15 بازیگری که قرار بوده نقش مرد عنکبوتی را بازی کنند!

15 بازیگری که قرار بوده نقش مرد عنکبوتی را بازی کنند!

تا الان سه تا بازیگر به طور رسمی نقش «پیتر پارکر/اسپایدرمن» را روی پرده نقره ای هالیوود بازی کرده اند ولی گزینه های دیگری هم برای این نقش مطرح بوده اند که قطعا با شنیدن نام آنها تعجب خواهید کرد! 

 

15- تام کروز (Tom Cruise)

 تام کروز (Tom Cruise)

همانطور که در این مقاله گفته بودیم سالهای سال هالیوود و استودیوهای مختلف آن در صدد بودند تا از روی مرد عنکبوتی فیلم بسازند. در اواخر دهه 80 میلادی شرکت "كنن فیلمز" (Cannon Films) که معروف به ساختن فیلم های اکشن کم بودجه بود، سخت به دنبال ساخت فیلمی از اسپایدرمن بود (حتی تیزری هم برایش ساخت که اینجا موجوده). میگن یکی از گزینه های که برای ایفای نقش مرد عنکبوتی/پیتر پارکر در نظر داشتند بازیگری بوده به نام «تام کروز» که حتما میدونید یکی از ستاره های برتر هالیوود بوده و اون موقع هم نام بزرگی بود. بدون شک این این فیلم فاجعه ای واسه خودش و خدا رو شکر که اصلا ساخته نشد (گفته بودیم اینجا که «باب هاسکینز» هم قرار بود نقش دکتر اختاپوس رو بازی کنه!) ولی دیدن تام کروز جوان در نقش پیتر پارکر میتونست در نوع خودش جالب باشه.

 

14- جاش هاچرسون (Josh Hutcherson)

 جاش هاچینسون (Josh Hutcherson)

وقتی سونی برای اولین بار تصمیم گرفت فرنچایز سینمایی مرد عنکبوتی را ریبوت کنه بازیگران زیادی را مد نظر داشت که یکی از آنها «جاش هاچرسون» بود که خودش هم خیلی به این نقش علاقه داشت. حتی یک ویدئو از تست بازیگری این آقا موجوده که میتونید اینجا تماشایش کنید ولی در نهایت این «اندرو گارفیلد» بود که نقش پیتر پارکر/اسپایدرمن را صاحب شد و جاش هم رفت به سری فیلم های Hunger Games پیوست.

 

13- جِیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal)

 جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal)

علاقمندان به دنیای كمیك و فیلم های ابرقهرمانی حتما میدانند كه «جیك جیلنهال» (Jake Gyllenhaal) بازیگر مشهور هالیوود (كه فیلم های معروفی مثل Prince of Persia را بازی كرده) تا به حال چندین بار تا یك قدمی نقش های سوپرهیرویی پیش رفته ولی به دلایلی نتوانسته در این راه موفق شود. به طور مثال سال 2002 توبی مگوایر بازیگر مرد عنكبوتی سر صحنه فیلم Seabiscuit از ناحیه كمر دچار آسیب دیدگی شد و بنابراین گفت كه نمیتواند در "مرد عنكبوتی 2 " بازی كند (البته خیلی ها هم میگن مگوایر خواستار افزایش دستمزد خود بود و كمرش را بهانه میكرد!). بنابراین سم ریمی سریعا دست به كار شد و جیلنهال را جایگزین او كرد (جیلنهال از نظر ظاهری به مگوایر شباهت داشت و در ضمن آن موقع نامزد واقعی «كرستن دانست» بازیگر نقش مری جین هم بود) ولی درست در لحظه آخر مگوایر تصمیم گرفت به نقش مرد عنكبوتی بازگردد.  ولی جای شکرش باقیه که جیلنهال قراره نقش خبیثی به نام «میستریو» را در جدیدترین فیلم مرد عنکبوتی به نام "دور از خانه" بازی کنه!

 

12- فِرِدی پرینز جونیور (Freddie Prinze Jr.)

فردی پرینز جونیور (Freddie Prinze Jr.)

«فردی پرینز جونیور» در اواخر دهه 90 میلادی خیلی طرفدار داشت (در بین نوجوانان) . صورت جذابی داشت و در سریال های تین ایجری پرطرفدار آن زمان بازی میکرد و خودش هم گفته عاشق مرد عنکبوتی بود. حتی میگن گزینه اول سونی بوده برای ایفای نقش این شخصیت ولی سم ریمی اصرار داشته که «توبی مگوآیر» این نقش رو بازی کنه چون ظاهر توبی رو برای اسپایدرمن مناسبت تر میدونسته. به نظرم در نهایت کاملا هم تصمیم درستی گرفتند که آقای پرینز رو انتخاب نکردند!

