10 سوال مهمی که پس از دیدن «انتقام جویان: پایان بازی» برایمان پیش آمد

10 سوال مهمی که پس از دیدن «انتقام جویان: پایان بازی» برایمان پیش آمد

شاید اونجرز ۴، پایان کتاب اول MCU باشه اما دلیل نمیشه راه رو برای ادامه فرنچایز ببنده! با ما همراه باشید تا سوالات درگیر کنندهٔ فیلم را برایتان شرح دهیم.

 

مقدمه: مرز بین هیجان و احساس غم، مرز بین گریه و شادی، مرز بین حماسه و شکست! انتقام جویان پایان بازی با تمام غم و اندوه و خاطرات خوشی که در دل ما کاشت؛ سوالات و ابهاماتی هم به جای گذاشت. فیلمی که اتفاقاتش دقیقا پس از جنگ بی نهایت رخ می داد جایی که نیمی از کل موجودات هستی نابود شده بودند و امیدی برای بازگشتشان وجود نداشت. همانطوری که نویسنده های فیلم گفته بودند جنگ بی‌نهایت قلب هایمان را شکست و در پایان بازی قرار بود ذهن هایمان منفجر شود! اما دقیقا کجا؟ این دقیقا همان چیزی است که با به وجود آمدن سوالات بر محوریت فیلم شکل می گیرد و ذهن هایمان را درگیر آن ها می کند. در این مقاله به این موارد خواهیم پرداخت.

 

- آیا بروس بنر را دوباره در حالت انسانی‌اش خواهیم دید؟

پروفسور هالک بروس بنر

همانطور که بارها وعده داده شده بود، با توجه به صحبت کوین فایگی و دست اندرکاران مارول؛ ما با سه گانه ای از هالک طرف بودیم که از فیلم ثور: راگناروک شروع شده و با جنگ بی‌نهایت و پایان بازی به انتها می رسد. راگناروکی استارت این سه گانه را با اختلافات هویتی بروس بنر و هالک شکل داد و هالک طی این پروسه حدود دو سال میزبان بدن بروس بنر بود و او را در زندان ذهنی خود نگه می داشت. اما چیزی نگذشت که هالک پس از شکست خوردن از ثانوس در آن جنگ تن به تن چالش برانگیز ورق را برای این شخصیت برگرداند و کلا باعث عدم به رویت رسیدن هالک شد و او را در لاک خود نگه داشت. یعنی زمانی که به ظاهر بیشترین اختلاف بین این دو هویت وجود داشت به نقطه عطفی برای بروس بنر قرار بود تبدیل شود و این مهم در پایان بازی به صورت خلاصه‌وار توضیح داده شد. پس از پنج سال پرش زمانی و شکست ناامیدکنندهٔ اعضای انتقام جو در ابتدای پایان بازی ما ناگهان با بروس بنری آشنا شدیم که ترکیبی بود از هوش و ذکاوت بروس بنر با زور و بازوی هالک به همراه شوخ طبعی او که این دو هویت را به یک شخصیت باثبات تبدیل کرده بود.

اما سوالی که در این بین پیش می آید این است که آیا با این اتفاق، ما کلا باید دور بروس بنر و هالک با خوی وحشی اش را خط بکشیم؟ آیا واقعا بروس بنر از این که از این به بعد تمام مدت به شکل یک موجود بزرگ سبز رنگ دیده خواهد شد راضی خواهد بود؟ آیا بالاخره در یک فیلم یا حتی در یک مینی سریال دیزنی پلاسی به مشکلات دیده نشدهٔ بین بروس بنر و هالک پرداخته خواهد شد؟ یا قرار است کلا مثل شخصیت بتی راس به فراموشی کامل سپرده شود؟ آیا اصلا برنامه ای برای آیندهٔ این شخصیت وجود دارد؟ خب جواب اجمالی این است که مارول هنوز کارش با هالک تمام نشده است.

در پایان بازی دیدیم که پروفسور هالک با قبول کردن وظیفهٔ بزرگ بازگرداندن افراد پودر شدهٔ جهان کارایی یکی از دستان خودش را از دست داد. کارگردانان فیلم تایید کرده اند دست پروفسور هالک به کلی از بین رفته و در حال حاضر این اتفاق یک چیز ثابت و دائمی است و بسته به نویسندگان و آینده ای که فایگی چیده ممکن است دست او به شکل رباتی یا هر شکل دیگر بازگردد. اما مسالهٔ مهمتر صحبت های فایگی راجع به این شخصیت است. او گفته سال ها قبل که با «مارک روفالو» راجع به آیندهٔ این شخصیت صحبت می کرده، غیر از سه گانه ای که در راگناروک جنگ بی نهایت و پایان بازی دیدیم، ایده های دیگری وجود داشته که ممکن است در آینده به آن پرداخته شود. این یعنی غیر از قضیهٔ پروفسور هالک راجع به داستان های دیگری از هالک صحبت شده است اما در حال حاضر با توجه به حرف های فایگی ما فعلا قرار است با هالکی سر و کار داشته باشیم که بیشتر صحبت محور باشد تا جنگجو! به همین خاطر هم بود که صحنه های مبارزه محوری از او ندیدیم پس فعلا قرار نیست اوضاع به شکل سابق برگردد مخصوصا حالا که هالک یکی از دستان خود را از دست داده!

 

- چه بلایی سر گامورا آمد؟

گامورا و محافظان ۳

چه کسی به فکرش می رسید که مارول یک همچین ایدهٔ قوی‌ای را برای بازگرداندن ثانوس و سپاهیانش مورد استفاده قرار دهد؟ در پایان بازی دیدیم که «نبولا»ی زمان حال به خاطر تداخل فرستنده و گیرنده ای که در اعضای بدنش وجود داشت باعث شد «نبولا» زمان گذشته به مشکل بخورد و همین اتفاق منجر به این شد که ثانوس زمان گذشته از آینده ای که پیش رویش قرار داشت حدود چهار سال زودتر با خبر شود و با کمک مهندسی معکوس ذرات پیم افراد و سپاهیانش را به آینده منتقل کند. در همین راه گامورا که در وقایع سال ۲۰۱۴ همراه پدرش بود نیز به زمان حال یعنی سال ۲۰۲۳ منتقل شد. این حرکت با ظرافت و هوشمندی دست اندرکاران فیلم مخصوصا نویسندگان با استعداد فیلم انجام پذیرفت چرا که ما از قبل می دانستیم که قربانی شدن برای سنگ روح یک اتفاق کاملا ثابت و دائمی است و هیچ راه برگشتی برای آن وجود ندارد پس مارول با بازگرداندن «گامورا» به این شکل علاوه بر بازگرداندن این شخصیت و بازیگرش، چالش جدیدی را برای اعضای محافظان کهکشان بالاخص «پیتر کوییل» به وجود آورد. اما در این بین سوالاتی به وجود می آید که بعد از انتهای فیلم فکرمان مشغول آن می شود.

همانطور که در انتهای پایان بازی دیدیم «استارلرد» با توجه به مانیتورینگ سفینه اش، به دنبال گامورا بود. آیا گامورا از آن جنگ عظیم جان سالم بدر برده؟ و سوال اصلی تر این است که آیا این گامورا به همراه فداکاری و بشکن تونی استارک پودر شده یا نه؟ آیا بشکن تونی هر کسی که به آینده آمده بود را پودر کرد؟ آیا این منحصر به لشکر ثانوس می شد؟ آیا گامورا نیز در این لیست قرار داشت یعنی تونی استارک می دانست که یک شخصیتی با نام گامورا وجود دارد که از گذشته به آینده آمده و آن را از استثنا ها قرار دهد؟ و سوال دیگر این است که اگر گامورا جان سالم به در برده چطور موفق به خارج شدن از زمین شده چرا که تمام مشتقات سفینهٔ ثانوس از بین رفت! آیا او در زمین است؟ دقیقا مشغول به چه کاری است؟

روسوها تایید کردند که به این مسئله در فیلم های آیندهٔ مارول پاسخ داده خواهد شد اما ما با توجه به مصاحبه هایی که قبل از اکران جنگ بی نهایت شنیده ایم می دانیم که خود جیمز گان تایید کرده که زویی سالدانا نقش قابل توجهی در این فیلم(GoTG3) دارد پس با توجه به این صحبت ها در میابیم که او در فیلم بعدی محافظان کهکشان حضور خواهد داشت. اما نباید توقع گامورایی که در جنگ بینهایت و حتی محافظان ۲ دیدیم را داشته باشیم. با گامورایی طرف خواهیم بود که نقاط عطفی که در زندگی اش رخ داده به کلی از آن حذف شده و او آن مراحل تبدیل شدن به شخصیت دگرگون شدهٔ جنگ بی نهایت را طی نکرده. آیا راهی وجود خواهد داشت که پیتر کوئیل و محافظان حافظه زمان حال او را به نسخهٔ زمان گذشته اش منتقل کنند؟ بعید هم نیست چنین اتفاقی بیافتد چرا که شاید جیمز گان با اضافه کردن «مانتیس» به فیلم دوم هدف های بسیار بزرگ تری را برای این شخصیت می پرورانده و انتقال حافظهٔ گامورا یکی از این کار ها باشد!

 

- چه اتفاقی برای «لوکی» افتاد؟

فرار لوکی با تسارکت

ظاهرا به نظر می رسد که تصمیماتی که فایگی و برادران روسو برای «انتقام جویان: جنگ بی نهایت» گرفته بودند اثری دائمی داشت و بارها تایید کردند که چیزی قابل بازگشت نیست، نه گامورایی که قربانی شده بازمی گردد نه لوکی که به دست ثانوس کشته شد! اما بازهم در فیلم شاهد بازگشایی راهی جدید برای پرداخت به شخصیت لوکی بودیم. طی سفر به سال ۲۰۱۲ و نبرد نیویورک برای بدست آوردن تسارکت و عصای لوکی، شاهد ماموریتی از جانب مردمورچه ای و مردآهنی برای به چنگ آوردن تسارکت بدون درگیری بودند. در این بین یک اشتباه محاسباتی باعث شد کیفی که تسارکت درون آن قرار داشت با برخورد تونی و هالکی که از در خارج می شود پرتاب شده و سنگ فضا از درون آن خارج شود. لوکی که در این زمان زندانی انتقام جویان سریعا از فرصت استفاده کرده و از محل با بهره بردن از تسارکت تلپورت کرده و فرار می کند. همین اتفاق باعث شد بسیاری از طرفداران به بازگشت این شخصیت به MCU امیدوار شوند اما قوانین سفر های زمانی در دنیای سینمایی مارول کاملا متفاوت است.

حال سوال اینجاست که دقیقا چه اتفاقی برای لوکی میافتد؟ آیا او در آینده بازهم میمیرد؟ آیا آینده تغییر می کند؟  با توجه به صحبت های کارگردان های فیلم درمیابیم که کاپیتان آمریکا برای درست کردن این واقعه می بایست لوکی را پیدا می کرد و این عمل تقریبا غیرممکن است. بنابراین روسوها تایید کردند که لوکی با فرار کردن با تسارکت یک دنیا و واقعیت موازی را به وجود آورده که وقایع فیلم های ثور: دنیای تاریک و راگناروک و البته جنگ بی نهایت در آن تغییر کرده است. اما سوال اصلی تری که پس از این جواب ها به ذهن خطور می کند این است که آیا سریال اختصاصی لوکی به آیندهٔ همین دنیای جدید به وجود آمده می پردازد یا مارول خیالی دیگر بر سر دارد و آن هم ساخت انیمیشن what if (چه می شد اگر...) از روی این اتفاق است؟! بسیاری از شایعات می گویند که سریال اختصاصی لوکی در شبکهٔ دیزنی پلاس به دوران جوانی و نوجوانی این شخصیت خواهد پرداخت اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست باید صبر کرد و دید مارول دقیقا چه برنامه ای برای این شخصیت و سریالش ریخته چرا که سرنخ های داده شده از سیل مشکلاتی که لوکی دنیای موازی به وجود آورده خبر می دهد.(مثلا این که این لوکی هنوز مسیر رستگاری خودش را طی نکرده و از طرفی مارول سعی دارد گذشتهٔ این شخصیت را با دستکاری کردن و ربط دادن به سنگ ذهن تغییر دهد و از همه مهم تر روایت دوبارهٔ خباثت لوکی کمی در ذوق طرفداران سینمایی خواهد زد چرا که از ثور ۲ بود شیفتگی به این شخصیت میان طرفداران به حد اعلای خود رسید.)

 

- چرا استیو لایق بلند کردن «میولنیر» (چکش ثور) شد؟

کاپیتان آمریکا/استیو لایق بلند کردن میولنیر

یکی از صحنه های برتر انتقام جویان پایان بازی جایی بود که ثانوس ثور را تا لبهٔ مرگ پیش می‌برد. اما ناگهان دیدیم که میولنیر از جای خودش در حال بلند شدن است در لحظه ای که خیلی ها فکر کردند خود ثور این کار را انجام می دهد، دیدیم که کاپیتان آمریکا میولنیر را به دست گرفت و باعث شد طرفداران شور و شعف سر تا پایشان را فراگیرد! همانطور که می دانیم اودین روی این چکش طلسمی قرار داد که تنها کسانی که لایق هستند بتوانند آن را بلند کنند و برعکس استورم برکر که بیشتر به تحمل و استقامت ربط دارد میولنیر به لیاقت و استحقاق طرفی که آن را بلند می کند مربوط است. بنابراین سوالی که پیش می آید این است که استیو راجرز دقیقا چه زمانی لایق بلند کردن میولنیر شد؟ تئوری های کوچک و بزرگی برای این قضیه به وجود آمده بود مثلا برخی می گفتند به خاطر اون نوشیدنی بوده که ثور از ازگارد آورده بود!! یا مثلا برخی دیگر تئوری منطقی تری مطرح می کردند و آن هم مربوط به آشکار کردن دانستن راز قتل پدر و مادر تونی استارک می شود که پس از بخشیدن تونی لیاقت بلند کردن آن به کاپیتان آمریکا رسید! اما این ها هیچکدام جواب اصلی ما نیستند.

کوین فایگی رئیس بخش سینمایی مارول تایید کرد که استیو راجرز از همان زمان فیلم انتقام جویان عصر آلتران لیاقت بلند کردن میولنیر را داشته و فقط به خاطر نشکستن غرور ثور این لطف بزرگ را در حق دوستش انجام داده! و واقعا هم کار درستی بود که در فیلم انجام شد چرا که در جلو تر دیدیم که ویژن نیز قادر به انجام چنین کاری است و اگر کاپیتان آمریکا هم چکش را بلند می کرد داد هواداران ثور را در می آورد!

 

- چرا «هارلی کینر» در مراسم خاکسپاری تونی حضور داشت؟

تای سیمپکینز - هارلی کینر

شاید خیلی ها موقع دیدن فیلم متوجه آن پسر نوجوانی که در خاکسپاری فیلم حضور داشت نشدند اما اعضای سایت بهتر از هر کسی می دانستند که او دقیقا کیست چرا که خبر و مدارکی از حضور او در این فیلم را از مدت ها پیش داده بودیم و چیزی خلاف انتظار نبود. این پسر دقیقا همان پسر کوچولویی بود که در مردآهنی ۳ کمک حال تونی شد و در انتهای فیلم تونی لطفش را جبران کرد. شاید برایتان سوال شده باشد که چرا این پسر بچه؟ حضور این شخصیت در خاکسپاری تونی شاید کمی عجیب به نظر برسد اما اگر با دقت فیلم را دیده باشید و به این که پایان بازی جمع بندی ۱۱ سال فیلم درهم تنیده است توجه کنید می فهمید که این حضور بی دلیل نبوده! در صحنه خاکسپاری به شیوهٔ فوق العاده ای تمام فیلم های مارول از جلوی چشمانمان رد شد و حضور هارلی کینر تداعی کنندهٔ اتفاقات فیلم مردآهنی ۳ می شود!

جدا از این که این صحنه یکی از ایستراگ های فیلم محسوب می شود شاید این سوال را پیش آورد که مارول برای این شخصیت برنامه هایی ریخته باشد. حتی برخی از طرفداران فکر می کنند او در آینده لباس آهنی را به تن خواهد کرد و به Iron Lad  تبدیل خواهد شد!! حتی خود بازیگر این شخصیت یعنی «تای سیمکینز» گفته بود وقتی مارول باهاش تماس گرفته بود از خوشحالی بالا پایین می پریده و اضافه کرد عاشق اینه که نقش آیرون لد را بازی کند!

 

- آیا ثور عضوی از محافظان کهکشان شد؟

ثور چاق و محافظان کهکشان

جنگ بی نهایت را به یاد دارید، شیمی جذاب و بی نظیر بین ثور و اعضای نگهبانان کهکشان را که یادتان هست! خب اوضاع از جنگ بی نهایت کمی تغییر کرده، دیگر ثور هیکلی و خوشتیپی در کار نیست! در انتهای فیلم دیدیم که ثور برای ماجراجویی و خود شناسی همراه سفینهٔ محافظان کهکشان شد. حتی در خلال اتفاقات شاهد اشاره به سری کمیک های ازگاردیان کهکشان بودیم(Asgardians of the galaxy) اما یک چیزی که ذهن را درگیر خودش می کرد این بود که آیا ثور در فیلم بعدی محافظان حضور دارد؟ آیا جیمز گان در فیلمنامه ای که نوشته بود ثور را هم در داستان قرار داده بود؟

کریس همسورث اخیرا طی مصاحبه ای گفته بود که از بازی در نقش ثور خسته شده بوده و این تایکا وایتیتی و فیلم راگناروک بوده که با تحول شخصیتی ثور باعث شده همسورث شیفتهٔ ادامهٔ آن بشود حتی در مصاحبه های قبل از اکران نیز سرنخ های زنده ماندن و ادامهٔ ماجراهای این شخصیت را غیرمستقیم تایید کرده بود. همچنین این که نویسندگان فیلم تقریبا تایید کردند که ماجراهای ثور در محافظان کهکشان ۳ ادامه پیدا خواهد کرد. و چه کسی بهتر از جیمز گان برای خلق لحظات کمدی تنیده با احساسات! اگر اخبار جنگ بی نهایت را نیز به یاد داشته باشید می دانید که این جیمز گان بوده که دیالوگ های ثور و محافظان را در آن فیلم نوشته. پس حضور این شخصیت تقریبا قطعی است کریستوفر مارکوس و مک فیلی نیز در این باره گفتند که تراژدی های زیادی که سر ثور آمده نظیر مرگ مادرش، از دست دادن جین فاستر، مرگ پدرش، از دست دادن چشمش، نابودی خانه و سیاره اش، مرگ بهترین دوستش، مرگ لوکی و البته شکست از ثانوس باعث شده به این نقطه برسد و این چاقی به علت نوشیدنی و مستی زیاد کاملا منطقی بوده و عضویت در محافظین کهکشان عملی منطقی تر که باعث می شود ثور از این مرحله عبور کرده و دوباره خودش را پیدا کند. مخصوصا الان که آدام وارلاک قرار است وارد این فیلم شود مارول دقیقا با اضافه کردن ثور تعادل را به تیم اضافه کرده و چه رویارویی جذابی در مواجهه با این شخصیت پدیدار خواهد شد.

 

- آیا افراد کل دبیرستان پیتر پارکر پورد شده بودند؟

همکلاسی های پیتر - مردعنکبوتی دور از خانه

رابرت دونی جونیور قبل از اکران فیلم ادعا کرده بود که ۸ دقیقه پایانی اونجرز ۴ بهترین صحنه های تاریخ فیلم های MCU هستند چون همه شخصیت ها را درگیر میکنند. و واقعا راست گفت این هشت دقیقه همه چیز بود، انگار صفحات پایانی یک رمان بلند به انتهای خود می رسید و دانه دانهٔ شخصیت ها به پایان داستان خود می رسیدند! یکی از این صحنه ها جایی بود که پیتر به دبیرستان بازگشت و با «ند لیدز» رفیق صمیمی خود دیدار کرد. با توجه به ظاهر ند به نظر می رسید که او نیز به همراه پیتر پودر شده بود و ۵ سال پرش زمانی روی او تاثیری نداشت. اما پس از انتشار نخستین تریلر مردعنکبوتی دور از خانه دیدیم که اعضای اصلی هنوز از همکلاسیان پیتر هستند و آن ها نیز پودر شده اند. افرادی کلیدی مثل ند، ام جی، بتی برنت، فلش تامپسون و زن عمو می تایید می شوند که از پودر شدگان بودند.

حال سوالی که به وجود می آید این است که طبق این پنج سال پرش زمانی و غیاب پودر شدگان، آیا روال کاری مدرسه مانند سابق جلو می رفته؟ چطور پیتر و دانش آموزان به این سرعت به دبیرستان بازگشتند؟ جواب برخی از این سوالات با توجه به انتخاب بازیگر و تغییر همکلاسی های پیتر جواب داده می شود. همین عکس بالا نیز دانش آموزان جدید مدرسه را به ما معرفی می کند مثلا در عکس خبری از سیندی مون یا آبراهام براون نیست. باید دید مارول با این مسئلهٔ عجیب ۵ سال پرش زمانی چه خواهد کرد!

 

- چرا استیو، میولنیر را برای سفر در زمان همراه خودش برد؟

میولنیر سفر در زمان

در دقایق پایانی زمان ماموریت بازگرداندن سنگ های بی نهایت دقیقا در همان موقعیت زمانی‌ای که خارج شدند؛ دیدیم که کاپیتان آمریکا غیر از سنگ های بی نهایت، چکش ثور یعنی میولنیر را نیز به همراه خود در حال بردن به گذشته است. اگر با دقت کافی به دیالوگ های فیلم توجه نکرده باشیم این سوال برایمان پیش می آید که چرا استیو میولنیر را همراه خودش به گذشته برد؟ آیا آن را برای مواقع اضطراری به همراه خودش برده؟ آیا آن را  به همراه ایثر دقیقا سرجای اولش گذاشته؟

خب اگر با دقت فیلم را تماشا کنیم درمیابیم که ماموریت استیو فقط برگرداندن سنگ ها نبوده او در جواب به گوشزد های بروس می گوید: “Clip all the branches” یعنی جلوی همهٔ واقعیت های  به وجود آمده را تا جای ممکنه خواهد گرفت. بازگرداندن میولنیر به زمان فیلم ثور ۲ باعث می شود دنیای بوجود نیاید که واقعهٔ همگرایی به وقوع بپیوندد و ثور بدون داشتن سلاح در آن بی بهره ماند. پس کاپیتان آمریکا با بردن میولنیر جلوی یکی از دنیاهای موازی به وجود آمده را گرفت. اما...

از طرفی خود استیو با رفتن به دهه ۴۰ و زندگی با پگی کارتر دنیای جدیدی را به وجود آورد که در آن وقایع سریال مامور کارتر کاملا تحت شعاع خود قرار گرفت بد نیست نگاهی به پاسخ سازندگان فیلم بیاندازیم چرا که دو دیدگاه کاملا متفاوت در این بین وجود دارد:

 

۱-دیدگاه نویسندگان

كريستوفر ماركوس واستيفن مک‌فيلی

دیدگاه نویسندگان این است که کاپیتان آمریکا به هر نحوی در گذشتهٔ سیر زمانی اصلی به زندگی با پگی پرداخته و از اول قرار بوده آن بچه هایی که در فیلم سرباز زمستانی در قاب عکس های اتاق پگی در بیمارستان دیدیم همان بچه های استیو و پگی هستند!!!!!!!! این اتفاق کاملا با منطق درون فیلم در تضاد است یعنی اصلا تمام قوانینی که بروس و استاد اعظم دکتر استرنج گفتند زیر پا گذاشته می شود. حتی با این کار کل وقایع سریال مامور کارتر نابود شده و کسانی که این سریال را دنبال می کردند شدیدا عصبانی شوند(مثل خود بنده). جدا از این بحث، اگر استیو در خط زمانی اصلی به گذشته رفته چرا رفیق و دوست همیشگی اش باکی را همراه با خود نبرده است؟ خب قبول باکی به آینده تعلق دارد ولی با توجه به منطق نویسندگان این منطقی تر نبود که استیو سپرش را به باکی میداد نه سم؟! که لااقل باکی انگیزه ای برای در آینده ماندن داشته باشد. آن هم باکی که آیندگان دل خوشی از او ندارند و سرباز زمستان بودن او لکهٔ بزرگی در گذشتهٔ این شخصیت بوده!!؟!؟ به هر حال باید دید نویسندگان به این مستعدی چرا همچین نظر غیرمنطقی و صرفا احساسی را راجع به کاپیتتان آمریکا می دهند!(تازه با صرف نظر از این که رابطهٔ عاشقانهٔ استیو و شارون کارتر در زمان حال فامیلی می شود و آن را نیز از بیخ و بن نابود می کند!!)

 

۲-دیدگاه کارگردانان

Russo-Brothers-Avengers-Endgame

خب روسوها از ابتدا نشان دادند که آدم های منطقی تری هستند. آنها دقیقا با منطق فیلم موافق اند و می گویند کاپیتان آمریکا با ماندن در گذشته واقعیت جدیدی که در آن پگی کارتر با او ازدواج می کند را به وجود آورد. این دیدگاه تنها یک سوال به وجود می آورد و آن هم این است که چگونه استیو از دنیای موازی دیگری به دنیای اصلی آمده است؟

 

- آیا کایپتان آمریکا سنگ روح را برگرداند؟

رد اسکال - سنگ روح - کاپیتان آمریکا - ورمیر

یکی از جذاب ترین و درگیر کننده ترین اتفاقات فیلم که روی پرده سینما دیده نشد، نحوهٔ بازگرداندن سنگ روح است. آیا کاپیتان آمریکا این سنگ را به سیارهٔ ورمیر بازگرداند؟ آیا این امکان وجود دارد که استیو سنگ را جای دیگری مخفی کرده باشد؟ اگر او سنگ را به مکان و زمان اصلی اش بازگردانده باشد، بدین معناست که او باری دیگر با دشمن شمارهٔ یک خود یعنی رد اسکال رو به رو شده است. و این اتفای یکی از هیجان انگیز ترین چیز هایی می توانست باشد که می توانستیم در آینده ببینیم! اما کریس اوانز دیگر قصد بازگشت به این نقش را ندارد و این آرزو باید از ذهنمان پاک شود. سوال دیگری که وجود دارد این است که اصلا این امکان وجود دارد که سنگ روح دقیقا سر جای اول خودش بازگردد چرا که می بایست طلسم قربانی کردن روی سنگ قرار بگیرد. سوال دیگر این است که با بازگشت سنگ روح قربانی ها نیز بازمی گردند؟

جواب همه این ها به سادگی از طرف جو روسو داده شده است! بله کاپیتان آمریکا سنگ روح را دقیقا به ورمیر بازمی گرداند و در راه با رد اسکال دیدار دوباره ای نیز دارد! اما نکته مهمی که روسو گفت این است که رد اسکال دیگر آن آدم سابق نیست و به نگهبان و راهنمای مطلق سنگ روح تبدیل شده است همچنین این که می توان سنگ روح را دقیقا سر جایش برگرداند ولی قربانی های داده شده برای سنگ روح هیچگاه زنده نمی شوند و مرگشان دائمی است. پس امکان زنده شدن بلک ویدو در سال ۲۰۱۴ وجود ندارد!

 

- حال چه اتفاقی میافتد؟

انتخاب نام Endgame برای عنوان فیلم انتقام جویانی که قرار است کتاب اول مارول را به پایان برساند اسم کاملا مناسبی است شاید زمان معرفی از این عنوان زیاد خوشمان نیامد اما حالا پس از بارها دیدن فیلم دلیلش بیشتر به چشم می آید. فیلمی که به بهترین صورت ۱۱ سال و ۲۳ فیلم درهم تنیده را جمع بندی کرد و آن هم چه جمع بندی ای! فیلمی که باعث شد حتی دیدن فیلم های قبلی نیز لذت بخش تر به نظر برسد و ما را از نقطه دید دیگری وارد آن وقایع کند. حال با بعد از این همه سال با اولین فیلم از MCU سر و کار داشتیم که هیچ صحنه پس از تیتراژی نداشت(با فاکتور اون صدای آهنگری تونی استارک و البته تریلر مردعنکبوتی دور از خانه)

البته باید صحبت های فایگی را در رابطه با فیلم سرنوشت ساز مردعنکبوتی دور از خانه جدی گرفت. ابتدا قرار بود این فیلم اولین فیلم از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول باشد اما حالا تبدیل به جمع بندی کنندهٔ فاز سوم مارول تبدیل شده است.  حدود یک ماه به اکران اکران این فیلم باقی نمانده است و باید دید این فیلم آیندهٔ دنیای سینمایی مارول را به چه سمتی می برد! آیا دنیا را پس از بازگشت پورد شدگان آن هم پس از پنج سال به نمایش می گذارد؟ آیا تمرکزش را روی چنین مسئلهٔ مهمی خواهد گذاشت یا مثل خیلی از چیز ها به مرور زمان به فراموشی سپرده می شود یا قرار است در فیلم مردمورچه ای ۳ به این قضیه بیشتر بال و پر داد؟(با وجود کسی لانگ) و سوال مهم تر این که چه تهدید بزرگتری بعد از ثانوس فاز های بعدی مارول را مورد عنایت قرار خواهد داد؟

 

نظر شما چیه؟ چه سوالی بیشتر از همه شما را درگیر خودتان کرد؟

 

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

هیراد کرمی
#1 هیراد کرمی 1398-03-03 13:39
سلام. واقعا مقاله جذابی بود. سوالی که منو درگیر خودش کرد بازگشت استیو به سال 1948 بود. به نظر من استیو سال 2023 که پیر است همان استیو است که به دهه 40 رفت. دنیای موازی ای که در آن اصلا کاپیتان آمریکا در اونجرز وجود ندارد چون پیر شده. همونطور که بروس بنر گفت تغییرات در گذشته تغییری در آینده به وجود نمیاره پس اتفاق های سریال Agent Carter اتفاق خواهد افتاد در کنار اتفاقات جدید کنار استیو. حتی می توانند دختر استیو و پگی رو هم کاپیتان آمریکای مونث بکنند که در دنیای موازی جای کاپیتان آمریکا رو در اونجرز بگیرد. اگر چیز اشتباهی میگم لطفا برام بنویسید. با تشکر از استاد فقیه
نقل قول کردن
hossein657
#2 hossein657 1398-03-03 13:50
یه چیزی درباره لوکی بگم
اون در زمان وقایع اونجرز یک کاملا بلد بوده و قدرت اینو داشته که از تستراکت برای تلپورت استفاده کنه
حالا قطعا تو اونجرز اینفینیتی وار هم میتونسته این کارو بکنه!!!
یعنی ممکنه لوکی تو اونجرز سه با تستراکت فرار کرده باشه(همون موقع که هالک و ثانوس داشتن میجنگیدن)و بعد یه کلون از خودش میزاره که تانوس اون کلون رو میکشه
فکرشو بکنین این خیلی منطقی تره از اینکه لوکی خدای شرارت اونقدر خنگ و ابله بود که فکر میکرد با یه خنجر میوه خوری میشه ثانوس رو کشت!!!
حالا به نظرتون اون زندس؟ممکنه حتی میستریو دستش با لوکی تو یه کاسه باشه؟یا اگر مرده ممکنه میستریو که گفته بود از یه دنیای موازی اومده همون دنیایی باشه که لوکی در اون در وقایع اونجرز یک فرار کرد؟و لوکی رو هم با خودش آورده باشه تو دنیای اصلی؟یا اصن تو فار فرام هوم نقشه همینه که میستریو به تجهیزات شیلد و آیرن من دسترسی پیدا کنه تا لوکی رو برگردونه؟اگه هردو درست باشه چی؟دوتا خدای شرارت تو یه دنیا؟؟؟!!!!
مارول حتما نقشه ای داره!!!
نقل قول کردن
Am25
#3 Am25 1398-03-03 13:50
توی اندگیم دنیا های موازی زیادی به وجود اومد:
ضمنا ، اون تسراکت‌ی که لوکی باهاش فرار کرد بعیده سر جاش برگرده ! چون اصلا از اون دنیا برداشته نشده بود. پس لوکی اونجا زنده است.
از اون طرف توی سال ۲۰۱۴ اصلا تانوسی وجود نداره ، پس اتفاقات فیلم اینفینیتی‌وار اصلا اتفاق نمی‌افته (که بازم ناتاشا و لوکی زنده میمونن)
میتونیم دلمونو خوش کنیم که شخصیت های مورد علاقمون توی یونیورس های دیگه زنده اند و ممکنه برگردن D:
نقل قول کردن
Am25
#4 Am25 1398-03-03 13:56
ببخشید برا اسپم ولی یدفه این فکر به ذهنم رسید اگه جایی نمی‌نوشتمش دیوونه میشدم

فک کنین توی فار فرام هوم که میستریو مال یه دنیای موازیه ، پیتر هم باهاش به دنیای اون بره و توی اون دنیا تونی هنوز زنده باشه ! بعد توی اون چون کاپیتان اصلا یخ نزده "جنگ‌داخلی" اصلا اتفاق نیفتاده باشه و تونی حتی پیتر رو نشناسه ! میدونم خیلی چرته ولی تصورش خیلی باحاله !!!
نقل قول کردن
North-wolf
#5 North-wolf 1398-03-03 14:16
یادمه بعد از فیلم سرباز زمستان تو تاپیک مخصوصش پرسیدم چرا توی عکسای اتاق پگی تو بیمارستان ما اصلا شوهرش رو نمیبینیم. فقط بچه ها هستن.شاید این میتونست با حرف نویسنده ها مچ بشه اما.
اما توی همون فیلم وقتی استیو رفت به موزه ی خودش یه ویدیو بود که از پگی کارتر پخش میشد و میگفت که استیو جون خیلی هارو توی ماموریت سخت نجات داده و یکی از همونا بعدا شوهر من شد.
نقل قول کردن
mmm
#6 mmm 1398-03-03 14:40
به نقل از hossein657:
یه چیزی درباره لوکی بگم
اون در زمان وقایع اونجرز یک کاملا بلد بوده و قدرت اینو داشته که از تستراکت برای تلپورت استفاده کنه
حالا قطعا تو اونجرز اینفینیتی وار هم میتونسته این کارو بکنه!!!
یعنی ممکنه لوکی تو اونجرز سه با تستراکت فرار کرده باشه(همون موقع که هالک و ثانوس داشتن میجنگیدن)و بعد یه کلون از خودش میزاره که تانوس اون کلون رو میکشه
فکرشو بکنین این خیلی منطقی تره از اینکه لوکی خدای شرارت اونقدر خنگ و ابله بود که فکر میکرد با یه خنجر میوه خوری میشه ثانوس رو کشت!!!
حالا به نظرتون اون زندس؟ممکنه حتی میستریو دستش با لوکی تو یه کاسه باشه؟یا اگر مرده ممکنه میستریو که گفته بود از یه دنیای موازی اومده همون دنیایی باشه که لوکی در اون در وقایع اونجرز یک فرار کرد؟و لوکی رو هم با خودش آورده باشه تو دنیای اصلی؟یا اصن تو فار فرام هوم نقشه همینه که میستریو به تجهیزات شیلد و آیرن من دسترسی پیدا کنه تا لوکی رو برگردونه؟اگه هردو درست باشه چی؟دوتا خدای شرارت تو یه دنیا؟؟؟!!!!
مارول حتما نقشه ای داره!!!

جالبه، پس حتی ممکنه اون صحنه ی شوکه کننده تو فیلم اسپایدرمن دور از خانه هم مربوط به نشون دادن لوکی باشه.
یه سوال نمیدونم فقط من این حس رو دارم یا شما هم مثل منید؟ اونم اینکه وقتی ثانوس لوکی رو میکشه و میندازتش رو زمین و دوربین میره رو صورت لوکی، انگار یه لبخندی رو صورت لوکیه(یکمم شبیه جوکره تو این صحنه).
ولی اگه لوکی یه شبیه سازی از خودش کرده باشه، میدونیم که با لمس کردنش باید از بین بره.چون لوکی تو mcu جادوگر نیست و فقط تردسته، خودشم تو ثور رگناروک میگه که من جادوگر نیستم.پس ایا واقعا مرده؟؟؟
درباره کاپیتان آمریکا هم میشه یه فیلم فوق العاده از برگندوندن سنگ های بی نهایت براش ساخت یا حتی یه مینی سریز.
یه نکته ای هم هست اینه که فکر کنم کاپیتان از تصمیمش مبنی بر اینکه میخواد تو گذشته بمونه رو با باکی در میون گذاشته بود.چون هم باکی در جواب کاپیتان که بهش میگه کار احمقانه ای نکن تا برگردم، میگه فعلا که تو داری تمام حماقت ها رو با خودت میبری و اونجا هم که وقتی با دستگاه بر نمیگرده باکی یه لبخند ریزی میزنه.
در کل پیچیده ترین سوال الان مربوط به کاپیتانه.
و به نظر منم کاپیتان کار درستی کرد که سپر رو داد به فالکون، چون باکی هنوزم امکان تغییر شخصیتش توسط زیمو یا افرادی مثل اون هست و همینطورم که آقای فقیه هم گفت سابقه ی خوبی هم بین مردم نداره.
نقل قول کردن
loki-thor
#7 loki-thor 1398-03-03 14:59
خوشبختانه مارول مثل قبل پنهان کاری نمیکنه و جواب خیلی از سوالات رو بعد فیلم داده که البته طبیعیه دیگه باید کتاب اول جمع و جور میشد
تنها سوالی که جواب درستی نداره همون قضیه کاپیتانه که فک کنم همینطوری مبهم بمونه چون نمیشه با توجه به قوانین سفر های زمانی mcu جواب منطقی بهش داد
ولی بهترین کار همین بود که اتفاق افتاد حالا اگه یه ذره غیر منطقی هم باشه اصلا مهم نیست
نقل قول کردن
Frank castle
#8 Frank castle 1398-03-03 15:23
سوالی که برای من بی جواب مونده اخرش چه بر سر ویزن میاد ؟
نقل قول کردن
mmm
#9 mmm 1398-03-03 15:34
به نقل از Frank castle:
سوالی که برای من بی جواب مونده اخرش چه بر سر ویزن میاد ؟

یعنی ممکنه شوری با استفاده از علمش و قدرت و انرژی اسکارلت ویچ بتونه دوباره زندش کنه؟؟؟
ولی اینکه ویژن بدون سنگ بینهایت چطوری میشه رونمیدونم، چون اون موقع دیگه قدرتی براش باقی نمیمونه که بخواد جذاب باشه.
نقل قول کردن
HS-Spider
#10 HS-Spider 1398-03-03 15:40
با سلام خدمت اعضای سایت
نگاه کنید اصل سفر های زمانی در این فیلم یعنی این که با هر پرش زمانی به گذشته اون گذشته تبدیل به آینده ات میشه و زمان حال میشه گذشته پس گذشته نمی تونه توسط آینده تغییر کنه و هر پرش فقط خطوط زمان،جهان ها و واقعیت های متناوب و موازی به وجود می آره که از استارت زمان(مثلا واقعۀ بیگ بنگ) آغاز میشه و در لحظه پرش از تایم لاین اصلی جدا می شه که خودش آغازی برای شروع مبحث جهان های موازی در MCU
ببینید انتقام جویان با هر پرش زمانی به سال های 2013،2012 و 2014 و 1970 واقعیت متناوب ایجاد کردن!!!

سال 1970 برای مثال اون ملاقات تونی با پدرش پیش اومد(که اگه هاوارد قیافۀ تونی سال 2023 یادش باشه،وقتی پسر خودش به دنیا میاد و بزرگ میشه میفهمه که تونی 2023 در واقع پسرش بوده که از آینده اومده و به سفر های زمانی پی می بره و با توجه به ذهن خلاق هاوارد استارک اون سعی می کنه سفر های زمانی انجام بده و کلی وقایع پی در پی متناوب!) و تسراکت از اون سال خارج شد و به سال 2023 رفت در نتیجه کل وقایع کاپیتان مارول،انتقام جویان و کلیه وقایع پس از اون تحت شعاع قرار میگیره پس شد خط زمانی جدید اوّل!
سال 2012 برای مثال سنگ ذهن و زمان از اون سال خارج شدند به سال 2023 رفتند پس در نتیجه وقایع دکتر استرنج و عصر آلتران و وقایع بعد از اون تحت الشعاع قرار میگیره!لوکی فرار میکنه پس وقایع ثور دنیای تاریک و رگناروک و ابتدای اینفینیتی وار تحت الشعاع قرار میگیره! انشنت وان هم از آینده با خبر میشه پس دوباره وقایع دکتر استرنج تحت الشعاع قرار میگیره! پس خط زمانی جدید دوم!
سال 2013 ثور و راکت میولنیر و سنگ واقعیت رو جابه جا کردن و فریگا(مادر ثور) از وقایع آینده باخبر شد پس وقایع ثور دنیای تاریک و پدیدۀ هم گرایی تحت الشعاع قرار میگیره!
پس خط زمانی جدید سوم!

سال 2014 که بترکون بود!!اول وقایع محافظین کهکشان به فنا رفت و پی در پی اتفاقات بعدیش!سنگ قدرت و روح هم جابه جا شدند!ثانوس و لشکرش از اون خط زمانی جدید 2014 به خط زمانی اصلی 2023 آمدند و بر طبق فداکاری تونی پودر شدند! :cry: پس کل کتاب اول MCU توی اون خط زمانی به فنا رفت!پس شد خط زمانی جدید چهارم!
حالا استیو باید شش تا سنگ با میولنیر به چهار خط زمانی جدید برگردونه!(حالا مشکل اینجاست اون خطوط از خط زمانی اصلی جدا هستند پس 3 تا مشکل پیش میاد:
1- اول هر تیمی از انتقام جویان که از آینده به گذشته رفته بود باید تو گذشته میموند چون خط زمانی جدید درست کرده بود و در نتیجه نمی توانست به خط زمانی اصلی پرش بزنه و اگه به آینده می رفت باید توی آیندۀ همون خط زمانی گرفتار میشد نه آینده خط زمانی اصلی!

2-ثانوس هم نمی تونست از خط زمانی جدید 2014 که سنگ روح و قدرت از اون حذف شدند به خط زمانی اصلی پرش بزنه پس وقایع آخر اند گیم هم رو فناست!

3- حالا استیو هم نمی تونست به چهار خطوط زمانی جدید که درست کرده بودن برگرده چون اگه به گذشته بر می گشت باز دوبارۀ به گذشتۀ خط زمانی اصلی برمی گشت و دوباره واقعیت متناوب مثلا اگه به سال 1970بر میگشت و سنگ فضا رو میگذاشت اونجا اون وقت اون یک تسراکت و یه سنگ فضا داشت(چقدر گیج کننده شد!!))
حالا به کنار با استیو همراه میشیم
سال 2014 گذشته گوی تو معبد موراگ و سنگ روح تو معبد ورمیره و کاپیتان بر می گرده سنگ قدرت و روح میذاره سر جاش پس دوباره تو اون سال چهار سنگ داریم 2 تا قدرت 2 تا روح
سال 2013 ایثر تو بدن جین فاستر و میولنیر هم دست ثور گذشته است و کاپیتان میره میولنیر و سنگ واقعیت رو میگذاره سر جاش پس تو اون سال 2 تا سنگ واقعیت و 2 تا میولنیر داریم!
سال 2012 سنگ ذهن تو عصای لوکی و سنگ زمان در گردنبند آگاماتو انشت وان و کاپیتان میره سنگ ذهن و زمان رو میزاره اونجا پس تو اون سال 2تا سنگ زمان و 2تا سنگ ذهن داریم
سال 1970 سنگ فضا تو تسراکت دست شیلده و استیو میره آخرین سنگ که سنگ فضا باشه رو سر جاش بزاره حالا شد 2 تا سنگ فضا تو اون سال و سپس تصمیم میگیره با پگی زندگی کنه در حالی تو همون سال یه استیو با سپرش توی یخ هاست حالا استیو حال داره با پگی زندگی میکنه و عمر طبیعی داره که سال 2011 شیلد استیو گذشته و سپرش رو میکشه بیرون
پس تو اون خط زمانی جدید یه استیو پیر و یه استیو جوان داریم که استیو پیر سپرو از استیو جوان میگیره و تلاش میکنه به خط زمانی اصلی برگرده اما نمیشه چون این دو خط زمانی از هم جدا هستند ولی تو فیلم این اتفاق میافته و خود فیلم فیلمو نقض میکنه!!!!!!!!!! !!
نقل قول کردن
hossein657
#11 hossein657 1398-03-03 17:10
به نقل از mmm:
به نقل از hossein657:
یه چیزی درباره لوکی بگم
اون در زمان وقایع اونجرز یک کاملا بلد بوده و قدرت اینو داشته که از تستراکت برای تلپورت استفاده کنه
حالا قطعا تو اونجرز اینفینیتی وار هم میتونسته این کارو بکنه!!!
یعنی ممکنه لوکی تو اونجرز سه با تستراکت فرار کرده باشه(همون موقع که هالک و ثانوس داشتن میجنگیدن)و بعد یه کلون از خودش میزاره که تانوس اون کلون رو میکشه
فکرشو بکنین این خیلی منطقی تره از اینکه لوکی خدای شرارت اونقدر خنگ و ابله بود که فکر میکرد با یه خنجر میوه خوری میشه ثانوس رو کشت!!!
حالا به نظرتون اون زندس؟ممکنه حتی میستریو دستش با لوکی تو یه کاسه باشه؟یا اگر مرده ممکنه میستریو که گفته بود از یه دنیای موازی اومده همون دنیایی باشه که لوکی در اون در وقایع اونجرز یک فرار کرد؟و لوکی رو هم با خودش آورده باشه تو دنیای اصلی؟یا اصن تو فار فرام هوم نقشه همینه که میستریو به تجهیزات شیلد و آیرن من دسترسی پیدا کنه تا لوکی رو برگردونه؟اگه هردو درست باشه چی؟دوتا خدای شرارت تو یه دنیا؟؟؟!!!!
مارول حتما نقشه ای داره!!!

جالبه، پس حتی ممکنه اون صحنه ی شوکه کننده تو فیلم اسپایدرمن دور از خانه هم مربوط به نشون دادن لوکی باشه.
یه سوال نمیدونم فقط من این حس رو دارم یا شما هم مثل منید؟ اونم اینکه وقتی ثانوس لوکی رو میکشه و میندازتش رو زمین و دوربین میره رو صورت لوکی، انگار یه لبخندی رو صورت لوکیه(یکمم شبیه جوکره تو این صحنه).
ولی اگه لوکی یه شبیه سازی از خودش کرده باشه، میدونیم که با لمس کردنش باید از بین بره.چون لوکی تو mcu جادوگر نیست و فقط تردسته، خودشم تو ثور رگناروک میگه که من جادوگر نیستم.پس ایا واقعا مرده؟؟؟
درباره کاپیتان آمریکا هم میشه یه فیلم فوق العاده از برگندوندن سنگ های بی نهایت براش ساخت یا حتی یه مینی سریز.
یه نکته ای هم هست اینه که فکر کنم کاپیتان از تصمیمش مبنی بر اینکه میخواد تو گذشته بمونه رو با باکی در میون گذاشته بود.چون هم باکی در جواب کاپیتان که بهش میگه کار احمقانه ای نکن تا برگردم، میگه فعلا که تو داری تمام حماقت ها رو با خودت میبری و اونجا هم که وقتی با دستگاه بر نمیگرده باکی یه لبخند ریزی میزنه.
در کل پیچیده ترین سوال الان مربوط به کاپیتانه.
و به نظر منم کاپیتان کار درستی کرد که سپر رو داد به فالکون، چون باکی هنوزم امکان تغییر شخصیتش توسط زیمو یا افرادی مثل اون هست و همینطورم که آقای فقیه هم گفت سابقه ی خوبی هم بین مردم نداره.

اون لبخندی که گفتی رو منم متوجه شدم
نمیدونم شاید این قابلیت که دست کلونش بزنن محو نشه رو داشته و رو نمیکرده به هرحال چیزی که همه میدونن اینه که لوکی احمق نیست!! کسی که این همه نقشه برای آینده چیده نمیزنه خودشو بکشه!!!
آره باکی هم میدونست کپ همونجا میمونه
یه سوال دیگه هم پیش میاد: سریال واندا ویژن در گذشته اتفاق میوفته یا در زمان حال؟ویزن مرد!سنگ ذهن هم که به اندازه اتمه!حالا از این ویژن چی در بیاد خدا میدونه
نقل قول کردن
loki-thor
#12 loki-thor 1398-03-03 17:16
به نقل از HS-Spider:
با سلام خدمت اعضای سایت
نگاه کنید اصل سفر های زمانی در این فیلم یعنی این که با هر پرش زمانی به گذشته اون گذشته تبدیل به آینده ات میشه و زمان حال میشه گذشته پس گذشته نمی تونه توسط آینده تغییر کنه و هر پرش فقط خطوط زمان،جهان ها و واقعیت های متناوب و موازی به وجود می آره که از استارت زمان(مثلا واقعۀ بیگ بنگ) آغاز میشه و در لحظه پرش از تایم لاین اصلی جدا می شه که خودش آغازی برای شروع مبحث جهان های موازی در MCU
ببینید انتقام جویان با هر پرش زمانی به سال های 2013،2012 و 2014 و 1970 واقعیت متناوب ایجاد کردن!!!

سال 1970 برای مثال اون ملاقات تونی با پدرش پیش اومد(که اگه هاوارد قیافۀ تونی سال 2023 یادش باشه،وقتی پسر خودش به دنیا میاد و بزرگ میشه میفهمه که تونی 2023 در واقع پسرش بوده که از آینده اومده و به سفر های زمانی پی می بره و با توجه به ذهن خلاق هاوارد استارک اون سعی می کنه سفر های زمانی انجام بده و کلی وقایع پی در پی متناوب!) و تسراکت از اون سال خارج شد و به سال 2023 رفت در نتیجه کل وقایع کاپیتان مارول،انتقام جویان و کلیه وقایع پس از اون تحت شعاع قرار میگیره پس شد خط زمانی جدید اوّل!
سال 2012 برای مثال سنگ ذهن و زمان از اون سال خارج شدند به سال 2023 رفتند پس در نتیجه وقایع دکتر استرنج و عصر آلتران و وقایع بعد از اون تحت الشعاع قرار میگیره!لوکی فرار میکنه پس وقایع ثور دنیای تاریک و رگناروک و ابتدای اینفینیتی وار تحت الشعاع قرار میگیره! انشنت وان هم از آینده با خبر میشه پس دوباره وقایع دکتر استرنج تحت الشعاع قرار میگیره! پس خط زمانی جدید دوم!
سال 2013 ثور و راکت میولنیر و سنگ واقعیت رو جابه جا کردن و فریگا(مادر ثور) از وقایع آینده باخبر شد پس وقایع ثور دنیای تاریک و پدیدۀ هم گرایی تحت الشعاع قرار میگیره!
پس خط زمانی جدید سوم!

سال 2014 که بترکون بود!!اول وقایع محافظین کهکشان به فنا رفت و پی در پی اتفاقات بعدیش!سنگ قدرت و روح هم جابه جا شدند!ثانوس و لشکرش از اون خط زمانی جدید 2014 به خط زمانی اصلی 2023 آمدند و بر طبق فداکاری تونی پودر شدند! :cry: پس کل کتاب اول MCU توی اون خط زمانی به فنا رفت!پس شد خط زمانی جدید چهارم!
حالا استیو باید شش تا سنگ با میولنیر به چهار خط زمانی جدید برگردونه!(حالا مشکل اینجاست اون خطوط از خط زمانی اصلی جدا هستند پس 3 تا مشکل پیش میاد:
1- اول هر تیمی از انتقام جویان که از آینده به گذشته رفته بود باید تو گذشته میموند چون خط زمانی جدید درست کرده بود و در نتیجه نمی توانست به خط زمانی اصلی پرش بزنه و اگه به آینده می رفت باید توی آیندۀ همون خط زمانی گرفتار میشد نه آینده خط زمانی اصلی!

2-ثانوس هم نمی تونست از خط زمانی جدید 2014 که سنگ روح و قدرت از اون حذف شدند به خط زمانی اصلی پرش بزنه پس وقایع آخر اند گیم هم رو فناست!

3- حالا استیو هم نمی تونست به چهار خطوط زمانی جدید که درست کرده بودن برگرده چون اگه به گذشته بر می گشت باز دوبارۀ به گذشتۀ خط زمانی اصلی برمی گشت و دوباره واقعیت متناوب مثلا اگه به سال 1970بر میگشت و سنگ فضا رو میگذاشت اونجا اون وقت اون یک تسراکت و یه سنگ فضا داشت(چقدر گیج کننده شد!!))
حالا به کنار با استیو همراه میشیم
سال 2014 گذشته گوی تو معبد موراگ و سنگ روح تو معبد ورمیره و کاپیتان بر می گرده سنگ قدرت و روح میذاره سر جاش پس دوباره تو اون سال چهار سنگ داریم 2 تا قدرت 2 تا روح
سال 2013 ایثر تو بدن جین فاستر و میولنیر هم دست ثور گذشته است و کاپیتان میره میولنیر و سنگ واقعیت رو میگذاره سر جاش پس تو اون سال 2 تا سنگ واقعیت و 2 تا میولنیر داریم!
سال 2012 سنگ ذهن تو عصای لوکی و سنگ زمان در گردنبند آگاماتو انشت وان و کاپیتان میره سنگ ذهن و زمان رو میزاره اونجا پس تو اون سال 2تا سنگ زمان و 2تا سنگ ذهن داریم
سال 1970 سنگ فضا تو تسراکت دست شیلده و استیو میره آخرین سنگ که سنگ فضا باشه رو سر جاش بزاره حالا شد 2 تا سنگ فضا تو اون سال و سپس تصمیم میگیره با پگی زندگی کنه در حالی تو همون سال یه استیو با سپرش توی یخ هاست حالا استیو حال داره با پگی زندگی میکنه و عمر طبیعی داره که سال 2011 شیلد استیو گذشته و سپرش رو میکشه بیرون
پس تو اون خط زمانی جدید یه استیو پیر و یه استیو جوان داریم که استیو پیر سپرو از استیو جوان میگیره و تلاش میکنه به خط زمانی اصلی برگرده اما نمیشه چون این دو خط زمانی از هم جدا هستند ولی تو فیلم این اتفاق میافته و خود فیلم فیلمو نقض میکنه!!!!!!!!!!!!

فکر میکنم شما به صحبت های بنر دقت نکردید که با برگردوندن سنگ ها به زمان خودشون دیگه مشکلی پیش نمیاد برای اینده اونها مثلا وقایع کاپیتان مارول بدون تغییر اتفاق میوفته چون کپ تسارکت رو برگردوند به سال1970 دست شیلد
و اینکه میگید هاوارد از رو چهره پسرش تشخیص بده که تونی بوده واقعا خیلی خیلی بعیده
نقل قول کردن
loki-thor
#13 loki-thor 1398-03-03 17:20
به نقل از hossein657:
به نقل از mmm:
به نقل از hossein657:
یه چیزی درباره لوکی بگم
اون در زمان وقایع اونجرز یک کاملا بلد بوده و قدرت اینو داشته که از تستراکت برای تلپورت استفاده کنه
حالا قطعا تو اونجرز اینفینیتی وار هم میتونسته این کارو بکنه!!!
یعنی ممکنه لوکی تو اونجرز سه با تستراکت فرار کرده باشه(همون موقع که هالک و ثانوس داشتن میجنگیدن)و بعد یه کلون از خودش میزاره که تانوس اون کلون رو میکشه
فکرشو بکنین این خیلی منطقی تره از اینکه لوکی خدای شرارت اونقدر خنگ و ابله بود که فکر میکرد با یه خنجر میوه خوری میشه ثانوس رو کشت!!!
حالا به نظرتون اون زندس؟ممکنه حتی میستریو دستش با لوکی تو یه کاسه باشه؟یا اگر مرده ممکنه میستریو که گفته بود از یه دنیای موازی اومده همون دنیایی باشه که لوکی در اون در وقایع اونجرز یک فرار کرد؟و لوکی رو هم با خودش آورده باشه تو دنیای اصلی؟یا اصن تو فار فرام هوم نقشه همینه که میستریو به تجهیزات شیلد و آیرن من دسترسی پیدا کنه تا لوکی رو برگردونه؟اگه هردو درست باشه چی؟دوتا خدای شرارت تو یه دنیا؟؟؟!!!!
مارول حتما نقشه ای داره!!!

جالبه، پس حتی ممکنه اون صحنه ی شوکه کننده تو فیلم اسپایدرمن دور از خانه هم مربوط به نشون دادن لوکی باشه.
یه سوال نمیدونم فقط من این حس رو دارم یا شما هم مثل منید؟ اونم اینکه وقتی ثانوس لوکی رو میکشه و میندازتش رو زمین و دوربین میره رو صورت لوکی، انگار یه لبخندی رو صورت لوکیه(یکمم شبیه جوکره تو این صحنه).
ولی اگه لوکی یه شبیه سازی از خودش کرده باشه، میدونیم که با لمس کردنش باید از بین بره.چون لوکی تو mcu جادوگر نیست و فقط تردسته، خودشم تو ثور رگناروک میگه که من جادوگر نیستم.پس ایا واقعا مرده؟؟؟
درباره کاپیتان آمریکا هم میشه یه فیلم فوق العاده از برگندوندن سنگ های بی نهایت براش ساخت یا حتی یه مینی سریز.
یه نکته ای هم هست اینه که فکر کنم کاپیتان از تصمیمش مبنی بر اینکه میخواد تو گذشته بمونه رو با باکی در میون گذاشته بود.چون هم باکی در جواب کاپیتان که بهش میگه کار احمقانه ای نکن تا برگردم، میگه فعلا که تو داری تمام حماقت ها رو با خودت میبری و اونجا هم که وقتی با دستگاه بر نمیگرده باکی یه لبخند ریزی میزنه.
در کل پیچیده ترین سوال الان مربوط به کاپیتانه.
و به نظر منم کاپیتان کار درستی کرد که سپر رو داد به فالکون، چون باکی هنوزم امکان تغییر شخصیتش توسط زیمو یا افرادی مثل اون هست و همینطورم که آقای فقیه هم گفت سابقه ی خوبی هم بین مردم نداره.

اون لبخندی که گفتی رو منم متوجه شدم
نمیدونم شاید این قابلیت که دست کلونش بزنن محو نشه رو داشته و رو نمیکرده به هرحال چیزی که همه میدونن اینه که لوکی احمق نیست!! کسی که این همه نقشه برای آینده چیده نمیزنه خودشو بکشه!!!
آره باکی هم میدونست کپ همونجا میمونه
یه سوال دیگه هم پیش میاد: سریال واندا ویژن در گذشته اتفاق میوفته یا در زمان حال؟ویزن مرد!سنگ ذهن هم که به اندازه اتمه!حالا از این ویژن چی در بیاد خدا میدونه

توی راگناروک حالت هولوگرامی داشت ولی توی ثور دنیای تاریک کاملا طبیعی بود و حتی به ظاهر مرد
حالا نمیدونم مارول پشیمون شد اینطوریش کرد یا خود لوکی نمیخواست اون قابلیتو نشون بده ولی چیزی که مشخصه اینه که قابلیت کلون طبیعی رو تو mcu داشته
نقل قول کردن
M.Mardukh
#14 M.Mardukh 1398-03-03 19:23
با عرض خسته نباشید خدمت آقای فقیه بابت مقاله خوبشون

به نظر من تو آینده mcu ویلن اصلی کتاب دوم، دو کارکتر بیشترین احتمال حضور رو دارند.

نخستین اونها فک میکنم که کانگ فاتح باشه، چون با حضور پسر آهنی، حضور این شخصیت قابل توجه میشه چون می دونیم که تو دنیای کمیک، پسر آهنی همون کانگ فاتحه.

دومیش هم که میتونه جذاب تر باشه، بازگشت آلترون هستش. توی فیلم انتقام جویان 2، این امکانش هست که یکی از اون ربات ها سالم یا نیمه سالم مونده باشه، چون آلترون کسیه که کارهاشو سنجیده انجام میده. همچنین می دونیم که آلترون اون فیلم، اون آلترونی نبود که ما انتظارشو داشتیم. شاید اینطوری دشمن شماره یک انتقام جویان دوباره برگرده. مخصوصا همیچین زمانی که نه ویژن است، نه استارک.
نظر شما چیه؟
نقل قول کردن
Dr.strange52667
#15 Dr.strange52667 1398-03-04 00:55
به نقل از hossein657:
یه چیزی درباره لوکی بگم
اون در زمان وقایع اونجرز یک کاملا بلد بوده و قدرت اینو داشته که از تستراکت برای تلپورت استفاده کنه
حالا قطعا تو اونجرز اینفینیتی وار هم میتونسته این کارو بکنه!!!
یعنی ممکنه لوکی تو اونجرز سه با تستراکت فرار کرده باشه(همون موقع که هالک و ثانوس داشتن میجنگیدن)و بعد یه کلون از خودش میزاره که تانوس اون کلون رو میکشه
فکرشو بکنین این خیلی منطقی تره از اینکه لوکی خدای شرارت اونقدر خنگ و ابله بود که فکر میکرد با یه خنجر میوه خوری میشه ثانوس رو کشت!!!
حالا به نظرتون اون زندس؟ممکنه حتی میستریو دستش با لوکی تو یه کاسه باشه؟یا اگر مرده ممکنه میستریو که گفته بود از یه دنیای موازی اومده همون دنیایی باشه که لوکی در اون در وقایع اونجرز یک فرار کرد؟و لوکی رو هم با خودش آورده باشه تو دنیای اصلی؟یا اصن تو فار فرام هوم نقشه همینه که میستریو به تجهیزات شیلد و آیرن من دسترسی پیدا کنه تا لوکی رو برگردونه؟اگه هردو درست باشه چی؟دوتا خدای شرارت تو یه دنیا؟؟؟!!!!
مارول حتما نقشه ای داره!!!

اگه لوکی کلون باشه سنگ فضا اونوقت چجوری دست تانوس افتاد به نقل از HS-Spider:
با سلام خدمت اعضای سایت
نگاه کنید اصل سفر های زمانی در این فیلم یعنی این که با هر پرش زمانی به گذشته اون گذشته تبدیل به آینده ات میشه و زمان حال میشه گذشته پس گذشته نمی تونه توسط آینده تغییر کنه و هر پرش فقط خطوط زمان،جهان ها و واقعیت های متناوب و موازی به وجود می آره که از استارت زمان(مثلا واقعۀ بیگ بنگ) آغاز میشه و در لحظه پرش از تایم لاین اصلی جدا می شه که خودش آغازی برای شروع مبحث جهان های موازی در MCU
ببینید انتقام جویان با هر پرش زمانی به سال های 2013،2012 و 2014 و 1970 واقعیت متناوب ایجاد کردن!!!

سال 1970 برای مثال اون ملاقات تونی با پدرش پیش اومد(که اگه هاوارد قیافۀ تونی سال 2023 یادش باشه،وقتی پسر خودش به دنیا میاد و بزرگ میشه میفهمه که تونی 2023 در واقع پسرش بوده که از آینده اومده و به سفر های زمانی پی می بره و با توجه به ذهن خلاق هاوارد استارک اون سعی می کنه سفر های زمانی انجام بده و کلی وقایع پی در پی متناوب!) و تسراکت از اون سال خارج شد و به سال 2023 رفت در نتیجه کل وقایع کاپیتان مارول،انتقام جویان و کلیه وقایع پس از اون تحت شعاع قرار میگیره پس شد خط زمانی جدید اوّل!
سال 2012 برای مثال سنگ ذهن و زمان از اون سال خارج شدند به سال 2023 رفتند پس در نتیجه وقایع دکتر استرنج و عصر آلتران و وقایع بعد از اون تحت الشعاع قرار میگیره!لوکی فرار میکنه پس وقایع ثور دنیای تاریک و رگناروک و ابتدای اینفینیتی وار تحت الشعاع قرار میگیره! انشنت وان هم از آینده با خبر میشه پس دوباره وقایع دکتر استرنج تحت الشعاع قرار میگیره! پس خط زمانی جدید دوم!
سال 2013 ثور و راکت میولنیر و سنگ واقعیت رو جابه جا کردن و فریگا(مادر ثور) از وقایع آینده باخبر شد پس وقایع ثور دنیای تاریک و پدیدۀ هم گرایی تحت الشعاع قرار میگیره!
پس خط زمانی جدید سوم!

سال 2014 که بترکون بود!!اول وقایع محافظین کهکشان به فنا رفت و پی در پی اتفاقات بعدیش!سنگ قدرت و روح هم جابه جا شدند!ثانوس و لشکرش از اون خط زمانی جدید 2014 به خط زمانی اصلی 2023 آمدند و بر طبق فداکاری تونی پودر شدند! :cry: پس کل کتاب اول MCU توی اون خط زمانی به فنا رفت!پس شد خط زمانی جدید چهارم!
حالا استیو باید شش تا سنگ با میولنیر به چهار خط زمانی جدید برگردونه!(حالا مشکل اینجاست اون خطوط از خط زمانی اصلی جدا هستند پس 3 تا مشکل پیش میاد:
1- اول هر تیمی از انتقام جویان که از آینده به گذشته رفته بود باید تو گذشته میموند چون خط زمانی جدید درست کرده بود و در نتیجه نمی توانست به خط زمانی اصلی پرش بزنه و اگه به آینده می رفت باید توی آیندۀ همون خط زمانی گرفتار میشد نه آینده خط زمانی اصلی!

2-ثانوس هم نمی تونست از خط زمانی جدید 2014 که سنگ روح و قدرت از اون حذف شدند به خط زمانی اصلی پرش بزنه پس وقایع آخر اند گیم هم رو فناست!

3- حالا استیو هم نمی تونست به چهار خطوط زمانی جدید که درست کرده بودن برگرده چون اگه به گذشته بر می گشت باز دوبارۀ به گذشتۀ خط زمانی اصلی برمی گشت و دوباره واقعیت متناوب مثلا اگه به سال 1970بر میگشت و سنگ فضا رو میگذاشت اونجا اون وقت اون یک تسراکت و یه سنگ فضا داشت(چقدر گیج کننده شد!!))
حالا به کنار با استیو همراه میشیم
سال 2014 گذشته گوی تو معبد موراگ و سنگ روح تو معبد ورمیره و کاپیتان بر می گرده سنگ قدرت و روح میذاره سر جاش پس دوباره تو اون سال چهار سنگ داریم 2 تا قدرت 2 تا روح
سال 2013 ایثر تو بدن جین فاستر و میولنیر هم دست ثور گذشته است و کاپیتان میره میولنیر و سنگ واقعیت رو میگذاره سر جاش پس تو اون سال 2 تا سنگ واقعیت و 2 تا میولنیر داریم!
سال 2012 سنگ ذهن تو عصای لوکی و سنگ زمان در گردنبند آگاماتو انشت وان و کاپیتان میره سنگ ذهن و زمان رو میزاره اونجا پس تو اون سال 2تا سنگ زمان و 2تا سنگ ذهن داریم
سال 1970 سنگ فضا تو تسراکت دست شیلده و استیو میره آخرین سنگ که سنگ فضا باشه رو سر جاش بزاره حالا شد 2 تا سنگ فضا تو اون سال و سپس تصمیم میگیره با پگی زندگی کنه در حالی تو همون سال یه استیو با سپرش توی یخ هاست حالا استیو حال داره با پگی زندگی میکنه و عمر طبیعی داره که سال 2011 شیلد استیو گذشته و سپرش رو میکشه بیرون
پس تو اون خط زمانی جدید یه استیو پیر و یه استیو جوان داریم که استیو پیر سپرو از استیو جوان میگیره و تلاش میکنه به خط زمانی اصلی برگرده اما نمیشه چون این دو خط زمانی از هم جدا هستند ولی تو فیلم این اتفاق میافته و خود فیلم فیلمو نقض میکنه!!!!!!!!!!!!

به لحظه ی کمی بعد اون اتفاقات میره یا اینکه منتظر میشه بردارن بعد کپ بعد رفتن اونا سنگا رو میزاره سر جاشون
نقل قول کردن
Dr.strange52667
#16 Dr.strange52667 1398-03-04 00:59
با توجه به حرف های تانوس درباره تبدیل شدن سنگ ها به اتم شاید تو انت من 3 یه راهی واسه برگردوندن سنگ ها پیدا کنن
نقل قول کردن
HS-Spider
#17 HS-Spider 1398-03-04 10:38
به نقل از loki-thor:
به نقل از HS-Spider:
با سلام خدمت اعضای سایت
نگاه کنید اصل سفر های زمانی در این فیلم یعنی این که با هر پرش زمانی به گذشته اون گذشته تبدیل به آینده ات میشه و زمان حال میشه گذشته پس گذشته نمی تونه توسط آینده تغییر کنه و هر پرش فقط خطوط زمان،جهان ها و واقعیت های متناوب و موازی به وجود می آره که از استارت زمان(مثلا واقعۀ بیگ بنگ) آغاز میشه و در لحظه پرش از تایم لاین اصلی جدا می شه که خودش آغازی برای شروع مبحث جهان های موازی در MCU
ببینید انتقام جویان با هر پرش زمانی به سال های 2013،2012 و 2014 و 1970 واقعیت متناوب ایجاد کردن!!!

سال 1970 برای مثال اون ملاقات تونی با پدرش پیش اومد(که اگه هاوارد قیافۀ تونی سال 2023 یادش باشه،وقتی پسر خودش به دنیا میاد و بزرگ میشه میفهمه که تونی 2023 در واقع پسرش بوده که از آینده اومده و به سفر های زمانی پی می بره و با توجه به ذهن خلاق هاوارد استارک اون سعی می کنه سفر های زمانی انجام بده و کلی وقایع پی در پی متناوب!) و تسراکت از اون سال خارج شد و به سال 2023 رفت در نتیجه کل وقایع کاپیتان مارول،انتقام جویان و کلیه وقایع پس از اون تحت شعاع قرار میگیره پس شد خط زمانی جدید اوّل!
سال 2012 برای مثال سنگ ذهن و زمان از اون سال خارج شدند به سال 2023 رفتند پس در نتیجه وقایع دکتر استرنج و عصر آلتران و وقایع بعد از اون تحت الشعاع قرار میگیره!لوکی فرار میکنه پس وقایع ثور دنیای تاریک و رگناروک و ابتدای اینفینیتی وار تحت الشعاع قرار میگیره! انشنت وان هم از آینده با خبر میشه پس دوباره وقایع دکتر استرنج تحت الشعاع قرار میگیره! پس خط زمانی جدید دوم!
سال 2013 ثور و راکت میولنیر و سنگ واقعیت رو جابه جا کردن و فریگا(مادر ثور) از وقایع آینده باخبر شد پس وقایع ثور دنیای تاریک و پدیدۀ هم گرایی تحت الشعاع قرار میگیره!
پس خط زمانی جدید سوم!

سال 2014 که بترکون بود!!اول وقایع محافظین کهکشان به فنا رفت و پی در پی اتفاقات بعدیش!سنگ قدرت و روح هم جابه جا شدند!ثانوس و لشکرش از اون خط زمانی جدید 2014 به خط زمانی اصلی 2023 آمدند و بر طبق فداکاری تونی پودر شدند! :cry: پس کل کتاب اول MCU توی اون خط زمانی به فنا رفت!پس شد خط زمانی جدید چهارم!
حالا استیو باید شش تا سنگ با میولنیر به چهار خط زمانی جدید برگردونه!(حالا مشکل اینجاست اون خطوط از خط زمانی اصلی جدا هستند پس 3 تا مشکل پیش میاد:
1- اول هر تیمی از انتقام جویان که از آینده به گذشته رفته بود باید تو گذشته میموند چون خط زمانی جدید درست کرده بود و در نتیجه نمی توانست به خط زمانی اصلی پرش بزنه و اگه به آینده می رفت باید توی آیندۀ همون خط زمانی گرفتار میشد نه آینده خط زمانی اصلی!

2-ثانوس هم نمی تونست از خط زمانی جدید 2014 که سنگ روح و قدرت از اون حذف شدند به خط زمانی اصلی پرش بزنه پس وقایع آخر اند گیم هم رو فناست!

3- حالا استیو هم نمی تونست به چهار خطوط زمانی جدید که درست کرده بودن برگرده چون اگه به گذشته بر می گشت باز دوبارۀ به گذشتۀ خط زمانی اصلی برمی گشت و دوباره واقعیت متناوب مثلا اگه به سال 1970بر میگشت و سنگ فضا رو میگذاشت اونجا اون وقت اون یک تسراکت و یه سنگ فضا داشت(چقدر گیج کننده شد!!))
حالا به کنار با استیو همراه میشیم
سال 2014 گذشته گوی تو معبد موراگ و سنگ روح تو معبد ورمیره و کاپیتان بر می گرده سنگ قدرت و روح میذاره سر جاش پس دوباره تو اون سال چهار سنگ داریم 2 تا قدرت 2 تا روح
سال 2013 ایثر تو بدن جین فاستر و میولنیر هم دست ثور گذشته است و کاپیتان میره میولنیر و سنگ واقعیت رو میگذاره سر جاش پس تو اون سال 2 تا سنگ واقعیت و 2 تا میولنیر داریم!
سال 2012 سنگ ذهن تو عصای لوکی و سنگ زمان در گردنبند آگاماتو انشت وان و کاپیتان میره سنگ ذهن و زمان رو میزاره اونجا پس تو اون سال 2تا سنگ زمان و 2تا سنگ ذهن داریم
سال 1970 سنگ فضا تو تسراکت دست شیلده و استیو میره آخرین سنگ که سنگ فضا باشه رو سر جاش بزاره حالا شد 2 تا سنگ فضا تو اون سال و سپس تصمیم میگیره با پگی زندگی کنه در حالی تو همون سال یه استیو با سپرش توی یخ هاست حالا استیو حال داره با پگی زندگی میکنه و عمر طبیعی داره که سال 2011 شیلد استیو گذشته و سپرش رو میکشه بیرون
پس تو اون خط زمانی جدید یه استیو پیر و یه استیو جوان داریم که استیو پیر سپرو از استیو جوان میگیره و تلاش میکنه به خط زمانی اصلی برگرده اما نمیشه چون این دو خط زمانی از هم جدا هستند ولی تو فیلم این اتفاق میافته و خود فیلم فیلمو نقض میکنه!!!!!!!!!!!!

فکر میکنم شما به صحبت های بنر دقت نکردید که با برگردوندن سنگ ها به زمان خودشون دیگه مشکلی پیش نمیاد برای اینده اونها مثلا وقایع کاپیتان مارول بدون تغییر اتفاق میوفته چون کپ تسارکت رو برگردوند به سال1970 دست شیلد
و اینکه میگید هاوارد از رو چهره پسرش تشخیص بده که تونی بوده واقعا خیلی خیلی بعیده

به نقل از Dr.strange52667:
به نقل از HS-Spider:
با سلام خدمت اعضای سایت
نگاه کنید اصل سفر های زمانی در این فیلم یعنی این که با هر پرش زمانی به گذشته اون گذشته تبدیل به آینده ات میشه و زمان حال میشه گذشته پس گذشته نمی تونه توسط آینده تغییر کنه و هر پرش فقط خطوط زمان،جهان ها و واقعیت های متناوب و موازی به وجود می آره که از استارت زمان(مثلا واقعۀ بیگ بنگ) آغاز میشه و در لحظه پرش از تایم لاین اصلی جدا می شه که خودش آغازی برای شروع مبحث جهان های موازی در MCU
ببینید انتقام جویان با هر پرش زمانی به سال های 2013،2012 و 2014 و 1970 واقعیت متناوب ایجاد کردن!!!

سال 1970 برای مثال اون ملاقات تونی با پدرش پیش اومد(که اگه هاوارد قیافۀ تونی سال 2023 یادش باشه،وقتی پسر خودش به دنیا میاد و بزرگ میشه میفهمه که تونی 2023 در واقع پسرش بوده که از آینده اومده و به سفر های زمانی پی می بره و با توجه به ذهن خلاق هاوارد استارک اون سعی می کنه سفر های زمانی انجام بده و کلی وقایع پی در پی متناوب!) و تسراکت از اون سال خارج شد و به سال 2023 رفت در نتیجه کل وقایع کاپیتان مارول،انتقام جویان و کلیه وقایع پس از اون تحت شعاع قرار میگیره پس شد خط زمانی جدید اوّل!
سال 2012 برای مثال سنگ ذهن و زمان از اون سال خارج شدند به سال 2023 رفتند پس در نتیجه وقایع دکتر استرنج و عصر آلتران و وقایع بعد از اون تحت الشعاع قرار میگیره!لوکی فرار میکنه پس وقایع ثور دنیای تاریک و رگناروک و ابتدای اینفینیتی وار تحت الشعاع قرار میگیره! انشنت وان هم از آینده با خبر میشه پس دوباره وقایع دکتر استرنج تحت الشعاع قرار میگیره! پس خط زمانی جدید دوم!
سال 2013 ثور و راکت میولنیر و سنگ واقعیت رو جابه جا کردن و فریگا(مادر ثور) از وقایع آینده باخبر شد پس وقایع ثور دنیای تاریک و پدیدۀ هم گرایی تحت الشعاع قرار میگیره!
پس خط زمانی جدید سوم!

سال 2014 که بترکون بود!!اول وقایع محافظین کهکشان به فنا رفت و پی در پی اتفاقات بعدیش!سنگ قدرت و روح هم جابه جا شدند!ثانوس و لشکرش از اون خط زمانی جدید 2014 به خط زمانی اصلی 2023 آمدند و بر طبق فداکاری تونی پودر شدند! :cry: پس کل کتاب اول MCU توی اون خط زمانی به فنا رفت!پس شد خط زمانی جدید چهارم!
حالا استیو باید شش تا سنگ با میولنیر به چهار خط زمانی جدید برگردونه!(حالا مشکل اینجاست اون خطوط از خط زمانی اصلی جدا هستند پس 3 تا مشکل پیش میاد:
1- اول هر تیمی از انتقام جویان که از آینده به گذشته رفته بود باید تو گذشته میموند چون خط زمانی جدید درست کرده بود و در نتیجه نمی توانست به خط زمانی اصلی پرش بزنه و اگه به آینده می رفت باید توی آیندۀ همون خط زمانی گرفتار میشد نه آینده خط زمانی اصلی!

2-ثانوس هم نمی تونست از خط زمانی جدید 2014 که سنگ روح و قدرت از اون حذف شدند به خط زمانی اصلی پرش بزنه پس وقایع آخر اند گیم هم رو فناست!

3- حالا استیو هم نمی تونست به چهار خطوط زمانی جدید که درست کرده بودن برگرده چون اگه به گذشته بر می گشت باز دوبارۀ به گذشتۀ خط زمانی اصلی برمی گشت و دوباره واقعیت متناوب مثلا اگه به سال 1970بر میگشت و سنگ فضا رو میگذاشت اونجا اون وقت اون یک تسراکت و یه سنگ فضا داشت(چقدر گیج کننده شد!!))
حالا به کنار با استیو همراه میشیم
سال 2014 گذشته گوی تو معبد موراگ و سنگ روح تو معبد ورمیره و کاپیتان بر می گرده سنگ قدرت و روح میذاره سر جاش پس دوباره تو اون سال چهار سنگ داریم 2 تا قدرت 2 تا روح
سال 2013 ایثر تو بدن جین فاستر و میولنیر هم دست ثور گذشته است و کاپیتان میره میولنیر و سنگ واقعیت رو میگذاره سر جاش پس تو اون سال 2 تا سنگ واقعیت و 2 تا میولنیر داریم!
سال 2012 سنگ ذهن تو عصای لوکی و سنگ زمان در گردنبند آگاماتو انشت وان و کاپیتان میره سنگ ذهن و زمان رو میزاره اونجا پس تو اون سال 2تا سنگ زمان و 2تا سنگ ذهن داریم
سال 1970 سنگ فضا تو تسراکت دست شیلده و استیو میره آخرین سنگ که سنگ فضا باشه رو سر جاش بزاره حالا شد 2 تا سنگ فضا تو اون سال و سپس تصمیم میگیره با پگی زندگی کنه در حالی تو همون سال یه استیو با سپرش توی یخ هاست حالا استیو حال داره با پگی زندگی میکنه و عمر طبیعی داره که سال 2011 شیلد استیو گذشته و سپرش رو میکشه بیرون
پس تو اون خط زمانی جدید یه استیو پیر و یه استیو جوان داریم که استیو پیر سپرو از استیو جوان میگیره و تلاش میکنه به خط زمانی اصلی برگرده اما نمیشه چون این دو خط زمانی از هم جدا هستند ولی تو فیلم این اتفاق میافته و خود فیلم فیلمو نقض میکنه!!!!!!!!!!!!

به لحظه ی کمی بعد اون اتفاقات میره یا اینکه منتظر میشه بردارن بعد کپ بعد رفتن اونا سنگا رو میزاره سر جاشون


ممنون که پاسخ دادید اما با هر انتقام جویان به گذشته،یه خط زمانی جدید تشکیل شد درسته!حالا استیو باید سنگ ها رو به چهار خط زمانی که درست کردن برگردون(طبق صحبت های بروس)
تا اینجا قبول!اما انتقام جویان دستگاه سفر در زمان داشتند که با حرکت در امتداد قلمرو کوانتومی کار می کرد اما قلمرو کوانتومی هر جهان موازی(مثل دیگر ابعاد مانند بعد تاریک دورمامو،بعد جهنم در سریال مامورین شیلد و...) مختص به اون جهان موازیه و شخص نمی تونه با اون به خط زمانی که از خط زمانی خودش جدا شده پرش بزنه. استیو دستگاهی برای سفر درون مولتی ورس نیاز داشت نه تونل کوانتومی!

حالا این به کنار من میگیم تیم اسکات،بروس،تونی و استیو باید تو سال 2012 گیر می افتادند چون تو خط زمانی جدیدی درست کردند ماندگار شدند و اگه هم می تونست با قلمرو کوانتومی دنیای موازی خودشون ارتباط برقرار کنند فقط می تونستند به آینده او خط زمانی جدید برن نه خط زمانی اصلی!!
این برای تیم ثور و راکت و 2013 و تیم ناتاشا :cry: ،کلینت،رودی و نبیولا هم توی 2014 صدق میکنه
از طرفی دیگه ثانوس هم نمی تونست به سال 2023 خط زمانی اصلی بیاد(میبینین خود فیلم فیلمو نقض میکنه!!!)
توئیست استیو که بیخیال!!!!!!!
نقل قول کردن
hossein657
#18 hossein657 1398-03-04 17:15
به نقل از loki-thor:
به نقل از hossein657:
به نقل از mmm:
به نقل از hossein657:
یه چیزی درباره لوکی بگم
اون در زمان وقایع اونجرز یک کاملا بلد بوده و قدرت اینو داشته که از تستراکت برای تلپورت استفاده کنه
حالا قطعا تو اونجرز اینفینیتی وار هم میتونسته این کارو بکنه!!!
یعنی ممکنه لوکی تو اونجرز سه با تستراکت فرار کرده باشه(همون موقع که هالک و ثانوس داشتن میجنگیدن)و بعد یه کلون از خودش میزاره که تانوس اون کلون رو میکشه
فکرشو بکنین این خیلی منطقی تره از اینکه لوکی خدای شرارت اونقدر خنگ و ابله بود که فکر میکرد با یه خنجر میوه خوری میشه ثانوس رو کشت!!!
حالا به نظرتون اون زندس؟ممکنه حتی میستریو دستش با لوکی تو یه کاسه باشه؟یا اگر مرده ممکنه میستریو که گفته بود از یه دنیای موازی اومده همون دنیایی باشه که لوکی در اون در وقایع اونجرز یک فرار کرد؟و لوکی رو هم با خودش آورده باشه تو دنیای اصلی؟یا اصن تو فار فرام هوم نقشه همینه که میستریو به تجهیزات شیلد و آیرن من دسترسی پیدا کنه تا لوکی رو برگردونه؟اگه هردو درست باشه چی؟دوتا خدای شرارت تو یه دنیا؟؟؟!!!!
مارول حتما نقشه ای داره!!!

جالبه، پس حتی ممکنه اون صحنه ی شوکه کننده تو فیلم اسپایدرمن دور از خانه هم مربوط به نشون دادن لوکی باشه.
یه سوال نمیدونم فقط من این حس رو دارم یا شما هم مثل منید؟ اونم اینکه وقتی ثانوس لوکی رو میکشه و میندازتش رو زمین و دوربین میره رو صورت لوکی، انگار یه لبخندی رو صورت لوکیه(یکمم شبیه جوکره تو این صحنه).
ولی اگه لوکی یه شبیه سازی از خودش کرده باشه، میدونیم که با لمس کردنش باید از بین بره.چون لوکی تو mcu جادوگر نیست و فقط تردسته، خودشم تو ثور رگناروک میگه که من جادوگر نیستم.پس ایا واقعا مرده؟؟؟
درباره کاپیتان آمریکا هم میشه یه فیلم فوق العاده از برگندوندن سنگ های بی نهایت براش ساخت یا حتی یه مینی سریز.
یه نکته ای هم هست اینه که فکر کنم کاپیتان از تصمیمش مبنی بر اینکه میخواد تو گذشته بمونه رو با باکی در میون گذاشته بود.چون هم باکی در جواب کاپیتان که بهش میگه کار احمقانه ای نکن تا برگردم، میگه فعلا که تو داری تمام حماقت ها رو با خودت میبری و اونجا هم که وقتی با دستگاه بر نمیگرده باکی یه لبخند ریزی میزنه.
در کل پیچیده ترین سوال الان مربوط به کاپیتانه.
و به نظر منم کاپیتان کار درستی کرد که سپر رو داد به فالکون، چون باکی هنوزم امکان تغییر شخصیتش توسط زیمو یا افرادی مثل اون هست و همینطورم که آقای فقیه هم گفت سابقه ی خوبی هم بین مردم نداره.

اون لبخندی که گفتی رو منم متوجه شدم
نمیدونم شاید این قابلیت که دست کلونش بزنن محو نشه رو داشته و رو نمیکرده به هرحال چیزی که همه میدونن اینه که لوکی احمق نیست!! کسی که این همه نقشه برای آینده چیده نمیزنه خودشو بکشه!!!
آره باکی هم میدونست کپ همونجا میمونه
یه سوال دیگه هم پیش میاد: سریال واندا ویژن در گذشته اتفاق میوفته یا در زمان حال؟ویزن مرد!سنگ ذهن هم که به اندازه اتمه!حالا از این ویژن چی در بیاد خدا میدونه

توی راگناروک حالت هولوگرامی داشت ولی توی ثور دنیای تاریک کاملا طبیعی بود و حتی به ظاهر مرد
حالا نمیدونم مارول پشیمون شد اینطوریش کرد یا خود لوکی نمیخواست اون قابلیتو نشون بده ولی چیزی که مشخصه اینه که قابلیت کلون طبیعی رو تو mcu داشته

درسته
توی ثور دنیای تاریک حتی اونجا که ثور اونو از سلولش بیرون آورد دیدیم که می‌تونه قیافه دیگران رو هم عوض کنه!ثور رو به اون دختره تبدیل کرد فکرکنم...
یعنی حتی ممکنه اون که توی اینفینیتی وار مرد یکی دیگه از آزگاردی ها باشه که داوطلب شد زندگی لوکی رو نجات بده تا بره کمک خبر کنه
نقل قول کردن
Sir.Pooya1D
#19 Sir.Pooya1D 1398-03-05 11:14
کاپیتان امریکا میولنیر رو با خودش برد تا به خط زمانیش برش گردونه
همونطور که قرار بود سنگارو برگردونه

سوال مهم تر اینه که
وقتی سنگ زمان توی زمان حال نابود شده
چطور دکتر استرنج و افرادش هنوز میتونستن از قدرتشون استفاده کنن
و اینکه در ادامه چه اتفاقی برای دکتر استرنج میوفته؟؟؟
نقل قول کردن
mmk0859
#20 mmk0859 1398-03-05 16:21
اقا یه سوال:

چطوری اونجرز به گذشته رفتن و «اور ، تسراکت ، عصای لوکی و ایثر» رو برداشتند ولی سنگ ها رو بدون شی نگهدارنده سر جاش گذاشتن؟
نقل قول کردن
mmk0859
#21 mmk0859 1398-03-05 16:22
به نقل از Sir.Pooya1D:
کاپیتان امریکا میولنیر رو با خودش برد تا به خط زمانیش برش گردونه
همونطور که قرار بود سنگارو برگردونه

سوال مهم تر اینه که
وقتی سنگ زمان توی زمان حال نابود شده
چطور دکتر استرنج و افرادش هنوز میتونستن از قدرتشون استفاده کنن
و اینکه در ادامه چه اتفاقی برای دکتر استرنج میوفته؟؟؟

دکتر استرنج خودش جادوگر و برای بازکردن پورتال به سنگ نیاز نداره
نقل قول کردن
XxAREFxX
#22 XxAREFxX 1398-03-06 12:53
یک سوال که ذهن منو درگیر کرده این بود که چه بلائی سر شبه )antman wasp (میاد چون که اسکات رفته بود تو دنیای کوانتومی برای نجات جون شبه چی میشه آیا مرده؟
نقل قول کردن
EternityComics
#23 EternityComics 1398-03-06 12:57
با سلام؛من کاربر جدید سایتم.
سوالی که برای من پیش اومده این هستش که کاپیتان چطور با میولنیر میتونست صاعقه بزنه؟چون همون طور که در فیلم تور راگناروک دیدیم صاعقه همیشه از وجود تور نشات می گرفته و میولنیر فقط وظیفه داشته به اون جهت بده و خود پتک هیچ نیرویی نداشته . پس کاپیتان چطور میتونست درست مثل تور از نیروی صاعقه استفاده کنه؟ با تشکر.
نقل قول کردن
spider.drago
#24 spider.drago 1398-03-08 19:17
خیلی عالی بود ولی لااقل به ویژن هم اشاره میکردین بد نبود.
نقل قول کردن
M.Mardukh
#25 M.Mardukh 1398-03-08 20:06
به نقل از spider.drago:
خیلی عالی بود ولی لااقل به ویژن هم اشاره میکردین بد نبود.


قرار تو سریال واندا ویژن، ادامه این کارکتر مشخص شه.
هم چگونگی بازگشتش و هم ادامه زندگیش.
نقل قول کردن
Amir097
#26 Amir097 1398-03-08 20:18
به صحنه ای که توی فیلم جنگ داخلی دارن تابوت پگی حمل میکنن دقت کردین؟ یکی شبیه استیو پیر اونجا هست که سمت چپ پایین تابوت گرفته.
یعنی خودشه؟؟؟
نقل قول کردن
ngh
#27 ngh 1398-05-10 17:42
مقاله خوبی بود فقط در رابطه با گامورا این هست که توی اون سکانسی که ثور رفته داخل سفینه نگهبانان کهکشان که با استار لرد هم یه بحثی داشت توی اون همه اعضا بودند غیر از گامورا ولی مطمئنن زنده است چون توی صحنه حذف شده ادای احترام بودش
نقل قول کردن
hassan91
#28 hassan91 1398-05-10 18:51
فیلم بسیار زیبایی بود. تا سالها تو یاد و خاطره ها میمونه.

هاک ای در آینده ممکنه که تحت تعقیب قرار بگیره، چون معلوم نیست که تو اون پنج سال چه کارهایی که نکرده؟ ممکنه دولت علیه‌اش آتو داشته باشه.

اگه لوکی میتونست با سنگ فضا تله پورت باز کنه و در ره، چرا تو جنگ بی نهایت اینکار انجام نداد؟ یا شایدم انجام داده ما بی خبریم و تو سریال لوکی اون به این قضیه میپردازن.

نکته ای وجود داره اینه که قبلا کوین فایگی اعلام کرد که دنیای کوانتوم بعد از endgame خیلی تو mcu دخیل خواهد بود. در نتیجه، خیلیا میتونن از تکنولوژی مرتبط با دنیای کوانتوم سو استفاده کنند و مشکلات بیشتری رو به وجود بیارن. و صد البته اینکه هنک و پیم و اسکات لنگ خیلی تو دردسر خواهند افتاد. چون معلومه که دولت به تکنولوژی اونها پی برده یا خواهد برد.
نقل قول کردن
hassan91
#29 hassan91 1398-05-10 19:17
حقیقتا یه سوال دیگه به ذهنم خطور کرد که واجب شد بگم.
چه بلایی سر سنگ های بی نهایت اومد؟ آیا باقی موندن با بردن به گذشته؟ یا اینکه همون نابود شده باقی موندن؟‌ :-?
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#30 Pooya-Spidey 1398-05-10 22:57
به نقل از ngh:
مقاله خوبی بود فقط در رابطه با گامورا این هست که توی اون سکانسی که ثور رفته داخل سفینه نگهبانان کهکشان که با استار لرد هم یه بحثی داشت توی اون همه اعضا بودند غیر از گامورا ولی مطمئنن زنده است چون توی صحنه حذف شده ادای احترام بودش

به نقل از hassan91:
فیلم بسیار زیبایی بود. تا سالها تو یاد و خاطره ها میمونه.

البته گامورا تو خاکسپاری تونی استارک حضور داشت. پس زنده بودنش حتمیه.

هاک ای در آینده ممکنه که تحت تعقیب قرار بگیره، چون معلوم نیست که تو اون پنج سال چه کارهایی که نکرده؟ ممکنه دولت علیه‌اش آتو داشته باشه.

اگه لوکی میتونست با سنگ فضا تله پورت باز کنه و در ره، چرا تو جنگ بی نهایت اینکار انجام نداد؟ یا شایدم انجام داده ما بی خبریم و تو سریال لوکی اون به این قضیه میپردازن.

نکته ای وجود داره اینه که قبلا کوین فایگی اعلام کرد که دنیای کوانتوم بعد از endgame خیلی تو mcu دخیل خواهد بود. در نتیجه، خیلیا میتونن از تکنولوژی مرتبط با دنیای کوانتوم سو استفاده کنند و مشکلات بیشتری رو به وجود بیارن. و صد البته اینکه هنک و پیم و اسکات لنگ خیلی تو دردسر خواهند افتاد. چون معلومه که دولت به تکنولوژی اونها پی برده یا خواهد برد.

این مقاله مربوط به زمانی هست که فیلم تازه اکران شده بود و اون موقع به این سوال پاسخ داده نشده بود.
و چون دوباره در صفحه اول سایت قرار گرفته به روز نشده.
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#31 Pooya-Spidey 1398-05-10 23:04
به نقل از hassan91:
حقیقتا یه سوال دیگه به ذهنم خطور کرد که واجب شد بگم.
چه بلایی سر سنگ های بی نهایت اومد؟ آیا باقی موندن با بردن به گذشته؟ یا اینکه همون نابود شده باقی موندن؟‌ :-?

اگر فیلم رو دیده باشی میبینی که کاپیتان آمریکا همه سنگ ها رو برد گذاشت سرجای قبلیشون درست همونطور که بروس بنر به انشنت وان توی نیویورک 2012 قول داد.
این از سنگ های زمان گذشته
سنگ های زمان حال هم که ثانوس گفت : نابود شدن
ولی روسو ها تایید کردند که به کوچیکی یک اتم تبدیل شدن و دیگه قابل استفاده نیستن.
به قول گفتنی :
واقعا شما چطور فیلم نگاه می کنید؟ ;-) :-)
نقل قول کردن
hassan91
#32 hassan91 1398-05-10 23:08
به نقل از Pooya-Spidey:
به نقل از hassan91:
حقیقتا یه سوال دیگه به ذهنم خطور کرد که واجب شد بگم.
چه بلایی سر سنگ های بی نهایت اومد؟ آیا باقی موندن با بردن به گذشته؟ یا اینکه همون نابود شده باقی موندن؟‌ :-?

اگر فیلم رو دیده باشی میبینی که کاپیتان آمریکا همه سنگ ها رو برد گذاشت سرجای قبلیشون درست همونطور که بروس بنر به انشنت وان توی نیویورک 2012 قول داد.
این از سنگ های زمان گذشته
سنگ های زمان حال هم که ثانوس گفت : نابود شدن
ولی روسو ها تایید کردند که به کوچیکی یک اتم تبدیل شدن و دیگه قابل استفاده نیستن.
به قول گفتنی :
واقعا شما چطور فیلم نگاه می کنید؟ ;-) :-)

دوست عزیز میدونم. ولی اگه دقت کنی هالک گفت که کارهایی که تو گذشته انجام میدم تو آینده تاثیر ندارن، بنابراین ثانوس سنگ ها رو نابود کرد. پس استیو سنگها رو برگردونده عقب قاعدتا باید سنگ ها نابود شده باقی بممون :-*
ولی فکر کردم که استیو اونا رو برگردونده شاید باقی موندن
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#33 Pooya-Spidey 1398-05-10 23:21
به نقل از hassan91:
به نقل از Pooya-Spidey:
به نقل از hassan91:
حقیقتا یه سوال دیگه به ذهنم خطور کرد که واجب شد بگم.
چه بلایی سر سنگ های بی نهایت اومد؟ آیا باقی موندن با بردن به گذشته؟ یا اینکه همون نابود شده باقی موندن؟‌ :-?

اگر فیلم رو دیده باشی میبینی که کاپیتان آمریکا همه سنگ ها رو برد گذاشت سرجای قبلیشون درست همونطور که بروس بنر به انشنت وان توی نیویورک 2012 قول داد.
این از سنگ های زمان گذشته
سنگ های زمان حال هم که ثانوس گفت : نابود شدن
ولی روسو ها تایید کردند که به کوچیکی یک اتم تبدیل شدن و دیگه قابل استفاده نیستن.
به قول گفتنی :
واقعا شما چطور فیلم نگاه می کنید؟ ;-) :-)

دوست عزیز میدونم. ولی اگه دقت کنی هالک گفت که کارهایی که تو گذشته انجام میدم تو آینده تاثیر ندارن، بنابراین ثانوس سنگ ها رو نابود کرد. پس استیو سنگها رو برگردونده عقب قاعدتا باید سنگ ها نابود شده باقی بممون :-*
ولی فکر کردم که استیو اونا رو برگردونده شاید باقی موندن

ببین داداش من اون سنگ هایی که اونجرز از زمان های مختلف جمع کردن با سنگ هایی که ثانوس توی A.I.W جمع کرد متفاوته.
و طبق همون جمله هالک با برگردوندن اونها به گذشته مشکلی پیش نمیاد.
نقل قول کردن
cartoon_network10
#34 cartoon_network10 1398-05-10 23:31
سوال من اینه که بعد از اکران ffh تو ذهنمه این هست که آدمای این دنیا میتونن به دنیای های موازی دیگه تو اندگیم درست شدن مثلا دنیایی که سنگ ها نابود نشدن چون ثانوس مرده یا دنیایی که اتفاقات winter soilder و civil war اتفاق نمیفته یا جور دیگری اتفاق افتاده میتونن سفر کنن.
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#35 Pooya-Spidey 1398-05-11 02:09
به نقل از cartoon_network10:
سوال من اینه که بعد از اکران ffh تو ذهنمه این هست که آدمای این دنیا میتونن به دنیای های موازی دیگه تو اندگیم درست شدن مثلا دنیایی که سنگ ها نابود نشدن چون ثانوس مرده یا دنیایی که اتفاقات winter soilder و civil war اتفاق نمیفته یا جور دیگری اتفاق افتاده میتونن سفر کنن.

سوالتون اسپم محسوب میشه و بهتر بود توی پست 10 سوالی که پس از اکران دور از خانه ایجاد می شود می گفتید ولی بهتون پاسخ می دم :
اون آدم هایی که بعد از وقایع اندگیم برگشتن آدم های عادی هستن فقط به مدت 5 سال روحشون درون سنگ روح گیر کرده بود که همونطور که اول فیلم هم نشون داده میشه سنشون رفته بالا چون توی سنگ روح بودن نه قلمرو کوانتومی.
اگر توی قلمرو کوانتومی بودن شاید می تونستن به اون دنیا های موازی که گفتید سفر کنن.
ولی توی سنگ روح فقط گیر افتاده بودن که بعدش آزاد شدن.
یعنی سنگ روح به نوعی مثل یک زندان 5 ساله بوده برای پودرشدگان.
نقل قول کردن
cartoon_network10
#36 cartoon_network10 1398-05-11 12:25
به نقل از Pooya-Spidey:
به نقل از cartoon_network10:
سوال من اینه که بعد از اکران ffh تو ذهنمه این هست که آدمای این دنیا میتونن به دنیای های موازی دیگه تو اندگیم درست شدن مثلا دنیایی که سنگ ها نابود نشدن چون ثانوس مرده یا دنیایی که اتفاقات winter soilder و civil war اتفاق نمیفته یا جور دیگری اتفاق افتاده میتونن سفر کنن.

سوالتون اسپم محسوب میشه و بهتر بود توی پست 10 سوالی که پس از اکران دور از خانه ایجاد می شود می گفتید ولی بهتون پاسخ می دم :
اون آدم هایی که بعد از وقایع اندگیم برگشتن آدم های عادی هستن فقط به مدت 5 سال روحشون درون سنگ روح گیر کرده بود که همونطور که اول فیلم هم نشون داده میشه سنشون رفته بالا چون توی سنگ روح بودن نه قلمرو کوانتومی.
اگر توی قلمرو کوانتومی بودن شاید می تونستن به اون دنیا های موازی که گفتید سفر کنن.
ولی توی سنگ روح فقط گیر افتاده بودن که بعدش آزاد شدن.
یعنی سنگ روح به نوعی مثل یک زندان 5 ساله بوده برای پودرشدگان.

میدونم منظورم این بود مثل spider man into the spider
verse میشه با دنیای کوانتوم به دنیاهای موازی سفر کرد؟ البته با عنوان دکتر استرنج 2 فکر کنم واقعا بشه این کار رو کرد.
نقل قول کردن
Wolverine0034
#37 Wolverine0034 1398-05-13 08:58
سلام به دوستان من یه سولای که برام پیش اومده اینه که کاپیتان امیریکا وقتی به گذشته میره و اونجا میمونه و بازنیکه دوستش داره زندگی میکنه پس او کاپیتان آمیراکایی که در گذشته هست چی برسرش میاد؟ ایا هنوز زیر یخهاست؟ یعنی کاپیتان آمریکا انقد خودخاهه که بزاره نسخه گذشته خودش زیر یخ بمونه و خودش با دختری که دوستش داره زندگی کنه؟؟
نقل قول کردن
Wolverine0034
#38 Wolverine0034 1398-05-13 09:04
به نقل از EternityComics:
با سلام؛من کاربر جدید سایتم.
سوالی که برای من پیش اومده این هستش که کاپیتان چطور با میولنیر میتونست صاعقه بزنه؟چون همون طور که در فیلم تور راگناروک دیدیم صاعقه همیشه از وجود تور نشات می گرفته و میولنیر فقط وظیفه داشته به اون جهت بده و خود پتک هیچ نیرویی نداشته . پس کاپیتان چطور میتونست درست مثل تور از نیروی صاعقه استفاده کنه؟ با تشکر.

با سلام همونطور که میدونیم اودین روی چکش طلسم گذاشته هرکی که لایق باشه و چکش تور رو برداره تمام قدرتهای تور به اون میرسه .
نقل قول کردن
mtm
#39 mtm 1398-05-13 12:05
به نقل از Wolverine0034:
سلام به دوستان من یه سولای که برام پیش اومده اینه که کاپیتان امیریکا وقتی به گذشته میره و اونجا میمونه و بازنیکه دوستش داره زندگی میکنه پس او کاپیتان آمیراکایی که در گذشته هست چی برسرش میاد؟ ایا هنوز زیر یخهاست؟ یعنی کاپیتان آمریکا انقد خودخاهه که بزاره نسخه گذشته خودش زیر یخ بمونه و خودش با دختری که دوستش داره زندگی کنه؟؟

اونی که داخل یخ هاست سالها بعد دوباره زنده میشه (یعنی از یخ ها خارج میشه)
پس این وسط کلی کار میشه کرد و کلی توضیحات میشه داد
ضمن اینکه فکرش رو بکن تو این همه سال استیو چقدر میتونسته خدمت کرده باشه که وقتی تو یخ ها بوده نمیتونسته
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
+1 #40 Cap-Spider Potter 1398-05-13 15:28
من دیشب فیلم رو دیدم.
نمیخواستم بیام دربارش حرف بزنم چون خب توی این مدت نویسنده های سایت گفتنی ها رو گفتند، ولی خب نتونستم جلوی خودمو بگیرم! فقط اومدم بگم که این فیلم تمام کلیشه ها رو کنار میزنه و یقینا یکی از بهترین تجربه های سینمایی بود که داشتم!

ایده پشت داستان خیلی جالب و خلاقانه بود، سفر زمانی و نحوه بازگشت ثانوس و بازنشستگی دردناک انتهای فیلم استیو راجرز و ... از طرف دیگه بنظرم مارول با یه فیلم فوق العاده "احساسی" پرونده 11 ساله خودش رو بست.

ثانوس هنوز هم اعجاب انگیزه و کاراکتر تفکر برانگیزی داره، اما خب این فیلم بیشتر روی قهرمان ها تاکید داره تا خبیث داستان. لحظات حماسی هم -منظورم اون لحظاتیه کع آوم به دیدنشوک از جاش بلند میشه- بیشتر از هر فیلم کمیکی دیگه ای داشت.

مرگ دلخراش رومانوف و استارک، نبرد کاپیتان با کاپیتان از دو زمان مختلف یا شعار avengers assemble نبرد نهایی، شکسته شدن سپر کاپیتان یا بلند کردن پتک ثور و و و... اینا همه تنها توی شاهکاری به نام Avengers: Endgame پیدا میشن.

خسته نباشید هم به تمام کسانی بگم که توی این مدت برای این فیلم سنگ تموم گزاشتند، چندین صفحه آخر سایت پر شد از مقالات مناسبتی این فیلم! مسلما هیچ سایت دیگه ای توی دنیا نمی تونه تا این حد فعال و درخشان باشه.

Only here shall you undoubtedly find the best comic book articles, news and reviews
نقل قول کردن
mmk0859
#41 mmk0859 1398-05-21 16:36
یه تئوری بعد از فیلم پیش میاد که به نظرم منطقیه؛
وقتی کاپیتان امریکا به گذشته میره تا سنگ ها رو بزاره سر جاش، هالک میگه:«برای ما پنج دقیقه طول میکشه و برای اون هرچقدر که بخواد.» و همین هم شد.
ولی کاپیتان به جای اینکه از ماشین زمان بیرون بیاد از جای دیگه اومد که این غیر منطقیه؛
حالا تئوری من اینجوریه که:
وقتی کاپیتان میره به گذشته همون جا میمونه؛ و اون کاپیتان امریکای پیری که روی اون نیمکت نشسته بود از یه جهان دیگه اومده بود.«طبیعیه که توی یه جهان دیگه، ماشین زمان باشه!»

نظر شما چیه؟
نقل قول کردن
hassan91
#42 hassan91 1398-05-22 01:21
به نقل از mmk0859:
یه تئوری بعد از فیلم پیش میاد که به نظرم منطقیه؛
وقتی کاپیتان امریکا به گذشته میره تا سنگ ها رو بزاره سر جاش، هالک میگه:«برای ما پنج دقیقه طول میکشه و برای اون هرچقدر که بخواد.» و همین هم شد.
ولی کاپیتان به جای اینکه از ماشین زمان بیرون بیاد از جای دیگه اومد که این غیر منطقیه؛
حالا تئوری من اینجوریه که:
وقتی کاپیتان میره به گذشته همون جا میمونه؛ و اون کاپیتان امریکای پیری که روی اون نیمکت نشسته بود از یه جهان دیگه اومده بود.«طبیعیه که توی یه جهان دیگه، ماشین زمان باشه!»

نظر شما چیه؟

خوب کپ رفت گذشته و موند همونجا بنابراین در اون زمان فقط خودش رو رسوند اونجا. خیالت راحت دیگه خبری از استیو راجرز و تونی استارک نخواهد بود.
نقل قول کردن
iron-man 2019
#43 iron-man 2019 1398-05-27 00:26
سلام،من همین امروز فیلم رو دیدم.واقعاً عالی بود و کلی سوال ایجاد کرد!
فقط من خواستم بپرسم که آخه باز تانوس از کجا تونی رو تو جنگ ابدیت میشناخت؟
و کلی سوال،ولی واقعاً آلتران برای تانوس کار میکرد؟
نقل قول کردن
Arsham
#44 Arsham 1398-05-27 02:04
به نقل از iron-man 2019:
سلام،من همین امروز فیلم رو دیدم.واقعاً عالی بود و کلی سوال ایجاد کرد!
فقط من خواستم بپرسم که آخه باز تانوس از کجا تونی رو تو جنگ ابدیت میشناخت؟
و کلی سوال،ولی واقعاً آلتران برای تانوس کار میکرد؟

احتمالا از همون موشکی که تو اونجرز یک به سمت ارتشش فرستاد میشناختش
الترون هم ربطی به تانوس نداشت واسه خودش کار میکرد.
اون صحنه پس از تیتراژ عصر الترون هم احتمالا بعد از اون قضیه خیانت رونان بوده.
نقل قول کردن
iron-man 2019
#45 iron-man 2019 1398-05-27 02:55
به نقل از Arsham:
به نقل از iron-man 2019:
سلام،من همین امروز فیلم رو دیدم.واقعاً عالی بود و کلی سوال ایجاد کرد!
فقط من خواستم بپرسم که آخه باز تانوس از کجا تونی رو تو جنگ ابدیت میشناخت؟
و کلی سوال،ولی واقعاً آلتران برای تانوس کار میکرد؟

احتمالا از همون موشکی که تو اونجرز یک به سمت ارتشش فرستاد میشناختش
الترون هم ربطی به تانوس نداشت واسه خودش کار میکرد.
اون صحنه پس از تیتراژ عصر الترون هم احتمالا بعد از اون قضیه خیانت رونان بوده.

ممنون از پاسخ دوست عزیز.
نقل قول کردن
amir6754
#46 amir6754 1399-02-09 12:32
به نقل از Dr.strange52667:
با توجه به حرف های تانوس درباره تبدیل شدن سنگ ها به اتم شاید تو انت من 3 یه راهی واسه برگردوندن سنگ ها پیدا کنن

دقیقا
نقل قول کردن
Amirreza-85
#47 Amirreza-85 1400-08-02 20:04
سلام من قبلا وقتی که تازه این مقاله رو گذاشته بودید خوندم ولی الان به جواب سوال(چه بلایی سر گامورا آمد)رسیدم.مثل اینکه یه صحنه ی حذف شده از این فیلم داشتیم که قهرمانا به تونی اعدای احترام میکنن اونجا گامورا رو نشون میده که میره ولی کجاشو نمیدونیم.حالا نمیدونم چرا اون صحنه رو حذف کردن چون اون صحنه کلید بازگشت گامورا به فیلم بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45