تحلیل و بررسی دومین تریلر فیلم مردعنکبوتی دور از خانه (Spider-man Far From Home)

تحلیل و بررسی دومین تریلر فیلم مردعنکبوتی دور از خانه (Spider-man Far From Home)

جریان دنیاهای موازی در این تریلر چیه؟ میشل یا مری جین؟ با تحلیل این تریلر همراه ما باشید.

 

قبل از شروع باید یادآوری کنیم که این تریلر دقیقا همانطور که در ابتدایش اشاره شد دارای اسپویل بزرگی از انتقام جویان پایان بازی است. پس اگر هنوز موفق به دیدن اونجرز پایان بازی نشده اید از این مقاله فاصله بگیرید که این تحلیل هم داستان فیلم را لو میدهد!(نکتهٔ جالبش اینجاست که تام هلندی که در اسپویل کردن استاده داره میگه اسپویل نکنین!😁 )

 

 

.

.

.

.

.

.

مرگ فوق العاده احساسی تونی استارک در فیلم پایان بازی

خب از آنجایی که همگی از پایان فیلم Avengers Endgame خبر داریم، تونی استارک به بهترین شیوه با دنیای سینمایی مارول با فداکاری بزرگش خداحافظی کرد و قلب ما طرفداران را از جای درآورد.

 پیتر پارکر در غم فراق تونی استارک

همانطور که در ابتدای تریلر نیز دیدیم، احساسات پیتر دقیقا مطابق چیزی است که ما طرفداران بعد از دیدن فیلم داریم. هرکجا که میرم، صورتشو می بینیم، واقعا دلم براش تنگ میشه. این همان چیزی است که ما نیز موقع خارج شدن از سینما یا از جلوی مانیتور در دلمان زمزمه می کردیم. ضمن این که لباس آیرون اسپایدر تن پیتر دیده می شود که به خودی خود بیانگر فاصلهٔ کوتاه بین پایان بازی و دور از خانه است و از همه مهمتر لباسی که آهنی است و در جلوتر به آن بیشتر می پردازیم. (دقیقا مطابق وعده ای که امی پاسکال داده بود، فیلم در سال ۲۰۲۳ و لحظاتی بعد از انتقام جویان ۴ رخ خواهد داد جایی که پروفسور هالک با بشکنش پیتر و مردم پودر شده را برگرداند و سپس بشکنی که تونی استارک زد و جهان را از وجود ثانوس و نوچه هایش پاک کرد.

هپی هوگان و پیتر غمگین

سپس هپی هوگان و پیتر را میبینیم که در جت استارک نشسته اند، هپی نیز می گوید دل منم براش تنگ میشه . بعد از این جملهٔ مهمی را از زبان هپی می شنویم که می گوید: اون این کار رو نمی کرد اگر مطمئن نمیشد که تو بعدش اینجایی این جمله خودش نشان میدهد که برخلاف گمانه زنی های سابق مارول استودیوز با اسپایدرمن حالا حالاها کار خواهد داشت و به این زودی ها بی خیال این شخصیت نمی شود. اگر کاپیتان مارول یا سم ویلسون به نوعی جانشین کاپیتان آمریکا هستند، این پیتر پارکر است که قرار است فاز بعدی را به جای تونی استارک استارت کتاب دوم MCU را بزند. کمی فلش بک به گذشته بزنیم، پیتر یکی از چیزهایی بود که نظر تونی استارک برای کمک به دوستانش برای سفر در زمان را تغییر داد.(همون قاب عکسه که الکی مثلا برای مجاب کردن زن عمو می گرفته بودن و پیتر تابلوی کارآموزی رو برعکس تو دستش گرفته بود.) و البته در ابتدای پایان بازی دیدیم که تونی به کاپیتان آمریکا می گوید من بچهه رو از دست دادم و از همه مهمتر اون بغل احساسی زمانی که پیتر به زندگی برگشته و تونی برعکس بازگشت به خانه طوری اون رو بغل می کنه که انگار پسر خودش رو از دست داده! به خاطر همین هم است که ما انقدر روی آیندهٔ بزرگ مردعنکبوتی در MCU تمرکز خواهیم کرد.

مبارزه آیرون اسپایدر با گنگسترهای نیویورک

در صحنهٔ بعد مبارزه ای بین اسپایدرمن و باند خیابانی ناشناسی با لباس آیرون اسپایدر و قابلیت های مختلفش تماشا می کنیم. واقعا بعد از این صحنه تیراندازی هایی که در سریال های مارول/نتفلیکس و گروه های مافیایی و خلافکاری اش دیده بودیم در ذهن ما طرفداران دو آتیشه مرور می شود و باری دیگر نمک روی زخم ما پاشیده می شود.(راستی کسی متوجه اون بمب های تار انداز در این صحنه شد؟)

افسران پلیس نیویورک - پیتر بریستو کمیک های ایکس من/نیومیوتنتس کیتی پراید

سپس کمی از شوخ طبعی مردعنکبوتی که در کمیک ها بسیار دیدیم را در صحنه مواجهه با پلیس های نیویورک می چشیم. نکته جالب و شاید گمراه کننده ای که وجود دارد نام یکی از این افسرهای پلیس است که “Bristow” روی آن نقش بسته است. «پیتر بریستو» در واقع یکی از شخصیت های جانبی کمیک های “New Mutants” بوده که در واقع نه جهش یافته بوده نه قدرت فرابشری داشته، فقط همکلاسی رقص برخی از اعضای ایکس من مثل کیتی پراید و استورم بوده. به همین علت بعید به نظر میرسه که این افسر پلیس ربطی به این شخصیت از کمیک های مارول داشته باشه.


تار اندازی جلوی برج سابق اونجرز

دوباره صحنهٔ تریلر قبلی تکرار می شود. صحنه ای  که پیتر را در حال تار اندازی از جلوی برج سابق انتقام جویان نشان میداد. از آنجایی که ما در تریلر اول از زمان خط زمانی این فیلم با خبر نبودیم، این بار با توجه به ۵ سال پرش زمانی پایان بازی می توانیم بگوییم که این برج در حال بازسازی بوده و به احتمال خیلی زیاد تبدیل به برج آسکورپ با شمایل و سازه های جدیدی خواهد شد.

قطع کردن تلفن فیوری توسط پیتر - عصبانیت هپی هوگان

سپس درگیری های لفظی بین هپی و پیتر را تماشا می کنیم که به پیتر هشدار نادیده نگرفتن «نیک فیوری» را می دهد اما از آنجایی که ما از قبل می دانستیم که پیتر می خواهد همان دوستدار محله باشد، قطع کردن و محل نگذاشتن به تماس فیوری کاملا قابل درک بود. و البته این لوکیشن همان جایی است که در تریلر قبلی دیده بودیم و هپی هوگان با چک پپر پاتس وارد شد و با زن عمو می به طور غافل گیرانه ای حال احوال محبت آمیز کرد.


زن عمو می و هپی هوگان

و نکته جالبت تر این است که در این صحنه ها در تریلر قبلی ما کلا در حال فریب خوردن بودیم چرا که بعد از موشکافی های مختلف دیجیتالی بودن لباس بازگشت به خانهٔ پیتر در این صحنه به وضوح مشخص شد:

لباس دیجیتالی مردعنکبوتی - سی جی آی

یعنی مارول باری دیگر ثابت کرد که تریلر های مربوط به سونی نیز می تواند به همان اندازه فریبنده باشد.

ایستراگ کراشر هوگان کشتی گیر

و اما... ایستراگ این صحنه! در پس زمینهٔ صحنه پوستر قاب شده ای را تماشا می کنیم که از چند وجه می تواند به اتفاقات مختلف اشاره داشته باشد. اول از همه آقای «کراشر هوگان»! اگر کمیک اولین حضور مردعنکبوتی در دنیای کمیک را خوانده باشید قاعدتا می دانید که این کراشر هوگان بود که اول بار با پیتر در رینگ مبارزه کرد. اما نکتهٔ جالب دیگر این است که این قاب دقیقا کنار وسایل نظافت دیده می شود. همانظور که در این مقاله به طور مفصل توضیح داده شد یکی از صحنه های ماندگار کمیک های اسپایدرمن ملاقات دوبارهٔ این شخصیت با مردعنکبوتی بود. نکته قابل توجه و ایستراگی که این صحنه به آن واقعه اشاره دارد در واقع نظافتچی بودن کراشر هوگان در یک باشگاه بوکس بوده پس آن وسایل نظافت بی خودی آنجا جا ساز نشده اند و با هوشمندی به کمیک های مردعنکبوتی ادای احترام می کنند.

کشتی کج مردعنکبوتی ۱ سال ۲۰۰۲ با نام بونسا مگرا

ایستراگ دوم در این صحنه در واقع اشاره ای است به اولین فیلم مردعنکبوتی اثر ماندگار سم ریمی است. در واقع سازندگان با این ایستراگ با یک تیر دو نشان زده اند که واقعا فوق العاده است. تقابل دنیای کمیک و دنیای سینما. اگر با دقت زیادی به این پوستر نگاه کنیم نام «بون‌سا مگ‌را» (Bone Saw McGraw) روی آن دیده می شود. این نام در واقع همان غول تشنی بود که پیتر پارکر در فیلم Spider-man 2002 با آن در قفس درگیر شد و شکستش داد. حالا باید دید ایستراگ دیگری نیز وجود دارد یا خیر چرا که خود هپی هوگان می تواند از اقوام همین آقای کراشر هوگان بوده باشد، باید صبر کرد و دید.

مردعنبکبوتی ۱ سم ریمی پرداخت پول

 تازه این صحنه ایستراگ دیگری در دل خود جای داده و آن نیز آن ۱۰۰ دلاری است که در بالای آن نقش بسته است. در فیلم مردعنکبوتی ۲۰۰۲ ما دیدیم که پیتر پول و حق برنده شدن خود را آنطور که وعده داده شده بود دریافت نکرد. کارفرما اینجا به پیتر به جای ۳۰۰۰ دلار ۱۰۰ دلار به پیتر پرداخت کرد و این صد دلار می تواند اشاره ای به همان واقعه و اولین درس بزرگ او باشد.

نقاشی های آیرون من

در صحنهٔ بعد پیتر را در مدرسه مشاهده می کنیم و همانطور که در ابتدای تریلر گفته شد، واقعا دنیا در غم نبود مردآهنی ناراحت بوده و ما سراسر دنیا و در این صحنه روی تابلوی اعلانات نقاشی ها و طراحی های مربوط به این شخصیت را تماشا می کنیم. (و البته بازهم اون قضیه جانشینی یادآور ما میشه)

فلش تامپسون توریست جو روسو

سپس سفر دانش آموزان را به ونیز مشاهده می کنیم و اون شوخی خرکی را با فلش تامپسون می بینیم.(راستی اون طرف در پس زمینهٔ صحنه جو روسو نیست؟)

ام جی زندایا

نکته دیگری که وجود دارد این است که تریلر سعی بر این دارد که بگوید تقریبا تمامی همکلاسی های کلیدی پیتر به همراه او پودر شده بودند و در سال ۲۰۲۳ بازگشته اند و احتمالا در کنار دانش آموزان جدیدی که در سال های پسا بشکن رشد کرده اند به ادامهٔ تحصیل خواهند پرداخت. آیا هری آزبورن یکی از این دانش آموزان جدید می تواند باشد؟ گوئن استیسی چطور؟ در این بین می توان به نکته های جالبی اشاره کرد که ممکن است در این خلاء به وجود آمده دید، مثلا لیز آلنی که دیگر آن بچهٔ دبیرستانی نیست؛ یا مثلا برخورد فلش تامپسون با همکلاسیان سابقش که دیگر از او بزرگتر اند!

همکلاسی های پیتر پارکر

همچنین این سفر و اردوی مدرسه به خودی خود می تواند بیانگر این باشد که پیتر و دوستان پودر شده اش پس از این خلا زمانی بتوانند با شرایط جدید وفق پیدا کنند و به قول گفتنی رها بشن از گذشته شان.

نیک فیوری و پیتر

سپس به صحنهٔ فیوری که در تریلر قبلی نیز دیده بودیم میرسیم که تنها دیالوگ جدیدی از سخت بودن ارتباط گرفتن با او را می شنویم. و البته دیالوگ فیوری در مقایسه با تریلر قبلی کمی عجیب به نظر می رسد و انگار دیالوگ جایگزین شده است. البته نباید از یاد برد که در تریلر قبلی ما پایان بازی را ندیده بودیم و انگار فیوری با پیتر هیچ ملاقاتی نداشته است اما بعد از دیدن فیلم ما می دانیم که پیتر و فیوری در مراسم خاکسپاری تونی استارک حضور داشتند پس حذف شدن این دیالوگ کاملا منطقی بوده و البته بازهم هوشمندی مارول را داد می زند.

اولین ملاقات میستریو و مردعنکبوتی

و اما به نقطه عطف تریلر می رسیم. جایی که به صورت رسمی با ویلن و خبیث اصلی فیلم آشنا می شویم. «میستریو» خودش را با نام «کوئنتین بک» معرفی می کند که با توجه به دنیای کمیک درمیابیم که نسخهٔ اصلی و اولیه این شخصیت در این فیلم مورد استفاده قرار گرفته است.

میستریو از جهانی موازی دیگر

اما نکته مهم تر این است که فیوری و خود «میستریو» خود را کسی که از دنیای موازی آمده است معرفی می کند. آیا واقعا راست می گوید؟ آیا واقعا در کتاب دوم از فیلم های MCU شاهد دنیاهای موازی خواهیم بود؟ هم بله و هم نه! وقتی پای میستریو در کاری در میان باشد توهم و سرکار بودن و البته دغل بازی حرف اول را می زند. بنابراین احتمال این که تمام این صحبت ها تنها هدف خیر خواهانه و وجهه مثبت میستریو را ثابت کند بسیار بالا خواهد بود.

بشکن ثانوس بشکن استارک بشکن پروفسور هالک وتاثیرت در جهان موازی

اما نکتهٔ دیگری که از زبان کوئنتین بک خارج می شود، این است که بشکن تاثیرات خودش را به صورت چندجهانی نیز گذاشته است. این دقیقا چه معنایی می تواند داشته باشد؟ آخه ما در فیلم اونجرز ۴ فهمیدیم که تغییرات در گذشته باعث به وجود آمدن دنیاهای موازی خواهد شد. بنابراین تغییرات جزئی که اعضا و تیم های انتقام جو در گذشته به وجود آورده اند می تواند هرکدام باعث به وجود آمدن دنیاهای موازی ای شده باشد. به عنوان مثال الان ما دنیایی را داریم که لوکی به همراه تسارکت فرار کرده است(در یک مقاله مفصل به تمام این اتفاقات خواهم پرداخت) یا دنیایی را داریم که ثانوس و لشکریانش (به همراه نبولا و گامورا) در آن وجود خارجی ندارد و از سال ۲۰۱۴ به بعد کلا محو شده است و رونان به خوبی و خوشی در آن زندگی می کند. و از همه مهم تر دنیایی را داریم که کاپیتان آمریکای دنیای اصلی آن را به وجود آورده است. او با رفتن به گذشته و زندگی با پگی کارتر دنیای جدیدی را به وجود آورد این مهم از سوی کارگردانان فیلم تایید شده است. و از همه مهمتر دیدن نسخهٔ پیر استیو راجرز در دنیای اصلی به تنهایی اثبات می کند که سفر بین دنیاهای موازی چیزی خواهد بود که در آیندهٔ فیلم های MCU خواهیم دید. (اون سریال های انیمیشنی What if دیزنی پلاس و مارول نیز مهر تاییدی بر این جهان های موازی خواهد بود)

بشکن های زده شده در دنیای سینمایی مارول - تونی استارک - ثانوس - پروفسور هالک

اما ماشاءالله انقدر که مارول نکته در این صحنه ها قرار داده که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. بشکن چیزی است که خودش به تنهایی بحث های جانبی بزرگی را به وجود می آورد! کدام بشکن؟ ناسلامتی ما چندین بشکن در همین دو فیلم اخیر داشتیم. بیایید یکی یکی باهم بشماریم: ۱. بشکنی که ثانوس در جنگ بی نهایت زد و نصف جمعیت جهان را از بین برد. ۲. بشکنی که ثانوس برای از بین بردن سنگ های بینهایت در سیارهٔ تایتان ۲ یا گاردن زد! ۳. بشکنی که پروفسور هالک برای بازگرداندن جمعیت نابود شده زد! ۴. بشکنی که تونی با آن فداکاری و از خودگذشتگی بزرگش زد و باعث شد ثانوس و لشکریانش همگی پودر شوند. حال باید دید، منظور «میستریو» از بشکن کدامیک از این ۴ بشکن زده شده در دنیای سینمایی مارول خواهد بود. بهترین چیزی که می تواند به ذهن نزدیک باشد همان بشکن اول باشد چرا که وصل کردن اولین بشکن و اتفاقات بعدش به اوریجین میستریو می تواند چیز جذابی باشد. یعنی همین کم شدن جمعیت و قهرمانان باعث شده باشد که میستریو به فکر قهرمان بازی و پیدا کردن اسم و رسم بیافتد. و الان چه فرصتی بهتر از این که مردآهنی ای وجود ندارد.

کوئنتین بک از دنیای ۸۳۳

حال دوباره گریزی بزنیم به دنیاهای موازی! میستریو شخصیتی است که با دنیاهای موازی غریب نیست. ما در دنیای کمیک متوجه شدیم که میستریوی دنیای آلتیمیت و نهایی در واقع توسط میستریوی دنیای اصلی کنترل می شود. جدا از این اخیرا کلیپی از فیلم منتشر شده که کوئنتین بک دنیای اصلی را دقیقا مانند دنیای کمیک دنیای ۶۱۶ معرفی کرده و دنیای خودش را دنیای ۸۳۳ معرفی می کند!!! همانطور که میدانیم این دنیا در دنیای کمیک همان جهانی است که «مرد عنکبوتی انگلیسی»/ ویلیام "بیلی" برادوک  در آن زندگی می کرد!

مرد عنکبوتی دنیای شماره 833 (ملقب به «مرد عنکبوتی انگلیسی»)

و البته اخیرا اسباب بازی تحت همین عنوان و لباس منتشر شده که شایعات مربوط به این شخصیت را بالا می برد:

عکس اسباب بازی مردعنکبوتی انگلیسی

بد نیست نگاه کوتاهی به اطلاعات لو رفته داشته باشیم،منبع اطلاعات اول گفته میستریو دشمن اصلی این فیلمه و اون رو یک سارق جهانی و استاد حیله گری و توهم خوانده همچنین دزد اصلی اون اختراع استارک، میستریو بوده. درخواست این دزدی رو هم یک کارفرمای مرموز که بازیگر بسیار معروفی نقشش را بازی می کند داده! (بروید به اینجا) اما منبع دوم می گوید که «میستریو» به جای این که مثل دنیای کمیک یه جنایتکار، بدلکار و متخصص جلوه های ویژه باشه؛ یه جادوگر مدعیِ ناموفق و شکست خورده است. به هر حال چیزی که به شخصه فکر می کنم درست باشد، چیزی است که مشابه آن را در کارتون بی نظیر spectacular spider-man دیده بودیم. یعنی چندین نفر دست به دست هم داده اند تا این توهمات مکانیکی را به وجود آورند.

آفتاب پرست - دیمیتری اسمردیاکف

و جالبه که درست بعد از انتشار این تریلر شاهد بودیم که سازندگان انیمیشن تحسین شده و اسکار گرفته "به سوی دنیای عنکبوتی" توئیتی را منتشر کردند که اسپایدرمن را نشان میداد و زیرش نوشته بود: شما را در دنیایی دیگر خواهم دید!

آیا همه این مسائل اتفاقی است؟ آیا قراره ارتباطی بین این انیمیشن (که بر پایه دنیاهای موازی بود) با فیلم دور از خانه را شاهد باشیم؟ هر چی که هست مارول و سونی در حال حاضر خیلی دوست دارند ذهن ما را به سمت مالتی ورس بکشانند!

جدا از این مباحث مرتبط با «میستریو» به شخصیت مهم دیگری می رسیم که در پس زمینهٔ صحنه با دقت زیاد دیده می شود. ایشان آقای « نومان اکار» (Numan Acar) هستن و اگر به یاد داشته باشید ماه ها قبل در اینجا خبر حضورش در فیلم را داده بودیم.

نومان اکار - آفتابپرست/دیمیتری آناتولی نیکولایویچ اسمردیاکف

منابع خبری مختلفی ادعا دارند که ایشون قرار است نقش کسی رو بازی کنه که نامش «دیمیتری» Dimitri)  ) خواهد بود و ما در دنیای کمیک های مارول آقای «دیمیتری اسمردیاکف» را داریم که به «آفتاب پرست» شناخته می شود و در تغییر قیافه دادن بسیار ماهر است. (در این مقاله راجع به این شخصیت مفصل توضیح دادیم)

پس آیا آفتاب پرست در این فیلم برای میستریو کار میکند؟ اگر اینچنین باشد خیلی به روایت داستان کمک خواهد کرد. همانطور که دیدیم این آقا از تکنسین و همکاران فیوری بود پس خیلی خیلی می تواند به این که باعث شود فیوری فریب بخورد زیاد کمک کند مثلا با اطلاعات دادن به میستریو. از طرفی می تواند برای ایجاد توهم کمک های بزرگی به این شخصیت بکند. شاید حتی این شخص تکنسین مرده باشد و آفتاب پرست با تغییر قیافه جای او را در این صحنه پر کرده باشد.

فیوری و ماریا هیل

اما فیوری زرنگ تر از این حرفا باید باشد چرا که اسپایدرمن را به عنوان کمک حالش در این شرایط برگزیده. اولا مردعنکبوتی یکی از جوان ترین قهرمانان MCU است و فیوری می تواند روی این شخصیت سرمایه گذاری کند تا روزی به او بپیوندد. دوم این که قدرت های مردعنکبوتی دقیقا همان چیزی است که فیوری نیاز دارد و از همه مهمتر دست پروردهٔ مردآهنی است و اعتماد به او خیلی ساده تر از کسی است که از دنیایی دیگر آمده است.

موجودات عناصر - المنتالز - هایدرومن - مردگداخته - مردشنی

سپس نمایی از دشمنان چهارگانهٔ فیلم باری دیگر رونمایی می شود.این عنصر ها  که به ظاهر شخصیت های کمیکی هستند(با توجه به ایستراگ ها) در واقع همان مردشنی، مردگداخته و هایدرومن نیستند و فقط جایگاه دشمن ساختگی را دارند. همچنین ایستراگ های موجود فقط به منظور ادای احترام به این شخصیت هاست. نکتهٔ دیگری که سابقا گفته بودیم نام گروه عنصر ها یا همان The Elementals است. در دنیای کمیک نیز همچین دشمنانی حضور داشتند که اعضای آن متشکل از  هایدرون با قدرت کنترل آب، هل فایر با قدرت کنترل آتش، مگنوم با قدرت کنترل زمین و زفیر با کنترل هوا بودند. بعید به نظر می رسد که ما این اقتباسی از این شخصیت ها در فیلم ببینیم اما نام آن ها به هر صورت از روی همین شخصیت ها برداشته شده است.

 

ثور و کاپیتان مارول

صحبت های پیتر و اشاره اش به مابقی قهرمانان را می شنویم چرا که پیتر قهرمانانی مثل کاپیتان مارول و ثور را لایق تر خود برای این تهدید های بزرگ می داند. راستی گفتیم کاپیتان مارول! این اولین بار است که از نام خاص کاپیتان مارول را در دنیای سینمایی مارول می شنویم. حال رسمی شدن این لقب در هاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت.

لباس مشکی مخفی کاری اسپایدرمن

سپس شاتی از مبارزه اسپایدرمن در لباس مخفی کاری اش را مشاهده می کنیم که در همان شهربازی رخ می دهد که در عکس های سر صحنه فیلمبرداری دیده بودیم. این درگیری به مردگداخته مربوط خواهد بود. البته با توجه به وقایع فیلم بنظر می رسد که فیوری و ماریا هیل از از عمد چنین لباسی را به پیتر داده اند چرا که باعث می شود کمتر در دید عموم قرار گیرد؛ برخلاف چیزی که از میستریو انتظار می رود.

نیک فیوری و ماریا هیل در دفتر کار

و البته این عکس اختصاصی منتشر شده از نیک فیوری و ماریا که در آن خبری از میستریو نیست و پیتر با لباس مخفی کاری اش در آن حضور دارد. شاید پشت پرده ماموریت دیگری از سوی فیوری و هیل برای پیتر تدارک دیده شده باشد حتی شاید آنها درصدد جلوگیری از میستریو باشند و این ماموریت مخفی را به پیتر واگذار کرده باشند چرا که با توجه به عکس های سر صحنه فیلمبرداری به نظر می رسد که میستریو دستگیر شده باشد:

far From Home Set Black Suit

far From Home Set Black Suit

همانطور که در عکس زیر می بینید ظاهرا میستریو به محاصرهٔ نیروهای فیوری و مردعنکبوتی درآمده است. اما بازهم مشخص نیست داستان چیه چون در ادامهٔ تریلر پیتر با همین لباس در حال گفتگو با کوئنتین بک است.

دستگیر شدن میستریو

لینک دانلود و تماشا

فیوری و اشاره به رفتن فضای مردعنکبوتی در جنگ بی نهایت

میستریو بر فراز پل تاور بریج لندن

بعد از این که فیوری گریزی به فضا رفتن مردعنکبوتی در جنگ بی نهایت می زند؛ میستریو را در حال پرواز در آسمان لندن به سوی پل تاور بریج می بینیم. در واقع این صحنه مربوط به مبارزه با عنصر هوا است.

هپی هوگان و همکلاسی های پیتر - بتی برنت - ند لیدز - ام جی

این صحنه مربوط به همان صحنهٔ بعد از پایان تریلر است که هپی هوگان در حال صحبت با همکلاسی های پیتر است تا از این بلبشو نجاتشان بدهد. دقیقا بعد از فرار دوستان پیتر از پل تاور بریج لندن.

ترکیدن جت استارک

اما ناگهان می بینیم که جت استارک منفجر می شود. جایی با فاصلهٔ کوتاهی از برج لندن و رودخانهٔ تیمز که هر دو مجاور پل تاور بریج هستند. اما اصلا معلوم نیست چه چیزی باعث ترکیدن این جت می شود. چرا انقدر این انفجار با فاصلهٔ زیادی از تاوربریج یه همچین اتفاقی برایش میافتد. چون اصلا حمله ای دیده نمی شود و ظاهر بمب گذاری رخ داده و باعث نابودی این جت شده است. به هر حال دقیقا مشخص نیست که در این صحنه چه اتفاقی رخ می دهد باید منتظر بود و دید، آیا میستریو باعث و بانی این اتفاق است؟ آیا آفتاب پرست چنین بمبی را گذاشته؟

مری جین هویت مخفی مردعنکبوتی

سپس MJ را در حال قرار گذاشتن با پیتر می بینیم که ظاهرا پس این همه اتفاقات گوناگون کاملا فهمیده که او مردعنکبوتی است. از کنار این اتفاق به این راحتی ها نمی توان عبور کرد. اولا این فاش شدن هویت مخفی در آینده احتمالا مشکل ساز خواهد شد دوم اینکه بنظر می رسد مارول با انتخاب چنین بازیگر گرانی برای MJ کاملا از تصمیمش مطمئن بوده و بسیار بعید به نظر می رسد که برای نقش جانبی کوتاهی زندیا را انتخاب کرده باشد. ناسلامتی راجع به کسی صحبت می کنیم که حقوق بازیگری اش از خود بازیگر اصلی فیلم یعنی تام هالند بیشتر بوده و به خودی خود نشان میدهد که مارول با شیب کمی می خواهد نام و هویت «مری جین واتسون» را برای ما فاش کند.

هیولای عنصر هوا - ادغام المنتالز

نگاهی دقیق تر به موجودی که توانایی کنترل هوا را دارد می اندازیم. موجودی که شبیه هیولاها بوده و هیچ شباهتی به شخصیت های دنیای کمیک ندارد همین باری دیگر تایید می کند که ما بازهم در حال فریب خوردن از طرف میستریو هستیم. اما بیایید نگاهی موشکافانه تر به جزئیات این موجود بیاندازیم، در بدن او جدا از هوا چیزهای دیگری نیز قابل مشاهده است مثلا آتش و کمی سنگ، همچنین این که این موجود دقیقا از آب خارج شده و روی آن ایستاده است. پس ممکن است این موجود، شخصیت(روبات) جدیدی نباشد و فقط ترکیب آن سه موجود قبلی باشد که در این صحنه با یکدیگر ادغام شده باشند. و از همه جالبتر این که این صحنه دقیقا در یک پل رخ میدهد.  خیلی جالبه یکی از اولین مبارزات مردعنکبوتی و میستریو در پلی انجام شد و او مردعنکبوتی را به داخل رودخانه پرتاب کرد. احتمالا این اتفاق در فیلم نیز رخ بدهد جایی که میستریو دستش رو شده باشد. برعکس گمانه زنی های سابق که با توجه به صحنه های فیلمبرداری گفتیم شاید مبارزه پایانی با میستریو در همین لوکیشن اتفاق بیافتد و آن صحنهٔ دستگیری در واقع موضوع دیگری باشد.

مسئولیت میستریو و کنار زدن پیتر

صحبت های کوئنتین بک را می شنویم که می گوید این مسئولیت من است. شاید در نگاه اول به نظر برسد که او در حال مجاب کردن پیتر برای کمک به دیگران باشد اما با نگاهی به شخصیت میستریو شاید او این حرف را به پیتر می زند تا او را منصرف کند چرا که می خواهد خودش را به عنوان ابرقهرمان بزرگ بعدی معرفی کند و جای تونی استارک را پس از واقعه عظیم infinity saga بگیرد و در این مسیر مردعنکبوتی را سد راه خود میبیند.

 تعجب پیتر - عینک هوشمند تونی استارک

سپس پیتر را می بینیم که دقیقا مشابه همان عینک هوشمندی که تونی استارک در دو فیلم پایان بازی و جنگ بی نهایت به چشم می زد، بود. در پایان بازی متوجه شدیم که این عینک اطلاعات بسیار زیادی را فاش می کند مثلا دید حرارتی و ایکس ری! شاید تونی استارک این عینک را به یادگار و به عنوان هدیه به پیتر سپرده باشد. و جالبی تریلر اینجاست که در این صحنه سعی داشت بگوید پیتر با دیدن از داخل شیشه های عینک کاملا شوکه و سورپرایز شده است. شاید او چیزی را دیده که نمی بایست میدیده یا شاید بعد از زدن این عینک فهمیده که این موجودات عجیب در واقع روبات هایی بی روح هستند که میستریو به کمک افراد دیگری ساخته است. دقیقا چیزی که در کارتون مردعنکبوتی خارق العاده دیده بودیم که میستریو این توهمات را به کمک چیزهای مختلف به وجود آورده بود.(البته یک احتمال بسیار کم دیگه هم وجود داره و اونم اینه که تونی استارک وصیت به خصوصی رو برای پیتر تدارک دیده و در این عینک قرار داده تا پیتر شخصا اون رو ببینه!!!)

حلقهٔ کوئنتین بک - همسر میستریو

پیتر و کوئنتین بک را در باری مشاهده می کنیم که در حال گفتگو هستند. پیتر به میستریو می گوید که جهان به مردآهنی بعدی نیاز دارد. در دستان میستریو نیز حلقه ای دیده می شود که نشان میدهد او آدم زن و بچه داری است. اما در دنیای کمیک هیچوقت دیده نشده که میستریو دارای همسر باشد. شاید بازهم شاهد فریبکاری میستریو هستیم و این حلقه نیز نشان از آن است. و البته یک احتمال پایینی وجود دارد که مارول تغییراتی را در اوریجین و سرگذشت میستریو به وجود آورده باشد و او دارای همسر باشد.

عینک آفتابی تونی استارک روی جشم میستریو!

اما نکته خیلی خیلی مهم در این صحنه این است که ما در چشمان میستریو عینکی مشاهده می کنیم!!! با نگاهی دقیق تر می توان گفت این همان عینک تونی استارک است که پیتر به چشم زده بود!!! شاید پیتر چیزی را فهمیده و دارد به میستریو می گوید! شاید از رباتیک بودن این موجودات به کوئنتین می گوید. و در آخر با توجه به احتمال پایینش، وصیت تونی استارک را به میستریو نشان می دهد تا شاید به او اثبات کند که جانشین حقیقی خودش است و نه کس دیگری!!! باید دید جریان این عینک سوال برانگیز چیست.

هولوگرام تارانداز اسپایدرمن - ادای احترام به فیلم مردآهنی ۱

دقیقا پس از جملهٔ دنیا به آیرون من بعدی نیاز داره می بینیم که پیتر وب شوتر های هولوگرامی را در دستانش می بیند. این صحنه احتمالا در همان جت استارک رخ بدهد. نکته جالب تر ایستراگ این صحنه است. این صحنه درواقع ادای احترامی به فیلم مردآهنی ۲۰۰۸ دارد که تونی نیز با همین روش تیرانداز زرهش را به صورت هولوگرامی مشاهده و آزمایش می کرد:

هپی هوگان افتخار به پیتر

و سپس هپی را می بینیم که لبخندی بر لب دارد که نشان میدهد او نیز یاد رئیسش در روزهای اولیه افتاده. و با دیدن این صحنه ذوق کرده و دلیل انتخاب شدن پیتر را با گوشت و خونش حس می کند.

تیر خوردن میستریو

میستریو را در همان شهربازی مشاهده می کنیم که در حال مبارزه است ظاهر او واقعا عالی کارشده است و هیچ کم و کاستی ندارد. اما نکته ای که در این صحنه وجود دارد صدای تیراندازی‌ای است که در پس زمینه اش شنیده می شود!!! میستریو ظاهرا جلوی تیراندازی را می گیرد و در حال مبارزه با موجود آتشین این صحنه نیست. همانطور که گفتیم شاید میستریو در این صحنه به محاصره افراد فیوری درآید و این صدای تیراندازی مربوط به همین افراد شود ولی وقتی پای میستریو در میان است، فرار او از این صحنه نیز انتظار می رود. باید دید دقیقا وقایع فیلم از چه قرار است چرا که از لحاظ زمانی ابهامات مختلفی در این صحنه از فیلم وجود دارد.

گرافیتی مردآهنی و تونی استارک

نگاهی داریم به گرافیتی مردآهنی که مردم برای ادای احترام و عزاداری جلویش گل و یادبود و شمع قرار داده اند. همچنین ظرافتی که در این صحنه وجود دارد سایهٔ صورت و چهرهٔ تونی استارک است که زیر ماسک مردآهنی دیده می شود.

مبارزه مردعنکبوتی با مردگداخته

و در پایان مبارزه و چابکی اسپایدرمن را در مبارزه با این موجود آتشین می بینیم که خود نوید صحنه های اکشن نسبتا جالب تری نسبت به فیلم قبلی یعنی بازگشت به خانه می دهد چرا که خبر رسیده بود سونی دست اندرکاران فیلم مردعنکبوتی شگفت انگیز ۲ را دوباره به استخدام خود در آورده تا صحنه های تاراندازی بهتری را به نمایش بگذاره و ما ذره ایش رو در این تریلر دیدیم.

 

جمع بندی

این فیلم با توجه به تریلر هایش سورپرایز های مختلفی را در دل خودش جای داده و شاید ما تعداد کمی از آنها را متوجه شده باشیم. اما بیایید نگاهی به نقشهٔ میستریو بیاندازیم. به نظر می رسد که در تمام این مدت سعی بر گرفتن جای آیرون من را داشته باشد و برای انجام این کار نقشهٔ نسبتا هوشمندانه همه جانبه و بزرگی را ریخته باشد. حضور شخصیت «دیمیتری اسمردیاکف» به خودی خود نکتهٔ بزرگی است که در این فیلم وجود دارد. فرض کنید میستریو از یک دنیای دیگر آمده باشد و واقعا دارای قدرت های فرابشری باشد، خب که چی؟ چه جذابیتی برای این شخصیت به وجود خواهد آمد. چرا باید مارول این شخصیت را از ریشهٔ کمیکی اش دور کند و به او قدرت های فرابشری بدهد در صورتی که می تواند با استفاده از اتفاقات دنیای کمیکش شخصیت بسیار جذابی را ارائه بدهد! شاید صحبت های «بک» در مورد دنیاهای موازی راست باشد و او راست بگوید اما این دلیل نمی شود که او واقعا از دنیای موازی دیگری به این دنیا آمده باشد.

کارتون اسپایرمن خارق العاده و جیک جیلنهال

همانطور که برخی از اطلاعات لو رفته اذعان داشت، یک کارفرمای بزرگ و مرموز پشت سر تمام این ماجراهاست و واقعا چنین چیزی منطقی خواهد بود. چون انتظار نمیرود که میستریو به تنهایی قادر به انجام چنین کارهایی باشد و کمک شخصیت هایی مثل مخترع مخوف و آفتاب پرست واقعا دور از ذهن به نظر نمی رسد.

متیو مک کانهی - نورمن آزبورن

از آنجایی که در پایان فیلم دستگیری میستریو اتفاقی قابل پیشبینی است، به نظر نمی رسد که کار ما با این شخصیت تمام شده باشد! همانطور که اطلاعات لو رفته می گفت میستریو به همراه عقرب(و شاید والچر) موفق به فرار از زندان می شوند. اما به شخصه فکر می کنم پیچش فیلم چیزی بزرگتر از این حرف ها باشد.

نیک فیوری پدر مری جین یا ام جی یا میشل جونز؟

اخیرا تام هالند از یک صحنهٔ بسیار جنجالی در فیلم خبر داده که گمانه زنی های بسیار زیادی را به وجود آورده است. او گفته: "صحنه ای در فیلم هست که با دیدنش حس خواهید کردید با مشت خورده تو صورتتون! یادمه حتی وقتی داشتیم این صحنه رو فیلمبرداری میکردیم رفتم و روی مانیتور دیدمش و از جان (واتس) کارگردان فیلم پرسیدم مطمئنی که مشکلی نداره؟ اونم گفت. نه. مشکل داره. ملت از این صحنه متنفر خواهند شد (!!!). وای خدای من! واقعا دیوونه کننده است. بسیار هم پرتنش است. معرکه است. آدم حس میکنه قالیچه رو از زیر پاهاش میکشن و میخوره زمین!". با توجه به این صحبت انتظار می رود که یه صحنه حرص درآور در فیلم موجود باشد که طرفداران را عصبی خواهد کرد. اخیرا شایعه شده بود که شخصیت «ام.جی» با بازی زندایا در واقع دختر نیک فیوری خواهد بود!!!!! اما هیچکس این اتفاق را باور نمی کرد تا این که ایستراگ جدیدی در فیلم قبلی یعنی Spider-man Homecoming پیدا شده که شاید چنین چیزی را تایید می کند:

ایستراگ زندایا اشاره به فیوری

در صحنه های تیتراژ پایانی این فیلم ناگهان زمانی که نوبت به  اسم «زندایا» می رسد، در لحظهٔ شدیدا کوتاهی می بینیم که چشم بندی روی چشمان او قرار می گیرد. شاید این به دختر فیوری بودن مربوط است!!! شاید تام هالند منظورش از رویارویی ام جی با پدرش فیوری و واکنش پیتر بوده است. جان واتس کارگردان همین فیلم اظهار داشته که نیک فیوری همچون ناپدری بدجنس پیتر پارکر رفتار خواهد کرد!!! اما به نظر من این صحنه ای که تام هالند از آن صحبت می کند به چیز جنجالی دیگری مربوط می شود.

کانسپت آرت فیوری اسکرال

هنوز هم اون کانسپت آرت منتشر شده از فیلم کاپیتان مارول منتشر شده بود همه را آزار می دهد. اما اینبار فاز چهارم شروع شده و شاید در نگاه اول این مسئله کمی غیر قابل پذیرش باشد و پیش خودمان بگوییم این فقط یک کانسپت آرت است اما چیزی که باعث می شود این عکس تایید شود اسپویل بازیگر خود نیک فیوری است که قبلا منتشر شده بود. آقای ساموئل جکسون در پیج شخصی اینستاگرام خود عکسی را قرار داده بود که باعث تایید شدن این عکس می شود:

پست پاک شدهٔ ساموئل ال جکسون در اینستاگرام

دقیقا مشخص نیست که این قالب گیری مربوط به چه فیلمی و برا چی است اما وقتی سموئل جکسون این عکس را پاک کرد گمانه زنی های زیادی را نیز به وجود آورد. اگر این کانسپ آرت واقعی باشد چی؟ آیا این چیزی است که ما را با صورت به زمین خواهد زد؟ اما بازهم این نظر من نیست:

نومان اکار

به نظر من این صحنهٔ جنجالی دقیقا مربوط میشه به آفتاب پرست. جایی که مشخص می شود او با تغییر چهره به یکی از شخص های کلیدی فیلم باعث می شود ما شوکه شویم. ممکن است او خودش را به شکل فیوری در آورده باشد و میستریو را آزاد کند.(و در احتمال دیگر ممکن است او خودش را به شکل ماریا هیل درآورده باشد)

بازگشت جين دي ولف - آفتاب پرست پشت نقاب

در کمیک های مردعنکبوتی این همکاری وجود داشته است، جایی که «کوئنتین بک» جا لم داده است  و کاراگاه جین دی ولف برای دستگیری او می آید! اما او کسی  نیست جز یک رفیق قدیمی یعنی «دیمیتری اسمردیاکف» ملقب به آفتاب پرست! با توجه به این مشاهدات ممکن است این قالب گیری صورت برای تغییر قیافه دادن آفتاب پرست برای نیک فیوری باشد و اگر چنین چیزی در فیلم رخ دهد دقیقا همان اتفاقی برایمان میافتد که تام هالند شرح داد.(در بدترین سناریو میشه هم فیوری اسکرال باشه هم ماریا هیل آفتاب پرست که خیلی بعید به نظر میرسه)

انتقام جویان جدید

و در پایان بنظر می رسد که مارول برنامه بسیار طولانی مدتی را برای پیتر پارکر/مردعنکبوتی تدارک دیده با توجه به وقایع پایان بازی و معرفی اجمالی قهرمانان آیندهٔ MCU یعنی «کسی لانگ»، «مورگان استارک»، «هارلین کینر» و «لایلا بارتون» به نظر می رسد که از حالا برنامه فیلم انتقام جویان جوان ریخته شده است. اما با مانور روی جانشینی تونی استارک به نظر می رسد که مارول می خواهد کاری که با هری پاتر شده بود را این بار با پیتر پارکر تکرار کرده و تا بزرگسالی پیتر پیش برود و او را مانند تونی استارک به چهرهٔ  جدید MCU تبدیل کند.

 

نظر شما چیه؟ چه نکات دیگری در این تریلر وجود داشت؟ آیا میستریو راست می گوید؟ اون صحنه جنجالی چی می تونه باشه؟

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم مردعنکبوتی دور از خانه 

نخستین تریلر فیلم مردعنکبوتی دور از خانه منتشر شد! (SPIDER-MAN: FAR FROM HOME)

تاریخچه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

آخرین و جدیدترین اطلاعات لو رفته از دنبالهٔ فیلم مردعنکبوتی بازگشت به خانه

از لباس جدید مرد عنکبوتی در فیلم "بازگشت به خانه 2" رونمایی شد؟!

10 دشمنی که مرد عنکبوتی ممکنه در بازگشت به خانه 2 باهاشون روبرو بشه

15 خبر و شایعه ای که درباره فاز 4 دنیای سینمایی مارول میدانیم!

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" (SPIDER-MAN: HOMECOMING)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-02-21 07:42
wow! just wow
به این میگن مقاله تحلیل!
کفم برید به خدا ...
نقل قول کردن
moali
+1 #2 moali 1398-02-21 09:10
واقعا نمی دونم چی بگم، واقعا عالی، محشر، بی‌نظیر، تبریک به استاد ترابی که یک همچین جواهری رو تو وب‌سایتشون در کنار خودشون میبینن؛ تحلیلی همه جانبه که بعید میدونم هیچ جای دنیا همچین چیزی انجام شده باشه! واقعا مخم آچ‌مز شد با این تحلیل عجیب غریب و بی‌همتا. واقعا تو این دوران صبر برای اکران فیلم، مقاله های تحلیلی و تئوری پردازانه استاد فقیه حس و لذتی برابر با دیدن خودِ فیلم رو به ما میده، مرسی بابت اعطای این لحضات قشنگ :cry:

اما در مورد این فیلم و اطلاعاتی که استاد فقیه دادن، واقعا با فیلم مهمی طرفیم! ببینید، اگه در مورد کاپیتان مارول گمانه زنی هایی شد و ما دیدیم خبری نیست، علتش این بود که شواهدی داشتیم که مثلا میگفتیم نیک فیوری اسکراله، ولی خب نشد لااقل تو اون فیلم نشد، اما میخوام اینو بگم، ما وقتی تریلر اول فیلم رو دیدیم و تحلیل رو هم خوندیم اصلا فکر نمی کردیم مارول تو تریلر بعدی همچین اطلاعاتی رو به دستمون بده! جهان‌های موازی!!!، تو خواب هم نمی دیدیم الان هم میخوام بگم، باز هم ممکنه تو فیلم هم دوباره غافلگیری از این جنس ما رو فرا بگیره، راستش در مورد اون صحنه شوکه کننده مذکور، به نظرم نمی تونه چیزی به جز دوتای اول باشه، اسکرال بودن فیوری هم به نظرم دیر یا زود نشون داده میشه، آخه چه طور ممکنه هم کانسپت‌آرت لو بره، هم ال‌جکسون عکس منتشر کنه بعد همش خالی بندی باشه؟ آخه چه گریمی برای ال‌جکسون اون جوری سنگین و سبز بوده؟ کلا مگه تو این چند مدت تو چه فیلمهایی خبر حضورش بوده؟!
زندایا و ال‌جکسون و پدر و دختر بودنشون هم بعید نیست.
ولی اگه اسکرال بودنش درست باشه، میتونه خیلی گسترش دادنَ رو بیشتر کنه، یعنی مثلا ما بفهمیم تو این همه سال که از زمان فیلم کاپیتان مارول و پناه دادن به اسکرال‌ها گذشته، چه بر سر اون ها اومده که باعث شده از موجودات ترحم‌برانگیز به این شکل در بیان و پیچش شخصیتیشون مشخص بشه، در کل مارولِ لعنتی با این تریلرهای هوشمندانش همیشه همه رو هایپ نگه میداره، هنوز ۲۰ روز از اومدن اندگیم نگذشته که با فیلم بعدیش ما رو هایپ کرد و هنگام اومدنش ما رو بیشتر هایپ خواهد کرد.
اما یه نکته دیگه که از اون صحنه شوکه کننده هست اینه کهاگه قراره صحنه همه رو شوکه کنه و متنفر کنه، اون قدری که هالند و واتس بهش اشاره کردن و ما رو با صورت به زمین بکوبه، طبیعتا نمی تونه تبدیل شدن آفتاب پرست باشه، چون این صرفا ما رو شوکه میکنه، ولی تعبیر تنفر میتونه بیشتر به اسکرال بودن فیوری و یا رابطه پدر دختریش با ام‌جی باشه، علتش هم اینه که با این رابطه پدر فرزندی و فاصله زیادش از کمیک ها ممکنه ملت عصبی بشن، اسکرال بودن هم که دگ نیازی به توضیح نداره که چقدر ما رو از کوره به در میکنه...
به هر حال هیچ چاره ای نداریم جز این که ۵۰ روز صبر کنیم و ببینیم مارول قراره چه جوری با این فیلم سرآغاز جدیدی رو در mcu باز بکنه...
نقل قول کردن
Agent spidey
#3 Agent spidey 1398-02-21 10:39
آقای فقیه ممنون بابت تحلیل
اما به نظرم اون نکته شوکه کننده مربوط به mj هست
اگه اون مریجین باشه بزرگترین عدم وفاداری به یک شخصیته جدا از ظاهر و نژاد ما شخصیت پردازی از mj ندیدیم که بگیم مریجینه اون منزوی تو دار و غیر اجتماعیه اصلا اهل عشق و حال نیست درسته بعد ها مشخص شده اینا برای ظاهر سازی بوده ولی خدایی کسی اگه این شخص رو mj صدا نکنه متوجه میشه که مریجینه اگر هم که باباش فیوری باشه دیگه نور الا نورمیشه نمیدونم ولی باید موند دید مارول چه چیزی برامون تدارک دیده

اسپم : راستی آقای ترابی شما نمیخواین یه نقد از اند گیم بنویسید و نظرتون رو درباره اش بگید
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1398-02-21 10:48
به نقل از Agent spidey:


اسپم : راستی آقای ترابی شما نمیخواین یه نقد از اند گیم بنویسید و نظرتون رو درباره اش بگید

bit.ly/2W07U1p
نقل قول کردن
Mr. MARVEL
#5 Mr. MARVEL 1398-02-21 12:55
خسته نباشین...... واقعاً خسته نباشین
مقاله بی عیب و عالی بود همینطور مشتاق کننده برای دیدن فیلم.
اما من یک تیکرو نفهمیدم پایین عکس سیزدهم
همه از فلش بزرگترند؟؟؟ :-|
بازم میگم که مقاله عالییییی بود :lol:
نقل قول کردن
theavengers3
#6 theavengers3 1398-02-21 15:16
منکه فکرم به جایی نمیرسه خدایی و بقط منتظر میمومنم
راستی یه نظر کوچیکی دارم که فک نکنم اون صحنه ی شوکه کننده مربوط به فیوری باشه
:lol:
نقل قول کردن
M.Mardukh
#7 M.Mardukh 1398-02-21 19:16
با سلام و خسته نباشید خدمت شما

راحت میتونم بگم که همچین مقاله ای میتونه با سایت های کمیک بوکی اونور هم رقابت بکنه (سایت هایی مانند CBR)

فک میکنم تنها نقطه ضعف فیلم های مرد عنکبوتیmcu، شخصیت پردازی همکلاسی ها و دوست های پیتره( بجز ند)، مری جین سیاه و خشک یا مثلا فلش داخل کمیک قوی هیکله و زورگو و به قول معروف، از اون بچه‌های دبیرستانی باحاله ولی اینجا اینطور نیست. کلا مارول اومده همه رو سیاه کرده، مثلا میخواد از ضد نژاد پرستی حمایت کنه ولی دیگه شورشو درآورده.

نمره من به مقاله از 10؛ 100
نقل قول کردن
kiyan
#8 kiyan 1398-02-21 20:32
به نقل از M.Mardukh:


فک میکنم تنها نقطه ضعف فیلم های مرد عنکبوتیmcu، شخصیت پردازی همکلاسی ها و دوست های پیتره( بجز ند)، مری جین سیاه و خشک یا مثلا فلش داخل کمیک قوی هیکله و زورگو و به قول معروف، از اون بچه‌های دبیرستانی باحاله ولی اینجا اینطور نیست. کلا مارول اومده همه رو سیاه کرده، مثلا میخواد از ضد نژاد پرستی حمایت کنه ولی دیگه شورشو درآورده.

کاملا برعکس گفتی
بهترین cast دبیرستانی پیتر در عالم سینما در mcu هستش
تو فیلمای ریمی که نیم ساعت اول از دبیرستان گذر کردند
تو فیلمای مارک وب هم همینطور
بعدشم شما باید به روز باشی
وقتی اسپایدی خلق شد خب مهاجر کم بود و همه اکثرا سفید بودن
الان ولی نیویورک اینطوری نیست
شما به شخصیت پردازی اهمیت بده. رنگ پوست مهم نیس
فلش باید یه قلدر باشه که پیتر رو اذیت میکنه این فلشم همینه.
خلاصه نقش هم کلاسی های پیتر قبلا هرگز اینقدر پررنگ و موثر نبوده در عالم سینما
نقل قول کردن
mahdi380
#9 mahdi380 1398-02-21 21:20
دوستان یه مسئله
تو انت من 2 به این موضوع اشاره شد که تو دنیا کوانتم ممکنه از یه دنیای دیگه سر در بیاری و تو اندگیمم وقتی پروفسور هالک و ایرون من اون دستگاه رو ساختن چیزی از دنیای کوانتم نمیدونستن پس ممکنه اصلا اون سنگا رو کلا از یه یونیورس دیگه اورده باشن
نقل قول کردن
punkspidey
#10 punkspidey 1398-02-21 21:56
ممنون از مقاله خوبتون آقای فقیه واقعا لذت میبرم از مقاله های دقیق شما.
فقط یه سوال.چرا رسمی شدن لقب کاپتان مارول در هاله ای از ابهام قرار داره؟
نقل قول کردن
moali
#11 moali 1398-02-21 23:30
راستی اقای فقیه، لطفا یک مقاله بنویسید و به همه پرسشها و شائبه هایی که اندگیم ایجاد کرد پاسخ بدین لطفا
نقل قول کردن
Logan.Wolverine.Jackman
+1 #12 Logan.Wolverine.Jackman 1398-02-22 04:58
با سلام خدمت شما و اساتید گرامی
واقعا تحلیلتون عالی است واقعا بهترین هستین . راستش میخوام اینجا نکاتی رو بگم که فکر میکردم در تحلیلتون به ان اشاره کنید.
خب بذارین از اول شروع کنم.یکی از مشخصه های اصلی مردعنکبوتی در اولین حضورش در دنیای کمیک این بود که اولین نوجوانی بود که دستیار قهرمانی دیگر نبود.اون موقع ها همه میگفتن نوجوان ها باید دستیار قهرمان های بزرگتر باشند که مثال شم ماله دی سی است که محبوب ترین دستیار های کمیک مثل رابین،کیدفلش،اس پیدی و... داره.استن لی هم برای اینکه بتونه با دی سی رقابت کنه اولین نوجوانی که دستیار نبود رو خلق کرد و سنت ها رو شکست.و این همیشه جزو شخصیت پردازی مردعنکبوتی بوده یعنی هیچ وقت کسی نبوده که به او طرز استفاده از قدرت هایش رو یاد بده یا بهش نشون بده که از قدرت هات در راه درست استفاده کن(اگر این طور بدون مردعنکبوتی هیچ وقت برای پول بدست اوردن از قدرت هایش استفاده نمیکرد و عمو بن هم هیچوقت نمیمرد) و همیشه خودش بدوه که گلیمش را از اب کشیده و با دشمنانش به تنهایی و بدون کمک کسی جنگیده است. ولی این ورژن از مردعنکبوتی که mcu و این تریلر دارد به ما نشان میدهد برعکس این است.یعنی ما داریم مردعنکبوتی می بینیم که بعد از مرگ مرشدش قرار است جانشین او شود و به قول تریلر به مرداهنی بعدی. خدایی یعنی چه مرداهنی بعدی.یعنی فقط من هستم که با این جمله در تریلر مشکل دارم؟؟!!!!
دومین مشکلی که من دارم اینه که بابا یکی از جذابیت های مردعنکبوتی ساده بودنشه.یعنی نه مثل بتمن میلیاردر و کلی تجهیزات داره نه مثل سوپرمن قدرت های خداگونه دارد. در دنیای کمیک پیتر پارکر یک لباس دست دوز نخی برای خودش درست میکند و با یک وب شوتر و چندتا تجهیزات نا چیز ولی بدرد بخور دیگه(مثل ردیاب عنکبوتی و...) و با هوش بی نظیرش به جنگ با خلافکار ها میره.
ولی در این ورژن از مردعنکبوتی میبینیم که مردعنکبوتی با لباسی میلیارد دلاری و هزاران نوع تجهیزات مختلف و هوش مصنوعی و ... میره برای جنگیدن با خلافکارها.خدایی این دیگه مردعنکبوتی نیست این ایرون من جونیور است(iron man jr) حتی لباس کلاسیکش هم تونی استارک درست کرده!!!!!اینو دیگه کجای دلم بزارم.
سومین مشکل من این است که مارول داره پتانسیل دبیرستانی بودن پیتر پارکر رو هدر میده.پیتر در این فیلم و فیلم قبلی دبیرستانی است ولی ایا شما در فیلم قبلی دیدید که مثلا پیتر دیر برسه مدرسه یا تو مدرسه توسط فلش اذیت بشه و کتک بخوره یا بخاطر قهرمان بازی نتونه درس بخونه و نمره بدی در امتحان بگیره یا بخواد به زن عمو می در مخارج خونه کمک کنه و ... نه. توی این فیلم هم رقتن تعطیلات خارج از کشور و قراه خوش بگذرونن. توی فیلم بعدی هم که به احتمال زیاد پیتر پارکر باید بره دانشگاه یا کالج.یعنی ما هیچ چیزی از چیزهایی که بالا گفتم ندیدیم و این یعنی حروم کردن پتانسیل.
چهارمین مشکل من هم فلش تامسون است. این رو باید بذارید از اول بگم. استن لی مرحوم فلش تامسون را برای این خلق کرد که نشون بده پیتر پارکر چه مخشصاتی داره و په مشخصاتی نداره.مثلا فلش تامسون قد بلند بود،خوشتیپ و هیکلی و ورزشکار بود،دخترا براش سر و دست میشکستن و توی مدرسه محبوب بود. حالا پیتر دقیقا مخالف تمام این ویژگی ها بود. یعنی پیتر پارکر شبیه من بود شبیه شما بود و شبیه بیشتر تمام مردم دنیا بود. و فیلم با انتخاب بازیگر با نژاد و هیکل و قیافه متفاوت باعث اشتباه شده است .
البته امیدوارم که میشل همون مری جین واتسون خودمون نباشه چون مطمئن باشین حسابی شخصیت پردازیش افت میکنه چون یکی از ویژگی های مری جین مو قرمز و جذاب بودنش است. شاید بگین میخوان بعدا جذابش کنن و موهاشو رنگ کنن که این بنظرم عذر بدتر از گناه است اگر قرار است نژادش رو تغیر بدین خب درست این کارو بکنین اگر هم نه خب یک بازیگر درست انتخاب کنین. نه مثل بتی برنت که هر وقت می بینمش یاد گوئن استیسی میافتم(کجا دیدین برای یک شخصیت مو سیاه بازیگر بلوند انتخاب کنن حالا ما دیده بودیم برعکسش اتفاق بیافته یعنی بازیگر مو سیاه برای شخصیت بلوند انتخاب بشه ولی این دیگه خیلی عجیب بود)
حالا اگر بنده حقیر اشتباه میکن خواهشا اساتید محترم نظرشون رو بگن و اشتباه بنده رو تصحیح کنن.
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1398-02-22 12:00
به نقل از Logan.Wolverine.Jackman:
با سلام خدمت شما و اساتید گرامی
واقعا تحلیلتون عالی است واقعا بهترین هستین . راستش میخوام اینجا نکاتی رو بگم که فکر میکردم در تحلیلتون به ان اشاره کنید.
خب بذارین از اول شروع کنم.یکی از مشخصه های اصلی مردعنکبوتی در اولین حضورش در دنیای کمیک این بود که اولین نوجوانی بود که دستیار قهرمانی دیگر نبود.اون موقع ها همه میگفتن نوجوان ها باید دستیار قهرمان های بزرگتر باشند که مثال شم ماله دی سی است که محبوب ترین دستیار های کمیک مثل رابین،کیدفلش،اسپیدی و... داره.استن لی هم برای اینکه بتونه با دی سی رقابت کنه اولین نوجوانی که دستیار نبود رو خلق کرد و سنت ها رو شکست.و این همیشه جزو شخصیت پردازی مردعنکبوتی بوده یعنی هیچ وقت کسی نبوده که به او طرز استفاده از قدرت هایش رو یاد بده یا بهش نشون بده که از قدرت هات در راه درست استفاده کن(اگر این طور بدون مردعنکبوتی هیچ وقت برای پول بدست اوردن از قدرت هایش استفاده نمیکرد و عمو بن هم هیچوقت نمیمرد) و همیشه خودش بدوه که گلیمش را از اب کشیده و با دشمنانش به تنهایی و بدون کمک کسی جنگیده است. ولی این ورژن از مردعنکبوتی که mcu و این تریلر دارد به ما نشان میدهد برعکس این است.یعنی ما داریم مردعنکبوتی می بینیم که بعد از مرگ مرشدش قرار است جانشین او شود و به قول تریلر به مرداهنی بعدی. خدایی یعنی چه مرداهنی بعدی.یعنی فقط من هستم که با این جمله در تریلر مشکل دارم؟؟!!!!
دومین مشکلی که من دارم اینه که بابا یکی از جذابیت های مردعنکبوتی ساده بودنشه.یعنی نه مثل بتمن میلیاردر و کلی تجهیزات داره نه مثل سوپرمن قدرت های خداگونه دارد. در دنیای کمیک پیتر پارکر یک لباس دست دوز نخی برای خودش درست میکند و با یک وب شوتر و چندتا تجهیزات نا چیز ولی بدرد بخور دیگه(مثل ردیاب عنکبوتی و...) و با هوش بی نظیرش به جنگ با خلافکار ها میره.
ولی در این ورژن از مردعنکبوتی میبینیم که مردعنکبوتی با لباسی میلیارد دلاری و هزاران نوع تجهیزات مختلف و هوش مصنوعی و ... میره برای جنگیدن با خلافکارها.خدایی این دیگه مردعنکبوتی نیست این ایرون من جونیور است(iron man jr) حتی لباس کلاسیکش هم تونی استارک درست کرده!!!!!اینو دیگه کجای دلم بزارم.
سومین مشکل من این است که مارول داره پتانسیل دبیرستانی بودن پیتر پارکر رو هدر میده.پیتر در این فیلم و فیلم قبلی دبیرستانی است ولی ایا شما در فیلم قبلی دیدید که مثلا پیتر دیر برسه مدرسه یا تو مدرسه توسط فلش اذیت بشه و کتک بخوره یا بخاطر قهرمان بازی نتونه درس بخونه و نمره بدی در امتحان بگیره یا بخواد به زن عمو می در مخارج خونه کمک کنه و ... نه. توی این فیلم هم رقتن تعطیلات خارج از کشور و قراه خوش بگذرونن. توی فیلم بعدی هم که به احتمال زیاد پیتر پارکر باید بره دانشگاه یا کالج.یعنی ما هیچ چیزی از چیزهایی که بالا گفتم ندیدیم و این یعنی حروم کردن پتانسیل.
چهارمین مشکل من هم فلش تامسون است. این رو باید بذارید از اول بگم. استن لی مرحوم فلش تامسون را برای این خلق کرد که نشون بده پیتر پارکر چه مخشصاتی داره و په مشخصاتی نداره.مثلا فلش تامسون قد بلند بود،خوشتیپ و هیکلی و ورزشکار بود،دخترا براش سر و دست میشکستن و توی مدرسه محبوب بود. حالا پیتر دقیقا مخالف تمام این ویژگی ها بود. یعنی پیتر پارکر شبیه من بود شبیه شما بود و شبیه بیشتر تمام مردم دنیا بود. و فیلم با انتخاب بازیگر با نژاد و هیکل و قیافه متفاوت باعث اشتباه شده است .
البته امیدوارم که میشل همون مری جین واتسون خودمون نباشه چون مطمئن باشین حسابی شخصیت پردازیش افت میکنه چون یکی از ویژگی های مری جین مو قرمز و جذاب بودنش است. شاید بگین میخوان بعدا جذابش کنن و موهاشو رنگ کنن که این بنظرم عذر بدتر از گناه است اگر قرار است نژادش رو تغیر بدین خب درست این کارو بکنین اگر هم نه خب یک بازیگر درست انتخاب کنین. نه مثل بتی برنت که هر وقت می بینمش یاد گوئن استیسی میافتم(کجا دیدین برای یک شخصیت مو سیاه بازیگر بلوند انتخاب کنن حالا ما دیده بودیم برعکسش اتفاق بیافته یعنی بازیگر مو سیاه برای شخصیت بلوند انتخاب بشه ولی این دیگه خیلی عجیب بود)
حالا اگر بنده حقیر اشتباه میکن خواهشا اساتید محترم نظرشون رو بگن و اشتباه بنده رو تصحیح کنن.

ممنون از نظر خوبت
(یه مثبت هم بهت دادم)
هر کی منو بشناسه و نقدهای منو خونده باشه میدونه که مهم ترین چیز برای من "وفاداری" به ذات شخصیت ها میباشد
تو نقدهای خودم اگه حس کنم شخصیت پردازی رو نقض کردن و به ذات و روح شخصیت های مورد علاقه ام بی احترامی شده، اون فیلم و کارتون و بازی .. یا هر کوفتی که باشه میکوبم
واسه همین هم بود که مثلا انیمیشن ultimate spiderman یا این جدیده یا مثلا اسپایدرمن 3 رو کوبیدم. میتونید برید خودتون ببینید:
bit.ly/2XwwjcN

bit.ly/2WEa2c8

bit.ly/2VhNUTm



ولی خدا رو شاهد میگیرم تا الان حس نکرده ام که ذات اسپایدرمن در mcu خدشه دار شده. درسته محیط اطرافش فرق کرده ولی اصلا حس نمیکنم با این پیتر پارکر بیگانه ام. دروغ چرا .. اولش فکر میکردم از لباس فوق پیشرفته ای که توین به پیتر میده بدم خواهد اومد. ولی فیلم رو که دیدم اصلا برام مساله ای نبود. چون این "لباس" نیست که از پیتر یه قهرمان میسازه و اتفاقا این دقیقا تم اصلی فیلم قبلی بود و من کیف کردم وقتی با لباس اولیه خودش والچر رو شکست داد.
شخصیت های مکملش رو هم همین حس رو دارم. برای من این فلش تامپسون کاملا ملموسه برام و باهاش همذات پنداری میکنم و به نظرم function ای که داره همونیه که باید داشته باشه و همیشه هم داشته. راستش من با این فلش حتی بیشتر از فلش های قبلی سینما حال میکنم
درباره فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" هم یه سری نگرانی هایی دارم که بیشترش برمیگرده به میستریو ولی حس میکنم به ذات او هم وفادار خواهند بود
به شما هم توصیه میکنم صبر کنید تا فیلم منتشر بشه و کامل اون رو ببینید و بعد قضاوت کنید
این پیتر پارکر تا به حال که کاملا همون ذات پیتر دوست داشتنی کمیک ها رو داشته ولی تازه فرقش اینه که با طراوت و شاداب تر هم شده و آدم برای دیدن داستانش روی پرده ذوق داره
نقل قول کردن
Logan.Wolverine.Jackman
#14 Logan.Wolverine.Jackman 1398-02-23 05:31
#13
با سلام خدمت استاد ترابی
راستش با چیزی که میگین موافقم(نه کاملا مخصوصا با بخش فلش که بنظرم مال فیلم های سم ریمی بهتر بود)
ممنم قبول دارم که توی فیلم اول تم این بود ولی وقتی دیدم دوباره داره از لباس و تجهیزاتی که تونی استارک بهش داده داره استفاده میکنه دوباره ناراحت شدم.(توی این فیلم)
تازه حالا نیک فیوری هم میخواد به پیتر لباس جدید بده!!!!!!
یه سوال از شما هم دارم:
بنظرتون پیتر زیاد راجب به هویت مخفی اش راحت نیست؟یعنی اصلا ندیدم که بخواد هویت ش را انچنان مخفی کنه یا روش وسواس داشته باشه.کلی هم ایراد گرفتن که چرا پیتر تا هرکی میبینه جو گیر میشه و هویت اش رو براش فاش میکنه و باهاش سلام و علیک میگنه.مثلا توی جنگ بینهایت جلوی دکتر استرنج یا محافظین کهکشان یا توی پایان بازی مقابل کاپیتان مارول و .... توی این فیلم هم راحت با میستیریو سلام و علیک میکنه بدون ماسک
راستش دلم میخواد مثل کمیک ها پیتر حتی به انتقام جویان و هم تیمی هاش اطمینان نداشته باشه و هویتش رو به کسی نگه مثل کمیک ها که نه کسی از انتقام جویان هویتش رو میدونست و نه حتی اعضای چهارشگفت انگیز که مثل خانواده بودن براش .
راستی نظرتون راجب به انکه میخوان مری جین رو سیاه پوست کنن چیه؟
بنظرتون باعث تضعیف شخصیت اش نمیشه؟
بنظرتون هوادارا قبول میکنن؟
و چرا مارول داره مخفی کاری میکنه
بنظرتون مارول عمدا داره این واقعیت رو مخفی میکنه چون میدونه هوادارا واکنش نشون میدن بهش و بخاطر همین کم کم داره اون رو اجرا میکنه؟
نقل قول کردن
mhhk
#15 mhhk 1398-03-10 18:25
تشکر از اقای فقیه و نقد جذاب و فوق العاده شون
تئوری های عالی ای توش مطرح شد مخصوصا راجع به اون صحنه شگفت انگیزی که خبرش رو دادن ولی تریلر ها دروغ توشون زیاد هست و واقعیت خیلی از سکانس ها ابهامه مثال کوچیکش ملاقات نیک و پیتر در تریلر اول و دوم که دیالوگ متفاوتی از نیک دیدیم خیلی نمیشه رو اطلاعاتی که تریلر میده حساب باز کرد یه دلیلی هم که دارم این رو میگم اینه که تریلر ها گاهی فیلم رو بیش از حدی که فیلم هست نشون میدن از کجا معلوم چیزی که برای کاپیتان مارول اتفاق افتاد اینجا نیفته کاپیتان مارول تریلر های فوق العاده جذابی داشت که ادم رو واقعا امیدوار میکرد ولی وقتی فیلم پخش شد به قول اقای ترابی غیر مارولی ترین فیلم مارول بود.
به نقل از Logan.Wolverine.Jackman:
با سلام خدمت شما و اساتید گرامی
واقعا تحلیلتون عالی است واقعا بهترین هستین . راستش میخوام اینجا نکاتی رو بگم که فکر میکردم در تحلیلتون به ان اشاره کنید.
خب بذارین از اول شروع کنم.یکی از مشخصه های اصلی مردعنکبوتی در اولین حضورش در دنیای کمیک این بود که اولین نوجوانی بود که دستیار قهرمانی دیگر نبود.اون موقع ها همه میگفتن نوجوان ها باید دستیار قهرمان های بزرگتر باشند که مثال شم ماله دی سی است که محبوب ترین دستیار های کمیک مثل رابین،کیدفلش،اسپیدی و... داره.استن لی هم برای اینکه بتونه با دی سی رقابت کنه اولین نوجوانی که دستیار نبود رو خلق کرد و سنت ها رو شکست.و این همیشه جزو شخصیت پردازی مردعنکبوتی بوده یعنی هیچ وقت کسی نبوده که به او طرز استفاده از قدرت هایش رو یاد بده یا بهش نشون بده که از قدرت هات در راه درست استفاده کن(اگر این طور بدون مردعنکبوتی هیچ وقت برای پول بدست اوردن از قدرت هایش استفاده نمیکرد و عمو بن هم هیچوقت نمیمرد) و همیشه خودش بدوه که گلیمش را از اب کشیده و با دشمنانش به تنهایی و بدون کمک کسی جنگیده است. ولی این ورژن از مردعنکبوتی که mcu و این تریلر دارد به ما نشان میدهد برعکس این است.یعنی ما داریم مردعنکبوتی می بینیم که بعد از مرگ مرشدش قرار است جانشین او شود و به قول تریلر به مرداهنی بعدی. خدایی یعنی چه مرداهنی بعدی.یعنی فقط من هستم که با این جمله در تریلر مشکل دارم؟؟!!!!
دومین مشکلی که من دارم اینه که بابا یکی از جذابیت های مردعنکبوتی ساده بودنشه.یعنی نه مثل بتمن میلیاردر و کلی تجهیزات داره نه مثل سوپرمن قدرت های خداگونه دارد. در دنیای کمیک پیتر پارکر یک لباس دست دوز نخی برای خودش درست میکند و با یک وب شوتر و چندتا تجهیزات نا چیز ولی بدرد بخور دیگه(مثل ردیاب عنکبوتی و...) و با هوش بی نظیرش به جنگ با خلافکار ها میره.
ولی در این ورژن از مردعنکبوتی میبینیم که مردعنکبوتی با لباسی میلیارد دلاری و هزاران نوع تجهیزات مختلف و هوش مصنوعی و ... میره برای جنگیدن با خلافکارها.خدایی این دیگه مردعنکبوتی نیست این ایرون من جونیور است(iron man jr) حتی لباس کلاسیکش هم تونی استارک درست کرده!!!!!اینو دیگه کجای دلم بزارم.
سومین مشکل من این است که مارول داره پتانسیل دبیرستانی بودن پیتر پارکر رو هدر میده.پیتر در این فیلم و فیلم قبلی دبیرستانی است ولی ایا شما در فیلم قبلی دیدید که مثلا پیتر دیر برسه مدرسه یا تو مدرسه توسط فلش اذیت بشه و کتک بخوره یا بخاطر قهرمان بازی نتونه درس بخونه و نمره بدی در امتحان بگیره یا بخواد به زن عمو می در مخارج خونه کمک کنه و ... نه. توی این فیلم هم رقتن تعطیلات خارج از کشور و قراه خوش بگذرونن. توی فیلم بعدی هم که به احتمال زیاد پیتر پارکر باید بره دانشگاه یا کالج.یعنی ما هیچ چیزی از چیزهایی که بالا گفتم ندیدیم و این یعنی حروم کردن پتانسیل.
چهارمین مشکل من هم فلش تامسون است. این رو باید بذارید از اول بگم. استن لی مرحوم فلش تامسون را برای این خلق کرد که نشون بده پیتر پارکر چه مخشصاتی داره و په مشخصاتی نداره.مثلا فلش تامسون قد بلند بود،خوشتیپ و هیکلی و ورزشکار بود،دخترا براش سر و دست میشکستن و توی مدرسه محبوب بود. حالا پیتر دقیقا مخالف تمام این ویژگی ها بود. یعنی پیتر پارکر شبیه من بود شبیه شما بود و شبیه بیشتر تمام مردم دنیا بود. و فیلم با انتخاب بازیگر با نژاد و هیکل و قیافه متفاوت باعث اشتباه شده است .
البته امیدوارم که میشل همون مری جین واتسون خودمون نباشه چون مطمئن باشین حسابی شخصیت پردازیش افت میکنه چون یکی از ویژگی های مری جین مو قرمز و جذاب بودنش است. شاید بگین میخوان بعدا جذابش کنن و موهاشو رنگ کنن که این بنظرم عذر بدتر از گناه است اگر قرار است نژادش رو تغیر بدین خب درست این کارو بکنین اگر هم نه خب یک بازیگر درست انتخاب کنین. نه مثل بتی برنت که هر وقت می بینمش یاد گوئن استیسی میافتم(کجا دیدین برای یک شخصیت مو سیاه بازیگر بلوند انتخاب کنن حالا ما دیده بودیم برعکسش اتفاق بیافته یعنی بازیگر مو سیاه برای شخصیت بلوند انتخاب بشه ولی این دیگه خیلی عجیب بود)
حالا اگر بنده حقیر اشتباه میکن خواهشا اساتید محترم نظرشون رو بگن و اشتباه بنده رو تصحیح کنن.

به نظر من بعضی اوقات تغییر باعث بهتر شدن فیلم میشه به نظر من تعامل پیتر با لباس جدیدش و تجهیزاتش جالبه و خیلی بیشتر دوست دارم چون ما تو فیلم های سونی دائم پیتر رو با لباس معمولی خودش دیدیم ولی تو mcu با این تغییرات چیزای جدیدی نشونمون دادن که واقعا جذاب بود و فک نمیکنم کسی باشه که از پیتر در لباس جدیدش لذت نبرده باشه
در اخر هم از اقای فقیه تشکر میکنم واقعا مقاله هاتون بی نظیر هست و خوندنشون رو دوست دارم
نقل قول کردن
M.Mardukh
#16 M.Mardukh 1398-03-10 21:26
فکر کنم یه اتفاق در حد مرگ گوئن استیسی قراره برای پیتر پارکر بیفته.

نگاه کنید، پیتر اصلا به هویت مخفی خودش اهمیتی نمیده. فکر کنم مارول اینطوری بخواد اول فیلم همینو بگه.

بعد شاهد هستیم که این به ضرر پیتر تموم میشه.چطوری؟
با مرگ میشل یا به قول معروف؛ ام جی. :-x



من از خدامه اینطوری قضیه میشل بسته شه.

اینبار هم مثل همیشه میگم، این فقط یه حدسه
نقل قول کردن
M.Mardukh
#17 M.Mardukh 1398-03-11 00:19
به نقل از mhhk:
تشکر از اقای فقیه و نقد جذاب و فوق العاده شون
تئوری های عالی ای توش مطرح شد مخصوصا راجع به اون صحنه شگفت انگیزی که خبرش رو دادن ولی تریلر ها دروغ توشون زیاد هست و واقعیت خیلی از سکانس ها ابهامه مثال کوچیکش ملاقات نیک و پیتر در تریلر اول و دوم که دیالوگ متفاوتی از نیک دیدیم خیلی نمیشه رو اطلاعاتی که تریلر میده حساب باز کرد یه دلیلی هم که دارم این رو میگم اینه که تریلر ها گاهی فیلم رو بیش از حدی که فیلم هست نشون میدن از کجا معلوم چیزی که برای کاپیتان مارول اتفاق افتاد اینجا نیفته کاپیتان مارول تریلر های فوق العاده جذابی داشت که ادم رو واقعا امیدوار میکرد ولی وقتی فیلم پخش شد به قول اقای ترابی غیر مارولی ترین فیلم مارول بود.
به نقل از Logan.Wolverine.Jackman:
با سلام خدمت شما و اساتید گرامی
واقعا تحلیلتون عالی است واقعا بهترین هستین . راستش میخوام اینجا نکاتی رو بگم که فکر میکردم در تحلیلتون به ان اشاره کنید.
خب بذارین از اول شروع کنم.یکی از مشخصه های اصلی مردعنکبوتی در اولین حضورش در دنیای کمیک این بود که اولین نوجوانی بود که دستیار قهرمانی دیگر نبود.اون موقع ها همه میگفتن نوجوان ها باید دستیار قهرمان های بزرگتر باشند که مثال شم ماله دی سی است که محبوب ترین دستیار های کمیک مثل رابین،کیدفلش،اسپیدی و... داره.استن لی هم برای اینکه بتونه با دی سی رقابت کنه اولین نوجوانی که دستیار نبود رو خلق کرد و سنت ها رو شکست.و این همیشه جزو شخصیت پردازی مردعنکبوتی بوده یعنی هیچ وقت کسی نبوده که به او طرز استفاده از قدرت هایش رو یاد بده یا بهش نشون بده که از قدرت هات در راه درست استفاده کن(اگر این طور بدون مردعنکبوتی هیچ وقت برای پول بدست اوردن از قدرت هایش استفاده نمیکرد و عمو بن هم هیچوقت نمیمرد) و همیشه خودش بدوه که گلیمش را از اب کشیده و با دشمنانش به تنهایی و بدون کمک کسی جنگیده است. ولی این ورژن از مردعنکبوتی که mcu و این تریلر دارد به ما نشان میدهد برعکس این است.یعنی ما داریم مردعنکبوتی می بینیم که بعد از مرگ مرشدش قرار است جانشین او شود و به قول تریلر به مرداهنی بعدی. خدایی یعنی چه مرداهنی بعدی.یعنی فقط من هستم که با این جمله در تریلر مشکل دارم؟؟!!!!
دومین مشکلی که من دارم اینه که بابا یکی از جذابیت های مردعنکبوتی ساده بودنشه.یعنی نه مثل بتمن میلیاردر و کلی تجهیزات داره نه مثل سوپرمن قدرت های خداگونه دارد. در دنیای کمیک پیتر پارکر یک لباس دست دوز نخی برای خودش درست میکند و با یک وب شوتر و چندتا تجهیزات نا چیز ولی بدرد بخور دیگه(مثل ردیاب عنکبوتی و...) و با هوش بی نظیرش به جنگ با خلافکار ها میره.
ولی در این ورژن از مردعنکبوتی میبینیم که مردعنکبوتی با لباسی میلیارد دلاری و هزاران نوع تجهیزات مختلف و هوش مصنوعی و ... میره برای جنگیدن با خلافکارها.خدایی این دیگه مردعنکبوتی نیست این ایرون من جونیور است(iron man jr) حتی لباس کلاسیکش هم تونی استارک درست کرده!!!!!اینو دیگه کجای دلم بزارم.
سومین مشکل من این است که مارول داره پتانسیل دبیرستانی بودن پیتر پارکر رو هدر میده.پیتر در این فیلم و فیلم قبلی دبیرستانی است ولی ایا شما در فیلم قبلی دیدید که مثلا پیتر دیر برسه مدرسه یا تو مدرسه توسط فلش اذیت بشه و کتک بخوره یا بخاطر قهرمان بازی نتونه درس بخونه و نمره بدی در امتحان بگیره یا بخواد به زن عمو می در مخارج خونه کمک کنه و ... نه. توی این فیلم هم رقتن تعطیلات خارج از کشور و قراه خوش بگذرونن. توی فیلم بعدی هم که به احتمال زیاد پیتر پارکر باید بره دانشگاه یا کالج.یعنی ما هیچ چیزی از چیزهایی که بالا گفتم ندیدیم و این یعنی حروم کردن پتانسیل.
چهارمین مشکل من هم فلش تامسون است. این رو باید بذارید از اول بگم. استن لی مرحوم فلش تامسون را برای این خلق کرد که نشون بده پیتر پارکر چه مخشصاتی داره و په مشخصاتی نداره.مثلا فلش تامسون قد بلند بود،خوشتیپ و هیکلی و ورزشکار بود،دخترا براش سر و دست میشکستن و توی مدرسه محبوب بود. حالا پیتر دقیقا مخالف تمام این ویژگی ها بود. یعنی پیتر پارکر شبیه من بود شبیه شما بود و شبیه بیشتر تمام مردم دنیا بود. و فیلم با انتخاب بازیگر با نژاد و هیکل و قیافه متفاوت باعث اشتباه شده است .
البته امیدوارم که میشل همون مری جین واتسون خودمون نباشه چون مطمئن باشین حسابی شخصیت پردازیش افت میکنه چون یکی از ویژگی های مری جین مو قرمز و جذاب بودنش است. شاید بگین میخوان بعدا جذابش کنن و موهاشو رنگ کنن که این بنظرم عذر بدتر از گناه است اگر قرار است نژادش رو تغیر بدین خب درست این کارو بکنین اگر هم نه خب یک بازیگر درست انتخاب کنین. نه مثل بتی برنت که هر وقت می بینمش یاد گوئن استیسی میافتم(کجا دیدین برای یک شخصیت مو سیاه بازیگر بلوند انتخاب کنن حالا ما دیده بودیم برعکسش اتفاق بیافته یعنی بازیگر مو سیاه برای شخصیت بلوند انتخاب بشه ولی این دیگه خیلی عجیب بود)
حالا اگر بنده حقیر اشتباه میکن خواهشا اساتید محترم نظرشون رو بگن و اشتباه بنده رو تصحیح کنن.