 

11- جیمز فرانکو (James Franco)

 جیمز فرانکو (James Franco)

خب همتون خوب میدونید که «جیمز فرانکو» در سه گانه "مرد عنکبوتی" ساخته «سم ریمی» در نقش «هری آزبورن» ظاهر شد ولی جالبه که بدونید فرانکو اولش برای نقش پیتر پارکر تست داده بود ولی قد نسبتا بلند و خوش قیافه بودن او باعث شد تا نقش پیتر نصیبش نشه و در عوض نقش هری رو بازی کنه!

 

10- تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)

 تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)

وقتی قرار شد اسپایدرمن در دنیای سینمایی مارول یعنی MCU ظاهر بشه (پس از توافق دیزنی و سونی) ، اسامی بازیگران زیادی برای این نقش مطرح شدند. اگه یادتون باشه اون موقع تو سایت spidey.ir کلی خبر و شایعه منتشر میکردیم و هیجان داشتیم که بدونیم بالاخره کی نقش رو بازی میکنه؟ یکی از گزینه ها «تیموتی شالامی» بود ولی خودش گفته که خیلی زود اسمش خط خورده چون تو تستی که ازش گرفتن حسابی گند زده بوده! البته بازیگر بسیار مستعدی هستش و جوایز زیادی هم برده ولی به نظر نمیاد برای نقش اسپایدرمن مناسب بوده باشه.

 

9- دونالد گلاور (Donald Glover)

تا به حال یک بازیگر سیاه پوست را جای مرد عنکبوتی تصور کرده اید؟ «دونالد گلاور» کمدین و خواننده مطرح، بارها و بارها موقعی که سونی میخواست فرنچایز سینمایی اسپایدرمن رو ریبوت کنه گفت که میخواد نقش مرد عنکبوتی را بازی کنه: "شخصا فکر میکنم شگفت انگیز خواهم بود درست مثل مرد عنکبوتی شگفت انگیز" یا "باعث افتخارمه این نقش رو بازی کنم". او در اینترنت هم کمپینی راه انداخت تا سونی این نقش رو بهش بده ولی نداد! (البته خیلی ها مثل استن لی ازش حمایت کردند). بعدش خیلی ها گفتن که بهتره برای نقش «مایلز مورالز» اقدام کنه! در هر حال او در فیلم "مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه" بازی کرد (در نقش «آرون دیویس») که در کمیک ها به عنوان یک شخصیت خبیث و البته عموی مایلز مورالز شناخته میشه!

 

8- هیث لجر (Heath Ledger)

هیث لجر (Heath Ledger)

بله درست شنیدید! «هیث لجر» بازیگر مرحوم و اسکار گرفته که عمده شهرت خود را بابت ایفای نقش «جوکر» در فیلم "شوالیه تاریکی" به دست آورد، یکی از اولین گزینه ها برای ایفای نقش پیتر پارکر بود! به نقل از نشریه Entertainment Weekly، قبل از آنکه «توبی مگوآیر» انتخاب شود، سونی از آقای «استیو الکساندر» (مدیر برنامهای هیث لجر) خواسته تا بخش هایی از فیلمنامه "مرد عنکبوتی" را برای لجر بخواند و نظر او را برای ایفای نقش اصلی در این فیلم جویا شود. الکساندر نقل میکند که فیلمنامه را برای لجر خوانده و او هم از آن خوشش آمده ولی در نهایت گفته: "این نقش مناسب من نیست. اجازه بده کسی نقش اسپایدرمن را بازی کند که از بچه گی عاشقش بوده".

 

7- جیم استرجس (Jim Sturgess)

 جیم استرجس (Jim Sturgess)

وقتی سونی داشت دنبال بازیگر جدید اسپایدرمن برای ریبوت "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" میگشت، ناگهان چند تن از بازیگران هالییودی در توئیت های خود مدعی شدند آقای «جیم استرجس» موفق شده این نقش رو مال خود کنه. ولی بعدا معلوم شد اینطور نبوده و نقش به اندرو گارفیلد رسید. البته استرجس گزینه بدی نبود و در فیلمی مثل One Day نشان داد کاریزمای لازم برای ایفای این نقش رو داشته.

 

6- چارلی شین (Charlie Sheen)

چارلی شین (Charlie Sheen)

الانش رو نیگا نکنید که پیر و داغون شده چون «چارلی شین» در دهه 80 میلادی برای خودش برو و بیایی داشت! سال 2012 او در مصاحبه ای اعلام کرد که در دهه 80 میلادی برای کمپانی Orion Pictures داشت روی فیلم مهم و تاثیرگذاری به نام "جوخه" (Platoon) کار میکرد و به مسئولین این کمپانی اعلام کرد که ایده خوبی برای ساخت فیلم های مرد عنکبوتی داره و خودش هم مایله در نقش اصلی بازی کنه و میخواد رایت سینمایی این شخصیت رو از مارول بخره ولی بهش گفتند که فیلم های کمیک بوکی آینده ندارند ! جالبه که خود کمپانی Orion سال 1991 اعلام ورشکستگی کرد و معلوم شد که چی آینده داره یا نداره!

 

5- مایکل جکسون (Michael Jackson)

مایکل جکسون مرد عنکبوتی

«مایکل جکسون» مرحوم هم رقاص بود و هم خواننده و بازیگر . البته خداییش بازیگر خوبی نبود. درسته که دو تا فیلم هم بازی کرد ولی قطعا اگه استعداد بازیگریش بیشتر بود تو هالیوود هم ستاره میشد. ولی او آرزویش این بود که نقش مرد عنکبوتی رو بازی کنه و حتی برای رسیدن به هدفش میخواست مارول رو بخره!!! از استن لی نقل میکنند که: "من مایکل جکسون رو میشناختم. با هم زیاد حرف میزدیم . حس میکردم میخواد نقش مرد عنکبوتی رو بازی کنه. شخصیتی بود که بهش علاقه داشت . بله واقعا میخواست مارول رو بخره. فکر میکرد که فقط اینجوریه که میتونه نقش اسپایدرمن رو بازی کنه". استن لی این حرف ها را در سال 2009 یعنی در همان سالی که جکسون درگذشت در جشنواره کمیک کان سان دیه گو زد.

 

4- جود لا (Jude Law)

 جود لا (Jude Law)

گفته میشه سونی خیلی دوست داشت «جود لا» بازیگر نقش اسپایدرمن بشه چون ایشون سال 1999 برای فیلم "آقای ریپلی با استعداد" کاندید اسکار شده بود و اون موقع اسمش خیلی سر زبان ها بود ولی سم ریمی خیلی اصرار داشت که توبی مگوآیر این نقش رو بازی کنه. جالبه که بدونید جود لا گزینه اصلی برای حضور در فیلم "بازگشت سوپرمن" هم بود ولی به خاطر این که از لباس سوپرمن در این فیلم خوشش نیومد، پیشنهاد وارنر رو رد کرد!

 

3- اِیسا باترفیلد (Asa Butterfield)

 ایسا باترفیلد (Asa Butterfield)

کاربران قدیمی سایت ما خوب به یاد دارند که سال 2015 و پس از توافق هیجان انگیز بین سونی و دیزنی برای حضور اسپایدرمن در MCU کلی گزینه برای نقش اسپایدرمن/پیتر پارکر مطرح شد. تا اینکه بالاخره دو نفر باقی موندند: «ایسا باترفلید» و «تام هالند». یادمه اون موقع هواداران اسپایدرمن میگفتند ایسا قیافه اش بیشتر به پیتر میخوره ولی قدش یه کمی زیاد بلند بود. منتهی الان همه موافق هستند که مارول تصمیم درستی گرفت که تام رو انتخاب کرد چون هم شیمی خوبی با دیگران بازیگران مارول برقرار کرد و هم نشون داد در مقایسه با ایسا هم میتونه بهتر لحظات عاطفی رو بازی کنه و هم اینکه در خلق و زمان بندی لحظات کمدی از او موفق تره.

 

2- چارلی رو (Charlie Row)

 چارلی رو (Charlie Row)

همان موقعی که مارول و دیزنی دنبال انتخاب یک بازیگر جدید اسپایدرمن برای MCU بودند، «چارلی رو» هم اسمش مطرح شد و یکی از گزینه ها بود. او بازیگر فوق العاده ای است و در فیلم معروفی مثل "قطب نمای طلایی" هم بازی کرده ولی اگر خواهان درک استعداد واقعی او هستید باید سریال Red Band Society را تماشا کنید که نقش ماندگار یک بیمار سرطانی رو داشت. میگن تو تست های مارول همراه با «رابرت داونی جونیور» بوده ولی انگار نتونسته بوده باهاش شیمی خوبی برقرار کنه.

 

1- لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio)

لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio)

آیا میدانستید که «جیمز کامرون» کارگردان مشهور سینما و سازنده آثاری همچون "ترمیناتور 2" ، "تایتانیک" و "آواتار" از بچگی عاشق اسپایدرمن بوده است؟ آیا میدانستید که او در دهه 90 میلادی به هر دری زد تا فیلم سینمایی مرد عنکبوتی را بسازد و حتی یک فیلمنامه برای آن نوشت که الان در اینترنت موجود است؟ (این مقاله را بخونید) در واقع، آن موقع حقوق ساخت فیلم از روی مرد عنکبوتی به شرکت فیلمسازی "کارولکو" (Carolco) رسیده بود. از آنجاییکه که کارولکو سازنده فیلم "ترمیناتور 2" بود از کامرون خواست که از «آرنولد شوارتزنگر» به جای «دکتراختاپوس» و از «ادوارد فرلانگ» (بازیگر نوجوان فیلم "ترمیناتور 2") در نقش اسپایدرمن استفاده کند و او هم با کمال میل قبول کرد! اما کارولکو اندکی بعد ورشکسته شد و پس از کش و قوس های بسیار و دعواهای بی سابقه بین استودیوهای معروف هالیوود، حقوق ساخته فیلم سینمایی اسپایدرمن به سونی رسید. سونی فیلمنامه کامرون را هم صاحب شد و حتی به کامرون گفت که حاضر است «لئوناردو دی کاپریو» را برای ایفای نقش اسپایدرمن انتخاب کند ولی کامرون با استودیو "فاکس قرن بیستم" قرارداد داشت و نتوانست با سونی همکاری کند. سونی هم به جای او «سام ریمی» را برگزید ... دی کاپریو هم خودش گفته  علاقه خاصی به ایفای نقش مرد عنکبوتی نداشته و پس از جدا شدن کامرون او هم دیگر کاملا خودش را از پروژه اسپایدرمن جدا کرد ولی مطمئن باشید اگر کامرون فیلم مرد عنکبوتی را میساخت دی کاپریو مرد عنکبوتی میشد!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه:

10 حقیقتی که باید درباره ی فیلم مردعنکبوتی جیمز کامرون بدانید

تست بازیگران فیلم های مرد عنكبوتی + لينك دانلود و تماشا

مسير پر پیچ و خم مرد عنكبوتی تا پرده سینما!

برترین بازیگران فیلم های مارول

15 ستاره سینما که قرار بود در فیلم های مارول حضور داشته باشند

15 بازیگر مشهوری که برای نقش های ابرقهرمانی له له میزنند!!!

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

مسير پر پیچ و خم مرد عنكبوتی تا پرده سینما!

دی کاپریو از نقش های کمیک بوکی میگوید!

15 ستاره سینما که قرار بود در فیلم های دی سی حضور داشته باشند

جیلنهال از نقش مرد عنکبوتی و بتمن میگوید!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Armin
#1 Armin 1398-03-07 16:54
مقاله جالبی بود مرسی
ولی ب نظر من بهترینشون اندرو گارفیلد بود.. :-*
نقل قول کردن
omiDeadpool
#2 omiDeadpool 1398-03-07 17:50
فقط تام هالند
ترکیبی از بهترین خصوصیت های اندرو گارفیلد و توبی مگوایر + خصوصیاتی فراتر از آنها (مثل آمادگی جسمانی)
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#3 M.ALI.S.S 1398-03-07 18:03
به به دیکاپریو :-* اوووف . چی میشد . ولی من با تو بی مگوایر بیشتر حال کردم ، سن اش مناسب تر بود
نقل قول کردن
me
#4 me 1398-03-07 19:22
اگه مایکلو انتخاب میکردن یه مزیت داشت
بهتر از توبی تو خیوبونای نییویورک قر میداد
نقل قول کردن
Amir M Alvandi
#5 Amir M Alvandi 1398-03-07 20:41
میدونین به نظر من یسری از بازیگرای هالیوود باید دور اینجور نقش هارو خط بکشن :lol: مثلا لئوناردو دیکاپریو جنتلمن تر از این حرفاس که بخواد ابرقهرمان باشه :)

به نظرم نقش های رئیس شرکت و وکیل زبده و اینجور نقش ها بیشتر بهش میاد

یا مثل یه لحظه تصور کنید برد پیت بیاد نقش باکی بارنز رو بازی کنه :-| به نظرم یکم مسخره میشه :|
نقل قول کردن
mmm
#6 mmm 1398-03-07 21:09
واقعا دوست دارم نسخه هیث لیجر و دیکاپریو رو ببینم.

ببخشید بابت اسپم:
نسخه web_dl کاپیتان مارول اومده،
میخوام بدونم اول اینکه نسخه بلوری ش کی میاد؟؟؟
دومم اینکه آیا ممکنه تو نسخه بلوری ش صحنه های بیشتری نسبت به web_dl داشته باشه و کلا میارزه ادم صبر کنه تا بلوری ش بیاد یا نه؟؟؟
نقل قول کردن
omiDeadpool
#7 omiDeadpool 1398-03-07 21:49
#6:
کلا هیچ فیلم بلوری نیست که صحنه های بیشتر داشته باشه
صحنه های بیشتر فقط تو نسخه های extended پیدا میشه که تا جایی که من میدونم تا حالا هیچ فیلم مارول نسخه extended نداشته
نقل قول کردن
git-man
#8 git-man 1398-03-07 21:50
به نقل از mmm:
واقعا دوست دارم نسخه هیث لیجر و دیکاپریو رو ببینم.

ببخشید بابت اسپم:
نسخه web_dl کاپیتان مارول اومده،
میخوام بدونم اول اینکه نسخه بلوری ش کی میاد؟؟؟
دومم اینکه آیا ممکنه تو نسخه بلوری ش صحنه های بیشتری نسبت به web_dl داشته باشه و کلا میارزه ادم صبر کنه تا بلوری ش بیاد یا نه؟؟؟


نسخهٔ بلوری دو هفته دیگه میاد. 11 ژوئن
نه فرقی ندارن. بلوری و web-dl یکیه.
فقط نسخه‌هایی که Extended منتشر میشن، یک‌سری سکانس اضافی دارن.
نقل قول کردن
mmm
#9 mmm 1398-03-07 21:53
به نقل از git-man:
به نقل از mmm:
واقعا دوست دارم نسخه هیث لیجر و دیکاپریو رو ببینم.

ببخشید بابت اسپم:
نسخه web_dl کاپیتان مارول اومده،
میخوام بدونم اول اینکه نسخه بلوری ش کی میاد؟؟؟
دومم اینکه آیا ممکنه تو نسخه بلوری ش صحنه های بیشتری نسبت به web_dl داشته باشه و کلا میارزه ادم صبر کنه تا بلوری ش بیاد یا نه؟؟؟


نسخهٔ بلوری دو هفته دیگه میاد. 11 ژوئن
نه فرقی ندارن. بلوری و web-dl یکیه.
فقط نسخه‌هایی که Extended منتشر میشن، یک‌سری سکانس اضافی دارن.

ممنون
نقل قول کردن
super spider17
#10 super spider17 1398-03-07 23:38
این تیموتی شالامی رو اگه مارول انتخاب میکردن ازش نا تمید میشدم (راستشو بخاید دیدمش جیغ زدم :oops: ) مایکل جکسون هم همون رقصش بهتر بود تا بازی گریش
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1398-03-08 00:02
مرحوم هیث لجر رو خیلی دوس داشتم که تو نقش پیتر ببینم ولی در اون صورت نمیتونستیم جوکرشرو ببینییم.
بنظرم هنوزم که هنوزه توبی مگوایر بهترین اسپایدرمن سینماست. دو سه صحنه ی حماسی فیلمای کمیک بوکی تو فیلمهای توبی مگوایر رقم خورده.
به اسپایدی تام هلند هم خیلی امیداورم. ولی منتها فعلا زیر سایه ابرقهرمانان اونجرز یا به نوعی مرد آهنی قرار گرفته. ولی میشه به آینده اسپایدی با تام هلند امیدوار بود.
نقل قول کردن
mmm
#12 mmm 1398-03-08 01:48
به نقل از omiDeadpool:
#6:
کلا هیچ فیلم بلوری نیست که صحنه های بیشتر داشته باشه
صحنه های بیشتر فقط تو نسخه های extended پیدا میشه که تا جایی که من میدونم تا حالا هیچ فیلم مارول نسخه extended نداشته

اکی،ممنون
نقل قول کردن
Dr.strange52667
#13 Dr.strange52667 1398-03-08 02:35
دوستان اینو باید حتما میگفتم وگرنه منفجر میشدم یه نظریه برای مردعنکبوتی دور از خانه اگه به اسم فیلم دقت کنین نسخه ی قبل عنوانش بازگشت به خانه بود چون سونی ساخت مرد عنکبوتی رو به mcu داده بود حالا عنوان قسمت دومش هم دور از خانه است و با احتمال اینکه ددپول هم در فیلم حضور داره فکر کنم میستریو پیتر رو میفرسته به یه دنیای دیگه تا مزاحمش نشه وبعد پیتر هم به دنیای ددپول میفته وشاید هم ددپول ۳ حول این موضوع بگرده اگه نظر دیگه ای داشتید بگید
نقل قول کردن
Logan.Wolverine.Jackman
#14 Logan.Wolverine.Jackman 1398-03-08 04:28
ممنون بابت مقاله خوب و جذابتون
تام هالند واقعا پیتر پارکر نوجوان عالی است و از نظر قد و هیکل مناسب شخصیتی دبیرستانیه ولی از یه نظر اصلا برای یه پیتر پارکر بالغ مناسب نیست.
مثلا شما حساب کنید الان تام هالند 22 سالشه و قیافش الان انگار همین طور دبیرستانیه و به احتمال زیاد هم تا 30 سالگیش هم همین قیافه ی به اصطلاح بیبی فیس رو داره
قدش هم زیاد برای مردعنکبوتی بالغ کوتاه است.نمیگم که باید خیلی قد بلند باشه ولی نبایدم اینقدر قد کوتاه باشه(173cm) مثلا ولورین در سینما باید قدش اینقدر باشه چون مارول نمیتونه یه بازیگر 160 سانتی برای ولورین پیدا کنه که!!!
هیکلش رو البته میتونه با باشگاه و تمرین درست کنه (برای بالغی مردعنکبوتی)
البته من خودم از طرفدارای مردعنکبوتی تام هالندم و بازیگری اش بعد اندرو گارفیلد بهترینه و خداییش قد و هیکل اندرو گارفیلد خیلی برای مردعنکبوتی خوب بود فقط نگران اینم که توی فیلم های بعدی که ایشون قراره پیتر پارکر دانشگاهی و بالغ رو نشون بده مشکل پیش بیاد.
بازم ممنون بابت مقاله تون
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1398-03-08 07:44
به نقل از Logan.Wolverine.Jackman:
ممنون بابت مقاله خوب و جذابتون
تام هالند واقعا پیتر پارکر نوجوان عالی است و از نظر قد و هیکل مناسب شخصیتی دبیرستانیه ولی از یه نظر اصلا برای یه پیتر پارکر بالغ مناسب نیست.
مثلا شما حساب کنید الان تام هالند 22 سالشه و قیافش الان انگار همین طور دبیرستانیه و به احتمال زیاد هم تا 30 سالگیش هم همین قیافه ی به اصطلاح بیبی فیس رو داره
قدش هم زیاد برای مردعنکبوتی بالغ کوتاه است.نمیگم که باید خیلی قد بلند باشه ولی نبایدم اینقدر قد کوتاه باشه(173cm) مثلا ولورین در سینما باید قدش اینقدر باشه چون مارول نمیتونه یه بازیگر 160 سانتی برای ولورین پیدا کنه که!!!
هیکلش رو البته میتونه با باشگاه و تمرین درست کنه (برای بالغی مردعنکبوتی)
البته من خودم از طرفدارای مردعنکبوتی تام هالندم و بازیگری اش بعد اندرو گارفیلد بهترینه و خداییش قد و هیکل اندرو گارفیلد خیلی برای مردعنکبوتی خوب بود فقط نگران اینم که توی فیلم های بعدی که ایشون قراره پیتر پارکر دانشگاهی و بالغ رو نشون بده مشکل پیش بیاد.
بازم ممنون بابت مقاله تون

اینا همه نکات درستیه ولی مساله اینه که دیزنی و مارول دقیقا جوری تام هالند رو انتخاب کردن که برای مدتی نسبتا طولانی یک تین ایجر باقی بمونه. قرار نیست شاهد بزرگ شدن پیتر پارکر باشیم
نقل قول کردن
Logan.Wolverine.Jackman
#16 Logan.Wolverine.Jackman 1398-03-09 00:15
به نقل از mtm:
به نقل از Logan.Wolverine.Jackman:
ممنون بابت مقاله خوب و جذابتون
تام هالند واقعا پیتر پارکر نوجوان عالی است و از نظر قد و هیکل مناسب شخصیتی دبیرستانیه ولی از یه نظر اصلا برای یه پیتر پارکر بالغ مناسب نیست.
مثلا شما حساب کنید الان تام هالند 22 سالشه و قیافش الان انگار همین طور دبیرستانیه و به احتمال زیاد هم تا 30 سالگیش هم همین قیافه ی به اصطلاح بیبی فیس رو داره
قدش هم زیاد برای مردعنکبوتی بالغ کوتاه است.نمیگم که باید خیلی قد بلند باشه ولی نبایدم اینقدر قد کوتاه باشه(173cm) مثلا ولورین در سینما باید قدش اینقدر باشه چون مارول نمیتونه یه بازیگر 160 سانتی برای ولورین پیدا کنه که!!!
هیکلش رو البته میتونه با باشگاه و تمرین درست کنه (برای بالغی مردعنکبوتی)
البته من خودم از طرفدارای مردعنکبوتی تام هالندم و بازیگری اش بعد اندرو گارفیلد بهترینه و خداییش قد و هیکل اندرو گارفیلد خیلی برای مردعنکبوتی خوب بود فقط نگران اینم که توی فیلم های بعدی که ایشون قراره پیتر پارکر دانشگاهی و بالغ رو نشون بده مشکل پیش بیاد.
بازم ممنون بابت مقاله تون

اینا همه نکات درستیه ولی مساله اینه که دیزنی و مارول دقیقا جوری تام هالند رو انتخاب کردن که برای مدتی نسبتا طولانی یک تین ایجر باقی بمونه. قرار نیست شاهد بزرگ شدن پیتر پارکر باشیم

باسلام خدمت استاد ترابی
اوایل درسته مارول و دیزنی میخواستن مردعنکبوتی نوجوان رو نشون بدن ولی نه اینکه فقط بخوان همیشه اون رو در همیشه در حالت نوجوانی ببینیم.
مثلا پیتر در فیلم جنگ داخلی 15 سالشه و بعد در فیلم جنگ بینهایت شده 17 سالش (طبق تام لاین مارول) و چون فیلم دور از خانه دقایقی پس از فیلم اند گیم رخ میده پس در نتیجه پیتر توی این فیلم هم 17 سالشه. یعنی دیگه تقریبا بالغ حساب میشه و بخاطر همین هم است که نیک فیوری میره سراغ پیتر برای کمک(و نبود قهرمانان دیگر) چون نیک فیوری که نمیره از یه نوجوان 15 ساله کمک بگیره.
یعنی در قسمت سوم فیلم های مردعنکبوتی که کم کمش دو یا سه سال دیگه اکران میشه پیتر پارکر در اوایل بیست سالگی است و دانشگاهی محسوب میشود.
در نتیجه بالاخره مارول در فیلم های بعدی مردعنکبوتی و فیلم های جدید اونجرز(یا نیو اونجرز) مجبوره پیتر پارکر بالغ رو نشون ما بده(بخاطر تایم) در نتیجه تام هالند دیگه نمیتونه گزینه خوبی برای مردعنکبوتی(بالغ )باشه.
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#17 Pooya-Spidey 1398-03-10 18:16
بسیار مقاله ی زیبایی بود درمورد هیث لجر مرحوم من دوست داشتم توی قسمت سوم نقش ونوم رو بازی می کرد چون سابقه خوبی توی بازی کردن در نقش های خبیث داره حتی قبل از شوالیه تاریکی در فیلم های دیگه هم نقش های خبیث رو بازی کرده بود.
حیف شد :cry:
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#18 SPIDERBAT 1399-05-03 00:55
سلام اسپایدی
این مقاله هم مثل مقالات دیگه عالی بود و از اسپایدی بخارش ممنونم

یه سوال هم داشتم:
آقای پرینز جونیور توی سریال آیرون فیست نقش دشمن اصلی فصل دوم رو بازی نکرده؟
بازم ممنون از اسپایدی و استاد ترابی عزیز
نقل قول کردن
cap
#19 cap 1399-06-09 19:50
به نظرم نا مناسب ترین بازیگر مایکل جکسون بود. اخه قیافه ش زیاد به پیتر پارکر نمی خوره.(به عنوان گوئن استیسییا مری جین میشه ازش استفاده کرد 8)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#20 AmirhoseinJafari2005 1399-11-05 13:09
عالی بود :D
نقل قول کردن
a.v.s
#21 a.v.s 1400-02-10 19:15
درود بر آقای ترابی، امیدوارم حال همگی خوب باشه.

چند وقته میخواهم مطلبی کامنت کنم مبنی بر اینکه مایکل جکسون میخواسته نقش مرد عنکبوتی رو بازی کنه یک شایعه است و حقیقت نداشته.
اصل ماجرا اینه (این مطلب از یک منبع معتبر برداشته شده که درواقع به نوعی انجمن هواداران مایکل جکسون در ایران به حساب میایند):

به نقل از یک منبع معتبر در ایران:
حتماً به تازگى با اين شايعه مواجه شده‌ايد:
«مایکل جکسون اوایل دهه 1990 برای حضور در نقش مردعنکبوتی حاضر شد و تا آخرین مراحل پیش رفت اما طمع کرد و خواست کل کمپانی Marvel را نیز بخرد که باعث شد از نقش مردعنکبوتی هم محروم شود!»

اما حقيقت ماجرا چيست؟
استن لى، رئيس سابق كمپانى ماروِل، خالق شخصيت‌هاى داستان‌های کامیک (مصور) از جمله مرد عنکبوتی، چهار شگفت‌انگیز، مردان ایکس، انتقام‌جویان، هالک، مرد آهنی، ثور، دیردویل، دکتر استرنج است. مايكل جكسون نيز به داستان‌های کامیک، مخصوصاً مردعنكبوتى، علاقه‌ی بسيارى داشت. مايكل و استن لى باهم دوست بودند و به منزل يكديگر رفت‌وآمد داشتند.

استن لى گفته است مايكل درباره‌ی نقشه‌اش براى توليد فيلم مردعنكبوتى با او صحبت كرده بود و «لى» معتقد است كه مايكل مى‌خواسته نقش قهرمان فيلم را بازى كند. استن لى در مصاحبه‌ای گفت كه به نظرش اگر مايكل جكسون در نقش مردعنكبوتى بازى مى‌کرد خيلى خوب از پس آن برمى‌آمد.

خود استن لى داستان را اينطور تعريف مى‌کند:
«من در خانه‌اش نورلند بودم. او مى‌خواست پروژه‌ی مردعنكبوتى را انجام بدهد. من مطمئن نيستم مايكل قصد داشت تهيه‌کننده‌ی فيلم باشد يا اينكه نقش را بازى كند. مكالمه‌ی ما اصلاً به آن مرحله نرسيد.»

وقتى از «لى» پرسيده شد كه آيا حس كرده مايكل مى‌خواسته نقش مردعنكبوتى را بازى كند اينطور جواب داد:
«گمان مى‌كنم كه مى‌خواست. او فكر مى‌کرد من كسى هستم كه مى‌تواند حق و حقوق توليد فيلم را به او بدهد، و من گفتم كه توانايى انجام اين كار را ندارم. او به كمپانىِ ماروِل هم مى‌آمد و ما رابطه‌ی دوستانه‌ای پيدا كرديم. او مرد بزرگى بود.»

«لى» همچنين گفت كه در اواخر دهه٩٠، او و مايكل برنامه ريخته بودند تا مشتركاً كمپانى مارول را بخرند. زمانى كه اين كمپانى ورشكسته شده بود مايكل مى‌خواست آن را بخرد تا داستان‌هایی چون مردآهنى، مردعنكبوتى، و مردان‌ایکس را به فيلم‌های موفق هاليوودى تبديل كند. او هيچوقت نگفته بود كه قصدش از خريد مارول بازى در نقش مردعنكبوتى است.
اما مايكل از اين معامله صرف نظر كرد و پول خود را در خريدارى كاتالوگ سونى سرمايه‌گذاری كرد كه حق انتشار بسيارى از خواننده‌های مشهور را در بر داشت.

«لى» از يكى ديگر از خاطراتش مى‌گوید:
«ما چندين بار همديگر را ملاقات كرديم. در واقع، او یک بار همراه با پسرش به خانه‌ی من آمد، و به ياد دارم زمانى كه من و مايكل مشغول صحبت بوديم همسرم حدود یک ساعت از پسرش مراقبت كرد. مايكل واقعاً يک پدر خوب بود. او بسيار مواظب فرزندش بود و خيلى به او توجه مى‌کرد.

استن لى پس از درگذشت مايكل درباره‌ی او اينطور نوشت:
«بله، مايكل جكسون يكى از دوستان من بود. بله، او يكى از خوب‌ترین آدم‌های حال حاضر بود. و بله، همه بسيار زياد دلتنگ او هستند، و همچنان خواهند بود.»

در عكس نيز استن لى را در كنار مايكل جكسون مى‌بينيد كه براى بازديد به مكان ضبط فيلم كوتاه ارواح (Ghosts) رفته است.

cdn.smehost.net/.../...

لطفاً اين مطلب را نشر دهيد تا داستان اصلى جايگزين شايعات شود.


درواقع اصل ماجرا درباره جریانات مایکل جکسون و مرد عنکبوتی به این شکل بوده.
نقل قول کردن
AmirM. IX9
#22 AmirM. IX9 1401-11-11 02:11
گزینه ها بسیار جالب بودن. از همه جالب تر برای من مایکل جکسون و لئوناردو دیکاپریو بود. مخصوصا دیدن مایکل با حرکات رقص شگفت انگیزش و اون انعطاف بدنی که داشت. به نظرم مایکل اون معصومیت و نرد بودن پیتر رو میتونست خوب دربیاره و وقتی اسپایدرمن هم میشد مدل های ابداعی خاصی برای تار زدن پیاده میکرد و هم چنین مبارزات فی البداهه و غریزی. فقط اون سال ها ۳۲ سال داشت که خب سنش زیاد بود. ای کاش یه اسپایدرمن دهه ۹۰ هم میداشتیم، خیلی خفن میشد، حالا یا با مایکل جکسون یا با دیکاپریو و کامرون. آقای ترابی نظرتون راجع به مایکل چیه؟ تو موزیک ویدئو Bad 1987 به کارگردانی مارتین اسکورسیزی خیلی خوب بازی کرد، به درد پیتر پارکر میخورد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45