سال 2019 رسما شروع شده و حالا وقتش رسیده نگاهی داشته باشیم به فیلم هایی که در سال میلادی گذشته به اکران درآمدند.
در 2018 شاهد 9 اثر سوپرهیرویی بودیم که 12 ماه پرهیجان را برای ما رقم زدند و من فکر نمیکنم که هیچ کدوم از فیلم های ابرقهرمانی 2018 افتضاح بودند ولی برخی از اونا قطعا از بقیه بهتر بودند و برخی هم واقعا برای یک بار دیدن خوب بودند! این شما و این هم رتبه بندی فیلم های سوپرهیرویی سال 2018 به انتخاب سایت COMICBOOKMOVIE.COM
9- آکوامن (Aquaman)
ممکنه که برخی نسبت به رتبه ای که به این فیلم دادم انتقاد کنند! ولی من از "آکوامن" اصلا متنفر نبودم (یعنی کلا شخصیتش اونقدر برام مهم نیست که بخوام حس قوی نسبت بهش داشته باشم، چه تنفر یا شیفتگی) ولی احساس کردم بی منطق و بی معنیه و البته چند سکانس اکشن هیجان انگیز داره (سکانس ترنچ واقعا دیدنی بود) و برخی از جلوه های بصری خلاقانه بود. شوخی های روی اعصاب و بازی های متوسط و دیالوگ های ضعیف باعث میشوند اولین تجربه ابرقهرمانی آقای جیمز وان در ته لیست بنده قرار بگیرد.
نقد spidey.ir برای فیلم آکوامن
8- ونوم (Venom)
آیا "ونوم" از "آکوامن" بهتره؟ خب ... من که قطعا بیشتر ازش لذت بردم. البته این تجربه بدون اسپایدرمنِ سونی قطعا خیلی آشفته بود ولی تام هاردی در نقشش عالی ظاهر شد و نوع بازیش جوری بود که لحظات باحال و بامزه خلق میکرد. رابطه ادی براک با سیمبیوت دیوانه هم از نکات برجسته فیلم بودند و آنها بین خودشون چندین بده بستان سرگرم کننده و باحال داشتند. شاید به خاطر اینه که من توقع خاصی از این فیلم نداشتم و با همین ذهنیت وارد سالن سینما شدم ولی در هر حال به نظرم "ونوم" اونقدرا هم بد نبود.
7- تایتان های نوجوان به سینما میروند (Teen Titans Go to the Movies)
این یکی واقعا شاید از رادار هواداران مجو شده بود ولی در واقع خیلی حس لذت بخشی از دیدنش بهم دست داد. هرگز قسمت های زیادی از سریال Teen Titans Go را ندیده بودم ولی خیلی سریع با قصه رابین، بیست بوی، استارفایر، سایبورگ و ریون همراه شدم. درسته خیلی از شوخی ها مختص بچه های خیلی کوچک بود ولی یک خروار ارجاعات فرهنگ عامه (pop culture) و البته شوخی با دنیای ابرقهرمانان داشت که برای بزرگترها مناسب بود. در نهایت یک اثر فان و شوخ و شنگ و نه چیز دیگر ولی شما چه انتظار دیگری از اقتباس سینمایی صورت گرفته از روی یک کارتون بچه ها را دارید؟
6- مرد مورچه ای و زنبورک (Ant-Man & the Wasp)
درسته Ant-Man and the Wasp در 5 تای انتهایی لیست قرار گرفته ولی اصلا دلیل نمیشه فیلم بدی باشه. به خوبی از شخصیت های خودش که از قسمت اول برگشته اند استفاده کرد و صحنه های خنده دار زیادی داشت ولی یه جورایی معمولی بود و حالا اگه از اون صحنه وسط تیتراژ شوکه کننده اش که بگذریم ولی بقیه فیلم قابل پیش بینی بود و غافلگیری خاصی برامون نداشت. این فیلم به راحتی در کلاس "سرگرم کننده و فراموش شدنی" قرار میگیره. شاید هم کل هدف سازندگانش همین بوده باشه ولی مارول توقعات رو خیلی بالا برده و این فیلم نتونست اونا رو محقق کنه.
نقد spidey.ir برای فیلم مرد مورچه ای 2
5- شگفت انگیزان 2 (Incredibles 2)
دنباله ای که خیلی سال بود منتظرش بودیم. قسمت اول که اصلا یکی از برترین فیلم ها و انیمیشن های تاریخ به حساب میاد . قسمت دوم هم بسیار سرگرم کننده بود ولی به پای قسمت اول که نمیرسید. درسته perfect نبود ولی انیمیشن زیبا، داستان جذاب (که با هوشمندی روی مادر خانواده تمرکز کرد) به همراه برخی سکانس های بامزه و خنده دار و البته اون حضور معرکه «جک جک» باعث شد یک فیلم سرگرم کننده عالی تماشا کنیم.
4- ددپول 2 (Deadpool 2)
رایان رینولدز در قامت جناب ددپول به فیلمی برگشت که به نظرم خونین تر، بامزه تر و عمیق تر از قسمت اولش بود. درسته برخی المان های داستانی رو از قسمت اول دوباره تکرار کرد و برخی از شوخی ها هم خوب از آب در نیومدن ولی همه چیز اونقدر سریع و شلیکی اومد و رفت و آنچنان لحظات فان و آنارشیستی خلق کرد که آدم نمیتونست عاشق ددپولی نشه که مدام دیوار چهارم رو میشکنه. و البته این فیلم شاید بهترین صحنه های پس از تیتراژ تاریخ فیلم های ابرقهرمانی رو داشت. واقعا باعث شرمساری خواهد بود اگر قسمت سومی برای ماجراهای ددپول ساخته نشه.
3- پلنگ سیاه (Black Panther)
صادقانه بگم که فرق چندانی بین سه تا گزینه برتر لیست من نیست و میتونستم شاهکار رایان کوگلر را حتی رتبه بهتری هم بهش بدم. ولی یه چند تا مشکل ریز باهاش داشتم. از همون ابتدا فیلم سعی میکرد خودش رو از فیلم های دیگر MCU (دنیای سینمایی مارول متمایز کنه) . ولی در نهایت به سبک این اثار دراومد و سکانس اکشن نقطه اوج خودش رو پر کرد از جلوه های ویژه رایانه ای و این به ضررش تموم شده بود. البته نقطه قوت اصلی فیلم این بود که میخواست یه حرف جدید بزنه، یه حرف سیاسی! ولی چون پیامش کاملا با داستانش در هم آمیخته بود و بخش ضروری انگیزه شخصیت ها بود ، همه چیز کاملا طبیعی و ارگانیک شده بود و تماشاچی حس نمیکرد فیلم داره براش روضه میخونه! ولی یه مقدار ریتم فیلم در ابتدای فیلم کند بود. برخی صحنه های اکشن مخصوصا در انتها هم زیادی تو ذوق میزد و میتونست جلوه های بهتری داشته باشه.
2- انتقام جویان: جنگ بینهایت (Avengers: Infinity War)
بسیاری هستند که از این فیلم به عنوان یکی از بهترین آثار ابرقهرمانی تاریخ سینما یاد میکنند. اما چیزی که کاملا میشه ازش مطمئن بود و کاملا درباره اش ادعا کرد اینه که سازندگانش به وعده خودشون عمل کردند و به خوبی از پس به اوج رسوندن اون 10 سال زمینه چینی براومدند. چیزی که به ما دادند پر بود از لحظات حماسی. لوکیشن ها و دکورهای فیلم باورنکرنی بود و شوک های بزرگی هم به ما داد. اونقدر هم جسارت داشت که اجازه بده شخصیت خبیثش (ثانوس) در آخر به پیروزی برسه و بتونه نیمی از جمعیت عالم را نابود کنه. بر خلاف خیلی از فیلم های MCU واقعا نمیشه از "جنگ بینهایت" ایرادهای بنی اسرائیلی گرفت. ولی این فیلم محبوب ترین فیلم من در سال 2018 نبود! بروید سراغ مورد بعدی ...
نقد spidey.ir برای جنگ بینهایت
1- اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی (Spider-Man: into the Spider-Verse)
خیلی روی گزینه اولم فکر کردم و در نهایت این شاهکار معرکه سونی من رو متقاعد کرد! اولین حضور مایلز مورالز بر پرده سینما واقعا تا این حد خوب بود. نه تنها هیجان انگیز، بامزه و از نظر سبک انیمیشن زیبا و خلاقه بود بلکه کلیشه های دنیای اقتباس های کمیک بوکی رو به شکل های غافلگیر کننده ای تغییر داد و حتی موفق شد به بخش سرگذشت (origin) ابرقهرمان نفس تازه ای بدمه. این بخشش اونقدر خوب بود که من اون مختصر مشکلی که با خبیث داستان داشتم رو فراموش میکنم. عناوین کمیک های اسپایدرمن همیشه با صفت هایی همچون amazing (شگفت انگیز)، spectacular (خارق العاده)، astonishing (اعجاب انگیز) و ... همراه بوده و هر کدوم از اونا رو که برای توصیف این انیمیشن به کار ببرید ، برازنده اش هست!
نقد spidey.ir برای سفر به دنیای عنکبوتی
نویسنده: مارک کسدی
منبع: وب سایتcomicbookmovie.com
مترجم: مهدی ترابی مهربانی
All rights reserved © Spidey.ir 2019
(هرگونه كپیبرداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز میباشد)
دیدگاهها
از اقای کسدی بابت نوشتن و از استاد ترابی بابت ترجمه عالی این مقاله متشکرم
استاد ترابی ترجمه عالی بود ولی رتبه بندی نویسند(مارک کسدی) به نظرم ایراد داشت.این رتبه بندی بنده.
۱-انتقام جویان:جنگ بی نهایت
۲-پلنگ سیاه
۳-سفر به دنیای عنکبوتی
۴-ددپول ۲
۵-مرد مورچه ای و زنبورک
۶-شگفت انگیزان
۷-تایتان های نوجوان به سینما میروند
۸-اکوامن
۹-ونوم
من خودم هنوز آکوامن رو ندیدم و نمیتونم نظر بدم (البته تقریبا مطمئنم از ونوم بهتره! )
ولی به نظر بنده باید حتما جای ددپول 2 و انت من 2 عوض بشه. و البته شگفت انگیزان 2 قطعا از ددپول 2 و انت من 2 بهتره
ولی در این که سال 2018 سفر به دنیای عنکبوتی از همه بهتر بود شکی ندارم
اتفاقا 80 درصد سایت های معتبر خارجی هم اون رو برترین دونسته اند
دوست خوبم اینجاست که شاعر(ددپول) میگه... what the f یعنی واقعا مردمورچه ای از ددپول قوی تر بود؟
خب استاد البته رتبه بندی مارک کسدی ولی باهاش موافقم البته پلنگ سیاه به اندازه ددپول تو دلم نشت و به نظر کمیک بوکی نبو بیشتر یه حالت فیلم ضد نژاد پرستی بود البته نژاد پرست نیستم منظورم اینه که از آرمان های کمیک به نظرم یه کوچولو دور بود اصلا بیخیالش ولی واقعا مردعنکبوتی حقشه نفر اول باشه.رفقا این اولین کارتون سینمایی مردعنکبوتی از خلق به اینوره البته غیر از سریالا.
عشق فقط یک کلا م مردعنکبوتی و وسلام(البته بعد از خدا و خانواده)
اره واقعا بهتر بود. نمرات بهتری هم گرفت. ددپول 2 انصافا خیلی ضعف فیلمنامه ای داشت. فیلم هندی شده بود! انت من 2 داستانش خیلی جفت و جور بود. به ظنرم شوخی هاش از ددپول 2 هم جالب تر و سرگرم کننده تر بودن
البته اینم اضافه کنند که شاید برخی از "نوجوان ها" شوخی ها رکیک و زننده رو خیلی باحال و خفن بودن. ولی شوخی باید لوس نباشه . به نظرم شوخی های انت من 2 خیلی سرگرم کننده تر و خلاقانه تر بودن
دقیقا نکته شم همینه، ددپولو آدم دفعه اول می بینه بیشتر خنده اش می گیره و از دفعه دوم به بعد براش یکمی لودگی داره ولی انت من بنظرم اصلا اینجوری نبود! مثلا خداییش من هر دفعه اون قسمتیش که ژانت توی اسکات حلول کرده و پاول راد ادای میشل فایفر رو درمیاره روده بر میشم از خنده!!
فیلمهای ددپول 2 و انت من و واسپ خیلی سرگرم کننده و طنز بودن. ولی انت من و واسپ شوخیاشون خیلی با مزه بود مثلا اعترافات اون رفیق فابریک اسکات ته خنده بود و صد البته انت من فیلم نامهی منسجمتری نسبت به ددپول داشت. البته بنظرم شگفت انگیزان ۲ از هر دوی اینها بهتر بود.
در مورد فیلم پلنگ سیاه من هنوز متوجه نشدم که فیلم کمیک بوکی بودن یعنی چه؟ فیلم پلنگ سیاه داستانش معرکه بود، آدم برخی مواقع نمیدونست حق رو به کی بده به پلنگ سیاه یا کیل مانگر. ویلنش عالی بود. برای نشون دادن فضای کار یک پادشاه باید هم فضای سیاسی روش قالب باشه، بنظرم قابل درکه. نمیشه مثلا تصور کرد که فضای پلنگ سیاه جو مرد آهنی یا مرد عنکبوتی داشته باشه. از طرفی قبلا تو همین سایت هم چندین بار اشاره شده که چنتا ارجاعات کمیک بوکی داشته.
فیلم اونجرز جنگ بی نهایت که تکلیفش معلومه.
فیلم اکوامن و سفر به دنیای عنکبوتی رو ندیدم هنوز.
مرسی بابت ترجمه
جای ددپول 2 هم کاملا درست بود
هر وقت یاد گرفتی برای حرفات دلیل بیاری شاید کسی شروع کنه به جدی گرفتن حرفات
۱.اسپایدرمن
۲.بلک پنتر
۳.شگفت انگیزان ۲
۴.ددپول ۲
از بقیه هم زیاد خوشم نیومد.
این لیست از نظرمنه بجز تین تایتانز گو که ندیدم بنظرم این لیست برای من جذاب تر بودند:
۱. اونجرز ۳
۲. ددپول ۲
۳. اسپایدرمن اینتو د اسپایدرورس
۴. آکوامن
۵. ونوم
۶. پلنگ سیاه
۷. انت من ۲
باتشکر
و اینه که به ترتیب از اول در هفت فیلم لوگو یکسان بود و تغییر کرد بعد در شش فیلم و سپس پنجمین فیلم
اما حالا با لوگو کاپیتان مارول این توالی رو بهم زده و نشد به چهارمی برسه با اینکه لوگو فیلم بعدی یعنی اونجرز پایان بازی همون لوگو قبلیه
استاد ترابی و بقیه ممنون میشم نظرتونو بگید
با تشکر دوستدار شما cap.venom
پ.ن ببخشید اینجا نوشتم چون مقاله ایستراگی جدید نبود تا جوابمو بگیرم
اره درسته که سفر به دنیای عنکبوتی خیلی خوب بود(شاید از اونجرز ۳ هم بهتر بود)ولی اونجرز:اینفرنتی وار یک حس دیگه ای داشت،یعنی سمره یک دهه فیلم سازی بود و یک حال دیگه ای داشت و برای همین من خیلی دوستش داشتم. ولی از لحاظ کیفی خب سفر به دنیای عنکبوتی جذاب تر بود مخصوصا برای ما طرفداران کمیک.
ولی من هم نظر اینکه انت من ۲ از ددپول ۲ بهتر بود.
به هر حال سال خوبی بود.
داداش میشه واضح تر بگی متوجه نشدم منظورتو
داداش میشه واضح تر بگی متوجه نشدم منظورتو
داداش نیگا فیلمای mcu رو که دیدی خب به ترتیب از اولین فیلم که iron man بود تا فیلم iron man3 لوگو اینترو مارول وقتی که فیلم شروع میشه یکسان بود که میشن ۷ تا فیلم بعدش از فیلم thor dark world تا فیلم captain america civil war بازم یکسان بود که میشن ۶ تا فیلم بعد فیلم doctor strange تا فیلم black panther لوگو یک شکل بود که میشه پنج تا فیلم بعدش حدس زدم طبق این نظریه فیلمای بعدیم به همین روال ادامه پیدا کنن که یه ایستراگ خیلی جالبی بود و میشد و گفتم بعدش باید لگو چهار تا فیلم یکسان باشه و فیلم avengers infinity war و ant man and wasp یکسان بود و طبق روال باید فیلم بعدیم لگوش یک شکل میبود ولی وقتی تریلر captain marvel رو دیدم فهمیدم این توالی بهم خورد ولی در صورتی که باز لوگو avengers end game شبیه infinity و ant man اع
اگه خوب نگرفتی بگو بیشتر توضیح بدم
والا منم مثل خیلی ها معتقدم که باید ددپول ۲ رتبه اش خیلی پایین تر میبود ! فیلم اصلا داستان جالبی نداشت و فیلمنامه اش چندان خوب نبود ، و از اثری مثل شکست ناپذیران ۲ نمیتونه بهتر باشه ، فیلم های امسال دیسی رو ندیدم واقعا ! ولی فکر نکنم آکوامن از ونوم بدتر باشه ! آخه ونوم فاجعه بود واقعا ! یعنی آکوامن از اونم بدتر هست بگذریم ، در مورد رتبه ی اول هم بگم که تا پیش از "سفر به دنیای عنکبوتی" اگر کسی از من میپرسید برترین فیلم کمیک بوکی امسال چیه قطعا میگفتم "جنگ بی نهایت" اما پس از دیدن سفر به دنیای عنکبوتی تصمیم گیری برام خیلی سخت تر شد ! چون هر دو فیلم های خوش ساختی هستند ! بنابراین رتبه ی اول برترین فیلم کمیک بوکی سال دو فیلم هستش : Avengers Infinity War و Into the Spiderverse !
داداش میشه واضح تر بگی متوجه نشدم منظورتو
البته امکانشم هست که لوگو کاپیتان مارول یه تغییر کلی نباشه و جزئی باشه و روال ادامه داشته باشه
داداش میشه واضح تر بگی متوجه نشدم منظورتو
داداش نیگا فیلمای mcu رو که دیدی خب به ترتیب از اولین فیلم که iron man بود تا فیلم iron man3 لوگو اینترو مارول وقتی که فیلم شروع میشه یکسان بود که میشن ۷ تا فیلم بعدش از فیلم thor dark world تا فیلم captain america civil war بازم یکسان بود که میشن ۶ تا فیلم بعد فیلم doctor strange تا فیلم black panther لوگو یک شکل بود که میشه پنج تا فیلم بعدش حدس زدم طبق این نظریه فیلمای بعدیم به همین روال ادامه پیدا کنن که یه ایستراگ خیلی جالبی بود و میشد و گفتم بعدش باید لگو چهار تا فیلم یکسان باشه و فیلم avengers infinity war و ant man and wasp یکسان بود و طبق روال باید فیلم بعدیم لگوش یک شکل میبود ولی وقتی تریلر captain marvel رو دیدم فهمیدم این توالی بهم خورد ولی در صورتی که باز لوگو avengers end game شبیه infinity و ant man اع
اگه خوب نگرفتی بگو بیشتر توضیح بدم
اهاااا
گرفتم،عجب دقتی داری ها دمت گرم.
ولی خب نمیدونم چرا یکی از سایتای معتبر اومده بود نقدی واسه ددپول نوشته بود که معلوم بود هیچی از سینمای اقتباس از کمیک سرش نمی شه! (البته قبول دارم بعضی جاها واقعا خراب کرد) البته قبلشم (نمیدونم با چه منطقی) از نبرد تایتان اونجرز کلی ایراد گرفته بود! :|
ممنون از ترجمه.
کاشکه نظر خودتون رو مینوشتید مخصوصا کنجکاوم نظرتون رو بدونم که ایا انیمیشن اسپایدرمن بالاتر از جنگ بینهایت قرار میگیره؟
جدا از این بحث ها فکر میکنم برای آکوامن کم لطفی شده بشخصه از فیلم های ونوم و تایتان ها به پیش که خیلی بهتر بود.من بودم جایگاه 4 یا 5 رو میدادم.نمیگم بی ایراد بودها ولی بدل من که نشست.
اکوامن همانطور که پیش بینی میشد ضعیف ترین فیلم ابرقهرمانی امسال بود
تنها دلیل فروش خوبش زمان خوب اکران و نداشتن یه رقیب قوی بود (درست مثل واندروومن)
با رتبهبندی چندان موافق نیستم؛
فیلم «آکوامن» شاید بین منتقدان چندان موردپسند قرار نگرفت، اما اینطور که معلومه یکی از "کمیکبوکی" ترین فیلمهای امسال بود. (حداقل بیشتر از «ونوم»!)
«تایتانهای نوجوان به سینما میروند» هم چندان توقعی ازش نمیرفت؛ ایدهٔ اولیه جالبی داشت و پر از شوخیهای بامزه بود؛ اما قطعاً به پای فیلمی مثل آکوامن (که از داستانهای «جف جانز» اقتباس شده بود) نمیرسید.
همینطور به فیلم «انتمن و واسپ» هم خیلی کملطفی شد به نظرم. قطعاً فیلمنامه بهتری از «ددپول ۲» داشت و شوخیهای هوشمندانهتر و جالبتری داشت و در کل فیلم باطراوتتری بود. یکی از بهترین دنبالههای MCU...!
دنبالهٔ فیلم «شگفتانگیزان» هم به نظر من از هر دو فیلم «ددپول ۲» و «انتمن و واسپ» بهتر بود.
با ۳تای اول لیست کاملاً موافقم.
«پلنگ سیاه» قطعاً هنریتربن فیلم MCU تا به اینجاست.
در مورد «انتقامجویان: جنگ بینهایت» هم فکر نکنم توضیح اضافهای لازم باشه که ثمرهٔ حدود ۱۰ سال تلاش و برنامهریزی عوامل موفقترین دنیای سینمایی تاریخ ـه و نقطهٔ اوج یا اصطلاحاً "climax" سالها داستانسرایی از دنیای مارول.
اما رتبهٔ اول قطعاً «اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی» هست که تو این مدت "دردانهٔ منتقدین" شده و به قول این آقای «کسدی» لایق تمام پسوندهای عناوین اسپایدرمن مثل Amazing و Spectacular و Astonishing ـه!
ایشالا وقتی نسخهٔ باکیفیتش اومد نظرم رو در موردش میگم.
در پایان رتبهبندی من به این صورت ـه:
ix. «ونوم»
viii. «تایتانهای نوجوان به سینما میروند»
viii. «آکوامن»
vi. «ددپول ۲»
v. «انتمن و واسپ»
iv. «شگفتانگیزان ۲»
iii. «پلنگ سیاه»
ii. «انتقامجویان: جنگ بینهایت»
i. «اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی»
استاد سو تفاهم نشه من از اوناش نیستم که با چنتا فحش و صحنه زشت بگم عالیه فیلم راستش دروغ چرا با هر کسی که این دو فیلم و دیدم میگه ددپول ۲ بهتر البته دوبله و سانسور شده
به نظرم امسال 2 تا از فراموش نشدنی ترین فیلم های ابرقهرمانی اکران شد 1- مردعنکبوتی سفر به دنیای عنکبوتی 2-انتقام جویان
راستی این انیمیشن می تونه جایزه اسکارو بگیره؟
بنظرم حتما میبره شگفت انگیزان ۲ در مقابلش هیچه
کاملا باهاتون موافقم استاد. فیلمش خیلی داغون بود. فقط خوب فروخت که اونم به خاطر جلوه های ویژه بود و اینکه مردم صحنه های زیر آب ندیده بودن
خوراکخوان (آراساس) دیدگاههای این محتوا