برترین مبارزات فاز اول MCU

برترین مبارزات فاز اول  MCU

خب، نوبتی هم باشه نوبت مرور صحنات برتر اکشن و مبارزه‌ای در دنیای سینمایی ماروله...

مقدمه: دنیای سینمایی مارول در طول حدود ۱۲ سال و ارائه ۲۳ فیلم در ۳فاز، تعدادی از برترین لحظات اکشن تاریخ سینما را به مخاطبین تحویل داده و بر حافظه سینما حک و ماندگار کرده؛ ده‌ها صحنه ماندگار اکشن و مبارزه‌ای در طول این سالیان بر اذهان عاشقان این ژانر حک شد و تمامی این‌ها را باید به پای تیم خلاق و صد البته استن‌لی فقید نوشت. از همین رو قصد دارم تا طی مقالاتی به برترین مبارزات هر کدام از فازهای سگانه دنیای سینمایی مارول بپردازم. تبعا ابتدا از فاز اول مارول شروع میکنیم که قبلش اشاره به این نکته ضروری‌ست که اولین فاز مارول دارای شش فیلم بود که در طول چهار سال ساخته شدند و آغازگر این یونیورس بودند به همین جهت شاید این‌ مبارزه‌های بعضا حماسی و جذاب، بهترین اکشن‌ها و مبارزات MCU نباشند، اما قطعا در جلب حداکثری نظر مخاطبین موفق بودند که توانستند آن‌ها را برای تماشای فیلم‌های آینده خود به سینماها بکشانند و صد البته نباید پیشرفت فیلم‌به‌فیلم این یونیورس را نیز در این موفقیت بزرگ فعلی از یاد برد. اما در این مقاله ما به ۱۰مبارزه‌ی برتر فاز اول MCU اشاره می‌کنیم؛ لازم به ذکر است که ما قبلا اینجا به ۱۵ مبارزه برتر MCU   پرداخته بودیم ولی به جهت اتمام کتاب اول لازم دونستیم به تفکیک فازها دوباره این رتبه‌بندی را به شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت اسپایدی تقدیم کنیم. پس با ما همراه باشید...

 

10- تور علیه نابودگر/هالک علیه ابومینیشن

تور علیه نابودگر/هالک علیه ابومینیشن

خب فاز اول مارول در مجموع صحنه‌های مبارزه‌ای خیلی زیادی نداشت؛ به همین سبب کلا شاید چند مورد از نبردها و مبارزات این فاز در لیست نباشند. اما در رابطه با قرارگیری مشترک این دو نبرد در این لیست باید گفت که شاید این دو مبارزه الآن خیلی به چشم مخاطبان نیاید و فیلم‌هایشان هم هرگز در تاپ‌لیست MCU حضور نداشته باشد، اما این دو نبرد در آن زمان و در فاز اول مارول یک مزیت مهم داشت و آن این بود که این دو مبارزه قابلیت‌های هالک و تور را به مخاطب نشان داد و در واقع بستر ذهنی مناسب را برای آنان فراهم نمود تا آن‌ها با شمه‌ای از اعمالی که این دو قهرمان ویرانگر می‌توانند از خودشان بروز دهند، آشنا شوند.

 

9- نبرد Howling Commandos در قطار هایدرا

 نبرد Howling Commandos در قطار هایدرا

خب همان طور که همه می‌دانیم، کپ و باکی نمود بارز مفهوم رفاقت در دنیای سینمایی مارول هستند؛ همچنین از دست دادن باکی در واقع نقطه‌ی شروعی بود برای ماجراجویی‌های استیو در دنیای سینمایی مارول. شاید رفاقت این دو در دهه۴۰میلادی به استحکام دوران حالشان نبود، اما با این حال این نبرد بین باکی و کپ با روبو- کاپ‌های (!) هایدرایی داخل قطار یکی از نفسگیرترین مبارزات فاز اول مارول بود که البته درسته که آخرش استیو باکی رو از دست داد اما ۷۰ سال بعدش دوباره و به نحوی متفاوت او را ملاقات کرد.

 

8- هالک علیه تور

هالک علیه تور

این یکی از باحال‌ترین مبارزات فاز اول مارول بود. خب راستش درست است که ادوارد نورتون بازیگر بزرگی است ولی تصویری که او از هالک ارائه داد هرگز باب میل هواداران نشد اما مارک رافالو دقیقا نقطه مقابل این قضیه بود و هواداران از همان فیلم اول عاشق هالکی شدند که او ارائه داد. در نخستین حضور او هم ما شاهد یک نبرد باحال بین این هیولای سبزرنگ و خدای رعد بودیم؛ نبردی که هالک پابه‌پای تور جنگید و صحنه‌های اکشن زیبایی رو در خاطر هواداران حک نمود.

 

7- تور علیه غول‌های یخی

 تور علیه غول‌های یخی

اولین برخورد ما با قدرت‌های شاهزاده‌ی آزگاردی دقیقا اون چیزی نبود که فکرش رو می‌کردیم (رعد و برقی در کار نبود). اما به هر حال نبرد تور به همراه لیدی سیف و لوکی در برابر غول‌های یخی شروع خوبی برای او محسوب می‌شد. در مجموع این نبرد مدخل خوبی برای تور و آزگاردیان محسوب می‌شد و ما در اولین نگاه از ابهت و قدرت تور احساس حماسی‌طوری بهمان دست داد. احساسی که در آینده بارها و بارها با درجاتی بیشتر تجربه‌اش کردیم.

 

6- مردآهنی و ماشین جنگی علیه ویپلش و رُبات های هامر

6- مردآهنی و ماشین جنگی علیه ویپلش و رُبات های هامر

متاسفانه این صحنه نبرد، تنها مورد مثبت فیلم مرد آهنی۲ بود. سوای معرفی بلک ویدو و همچنین اولین حضور واقعی اسپایدی در MCU، حقیقتا این تنها لحظه‌ای از این فیلم بود که ممکن است شما الآن به یاد بیاوریدش. کلا فیلم مرد آهنی۲ مشکلات زیادی را هنگام تولید خود متحمل شد؛ اما با تمامی این تفاسیر حد اقل سه صحنه به‌یاد ماندنی داشت. همان طور که گفته شد معرفی کاراکتری مثل بلک ویدو و اولین حضور پیتر پارکر در دوران کودکی‌اش توانستند در کنار اکشن و مبارزه‌پایانی آن‌ها با ربات های هامر  و ویپلش لااقل تسکینی باشد بر این فیلم و ذهن و خاطر هواداران.

 

5- کاپیتان آمریکا علیه رِد اسکال

 کاپیتان آمریکا علیه رِد اسکال

این اولین باری بود که در MCU ما شاهد یک مبارزه یک‌به‌یک واقعی بودیم! در انتهای فیلم و طی اون لحظات به‌یادماندنی وقتی رد اسکال از از بین رفتن دنیا در آینده و اهمیت مرجح پول و دلار صحبت کرد، کاپیتان با حمله و نبردی جانانه و شجاعانه با او در سفینه و نادیده گرفتن احتمال سقوط در اقیانوس و مرگ خویش، یک فداکاری به تمام معنا را به خرج داد و ضمن شکست رد اسکال، خودش را نیز دهه‌ها در یخ گرفتار کرد.

 

4- مردآهنی علیه آیرون‌مانگر

 مردآهنی علیه آیرون‌مانگر

تونی استارک از همان اولین لحظات حضورش در MCU توانست جایگاه خودش را در قلب هواداران به دست بیاورد و این روند را به شکل صعودی تا آخر حفظ کند. همین مسئله باعث موفقیت عظیم فیلم مردآهنی بود. درست است که این فیلم به لطف ماجراجویی‌های جذاب تونی برای فرار از دست تروریست‌ها و همچنین قوس شخصیتی به‌جا و بازی بی‌نظیر رابرت داونی در شرایط ایده‌آلی بود ولی به هر حال هر فیلم ابرقهرمانی طبیعتا به یک آنتاگونیست خوب هم نیاز دارد. اما با تمامی این شرایط شاید آیرون‌مانگر شخصیت فراموش‌شدنی داشته باشد اما نبرد نهایی او با مردآهنی به همه این شعار معروف را ثابت کرد که "تونی استارک واقعا قلبی دارد" و از همین رو در جایگاه چهارم این لیست قرار می‌گیرد.

 

3- کاپیتان آمریکا علیه مردآهنی علیه تور

کاپیتان آمریکا علیه مردآهنی علیه تور

این یکی از فان‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین مبارزات فاز اول دنیای سینمایی مارول است. نبردی که طی آن تزاحم‌های اخلاقی تور و کپ و تونی را به بهترین شکل ممکن شاهد بودیم؛ توری که خود را خدای آذرخش دانسته و به تونی فخر می‌فروخت و او را تحقیر می‌کرد و از اون طرف، تونی هم فردی مغرور و یک‌دنده‌ای بود که از خدای رعد هم واهمه‌ای نداشت. خلاصه نبردی شدید بین این دو در گرفت و ماجرا زمانی جذاب‌تر شد که استیو هم با نگرش ایده‌آلیست‌وارش سر رسید و سعی کرد آن دو را به آرامش دعوت کند؛ اما از آن‌جایی که فایده‌ای نداشت یک مبارزه فان و در عین حال پر خسارت به بار اومد که مجموع این عوامل این سکانس را به یکی از ماندگارترین لحطات اکشنِ نه فقط فاز اول، بلکه کل MCU بدل کرد.

 

2- مبارزه تونی (مارک۱) با تروریست‌های گروه ده حلقه

 مبارزه تونی (مارک۱) با تروریست‌های گروه ده حلقه

این صحنه هنوز هم که هنوزه، مو را به تن هواداران سیخ می‌کند و جزء بهترین صحنات مبارزه‌ای مارول است. همان طور که گفته شد، مردآهنی ریلی را پایه‌گذاری کرد که قطار MCU هنوز هم که هنوزه در همان مسیر و با سرعتی سرسام‌آور به حرکت خود ادامه می‌دهد. فیلمی که پایه‌گذار یونیورس کنونی‌ای است که هالیوود را به لرزه در آورده. اما یکی از مهم‌ترین عللی که مبارزه و تلاش برای بقای تونی در مقابل این گروه تروریستی را در جایگاه ویژه‌ای قرار داد، واقع‌گرایانه بودن آن در کنار منتهی شدن به قوس شخصیتی تونی در انتهای فیلم بود؛ همچنین وجود بار احساسی این صحنه، در زمان مرگ یاور رهایی بخش تونی در اون سیاه‌چال قلب هواداران را نشانه گرفت و جلوه‌های ویژه‌ی قابل قبول هم که دیگر جای خود. در مجموع همه چیز در این صحنه بی‌نقص بود و هر چیز دقیقا سر جای خودش قرار داشت.

 

1- انتقام‌جویان علیه چیتاری‌ها و لوکی

 انتقام‌جویان علیه چیتاری‌ها و لوکی

تا قبل از صحنه و دیالوگ حماسی "انتقام‌جویان جمع بشید"ِ کاپیتان آمریکا در فیلم پایان بازی، بی‌شک این صحنه، صحنه‌ای بود که هواداران با شنیدن نام The avengers به‌یادشان می‌آمد. شاتِ دَوَرانی‌ِ موبه‌تن‌سیخ‌کنی که طی آن شش شخصیت اصلی و اوریجینال انتقام‌جویان پشت‌به‌پشت یکدیگر برای مقابله با تهدید لوکی و چیتاری‌ها آماده‌ی نبرد می‌شدند. این صحنه‌ی حماسی به‌عنوان اولین ایستگاه سفر هیجان‌انگیز و ۱۱ساله مارول قلمداد می‌شود. این رویداد سینمایی چیزی بود که هرگز قبل از آن سابقه نداشت؛ کراس‌اوری که این چنین پایه‌های یک یونیورس سینمایی را محکم کند. بعد از اتمام این صحنه و این فیلم همه خوب فهمیدند که جریانی بس بزرگ و عظیم در سینما آغاز خواهد شد که حالاحالاها به پایان نخواهد رسید و همین هم شد و چندی بعد مارول صاحب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما نیز شد.

 

به زودی با بررسی برترین مبارزات فاز دوم مارول در خدمت شما عزیزان خواهم بود...

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب‌سایت  screenrant

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 مبارزه برتر در فیلم های كمیك بوكی : قسمت اول + لینك دانلود

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

20 مبارزه برتر در فیلم های كمیك بوكی : قسمت دوم + لینك دانلود

10 مبارزه برتر كاپیتان آمریكا و ایرون من در دنیای كمیك بوك

15 مبارزه برتر آیرون من (مرد آهنی) در دنیای سینمایی مارول (MCU)

مهم ترین صحنه هایی که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

15 صحنه ی اکشن برتر فیلم های مارول

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

sajad 2007
#1 sajad 2007 1398-09-29 10:33
مقاله خیلی خوب بود ولی مبارزه تور با نابودگر می تونست رتبه بهتری داشته باشه
نقل قول کردن
hm
#2 hm 1398-09-29 11:55
ممنون مقاله خوبی بود . با رتبه بندی موافقم
نقل قول کردن
Amir78_King
#3 Amir78_King 1398-09-29 12:10
آقا عالی بود حرف نداشت
بی صبرانه منتظر مبارزات فاز ۲ هستم
نقل قول کردن
Infinity
#4 Infinity 1398-09-29 12:48
واقعا عالی
من که منتظر پارت های بعدی مقاله هستم
فقط برای فاز سوم مطمئنم مبارزه پایانی اندگیم اول میشه :D
نقل قول کردن
moali
#5 moali 1398-09-29 13:08
ممنونم از الطاف دوستان و خوش‌حالم که مقاله رو دوست،داشتین.
ایشالا با قسمت‌های بعدی این مقاله و همچنین بررسی دیگر ابعاد کتاب اول MCU در خدمتتون خواهم بود ;-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1398-09-29 14:34
به نقل از moali:
ممنونم از الطاف دوستان و خوش‌حالم که مقاله رو دوست،داشتین.
ایشالا با قسمت‌های بعدی این مقاله و همچنین بررسی دیگر ابعاد کتاب اول MCU در خدمتتون خواهم بود ;-)


!!Super Duper
سلام و درود بر جناب رضایی هنجنی، خسته نباشید!
باید اعتراف کنم که حسابی گل کاشتید...!
این چند وقته مقالات فوق العاده‌ای رو نوشتید و سطح آگاهی کمیکی ایران رو به طرز چشمگیری بالا بردید. از طرفی قلم خوبی هم دارید و من از شکل نوشتار و فرمت بندی مطالب شما خیلی لذت میبرم. الحق که Spidey.ir بهترین های کمیکِ‌بوک ‌‌این کشور رو گرد هم آورده...
براتون آرزوی موفقیت میکنم.
Keep up the good work ;-)
نقل قول کردن
moali
#7 moali 1398-09-29 15:31
به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از moali:
ممنونم از الطاف دوستان و خوش‌حالم که مقاله رو دوست،داشتین.
ایشالا با قسمت‌های بعدی این مقاله و همچنین بررسی دیگر ابعاد کتاب اول MCU در خدمتتون خواهم بود ;-)


!!Super Duper
سلام و درود بر جناب رضایی هنجنی، خسته نباشید!
باید اعتراف کنم که حسابی گل کاشتید...!
این چند وقته مقالات فوق العاده‌ای رو نوشتید و سطح آگاهی کمیکی ایران رو به طرز چشمگیری بالا بردید. از طرفی قلم خوبی هم دارید و من از شکل نوشتار و فرمت بندی مطالب شما خیلی لذت میبرم. الحق که Spidey.ir بهترین های کمیکِ‌بوک ‌‌این کشور رو گرد هم آورده...
براتون آرزوی موفقیت میکنم.
Keep up the good work ;-)


سلامت باشین جناب حیاتی، شرمنده نکنین منو؛ مچکر از شما و لطفتون؛ امیدوارم بتونم در حد تعاریف و توقعات باشم و نزد استاد و نویسنده‌های باتجربه‌ی سایت مانند شما و دیگر دوستان بیاموزم و بتونم در حد توانم به جامعه‌ی محترم کمیک ایران خدمت کنم.
نقل قول کردن
Man Without Fear
#8 Man Without Fear 1398-09-30 14:54
ممنون از دوستان برای همچین مقاله خوبی
فکر میکنم مبارزه ی اول فیلم Iron Man 2 و مبارزه ی هالک با سربازان ژنرال راس هم میتونست داخل لیست باشه
اونجایی که که به سمت بنر گاز اشک آور پرت میکنن و هالک از شیشه می پره بیرون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید