رتبه‌بندی برترین شمشیرزنان دنیای کمیک

رتبه‌بندی برترین شمشیرزنان دنیای کمیک

خب این‌بار با یک مقاله‌ی جالب در خدمتتون خواهم بود...

مقدمه: از بدو آغاز به کار کمیک‌ها، هزاران‌هزار شخصیت خلق شده است؛ هر کدام از این شخصیت‌ها، چه قهرمان و چه ویلن، از سلاح‌های متنوع و مختلفی بهره می‌برند. اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم چند ده هزار سلاح مختلف با سطح تکنولوژی بسیار بالا در کمیک‌ها وجود دارد که هر کدام از آن‌ها پتانسیل این را دارد تا از شهرهای کوچک گرفته تا بعضا حتی کل سیاره را نیز با خاک یکسان کنند! با این‌حال هستند قهرمانانی که برای مواجه‌ی با تاریکی‌ها و پلیدی‌ها روی به استفاده از اسلحه‌ی باستانی می‌آورند. بله درست حدس زدید! دارم در مورد شمشیر صحبت می‌کنم. البته که از این سلاح بی‌نظیر و خاص در سرتاسر کمیک‌ها استفاده نمی‌شود و در کل باتوجه به کثرت سلاح‌هایی که بالاتر بهش اشاره کردم، معمولا قهرمانان به سراغ انتخاب‌های راحت‌تری می‌روند و از همین رو تنها متخصصین در استفاده از شمشیر و عاشقان خون‌وخون‌ریزی کلاسیک و تشنگان انتقام هستند که با ظرافت خاصی سراغ این سلاح کلاسیک و سرد می‌روند و آن را برمی‌گزینند. البته که قهرمانانی که از این سلاح استفاده می‌کنند نه فقط روی زمین بلکه در سرتاسر کهکشان‌ها پخش شده‌اند و از همین رو اینجا ما قصد داریم تا به ده قهرمان برتر شمشیرباز در دنیای کمیک اشاره کنیم؛ پس با ما همراه باشید...

 

10- شوالیه‌ی سیاه (Black Knight)

 شوالیه‌ی سیاه (Black Knight)

خب وقتی از شمشیربازی و شمشیرکشی صحبت میشه طبیعیه که انتظار دیدن دین ویتمن یا همون بلک نایت خودمون رو داشته باشیم. عموی او با نام بلک نایت به فعالیت می‌پرداخت و یک خبیث بود، اما حقیقت این بود که مدت‌ها قبل از عمویش، جدشان یعنی "سِر پرسی" از اسکاندیا که در دوره‌ی پادشاهی شاه آرتور زندگی می‌کرد، از این لقب در راستای فعالیت‌های قهرمانانه استفاده می‌کرد. به همین سبب خود دین که یک دانشمند بود تصمیم گرفت دوباره نام شوالیه‌ی سیاه را بعنوان یک قهرمان زنده کند. مهارت او اما در شمشیرزنی به قدری عالی است که او توانسته کاپیتان آمریکا و تور را نیز در این زمینه شکست دهد! او حتی در دهه۶۰ و یکبار هم در دهه‌ی ۹۰ میلادی در نبود کاپیتان آمریکا رهبری گروه انتقام‌جویان رو هم در دست داشته و خلاصه وقتی شمشیر دستش میگیره اصلا نباید باهاش شوخی کرد، حتی اگر کپ یا تور باشید!!! من که به شخصه خیلی لحظه‌شماری می‌کنم برای اینکه ببینم وقتی جان اسنوها رو می‌ریزیم تو بلک‌نایت‌ها چه معجون هیجان‌انگیزی قراره ساخته بشه...

 

9- ددپول (Deadpool)

ددپول (Deadpool)

ددپول کلا شخصیت عجیب و باحالی دارد؛ او نه تنها قهرمان وراجی محسوب می‌شود، بلکه در استفاده از هرگونه سلاح مدرنی استاد است. علاوه بر این‌ها او در استفاده از مشهورترین سلاح کلاسیک، یعنی شمشیر نیز حسابی ید طولایی دارد. البته زمانی عملکرد او به اوج خود می‌رسد که او یک جفت شمشیر داشته باشد و اونجاست که حسابی به سیم آخر می‌زند.

البته لازم به ذکر است که او در شرایط خاصی از این جفت رفیق‌‌های برّنده‌اش استفاده می‌کند؛ او درست مثل ایندیانا جونز، زمانی از شمشیرهایش استفاده می‌کند که قصد داشته باشد در عین ضربه زدن به حریفش، حرکات نمایشی‌ و مهارتش را به رخ او بکشد. بالاخره داریم درمورد شخصیتی صحبت می‌کنیم که خیلی به خودنمایی اهمیت می‌دهد! او هنگام استفاده از شمشیرهایش حسابی به حریفش نزدیک می‌شود و او را در نبرد تن‌به‌تن گیج می‌کند و در مجموع سبب می‌شود که حریفانش هنگامی که او دو شمشیرش را در دستانش دارد شانس کمی را در مواجهه‌ی با او داشته باشند.

 

8- لیدی سیف (Lady Sif)

لیدی سیف (Lady Sif)

لیدی سیف یکی از شناخته‌شده‌ترین و قدرتمندترین شخصیت‌های آزگاردی‌ای است که در کنار تور به فعالیت می‌پردازد. علاوه‌بر این، او یکی از شخصیت‌های پیشکسوت و قدیمی مارول است که برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ پا به عرصه‌ی کمیک‌بوک نهاد و از آن به بعد به یکی از شخصیت‌های کلیدی در زندگی و کمیک‌های تور بدل شد. او که خواهر هایمدال است و از فرزندان نسل دوم خدایان آزگارد محسوب می‌شود، مهارت خارق‌العاده‌ای در استفاده از شمشیر دارد و برخلاف دنیای سینمایی مارول که ما او را چندان قدرتمند ندیدیم، در کمیک‌ها او وقتی شمشیر دست می‌گیرد، تور قوت قلب پیدا می‌کند چرا که تحت کاور کردن لیدی سیف همیشه از گزندها به دور خواهد بود. در ضمن شمشیر لیدی سیف بسیار ویژه است و توسط اودین به او اعطا شده که می‌تواند به وسیله‌ی آن بین دنیاهای مختلف تله‌پورت کند. همچنین او با تور رابطه‌ی عاشقانه هم داشته و خلاصه زوج خوف‌ناکی رو باهاش تشکیل داده؛ یکی خدای صاعقه و دیگری متخصص استفاده از شمشیر.

 

7- شمشیر باز (Swordsman)

 شمشیر باز (Swordman)

ژاکوس دوکین ملقب به شمشیرباز در دنیای ۶۱۶ مارول بعنوان آن دسته از قهرمانانی شناخته می‌شود که راه خود را از تاریکی آغاز و سپس با خودشناسی به روشنایی گرویدند(برای آشنایی با برترین قهرمانانی که ابتدا خبیث بوده‌اند بروید اینجا). او که ابتدا در دنیای جرم و جنایت فعالیت می‌کرد در نهایت به رستگاری گروید و بدل شدن به یک قهرمان و حتی عضویت در گروه انتقام‌جویان درآمد. او ابتدا به سرقت از سیرک‌ها می‌پرداخت و بعدها حتی به باندهای بزرگتر خلافکاری نیز پیوست. اما در نهایت روح پاک او توانست افسار نفسش را در دست بگیرد و به سمت نور و روشنایی گرایش پیدا کند تا جایی که او در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ به عضویت انتقام‌جویان در آمد و به شخصیت قابل احترامی بدل شد. همان‌طور که قبلا در این مقاله هم اشاره شد، او کسی بود که با آموزش دادن کلینت بارتون نقشی اساسی را در تبدیل شدن او به هاک‌آی ایفا نمود؛ خب طبیعتا وقتی شاگرد، قهرمانی با خصوصیات منحصربه‌فرد و توانایی‌های تیراندازی و شمشیرزنی هاک‌آی باشد دیگه خودتون حساب استادش رو بکنید! به قول معروف شاگرد رو ببین، استاد رو ببر!!

اما او علاوه‌بر مهارت‌های بی‌بدیلی که در شمشیرزنی و تیراندازی دارد، دارای یک شمشیر منحصربه‌فرد هم هست که همان‌طور که اینجا بهش اشاره شد مددرسان او در دوئل‌ها نیز می‌باشد.

 

6- گامورا (Gamora)

گامورا (Gamora)

تصور گامورا بدون شمشیرها و تیغه‌های برنده‌اش تقریبا غیرممکن است. او با شمشیرهایش به حریف خوف‌ناک و مرگباری بدل می‌شود. مهارت‌های بی‌حدوحصر او در زمینه‌ی استفاده از شمشیرها یک علت و انگیزه‌ی اساسی دارد؛ خب به هر حال چون او به صورت بیولوژیکی فرزند تانوس محسوب نمی‌شود، طبیعتا آن حد از قدرت وراثتی و تانوس‌واری که مثل دیگر فرزندان تایتان دیوانه انتظارش را می‌رود که داشته باشد را ندارد؛ اما باتوجه به این که او در سپاه تانوس و در کنار آن‌ها با دشمنان قدرتمند آن‌ها می‌جنگید باید به دنبال راهی برای بقا می‌گشت و او این مهم را در یادگیری فنون شمشیرزنی یافت. او به حدی در شمشیرزنی پیشرفت کرد که باوجود عدم وراثت از تانوس، خیلی از موقعیت‌ها به داد تانوس و فرزندانش هم رسیده و وقتی شمشیر دست می‌گیرد، لرزه به تن هر دشمنی می‌اندازد.

البته که این میزان از اتکا نه فقط مختص سپاهیان تانوس بلکه برای گروه نگهبانان کهکشان نیز صادق است و او را به عضو حیاتی این گروه بدل نموده است. همچنین او به شمشیر خود که Godslayer نام دارد بسیار متکی است و وقتی آن‌را در دست می‌گیرد، چه برای دوست یا چه بدای دشمن حسابی ترسناک می‌شود.

 

5- جنگ سالار (Warlord)

جنگ سالار (Warlord)

تراویس مورگان خلبان نیروی هوایی ارتش آمریکا بود که هیچ آشنایی‌ای با شمشیر و سلاح‌های کلاسیک نداشت و سر و کارش طبیعتا با گلوله و فشنگ بود. در جنگ ویتنام و زمانی که بر فراز آسمان‌ها در حال پرواز بود، ناگهان هواپیمایش سقوط کرده و سپس خود را در دنیای بدوی "اسکارتاریس" یافت. او که در این سرزمین عرفانی بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای گرفتار شده بود، خیلی تام‌هنکس‌وار (در فیلم دور افتاده) برای بقای خود جنگید. خب اول از همه او به پوششی نیاز داشت تا بتواند بعنوان لباس از آن‌ها استفاده کند و همچنین پس از اتمام مهمات تسلیحاتی‌اش به ابزاری برای دفاع از خود در این سرزمین ناشناس و دورافتاده نیاز داشت و این دلیلی بود برای اینکه او به سمت استفاده از شمشیر و نیزه برود. او تلاش‌هایی هم برای بازگشت به دنیای خود انجام داد ولی بعد از اینکه فهمید دیگه امیدی به این کار نیست تصمیم گرفت با زندگی جدیدش روبرو شود و کنار بیاید و اتفاقا با یک دختر جادوپیشه هم ازدواج کرد و پس از آن به تدریج در استفاده از شمشیر هم به درجه‌ی بالایی از مهارت رسید.

او همچنین دارای کمیکی اختصاصی هم بود که همان‌طور که اینجا هم اشاره کردیم، جزو برترین آثار کمیکی فانتزی‌محور محسوب می‌شود کهالبته او نتوانست این روند را ادامه بدهد و اکنون تقریبا حضور چندانی در کمیک‌های دی‌سی ندارد.

 

4- زن شگفت انگیز (Wonder Woman)

زن شگفت انگیز

قبل از سری New52  دایانا به هیچ سلاحی اتکا و اطمینان کافی را نداشت و تنها ابزار تهاجمی و سلاح‌های او همان دست‌بندهای طلائی و تجهیزات کلاسیکش بودند. او با همین ابزارآلات خود را به شخصیتی رعب‌آور برای دشمنان خود بدل کرده بود و با استقامت بالایی که داشت تقریبا از پس همه دشمنانش بر می‌آمد.

اما با این حال در دوران سری New52 دایانا نگرش نظامی‌گرایانه‌ای نسبت به ابرقهرمان بودن پیدا کرد و به این ترتیب شمشیر و سپر برنزی نیز به بخش جدایی‌ناپذیری از کاستومش تبدیل شد. از آن زمان تا به امروز او بارها از این سلاح برای کشتن و شکست دادن دشمنانش استفاده کرده و واقعا به شمشیرزن قهاری بدل شده است.

 

3- بلید (Blade)

بلید

بلید یکی از شخصیت‌های محبوب و جذاب مارول است که اخیرا مشخص شد که او را با نقش‌آفرینی ماهرشالا علی در دنیای سینمایی مارول خواهیم دید. او یک شمشیرزن قهار در دنیای کمیک است؛ فردی که با شمشیرهایی از جنس نقره به جان خون‌آشام‌ها و نوچه‌های دراکولا و خود دراکولا می‌افتد و پایین رفتن آب خوش رو از گلوی اونها حرام کرده! او پس از کشته‌شدن مادرش، با خودش عهد کرد تا جایی که توان دارد انتقام مادرش را بگیرد و از زمین در برابر خون‌آشام‌ها حفاظت کند.

اکنون قریب به ۵دهه است که بلید در حال دست‌وپنجه‌نرم‌کردن و کشمکش با خون‌آشامانی‌ست که در تکاپوی مکیدن خون مردم هستند. اما نکته‌ این است که او با استادی هر چه تمام‌تر با هر تیغی که دم دستش باشد آن‌ها را از دَمَش می‌گذراند؛ خواه یک شمشیر برنده باشد خواه یک کاتانا(شمشیر مخصوص سامورایی‌ها) و خواه هر تیغه‌ی دیگری. در مجموع او کابوس خون‌آشام‌هاست.

 

2- ماجیک (Magik)

ماجیک

ایلیانا رسپوتینا با نام مستعار ماجیک، خواهر کلاسوس است. کریس کلرمانت بود که پس از مدتی به او اسم و شخصیت داد و باعث شد تا از شخصیت‌های فرعی کمیک‌های مردان ایکس شود. او در شماره ۱۶۰ از کمیک Uncanny X-Men برای مدتی در برزخ دیوها موسوم به Limbo گرفتار شد و لحظات ماندگار و حماسی‌ای را پدید آورد. همین دورانی که در برزخ گرفتار شده بود باعث شده بود تا قدرت‌های جادویی به دست بیاورد و یک جورهایی به یک ساحره بدل شود(او توانایی تله‌پورت نیز داشت). او سپس عضو گروه New Mutants شد و دیدیم که روح لطیفش دارد کم‌کم تغییر می‌کند. پس از وقایع رویداد Inferno او به وضعیت سابق خود برگشت و دوباره یک دختر نوجوان شد که البته با کمال تاسف بعدا به ویروس Legacy دچار شد و به طرز غم‌انگیزی جان داد. در کل او کسی نبود که بعنوان یک شمشیرزن شناخته شود، ولی حضور او در برزخ هیولاها کافی بود تا او علاوه بر سِحر، خیلی چیزهای دیگر هم بیاموزد که یکی از آن مهارت‌هایی که او تا حد استادی در اون دوران کسب کرد همین مهارت بالای شمیرزنی بود که او را قادر می‌ساخت علاوه‌بر قدرت‌های جادویی‌اش اینبار طعم تلخ مبارزه‌ی فیزیکی را هم بر کام دشمنانش بنشاند.

 

1- کاتانا (Katana)

کاتانا

کاتانا با نام اصلیِ "تاتسو یاماشیرو"، مهارت بسیار زیادی در مبارزات تن‌به‌تن و شمشیرزنی دارد. او از کودکی آموزش‌های سختی را توسط سامورایی تاداشی و ذیل گروه اونا-بوگیشا پشت سر گذاشت و حسابی ذبده شده بود. او یک سامورایی درجه‌ی یک است که به وسیله شمشیر معنوی و عجیب خود موسوم به گیرنده‌ی روح (Soultaker)با انواع و اقسام شیاطین مبارزه می‌کند. این شمشیر اسرارآمیز حاوی روح تمامی افرادی است که توسط آن کشته شده‌اند و کاتانا قادر است با آن‌ها ارتباط برقرار کند. انگیزه‌های مبارزه‌ی او با جرم و جنایت ریشه‌ای شخصی دارند؛ ماجرا از این قرار است که وقتی او همسرش را توسط گروه یاکوزا(مافیا و خلافکاران قدرتمند و معروف ژاپنی) کشته شد، به آمریکا مهاجرت کرد و در آن‌جا بدل به یک مامور خود خوانده(وجلنتی) به نام کاتانا(اسم شمشیر مخصوص سامورایی‌ها) تبدیل شد. او که همیشه افراد مجرمی که امیدی به رستگاریشان ندارد را می‌کشد، در گروه‌های قهرمانی مختلفی همچون آوت‌سایدرز، پرندگان شکاری، جوخه‌ی خودکشی و اخیرا هم لیگ عدالت آمریکا عضو بوده است. در مجموع نمی‌توان در سرتاسر دنیای کمیک، شخصیتی را به لحاظ هنرهای شمشیرزنی رو دست کاتانا پیدا کرد و در کل بهتره وقتی شمشیر دستش گرفته اصلا دم‌پرش آفتابی نشین😉

 

خب اینا خفن‌ترین شمشیرزنهای کمیک بودن، شما چه گزینه‌هایی رو مد نظرتون دارین؟ با ما در میون بذارین...

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب‌ سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 وسیله و ابزار نیرومند در کمیک های مارول که منشا جادویی دارند!

معرفی 20 سلاح قدرتمند انتقام جویان (THE AVENGERS)

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

رتبه بندی قوی ترین اهالی ازگارد در دنیای کمیک بوک

20 عضو برتر گروه محافظان کهکشان

معرفی 20 عضو برتر گروه "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

معرفی 20 شخصیت جادویی – عرفانی – ماورا الطبیعه در کامیک بوک های مارول!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain-spidey
#1 Captain-spidey 1399-01-29 11:13
دستتون درد نکنه اقای هنجنی مقاله خیلی روان و زیبا و مفید بود
واقعا فکر نمیکردم شمشیربازی مجیک انقدر خوب باشه
نقل قول کردن
Frank castle
#2 Frank castle 1399-01-29 12:24
سلام ممنون بخاطر مقالتون



موردی که من فکر میکردم داخلش باشه رأس الغول و لیدی شیوا بودن برام جالب بود این دو نفر نبودن.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1399-01-29 13:04
به نقل از Frank castle:



موردی که من فکر میکردم داخلش باشه رأس الغول و لیدی شیوا بودن برام جالب بود این دو نفر نبودن.

شخصیت های خبیث تو مقاله نیستن
نقل قول کردن
naymor
#4 naymor 1399-01-29 13:20
ممنون اقای هنجنی
واقعا مقاله جالبی بود و ترجمه ‌هم خیلی روون و باحال بود

فقط اونجا که گفتین جان اسنوها رو بریزن تو بلک نایتها :lol:

در کل مقاله جالبی بود فقط به نظرم عنوان مقاله باید میبود برترین قهرمانان شمشیرزن کمیک چون خبیثها نبودن تو مقاله
نقل قول کردن
m.y.m.d
#5 m.y.m.d 1399-01-29 13:49
سلام مقاله خوبی بود
یه سوال برام پیش اومد "بلید" میتونست خون آشام ها رو بکشه؟ خون آشام ها که نمی میرند!(مگر برن جلوی خورشید)
نقل قول کردن
moali
#6 moali 1399-01-29 14:43
به نقل از m.y.m.d:
سلام مقاله خوبی بود
یه سوال برام پیش اومد "بلید" میتونست خون آشام ها رو بکشه؟ خون آشام ها که نمی میرند!(مگر برن جلوی خورشید)

شمشیر از جنس نقره هم میتونه نابودشون کنه.
نقل قول کردن
m.y.m.d
#7 m.y.m.d 1399-01-29 15:04
به نقل از moali:
به نقل از m.y.m.d:
سلام مقاله خوبی بود
یه سوال برام پیش اومد "بلید" میتونست خون آشام ها رو بکشه؟ خون آشام ها که نمی میرند!(مگر برن جلوی خورشید)

شمشیر از جنس نقره هم میتونه نابودشون کنه.

مرسی نمیدونستم :-)
یه سوال دیگه این شمشیر میتونه موربیوس رو بکشه؟
نقل قول کردن
Frank castle
#8 Frank castle 1399-01-29 15:08
به نقل از mtm:
به نقل از Frank castle:



موردی که من فکر میکردم داخلش باشه رأس الغول و لیدی شیوا بودن برام جالب بود این دو نفر نبودن.

شخصیت های خبیث تو مقاله نیستن



سلام
اره من تنها به سر تیتر اکتفا کردم و حقیقتش مقدمه رو نخوندم .ببخشید.
پیروز باشید.
نقل قول کردن
MaryJaneWatson
#9 MaryJaneWatson 1399-01-31 22:37
من به مورد 1 یکم شک دارم، ازونجایی که کاتانا شخصیت شناخته شده ای نیست، البته نظر من اینه و اصلا قصد اینو ندارم که نظرمو تحمیل کنم ، ولی در کل بنظرم ددپول لایق رتبه بهتری توی مقاله بود و همینطور دایانا ، ازونجایی که دایانا اوریجین های زیادی داشته تقریبا هممون با اون اوریجین دایانا اشنایی داریم که از بچگی با شمشیرو سپر های لبه تیز بزرگ شده !! درمورد ددپول باید بگم که در کمیک های اولیش که اوریجین اصلیش رو به نمایش میذاشت دیدیم که ددپول تعالیم گسترده ای در شمشیرزنی دیده..
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید