15 صحنه جالبی که از فیلم های کمیک بوکی حذف شدند

 15 صحنه جالبی که از فیلم های کمیک بوکی حذف شدند

مقاله ای جالب درباره موضوعی هیجان انگیز!

ما در سایتمون بارها و بارها مقالاتی درباره صحنه های حذف شده از فیلم های ابرقهرمانی کار کرده بودیم. مثلا در اینجا، اینجا و اینجا. و حالا تصمیم گرفتیم یک بار دیگر به این موضوع جذاب بپردازیم. انشاله که مورد پسند شما قرار بگیرد.

 

 

15- «اگزاویر» کاری میکنه که «مگنتو» با لباس زنانه به نظر برسه!

 اگزاویر کاری میکنه که مگنتو با لباس زنانه به نظر برسه!

حذف شده از فیلم X-Men: First Class

لینک دانلود این صحنه

در فیلم "مردان ایکس: کلاس اول" صحنه ای است که در آن اگزاویر و اریک لنشر (مگنتو) به یک "باشگاه برهنگی" میروند تا موجودی جهش یافته به نام Angel Salvadore را استخدام کنند (برای تشکیل گروه مردان ایکس). در صحنه ای که از این سکانس حذف شده بوده چارلز از قدرت تله پاتی خودش استفاده میکنه تا بهش نشون بده که قدرت های ذهنی داره. برای همین کاری میکنه که اریک در ذهن خودش و Angel Salvadore با لباس زنانه به نظر بیاد! بیچاره اریک که از هیچی خبر نداره!

 

14- «بروس وین» با یک خفاش بزرگ مواجه و راضی میشه دوباره بتمن بشه!

 بروس وین با یک خفاش بزرگ روبرو و متقاعد میشه دوباره بتمن بشه!

حذف شده از فیلم Batman Forever

لینک دانلود این صحنه

بعد از رفتن استاد «تیم برتون» سکان کارگردانی فیلم بعدی بتمن به دستان «جوئل شوماکر» سپرده شد. او هم فیلم "بتمن برای همیشه" (Batman Forever) را ساخت که البته هرگز به گرد پای فیلم های برتون نمیرسید. در این فیلم بروس وین تصمیم گرفته بازنشسته شود. در این صحنه حذف شده از فیلم او پس از خواندن دفترچه خاطرات پدرش با یک خفاش بزرگ روبرو میشه و بعدش متقاعد میشه که دوباره بتمن بشه!!! واقعا که صحنه عجیبی بود!!!

 

13- «سوپرمن» داره با چشمانش کیک میپزه!

 سوپرمن داره با چشمانش کیک میپزه!

حذف شده از فیلم Superman II

لینک دانلود این صحنه

از فیلم تحسین شده "سوپرمن 2" (که من اون رو هنوزم یکی از 5 فیلم برتر تاریخ فیلم های کمیک بوکی میدونم) صحنه ای جالب حذف شده که در آن اولش فقط صورت های سوپرمن و لوئیس لین رو مشاهده میکنیم. سوپرمن میگه : من تا به حال این کار رو نکرده ام. لوئیس هم میگه: مشکلی نیست . فقط عجله نکن! ما اولش کنجکاو میشیم که قضیه چیه؟ ولی خیلی زود دوربین میاد عقب و متوجه میشیم سوپرمن داره با قدرت "اشعه گرمایی" (heat vision) خودش کیک میپزه!!!

 

 

12- «وید ویلسون» دکتر قلابی رو میکشه!

 وید ویلسون دکتر قلابی رو میکشه!

حذف شده از فیلم Deadpool

لینک دانلود این صحنه

در فیلم "ددپول" سکانسی وجود داشته که خیلی هم خوش ساخت بوده ولی چون خیلی دارک بوده از فیلم حدف شده. در این سکانس «وید ویلسون» (ددپول) که فهمیده سرطان داره سعی میکنه به کلینیکی درب و داغون در مکزیک بره تا شفا پیدا کنه. ولی میفهمه دکتری که در اونجاست یک شیاده و در نهایت او را میکشه ...

 

 

11- وقتی «هالك» دست به خودكشی میزنه!

 وقتی هالك دست به خودكشی میزنه!

حذف شده از فيلم The Incredible Hulk

لینك دانلود و تماشای این صحنه

علاقمندان به فیلم های مارول حتما يادشون هست كه در فیلم انتقام جویان بروس بنر یه جایی تعریف میكنه كه یه بار سعی كرده با گذاشتن گلوله ای در دهانش خودكشی كنه ولی "اون یكی (یعنی هالك)، گلوله رو تف كرد بیرون"  (the Other Guy spit it out). شاید وقتی این جمله رو شنیدید با خودتون گفتید مربوط به وقتی در گذشته میشه و ما قبلا همچین چیزی رو ندیدیم ولی همچین صحنه ای اتفاق افتاده! در واقع این صحنه قرار بود صحنه افتتاحیه در فیلم The Incredible Hulk باشه و  قرار بود در این صحنه بروس بنر در میان كوه های برفی دست به خودكشی بزنه. من شخصا حدس میزنم این صحنه بیش از حد دارك و خشن بوده و مارول تصمیم گرفته حذفش كنه چون دوست نداشته این فیلم با همچین سكانسی آغاز بشه. خوشبختانه این صحنه هم در اینترنت منتشر شده و میتونید در لینك بالا اون رو تماشا كنید (هر چند كه متاسفانه كیفیت بالایی ازش موجود نیست). یك ایستر اگ خیلی جالب هم توش هست . یعنی اگه خوب به جایی كه بهمن میاد  دقت كنید ، در گوشه سمت چپ پایین صفحه میتونید كاپیتان آمریكا را در میان یخ ها ببینید:

 

 

10- تصمیم متفاوتی که «روگ» میگیره!

تصمیم متفاوتی که «روگ» میگیره!

حذف شده از فیلم X-men: The Last Stand

روگ با بازی «آنا پاکوئین» در فیلم های اول و دوم "مردان ایکس" از شخصیت های کلیدی داستان بود. او حضور موثری هم در داستان داشت ولی ناگهان در قسمت سوم به حاشیه رفت. کلا "مردان ایکس: آخرین ایستادگی" یکی از ضعیف ترین و نا امید کننده ترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ محسوب میشه. در هر حال آن چه که در پایان فیلم دیدیم این بود که روگ تصمیم میگیره از داروی شفابخش استفاده کنه تا دیگر یک جهش یافته نباشه. ولی در صحنه ای که از فیلم حذف شده بوده قرار بوده او تصمیم برعکس رو بگیره و از دارو استفاده نکنه تا همچنان یک جهش یافته باقی بمونه!

 

9- بازگشت «سوپرمن» به سیاره کریپتون!

 بازگشت سوپرمن به سیاره کریپتون!

حذف شده از فیلم Superman Returns

لینک دانلود این صحنه

فیلم "بازگشت سوپرمن" به کارگردانی «برایان سینگر» فیلم بدی نبود ولی اون چیزی که میخواستیم نشد. این فیلم در ضمن زمان طولانی هم داره: 2 ساعت و نیم! ولی جالبه که بدونید که تازه یک سکانس نسبتا طولانی هم ازش حذف شده بوده! در ابتدای فیلم مشاهده میکنیم که سوپرمن از سفر خودش برگشته (او میخواسته ببینه که آیا بازمانده ای از زادگاه خودش یعنی کریپتون باقی مونده یا نه). ولی چیزی از سفرش نمیبینیم. اما در سکانس حذف شده سوپرمن رو میبینیم که به کریپتون میره و در آنجا هیچ چیزی پیدا نمیکنه جز نابودی. ضمن این که متوجه میشه ویرانه های کریپتون دارند او را میکشند چون به کریپتونایت تبدیل شده اند!

 

8- فروشگاه «بتمن»!

 فروشگاه بتمن!

حذف شده از فیلم Batman Returns

فیلم "بتمن" که سال 1989 ساخته شد بسیار موفق بود و محصولات بسیاری هم با لوگوی این فیلم به بازار آمد. این مساله برای سازنده اش یعنی «تیم برتون» جای تعجب داشت. چون او فکر نمیکرد این فیلم اینقدر جنبه مادی پیدا کند. بنابراین در فیلم بعدی خودش یعنی "بازگشت بتمن" خواست در صحنه ای این قضیه را به هجو بکشد. بنابراین مغازه ای را در سکانسی قرار داد که در آن محصولات مختلف بتمن به فروش میرسه! یعنی تو اون سکانسی که اون دلقک ها به گاتهام حمله میکنند قرار بوده اون دلقکی که از دهانش آتش به بیرون پرت میکنه وارد مغازه بتمن بشه و محصولاتش رو به آتش بکشه. ولی خب قطعا وارنر متوجه هدف اصلی برتون شده و این صحنه رو حذف کرده و ما به جایش یک مغازه عروسک فروشی معمولی رو میبینیم!

 

7- «روگ» رو آزاد میکنند تا ماموریت «ولورین» در گذشته تموم بشه!

روگ رو آزاد میکنند تا ماموریت ولورین در گذشته تموم بشه!

حذف شده از فیلم X-Men: Days of Future Past

لینک دانلود این صحنه

در فیلم تحسین شده "مردان ایکس: روزهای گذشته و آینده" میبینیم که به لطف قدرت های «کیتی پراید»، ولورین به گذشته میره. در صحنه ای ولورین به طور تصادفی کیتی رو با چنگال های خودش زخمی میکنه. ولی او به کار خودش ادامه میده تا وظیفه اش رو کامل کنه. اما در نسخه طولانی تر فیلم شاهد بودیم که زخم کیتی خیلی بدتر بوده و به همین دلیل گروه تصمیم میگیره به همراه مرد یخی به زندانی بروند که روگ در آن اسیر شده تا آزادش کنند و روگ بتونه قدرت های کیتی رو جذب کنه و ماموریت رو به اتمام برسونه!

 

6- پدر «پیتر پارکر» برمیگردد!

 پدر پیتر پارکر برمیگردد! 

حذف شده از فيلم The Amazing Spider-Man 2

لینك دانلود و تماشای این صحنه

سری فیلم های "مرد عنكبوتی شگفت انگیز "دیگر كم كم دارند به دست فراموشی سپرده میشوند ولی انصاف نیست اگر نگوییم كه این فیلم ها نقاط قوت متعددی داشتند و لحظات ماندگاری هم خلق كردند. اما یقینا یكی از اشتباهات این سری فیلم ها تمركز بیش از حد روی مسئله ناپدید شدن پدر و مادر پیتر پاركر بود كه در قسمت دوم به اوج خودش رسید. كار به جایی رسید كه مارك وب (كارگردان "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2") سكانسی برای پایان فیلم ساخت كه در آن پدر پیتر پاركر كه سالهاست در كمیك ها مرده ناگهان برمیگردد  و به پیتر كه عزادار مرگ گوئن است دلداری میدهد و حتی جمله معروف "قدرت زیاد، مسئولیت به همراه می آورد" را هم بهش میگه!!!! خوشبختانه این صحنه حذف شده چون نه تنها با كمیك ها مغایرت داشت بلكه بیننده را گیج تر میكرد و سئوالات بیشتری را بی جواب باقی میگذاشت...

 

 

5- «هالک» بدون شلوار مبارزه میکنه!

 هالک بدون شلوار مبارزه میکنه!

حذف شده از فیلم The Hulk

یک سئوالی که همیشه درباره هالک مطرح بوده اینه که چطوره که وقتی دکتر «بروس بنر» به هالک تبدیل میشه همه لباس هاش پاره میشن ولی اون شلوار بنفش سر جای خودش باقی میمونه؟! فیلم "هالک" ساخته «آنگ لی» که سال 2003 ساخته شد قرار بود به نوعی به این سئوال پاسخ بده! یعنی در سکانسی که هالک داره با اون سگ های جهش یافته مبارزه میکنه قرار بوده لخت باشه! یعنی شلوار پایش نباشه! ولی در نهایت استودیو تصمیم گرفت شلوار پای هالک کنند!

 

4- صحنه مرگ مامور «کولسون» به دست «لوکی»

حذف شده از فیلم The Avengers

قبلا در این مقاله گفته بودم که صحنه مرگ کولسون در فیلم "انتقام جویان" در برخی از کشورهای اروپایی سانسور شد. اما براتون جالبه که بدونید این صحنه اولش جوری بوده که در خود آمریکا هم ممکن بوده مشکل ساز بشه! یعنی خون زیادی در این صحنه از بدن کولسون بیرون میزده و همین باعث میشده درجه فیلم از PG-13 به R تغییر کنه و اگر اینطور میشد فیلم کلی از مخاطبین خودش رو  از دست میداد. به همین دلیل اون بخش خونین رو حذف کردند!

 

3- «هارلی کوئین» به تعقیب «جوکر» میپردازه و رویش اسلحه میکشه!

 هارلی کوئین به تعقیب جوکر میپردازه و رویش اسلحه میکشه! 

حذف شده از فیلم Suicide Squad

لینک دانلود این صحنه

فیلم "جوخه خودکشی" واقعا چرت بود و یکی از دلایلش این بود که خیلی از صحنه های مربوط به جوکر از آن حذف شده بود. در واقع فیلم جوکر رو جوری به تصویر میکشه که انگار یک دوست پسر عاشق پیشه برای هارلی کوئین است! ولی صحنه های حذف شده قرار بوده بیش از پیش روی بدرفتاری های جوکر تمرکز کنه. در صحنه ای جالب که حالت فلش بکی داره، هارلی با موتور سیکلت میره دنبال جوکر (جوکر سعی داره بهش کم محلی کنه). ولی او بهش میرسه و رویش اسلحه میکشه!

 

2- صحنه غرق شدن خواهر «دکتر استرنج»

صحنه غرق شدن خواهر «دکتر استرنج»

حذف شده از فیلم Doctor Strange

شاید بدانید که در کمیک های دکتر استرنج به صورت فلش بک دیده ایم که خواهر استفان به نام «دانا» وقتی 19 ساله بود جلوی چشمانش در رودخانه غرق میشه و همین مساله باعث میشه که او بخواد جراح بشه تا دیگه اجازه نده عزیزانش کشته بشن (تصویرش اینجاست). «اسکات دریکسون» کارگردان فیلم "دکتر استرنج" هم گفته که این صحنه رو فیلمبرداری کرده بودند ولی در نهایت حذف شد. خانم «لولو ویلسون» ظاهرا در این سکانس نقش خواهر استرنج رو بازی کرده بوده.

 

1- «مردان ایکس» به مرکز خرید میروند!

مردان ایکس به مرکز خرید میروند!

حذف شده از فیلم X-Men: Apocalypse

لینک دانلود این صحنه

یکی از خوبی و مزیت های فیلم های بعدی ایکس من که حالتی پیش درآمد (prequel) داشتند این بود که در دهه های قبلی رخ میدادند. مثلا فیلم "کلاس اول" در دهه 60 میلادی میگذشت، فیلم "روزهای گذشته و آینده" در دهه 70 و فیلم "آپوکالیپس" در دهه 80! فیلم هایی که در دهه 80 جریان دارند هم انگار باید حتما یه سکانس مربوط به بازدید از مرکز خرید داشته باشند. در یکی از صحنه های حذف شده از فیلم شاهد بودیم که سایکلاپس، جین گری، نایت کرالر و جوبیلی به یک مرکز خرید میروند و نایت کرالر هم شوکه شده از این که مردم در آنجا کاری با کارشون ندارند!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

توصیه میکنم اگه از این مقاله خوشتون اومده حتما مقاله های  زیر را هم بخوانید:

15 فیلم ابرقهرمانی که در خارج از آمریکا سانسور شدند!

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

15 شخصیت بزرگ مارول که از فیلم ها حذف شدند

10 چیزی كه از فیلمنامه " مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" حذف شد!

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

صحنه های حذف شده از فیلم های مرد عنكبوتی 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-06-19 16:38
ایراد تایپی دیدید بگید درست بشه
نقل قول کردن
Fazber
#2 Fazber 1397-07-06 22:44
استاد اون صحنه جوکر انگار تو خود فیلمم بوده اره؟! من وقتی دانلود کردم فیلمو اولین بار تو صحنه هاش بود که بعدش هارلی راننده کامیونو رو میکشه!
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1397-07-06 22:55
مورد هفت خیلی جالب بود واسم، ندیده بودمش.
حذف صحنه ها بعضی اوقات واجبه. کاش تو فیلم هالک، رو اریجینش بیشتر کار میکردن.
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1397-07-06 22:57
به نقل از Fazber:
استاد اون صحنه جوکر انگار تو خود فیلمم بوده اره؟! من وقتی دانلود کردم فیلمو اولین بار تو صحنه هاش بود که بعدش هارلی راننده کامیونو رو میکشه!

خو تو نسخه ی که تو سینما پخش میشد وجود نداشته، وارنر و دی سی هم که معمولا تو نسخه بلوری صحنه‌های اضافی داره
نقل قول کردن
loki-thor
#5 loki-thor 1397-07-07 00:23
مورد 15 کاش حذف نمیشد خیلی فان میشد
در مورد ششمی همون بهتر که حذف شد چون واقعا فاجعه میشد نمیدونم کارگردان چه فکری کرده پیش خودش آخه
مورد 5 هم هیچ حرفی ندارم در موردش
نقل قول کردن
AndrAs
#6 AndrAs 1397-07-07 05:18
تو مورد 7 فک کنم موقع نجات ایس من درگیر میشه و اخرشم کشته میشه اگ اشتباه نکنم
نقل قول کردن
امیر رضا
#7 امیر رضا 1397-07-07 13:45
ممنون .
مورد 1و 3 رو من دیده بودم
نقل قول کردن
t.c.a
#8 t.c.a 1397-07-13 08:42
سلام مقاله بسیار زیبا بود مثل همیشه ....
گاهی وقتا حس و حالی که صحنه حذف شده بهمون میدن خیلی عالیه مارو دوباره بیاد اثرات مانگار mcu و Dc میندازه خیلی ممنون تمامی موارد علی بودند
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#9 M.ALI.S.S 1397-07-14 21:28
مگه دکی استرنج خواهر داشت ؟ دلم واسه بازیگر خواهرش میسوزه ، یه نقش توی این هیری ویری بهش دادن ، اونم حذف شد ؛ :-? :sad: طرف ایرانی نبوده که با این شانس ؟ :lol:
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#10 AmirhoseinJafari2005 1399-11-06 10:38
جالب بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45