10 نسخه برتر شردر در دنیای کمیک، سینما و انیمیشن

10-نسخه-برتر-شردر-در-دنیای-کمیک،-سینما-و-انیمیشن

با خوندن این مقاله متوجه میشد کدوم شردر از همه بهتره.

مقدمه: لاکپشت های نینجا یکی از نمادین ترین فرانچایز ها در کل رسانه های تخیلی است. این چهار برادر دوست داشتنی توانسته اند دهه ها محبوبیت خود را در دل طرفداران حفظ کنند. همه چیز از همان کمیکی شروع شد که «کوین ایستمن» (Kevin Eastman) و «پیتر لیرد» (Peter Laird) خلق کردند. انیمیشنی که در سال 1987 ساخته شد، محبوبیت آنها را به شدت بالا برد. امروزه به لطف اقتباس های انیمیشنی و سینمایی، همه لاکپشت های نینجا را می شناسند. «اوروکو ساکی» (Oroku Saki) معروف به «شردر» (Shredder) بی‌شک بزرگترین دشمن لاکپشت های نینجاست و تقریبا در همه اقتباس ها حضور داشته است. بنابراین مانند بقیه شخصیت های کلاسیک کمیک های لاکپشت های نینجا، نسخه های زیادی از این شرور نمادین وجود دارد. بنابراین در این مقاله به رتبه بندی 10 نسخه برتر شردر در دنیای کمیک، انیمیشن و سینما خواهیم پرداخت.

مقاله مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «شردر» (SHREDDER) بدانید

 

10- لاکپشت های نینجا (1987-1996)

لاکپشت های نینجا (1987-1996)

وقتی برای اولین بار سروکله اين لاكپشت‌های دوست‌داشتنی در تلویزیون پیدا شد، آنقدر محبوب شدند که به نظر می‌رسید در نیمه نخست دهه 90 میلادی هر کودک زیر 10 سال آمریکایی با پیژامه‌های منقش به آنها به خواب می‌رود! پخش مجموعه بیش از 9 سال ادامه داشت و همزمان در بسیاری از کشورهای جهان روی آنتن می‌رفت. شاید امروزه تماشای مجدد آن بیش از پیش ایده‌های مضحک، خطوط داستانی آبکی و انیمیشن سطح پایین‌اش را برملا کند ولی کافیست بار دیگر پای تیتراژ آغازین معرکه و ترانه خاطره‌انگیزش بنشینید تا تمام نقاط ضعفش را فراموش کرده و خوره‌اش شوید! شردر در اپیزود های ابتدایی به عنوان یک شرور تهدید آمیز به تصویر کشیده شد، اما رفته رفته مثل خیلی چیز های دیگر این مجموعه (به ویژه خبیثان مضحک ان) به یک جوک تبدیل شد. این موضوع باعث میشود که او یکی از بدترین نسخه های شردر باشد. اگرچه چند نفر وظیفه صداپیشگی این نسخه از شردر را به عهده داشتند اما در اغلب اپیزود های این مجموعه، صداپیشه شردر «جیمز آوری» (James Avery) بود که انصافا کار خود را عالی انجام میداد.

 

9- زندگی کوتاه «رافائل» در قالب شردر

زندگی کوتاه «رافائل» در قالب شردر

دو مفهوم که همیشه در تاریخ لاکپشت های نینجا مورد توجه قرار میگرفتند، یکی رسیدن میراث شردر به شخصی به جز «اوروکو ساکی»، و دیگری تقلا و تلاش های «رافائل» (Raphael) برای جلوگیری از سقوط به تاریکی هستند. در پیوستگی داستانی انتشارات "ایمج کامیکس" (Image Comic) به این مفاهیم توجه شد، به طوری که راف برای مدت کوتاهی رهبر قبیله فوت بود. این نسخه از شردر شرور نبود، با این حال برادران او نمی توانستند خیلی با هویت جدید او کنار بیایند. البته طولی نکشید که او توسط یک شردر مونث سرنگون شد و همه چیز به حالت اول برگشت.

 

8- انیمه Mutant Turtles: Chōjin Densetsu Hen

انیمه Mutant Turtles: Chōjin Densetsu Hen

جالب است بدانید در سال 1996 استودیو های Bee Media و Tsuburaya Productions یک انیمه ژاپنی از روی لاکپشت های نینجا ساختند که نامش Mutant Turtles: Chōjin Densetsu Hen بود و تنها دو اپیزود از آن منتشر شد. این انیمیشن چندان به شخصیت ها وفادار نبود و در آن لاکپشت ها به خاطر یافتن سنگ هایی به نام MutaStones برای مدتی به موجوداتی بزرگ و قدرتمند تبدیل شدند و در ادامه همگی ترکیب شده و به یک لاکپشت غول پیکر تبدیل شدند. در این انیمیشن نام اوروکو ساکی به «ساواکی اوروکو» (Sawaki Oroku) تغییر کرد (علت تغییر نام «ساکی» به «ساواکی» این بود که ساکی در زبان ژاپنی نام زن است). این نسخه از شردر ظاهر جدید و متفاوتی نسبت به شردر کلاسیک داشت و بیشتر شبیه ربات های "ترنسفورمرز" (Transformers) بود تا شردر. اریجین این نسخه دقیقا مشابه شردر انیمیشن سال 1987 بود. او هر وقت به سنگ هایی به نام Dark MutaStones دست پیدا میکرد، ظاهرش تغییر میکرد. بنابراین او در این مجموعه یک بار به یک اژدهای بزرگ تبدیل شد. همچنین او بعدا به یک شردر غول پیکر (که باز هم شبیه ربات های ترنسفورمرز بود) تبدیل شد. در اپیزود بعدی هم او یک زره پوشید که "زره جهش یافته فلزی روح ببر" (Armor Tiger Spirit Metal Mutant) نام داشت! اگرچه این تغییرات چندان با شخصیت او همخوانی نداشتند اما به عقیده برخی، این تغییرات شردر را باحال تر از قبل کردند.

 

7- شردر سایبری (Cyber Shredder)

شردر سایبری (Cyber Shredder)

در انیمیشن سال 2003 بعد از مرگ شردر، لاکپشت ها فهمیدند که یک فرم سایبرنتیکی از او در یک برنامه کامپیوتری کاشته شده است. سر انجام یک ویروس کامپیوتری به نام «وایرال» (Viral) ناخواسته این برنامه را آزاد کرد. در نتیجه نسخه ای از شردر به وجود آمد که شردر سایبری لقب گرفت. شردر سایبری ابرشرور اصلی فصل هفتم این مجموعه بود. او از نظر شخصیتی دقیقا مانند شردر اصلی بود، اما در دنیای سایبری گیر افتاده بود و برای خروج از آن باید به یک نوع پورتال دسترسی پیدا میکرد. او در دنیای سایبری قدرت خیلی زیادی داشت به طوری که حتی توانست یک جهان خیالی مجازی خلق کند و لاکپشت ها را مدتی با آن فریب دهد. در نهایت او توانست از جهان سایبری خارج شود و فرم فیزیکی پیدا کند. در اپیزود آخر سریال، نبرد نهایی این نسخه از شردر با لاکپشت ها صورت گرفت و نهایتا شردر سایبری از بین رفت. اگرچه شردر سایبری فقط یک کپی نیرومند تر از شردر اصلی بود، ولی به هر حال این نسخه دقیقا همان دشمن تهدید آمیزی بود که لاکپشت های نینجا به آن نیاز داشتند.

 

6- شردر اریجینال (Original Shredder)

شردر اریجینال (Original Shredder)

اوروکو ساکی اولین بار در اولین شماره از کمیک های "لاکپشت های نینجای نوجوان جهش یافته" (Teenage Mutant Ninja Turtles) به دست «کوین ایستمن» (Kevin Eastman) «پیتر لیرد» (Peter Laird) خلق شد. با وجود اینکه این نسخه، اولین شردر بود و پایه و اساس نسخه های دیگر بوده است، اما او در همان شماره نخست کشته شد. علی‌رغم مرگ سریع او، میراث او در سراسر مجموعه های مختلف لاکپشت های نینجا باقی ماند تا الگویی از یک ابرشرور واقعی نمادین باشد.

 

5- لاکپشت های نینجا (2017-2012)

لاکپشت های نینجا (2017-2012)

به طور کلی، شردر در انیمیشن کامپیوتری لاکپشت های نینجا در سال 2012 خیلی به مفهوم کلاسیک شخصیت خبیث نزدیک بود. نکته متفاوت درباره این نسخه از شردر این بود که در طول مجموعه تغییرات خیلی زیادی کرد. در ابتدا او همانند سایر نسخه های شردر، یک انسان جنگجو بود. سپس او به موجودی جهش یافته به نام "سوپر شردر" (Super Shredder) تبدیل شد که یک هیولای غول پیکر بود. او حتی بعد از مرگ دوباره زنده شد و به یک زامبی تبدیل شد! هر یک از این تغییرات به او قابلیت های جدیدی میدادند و او را به شروری قدرتمند تر و تهدید آمیز تر تبدیل میکردند. در نهایت او سرنوشت خود را پذیرفت و به جهنم بازگشت زیرا به این باور رسید که به دنیای زنده ها تعلق ندارد. او در این راه شروری به نام «کاواکزاس» (Kavaxas) را هم با خود برد و با این کار لاکپشت ها و کل عالم را نجات داد.

 

4- فیلم لاکپشت های نینجا (1990)

فیلم لاکپشت های نینجا (1990)

هالیوود تا به حال دو فرنچایز از روی کارتون های محبوب و دوست داشتنی "لاک پشت های نینجا" ساخته است. سری اول سه قسمتی بود و در دهه 90 میلادی ساخته شد. قسمت اول واقعا فیلم خوبی بود و اتفاقا لحنش جدی تر و دارک تر از سریال کارتونی لاک پشت های نینجا بود و بیشتر به حال و هوای دنیای کمیک شباهت داشت. شردر ابرشرور اصلی این فیلم بود. خیلی ها او را اقتباسی وفادار‌، و حتی بهتر از شردر اریجینال کمیک میدانند. به عنوان شرور اولین اثر لایو اکشن لاکپشت های نینجا، شردر با بازی «جیمز سیتو» (James Saito) به دشمنی شایسته و تهدید آمیز برای لاکپشت ها تبدیل شد. او انقدر خطرناک بود که هیچکدام از لاکپشت ها نتوانستند از پس او بر بیایند و در نهایت این خشم و حس انتقام او بود که باعث شکست او شد.

 

3- خیزش لاکپشت های نینجا (Rise of the Teenage Mutant Ninja Turtles)

خیزش لاکپشت های نینجا (Rise of the Teenage Mutant Ninja Turtles)

جدید ترین انیمیشن ساخته شده از لاکپشت های نینجا، "خیزش لاکپشت های نینجا" نام دارد که پخشش از سال 2018 شروع شده است. این انیمیشن تغییرات عمده ای در لاکپشت های نینجا ایجاد کرد (که اکثرا به نفع این مجموعه تمام میشد) به ویژه در شردر. این نسخه از شردر نه تنها دشمن اسپلینتر، بلکه یکی از اجداد او هم بود. نکته عجیب اینجاست که او به شکل یک روح شیطانی غول پیکر به تصویر کشیده میشد. او یک زره باستانی را از یک دیو گرفته بود و آن زره ،روح شردر را بلعیده و او را به یک شیطان تبدیل کرده بود. بنابراین با وجود اینکه او صد ها سال پیش مرده بود، اما با جمع اوری قطعات مختلف زره میتوانست به زندگی بازگردد.

 

2- کمیک های IDW

کمیک های IDW

با وجود اینکه کمیک های "‌میراژ کامیکس" (Mirage Comics) آغازگر راه شردر بودند، اما باید قبول کرد که شردری که کمیک های IDW ارائه دادند، خیلی بهتر از آن بود. این نسخه از شردر به اصول قدیمی بازگشته بود و حتی آنها را بهبود بخشیده بود. در این کمیک ها، به این شخصیت خبیث نه به عنوان شردر، بلکه بیشتر به عنوان اوروکو ساکی و نحوه تبدیل شدن او به شردر پرداخته شد. رابطه او با اسپلینتر و لاکپشت ها هم کاملا جدید شده بود زیرا اسپلینتر و لاکپشت ها، تناسخ هایی از برادر شردر یعنی «هاماتو یوشی» و چهار فرزند او بودند. در پایان، او کشته شد اما به خاطر مرگ اسپلینتر احیا شد. او سپس تصمیم گرفت در سایه ها بماند و مراقب لاکپشت های نینجا (که حالا برادر زاده های او هستند) باشد.

 

1- لاکپشت های نینجا (2010-2003)

لاکپشت های نینجا (2010-2003)

انیمیشن لاکپشت های نینجا محصول 2003 (که در ایران خیلی هم محبوب و شناخته شده است) سعی کرد برخلاف انیمیشن سال 1987 لاکپشت های نینجا را به ریشه های دارک و جدی کمیک هایش بازگرداند. بنابراین از نظر ظاهری آنها از آن حالت کودکانه مجموعه 1987 خارج شدند و داستان هایش هم حالت فان و بامزه اش را دست دادند و تاریک تر شدند. اگرچه این انیمیشن هیچوقت به پای انیمیشن قبلی نرسید، اما اگر یک چیز باشد که این انیمیشن در آن بهتر عمل کرده باشد، شخصیت شردر بود. نکته تعجب آور اینجاست که این شردر با وجود اینکه بهترین نسخه شردر در کل دنیای سرگرمی بود، اما او نه یک انسان، بلکه یک بیگانه فضایی شرور از نژاد "اوترام" (Utrom) بود که «چرل» (Ch'rell) نام داشت. شاید این موضوع تنها ضعف او باشد، اما این هیچ چیزی از ارزش های او کم نمیکند و او همچنان بهترین است. این شردر دقیقا همان چیزی‌ست که شردر باید باشد. همه ویژگی های او اعم از خباثت کامل، مهارت بالا، بیرحمی تمام، کاستوم خفن و نمادین و صدای مخوف او که به بهترین شکل توسط آقای «اسکات رایو» (Scott Rayow) ایجاد شد، همگی دست به دست هم دادند تا از شردر دشمنی تمام عیار، رهبری مقتدر و خبیثی فوق‌العاده خلق کنند.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «شردر» (SHREDDER) بدانید

10 کمیک برتر لاک پشت های نینجا

معرفی 10 دشمن برتر لاک پشت های نینجا

قسمت آخر کمیک مشترک بتمن و لاک پشت های نینجا ترجمه شد + لینک دانلود

اولین حضور لاک پشت های نینجا در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

15 دفعه ای که ستارگان مسابقات کشتی کج در فیلم ها و سریال های کمیک بوکی ظاهر شدند!

8 لحظه عجیب و غریب در کمیک های اولیه لاک پشت های نینجا

نقد و بررسی فیلم های كمیك بوكی سال 2014

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

15 دفعه ای که هالیوود گند زد به کارتون های محبوب ما

10 تیتراژ برتر سریال های كارتونی ابرقهرمانی + لينك دانلود

10 کارتون خاطره انگیز دهه 80 میلادی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-07-04 09:18
اقا کیارش welcome back
خوشحالیم برگشتی . ;-)
شردر سال 2003 خوب بود تا وقتی معلوم شد یک بیگانه اوترام هستش . از اون موقع به بعد دیگه باهاش ارتباط برقرار نکردم. به نظرم شردرد نسخه سینمایی جدید هم میتونست تو لیست باشه
ممنون
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-07-04 10:18
سلام
ممنون بابت مقاله.
لاک پشت های نینجا داستان چهار برادر جهش یافته رو نقل میکنه که شاید بین مردم دنیای خودشون خیلی محبوب نباشند اما توی دنیایی که من میشناسم تا دلشون بخواد طرفدار دارند! خیلی ها اونا رو به خاطر انیمیشن هایی که توی اونا حضور دارند دوست دارند چون اگر بخوایم منطقی ببینیم در زمان هایی این چهار برادر انیمیشن ها رو به تسخیر خودشون درآوردند. بعضی ها هم که اونا رو به خاطر کمیک هاشون دوست دارند که میشه گفت چند وقتی هم هست که از کیفیت خوبی برخورداره. و البته اون سه فیلم اولیه اونا رو هم فراموش نکنیم که بسیار خاطره انگیز هستند و فیلم اول کیفیت نسبتا خوبی داشت. اما همیشه و در هر حالت یک چیز برای اونا ثابته: شردر بزرگترین دشمن اوناست! (مگر اینکه اون محصول نخواد به تاریخ لاک پشت های نینجا اهمیت بده!) رهبر قبیله فوت که با قبیله هاماتو یعنی قبیله استاد اسپلینتر درگیری داشتند همیشه با این لاک پشت ها سر جنگ داشته! او خبیثی آرام، خونسرد، بسیار خشن، کاریزماتیک و البته بسیار تحدید آمیز هست که اوریجین نسبتا جالبی رو داره که به اوریجین خود لاک پشت های نینجا و اسپلینتر گره خورده. پس قطعا هر جا که لاک پشت های نینجا برن، یه شردر هم هست که باهاشون موش و گربه بازی کنه! (البته نسخه خطرناک ترش رو!) پس توی این مقاله اقتباس های شردر رتبه بندی شده!
از همین اول میگم که بنده خیلی از شردر فیلم های لاک پشت های نینجا مایکل بی (۲۰۱۲ و ۲۰۱۶) خوشم نمیاد. از شردر توی اون فیلم ها فقط یک اسم مونده بود! او تقریبا هیچ ربطی به لاک پشت های نینجا نداشت و هیچ وقت از اون خبیث خونسرد و کاریزماتیک و البته باهوش چیز خاصی ندیدیم! البته از فیلمی که مشکل از سر و روش میباره دیگه چنین انتظاراتی نباید داشت! فیلم دوم هم به نظرم تا حدودی پیشرفت هایی نسبت به فیلم اول داشت اما در شردر؟ راستش نه زیاد! هنوز هم همون شردر بیخود رو داشتیم که به راحتی بدون اینکه حتی به چیزی شک کنه، بازیچه دست "کرنگ" شد!! یعنی دیگه از این بدتر هم میشه سر خبیثی به این خوبی بلا آورد؟ حداقل نتونست دو تا مشت و لگد بهش بزنه! ولی حداقل توی قبل از این اتفاق ما دیدمی که در چند جا رُخی از اون چیزی که میتونست باشه نشون داد. به نظرم میشد او در لیست مثلا در مورد ۱۰ باشه اما نبودش هم چیز خاصی نیست. تا اومد یه ژستی بگیره کرنگ بادش رو خالی کرد. البته متاسفانه به نظرم درسته که فیلم های اولیه لاک پشت های نینجا مخصوصا اولی کیفیت خوبی داشتند اما لاک پشت های نینجا به حقشون توی دنیای سینما نرسیدن. (به نظرم حتی توی دنیای انیمیشن هم پتانسیل بهتر شدن رو دارند.)
اما توی رتبه دهم شردر انیمیشن اولیه لاک پشت های نینجا هست. ببینید درسته که این شردر اون حالت تحدید آمیز و خشن و اون تصویری که ما الان توی ذهنمون داریم رو نداشت اما به نظرم رتبه ۱۰ باز هم براش کمه. یعنی اینکه ایشون اولین نسخه از این شخصیت بودند و شاید اصلا اگر این سریال نبود دیگه خیلی ها به شردر اهمیتی نمیدادن و به نظرم این نسخه از او میتونست رتبه های بالاتری رو بگیره. البته که او یک خبیث تمام عیار نبود ولی به نظرم توی اون حال و هوای لوس و خاطره انگیز اون سریال خوب جواب میداد.
شردر انیمیشن لاک پشت های نینجا ۲۰۱۲ هم به نظرم اول هاش خبیث خوبی بود. یعنی او تحدید آمیز و خشن بود و البته اوریجینش هم بسیار خوب بود که ویژگی حسادت اون رو نشون میداد. اون اوایل هم لاک پشت های نینجا به سختی شکستش میدادن. ولی هرچی سریال جلو رفت از کیفیتش کاسته شد و این شریدر هم کم ابهت تر شد. به نظرم تصمیم جهش یافته شدن او یا به نوعی "سوپر شردر" شدنش تصمیم درستی نبود. چون به نظرم شردر همین جوری میتونه تحدید آمیز باشه و نیازی به جهش یافته شدن نداره اما واقعا این سریال هرکی به دستش اومد رو جهش یافته کرد! (حتی توی قسمت های آخرش خود لاک پشت های نینجا رو هم یه جهش دیگه داد!) البته میشه گفت که این سوپر شردر برای تحدید آمیز تر شدنش ایده بدی نبود اما دیگه نیازی به بازگشت او به صورت زامبی نبود چون اصلا توی اون داستان هیچ خاصیتی نداشت! در کل شردر توی این سریال همون روندی رو طی کرد که خود سریال رفت: در ابتدا عالی و در ادامه رفته رفته ضعیف تر شدن.
و اما میرسیم به مورد اول! راستش به نظرم این شردر لایق رتبه اول نیست! چرا، اگر بخوایم شردر دو فصل اول این سریال رو حساب کنیم، رتبه اول هم کفاف خوبیش رو نمیده! اون همون چیزی بود که باید باشه و البته شاید هم بیشتر. او خبیثی خونسرد، مغرور و تحدید آمیز بود که مثل ماندارین خودمون هرکاری هم میکردید کشته نمیشد! حتی اطرافیانش هم ازش ترس داشتند و مثل بکستر استاکمن اگر دست از ما خطا میکردند عاقبت بدی براشون به همراه میومد. این همون چیزی بود که باید باشه و البته یک ظاهر فوق‌العاده که هرچی بگم کم گفتم! اما بعد از اون به نظرم تصمیم اوترام شدن او نه تنها به شردر بلکه به کل سریال صدمه زد! اصلا به نظرم این سریال از فصل دوم به بعد این قضیه اوترام ها رو زیادی گنده کرد و به قول معروف زیادی "فضایی" شد. توی یک بخش داستانی قابل استفاده بودند اما بعدش دیگه حضورشون اضافی بود. اما این تصمیم دیگه آخرش بود چون نه تنها اون رو به شکل یک موجود کوچک و ناتوان که برای راه رفتنش هم مجبوره از زرهش استفاده کنه نشون داده شد، بلکه بعد از اون هر تلاش سازندگان برای بازگرداندن او فایده ای نداشت! (درست مثل خود استاکمن!) این تصمیم واقعا اشتباه بود و بعد از این دیگه نه میشد با این شریدر ارتباط گرفت و نه به عنوان یک تحدید باورش کرد. برای همین به نظرم رتبه اول جای او نیست.
با تشکر بابت ترجمه این مقاله.
نقل قول کردن
masiha_87
#3 masiha_87 1400-07-04 11:22
سلام آقا کیارش خوش برگشتید به سایت!
با اجازتون همین اول کاری یه نقد ریز از مقاله بکنم: کلمه ی "او" خیلی توی جملات استفاده شده بود؛ مخصوصا در بخش توضیحات گزینه ی اول. خب خب خب! من عاشق لاک پشت های نینجای ۲۰۰۳ هستم و حتی "خیزش لاک پشت های نینجا" و نسخه ی "۲۰۱۲/۲۰۱۷" هم نتونست جای این فرنچز بی نهایت عالی (البته از نظر من) رو برام پر کنه. پایان حماسی فصل آخر واقعا مجذوب کننده بود. البته نمیدونم فصل آخر بود یا نه؛ همون فصلی که آخرش لاک پشت ها و شریدر تبدیل به اژدها شدن. این آشنایی به لطف صدا و سیمای ایران شکل گرفت که هر چیز بی خود و با خودی رو سانسور میکردن.
به نظرم چیزی که لاک پشت های نینجای ۲۰۰۳ رو بهتر از بقیه ی آثارشون (تا به حال) میکنه، رشد وحشتناک دنیای این انیمیشن هستش که هر لحظش یه معماست. از زخمی شدن لئو و برگشتن شریدر، تا ماجرای کرانک و بعد از اون هم، بُعد نا شناخته ای که استاد اسپلینتر بهش سفر میکرد. همه و همه جزو بهترینا بودن. البته یه نقد دیگه ای هم که میتونم از مقاله داشته باشم، نبودن شریدر "لایو اکشن ۲۰۱۴" توی این لیست بود. اونقدر توی قسمت اول خوش درخشید که از همون سال آرزو میکنم توی اینجاستیس ۳ به عنوان DLC ببینمش!!!
نبود شریدر انیمیشن "لاک پشت های نینجا علیه بتمن" رو هم توی لیست کاملا درک میکنم چون خیلی خیلی نچسب و بی هدف نشون داده شده بود. درکل اینکه لاک پشت های نینجا (بعد از کارتون بن تن :sigh: )، تنها انیمیشنی بود که باهاش بچگی کردم. اصلا باهاشون بزرگ شدم.
خیلی خیلی ممنون بابت ترجمه و سایت همیشه فعال spidey
نقل قول کردن
Agent bishop
#4 Agent bishop 1400-07-04 11:44
از این لیست دو مورد اول به شدت خوشم میاد و همینطور یک شردر دیگه که تعجب کردم تو این لیست نیست اونم وقتیه که کارای شردر شده بود.
کمیک های idw کلا معنای جدیدی به شردر بخشید . هم خصومت بهتر و شخصی تری با لاکپشت ها داشت و هم مفهومی مثل عشق و احترام رو که قبلاً کمتر از شردر دیدن بودیم رو نشون داد و مرگ و بازگشت از مرگ فوق‌العاده ای داشت و در آخر به خاطر فداکاری اسپلینتر قسم خورد که تا ابد مراقب لاکپشت ها باشه و اینکه خودش رو از ریاست فوت کلن کنار کشید و کارای رو رئیس فوت کرد ولی ماجرا همینجوری باقی نمی‌مونه و طبق پیشگویی که rat king انجام داد او دوباره خبیث میشه .
شردر سریال ۲۰۰۳ هم تا اون قسمتی که لئو سرش رو قطع کرد خیلی خوب بود و کاش همونجا تموم شد داستانش ولی با بیگانه کردن شردر خواستن سطح تهدید شردر رو در سطح کهکشانی بالا ببرن ( با توجه به هدف کلی که داشت ) ولی اگه اینطور نمیشد بهتر بود . البته یک خوبی این شردر این بود که اونو به صورت یک شهروند محترم که به بازسازی شهر کمک کرده نشون دادن که اینجوری وجه خباثتش بیشتر میشه .
من از مرگ شردر کنیم های اولیه هم خیلی خوشم اومد و منظورم مرگی که تو شماره اول اتفاق افتاد نیست بلکه مرگیه که تو پایان آرک back to new York ( که بنظرم دومین داستان برتر لاکپشت ها هستش ) که تو اون شردر طی یک دوئلی توسط لئو کشته میشه و بعد لاکپشت ها اونو به روش خاکسپاری قدیمی ژاپنی اونو داخل قایق روی آب میذارن و بعد با تیری قایق رو آتیش میزنند .
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#5 Kia Iron Man 1400-07-04 12:59
به نقل از mtm:
اقا کیارش welcome back
خوشحالیم برگشتی . ;-)
شردر سال 2003 خوب بود تا وقتی معلوم شد یک بیگانه اوترام هستش . از اون موقع به بعد دیگه باهاش ارتباط برقرار نکردم. به نظرم شردرد نسخه سینمایی جدید هم میتونست تو لیست باشه
ممنون


ممنون استاد مدتیه بهبود پیدا کردم و واقعا سپاسگزار معرفت، محبت و دعای خیر شما و بقیه دوستان عزیز هستم.
منم بعد از اون پیچش مزخرف، دیگه چندان ازش خوشم نمیومد. واقعا تصمیم افتضاحی بود که شردر رو که یه جورایی ریشه های سنتی و سامورایی داشت به موجودات فضایی ربط دادند. این انیمیشن منو عاشق شردر کرد ولی بعد از اون اتفاق دیگه جذابیتی برام نداشت.
شردر در آثار مایکل بی شخصیت پردازی بدی نداشت (حداقل در قسمت اول)، ولی تغییرات بی مورد درباره اریجین لاکپشت ها، خصومت شخصی بین او و اسپلینتر و لاکپشت ها رو از بین برد. ظاهرش هم بیشتر شبیه ربات بود، تا شردر. البته هدف سازندگان این بود که اون رو مدرن تر کنند (انصافا هیچ جوره اون تیغه های پرتابی مغناطیسی‌ش با سلاح های معروف روی دستکش هاش برابری نمیکنن :-* ) در کل این نسخه بیشتر به دوران قرن 21 نزدیک شده بود و مدرن تر شده بود ولی از ریشه های اصلی خودش جدا شده بود. اما بازم قبول دارم پتانسیل بودن توی لیست رو داشت.

#2

با بیشتر صحبت هات موافقم ولی بازم من شردر 2003 رو بهترین میدونم. شاید بعد قضیه اوترام شدن‌ش دیگه هیچوقت مثل سابق نشد، ولی در همون فصل های ابتدایی یک الگوی کامل از شردر ارائه داد که هیچ مجموعه دیگه ای نتونست مشابه‌اش رو ارائه بده. بعد از اون پیچش داستانی که سازنده ها فقط برای شوکه کردن بیننده ایجادش کرده بودن، شردر عمده جذابیتش رو از دست داد. ولی باز هم نمیشه نسخه دیگری رو در رتبه بالاتر از اون قرار داد چون این شردر دقیقا تجسم همون چیزی بود که یک اقتباس از شردر باید باشه.
نقل قول کردن
P.B.P
#6 P.B.P 1400-07-04 13:32
سلام ممنون از آقای یارویسی
مقاله خیلی خوبی بود
واقعا TMNT بدون شردر TMNT نمی شه و ابر شرور خیلی خفنیه.
به نقل از mtm:
شردر سال 2003 خوب بود تا وقتی معلوم شد یک بیگانه اوترام هستش . از اون موقع به بعد دیگه باهاش ارتباط برقرار نکردم.

ولی استاد من از اول تا آخرش با هاش ارتباط برقرار کردم(فکر کنم استاد،چون که به کمیک وفادار نبود با هاش ارتباط برقرار نکردین) و همونطور که آقای یارویسی گفتن توی ایران TMNT 2003 خیلی محبوبه و برای خودم هم این انیمیشن سریالی خیلی نوستالژی هست و من یکی از fan هاش هستم. (تیتراژ دوبله این انیمیشن هم خیلی قشنگه)
(uupload.ir/.../...)
این شردر ها هم میتونستن قرار بگیرن
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
ولی چون از سایت cbr و ۱۰ نسخه برتر هستند کافیه.
ممنون از آقای یارویسی،خسته نباشید.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#7 AM SM BM SM 1400-07-04 13:59
به نقل از P.B.P:
سلام ممنون از آقای یارویسی
مقاله خیلی خوبی بود
واقعا TMNT بدون شردر TMNT نمی شه و ابر شرور خیلی خفنیه.
به نقل از mtm:
شردر سال 2003 خوب بود تا وقتی معلوم شد یک بیگانه اوترام هستش . از اون موقع به بعد دیگه باهاش ارتباط برقرار نکردم.

ولی استاد من از اول تا آخرش با هاش ارتباط برقرار کردم(فکر کنم استاد،چون که به کمیک وفادار نبود با هاش ارتباط برقرار نکردین) و همونطور که آقای یارویسی گفتن توی ایران TMNT 2003 خیلی محبوبه و برای خودم هم این انیمیشن سریالی خیلی نوستالژی هست و من یکی از fan هاش هستم. (تیتراژ دوبله این انیمیشن هم خیلی قشنگه)
(uupload.ir/.../...)
این شردر ها هم میتونستن قرار بگیرن
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
ولی چون از سایت cbr و ۱۰ نسخه برتر هستند کافیه.
ممنون از آقای یارویسی،خسته نباشید.

سلام
اتفاقا انیمیشن سال ۲۰۰۳ بیشتر از هر سریالی به کمیک های لاک پشت های نینجا وفادار بود و بعضی از آرک های داستانیش دقیقا از دنیای کمیک اومدن. و باز هم اتفاقا آقای ترابی گفتند که انیمیشن های لاک پشت های نینجا رو بیشتر از کمیک ها (حداقل اون قدیمی تر ها) دوست دارند (مخصوصا اون انیمیشن سال ۱۹۸۷) اگر شما کامنت های مقاله "۲۰ انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ" رو بخونید میبینید ایشون گفتند که چون این انیمیشن زیادی "فضایی" شد باهاش ارتباط نگرفتند و من هم باهاشون موافقم و به نظرم از فصل سه به بعد دیگه از شور و مزه به در شد.
و البته این رو هم بگم که به نظرم اینکه شما هر شردری که توی ذهنتون هست رو میگید "که این هم میتونست توی لیست باشه" درست نیست. اگر به نظر شما میتونست باشه لطفا دلایلتون رو هم بگید. چون که منم چند تا نسخه شردر دیگه میشناسم اما نمیتونم بگم که اونا هم حتما میتونستند باشند.
به نقل از Kia Iron Man:
به نقل از mtm:
اقا کیارش welcome back
خوشحالیم برگشتی . ;-)
شردر سال 2003 خوب بود تا وقتی معلوم شد یک بیگانه اوترام هستش . از اون موقع به بعد دیگه باهاش ارتباط برقرار نکردم. به نظرم شردرد نسخه سینمایی جدید هم میتونست تو لیست باشه
ممنون


ممنون استاد مدتیه بهبود پیدا کردم و واقعا سپاسگزار معرفت، محبت و دعای خیر شما و بقیه دوستان عزیز هستم.
منم بعد از اون پیچش مزخرف، دیگه چندان ازش خوشم نمیومد. واقعا تصمیم افتضاحی بود که شردر رو که یه جورایی ریشه های سنتی و سامورایی داشت به موجودات فضایی ربط دادند. این انیمیشن منو عاشق شردر کرد ولی بعد از اون اتفاق دیگه جذابیتی برام نداشت.
شردر در آثار مایکل بی شخصیت پردازی بدی نداشت (حداقل در قسمت اول)، ولی تغییرات بی مورد درباره اریجین لاکپشت ها، خصومت شخصی بین او و اسپلینتر و لاکپشت ها رو از بین برد. ظاهرش هم بیشتر شبیه ربات بود، تا شردر. البته هدف سازندگان این بود که اون رو مدرن تر کنند (انصافا هیچ جوره اون تیغه های پرتابی مغناطیسی‌ش با سلاح های معروف روی دستکش هاش برابری نمیکنن :-* ) در کل این نسخه بیشتر به دوران قرن 21 نزدیک شده بود و مدرن تر شده بود ولی از ریشه های اصلی خودش جدا شده بود. اما بازم قبول دارم پتانسیل بودن توی لیست رو داشت.

#2

با بیشتر صحبت هات موافقم ولی بازم من شردر 2003 رو بهترین میدونم. شاید بعد قضیه اوترام شدن‌ش دیگه هیچوقت مثل سابق نشد، ولی در همون فصل های ابتدایی یک الگوی کامل از شردر ارائه داد که هیچ مجموعه دیگه ای نتونست مشابه‌اش رو ارائه بده. بعد از اون پیچش داستانی که سازنده ها فقط برای شوکه کردن بیننده ایجادش کرده بودن، شردر عمده جذابیتش رو از دست داد. ولی باز هم نمیشه نسخه دیگری رو در رتبه بالاتر از اون قرار داد چون این شردر دقیقا تجسم همون چیزی بود که یک اقتباس از شردر باید باشه.

آقای کیارش دستت درد نکنه بابت مقالتون.
درسته به نظرم باز هم میشه اون شردر رو توی رتبه اول گذاشت و اصلا همونطور که گفتم برای فصل های اول و دوم رتبه اول هم برای اون شردر کم بود! اما اون پیچش بعدش خیلی اذیت کننده بود و من رو ناراحت کرد. یعنی من که وقتی دیدمش سن و سالم کم بود و تقریبا اکثر چیز هایی که میدیدم خوشم میومد هم از این پیچش و قضیه ناراحت شدم! بدبختیش اینه که بعد از اون هر تلاش برای بازگردوندن هویت شردر بی نتیجه بود. یعنی یه بار شد اون شردر باستانی، یه فصل کلا حذف شد، یه فصل شد اون شردر سایبری و... بعد از اون من فقط شردر انیمیشن
"لاک پشت ها برای همیشه" رو دیدم که تونست به اون نسخه استاندارد نزدیکتر بشه. البته میشه گفت هم تقصیر سازندگان نبود. متاسفانه اون پیچش اونقدر بد بود که بعد از اون دیگه کاری نمیشد کرد.
به نقل از Agent bishop:

شردر سریال ۲۰۰۳ هم تا اون قسمتی که لئو سرش رو قطع کرد خیلی خوب بود و کاش همونجا تموم شد البته یک خوبی این شردر این بود که اونو به صورت یک شهروند محترم که به بازسازی شهر کمک کرده نشون دادن که اینجوری وجه خباثتش بیشتر میشه

دقیقا مثل نورمن آزبورن! من از این وجه اون شردر خیلی خوشم اومد. یعنی دقیقا مثل نورمن آزبورن/گرین گابلین، "اوروکو ساکی" یک آدم موجه، به ظاهر خوب و به شکل یک آدمی که سعی داره به مردم کمک کنه به تصویر کشیدند. در حالی "شردر" یک آدم بی رحم و خشن با یک سازمان خلافکاری بسیار قوی هست. این وجه از او واقعا عالی بود و بهش میومد.
نقل قول کردن
masiha_87
#8 masiha_87 1400-07-04 14:07
به نقل از P.B.P:
سلام ممنون از آقای یارویسی
مقاله خیلی خوبی بود
واقعا TMNT بدون شردر TMNT نمی شه و ابر شرور خیلی خفنیه.
به نقل از mtm:
شردر سال 2003 خوب بود تا وقتی معلوم شد یک بیگانه اوترام هستش . از اون موقع به بعد دیگه باهاش ارتباط برقرار نکردم.

ولی استاد من از اول تا آخرش با هاش ارتباط برقرار کردم(فکر کنم استاد،چون که به کمیک وفادار نبود با هاش ارتباط برقرار نکردین) و همونطور که آقای یارویسی گفتن توی ایران TMNT 2003 خیلی محبوبه و برای خودم هم این انیمیشن سریالی خیلی نوستالژی هست و من یکی از fan هاش هستم. (تیتراژ دوبله این انیمیشن هم خیلی قشنگه)
(uupload.ir/.../...)
این شردر ها هم میتونستن قرار بگیرن
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
ولی چون از سایت cbr و ۱۰ نسخه برتر هستند کافیه.
ممنون از آقای یارویسی،خسته نباشید.

انصافا تیتراژ انگلیسی و انواع دوبله های فارسیش همیشه به دلم میشینه :lol: !
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1400-07-04 14:49
به نقل از P.B.P:
سلام ممنون از آقای یارویسی
مقاله خیلی خوبی بود
واقعا TMNT بدون شردر TMNT نمی شه و ابر شرور خیلی خفنیه.
به نقل از mtm:
شردر سال 2003 خوب بود تا وقتی معلوم شد یک بیگانه اوترام هستش . از اون موقع به بعد دیگه باهاش ارتباط برقرار نکردم.

ولی استاد من از اول تا آخرش با هاش ارتباط برقرار کردم(فکر کنم استاد،چون که به کمیک وفادار نبود با هاش ارتباط برقرار نکردین) و همونطور که آقای یارویسی گفتن توی ایران TMNT 2003 خیلی محبوبه و برای خودم هم این انیمیشن سریالی خیلی نوستالژی هست و من یکی از fan هاش هستم. (تیتراژ دوبله این انیمیشن هم خیلی قشنگه)
(uupload.ir/.../...)
این شردر ها هم میتونستن قرار بگیرن
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
ولی چون از سایت cbr و ۱۰ نسخه برتر هستند کافیه.
ممنون از آقای یارویسی،خسته نباشید.

ربطی به کمیکش نداشت چون من اصولا کمیک های TMNT رو هرگز نخونده بودم و بیشتر با کارتون دهه 80 میلادی و بازی های عالی شون تو دهه 90 آشنا بودم. خب، من کلا از اینکه یه چیزی که ریشه زمینی داره رو ور میدارن ریشه فضایی بهش میدن بدم میاد. هنوز بعد این همه سال با رگ و ریشه فضایی سیمبیوت ونوم مشکل دارم و اونو در تضاد با ریشه های زمینی و خاکی مرد عنکبوتی و شخصیت هاش میدونم . ضن اینکه واقعا به شعور آدم توهین میشه وقتی میفهمه یه موجود کوچیک و مضحک رفته تو دل شردر! آخه یعنی چی؟!! حالا چون نوستالژیکه نباید ایراد به این گندگی رو دید؟ اصلا چه لزومی داشت این کارو بکنن؟
نقل قول کردن
masiha_87
#10 masiha_87 1400-07-04 15:15
به نقل از mtm:
به نقل از P.B.P:
سلام ممنون از آقای یارویسی
مقاله خیلی خوبی بود
واقعا TMNT بدون شردر TMNT نمی شه و ابر شرور خیلی خفنیه.
به نقل از mtm:
شردر سال 2003 خوب بود تا وقتی معلوم شد یک بیگانه اوترام هستش . از اون موقع به بعد دیگه باهاش ارتباط برقرار نکردم.

ولی استاد من از اول تا آخرش با هاش ارتباط برقرار کردم(فکر کنم استاد،چون که به کمیک وفادار نبود با هاش ارتباط برقرار نکردین) و همونطور که آقای یارویسی گفتن توی ایران TMNT 2003 خیلی محبوبه و برای خودم هم این انیمیشن سریالی خیلی نوستالژی هست و من یکی از fan هاش هستم. (تیتراژ دوبله این انیمیشن هم خیلی قشنگه)
(uupload.ir/.../...)
این شردر ها هم میتونستن قرار بگیرن
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
ولی چون از سایت cbr و ۱۰ نسخه برتر هستند کافیه.
ممنون از آقای یارویسی،خسته نباشید.

ربطی به کمیکش نداشت چون من اصولا کمیک های TMNT رو هرگز نخونده بودم و بیشتر با کارتون دهه 80 میلادی و بازی های عالی شون تو دهه 90 آشنا بودم. خب، من کلا از اینکه یه چیزی که ریشه زمینی داره رو ور میدارن ریشه فضایی بهش میدن بدم میاد. هنوز بعد این همه سال با رگ و ریشه فضایی سیمبیوت ونوم مشکل دارم و اونو در تضاد با ریشه های زمینی و خاکی مرد عنکبوتی و شخصیت هاش میدونم . ضن اینکه واقعا به شعور آدم توهین میشه وقتی میفهمه یه موجود کوچیک و مضحک رفته تو دل شردر! آخه یعنی چی؟!! حالا چون نوستالژیکه نباید ایراد به این گندگی رو دید؟ اصلا چه لزومی داشت این کارو بکنن؟

استاد نظر شما کاملا محترمه و من هم کاملا باهاش موافقم. بیشتر آثار این روزا طوری هستن که سازنده یک مرز بین منبع اقتباس و اثرش قرار میده. البته بعضی اوقات هم ممکنه به داستان کمک بکنه :-* . البته کلا نسخه ی ۲۰۰۳ خیلی خیلی جهانش رو از هرجهت گسترش داده بود. هم جادویی بود، هم بیش از اندازه علمی بود. ماجرای شریدر هم انگار حاصل بی نظمی این ماجرا بود.
نقل قول کردن
Agent bishop
#11 Agent bishop 1400-07-04 16:13
به نقل از mtm:
به نقل از P.B.P:
سلام ممنون از آقای یارویسی
مقاله خیلی خوبی بود
واقعا TMNT بدون شردر TMNT نمی شه و ابر شرور خیلی خفنیه.
به نقل از mtm:
شردر سال 2003 خوب بود تا وقتی معلوم شد یک بیگانه اوترام هستش . از اون موقع به بعد دیگه باهاش ارتباط برقرار نکردم.

ولی استاد من از اول تا آخرش با هاش ارتباط برقرار کردم(فکر کنم استاد،چون که به کمیک وفادار نبود با هاش ارتباط برقرار نکردین) و همونطور که آقای یارویسی گفتن توی ایران TMNT 2003 خیلی محبوبه و برای خودم هم این انیمیشن سریالی خیلی نوستالژی هست و من یکی از fan هاش هستم. (تیتراژ دوبله این انیمیشن هم خیلی قشنگه)
(uupload.ir/.../...)
این شردر ها هم میتونستن قرار بگیرن
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
ولی چون از سایت cbr و ۱۰ نسخه برتر هستند کافیه.
ممنون از آقای یارویسی،خسته نباشید.

ربطی به کمیکش نداشت چون من اصولا کمیک های TMNT رو هرگز نخونده بودم و بیشتر با کارتون دهه 80 میلادی و بازی های عالی شون تو دهه 90 آشنا بودم. خب، من کلا از اینکه یه چیزی که ریشه زمینی داره رو ور میدارن ریشه فضایی بهش میدن بدم میاد. هنوز بعد این همه سال با رگ و ریشه فضایی سیمبیوت ونوم مشکل دارم و اونو در تضاد با ریشه های زمینی و خاکی مرد عنکبوتی و شخصیت هاش میدونم . ضن اینکه واقعا به شعور آدم توهین میشه وقتی میفهمه یه موجود کوچیک و مضحک رفته تو دل شردر! آخه یعنی چی؟!! حالا چون نوستالژیکه نباید ایراد به این گندگی رو دید؟ اصلا چه لزومی داشت این کارو بکنن؟


من کارشون رو قبول ندارم با این کار نه تنها خصومت بین او واسپلینتر کمرنگ‌ تر شد همینطور رابطه پدر و دختر بین او و کارای هم خراب شد درحالی به نظر من این سریال از نظر شخصیت پردازی و رابطه افراد با یکدیگر رو دست نداشت تا همون لحظه که پیچش بدی بود .
شاید میخواستن با ترکیب کردن شردر و کرنگ یه جورایی شردر رو قدرتمند تر نشون بدن که اگه تو مبارزات بلایی سرش اومد از سریال حذف نشه یا شاید میخواستن سطح تهدید شردر رو تا سطح کهکشانی بالا ببرن یا شایدم اصلا داستان منطقی برای کرنگ گیر نیاوردن گفتن این دو تا رو باهم ترکیب کنیم !!!

با این حال این سریال خیلی قدرت نوستالژی بالایی داره و نسلی مثل من که باهاش بزرگ شدیم این سریال جزو سریال های محبوبمونه .
نقل قول کردن
master spider
#12 master spider 1400-07-04 16:58
به نقل از mtm:
به نقل از P.B.P:
سلام ممنون از آقای یارویسی
مقاله خیلی خوبی بود
واقعا TMNT بدون شردر TMNT نمی شه و ابر شرور خیلی خفنیه.
به نقل از mtm:
شردر سال 2003 خوب بود تا وقتی معلوم شد یک بیگانه اوترام هستش . از اون موقع به بعد دیگه باهاش ارتباط برقرار نکردم.

ولی استاد من از اول تا آخرش با هاش ارتباط برقرار کردم(فکر کنم استاد،چون که به کمیک وفادار نبود با هاش ارتباط برقرار نکردین) و همونطور که آقای یارویسی گفتن توی ایران TMNT 2003 خیلی محبوبه و برای خودم هم این انیمیشن سریالی خیلی نوستالژی هست و من یکی از fan هاش هستم. (تیتراژ دوبله این انیمیشن هم خیلی قشنگه)
(uupload.ir/.../...)
این شردر ها هم میتونستن قرار بگیرن
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
ولی چون از سایت cbr و ۱۰ نسخه برتر هستند کافیه.
ممنون از آقای یارویسی،خسته نباشید.

هنوز بعد این همه سال با رگ و ریشه فضایی سیمبیوت ونوم مشکل دارم و اونو در تضاد با ریشه های زمینی و خاکی مرد عنکبوتی و شخصیت هاش میدونم .

البته آقای ترابی،منم تا قبل از این سری آخر کمیک ونوم که سایت زحمت کشید و ترجمش کرد، خیلی از ونوم خوشم نمیومد، ولی واقعا با این کمیک خیلی تصورم نسبت به ونوم تغییر کرد. اگه آقای ترابی از این زاویه به ونوم نگاه کنید که به قول خودتون اسپایدرمن با اون رگ و ریشه زمینی و خاکیش، روی ونوم و سیمبیوت که منشا فضایی داشت تاثیر گذاشت و بعدش، با پیوند با فلش، تونست ذات انسانی کسب کنه و از بقیه سیمبیوت ها متمایز بشه، ونوم رو جذاب میکنه. یعنی در واقع علاوه بر اینکه ونوم روی اسپایدرمن و داستان هاش تاثیر گذاشت، برعکسشم اتفاق افتاد. ونوم هم تغییر کرد و مثل قهرمانان زمین خواست که یه قهرمان باشه.(هرچند که روش هاش هنوزم مشکل داره ولی دست کم تغییر زیادی کرده) علاوه بر این بنظرم ونوم برای کمیک های اسپایدی لازم بود، چون میتونست اون شخصیت و خصوصیات پیتر رو به چالش بکشه.
نقل قول کردن
steve
#13 steve 1400-07-04 17:29
خیلی ممنون از مقاله خوبتون خاطرات بچگی منو لاک پشتای نینجا زنده کردین :-) قبل اینکه طرفدار اسپایدر من بشم خیلی طرفدار لاکپشتای نینجا بودم هم کارتونش هم بازیاش هم فیلماش
نقل قول کردن
P.B.P
#14 P.B.P 1400-07-04 17:33
به نقل از AM SM BM SM:

باز هم اتفاقا آقای ترابی گفتند که انیمیشن های لاک پشت های نینجا رو بیشتر از کمیک ها (حداقل اون قدیمی تر ها) دوست دارند (مخصوصا اون انیمیشن سال ۱۹۸۷) اگر شما کامنت های مقاله "۲۰ انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ" رو بخونید میبینید ایشون گفتند که چون این انیمیشن زیادی "فضایی" شد باهاش ارتباط نگرفتند و من هم باهاشون موافقم و به نظرم از فصل سه به بعد دیگه از شور و مزه به در شد.
و البته این رو هم بگم که به نظرم اینکه شما هر شردری که توی ذهنتون هست رو میگید "که این هم میتونست توی لیست باشه" درست نیست. اگر به نظر شما میتونست باشه لطفا دلایلتون رو هم بگید. چون که منم چند تا نسخه شردر دیگه میشناسم اما نمیتونم بگم که اونا هم حتما میتونستند باشند.

سلام به آقای مرادی عزیز
من اون مقاله خوندم و میدونستم استاد ترابی TMNT 1987
رو دوست دارن و فقط می خواستم از سریال دوران بچگیم طرفداری کنم در کل من هر هفت فصلشو دوست دارم.
اگر پایین عکس ها رو دیده باشی نوشته بودم "کافیه" و حرفی با این مسئله نداشتم و می خواستم عکس این شردر ها تو کامنتم باشن.



به نقل از mtm:

ربطی به کمیکش نداشت چون من اصولا کمیک های TMNT رو هرگز نخونده بودم و بیشتر با کارتون دهه 80 میلادی و بازی های عالی شون تو دهه 90 آشنا بودم. خب، من کلا از اینکه یه چیزی که ریشه زمینی داره رو ور میدارن ریشه فضایی بهش میدن بدم میاد. هنوز بعد این همه سال با رگ و ریشه فضایی سیمبیوت ونوم مشکل دارم و اونو در تضاد با ریشه های زمینی و خاکی مرد عنکبوتی و شخصیت هاش میدونم . ضن اینکه واقعا به شعور آدم توهین میشه وقتی میفهمه یه موجود کوچیک و مضحک رفته تو دل شردر! آخه یعنی چی؟!! حالا چون نوستالژیکه نباید ایراد به این گندگی رو دید؟ اصلا چه لزومی داشت این کارو بکنن؟

سلام به استاد ترابی عزیز

من به این دلیل میگم که چون شما استاد کمیک ایرانین و فکر میکردم وفاداری به کمیک براتون مهمه (چون شردر در اصلا یک انسان است نه اترام.)
اینم بگم اترام و اترام بودنش برام فرقی نداره و این مسئله رو ایراد نمی گیرم.


فقط:من فن این انیمیشنم و ایرادات برام مهم نیست.
نقل قول کردن
AS-Spider
#15 AS-Spider 1400-07-04 17:36
سلام ممنون از آقای یارویسی برای یه مقاله بسیار خوب
من برخلاف همه که عاشق نسخه ۲۰۰۳ هستن من بشخصه نسخه ۲۰۱۲ رو بیشتر دوست داشتم چون هم المان های متفاوتی داشت هم اینکه از همه شخصیت ها استفاده میکرد و شخصیت ها بیهوده تلف نمیشدن.
نسخه ۲۰۰۳ رو قبلا از اینکه دیگه خیلی تخیلی بشه و با همه چی قاطی شه و اینا خیلی خوب بود ولی حیف که همیشه باید یه افتی توی همه چی باشه.
در کل من نسخه ۲۰۱۲ رو بیشتر میپسندم بعنوان نظر شخصی
فقط یچیزی شردر نسخه ۲۰۱۲ بعد از ۴ فصل به سوپر شردر تبدیل شدچون توی فصل ۴ یه اتفاقاتی افتاد که دیگه اسپویل نشه نمیگم.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#16 AM SM BM SM 1400-07-04 17:57
به نقل از mtm:
به نقل از P.B.P:
سلام ممنون از آقای یارویسی
مقاله خیلی خوبی بود
واقعا TMNT بدون شردر TMNT نمی شه و ابر شرور خیلی خفنیه.
به نقل از mtm:
شردر سال 2003 خوب بود تا وقتی معلوم شد یک بیگانه اوترام هستش . از اون موقع به بعد دیگه باهاش ارتباط برقرار نکردم.

ولی استاد من از اول تا آخرش با هاش ارتباط برقرار کردم(فکر کنم استاد،چون که به کمیک وفادار نبود با هاش ارتباط برقرار نکردین) و همونطور که آقای یارویسی گفتن توی ایران TMNT 2003 خیلی محبوبه و برای خودم هم این انیمیشن سریالی خیلی نوستالژی هست و من یکی از fan هاش هستم. (تیتراژ دوبله این انیمیشن هم خیلی قشنگه)
(uupload.ir/.../...)
این شردر ها هم میتونستن قرار بگیرن
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
ولی چون از سایت cbr و ۱۰ نسخه برتر هستند کافیه.
ممنون از آقای یارویسی،خسته نباشید.

ربطی به کمیکش نداشت چون من اصولا کمیک های TMNT رو هرگز نخونده بودم و بیشتر با کارتون دهه 80 میلادی و بازی های عالی شون تو دهه 90 آشنا بودم. خب، من کلا از اینکه یه چیزی که ریشه زمینی داره رو ور میدارن ریشه فضایی بهش میدن بدم میاد. هنوز بعد این همه سال با رگ و ریشه فضایی سیمبیوت ونوم مشکل دارم و اونو در تضاد با ریشه های زمینی و خاکی مرد عنکبوتی و شخصیت هاش میدونم . ضن اینکه واقعا به شعور آدم توهین میشه وقتی میفهمه یه موجود کوچیک و مضحک رفته تو دل شردر! آخه یعنی چی؟!! حالا چون نوستالژیکه نباید ایراد به این گندگی رو دید؟ اصلا چه لزومی داشت این کارو بکنن؟

من خودم هم یه بار گفتم اون پیچش هیچ معنایی نداشت و واقعا معلوم نیست که به عقل کدوم نابغه ای رسید. یعنی هر دفعه که شردر ظاهر میشد این حقیقت که اون یک موجود کوچک و ناتوان و مغرور هست که برای راه رفتنش هم مجبوره لباس درست کنه، آدم رو به خنده وا میداشت! یعنی ما میدیدیم همه این کارهای تحدید آمیز شردر فقط ادا و اطوار هستند و اون یک موجود ناتوانه که فوتش کنی باد بردش! بعدش هم این قضیه اوترام ها کلا خیلی بیخودی پیش رفت. یعنی زیاد گندشون کردن و بعد از بازگشت لاک پشت ها به زمین نیازی به حضور اونا نبود! مشکل اصلی این سریال که "فضایی" شدنش بود که به تضاد بزرگی با تم بسیار زیادی از داستان های سنتی و زمینی اونا قرار میگیره به گردن همین اوترام ها بود. اصلا بعد از اون سازندگان سریال هم فهمیدند که کارشون چقدر اشتباه بوده و هیچ قصد داشتند که کاری کنند که ما این شردر رو فراموش کنیم و هی شردر ها و دشمنان جدید جلومون میذاشتند. مشکل این بود که بعد از این پیچش سریال هم واقعا سقوط کرد. یعنی سریالی که تا قبل از اون کیفیت بسیار بالایی داشت و در هم تنیدگی داستانی خاصی داشت، بعد از این پیچش به معنای واقعی کلمه بی و در پیکر شد و هر کی از راه میومد و ایده ای میداد سریع درستش میکردند. در کل میشه این سریال رو به قبل و بعد این پیچش تقسیم کرد. تا قبل از اون و مخصوصا در فصل های اول و دوم سریال قوی رو شاهد بودیم و بعد از اون سریال متوسطی که بعضی وقت ها هم اپیزود های سرگرم کننده ای داشت. من منکر نوستالژی اونا نیستم چون خود من با این سریال بزرگ شدم و خیلی خیلی دوستش داشتم. اما راستش دلیل نمیشه که به خاطر نوستالژی چشممون رو روی حقایق ببندیم.
راستی استاد شما که علاقه زیادی به بازی های قدیمی لاک پشت های نینجا دارید، تریلر بازی جدیدشون رو دیدید؟ انگار سعی داره که به اون بازی های خاطره انگیز قدیمی نزدیک بشه و حال و هواش رو زنده کنه. نظرتون راجع به این ایده چیه؟
نقل قول کردن
hassan91
#17 hassan91 1400-07-04 18:28
واقعا فصل اول سری لاکپشتهای نینجای ۲۰۰۳ خیلی لذت بخش بود. شردر عالی بود. ولی بعد اون پیچش خیلی دلسرد شدم و بعد از این همه سال هنوزم دنبالشه ندیدم.

البته همین اخیرا شروع کردم فصل اول رو میبینم مثل اینکه مهارت تله پاتی با سایت پیدا کردم. :-* :-* این اشارت و رفرنسهای کمیک بوکی مایکل انجالو حرف نداره که دو و سه بارم به مرد عنکبوتی اشاره کرد با حال بود.

نسخه سینمایی شردر تو قسمت اول بد نبود حداقل از ظاهر بصری خوب بود و تهدید جدی به حساب میومد. تو قسمت دوم ولی خودش کلا یه عروسک خیمه شب بازی بود.
نقل قول کردن
Spider-Damian
#18 Spider-Damian 1400-07-04 18:56
سلام
شردر از اون شخصیت هایی بود که تو بچگی مث چیییییی ازش میترسیدم،یادش بخیر.....
شردر 2003 اکثرن باهاش خاطره داریم و ویلن واقعا خوبی بود
من تو همین ایام کرونا نشستم یه مقدار از همون سری 2003 رو نگاه کردم
شردر سینمایی رو یه جورایی دوست نداشتم و زیاد باهاش حال نکردم
شردر انیمیشن مشترک بتمن و tmnt تو سال 2019 بنظرم میتونست تو مقاله باشه
نقل قول کردن
Agent bishop
#19 Agent bishop 1400-07-04 19:28
به نقل از hassan91:
واقعا فصل اول سری لاکپشتهای نینجای ۲۰۰۳ خیلی لذت بخش بود. شردر عالی بود. ولی بعد اون پیچش خیلی دلسرد شدم و بعد از این همه سال هنوزم دنبالشه ندیدم.

البته همین اخیرا شروع کردم فصل اول رو میبینم مثل اینکه مهارت تله پاتی با سایت پیدا کردم. :-* :-* این اشارت و رفرنسهای کمیک بوکی مایکل انجالو حرف نداره که دو و سه بارم به مرد عنکبوتی اشاره کرد با حال بود.

نسخه سینمایی شردر تو قسمت اول بد نبود حداقل از ظاهر بصری خوب بود و تهدید جدی به حساب میومد. تو قسمت دوم ولی خودش کلا یه عروسک خیمه شب بازی بود.


شردر سینمایی افتضاح بود . قسمت اولش که یادم نمیاد از کجا اومده بود و فقط نقشش ایجاد صحنه اکشن بود و هیچ خصومتی با اسپلینتر و لاکپشت ها نداشت که این موضوع عمده جذابیت شردر هستش و تو قسمت دوم هم که خیلی راحت به کرنگ اعتماد کرد و گولش رو خورد و تو این قسمت حتی یک مبارزه معمولی از شردر ندیدیم
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1400-07-04 21:50
#16:
بله بی صبرانه منتظر بازیش هستم چون حال و هوای retro داره
درست مثل شورش در خیابان 4 که میخوام اولین dlc ش رو بخرم (هرچند بنظر اصلا dlc مهمی نمیاد ولی با شیوا بازی کردن ارزشش رو داره!)
نقل قول کردن
Amir ko
#21 Amir ko 1400-07-05 11:17
چقدر با انیمیشن لاک پشت های نینجا سال ۲۰۰۳ خاطره دارم
وقتی بچه بودم این انیمیشن رو خیلی میدیدم هر وقتم شردر میومد میترسیدم تا وقتی که تو سریال دیدیم که شردر یک اوترامه و بعد سریال افت کرد، ولی در کل این انیمیشن یکی از نوستالژی های منه و باهش خاطره دارم.
با تشکر از آقای یارویسی بابت این مقاله.
نقل قول کردن
Blake & mortimer
#22 Blake & mortimer 1402-06-12 19:23
قابل توجه دوستان...شردر در انیمیشن لاکپشتهای نینجا ۲۰۰۳ فضایی نبود...در واقع اون شرور اوترامی خودشو به جای شردر شیطانی گذاشته بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45