10 رهبر بزرگ دنیای مارول

10 رهبر  برتر مارول

خب حالا می‌خوایم سری به رهبران دنیای مارول بزنیم، کسانی که با تصمیماتشون خیلی تغییرات مثبت و تعیین‌کننده‌ای گرفتند...

مقدمه: رهبر بودن همواره مسئولیت بزرگ و خطیری‌ست؛ مخصوصا در دنیایی مثل دنیای مارول که در صورت نبود رهبران مقتدر و دارای روح شجاع و قدرتمند خطرات بسیاری در مقیاس کهکشان دنیا را تهدید خواهد کرد. چه در دی‌سی کامیکس و چه در مارول کامیکس، رهبران زیادی درحال انجام وظیفه هستند، اما همواره تعدادی از آن‌ها اصطلاحا اصل جنس هستند. خصوصیت‌هایی که این رهبران را از سایر شخصیت‌ها و یا دیگر رهبران جدا می‌کند شامل ازخودگذشتگی، خرد و تجربه‌ی منحصربه‌فرد آن‌هاست. همین است که باعث می‌شود آن‌ها بتوانند در مواقع بحرانی خط بین پیروزی و شکست را ترسیم کنند؛ حالا خواه آن‌ها انتقام‌جویان را گرد هم آورند و خواه تعدادی از جهش‌یافتگان را. مهم این است که آن‌ها همیشه همه چیز را خوب مدیریت می‌کنند. ما در این مقاله سعی داریم تا با برترین رهبران دنیای کمیک‌های مارول که این ویژگی‌های مذکور را دارا هستند آشنا می‌شویم. پس با ما همراه باشید...

 

۱۰. نیک فیوری

نیک فیوری همواره از شخصیت‌ها و رهبران مهم دنیای کمیک بوده، او رهبر تعداد زیادی از متاانسان‌ها، ماموران ویژه و ماشین‌های بسیاری‌ست؛ این انسان یک‌چشم و دوست‌داشتنی بارها و بارها توانسته سیاره زمین را نجات دهد. او به قهرمانان بسیار زیادی(و حتی بعضا ویلن‌ها!) کمک کرده ولی در مجموع دلسوزی او برای ساکنین فلک‌زده‌ی کره‌ی زمین همواره به چشم می‌آید؛ او سازمان شیلد را اداره می‌کند و همواره در برابر تهدیدات داخلی و خارجی زیادی مقاومت می‌کند. او بارها سیاره را نجات داده است. خط داستانی او در کمیک تحسین‌شده‌ی "گناه اصلی" هم گواهی بر این مدعاست.

 

۹. دکتر استرنج

دکتر استرنج

استیون استرنج یا همون دکتر استرنج خودمون هم تقریبا شرایطی مثل نیک فیوری رو داره، با این تفاوت که او استاد هنرهای جادویی و عرفانی‌ست و همواره از کره زمین و حتی بعضا از کهکشان در برابر خطرات بین‌بعدی و فرا بعدی حفاظت می‌کند. استرنج در انجام این کار استاد است و نشان‌ می‌دهد بی‌خود نیست که او قبل از تولدش نامش به‌عنوان جادوگر اعظم در سنگ بی‌نهایت حک شده بود. او در طی رهبری خود به خوبی توانسته با بیشتر ابرقهرمانان تعامل کند و به رهبری بپردازد و همچنین همان‌طور که می‌دانید او عضو گروه اوریجینال مدافعان هم بوده و ید طولایی در زمینه حضور و رهبری تیم‌های مختلف سوپرهیرویی دارد.

 

۸. کاپیتان مارول (کارول دنورز)

 کاپیتان مارول (کارول دنورز)

در یک مقطع، کارول دنورز در کمیک Mighty Avengers 2007 به لطف تلاش‌های مستمر تونی استارک به جایگاهی رسید و طوری مشهور شد که توانست به مقام رهبری گروه انتقام‌جویان نائل شود‌. او که سابقا عضوی از ناوگان هوایی ارتش آمریکا بود طبیعتا این منسب برایش غیرقابل تصور و سخت نبود و توانست خیلی خوب از پسش برآید و به انتخاب واجد شرایطی بدل شود.

اما او چگونه توانست اعتماد همه را جلب کرده و برای این سمت برگزیده شود؟ خب ماجرا از این قرار بود که ترکیب ناپایداری از ابرقهرمانان شامل سنتری، آرس، بلک ویدو، واسپ، مرد آهنی و واندرمن دور هم جمع شده بودند و در معرض دید آن‌ها کارول توانست اولترونِ تازه احیاشده را در تمرین خود شکست دهد! این اتفاق در معرض دید همگان باعث شد تا او مشروعیت و مقبولیت لازم برای در دست‌گیری سکان گروه انتقام‌جویان را پیدا کند و حتی بعدا دست به کارهای بزرگتری هم بزند.

 

۷. اودین

 اودین

این‌که شما پادشاه قلمرویی مثل آزگارد باشی به این معنا نیست که همه چیز گل و بلبل است؛ بلکه نشان‌گر سرشلوغی‌ها و مَشغله‌ها و دردسرهای فراوانی است. همه‌ی این دردسرها زمانی دوچندان می‌شود که شما یک جفت پسرِ نساز داشته باشید که دائما به تیپِ هم می‌زنند! این‌ها شرایط پیچیده‌ای هستند که اودین بعنوان پادشاه آزگارد با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند و او مجبور است علاوه بر دفع خطرات مختلف از قلمرویی اساطیری همچون آزگارد، به مدیریت روابط بین لوکی و تور هم بپردازد. خب فقط یک خدا مثل اودین است که از پس همه‌ی این اعمال صعب بر می‌آید. او فقط سه‌شنبه‌ها وقت دارد تا یک نفسی چاق بکند!

خوشبختانه اودین عقل و تجربه‌ی لازم برای اداره‌ی این مسائل را دارد و همچنین او به خوبی آگاه است که تمایلات گاها بی‌رحمانه و مغرورانه‌ی تور منجر به شرایط نامساعد و دردسرهای ناگواری می‌شود و از همین رو همواره او را به خضوع و فروتنی دعوت می‌کند و می‌توان ماجرای قراردادن طلسم روی پتک را هم نوعی عامل بازدارنده و کنترل‌کننده برای تور دانست. خلاصه بدون اودین، تور نصف این چیزی که الان بود هم نمی‌شد!!!

 

۶. بلک بولت

 بلک بولت

بلک بولت، رهبر ناانسان‌ها، فردی‌ بود که هیچگاه علاقه‌ای به این که رهبر باشد نداشت و همین اجتناب است که معمولا نشان‌دهنده‌ی خصوصیت یک رهبر تمام‌عیار و دلسوز است! چرا که نشان می‌دهد فرد مذکور هرگز شهوت قدرت‌طلبی و سوءاستفاده را در ذهنش نمی‌پروراند. بلک بولت دقیقا یکی از همین شخصیت‌ها در دنیای مارول است. او در سن ۲۰سالگی خود با وجود بی‌میلی‌اش، نهایتا مجبور شد تا رخت رهبری ناانسان‌ها را به‌تن کند. از سختی دوران پادشاهی او همین بس که او از داخل و خارج درگیر جنگ و دفع توطئه‌ها بود؛ از طرفی انسان‌ها مدام در تلاش برای کشف و مبارزه و از بین بردن ناانسان‌ها بودند و از طرف دیگر، برادرش ماکسیموس همواره آماده‌ی غصب پادشاهی از برادرش بود و در این زمینه شورش‌های زیادی را هم به انجام رساند. مجموعه‌ی این تهدیدات بلک بولت را حتی نیرومندتر کرد و او توانست ناانسان‌ها را به نوعی ابزار جناحی بدل کرده و حتی بتواند در مقابل تهدیدات کیهانی بایستد و بر آن‌ها غلبه کند.

 

۵. پلنگ سیاه

 پلنگ سیاه

درست مانند بلک بولت، تی‌چالا هم دارای چالش‌های زیادی پیرامون پادشاهی خود بود و بر این امر واقف بود. او از پتانسیل‌های بی‌نهایت ویبرانیوم آگاه بود و درجریان این هم بود که اگر این فلز و منابع آن به دست افراد نااهل بیفتد حتی می‌تواند نژاد بشر را در معرض خطر جدی قرار دهد، از این رو مانند نیاکانش، واکاندا را اصطلاحا مهر و موم و قرنطینه کرد تا تعاملات بین‌المللی و آشکار کردن پتانسیل‌های ناشی از ویبرانیوم، خطری برای بشریت ایجاد نکند.

فراتر از این‌ها این که او بارها حتی روی جان خود هم قمار کرده! اگر یادتان باشد او در جریان کمیک شاهکار "جنگ‌های پنهان" او با خداوندگار دووم سرشاخ شد و سعی کرد تا به‌وسیله‌ی دستکش بی‌نهایت دووم را سرگرم کرده و وقت بخرد(تقریبا یک ایستر اگ زیرمتنی هم از این ماجرا در فیلم اندگیم داشتیم، جایی که پلنگ سیاه دستکش را در دست گرفته و در یک خیزش عظیم و در ابعاد کهکشان نقش خود را ایفا می‌کند...)

بدون تردید تی‌چالا یک رهبر قابل است به طوری که چه در واکاندا و چه در خارج از آن به او پادشاه می‌گویند.

 

۴. کاپیتان آمریکا (استیو راجرز)

کاپیتان آمریکا (استیو راجرز)

مگر می‌شود که حرف از لیدر بودن به میان بیاید و استیو راجرز اون بالابالاها نباشد؟! او رهبری بی‌بدیل است که از مشت زدن به نااهلان گرفته تا لت‌وپار کردن ابرخبیثی مثل تانوس را در کارنامه‌ی خود دارد. او در طول سال‌های فعالیت خود بارها و بارها ثابت کرده که توانایی رهبری تو خونشه! شجاعت و تدبیر از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک رهبر مقتدر است که هر دوی آن‌ها به وفور در استیو و تصمیماتش عیان است. او بارها ثابت کرده که عقل و اراده‌ی مثال‌زدنی‌ای در جریان برخورد با تهدیدات دارد و اگر زمانش برسد حتی خود را برای همه فدا هم خواهد کرد. او همواره شیمی‌ دیدنی‌ای هم با تونی داشته و در اکثر آثار MCU هم به‌همراه او در پوستر‌ها بولد می‌شود. اما کاریزمای رهبری او به حدی است که حتی زمانی که توسط هایدرا کنترل می‌شود و به شخصیت شروری بدل می‌شود در عین اینکه این یک اتفاق فاجعه‌آمیز است، اما نمی‌توان در قالب یک شخصیت شرور هم مجذوب کاریزمای رهبری او نشد.

 

۳. مرد آهنی

خب وقتی صحبت از توتی استارک می‌شود ممکن است او را بعنوان یک مرد میلیاردر دارای تمایلات کم عمق و خودمخرب تصور کنید(بیایید صادق باشیم، او ابتدا این‌طور بود، زمانی که در کمیک‌ها به الکل روی اورد و...) اما MCU یک‌بار برای همیشه ثابت کرد که توتی کسی‌است که با زره یا بدون زره برای مردم و هم‌تیمی‌هایش مایه می‌گذارد. در حقیقت اکثر ایده‌های گروه هم متعلق به او بود. نگرانی او برای تهاجمات خارجی به زمین و امنیت مردم انکار ناپذیر است. فداکاری نهایی او در اندگیم او را به به‌یادماندنی‌ترین و بهترین عضو انتقام‌جویان(البته در کنار استیو) تبدیل کرد و سبب شد تا همگی او را با رستگاری و فداکاری نهایی‌اش به یاد بیاوریم.

 

۲. رید ریچاردز

 رید ریچاردز

وقتی صحبت از خرد و شعور است، هیچ قهرمانی نمی‌تواند با رید ریچاردز برابری کند و همان‌طور هم که اینجا اشاره شد او بی‌شک باهوش‌ترین و نابغه‌ترین شخصیت دنیای مارول است. او بعنوان رهبر گروه جهارشگفت‌انگیز مسئولیت نابودی چندین خطر کیهانی که زمین را تهدید می‌کرد را بر عهده داشت. با این حال دلسوزی او از هم‌نوعانش بسیار فراتر است. به هر جهت این که شما درک کنید که حضور یک هیولایی مثل گالاکتوس هم برای حفظ تعادل عالم ضروری‌ست، نشان‌دهنده‌ی چیزی جز خرد بالا و مصلحت‌اندیشی شما نیست. از این رو در مسائلی که به تصمیم‌گیری در خصوص آینده‌ی بشریت مربوط است، هیچ‌کس به اندازه‌ی رید ریچاردز برای این کار مناسب نیست. البته به جز فرزندانش که در هوش از او پیشی گرفته‌اند. البته هنگامی که صحبت از شجاعت می‌شود، او باز هم در صدر قرار می‌گیرد، ارجاعتان می‌دهم باز به کمیک حماسی جنگ‌های پنهان که او توانست پس از شکست‌دادن دکتر دووم اقدام به ترمیم و بازخلقی کهکشان کند.

 

۱. پروفسور ایکس

 پروفسور ایکس

پروفسور ایکس (چارلز اگزاویر) علاوه بر این‌که بهترین رهبر مردان ایکس تا به امروز است،  جزو بهترین معلم‌ها در جهان مارول و همچنین دارای یکی از بهترین مدارس قهرمانی در دنیای کمیک‌های مارول هم هست. او فردی است که می‌توان گفت بدون رهبری مثال‌زدنی او انسان‌ها و جهش‌یافته‌ها وارد چنان جنگی می‌شدند که بی‌شک منجر به انقراض یک طرف درگیری می‌انجامید. او با داشتن قدرتمندترین مغز در بین جهش‌یافته‌ها اما باز با این‌حال برای خود محدودیت قابل احترامی قائل است.

اگرچه که او گاهی در زمان قرارگیری در خطرات و تهدیدات اساسی به زور و روش‌های نظامی متوسل می‌شود اما او همواره خواهان ایجاد صلح و جامعه‌ای صلح‌آمیز است. به‌شخصه، خودم برای پروفسور ایکس احترام زیادی قائل هستم چرا که اگر امثال مردآهنی و کاپیتان آمریکا یا بتمن و سوپرمن و... به عنوان ابرقهرمانانی که ناجی بشریت هستند شناخته می‌شوند و مردم برایشان کف و هورا می‌کشند، پروفسور ایکس بعنوان یک جهش‌یافته دائما در معرض تحقیر و فراتر از آن میل به‌نابودی توسط انسان‌هایی قرار دارد که برای ابرقهرمانان کف و سوت می‌زنند. پس شرایط طوری ایجاب می‌کند که ما شاید خروج مگنتو علیه انسان‌ها را بیشتر بپذیریم تا واکنش پروفسور ایکس را. این‌جاست که اوج تدبیر و مصلحت‌اندیشی در اعمال او دیده می‌شود و حتی با مگنتو هم نزاع می‌کند تا هیچ خسارت جانی‌ای تا جایی که ممکن است گرییان هیچ کدام از انسان‌ها و جهش‌یافته‌ها را نگیرد. بر این اساس او بیش از هر رهبر دیگری در جهان مارول لایق این جایگاه است.

 

این بود برترین لیدرها و رهبران دنیای مارول، نظر شما چیست؟ جای چه شخصیت‌هایی خالی‌ست؟

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب‌سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 نابغه جهان مارول (TOP 20 MARVEL GENIUS)

معرفی پلنگ سیاه

کمیک های برتر پلنگ سیاه

10 مدرسه برتر ابرقهرمانی در دنیای کمیک

5 قهرماني که سابقه تدریس در مدارس دارند

20 حقیقتی که باید درباره کمیک بوک های X-MEN بدانید

100 شخصیت برتر مارول : پروفسور ایکس

100 شخصیت برتر مارول : رید ریچاردز

شماره اول کمیک چهار شگفت انگیز !

5 دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای جهان کمیک

دشمنان چهار شگفت انگیز

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain-spidey
#1 Captain-spidey 1398-12-04 10:34
مرسی اقای هنجنی ترجمتون خیلی روان بود
نقل قول کردن
MP Spidey
#2 MP Spidey 1398-12-04 11:57
الحق که شخصیت پروفسور ایکس چقدر شایسته رتبه اول بود و چقدر هنرمندانه توی فیلم Dark Phoenix گند زدن به شخصیتش.
ممنون از آقای رضایی هنجئی که حالا رو به ترجمه مقاله های کمیک بوکی آوردن. :-) :-)
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1398-12-04 17:01
مقاله ای خوبی بود.
بنظرم نمیشه تفاوتی برای رهبری استیو راجرز و تونی استارک قائل شد.
نقل قول کردن
Iron_AH
#4 Iron_AH 1398-12-06 14:05
واقعا دم مارول گرم که تونست به این خوبی این بعد از شخصیت تونی استارک رو هم به ما نشون بده ...
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1398-12-06 14:32
با کمال تأسف باخبر شدیم یکی از نزدیکان نویسنده خوب و عزیز سایت spidey.ir آقای محمدعلی رضائی‌هنجنی دار فانی را وداع گفتند. لازم میدونم این مصیبت را به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض نمایم و از خداوند متعال برای متوفی طلب مغفرت و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نمایم...
نقل قول کردن
yrnr spidey
#6 yrnr spidey 1398-12-06 14:36
سلام دم شما گرم بابت مقاله،ترجمه خیلی خوب بود بطوریکه انگار مقاله از اول فارسی بوده.
خب از ویژگی های یک رهبر خوب این نیست که وقتی همه چیز گل و بلبه بتونه گروه رو هدایت کنه بلکه وقتی که اوضاع بی ریخته و نامیدی رخنه کرده بتونه اعضای تیمش رو دور هم جمع کنه و هماهنگی ایجاد کنه که واقعا همه ی این شخصیت ها به ویژه سه چهار رتبه اول همچین ویژگی هایی دارند.
در مورد کاپتان امریکا و ایرون من،با نظر ۳# موافقم و تفاوت خاصی نمیشه قائل شد و قبل از خوندن مقاله کپ رو جلوتر از ایرون من میدونستم.
نقل قول کردن
yrnr spidey
#7 yrnr spidey 1398-12-06 14:40
به نقل از mtm:
با کمال تأسف باخبر شدیم یکی از نزدیکان نویسنده خوب و عزیز سایت spidey.ir آقای محمدعلی رضائی‌هنجنی دار فانی را وداع گفتند. لازم میدونم این مصیبت را به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض نمایم و از خداوند متعال برای متوفی طلب مغفرت و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نمایم...

چه خبر ناگواری .واقعا متاسفم و تسلیت عرض می کنم.
نقل قول کردن
moali
#8 moali 1398-12-06 15:21
#5،۶#
انا لله و انا الیه راجعون

خیلی ممنونم از لطف و یاد شما، واقعا در این شرایط هیچ چیزی مثل به‌یادبودن نمیتونه قلب هیچ بازمانده‌ای رو تسکین بده...
خیلی از شما ممنونم و این خیلی خیلی برام با ارزشه؛ امیدوارم خدا عزیزانتوتو براتون حفظ کنه و هیچگاه ذاغدار نشوید، و همچنین امیدوارم خداوند رفتگانتون رو قرین رحمت خودش بکنه
و سایتون بالاسر خانواده محترمتون باشه.

بازم ممنونم
نقل قول کردن
Spider-Fan
#9 Spider-Fan 1398-12-06 18:18
#8:
تسلیت عرض می‌کنم جناب رضایی. ما رو در غم‌تون شریک بدونید.
روح عزیزِ از دست رفته‌تون شاد...
...May your loved one's memory be eternal
نقل قول کردن
moali
#10 moali 1398-12-06 22:29
به نقل از Spider-Fan:
#8:
تسلیت عرض می‌کنم جناب رضایی. ما رو در غم‌تون شریک بدونید.
روح عزیزِ از دست رفته‌تون شاد...
...May your loved one's memory be eternal


جناب حیدری عزیز، مچکرم از لطف شما، امیدوارم خدا رفتگان شما رو قرین رحمت کنه و سایه‌ عزیزان رو به سرتون حفظ کنه‌
نقل قول کردن
king_navid
#11 king_navid 1399-01-20 12:18
ببخشید دارمنظرم ورک میگم:

این مقاله واقعا اشتباه چون کاپتان باید تو رتبه دوم میبود
چرا؟چون هم تجبربش از تونی بیشتره وهم از رید ریچاردز رهبر بهتریه
همون طور که میدونید اونجرز مثل یه بمب ساعتی میمونه و هر لحظه ممکنه که از هم بپاشه و فقط کاپتان میتونه اعضای این گروه روکنار هم نگه داره.کاپتان رهبر گروه محاجمین هم بوده و در کمیک امپراطوری مخفی کل دنیای مارول بیچاره کرد!کی میتونست با یه گروه هایدرا هم شیلد هم اونجرز هو مدافعان و...
رواونجوری زمین گیر کنه .
شما رید ریچاردز رو تو رتبه دوم گذاشتی ولی چهار شگفت انگیز یه گروهی که مثل خانوادست و رهبریش نسبت به گروه ها راحت تره
بنظرم مقاله درست وکاملی نبود.
نقل قول کردن
king_navid
#12 king_navid 1399-01-20 12:19
به نقل از king_navid:
ببخشید دارمنظرم ورک میگم:

این مقاله واقعا اشتباه چون کاپتان باید تو رتبه دوم میبود
چرا؟چون هم تجبربش از تونی بیشتره وهم از رید ریچاردز رهبر بهتریه
همون طور که میدونید اونجرز مثل یه بمب ساعتی میمونه و هر لحظه ممکنه که از هم بپاشه و فقط کاپتان میتونه اعضای این گروه روکنار هم نگه داره.کاپتان رهبر گروه محاجمین هم بوده و در کمیک امپراطوری مخفی کل دنیای مارول بیچاره کرد!کی میتونست با یه گروه هایدرا هم شیلد هم اونجرز هو مدافعان و...
رواونجوری زمین گیر کنه .
شما رید ریچاردز رو تو رتبه دوم گذاشتی ولی چهار شگفت انگیز یه گروهی که مثل خانوادست و رهبریش نسبت به گروه ها راحت تره
بنظرم مقاله درست وکاملی نبود.

ببخشید منم بهعنوان یه عضو باید نظرمومیگفتم ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45