
نقل قول کردن
بارمان بزرگی
#4 بارمان بزرگی 1402-04-21 11:41
سلام و ممنون از شما خانم صدفی.هرچند که کاری هم نمیشه کرد چون ایده های ابرقهرمانی خیلی زیادی به کار رفته و دیگه کمتر ایده تازه ای پیدا میشه.اما دی سی دیگه رسما زده به سیم آخر(مخصوصا با عکس آخر)و واقعا نمیدونم چی بگم.فکر میکردم فیلم فلش خوب از اب در بیاد اما نشد که بشه.به این یکی هم خیلی امید ندارم چون عملا کپی/پیست عوامل شاهکار شدن فیلم های MCU رو داره انجام میده.پس بازم باید منتظر موند تا روز داوری.
نقل قول کردن
A.spidey
#5 A.spidey 1402-04-21 12:11
راستش من همیشه بلو بیتل رو دوست داشتم.فیلمش هم بد به نظر نمیاد.یکم پایینتر از شزم‌.
نقل قول کردن
Piero
#6 Piero 1402-04-21 13:12
همین که تریلر دیدم واقعا نا امید شدم یک تلاش مذبوحانه دیگه ازدیسی البته هنوز برای تصمیم گیری زوده ولس امیدی بهش ندارم
نقل قول کردن
Hamid marvel
#7 Hamid marvel 1402-04-21 18:15
به به انشالله بره که شاهکار بشه مطمئنم راحت فروش یک و نیم میلیاردی رو میکنه و نمره متا میره بالای ۸۰ . اصلا از زمان اینفینیتی وار این همه انتظار و هایپ برای یه فیلم کمیک بوکی بی سابقست. :lol: فقط هیجان دارم ببینم که از کدوم شخصیت های مکمل و خبیث های شگفت انگیز و داستان های عمیق و پیچیده تاریخچه کپی این شخصیت تاریخ ساز میخوان توی فیلم استفاده کنن :lol:
نقل قول کردن
Spider Armor mk1
#8 Spider Armor mk1 1402-04-21 21:53
من که بهش امیدوارم
یه فیلم که میتونه جذاب باشه
البته به شخصه هیچچچ اطلاعاتی از بلو بیتل ندارم ولی خب امیدوارم خوب بشه:)
درباره تقلید ها هم یه چیزی رو لازم دونستم بگم
تقلید اصلا بد نیست یه شرط اینکه هویت و اصالت خودش رو حفظ کنه
(مثلا: یه کامیک بمن معرفی کنید که حس و حال کمیکای مرد عنکبوتی رو بده، داستان خوب (نه همیشه)، شخصیت بالغ در عین حال نوجوون پسند و طراحی محشر،کارکتر مکمل خوب ، ویلن قوی ( البته این کمیکای اخیر اسپایدرمن افتضاحه!)
اصالت مسئله‌ای هست که اکثر کاراکتر ها ندارن
این بلو بیتل قبول دارم خود ایرون منه و دغدغه پیتر پارکری داره
ولی جوری نیست که بعد از دیدنش بگیم یه کپی بی ارزشه، الهام و تقلید کرده نه اسکی .
(البته اینا نظر شخصی بود ، باید منتظر نقد استاد ترابی موند•~•)
نقل قول کردن
Hellblazer
#9 Hellblazer 1402-04-21 22:26
به نقل از Spider clone:
دنیای سینمایی دی سی و سونی شده لنگه هم سونی میخواد از اون کشتی گیره فیلم اختصاصی بسازه دی سی هم از روی بلوبیتل. آخه این شخصیت چه پتانسیلی برای فیلم اختصاصی داره؟ بیشتر بدرد یه شخصیت مکمل فرعی توی فیلم جاستیس لیگ میخوره....

ولی به نظر من بلوبیتل کم شخصیتی نیست رفیق، پتانسیل موفقیتش در نظر من از بلک آدام (که شرور و مکمل داستان های یک شخصیت دیگه‌ست) به مراتب بیشتره.
نقل قول کردن
Hellblazer
#10 Hellblazer 1402-04-21 22:26
به نقل از بارمان بزرگی:
سلام و ممنون از شما خانم صدفی.هرچند که کاری هم نمیشه کرد چون ایده های ابرقهرمانی خیلی زیادی به کار رفته و دیگه کمتر ایده تازه ای پیدا میشه.اما دی سی دیگه رسما زده به سیم آخر(مخصوصا با عکس آخر)و واقعا نمیدونم چی بگم.فکر میکردم فیلم فلش خوب از اب در بیاد اما نشد که بشه.به این یکی هم خیلی امید ندارم چون عملا کپی/پیست عوامل شاهکار شدن فیلم های MCU رو داره انجام میده.پس بازم باید منتظر موند تا روز داوری.

البته بد نیست دونستن این نکته که به اتفاقی که برای عکس آخر افتاده میگن ادای احترام که هم توی بازی های ویدیویی و حتی در خود پانل های صفحات کمیک (البته بیشر روی جلد کمیک) هم به کار میره؛ صرف اینکه یک حرکت مشابه با یک فیلم بسیار قوی و موفق توی یک فیلم جدیدتر (و در اینجا از کمپانی رقیب) انجام شده نمیتونه کپی یا تقلید باشه.
نقل قول کردن
Robert sionis
#11 Robert sionis 1402-04-21 23:19
عجب :-)
نقل قول کردن
Ar300
#12 Ar300 1402-04-21 23:44
دیگه انقد آثار قهرمانی زیاده که این صحنه ها خود به خود توی فیلما تکرار میشه نباس زیاد مهم دونست بنظرم بخوای جدی نگاه کنی اگه منم قدرت داشتم من میرفتم از ساختمون بلند میپریدم همون حرکت پس تکرار میشه یا حالا میگید که دشمنش گندست لیزر میزنه از دستاش خوب نمیتونه از دستاش اب یا اتیش که در بیاد... درسته زحمت کشیدی واسه مقاله دست درد نکنه ولی اینجور مقالات پستها یه حالت بچگانه داره ولی باید قبول کرد فرق نمیکنه چه مارول چه دیسی گاهی صحنه هایی این مدلی توش بوجود میاد یا تکرار میشه خلاصه سازندها هم یه ایده هایی تو ذهنشون میاد الهام میگیرن از هم بعضی چیزا تکرار میشه در رنگ لعاب مختلف ...
نقل قول کردن
Blake & mortimer
#13 Blake & mortimer 1402-04-21 23:47
سلام
ضمن تشکر از مقالات سایت خوبتون

در ضمن من کاربران قدیمی شما هستم...چند سال قبل از عضویتم هم کاربر سایت شما بودم...اسم اکانت قبلیم بود blake and mortimer
.
که من نام کاربریم را فراموش کردم...اون جیمیلی که باهاش ثبت نام کردم هم حذف کردم...لطفا پسوورد جدید به این ایمیلم بفرستید...با تشکر
نقل قول کردن
علی قدرتی
#14 علی قدرتی 1402-04-22 00:25
به نقل از Ar300:
دیگه انقد آثار قهرمانی زیاده که این صحنه ها خود به خود توی فیلما تکرار میشه نباس زیاد مهم دونست بنظرم بخوای جدی نگاه کنی اگه منم قدرت داشتم من میرفتم از ساختمون بلند میپریدم همون حرکت پس تکرار میشه یا حالا میگید که دشمنش گندست لیزر میزنه از دستاش خوب نمیتونه از دستاش اب یا اتیش که در بیاد... درسته زحمت کشیدی واسه مقاله دست درد نکنه ولی اینجور مقالات پستها یه حالت بچگانه داره ولی باید قبول کرد فرق نمیکنه چه مارول چه دیسی گاهی صحنه هایی این مدلی توش بوجود میاد یا تکرار میشه خلاصه سازندها هم یه ایده هایی تو ذهنشون میاد الهام میگیرن از هم بعضی چیزا تکرار میشه در رنگ لعاب مختلف ...

نمیشه که مقالات همیشه فوق تخصصی و عمیق باشه
در ضمن به قدر کافی عمق داشت چون به شخصیت پردازی ها زیاد پرداخت و مقایسه شون کرد
در کل ماله کش برای دیسی زیاده
حالا خوبه بلو بیتله و شخصیت شاخی نیس که اونم دیسی از یه شرکت دیگه خریده! اگه بتمن و سوپرمن بود چه جری میدادید خودتون رو! در مجموع قبول حقیقت واسه دیسی فنا خیلی سخته
الان ایل و تبار دیسی فنا میریزن اینجا بهم توهین میکنند تا از بلوبیتل دفاع کنند
چه دلایل منطقی و قانع کننده ای هم ارائه میکنید خیر سر عمه تون
نقل قول کردن
بارمان بزرگی
#15 بارمان بزرگی 1402-04-22 09:44
به نقل از Hellblazer:
به نقل از بارمان بزرگی:
سلام و ممنون از شما خانم صدفی.هرچند که کاری هم نمیشه کرد چون ایده های ابرقهرمانی خیلی زیادی به کار رفته و دیگه کمتر ایده تازه ای پیدا میشه.اما دی سی دیگه رسما زده به سیم آخر(مخصوصا با عکس آخر)و واقعا نمیدونم چی بگم.فکر میکردم فیلم فلش خوب از اب در بیاد اما نشد که بشه.به این یکی هم خیلی امید ندارم چون عملا کپی/پیست عوامل شاهکار شدن فیلم های MCU رو داره انجام میده.پس بازم باید منتظر موند تا روز داوری.

البته بد نیست دونستن این نکته که به اتفاقی که برای عکس آخر افتاده میگن ادای احترام که هم توی بازی های ویدیویی و حتی در خود پانل های صفحات کمیک (البته بیشر روی جلد کمیک) هم به کار میره؛ صرف اینکه یک حرکت مشابه با یک فیلم بسیار قوی و موفق توی یک فیلم جدیدتر (و در اینجا از کمپانی رقیب) انجام شده نمیتونه کپی یا تقلید باشه.

کپی نیست.بلو بیتل هم از ریشه به مردعنکبوتی نزدیکه.اما این قضیه هم مثل کت وومن و بلک کت میمونه.که کت وومن زودتر خلق شده بود.در مورد عکس آخر هم،حالا که دارم فکر میکنم حرف شما درست تره اما از رقیب که باشه بعضیا فکر میکنن تقلیده(من تو اون دسته نیستم)
نقل قول کردن
Spider man
#16 Spider man 1402-04-22 10:10
به نقل از Hellblazer:
به نقل از Spider clone:
دنیای سینمایی دی سی و سونی شده لنگه هم سونی میخواد از اون کشتی گیره فیلم اختصاصی بسازه دی سی هم از روی بلوبیتل. آخه این شخصیت چه پتانسیلی برای فیلم اختصاصی داره؟ بیشتر بدرد یه شخصیت مکمل فرعی توی فیلم جاستیس لیگ میخوره....

ولی به نظر من بلوبیتل کم شخصیتی نیست رفیق، پتانسیل موفقیتش در نظر من از بلک آدام (که شرور و مکمل داستان های یک شخصیت دیگه‌ست) به مراتب بیشتره.

کم شخصیتی نیس چون مرد عنکبوتی رو از عنکبوت به سوسک تبدیل کردن . عجب خلاقیتی!
نقل قول کردن
اسپایدی لاور
#17 اسپایدی لاور 1402-04-22 10:13
مقاله تون عالی بود . باعث روشنگری در وجود من شد
حالا فهمیدم بلوبیتل ترکیبیه از چند تا شخصیت محبوب مارولی
نقل قول کردن
Witika
#18 Witika 1402-04-22 12:01
حالا این فقط تریلرش بود. ببین تو خود فیلم چقدر کپی برداری کردن
نقل قول کردن
Sentry
#19 Sentry 1402-04-22 15:21
سلام ممنون بابت مقاله خوبتون
نقل قول کردن
Sentry
#20 Sentry 1402-04-22 15:26
سلام ممنون بابت مقاله خوبتون
متاسفانه این بین نویسنده های کامیک زیاد دیده میشه که بجای اینکه یکم خلاقیت بخرج بدن ی شخصیت جدید خلق کنن ترجیح میدن کارشون راحت تر کنن و ی شخصیت انتخاب میکنن یکم تغییرش میدن ‌‌وداستانشون مینویسن
ی وقتم هس دوس دارن داستانی که دوس دارن راجب ی شخصیت بنویسن ولی با فضای داستان های اون زیاد سازگاری نداره برای همین خودشون ی چی شبیه ی شخصیت جدید با همون ویژگی ها حالا یکم متفاوت خلق میکنن
البته همیشه هم بد نیس مثلا کامیک شکست ناپذیر که برداشتی از شخصیت سوپرمن خیلی هم خوبه ولی بلو بیتل....
امید وارم فیلم خوبی بشه

ی سوالم دارم که مربوط به موضوع مقاله نیس
شما خانم فقیه نویسنده کامیک مرز هستین؟
نقل قول کردن
هیچکاک
#21 هیچکاک 1402-04-23 13:16
دیسی پیشرفت کرده. قبلا از رو یه شخصیت مارول اسکی میرفت ولی الان سه تا سه تا اسکی میره
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#22 AmirhoseinJafari2005 1402-04-23 16:38
دی سی بعد از رفتن کریستوفر نولان و اومدن زک اسنایدر به فنا رفت...
نقل قول کردن
Spider_bat
#23 Spider_bat 1402-04-24 18:05
احتمال زیاد نظرم روی سایت نمیاد ولی ممنون آقای ترابی عزیز میشم اگر نظر من رو روی سایت قرار بده
سایت اسپایدی دات آی آر کار خودش رو به عنوان اولین وب سایت تخصصی اسپایدرمن تو ایران آغاز کرد و اواسط راه مطالبی از شخصیت های دیگر مارول و دی سی گذاشت ولی اخیرا دوباره به روال قبلیش برگشت که اولش برای من ناراحت کننده بود ولی بعدش گفتم این سایت اصلا اسمش روشه و موضوع اصلیش اسپایدرمن هستش و این خوبه که به ریشش برگرده و الان که سایت رو ریفرش کردم با این مطلب مواجه شدم که درمورد جهان دی سی بود ولی در جهت منفی که فیلم بلوبیتل رو به جرم تقلید متهم کرده بود
تقلید شاید کلمه ی منفی باشه ولی میتونه که مثبت باشه و شاید این فیلم از ونوم تقلید کرده باشه ولی آیا فیلم بهتریه،یا که هم سطح ونومه و‌ یا پایین ترش؟اگر بالاتر باشه یعنی دی سی میدونسته چیکار کنه و به نظرم این زیاده رویه واقعا که فیلم رو متهم به تقلید کنیم
من نمیخوام مثل بعضی ها این سایت رو به ضد دی سی بودن متهم کنم چون غلطه و من میدونم سایت چه خدمت هایی‌کرده و چه کمیک هایی رو ترجمه کرده برای ما دی سی فن ها اما از جو کامنت ها خوشم نیومد و مشخصه که خیلی از دوستان دارن صرفا نظر میدن که بگن منم هستم و این واقعا بده به عنوان مثال دوست کامنت شماره #22 مشخصه که خبری نداره زک اسنایدر دیگه تو راس دی سی نیست و این کار به جیمز گان سپرده شده یا دوستان دیگری به وضوح تعنه زدن به فیلم
من قصد زیر سوال بردن زحمات آقای ترابی عزیز و سایت رو ندارم ولی فقط میگم که یکم کم تر قضاوت کنیم
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1402-04-24 20:32
به نقل از Spider_bat:
احتمال زیاد نظرم روی سایت نمیاد ولی ممنون آقای ترابی عزیز میشم اگر نظر من رو روی سایت قرار بده
سایت اسپایدی دات آی آر کار خودش رو به عنوان اولین وب سایت تخصصی اسپایدرمن تو ایران آغاز کرد و اواسط راه مطالبی از شخصیت های دیگر مارول و دی سی گذاشت ولی اخیرا دوباره به روال قبلیش برگشت که اولش برای من ناراحت کننده بود ولی بعدش گفتم این سایت اصلا اسمش روشه و موضوع اصلیش اسپایدرمن هستش و این خوبه که به ریشش برگرده و الان که سایت رو ریفرش کردم با این مطلب مواجه شدم که درمورد جهان دی سی بود ولی در جهت منفی که فیلم بلوبیتل رو به جرم تقلید متهم کرده بود
تقلید شاید کلمه ی منفی باشه ولی میتونه که مثبت باشه و شاید این فیلم از ونوم تقلید کرده باشه ولی آیا فیلم بهتریه،یا که هم سطح ونومه و‌ یا پایین ترش؟اگر بالاتر باشه یعنی دی سی میدونسته چیکار کنه و به نظرم این زیاده رویه واقعا که فیلم رو متهم به تقلید کنیم

شما به من چند میلیارد تومان هم بدی راضی نمیشم دیگه درباره دی سی که سهله بلکه درباره ی کارکترای مارولی غیر اسپایدرمنی رو سایتم مطلب جدید بره ولی این مطلب درباره ی مردعنکبوتی و ونوم بود و شباهتش به این دو شخصیت . بنابراین وقتی نویسنده ش پیشنهادش رو داد قبول کردم.
ضمن اینکه مطلب خاصی نیست. دیدید که سایت های خارجی هم خیلی فراوان به این شباهت ها اشاره کردن
اصلا پایه ی این مقاله از سایت the direct گرفته شده که به این شباهت ها اشاره کرد:
thedirect.com/.../...
تعجب میکنم از این همه حساسیت . کسی هم تو تیتر و محتوا از کلمه تقلید استفاده نکرد. یعنی نویسنده حتی برای یک بار هم از کلمه تقلید یا کپی برداری تو مقاله استفاده نکرده. پس بیخیال بشید بره پی کارش. یه مطلبی بود از محتوای تخصصی ش استفاده کنید بره به پی کارش.
بلا نسبت شما برخی از دوستان و غریبه ها متاسفانه فقط عقده ها و تعصب های پنهان خودشون رو پای کامنت های این مطلب آشکار کردن و بس
نقل قول کردن
Spider_bat
#25 Spider_bat 1402-04-25 08:13
به نقل از mtm:
به نقل از Spider_bat:
احتمال زیاد نظرم روی سایت نمیاد ولی ممنون آقای ترابی عزیز میشم اگر نظر من رو روی سایت قرار بده
سایت اسپایدی دات آی آر کار خودش رو به عنوان اولین وب سایت تخصصی اسپایدرمن تو ایران آغاز کرد و اواسط راه مطالبی از شخصیت های دیگر مارول و دی سی گذاشت ولی اخیرا دوباره به روال قبلیش برگشت که اولش برای من ناراحت کننده بود ولی بعدش گفتم این سایت اصلا اسمش روشه و موضوع اصلیش اسپایدرمن هستش و این خوبه که به ریشش برگرده و الان که سایت رو ریفرش کردم با این مطلب مواجه شدم که درمورد جهان دی سی بود ولی در جهت منفی که فیلم بلوبیتل رو به جرم تقلید متهم کرده بود
تقلید شاید کلمه ی منفی باشه ولی میتونه که مثبت باشه و شاید این فیلم از ونوم تقلید کرده باشه ولی آیا فیلم بهتریه،یا که هم سطح ونومه و‌ یا پایین ترش؟اگر بالاتر باشه یعنی دی سی میدونسته چیکار کنه و به نظرم این زیاده رویه واقعا که فیلم رو متهم به تقلید کنیم

شما به من چند میلیارد تومان هم بدی راضی نمیشم دیگه درباره دی سی که سهله بلکه درباره ی کارکترای مارولی غیر اسپایدرمنی رو سایتم مطلب جدید بره ولی این مطلب درباره ی مردعنکبوتی و ونوم بود و شباهتش به این دو شخصیت . بنابراین وقتی نویسنده ش پیشنهادش رو داد قبول کردم.
ضمن اینکه مطلب خاصی نیست. دیدید که سایت های خارجی هم خیلی فراوان به این شباهت ها اشاره کردن
اصلا پایه ی این مقاله از سایت the direct گرفته شده که به این شباهت ها اشاره کرد:
thedirect.com/.../...
تعجب میکنم از این همه حساسیت . کسی هم تو تیتر و محتوا از کلمه تقلید استفاده نکرد. یعنی نویسنده حتی برای یک بار هم از کلمه تقلید یا کپی برداری تو مقاله استفاده نکرده. پس بیخیال بشید بره پی کارش. یه مطلبی بود از محتوای تخصصی ش استفاده کنید بره به پی کارش.
بلا نسبت شما برخی از دوستان و غریبه ها متاسفانه فقط عقده ها و تعصب های پنهان خودشون رو پای کامنت های این مطلب آشکار کردن و بس

ممنون از پاسخ گوییتون
بله شاید حق با شماست و بعضی از دوستان کمی تند عکس العمل نشون دادن و اگر عزیزی از کامنت من دلخور شد من از ایشون معذرت خواهی می‌کنم
و درمورد قرار نگرفتن مطالب غیر اسپایدرمنی هم منم گفتم که شاید اوایل کمی دلخور بودم ولی فهمیدم که این سایت اگر هم برای شخصیت های دیگه مقاله نوشته و یا کمیک ترجمه کرده از سر لطفش به هواداران بوده و واقعا ناراحت میشدم که برخی دوستان به سایت تهمت های بی جا میزنن
به هر حال ممنونم از پاسخگوییتون به کامنت من :-)
نقل قول کردن
نعیم
#26 نعیم 1402-05-15 20:11
سلام ، حاجی من طرفدار مارولم ، ولی الان فکر کنین گودرت پریدن ، پرواز ، شلیک ، شلیک لیزر ، بدن مقاوم دارین ، یدونه پشمک که نمیتونین بیارین بگین این ویلنه باهاش مبارزه کن ، ویلن هم باید شلیک کنه ، گودرتمند باشه ، بستگی به شخصیت لیزر و موشک و تیر و .... داشته باشه ، خبیث باشه ، اینقدر شخصیت هر دو شرکت ساختن که دیگه فکر نکنم چیزه جدیدی در بیاد ، هر کاری کنی کپی حساب میشه ، هر چیزیو که فکر میکنم دی سی یا مارول قبلش ساختن شخصیت رو ، داشتم فکر میکردم مثلا یه نفر باشه از دستاش شلیک کنه اونم از پنبه باشه ، حتی اونم هستش ، نمیشه دیگه آررره داییی
نقل قول کردن
اسپایدی لاور
#27 اسپایدی لاور 1402-05-15 21:45
به نقل از نعیم:
سلام ، حاجی من طرفدار مارولم ، ولی الان فکر کنین گودرت پریدن ، پرواز ، شلیک ، شلیک لیزر ، بدن مقاوم دارین ، یدونه پشمک که نمیتونین بیارین بگین این ویلنه باهاش مبارزه کن ، ویلن هم باید شلیک کنه ، گودرتمند باشه ، بستگی به شخصیت لیزر و موشک و تیر و .... داشته باشه ، خبیث باشه ، اینقدر شخصیت هر دو شرکت ساختن که دیگه فکر نکنم چیزه جدیدی در بیاد ، هر کاری کنی کپی حساب میشه ، هر چیزیو که فکر میکنم دی سی یا مارول قبلش ساختن شخصیت رو ، داشتم فکر میکردم مثلا یه نفر باشه از دستاش شلیک کنه اونم از پنبه باشه ، حتی اونم هستش ، نمیشه دیگه آررره داییی

حاجی این همه فیلم میسازن چرا پشت سر اونا این حرفا رو نمیزنن؟!
خب تابلوئه دیگه کپی برداری کرده دیگه. تو کمیکا هم از اسپایدرمن و ونوم کپی میکرد حالا تو فیلمشم کپی کردن
آدم خودش عقل داره شعور داره میبینه میفهمه دیگه
آررره داییی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید