10 نسخه عجیب و غریب از اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) در دنیای کمیک !

10 نسخه عجیب و غریب از اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) در دنیای کمیک !

در ادامه آشنایی با اسکارلت ویچ به عنوان یکی از شخصیت های اصلی "دکتر استرنج 2" بار دیگر سری به  دنیاهای موازی میزنیم...

پس از معرفی تمام عیار شخصیت «واندار ماکسیموف» ملقب به «اسکارلت ویچ» در این مقاله، حالا وقتشه نسخه های مختلف او را در دنیاهای موازی نیز معرفی کنیم!

(برای آشنایی با نسخه های مختلف شخصیت ویژن نیز بروید سراغ این مقاله).

 

10- اسکارلت ویچ سال 1602

  اسکارلت ویچ سال 1602 

"1602" در واقع نام کمیکی معرکه و باحال به قلم نویسنده برجسته دنیای کمیک یعنی «نیل گیمن» است که در انگلستان اوایل قرن 17 میلادی رخ میداد! در این دنیا یا بهتره بگیم در این دوره زمانی، جهش یافته ها به عنوان ساحره و جادوگر تلقی میشدند و مورد تفتیش عقاید قرار میگرفتند. مفتش عقاید هم در واقع مگنتو بود! واندا یک راهبه بود که به همراه برادرش ، پیترو (کوئیک سیلور)، برای مفتش عقاید کار میکردند تا اینکه برملا شد خود مفتش عقاید نیز یک جهش یافته است. بدین ترتیب او واندا و پیترو را با کشتی به دنیای جدید (آمریکا) فرستاد. اما در نهایت آنها به «کارلوس ژاویر» (همان چارلز اگزاویر در دنیای اصلی) ملحق شدند که خودش نیز گروهی از جهش یافته های جوان را داشت. مفتش عقاید به کارلوس گفت که پدر واقعی واندا و پیترو است و از او خواست به آنها آموزش دهد.

  

9- اسکارلت ویچ نوآر

  اسکارلت ویچ نوآر

سری کمیک های نوآر در دوران رکود اقتصادی بزرگ آمریکا در دهه 30 میلادی جریان داشت (نوآر نام ژانری در سینما است که اصولاً برای توصیف درام‌های جنایی و گانگستری هالیوودی به كار ميرود. فیلم های نوآر معمولاً فضایی تیره و تار دارند و اغلب به موضوعاتی همچون جرم و جنایت و گانگسترهای خلافکار میپردازند). ما در سایتمون سری اول و دوم  کمیک های مرد عنکبوتی نوآر به طور کامل ترجمه کرده ایم که توصیه میشه حتما در اینجا و اینجا آنها را بخوانید. در این دنیا، مردان ایکس نوآر نوجوانانی جامعه ستیز بودند که توسط روان پزشکی بی اعتبار و بی آبرو شده به نام «چارلز اگزاویر» تعلیم داده میشدند. او سعی میکرد به جای آنکه نوجوانان بزه کار را اصلاح کند بهشان مهارت های بیشتری در تبهکاری یاد دهد زیرا جامعه ستیزی را مرحله بعدی در تکامل رفتاری انسان میدانست!!! از سوی دیگر «اریک مگنوس» (مگنتو) را داشتیم که رئیس بخش امور مربوط به قتل اداره پلیس نیویورک بود و به شدت به تئوری های به‌نژادی یا یوژنیک (eugenics) اعتقاد داشت(فلسفه‌ای علمی که طبق آن جامعه باید از نسل‌آوری و ازدواج با دیوانگان، کم‌استعدادها و جنایت‌کاران جلوگیری کند. بنا به این فلسفه ، یوژنیک نیز باید در زمره عواملی باشد که به هنگام انتخاب همسر مد نظر قرار گرفته می‌شود؛ همچون موقعیت اجتماعی، ثروت کافی، تشابه اعتقادات و غیره). در ضمن مگنوس رهبر یک جامعه مخفی نیز بود که برای اکثر جرایم سازمان یافته حکومت میکرد! دختر او واندا نام داشت که یک دختر لوس بود که با جامعه آدم های شیک پوش و پولدار معاشرت میکرد.

 

8- اسکارلت ویچ دنیای "قهرمانان از نو متولد شده"

  اسکارلت ویچ دنیای "قهرمانان از نو متولد شده"

سال 1996 موجودی خبیث و بسیار نیرومند به نام «آنسلات» در دنیای کمیک های مارول همه چیز را نابود کرد. او از ترکیب ذهن پرفسور اگزاویر و قدرت های مگنتو به وجود آمده بود . یعنی اگزاویر میخواست ذهن مگنتو رو تحت کنترل خودش دربیاره تا دیگه دست به خباثت نزنه (او این کار را بعد از اینکه مگنتو فلز آدامانتیوم رو به طرز وحشتناکی از بدن ولورین خارج کرد، انجام داد). اما با این کار خودش هم خبیث شد. بنابراین تمام قهرمان های مارول مجبور شدند با آنسلات روبرو بشوند. در نهایت قهرمانان مارول تونستند آنسلات را شکست دهند ولی خودشان هم کشته شدند . البته بعدا در داستان Reborn دوباره برگشتند. یعنی معلوم شد که در دنیای دیگر رفته بودند و حالا برگشته اند. دنیای مقطعی و مصنوعی که آنها در آن حضور داشتند Heroes Reborn نام داشت شاهد بودیم که واندا دیگر یک جهش یافته نیست و توسط جادوگری به نام «آگاتا هارکنس» تعلیم داده شده و «ساحره» (از دشمنان ثور که اینجا معرفی شده است) ادعا میکرد که مادر واندا است!

 

7- اسکارلت ویچ دنیای شماره 8823

 اسکارلت ویچ دنیای شماره 8823

در کمیک بوک های مارول ما گروهی داریم به نام Exiles که اعضای آن از دنیاهای موازی هستند که وظیفه دارند به ناهنجاری های مولتی ورس رسیدگی کنند. نسخه ای از واندا با اسم مستعار Witch به این گروه پیوست ولی توسط نسخه ای پلید از «اما فراست» در هنگام نبرد کشته شد و بدون اینکه هم تیمی هایش متوجه شوند توسط یک نسخه دیگر از اسکارلت ویچ از دنیایی دیگر جانشین شد!

 

6- اسکارلت ویچ در دنیای MC2

  اسکارلت ویچ در دنیای MC2 

دنیای شماره 982 مارول رو بهش MC2 هم میگن. این دنیا معروف به این بود که پیتر پارکر در آن بازنشسته شده و دختر واقعی او یعنی «مِی دِی پارکر» جایش را گرفت و اسمش رو گذاشت دختر عنکبوتی (این مقاله را بخونید). اسکارلت ویچ در این دنیا یکی از تنها اعضای باقی مانده از اونجرز اُریجینال بود. در واقع او در حین نبرد نهایی اونجرز و به منظور محافظت از جان اعضای تیم به کُما رفت. سالها بعد او حالش خوب و  بیدار شد ولی لوکی او را شستشوی مغزی داد تا از اونجرز جدید انتقام بگیره! ولی در نهایت تونست خودش را از چنگ لوکی آزاد کنه. از آن موقع تا به حالا اسکارلت ویچ را گهگاهی در این دنیا و داستان هایش دیده ایم.

 

5- اسکارلت ویچ زامبی

 اسکارلت ویچ زامبی

در کمیک های "زامبی های مارول" (که اینجا و اینجاتو سایت ترجمه شده اند) با دنیایی دیگر آشنا میشویم كه توسط "چهار شگفت انگیز التمیت" مورد كاوش قرار میگیرد. در اين دنیا (دنیای شماره 2149)، نسخه زامبی شده شخصیت های مارول حكومت و از گوشت عده معدودی كه باقی مانده اند تغذیه میکنند. بر خلاف خیلی از داستان های زامبی در این كمیك شاهد هستیم كه ابرقهرمانان مارول حتی پس از زامبی شدن هوش و شعور خود را حفظ كرده اند ولی مجبورند تسلیم میل درونی خود برای خوردن دیگران شوند! جالبه كه بدونید «رابرت كركمن» (نابغه دنیا كمیك و خالق كمیك های "واکینگ دد" ) دو سری اول از این كمیك را نوشت. در هر حال در این سری اسکارلت ویچ یکی از قهرمانانی است که به شخصیتی به نام «اَش» (Ash) که در واقع ستاره فیلم های ترسناک و مشهور Evil Dead است کمک میکنند تا کتابی نفرین شده به نام Necronomicon Ex-Mortis را پیدا کند و با استفاده از آن بتواند جلوی زامبی ها را بگیرد. اما توسط نسخه زامبی شده پانیشر به ویروس زامبی ها دچار میشود. سپس میبینیم که داره با کینگ پین کار میکنه که داشت از قطعات جدا شده همسر اسکارلت ویچ یعنی ویژن به عنوان اسباب مخابراتی استفاده میکرد. در نهایت هم کشته شد.

 

4- اسکارلت ویچ در دنیای Ultimate

اسکارلت ویچ در دنیای Ultimate

در دنیای کمیک های التمیت (Ultimate)  شاهد یک نسخه بسیار جنجالی از اسکارلت ویچ بودیم زیرا با برادر خودش (کوئیک سیلور) رابطه رومانتیک داشت!!! (احتمالا زیادی سریال "بازی تاج و تخت" تماشا میکرده!). او و برادرش در ازای آزادی هم تیمی های خود از گروه "انجمن اخوت جهش یافته های مگنتو" رفتند و به اونجرز (که در دنیای التمیت به آنها Ultimates گفته میشود) ، پیوستند. سپس اسکارلت ویچ به دست الترون کشته شد و بعدا معلوم شد همه چی زیر سر دکتر دووم بوده. تفاوت اصلی دیگر این نسخه از اسکارلت ویچ با نسخه دنیای اصلی این است که مجبور بود برای استفاده از قدرت های خودش محاسبات ریاضی انجام دهد!!! و اگر به قدرتی پیچیده نیاز میداشت به فرمول پیچیده تری نیز نیاز بود!

 

3- اسکارلت ویچ "عصر آپوکالیپس"

  اسکارلت ویچ "عصر آپوکالیپس"

مشكلی كه معمولا با كمیك های مردان ایكس به وجود می آید این است كه خیلی وقت ها شخصیت های بیش از حد یا زمان ها و دنیاها و timeline های خیلی زیادی در انها به چشم میخورد كه باعث گیج شدن خواننده میشود. در این بین اما رویداد "عصر اپوكالیپس" (Age of Apocalypse)   که در یك دنیای دیگر میگذرد و در واقع یك كراس اور عظیم بود كه در اواسط دهه 90 میلادی در بسیاری از كمیك های مربوط به مردان ایكس چاپ شد، فرق دارد. این داستان هم به نوعی درباره سفرهای زمانی است. میوتانتی به نام «لژیون» (Legion) كه قدرت های ذهنی دارد و فرزند نامشروع «پرفسور ایكس» است به گذشته سفر میكند تا مگنتو را بكشد ولی به طور تصادفی پدرش را میكشد (برای آشنایی با شخصیت لژیون، این مقاله را بخوانید). این تغییر در تاریخ باعث میشود تا آپوكالیپس كه از دشمنان بزرگ مردان ایكسه، زودتر از موعد مقرر ظهور و دنیا را تصاحب کند و در نتیجه "عصر اپوكالیپس" به وجود می آید. از اینجا به بعد دیگر دنیای ایكس من وارونه میشود. یعنی خبیث ها، قهرمان میشوند و قهرمان ها خبیث! چون در این دنیا به جای «پرفسور اگزاویر»، «مگنتو» گروه مردان ایکس رو شکل داده بود!! در هر حال در این دنیا اسکارلت ویچ از اعضای مردان ایکس به رهبری پدرش، مگنتو، بود و جان خودش را در راه مبارزه با نیروهای آپوکالیپس فدا کرد.

 

2- اسکارلت ویچ مانگایی

  اسکارلت ویچ مانگایی

دنیای شماره 2301 مارول دنیای مانگایی  (Marvel Mangaverse) نام داره و همانطور که مشخصه ویژگی های سبک مانگا در داستان ها و ظاهر شخصیت های مارول در آن رعایت شده است. اسکارلت ویچ در این دنیا از اعضای اونجرز است. شخصیت پردازی و قدرت هایش شباهت دارند به ویژن در دنیای اصلی ولی ظاهرش متفاوت است. در سری دوم کمیک های اونجرز مانگایی وقتی برخی اعضای اونجرز به نام های کاپیتان آمریکا ، هاکای و ویژن به دست دکتر دوومِ این دنیا کشته شدند او سوگند یاد کرد انتقام بگیرد.

 

1- سلاح هِکس (Weapon Hex)

 سلاح هِکس (Weapon Hex)

در رویداد سال 2018 مارول به نام "جنگ های بینهایت" (که اینجا ترجمه شده است) شاهد بودیم که عالم برای مدتی مقطعی ادغام شد و شخصیت های مختلف با هم ترکیب شدند! به طور مثال در این عالم، پیتر پارکر با «مارک اسپکتور» (ملقب به «مون نایت») ترکیب شده بود و لقب "شوالیه عنکبوتی" (ArachKnight) بهش داده بودند و عمو و زن عمویش به دست گابلین شبانه کشته شدند و ... اسکارلت ویچ هم با ایکس 23 (کلون ساخته شده از روی ولورین که در اینجا معرفی شده است) ترکیب شده و شخصیتی به نام Weapon Hex به وجود آمده بود! او یکی از چندین جهش یافته ای بود که فرقه ای به نام Evolutionaries رویشان ازمایش کرده بود تا بتوانند ارباب شیطانی خود را به زمین بیاورند!

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درمورد اسکارلت ویچ (واندا ماکسیموف) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره‌ی ویژن (VISION) بدانید

10 زن نیرومند دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی

15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند

10 نسخه عجیب و غریب از ویژن (VISION) در دنیای کمیک !

 15 روبات قهرمان (HEROBOT) برتر دنیای کمیک

5 لباس جالبی كه ویژن (VISION) در كمیك های مارول بر تن كرده!

20 زوج عاشق برتر در دنیای کمیک

10 ابرقهرمان مارول که صاحب فرزند هستند

معرفي ويژن

۱۰ ابرقهرمان مارول که صاحب فرزند هستند

7 مادر برتر دنیای کمیک بوک

 75 لحظه ماندگار مارول: «اسكارلت ویچ» نیروی فوق بشری میوتانت ها را میگیرد

75 لحظه ماندگار مارول: وقتي ويژن اشك ميريزد

معرفي اسكارلت ويچ

10 كمیك برتر انتقام جویان (AVENGERS) + لينك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

SPIDERBAT
#1 SPIDERBAT 1399-03-25 16:12
سلام استاد هنجنی مقاله ی مثل همیشه عالی ای بود.
من خودم به شخصه از 1و5 خوشم اومد و کلا از این دست مقاله هایی که شما استادان گرامی در آنها به دنیاهای موازی می پردازید رنگ و بوی خاصی داره و خود من به شخصه مواجهه شدن یک شخصیت با نسخه های موازی خودش رو توی کمیک های کمی دیدم و کاشکی بیشتر به این موضوع پرداخته می شد.
خیلی کارتون درسته از شما ممنونم و بهتون خسته نباشید میگم.
نقل قول کردن
arian.akn
#2 arian.akn 1399-03-25 16:16
تشکر ازاستاد هنجنی بابت این مقاله و مقالات قبلی که ما رو آماده می کنن برای سریال واندا ویژن
حقیقتا هایپ شدم
نقل قول کردن
ironspider
#3 ironspider 1399-03-25 16:25
دستتون درد نکنه آقای هنجنی مقاله خیلی خوبی بود مخصوصاً برای من که عاشق جهان های موازی هستم.

یه سوال داشتم اسکارلت ویچ مانگایی از بعد پنی پارکر نیست؟
نقل قول کردن
Matingh
#4 Matingh 1399-03-25 18:48
بازهم مقاله ی فوق العاده از حاکم بزرگ میتی کومان........عه عه اشتباه شد از استاد هنجنی :lol:
خداوکیلی ورژن های زامبیشون خیلی باحالن.مدل مانگایی رو هم دوس داشتم :-)
نقل قول کردن
Marvel spidey
#5 Marvel spidey 1399-03-25 20:59
خیلی مقاله خوبی بود استاد هنجنی من از شماره 2 و 5 خوشم اومد :-)
نقل قول کردن
Captain-spidey
#6 Captain-spidey 1399-03-25 21:31
دستتون درد نکنه استاد هنجنی
دنیاهای موازی واقعا جذاب هستن مخوصا مورد یک خیلی باحال بود
ولی من از مورد دو خوشم نیومد :-* (راستش من کلا از مانگا ها خوشم نمیاد)
مورد هفت هم خوب بود خوشم اومد
نقل قول کردن
moali
#7 moali 1399-03-25 21:33
دنیاهای موازی و داستان‌های اون، همیشه جزو مهم‌ترین استوری‌لاین‌های دنیای کمیک بوده و حقیقتا میشه راجع‌به همه‌ی شخصیت‌های شناخته‌شده‌ی دنیای کمیک، خصوصا کمیک‌های مارول مقالات مشابهی نوشت، اما علت اصلی اصرار ما برای نگارش این دست مقالات اینه که مطمئن شدیم که قراره در سریال واندا ویژن، با دنیاهای موازی و واقعیت‌های مختلف سر و کار داشته باشیم؛ البته خدا رو چه دیدید؟ شاید مارول به سرش زد و این ایده رو در ابعاد مختلف گسترش داد! ولی نگران نباشید! چون Spidey.Ir اون موقع وارد میشه و دوباره بهتون حال میده و با مقالات مناسبتی خودش دهن شما رو آماده می‌کنه...
حالا این رو گفتم که فعلا این دو مقاله در مورد ویژن و واندا رو با دقت بخونید و گوشه ذهنتون نگه دارید چون احتمالش بالاست که در اینده‌ای نه چندان دور باهاشون برخورد داشته باشید...




و همچنین جاداره شدیدا از جناب استاد "مهدی ترابی مهربانی" صمیمانه بابت ویرایش مقاله و به‌گزینی عکس‌ها تشکر کنم.
نقل قول کردن
marc-spector
#8 marc-spector 1399-03-25 21:38
عجب مقاله‌ی باحالی بود و عجیب!
حقیقتا برگهام ریخت! اسپایدی و مون نایت! عجب ترکیب پررویی!

استاد هنجنی خیلی با مقالاتتون و قلمتون حال میکنم؛ خدا حفظتون کنهواسه‌مون :roll:
نقل قول کردن
-آرین -محمودیان
#9 -آرین -محمودیان 1399-03-25 21:49
عااااالی مثل همیشه استاد هنجنی :lol:
نقل قول کردن
lego marvel stan
#10 lego marvel stan 1399-03-25 22:22
دیدین؟ گفتم که سایت برنامه های زیادی برای سریال واندا_ویژن داره :D خیلی هم عالی! :lol:
مقاله ی فوق العاده ای بود استاد هنجنی و خیلی به اطلاعاتم در مورد اسکارلت ویتچ ها (!) اضافه کرد.
از مورد ۴ خیلی بدم اومدم. یعنی چی با برادرش رابطه رومانتیک داشته؟
حالا از اون بدتر استفاده از قدرتشه. خودم شخصا اگه جاش بودم از قدرتم اصلا استفاده نمیکردم، اینکه باید مسئله ریاضی حل کنه خیلی رو اعصابه، مطمعنا اگه قدرتش رو تو بچگی گرفته باشه یا داشته باشه (البته تو اون دنیا)، اصلا ازش استفاده نمیکرده. من که بودم نمیکردم :D 8)
چند تا از موردا هم از همون دنیایی بودن که تو مقاله ی «نسخه های عجیب ویژن در دنیای کمیک »معرفی شده بودن(البته ویژنشون!) که عجیب هم نیست، چون معمولا وقتی ویژن تو یه دنیا عجیب باشه، واندا هم عجیبه دیگه!!
خلاصه که مقاله ی توپی بود، ممنون
نقل قول کردن
naymor
#11 naymor 1399-03-25 22:33
درود بر استاد هنجنی، سلام بر استاد ترابی!
واقعا این روزها خیلی بهمون حال دادید با کمیک‌ها و مقالات تخصصی و بی‌نطیر
در مورد مقاله هم که مثل همیشه ی مقاله تاپ دیگه به قلم استاد هنجنی! به شخصه بدم میاد از واندای اولتیمیت، از سرسی و جیمی هم سر همین چیزا حالم به هم میخورد
نسخه هکس هم بد جور خفنه!
امیدوارم ببینیم اینا رو تو سریال، لااقل تعدادیشونو


اسمشه ک سایت سیات اسپایدرمنه ولی جامع‌ترین سایت کمیک‌بوکی خاور میانه هست.

واقعا دمتون گرم...
خاک پاتونیم....
نقل قول کردن
Knight
#12 Knight 1399-03-25 23:10
سلام ممنون بابت مقاله واقعا جالب بود من کلا یکیشونو میشناسم.
نقل قول کردن
Night King
#13 Night King 1399-03-26 00:23
مقاله زیبایی بود
ممنون از استاد هنجنی بابت مقاله
دوستان به نظرتون چه قدر احتمال داره دنیاهای موازی به طور گسترده تو دنیای سینمایی مارول بسط پیدا کنه؟
نقل قول کردن
lego marvel stan
#14 lego marvel stan 1399-03-26 00:51
به نقل از Night King:

دوستان به نظرتون چه قدر احتمال داره دنیاهای موازی به طور گسترده تو دنیای سینمایی مارول بسط پیدا کنه؟

والا نمیدونم. . .
فکر کنم ۶٠ به ۴٠ باشه.مارول همیشه غیر قابل پیشبینیه.
تو اسپایدر من فار فرام هوم،وقتی میستیریو گفت از یه دنیای دیگه میام،گفتم وای!چی میشه mcu!
ولی متاسفانه دروغ بود همش.
نقل قول کردن
WOLF DC
#15 WOLF DC 1399-03-26 01:59
استاد هنجنی واقعا مقاله عالی بود ولی من همون اسکارلت اصلی مارول که تو فیلماش هست رو بیشتر میپسندم
نقل قول کردن
Iamjoker
#16 Iamjoker 1399-03-26 02:31
مقاله جالبی هست ممنون بهترین نسخه از جادوگر سرخ همین نسخه اصلی هست ولی داشتی چندین شکل از یک شخصیت با اخلاق و موقعیت های مختلف بسیار جالب هست
نقل قول کردن
fighter spider 86
#17 fighter spider 86 1399-03-26 14:21
با سلام خدمت دوستان عزیز . آقای هنجنی با این مقاله بازم ترکوندی :lol: . ممنونم که مارا با دنیاهای موازی آشنا میکنید چون به نظر من هم در فیلم واندا و ویژن از دنیاهای موازی استفاده خواهد شد چون اگه به تریلر فیلم نگاه کنید یه لحظه واندا لباسی را پوشیده است که اون لباس تو کمیک ها استفاده میشه و اگه به ویژن هم دقت کنید انگار که اون هم از دنیایی دیگه امده است انگار mcu داره به ما نشون میده که داستان فیلم در یک جهان موازی دیگه ای است. به نظر من داستان فیلم این طوری باشه یا ممکن داستان فیلم قبل از فیلم جنگ ابدیت صورت گرفته چون وقتی تو فیلم واندا و ویژن را نشون دادن داشتن با هم زندگی میکردن و رابطه ی رومانتیکی دارن . درست مثل بلک ویدو که دارن از گذشته اش فیلم میسازن . البته mcu بارها و بارها نشون داده که غیر قابل پیش بینی و طرفداران را شوکه کرده . بازم ممنونم از شما جناب هنجنی .
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#18 AM SM BM SM 1399-10-27 16:47
سلام
ممنون بابت مقاله.
خدا رو شکر دیگه تو این یکی اون دنیای خوک عنکبوتی نبود. :-x
ولی مال دنیای التیمت خیلی بد بود. اول که به دلیل رابطه داشتن با برادرش دوم اینکه باید با فرمول های ریاضی کارها رو انجام بده!!!!!!!!! :-x :-x :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
آخه یعنی چی هی تو زندگی عادی باید ریاضی بخونیم میایم کمیک هم بخونیم باید ریاضی بخونیم؟؟!!!
فکر کنم اونایی که میگن ریاضی تو زندگی به درد می خوره این کمیک ها رو خوندن. البته بقیه موارد هم دست کمی از این ندارند و خیلی عجیبند( اما من از ایده عصر آپوکالیپس خوشم اومد ) برای همینه که اسمش نسخه های عجیب غریب دیگه. کمتر از اینم ازش انتظار نمیره. :lol: :lol: :lol:
با تشکر
نقل قول کردن
_ _
#19 _ _ 1399-10-27 23:57
عالی بود مثل همیشه و به همتون پیشنها میکنم حتما سریالو ببینید

راستی فکر نمیکنم از فیلم اسپویل بکنم بیشتر سعی میکنم هایپ باشه
بگذریم توی سریال من ایستراگ های باحالی پیدا کردم واقعا خیلی جالب بود لطفا اگه میشه یه مقاله درمورد ایستراگ ها بزارید من که یه جا دیدم رو ساعت طرف تو فیلم نوشته بود هایدرا و یجاشم نوشته بود دووم*
یجا هم توستر صنایع استارک بود :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37