تحلیل و بررسی تیزر سوپربول فیلم "انتقام جویان ۴: پایان بازی" (Avengers Endgame)

تحلیل و بررسی تیزر سوپربول فیلم "انتقام جویان ۴: پایان بازی" (Avngers Endgame)

هرچی رو به جلو حرکت می کنیم سرنخ هامون بیشتر میشه! با تحلیل این تیزر همراه ما باشید تا براتون این نکات رو افشاگری کنیم!

 

چه میشه گفت! واقعا توقع همچین چیزی رو نداشتم، در واقع اصلا نمی تونستم تصور کنم چگونه میشه توی تنها ۳۰ ثانیه اون فضای گرفته و اسفناک بعد از جنگ بی نهایت رو نشون داد اما بعد از دیدن این تیزر دیگه به زمانبندی هایی که به برادران روسو داده میشه ایمان اوردم. خدا رو شاکرم برای این که با توجه به زمان کوتاه این ویدئو، می تونستیم نکات مختلفی از آن بیرون بکشیم. حال با تحلیل این تیزر ما رو همراهی کنید تا نکات ریز و درشت اون رو براتون آشکار کنیم:

در دو ثانیه اول این تیزر شاهد مرور شدن بسیار سریع از کشته شدگان و پودرشدگان فیلم قبلی یعنی جنگ بی نهایت بودیم، اما وقتی نوبت به مارول می رسد هیچ چیز اتفاقی نیست.

Dusted CC

در ابتدا و بعد از به نمایش درآمدن لوگوی Marvel Studios، نخستین چیزی که به ذهنمان رسید این بود که این فیلتر رنگی در فریم ها بخاطر مچ شدن با لوگو بوده اما وقتی با دقت بیشتری نگاه می کنیم درمیابیم که فقط نقاط خاصی فیلتر شده اند و صد البته صحنه های خاصی برای این قسمت انتخاب شده است. فیوری در اولین فیلم انتقام جویان، واسپ در پایان فیلم مردمورچه ای ۱، باکی بارنز یا سرباز زمستان در ابتدای فیلم کاپیتان آمریکای ۲، مردعنکبوتی و اولین حضورش در فیلم جنگ داخلی، دکتراسترنج بعد از مبارزهٔ نفس گیر فیلم اختصاصی اش، محافظان کهکشان در اولین فیلمشان جایی که برای نخستین بار همکاری کردند، تچالا در حال قدم زدن در راهروهای پیشرفتهٔ واکاندا، اسکارلت ویچ در حال محافظت از ویژن زخمی و فالکون در ابتدای جنگ داخلی!

WS SM CapShield

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید ما دوبار سپر کاپیتان آمریکا را در ابتدای تیزر دیدیم اما زمانی که مردعنکبوتی سپر را به دست گرفته رنگ قرمزی در آن دیده نمی شود اما وقتی نوبت به «باکی» می رسد سپر رنگ قرمز خودش را حفظ کرده. شاید روسو ها با این کار سعی بر اثبات این دارند که در آینده احتمال تبدیل شدن «باکی بارنز» به کاپیتان آمریکا وجود دارد. شاید به همین دلیل هم است که بازیگر کاپیتان آمریکا یعنی کریس اوانز ممکن است سریال اختصاصی او و فالکون را کارگردانی کند چرا که با شخصیت پردازی تمامی آنها آشناییت کامل دارد.

Fury & Wasp

نباید از مسائل و دقتی که مارول در تریلر هایش دارد به سادگی گذشت! چرا؟ واقعا چرا فیوری را دقیقا از صحنه ای از فیلم انتقام جویان ۱ برداشتند وقتی که به راحتی می توانستند صحنهٔ نهایی پودر شدن او را در پایان جنگ بی نهایت نشان دهند حتی دسترسیشان به فایل ویدئویی جنگ بینهایت راحت تر از برداشتن ویدئویی از انتقام جویان ۲۰۱۲ بوده است!!!

نکتهٔ بعدی که ظاهرا مهم است صحنه ای است که واسپ در آن حضور دارد. چرا صحنه ای که لباسش را در فیلم دوم به تن دارد انتخاب نکردند؟ چرا به جای آن پایان فیلم را نشان داده اند؟ See! حالا دلیلش را برایتان بازگو می کنم:

evangeline lilly set

بله با نگاهی به عکس های او از پشت صحنه(که اکثرا به یاد پشت صحنه مردمورچه ای و واسپ می افتند) می توان دریافت که او در این فیلم با این ظاهر حضور خواهد یافت و همین گریم ها و بازیگری ها بوده که باعث شده «اوانجلین لیلی» یاد سریال لاست بیافتد!!! پس اگر در پایان بازی به وقایع فیلم مردمورچه ای سفر در زمان شد، تعجب نکنید!!! چرا که متخصص دنیای کوانتومی «هنک پیم» است.

با این تفاسیر انتخاب  این صحنه از انتقام جویان ۲۰۱۲ برای نیک فیوری کاملا منطقی خواهد بود زیرا ما با نگاهی به صحنه های فیلمبرداری مطمئنیم به این واقعه دوباره پرداخته خواهد شد و از همه مهمتر این قسمت از فیلم جایی بود که فیوری به سراغ تسارکت و آزمایشاتش می رفت ولی بنظر نمی رسد که در فیلم دقیقا به همان قسمت اشاره شود، بیش از همه، قرار است وقایع بعد از شکست لوکی را در فیلم تماشا کنیم:

avengers 4 EndGame set pics

 

Falcon

نوبت به فالکون می رسد! این صحنه هم دقیق انتخاب شده است چرا که ما در ابتدا نمی توانستیم همچین چیزی را حدس بزنیم اما خود مارول این سرنخ را دو دستی تقدیممان کرده است.

Scarlett Johansson

خب دلیل این هم مشخص شد، عکسی که از خود شخص اسکارلت جوهانسون از پشت صحنهٔ فیلم با لباسی که در همان صحنهٔ جنگ داخلی حضور داشت، منتشر شد. این تصویر تمام ناگفته ها را به زبان بی زبانی تصویری نشانمان می دهد! پس بنابراین در "پایان بازی" اگر به این برههٔ زمانی نیز سفر شد جلوی شاخ درآوردنتان را بگیرید.

Guardians of Galaxy vol1

این یکی که دیگر نیازی به توضیح دادن ندارد چرا که مقالهٔ مدارک فیلم همه چیز را برایتان جمع آوری و شرح داده بود. این موقعیت زمانی نیز در همان جا کاملا توضیح داده شده بود و این صحنه از تیزر را به راحتی لو می داد. با توجه به این اطلاعات مثلا انتقام جویان با بدست آوردن سنگ قدرت سیر زمانی ای بوجود می آورند که تیم محافظان کهکشان هیچ وقت کنار یکدیگر جمع نمی شوند!!! در این بین داستانی بر محوریت«نبولا» و سعی و تلاشش برای رهایی اش در گذشته اش روایت می شود و در جایی از داستان با گذشته شیطانی خودش مبارزه می کند! همچنین در ویدئویی که زوئی سالدانا در صفحه شخصی اش منتشر کرده بود ما دریافتیم که او لباس و گریم فیلم محافظان کهکشان ۲۰۱۴ را بر تن و چهره دارد:

ant-man new suit

با توجه به این اطلاعات میشه گفت نبولا (زمان حال) به گذشته می رود تا سنگ قدرت را بدست آورد. اگر یادتون باشه در آن زمان «رونان» و «نبولا» (زمان گذشته) نیز دنبال سنگ قدرت بودند. این صحنه احتمالا جایی رخ می دهد که نبولا و رونان به Knowhere  حمله کردند. اگر یادتان باشد در این صحنه نبولای زمان گذشته به دنبال گامورا بود تا او را بکشد و اورب(سنگ قدرت) را بدست آورد. این صحنه جایی بود که استارلرد فداکاری کرد و جون گامورا را نجات داد و سنگ قدرت به دست نبولا رسید. احتمالا در این زمان است که نبولا و نسخه گذشته اش با یکدیگر برخورد و مبارزه ای با یکدیگر داشته دارند که در نهایت نبولای زمان حال پیروز میدان شود و کل اتفاقات فیلم اول محافظان کهکشان تحت شعاع قرار گیرد!!!! گامورا و محافظان نیز در آن زمان بدنبال سنگ قدرت بود پس حضور گامورا در صحنه فیلم برداری منطقی به نظر می رسد. پس شاید فداکاری استارلرد با ورود نبولا تحت شعاع قرار گیرد و این اتفاق از خط زمانی پاک شود. به هر حال تنها حدس نسبتا دقیقی که می توان زد حذف اتفاقات یک سوم نهایی محافظان کهکشان ۱ است.

T'Chala BP1

این مورد نیز با شایعات اخیر جمع می شود اگر کانال سایت را دنبال کرده باشید می دانید که ما در طی گزارشی گفتیم که  "آنجلا باست" (بازیگر نقش مادر تیچالا) طی اظهاراتش، به احتمال زیاد بازگشت " مایکل بی جوردن " برای ایفای مجدد نقش اریک کیلمانگر در قسمت دوم Black panther  صحبت کرده بود !!!با این تفاسیر می توان گفت کل وقایع فیلم پلنگ سیاه مورد تهدید و تغییر قرار خواهد گرفت و در قسمت دوم می توانیم انتظار بازگشت «کیلمانگر» پسر عموی تچالا را داشته باشیم.

خلاصه برای دیگر شخصیت هایی که در برهه های زمانی مختلف دیدیم امکان وجود چنین چیزی هست. یعنی ممکن است ویژن از همان زمان عصر آلتران بازگردد و شاید بخاطر همین هم بود که شایعات از روانشناسی بودن سریال اختصاصی ویژن و اسکارلت ویچ سخن می گفتند!

و شاید به همین خاطر باشد که برخی از شایعات از بازگشت آلتران به دنیای سینمایی مارول می گویند! با توجه به حضور دکتراسترنج نیز در آن زمان، بخصوص از فیلم اختصاصی اش احتمالا نوید بازگشت ایشنت وان باشد دقیقا همان چیزی که مارک روفالوی(بازیگر هالک) عزیز برایمان اسپویل کرد.

Manhattan

خب حالا بعد از آن همه مقدمه بریم سر اصل مطلب! فضای گرفتهٔ منهتن، هوای مه آلود نیویورک، نورپردازی شگفت انگیز، رنگ آبی آرامش بخش ولی نگران کننده و در پایان شهری خلوت. همهٔ این ها به وضوح به ما نشان می دهند که کوین فایگی وبرادران روسو تلاش بسیار زیادی کرده اند تا به این نقطه از داستان سرایی دنیای سینمایی‌شان برسند. بعضی ها که اسم بردنشان باعث خدشه دار شدن اینجا می شود باید از این کارگردانان باید درس بیاموزند که دارک بودن نیاز به فضاسازی و موردطلب بودن دنیای قهرمانان است.

این قسمت از تیزر دقیق برایمان مشخص نمی کند که چقدر از بشکن ثانوس گذشته است اما به راحتی می توان گفت که به اندازه کافی از زمانش گذشته است چرا که جلسات PTSD و همچنین کمپین های مختلف برای کنار آمدن با این مسئله به وجود آمده است.

What's Now

سوال اصلی هم در این قسمت از فیلم همین است. کوین فایگی خودش در مصاحبه ای تایید کرد که اکثر تریلرها و تیزر های به نمایش درآمده از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه اول فیلم هستند! پس ما هرچقدر هم تلاش کنیم چیزی بیش از این گیرمان نمیاید البته منطقی هم هست چرا که وقتی با سفر های زمانی سر و کار داریم اسپویل های زیادی سرازیر می شود. کل تریلر ها و تیزر ها فضای سنگین بعد از جنگ بی نهایت و کنار آمدن با این قضیه که نصف جمعیت نابود شده اند و راه حل مبارزه با این تفکر شرح خواهد داد.

Cars Without Drivers

نگاهی داریم به ورزشگاه بیسبال خالی  Citi Fieldاما نکته مهم تر ترافیکی از ماشین های پارک شده و به ظاهر به هم ریخته است. که بازهم بیانگر آشوبی است که در لحظات بعد از بشکن ثانوس اتفاق افتاده است.

Statue of Liberty

تندیس آزادی واقع در منهتن را می بینیم، که در کنارش سیل عظیمی از قایق ها و کشتی های پارک شده قرار دارد. البته در عقب تر قایق های درحال حرکتی را می بینیم که گمان می رود برای پاک سازی منطقه و نجات سرنشینان دیگر در حال حرکت هستند.

PTSD Meeting Vets & militaries

جلسات PTSD را مشاهده می کنیم که مخصوص افراد نظامی برگزار می شود، (چیزی که مشابهش را در سریال پانیشر و ابتدای فیلم سرباز زمستانی دیده بودیم!) استیو راجرز نیز در این جلسه حضور دارد اما بنظر می رسد حضور او بسیار کوتاه باشد:

PTSD Meeting Steve Clenches Jaw

همانطور که همگی دیدیم، استیو در حال قر و لند کردن است یعنی در این جلسه آرام و قرار ندارد و هر لحظه ممکن است از کوره دربرود؛ دقیقا مثل هر آدمی که در جایی که دوست ندارد حضور داشته باشد رفتار می کند. به همین خاطر هم هست که در شات قبلی که دیدیم گمان می رود جلسه را ترک کرده باشد. چرا که این جلسه برای کنار آمدن با وضع کنونی و فراموش کردن گذشته و به زندگی ادامه دادن است اما کاپیتان آمریکا نظر دیگری دارد و ناراحتی خود را اینگونه بروز می دهد. آن پوستر کمپین که پیشتر توضیح دادیم نیز از همین قضیه کنار آمدن با پودرشدگان حرف می زند.(سوال اصلی)

Nebula And Tony IM1

می رسیم به یکی از بهترین صحنه های تریلر البته این بهترین بودن بی دلیل نیست! در این صحنه همکاری نبولا و تونی را می بینیم که به احتمال زیاد درحال تعمیر سفینهٔ محافظان کهکشان یعنی Benatar هستند. اما دو نکته در این صحنه وجود دارد اول این که نبیولا در حال کار بر روی دست مکانیکی خودش است یعنی ممکن است علاوه بر تعمیر سفینه در حال ساخت چیزی باشند، دوم ایستراگ و اشاره ای است که به فیلم مردآهنی ۲۰۰۸ ! فیلمی که همه چیز از آن شروع شد و صحنه ای که در خاطر طرفداران ۱۱ سالهٔ این فرنچایز حک شده. پس وقتی می گوییم یکی از بهترین صحنه ها به این دلیل است که یکی از صحنه های برتر ۱۱ سال پیش را برایمان تداعی می کند:

Tony IM1 Mk1

همان زیرپیرهنی با همان استیل ۱۱ سال پیش و آرک راکتور واقع در وسط سینه های تونی. اما اگر این ایستراگ را بیشتر بسط دهیم ممکن است به جاهای خوبی نرسیم. اگر به یاد داشته باشید در فیلم اول مردآهنی (Iron Man 2008) شخصیت «هو یینسن»(با بازی شان طوب بازیگر ایرانی آمریکایی!!) کسی بود که باعث شد تونی استارک از حالت خوشگذران سابق خودش خارج شود و به نقطه عطفی از زندگی او تبدیل شود:

Tony Yinsen Death

اما این بار بنظر می رسد نوبت خود تونی باشد و رستگاری بزرگتری را برای نبولا شاهد باشیم چرا که بازیگرش خانم کارن گیلان بیشترین حضور در ریشوت های فیلم را به خود اختصاص داده بود.

Nebula-Tony

و همانطوری که در تریلر قبل دیدیم نبولایی که در ظاهر مثل سنگ بود، اینجا با تونی ارتباط برقرار کرده و او را دلداری می دهد. در ضمن ما از قبل با توجه به مصاحبه ای که کارن گیلان داشت می دانستیم که او دوستان جدیدی به دست خواهد آورد و تونی تنها یکی از آنهاست. (منبع)

From Sky

 در ادامه می بینیم که اعضای باقی مانده انتقام جویان به جز راکت و ثور در این صحنه در حال نگاه کردن چیزی هستند که از آسمان به زمین رسیده. در اینجا چند حدس متفاوت می توان زد: ۱. تونی استارک به همراه نبولا توسط عملیات نجات راکت راکون به زمین بازگشته اند چرا که شركت audi به طور ناخواسته از بازى واقعيت مجازى مربوط به راكت راكون رونمايى كرد اما نكته قابل توجه تيتر اين بازى است: Rocket's Rescue Run  يعنى در فيلم انتقام جويان ٤ پايان بازى راكت در نجات دادن تونى استارک نقش به خصوصى خواهد داشت، و حضور سين گان در اين صحنه بيانگر حضور راكت راكون بوده است!!!! و البته ما از قبل به طور قطع می دانیم که کاپیتان مارول به همراه پپر پاتس تونی استارک را نجات خواهند داد پس اگر این احتمال درست باشد در این صحنه اتفاقات برزگی خواهد افتاد.(کاملش رو اینجا بخوانید)

Rocket Rescue

۲. کاپیتان مارول برای اولین بار به زمین می آید! اینجا می تواند جایی باشد که کاپیتان مارول برای اولین بار پس از مدت ها به زمین بازگشته است. و شاید این اولین رویارویی آنهاست.

۳. اینجا همان جاییست که مردمورچه ای از راه رسیده است!(این بعید ترین احتمال موجود است!)

۴. پپر پاتس در لباس رسکیو در این صحنه اعضا را سورپرایز خواهد کرد!

Pepper Rescue Armor

 

یک خلائی که در این صحنه موجود است انگار یک نفر از صحنه به صورت دیجیتالی حذف شده است به خاطر همین حدس زدن این صحنه از قبل هم سخت تر خواهد شد. آیا او مردمورچه ای است؟ کاپیتان مارول؟ ژنرال راس؟ شوری؟ راکت؟ حتی خود پپر پاتس؟ باید صبر کرد و دید!

Rocket Racoon New Asgard

راکت راکون را در جایی سرسبز می بینیم. اما اینجا کجاست؟ به شخصه حاضرم شرط ببندم اینجا همان آزگارد جدیدی است که در دنیای کمیک نیز دیده بودیم:

New Asgard Braxton Oklahoma

در دنیای کمیک برکستون یه شهرک کوچیک شهرستان کدو در اکلاهما واقع در آمریکا هستش که ازگاردی ها برای مدتی به عنوان ازگارد جدید و محل زندگیشان استفاده می کردند. البته در فیلم ثور راگناروک ظاهرا با توجه به محلی که اودین مشخص کرده بود ازگارد جدید در MCU در اسکاتلند حضور خواهد داشت:

  Thor Ragnarok

که البته بازهم با توجه به مدارک فیلم بیش از قبل مطمئن می شویم که اینجا، محل زندگی ازگاردی هاست:

فیلمبرداری مخفی در کلبه ای در اسکاتلند انجام شده که گفته میشه قرار بوده صحنه داخل یک میخانه رخ بده. با توجه به صفحات مجازی طرفدارانی که در نزدیکی این محل زندگی می کردند، اسکارلت جوهانسون (بلک ویدو)، مارک رافلو (بروس) و کریس همسورث در این محل حضور داشته اند و مشغول فیلمبرداری بوده اند.

تسا تامپسون در اسکاتلند و صحنه فیلمبرداری دیده شد:

تسا تامپسون والکری فیلمبرداری انتقام جویان ۴

(اگر یک درصد هم اینجا ازگارد نبود پس مطمئنا جایی واقع در واکاندا خواهد بود که در جلوتر بیشتر به آن می پردازیم.)

و البته تا یادم نرفته باید بگیم که در اکشن فیگور های لو رفته از فیلم حضور والکری در فیلم کاملا تایید شده است:

و در ضمن نکتهٔ دیگری که وجود دارد لباس راکت راکون است ادای احترامی به لباس کلاسیک او در دنیای کمیک دارد:

Rocket Classic Suit

البته نباید از یاد برد که لباس کوانتومی ای که همه جا از آن صحبت می شود از همین رنگ بندی استفاده می کند و ما مطمئن نیستیم که این یک لباس ساده باشد شاید همان لباس کوانتومی باشد که به لباس کلاسیک راکت راکون نیز اشاره دارد!

Black Widow

بلک ویدو را می بینیم که ناراحتی خود را به گونه ای دیگر تخلیه می کند، تمرین تیراندازی! البته می توان گفت او در حال تمرین HeadShot  است تا دیگر اشتباه ثور را تکرار نکند. J

و البته مدل موهای او دقیقا مطابق پروموآرت هایی است که قبلا مشاهده کرده بودیم:

Black-Widow-Avengers 4 Leaked

حتی ممکن است مارول در این صحنه با قرار دادن فیلتر رنگی، قرمز بودن رنگ موی او را از طرفداران پنهان کرده باشد چون باعث می شود پرش زمانی که به اتفاق خیلی ها با آن موافق اند و تاییدش کردند لو برود.

WarMachine & Ant-man

در صحنهٔ بعد ماشین جنگی و مردمورچه ای را مشاهده می کنیم که در حال آماده شدن برای ماموریت هستند! اما معلوم نیست دقیقا چه ماموریتی در این قسمت از فیلم رخ خواهد داد! نجات تونی؟(بعید است) واقعا هم نمی توان حدس زد چرا که ممکن است آن مچبندهایی که در عکس های سر صحنه فیلم دیده بودیم به صورت دیجیتالی حذف شده باشد. با این حال با توجه به این که زره ماشین جنگی همان زرهی است که در پایان جنگ بی نهایت دیدیم می توانیم احتمال دهیم هنوز پرش زمانی رخ نداده.

Thor

در ادامه ثور را می بینیم که هنوز آن حالت عصبانی و نادم در چهره اش موجود است اما سوال مهم تر این است که او در کجا حضور دارد؟

Thor Wakanda

سپس او را با به صورت قدی به همراه زره و استورم برکر تبر جدیدش مشاهده می کنیم. خیلی از طرفداران اذعان دارند که اینجا همان مزرعه ای است که ثانوس در آن بود اما بیایید نگاهی دقیق تر به آن بیاندازیم:

Thanos Farm

نه شباهتی وجود ندارد. این قطعا جای دیگری است و حتی می توان به احتمال زیاد آن محل ازگارد جدید نیست! پس اینجا کجاست؟

اینجا بیشتر به متریال های کوهستانی کشور واکاندا شبیه است پس می توان گفت ثور اعضای انتقام جویان را تا واکاندا همراهی کرده است. مابقی اعضا مشغول کارهای تکنولوژی و آماده کردن گجت های سفر در زمان هستند و ثور به طبیعت واکاندا رفته تا شاید کمی از غم و اندوه درونی اش کاسته شود:

Ronin Reality Stone

خب به رونین می رسیم! کلینت بارتون بعد از اتفاقات تریلر قبلی احتمالا پیش اعضا باز میگردد و دوباره پیش تیر و کمانش بازمی گردد. اما اینجا کجاست؟ با توجه به پس زمینهٔ تصویر انگار یک چیزی در این محل سقوط کرده و خرابی به بار آورده است اما...

جین فاستر

آیا ممکن است این بعد از آن ۲۰ دقیقهٔ ابتدایی فیلم باشد و ما هاکای را در حال برداشتن ایثر یا همان سنگ واقعیت ببینیم؟ با توجه به اطلاعات لو رفته می دانیم که انتقام جویان در این فیلم درصدد درست کردن دستکش بینهایت دیگری هستند و با سفر در زمان به صورت موازی سنگ های بی نهایت را در واقعه های مختلف جمع آوری می کنند! آیا شدیدا لو دهنده بودن حضور جین فاستر به همین علت است؟ یعنی وقایع ثور: دنیای تاریکی هم تحت شعاع سفر در زمان قرار خواهد گرفت؟ یا کلا ما در اشتباهیم و این صحنه هیچ ربطی به سنگ واقعیت ندارد!

Cap Shield

و صحنه بعد... شاید در نگاه اول مهم به نظر نرسد ولی یکی از مهمترین، احساسی ترین و مضطرب کننده ترین فیلم خواهد بود. تمام این صحنه ها زمانی رخ داد که صدای استیو در پس زمینه صحنه به گوش می رسید: Some people move on, but not us. « بعضی ها غم گذشته رو فراموش میکنند و بیخیال معامله میشن ولی ما نه...» این جمله دقیقا مکمل صحبت های او در تریلر قبلی است که می گفت اگر این نقشه جواب نده نمی دونم چیکار باید بکنم!

همچنین: “از دست دادیم، هممون خانواده هامون و دوستانمون از دست دادیم همچنین بخشی از خودمون رو از دست دادیم. این جنگ جنگ مرگ و زندگیه! “ شاید در نگاه اول این صحنه را بتوان به همان صحنه ربط داد اما تفاوتی در آن وجود دارد که صحنه را شدیدا استرس زا و مضطرب کننده می کند:

Cap Shaking Hands

دستان او در حال لرزش شدیدی است معمولا وقتی اتفاق تراژدیکی برای شخص رخ می دهد این اتفاق می افتد. در ضمن بسیار بعید بنظر می رسد که این اتفاق بخاطر پودرشدگان یا PTSD باشد، سپر کلاسیک او بازگشته پس قطعا قبل از این صحنه با تونی دیدار داشته و این صحنه قطعا بعد از ۲۰ دقیقه ابتدایی فیلم رخ داده است. حال به دستان استیو نگاه کنیم، دستان او کثیف شده است پس با توجه به این قضیه او ماموریتی را انجام داده که منجر به همچین واکنشی شده است.

همانطور هم که در این صحنه از تریلر قبلی می بینیم دستان او تمیز است. پس یعنی ممکن است در این سفر که در تحلیل قبلی گفتیم احتمالا زمانی است اتفاق واقعا ناگوار و سختی برای او و حتی پگی یا باکی افتاده باشد؟ باید صبر کرد و دید خلاصه این صحنه یکی از مهمترین صحنه های فیلم خواهد بود!

پروفسور هالک حذف شده

در صحنه پایانی نیز اعضای باقی ماندهٔ انتقام جویان را می بینیم که به صف پشت سر کاپیتان آمریکا حرکت می کنند اما نکته ای که وجود دارد غیاب بروس بنر است! بازهم به استناد مدارکی که داشتیم درمیابیم که مارول با زرنگی او را از این صحنه حذف کرده است چرا که ما قرار است بروس بنر را در هیبت هالک متفاوتی ببینیم حتی در حدی که گفته می شود با پروفسور هالک سرو کار خواهیم داشت.

 

نظر شما چیه؟ چه نکات دیگری در تریلر موجود بود که اشاره نشد؟

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه:

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم انتفام جویان ۴: پایان بازی (AVENGERS 4: ENDGAME)

اطلاعات طبقه بندی شده و جامعی که از انتقام جویان ۴ (AVENGERS 4) به دستمان رسیده – قسمت دوم

اطلاعات طبقه بندی شده و جامعی که از انتقام جویان ۴ (AVENGERS 4) به دستمان رسیده – قسمت اول

 

عکس های جدید از سر صحنه فیلم انتقام جویان 4 فرضیه سفرهای زمانی را تایید میکند؟

عکس های عجیبی از سر صحنه فیلمبرداری انتقام جویان 4 منتشر شد!

10 سوالی که فیلم انتقام جویان جنگ بی نهایت پاسخ داد!

 نقد و بررسی فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت" 

15 سئوالی که پس از دیدن فیلم جنگ بینهایت در ذهن ما ایجاد شد

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Kia-thor
#1 Kia-thor 1397-11-15 20:54
واقعا مرسی از این مقاله و مرسی از این همه دقت.
واقعا درسته که بهترین سایت کمیک بوکیه ایران و بنظرم حتی با نمونه های خارجی میتونین رقابت کنین.
ابن تیزر برای من بهتر از تریلر بود و صحنه های هایپ کنندش بیشتر بود.
صحنه استارک واقعا هایپ کننده بود.
در مورد اون صحنه دست نبیولا. بنظرم برای ریشارژ کردن سفینه س. چون توی نگهبانان کهکشان دو دیدیم که نبیولا دستش قابلیت باطری و انتقال انرژی رو داشت.
در مورد اعضا انتقام جویان که به بالا نگاه میکنن متوجه نشدم چرا یه نفر و حذف کردن؟
برادران روسو میخوان مارو گمراه کنن؟
شاید مرد مورچه ای بوده تغییر اندازه داده و شاید به عمد اون نفر و حذف کردن که میتونه کاپیتان مارول یا پپر باشه که میخوان لو نره این قضیه.
عجیب بود!!
در مورد صحنه تور به احتمال نود درصد واکانداس و اون زره و استورم بریکر تور بخاطر تلپورت کردن بوده و یجورایی گمراه کنندس. شاید با تلپورت اومده واکاندا.
صحنه راجرز و واقعا ماشالا به این دقت لرزش دست!
منم دفعه اولی ک تیزر و دیدم این صحنه یه چیز خاصی داشت که منم احتما میدم که صحنه ای مهم باشه.
در پایان مرسی که هستین وگرنا این بازه زمانی و دپرس میشدیم.
نقل قول کردن
Fazber
#2 Fazber 1397-11-15 21:07
اول از همه نقد عالی و کامل بود!
از نظر من راکون راکت همراه با ثور رفتن به آزگارد جدید و دارن خونه هارو میگردن! (بشکن رو اوناهم تاثیر گذاشته) احتمالا این صحنه یکی رو دیده راکت!
صحنه بعدی ثور هست قبل از اینا ثور رفته ماموریت واکاندا دنبال شوری ( پلنگ سیاه جدید)! این اتفاق قبل از ازگارد احتمالا می افته!
تو صحنه بعدی احتمالا کاپیتان مارول هست که داره از جایی که رفته بود برمیگرده اما چرا دلیلش سادس تو اولین تیزر اخرش وقتی که مردمورچه رو نشون میده این صحنه ی اصلی نیست صحنه اصلی نیک فیوری هست! و نیک قطعا یه فیلم ضبط کرده درباره کاپیتان مارول و به احتمال اون فیلم پخش شده و ادامه ماجرا... (حتی کاپیتانم میگه این فیلم قدیمه یعنی میدونن که کسی که نشون میده مرده در واقع این فیلم باعث میشه تیم رو تشکیل بده کاپیتان!)
صحنه بعدی به نظرم یه فلش بک هست از کلینت تا صحنه از فیلم قطعا برادران روسو زرنگ تر از این حرفاهستن این یه فلش بکه بعد از ماجرا جنگ داخلی! (شایدم پودرشدن بچه های بارتون رو نشون بده!)
فیلم خیلی چیزا رو از ما قایم میکنه ولی تو بیست دقیقه اول فیلم قراره هرکی بره دنبال یه یار جدید! بلک ویدو دنبال رونین ثور دنبال شوری...
من برای صحنه تونی هم احتمال میدم اینا خودشون برمیگردن پپر قوی ترین زره رو درست کنه بازم کم میاره کاپیتان ماورل م که تازه میخوان برش گردونن! یا راکت اینارو نجات میده یا تونی میگه اگه قراره بمیرم قبلش تلاشم کنم حداقل!
نقل قول کردن
شرلوک
#3 شرلوک 1397-11-15 21:17
سلام!نقد عالی بود !با تشکر!
نقل قول کردن
iliya_nezami
#4 iliya_nezami 1397-11-15 21:38
عالی بود دمتون گرم
نقل قول کردن
cartoon_network10
#5 cartoon_network10 1397-11-15 21:40
ممنون بابت این مقاله. واقعا که هم مارول هم شما خیلی بادقت هستید من که مطمئا هستم بهترین فیلم mcu می شود و حالت آخرالزمانی هم دارد مثل هری پاتر ۸ که بهترینش در آن سری بود.
نقل قول کردن
TheMHSAM
#6 TheMHSAM 1397-11-15 21:40
نقد عالی ، مثل همیشه !
به نظرم اون قسمتِ لرزش دستِ کـَپ به خاطر دیدار با تونی یا حتی ماموریت نیست بلکه به خاطر اینه که شک داره رو عقایدش پا بزاره یا نه. چون وقتی هویتش رو کنار گذاشت باور داشت که دوباره سراغش نمیره ولی این دفعه چون آخر بازیه، یه جورایی مجبوره به هویتِ خودش برگرده !

مارول و روسو ها قراره چیکار کنن با ما؟ تیزرِ 30 ثانیه به شخصه من رو منفجر کرد. نمدونم فیلم ِ 3 ساعته ش باهام چیکار میکنه.
نقل قول کردن
hosien
#7 hosien 1397-11-15 23:05
من 2 تا چیز باحال پیدا کردم
اول... اینکه اون قسمتی که فیلم های مارول به سرعت میگذشتند و ما مرد عنکبوتی رو دیدیم که سپر دستشه شاید اون ترکیب رنگ از این منظور باشه که اسپایدرمن میشه رهبر اونجرز و کپ میمیره و اون ترکیب رنگ سرباز زمستان هم شاید از این منظور باشه که هویت سرباز زمستان کنار میره و به جاش کاپیتان آمریکا میآد
دوم...اگر دقت کنید پشت انتقام جویان باقی مانده که به بالا نگاه میکردن برج اونجرز وجود داره و احتمال من اینه که پپر داره پیامی رو که استارک فرستاده رو برای اونجرز میذاره (و شاید به خاطر حرف های تونی باشه که کپ دوباره میره سراغ سپرش )و بعد صدایی میاد وقتی از برج بیرون میان میبینن که کاپیتان مارول داره از بالا میاد(حالا بپرسید از کحا مقر اونجرز رو پیدا کرده؟از اونجایی که صد درصد فیوری همه چی رو براش گفته )اون جای خالی هم میتونه مرد مورچه ای باشه که حالت تدافعی گرفته یا میتونه پپر باشه که مقداری دیر رسیده
خیلی تند تند نوشتم دی شرمنده بابت غلط املایی و...
نقل قول کردن
mimsadgim
#8 mimsadgim 1397-11-15 23:13
بیشتر از اینکه از تریلر کرک و پرم بریزه از این تحلیل ریخته/:
خسته نباشید واقعا
نقل قول کردن
Negin
#9 Negin 1397-11-15 23:27
عالی بود
واقعا مرسی
نقل قول کردن
Frank castle
#10 Frank castle 1397-11-15 23:40
سلام
ممنون از مقاله خوبتون
یکی اینکه تونی فکر کنم داره زره خودش رو با کمک نبویلا شارژ میکنه(همون چیری که یکی از دوستان اشاره کردند) تا بتونه پیغامی که توی تریلر اول دیدیم رو به پپر بگه
مسیله دوم که ذهنم رو درگیر کرده البته نمی دونم حقیقتش درست هست یا نه ولی شیلد کاپیتان در اونجر عصر اولتران حالت خاصی داشت که شبیه به اهن ربا بود ومیچسبید به دستش اما این شیلد حالت اونجرز یک رو داره .واقعا نمی دونم توی سیویل وار هم همینجوری بود یانه. شاید مربوط به گذشته باشه .
مورد بعدی که فقط جالبه اولین باری که ثور رو دیدم توی اون محیط انگارر ورودی شبیه به لوگوی بتمن بود :-*
و مسیله ای که از همش مهمتر هست برای من اگر دقت کنید توی اونجرز 3 فیلم تحت تاثییر ایرون من بود و ثانوس (بیشتر)توی تریلر ها هم بیشتر صدای این دو نفر بود. ولی چه توی این تی وی اسپات چه توی تریلر بیشتر تحت تاثییر کاپیتان بود و ما بیشتر صدای کااپیتان رو داریم .واقعا یجورایی خسته شدم که ایرون من بیشتر از بقیه داره بار روی دوشش رو در فیلم حمل میکنه امیدوارم توی این سری نقطه عطف گروه کاپیتان باشه.
نقل قول کردن
spider-venom
#11 spider-venom 1397-11-16 00:08
اخه چرا همیشه تونی
90 درصد چیز های که گفته بودم درست بود
ایول :-*
نقل قول کردن
hassan91
#12 hassan91 1397-11-16 01:48
با تشکر از آقای فقیه بابت تحلیل پر جزئیاتشون.
نکته‌ای که همه ماها بهش فکر میکنیم اینه که تایم لاین جدیدی ایجاد خواهد شد که عناصر اصلی مارول به شکل قبلی باقی خواهد ماند یا اینکه کلا تحت تاثیر اند گیم خواهد بود. مخصوصا محافظین کهکشان که اگه جمع شدن اونها کنار هم تحت الشعاع قرار بگیره، محافظین کهکشان دو را هم تحت تاثیر قرار خواهد و ایگو همچنان زنده باقی خواهد ماند. بهتره بگیم خیلی از ویلن ها برمیگردن. مثلا ممکنه کوئیک سیلور جان سالم به در ببره.

فقط منتظرم تا این فاز تموم شه و مارول برنامه هاش رو برای فاز بعدی اعلام کنه.
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#13 Abootaleb2PAC 1397-11-16 10:15
سلام، واقعا باید ی خسته نباشید به همه‌ی ادمینای اسپایدی گفت.
واقعا از این تیزر و البته نقد و بررسی اسپایدی لذت بردم.
فقط از مارول برمیاد که تو 30ثانیه این همه نکته جا بده و صدالبته با این همه نکته، فن ها رو برا فیلم تشنه نگه داره.
نقل قول کردن
walking dead
#14 walking dead 1397-11-16 14:15
به نظرم اون صحنه که ثور رو نشون داد برا بعد fبشکن تو
اینفینیتی واره مثلا 1 یا 2 ساعت بعدش.
نقل قول کردن
moali
#15 moali 1397-11-16 15:20
نقد واقعا فوق العاده بود!!!
مثل همیشه...
تیزر با نگاهی محللانه و موشکتفانه مثل همیشه باعث تعجبم شد
دمتون گرم
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1397-11-16 15:25
من حداقل 20 تا نقد و بررسی از این تریلر خوندم (در سایت های خارجی) و به جرات میتونم ادعا میکنم که هیچ کدوم مثل این نقد اقای فقیه نبود، چه از نظر محتوا و چه از نظر دقت
افتخار میکنم که سایت spidey.ir اساتیدی مثل آقای فقیه داره . و واقعا "دیو چو بیرون رود، فرشته درآید".
نقل قول کردن
Spider-Fan
#17 Spider-Fan 1397-11-16 18:18
خسته نباشید خدمت آقای فقیه عزیز بابت این تحلیل دقیق و موشکافانه.
این تحلیل‌های "همه‌چیز‌تموم" آقای فقیه یکی از چندین و چند دلیلی ـه که ثابت می‌کنه بی‌خود نیست که Spidey.IR بهترین سایت کمیک‌بوکی فارسی زبان ـه و این همه مخاطبی که داره بی‌دلیل نیست.
ببینید از یه تریلر ۳۰ ثانیه‌ای چقدر نکته در آوردن! هم بررسی خود تریلر، هم پیش‌بینی و حدس و تئوری راجع به آینده با توجه به شواهد، هم توضیح ارجاعات و reference های کمیک‌بوکی... دمتون گرم!
مارول خیلی محتاطانه در مورد این فیلم رفتار می‌کنه... اصلاً نمی‌شه حدس زد چه خوابی برامون دیدن. ولی معلومه قراره یه اثر جدی و Dark "معنادار" از MCU ببینیم. (نه شر و ور به ظاهر عمیق و فلسفی یا اینکه روشنایی صفحه رو بزارن رو صفر!)
خلاصه که منتظریم...
بازم مرسی از تحلیل درجه یک آقای فقیه. (خداوکیلی هر سایت دیگه ای بود مطالب این پُست ـو تو ۳، ۴ تا مطلب بهتون قالب می‌کرد!!)
نقل قول کردن
ctothejay
#18 ctothejay 1397-11-16 19:25
ولی چه ضدحالی بشه اصلا سفر در زمان رخ نده :D :D
ولی به دور از شوخی تو یکی از جمله ها اومده بود که آزگارد جدید ممکنه تو اسکاتلند باشه ولی این خلاف اون چیزیه که دکتر استرنج توی راگناروک به ثور گفت، گفتش اودین توی نروژ هست، چیزی عوض شده یا اشتباهی پیش اومده؟
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#19 Abootaleb2PAC 1397-11-16 19:59
به نقل از mtm:
من حداقل 20 تا نقد و بررسی از این تریلر خوندم (در سایت های خارجی) و به جرات میتونم ادعا میکنم که هیچ کدوم مثل این نقد اقای فقیه نبود، چه از نظر محتوا و چه از نظر دقت
افتخار میکنم که سایت spidey.ir اساتیدی مثل آقای فقیه داره . و واقعا "دیو چو بیرون رود، فرشته درآید".

سلام اقای ترابی.
اره واقعا منم با نظر استاد موافقم. منم کلی مقاله و نقد و بررسی تو سایت های خارجی خوندم
ولی هیچ کدوم مثل مقاله اقای فقیه تا این حد کامل و پرمحتوا و دقیق نبودند.
پایان هر مقاله سایت اسپایدی به ذهنم میومد و افتخار میکردم و میکنم بهش.
اقای ترابی من یکی که نمیدونم چطور ازت تشکر کنم بابت تاسیس این سایت. چون به نظر من شما و این سایت و صدالبته اقای فقیه و باقی ادمین ها جامعه کمیک بوک رو در ایران بزرگ تر و بازتر کردید. ممنونم ازتون.
افتخار میکنم که عضو Spidey.IR هستم.
اگه هم بی ربط به مقاله بود (اسپم) معذرت می خوام.
موفق باشید.
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#20 Fariba Pirna 1397-11-17 13:40
سلام. تحلیل خیلی خوبی بود.
یک سوال داشتم فکر کردم شاید اینجا کسی جوابشو بدونه :
ایا ثور میتونه با تبر جدیدش با استفاده از بایفراست به قلمرو کوانتوم وارد یا از اون خارج بشه ؟
خودم که فکر میکنم نمیتونه.
نقل قول کردن
hassan91
#21 hassan91 1397-11-17 16:24
به نقل از Fariba Pirna:
سلام. تحلیل خیلی خوبی بود.
یک سوال داشتم فکر کردم شاید اینجا کسی جوابشو بدونه :
ایا ثور میتونه با تبر جدیدش با استفاده از بایفراست به قلمرو کوانتوم وارد یا از اون خارج بشه ؟
خودم که فکر میکنم نمیتونه.

با استورم بریکر میشه پرتال باز کرد ولی اینکه بره فضای کوانتوم بعید بنظر میرسه.
نقل قول کردن
the m.a.n
#22 the m.a.n 1397-11-17 22:52
دارم برای دیدن این فیلم لحظه شماری میکنم.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
با این حرف و حدیث ها چی بشه!!!!!!!
نقل قول کردن
Uranus_until_ mercury
#23 Uranus_until_ mercury 1397-11-18 09:32
میگم اگه محافظان کهکشان دور هم جمع نشن و گروهشون شکل نگیره پس ایگو هم زنده میمونه و به نظر من میتونه یک ورود عالی برای گالاکتوس باشه یعنی با خوردن ایگو
بخاطر مقاله هم ممنونم خیلی عالی بود و نکته های ریزی داشت
نقل قول کردن
amisalar
#24 amisalar 1397-11-29 20:12
یه سوال تلیلر بعدی کی میاد
نقل قول کردن
end game
#25 end game 1397-11-29 21:18
به نقل از amisalar:
یه سوال تلیلر بعدی کی میاد

ببین احتمال داره بعد از فیلم کاپیتان مارول بیاد چون اگه قبلش بیاد ممکنه فروش فیلم کاپیتان مارول کم بشه یعنی اواسط فروردین ماه ممکنه بیاد
نقل قول کردن
walking dead
#26 walking dead 1397-12-01 22:56
سلام من یه تئوری دارم که به نظرم 80 درصد درست از اب در میاد. اونم اینه که کاترین لانگفورد برای نقش دختر تونی انتخاب شده. ولی نه بچه ی تونی و پپر! بلکه بچه تونی و مایا هانسون . اگر هم دقت کنید یه حرفی درباره بچه بین تونی و مایا تو ایرون من 3 رد و بدل شد. اگر هم این تئوری درست نبود به ناتاشا رومانوف/بلک ویدو یه ربطی داره ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45