به نظر من بعضی اوقات تغییر باعث بهتر شدن فیلم میشه به نظر من تعامل پیتر با لباس جدیدش و تجهیزاتش جالبه و خیلی بیشتر دوست دارم چون ما تو فیلم های سونی دائم پیتر رو با لباس معمولی خودش دیدیم ولی تو mcu با این تغییرات چیزای جدیدی نشونمون دادن که واقعا جذاب بود و فک نمیکنم کسی باشه که از پیتر در لباس جدیدش لذت نبرده باشه
در اخر هم از اقای فقیه تشکر میکنم واقعا مقاله هاتون بی نظیر هست و خوندنشون رو دوست دارم

تغییر چیز خوبیه ولی نه همیشه.

تغییرات بد هم داریم. تغییرات در نمادهای یک ابرقهرمانی که خیلی خوب باشه، یکی از اوناست.
این دلیل نمیشه که بگیم تغيير در اسپایدرمن mcu هست، دیگه تموم. مثلا بگیم باییم تغییر ایجاد کنیم، چطوری ؟ ماشین جنگی سفید پوست بشه، کامالاخان مسیحی بشه، تونی استارک گدا بشه، فلش تامپسون ضعیف و داری مقبولیت خیلی کمی بین همکلاسی هاش بشه، نداشتن دغدغه زندگی پیتر پارکر، داشتن یه عالمه تجهیزات بتمنی مردعنکبوتی، بتی مو سیاه بشه و ام جی...

#13

ببخشید آقای ترابی، دقیقا منظورتون از ملموس بودن فلش چیه؟
این نسخه چه function خاصی داره؟
این فلش هشتاد در صد تناقض داره با فلش استن لی و استیو دیکتو.
اون بیست درصد هم به خاطر اینه که هر دوتا فلش از مردعنکبوتی خوششون میاد و از پیتر.
نقل قول کردن
mhhk
#18 mhhk 1398-03-11 01:53
به نقل از M.Mardukh:
به نقل از mhhk:
تشکر از اقای فقیه و نقد جذاب و فوق العاده شون
تئوری های عالی ای توش مطرح شد مخصوصا راجع به اون صحنه شگفت انگیزی که خبرش رو دادن ولی تریلر ها دروغ توشون زیاد هست و واقعیت خیلی از سکانس ها ابهامه مثال کوچیکش ملاقات نیک و پیتر در تریلر اول و دوم که دیالوگ متفاوتی از نیک دیدیم خیلی نمیشه رو اطلاعاتی که تریلر میده حساب باز کرد یه دلیلی هم که دارم این رو میگم اینه که تریلر ها گاهی فیلم رو بیش از حدی که فیلم هست نشون میدن از کجا معلوم چیزی که برای کاپیتان مارول اتفاق افتاد اینجا نیفته کاپیتان مارول تریلر های فوق العاده جذابی داشت که ادم رو واقعا امیدوار میکرد ولی وقتی فیلم پخش شد به قول اقای ترابی غیر مارولی ترین فیلم مارول بود.
به نقل از Logan.Wolverine.Jackman:
با سلام خدمت شما و اساتید گرامی
واقعا تحلیلتون عالی است واقعا بهترین هستین . راستش میخوام اینجا نکاتی رو بگم که فکر میکردم در تحلیلتون به ان اشاره کنید.
خب بذارین از اول شروع کنم.یکی از مشخصه های اصلی مردعنکبوتی در اولین حضورش در دنیای کمیک این بود که اولین نوجوانی بود که دستیار قهرمانی دیگر نبود.اون موقع ها همه میگفتن نوجوان ها باید دستیار قهرمان های بزرگتر باشند که مثال شم ماله دی سی است که محبوب ترین دستیار های کمیک مثل رابین،کیدفلش،اسپیدی و... داره.استن لی هم برای اینکه بتونه با دی سی رقابت کنه اولین نوجوانی که دستیار نبود رو خلق کرد و سنت ها رو شکست.و این همیشه جزو شخصیت پردازی مردعنکبوتی بوده یعنی هیچ وقت کسی نبوده که به او طرز استفاده از قدرت هایش رو یاد بده یا بهش نشون بده که از قدرت هات در راه درست استفاده کن(اگر این طور بدون مردعنکبوتی هیچ وقت برای پول بدست اوردن از قدرت هایش استفاده نمیکرد و عمو بن هم هیچوقت نمیمرد) و همیشه خودش بدوه که گلیمش را از اب کشیده و با دشمنانش به تنهایی و بدون کمک کسی جنگیده است. ولی این ورژن از مردعنکبوتی که mcu و این تریلر دارد به ما نشان میدهد برعکس این است.یعنی ما داریم مردعنکبوتی می بینیم که بعد از مرگ مرشدش قرار است جانشین او شود و به قول تریلر به مرداهنی بعدی. خدایی یعنی چه مرداهنی بعدی.یعنی فقط من هستم که با این جمله در تریلر مشکل دارم؟؟!!!!
دومین مشکلی که من دارم اینه که بابا یکی از جذابیت های مردعنکبوتی ساده بودنشه.یعنی نه مثل بتمن میلیاردر و کلی تجهیزات داره نه مثل سوپرمن قدرت های خداگونه دارد. در دنیای کمیک پیتر پارکر یک لباس دست دوز نخی برای خودش درست میکند و با یک وب شوتر و چندتا تجهیزات نا چیز ولی بدرد بخور دیگه(مثل ردیاب عنکبوتی و...) و با هوش بی نظیرش به جنگ با خلافکار ها میره.
ولی در این ورژن از مردعنکبوتی میبینیم که مردعنکبوتی با لباسی میلیارد دلاری و هزاران نوع تجهیزات مختلف و هوش مصنوعی و ... میره برای جنگیدن با خلافکارها.خدایی این دیگه مردعنکبوتی نیست این ایرون من جونیور است(iron man jr) حتی لباس کلاسیکش هم تونی استارک درست کرده!!!!!اینو دیگه کجای دلم بزارم.
سومین مشکل من این است که مارول داره پتانسیل دبیرستانی بودن پیتر پارکر رو هدر میده.پیتر در این فیلم و فیلم قبلی دبیرستانی است ولی ایا شما در فیلم قبلی دیدید که مثلا پیتر دیر برسه مدرسه یا تو مدرسه توسط فلش اذیت بشه و کتک بخوره یا بخاطر قهرمان بازی نتونه درس بخونه و نمره بدی در امتحان بگیره یا بخواد به زن عمو می در مخارج خونه کمک کنه و ... نه. توی این فیلم هم رقتن تعطیلات خارج از کشور و قراه خوش بگذرونن. توی فیلم بعدی هم که به احتمال زیاد پیتر پارکر باید بره دانشگاه یا کالج.یعنی ما هیچ چیزی از چیزهایی که بالا گفتم ندیدیم و این یعنی حروم کردن پتانسیل.
چهارمین مشکل من هم فلش تامسون است. این رو باید بذارید از اول بگم. استن لی مرحوم فلش تامسون را برای این خلق کرد که نشون بده پیتر پارکر چه مخشصاتی داره و په مشخصاتی نداره.مثلا فلش تامسون قد بلند بود،خوشتیپ و هیکلی و ورزشکار بود،دخترا براش سر و دست میشکستن و توی مدرسه محبوب بود. حالا پیتر دقیقا مخالف تمام این ویژگی ها بود. یعنی پیتر پارکر شبیه من بود شبیه شما بود و شبیه بیشتر تمام مردم دنیا بود. و فیلم با انتخاب بازیگر با نژاد و هیکل و قیافه متفاوت باعث اشتباه شده است .
البته امیدوارم که میشل همون مری جین واتسون خودمون نباشه چون مطمئن باشین حسابی شخصیت پردازیش افت میکنه چون یکی از ویژگی های مری جین مو قرمز و جذاب بودنش است. شاید بگین میخوان بعدا جذابش کنن و موهاشو رنگ کنن که این بنظرم عذر بدتر از گناه است اگر قرار است نژادش رو تغیر بدین خب درست این کارو بکنین اگر هم نه خب یک بازیگر درست انتخاب کنین. نه مثل بتی برنت که هر وقت می بینمش یاد گوئن استیسی میافتم(کجا دیدین برای یک شخصیت مو سیاه بازیگر بلوند انتخاب کنن حالا ما دیده بودیم برعکسش اتفاق بیافته یعنی بازیگر مو سیاه برای شخصیت بلوند انتخاب بشه ولی این دیگه خیلی عجیب بود)
حالا اگر بنده حقیر اشتباه میکن خواهشا اساتید محترم نظرشون رو بگن و اشتباه بنده رو تصحیح کنن.

به نظر من بعضی اوقات تغییر باعث بهتر شدن فیلم میشه به نظر من تعامل پیتر با لباس جدیدش و تجهیزاتش جالبه و خیلی بیشتر دوست دارم چون ما تو فیلم های سونی دائم پیتر رو با لباس معمولی خودش دیدیم ولی تو mcu با این تغییرات چیزای جدیدی نشونمون دادن که واقعا جذاب بود و فک نمیکنم کسی باشه که از پیتر در لباس جدیدش لذت نبرده باشه
در اخر هم از اقای فقیه تشکر میکنم واقعا مقاله هاتون بی نظیر هست و خوندنشون رو دوست دارم

تغییر چیز خوبیه ولی نه همیشه.

تغییرات بد هم داریم. تغییرات در نمادهای یک ابرقهرمانی که خیلی خوب باشه، یکی از اوناست.
این دلیل نمیشه که بگیم تغيير در اسپایدرمن mcu هست، دیگه تموم. مثلا بگیم باییم تغییر ایجاد کنیم، چطوری ؟ ماشین جنگی سفید پوست بشه، کامالاخان مسیحی بشه، تونی استارک گدا بشه، فلش تامپسون ضعیف و داری مقبولیت خیلی کمی بین همکلاسی هاش بشه، نداشتن دغدغه زندگی پیتر پارکر، داشتن یه عالمه تجهیزات بتمنی مردعنکبوتی، بتی مو سیاه بشه و ام جی...

#13

ببخشید آقای ترابی، دقیقا منظورتون از ملموس بودن فلش چیه؟
این نسخه چه function خاصی داره؟
این فلش هشتاد در صد تناقض داره با فلش استن لی و استیو دیکتو.
اون بیست درصد هم به خاطر اینه که هر دوتا فلش از مردعنکبوتی خوششون میاد و از پیتر.

خب بله یه سری تغییرات هم خوب نیستن ولی ما به طور کامل فلش تامپسون رو باهاش اشنا نشدیم در فیلم اول و اینجوری که مشخصه تو فیلم دوم بیشتر رو همکلاسی های پیتر مانور داده باشه و شاید اگه بیشتر با فلش و ام جی اشنا بشیم بهتر باهاشون اشنا بشیم پس به نظر من بهتره تا اکران فیلم منتظر بمونیم
نقل قول کردن
marvel is best
#19 marvel is best 1398-04-01 11:30
به نظرم من بعضی از جاهای فیلم مانند فیلم قبلی spider man homecoming هستش ولی با حضور شخصیت Mysterio ممکن این قسمت هیجانی تر از قسمت قبلی باشه البته همین طور که در مقاله اشاره هم شد احتمال زنده بودن تونی استارک هم هست و در کل فیلم جالبی به نظر میاد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید