قسمت آخر کمیک "بتمن: بدترین دشمن خودم" ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم!

قسمت آخر کمیک "بتمن: بدترین دشمن خودم" ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم!

سایت spidey با افتخار سری کمیک های جذاب و خواندنی All Star Batman را با ترجمه فارسی اختصاصی تقدیم شما میکند.

این سری توسط اسکات اسنایدر نوشته شده و جان رومیتا جونیور هم آن را طراحی کرده.

 

All –Star Batman #1

All –Star Batman #1  کنمیک بئک فارسی

مترجم: راک استار

ادیتور، گرافیست و طراح کاور: عادل اسلامی

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

 

 

All –Star Batman #2

All –Star Batman #1  کنمیک بئک فارسی

مترجم: راک استار

ادیتور، گرافیست و طراح کاور: عادل اسلامی

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

 

All –Star Batman #3

All –Star Batman #2  کمیک بوک فارسی

مترجم: راک استار

ادیتور و گرافیست : عادل اسلامی، وحید رضا اویسی، محمد اسدپور

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

  

All –Star Batman #4

All –Star Batman #4  کمیک بوک فارسی

مترجم: ارشیا غفاری

ادیتور و گرافیست : نیما فخراحمد

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

 

All –Star Batman #5

شماره 5 از کمیک ال استار بتمن - بدترین دشمن حودم

مترجم: بهنام احمدی

ادیتور:حسین دارابی

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

 

  نظر شما چیست؟ ایا این داستان توانست انتظارات شما را برآورده کند؟

 برای خواندن قسمت های قبلی و همچنین دیگر كمیك هایی كه در سایت ترجمه كرده ایم اینجا را كلیك كنید

 

  

مطالب مرتبط:

كمیك بوك های بتمن (BATMAN) به زبان فارسی

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

  10 كمیك مهم و تاثیرگذار شوالیه تاریكی (Dark Knight) + لینک دانلود

آیا بتمن در كمیك "بازگشت شوالیه تاریكی" آدم میكشه؟

گرین گابلین و جوكر: كدامیك شخصیت خبیث بهتری است؟

كمیك بوك های بتمن (Batman) به زبان فارسی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

aria
#1 aria 1395-06-30 11:41
دست همه درد نکنه و خیلی ممنون از کمیک! امیدوارم کمیک خوبی باشه! ;-)
نقل قول کردن
kia spider
#2 kia spider 1395-06-30 12:10
خب.....یه سوال:
با توجه به اینکه شما دوستان یه توضیحات و خلاصه که نوشتید خیلی خیلی زیاده(!) و خیلی خوب می تونه کمیک رو به ما معرفی کنه ولی چون خیلی زیاد و تخصصی هستش(الکی) من نمی تونم بخونم و وقت نمی کنم بخونم....
می شه یکی 2 خط خلاصه کمیک رو بگه من حداقل بدونم چی دارم دانلود می کنم؟؟؟؟
نقل قول کردن
mehran spidey
#3 mehran spidey 1395-06-30 12:12
عجب کمیکی واقعا زیبا بود راستش من وقت نمیکنم نقد بنویسم اما داستان رو که خوندم فهمیدم خیلی جالبه البته از همون اول که فهمیدم نویسندش اسکات اسنایدر هستش فهمیدم کمیک قوی و زیباییه راستشالان نمیتونم بنویسم حالا شایدم نوشتم معلوم نیست ولی در کل از اقای راک استار و عادلاسلامی ممنونم ;-)
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#4 Reverse Spidey 1395-06-30 12:18
#2
به این دو مطلب مراجعه کنید.
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
kia spider
#5 kia spider 1395-06-30 12:30
به نقل از Reverse Spidey:
به این دو مطلب مراجعه کنید.
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...

اوکی
دانلود شد اگه حوصله داشتم نقدم می نویسم
نقل قول کردن
Nightwatcher
#6 Nightwatcher 1395-06-30 12:33
WOOOOOOOOOOOOW
امروز چه خبره توی سایت!!!

ممنون از راک استار و آقای اسلامی بابت ترجمه
دستتون درد نکنه خسته نباشید

از این کامیک زیاد تعریف و تمجید شده
حدود سه هفته پیش دانلودش کرده بودم اما هنوز نخوندم
باید حتما توی این هفته بخونمش

سپاسگزار
نقل قول کردن
mehran spidey
#7 mehran spidey 1395-06-30 13:04
نقد کمیک آل استار بتمن :

خب برای اولین قسمت که محشر بود البته من فکر میکردم تو یه جو دیگه باشه ام خب جوش خیلی فرق داشت :zzz نکته ی جالب اینه که ظاهرا جوکر مرده (ببخشید من معلوماتم کمه فکر کنم از قبل مرده بود :-| )داستان در قسمت اول چندان خوب ظاهر نشد ولی خب امید زیادی بهش دارم البته اکشن معرکه ای داشت و دو چهره هم خیلی خوب ظاهر شد ولی ظاهرا این کمیک در گاتهام جریان نداره :cry: اما خب قسمت های شوکه کننده داشت مثل الفرد که البته نمیگم جریانو تا اسپویل نشید بیچاره بتمن دیگه تنها شد :sad: :cry: ولی از لباس بتمنم بگیم که واقعا زیبا بود نوع رنگ لباس بتمن و همچنین آرم سیاه بتمن و حاشیه های زردش رو سینه ی بتمن واقعا جالبه کلا از لباس کاملا راضیم و ازش خوشم اومده :-* جدا از این لباس جدید کاپیتان استیو هم خوبه ها :-* حالا ولش کنین در کل این کمیک همانطور که از نویسنده و طراحش معلومه یک شاهکار میشه و من انتظاراتمو از این کمیک بالا بردم ولی حیف که تو گاتهام نیست البته شاید در بعضی از قسمت ها باشه ولی من دوست داشتم داستان کلا تو گاتهام باشه که اینجوری کلیشه ای میشد و کمی تنوع در داستان خوبه در کل فکر کنم یکی از کمیک های خوب سری ریبرس همینه


خب راستش با اجازه ی ادیتور و متجم ما یه نمره ای بدیم

داستان :9از10

طراحی:10از10(خد اییش طراحی های رومیتا جونیور زیباست )

ادیت و ترجمه :10از10(ترجمه خیلی روان بود و همچنین ادیت فوق حرفه ای بود ;-) )

خسته نباشید
نقل قول کردن
kia spider
#8 kia spider 1395-06-30 13:09
نقد حول حولکی شماره 1 کمیک ال استار بتمن
کیا اسپایدر کاربر دوست داشتنی سایت شما با یه نقد حول حولکی برگشته!
سلام امید وارم حالتون خوب نباشه،و کارتون به دکتر کشیده بشه و یه امپول خوشگل براتون بنویسه برید حالشو ببرید :lol:
خب بریم سراغ کمیک:
داستان درباره بتمن و جایزه ای هست که دوچهره برای کشتنش گذاشته،شاید من یه مرد عنکبوتی فن باشم ولی بتمن هم همیشه برام جذابیت خاصی داشته،اصلاح می کنم بتمن و دنیاش همیشه برام جذابیت خاصی داشته،ولی تو این جذابییت دو چهره جایی نداره!هیچ وقت ازش خوشم نیومده
اول از اینکه تو داستان شخصیت مهمی داشته ناراحت شدم ولی حالا دارم می بینم کاملا حضور خوب و به جایی داره و شخصیتش را ریتم داستان هماهنگی داره...
اکثر شخصیت های منفی که دو داستان دیدیم از شخصیت های درجه 2و3 دی سی و دنیای بتمن بودن،من کاملا درک می کنم چرا اسنایدر به جای استفاده از دشمنای معروف بتمن از اونا استفاده کرده...
داداش کم اوردم چرا از اونا استفاده کرده؟این سوال برسون من...این کاغذ چیه؟اها جوابه:
چند تا دلیل داره:
1-نویسنده می خواد دشمنای معروف رو برای داستان های بعد نگه داره
2-داستان زیادی شلوغ می شد
3-با حضورشون شاید توجه ها به 2 چهره کم تر می شد
و...
درباره طراحی هم چیز زیادی نمی شه گفت جز شاهکار بود، من همیشه از طراحی های جان رومیتا جونیور خوشم اومده و همیشه طراحی هاش منو جذب کرده،از طراحی صورت بگیرید تا ژست و قیافه شخصیت ها...
نا مردا!اخه چرا؟ :cry: اخه چرا اسنایدر؟ :cry: اخه چرا جان رومیتا جونیور؟ :cry: اخه چرا مترجم؟ :cry: اخه چرا ادیتور؟ :cry:
اخه چرا یه ایراد کوچیک تو کارتون نذاشتید؟ :cry: اخه الان من نمی تونم از کمیک ایراد بگیرم چه خاکی تو سرم بریزم؟ :cry: خیلی نامردید :cry: اصلا باهاتون قهرم....
نتیجه گیری:10 از 10
چرت و پرت های اضافه: :roll:
ارزش دانلود دارد؟: بله نه
نقد منم تموم شد،بتموبیل هم به غارش نرسید(چی گفتم؟)
نقل قول کردن
Doc Strange
#9 Doc Strange 1395-06-30 13:26
ای جان ریورس دوباره ادیت کرد :lol: عاشق ادیت های این پسرم برای ادیتش هم که شده این داستانو دانلود میکنم ... ;-)
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#10 Reverse Spidey 1395-06-30 13:28
به نقل از Doc Strange:
ای جان ریورس دوباره ادیت کرد :lol: عاشق ادیت های این پسرم برای ادیتش هم که شده این داستانو دانلود میکنم ... ;-)

دکتر جان ممنونم :-)
شما همیشه به ما لطف داشتی ;-)
بخونین ایشالا لذت ببرین ;-)
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#11 j.jonah jameson 1395-06-30 13:32
کمیک خیلی خوبی بود .
باز هم ثابت شد که بتمن برای انجام هدف اش هیچوقت تسلیم نمیشه . و انقدر دست و پا میزنه تا کارش رو بالاخره انجام بده .
همچنین نگرانی آلفرد رو نسبت به ارباب اش میبینیم که واقعا ستودنی است . داستان کمیک داستان جالبیه و باعث میشه بیشتر و بیشتر نسبت به داستان واکنش نشون بدیم و از ادامه اش با خبر بشیم .
از نکات برجسته ی کمیک های بتمن غافل گیری تماشاچی است از بدو پیدایش این شخصیت کمیک هاش اینطوری بوده و هنوز هم هست .
این شماره اکشن زیادی داره و این میتونه برای دوستاران سبک «بزن بزن » خوب باشه .
هدف داستان توی این شماره اینه که حتی آدم های عادی هم وقتی پای «پول» وسط باشه رنگ عوض میکنند و به بدترین شکل خودشون رو نشون میدند .
پول داشته باشی هر غلطی دلت بخواد میتونی انجام بدی .
ترجمه :
ترجمه ی راک استار عزیز برای بار اول واقعا خوب بود و من هم شک نداشتم که میتونه خیلی خوب خودش رو نشون بده سعی شده بود که جملات به صورت کتابی نوشته بشه که از نظر من واقعا خوب بود همچنین استفاده از واژه ی «آیا للناس » خیلی خوب بود . و به شخصیت دوچهره هم میومد .
آفرین پسر .
ادیت :
خب دیگه آقا عادل هم دیگه نیازی به توضیح نداره ، کل کمیک رو به خوبی ادیت کردید ؛ جملاتی که توی رستوارن و صفحه ی مانیتور بود واقعا ادیت خوبی داشت .
جای گذاری هم خوب بود ولی با توجه به اینکه برخی از کلمات خارجی یه خط نوشتن اشون طول میکشه و معنیشون یه کلمه ی 4 حرفی میشه جای گذاری ها ممکنه به نظر بد بیاد که اصلا این طور نیست و برای متفاوت بودن زبانه .
ولی بنظرم دیگه نمیشد کاریش کرد !
حالا اونایی که میخوان ادیتور بشن برن تو صفحه ی آموزش ادیت این صفحه رو ادیت کنند ببینیم چی میشه !

در کل خیلی ممنون بابت زحماتتون .
نقل قول کردن
magnus
#12 magnus 1395-06-30 14:00
حالا این شماره اول بود انقدر ازش تعریف شده فکر کنید شماره دومش چیه! شماره دوم فوق العادست به معنای واقعی از خوندنش لذت بردم امیدوارم سریعتر ترجمش کنید.
ممنون از مترجم و ادیتور بزودی نقدم رو رو میکنم.
پ.ن: الحق که دوچهره بهترین ویلین بتمن و شایدم دنیای دی سیه خیلی شخصیت پردازی عمیق و جذابی داره از اسنایدر هم خیلی خوشم میاد، بعد از جف جانز ، نویسنده مورد علاقمه خیلی داستانای پس از نیو 52 ی که برای بتمن نوشته رو دوست دارم بخصوص آرک کورتس آو اولز.
نقل قول کردن
Doc Strange
#13 Doc Strange 1395-06-30 14:39
نقد کوچکی بر شماره 1 بتمن آل استار

خوب روایت داستان واقعا جالب پیش میره و از جلو به عقب میره و کم کم به وقایع قبل پی میبریم که این خودش یه سبک خاصه و مطمئنا مجبورین کمیک رو دوبار بخونین تا متوجه بشین داستان رو ... خوب تو این کمیک دنت کل مردم رو به خدمت میگیره تا بتمن رو بکشن و در این بین حتی دستیار بتمن یعنی آلفرد هم میخواد به اربابش خیانت کنه ... خوب شاید با ادامه داستان متوجه بشیم آدمای دیگری که نزدیک به بتمن هستن هم بخوان بهش خیانت کنن ... جدا از مسئله پول دنت به اونا اینو گفته اگه برسه به اون مکان (که هنوز نمیدونیم کجاست؟) همه جنایات و رازهارو فاش میکنه و این شاید خیلی هارو نگران کنه.

خوب طراحی هم که عالی بود و هم سطح خود داستان بود ... لباس بتمن که خیلی عالی بود و دوچهره هم عالی بود فقط اگه رنگ لباس هاشم متفاوت بود جالب تر بود ولی در کل از طراحی راضیم مخصوصا پانل هایی که به گذشته مربوط بود و یه حالت خاص داشت ...

ترجمه هم عالی بود و ... اولین کار آقای راک استار بود و واقعا معرکه بود و در کل قابل فهم بود جملات :-)

ادیت هم که نگو ... :lol: عالی بود عادل کف میکنم ادیت هاتو نگاه میکنم ... بخش هایی که شخصیت هارو به طور کوتاه معرفی میکنه رو عالی ادیت کرده بودی و سعی کرد بودی همه کمیک رو به فارسی برگردونی و واقعا معرکه کار کردی! انتخاب فونتتم عالی بود و با اینکه صفحه دوم وقتی مشخصاتی از کمیک رو بازسازی نکرده بودی (که به نظرم کار خوبی کردی) اون بخشی که خودت درست کرده بودی عالی بود! مخصوصا رنگ وطرحش.
صفحه آخرم که دیگه بذار در موردش حرف نزنم!! دارک و خفن و پر از خلاقیت! 8)
شاید تنها نکته بدی که بتونم بگیرم اینه که بعضی جاها space نزده بودی و جملات چسبیده بودن ... :-*
ولی در کل کارت بیسته بیسته!

داستان: 9 از 10
طرّاحی: 9 از 10
ترجمه: 10 از 10
( من از اینایی نیستم که الکی نمره بدم واقعا به نظرم ترجمه در سطح بالایی بود ... البته یادمون نره استاد ترابی هم ناظر ترجمه بودن :-* )
ادیت: 9.99 از 10
:-*

عیدتون هم مبارک!
نقل قول کردن
Doc Strange
#14 Doc Strange 1395-06-30 14:43
-
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#15 Reverse Spidey 1395-06-30 14:52
واقعا ممنونم از همه عزیزانی که نقد نوشتن و دارن مینویسن :-)
امیدوارم از این کمیک نهایت لذت رو برده باشید.
از دکتر عزیز هم ممنونم بابت نقدشون ;-)
کلا دوستان سنگ تموم گذاشتن برای این کمیک :-)
جا داره از راک استار عزیز هم تشکر کنم.
و در آخر از آقای ترابی ممنونم که وقتشون رو گزاشتن سر این کمیک و به ما کمک کردن :-)
دم تک تکتون گرم :D
راستی عیدتون مبارک 8)
.
.
یا علی!
نقل قول کردن
magnus
#16 magnus 1395-06-30 15:30
نقد شماره 1 از کمیک بتمن ال استار
این کمیک را در یک کلمه میتوان خلاصه کرد :"شاهکار اسنایدر و رومیتا" یکی از بهترین و خفن ترین داستان های بتمن بر محوریت ویلینی جذاب به نام "دو چهره" که واقعا نشون داد که به بهترین نحو بتمن رو به چالش میکشه. این داستان ها که هر ماه دو شماره ازش چاپ میشه واقعا فوق العاده اند. یک پکیج کامل از تمام خصوصیات و ویژگی های یک داستان خوب رو داره. یک ویلین عالی ، خط داستانی جذاب ، دیالوگ های تاثیرگذار و خفن ، طراحی های دلگشا ، معرفی کاراکترها و ایجاد پانل های جدا ، یک قهرمان جذاب و همه فن حریف ، صحنات اکمشن جذاب ، فلش بک های واقعگرایانه و...
داستان ارزش خوندن رو داره و و داستان خوبی رو با نقشه های جدید دوچهره روایت میکنه. دوچهره این بار همه رو طرف خودش داره و هر صفحه که جلوتر میریم برگ برنده جدیدی رو رو میکنه و این گروگان گیری بتمن و هاروی در طول داستان جذاب و جذاب تر میشه. این بار بتمن باید با افرادی بجنگه که قصد صدمه زدن بهشون رو نداره اما با سوءزن هایی مه دوچهره ایجاد کرد دیگه جای شک براش باقی نمیمونه تا به دشمن حمله کنه و اونو سرکوب کنه. تمام انسان های خوبی مطیع پیشنهاد شیطانی دوچهره شدن و تمام انسان های بد تحت تاثیر این پیشنهاد بدتر از اونی که بودن شدن و بتمن در داستانی سرشار از هیجان باید یه تنه مقابل لشکری بایسته که شاید از پسشون برنیاد. اسنایدر جدا از به کار بردن دیالوگ های خسته کننده خودداری کرده و سبکی جدید را روانه داستان کرده که احتمالا هر کمیک فنی اونو بپسنده. از این داستان فوق العاده میتوان یک داستان معماآلود نوشت که هر صفحه هیجان خاصی رو داره و نقش های مکمل داستان نیز طبق معمول عالین و این رابین جدید که در داستان های ریبرث بتمن (2016) بت وینگ هستش یعنی دوک هم به روند مثبت داستان کمک میکنه. آلفرد هم طبق معمول به روند داستان کمک کرد(گرچه در بعضی از داستان ها بود و نبودش تفاوتی نداره) اما اون صحنه پایانی...
داستان واقعا شوکه کنندست و هر صفحه صحنه غیرمنتظرئه ای رقم میخوره و این چیزیه که یه داستان خوب انتظارشو میکشه. در ضمن اسنایدر بر خلاف اینکه تو کمیک های پس از نیو 52 (2011) که در 50 جلد عرضه شد اسنایدر بتمنی شکننده و آسیب پذیر و چند بعدی تر رو تحویلمون داد. این بتمنی که میبینید شکست ناپذیره یعنی جلوی هیچکس کم نمیاره (هشدار خطر اسپویل) حتی در شماره دوم کیلرکراک و خیلی از دشمنای دیگه بتمن از پس بتمن بر نیومدن و این همون صحنات اکشنی که از اسنایدر انتظارشو داریم.
داستان از ضرب آهنگ بسیار خوبی برخورداره و الکی کشش نمیدن و با این حال دیدیم که صحبت های بتمن با گردن یکی دوصفحه بیشتر طول نکشید یا خیلی جاهای دیگه با صفحات متوالی همخوانی داشتن و یک ارتباط خوب رو با کمیک های جنایی Detective comics برقرار کردهو سبکی دارک تر و مطابق با داستان های بتمن ارائه کرده که بنظر من این داستان بتمن آل استار که در دنیای اصلی جریان داره حتی از آرک 12 قسمتی سوپرمن تمام ستاره بهتر خواهد بود و حیف شخصیتی چون دوچهره بود اگه این داستان تاثیریبر دنیای اصلی نداشت و از این بابت که تاثیرات این داستان پایداره خرسندم.
طراحی های جان رومیتا جونیور فوق الادست. همانند پدرش اسطورست. تو خلق صحنات حماسی هم استعداد داره. از طراحی های اکشن و جاهایی که خونریزی داشت هم خوشم اومد واقعا تو خلق هم محیطی دارک با ضمیمه مناسب و هم محیطی لایت استعداد داره که هردوش تو داستان به چشم میخوره.
بنظرم فعلا بهترین داسصتان بتمن تو این چند وقتی همین داستان آل استار بود هیچ چی از داستانای دیگه بتمن تو سال 2016 کم نداشت و حتی از اون ریبرث های کینگ و فنچ برای بتمن که تو شماره 5 به اوج خودش میرسه و (هشدار اسپویلر!) گاتهام توسط خواهرش کشته میشه هم قشنگ تر بود. بنظرم بتمن بعد از ریبرث نیو 52 و بعد از آرک های اسنایدر برای محفل جغدها و دث آو فمیلی این داستان بهترینه و بنظرم شماره های بعدی میتونه ران های بهتری هم خلق بشه.
به شخصه معتقدم داستان نقطه ضعفی نداشت ولی بریم سر نقاط قوت داستان :
+نبردهای نفس گیر بتمن و صحنات اکشنی که داستان رو متمایز میکنه
+تعداد صفحات مناسب و کانتینیوئینگ بسیار به جا برای شماره بعد
+وارد کردن تک به تک دشمنان بتمن از کیلرماث و فایرفلای گرفته تا کیلرکراک که در شماره بعد نمایان میشوند
+طراحی های فوق العاده رومیتا
+دیالوگ های مختص به یک داستان و دیالوگ های متنوع و تاثیرگذار
+دوچهره ای فراتر از هدف همیشگی که حتی حدس هویت بتمن براش کار سختی نیست
+بتمنی جذاب که همیشه از تجهیزاتش بهترین استفاده را میبرد
+فلش بک های مناسب
+پانل بندی های منظم
+ضرب آهنگ سریع داستان
همچین شاهکاری هم از زوج خلاق اسنایدر و رومیتا انتظار میرفت امیدوارم بتونن دنباله این داستان ، داستان های بهتری هم خلق کنند تا از همه لحاظ بی نقص باشه.

داستان : 10 از 10
طراحی : 10 از 10
ترجمه و ادیت : 10 از 10
نقل قول کردن
Rock star
#17 Rock star 1395-06-30 15:41
ممنونم از همه ی عزیزانی که به ما لطف داشتند و از این کمیک لذت بردند و نقد نوشتند.
از همتون نهایت سپاسگزاری رو دارم و شکر خدا امروز که روز عید غدیر هست یه عیدی خوب از اسپایدی گرفتید. ;-)
البته اگه دیدید که زمان انتشار این کمیک مقداری زیاد بوده به خاطر بی کفایتی و بی تجربگی من بوده و اولین کارم محسوب میشد که به لطف تلاش های بی نظیر اقای ترابی و هم چنین حمایت اقای اسلامی و جیمسون جان تونستم این ترجمه رو بهتون تقدیم کنم و این کمیک امروز منتشر بشه.
از اقای اسلامی و جیمسون جان به خاطر حمایتشون و روحیه ای که به من دادند متشکرم.
دم ناظر ترجمه واقعاً گرم!! چه کردید آقای ترابی!
از استاد ترابی هم به خاطر تلاش و کمکی که در ترجمه داشتند سپاسگزارم و اون زحمت و زمانی رو که برای کمک کردن به ما داشتند رو هیچ وقت فراموش نمی کنم و امیدوارم که بتونم از تجربیات ایشون استفاده کنم و پیشرفت روز افزونی داشته باشم.

این کمیک رو به همه پیشنهاد می کنم و در کنارش یه نصیحتی هم برای بچه های عزیز سایت دارم:

خواهشاً کمیک فن باشید! تعصب رو بذارید کنار، نگید این کمیک واسه دی سیه و ارزش خوندن نداره! این موضوع هم در مورد دی سی فن ها صدق میکنه، در مورد همه صدق میکنه.
من این جمله رو به همه میگم، چه دی سی فن، چه مارول فن و چه چیز دیگه، خواهشا با دید باز به خواندن کمیک مشغول باشید و به هر دو کمپانی که ستون های اصلی دنیای کمیک هستند احترام بذارید و همین طور به دیگر کمپانی هایی که در کنار این دو کمپانی دنیای کمیک دارند فعالیت می کنند.
از کمیک لذت ببرید، نه از طرفداری یه کمپانی، با ذهن باز کمیک ها رو مطالعه کنید و سعی کنید با خوندن اون کمیک یه چیزی یاد بگیرید نه اینکه هی دنبال ایراد باشید و بخواهید از دیگری انتقاد کنید و در آخر کمیک رو بکوبونید. انتقاد خوبه ولی به شرطی که سازنده باشه و به ما چیزی یاد بده.
به خدا من منظورم به فرد خاصی نیست. من منظورم به همه ی کسانی هست که دارند کمیک می خونند.
خواهشاً به این نصیحت توجه داشته باشید حتی اساتید بزرگ دنیای کمیک هم به این نکته اشاره داشتند که کمیک فن باشید. پس بهتره که ما هم به این نصیحت عمل کنیم.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#18 Samwel Tarly 1395-06-30 18:03
چه سری فوق العاده ای رو شروع کردید و امیدوارم که روز به روز بهتر باشید.
داستان خیلی جالبی داشت و همین نشون میده که دشمنان معرکه ای بتمن داره و با این پتانسیل بالا دست اسکات اسنایدر خیلی بازه و میتونه ماجراهای معرکه ای راه بندازه.
اما این دو چهره عجب نقشه کشیه و واقعا نقشه کثیفی کشید و اون خیلی خوب نقطه ضعف بیشتر مردم رو میدونه: پول
بابت پول بیشتر عده ای از مردم حاضرند دست به هر کاری بزنند و اینجا است که ادم باید بفهمه که شرافت مهم تره یا ثروت.


ترجمه: باید از جناب راک استار تشکر ویژه ای داشته باشم بابت ترجمه ی خوبی که داشتن و تو چند جا هم ایستراگ داشتین که به شخصه خیلی لذت بردم مثل اونجا که نوشته بودید اکبر جوجه(برای یک لحظه فکر کردم که داستان تو جاده چالوس جریان داره :lol: :-* ) یا یک قسمت دیگه هم رو در نوشته بودید دلاوران تراختور پس تیم مورد علاقه بتمن هم فهمیدیم و ممکنه یک رگ اذری هم داشته باشه که ما خبر نداشتیم(شوخی بودا وگرنه من چاکر مردم خوب اذربایجان هم هستم)
ولی در کل عالی بود و امیدوارم که ترجمه های بیشتری از شما ببینم.


ادیت:اقا عادل خسته نباشی.خودم در جریان بودم که چقدر برای این سری زحمت کشیدی.اون قسمت بارکدها رو خیلی خوب کار کردی و واقعا خوشم اومد.متن رو سیاه سفید نوشته بودی و عکس بتمن هم خیلی خوب بود.در کل همه چیش خوب بود.
این تازه اول راهه و قراره کمیک های بیشتری از شما رو ببینیم تا لذت ببریم.
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#19 Spidey Reigns 1395-06-30 19:04
ممنونم از آقای راک استار و ریورس عزیز بابت ترجمه و ادیت این کمیک...
شماره 1 ـش انقدر طرفدار پیدا کرده،شماره 2 ـش چی میشه؟
شماره 2 واقعا فوق العاده اس...
واقعا...
اصلا من نمیتونم شماره 1 رو با شماره 2 مقایسه کنم...
انقدر که شماره 2 باحاله...
فقط بگم که تو شماره بعد منتظر کیلر کراک،پنگوئن،بلک ماسک و کلی دشمن دیگه باشین... ;-)
نقل قول کردن
Rock star
#20 Rock star 1395-06-30 19:27
#19
شماره ی بعدی قشنگ مد مکس خالصه!!!!
یعنی از این شماره دو برابر بهتره!
روش اسکات اسنایدر هم همینه اول یه توضیح مختصر میده و در خواننده کلی سوال ایجاد میکنه و در قسمت های بعدی بهشون جواب میده.
واقعآً اون قولی رو که اسکات اسنایدر و جان رومیتا درباره ی کمیک دادند عملی داره میشه. اون داستان بی نظیر و دیالوگ های مفهومی و شخصیت پردازی خوب، طراحی ها هم که به سبک مد مکس و اکشنِ عالی که میشه گفت این کمیک قراره یکی از بهترین حضور های دو چهره بشه که امیدوارم واقعآً چنین اتفاقی بیوفته و این لقب رو به این کمیک اختصاص بدیم.
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1395-06-30 19:28
همه گفتنی ها رو همه گفتن و چیزی باقی نمونده.
اما من یه نکته دیگه بهه ذهنم میرسه...
این سبک روایت داستان که اسنایدر استفاده کرده (یعنی داستلن رو از وسط ماجرا شروع میکنه و بعد میره کمی به عقب و جزیات رو میده به خواننده و اخرش دوباره برمیگرده به اول داستان) چیز جدیدی نیس. شما ببینید بیش از 40 سال پیش نابغه ای به نام جری کان که اون موقع هنوز 20 سال هم نداشت، همچین شگردی رو در روایت داستان در شماره های 143 و 144 مرد عنکبوتی شگفت انگیز به کار برده! همون جایی که پیتر میره فرانسه و جونا رو گروگان گرفتن و با سایکلون میجنگه
واقعا شگفت انگیزه ...
نقل قول کردن
Spidey
#22 Spidey 1395-06-30 19:34
خیلی ممنون بابت ترجمه ی این کمیک من اینگلیسیشو خونده بودم ولی فارسی یه چیز دیگست الان میزنم دانلود :-)
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#23 Spidey Reigns 1395-06-30 19:34
به نقل از Rock star:
#19
شماره ی بعدی قشنگ مد مکس خالصه!!!!
یعنی از این شماره دو برابر بهتره!
روش اسکات اسنایدر هم همینه اول یه توضیح مختصر میده و در خواننده کلی سوال ایجاد میکنه و در قسمت های بعدی بهشون جواب میده.
واقعآً اون قولی رو که اسکات اسنایدر و جان رومیتا درباره ی کمیک دادند عملی داره میشه. اون داستان بی نظیر و دیالوگ های مفهومی و شخصیت پردازی خوب، طراحی ها هم که به سبک مد مکس و اکشنِ عالی که میشه گفت این کمیک قراره بهترین حضور دو چهره بشه که امیدوارم واقعآً چنین اتفاقی بیوفته و این لقب رو به این کمیک اختصاص بدیم.


راستش رو بخواین شماره اول خیلی من رو راضی نکرد....
ولی وقتی شماره 2 رو خوندم دیدم این همه مقدمه چینی تو شماره ی 1 لازم بود...
این کمیک به درد کسی میخوره که از دنیای بتمن و ویلن هاش آگاهی کمی داره و میخواد علاوه بر پیدا کردن آگاهی از این دنیای پیچیده،لذت هم ببره...
نقل قول کردن
comic-born
#24 comic-born 1395-06-30 19:42
ممنون بابت ترجمه و ادیت. قسمت اول که تا حد زیادی برام کلیشه ای و معمولی بود. انشاله از قسمت های بعدی بهتر بشه
نقل قول کردن
Rock star
#25 Rock star 1395-06-30 20:19
#21
حرف شما کاملاً درسته استادترابی.(مگه میشه اشتباه هم بگید؟! :-) )
من فکر می کنم از عمد اسکات اسنایدر از این سبک استفاده کرده چون میخواد به سبک کلاسیک و فیلم های مد مکس و این جور موارد داستانش رو پیش ببره که تو این سال ها ازش زیاد استفاده نشده و میخواست کاری متفاوت در عصر حاضر بکنه و در عین حال داستانش رو هم بتونه خیلی خوب پیش ببره.
البته با توجه به ویلنی که انتخاب شده (یعنی دو چهره) این روش فلش بک و روایت داستان بهتر میخورد. حالا تاثیرات رو میشه از قسمت های بعدی فهمید و دلیل اسکات اسنایدر رو مبنی بر استفاده از این روش بیشتر درک کرد.
ولی مسلماً ابداع کننده ی این سبک جری کان وی افسانه ای هست و در این هیچ شکی نیست.
استاد به چه داستانی هم اشاره کردید! خیلی برای من داستانش جالب اومد، حتماً میرم بخونمش.
مرسی از شما استاد گرامی خیلی توی ترجمه هوای من رو داشتید. واقعاً سپاسگزارم.
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#26 Spidey Reigns 1395-06-30 20:33
کمیک رو خوندم...
آقای راک استار...
ترجمه ی شما برای بار اول خیلی عالی بود...
ولی اینجا من به یه نکات ضعف خیلی کوچیک که چیز خیلی مهمی نیست،اشاره میکنم...
اون بخشی که بتمن در مورد ماث ها برای کیلر ماث توضیح میده بهتر بود که کسی که معنی کیلر رو نمیدونه اینجا بفهمه که جمله میخواد چه معنی ای رو برسونه...
یعنی یه جوری ترجمه میشد که خواننده بفهمه که کیلر به معنای همون قاتل هست...
یا یه گوشه از تصویر نوشته میشد بهتر بود...

میرسیم به یه نکته ی دیگه:

کمیسر:متشکرم.میدونی تو خیلی شجاع بودی .حقیقتا کارت خیلی خوب بود.

دوک:متشکرم..............

به نظرم بهتر بود تو هر دو جمله متشکرم نیاد....
چون یه کم دیالوگ این دو نفر خسته کننده میشد...
بهتر بود مثل ترجمه آقای حسین رضا سلطانی،یه بار ممنون و یه بار هم متشکرم و یه بار هم مرسی رو انتخاب میکردین...

دیگه مشکل دیگه ای وجود نداشت...

از اصطلاحاتی مثل ایها الناس و پته رو آب ریختن و... هم خیلی لذت بردم...

میرسیم به ادیت...

من اصلا نمیتونم ایراد بگیرم چون فوق العاده بود...

ترجمه:9.5/10

ادیت:10/10

واقعا وقت ندارم داستان رو یه نقد طولانی براش بفرستم....

فقط نمره میدم....

داستان:8.5/10

راستش رو بخواین نسبت به شماره 2 نمره دادم... :-*

طراحی:9/10
نقل قول کردن
Rock star
#27 Rock star 1395-06-30 20:38
آقا کسی به بارکد توجه کرد؟!
ایده ی من و اقا عادل بود!!
نقل قول کردن
kia spider
#28 kia spider 1395-06-30 20:41
به نقل از Rock star:
آقا کسی به بارکد توجه کرد؟!
ایده ی من و اقا عادل بود!!

اقا اجازه؟
ما توجه کرده بودیم:
[quote name="یه بخش نقد خوشگلی که خودم نوشتم"]اخه چرا یه ایراد کوچیک تو کارتون نذاشتید؟ :cry: اخه الان من نمی تونم از کمیک ایراد بگیرم چه خاکی تو سرم بریزم؟ :cry: خیلی نامردید :cry: اصلا باهاتون قهرم....

تصویر ادیت شدشم تو نقدمون گذاشتیم :-*
نقل قول کردن
Rock star
#29 Rock star 1395-06-30 20:43
#26
مرسی از نقد خوبتون.
اولاً که من تنها نبودم آقای ترابی خیلی به من کمک کردند و ایشون هم صلاح دیدن که بید قاتل همون کیلر ماث ترجمه بشه بهتره.
در مورد متشکرم و اینا من خودم همیشه سعی می کنم از کلمات تکراری استفاده نکنم ولی در این مورد مثل اینکه دقت نکردم.
اون هیچ سوری نداریم و اکبر جوجه رو هم یه اشاره میکردی! :lol:
یا دلاوران تراختور...
اون نکته رو هم از دفعات بعدی دقت می کنم. :-)
نقل قول کردن
Doc Strange
#30 Doc Strange 1395-06-30 21:54
به نقل از Rock star:
آقا کسی به بارکد توجه کرد؟!
ایده ی من و اقا عادل بود!!

به نقل از Doc Strange:
صفحه آخرم که دیگه بذار در موردش حرف نزنم!! دارک و خفن و پر از خلاقیت! 8)

داداش یکم بیشتر دقت کن :-*
نقل قول کردن
Doc Strange
#31 Doc Strange 1395-06-30 21:57
به نقل از Rock star:
#19
شماره ی بعدی قشنگ مد مکس خالصه!!!!
یعنی از این شماره دو برابر بهتره!
روش اسکات اسنایدر هم همینه اول یه توضیح مختصر میده و در خواننده کلی سوال ایجاد میکنه و در قسمت های بعدی بهشون جواب میده.
واقعآً اون قولی رو که اسکات اسنایدر و جان رومیتا درباره ی کمیک دادند عملی داره میشه. اون داستان بی نظیر و دیالوگ های مفهومی و شخصیت پردازی خوب، طراحی ها هم که به سبک مد مکس و اکشنِ عالی که میشه گفت این کمیک قراره بهترین حضور دو چهره بشه که امیدوارم واقعآً چنین اتفاقی بیوفته و این لقب رو به این کمیک اختصاص بدیم.

ای بابا دلمونو آب کردی بجای این کارا برو به ترجمه قسمت دوم برس ... :lol:
نقل قول کردن
young spider
#32 young spider 1395-06-30 22:11
نقد شماره ۱ ال استار بتمن
در یک کلام ، سری بتمن در شماره های اولش خیلی بهتر از اسپایدرمن کار کرد . عاشق این سری شدم . اصلا وقتی ارخام نایت گفت که ال استار شاهکاره و سری اصلی بتمن هم خوبه ، باورم نشد تا اینکه ... الان دارم می گردم قسمت دوم هر کدومشون رو پیدا کنم . البته باید اول چند شماره اول سری اصلی بتمن رو میخوندیم و بعد این شماره رو . برای شماره اول که من رو خیلی مشتاق کرد . خیلی دوستش داشتم . درسته به غیر از تو فیس ، از ویلن های درجه سه بتمن استفاده کرده بود ولی واقعا خوب بود . از این ایده که میخواد از تو فیس بجای جوکر استفاده کنه ، خیلی خوشم اومد . به نظر من جوکر آرک خوب زیاد داره ولی این چند وقته داشت کلیشه ای میشد . تو فیس میتونه انتخاب خوبی باشه . ایده قتل بتمن ، شباهت زیادی به ارخام اریجینز ( بازی ) هم داره . حالا زمستون نیست و از گاتهام خبری نیست . جای بلک ماسک رو هم تو فیس گرفته
طراحی هم خیلی دوست داشتم . مثل دیوید آجا ، چند رنگ با هم ست بودن . خیلی خوی بود . واقعا خوب .
ترجمه هم عالی . کلماتی اومده بود که ما ایرانی ها بیشتر باهاش آشنا بودیم . خیلی خوب بود . برای بار اول خیلی خوب بود .
ادیت هم خیلی خوب بود . تمیزکاری و حوصله ادیتور کاملا معلوم بود . متن های بیرون حباب خیلی خوب بودن . مخصوصا معرفی شخصیت ها .
داستان : ۹.۷۵ از ۱۰
طراحی : ۱۰ از ۱۰
ادیت : ۱۱ از ۱۰
ترجمه : ۹.۹۵ از ۱۰
مشکلات رو متین گفته بود واسه ترجمه

ما مفت خوان نیستیم

به جرات میگم اسنایدر خیلی بهتر از اسلات هستش . ولی من هر دوشون رو‌ به یه اندازه دوست دارم .
نقل قول کردن
young spider
#33 young spider 1395-06-30 22:16
انصافا دی سی داره به کیفیت کمیک های بتمن توجه میکنه . سری امیزینگ اسپایدرمن هم خوبه ولی بتمن خیلی خوب و یا عالی هستش .
البته سری اسپایدرمن ( مایلز ) رو من خیلی دوست دارم و بندیس هم خوب کار میکنه . اسپایدرمن ( مایلز ) حتی بعضی از قسمت هایش با امیزینگ برابری یا برتری داره .
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#34 Spidey Reigns 1395-06-30 22:29
به نقل از young spider:
انصافا دی سی داره به کیفیت کمیک های بتمن توجه میکنه . سری امیزینگ اسپایدرمن هم خوبه ولی بتمن خیلی خوب و یا عالی هستش .
البته سری اسپایدرمن ( مایلز ) رو من خیلی دوست دارم و بندیس هم خوب کار میکنه . اسپایدرمن ( مایلز ) حتی بعضی از قسمت هایش با امیزینگ برابری یا برتری داره .


باهات هم نظرم یانگی جان...

من یه جلد از spiderman خوندم و عاشقش شدم...

قبول دارم که همون جلد 1 از برخی از جلدهای amazing بهتر بود....

خیلی جالبه که تو داستان، داره مشکلات روزانه ی یه پسربچه نوجوون رو به تصویر میکشه...
نقل قول کردن
young spider
#35 young spider 1395-06-30 22:40
به نقل از Spidey Reigns:
به نقل از young spider:
انصافا دی سی داره به کیفیت کمیک های بتمن توجه میکنه . سری امیزینگ اسپایدرمن هم خوبه ولی بتمن خیلی خوب و یا عالی هستش .
البته سری اسپایدرمن ( مایلز ) رو من خیلی دوست دارم و بندیس هم خوب کار میکنه . اسپایدرمن ( مایلز ) حتی بعضی از قسمت هایش با امیزینگ برابری یا برتری داره .


باهات هم نظرم یانگی جان...

من یه جلد از spiderman خوندم و عاشقش شدم...

قبول دارم که همون جلد 1 از برخی از جلدهای amazing بهتر بود....

خیلی جالبه که تو داستان، داره مشکلات روزانه ی یه پسربچه نوجوون رو به تصویر میکشه...


دقیقا . لامصب داستان هایی که برای یه نوجوون مینویسن ، خیلی خوب میشه . همین مایلز و کاملاخان . الان درسته که سری اسپایدی ، شاهکار نیستش ولی متوسط رو به بالاس . الان امیزینگ هم خوبه ولی اسپایدرمن یه شکل و فرم خاصی داره که با اون شکلش راحتتریم . تا جایی که کلیشه ای نشه . تا وقتی یه چیزی تکراری میشه ، مارول یه چیزی رو میکنه . مثل ازدواج یا کارمند یه شرکت یا اسپاک یا صنایع پارکر .
الان این قضیه توطعه کلونی هم فقط جالبه و ادم دوست داره ببینه چی میشه . میخواد ببینه این گوئن با پیتر میخواد چی کار کنه . این عمو بن میخواد چی کار کنه . ارک شاهکاری نیست ولی جالبه و ایده شروع کننده خوبی داره .
تنها سری که به پیتر هنوز امید دارم ، تجدید عهد هستش . چون نویسندش ، اون موقع خیلی کمیک مهم و ماندگار نوشته .
من‌ الان امیزینگ ، مایلز ، ویژن و ثور رو میخونم .‌ ویژن هم میگن میخواد کنسل بشه . از دی سی هم فقط فلش و جاستیس لیگ و تایتان ها رو میخوندم که ال استار بتمن و بتمن اضافه شد
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#36 Spidey Reigns 1395-06-30 22:44
به نقل از young spider:
به نقل از Spidey Reigns:
به نقل از young spider:
انصافا دی سی داره به کیفیت کمیک های بتمن توجه میکنه . سری امیزینگ اسپایدرمن هم خوبه ولی بتمن خیلی خوب و یا عالی هستش .
البته سری اسپایدرمن ( مایلز ) رو من خیلی دوست دارم و بندیس هم خوب کار میکنه . اسپایدرمن ( مایلز ) حتی بعضی از قسمت هایش با امیزینگ برابری یا برتری داره .


باهات هم نظرم یانگی جان...

من یه جلد از spiderman خوندم و عاشقش شدم...

قبول دارم که همون جلد 1 از برخی از جلدهای amazing بهتر بود....

خیلی جالبه که تو داستان، داره مشکلات روزانه ی یه پسربچه نوجوون رو به تصویر میکشه...


دقیقا . لامصب داستان هایی که برای یه نوجوون مینویسن ، خیلی خوب میشه . همین مایلز و کاملاخان . الان درسته که سری اسپایدی ، شاهکار نیستش ولی متوسط رو به بالاس . الان امیزینگ هم خوبه ولی اسپایدرمن یه شکل و فرم خاصی داره که با اون شکلش راحتتریم . تا جایی که کلیشه ای نشه . تا وقتی یه چیزی تکراری میشه ، مارول یه چیزی رو میکنه . مثل ازدواج یا کارمند یه شرکت یا اسپاک یا صنایع پارکر .
الان این قضیه توطعه کلونی هم فقط جالبه و ادم دوست داره ببینه چی میشه . میخواد ببینه این گوئن با پیتر میخواد چی کار کنه . این عمو بن میخواد چی کار کنه . ارک شاهکاری نیست ولی جالبه و ایده شروع کننده خوبی داره .
تنها سری که به پیتر هنوز امید دارم ، تجدید عهد هستش . چون نویسندش ، اون موقع خیلی کمیک مهم و ماندگار نوشته .
من‌ الان امیزینگ ، مایلز ، ویژن و ثور رو میخونم .‌ ویژن هم میگن میخواد کنسل بشه . از دی سی هم فقط فلش و جاستیس لیگ و تایتان ها رو میخوندم که ال استار و بتمن اضافه شد


به به...

چه پرکار... :lol:
والا من شنیدم ویژن شاهکاره ولی نخوندمش...
من کلا کمیکا رو قاتی پاتی میخونم. :D
مثلا یه جلد میرم جاستیس لیگ رو میخونم و یهو خوشم نمیاد و ادامه ش نمیدم.
ولی مطمئنم که جوخه رو ادامه میدم.
از همون کمیکاییه که آدم عاشقش میشه... :-)

والا من با این شماره آخر امیزینگ که اومد زیاد حال نکردم چون چیز خاصی برای گفتن نداشت.
فقط پراولر بود و پراولر....
فقط منتظر ادامه شم...
توطئه کلونی باید جذاب باشه چون شغال از نظر من مایلز وارن نیست و به قول یکی از دوستان،نورمن آزبورنه...

ولی این رو مطمئنم که اسپایدرمن از اون کمیکاییه که در آینده حداقل یه آرکش به عنوان داستان ماندگار تو سایت ترجمه میشه...
نقل قول کردن
Rock star
#37 Rock star 1395-06-30 22:46
به نقل از young spider:
انصافا دی سی داره به کیفیت کمیک های بتمن توجه میکنه . سری امیزینگ اسپایدرمن هم خوبه ولی بتمن خیلی خوب و یا عالی هستش .
البته سری اسپایدرمن ( مایلز ) رو من خیلی دوست دارم و بندیس هم خوب کار میکنه . اسپایدرمن ( مایلز ) حتی بعضی از قسمت هایش با امیزینگ برابری یا برتری داره .


کلاً کمیک های بندیس خوندن داره، دقیقاً میدونه که چطور باید از شخصیت استفاده کنه و دقیقاً یه مکانیسمی رو پیاده میکنه که باعث جذب خواننده میشه. سری اسپایدرمن مایلز و مرد آهنی خوب بودند و دارند خوب هم پیش میرند.
اسکات هم یه جورایی مثل بندیس میمونه و دقیقاً مثل جوونیای بندیس که داشت روی آلتیمیت کار میکرد و یه پیتر پارکر جدید و خوب رو به نمایش گذاشت. اسکات هم تو نیو 52 یه بتمن کاملاً جدید، آسیب پذیر(از همه نظر) و قابل درک ساخت که البته کاری که اسکات کرد تاثیر گذارتر بود و تونست کامل شخصیت بتمن رو تغییر بده و به یه عصر جدیدی هدایت کنه.
البته اسپایدرمن شخصیتش زیاد نیازی به تغییر نداشت فقط لازم بود داستان هاش به روز بشه و قابل درک تر و با موضوعات امروزی سازگار تر بشه واسه همین کار بندیس تاثیر کمتری نسبت به اسنایدر داشت چون که نیاز کمتری بهش بود.
البته قبلاً در مورد سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز صحبت کردیم.(با آقای ترابی و عمو مختار) شاید شاهکار نباشه و شخصیت پیتر مثل قدیما نباشه ولی کیفیت مناسبی داره و اسلات با اینکه نویسنده ی سبک جنجالی هست ولی باز هم سری قابل قبولی رو نوشت و در آرک پیش رو هم خیلی داره تلاش میکنه و ممکنه یکی از بهترین آرک های اسلات بشه.(منظورم توطعه ی کلون هست.)

پی نوشت: اگه از سری جدید تام کینگ و همین آل استار خوشت اومده حتماً برو و سری نیو 52 رو بخون، حتماً!!
چون تمام شخصیت بتمن و هم چنین شخصیت های مکملش از اون سری به روز شدند و میشه گفت به یک بلوغی رسیدند و همه شون تحت تاثیر نیو 52 که اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو خلق کردند هست.(علاوه بر داستان و شخصیت پردازی، طراحی هاش هم فوق العاده است.)
به جراُت میتونم بگم یکی از بهترین سری های این دهه ی اخیر سری اسنایدر و کاپولو (نیو 52) هست. حتماً بخونید اگه خودتون رو یه "کمیک فن" می نامید.

-در آخر هم اگه مطالب و توضیحاتم زیادی بود و ممکنه خسته کننده باشه دیگه شرمنده ی شما هستم.
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#38 Spidey Reigns 1395-06-30 22:50
به نقل از Rock star:
به نقل از young spider:
انصافا دی سی داره به کیفیت کمیک های بتمن توجه میکنه . سری امیزینگ اسپایدرمن هم خوبه ولی بتمن خیلی خوب و یا عالی هستش .
البته سری اسپایدرمن ( مایلز ) رو من خیلی دوست دارم و بندیس هم خوب کار میکنه . اسپایدرمن ( مایلز ) حتی بعضی از قسمت هایش با امیزینگ برابری یا برتری داره .



پی نوشت: اگه از سری جدید تام کینگ و همین آل استار خوشت اومده حتماً برو و سری نیو 52 رو بخون، حتماً!!
چون تمام شخصیت بتمن و هم چنین شخصیت های مکملش از اون سری به روز شدند و میشه گفت به یک بلوغی رسیدند و همه شون تحت تاثیر نیو 52 که اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو خلق کردند هست.(علاوه بر داستان و شخصیت پردازی، طراحی هاش هم فوق العاده است.)
به جراُت میتونم بگم یکی از بهترین سری های این دهه ی اخیر سری اسنایدر و کاپولو (نیو 52) هست. حتماً بخونید اگه خودتون رو یه "کمیک فن" می نامید.

-در آخر هم اگه مطالب و توضیحاتم زیادی بود و ممکنه خسته کننده باشه دیگه شرمنده ی شما هستم.


میشه یه توضیحی در مورد اون آرکی که جوکر توش صورت خودش رو میبره بدی؟

ما هم مشتاق شیم بریم بخونیم؟

اگه اشتباه نکنم نمیدونم یه چیزی در خانواده بود... :lol:

فقط اسپویل نشیم....

راستش از کمیک های batman new 52،فقط کمیک های اولیه محفل جغدهارو خوندم که خیلی جالب بودن...
نقل قول کردن
young spider
#39 young spider 1395-06-30 22:57
من همیشه می گفتم که بندیس و اسلات رو خیلی دوست دارم . الان فرکشن و اسنایدر هم بهشون پیوستن . البته جاناتان هیکمن هم خیلی خوبه . این ۵ تا از حتما تو تاپ تن هر کمیک فنی هستن . مخصوصا بندیس و اسنایدر . اسلات رو دوست دارم . اینکه از ارک هایش استفاده می کنه رو خیلی دوست دارم . هنوز منتظر کین هستیم .
این ۵ تا نویسنده عالین .
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#40 Spidey Reigns 1395-06-30 22:59
به نقل از young spider:
من همیشه می گفتم که بندیس و اسلات رو خیلی دوست دارم . الان فرکشن و اسنایدر هم بهشون پیوستن . البته جاناتان هیکمن هم خیلی خوبه . این ۵ تا از حتما تو تاپ تن هر کمیک فنی هستن . مخصوصا بندیس و اسنایدر . اسلات رو دوست دارم . اینکه از ارک هایش استفاده می کنه رو خیلی دوست دارم . هنوز منتظر کین هستیم .
این ۵ تا نویسنده عالین .


البته اگه نویسنده های قدیمی مثل استن لی رو جزو اینا قرار ندیم...
نقل قول کردن
Rock star
#41 Rock star 1395-06-30 23:01
#35
آفرین یانگی جان نظرات خوبی میدی.
من از نقدت و اون مواردی که اشاره کردی خوشم اومد.
قشنگ معلومه که با دید باز به مطالب نگاه میکنی و طرفداری نیست.
آفرین!
حالا خدمت شما و جناب متین بگم:
آرک Death of the family واقعاً آرک خوبیه و بهتون پیشنهاد میکنم بخونیدش.
این دفعه جوکر دهن بتمن رو رسماً آسفالت میکنه!! جدی میگم خیلی برای بتمن و دوستان و آشنایانش مشکل به وجود میاره. در اصل برای کل خانواده ی بتمن مشکل ایجاد میکنه واسه همین اسمش مرگ خاندان هست. چون کل خانواده توسط جوکر داره به سمت مرگ میره!
البته تو این آرک خیلی روی هویت مخفی تمرکز داره.
دیگه بیشتر بهتون نگم اسپویل میشه. شخصیت پردازی ها هم عالی بودند.
نصیحت من رو میخوای حتماً بخونیدش.
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#42 Spidey Reigns 1395-06-30 23:09
به نقل از Rock star:
#35
آفرین یانگی جان نظرات خوبی میدی.
من از نقدت و اون مواردی که اشاره کردی خوشم اومد.
قشنگ معلومه که با دید باز به مطالب نگاه میکنی و طرفداری نیست.
آفرین!
حالا خدمت شما و جناب متین بگم:
آرک Death of the family واقعاً آرک خوبیه و بهتون پیشنهاد میکنم بخونیدش.
این دفعه جوکر دهن بتمن رو رسماً آسفالت میکنه!! جدی میگم خیلی برای بتمن و دوستان و آشنایانش مشکل به وجود میاره. در اصل برای کل خانواده ی بتمن مشکل ایجاد میکنه واسه همین اسمش مرگ خاندان هست. چون کل خانواده توسط جوکر داره به سمت مرگ میره!
البته تو این آرک خیلی روی هویت مخفی تمرکز داره.
دیگه بیشتر بهتون نگم اسپویل میشه. شخصیت پردازی ها هم عالی بودند.
نصیحت من رو میخوای حتماً بخونیدش.

به نقل از Rock star:
#35
آفرین یانگی جان نظرات خوبی میدی.
من از نقدت و اون مواردی که اشاره کردی خوشم اومد.
قشنگ معلومه که با دید باز به مطالب نگاه میکنی و طرفداری نیست.
آفرین!
حالا خدمت شما و جناب متین بگم:
آرک Death of the family واقعاً آرک خوبیه و بهتون پیشنهاد میکنم بخونیدش.
این دفعه جوکر دهن بتمن رو رسماً آسفالت میکنه!! جدی میگم خیلی برای بتمن و دوستان و آشنایانش مشکل به وجود میاره. در اصل برای کل خانواده ی بتمن مشکل ایجاد میکنه واسه همین اسمش مرگ خاندان هست. چون کل خانواده توسط جوکر داره به سمت مرگ میره!
البته تو این آرک خیلی روی هویت مخفی تمرکز داره.
دیگه بیشتر بهتون نگم اسپویل میشه. شخصیت پردازی ها هم عالی بودند.
نصیحت من رو میخوای حتماً بخونیدش.


