نخستین جزئیات داستانی شایع شده از فیلم اختصاصی "چهار شگفت‌انگیز" (Fantastic four) ، "انتقام جویان 5 " (Avengers 5) و "انتقام جویان 6" (Avengers 6) !!!

نخستین جزئیات داستانی شایع شده از فیلم اختصاصی "چهار شگفت‌انگیز" (FANTASTIC FOUR) ، "انتقام جویان 5 " (AVENGERS 5) و "انتقام جویان 6" (AVENGERS 6) !!!

گزارشات تأمل برانگیز از فیلم اختصاصی پیش روی "چهار شگفت انگیز" و شایعات متقارن با ایده های داستانی موردانتظار ما از قسمت پنجم و ششم "انتقام جویان" ...!!!

 

ناگفته پیداست که فیلم اختصاصی دیرینه "چهار شگفت‌انگیز" (Fantastic four) ، که به خاصه موردانتظار عاشقان و خوره های دنیای مارول کامیکس است از یک طرف ، و قسمت پنجم و ششم دیوانه‌وار موردانتظار انتقام جویان با عناوین "سلسله کنگ" (Avengers : The Kang dynasty) و "جنگ های پنهان" (Avengers : Secret wars) که وجود عاشقان مجنون را برمی انگیزد از طرفی دیگر ، وحشتناک موردانتظار ماست ، و این حقیقت شامل تمام ابعاد و سطوح و حتی کوچکترین وجوه متعلق به این اقتباس های دیوانه‌وار میباشد !!! (هنوز ، با تمام اطمینان قلبی‌ای که دقیقا بعد از "پایان بازی" به وقوع اقتباس "جنگ های پنهان" به عنوان پایان معطوف سری انتقام جویان در کتاب بعدی MCU داشتم‌ ، واقعاً باورنکردنیه که رسماً تایید شده !!! رسماً به عنوان پایان کتاب و عصر دوم دنیای سینمایی مارول ، و پایانی عظیم و حتی عظیم تر از پایان بازی برای آغازی عظیم تر و دیوانه‌وار تر از قبل ...!!! همون جنگ های پنهان ماندگار دنیای کمیک !!!)

حال بدون مطلعی به سراغ اصل مطلب میریم !
اول از همه به مانند همیشه لازم به ذکر هستش که منبعی که شایعات محوری نخستین اقتباس اختصاصی چهار شگفت‌انگیز در دنیای سینمایی مارول از آن سرچشمه میگیرد بسیار قابل‌تأمل و با سابقه‌ای نسبتا قابل‌اطمینان میباشد (که بارها در گزارشات مطرح شده در کانال رسمی تلگرام اسپایدی ، مثلا در اینجا ، به آن پرداخته و بر روی آن تاکید کرده‌ایم) ؛ پس میتوانید با همان اطمینان غالبی به آن نگاه کنید که دیگر گزارشات مکرر ارائه شده و پرداخته شدهِ سرچشمه گرفته از این منشأ را مد نظر میگیرید .

نخستین پاره از این گزارش با محوریت فیلم اختصاصی پیش‌روی چهار شگفت‌انگیز در MCU در حقیقت بر صحت شایعه‌ای که به تازگی منتشر شده تاکید میکند که خود ، از سوی منبعی منتشر شده که موقعیت اش در بازه های زمانی اخیر نمودی تأمل برانگیز داشته است و به اثبات رسیده که بعضا سرچشمه های گزارش های این منبع اعتباری قابل‌توجه دارند (برای نمونه ، در آستانه بودن انتشار تریلر جدید "مردعنکبوتی : در سرتاسر دنیای عنکبوتی" ، یکی از آخرین گزارشات و شایعات منتشر شده توسط اوست که در ادامه به صورت رسمی تایید شد !) ؛ این بخش از گزارش تاکید میکند که فیلم اختصاصی چهار شگفت‌انگیز در گذشته و دهه 60 میلادی (حدود 60 سال پیش در خط زمانی جاری MCU !) جریان خواهد داشت !!! آنها در طول زمان سفر خواهند کرد و یک گروه "زمان گم کرده" (خارج از زمان خود) خواهند بود . (همانگونه که انتظار میرفت) "دکتر دووم " (Doctor doom) شرور اصلی فیلم نخواهد بود .

کنگ mcu

""کنگ" (همانگونه که تا حدودی انتظار میرفت !) در فیلم حضور خواهد داشت ، اگرچه شرور اصلی فیلم نخواهد بود . نقش او در سیر روایت ، پیوند گروه چهار شگفت‌انگیز با دو اثر پیش‌روی "انتقام جویان (Avengers) میباشد .

در نهایت به صورت تلویحی اشاره شد که (مطابق با تایید رسمی "کوین فایگی") فیلم اختصاصی دیرینه "چهار شگفت‌انگیز" در دنیای سینمایی مارول اساساً و از نگاه صددرصد یک داستان سرگذشت و اریجین (Origin story) نخواهد بود ، اما المان ها و یا چهارچوب های روایی بر محور این جنس و گونه از داستان‌سرایی ، در این اقتباس پیش‌رو از بزرگترین خانواده دنیای کمیک های مارول وجود خواهد داشت !!

 ***

سلسله کنگ

شایعات پیرامون قسمت پنجم و ششم انتقام جویان از سوی منبعی متفاوت منتشر شده است که دارای درجه نسبتا پایینی از اعتبار میباشد (اگرچه نقاط خاصی در سابقه اطلاعات شایع شده توسط این منبع وجود دارد که در نهایت ماجرا صحت آن جریانات به ثبت رسیده است !) و اساساً باید صرفاً تحت عنوان خام شایعه موردتوجه قرار گیرد ، اما در حقیقت این ذات و بطن این اطلاعات و شایعات و همگرایی آنها با باور های پیشین ماست که بیش تر از هرچیز دیگری آنها را (حدودا و تلویحاً) قابل‌توجه و موردنظر ما در این مقاله قرار میدهد .

اولین چیزی که از سوی Heavy Spoilers مطرح شده است به پیشینه داستانی (Backstory) "کنگ" مرتبط میشود ؛ درواقع اینکه "انتقام جویان 5" با عنوان "سلسله کنگ" (Avengers : Kang dynasty) ، به پشت پرده پیشینه داستانی متمرکز بر کنگ فاتح میپردازد و در طی این عمیق شدن ، دنیاهای بیشماری که در سرتاسر مولتی‌ورس توسط او فتح شده است به تصویر کشیده میشود . در ادامه قویترین قهرمانان زمین ، انتقام جویان گرد هم می‌آیند تا با کنگ مقابله کنند ، و در این میان پشتیبانی هایی از کنگ دنیای اصلی (616) دریافت میکنند ؛ کنگ دنیای اصلی یا همان "ناتانیل ریچاردز" (!) که همان "آنکه باقی میماند" (He who remains) میباشد و در اختتامیه فصل نخست "لوکی" (Loki) به تصویر کشیده شد !

همانطور که انتظار میرود ، قهرمانان ما شکست میخورند و این آنها برمی انگیزد که به دنبال این رویداد در قسمت ششم "انتقام جویان" با عنوان گرمابخش "جنگ های پنهان" (Avengers : Secret wars) ، به سرتاسر دنیاهای موازی سفر کنند تا گروهی عظیم و فراقدرتمند از بزن بهادر های مولتی‌ورس مارول و عناوین بزرگ و برجسته دنیاهای مارولی دیگر که شامل فرنچایز های سابق برجسته اقتباس شده از دنیای کمیک بوک های مارول نیز میشود ، به ویژه "مردان ایکس" (X-Men) و "چهار شگفت‌انگیز" (Fantastic four) سال 2005 و 2007 !!! (این یکی از اون جریانات قابل‌تأمل مورد باور ما هستش که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم ! جریانی که به دلایل متعدد از مدت ها پیش به آن باور و بر آن دیوانه وار تاکید داشتیم ! در انتها مجدداً گذری نهایی به این جریان میزنیم !)

حمسه مارول

در ادامه نکته‌ای که به دنبال شایعه‌ای همراستا مطرح میشود ، ایده اولیه در خصوص تصور مفهومی و مقیاسی عظیم ترین و معطوف ترین سکانس "جنگ های پنهان" میباشد که در نگاهی اولویه قرار است که به شکل قابل‌توجهی کوچکتر از سکانس عظیم و ماندگار "پورتال ها" (Portals) در "پایان بازی" باشد ...!!!

مردان ایکس mcu

و در انتها ، جریان مطرح شده از سوی این منبع به قرارداد بازیگران برخی از قهرمانان مولتی‌ورسی از جمله ایکس‌من اشاره میکند که برای عصر پسا-"جنگ های پنهان" تنظیم شده است ؛ اینکه (درست به مانند سری به یادماندنی جنگ های پنهان به قلم "جاناتان هیکمن") دنیایی جدیدی و در حقیقت ، MCUیی جدید شکل خواهد گرفت که آغاز روایت کتاب سکم و عصر تماماً جدید دنیای سینمایی مارول میباشد و بستر و پایه‌ای برای حضور کارکترهای قلمروی ایکس‌من (با برخی بازیگر های برجسته فرنچایز قدیمی ...!) و دیگر پهلو های دنیای مارول خواهد بود !!!!!!!!! (این هم دومین جریانی که از مدت ها پیش مورد باور ما بوده و در ابتدا به آن اشاره کردیم !!!)

 

***

مارول استودیوز ایکس من

این هم از پایان این مجموعه شایعات ! صرفاً تصور اولویه این جریانات و خطوط داستانی برای ما جنون‌آمیز است ! در نهایت اگر بخواهم فعلاً به طور خیلی مختصر به این جریانات قابل‌تأمل مذکور که به دلایل متعدد از مدت ها پیش مورد باور ما بوده اشاره کنم ، باید بگویم که حضور معطوف و فرجام‌بخش کارکتر های محوری فرنچایز های سابق اقتباس شده از دنیای کمیک های مارول ، علی‌الخصوص و به ویژه فرنچایز پر افت و خیز و عنوان‌دار ایکس‌من (و به دنبال آن سه‌گانه مردعنکبوتی "سم ریمی" ، سری "مردعنکبوتی شگفت‌انگیز" ، سری ارجینال "چهار شگفت‌انگیز" و هیومن تورچ کریس و ...!! وای !!!) تقریباً از تمامی جوانب و ابعادی که بتوانید تصورش بکنید یک اتفاق و واقعه‌ای بس خارق‌العاده ، عظیم و دیوانه‌وار میباشد که در حکم یک فن-سرویس عظیم (در حد و اندازه "راهی به خانه نیست" !!!) ، یک جشن فرجام‌بخشی و اصطلاحا یک "Send off" تمام عیار ، نه تنها اختتامیه ای باشکوه و به مراتب عظیم تر در قیاس با "پایان بازی" برای کتاب دوم دنیای سینمایی مارول به ارمغان می‌آورد ، بلکه در روایتی مطلقاً بهت‌برانگیز و بی همتا عدالت را برای فرنچایز های قبلی مارولی در نقطه‌ای عطف و فرجام‌بخش به پایانی تاریخی میرساند ، که خود این پایان ، آغازی بر دنیا و خط زمانی جدید MCU و عصری تماماً جدید (عصری نوین تر و دگرگون شده تر از آغاز عصر پسا-"پایان بازی" ...!!) میباشد (بتل ووردِ MCU و ...!) که خود متمرکز بر ورود و افتتاحیه رسمی و مستقیم ایکس‌من و نژاد جهش‌یافته (Mutants) در دنیای سینمایی مارول خواهد بود !!!!!
آیا باور های ما به "حماسه جهش‌یافته ها" (Mutant Saga) ختم خواهد شد ؟!! کتاب و عصر سوم دنیای سینمایی مارول (بعد از "حماسه ابدیت" و "حماسه مولتی‌ورس") با محوریت جهش‌یافتگی و MCUی جدید ...؟!! این خلاصه ترین حالت بود ! منتظر گزارشات و شایعات آینده که رفته رفته تکه های گوناگون پازل ما را تکمیل میکنند باشید
!

 

 نظرات خود را با ما در میان بگذارید ...

 

مطالب مرتبط:

10 خط زمانی احتمالی که ممکنه پس از وقایع فیلم "پایان بازی" در MCU ایجاد شده باشه!

داغ داغ! کمیک کان 2019: فیلم ها و سریال های فاز 4 دنیای سینمایی مارول فاش شد!

خبرهایی از فیلم های فاز 4 مارول!

10 داستان مارول که شما را برای فاز چهارم MCU آماده میکنند

خبرها و شایعات جدید از فیلم "مردعنکبوتی 4"

خبرهای داغ و مهم درباره فیلم های آینده مارول

15 حقیقت مهمی که باید درباره «کانگ فاتح» بدانید

15 خبر و شایعه ای که درباره فاز 4 دنیای سینمایی مارول میدانیم!

20 فیلم بعدی مارول پس از انتقام جویان 4 چی هستند؟

15 داستان کیهانی – حماسی برتر مارول 

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Re_za
#1 Re_za 1401-09-15 07:12
وای خدا دوباره شروع شد :eek: یادش بخیر چه هیجانی داشتیم سر حماسه ی بینهایت و حالا دوباره قراره مارول یه تکون اساسی به سینما بده. برید کنار که سرورتون داره میاد ;-)
نقل قول کردن
AP-omega
#2 AP-omega 1401-09-15 17:44
سکرت وارز بدون FF قابل تصور نیست. امیدوارم این دفعه برنامه فنتستیک فور تو MCU خوب پیش بره.
نقل قول کردن
best of the best
#3 best of the best 1401-09-15 21:35
Here we go again ...
;-)
نقل قول کردن
the Batman
#4 the Batman 1401-09-15 21:36
مارول خیلی توقع ازش بالاس ولی فقط ماروله که میتونه رو دست خودش بلند بشه
نقل قول کردن
Tony Stark
#5 Tony Stark 1401-09-16 06:10
عجب چیزی بشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

43

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45