بررسی-نخستین-تریلر-از-فیلم-مرد-عنکبوتی-شگفت-انگیز-2

چند روز پیش روز و بلاخره پس از مدتها انتظار بی صبرانه تریلر "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" منتشر شد. حالا تحلیل ما از این تریلر حیرت آور را بخوانید!

مقدمه: نخستین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" (The Amazing Spider-Man) روز پنج شنبه هفته گذشته در اینترنت پخش شد و به ماه ها انتظار هواداران اسپایدرمن پایان داد. جدا از جلوه های ویژه و بحث های فنی درباره این تریلر حیرت آور، باید گفت که بسیاری از طرفداران هنوز هم پس از گذشت چند روز و تماشای چندین و چند باره  آن، سعی میکنند پاسخ سئوالات متعددی را که از مدتها قبل درباره این فیلم در ذهنشان ایجاد شده بود را پیدا کنند. ما هم به همین علت تصمیم گرفتیم تحلیلی بر آن داشته باشیم! (البته قبلاً هم یک تحلیل بسیار خوب درباره کلیپی که از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" در جشنواره کمیک کان 2013 پخش شد، در سایت داشتیم که پیشنهاد میشود اگر آن را نخوانده اید، حتما قبل از خواندن این مقاله آن را اینجا بخوانیدش!)


اولین چیزی که در تریلر به چشم میخورد، لباس بسیار زیبای اسپایدرمن است که نسبت به قسمت اول زمین تا آسمون بهتر شده. این لباس کاملا به کمیک های اسپایدرمن وفادار است و او را بسیار چالاک نشان میدهد. بدون شک هواداران اسپایدرمن این بار از این نظر کاملاً راضی هستند. 

spidey-costume

spidey-costume2

به نظر میرسد اسپایدرمن در این فیلم از نظر فیزیکی کمی نسبت به فیلم های قبلی اش  ارتقا پیدا کرده باشد! البته در "مرد عنکبوتی 2" دیدیم که او چطور با آن همه زحمت و به کمک تارهای خودش آن قطار شهری را متوقف کرد، اما واقعاً دیدن اسپایدرمن در حالیکه خودرویی را روی کولش گرفته، تا حدی غیر منتظره است (البته لازم به ذکر است که این امر هیچ تضادی با کمیک ها نداره زیرا او در عالم کمیک بارها اجسامی به مراتب سنگین تر را بر دوش کشیده!)

spider-power

پوستر زیبایی که هفته پیش از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" منتشر شد برای اولین بار ظاهر کاراکتر «راینو» را نشانمان داد. در این تریلر هم توانستیم سر او را ببینیم!

همانطور که حدس زده میشد، ظاهر او از کمیک های "مرد عنکبوتی نهایی" (Ultimate Spider-Man) اقتباس شده و کاراکتر «الکسی سیستوویچ» قرار است در دل یک روبات عظیم الجثه کرگدن مانند جای بگیرد! به عقیده بسیاری از کارشناسان این ظاهر برای فیلم سینمایی مناسب تر و واقعی تر است. در ضمن گفته میشود که اسپایدرمن به طور کوتاه و مقطعی با راینو خواهد جنگید و همانطور که «پل جیاماتی» هم در مصاحبه ای گفته بود، راینو در قسمت های بعدی حضور پررنگ تری خواهد داشت.

rhino-suit

تریلر نشان داد که کاراکتر «هری ازبورن» در این فیلم به «گابلین» تبدیل خواهد شد. هنوز مشخص نیست که او به چه علت این کار را میکند و یا اینکه در چه نامی صدا زده خواهد شد ؟ (گرین گابلین یا «هاب گابلین»؟ یا شاید هم چیز دیگر!)  ولی در هر حال باید شاهد رویارویی او با اسپایدرمن در فیلم باشیم. البته سازندگان تریلر با زرنگی چهره و لباس کامل گابلین را مخفی کرده اند. ولی در هر حال، او مخلوطی از گابلین کلاسیک و التمیت است. زیرا از یک سو سوار بر گلایدر دیده میشود و از سوی دیگر قیافه اش جوری است که انگار ماسک بر صورت ندارد!

از طرفی، همانطور که قبلاً هم گزارش داده بودیم، انگار گابلین لباسی زره مانند بر تن دارد.

goblin-suit

اما صورت  بیمار گونه هری در این تریلر اشاره میکند که احتمالاً فرمول یا ماده ای که او را به گابلین تبدیل کرده هنوز کامل نیست و عوارض جانبی دارد (شاید همین عوارض باعث مرگ او در پایان فیلم شوند) به همین دلیل خیلی ها میگویند که این گابلین در واقع یک گابلین اولیه یا proto-goblin است  و به احتمال فراوان نورمن در قسمت های بعدی ماده نیروزایی که هری را به گابلین تبدیل کرده را ارتقا میدهد تا عوارض جانبی نداشته باشد. از این رو، صورت نورمن  شبیه گابلین نخواهد شد ولی او به احترام پسرش ماسک گابلینی به صورت خواهد زد تا دقیقا شبیه به گرین گابلین کلاسیک شود!

harry-looks-sick

در هر حال، تصویر زیر نشان میدهد که تبدیل شدن هری به گابلین بسیار دردناک و فیزیکی خواهد بود و شاهد عواقب ناگواری در روح و جسم هری خواهیم بود:

harry-transformation

به نظر میرسد بر خلاف قولی که پیتر به سروان استیسی داد اما او هنوز با گوئن استیسی رابطه صمیمانه ای دارد! در ضمن، انگار گوئن به خوبی خودش را با زندگی دوگانه پیتر وفق داده است. حالا باید دید که آیا پیتر در این فیلم تاوان عهد شکنی خود را خواهد داد یا نه؟!

peter-and-gwen

انگار "ازکورپ" علاقه خاصی به پیتر پارکر پیدا کرده است زیرا همانطور که در تریلر هم مشاهده میکنیم هری به پیتر میگوید که "ازکورپ او و اطرافیانش را زیر نظر داشته است".

oscorp-watching-peter

harry-osborn

ولی واقعاً چرا؟ به خاطر سابقه و کارهایی که پدر پیتر برای ازکورپ انجام داده؟ آیا ازکورپ به هویت مخفی اسپایدرمن پی برده؟ آیا نورمن ازبورن عاشق «زن عمو می» شده ولی چون خودش خجالت میکشیده  از هری خواسته تا تاریخ مراسم خواستگاری رو با پیتر هماهنگ کنه؟!
البته این سئوال آخر را زیاد جدی نگیرید! (مختار مگه دستم بهت نرسه....!!! بلاسوخته!)

و حالا که صحبت از زن عمو می شد...
به نظر میرسد که او اطلاعاتی را درباره پدر پیتر پارکر میداند ولی آن را از پیتر پنهان کرده است!

aunt-may

به احتمال زیاد پیتر وقتی این اطلاعات را از زن عمویش دریافت میکند، به مخفیگاه زیزمینی پدرش میرود و با درک حقایق متوجه میشود که پدرش در زمان حیات روی چه پروژه هایی کار میکرده است

richard-parker

و حالا میرسیم به آن مرد مرموز و کلاه به سری که در تریلر دیده میشود. واقعاً او کیست؟ همان مرد مرموزی که در لابه لای تیتراژ پایانی قسمت اول با دکتر «کانرز» صحبت میکرد و میخواست بداند که آیا درباره والدین پیتر به او چیزی گفته یا نه؟ نکند پدر پیتر باشد؟؟!!!

mysterious-man

البته بلافاصله در یک صحنه دیگر میبینیم که با خونسردی  از کنار بازوان هشت پا مانند و تجهیزاتی که شبیه به بال است، میگذرد! او چطور توانسته وارد ازکورپ شود؟ آیا ممکن است دکتر «اتو اکتاویس» نام داشته باشد؟؟؟؟

doc-ock-vulture

ضمناً همانطور که بارها هم اشاره شد حضور بازوان اختاپوس مانند و بال های پرواز بار دیگر تایید میکند که در قسمت های بعدی شاهد حضور گروه "شش خبیث" (Sinister Six) خواهیم بود!  در حقیقت یک صحنه دیگری هم در تریلر وجود دارد که هری را جلوی شش محفظه نشان میدهد که یک  به یک باز میشوند و انگار در داخل هر یک از آنها موجود پلیدی وجود دارد:

6-chambers

بعد بلافاصله می بینیم که نور سبزرنگی در آنها به چشم میخورد. پس شاید تجهیزات مربوز به گرین گابلین داخل آنها باشد! (تجهیزاتی مثل گلایدر!)

goblin-gadget

راستی، این آقا را دیدید که چقدر مشکوک میزد و به فیوزهای برق زل زده بود؟

elctro-sabotage

احتمالا ایشون بودند که فیوزهای برق را دستکاری کردند تا «مکس دیلون» بیچاره دچار حادثه شود و در نهایت به  «الکترو» تبدیل گردد. اگر اینطور باشد پس چه کسی از او خواسته که این کار را انجام دهد؟ نورمن ازبورن؟ هری ازبورن؟

در تریلر الکترو را به صورت کاملاً الکتریسیته ای (!) هم میبینیم . به احتمال قوی او درست مثل کارتون Spectacular Spider-Man وقتی به قدرت های الکتریکی دست میابد، فرم و هیبتی بی ثبات و برق مانند پیدا میکند اما با کمک آن لباس سیاه رنگ (که دستگاه های خاصی هم رویش نصب شده) ظاهراش  انسانی میشود.

electric-form

در تریلر گابلین را میبینیم که همراه با گلایدرش نزد  شخصیتی که نقشش را خانم «فلیسیتی جونز» بازی میکند، آمده. او تا حدی شوکه به نظر میرسد و با توجه به اینکه قبلاً در مصاحبه ای ادعا کرده بود  که دوست دختر گرین گابلین است، باید دید که چرا از دیدن دوست پسرش شوکه شده است!!!

goblin-gf

نورمن همچنان در بستر بیماری بسر میبرد. باید دید بلاخره توانسته به فرمولی که دکتر کانرز در قسمت اول روی ان کار میکرد دست پیدا کند تا شفا یابد؟ شاید هم او ترجیح داده این فرمول را ابتدا روی پسر خودش امتحان کند تا از ان مطمئن شود؟

norman-is-sick

به احتمال زیاد شاهد خرابی های فراوانی به دست الکترو خواهیم بود. ظاهراً اسپایدرمن در ابتدا  با او در میدان تایمز نیویورک مواجه میشود و با توجه به اینکه الکترو هنوز بی تجربه است شکست اش میدهد و به "راون کرافت" میفرستد ولی الکترو  از آنجا فرار میکند و خرابی  بیشتری را در شهر موجب میشود.

electro-mayhem

 قضیه صحنه های درگیری داخل هواپیما چه بود؟ و یا آن هواپیمای در حال سقوط؟

plane-crash

plane-crash2

ما میدانیم که  در کمیک ها، پدر و مادر پیتر در یک سانحه هوایی کشته شدند . در قسمت اول هم به این موضوع اشاره شد. پس شاید  این صحنه ها فلش بکی در ارتباط با مرگ والدین پیتر باشند

plane-crash3

آیا مشکلی در "راون کرافت" پیش آمده؟ احتمالا مربوط به فرار الکترو میشود که در بالا هم به آن اشاره شد

ravencroft

و حالا میرسیم به بخش جالب این تحلیل و جایی که باید به خانم گوئن استیسی و سرنوشت احتمالی اش در فیلم بپردازیم!  همان طور که میدانید قبلاً هم گمانه زنی های بیشماری درباره امکان "مرگ گوئن استیسی"  در این فیلم مطرح شده بود ولی ما  (یعنی من و مختار) پس از مشورت های طولانی مدت پشت درهای بسته (که از مذاکرات هسته ای ژنو هم نفس گیر تر بود!!!) به این نتیجه رسیدیم که در کمال تاسف گوئن استیسی در این فیلم میمیرد! چرا؟ اجازه بدهید توضیح بدهیم:

صحنه ای که اسپایدرمن در تریلر  با گابلین مواجه میشود را که یادتان هست؟ انگار این صحنه داخل یک برج اتفاق میافتد. درسته؟ بعد در جای دیگر میبینیم که گوئن در حالیکه آن لباس های مشکوک را بر تن دارد در همان برج  ( در حالیکه سقف اش  تخریب شده و کره ماه هم در آسمان به چشم میخورد)  گیر افتاده و اسپایدرمن سعی میکند نجاتش دهد:

spidey-gwen-goblin

فرضیه ما این است که هری پس از تبدیل شدن به گابلین ، گوئن را آنجا برده تا بکشد و اسپایدرمن موفق به نجاتش نمیشود. حتی صحنه ای در تریلر است که او تار  میزند (تا احتمالاً گوئن را نجات دهد). این صحنه خیلی شبیه به تار زدن او در داستان "مرگ گوئن استیسی" است! یعنی همان جایی که او تاری زد که به پاهای گوئن اصابت کرد و باعث شکسته شدن مهره های گردن او شد:

spidey-fails-gwen

دلیل دیگر ما این است که در بخش دیگری از تریلر پیتر را میبینیم که خیلی ناراحت کنار «زن عمو می» نشسته . در واقع اگر خوب دقت کنید میبینید که پیتر گریه کرده:

peter-has-cried

سپس زن عمویش میگوید: "مخفی نگه داشتن حقیقت هزینه دارد" . ولی سئوال این است که این هزینه چیست که پیتر باید آن را بپردازد؟ مرگ گوئن؟؟؟؟و البته صحنه حضور پیتر در قبرستان که (زبانمان لال) میتواند سر مزار گوئن است:

peter-cemetary

و در پایان انصاف نیست اگر به آن بخش بینظیر مبارزه فوق العاده بین مرد عنکبوتی و الکترو اشاره نکنیم! یقیناً سکانس های مربوط به نبرد آنها از نظر جلوه های ویژه منحصر به فرد خواهد بود و مشخص است که الکترو قرار است از نیروهای خود به شیوه ای کاملا جالب و مبتکرانه استفاده کند.

spidey-vs-electro

در نهایت باید گفت که این تریلر بسیار  دیدنی و تماشایی بود  و به خوبی اهداف سازندگان فیلم را برآورده کرد زیرا نه تنها بسیاری از سئوالات را پاسخ داد بلکه در عین حال سئوالات زیادی را هم در ذهن مخاطب ایجاد و او را کاملاً برای دیدن تریلرهای بعدی مشتاق کرد.


نظر شما چیست؟ آیا با این تحلیل موافق هستید؟

 

مهدی ترابی مهربانی

 

عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2013

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بررسی نخستین کلیپ پخش شده از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

لینك دانلود فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

10 چیزی كه از فیلمنامه " مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" حذف شد!

نقد بازی "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

سونی چه بلایی سر "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" آورده؟

آخرین تریلر "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" منتشر شد + لینک دانلود

آيا سوني نسخه كامل "مرد عنكبوتي شگفت انگيز 2" را منتشر ميكند؟

10 نكته جالب "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

آیا نورمن ازبورن واقعاً در "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" میمیرد؟

هویت «گرین گابلین» فاش شد! (خطر فاش شدن داستان)

"مرگ گوئن استیسی" در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2+ لینک دانلود ویدئو

پوسترهای متحرك و كمیك بوكی "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

ویدئوی فوق العاده از پشت صحنه "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" + لینک دانلود

جدیدترین عكس ها از فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"