10 کمیک برتر گودزیلا (Godzilla)

10 کمیک برتر گودزیلا (Godzilla)

این مقاله به مناسبت اکران فیلم "گودزیلا علیه کونگ: امپراطوری جدید" دوباره در صفحه نخست سایت قرار گرفته است.

مقدمه: «کایجو» (Kaijū) در زبان ژاپنی به معنی "حیوان وحشی عجیب" (Strange Beast) است و در عالم سینما به ژانری گفته میشود که در آن هیولاهای عظیم الجثه اغلب به شهرهای بزرگ و مهم حمله میکنند و با نیروهای ارتشی و نظامی یا دیگر هیولاها نبرد میکنند. شاید بتوان ادعا کرد مظهر کایجو در جهان «گودزیلا» (Godzilla) باشد که به یکی از نشانه های شناخته شده "فرهنگ عامه پسند" (pop culture) تبدیل شده است. اولین فیلم گودزیلا سال ۱۹۵۴ و به صورت سیاه و سفید ساخته شد و برآمده از ترس مردم ژاپن از حمله هسته ای بود. اما بعدا این هیولا به صورت یک ضد قهرمان به تصویر کشیده شد که گاهی اوقات با دیگران همکاری میکند تا با هیولاهای پلید مبارزه کند! در هر حال این شخصیت ماندگاری داشته و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است . در دنیای کمیک نیز باید گفت گودزیلا حضور چشمگیری داشته است و درست از همان سال 1954 در کشور ژاپن از رویش کمیک (یا بهتره بگیم مانگا) منتشر شده. در آمریکا هم اولین شرکت بزرگی که از روی گودزیلا کمیک بوک چاپ کرد، مارول بود (سال 1977). توصیه میکنیم این مقاله رو در این زمینه بخونید. اما بعد از مارول دیگر ناشرین کمیک بوکی هم به رایت این شخصیت دست پیدا کردند و کمیک هایی رو از رویش منتشر ساختند و به همین مناسبت در این مقاله به معرفی 10 داستان برتر کمیک بوکی گودزیلا میپردازیم.

 

10- GODZILLA: LEGENDS (IDW)

 GODZILLA: LEGENDS (IDW)

قراره از کمیک های گودزیلا که توسط شرکت IDW منتشر شده اند در این مقاله زیاد ببینید. این اولین اوناست! چندین نویسنده و طراح مختلف روی این مینی سریز 5 قسمتی کار کردند. در واقع Legends مجموعه ای است از داستان های تک قسمتی که به دیگر دشمنان گودزیلا میپردازه. نمیشه گفته داستان خارق العاده ای هستش چون داستان های مجموعه کیفیت های متفاوتی از هم دارند ولی در این لیست قرار میگیره چون به خوبی به شخصیت هایی میپردازه که قبلا کمتر بهشون پرداخته شده بود. به طور مثال میبینیم که چطور Anguirus با Destoroyah در میفته یا یک پسر جوان ارتباط ذهنی با Titanosaurus برقرار میکنه یا چطور گودزیلا با عنکبوتی عظیم به نام Kumonga مبارزه میکنه. در هر حال این سری ارزش چک کردن رو داره.

 

9- GODZILLA VS. CHARLES BARKLEY (DARK HORSE)

GODZILLA VS. CHARLES BARKLEY (DARK HORSE)

سال 1992 شرکت Nike یک آگهی تلویزیونی پخش کرد که در آن «چارلز بارکلی» (Charles Barkley) به عنوان بسکتبالیست معروف NBA در حالی که سایزش بزرگ شده بود در شهر توکیو با «گودزیلا» بسکتبال بازی میکرد!!! این آگهی خیلی معروف شد و یک سال بعد شرکت دارک هورس از رویش کمیک منتشر کرد! داستانش به جای توکیو در شهر کالیفرنیا جریان داشت و بارکلی با پادشاه هیولاها بازی کرد. این کمیک رو «مایک بارون» نوشت و طراحش هم «جف باتلر» بود و در آن بارکلی با پسر بچه ای ملاقات میکنه که بهش یک دلار جادویی نقره ای میده که باعث میشه بزرگ بشه و از کالیفرنیا علیه طغیان گودزیلا دفاع کنه. بعدشم گودزیلا رو به چالش بازی بسکتبال دعوت میکنه و ....! این کمیکی هستش که شاید برخی از هواداران گودزیلا را ناراحت کنه چون اعتقاد دارند بارکلی باید در سه ثانیه توسط آتش گودزیلا پودر بشه ولی در کل خیلی کمیک fun و باحالی هستش!

 

8- GODZILLA: GANGSTERS AND GOLIATHS (IDW)

 GODZILLA: GANGSTERS AND GOLIATHS (IDW)

باز هم کمیکی از IDW که سال 2011 چاپ شد . این احتمالا تنها نمونه از داستان گانگستری جنایی در ژانر کایجو هستش! داستان درباره یک کارآگاه اهل توکیو است که میخواد یک عملیات ضربتی را علیه رئیس یک باند یاکوزا انجام بده. ولی برایش پاپوش میدوزند و او را در جایی میندازند که کسی نتونه حتی جنازه ش رو پیدا کنه: جزیره هیولاها! قهرمان داستان باید در این جزیره جون سالم به در ببره و قسم میخوره انتقام بگیره و در عین حال از گودزیلا کمک میگیره برای نابودی تبهکاران و دارایی های آنان! (البته او خبر نداره که با این کار داره در واقع دردسر بیشتری درست میکنه). در مجموع داستان جالبی داره که درباره مردیه که به دنبال عدالت میگرده. با استفاده از گودزیلا در دل این خط داستانیِ آشنا، شاهد ماجرایی جذاب و متفاوت هستیم.

  

7- GODZILLA: KING OF THE MONSTERS (DARK HORSE)

GODZILLA: KING OF THE MONSTERS (DARK HORSE)

وقتی انتشارات "دارک هورس" در اواسط دهه 90 میلادی شروع به چاپ کمیک های جدید از گودزیلا کرد ، خبیث های جدیدی را شاهد بودیم مثل یک خفاش بزرگ به نام Bagorah و یا رُباتی بزرگ و عنکبوتی شکل به نام All-Terraintula. این سری فقط 16 شماره چاپ شد و مشخصه که یک سری عناصر احمقانه که در دهه 90 میلادی مرسوم بودند در این کمیک ها یافت میشدند ولی در کل سرگرم کننده بود و خطوط داستانی جالبی مثل سفرهای زمانی برای سرقت آثار تاریخی، دخالت های نظامی و شکارچیان فضایی و ... در آن به چشم میخورد.

 

6- GODZILLA: CATACLYSM (IDW)

GODZILLA: CATACLYSM (IDW)

داستان این یکی سالها پس از حملات کایجوها به زمین و اتفاقات ناگواری که افتاده رخ میده. هیولاها الان پنهان شده اند و انسان ها به دنبال بقا هستند. ادیان جدیدی ظهور کرده اند و پیروان آنها هیولاهایی همچون Mothra و Ghidorah را میپرستند و انسان های دیگر را برایشان قربانی میکنند و .. خلاصه اینکه یک دنیای آخرالزمانی تمام عیار  را شاهد هستیم . با این حال کایجوها میخوان برای انتقام گرفتن برگردند تا کاری که سالها پیش ناتمام گذاشتند را تمام کنند و فقط یک مرد (که وقتی دنیا سقوط کرد حاضر بود) دلیلش رو میدونه. داستان پر از پیچش های جذاب است و طراحی ها هم به خوبی دنیای تیره و تار آخرالزمانی را به تصویر میکشند. پایان داستان هم فوق العاده است.

 

5- GODZILLA: KING OF THE MONSTERS (MARVEL)

گودزیلا - کمیک مارول

بله درست شنیدید «گودزیلا» در کمیک های مارول هم بوده! در اواخر دهه 70 میلادی مارول برای دو سال اجازه چاپ کمیک براساس این هیولا را کسب کرد. این کمیک خیلی محبوب شد تا جایی که شرکت Toho (صاحب شخصیت گودزیلا) به مارول گفت که باید پول بیشتری بهش بده و بنابراین چون دیگه توجیه اقتصادی برای مارول نداشت، تصمیم گرفت چاپش را متوقف کنه. در نتیجه  تنها 24 شماره از کمیک Godzilla توسط مارول چاپ شد. چون Toho در ازای هیولاهای دیگر خود هم پول جداگانه ای میخواست، نویسنده این کمیک به نام «داگ مواینک» مجبور بود اکثرا هیولاهای جدیدی خلق کند تا گودزیلا با آنها بجنگد. اما گاهی اوقات هم مامورین سازمان "شیلد" و دیگر قهرمانان مارول هم با گودزیلا روبرو میشدند. بنابراین برای مدتی گودزیلا کاملا در عالم مارول جا افتاده بود. توصیه میکنم این مقاله که به قلم خانم سونیا ساداتی فر نوشته شده را حتما بخونید تا بیشتر با مبارزات گودزیلا با قهرمانان مارول آشنا بشید: 5 مبارزه برتر گودزیلا با قهرمانان مارول!

 

4- GODZILLA'S DAY (DARK HORSE)

GODZILLA'S DAY (DARK HORSE)

آیا میدانستید که نویسنده مطرح و برجسته ای به نام «اِد بروبیکر» کمیک گودزیلا نوشته است؟! خُب حالا دونستید! البته نمیشه این کمیک رو با داستان های فوق العاده ای که بروبیکر برای "کاپیتان آمریکا"، Incognito یا Fatale نوشته مقایسه کرد ولی به طرز خوشایندی شما رو غافلگیر میکنه. این کمیک غیر عادیه و حالت شوخی داره و درباره طغیان و ویرانگری گودزیلا در شهر اُزاکا است زیرا در به در دنبال کسی میگرده که پشتش رو بخارونه!!!! بنابراین خودش رو میماله به درختان جنگل و ساختمان های شهر تا پوست بندازه! البته چند تا داستان دیگر هم داره که برخی از اونا از طریق چند برنامه خبری به هم وصل میشوند یا مثلا در یکی از آنها پدر و پسری دانشمند با هم بحث میکنند که آیا گودزیلا در واقع یک مارمولک عظیم الجثه است یا نه!

 

3- GODZILLA IN HELL (IDW)

گودزیلا در جهنم

آیا تا به حال فکر کرده اید که در آن دنیا چه سرنوشتی در انتظار سلطان کایجوها است؟ او تا به حال مسبب کلی ویرانی و مرگ شده است پس قطعا اونجا سر و کارش به فرشته ها نمیفته! در کمیک "گودزیلا در جهنم" او به خاطر جنایاتی که   ضد بشریت مرتکب شده به دوزخ محکوم میشه . در هر شماره شاهد هستیم که او وارد بخش یا مرحله ای جدید از جهنم میشه و مبارزه میکنه! هر قسمت هم توسط یک نویسنده مطرح نوشته شده. جالب اینه که گودزیلا با ارواح دشمنان خود یا روح آدم های بیگناهی که کشته نیز روبرو میشه و البته با شیاطین بزرگی از جهنم! این داستان رو از دست ندید چون در اینجا ترجمه شده است!

 

2- GODZILLA/TERROR OF GODZILLA (DARK HORSE)

GODZILLA/TERROR OF GODZILLA (DARK HORSE)

خیلی ها یادشون میره که گودزیلا اولش به صورت دشمن بشریت به تصویر کشیده میشد و بعدش بود که او را به عنوان یک ضد قهرمان یا مدافع زمین دیدیم. این مساله برای اون هواداران اصیل گودزیلا قابل هضم نیست. یعنی مثل این میمونه که ما «دراکولا» را به صورت ناجی کریسمس یا کره زمین ببینیم! تا اینکه سال 1984 کمیکی سیاه و سفید در ژاپن از گودزیلا دیدیم که توسط «کازوهیسا ایواتا» خلق شد و حالت سیاه و سفید داشت و این هیولا رو به اصل و ریشه های خودش برگردوند و بار دیگر گودزیلا را به صورت نیروی مخربی از طبیعت دیدیم. این مانگای زیبا به صورت رنگی و به نام "وحشت گودزیلا" در آمریکا چاپ شد و خوندنش با اون طراحی های خاص خودش به هواداران گودزیلا توصیه میشه.

 

1- GODZILLA: THE HALF-CENTURY WAR (IDW)

 GODZILLA: THE HALF-CENTURY WAR (IDW)

واقعا نمیشه داستان دیگری به جز "گودزیلا: جنگی به طول نیم قرن" را در رتبه 1 این مقاله در نظر گرفت. ما شاهد داستانی فوق العاده هستیم که در آن یک سرباز ژاپنی 50 سال از عمرش را وقف مبارزه با گودزیلا کرده است (شروع این نبرد در سال 1954 و در شهر توکیو بوده یعنی در سالی که اولین فیلم گودزیلا ساخته و اکران شد!). بعد شاهد نبردهای دیگر او هستیم و همچنین ظاهر شدن هیولاهای دیگر در داستان. تم این داستان آدم رو به یاد شاهکار ادبی مثل  "موبی دیک" میندازه ولی یک داستان فرعی هم داره درباره دانشمندان دیوانه ای که به دنبال سو استفاده از هیولاها و موجودات عجیب هستند. طراحی ها هم فوق العاده هستند و البته پایان داستان هم کاملا میخکوب کننده است. یک کمیک حماسی و تاریخی برای هواداران گودزیلا!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

5 مبارزه برتر گودزیلا با قهرمانان مارول

شماره آخر از کمیک "گودزیلا در جهنم" (GODZILLA IN HELL) ترجمه شد + لینک دانلود

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

 کمیک "تهاجم هیولاها" (MONSTERS UNLEASHED) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

20 هیولای برتر مارول 

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hassan91
#1 hassan91 1398-03-12 17:50
یادمه وقتی بچه بودم فیلم گودزیلا خیلی تو ایران سر و صد به پا کرد ولی چند وقت پیش که من دیدم اونقدرا هم فیلم شاخی نبود.

راستی یه سوالی داشتم آقای ترابی. آیا کینگ کنگ هم تو دنیای گودزیلا هستش یا اینکه جدیدا وارد دنیای هم شدن؟
نقل قول کردن
Frank castle
#2 Frank castle 1398-03-12 19:53
به نقل از hassan91:
یادمه وقتی بچه بودم فیلم گودزیلا خیلی تو ایران سر و صد به پا کرد ولی چند وقت پیش که من دیدم اونقدرا هم فیلم شاخی نبود.

راستی یه سوالی داشتم آقای ترابی. آیا کینگ کنگ هم تو دنیای گودزیلا هستش یا اینکه جدیدا وارد دنیای هم شدن؟



من توی کمیک رو نمی دونم ولی قبلا این فیلم بوده (1962)که اخرش گودزیلا شکست میخوره .
ممنون ازمقاله فقط میدونستم یه کمیکی هست با شخصیتهای مارول ممنون از اطلاع رسانی.
خب از این فیلم نمیشه داستان قوی انتظار داشت ولی من واقعا مشتاقم ببینمش چونکه یه سیاهی هایی از گودزیلا در ذهنم از بچگی هست که دلم میخواد دوباره زنده و روشن شه .
نمی دونم ولی فکر میکنم هیولای بیشتری توی این فیلم هست و این فیلم منوط به,Rodan,mothra , king Ghidorah
نمیشه و فکر میکنم Anguirusوkumong a هم باشه .
نقل قول کردن
R.G.A
#3 R.G.A 1398-03-12 21:41
سلام مرسی مقاله خوبی بود . فقط یه سوال چطوری میتونم مقاله بنویسم و به سایت بفرستم؟
نقل قول کردن
Frank castle
#4 Frank castle 1398-03-16 15:04
به نقل از Frank castle:
به نقل از hassan91:
یادمه وقتی بچه بودم فیلم گودزیلا خیلی تو ایران سر و صد به پا کرد ولی چند وقت پیش که من دیدم اونقدرا هم فیلم شاخی نبود.

راستی یه سوالی داشتم آقای ترابی. آیا کینگ کنگ هم تو دنیای گودزیلا هستش یا اینکه جدیدا وارد دنیای هم شدن؟



من توی کمیک رو نمی دونم ولی قبلا این فیلم بوده (1962)که اخرش گودزیلا شکست میخوره .
ممنون ازمقاله فقط میدونستم یه کمیکی هست با شخصیتهای مارول ممنون از اطلاع رسانی.
خب از این فیلم نمیشه داستان قوی انتظار داشت ولی من واقعا مشتاقم ببینمش چونکه یه سیاهی هایی از گودزیلا در ذهنم از بچگی هست که دلم میخواد دوباره زنده و روشن شه .
نمی دونم ولی فکر میکنم هیولای بیشتری توی این فیلم هست و این فیلم منوط به,Rodan,mothra, king Ghidorah
نمیشه و فکر میکنم Anguirusوkumonga هم باشه .


این فیلم رو امروز دیدم
گفتم توقع داستان قوی ندارم ولی این فیلم واقعا از لحاظ داستانی فوق العاده ضعیف بود و جای کار داشت.خیلی خلا ها و سوالات ایجاد شد و تنها و تنها دلیلشم فیلم نامش بود .واقعا فیلم نامش خیلی باید روش کار میشد.
از لحاظ جلوه ویژه هم خوب بود.
نسبت به دو تا فیلم قبلی از این یونیورس یسری مزایا داشت یسری معایب.
از محاسنش میشد بگی حداقل از گودزیلا یک توی جلوه های ویژه بهتر کار کرده بودند ولی از لحاظ داستانی نه .واقعا عاقلانه تر بود رودان و ماترا رو از داستان حدف میکردند و جاش روی خط اصلی داستانی کار میکردند. بازیگری خوب بود من خیلی خوشم اومد
داستان این گودزیلا هم تقریبا از اواسط فیلم مثل این میموند که لت و پار میشی یکی بهت شوک قلبی میداد میرفتی توی رینگ بوکس و این چرخه تا انتهای فیلم ادامه داره .
دیگه تصمیم گرفتم اون سیاهی هایی که از قدیمم توی ذهنم بوده رو هم از یاد ببرم :lol:
ولی در مجموع میشه این فیلم رو دید ولی من نتونستم لذت ببرم
نقل قول کردن
kiyan
#5 kiyan 1398-03-16 17:48
به نقل از Frank castle:
به نقل از Frank castle:
به نقل از hassan91:
یادمه وقتی بچه بودم فیلم گودزیلا خیلی تو ایران سر و صد به پا کرد ولی چند وقت پیش که من دیدم اونقدرا هم فیلم شاخی نبود.

راستی یه سوالی داشتم آقای ترابی. آیا کینگ کنگ هم تو دنیای گودزیلا هستش یا اینکه جدیدا وارد دنیای هم شدن؟



من توی کمیک رو نمی دونم ولی قبلا این فیلم بوده (1962)که اخرش گودزیلا شکست میخوره .
ممنون ازمقاله فقط میدونستم یه کمیکی هست با شخصیتهای مارول ممنون از اطلاع رسانی.
خب از این فیلم نمیشه داستان قوی انتظار داشت ولی من واقعا مشتاقم ببینمش چونکه یه سیاهی هایی از گودزیلا در ذهنم از بچگی هست که دلم میخواد دوباره زنده و روشن شه .
نمی دونم ولی فکر میکنم هیولای بیشتری توی این فیلم هست و این فیلم منوط به,Rodan,mothra, king Ghidorah
نمیشه و فکر میکنم Anguirusوkumonga هم باشه .


این فیلم رو امروز دیدم
گفتم توقع داستان قوی ندارم ولی این فیلم واقعا از لحاظ داستانی فوق العاده ضعیف بود و جای کار داشت.خیلی خلا ها و سوالات ایجاد شد و تنها و تنها دلیلشم فیلم نامش بود .واقعا فیلم نامش خیلی باید روش کار میشد.
از لحاظ جلوه ویژه هم خوب بود.
نسبت به دو تا فیلم قبلی از این یونیورس یسری مزایا داشت یسری معایب.
از محاسنش میشد بگی حداقل از گودزیلا یک توی جلوه های ویژه بهتر کار کرده بودند ولی از لحاظ داستانی نه .واقعا عاقلانه تر بود رودان و ماترا رو از داستان حدف میکردند و جاش روی خط اصلی داستانی کار میکردند. بازیگری خوب بود من خیلی خوشم اومد
داستان این گودزیلا هم تقریبا از اواسط فیلم مثل این میموند که لت و پار میشی یکی بهت شوک قلبی میداد میرفتی توی رینگ بوکس و این چرخه تا انتهای فیلم ادامه داره .
دیگه تصمیم گرفتم اون سیاهی هایی که از قدیمم توی ذهنم بوده رو هم از یاد ببرم :lol:
ولی در مجموع میشه این فیلم رو دید ولی من نتونستم لذت ببرم

کاملا باهات موافقم
فیلم ناامید کننده ای بود
نقل قول کردن
iron-man 2019
#6 iron-man 2019 1398-06-06 02:47
راستی چرا تو گودزیلا پادشاه هیولاها به اون هیولاها Titan میگفنند؟؟
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#7 AmirhoseinJafari2005 1400-01-16 14:10
من زیاد طرفدار گودزیلا نیستم ولی دلیلی نمیشه که مقاله شما ایرادی داشته باشه ;-) خسته نباشید...
نقل قول کردن
sirmgamer
#8 sirmgamer 1400-01-16 19:55
به نقل از R.G.A:
یه سوال چطوری میتونم مقاله بنویسم و به سایت بفرستم؟

میشه جواب بدین آخه سوال منم هست
نقل قول کردن
the Witcher
#9 the Witcher 1400-01-16 20:35
به نقل از sirmgamer:
به نقل از R.G.A:
یه سوال چطوری میتونم مقاله بنویسم و به سایت بفرستم؟

میشه جواب بدین آخه سوال منم هست

جوابتون همین زیره!
تو بخش قوانین نظرات مورد آخر نوشته که اگر مترجم یا مقاله جدید بخوان اطلاع میدن
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#10 Kia Iron Man 1400-01-16 20:41
مقاله خوبی بود.کلا از گودزیلا خوشم نمیاد.گودزیلا علیه کنگ رو هم نخواهم دید چون علاقه ای ندارم و کلا از این فیلم های هیولایی خوشم نمیاد.خسته نباشید.
به نقل از sirmgamer:
به نقل از R.G.A:
یه سوال چطوری میتونم مقاله بنویسم و به سایت بفرستم؟

میشه جواب بدین آخه سوال منم هست

وقتی داری نظر میدی اگه دقت کنی یکم بالاتر قوانین نظر نوشتن رو میتونی ببینی.لطفا مورد آخرو بخون.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#11 Ehsan Spider 1400-01-16 20:53
به نقل از sirmgamer:
به نقل از R.G.A:
یه سوال چطوری میتونم مقاله بنویسم و به سایت بفرستم؟

میشه جواب بدین آخه سوال منم هست



فکر کنم به این دلیل جواب نمیدن که قبلا خیلی جوابشو دادن

اینم جواب : اسپایدی وقتی به مقاله نویس نیاز داشته باشه اطلاع رسانی میکنه. شما هم اینارو باید توی بخش ایمیل سایت مطرح کنید نه توی کامنت ها.

اگه اشتباه میکنم خیلی ببخشید استاد
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#12 AM SM BM SM 1400-01-16 21:37
به نقل از sirmgamer:
به نقل از R.G.A:
یه سوال چطوری میتونم مقاله بنویسم و به سایت بفرستم؟

میشه جواب بدین آخه سوال منم هست

سلام
جواب شما توی بخش قوانین نظرات هست.
نقل قول:
در صورت نیاز به ادیتور یا مترجم یا مقاله جدید، اطلاع رسانی انجام خواهد شد. از ارسال اسپم خودداری کنید.
الان چند تا مقاله توی صف انتظار هستند که بیان روی صفحه اول سایت. منم نمیدونم آخه چرا هر کی توی سایت عضو میشه انتظار داره راحت مقاله بنویسه و کمیک ترجمه و ادیت کنه. آخه توی سایت هایی که ارزش علمی ندارند هم هر کس که عضو بشه بهش مقاله نمیدن بنویسه. وظیفه ما کاربران اینه که کامنت های خوب و مرتبط با موضوع بنویسیم. الان هم واقعا نمیدونم چند بار دیگه این سوال قراره پرسیده بشه چون حتی تو این مدت کمی که من عضو این سایت شدم خیلی دیدم که این سوال رو می پرسند. اگر کامنت های خوبی بتونی بنویسی اون وقت زمانی که برای همکار سایت اسپایدی شدن اطلاع رسانی شد میتونی
شانسی داشته باشی چون به عنوان یک کاربر خوب ثابت شدی.
( البته من یکی که واقعا نمیخوام وارد این قضیه بشم. چون میدونم هم کار بسیار سختی و زمان بری هست و هم اونقدر اطلاعات کافی ندارم.) وقتی هم که آقای ترابی دیگه جواب این سوال رو نمیدن یعنی خسته شدن از بس جواب این سوال رو دادند و وقتی یک مقاله مینویسن و براش زحمت میکشند خستگی توی تنشون با این کامنت میمونه.
.
.
.
.
ممنون بابت مقاله.
راستش هیچ وقت گودزیلا برام شخصیت مهمی نبوده اما مقاله بسیار جالب بود. و البته فیلم های زیادی بر اساس این شخصیت که بیشتر ریشه در فرهنگ ژاپن داره ساخته شده و البته ما اگه بخوایم به یکی هم بگیم عجیب غریب میگیم گودزیلا. شما هم اینکار رو میکنید؟ :lol: :lol:
قضیه مورد ۹ خیلی بامزه و به قول معروف fun بود. مثلا فکر کنید احسان روزبهانی بیاد با لوک کیج مشت بزنند!
البته بیشتر معلومه که داستان های گودزیلا قرار نیست اغلب
عمق یا تم خاصی داشته باشند و به نظرم طراحی های و fun بودن ملاک اصلی موفق بودن یک کمیک گودزیلا هست. یعنی میشه گفت که گودزیلا یه جورایی یک هالک خیلی بزرگ هست بدون بروس بنر که دوگانگی شخصیتیش باعث میشه هالک ( و البته ثینگ) از بقیه هیولا ها متمایز بشن.
توضیحاتی که برای سه مورد اول ( و مورد ۶ ) بود نشون میداد که شاید جز کمیک هایی باشند که طرفداران بقیه شخصیت های اصلی کمیک رو هم رازی کنند. ( مخصوصا مورد یک که برام جالب بود.)
در کل ببخشید که نمیتونم نظر خوب ( یا حتی در حد متوسطی ) بدم چون همونطور هم که گفتم واقعا گودزیلا رو خیلی نمیشناسم و اطلاعات زیادی ازش ندارم. :oops:

با تشکر
نقل قول کردن
کاتانا
#13 کاتانا 1403-01-11 20:50
سلام مقاله خیلی عالی بود واقعا لذت بردم یه خسته نباشید میگم به استاد ترابی عزیز که همیشه مقاله های خوبی مینویسن ببخشید بابات اسپم استاد شما فیلم رو اگه دیدید نقدش رو توی سایت میزارید؟
نقل قول کردن
UltimateSpiderMan
#14 UltimateSpiderMan 1403-01-12 13:18
دمتون گرم. سایتتون درباره اسپایدرمنه ولی راجع همه شخصیت ها بهترین مقالاتو دارین.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45