مرسی حتما....
نقل قول کردن
Rock star
#43 Rock star 1395-06-30 23:15
#36
درباره ی ویژن بگم که سری خوبی هست و از بهترین سری های در حال پخشه ماروله اون رو هم حتماً پیشنهاد می کنم بخونی اسپایدی رینز جان.
در مورد لیگ عدالت بگم که اصلاً سری ریبرث لیگ عدالت بدرد نخوره و نخونیدش. وقتتون تلف میشه و الکی نت مصرف می کنید.
لیگ عدالت میخوای شاهکار باشه برید سری نیو 52 لیگ عدالت که جف جانز نوشته، جف جانز هم یکی از اون اساتید و نویسنده های امروزی هست مثل همونایی که آقای عسگری نام برد.
#40
فکر کنم منظورش نویسنده های امروزی بود نه اسطوره های تاریخ کمیک!
پی نوشت: بچه ها خواهشاً دیگه بحث کمیک و کمیک خوانی و اینا رو تموم کنیم. یکم اسپم میتونه بشه و الکی بحث راه بیوفته، دیگه صحبت هامونو تموم کنیم.
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#44 S.T.A.R.K 1395-06-30 23:26
نقد شماره 1 ال استار بتمن:
از همون روز اول که خبر انتشار این کمیک رو شنیدم خیلی براش مشتاق شدم و این بیشتر بخاطر جان رومیتا بود و بعد از اون نویسندگی اسکات اسنایدر و الان که داستان رو خوندم واقعا ازش خوشم اومد و فکر میکنم پتانسیل این رو داره که در شماره های بعد تبدیل به یه شاهکار بشه. روایت داستان بصورت از آخر به اول در ابتدا برام گیج کننده بود ولی وقتی برای بار دوم خوندمش کاملا متوجه شدم و درکل این شیوه روایت رو دوستم دارم و بنظرم خیلی جالبه. خبیث این داستان (دوچهره) شخصیت پردازی فوق العاده ای داشت و تفاوت بین هاروی دنت و دوچهره به خوبی نشون داده شد.داستان به شدت خواننده رو جذب میکنه که ادامه ش رو بخونه. نقشه دوچهره واقعا جالبه یعنی کاری که کرده که تمام دشمنان بتمن(به علاوه بعضی از مردم) هرجوری که شده بتمن رو بکشن خب در این راه اگه متحد بشن راحت تر به هدفشون میرسن و این کار رو برای بتمن سخت تر میکنه و اون رو به چالش میکشه در ضمن الفرد هم که نزدیکترین فرد به بروس بحساب میاد داره بهش خیانت میکنه. خب طراحی حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره من عاشق طراحی این کمیک شدم و همونطور که فکر میکردم جان رومیتا جونیور یه طراحی عالی و بی نقص برای این کمیک انجام داده مخصوصا مبارزات که به بهترین شکل ممکن طراحی شدن.
تشکر میکنم از راک استار بابت ترجمه وReverse Spidey بخاطر ادیت این کمیک زیبا.

داستان:9از10
طراحی:10از10
ادیت:10از10
ترجمه:10از10
نقل قول کردن
Ice Man
#45 Ice Man 1395-06-30 23:29
از همه کس هايى که براى اين کميک زحمت کشيدن تشکر ميکنم
ميدونم ديگه بحث تمامه فقط قبلش بگو که بهترين کميک آکوامنم همون سرى نيو 52 ؟!
يا يه سرى ديگست ؟! (با راک استارم) ، اگه بگى دستت درد نکنه
ميخوام برم بخونم
نقل قول کردن
Rock star
#46 Rock star 1395-06-30 23:59
به نقل از Ice Man:
از همه کس هايى که براى اين کميک زحمت کشيدن تشکر ميکنم
ميدونم ديگه بحث تمامه فقط قبلش بگو که بهترين کميک آکوامنم همون سرى نيو 52 ؟!
يا يه سرى ديگست ؟! (با راک استارم) ، اگه بگى دستت درد نکنه
ميخوام برم بخونم


ببین کلاً چیزی که جف جانز می نویسه باید خونده بشه یعنی برای یه کمیک فن اجباری هست که بره و داستان هایی که جف جانز نوشته رو بخونه.
در این 52 شماره از آکوامن، جف جانز شخصیت مسخره و تک بعدی آکوامن/آرتور کری رو کاملاً عوض کرد و بهش جهت داد. جف جانز کاری کرد شخصیتی که فقط برای طرفدارا چیزی بیش از جوک نبود!(که تو کمیک هم بهش اشاره میشه) تبدیل به قهرمان درجه یک بعضی از همون افراد بشه و الان جز یکی از شخصیت های مطرح و خوب دی سی باشه که تو لیگ عدالت و هم بین مردم شخصیت محترم و قوی پیدا کرده.
یعنی شما سیر تکاملی شخصیت آکوامن رو فقط توی این 52 قسمتی که جف جانز نوشت می بینید. با این سری بود که آکوامن در اصل تبدیل به یک شخصیت پر پتانسیل و جذاب شد همونطور که اشاره کردم خیلیا هم الان آکوامن شخصیت مورد علاقه شونه (در صورتی که قبلاً فقط جوک بوده!) اینکار جف جانز مسلماً توی تاریخ شخصیت آکوامن ثبت خواهد شد و هم چنین در تاریخچه ی دی سی هم ثبت خواهد شد!
اگه شما تمایل داری کمیکی بخونی که توش یه فرد آسیب پذیر که از همه جا طرد شده رو ببینی که تنها دلخوشی که داره عشق پاک و ماندگاری بین خودش و معشوقش (مرآ) هست.
من میگم بی درنگ برو سری آکوامن نیو 52 رو بخون.چون هم رومنس داره، هم شخصیت پردازی خوبی داره و کاملاً میتونی با گذشته ی آکوامن آشنا بشی یعنی از همون اول یه سری اطلاعات رو از آکوامن به دست میاری.
خلاصه بگم بخون! خوب انتخابی کردی.
سری جدید آکوامن هم مقداری مسخره و کلیشه ای شده و نویسنده ی جدید تقریباً داره اون تغییرات جف جانز رو نادیده میگیره. خوندن سری جدید هم یه جورایی وقت تلف کردنه و خوندن سری نیو 52 بهتر هست.(البته سطح کمیکای جدید آکوامن یه جورایی روی متوسط ثابت هست.)

در آخر هم شرمندم اگه مطالبی که ذکر کردم زیاد بودند وسرتون رو درد آوردم. امیدوارم کارساز بوده باشه.
نقل قول کردن
Rock star
#47 Rock star 1395-06-31 00:18
#46
پی نوشت: ببینید الان که من این همه از این کمیک دارم تعریف میکنم با توجه به چیزی بود که از اکوامن می شناسم و دارم سیر تکاملی شخصیت رو در نظر می گیرم و تاثیری که کل سری در شخصیت آکوامن گذاشت.

مثلآً الان نرید این سری اکوامن رو بخونید و بگید از سری بتمن ضعیف تر بود پس انتظارات من رو برآورده نکرد. این طرز فکر اشتباهه! شما باید با توجه به چیزی که شخصیت بوده و تاثیری که داستان بر روی اون شخصیت گذاشته نظر بدید. باید به اندازه ی پتانسیل همون شخصیت انتظار داشته باشید.
مسلمه که آکوامن در برابر بتمن خیلی شخصیت ضعیف تری داره ولی همونطور که گفتم قبلاً جوک بوده الان یه شخصیت درجه یکه پس تاثیر سری نیو 52 رو در شخصیت میشه دید و اینکه میشه فهمید داستان خوب و توانمند بوده که تونسته چنین شخصیتی رو بسازه.
این نکته ای که اشاره کردم در همه ی موارد صدق میکنه.

در یک کلام با مقایسه کردن این کمیک و کلاً همه ی کمیک ها نگید این کمیک بده یا خوبه...با توجه به چیزی که کمیک هست و پتانسیلی که درش دیده میشه ازش انتظار داشته باشید و سطح کمیک رو بسنجید.
نقل قول کردن
Ice Man
#48 Ice Man 1395-06-31 01:07
#46,#47
ممنون که جواب دادى و براى چى شرمنده اى ! من بايد شرمنده باشم که ازت سوال پرسيدم و وقتت رو گرفتم
منظورت ميفهمم بعضى وقت ها وقتى يک نويسنده کاراکترى رو احيا ميکنه و باعث ميشه که اون کاراکتر تک بعدى يا تا حدودى مسخره که کسى بهش توجه نميکنه ، يک کارکتر قابل قبول و منطقى بشه مثل کارى که جف جانز براى آکوامن کرد
من قبلا که ميخواستم کميک هاى آکوامن بخونم چون هيچ کدوم مثل سرى New 52 خوب نبودن فقط اون خوندم ؛ الانم ميخواستم مطمئن بشم که برترين سرى کميک هاى آکوامن همون بود يا نه ، که ديگه کاملا توضيح دادى ؛ منم براى براى همين ديگه شرمندتونم ، بعدا ميام که نقد اين کميک رو بنويسم
نقل قول کردن
Rock star
#49 Rock star 1395-06-31 01:18
#48
بعضیا از اینکه من سر و ته همه چی رو میگم خوششون نمیاد و میگند در حد مقاله توضیح نده حوصله ی خوندن رو نداریم.مگه نه من منظورم شما نبودی.
خوشحال هم میشم اگه بتونم به کسی کمک کنم. هر وقت کمکی لازم داشتید یا مشکلی بود در زمینه ی کمیک روی من می تونید حساب کنید؛ من تا جایی که بتونم سعی میکنم کمکتون کنم.
منم خیلی خوشحال میشم باهاتون اطلاعاتم رو در میون بذارم و همچنین از اطلاعات شما هم بهره ببرم و تبادل اطلاعات داشته باشیم تا بیشتر دانا بشیم.
شما هم هر وقت تونستی نقدت رو بنویس. ننویسی هم من ناراحت نمیشم. من از کسی انتظار ندارم ولی اگه نقد بنویسید خیلی خوشحال میشم و مایه ی خرسندی و اقتخار منه که بتونم نظرات کاربرا رو در مورد ترجمه و موارد دیگه بدونم.
نقل قول کردن
Rock star
#50 Rock star 1395-06-31 01:38
آقا نشد مثل اینکه باید به خاطر این همه نقد خوب شیرینی بدم!!!!

آقا از این جانب که من راک استارم با موسیقی شیرینی میدم!(مسلماً پولی هم ندارم برای این همه اعضا برم ناپلونی بخرم!) :lol: 8)

این آهنگ هم یه حس و مفهومی مثل فلسفه ی دو چهره داره که انگار خوب و بد رو یه جور می بینه (سیاه و سفیدش براش یکی محسوب میشه) این آهنگ رو با کمیک گوش کنید بهتره:
نقل قول کردن
magnus
+1 #51 magnus 1395-06-31 09:36
به نقل از Rock star:
#46
پی نوشت: ببینید الان که من این همه از این کمیک دارم تعریف میکنم با توجه به چیزی بود که از اکوامن می شناسم و دارم سیر تکاملی شخصیت رو در نظر می گیرم و تاثیری که کل سری در شخصیت آکوامن گذاشت.

مثلآً الان نرید این سری اکوامن رو بخونید و بگید از سری بتمن ضعیف تر بود پس انتظارات من رو برآورده نکرد. این طرز فکر اشتباهه! شما باید با توجه به چیزی که شخصیت بوده و تاثیری که داستان بر روی اون شخصیت گذاشته نظر بدید. باید به اندازه ی پتانسیل همون شخصیت انتظار داشته باشید.
مسلمه که آکوامن در برابر بتمن خیلی شخصیت ضعیف تری داره ولی همونطور که گفتم قبلاً جوک بوده الان یه شخصیت درجه یکه پس تاثیر سری نیو 52 رو در شخصیت میشه دید و اینکه میشه فهمید داستان خوب و توانمند بوده که تونسته چنین شخصیتی رو بسازه.
این نکته ای که اشاره کردم در همه ی موارد صدق میکنه.

در یک کلام با مقایسه کردن این کمیک و کلاً همه ی کمیک ها نگید این کمیک بده یا خوبه...با توجه به چیزی که کمیک هست و پتانسیلی که درش دیده میشه ازش انتظار داشته باشید و سطح کمیک رو بسنجید.

کاملا موافقم ولی باید درنظر داشت که جف جانز سر عنوان های هر کرکتری رفته اونو محبوب کرده.
آقای راک استار میشه جواب این سوال من رو هم بدی؟ ممنون میشم.
من خودم مدتیه سری های نیو 52 رو میخونم و بتمن و آکوامن رو خوندم و از هردوش خوشم اومده. گرین لنترن هم تا وسطاش خوندم و کمیک های کارآگاهی رو هم دنبال میکنم که تو شماره اولش جوکر صورت خودش رو از جا میکنه! بنظرت بغیر از از اونایی که خوندم کدوم سری ها رو در اولویت قرار بدم و ارزش خوندن داره؟ (مثلا فلش، سوپرمن، جاستین لیگ ، گرین ارو و... )
تو ریبرث ها یعنی سری سوم هم که در حال چاپند دارم بتمن ، اکوامن و لنترن ها رو دنبال میکنم.
نقل قول کردن
Rock star
#52 Rock star 1395-06-31 11:41
#51
آکوامن سری جدید از نظر من متوسطه و به پای نیو 52 جف جانز نمیرسه. منم گفتم کلاً جف جانز از اون نویسنده های خبره و برتر حال حاضر کمیک هست.
از سری های جدید، هال جوردن و ارتش فانوس سبز، بتمن، گرین آروو و جوخه ی خودکشی تا الان خوب بودند.(از نظر من)
هارلی کویین و دد استروک هم خوبند من که لذت می برم از خوندنشون، هارلی و دد استروک کلاً فضاشون با بقیه ی کمیکای دی سی متفاوته واسه همین خیلی جلب توجه داره.
بعد از عناوینی که نام بردید برید سراغ لیگ عدالت، واقعاً خوبه و نویسنده اش هم جف جانزه، طراحی هاش هم خیلی خوبه.
داداش خیلی پر کار هستیا! :-* من خودم نتونستم همه ی این سری ها رو تموم کنم. بیشتر به صورت آرک به ارک می خونم.دمت گرم! ;-)

آقا دیگه صحبت های کمیکی تمام.
دیگه زیادی داریم از بحث اصلی فاصله می گیریم.
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#53 Spidey Reigns 1395-06-31 13:11
الان یه چیزی یادم اومد...

آل استار بتمن داره یه داستان دیگه رو هم به نام the cursed wheel روایت میکنه...

اون ترجمه نمیشه ؟
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#54 Spidey Reigns 1395-06-31 13:28
به نقل از Rock star:


آقا دیگه صحبت های کمیکی تمام.
دیگه زیادی داریم از بحث اصلی فاصله می گیریم.


بحث کمیکی،کار بدی نیس که...
بهتر از یه سری اسپم بیخوده... :-*

به نقل از Rock star:
#51
آکوامن سری جدید از نظر من متوسطه


از نظر من افتضاحه واقعا... :lol:

یکی از بدترین کمیک هاییه که داره چاپ میشه....

به نقل از Rock star:

هارلی کویین و دد استروک هم خوبند من که لذت می برم از خوندنشون


این دو تارم خیلی دوست دارم بخونم ولی نمیدونم با چی طرفم...

کلا کمیک های اختصاصی اینجور شخصیتا رو باهاشون حال میکنم...
نقل قول کردن
Rock star
#55 Rock star 1395-07-01 01:15
به نقل از Spidey Reigns:
الان یه چیزی یادم اومد...

آل استار بتمن داره یه داستان دیگه رو هم به نام the cursed wheel روایت میکنه...

اون ترجمه نمیشه ؟



اون یه مینی سری جداگانه است و ترجمه نمیشه. سطحش متوسطه و همونطور که گفتم مینی سری هست ارزش ترجمه کردن رو نداره.
نقل قول کردن
Nightwatcher
#56 Nightwatcher 1395-08-20 16:31
عالی بود ممنون از آقای اسلامی و راک استار عزیز خسته نباشید
من که متاسفانه هنوز قسمت اولشم نخوندم. نمیدونم چرا تنبلی میکنم کامیکهایی که تعداد صفحاتشون زیاده نمیخونم. البته چند وقته دارم کامیکهای قدیمی میخونم. ببخشید
بازم ممنون
نقل قول کردن
Doc Strange
#57 Doc Strange 1395-08-20 17:19
اوه اوه اوه اومد بریم دانلود
نقل قول کردن
spider parker
#58 spider parker 1395-08-20 18:31
وای این کمیک عالیه خیلی انتظار میکشم شماره های بعدشو بخونم
امــــــــــــــــــــ
ببخشید بابت اسپم اما یه سوال از دوستان ادیتور و مترجم داشتم امکانش هست چندی از بهترین شماره های سری کمیک های التمیت اسپایدرمن رو ترجمه کنین ؟؟؟چون یکی از عنوان های مهم اسپایدرمن بوده
لطفا پاسخ بدید متشکرم
نقل قول کردن
spider parker
#59 spider parker 1395-08-20 18:35
نمره من به داستان ۸ از ۱۰
طراحی ۹/۵ از ۱۰
ترجمه و ادیت ۱۰ از ۱۰ :-|
ایشالا سری های بعدی هم با همین کیفیت ارایه بشه
با تشکر از راک استار عزیز و آقای اسلامی و استاد ترابی بابت ادیت و ترجمه این سری
نقل قول کردن
spider parker
#60 spider parker 1395-08-20 18:37
به نقل از spider parker:
نمره من به داستان ۸ از ۱۰
طراحی ۹/۵ از ۱۰
ترجمه و ادیت ۱۰ از ۱۰ :-|
ایشالا سری های بعدی هم با همین کیفیت ارایه بشه
با تشکر از راک استار عزیز و آقای اسلامی و استاد ترابی بابت ادیت و ترجمه این سری

ببخشید اون استیکره به جای :roll: این جایگذاری شد
نقل قول کردن
Rock star
#61 Rock star 1395-08-20 18:45
#60
خوب عزیز دلم می تونی خیلی راحت نظرتو ادیت کنی!
شما اون لگوی کوچیک رو که مثل دفترچه با قلم سبز می مونه (پایین نظرت سمت راست) رو کلیک کن و نظرت رو ادیت کن.
#58
راستش فعلاً کسی برنامه ای واسش نداره ولی خوب شد گفتید شاید در آینده یه چند تایی رو بچه ها در برنامه شون قرار بدن.
نقل قول کردن
spider parker
#62 spider parker 1395-08-20 19:02
به نقل از Rock star:
#60
خوب عزیز دلم می تونی خیلی راحت نظرتو ادیت کنی!
شما اون لگوی کوچیک رو که مثل دفترچه با قلم سبز می مونه (پایین نظرت سمت راست) رو کل[quote name="Rock star"]#60
خوب عزیز دلم می تونی خیلی راحت نظرتو ادیت کنی!
شما اون لگوی کوچیک رو که مثل دفترچه با قلم سبز می مونه (پایین نظرت سمت راست) رو کلیک کن و نظرت رو ادیت کن.

ااا ...... مرسی یاد گرفتم میدونی آخه زیاد نیست تو سایت عضو شدم
نقل قول کردن
spider parker
+1 #63 spider parker 1395-08-20 19:07
به نقل از Rock star:
#60

#58
راستش فعلاً کسی برنامه ای واسش نداره ولی خوب شد گفتید شاید در آینده یه چند تایی رو بچه ها در برنامه شون قرار بدن.

اگه بشه عالیه چون سری التیمیت داستان های خوبی داره راستی یه سوال کینگ پین تو شماره ۹ در سری التمیت از هویت اسپایدرمن (پیتر) با خبر میشه ؟؟ یا باور نمیکنه که پیتر،اسپایدرمن واقعیه؟؟؟
نقل قول کردن
Hobbit
+1 #64 Hobbit 1395-08-20 21:30
نقد کمیک آل استار بتمن شماره های1و2:
بالاخره سر کله یه کمیک مورد انتظار پیدا شد!

چیزی که همه انتظار دارن خاص باشه:

وقتی اولین بار خبر این کمیک اومد خیلی ها رو به خودش امیدوار و از پیش مشتاقش کرد چونکه این کمیک همکاری دو تن از اسطوره های دنیای کمیک هست اسکات اسنایدر و جان رومتاجونیور افسانه ای!+داستانی پر ستاره از بتمن ،خفاش دنیای کمیک!
فقط زمزمه کردن این جملات هرکسی رو برای خوندن این کمیک سر ذوق میاره!

طراحی:

منتظر یه اثر خیره کننده چون جنگ داخلی2 نباشید حتی منتظر یک اثر فانتزی هم نباشید ولی خودتون رو به اثری متفاوت از تصویر ما از دنیای بتمن باشید اثری که حداقل من تا حالا تجربه نکرده بودم و دارم خودمو در این دو شماره باهاش وفق میدم طراح سعی در باز کردن ذهن ما به دنیای متصور از ذهن خودش در کمیک بتمن داره و مطمئنا برای درک بهتر تاثیر طراحی جان رومیتا نیاز به ادامه این سری تا گرفتن حس مشترک قدرت قلم اسکات اسنایدر و طراح زبردستی چون جان رومیتا داریم.

سفر:

اگه انتظار رستگار شدن رو دارید پس کمیک خوبی رو انتخاب کردید!(نمیدونم این روزا چرا این قبیل داستانها طرفدارای زیادی داره!)رستگاری که هم برای بتمن و همچنین به طور عجیبی برای دو چهره در ذهن نویسنده برای ما برنامه ریزی شده!که فقط و فقط با پیگیری این سری برای قابل درک خواهد بود!

همه ی ما یک نیمه پنهان داریم:

این موضوع بسیار در شماره اول این کمیک برای ملموس بود و احتمالا یکی از موضاعاتی هست تا پایان داستان این سری به ما یادآوری خواهد شد!دقیقا مثل دوچهره که نیمه زشتی اونو در ظاهر پوشونده متاسفانه تمام آدمای دنیا هم این نیمه رو برعکس در باطن خودشون پنهان کردن!و دوچهره با آگاهی از این موضوع و آگاهی به نیمه تاریک مردم جامعه سعی در پیشبرد نقشه خودش رو داره

بتمن به ستاره نیاز داره!!!

این عنوان چیزی رو یدک میکشه که بسیار برای بیننده اشتیاق آوره!همه انتظار یه داستان خارق العاده رو از این سری دارن با این همه عوامل فوق العاده اند منتها اسکات اسنایدر دست به یک ریسک تقریبا قابل پیش بینی زده!باید دید که این سری میتونه اشتیاق سیری ناپذیر کمیک دوستان رو سیراب کنه یا نه؟!!ولی من این اطمینان رو به کمیک دوستان میدم که اگر از نظرشون کیفیت این کمیک مطابق سلیقه سختگیر اونها نیست دلیلش تعداد شماره های این کمیکه و این روند به زودی تموم میشه چون به نظرم فارغ از مسیر اصلی داستان باید منتظر سوپرایزهای نویسنده هم موند چون که تمامی عوامل این سری به اهمیت این عنوان آگاهند ولی فقط برای ما قابل حدس نیست!؟
و باد دید که بالاخره بتمن ستاره هایی که به حق شایسته اش هست رو بالاخره در این کمیک به عرصه ظهور میزاره یا نه؟!

گروه ادیت و ترجمه:
قبل از هر چیزی یه خسته نباشید حسابی خدمت دوستان عزیز میگم چون با دیدن این شماره کاملا به زحمت این عزیزان آگاه شدم!
ترجمه:این اولین ترجمه ای بود که از راکی میخوندم و واقعا ازش لذت بردم و کارش رو پسندیدم و امیدوارم در ادامه هم از سایر ترجمه هاشون هم بهره ببریم!
در ضمن از نقش استاد هم در هماهنگی این کار نمیشه به راحتی گذشت و از ایشون هم نهایت تشکر رو میکنم!
ادیت:
عادل...
متاسفانه....
کولاک کردی!
واقعا حسابی افتادی تو زحمت!واقعا خوشم میاد هنوز دوستانی هستند که کیفیت رو اینقدر بهش اهمیت میدن واقعا آفرین به تو پسر!
نقل قول کردن
Doc Strange
+1 #65 Doc Strange 1395-08-20 22:31
شماره دوم آل استار بتمن

خب داستان واقعا سرگرم کنندست ولی ... خب یکم سخته نقدش آخه این سری فقط حالت سرگرم کننده داره و دوست داری ببینی تهش بتمن موفق میشه یا نه؟؟ بصورتی که داستان خاصی نداره و بتمن داره دشمناش رو پشت سر میذاره حالا با هر سختی که میخواد بشه، که باعث میشه صحنه های مبارزه متفاوتی رو تو کمیک ببینیم. خلاصه نمیشه زیاد ازش چیزی گفت.
(شاید فقط نظر منه)

اما طرّاحی زیباست و میشه گفت نقطه قوت کمیک هست.

ترجمه قشنگ و زیبا کار شده بود و از عبارت های مناسبی استفاده شده بود.

ادیتم که ... بیچاره عادل! :lol:
پدرش در اومد با این کمیک :lol:
بازسازی عالی بود و هیچ نقصی تو بازسازی کمیک پیدا نکردم! از کار شدن اون حالت کثیف و خاکی بودن جملاتی که زمان یا مسافت طی شده رو نشون میدن هم خیلی راضیم فقط شاید یکم فیت نبودن جملات آزار دهنده بود.

داستان: 9 از 10
طرّاحی: 9 از 10
ترجمه: 9.5 از 10
ادیت: 9.5 از 10

با تشکر از ادیتور و مترجم گرامی 8)
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #66 Samwel Tarly 1395-08-24 23:02
قسمت دوم هم مثل قسمت اول خوب بود ولی نمیدونم چرا اون کشش سابق رو نداره و شاهد یک اثر کاملا متفاوت نیستیم و هر چی باشه ادم از سری های ال استار توقع اش بیشتره.
باید به عزیزانی که این دو شماره رو اماده کردن یه خسته نباشید اساسی بگم چون با این که سرشون شلوغ بود ولی نهایت تلاششون رو کردن تا اماده اش کنن.
واقعا سایت اسپایدی باید به خودش بباله بابت وجود چنین ادیتورهای با استعدادی مثل اقای اویسی و صادقی و نعمتی و اقا عادل خودمون که ادیت قسمت دومش به معنی واقعی کلمه بی نقص بود و قسمت های خارج از حباب رو عالی دراورده بود و وقت زیادی روشون گذاشته بود و متاسفانه عده ای از دوستان دارن کم لطفی می کنن و کامنت نمیزارن.لطفا بیاید نقد کنید
خودمم معذرت میخوام بخاطر این که دیر کامنت گذاشتم چون واقعا سرم شلوغ بود
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #67 Samwel Tarly 1396-03-23 20:57
جا داره از عزیزانی که شماره 3 رو اماده کردن خیلی تشکر کنم و من شماره های 3 و 4 این کمیک رو خیلی وقت پیش خوندم و باید بگم نظرم نسبت بهش کلا عوض شد و خیلی لذت بردم.
متاسفانه الان خیلی سرم شلوغه و وقت نقد نوشتن ندارم ولی حتما اینکارو می کنم.
لطفا بقیه کاربران هم اگه خوندن بیان نقد بنویسن
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
+1 #68 Ultimate Comic Fan 1396-03-24 18:52
تشکر از شما آقای راک استار، اسلامی، اویسی، اسدپور و ترابی بابت ترجمه و ادیت شماره 3 بهترین سری کمیک های بتمن در ریبرث.
الان میریم برای نقد شماره 3 این کمیک محشر و جذاب که به لطف شما ترجمه شده!
همونجور که قبلا هم گفتم توی یکی از نظراتم، الان کیفیت داستان های بتمن خیــــلی پایینه در مقایسه با دوران The New 52.
این هم فقط یک دلیل داره، نبود اسکات اسنایدر؛ سری اصلی بتمن که وضعیت چنان خوبی نداره، حالا Detective Comics یکم بهتره حداقل.
توی کمیک های اصلی به غیر از آرک های "من گاتهام هستم" و "ساختمان ها"، داستان ها کلیشه ای شدن.
اما، حالا که اسنایدر با آل استار بتمن برگشته، آیا داستان های بتمن هم دوباره هیجان انگیز و پر کیفیت شدن؟ با اعتماد میگم، بلـــه!
آل استار بتمن درمانیه بر خستگی ها از کم کیفیتی داستان های بتمن.
آل استار بتمن ادامه واقعی هست برای کمیک های بتمن در دوران The New 52.
آل استار بتمن حتی طراحی خیلی خوبی هم داره و این رو به طراحانی مثل جان رومیتا جونیور و سین مورفی مدیونه.
داستان این شماره کیفیت بسیار مناسبی داره و یکی از بهترین ها در ریبرثه، که این کاملا هم قابل حدسه.
در کل من توی داستان مشکلی نمیبینم، احساس میکنم همون چیزیه که یه بتمن فن نیاز داره؛ البته منظورم این نیست که فقط بتمن فن ها از این داستان لذت میبرن.
کاراکتر های زیادی توی شماره های آل استار بتمن حضور دارن ولی در آخر این خوده بتمن که برترین شخصیت پردازی رو داره و همین ثابت کننده عمق کاراکتر بتمنه.
طراحی آل استار بتمن در کنار طراحی سری بتمن در The New 52 و طراحی ایونت "امپراتوری مخفی" قرار داره، یعنی Top 3 طراحی های مورد علاقم.
کیفیت بالا ترجمه و ادیت عزیزان اسپایدی هم خیلی خوندن کمیک رو لذت بخش کرده و این کاریه که هر مترجم و ادیتوری نمیتونه انجام بده.
حالا فکر میکنم بهتره برم برای نمره دهی به بخش های کمیک:
داستان: 100%
طراحی: 100%
ادیت: 100%
ترجمه: 100%
باز هم تشکر از شما عزیزان.
نقل قول کردن
young spider
+1 #69 young spider 1396-03-24 19:50
قسمت سوم رو هنوز نخوندم ولی خب 3 تا از بهترین ادیتورها و یه مترجم دوست داشتنی کارش کردن . حتما تو این چند روزه قسمت 2 و 3 رو میخونم ( قبلا خوندم ولی به عشق ترجمه و ادیت دوباره میخونم و بدونید که منت نیستش ) و نقد مینویسم . از عادل و وحید و محمد هم خیلی تشکر میکنم ، چونهر روز کمیک های خوب به کلکسیون سایت اضافه میکنن . راک استار هم خودش میدونه چقدر دوستش دارم .
از همه بچه های سایت میخوام حداقل یه نگاه کوچکی به این سری بندازن ، کمیک های بدی نییست و پشیمون نمیشن .
نقل قول کردن
young spider
+1 #70 young spider 1396-03-24 22:32
به خاطر ایام امتحانات ، مفت خوانی جایز نیست . مفت خوان نباشید .
نقل قول کردن
mehran spidey
+1 #71 mehran spidey 1396-03-25 13:03
نقد شماره ۳ کمیک آل استار بتمن :
خب بالاخره تونستم امروز صبح بخونمش ، داستان همینجوری در حال پیشرفت هستش و این یکی از مزایای این کمیک به شمار میاد . راستش از نظر من این سری کمیک بتمن از آرک ( من گاتهام هستم ) بهتر بود گرچه من آرک ساختمان ها رو نخوندم و نمیدونم کیفیتش در چه حدیه .

یکی دیگه از نقاط قوتش اینه که با اینکه داستان تو گاتهام جریان نداره اما باز هم حال و هوای بتمن رو برای ما زنده میکنه وقتی این کمیک رو خوندم یاد کمیک های new 52 افتادم یادش بخیر اون موقع تنها کمیکی که از دیسی می خوندم همین بتمن new 52 بود واقعا خیلی دوستش داشتم چه از نظر داستانی و چه از نظر طراحی‌ ( با طراحی لباس بتمن خیلی کیف می کردم )

شخصیت پردازی این کمیک هم خیلی خوب بود و کارکتر های زیادی توی این قسمت وجود داشتند و نویسنده خوب تونست اون ها رو‌ به ما نشون بده ( یکی از مشکلاتی که من با بعضی از کمیک ها دارم همینه یعنی شخصیت تو داستان زیاده اما به طور یکسان بهشون توجه نمیشه حتی بعضی ها رو ما وقت تو یه صفحه میبینیم به طوری بعد یکم خوندن اصلا باور نمیکنیم که فلان شخصیت اصلا وجود داشته ! )

طراحی هم عالی بود راستش منو یاد طراحی های new 52 انداخت مخصوصا لباس بتمن که بسیار خوب هستش امیدوارم از این لباس تو فیلم های بتمن هم استفاده بشه .


خب بریم سر وقت نمره دهی :

نمره به داستان : 10 از 10 ( شخصیت پردازی عالی ، خط داستانی عالی کلا همه چیزش خوبه یعنی یه داستان درست و حسابی از بتمنه تو سری ریبرث‌ )

نمره به طراحی : 10 از 10 ( طراحی که دیگه محشره خداییش بهترین طراحی کمیک های بتمن رو داره جزئیات و چهره و فضای اطراف واقعا عالی کار شده )

نمره به ترجمه و ادیت : 10 از 10 ( ادیت و ترجمه سایت اسپایدی که دیگه شاهکاره واقعا ادیتور ها و مترجمای سایت ما نظیر ندارند از آقایان راک استار ، ترابی ، اویسی ، اسلامی و
اسد پور صمیمانه سپاس گزارم ;-) )
نقل قول کردن
mtm
#72 mtm 1396-03-25 13:41
تشکر و سپاسگذاری میکنم از مترجم و ادیتور این کمیک
از نظر ادیت این کمیک واقعا یک شاهکار بزرگه
چون ادیتش خیلی خیلی سخت بوده
ترجمه هم بسیار سنگین بوده چون متن این کمیک ، متن سختیه
خودم یادمه که موقع ویرایش ترجمه به سختی افتادم
در هر حال ممنون
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #73 Samwel Tarly 1396-03-30 12:55
امیدوارم تونسته باشم با ترجمه شماره 4 این سری باعث خوشحالی طرفداران شوالیه تاریکی شده باشم چون تنها دل خوشی من برای موندن تو این سایت خوشحال کردن کمیک فن های ایرانه حالا بخواد از طریق ترجمه کمیک یا خبر کار کردن باشه یا پست گذاشتن تو کانال تلگرام.
در ضمن من این کمیک رو چند ماه پیش ترجمه کردم و خیلی وقت بود که منتظر بودم رو سایت بیاد(هر چی باشه ادیتورها هم سرشون شلوغه و بهشون ایرادی وارد نیست بابت دیر کرد و همین که تو سایت موندن خیلی ارزش داره!) و از کاربران عزیز سایت تقاضا دارم حتما ترجمه من رو مورد نقد قرار بدن و ایراداتم هم بگن تا در ترجمه های بعدی بهتر باشم.
با تشکر
نقل قول کردن
Tara.Y
+1 #74 Tara.Y 1396-03-30 13:21
به نقل از agh:
امیدوارم تونسته باشم با ترجمه شماره 4 این سری باعث خوشحالی طرفداران شوالیه تاریکی شده باشم چون تنها دل خوشی من برای موندن تو این سایت خوشحال کردن کمیک فن های ایرانه حالا بخواد از طریق ترجمه کمیک یا خبر کار کردن باشه یا پست گذاشتن تو کانال تلگرام.
در ضمن من این کمیک رو چند ماه پیش ترجمه کردم و خیلی وقت بود که منتظر بودم رو سایت بیاد(هر چی باشه ادیتورها هم سرشون شلوغه و بهشون ایرادی وارد نیست بابت دیر کرد و همین که تو سایت موندن خیلی ارزش داره!) و از کاربران عزیز سایت تقاضا دارم حتما ترجمه من رو مورد نقد قرار بدن و ایراداتم هم بگن تا در ترجمه های بعدی بهتر باشم.
با تشکر

ترجمه شما خیلی خوب بود و من مشکلی در آن ندیدم
ولی مساله اینجاست که داستان دیگه داره کش پیدا میکنه و خسته کننده میشه
امیدوارم شماره بعدی، شماره آخر باشه
البته داستانش خیلی خوبه ها. ولی راستش یه مقدار کلیشه ای هستش . طراحی هم مثل همیشه عالی بود
نقل قول کردن
S. Mahdi
+1 #75 S. Mahdi 1396-03-30 16:09
نقد شمارهٔ ۴ کمیک "آل استار بتمن" (آرک بدترین دشمنِ من) :
این قسمت واقعاً عالی بود و برخلاف قسمت قبل (که چندان انتظاراتم رو برآورده نکرد) خیلی هوشمندانه بود. بریم سراغ نقد :
در این قسمت "اسکات اسنایدر" واقعاً گل کاشته و سعی کرده برخی حفره های داستانی قسمت قبل رو برطرف کنه و موفق هم بوده؛ مثلا در قسمت قبل محفل جغد ها حضور منطقی ای نداشتن، اما در این قسمت اسنایدر به خوبی توضیح میده که محفل جغد ها برای حفظ اسرارشون حاضرن. اسنایدر در این قسمت درباره کودکی بروس و هاروی هم بیشتر توضیح میدهد که بسیار هم به جا و خوب بود. همچنین در این قسمت اسنایدر با رو به رو کردن هاروی با دوچهره باردیگر پیچش های عمیق شخصیتی هاروی دنت رو نشان میده که بار دیگر ثابت میکنه که دوچهره یکی از بهترین دشمنان بتمن است. پایان این قسمت هم عالی بود و همه چی رو برای یک پایان بی‌نظیر برای این آرک آماده میکند. در روایت داستان هم که اسنایدر همیشه عالی بوده و در این قسمت هم مارا ناامید نمیکنه و کارش عالیه و به خوبی خواننده را در داستان غرق و جذب میکنه.
طراحی های "جان رومیتا جونیر" هم که فوق‌العاده و بسیار با جزئیات است و بسیار زیبا هر صحنه رو به تصویر میکشه و همچنین رومیتا از فضای صفحه و هر پانل نهایت استفاده رو برای روایت داستان میکنه که عالی ـست.
نمره به داستان : ۹/۵ از ۱۰
نمره به طراحی : ۱۰ از ۱۰

___

ترجمه : ترجمه آقای غفاری فوق‌العاده بود و معادل یابی خوب و به جایی داشت.( پ.ن : عباس قادری :D )
ادیت : ادیت چند تا مشکل داشت، مثلا توی کاور عبارت Rebirth ادیت نشده بود، توی خود کمیک هم Miles traveled ادیت نشده بود. جملات هم توی حباب ها فیت نبود. (البته ادیت مجموعاً خوب بود اما من از سایتی مثل اسپایدی که تمام کمیک های ترجمش ادیتشون عالیه انتظار بیشتری داردم.)
نمره به ترجمه : ۱۰ از ۱۰
نمره به ادیت : ۸ از ۱۰

تشکر ویژه از آقای غفاری (که با وجود مشغله های درسیش این کمیک رو با بالاترین کیفیت برامون ترجمه کرد) و آقای فخراحمد بابت ترجمه و ادیت این کمیک زیبا. خسته نباشید :-)
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#76 Spidey Reigns 1396-03-30 16:46
جا داره یه تشکر کنم از آقایان غفاری و فخر احمد برای گردآوردن این کمیک زیبا...
هنوز قسمت چهارم رو نخوندم ولی شماره 3 خیلی به مذاق من خوش نیومد...
چون داستان نسبت به شماره 1و2 افت قابل توجهی داشت...
ریتم شماره 3 یه جورایی حوصله سر بر بود...
نمره های من به شماره 3:
داستان:6/10
طراحی:8.5/10
ترجمه و ادیت:10/10
از آقایان راک استار، اسلامی، اسدپورو اویسی هم برای آماده کردن این شماره، تشکر میکنم...
نقل قول کردن
Rock star
#77 Rock star 1396-03-30 16:50
#74
نگران نباش قسمت بعدی قسمت آخر این آرکه و دیگه پرونده ی دو چهره بسته میشه.

-----------------------------
صرفاً برای اطلاع رسانی میگم ترجمه های شماره های 3 و 4 و 5 از قبل آماده بود منتها ادیتوری برای این عنوان نبود و تا به الان طول کشید ولی خب انگار داره الان ادیت میشه به هر حال چون من استارت پروژه رو زدم و من مسئولم بابت تاخیر ازتون عذر میخوام، البته این عوض شدن ادیتور ناگهانی بود و آقای اسلامی می تونست هم چنان ادیت کنه. الان تفاوت ادیت عادل اسلامی در اینجا مشخص میشه و من واقعاً از ایشون متشکرم که از ابتدای پروژه همراه من بود.

امّا در مورد شماره 4:
داستان و طراحی رو که نیاز به تعریف نمی بینم قبلاً در موردش صحبت شده و بیشتر دوست دارم در مورد ترجمه و ادیت نظر بدم.

ترجمه ی ارشیا جان که خیلی خوب بود و حتی زمانی رو که رفتم باهاش سر قسمت 4 صحبت کردم هم یادم هست و ایشون با وجود اینکه درگیر کنکور بود قبول کرد قسمت چهارم رو ترجمه کنه. تازه با وجود اینکه ویرایش نداشت ترجمه اش هنوز هم ترجمه ی قابلی بود و سطح خوبی داشت. خلاصه بهش خسته نباشید میگم و امیدوارم توی ترجمه های آینده اش همچنان موفق باشه.

در مورد ادیت بگم که مقداری نا امید شدم، خیلی جاها بازسازی نشده بود و کاور هم مقداری تو ذوق میزد، پاک کردن حبابا و جایگزین کردن شون هم خوب نبود. نمیدونم شاید به این خاطر باشه که عناوین قبلی سطح ادیت بالایی داشتن و کار این دفعه ی ادیتور به چشم نمیاد ولی بازم به عنوان اولین ادیت شون توی سایت اسپایدی جای قدردانی داره و از آقای فخراحمد متشکرم.
نقل قول کردن
mehran spidey
#78 mehran spidey 1396-03-30 22:56
نقد شماره 4 از کمیک آل استار بتمن :
خب اعتراف میکنم این قسمت بهتر از قسمت قبل بود و ضرباهنگ تند تری داشت از نظر من یه چیزی که تو کمیک ها و فیلم ها مهمه ضرباهنگه اگه ضرباهنگ یه کمیک کم باشه آدم حوصلش سر میره و حتی ممکنه کمیکو بذاره کنار ( این بیشتر برای کمیک هایی که صفحه شون زیاده صدق میکنه ) حالا بگذریم بریم سر اصل مطلب :

خب این قسمت از اون قسمت هایی بود که برخی از پیچش های داستانی رو برای ما حل کرد و به نوعی سردرگمی های قسمت قبل رو پوشش داد کلا اسنایدر تو این کار ها استاده ، در ضمن یه نسبتا فلش بکی هم از کودکی بروس و هاروی نشون داد که از نظر من خوب بود که تو کمیک قرار داشت و کلنجار هایی که هاروی با چهره دومش میره واقعا عالی بود ، خداییش این دوچهره ابر خبیث معرکه ای هستش فقط نمی دونم چرا از پتانسیلش تو فیلم ها به خوبی استفاده نکردن تو شوالیه تاریکی هم از نظر من باید نقش پر رنگ تری می داشت چون شخصیت پر ابهتی هستش

در کل این آرک قسمت بعدش آخرین قسمته و فکر می‌کنم آخرین قسمت از این کمیک باشه که ترجمه و ادیت میشه پیشنهاد میکنم تا آخرش این کمیک رو دنبال کنید چون واقعا جذابه

نمره به داستان : 10از 10 ( این قسمت از قسمت قبلی خیلی بهتر بود و پیشرفت های خیلی زیادی داشته فکر‌میکنم پایان هیجان انگیزی داشته باشه )

نمره به طراحی : 10 از 10 ( جان رومیتا جونیور که دست پرورده پدرش هستش و ازش بعیده که نمره زیر 10 بگیره :-* )

نمره به ترجمه و ادیت : 10 از 10 ( ترجمه آقای غفاری که دیگه حرفی واسه گفتن نداره کلا‌ با ترجمه شما کیف می کنم و همچنین ادیت آقای فخر احمد که عالی بود واقعا ، خسته نباشید ;-) )
نقل قول کردن
REfan
#79 REfan 1396-03-30 22:56
سلام کمیک فنای عزیز، نیما فخراحمد هستم. به علت مشغله های زیاد فرصت نمی کنم نظر بدم متاسفانه. بگذریم.
اولین کمیکی که ادیت کردم رو ببینید لطفا، اشکالات رو بهم بگید تا اگه قسمت شد بازم ادیت کنم بتونم بهتر ادیت کنم و رضایت شما رو جذب کنم. البته این متوجه شدم که این ادیت در حد بقیه ی ادیت ها نبود، اما خب دلیلش تجربه اولم و همچنین درگیری های تحصیلی زیادی که این مدت دارم بود. خوشحال می شم اشکالات رو ذکر کنید که در آینده پیشرفت کنم.
پ.ن: در بدترین حالت ممکن نقد کنید که بتونم بهترین رو تحویل بدم :lol:
نقل قول کردن
Bardya
#80 Bardya 1396-04-04 11:22
با سلام، بنده خودم چون واقعا این سری کمیک رو خیلی دوست دارم به خودم گفتم حیفه حداقل برای ادیت این کمیک یه بررسی انجام بدم،چون واقعا ادیت این کمیک بنظرم از اون هاست که خیلی در درک داستان تاثیر داره.
فقط ببخشید یکم دیر شد،به دلیل مشغله هایی که داشتم نتونستم زودتر نقد کنم...
خب علت علاقه من به این سری کمیک 3 چیز بود:
1. روایت خوب و تعامل شخصیت ها
2. ترجمه روون و عالی جناب راک استار و همینطور جناب غفاری در این شماره
3. ادیت خیلی عالی جناب اسلامی
حتما خودتون میدونید که این سری در مقایسه با کمیک های هم سطح ترجمه و ادیتش واقعا سخت و طاقت فرسا بود!
در شماره های قبلی جناب اسلامی به بهترین نحو این کمیک رو فارسی سازی کرده بودند، و واقعا ایرادی درش نبود
ولی خب در این شماره که ادیتور عوض شده یکم ادیت توی ذوق میزنه...
بخاطر این که جناب فخراحمد گفتند حتما از ایرادات این ادیت بگیم منم هر ایرادی که دیدم رو اینجا میگم که انشالله در ادیت های بعدی برطرف بشه :-)
نکته: من سعی میکنم ادیت این شماره رو با شماره های قبلی بررسی و مقایسه کنم چون شماره های قبلی بی نقص بودند.

1. کاور
خب اول از همه میرم سر کاور
اول اینکه کیفیت کاور خیلی توی ذوقم زد،بهتر بود که از اون روش با کیفیت کردن کاور که بقیه دوستان ادیتور ازش استفاده میکردن استفاده کنی.
لوگو هم بد نیست ولی به پای لوگوی شماره های قبلی نمیرسید و بهتر بود از ادیتور قبلی لوگو رو میگرفتید. و اون چیدمان اسم مترجم و ادیتور هم خیلی بد بود،چه از لحاظ فونت و جایگیری و همینطور نیاز بسیار زیاد به استرک.

2. حباب ها
کلا 99 درصد حباب ها جملات داخلشون به صورت صحیح جایگزاری نشدند و بسیار توی ذوق میزنه،فونت حباب ها هم زیاد مناسب نیست و بهتر بود از فونت قبلی استفاده میکردید.

3. بیرون حباب ها
همینجا بگم شما واقعا در این زمینه بسیار بسیار بسیار خوش شانس بودی
چون اصلا بیرون حبابی که پشتش بخشی از طراحی محیط باشه رو این کمیک نداشت بر عکس شماره قبلی
فقط اون یبرون حباب اعلام موقعیت رو داشت که خیلی آسون بود
خیلی آسون!
یعنی با یک براش و یک فونت مناسب همه چیزش حل بود
همونطور که در ادیت های قبلی میبینید.
من خودم درسته اون زمان عضو سایت نبودم ولی این سری رو به شدت از این سایت دنبال میکردم و شیفته ادیت جناب اسلامی شده بودم
چون با این حجم از سختی بازسازی هایی که انجام میدادند و سایر کارهای ادیتشون محشر و بی نظیر بود
و یکم جا خوردم از کیفیت ادیت این شماره.
امیدوارم در ادیت های بعدی همه این مشکلات حل بشه
ببخشید که یکم بیش از حد رک بود :-*
فقط بگم سعی کنید نکاتی که گفتم رو رعایت کنید و از ادیت شماره های قبلی هم الگو برداری کنید.
من خودمم تازه ادیتور شدم امیدوارم در کنار هم بتونیم به بهترین شکل به ادیت سایت کمک کنیم :-)
نقل قول کردن
spider parker
#81 spider parker 1396-04-12 13:40
نقد شماره 1 از کمیک آل-استار بتمن :

حقیقتا عنوان ALL-STAR برازنذه این کمیکه (!) چرا که دو ستاره و اسطورهء بزرگ روی این داستان کار می کنند .

خیلی وقت بود میخواستم این کمیک رو مطالعه کنم اما بنا به دلایلی موفق به خواندن این کمیک نشدم ، تا اینکه امروز دلو زدم به دریا و رفتم سراغش (البته چند وقت پیش بود که شماره 1 رو خوندم اما انقدر بی دقتی در خوندنش به خرج دادم که دُرست حسابی نفهمیدم قضیه چیه ! :lol: )

داستان این سری تنوع زیادی نسبت به سری های دیگه داره و این تنوع لازم بود . به شخصه برای خودم ، دیدنِ بتمن که فقط در شهر گاتهام به فعالیت های قهرمانانش ادامه میده ، خسته کننده شده بود و به خوندن این کمیک نیاز داشتم .

من کاملا از ایده این داستان استقبال میکنم چرا که اسطوره ای به نام اسکات اسنایدر نویسنده این کمیکه و طبق معمول جز داستان شاهکار انتظار نمیرفت ! انتخاب کردن دو چهره هم بعنوان خبیث اصلی هم فکر خوبی بود.
از نظر من دو چهره کاریزمای شخصیتی بالایی داره و کاملا متناسب با اتمسفر و فضای این داستانه .

طراحی هم عالی بود مخصوصا صحنه های نبرد . اصلا مگه میشه طراحی های جان رومیتا جونیوربد باشه ؟!

ترجمه هم بسیار عالی و روان بود من در طول خواندن کمیک به جملهِ گنگی بر نخوردم ، خسته نباشید راک استار جان.
ادیت هم عالی بود ، خسته نباشید عادل خان. ;-)

داستان : 10 از 10
طراحی : 10 از 10
ترجمه و ادیت : 20

با تشکر از جناب راک استار ، جناب اسلامی و استاد ترابی .
نقل قول کردن
spider parker
#82 spider parker 1396-04-12 14:54
نقد شماره 2 از کمیک آل-استار بتمن :

راستش من انتظار بیشتری نسبت به چیزی که در شماره 2 دیدم ، داشتم .
اما هنوز جذابیت داستان از بین نرفته و هنوز کلی صحنه های باحال و غافلگیر کننده در این شماره وجود داره.

از اونجا که این شماره بیشتر رو جنبه های اکشن تمرکز داشت بنابراین نقد کردنش کمی سخته . ولی خب این داستان به ما نشون داد بتمن بیخیال بشو نیستش ! و هرکاری میکنه تا هاروی اصلی رو دوباره و برگردونه . با تمام سختی هایی که در روبرو داره .

طراحی هم خارق العاده بود و استاد رومیتا جونیور در صحنات اکشن سنگ تموم گذاشتم بود.
بنظرم تنها نقطه ضعف شماره دوم ضرباهنگ کند داستان بود .

ترجمه و ادیت هم محشر بود واقعا ادیت و ترجمه این کمیک خیلی سخته.
باتشکر از جناب راک استار , جناب اسلامی و جناب ترابی .

داستان : 8/5 از 10
طراحی : 10 از 10
ترجمه و ادیت هم 20
نقل قول کردن
spider parker
#83 spider parker 1396-04-12 18:41
نقد شماره ۳ کمیک آل-استار بتمن :

این شماره نسبت به شماره قبل پیشرفت نسبتا خوبی داشت .
ضرباهنگ داستان پیشرفت کرده و روایت داستان روند سریع تری رو طی میکنه. حضور موثر و بجای دوک هم از نکات مثبت داستان محسوب میشه .

بست و گسترش دادن رابطه بروس و هاروی از دوران کودکی و نوجوانی هم باعث جذابیت بیشتر داستان میشه . من خیلی خوشم اومد ، ایده جالبی بود . شخصیت پردازی ها هم بسیار عالی و وفادار به ذات شخصیت ها هستش .

طراحی های افسانه ای جان رومیتا جونیور هم که دیگه نیازی به تعریف نداره !
در عین سادگیش ، پرجزئیات و جذابه .

ترجمه هم گیرا و روان بود و از نظر من ایرادی بهش وارد نیست. ادیت هم خیلی خوب بود و بقول معروف کار تر و تمیزی رو ارائه کردید . 8)

با تشکر از آقایان راک استار ، عادل خان ، وحید رضا اویسی ، محمد اسدپور استاد ترابی بابت ترجمه و ادیت. ;-)

داستان : 9 از 10
طراحی : 10 از 10
ترجمه و ادیت : 20
نقل قول کردن
spider parker
#84 spider parker 1396-04-12 19:11
نقد شماره 4 کمیک آل-استار بتمن :

داستان شماره 4 خیلی خوب پیشرفت ، انتظاراتم رو بر آورده کرد و دیگه الان انتظار یه پایان عالی رو دارم .

اولاً از همه شخصیت پردازی دوگانه و کاریزماتیک هاروی دنت/دوچهره منو بیشتر از هر چیز به خودش جذب کرد .
واقعا از اون بحثی که خودِ هاروی و دو چهره انجام دادند لذت بردم .

دوماً این شماره هم مثل شماره قبل ضرباهنگ نسبتا خوبی داشت و همین مسئله هم باعث میشه خواننده حوصلش سر نره و در کل داستان ، خسته کننده نباشه .

سوماً طراحیش هم طبق معمول محشر و استادانه بود ! یعنی به نظر من هر کی از این کمیک خوشش نمیاد حتی بخاطر طراحیشم که شده باید بخوندش.
انصافاً طراحی این کمیک مجذوب کنندس .

ترجمه هم عالی بود خسته نباشید جناب غفاری .
اما ادیت کمی مشکل داشت که انشاالله در شماره های بعدی بهتر میشه بهرحال خسته نباشید جناب فخراحمد ( ایرادات ادیت رو نگفتم چون راک استار عزیز بهش اشاره کرده )

با تشکر از جناب غفاری ، جناب فخر احمد . ;-)

داستان : 9/5 از 10
طراحی : 10 از 10
ترجمه : 10 از 10
ادیت : 8 از 10
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#85 Samwel Tarly 1396-05-12 18:21
خوشحالم که این ارک هم تموم شد و از اقایان بهنام احمدی و حسین دارابی برای اماده کردن شماره 5 ممنونم و دستتون درد نکنه واقعا زحمت کشیدید و انشاالله هر وقت کمیک رو خوندم حتما نقدش رو بنویسم.
جا داره یه تشکر ویژه از اقای بهنام احمدی بابت ترجمه این شماره داشته باشم و با این که تصمیم گرفتن از سایت برن ولی باز شماره 5 رو اماده کردن و این واقعا جای تقدیر داره و خیلی ازش ممنونم و به شخصه خیلی دلم برای کامنتهایی که در سایت قرار میداد تنگ شده ولی ایشون هم مثل خیلی های دیگه تو این 4 سال و خرده ای از تاسیس سایت میگذره رفتن و براشون ارزوی موفقیت می کنم و اگه از من دلخوره از خودش و اخوی گرامیش معذرت میخوام.
به اقای دارابی هم تبریک میگم که با این کمیک فعالیتشون رو در جمع ادیتورهای اسپایدی علنی کردن و ازشون ممنونم و امیدوارم یک روز باهاش یه کمیک ترجمه کنم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید