چیزهای جالبی که درباره مردعنکبوتی نمیدانستید! قسمت 52

چیزهای-جالبی-که-درباره-مردعنکبوتی-نمیدانستید-قسمت-52

بار دیگر در خدمت شما هستیم با قسمتی دیگر از این سلسه مقالات قدیمی و پرطرفدار سایت.

برای خواندن قسمت های قبلی بروید اینجا.

 

- آیا میدانستید «دن اسلات» قرار بود کمیک بوک مشترکی بین مردعنکبوتی و دکتر هو بنویسد؟

مردعنکبوتی - دکتر هو - dr who

"دکتر هو" (Dr. Who) نام سریال علمی–تخیلی پربیننده ساخت شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی است. این سریال که نمایش آن از 1963 آغاز شده، تاکنون در چندین مجموعه به نمایش درآمده‌است. "دکتر هو" امروزه به یکی از نشانه‌های فرهنگ معاصر بریتانیایی بدل شده‌است. داستان این سریال مربوط به شخصیتی است به نام دکتر که با ماشین زمان خود به نام تاردیس در زمان و فضا سفر می‌کند و با شیاطین تمدن‌ها می‌جنگد. دکتر هو از نسل اربابان زمان است، اربابان زمان هزاران سال پیش در جنگ بزرگ زمان منقرض شدند. این سریال معمولاً به صورت قسمت‌های 45 دقیقه‌ای نمایش داده می‌شود. مارول هم سابقه انتشار کمیک بوک هایی از "دکتر هو" را دارد و گفته میشه اولین کمیک بوک چاپ شده از این روی سریال در آمریکا را مارول در سال 1980 و در شماره 57 از کمیک Marvel Premiere منتشر کرد.

کمیک دکتر هو - مارول

جالبه که بدونید چندی پیش «دن اسلات» نویسنده معروف کمیک های مردعنکبوتی در رشته توئیتی فاش کرد که به مدت 5 سال سعی کرد تا یک کراس اُور (کمیک مشترک) بین مردعنکبوتی و دکتر هو خلق کند ولی موفق نشد. ظاهرا قرار بود مردعنکبوتی در این داستان با دوازدهمین دکتر ملاقات کند. اسلات ادعا میکنه دو ناشر کمیک بوکی به نام های IDW و Titan Comics مشتاق بودند این سری رو منتشر کنند و شبکه بی بی سی هم از داستانش خوشش اومده بود ولی در نهایت این اتفاق نیفتاد.

 

- آیا میدانستید که استیو دیتکو دوست نداشت مردعنکبوتی با قهرمانان دیگر همکاری کند؟!

استیو دیتکو به عنوان طراحی که به همراه استن لی مردعنکبوتی را خلق کرد خلق و خوی خاص و منحصر به فردی داشت که نقش زیادی در شکل گیری شخصیت پردازی پیتر پارکر/مردعنکبوتی ایفا کرد (این مقاله را بخوانید). به طور مثال او به شدت به فلسفه ی " عینیت‌گرایی" یا Objectivism اعتقاد داشت. عینیت‌گرایی فلسفه‌ای ایجادشده توسط فیلسوف و رمان‌نویس روسی-آمریکایی آین رند است. اصول مرکزی عینیت‌گرایی این است که: واقعیتی مستقل از خودآگاهی وجود دارد. انسان‌ها از طریق ادراک حسی به‌طور مستقیم با واقعیت در ارتباطند. دانش عینی از ادراک، از طریق فرایند شکل‌گیری مفاهیم و منطق استقرایی به دست می‌آید و ... به همین دلیل دیتکو اعتقاد داشت که یک قهرمان واقعی باید خودش گلیم خودش را از آب بیرون بکشد و به کمک قهرمانان دیگر در مبارزه با جرم و جنایت نیازی ندارد. دیتکو همچنین اعتقاد داشت ملاقات ابرقهرمانان با یکدیگر باید چیزی بسیار نادر باشد و بندرت اتفاق بیفتد. به همین دلیل وقتی از شماره ی 25 سری نخست کمیک های "مردعنکبوتی شگفت انگیز" استن لی و دیتکو با هم قهر کردند و دیتکو به نوعی اختیار کامل پیدا کرد تا طرح اصلی داستان را شکل بدهد، مردعنکبوتی با هیچ ابرقهرمانی تیم آپ یا همکاری نکرد! یعنی در شماره های 25 تا 38 (که آخرین کمیکی بود که دیتکو برای مردعنکبوتی خلق کرد) شاهد حضور ابرقهرمانان دیگر در کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز نبودیم. در شماره های قبلی نیز دیتکو به اشکال مختلف اعتراض خود را نشان میداد. به طور مثال در شماره ی 19 که مردعنکبوتی و هیومن تورچ با هم همکاری کردند تا مردشنی را گیر بیندازند، شاهد بودیم که چقدر ناشیانه عمل کردند و دست آخر دو افسر پلیس بودند که مردشنی را دستگیر کردند!

مردعنکبوتی

مردعنکبوتی - مرد شنی

دو شماره بعد هم بار دیگر شاهد حضور هیومن تورچ بودیم و این بار با مردعنکبوتی تیم آپ کردند تا جلوی خبیثی به نام «بیتل» را بگیرند ولی دیتکو باز هم همکاری آنها را بسیار ناموفق نشان داد. به طوری که مدام سوتی میدادند و جلوی دست و پای همدیگر رو میگرفتند!

مردعنکبوتی - بیتل

 

- آیا میدانستید که رنگ موهای مری جین یک بار همین جوری یهویی طلایی شد؟!

همه ما مری جین واتسون را با موهای قرمز رنگ میشناسیم ولی در شماره 77 از کمیک Daredevil که در ماه ژوئن سال 1971 منتشر شد شاهد بودیم که رنگ موهای او یهویی طلایی شده!!! اسپایدرمن/پیتر پارکر در این کمیک حضور افتخاری داشت و دیدیم که به خاطر اختلافی که با گوئن استیسی پیدا کرده بود حسابی افسرده شده بود. تا اینکه مری جین بهش سر زد و دیدیم که موهایش به رنگ طلائیه!

موهای بلوند مری جین واتسون

در حالی که در همان زمان او در کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز با موهای قرمز رنگ همیشگی خودش به تصویر کشیده میشد. خب معلومه که رنگ آمیز این کمیک اصلا کمیکی از مردعنکبوتی نخونده بوده و سوتی بزرگی داده! (حتی بنظرم طراح این کمیک یعنی آقای «جین کولان» هم چهره دقیقی از مری جین نکشیده بود!).

 

- آیا میدانستید که مردعنکبوتی با یک سگ سخنگو تیم آپ کرده؟!

در دهه ی 80 میلادی مارول بسیار سعی داشت وارد عرصه ی کتابهای کودکان بشه و به همین دلیل سری کمیک بوکی Star Comics را در سال 1984 راه اندازی کرد:

استار کامیکس

یکی از شخصیت های مهم این سری، تاپ داگ یا Top Dog نام داشت که یک سگ سخنگو بود که سابقا به عنوان یک مامور مخفی دولت کار میکرده!

تاپ داگ کمیک

تا اینکه در شماره 10 این کمیک شاهد یک همکاری دو نفره (تیم آپ) بین اسپایدرمن و تاپ داگ بودیم!!! (کاور این کمیک نشون میداد که هر دو از اینکه با هم دارن تیم آپ میکنند خجالت زده اند!!! همچنین روی کاور نوشته بود: تیم آپ سال!):

مردعنکبوتی - تاپ داگ

ولی داستانش رو که میخوندی معلوم میشد همه چیز فقط جنبه ی تبلیغاتی داشته و اصلا تیم آپی بین اسپایدرمن واقعی و تاپ داگ انجام نشده بوده! یعنی در این کمیک یک بازیگر لباس اسپایدرمن رو میپوشه و با تاپ داگ همکاری میکنه تا جلوی خبیثی که میخواد یک فروشگاه کمیک بوکی رو منفجر کنه تا پول بیمه رو به جیب بزنه، بگیرند!

کمیک star

کمیک بامزه مردعنکبوتی

در نهایت هم به طور کاملا شانسی و تصادفی جلوی اون شخصیت خبیث رو میگیرند و در پایان مراسم جشنی را به همین مناسبت شاهد هستیم که در آن جی جونا جیمسون و پیتر پارکر هم حضور دارند!

پیتر پارکر - سگ ناطق

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! (آرشیو)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Spiderham
#1 Spiderham 1402-01-26 10:28
مقاله عالی بود خسته نباشید!
ای کاش اسپایدرمن و دکتر هو باهم تیم آپ میکردم خدایی :sad:
نقل قول کردن
Midnight son
#2 Midnight son 1402-01-26 23:09
مرسی استاد ترابی برای قسمت ۵۲
این سری مقالات کمک زیادی به سایت میکنه تا در سطح های بالا تر مطرح شه
استاد تاحالا با اعضای سایت در مورد نوشتن یه کمیک فکر کردید؟
با دانسته ها تیم شما در مورد اسپایدرمن و ادیتور ها و طرح های بی نظیرش یه کمیک جالب میشه
البته کپی رایت هم هست ولی در اون صورت شاید بتونید یه کمیک اورجینال خلق کنید در اون صورت به صنعت نو پای کمیگ های ایرانی کمک زیادی میشه
فراموش نکنیم کمکی هایی داره الان چاپ میشه با الهام از شاهنامه نمیدونم چجور کمیک اند ولی با عظمت شاهنامه میشه حدس زد کمیک خوبیه
شما اگر یه همچنین کاری انجام بدید بدون شک اسپایدی جایگاه بالاتری نسبت به بقیه سایت های ایرانی پیدا میکنه
نقل قول کردن
RMB
#3 RMB 1402-01-27 00:36
با سلام خدمت همه اعضای سایت، استاد ترابی بابت این مقاله ازتون متشکرم؛ واقعا زحمت کشیدید، سری مقالات چیز های جالبی که درباره مردعنکبوتی نمیدانستید جزو بهترین و پر زحمت ترین مقالاتی هست که شما نوشتید. از الان منتظر شماره های بعدیش هستم.
نقل قول کردن
Doc Ata
#4 Doc Ata 1402-01-27 14:19
شاید در نگاه اول به نظر برسه که استیو دیتکو کمی لجباز باشه که تیم آپ اسپایدی با باقی قهرمان هارو قرار نمی داد،ولی به نظرم برای اینکارش اتفاقا خیلی هم به جا بود. چون اگر از همون اول هیرو های مختلفی توی داستان اسپایدی میومدن شاید تصویر اصلی ما از اینکه اسپایدی یک نوجوانه که تونسته خودش تنهایی به مشکلات غلبه کنه کم می شد(چون اگر اسپایدی به هردلیلی توی یک مخمصه می افتاد منتظر می موندیم که یکی بیاد نجاتش بده.اون وقت دیگه شاهد راه حل های هوشمندانه و باحال اسپایدی نبودیم که خودش از پس سخت ترین مشکلات بر میومد.)
و دوما اینکه به نظرم استیو دیتکو بیشتر به خاطر غروری که داشت اجازه نمی داد که قهرمان دیگه ای حضور داشته باشه. به عنوان مثال برای فروش بیشتر کمیک، تن به این چیزا نمی داد و به نظرش اسپایدی به قدر کافی برای هرقسمت میتونست هیجان انگیز باشه( و بود،هست و خواهد بود)
وقتی تیتر رو خواندم که مردعنکبوتی با یک سگ سخنگو تیم آپ کرده شاخ که هیچی بالم در آوردم :D خدابیامرز استیو دیتکو که با هیومن تورچم تیم آپ نمیکنه اگه تا الان زنده بود و چشمش به این کمیک افتاده بود سکته ی آخرو زده :-|
از مقاله هم نگذریم که چقدر عالی بود
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#5 AmirhoseinJafari2005 1402-02-05 05:50
فقط من از یه تیم آپ لغو شده ناراحت شدم ، اونم مربوط به تیم آپ اسپایدرمن و گوست رایدر بود که مقالات قبلی بهش اشاره کردید. (البته تو کمیک های دیگه ای مثل کمیک های Marvel team-up) با هم همکاری کردن اما احساس می‌کنم اون یه چیز دیگه ای بود...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44