10 وب سایت و وبلاگ کمیک بوکی برتر در جهان

10 وب سایت و وبلاگ کمیک بوکی برتر در جهان

به نظرم این مقاله رو تو سایتمون کم داشتیم ...

الان اونقدر کمیک بوک و فیلم های کمیک بوکی و ابرقهرمانی مطرح هستند که شاهد هزاران وب سایت و بلاگ انگلیسی زبان در جهان هستیم که به طور اختصاصی به این موضوع میپردازند. اما شاید سئوال شما این باشه که بهترین و مورد اعتماد ترین این وب سایت ها کدامند؟

 

10- Comicsbeat

سایت Comicsbeat

موسس این وبلاگ خانم «هایدی مک دونالد» هستند که سابقا برای انتشارات "وِرتیگو" هم کار میکرد و از سردبیران آن بود و از دوستداران قدیمی کمیک بوک است. او وبلاگ The Beat را تاسیس کرد تا اخبار صنعت کمیک را پوشش دهد. یک سایت جامع است که بیشتر به آثار مستقل و غیر دی سی و مارول میپردازه و علاوه بر اخبار، نقد کمیک هم قرار میدهد و البته جداول مختلف مربوط به فروش ماهیانه کمیک بوک ها! البته مدتیه که جامع تر هم شده و بخش هایی مربوط به فیلم و سریال و بازی های رایانه ای هم به این وبلاگ اضافه شده است.

 

9- Comicsalliance

سایت Comicsalliance

حقیقتش رو بخواهید این سایت مدتیه که غیر فعال شده (فکر کنم اکثر آخرین پست هایی که گذاشته مربوط به سه سال پیش میشه!) ولی هنوزم آرشیوی غنی داره از مقالات کمیک بوکی، اسباب بازی، گیم، سریال های تلویزیونی، سینما و ... ویدئوهای جالبی هم آپ میکرد ولی متاسفانه دیگه فعال نیست. در ضمن از معدود سایت هایی هستش که در منوی اصلی خودش، بخش های جداگانه برای مارول و دی سی داره!

 

8- Xkcd

Xkcd سایت ، وب کمیک

Xkcd در واقع یک کمیک اینترنتی (webcomic) است که سال 2005 به دست «راندال مونرو» (Randall Munroe) خلق شد و از آن موقع به بخشی از فرهنگ اینترنت تبدیل شده و در سرتاسر دنیا خونده میشه. خالقش ادعا میکنه این کمیک درباره رمانس، کنایه، ریاضی و زبان است! مونرو 4 کتاب انشعابی هم از روی کمیکش خلق کرده!

 

7- Comicbook

comicbook.com  سایت

comicbook.com اولش زیاد جدی گرفته نمیشد ولی الان تبدیل به سایتی شده که قبل از هر سایت دیگری اخبار مربوط به دنیای سرگرمی رو منتشر میکنه! ولی متاسفانه اگر دنبال مطلب عمیق میگردید اصلا نباید سراغش بروید زیرا آرشیو مقالات بسیار محدود و ضعیفی داره. ضمن اینکه بر خلاف اسمش در سالهای اخیر تمرکزش تا حد زیادی از روی دنیای کمیک به عرصه های دیگر سرگرمی مثل کشتی کج، اسباب بازی و .. منتقل شده است!

 

6- IGN

سایت ign

آی جی اِن اولش کار خودش رو به عنوان یک سایت گیم شروع کرد ولی به زودی گسترش یافت تا به دیگر بخش ها مثل کمیک بوک و انیمه و مانگا نیز بپردازه. قبلا نویسندگانی داشت که انگار فقط کمیک های 52 و New 52 دی سی را خوانده بودند! بنابراین از هر چی که به نظرشون دارک و خفن بود تعریف میکردن و نسبت به دی سی تعصب خاصی داشتند! ولی الان با بالا رفتن تجربه و سن نویسندگان و سردبیران این بخش، تعادل نسبی در مطالب IGN در آن به چشم میخورد!

 

5- Reddit

سایت ردیت reddit

رِدیت (Reddit) یک وبگاه است برای جمع‌آوری اخبار اجتماعی که در آن کاربران ثبت‌نام کرده قادرند اخبار را در قالب لینک یا متن ارسال کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. کاربران می‌توانند به پست یا گزارش‌های نوشته شده رأی دهند و جایگاه آن خبر را در صفحات ردیت و صفحهٔ اصلی مشخص کنند. در واقع کاربران هستند که در ردیت اهمیت خبر را تعیین می‌کنند. ردیت معدن طلایی برای کسانی که دنبال خواندن اسپویلر درباره فیلم های کمیک بوکی هستند یا اینکه میخواهند در یک مطلب گروهی (thread) به یافتن ایستراگ یا نکات مخفی آثار ابرقهرمانی بپردازند!

 

4- Superherohype

  سوپر هیرو هاسپ سایت

این سایت یکی از قدیمی ترین هاست! شماها یادتون نمیاد ولی زمانی تاسیس شد که فیلم اول مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی داشت ساخته میشد. بنابراین اولش اسمش بود spidermanhype.com اما بعد از اینکه تب داغ ساخت فیلم های کمیک بوکی شروع شد اسمش رو به superherohype تغییر داد و تبدیل شد به منبع اصلی خبرها و مقالات درباره فیلم های ابرقهرمانی. در سالهای اخیر از اهمیت و شهرتش کم شده چون برای مدتی از حالت سایت خارج شده و فقط به صورت تالار های گفتگو (forum) فعالیت میکرد. این رو هم بگم که بهترین و تخصصی ترین forum های کمیک بوکی را در دنیا داره!

 

3- Newsarama

این سایت هم قدیمیه و سال 2002 تاسیس شد و از آن موقع تا به حال مطالب خوبی را درباره دنیای کمیک منتشر کرده است. ویژگی اصلی این سایت اینه که بیش از هر چیز روی دنیای کمیک تمرکز داره تا روی فیلم های کمیک بوکی. تاپ لیست هایی هم داره که معمولا رتبه بندی خوبی دارند ولی مشکلش اینه که مقاله نویس های چندان قدرتمندی نداره. بنابراین محتوای تاپ لیست هایش چندان قوی نیست.

 

2- Bleedingcool

این رو باید زردترین سایت کمیک بوکی لقب داد چرا که معمولا همیشه اولین جایی هستش که میتونید شایعات یا مطالب لو رفته را در آن خوند! ضمن اینکه به نظر میرسه ادمین های سایت منابع خوبی هم دارند که اکثر وقت ها خبرهای دست اولی به دستشون میرسونند! بنابراین اگه میخواهید اولین کسی باشید که از خبرهای داغ دنیای کمیک باخبر میشید حتما باید به طور مرتب بهش سر بزنید!

 

1- Comic Book Resource (CBR)

سایت cbr

یقینا بهترین و غنی ترین وب سایت کمیک بوکی دنیا cbr.com است! این سایت سال 1995 تاسیس شد و از همه قدیمی تره! بهترین و بزرگترین منبع کمیک بوکی آنلاین در دنیا به حساب میاد و همیشه و به موقع بهترین مقالات کمیک بوکی رو مینویسه. غنی ترین آرشیو مقالات کمیک بوکی دنیا را هم داره و جوایز زیادی هم نصیبش شده. میشه گفت در هیچ جای اینترنت نمیتونید مثل CBR مقالاتی درباره تاریخچه کمیک بوک پیدا کنید. البته نگرانی اینه که چندی پیش اقای جونا ویلند موسس این سایت به عنوان نایب رئیس بخش بازاریابی و خدمات خلاقانه انتشارات دی سی استخدام شد! پس ممکنه از این به بعد تا حدی نسبت به این شرکت تعصب داشته باشه!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت Thought for Your Penny

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Bucky WS
#1 Bucky WS 1398-08-22 14:18
بهترین وب سایت تخصصی کمیک بوک در جهان فقط spidey.ir و بس 8)
به خدا هیچ کدوم از این وب سایتها اندازه شما ایستراگ پیدا نمیکنند
کمیک هم ترجمه نمیکنند
ضمن اینکه کارشون خیلی بابت پوشش خبر و نوشتن مقاله راحته. چون خبرها انگلیسی ان و فقط کافیه از یه جا دیگه کپی کنند و با کمی تغییرات بزارن تو سایت خودشون
نقل قول کردن
moali
#2 moali 1398-08-22 14:25
مقاله ضروری‌ای بود مرسی از هشیاری استاد برای این مقاله

در مورد رتبه اول باید بگم بله، متاسفانه الآن رگه‌هایی از برهم خوردن این تعادل در سایت دیده میشه، به طوری که نسبت به قبل در صفحه اصلی بیشتر مقالات مربوط به دی‌سی هستند.
نقل قول کردن
old man omid
#3 old man omid 1398-08-22 15:07
خسته نباشید.
واقعا تشکر مقاله ی مطمعنا مفیدی هست.
فقط بنظرم spidey.ir هم میتونست تو مقاله باشه. 8)
نقل قول کردن
North-wolf
#4 North-wolf 1398-08-22 16:20
همه شون عالین.ولی برا من و امثال من که زبون مون خوب نیس یه ریال هم نمی ارزن. بجاش اسپایدی آی آی رو داریم که برای بار هزارم میگم هرچی در مورد دنیای کمیک بوک(بازی ها فیلم ها سریال ها انیمیشن ها و هر کوفت و زهر ماری) مدیون این سایتم
نقل قول کردن
I am Ironman
#5 I am Ironman 1398-08-22 18:18
استاد من نام درخشان اسپایدی رو نمیبینم!
مقاله خوبی بود. ولی چیزی که همه این سایتا دارن رو اسپایدی یه جا داره
نقل قول کردن
AB.A.M
#6 AB.A.M 1398-08-23 00:31
با تشکر از استاد ترابی بابت مقاله .

فقط در خط دوم مقدمه ( و ) وبلاگ رو قرار ندادین .
نقل قول کردن
MP Spidey
#7 MP Spidey 1398-08-23 10:39
مقاله خیلی خوبی بود ولی سایت Spidey.ir می تونست توی شماره 7 یا 6 قرار بگیره.
با تشکر از استاد ترابی.
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1398-08-23 14:48
ممنون از دوستانی که به سایت spidey.ir لطف داشتن
ولی خواستم یادآوری کنم این مقاله ترجمه شده است و درباره وب سایت های برتر انگلیسی زبان کمیک بوکی است
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#9 Pooya-Spidey 1398-08-23 16:54
این که یک مقاله ترجمه شده درباره بهترین سایت های انگلیسی زبان بود.
ولی واقعا اگر قرار باشه مقاله ای درباره برترین سایت های فارسی زبان نوشته بشه بعید میدونم که قابل قیاس با Spidey باشن.
و البته این رو هم بگم اکثر منابع کمیکی فارسی کانال تلگرامی هستند و سایت ندارن.
به اسپایدی نگاه نکنین که در همه جا فعال هست.
پ.ن :
ببخشید آقای ترابی یکی از تیترهای superherohype این بود که فیلم های اسپایدرمن به دیزنی پلاس نمیان میخواستم بدونم قضیه اش چیه چرا همچین اتفاقی نمیوفته ؟
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#10 Pooya-Spidey 1398-08-23 17:00
راستی ی چیز دیگه :
CBR رو خیلی دوست دارم به نظرم سایت خوبی هست و حتی بعضی از مقالاتش هم توسط همین اسپایدی خودمون ترجمه شده ولی امیدوارم تعادلش رو حفظ کنه.
چون DC این اواخر در همه زمینه ها تقریبا از مارول عقب تر مونده و کمتر توی چشم هست و طبیعی هست که با این حرکت زیرکانه بخواد اُبهت خودش رو برگردونه و به مارول برسه ولی بازم میگم امیدوارم که CBR تعادل خودش رو حفظ کنه چون ممکنه خیلی از مارول فن های متعصب که دوست نداشته باشن صفحه اول فقط دی سی باشه دیگه به سایت CBR نیان
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1398-08-23 18:52
به نقل از Pooya-Spidey:

پ.ن :
ببخشید آقای ترابی یکی از تیترهای superherohype این بود که فیلم های اسپایدرمن به دیزنی پلاس نمیان میخواستم بدونم قضیه اش چیه چرا همچین اتفاقی نمیوفته ؟

خب اونا رو با سونی مشترکا ساختن
پس باید نظر سونی هم جلب بشه
نقل قول کردن
old man omid
#12 old man omid 1398-08-23 20:54
استاد ترابی،من ی سوالی دارم فقط نمیدومستم کجا مطرح کنم.
همینجا ازتون میپرسم امیدوارم جواب بدین.
سوالم اینکه،کمیک ها چجوری چاپ میشن،یعنی اینکه مثلا الان مارول چند تا عنوان چاپ میکنه،ماهیانه یا هفتگی یا چی.
منظورم درواقع این هست که چند عنوان کمیک چاپ میشه از مارول در یک ماه؟
واقعا ممنون میشم جواب بدین.
(بابت اسپم هم ببخشید)
نقل قول کردن
amir6754
#13 amir6754 1399-02-10 20:13
مقاله بسیار عالی بود و بنظرم سایت اسپایدی میتونست تو این لیست رتبه 1 رو بدست بیاره 8) فقظ استاد ترابی یه سوالی داشتم، کی قراره رایت کامل فیلم های اسپایدرمن به دیزنی برگرده و ایا همچین چیزی امکان پذیره
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#14 Scarlet Speedster 1399-03-06 18:53
خسته نباشید استاد .
مقاله ی معرکه ای بود و بهمون نشون داد که در صورت نیاز کدوم منبع و سایت انگلیسی زبان معتبر تر هست و از لحاظ کمیک بوکی سطح بالایی داره . البته تو ایران که هیچ سایتی به اندازه ی spidey.ir از این لحاظ غنی نیست و اسپایدی بهترین مقالات کمیک بوکی رو داره . امیدوارم همیشه بتونیم در کنار خانواده ی اسپایدی دانش کمیکی خودمون رو زیاد کنیم .
استاد ببخشید بابت اسپم :
تا حالا شده سایتی مقالات اسپایدی رو ترجمه کنه و قرار بده ؟ ( البته با قید نام و منبع ) حالا چه سایت انگلیسی زبان چه فارسی زبان .
بازم خسته نباشید .
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#15 AmirhoseinJafari2005 1399-11-13 01:05
واقعا من با خودم میگفتم چرا تو این مقاله یه چیزی کمه.... بعدش فهمیدم که سایت Spidey.ir بین شون نیست! به جرئت میتونم بگم که بهترین سایت کمیک بوکی برتر جهان ، سایت Spidey.ir هستش. من اگه با این سایت آشنا نمیشدم ، ۱۰۰ درصد هیچی از کتاب های کامیک بوک و.... نمیدونستم. واقعا این سایت استحقاق رتبه ۲ یا ۳ رو داره. ;-) 8) لطفا همینجوری نقد ها و مقالات منصفانه و سرگرم کننده بنویسید. ولی از حرفم ناراحت نشید چون از بین این ۱۵۰۰ تا مقاله دو سه تا مقاله غیر منصفانه در این سایت یافت میشه. با اینکه من مخالف اون دو سه تا مقاله هستم ولی بهشون احترام میگذارم چون سلایق متفاوته. و یک درخواست دیگه هم از شما داشتم و این بود که اگر نظری یا کامنتی که مخالف نظرات و عقاید شما نسبت به فیلم ها و آثار کمیک بوکی است را پاک نکنید. با تشکر فراوان.
نقل قول:
سایت اسپایدی ، بزرگترین و بهترین سایت کمیک بوکی ایران و جهان
این نقل قول بالایی تقدیم به دوستداران این سایت ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید