موریسون از دست کمیک های سبک "دارک نایت" خسته شده

گرنت موریسون

نمیدونم ایا کسی یادش میاد که تو این سایت میگفتم سالهاست دیگه مثل سابق با کمیک های ابرقهرمانی حال نمیکنم؟

کسی یاشد میاد که میگفتم مرد عنکبوتی التمیت رو  دوست ندارم چون زیر نظر یک سازمان دولتی مثل "شیلد" کار میکنه؟  یادتونه میگفتم دوست دارم اسپایدرمن همچنان دست سونی باقی بمونه چون دوست ندارم مثل اونجرز زیر نظر نیک فیوری کار کنه و یه جورایی بشه یه ابرقهرمان دولتی؟ (اگر خوب بگردید لابه لای کامنت های این سایت پیداشون میکنید)

حالا خبری منتشر شده که با خوندنش جیگرم حال اومد! البته این خبر مربوط به سایت ما نمیشه  ولی وقتی خوندمش دیدم دقیقا حرف دل منو میزنه . بنابراین لازم دیدم حتما براتون ترجمه اش کنم :

چند وقت پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گرانت موریسون (Grant Morrison)، نویسنده مطرح و برجسته دنیای کمیک که داستان های فوق العاده زیادی هم برای مارول و دی سی خلق کرده میخواهد کمیک های جدیدی تحت برای "قصه هایی از هند" خلق کند. این خبر خیلی ها رو شوکه کرد و از خودشون پرسیدند چرا موریسون که اینهمه تو بازار کمیک های غربی موفقیت کسب کرده میخواد همچین داستان هایی کار کنه؟ چرا یهو سر از شرق دراورده؟ چرا میخواد تم های شرقی رو با المان های ابرقهرمانی ترکیب کنه؟

به نظر میرسه موریسون میخواسته برای مدتی هم که شده از فضای غالب کمیک های ابرقهرمانی آمریکایی فاصله بگیره. او احساس میکنه که نسل فعلی کمیک ها در کشور آمریکا در واقع پاسخی مستقیم هستند به جوادث تروریستی یازده سپتامبر سال 2001 . او عقیده داره که این نوع داستان ها دیگر برایش حالب نیست.

موریسون در مصاحبه اختصاصی خود با سایت comicbook.com  میگوید: "فکر میکنم ابرقهرمانان قبلا جور  دیگری بودند. یعنی آدم هایی بودند که شبها از خونه بیرون میزدند تا دنیا را جای بهتری کنند. ولی الان به نظرم مامورین شرکت های سرگرمی سازی که ذهنیت نظامی دارند شده اند. از وقتی مارک میلار کمیک های Ultimates را نوشت  (که منبع اصلی دنیای سینمایی مارول بوده)   اونجرها دیگر برای دولت کار میکنند. بتمن هم در فیلم های کریستوفر نولان یک سرباز است. او تجهیزات نظامی میپوشد و ماشین های نظامی دارد. برای من این جور داستان های کاملا کلیشه ای شده اند. برای مدتی جالب بودند ولی بیش از حد دوام اورده اند و من دیگر از این ایده خسته شده ام. دنیای کمیک جوری شده که انگار بهترین ابرقهرمانان آنهایی هستند که بتوانند نسخه متخاصمانه از ارتش و مامورین نظامی را نشان دهند".

مشکل اینه که الان اوضاع برعکس شده و بر خلاف سابق الان این فیلم های سینمایی هستند که روی کمیک ها تاثیر میگذارند. یعنی الانم  اعضای اونجرز به نوعی در کمیک ها مامور دولت هستند. یا مثلا ظاهر "زرهی" بتمن بر ظاهر سنتی او غلبه کرده و ما این را در کیمک های بتمن که پس از Flashpoint چاپ شده اند میبینیم. این ذهنیت و بتموبیل های تا دندان مسلح بتمن حتی در کمیک های اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو هم دیده شده اند. الانم که بتمن کاملا تبدیل شده به یک مامور دولتی زرهی.

موریسون گفت که در کمیک جدید خود به نام  Avatarex (که برای قصه هایی از هند خلق میکند) میخواهد از این حال و هوا فاصله بگیرد و کاری کند که به جای عناصر مادی به جنبه های عرفانی تر میپردازد. او به یکی از بهترین کمیک های خود یعنی All Star Superman اشاره میکند و میگوید: " برای من همه چیز برمیگرده به اونجایی که سوپرمن بچه ای را روی پشت بام نجات میدهد. بعد از این لحظه بچه های واقعی نزد من آمدند و به من گفتند که با دیدن آن از خودکشی صرف نظر کرده اند. برای من همین کافیه . این نشون میده که سوپرمن برای اینکه بتونه تغییرات مثبت ایجاد کنه حتما لازم نیست که  واقعی یا رئالیستی باشه. سابق کمیک ها اینجوری بود. روی زندگی ها تاثیر میزاشت. حالت آموزشی داشت. ابرقهرمان ها انگار داشتند کارهای مفید تری میکردند ولی الان انگار فقط میخوان تو فیلم های بلاک باستر بجنگند"

واقعا ممنون ازت آقای موریسون. حرفهای دل منو زدی. کاش همه متوجه منظور من و شما میشدند. کاش به قول شما ابرقهرمانان هنوز  "آدم هایی بودند که شبها از خونه بیرون میزدند تا دنیا را جای بهتری کنند" و ای کاش ابرقهرمان ها مجبور نبودند بیخود و بی دلیل "واقعی" و "رئالیستی" شوند.... ما همون ابرقهرمان های سابق خودمون رو میخواهیم. با همون خصوصیت های اغراق آمیز و قهرمانانه کمیک بوکی. نه این ورژن های جدید که سعی میکنند تا جای ممکن "منطقی تر"، "علمی تر"  و البته "واقعی تر" باشن تا بهشون بگن شخصیت های برتر!

 

منبع:

Avatarex Creator Grant Morrison Is "Bored" With Dark Knight-Style Superhero Stories

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

MohammadThanos
#1 MohammadThanos 1394-04-25 21:46
بسیار جالب بود.
نقل قول کردن
mtm
+2 #2 mtm 1394-04-25 21:50
یادم رفت اینو بگم ...
موریسون نویسنده یکی از بهترین کمیک های بتمن (و کمیک محبوب من) یعنی "گوتیک" است
این کمیک را در سایت ترجمه کرده ایم:
bit.ly/2WBA16A
نقل قول کردن
Artemis
#3 Artemis 1394-04-25 22:22
واقعا دمش گرم...حرف دل خیلیا رو زد

حالا آدم اونجرز تحت نظر شیلد رو میتونه تحمل کنه،دیگه با اسپایدی و بتمن و...چیکار کنیم؟؟؟

اینقدر هم داستان ها با تهدید های خطرناکتر چاپ میشه که دیگه عملا دزدی و...تهدید محسوب نمیشه تو داستانا
نقل قول کردن
batspider
+2 #4 batspider 1394-04-25 22:30
خیلی قشنگ صحبت کرده.
وقتی به فیلم های ریمی فکر می کنم دقیقا همین حالت رو داشت مردعنکبوتی به رادیو پلیس گوش میداد و به مردم کمک میکرد . تو کمیک ها هم اشنایی کامل ندارم چون تازه یک ساله به صورت جدی کمیک می خونم اما تو سوپرمن سیکرت اورجین اون قسمت که به اون بچه که دوچرخش خرابه کمک میکنه رو خیلی دوست دارم

البته لباس بتمن جدید از اون قاعده لباس زرهی جداست .تازه یکسری به خاطر همین با لباس مشکل داشتن

فکر کنم بحث تغیر حالات و روحیات مردمه . مردم دوست دارن که این طور باشن . خیلی ها دوست داشتن اسپایدی زیر نظر دولت کار کنه . برای همین اون افتضاح کارتون التیمیت اسپایدرمن به وجود اومد. در کل سلیقه ها تغیر کرده .
نقل قول کردن
حسین دادک
-3 #5 حسین دادک 1394-04-25 22:32
اتفاقا به نظرمن رئالیستی و علمی بودن بهتره.
اینجوری میشه راحت تر باور کرد. اما اینکه زیرنظر یکی کار کنن واقعا مسخره ست.
نقل قول کردن
batspider
+3 #6 batspider 1394-04-25 22:39
به نقل از Superior_Hosein:
اتفاقا به نظرمن رئالیستی و علمی بودن بهتره.
اینجوری میشه راحت تر باور کرد. اما اینکه زیرنظر یکی کار کنن واقعا مسخره ست.


من یک بار گفتم بازم میگم
ما کمیک رو برای این می خونیم که از دنیای واقعی دور باشیم
بریم تو تخیلات خودمون و با ابرقهرمان ها همراه بشیم
دنیای واقعی که داریم توش زندگی کنیم باید یخورده ازش فاصله بگیریم.کمیک یه راه برای دور شدن از این واقعیت هاست .
البته هرکس نظری داره و نظر شما محترمه ;-)
نقل قول کردن
young spider
+1 #7 young spider 1394-04-25 22:42
من به شخصا که سنم کمه ، همون ابرقهرمانی رو دوست دارم که تکی ( گروهی هم خوبه ولی ابرقهرمانانی مثل ثور و کاپ) برن بیرون با آدم بد ها بجنگن.
انصافا کی دوست داره اسپایدی از شیلد دستور بگیری بره با ویلن های درجه ۳ مارول بجنگه یا خودش یا هزار جور بدبختی بره با لیزارد و الکترو و میستریو بجنگه. مردم شهر رو نجات بده تا فکر ماموریتش.
انصافا درگیری با گرین گابلین کجا و ماموریت شیلد کجا؟؟
من عاشق کمیک های قدیمی اسپایدی بودم و هستم و خواهد بود.
نقل قول کردن
امیر نظام امیری
#8 امیر نظام امیری 1394-04-25 23:03
گرانت موریسون تیمارستان آرکام رو هم خلق کرده که منبع اصلی خلق بازی های سری batman arkham که بهترین سری بازی کمیک و همچنین یکی از بهترین سری بازی های تاریخ هست(همچین batman arkham city هم شامل اون میشه که بهترین بازی تاریخ کمیکه)
نقل قول کردن
batspider
#9 batspider 1394-04-25 23:17
ببخشید حواسم نبود اشتباه نوشتم درستش کردم :lol:
نقل قول کردن
mtm
+1 #10 mtm 1394-04-25 23:19
به نقل از batspider:

من یک بار گفتم بازم میگم
ما کمیک رو برای این می خونیم که از دنیای واقعی دور باشیم
بریم تو تخیلات خودمون و با ابرقهرمان ها همراه بشیم
دنیای واقعی که داریم توش زندگی کنیم باید یخورده ازش فاصله بگیریم.کمیک یه راه برای دور شدن از این واقعیت هاست .

افرین
شما با این نظرت نشون دادی یه قدم بزرگ از خیلی از کمیک خوان های ایران جلوتری
نقل قول کردن
As Responsible As Spider-Man
+2 #11 As Responsible As Spider-Man 1394-04-26 00:06
سلام.
ممنون اقای ترابی که این رو ترجمه کردید.
راستشو بخواین برای ما که تازه شروع به خوندن کمیک کردیم این جور چیزا قابل درک نیست چون با سبک قدیمی کمیک نویسی اشنایی فراوانی نداریم.اما یه چیز اینجا برای من خیلی روشنه و اون هم اینه که الان کمیک داره از سینما الهام میگیره و خودش باید برعکس باشه.به عنوان مثال ما در سه گانه ی نولان خیلی باچیز های واقعی و علمی سر و کار داشتیم و این به معنای این بود که سینما به کمیک تحمیل شده ولی بر عکس در فیلم های ویدون این کمیک بود که بر صنعت سینما قالب شده و درستش هم همینه.راجبه فیلم های مارول هم باهاشون موافقم و واقعا میتونیم ببینیم که از سری التیمیت الهام گرفتن.راستش اصلا کلمه ای به نام واقعی و یا علمی نباید حتی به کمیک ها و داستاناشون نزدیک بشن چون ما وقتی که کمیک میخونیم میخوایم یه چیز متفاوت ببینیم .نه یه چیزی که یه زندگی هامون نزدیک و یا بهش مربوطه.من از طرفی هم به آقای ترابی حق میدم که از آمدن مردعنکبوتی به دنیای مارول کمی ناراحت باشه .چیزی که ما در سری نهایی میدیدیم هم همین بود.یعنی تمامی قهرمان ها زیر دست دولت و یا شیلد کار میکردند.ولی اگر مردعنکبوتی داستان های متمایز خودش رو داشت. اینجور اتفاقات نمیفتاد.اصلا ما میتونیم دو انیمیشن سریالی مردعنکبوتی خراق العاده و نهایی رو با هم مقایسه کنیم.چقدر در سری قبلی اسپایدی آزاد بود و آزادانه!ولی حالا شما بیاین مردعنکبوتی نهایی رو ببینین.از همون قسمت اول نیک فیوری جان پاشو میزاره وسط و دخالت میکنه.طبق حرف هایی که زدم و البته زدید این نسل نمیتونه درک مناسبی از شخصیت های کمیک بوکی داشته باشه.(مخصوصا تو ایران.)به خاطر همین هم هست که تعداد مخاطبین سری نهایی اینقدر بالا هستش.کم کم دارم به این فکر میکنم که مارول هر چی که توش پول باشه رو بر میگزینه.
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #12 Bad joke 1394-04-26 00:15
برای کسی که عشق چهار شگفت انگیزه کمیکی که نماد رویای امریکایی سخته بگم اره باهاش موافقم

ولی بهاش موافقم که میگفت به جای اینکه کمیکا رو فیلما تاثیر بزارن بر عکس شده درسته ابرقهرمانها باید به روز افرینی بشن ولی الان واقعا این شکله
الان دنیای کامیک بووک از نظر موفقیت مالی اصلا غیر قابل تصوره دقیقا روی قله هستند ولی در روبروی پرتگاه ایستادن
اصلا یه جوری بهم الهامه شکستهای فیلمهای کامیکی شروع خواهند شد

موریسون جان درکت میکنم ولی چه کنم مغز من شبیه رییس استدیو هالیوودی هستش یا متکبر باشم من شبیه جمیز کامرونم فیلمها برای من مهمترند :cry:
هیچ چیز نباید مانع بهتر شدن یه فیلم بشه حتی منبع الهامش
نقل قول کردن
mtm
+1 #13 mtm 1394-04-26 00:21
دوستان خبر ایکس من اپوکالیپس رو خودم کار میکنم
بحث هاتون رو هم نگه دارید
نقل قول کردن
Man of night
+1 #14 Man of night 1394-04-26 00:27
به نقل از mtm:
به نقل از batspider:

من یک بار گفتم بازم میگم
ما کمیک رو برای این می خونیم که از دنیای واقعی دور باشیم
بریم تو تخیلات خودمون و با ابرقهرمان ها همراه بشیم
دنیای واقعی که داریم توش زندگی کنیم باید یخورده ازش فاصله بگیریم.کمیک یه راه برای دور شدن از این واقعیت هاست .

افرین
شما با این نظرت نشون دادی یه قدم بزرگ از خیلی از کمیک خوان های ایران جلوتری

اصلا کمیک رو برای این اوردن و خلق شد که انسانهای کره زمین توی رویا باشن و گرنه اونقدر توی دنیای واقعی مردم و انسانها مشکل دارن که نه بتمن و نه مرد عنکبوتی و یا هر ابرقهرمانی این چنین مشکلات رو داشت با سیانور خودکشی می کرد
مردم برای این کمیک می خونن و علاقه دارن که اونا رو از این دنیای حقیقی به رویا و البته به سرگرمی برسونه
به نظرم هدف اصلی کمیک اینه که فقط و فقط سرگرمی مردم باشه درسته پول و یا بیزینس هم هست اما هدف ذاتش الهی هست و سرگرمی مردم واجبه اقا
نقل قول کردن
Agent spidey
#15 Agent spidey 1394-04-26 00:30
ببخشید عمو مختار عزیزی رو از دست دادند؟
نقل قول کردن
ADC
+2 #16 ADC 1394-04-26 00:59
خب راست میگه .
من دلم برای اون بتمنی تنگ شده که شب ها فقط برای نجات مردم و مبارزه با جرم جنایت بیرون میرفت .
من بتمنی رو نمیخوام که مثل کمیک بتمن و هاش فقط به دنبال کسی باشه که به جون خودش سوء قصد کرده .
نقل قول کردن
Mobin Varasteh
#17 Mobin Varasteh 1394-04-26 03:00
میدونم بی ربطه اما میشه به ترتیب اسم و سال بازی های ارخام را بگید.بعد مگه تو تیمارستان ارخام باربارا فلج نبود؟پس چه تور تو نسخه الحاقی ارخام نایت بت گرله؟
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1394-04-26 04:18
به نقل از Agent spidey:
ببخشید عمو مختار عزیزی رو از دست دادند؟


بله
مختار اخیرا مادر بزرگ خودش رو از دست داد
مادربزرگشم خیلی دوست داشت
نقل قول کردن
sobhani
#19 sobhani 1394-04-26 04:28
24#:اتفاقات DLCآرکام نایت یعنی همون بت گرل قبل از وقایع تیمارستان آرکام هستش.
Batman arkham asylum 2009
Batman arkham city 2011
Batman arkham origins 2013
Batman arkham knight 2015
البته آرکام اوریجینز برای شرکت راکستدی نیست.
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #20 SLH Hero 1394-04-26 04:54
خیلی حرف قشنگی زد. حرف دل خیلی از کمیک خون ها رو زد.

میدونید من از اوّل چطور عاشق کمیک شدم؟ از اوّل با این حال می کردم که یک ابرقهرمان بیاد و مردم رو نجات بده. همین.

از بتمن خوشم نمیومد چون انگار یک آدم تو لباس خفاشی که تو شب با خلاف کار ها میجنگه رو زیاد جدّی گرفته بود. از سوپرمن هم خوشم نمیومد چون انگار هیچ چیزی باعث شکست خوردنش نمیشد و مثل آدم های معمولی ضعف نداشت (اون موقع هنوز فلسفه کمیک ها رو نمیدونستم مخصوصاً با توجّه به اینکه یک کمیک هم نخونده بودم). ولی اسپایدرمن انگار فقط یک آدم معمولی تو لباس آبی و قرمز چسبون بود که همه رو نجات میداد. برای همین عاشقش شدم.

امیدوارم که بتونیم در آینده کمیک های کلاسیک بیشتری بخونیم و از این وضعیت دربیایم.
نقل قول کردن
All HeRo Fan
#21 All HeRo Fan 1394-04-26 07:31
کمیک بوک : من با شما آقای ترابی کاملا موافقم که دوس دارین دنیای کمیک بوک از دنیای سینما فاصله بگیره.. راستشو بخواین اصلا کمیک بوک نباید به واقعیت نزدیک باشه کمیک بوک ها بخاطر دوری از واقعیت قشنگن و باید تم های قدیمی کمیک بوک ها رو زنده نگه داشت...
این برای شما کمیک بوک خون های حرفه ای هم عالیه...

سینما و تلویزیون : ولی برای کسی مثل من که خیلی کم کمیک میخونه و عاشق دیدن ابل قهرمانان کمیک در فیلم و سریاله جواب نمیده... آخه اونها برای درآمد و یکنواخت نشدن و پیوستگی داستان های فیلم هاشون برای جذاب شدنشون هم که شده باید اونهارو به واقعیت نزدیک کنن و اکشن و اتحاد فیلم هارو افزایش بدن...
مسلما فیلم کاپ 3 فروش بالایی داره و همراه اسپایدر من فروشش خیلی بالاتر میره پس این یه سیاست برای جذب بینندست و من باهاش موافقم(تاکید میکنم باهاش تو دنیای سینما و سریال موافقم نه تو دنیای کمیک)

