چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 37

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 37

بار دیگر با قسمت جدیدی از این سری مقالات قدیمی و  پرطرفدار سایت اسپایدی در خدمت شما هستم  ...

برای خواندن قسمت های قبلی بروید اینجا.

 

- آیا میدانستید صحنه برخورد تصادفی دم لیزارد با همسرش از سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" سانسور شد؟

قبلا چندین بار در سایتمون اشاره کرده بودیم که شبکه Fox Kids در دهه 90 میلادی چه محدودیت های دست و پاگیری را برای سریال محبوب "اسپایدرمن مجموعه کارتونی" وضع میکرد (مثلا در این مقاله یا این مقاله). به طور مثال هیچ سلاحی نباید به صورت واقعی به تصویر كشیده میشد، اسپایدرمن هرگز نباید با مشت به حریفان ضربه میزد، هیچ یك از كاراكترهای اصلی یا فرعی نباید به قتل میرسید و حتی نباید واژگانی همچون «مرگ»، «مردن» یا «كشتن» در دیالوگها به گوش میخورد. از همه مضحكتر اینكه اسپایدرمن اجازه نداشت هنگام فرود آمدن روی پشت بام ساختمانها، با پرندگان برخورد كند یا آنها را بترساند و ...! اپیزود نخست این سریال که اتفاقاً کیفیت خوبی هم از نظر داستانی و کیفیت انیمیشن داشت، "شب لیزارد" (Night of the Lizard) بود که به روایت سرگذشت و   نحوه تبدیل شدن دکتر کرتیس کانرز به لیزارد اختصاص داشت. لیزارد در این اپیزود لیزاد سعی کرد با دستگاهی به نام Neogenic Recombinator بقیه انسان ها را نیز مثل خودش به موجودات لیزاردی تبدیل کند. او همسرش را نیز گروگان گرفت. جالب این که نام همسرش در این سریال «مارگارت» بود در حالی که در دنیای کمیک، مارتا نام دارد (احتمالا سازندگان سریال پیش بینی کرده بودند که سالها بعد "بتمن علیه سوپرمن" کاری میکنه که هر کسی از داشتن نام مارتا پشیمون میشه!!). اسپایدرمن به مخفیگاه لیزارد میره و نبردی بین آنها آغاز میشه و در حین این نبرد مارگارت دستگاه رو برمیداره تا فرار کنه ولی اسپایدرمن به یکی از پاهای لیزارد تار میزنه و باعث میشه او به طور اتفاقی با دم خودش به مارگارت ضربه بزنه:

صحنه سانسور شده مرد عنکبوتی

این صحنه در پخش مجدد این اپیزود حذف شد زیرا مسئولین شبکه فاکس کیدز اعتقاد داشتند نباید هیچ شخصیتی در کارتون اسپایدرمن به خانمی ضربه بزنه ، حتی به صورت تصادفی! البته جالبه که کل اپیزودهای این سریال الان مدتیه از شبکه Disney + پخش میشه ولی این صحنه حذف نشده و به نظر میرسه دیزنی باهاش مشکلی نداره!

 

- آیا میدانستید پس از حدود 10 سال به ضربه معروف ونوم ادای احترام شد؟

Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes هم درست مثل دو، سه بازی قبلی که کپکام از روی شخصیت های مارول ساخته بود، یک عنوان مبارزهای موفق و محبوب بود كه سال 1998 برای دستگاه های آرکید ساخته شد و در آن بار دیگر در قالب گروههای دو نفره نبرد میكردید. منتهی ایندفعه علاوه بر مبارزان خیابانی، شخصیتهای دیگر شرکت کپکام مثل «مگامن» یا «استرایدر» هم در بازی حضور داشتند. ضمن اینکه برای اولین بار در این سری شاهد حضور ونوم بودیم. نمیخواهم درباره این بازی زیاد صحبت کنم زیرا قبلا در این مقاله آن را به عنوان یکی از برترین بازی های سبک مبارزه ای معرفی کرده بودیم.

فقط اینو بگم که ونوم یه ضربه باحال و قدرتمندی داشت به نام Venom Predate که طی آن دستانش به شکل یک دهان بزرگ در می آمد و حریف را گاز میگرفت:

ضربه ونوم

این ضربه را ما در دنیای کمیک ندیده بودیم که ونوم اجرا کند تا اینکه در شماره 2 از کمیک بوک جالب "مرد عنکبوتی و سونیای قرمز" (2007) شاهد بودیم که به آن اشاره شد! (درباره این کمیک، اینجا توضیح داده شده) یعنی تازه بین مرد عنکبوتی و سونیای قرمز صلح برقرار شده بود که ناگهان ونوم بهشون حمله کرد و شاهد اجرای ضربه مذکور بودیم!

سونیای قرمز

 

- آیا میدانستید «دین ویتمن» هم قرار بود در کارتون مرد عنکبوتی حاضر شود؟ 

یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین اپیزودهای سریال "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او"، "شوالیه ها و شیاطین" نام داشت که حالت اساطیری داشت و از نظر کیفیت انیمیشن بسیار خوب بود زیرا توسط انیماتورهای شرکت معروف توئی انیمیشن (Toei Animation) ژاپن ساخته شد (اکثر اپیزودهای "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" را انیماتورهای شرکت انیمیشن سازی مارول در آمریکا ساختند ولی برخی از اپیزودها را شرکت توئی به سفارش مارول ساخت که یک سر و گردن از نظر سبک و انیمیشن بالاتر از بقیه بودند). در این اپیزود شاهد حضور افتخاری شخصیت «شوالیه سیاه» بودیم که به طور کامل در این مقاله معرفی شده است. همانطور که در آن مقاله گفته شد، در دنیای کمیک نسخه های متعددی از شوالیه سیاه وجود داشته است. در این ایپزود از نسخه «سر پرسی» که اولین شوالیه سیاه بود و قدمتش به دوران وسطی میرسد، استفاده شد:

شوالیه سیاه کارتون

اما در آن موقع از نسخه به روز تر این شخصیت به نام «دین ویتمن» (که عضو اونجرز هم بود) در دنیای کمیک استفاده میشد.

چندی پیش آقای «دان گلات» از نویسندگان این سریال فاش کرد که اولش قرار بود علاوه بر سر پرسی از دین ویتمن هم استفاده کند. یعنی میخواست از دو نسخه متفاوت از شوالیه سیاه به طور همزمان در این اپیزود استفاده کند ولی مارول بهش گفت که این کار میتونه باعث گیج شدن مخاطب بشه. در هر حال همانطور که گفته شد "شوالیه ها و شیاطین" از اپیزودهای برتر این سریال بود و ماجراجویی هیجان انگیزی را روایت میکرد که در آن مرد عنکبوتی و دوستانش با شوالیه سیاه تیم آپ کردند و همگی باهم به دنیایی جهنمی به نام "سرزمین سایه ها" سفر کردند تا با جادوگری پلید به نام «موردِرِد» (Mordred) مبارزه کنند (موردرد میخواست با استفاده از "شمشیر آبنوس" از این سرزمین فرار و به زمین حمله کنه). البته او ظاهرش خیلی با دنیای کمیک فرق کرده بود. خودتون مقایسه کنید (سمتی راستی نسخه انیمیشن هستش):

 

- آیا میدانستید گری الدمن هم برای نقش والچر در نظر گرفته شده بود؟!

گری الدمن - مرد عنکبوتی
گری الدمن بازیگر برجسته سینما و ایفاگر نقش "کمیسر گوردون" در سری فیلم های بتمن ساخته شده توسط «کریستوفر نولان» یکی از گزینه های اصلی مارول استودیوز برای نقش والچر (آدریان تومز) در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" بود. او که سابقه ایفای نقش های منفی در فیلم هایی نظیر "لئون: حرفه ای" ، "رومانس حقیقی" و "دراکولای برام استوکر" را در کارنامه اش داشت به دلیل مشغله کاری و تداخل برنامه فیلمبرداری با پروژه های دیگری نتوانست این پیشنهاد را قبول کند و در نهایت «مایکل کیتون» نقش والچر را ایفا کرد.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

thor_fan
#1 thor_fan 1399-10-05 09:21
سلام آقای ترابی
دست مریزاد واقعا
هرچی میگذره به لطف شما بیشتر با این شخصیت دوست داشتنی آشنا میشیم
ممنون از شما
نقل قول کردن
hmdh
#2 hmdh 1399-10-05 09:54
عالییییی
ممنون اقای ترابی
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1399-10-05 10:07
اونجایی که اسپایدرمن تور میزنه به پای لیزارد، دو تا تار پرتاب میکنه ولی یکیش فقط میخوره به یه پای لیزارد. اون یکی تاره چی میشه؟!

از این سوتی ها زیاد داشت این سریال!
این مقاله رو بخونید:
b2n.ir/154938
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1399-10-05 11:34
این مجموعه کارتونی مرد عنکبوتی خیلی خوب بود که واسه خودش یه یونیورس بود و با خیلی از شخصیتهای مارول تیم آپ میکرد. عجب قوانین مسخره ای هم واسش گذاشته بودن. خدایش نترسوندن پرنده ها چه کاریه :-|
اون حرکت ونوم یه جوریه :o
گری الدمن خیلی برای والچر مناسب بود. البته مایکل کیتون هم خوب بازی کرد این نقشو. انگار قسمت بوده که از سری فیلمهای بتمن برای والچر بازیگر انتخاب کنن :-*
نقل قول کردن
King hermione
#5 King hermione 1399-10-05 11:45
به نقل از mtm:
اونجایی که اسپایدرمن تور میزنه به پای لیزارد، دو تا تار پرتاب میکنه ولی یکیش فقط میخوره به یه پای لیزارد. اون یکی تاره چی میشه؟!
spidey.ir/.../lizard-cut.gif
از این سوتی ها زیاد داشت این سریال!
این مقاله رو بخونید:
b2n.ir/154938

استاد فک کنم تار هاش با هم اتحاد و همبستگی پیدا کردن یکی شدن چون تاری که خورد ب پای لیزارد ازون دوتا اولی یکم قطرش بیشتر بود :o
نقل قول کردن
spidermamad
#6 spidermamad 1399-10-05 11:53
سلام استاد
خسته نباشید مقاله ی عالی بود.
بابت اسپم معذرت میخوام ولی شما شماره 54 ال ار مرد عنکبوتی شگفت انگیز رو خوندید؟نظرتون در موردش چی بود؟منکه خیلی هایپ شدم :lol:
نقل قول کردن
Captain_rogers
#7 Captain_rogers 1399-10-05 13:03
مثل همیشه عالی و جالب :-)
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#8 Mr. Doctor 1399-10-05 14:59
خیلی عالی بود استاد
شماره مربوط به ضربه ونوم هم باحال بود
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1399-10-05 15:38
به نقل از spidermamad:

بابت اسپم معذرت میخوام ولی شما شماره 54 ال ار مرد عنکبوتی شگفت انگیز رو خوندید؟نظرتون در موردش چی بود؟منکه خیلی هایپ شدم :lol:

کمیکش ترجمه شده
به زودی ادیت میشه روی سایت قرار میگیره درباره ش صحبت میکنم
نقل قول کردن
amirali dark 2021
#10 amirali dark 2021 1399-10-05 16:27
ممنون اقای ترابی خیلی خوب بود

من از مردعنکبوتی مجموعه کارتونی اون قسمت رو دوست دارم که با کاپیتان مرداهنی لیزارد که وسط راه شارژ زره مرد اهنی تموم میشن من سیدی شو داشتم هرچی میگردم پیداش نمیکنم بقیه ی شخصیتاش هم یادم نمیاد اون قسمتو
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#11 AmirhoseinJafari2005 1399-10-06 05:12
عالی بود خسته نباشید. اون سانسور انیمیشن اسپایدرمن مجموعه کارتونی ، خیلی عجیب بود :-| اون ضربه ونوم تو بازی مارول علیه کپهکام هم خیلی باحال بود عاشق او ضربه هاش بودم.... تو این بازی ، انقدر ونوم خوب بود که همیشه ونوم رو برای بازی انتخاب میکردم :lol:
نقل قول کردن
دوست خوب محله
#12 دوست خوب محله 1399-10-06 10:56
یه چیزی بگم؟؟
اونجایی که دم مارمولک میخوره به خانم مارگارت رو من در سیدی که ۵سال پیش خریدم دارم
بعدش هم مارمولک میگه:اوه مارگارت من متاسفم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44