10 کمیک بوک که برای علاقمندان به سریال " چیزهای عجیب" (Stranger Things) توصیه میشود!

سریال-استرنجر-تینگز-10-کمیک-بوک-استریپ-که-برای-علاقمندان-هواداران-به-سریال-چیزهای-عجیبstranger-things-توصیه-میشود-اتفاقات

اگر شما هم یکی از علاقمندان بی شمار سریال پرطرفدار "اتفاقات عجیب و غریب" هستید پس این کمیک ها را هم باید بخوانید!

مقدمه: "چیزهای عجیب" یا "اتفاقات عجیب"، یک سریال اینترنتی آمریکایی، در سبک علمی تخیلی ترسناک است که توسط برادران دافر ساخته و با استقبال بسیار خوب و مثبتی از سوی بینندگان و منتقدین مواجه شده است. چیزهای عجیب از برنامه‌های اصلی نتفلیکس است. وقایع سریال در دهه هشتاد میلادی در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد. ایده اصلی سریال مرتبط با جهان موازی و نظریه دنیاهای چندگانه است. برادران دافر در چندین مصاحبه اعلام کردند که سریال چیزهای عجیب را تحت تأثیر فیلم‌ها و سریال‌های علمی تخیلی دهه هشتاد ساخته‌اند. آن‌ها دوست داشتند سریال ترکیبی از یک درام جذاب و احساسات نوجوانانه باشد. سریال ارتباط بسیار زیادی به فرهنگ عامه مردم آمریکا و خصوصاً دهه هشتاد دارد و در آن ارجاع‌های متفاوت و زیادی به داستانی‌های ادبی، کمیک بوک ها، فیلم‌های سینمایی و موسیقی دوران دهه هشتاد شده ‌است. برادران دافر از آثار استیون اسپیلبرگ و جان کارپنتر و رمان‌های ترسناک استیون کینگ به عنوان مهم‌ترین منبع الهام بخش خود در ساخت سریال یاد کردند. برادران دافر همچنین از بعضی از بازی‌های ویدئویی و انیمه‌ها و آثار علمی تخیلی یک دهه گذشته برای ساخت فضای سریال الهام گرفتند. اکنون به مناسبت شروع انتشار فصل چهارم این سریال، میخواهیم در این مقاله به معرفی کمیک بوک هایی که میتوانند برای هواداران این سریال جذاب باشند بپردازیم.

مقالات زیر هم فراموش نشود:

شخصیتهای اصلی سریال "اتفاقات عجیب" و همتایان آنها در دنیای سینمایی مارول (MCU)

10 کمیک بوک که برای علاقمندان به سریال "ویچر" (WITCHER) توصیه میشود!

10 کمیک بوکی که برای علاقمندان به سریال "بازی تاج و تخت" (GAME OF THRONES) توصیه میشود

 

10- جوی بربر (Joe the Barbarian)

جوی بربر (Joe the Barbarian)

"جوی بربر" یک مینی سریز 8 قسمتی است منتشر شده توسط انتشارات "ورتیگو" در سال 2011 که توسط «گرنت موریسون» نوشته و «شان مورفی» آن را طراحی کرد. داستان درباره یک پسربچه نوجوان است که دیابت نوع 1 دارد که وقتی دچار کم‌قندِخونی یا هیپوگلیسِمی میشود، شروع به توهم زدن میکند و وارد یک دنیای فانتزی میشود که در آن اسباب بازی هایش و دیگر شخصیت های فانتزی جان دارند. او در آنجا وارد جنگی با خبیثی به نام «کینگ دِث» میشود در حالی که در دنیای واقعی به دنبال نوشیدنی است تا قند خونش را بالا ببرد. او میدونه که یک نوشیدنی در آشپزخانه طبقه پایین است ولی به دلیل اینکه قادر به راه رفتن نیست رسیدن به آنجا برایش خیلی سخت و دشوار است و ... درست مثل سریال "چیزهای عجیب"، ماجراهای جو در دنیای دیگر تاثیر واقعی روی آدم های دنیای خودمان دارند.

 

9- هارو كانتی  (Harrow County)

هارو كانتی  (Harrow County)

اگر میخواهید كمیكی بخوانید كه از ترس شما را زهره ترك كند، Harrow County را پیشنهاد میدهیم. این كمیك جدید انتشارات "دارك هورس" توسط «كالن بان» و «تایلر كروك» خلق شده. در آن دختری را میبینیم به نام «امی» كه شاید روح جادوگری كه 18 سال پیش توسط اهالی یك دهكده كشته است، در وی حلول كرده باشد. پدر و دیگر اهالی روستا تصمیم میگيرند امی را قبل از اينكه قدرت های جادوگر در او رشد كند، به قتل برسانند. به همین دلیل امی فرار میكند و به داخل جنگل نفرین شده نزدیك روستا میرود. امی كم كم متوجه میشود كه تاریكی بی سابقه ای دارد در روستا پا میگیرد. در ضمن او یك خواهر دوقلوی خبیث هم دارد كه خیلی دلش میخواهد قدرت های جادوگر كشته شده را داشته باشد. "هارو كانتی" یك داستان ارواح فوق العاده است كه در جامعه ای رخ میدهد كه شاید خیلی هم با جوامع امروزی فرقی نداشته باشد. این كمیك باعث میشود كه به فكر بیافتید چه چیزهایی در اعماق جنگل های نزدیك خانه تان یا در گذشته جوامع شما نهفته هستند و این یکی از تم های اصلی سریال "اتفاقات عجیب" هستش.

 

8- پلوتونا (Plutona)

پلوتونا (Plutona)

5 بچه جسد بزرگترین ابرقهرمان دنیای خود به نام «پلوتونا» را در جنگل و در راه بازگشت از مدرسه کشف میکنند. این کشف آنها را در مسیر تاریکی قرار میدهد که ممکن است دوستی یا زندگی شان را از هم بپاشد.... نویسنده این کمیک یعنی «جف لمیر» بسیار باسابقه است و آثار برجسته ای در ژانرهای علمی تخیلی و فانتزی نوشته و برای دو کمپانی مطرح دی سی و مارول نیز آثار مطرحی به رشته تحریر درآورده است. داستان این سری درست مثل سریال "چیزهای عجیب" درباره نوجوانانی است که ناگهان با چیزی غریب و غیرمنتظره روبرو میشوند که خانواده هایشان را نیز تهدید میکند.

 

7- دختران کاغذی (Paper Girls)

دختران کاغذی (Paper Girls)

این سری که توسط نویسنده نامدار دنیای کمیک یعنی برایان کی. وان نوشته شده و کلیف چیانگ آن را طراحی کرده، از کمیک بوک هایی که شخصیت های اصلی آنها ابرقهرمانان نوجوان هستند الهام گرفته، منتهی با این تفاوت که شخصیت های اصلی اش قدرت فوق بشری ندارند. در عوض، این سری Image Comics، روی 4 بچه عادی در سال 1988 تمرکز میکند که وارد جنگی مربوط به سفرهای زمانی شده و در نتیجه به آینده و گذشته دور برده میشوند. چهار شخصیت اصلی، ارین، مک، تیفنی و کی. جی. هستند و در ابتدای سری 12 سال دارند. اکشن علمی - تخیلی و درام نوجوانانه به شدت در این سری پررنگ هستند و مثل سریال "اتفاقات عجیب و غریب"، آرک ها و لحظات عاطفی در دل اکشن قرار دارند.

 

6- سرکش (Wayward)

سرکش (Wayward)

یک سری تحسین شده که انتشارش از سال 2014 توسط انتشارات Image آغاز و در سال 2018 به پایان رسید. شخصیت اصلی آن «روری لین» است، یک دختر جوان که از ایرلند به توکیو میرود و در تلاش است تا هم رابطه اش را با مادرش ترمیم کند و هم اینکه در آنجا با همکلاسی های جدیدش ارتباط برقرار کند ولی درگیر یک سری رویدادهای ماوراءالطبیعه میشود که مجبورش میکنند اتحادهایی را ایجاد کند از خود و عزیزانش علیه هیولاهای اساطیری دفاع کند. آدم با خوندن این سری یاد سریال "بافی، قاتل خون آشامان" میفتد که خودش یکی از منابع الهام بخش "اتفاقات عجیب و غریب" به حساب میاد.

 

5- آخرت با آرچی  (Afterlife with Archie)

 آخرت با آرچی  (Afterlife with Archie)

كمیك های "آرچی" همواره به عنوان عناوینی كارتونی و تا حدی بچه گانه شناخته میشدند ولی در كمیك" آخرت با آرچی" شاهد هستیم كه «سابرینا، جادوگر نوجوان» و «جاگهِد» (Jughead) به طور تصادفی باعث به وجود آمدن دنیایی آخر الزمانی با حضور زامبی ها شده اند . این كمیك توسط «ربورتو اگوئره ساكاسا» نوشته شده و طراحش هم «فرنچسكو فرانكاویلا» است (او یكی از برجسته ترین طراحان حال حاضر دنیای كميك به شمار میرود). "آخرت با آرچی" با هنرمندی المان های كلاسیك و شناخته شده كمیك های آرچی و دنیای زامبی ها را واژگون میكند و ماجراهايي ترسناك و دلهره آور خلق میكند.  نه تنها در این كمیك برخی از شخصیت های محبوب سری آرچی به صورت سيستماتيك و چندش آوری كشته شده اند بلكه بازماندگان هم انگار دارند به تدریج دیوانه میشوند چون آرچی كه داره با ارواح حرف میزنه، سابرینا مجبور شده با  Cthulhu ازدواج كنه و «چریل بلاسم» هم برادر دوقلوی خودش را كشت (البته در دفاع از خودش). از شماره 8 به بعد هم مثلث عشقی آرچی/بتی/ورونیكا با پایان خونینی حل و فصل شد. این کمیک هم مثل سریال "اتفاقات عجیب" حالتی retro دارد و درباره اتفاقات ترسناک و "عجیب" ی است که برای یک مشت نوجوان رخ میدهد.

 

4- لامبرجِینز (Lumberjanes)

لامبرجِینز (Lumberjanes)

فقط کافیه ایده اصلی و داستان این سری رو بخونید تا متوجه شباهت آن با "اتفاقات عجیب" بشوید: گروهی از دختران به نام های مَل، ریپلی، مولی، آپریل و جو در یک اردوگاه مدرسه با موجودات عجیب و پدیده های ماوراء الطبیعه مواجه میشوند. این سری که توسط «شان واترز»، «گریس الیس» و «گاس الن» خلق و توسط انتشارات Boom! Studios منتشر شد، ابتدا قرار بود یک مینی سریز 8 قسمتی باشد ولی فروش بالا و استقبال خوبی که ازش شد آن را به یک سری ماهیانه تبدیل کرد که انتشارش پس از 75 شماره در ماه دسامبر سال 2020 به پایان رسید.

 

3- حق طبیعی (Birthright)

حق طبیعی (Birthright)

"حق طبیعی" کمیکی است که از سال 2014  تا به حال توسط انتشارات Image چاپ  شده است. نویسنده اش آقای جاشوا ویلیامسون و طراحش نیز آندره برسن است. این کمیک کلیشه های رایج در ژانر فانتزی را در هم میشکند و به فرمول جدید و جالبی میرسد. خلاصه داستان این کمیک از این قرار است: پسری به نام مایکی کالینز وقتی دارد با پدرش بازی میکند در جنگل گم میشود. بعدش خانواده مایکی به خاطر حس گناه، مقصر دانستن دیگران و شک و سوءظن از هم متلاشی میشود. سالها بعد مایکی از جنگل بیرون می آید و در حالی که یک شمشیر آتشین دارد، ادعا میکند که همه این سالها را در یک سرزمین فانتزی عجیب و غریب به نام Terrenos بوده. بعد به صورت فلش بک نشان داده میشود که قرار بوده مایکی قهرمان این سرزمین باشد. بعدش معلوم میشه که مایکی با جادوگر ستمگر این سرزمین همدست شده تا بتونه به دنیای خودش برگرده. سپس مشخص میشه مایکی داره به دلایل مرموزی جادوگران دنیای ما رو شکار میکنه. این کمیک همه المان های جذاب فانتزی رو داره ولی بیشتر درباره اینه که بعد از این که فانتزی تموم شد، چی میشه؟ این کمیک درباره خانواده، مواجه شدن با تراژدی و اینکه توقعات دیگران میتونه چه تبعات شومی داشته باشه، میباشد که تم های پررنگی در سریال "اتفاقات عجیب" هستند.

  

2- جنگل (The Woods)

 جنگل (The Woods) کمیک

در روز 16 اکتبر سال 2013، تعداد 437 دانش آموز، 53 معلم و 24 نفر از مسئولین دبیرستان بوی پوینت در شهر میلواکی (بزرگ‌ترین شهر ایالت ویسکانسین در آمریکا) بدون هیچ اثری غیبشان میزند. چند سال نوری دورتر در خارج از منظومه شمسی، 513 نفر خودشان را در بیابانی باستانی و بدوی میابند. آنها کجا هستند؟ چرا آنجا هستند؟ پاسخ این سئوالات بسیار عجیب تر از آن چیزی است که انتظارش را دارند ... یک سری تحسین شده که درست مثل "اتفاقات عجیب" پر از رمز و راز و پیچش های غیر منتظره است! سری کمیک "جنگل" که در 36 شماره منتشر شده، سال 2016 به عنوان بهترین "رمان گرافیکی" سال شناخته شد.

  

1- "حماسه فونیكس سیاه" (The Dark Phoenix Saga)

كميك دارك فونيكس

سریال " اتفاقات عجیب و غریب" واقعا سریال  پرکششی هستش. این سریال نمونه بارز کپی برداری از فیلم های و سریال های معروف و کمیک بوک هم هست! یعنی میشه گفت تقریبا تمام جنبه های این سریال از یک چیزی در pop culture الهام گرفته. خیلی ها هم گفته اند که چقدر شبیه به آثار کلاسیک دهه 80 میلادی هستش (مثلا فیلم E.T ساخته «استیون اسپیلبرگ») ولی چیزی که خیلی بهش پرداخته نمیشه شباهت های اون با کمیک های ایکس من هستش. یعنی اون دختره "یازده" (Eleven) در واقع یک جهش یافته با قدرت های ذهنی هستش که آدم را به یاد «جین گری» میندازد. هر دو نوجوان هستند که قدرت های مخرب تله کنتیک دارند و از کسانی که میخواهند از قدرت هاشون سوء استفاده کنند، فرار میکنند. و البته داستان سریال در دهه 80 میلادی جریان دارد که قله محبوبیت و اقتدار کمیک های ایکس من بود که در آن سالها با داستان تاریخی "حماسه فونیکس سیاه" به اوج خودش رسید. همانطور كه حتما شنیده اید، در این داستان جین گری توسط گروهی خبیث به نام Hellfire Club، دچار فساد و خباثت میشود و سپس نیروی مخرب فونیكس در او آزاد میشود كه باعث به وجود آمدن خرابی های فراوانی میشود و در نهایت مردان ایكس بر سر دو راهی گیر میكنند كه واقعا باید آیا جین گری را مجازات كنند یا نه؟ بدون هیچ اغراقی هنوز هم داستانی این چنین چند لایه در عالم كمیك بی سابقه است. یعنی واقعا باور كردنی نیست كه نویسنده توانسته باشد اینقدر دقیق و با حوصله از مدتها قبل نكات ریز و متنوع داستانی را كنار هم پیش ببرد و دست آخر به طور استادانه آنها را به هم وصل كند و این دقیقا همان چیزی است که سریال "اتفاقات عجیب" در انجام آن استاد است!

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

شخصیتهای اصلی سریال "اتفاقات عجیب" و همتایان آنها در دنیای سینمایی مارول (MCU)

15 دفعه ای که سریال ها و فیلم های هالیوودی از کمیک بوک تقلید کردند

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-MEN)

10 کمیک غیر مارولی که میتوانند برای هواداران مرد عنکبوتی جالب باشند!

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

15 کمیک بوک فانتزی برتر تاریخ

10 کمیک بوک برتری که از روی گیم اقتباس شده اند

10 کمیک بوک که برای علاقمندان به سریال "ویچر" (WITCHER) توصیه میشود!

10 کمیک بوکی که برای علاقمندان به سریال "بازی تاج و تخت" (GAME OF THRONES) توصیه میشود

20 گیمی که احتمالا خبر نداشتید از رویشان کمیک منتشر شده!

10 فیلم برتری که براساس ویدئو گیم ساخته شده اند

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

stranger616
#1 stranger616 1401-03-08 15:31
ممنون از استاد بخاطر این مقاله ی زیبا
واقعا حدس نمیزدم Dark Phoenix saga توی رتبه ی اول قرار بگیره ولی باید بگم الحق انتخاب درستیه. راستش هنوز هم که هنوزه run کلرمانت برای X-men که فکر کنم حدود ۱۶ سال هم طول کشید از پر بار ترین ران های کمیک بوکیه و حسابی مردان ایکس رو متحول کرده. اصلا رقیب نداره این داستان! :-*
استاد ببخشید بابت اسپم ولی میخواستم بگم که برنامه ای برای ترجمه ی کمیک های ریبوت جدید X-men (سری Dawn of X استاد هیکمن) دارید؟ یا اینکه من میتونم بعد از ایام امتحانات توی ترجمه ی این سری اگه قصدشو داشته باشین کمک کنم؟
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1401-03-08 22:25
#1:
برنامه ای داسته باشیم اطلاع رسانی میکنیم
نقل قول کردن
stranger616
#3 stranger616 1401-03-09 06:03
چشم.ممنون استاد :-)
نقل قول کردن
the phantom
#4 the phantom 1401-03-09 08:58
مقاله عالی بود و من عاشق این سریال هستم و حتمااین کمیکا رو چک میکنم
نقل قول کردن
THE PUNISER
#5 THE PUNISER 1401-03-09 09:00
خیلی این سریالو دوست دارم
استاد شما فصل 4 رو موفق شدید ببینید؟
نظرتون چیه؟
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1401-03-09 11:31
به نقل از THE PUNISER:

استاد شما فصل 4 رو موفق شدید ببینید؟
نظرتون چیه؟

هنوز فرصت نکردم تماشا کنم ولی در اولین فرصت تماشا میکنم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45