10 حقیقتی که باید درباره «بلاد شات» (Bloodshot) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره  بلاد شات  (Bloodshot) بدانید

به مناسبت اکران فیلم کمیک بوکی «بلاد شات» با شرکت وین دیزل این مقاله تقدیم شما میشود.

 

1- «بلاد شات» از محبوب ترین و اصلی ترین شخصیت های انتشارات Valiant است

کمیک bloodshot

کمیک بوک های «بلاد شات» توسط ناشری به نام Valiant Comics منتشر شد ( لازم به ذکره که شرکت Valiant در سال 1989 به دست سردبیر ارشد انتشارات مارول در دهه 80 میلادی یعنی «جیم شوتر» تاسیس شد و سال 1994 به شرکت بازیسازی Acclaim Entertainment فروخته شد. اما سال 2004 این شرکت بازیسازی ورشکسته شد و دو تاجر مستقل بار دیگر شخصیت های Valiant را در سال 2005 احیا کردند و این انتشارات را از نو پایه گذاری نمودند). خالقین این شخصیت، کوین ون هوک، دان پرلین و باب لیتون بودند. گفته میشه بلاد شات اولش در سال 1992 و در کمیک بوک های Rai و Eternal Warrior حضور افتخاری پیدا کرد و این باعث شد تا خوانندگان تقاضا کنند کمیک اختصاصی از رویش منتشر بشه. تا اینکه در ماه فوریه سال 1993 شماره از کمیک Bloodshot توسط Valiant منتشر شد:

«بلاد شات» از محبوب ترین و اصلی ترین شخصیت های انتشارات Valiant است

این شماره بسیار پرفروش شد و ادعا میشه 1 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. در مجموع کمیک های Bloodshot را میشه محبوب ترین سری منتشر شده توسط Valiant دانست و تا به حال میلیون ها نسخه از آنها در داخل و خارج آمریکا به فروش رفته است !

 

2- اُریجین بلاد شات

 اُریجین بلاد شات

«آنجلو مورتالی» (Angelo Mortalli) یک مردوز خشن مافیا بود که برای رسیدن به اهدافش حاضر بود هر کسی رو بکشه. با این حال او عاشق دختر رئیس خودش (دون جینو کانلی) شد و بعد بهش خیانت کرد و مورد غضب قرار گرفت و باعث شد که برایش پاپوش بدوزند! ولی اف بی آی حاضر شد ازش محافظت کنه (در ازای لو دادن اعضای مافیا) اما  برخی از افراد دون جینو کانلی به اف بی آی نفوذ کرده بودند و او را به یک آزمایشگاه در ژاپن بردند. در این آزمایشگاه با گروهی آشنا شدیم به نام Project Rising Spirit که مثل برنامه سلاح ایکس (weapon X) در مارول عمل میکردند و از سربازان یا مزدوران، آدم هایی دارای نیروهای فوق بشری ملقب به ابرسرباز میساختند (با انجام آزمایش رویشان).

این گروه سابقه اش به سال 1850 میرسد و میتوان گفت موفق ترین نمونه ای که در آزمایشگاه خلق کردند همین بلاد شات است! بارها نیز مامورین خود را به درخواست دولت آمریکا به ماموریتهای مخفیانه فرستاده . در هر حال آنجلو که دیگر از گذشته خودش خبر نداشت و بسیار هم خشن و عصبانی شده بود، شروع کرد به اینکه بفهمه کی بوده، هویت واقعیش چی بوده و چه بلایی سرش آورده اند! او در نهایت فهمید قبل از اینکه بهش اسم «آنجلو مورتالی» داده بشه، یک مامور دولتی بوده به نام «ریموند گریسون» (Raymond Garrison) که ماموریت داشته به خانواده کانلی نفوذ کنه!

 

3- قدرت های فوق بشری

 قدرت های فوق بشری

ذرات نانو به جریان خون بلاد شات تزریق و باعث شده از بنیه، قدرت بازو و چالاکی فوق بشری بهره مند گردد و قابلیت زود خوب شدن زخم ها را نیز به دست بیاورد (این قابلیت وی شبیه به خود درمانی ددپول و ولورین است) اما در عین حال باعث شدند تا حافظه اش نیز پاک شود. او همچنین تونست حس شنوایی سطح بالا، قابلیت کنترل کردن وسایل الکترونیکی، هنرهای رزمی و قابلیت کار با انواع سلاح را نیز به دست آورد.

 

4- شباهت به ولورین !

شباهت به ولورین !

در دنیای کمیک شخصیت های متعددی بوده اند که به نوعی از ولورینِ محبوب مارول الهام گرفته اند (این مقاله را بخوانید) و یکی از آنها همین جناب بلاد شات بوده است! اولا اون سازمان مخفی به نام Project Rising Spirit که باعث شد روی بلاد شات آزمایش بشه و به قدرت های خاص فوق بشری دست پیدا کنه قطعا از روی سازمان Weapon X (که روی ولورین آزمایش و فلز آدامانتیوم رو بهش وصل کرد) الهام گرفته. اما از اون گذشته ، بلاد شات نه تنها مشکل فراموشی داشت بلکه توسط سازمان Project Rising Spirit خاطرات جعلی در ذهنش کار گذاشته بودند. این تم فراموشی و خاطرات جعلی تا سالهای سال عنصر غالب در داستان های کمیک بوکی ولورین بود. و البته بلاد شات هم مثل ولورین زخم هایش به سرعت خوب میشه و حالتی نامیرا دارد!

 

5- دکتر کورچ

 دکتر کورچ

دکتر «امانوئل کورچ» (Emmanuel Kuretich) از مهم ترین شخصیت های کمیک های بلاد شات است. او دانشمند اصلی در سازمان Project Rising Spirit بود و کسی بود که اون ذرات نانو را ساخت و باعث شد تا بلاد شات به قدرت های خودش دست پیدا کنه. ولی وقتی از مقاصد پلید و واقعی این سازمان باخبر شد تصمیم گرفت آنجا را ترک کنه. کورچ کسی هستش که از گذشته بلاد شات خبر داره و بهش کمک کرد تا هویت واقعی خودش رو به دست بیاره. او در ضمن کسی بود که به بلاد شات نشون داد خاطرات جعلی در ذهنش کار گذاشته شده.

 

6- پیشروها

 پیشروها

"پیشروها" (Harbingers) از دیگر شخصیت های مهم کمیک بوک های بلاد شات هستند. آنها را میتوان معادل جهش یافته ها در دنیای مارول دانست و در واقع کودکانی بودند که نیروهای مادرزادی خاص داشتند (اکثراً دارای نیروهای ذهنی) و سازمان  Project Rising Spirit دوست داشت تا رویشان آزمایش کنه و به همین دلیل بلاد شات را مامور کرد تا دستگیرشون کنه ولی دکتر کورچ به بلاد شات قضیه رو گفت و باعث شد تا او پیشروها را از چنگ این سازمان آزاد کنه.

کمیک harbinger wars

تا به حال چندین داستان و کراس اور تحت عنوان Harbinger Wars با محوریت پیشروها نوشته شده است.

 

7- بلاد شات الهام بخش قهرمانی به نام Rai بوده

بلاد شات الهام بخش قهرمانی به نام Rai بوده

یکی دیگر از محبوب ترین شخصیت های انتشارات Valiant، قهرمانی است به نام Rai (این شخصیت در واقع اولین ابرقهرمانی است که توسط این انتشارات خلق شد) او در آینده کشور ژاپن زندگی میکند (قرن 40 میلادی) و محافظ و مدافع آن است . در این قرن ماشینی عظیم به نام Host بر کشور ژاپن (که جمعیتش به 50 میلیارد نفر رسیده است!) حکمرانی میکند. Rai توسط یک هوش مصنوعی به نام Grandmother خلق شده است و سلاح هایش را از بدنش میگیرد! در واقع ، خالق Rai برای اینکه او روحیه قهرمانانه پیدا کند خصوصیات بلاد شات را از قرن بیستم میلادی بهش تزریق کرده است!

 

8- بازی بلاد شات که کنسل شد!

 بازی بلاد شات که کنسل شد!

همانطور که قبلا نیز گفته شد، سال 1994 شرکت بازیسازی Acclaim که کلا اون موقع ها علاقه خاصی به ساخت بازی های کمیک بوکی داشت،  Valiant Comics را خرید و سعی کرد از روی شخصیت های آن بازی بسازه. متاسفانه اکثر این بازی ها چنگی به دل نزدند . در هر حال سال 1997 ، Acclaim از یکی از شرکت های تابعه خودش به نام Iguana Entertainment خواست تا یک بازی براساس بلاد شات برای کنسول های PC و Playstation بسازه ولی این بازی اونقدر تاخیر خورد که کنسل شد.

 

9- حضور مخفیانه در بازی Shadow Man!

http://www.spidey.ir/images/img/content/comic-book-games/forgotten-games/Bloodshot_cheat.jpg

در مورد قبلی گفتم که بازی اختصاصی بلاد شات کنسل شد ولی شرکتی که روبش کار میکرد مسئول ساخت بازی دیگری براساس یکی دیگر از شخصیت های Valiant به نام Shadow Man شد . این شخصیت در دنیای کمیک شباهت زیادی به دیگر ابرقهرمانان مرسوم دنیای کمیک داشت ولی شرکت Acclaim او را به صورت یک شخصیت ترسناک درآورد! و جالبه اینه در این بازی بلاد شات هم حضور داشت، البته به عنوان یک شخصیت مخفی! یعنی در نسخه های N64 و Sega Dreamcast از بازی Shadow Man، اگر میتونستید یک اتاق مخفی رو پیدا کنید، شخصیت بلاد شات هم قفلش باز میشد و میشد با او هم بازی کرد!

 

10- بلاد شات در یک سریال اینترنتی حضور داشته !

 بلاد شات در یک سریال اینترنتی حضور داشته !

Ninjak vs. the Valiant Universe نام یک سریال اینترنتی است که براساس شخصیتهای انتشارات Valiant ساخته و پخش آن از سال 2018 آغاز شد. اولش به صورت یک سریال 6 قسمتی از وب سایت comicbook.com پخش شد و سپس این قسمت ها به صورت یک فیلم به هم متصل شدند! در این سریال شخصیتی به نام Ninjak باید با متحدین سابق خود مبارزه کند که یکی از آنها هم بلاد شات است که نقشش را آقای «جیسون دیوید فرانک» بازی کرد.

سریال بلاد شات 

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 قهرمانی که از ولورین (WOLVERINE) تقلید کرده اند

15 بازی کمیک بوکی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 حضور غیر منتظره ابرقهرمانان در بازی های رایانه ای + ویدئو

10 شخصیت برتر دنیای کمیک که نمیمیرند!

معرفی تمامی فیلم های ابرقهرمانی سال 2020

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-12-26 11:05
دوستان و کاربران عزیز مثل همیشه مقاله را با دقت بخونید و هر جایی غلط تایپی دیدید بگید تا درست بشه ;-)
نقل قول کردن
BLACKmASK
#2 BLACKmASK 1398-12-26 12:58
به نقل از mtm:
دوستان و کاربران عزیز مثل همیشه مقاله را با دقت بخونید و هر جایی غلط تایپی دیدید بگید تا درست بشه ;-)


استاد غلط تایپی خاصی ندیدم
شما فیلم سینمایی بلاد شات رو دیدید آیا؟
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1398-12-26 13:01
به نقل از BLACKmASK:
به نقل از mtm:
دوستان و کاربران عزیز مثل همیشه مقاله را با دقت بخونید و هر جایی غلط تایپی دیدید بگید تا درست بشه ;-)


استاد غلط تایپی خاصی ندیدم
شما فیلم سینمایی بلاد شات رو دیدید آیا؟

نه ندیدم
قصد دیدنش رو ندارم فعلا . نسخه خانگی بیاد تماشا میکنم
نقل قول کردن
spider_fan
#4 spider_fan 1398-12-26 13:20
سلام استاد
مقاله مثل همیشه بی نقص و جالب
واقعا ممنون از شما و دیگر عوامل سایت چون که تو این روز ها که تو خونه نشستیم (و امیدوارم بمونیم!) سایت شما خیلی کمک میکنه که ادم حوصلش سر نره
به نظرم فیلم بلاد شات زیاد فیلم بدی نباشه و حداقل یه اکشن خوب باشه
نظر شما چیه استاد؟
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1398-12-26 14:32
به نقل از spider_fan:

به نظرم فیلم بلاد شات زیاد فیلم بدی نباشه و حداقل یه اکشن خوب باشه
نظر شما چیه استاد؟

والا به نظرم یه فیلم اکشن معمولی به نظر میاد و منم راستش رو بخواهید سالهاست دیگه فیلم اکشن نگاه نمیکنم چون برام بی معنی شدن! البته به جز سری expendables که برام حالت نوستالژی دارن
بعید میدونم بلاد شات برام جالب باشه
نقل قول کردن
Amir78_King
#6 Amir78_King 1398-12-26 17:31
سلام استاد
واقعا مقاله خوندنی بود نفهمیدم چطور تموم شد خیلی ممنون
فقط من یه سوال داشتم:
تو اون اوریجین بلاد شات گفته شد که بعد باز پس گرفتن خاطراتش فهمید که قبل اینکه اون نام مورتالی بهش داده بشه فهمید که مامور بوده به خانواده کانلی نفوذ کنه
مگه قبل اینکه اون آزمایش روش انجام شده آزمایش دیگه ای روش انجام شده که یادش رفته بود که مامور بوده؟
نقل قول کردن
Amir78_King
#7 Amir78_King 1398-12-26 17:32
و اینکه خانواده کانلی کی هستن؟
نقل قول کردن
the Batman
#8 the Batman 1398-12-26 17:47
ممنون . عالی بود
عاشق مقالات مناسبتی سایتتون هستم
نقل قول کردن
the Batman
#9 the Batman 1398-12-26 17:47
به نقل از Amir78_King:

تو اون اوریجین بلاد شات گفته شد که بعد باز پس گرفتن خاطراتش فهمید که قبل اینکه اون نام مورتالی بهش داده بشه فهمید که مامور بوده به خانواده کانلی نفوذ کنه
مگه قبل اینکه اون آزمایش روش انجام شده آزمایش دیگه ای روش انجام شده که یادش رفته بود که مامور بوده؟

خودش که میدونسته مامور بوده ولی تا اون موقع برای خواننده ها فاش نشده بوده
نقل قول کردن
the Batman
#10 the Batman 1398-12-26 17:49
به نقل از Amir78_King:
و اینکه خانواده کانلی کی هستن؟

گفتن دیگه! خانواده مافیایی بودن که بلاد شات عاشق دخترش شد
نقل قول کردن
Frank castle
#11 Frank castle 1398-12-26 22:11
سلام
ممنون بخاطر مقاله خوبتون
فیلمش که صد در صد یه فیلم اکشن مقوایی هست.دیگه توقعی هم بیشتر از این از وین دیزل نمیره .

ببخشید اسپم هست ولی جایی پیدا نکردم بگم
اقای ترابی ببخشید یه گلایه داشتم.
توی این چند روز اخیر واقعا پیج تلگرامتون داره بد کار میکنه.تبلیغات در جهت درامد زایی خیلی خوبه ولی یسری چیز ها حدی داره.تنها پیجی که من فالو میکنم همینه .
فقط هم بخاطر اراجیفی هست که بقیه پیج ها تبلیغ میکنن من از تک تکشون لفت دادم.متاسفانه پیچ شما هم داره سیاستی رو پیش میبره که بقیه پیج ها پیش میبرن.ارزش چیزی که شما ساختین این نیست که برای جوین شدن توی یسری کانال اشغال جفنگیات بخونیم.تعداد اخباری که میزارید نسبت به تبلیغاتی که کانال میکنه این روز ها بشدت پایین هست.
موفق باشید
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1398-12-27 06:25
به نقل از Frank castle:


ببخشید اسپم هست ولی جایی پیدا نکردم بگم
اقای ترابی ببخشید یه گلایه داشتم.
توی این چند روز اخیر واقعا پیج تلگرامتون داره بد کار میکنه.تبلیغات در جهت درامد زایی خیلی خوبه ولی یسری چیز ها حدی داره.تنها پیجی که من فالو میکنم همینه .
فقط هم بخاطر اراجیفی هست که بقیه پیج ها تبلیغ میکنن من از تک تکشون لفت دادم.متاسفانه پیچ شما هم داره سیاستی رو پیش میبره که بقیه پیج ها پیش میبرن.ارزش چیزی که شما ساختین این نیست که برای جوین شدن توی یسری کانال اشغال جفنگیات بخونیم.تعداد اخباری که میزارید نسبت به تبلیغاتی که کانال میکنه این روز ها بشدت پایین هست.
موفق باشید

سلام ممنون که اطلاع دادید
والا مسئولیت کانال و تبلیغاتش با من نیست
ولی به مسئولینش تذکر خواهم داد
نقل قول کردن
Frank castle
#13 Frank castle 1398-12-27 08:06
#12
ممنون اقای ترابی
لطف کردید.
نقل قول کردن
Amir78_King
#14 Amir78_King 1398-12-27 09:00
به نقل از the Batman:
به نقل از Amir78_King:
و اینکه خانواده کانلی کی هستن؟

گفتن دیگه! خانواده مافیایی بودن که بلاد شات عاشق دخترش شد

ممنون دفعه بعد بیشتر دقت میکنم
نقل قول کردن
Captain-spidey
#15 Captain-spidey 1398-12-27 10:44
مرسی استاد مقاله خوب بود وقتی داشتم قدرت هاش رو میخوندم با خودم گفتم چقدر شبیه ولورین هست که تو مورد بعد خوندمش ;-)
در کل تا فیلم بلاد شات رو نبینم نمیتونم در موردش چیز خاصی بگم ولی این که وین دیزل توش بازی میکنه خیلی خوبه
استاد یه سوال فکر کنم سال های پیش موقع عید یه مقاله تو سایت قرار میگرفت که مثلا بهترین مقاله اسپایدی چی بود یا بهترین مقاله غیر اسپایدی سایت چی بود و...
میخاستم بگم کاش واسه امسال یه بخش بهش اضافه کنید که بهترین خاطره کمیک بوکی امسالتون چی بود
نظرتون چیه؟؟
(ببخشید بابت اسپم)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید