10 حقه / ترفند بامزه مرد عنکبوتی در کمیک بوک های قدیمی

10-حقه-بامزه-مرد-عنکبوتی-در-کمیک-بوک-های-قدیمی

حقه ها و ترفندهای مرد عنکبوتی در کمیک بوک های اولیه قطعاً خنده بر لبان خواننده جاری میکنند!

مقدمه: مرد عنکبوتی دهه هاست که یک ابرقهرمان دوست داشتنی محسوب میشود. او همیشه برای همگان چیزی دارد که از آن لذت میبرند، از حس شوخ طبعی ش گرفته تا قابلیت های شگفت انگیزش، پیوندهای خانوادگی اش، دشمنان جذابش و ... او در داستان های اولیه ش یعنی وقتی که هنوز یک مبارزه با تجربه با جرم و جنایت نبود و به سیارات دیگر سفر نکرده بود یا با تیم های ابرقهرمانی مثل اونجرز و ایکس من تیم آپ نکرده بود، بیشتر به دنبال کسب هویت برای خودش بود. او در ضمن همچنان در حال تست قدرت های تازه به دست آورده ش بود و به همین دلیل گاهی اوقات صحنه ها و لحظات خنده دار و بامزه ای در داستان هایش خلق میشد.

 

10- ستون تار عنکبوتی دفاعی (Defensive Web-Column)

ستون تار عنکبوتی دفاعی (Defensive Web-Column)

در شماره 5 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که سال 1963 منتشر شد و اینجا ترجمه شده است، مرد عنکبوتی با دشمن شماره یک گروه "چهار شگفت انگیز" یعنی «دکتر دووم» مواجه شد. دووم به اشتباه فلش تامپسون (همکلاسی پیتر پارکر در دبیرستان که بهش زور میگفت) را به عنوان مرد عنکبوتی ربوده بود (زیرا فلش لباس مرد عنکبوتی بر تن کرده بود و دکتر دووم او را با مرد عنکبوتی واقعی اشتباه گرفت!). در طول نبرد، مرد عنکبوتی علیه شلیک های لیزری دکتر دووم در حالت تدافعی قرار گرفت. او خیلی سریع یک ستون دفاعی از تار عنکبوتی اش ساخت و در پشت آن پناه گرفت. این کارش بهش فرصت داد تا با توپ های تاری به دکتر دووم ضربه بزند و ورق رو به سود خودش برگردانه.

 

9- سپر تاری ضد یخ (Anti-Freeze Web-Shield)

سپر تاری ضد یخ (Anti-Freeze Web-Shield)

در همان نبرد بین مرد عنکبوتی و دکتر دووم که در شماره 5 "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" رخ داد (و گفتیم که در اینجا ترجمه شده است)، مرد عنکبوتی ناگهان خودش را در مقابل یک تله مرگبار دید. دکتر دووم یک مایع مرموز داشت که در سقف اتاق تعبیه داده شده بود و میتوانست فوراً هر چیزی که باهاش تماس برقرار میکرد را یخ بزند! حس عنکبوتی اسپایدرمن به موقع بهش هشدار داد. او سریعاً یک سپر تار عنکبوتی بالای سرش ایجاد کرد تا هر چیزی که قرار داشت روی سرش بیفتد را بگیرد. این سپر خیلی موثر عمل کرد و او را از تله دکتر دووم نجات و به قهرمان ما زمان داد تا حرکت بعدی اش را انجام دهد.

 

8- رشته تار الکتریکی (Electric Web-Line)

رشته تار الکتریکی (Electric Web-Line)

و باز هم در همان شماره 5 "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"، مرد عنکبوتی با تله مرگبار دیگری نیز روبرو شد! او که به تازگی بر یک تله دیگر ساخته شده از شعله های آتش غلبه کرده بود، سعی کرد جلوی دکتر دووم را بگیرد. ولی قبل از اینکه حس عنکبوتی بتونه بهش هشدار بده، دکتر دووم جریان برق در کف اتاق را فعال کرد. در نتیجه الکتریسیته جاری شد و مرد عنکبوتی دید که داره بی هوش میشه. ولی او که مصمم بود تسلیم درد نشه، رشته تاری را به سمت دکتر دووم پرت کرد، به این امید که به عنوان یک رسانای جریان برق عمل کنه. این ترفند او جواب داد و دووم به قربانی دستگاه خودش تبدیل شد و باعث شد که آزاد شود. یعنی برق بهش وصل و زره آهنی اش باعث شد افزایش شدیدی پیدا کنه و در نتیجه مجبور شد دستگاهش رو خاموش کنه و اینگونه مرد عنکبوتی خلاص شد.

 

7- چتر ضد آتش (Flame-Resistant Fire-Umbrella)

چتر ضد آتش (Flame-Resistant Fire-Umbrella)

در شماره 12 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ، شاهد مبارزه و لحظات ماندگاری هستیم. چون دكتر اختاپوس كه به خودش خیلی مغرور شده به نیویورك میاد و حریف میطلبه! او به دفتر ديلی بيوگل ميره و بتی برنت رو هم گروگان ميگيره. پیتر پاركر هم اون موقع آنفولانزای شدیدی گرفته و بدنش خیلی ضعیف شده بود ولی با این حال به مبارزه دكتر اختاپوس میره و ازش شكست میخوره (خود دكتر اختاپوس و كسانی كه داشتند این مبارزه را نگاه میكردند تعجب كردند كه چرا مرد عنكبوتی اینقدر زود و راحت شكست خورده). در اینجا یكی از لحظات ماندگار تاریخ كمیك های مرد عنكبوتی رقم میخوره. چون دكتر اختاپوس ماسك از صورت مرد عنكبوتی برمیداره و همه متوجه میشوند كه پیتر پاركر زیر ماسكه!!! ولی چون مرد عنكبوتی خیلی راحت شكست خورده بود همه یقین داشتند كه پیتر اسپایدرمن نيست و تنها برای این لباس اسپایدرمن رو تنش كرده كه به بقیه ثابت كنه خیلی شجاعه و جلوی بتی هم خودي نشون بده! سپس پیتر كاملا خوب میشه و نبرد جانانه ای هم با دكتر اختاپوس انجام میده. در واقع، نبرد آنها در سطح شهر ادامه یافت و به یک کارگاه مجسمه سازی ختم شد. کارگاه آتش گرفت و دکتر اختاپوس زیر یک مجسمه بزرگ گیر کرد. به نظر میرسید که مرد عنکبوتی هم گرفتار شده ولی یک چتر تار عنکبوتی ساخت تا از شعله ها جلوگیری کنه و تکه هایی نیز برای محافظت از پاهایش ایجاد کرد و در نهایت موفق به فرار از طریق پنجره شد.

 

6- خفاش تار عنکبوتیِ پرنده (Flying Web-Bat)

خفاش تار عنکبوتیِ پرنده (Flying Web-Bat)

در شماره 20 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" اتفاق جالبی افتاد. مرد عنکبوتی تا آن موقع کاملا عادت داشت به اینکه ابرشرورها به تعقیب او بپردازند ولی تعجب کرد از اینکه یک نفر به تعقیب هویت غیر ابرقهرمانی او یعنی پیتر پارکر مبادرت ورزیده! در واقع، جی جونا جیمسون یک کارآگاه خصوصی به نام مک گارگن (که بعدا به ابرشرور معروفی به نام عقرب تبدیل شد) را اجیر کرده بود تا مثل سایه پیتر را تعقیب کنه (جیمسون امیدوار بود با این کار بفهمه پیتر چطور اون عکس های معرکه خودش رو از اسپایدرمن میگیره!). وقتی پیتر به خانه رسید لباس اسپایدرمنی اش را بر تن کرد و به دنبال او رفت ولی چیزی دستگیرش نشد. پس سریعا سعی کرد به خانه ش برگردد ولی مک گارگن در آن حوالی بود و اگر میدید که در هیبت مرد عنکبوتی وارد خانه اش میشود پی به هویت مخفی ش میبرد. بنابراین ترفند یا بهتره بگیم یک شوخی را اجرا کرد که قبلاً در شماره 8 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" روی هیومن تورچ انجام داده بود: یک تار عنکبوت خفاش مانند درست کرد و فرستاد سمت تعقیب کننده سمج خودش! این باعث شد که گارگن حواسش پرت بشه و او بتونه با لباس اسپایدرمنی وارد خانه ش بشه!

 

5- استفاده از حس عنکبوتی به عنوان گیرنده رادیویی (Spider-Sense Radio Receiver)

حس عنکبوتی اسپایدرمن

شماره نخست از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" بسیار مهمه و در اون برای اولین بار یکی از دشمنان اصلی مرد عنکبوتی به نام «آفتاب پرست» خلق شد. این کمیک در اینجا ترجمه شده است. در این کمیک اتفاق جالب و عجیبی میفته. آفتاب پرست میخواست اطلاعات مهمی رو بدزده و برای اسپایدرمن هم پاپوش بدوزه. بنابراین تصمیم میگیره برای اسپایدرمن پیامی بفرسته که بیاد فلان جا! بنابراین از دستگاهی استفاده میکنه که با اون پیامی رو در فرکانسی خاص برایش میفرسته که فقط توسط حس عنکبوتی او قابل دریافت باشه! پیتر هم پیام رو دریافت میکنه و میره به محل! در واقع در این اتفاق جالب حس عنکبوتی او به عنوان یک آنتن گیرنده عمل کرد زیرا آفتاب پرست احتمال میداد از آنجائیکه اسپایدرمن قدرت های عنکبوتی دارد پس میتونه از طریق فرکانسی که فقط برای عنکبوت ها قابل تشخیص است باهاش ارتباط برقرار کنه!

 

4- استفاده از حس عنکبوتی به عنوان ردیاب دقیق (Impeccable Spider-Tracking)

شاید فکر کنید که پیتر پارکر هیچ کنترلی روی حس عنکبوتی خودش نداره و اون هر وقت دلش بخواد بهش هشدار میده و ... ولی اینطور نیست و پیتر میتونه تا حدی اون رو کنترل کنه. مثلا در همون شماره اول از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز که در مورد قبلی بهش اشاره شد، پیتر حس عنکبوتی خودش رو جوری متمرکز کرد تا هلی کوپتری که «آفتاب پرست» داشت باهاش فرار میکرد رو شناسایی کنه! در شماره 3 از همین سری نیز مرد عنکبوتی بار دیگر از حس عنکبوتی خودش استفاده کرد تا محل دقیق اقامت هیومن تورچ در یک هتل رو متوجه بشه!

 

3- کلاه تار عنکبوتی به عنوان کپسول هوا (Airtight Web-Helmet)

کلاه تار عنکبوتی به عنوان کپسول هوا (Airtight Web-Helmet)

اولین حضور یکی از دشمنان برتر مرد عنکبوتی به نام میستریو در دنیای کمیک در شماره 13 "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" بود (اینجا ترجمه شده است) و دیدیم که چطور او برای مرد عنکبوتی پاپوش دوخت تا درگیر سرقتی شود که در آن هیچ نقشی نداشت.میستریو سپس پیامی را در روزنامه منتشر کرد و مرد عنکبوتی را دعوت کرد تا روی پل بروکلین باهاش دیدار کند. سپس نبردی بین آنها درگرفت که مرد عنکبوتی در آن شکست خورد و مجبور شد شیرجه بزنه به درون رودخانه و اینجوری عقب نشینی کنه. هلی کوپترهای پلیس هم داشتن نزدیک میشدن. پس او به راه حلی سریع نیاز داشت برای فرار از این مهلکه. بنابراین نوعی کلاه ساخته شده از تارعنکبوت برای خودش ساخت تا بتونه برای مدتی باهاش زیر آب نفس بکشه و نقشه ش به خوبی جواب داد.

 

2- عروسک خیمه شب بازی عنکبوتی (Lifesize Spider-Puppet)

عروسک خیمه شب بازی عنکبوتی (Lifesize Spider-Puppet)

شماره 25 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" مهمه چون برای اولین بار در آن شاهد حضور نخستین ورژن از ربات "قاتل عنکبوت" هستیم. مخترعی عقده ای به نام اسپنسر اسمایت که میدونست آقای جیمسون چقدر از اسپایدرمن متنفره بهش رجوع کرد و گفت که رباتی اختراع کرده که میتونه هر موجودی که نیروی عنکبوتی درونش داره را تعقیب و دستگیر کنه. جالب اینه که این خود پیتر پارکر بود که باعث شد جیمسون تشویق بشه و ربات رو امتحان کنه! چون فکر نمیکرد چیز خاصی باشه که بتونه شکستش بده و در نهایت باعث مضحکه شدن جیمسون میشه. ولی اشتباه میکرد و این ربات که توسط خود آقای جیمسون کنترل میشد، دست از سرش برنمیداشت. ضمن اینکه بازوان اختاپوسی مانند هم داشت که باهاش اسپایدرمن را کاملا زمین گیر کرد (او هر چه بیشتر تقلا میکرد بازوها سفت تر دورش حلقه میزدند!) مرد عنکبوتی در نهایت تونست یا ورود به بخش کنترل ربات و خاموش کردن منبع برق آن، خودش رو خلاص کنه ولی نتونست از فرصت مسخره کردن جیمسون به راحتی بگذره. او از لباس اسپایدرمنی خودش خارج شد و به کمک مایع تار عنکبوتی خود، نوعی عروسک خیمه شب بازی از آن ساخت که هم اندازه خودش بود. بعدش روی پشت بام ساختمان قایم شد و با وصل کردن تار به آن و تکان دادنش جوری وانمود کرد که انگار هنوز داخل لباس مرد عنکبوتیه و داره تقلا میکنه! وقتی جیمسون از راه رسید خیلی ضایع شد وقتی با لباس خالی مرد عنکبوتی روبرو شد!

 

1- کفش های تار عنکبوتی برای عبور از باتلاق (Everglades Swamp-Shoes)

کفش های تار عنکبوتی برای عبور از باتلاق (Everglades Swamp-Shoes)

یکی از بامزه ترین لحظاتی که در آن شاهد خلاقیت مرد عنکبوتی در استفاده از قابلیت هایش در دنیای کمیک بودیم، وقتی بود که در شماره 6 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" به باتلاق های منطقه اورگلیدز واقع در ایالت فلوریدا رفت تا به درخواست جیمسون درباره هیولایی که در ان نواحی دیده شده بود و مردم بهش لقب مارمولک (لیزارد) داده بودند، تحقیق کنه. او فهمید که لیزارد در واقع دانشمندی هستش به نام کرت کانرز که اخیراً ناپدید شده. او به همسر و پسر بچه کانرز قول داد که او را پیدا میکنه. سپس برای رفتن دنبال لیزارد در باتلاق، به کمک تارهای عنکبوتی خودش نوعی کفش شناور درست کرد تا باهاش تردد کنه! این کمیک رو میتونید در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

مهدی ترابی مهربانی

با بهره گیری از مقاله سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ضایع ترین / خجالت آورترین لحظات تاریخ مردعنکبوتی در دنیای کمیک

10 شخصیت فرعی در اولین کمیک بوک اسپایدرمن که بعداً دارای داستان اختصاصی شدند!

بهترین کمیک های مرد عنکبوتی به زبان فارسی

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! (آرشیو)

اولین های مرد عنكبوتی (آرشیو)

وقتی پیتر پارکر توسط عنکبوت رادیواکتیو گزیده شد چند ساله بود؟

بزرگان تاریخ كمیك بوک های مرد عنكبوتی

اولین و مهم ترین کمیک بوک مرد عنکبوتی به فارسی ترجمه شد!

چه بر سر عنکبوتی که پیتر پارکر را نیش زد، آمد؟

چطور مردم نمیتونن از پشت یه ماسک پارچه ای صدای پیتر پارکر رو تشخیص بدن و هویت اونو کشف کنند ؟!

لحظات ماندگار در كمیك‌بوک های مرد عنکبوتی: مرگ عمو بن

لحظات ماندگار در کمیک بوک های اسپایدرمن: بازگشت قاتل عمو بن!

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن:  «كرت بیوزیك»

لینک دانلود کمیک UNTOLD TALES OF SPIDER-MAN

تمام عشق های پیتر پاركر!

نگاهی به تاریخچه فاش شدن هویت مرد عنکبوتی توسط خودش!

لحظات ماندگار در كمیك‌ های اسپایدرمن

10 شیوه ای که مرد عنکبوتی با آن از هویت مخفی خود محافظت میکند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

KCW88
#1 KCW88 1401-01-24 11:16
وای آقای ترابی دستتون درد نکنه مقاله زیبایی بود
جدیدا دیگه از این تکنیک ها استفاده نمیکنن ولی بنظرم تکنیک استفاده از تار به عنوان یک ضد آتش در آینده بار هم استفاده ازش رو میبینیم
نقل قول کردن
AP-omega
#2 AP-omega 1401-01-24 22:13
به نظرم از تار اسپایدی پتوی خوبی هم در می آد.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1401-01-24 22:31
کاش یکی میرفت سایت cbr و اصل این مقاله رو میخوند و با مقاله ای که من ترجمه کردم مقایسه میکرد تا میفهمید طرف چقدر اشتباه و غلط داشت ولی من درستش کردم. یعنی حتی به خودش زحمت نداده بود یه دور بره این داستانا رو بخونه بعد مقاله رو بنویسه
نقل قول کردن
s.p.i
#4 s.p.i 1401-01-25 00:05
خیلی ممنون بابت ترجمه مقاله
خب به قول معروف فلانی از هر انگشتش هنر میباره و حالا اسپایدرمن هم از هر تاریش هنر میباره و باهاش همه چیز درست میکنه البته دیگه چیز هارو توی کمیک های نمی‌بینیم که مرد عنکبوتی چیزی با تار هاش درست کنه مگر اینکه شورت برای خودش درست کنه
خفاش عنکبوتی هم جالب بود و البته مورد ۲ هم جالب بود نشون میده پیتر با هوشش می‌تونه توی شرایط سخت خوب عمل کنه و با تار هاش چیزی بسازه که مناسب باشه

خیلی ممنون و تشکر
نقل قول کردن
Death_master
#5 Death_master 1401-01-26 09:03
انصافا خیلی مقاله خوبی بود من خاطره هام زنده شد.
استاد ترابی من درخواستی داشتم و کمی بیربط هستش ولی اگه کمک کنید ممنون میشم. من خواستم همه کمیک هایی که مرد عنکبوتی در اون حضور داشتند رو بخونم و اوضاع تا سال 90 میلادی خوب بود تا اینکه هی با اضافه شدن سری های جدید و دنیا های موازی می ترسم بعضیا رو نخونم و از دست بدم. اگه بشه کمک کنید یا یه سایتی، مقاله ای معرفی کنید که همه اینا رو بگه حتی دنیاهای موازی و تموم اسپایدر توتم ها (کلا سری اونا هم) خیلی ممنون میشم ❤️ :-)
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1401-01-26 09:51
به نقل از Death_master:
انصافا خیلی مقاله خوبی بود من خاطره هام زنده شد.
استاد ترابی من درخواستی داشتم و کمی بیربط هستش ولی اگه کمک کنید ممنون میشم. من خواستم همه کمیک هایی که مرد عنکبوتی در اون حضور داشتند رو بخونم و اوضاع تا سال 90 میلادی خوب بود تا اینکه هی با اضافه شدن سری های جدید و دنیا های موازی می ترسم بعضیا رو نخونم و از دست بدم. اگه بشه کمک کنید یا یه سایتی، مقاله ای معرفی کنید که همه اینا رو بگه حتی دنیاهای موازی و تموم اسپایدر توتم ها (کلا سری اونا هم) خیلی ممنون میشم ❤️ :-)

تنها جایی که بنظرم میرسه marvel wiki هستش
اونجا سرچ کنید spider-man
بعد روی گزینه all appearances کلیک کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45