10 تبلیغ/تیزر برتر کمیک بوکی

10 آگهی تبلیغ برتر کمیک بوکی teaser ads

اینها بهترین و خلاقانه ترین تبلیغاتی هستند که مارول و دی سی برای داستان های مهم خود منتشر کردند.

مقدمه: تبلیغات پیامهایی هستند که توسط یک شرکت یا تبلیغ کننده ارائه میشوند و از طریق رسانه های جمعی با تلاش برای ترغیب یک مخاطب برای دوست داشتن یک نام تجاری، پرورش یک نگرش مطلوب تر و یا قصد خرید تحویل داده می شود. کسب و کارهای کوچک اغلب منابع محدودی برای تبلیغات دارند، اما اثرات مثبت آن اغلب ارزشش را دارد. ناشرین کمیک بوکی هم از سالها پیش برای تبلیغ داستان های مهم خود در کمیک بوک های خودشان تبلیغ میکردند. یعنی مثلا شما داشتی یک کمیک بوک از اسپایدرمن میخواندی که ناگهان صفحه ای شامل تبلیغی از یک داستان ایکس من که قرار بود چند هفته بعد منتشر شود میدیدی! برخی از این آگهی ها واقعا خلاقانه بودند و نظر بیننده را به خود جلب میکردند که در این مقاله میخواهم بهترین آنها را برایتان معرفی کنم.

 

10- ایکس من: اینفِرنو

کمیک inferno

"اینفرنو" (Inferno) یک کراس اور بزرگ در دنیای کمیک های مارول بود که سال 1989 و  اکثراً در عناوین مربوط به ایکس من منتشر شد و داستانش به خبیث شدن کلون «جین گری» به نام «مادلین پرایور» و همچنین تبدیل به دیو شدن برخی دیگر از شخصیت های شناخته شده این عناوین و هجوم آنها به شهر نیویورک و... اختصاص داشت. راستش رو بخواهید داستانش چنگی به دل نزد ولی تیزری  که از آن در کمیک بوک های مارول چاپ شد به قدر کافی جذاب بود که خواننده را مجاب کنه تا خواندن کمیک را متوقف کنه و نظرش به این کراس اور جلب بشه!

 

9- بتمن: نبرد برای شنل

"بتمن: نبرد برای شنل" (Batman: Battle for the Cowl)

"بتمن: نبرد برای شنل" (Batman: Battle for the Cowl) داستانی بود که دی سی سال 2009 منتشر کرد که از سه مینی سریز و چند عنوان مرتبط (تای این) تشکیل شده بود و به اوضاع شهر گاتهام پس از مرگ بتمن به دست دارک ساید در رویداد "بحران نهایی" اختصاص داشت که متحدین او میخواستند به عنوان جانشین بتمن خود را معرفی کنند. تیزری که از این داستان منتشر شد جالب و چشمگیر بود چون به نحو موثری کاندیدهای جانشینی بتمن را به تصویر میکشید.

 

8- ناانسانی

"نا انسانی" (Inhumanity)

"نا انسانی" (Inhumanity) کراس اوری بود که سال 2013 تا 2014 در برخی از عناوین کمیک بوک های مارول به چاپ رسید. داستانش درباره وقایع پس از رویداد Infinity بود و نشان داد که پس از انتشار غبار موسوم به تریجن در دنیا که منجر به فعال شدن سلول های نهفته نا انسان ها در جمعیت مردم روی کره زمین میشود، چه اتفاقاتی روی میدهد. تیزری که مارول برای این رویداد منتشر کرد شاید در نگاه اول ساده و کمی احمقانه به نظر بیاید چون فقط نوشته بود " آیا او ...؟" ولی باید قبول کرد که حس کنجکاوی خواننده و بیننده را به شدت تحریک میکرد!

 

7- گناه اصلی

"گناه اصلی" (Original Sin)

 

"گناه اصلی" (Original Sin) یک رویداد 9 قسمتی بود که سال 2014 توسط مارول منتشر شد و خوشبختانه به طور کامل توسط سایت ما ترجمه شده است (در اینجا). داستان درباره گروهی از ابرقهرمانان مارول است که به رهبری «نیک فیوری» سعی میکنند بفهمند چه کسی «واچر» (Watcher) را کشته است. اما در ادامه رازهای بسیار بزرگ و خفنی درباره بسیاری از شخصیت های مارول فاش میشه (به خصوص درباره نیک فیوری!). و تیزری که برای آن منتشر فوق العاده بود زیرا به طور هوشمندانه ای به معنای مذهبی نهفته در اسم این رویداد اشاره میکرد و همزمان نشان میداد که قرار است رازهایی برملا شود!

 

6- مرگ سوپرمن  

مرگ سوپرمن  

صرفنظر از هیاهوهای تبلیغاتی كه در اطراف داستان معروف مرگ سوپرمن (The Death of Superman) در دهه 90 میلادی به وجود آمد، اما انصافا لحظه ای بسیار غم انگیز و تاریخی را رقم زد. سوپرمن یك شخصیت عادی نیست. او نماد بزرگ دنیای كمیك و كسی است كه سالها پیش ژانر ابرقهرمانی را شروع كرد پس مرگ او نیز بسیار مهم است. برای کشتن سوپرمن هم لازم بود هیولایی ترسناک و نیرومند خلق بشه به نام «دومزدی» (که اینجا راجع بهش توضیح داده شده). و این تیزر به نحوی موثر دومزدی را به هواداران معرفی میکنه بدون اینکه ظاهرش رو لو بده!

 

5- مردان ایکس: تفرقه

مردان ایکس: تفرقه

"مردان ایکس: تفرقه" (X-men: Schism) رویداد بزرگ ایکس من در سال 2011 بود که در آن ولورین با سایکلاپس بر سر اینکه چرا به جهش یافته ای به نام Oya دستور داده تا برخی از اعضای گروه "باشگاه آتش جهنمی" (Hellfire Club) رو بُکشه، درگیر شد. همین باعث شد تا جمعیت جهش یافته ها به دو دسته تقسیم بشه: برخی از آنها در جزیره «اتوپیا» (Utopia) و تحت رهبری سایکلاپس باقی ماندند در حالی که دسته ای دیگر به منطقه وستچِستر برگشتند تا در کنار ولورین مدرسه اِگزاویر برای جهش یافته ها را از نو بسازند و ... در هر حال، کافیه فقط یک نگاه دقیق به این تیزر فوق العاده جذاب بیندازید تا بفهمید چرا از بهترین هاست: عینک ویژه و خونین سایکلاپس روی زمین افتاده در حالی که چنگال های ولورین آن را تکه تکه کرده است!

 

4- سوپرمن: بیگانه آمریکایی

سوپرمن: بیگانه آمریکایی

"سوپرمن: بیگانه آمریکایی" (Superman: American Alien) داستانی بود که دی سی سال 2016 منتشر کرد و از 7 قصه تشکیل شده بود که لحظات محوری و کلیدی در حرفه و زندگی سوپرمن را روایت میکردند. تیزر دی سی برای این داستان متفاوت و جسورانه بود و عمدا سعی داشت چهره ای را از کلارک کنت به ما نشان بده که ازش کمتر سراغ داریم (سوپرمن با ظاهری کتک خورده که همچون یک بزهکار به تصویر کشیده بود!)  و این یعنی اینکه موفق شده بود توجه بیننده رو به خودش جلب میکنه.

 

3- خودِ ترس

"خود ترس" (Fear Itself)

در رویداد "خود ترس" (Fear Itself) که سال 2011 منتشر شد دیدیم که برادر شرور اودین ملقب به «کال سِرپرنت» (Cul the Serpent)  که قرن ها پیش از آزگارد تبعید شده بود ، برمیگرده تا آزگارد را فتح کنه. نقشه او این بود که هفت چکشی که مثل چکش ثور از uru ساخته شده بودند را به کره زمین بیاره. بعد هر کدام از قهرمانان یا خبیث های زمینی که لایق آنها بود بهشون دست میافت و توسط آن چکش افسون و پلید میشد. تیزرهایی که مارول از این داستان منتشر میکرد بسیار خوب و خلاقانه بود و نشاندهنده ترس درونی قهرمانان مختلف این شرکت بود مثلا ترس سایکلاپس از تبدیل شدنش به شخصیتی خبیث مثل مگنتو یا شکسته شدن سپر کاپیتان آمریکا و ... اشاره داشت.

 

2- تهاجم مخفی 

"تهاجم مخفی" (Secret Invasion)

در رویداد "تهاجم مخفی" (Secret Invasion) که سال 2008 به دست «برایان مایکل بندیس» و «لنیل فرانسیس یو» خلق شد و 8 شماره هم بود و اینجا هم ترجمه شده و مدتیه که پخش سریالش از دیزنی پلاس شروع شده، متوجه شدیم که اسکرال ها از سالها قبل نقشه کشیده بودند و با جانشینی برخی از شخصیت های مثبت و منفی مهم، در جامعه زمینی ها نفوذ کرده بودند تا مقدمات تسخیر کره زمین فراهم شود. تبلیغاتی که مارول برای این رویداد استفاده کرد بسیار خلاقانه بود و حالت عکس های واقعی را داشت که  حضور مخفیانه اسکرال ها در میان ما را نشان میداد!


1- تولد مجدد

تولد مجدد دی سی

در سال 2016 سری New 52 دیگه از رمق افتاده بود و بسیاری از هواداران قدیمی دی سی از آن راضی نبودند و دی سی میدونست که باید تغییراتی صورت بده. «جف جانز» به عنوان معمار بزرگ عصر مدرن دی سی آستین ها را بالا زد! او از المان های دوران قدیمی post-Crisis استفاده کرد و شماره 1 کمیک "تولد مجدد" (Rebirth)   را منتشر ساخت که فوق العاده محبوب و پرفروش شد و رضایت هواداران و منتقدین را به دست آورد (میتونید ترجمه این کمیک مهم را در اینجا بخونید) این کمیک در ضمن آغازگر دوران Rebirth در دی سی شد و عناوین بسیاری زیاد تحت آن چاپ شدند و در کل نوعی رنسانس جدید در دی سی به وجود آورد. تبلیغات دی سی برای این رویداد روی سه قهرمان اصلی دی سی یعنی بتمن، سوپرمن و واندرومن تمرکز داشت و به خوبی به بیننده القا میکرد که تغییر در راه است، تغییری که قرار است به مذاق خوانندگان خوش بیاید ...

 

 مهدی ترابی مهربانی

مهدی ترابی مهربانی 

منبع: وب سایت Whatculture

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

رقص زیبای تام هالند در تبلیغ جدید مرد عنکبوتی

15 دفعه ای که محصولات تجاری فیلم های کمیک بوکی را اسپویل کردند!

تبلیغ مرد عنکبوتی علیه مشروبات الکلی!

مهم ترین داستان های دی سی در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

بدترین رویدادهای دنیای کمیک 

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

15 رویداد برتر دی سی (TOP 15 DC EVENTS)

10 داستان برتر MARVEL TEAM-UP

مرد عنكبوتی در آگهی های تلویزیونی! + لینك دانلود

10 دفعه ای که ابرقهرمانان در کمیک بوک برای کالاهای تجاری تبلیغ کردند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn