شماره 27 از سری جدید کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد (همون 828 سابق!)

شماره 27 از سری جدید کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد (همون 828 سابق!)

یک تیم ابرخبیث کاملا مونث تشکیل شده که میخواد دهن «بومرنگ» رو صاف کنه! در ضمن، هویت شوکه کننده دوست دختر «رندی رابرتسون» هم فاش میشه!

 

The Amazing Spider-Man #27 (828)

کامیک مرد عنکبوتی 828

مترجم: مانی عبدالمالکی

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور ، گرافیست و طراح کاور: ارشا داوری نیا

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (مدیا فایر)

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

 

نظر خودتون رو درباره داستان و طراحی های این کمیک با ما در بخش نظرات در میان بذارید.

برای خوندن دیگر کمیک هایی که ترجمه کرده ایم اینجا را کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط: 

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

معرفی گروه "شش خبیث" (SINISTER SIX)

اولین حضور میستریو در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

خبیث جدید کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز کیست؟

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

سری کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز (THE AMAZING SPIDER-MAN) با ترجمه فارسی

نویسنده و طراح جدید کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز مشخص شدند

خبیث جدید کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز کیست؟

رکورد جاودانه SPIDEY.IR به بهانه RENUMBERING سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Pooya-Spidey
#1 Pooya-Spidey 1398-06-06 16:25
ایول و دست مریزاد به این سرعت عمل
واقعا سرعت عمل سایت توی این 3 تا شماره خیلی خوب و عالی بود.
الان سایت فقط یک شماره رو ترجمه نکرده و اون شماره هم تازه امروز اومده(شماره 28)
منتظر نقد و بررسی باشید.
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#2 Pooya-Spidey 1398-06-06 17:36
نقد و بررسی شماره 27 از کمیک مردعنکبوتی شگفت انگیز
هیجان پیش از شروع یک هیجان دیگر با نقد این شماره همراه باشید.
داستان
همونطور که توی مقدمه گفتم هیجان پیش از شروع یک هیجان خب منظور چیه؟
منظورم اینه که نیک اسپنسر توی این 2 شماره یک گروه ابرشرورانه کاملا مونث بوجود اورده و از داستان اصلی که مربوط به کیندرد میشه فاصله گرفته و این موضوع باعث نشده که به آرک اصلی کمیک لطمه بخوره.
آرک اصلی مثل یک غذا هست و این 2 شماره مثل یک پیش غذای خوب برای اون عمل کردن.
یادتونه در شماره های ابتدایی یک سری داستانک وجود داشت مثل همین گوجه فرنگی مخفی رندی رابرتسون یا اون دستگاه دانشگاه امپایر استیت
به ظاهر در شماره های اصلی خودشون تموم شدن اما اسپنسر با خلاقیت تمام دوباره اونها رو در این شماره اورد و هر کدومش رو به یکی از شخصیت ها ربط داد.
من از نویسنده هایی که یک موضوع ریز رو تبدیل به یک داستان جدید میکنن خیلی خوشم میاد مثل دن اسلات که از یک اتفاق ساده توی شماره 19 مردعنکبوتی برتر 28 کمیک تحت عنوان دنیای عنکبوتی نوشت.
حالا نیک اسپنسر هم تقریبا چنین کاری کرده فقط به جای 28 تا کمیک توی 1 شماره به این موضوع پرداخته.
در کل به نظر من داستان در این شماره برخلاف شماره قبلی طوفان پیش از طوفان کیندرد بود و باتوجه به معماهایی که حول کینگ پین و بومرنگ و سندیکا و رندی رابرتسون اتفاق افتاده پیش بینی میکنم حداقل تا شماره آینده خبری از کیندرد و دار و دسته اش نباشه.
نمره به داستان : 10 از 10
طراحی
برعکس شماره قبلی که طراحی های آقای والکر رو دوست داشتم در این شماره متاسفانه اصلا نتونست من رو جذب خودش کنه یعنی درست نقطه مخالف داستان.
اون پویایی همیشگی رو نداشت طراحی های این شماره مخصوصا در طراحی چهره پیتر پارکر!
اون چند تا پانل با حضور پیتر پارکر رو اصلا دوست نداشتم چون چهره پیتر خیلی ضعیف کشیده شده بود و اون جوری که من انتظارش رو داشتم نبود.
در نقد کمیک کارنیج مطلق 1# گفتم که استگمن تونسته بود اون پیتری رو که من مدت هاست از شماره 801 تا الان دنبالش هستم رو دوباره احیا کنه.
یعنی چهره پیتری که در داستان های دن اسلات وجود داشت.
ولی متاسفانه طراح اصلی کمیک های اسپایدرمن توی این مورد نتونسته موفق عمل کنه و به نظرم اگر دوباره اون چهره رو احیا کنه کمیک های اسپایدرمن جون بیشتری میگیرن و کمتر کسی از طراحی ها ایراد میگیره.
تاحالا طراحی های پاتریک گیلسون رو ندیدم ولی امیدوام مثل افتخاراتش خوب باشه و اون چهره همیشگی رو به ما نشون بده.
نمره به طراحی : 7 از 10
ترجمه و ادیت
هر دو رو دوست داشتم و به نظرم مثل همیشه کاملا بی نقص بودن.
آقای عبدالمالکی و آقای ترابی توی برگردوندن دیالوگ های طنز کاملا موفق عمل کرده بودن و باعث شدن که با اون دیالوگ ها من کلی بخندم.
آقای داوری نیا هم که دیگه نیازی به تعریف ندارن بس که ادیت هاشون بی نقص و عالی هست.
این روزها سونی و دیزنی و ام سی یو و انقدر خبر های بد به ما دادن که کلا اعصاب برامون نمونده بود ولی این کمیک و کمیک کارنیج مطلق در برابر ددپول کلا حالمون رو خوب کرد.
باتشکر از تمامی اعضای تیم ترجمه اسپایدی دات آی آر
چاکر همه شما
Pooya-Spidey
نقل قول کردن
mehran spidey
#3 mehran spidey 1398-06-06 17:37
نقد شماره ی 27 از کمیک The Amazing Spider Man :

داستان سندیکای شرارت رسما شروع شد . این قسمت یکی از تمیز ترین (!) داستان هارو داره ، خنده داره ، جدیه ، اکشنه و البته پایان جالبی هم داره ....

پیش از هرچیزی باید از اسپنسر تشکر کنم که تا به اینجا تونست بهترین موضوعات رو برای داستان سرایی انتخاب کنه و با تمرکزش بر روی شخصیت های ناشناخته تر ، مارو بیشتر با اونها آشنا کنه . داستان اصلی سندیکا از این قسمت آغاز میشه ، جایی که بالاخره بیتل و هم گروهی هاش به سازمان ف.ی.س.ت حمله میکنند و قصد دارند از "بومرنگ" انتقام بگیرند . پس در نتیجه بومرنگ و اسپایدی مجبورند با هم تیم آپ کنند ! از این خوشم اومد که اسپنسر خیلی خوب تونست ناهماهنگی این دورو به تصویر بکشه و حتی در حساس ترین لحظات هم صحنه های طنزی رو خلق کنه ، البته همین ناهماهنگی کار دستشون میده و بومرنگ به دست سندیکا میوفته .در واقع نویسنده لحن های طنز و جدی رو با همدیگه مخلوط و پس از مدتی تجزیه میکنه ، حالا دیگه به پای خودشه که پایان نبرد رو جدی پیش ببره و یا طنز جلوه بده ؟ که البته در اینجا اسپنسر داستان رو جدی میکنه و یهو از میان نبرد شلوغ پلوغ به خودمون میایم و میبینیم که راستی راستی بومرنگ رو گرفتند و خبری از اون خوش شانسی های اسپایدی و پیروزی های نسبتا کلیشه ای نیست . پیتر در این نبرد شکست خورده ! و حالا هم باید با نجات بومرنگ این شکست رو جبران کنه .‌این داستان با نشون دادن تناقض بین گروه سندیکا و گروه دو نفری اسپایدرمن و بومرنگ (( یکیشون خیلی هماهنگ و دیگری کاملا ناهماهنگ و به اصطلاح گیج !! )) به ما فهموند که هرکس استراتژی مناسب داشته باشه قطعا پیروزه . حالا فرقی نمیکنه که آدم خوبی باشه یا بد ! به همین دلیله که پس از شکست اسپایدی به خودش میاد و به دنبال استراتژی جدیدی برای مقابله با سندیکا هستش . ارتباط میان بیتل و فیسک هم نشون میده که بهانه ی گیر انداختن بومرنگ در واقع یه چیز دیگه بود و پای ویلسون فیسک تو کاره ! حالا باید ببینیم اون چیز ارزشمندی که فیسک به دنبالشه (( و از قضا دست بومرنگه )) چیه ؟ آیا ربطی به خانواده ی کینگ پین داده یا نه ؟ در پایان داستان هم بالاخره از دوست دختر جدید "رابی" رونمایی شد و اون کسی نیست جز بیتل !! اسپنسر مارو با یک یکسری سوال تنها گذاشت و بیش از پیش مشتاقمون کرد تا ببینیم قسمت بعدی قراره چه اتفاقی بیوفته ....

از اونجایی که این کمیک رو میشه اولین تیم آپ رسمی بین مرد عنکبوتی و بومرنگ دونست ، پس در نتیجه باید شخصیت پردازی خوبی هم داشته باشه . در قسمت های قبلی شاهد شخصیت پردازی مرد عنکبوتی و بومرنگ به صورت جداگانه بودیم . شخصیت هایی که از خیلی جهات مانند وراجی و فرز بودن با یکدیگر شباهت داشتند ، بنابراین اینطور به نظر میرسید که وقتی در کنار هم قرار بگیرن شاهد تیم آپ خوبی باشیم ، ولی اینطور نشد ! اسپنسر تونست با نشون دادن یکسری تناقضات جزئی بین اسپایدی و بومرنگ ، اونها رو از هم متمایز تر کنه . برای مثال اسپایدی شوخی و وراجی رو به عنوان یک چیز اعصاب خورد کن به کار میبره و دشمناش رو با اون مشغول نگه میداره تا بتونه فکر و چاره اندیشی کنه . در واقع وراجی های هنگام نبرد مرد عنکبوتی استراتژی خاصی داره برای خودش ! ولی در اون سمت بومرنگ اینطوری نیست ! اون هیچ هدفی نداره و صرفا جوک گفتن در هنگام نبرد رو نوعی سرگرمی برای خودش تلقی میکنه . نویسنده در این کمیک به ظاهر ساده ، شخصیت پردازی های جزئی تری رو به کار میبره و این در نوع خودش جالبه !.

طراحی های آقای واکر محیط رنگارنگ و قابل قبولی دارند . در قسمت قبلی نمیشد در مورد طراحیش نظر خاصی داد ولی در این قسمت با انجام طراحی نبرد ها نشون داد که طراح خوبی هستش البته نمیشه اون رو در حد رایان اوتلی دونست . اگه یعضی از نقد هامو خونده باشید میدونید که با دیزاین مرد عنکبوتی خیلی اهمیت میدم ! و باید بگم که در این کمیک چنگی به دل نمیزنه . یک طراحی خشک و نچسبی داره به نظرم . و البته تار های لباس هم چندان خوش سلیقه صورت نگرفته . به طراحی دیزاین مرد عنکبوتی توسط استگمن و اوتلی دقت کنید ، تار ها خیلی عالی روشون کار شده و چشم های مرد عنکبوتی با حالاتش خیلی جور در میاد و واقع گرایانه تر به نظر میرسه . اما در مرد عنکبوتی آقای واکر این‌چیزا چندان دیده نمیشه . مشکل اصلیم همینه و بقیه ی دیزاین ها قابل قبول ترند و کم نقص ترند.

نمره به داستان : 10 از 10 (( صرف نظر از قسمت قبلی ، این قسمت رو میشه مقدمه ی آرک سندیکای شروران دونست . روایت داستان رضایت بخشه . اسپنسر استاد داستان سرایی و کلیف هنگر های شوکه کننده هستش ! علاوه بر اون شخصیت پردازی جزئی و بی نقصی داره و آدم رو برای قسمت بعدی هیجان زده میکنه . دیگه از یه کمیک خوب چی میخواین ؟ ))

نمره به طراحی : 8.5 از 10 (( مشکل اصلی من با طراحی ، کرکتر دیزاین ها مخصوصا مال مرد عنکبوتی هستند . آقای واکر در طراحی محیط و یا حتی جزئیات خیلی خوبه ولی نمیدونم چرا دیزاین شخصیت هاش اصلا منو مجذوب نمیکنه ؟! البته اینم از یادم نره که عاشق کاور های کلاسیک طور آقای واکر در این دو قسمت هستم .‌عالین ! ))

نمره به ترجمه و ادیت : 10 از 10 (( باید این سرعت عمل سایت رو تحسین کرد که بهترین کیفیت رو در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل میدند ! جدا آوم رو انگشت به دهان میذاره ! از آقایان عبدالمالکی ، ترابی و داوری نیا بابت آماده کردن این کمیک متشکرم ;-) ))
نقل قول کردن
iron-man 2019
#4 iron-man 2019 1398-06-06 19:49
داستان خوبی داشت.نیک اسپنسر واقعا داره از پتانیسل شخصیت های درجه 3 خوب استفاده میکنه.ولی من دلم برای الکترو مذکر تنگ شده!
راستی یک سوال انگلیسی.
تو گودزیلا پادشاه هیولا ها به هیولاها Titan میگفتند،چرا؟چون Titan به معنی یک آدم قدرتمند هست؟نه هیوالا!
نقل قول کردن
rira02
#5 rira02 1398-06-07 01:01
به قول مهران مدیری
خدارووووشکر که ما شما رو داریم
ترجمه و ادیت کمیک عالی
خود داستان کمیک هم عالی
ببخشید بابت اسپم ولی چند ماهه یکی از دوستان من میخواد عضو سایت بشه ولی گویا تا الان کسی به ایمیل ایشون پاسخ ندادن اگه میشه رسیدگی کنید بازم ببخشید بابت اسپم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

 

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

38

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

30

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

48

37