البته بنظر من هم سینما زیادی داره دست پای قهرمانارو با شیلد میبنده هنوزم دوس دارم اسپایدر منو در حال دفاع از شهر ببینم و بتمن رو در تاریکی شب رو سقف ساختمون ها.. :roll: خوشحال میشم نظرتونو درباره حرف هام بدونم..
نقل قول کردن
Mehrad Davaii
#22 Mehrad Davaii 1394-04-26 10:47
ممنون بابت این مطلب
من این صحبت های آقای موریسون رو در 2 بخش مجزا میبینم:
1- بحث کمیک : خب کاملا حق با ایشون هست . باید تخیلی باشه و صرفا جهت سرگرمی و فاصله گرفتن از دنیای واقعی
2- بحث سینمایی : با گیر دادن به فیلم های نولان یا دولتی بودن کار اونجرز نمیشه گفت واقعی گرایانه بودن فیلم ها کار درستی نیست . در حقیقت , فیلم وکمیک متفاوت اند و صنعتشان قابل قیاس نیست.
نقل قول کردن
Agent spidey
#23 Agent spidey 1394-04-26 10:49
عمو تسلیت غم آخرت باشه
نقل قول کردن
free-spider
#24 free-spider 1394-04-26 13:09
به نظر من الان فضای کمیک جوری شده که یه قهرمان که قدرت فوق بشر داره باید از چهارتا رئیس و وزیر و... که هیچ قدرتی ندارند و فقط دستور می دهند اطاعت کنه ولی کاپ برای اوین بار تو جنگ داخلی نشون داد که قهرمان فقط غلام حلقه به گوش دولت نیستند بلکه هر کدامشان حریم زندگی خودشون رو دارند و اجازه نمی دهند که این حریم از انها گرفته شود.هویت و ماسک قهرمان مقل ناموس اون هست و هیچوقت نباید بگذراه که اون از دست بره
نقل قول کردن
spidey 4ever
+2 #25 spidey 4ever 1394-04-26 13:50
من با جفتتون مخالفم، اساسی!
کی گفته وقتی کمیک بوکی برای سینما و تلویزیون اقتباس میشه باشد حتما جدی و واقعی تر بشه؟
الان فیلم مرد عنکبوتی 2 این همه فروش کرد و بهترین امتیازات رو تو متاکریتیک داره ولی کاملا کمیک بوکیه . به ذات کمیک بوک هم وفاداره
یا حتی اونجرز
اتفاقا به نظر منم ژانر سوپرهیرویی باید به منبع خودش وفادار باشه. نباید شبیه به ژانرهای دیگه بشن. اونجوری دیگه چه فرقی میکنه که ادم یه فیلم از جاس ویدون ببینه یا از فرانسیس فورد کاپولا؟ الان مثلا دارک نایت فیلم خوبیه. یعنی یه فیلم خوب تو ژانر تریلر هستش ولی فیلم خوبی تو ژانر سورهیرویی نیست.
در حالی که فیلم سوپرهیرویی باید اصالت داشته باشه. به ریشه هاش احترام بزاره. منم به عنوان یه فن کمیک بوک از این جور فیلما خوشم میاد. و گرنه ترجیح میدم به جای دارک نایت برم فیلم heat مایکل مان رو ببینم جون فیلم بهتری تو ژانر thriller میباشد
نقل قول کردن
spidey 4ever
+1 #26 spidey 4ever 1394-04-26 13:56
یه چیز هم بگم که شاید درکش براتون کمی سخت باشه
فیلم کمیک بوکی عالی باید از نظر سینمایی خوش ساخت باشه. یعنی کارگردانش اصول درام و فیلمسازی رو بلد باشه ولی المان های سوپرهیرویی توش غالب باشه. یعنی کارگردان بتونه سبک سوپرهیرویی رو به سبک هالیوودی تحمیل کنه. برعکس اش درست نیست.
جناب نولان دقیقا برعکسش رو انجام داد. یعنی سبک هالیوودی رو تحمیل کرد به سبک کمیک بوکی
پش شاید فیلماش فیلمای هالیوودی خوبی باشن ولی اثار کمیک بوکی قابل تاملی نیستن
من باز مرد عنکبوتی 2 رو مثال میزنم: یه فیلم عالی از نظر فیلمنامه، دارم پردازی، بازیگری، شخصیت پردازی، جلوه های ویژه و ... و در عین حال وفادار به ذات کمیک بوک های مرد عنکبوتی
این یعنی شاهکار!
نقل قول کردن
spidey 4ever
+1 #27 spidey 4ever 1394-04-26 13:58
به قول اقای ترابی ادم باید خیلی با تجربه باشه و اونقدر فیلم و کمیک دیده باشه و خونده باشه که به همچین درکی برسه.
متاسفانه اغلب اونایی که تو ایران خودشون رو کمیک فن میدونن همچین درکی ندارن
نقل قول کردن
Mehrad Davaii
#28 Mehrad Davaii 1394-04-26 21:34
persian spider
به نظرم دنیای سینما و کمیک کاملا متفاوت هست و فقط باید از کمیک ها اقتباس بشه نه عینا کپی از کمیک ها باشه...
نقل قول کردن
Agent Marvel
#29 Agent Marvel 1394-04-28 19:54
گرانت موریسون نویسنده ی محبوب منه.واقعا حرف درستی زده و منتظر داستان های جدیدشم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

43

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45