معرفی 10 دشمن برتر گرین آرو (Green Arrow)

معرفی 10 دشمن برتر گرین آرو (Green Arrow)
قطعا گرین ارو جز بهترین و البته پرطرفدارترین کاراکتر های دی سی است، شخصیت او در بین ما به خوبی شناخته شده و از اهمیت بالایی برخوردار است. میخواهم در این مقاله شما را با دشمنان او آشنا کنم.

مقدمه: ارو جز دسته شخصیت هایی است که در هردو عالم کمیک و سینما پررنگ ظاهر شده و برای او هیچ کم و کاستی نزاشتند. داستان های زیبا و خلاقش از او شخصیتی کامل و بی نقص ساخته. ولی هر قهرمان بزرگی، دشمنان بزرگی هم دارد و همواره از طرف آن ها در معرض خطر است، دشمنان ارو جز بهترین ویلین های دی سی هستند، به لطف سریال  موفق (Arrow) با اکثر دشمن های او آشنایی دارید و آن ها را به خوبی میشناسید، در این مقاله قرار است 10 تن از بهترین ویلین های او را معرفی کنم.پس در ادامه با من همراه باشید. 

(نکته : این مقاله دنیای کمیک است و شخصیتی مانند دیمین دارک (Damien Darhk) که حضور موفقی در سریال ارو داشته ولی در عالم کمیک ضعیف به تصویر کشیده شده در این مقاله جایی ندارد.)

(نکته : این مقاله بیشتر جنبه معرفی دارد تا رتبه بندی ویلین ها.)

 

      
 10- Deadshot / ددشات

ددشات

نام واقعی :  فلوید لاوتون

اولین حضور : Batman #59

سال خلق شخصیت : ژوئن 1950

خالق : دیوید ورن رید ، لو سیر شوارتز

گونه : انسان

آیا میدانید : یکی از آرزو های او "مرگ خودش" است (!)

قدرت و توانایی ها :  قدرت و سرعت بالا ، مهارت در استفاده از اسلحه های مختلف ، مهارت بالا در تیر اندازی با اسلحه (طوری که میتواند با چشمان بسته سخت ترین هدف ها را هم بزند) ، مهارت در نبرد تن به تن

 "هرگز (هدف را) از دست ندهید "

ددشات مرگبارترین تیرانداز جهان است، اول کار خود را به عنوان یک پارتیزان در شهر گاتهام شروع کرد ولی بعد ها به یک قاتل حرفه ای تبدیل شد، او عضو گروه های بزرگی از جمله جوخه انتحار / Suicide Squad و شش مخفی / Secret Six بوده است. ددشات علاوه بر گرین ارو جز دشمنان باتجربه بت من و خیلی از قهرمانان دیگر محسوب میشود. بار ها نقشه هایش توسط گرین ارو به هم خورده و به همین دلیل بین این دو همیشه جدال بزرگی وجود دارد، او حتی یک بار قصد کشتن والتر استیل پدر سابق گرین ارو را داشت ولی در این راه موفق نشد، تا به حال چندین دفعه توسط قهرمانان دستگیر شده، بت من و سوپرمن از جمله کسانی هستند که ددشات را به زندان فرستادند. فلوید کودکی سختی را سپری کرده و اتفاق ناگواری را در زندگی اش تجربه کرده است، در واقع زمانی که سعی کرد از دعوا بین برادر و پدرش جلوگیری کند به دلیل خطا رفتن تیرش باعث مرگ برادر خود (ادوارد لاوتون) شد. از آن موقع به بعد او جدا زندگی کرد و به آموزش تیر اندازی روی آورد تا دیگر اتفاقی مانند حادثه تلخ برادرش برایش پیش نیاید و تصمیم گرفت هرگز هدفی را خطا نزند. او در سریال (Arrow) هم حضور داشته و امسال در فیلم (Suicide Squad) توسط ویل اسمیت نقش او ایفا شد.

 

9- Brick / بریک

 Brick / بریک

نام واقعی : دنیل بریک ول

اولین حضور : Green Arrow Vol 3 #40

سال خلق شخصیت : سپتامبر 2004

خالق : جاد وینیک ، فیل هستر

گونه : انسان

آیا میدانید : بریک توسط (Cupid) در اثر یک انفجار کشته شد.

قدرت و توانایی ها : دوام فوق بشری ، استقامت بالا ، قدرت مافوق انسانی ، توانایی رهبری کردن ، سرعت بالا ، مهارت در مبارزه تن به تن.

بریک از دشمنان گردن کلفت ارو به حساب میاد، دار و دسته ای قدرتمند متشکل از جنایتکاران بی رحم دارد و همیشه خطری بزرگ برای اولیور محسوب میشود، دنیل بریک در جایی به اسم (Star City) بزرگ شد، او در کنار عمه اش زندگی میکند زیرا مادر خود را از دست داده است، جنایت از همان ابتدا در ذات او بود و هوش گسترده او هم در این راه به کارش آمد، حتی یک بار به مدت 24 ماه به زندان رفت و بعد از آزادی اش خطرناک تر از همیشه به شهر برگشت، تمام باندهای جنایی شهر توسط بریک رهبری میشوند و به همین دلیل است که گرین ارو همیشه برای متوقف کردن او دچار مشکل میشود، بریک کسی بود که ربکا همسر مالکوم مرلین را کشت، پوستی سنگ مانند دارد که باعث میشود در برابر ضربات سنگین مقاومت کند. بعد از اینکه  توسط کیوپید کشته شد کسی انتظار بازگشت او را نداشت اما بعد ها مشخص شد که بریک نمرده، به لطف پوست سخت خود در اون انفجار زنده ماند، جالب اینجاست در نبردی بعد از بازگشتش که با ارو به انجام رسوند به طرز وحشیانه ای توسط ارو صدمه دید (!)  بریک در سریال (Arrow) هم حضور قابل قبولی داشته، وینی جونز نقش او را در این سریال بازی کرد.

 


8- Constantine Drakon / کنستانتین دراکون

Constantine Drakon / کنستانتین دراکون

نام واقعی : کنستانتین دراکون

اولین حضور : Green Arrow Vol 3 #27

سال خلق شخصیت : اگوست 2003

خالق : جاد وینیک ، فیل هستر

گونه : انسان

آیا میدانید : او در سن 10 سالگی به کشتن دیگران روی آورد.

قدرت و توانایی ها : قدرت ، سرعت ، استاد هنر های رزمی ، استفاده حرفه ای از سلاح های گرم ، تیراندازی دقیق ، استفاده از سلاح های سرد ، دقت بسیار بالا

کنستانتین یک استاد بزرگ هنرهای رزمی و یک قاتل بی رقیب است. تا به حال افراد زیادی او را برای محافظت از خود یا قتل فرد مورد نظر استخدام کرده اند.
کشتن و قتل آغاز واقعی زندگی اش برای او بود، از همان بچگی به این کار روی آورد، او در خانواده ثروتمندی زندگی میکرد و ظاهرا در همان دوران باغبان خانه خودشان را کشت. بعد از اینکه بزرگتر شد به صورت جدی تصمیم به تبدیل شدنش به یک جنایتکار و قاتل حرفه ای گرفت.
او مدت زمان زیادی با گرین ارو دشمنی داشته و همیشه از دشمنان خطرناک او محسوب میشود.
 حتی با بریک هم همکاری هایی برای از بین بردن ارو داشته و مدت زمانی هم به پیشنهاد بریک برای این کار استخدام شده بود.
در زندان با دث استروک آشنا میشود، کنستانیتن همراه دث استروک و چند خلافکار دیگر گروهی تشکیل داده و خانواده ارو را هدف خود قرار میدهند.
هرچند ماموریت های آن ها گاه توسط ارو و بعضی مواقع هم توسط لیگ عدالت خراب میشود.


7- Cupid / کیوپید

Cupid / کیوپید

نام واقعی : کری کاتر

اولین حضور : Green Arrow and Black Canary #15

سال خلق شخصیت : فوریه 2009

خالق : اندرو کریسبرگ ، مایک نورتون

گونه : انسان

آیا میدانید : او یک بیمار روانی است.

قدرت و توانایی ها : تقویت حواس مختلف ، دید قوی ، مهارت در استفاده از تیر و کمان

او یک سرباز ویژه بود و در ماموریت های متفاوتی شرکت کرده و شرایط گوناگونی را تجربه کرده است.
اما زمانی که پزشکان محل نظامی آن جا به دلیل صدمه دیدنش میخواهند او را درمان کنند این درمان باعث وارد کردن ضربه ای به حافظه اش میشود و سلامت عقل او در خطر میفتد، در عوض آن ها توانایی و سلامت جسمی اش را بهش برمیگردانند ولی با این کار از او یک بیمار روانی میسازند.
کری هم بعد از قتل پزشکان از آن جا فرار کرده و کسی دیگر او را نمیبیند.
بعد ها از در ظاهر کیوپید از دشمنان گرین ارو است ظاهر میشود و از نظر توانایی به اولیور شباهت دارد (هردو از تیر و کمان استفاده میکنند)
به دلیل ظاهر و نوع رفتار کیوپید نباید او را دست کم گرفت زیرا همیشه تهدید بزرگی برای ارو محسوب میشود و اکثرا ترفند های زیادی برای مقابله با ارو پیاده میکند. ما در سریال (Arrow ) هم شاهد حضور این کاراکتر بودیم و به نحو قابل قبولی او را به تصویر

 

6- Brother Blood / برادر خون

Brother Blood / برادر خون

نام واقعی : سباستین بلود

اولین حضور : Outsiders vol 3 #6

سال خلق شخصیت : ژانویه 2004

خالق : جاد وینیک ، جف جانز

گونه : برادر خون

آیا میدانید : در این خاندان زمانی فرد به مقام خواهد رسید که پدر خود را به قتل برساند.

قدرت و توانایی ها : استفاده کامل از سحر و جادو ، جذب قدرت ، جذب کردن انرژی ، جاودانگی

"رحمت در گناه کردن است "

برادر خون ها یک خاندان هستند که این عنوان نسل به نسل بین آن ها میچرخد.
وقتی فردی از خانواده آن ها پدرش را بکشد به مکانی به نام کلیسای خون رفته و در نهایت لقب برادر خون (Brother Blood) را میگیرد.
سباستین هم یکی از افراد این خاندان بود که به دنبال پادشاهی بود و قدرت بسیار بالایی هم داشت.
در واقع میتوان گفت هر برادر خون زمانی که قرار است به این عنوان برسد برادر خون قبلی را میکشد.
سباستین تقریبا بزرگترین برادر خون بود و بین آن ها از اهمیت بیشتری به دلیل خباثت و قدرت و کار های بزرگش برخوردار است.
سباستین بعد ها پادشاه هم شد و بر کلیسای خون (مکانی که تقریبا هفت قرن است توسط برادر خون تحت کنترل است)  هم حکومت میکرد.
در فصل دوم سریال (Arrow) ما شاهد حضور این کاراکتر با بازی کوین آلخاندرو هستیم و یکی از نقش های مهم این فصل هم به حساب میاید.

 


5- Clock King / پادشاه ساعت

Clock King / پادشاه ساعت

نام واقعی : ویلیام توکمن

اولین حضور : World's Finest #111

سال خلق شخصیت : آگوست 1960

خالق : اد هرون ، لی الیاس

گونه : انسان

آیا میدانید : ویلیام از دشمنان خطرناک بت من هم محسوب میشود.

قدرت و توانایی ها : تجهیزات کوچک آهنی ، هوش و استعداد

ویلیام تبهکاری بزرگ و یقینا جز برترین دشمنان گرین ارو است. ویلیام نه قدرت مافوق بشری دارد و نه مهارت بالایی در نبرد، این زیرکی و خباثت درونش است که از او فردی خطرناک و البته تهدیدی بزرگ برای ارو ساخته است. تا به حال در تیم های بزرگی هم حاضر بوده، به عنوان مثال او در بی عدالتی و حتی جوخه خودکشی هم فعالیت داشته است.
بعد از مواجه شدن با ارو به تیم بی عدالتی پیوست و سعی در مقابله با ارو داشت، البته گرین ارو هم گاهی با کمک لیگ عدالت بر آن ها غلبه کردند.
ویلیام در داستان Suicide Squad Vol 2 #1 در نوامبر 2001 کشته شد ولی بعد ها دوباره برگشت و تبهکاری ماهر تر از قبل را جلوه داد.
در داستان New 52 او نام خود را "بیلی توکمن" گذاشت و به کارش ادامه داد.
جز ارو همیشه سعی در نابود کردن بت من هم داشته تد راحت تر به جرم و جنایتش ادامه دهد.
در فصل دوم سریال (Arrow) هم حضور داشته و از نظر توانایی او را قوی تر نشان داده و بهش کمی قدرت های مافوق انسانی اضافه کردند.

 

4- Count Vertigo / کُنت وِرتیگو

Count Vertigo / کُنت وِرتیگو

نام واقعی : ورنر ورتیگو

اولین حضور : World's Finest #251

سال خلق شخصیت : جولای 1978

خالق : جری کانوی ، ترور فون ادن

گونه : انسان

آیا میدانید : زمانی او عضو انجمن الکساندر لوثر بود.

قدرت و توانایی ها : اثر سرگیجه روی دیگران ، پرواز ، استاد هنر های رزمی و نبرد تن به تن ، مبارزه با استفاده از سلاح ، قدرت جسمی بالا ، رهبری کردن

"من خطری برای خود هستم "

او ابتدا یک سارق در شهر ستاره بود، اما کم کم به مرور زمان درجه اش بالاتر رفت و رو به روی قهرمانان ایستاد. او دستگاهی در سر خود داشت که باعث میشد دیگران دچار سرگیجه و نوعی هیپنوتیزم جدی شوند و بعد از گذشت مدتی استفاده اش از این سلاح بیشتر شد طوری که نام مستعار خود را کنت ورتیگو (به معنای تعداد سرگیجه) گزاشت. به همین دلیل هم مجبور به مقابله با گرین ارو شد. او تا به حال چندی بار به زندان رفته و بارها هم از آن جا فرار کرده، او حتی عضو گروه جوخه خودکشی هم بوده است.
در داستان New 52 هم که تغییرات اساسی در این شخصیت دادند و به پدر و مادر اور بیشتر نگاهی انداختند همچنین در نحوه تبدیل شدنش به کنت ورتیگو تغییراتی دادند.
او جز دشمنان بت من هم هست ولی دشمنی بیشتری با گرین ارو دارد. ارو برای اولین بار در یکی از ماموریت هایش که باید دختری ژاپنی به نام (Shado) را نجات میداد با او مواجه شد و از آن جا به بعد درگیری آن ها باهم آغاز شد.

شادو / Shado : او هم از دشمنان گرین ارو است، دختری ژاپنی که در بچگی سختی های زیادی کشیده، پدرش یک یاکوزا بوده، که توسط سربازان آمریکایی کشته شد، او بعد از اینکه بزرگتر شد به یادگیری مهارت های رزمی و استفاده از تیر و کمان روی آورد و بعد برای انتقام بازگشت. برای اولین بار در کمیک Green Arrow : The Longbow Hunters #1 در آگوست 1987 خلق شد.

 
  
 
 3- Ra's Al Ghul / راس الغول
راس الغول
اولین حضور : Batman #232

سال خلق شخصیت : ژوئن 1971

خالق : دنیس اونیل ، نیل آدامز ، ژولیوس شوارتز

گونه : انسان (راس الغول)

آیا میدانید : او از هویت مخفی بت من باخبر است.

قدرت و توانایی ها : دوام بالا ، قدرت ، سرعت ، استقامت ، مقاومت ، چالاکی ، کیمیاگری ، رهبری کردن ، عقل و هوش در حد نابغه ، استفاده بی نظیر از شمشیر ، استاد هنرهای رزمی و نبرد تن به تن در حد عالی ، آرامش و قدرت انتقال روح

راس الغول که نام واقعی اش نا مشخص است شخصیت مرموز و البته بسیار قدرتمند و جز برترین کاراکتر های دی سی است.
او دشمن بسیاری از سوپر هیرو ها است ولی خصومت و دشمنی اصلی اش با بت من و گرین ارو جریان دارد.
او در قبیله ای دور در عربستان متولد شد و در کودکی به علم و دانش علاقه داشت و به عکس افراد قبیله دنبال علم بود.
در نهایت او آن جا را ترک کرد و مکان زندگی اش را تغییر داد، راس الغول دختری به نام تالیا الغول دارد که در نوع خود شخصیت معروفی است.
راس الغول جدا از قدرت بالایش روحیه خشن و جدی دارد و از اون دسته انسان های بی رحم است. جالب اینجاست که او جسد پدر و مادر بروس وین را به سرقت برده !! او در بسیاری از جنگ های تاریخی شرکت داشته و نبرد های زیادی را در زندگی اش تجربه کرده است. سن دقیق او مشخص نیست ولی میگن بین 400 تا 700 سال سن دارد (!)
او اوایل در ظاهر مرد گربه ای (Cat-Man) شناخته میشد ولی بعد این هویت را تغییر داد.
مدت زمان زیادی بعد از خلق این شخصیت (سال 1971 در داستان Batman #232) او در کمیک Robin Rises : Omega #1 در سپتامبر 2014 کشته شد.
راس الغول همیشه دشمن بزرگی برای گرین ارو به حساب میومد و رقابت این دو از جذاب ترین جنگ هاست. در فیلم Batman Begins محصول 2005 راس الغول ویلین اصلی فیلم بود و در سریال (Arrow) ویلین بزرگ فصل سوم بود که حضور فوق العاده ای رو از این شخصیت در سریال شاهد بودیم.
  

2- Deathstroke / دث استروک
دت استروک
 
نام واقعی : اسلید جوزف ویلسون

اولین حضور : New Teen Titans #2

سال خلق شخصیت : دسامبر 1980

خالق : مرو ولف من ، جورج پرز

گونه : انسان

آیا میدانید : او تا به حال با ولورین هم مبارزه کرده است !!

قدرت و توانایی ها : فیزیک بدنی کامل و منحصر به فرد ، عقل و هوش بالا و پیشرفته ، رفلکس بالا ، دقت بالا ، افزایش سرعت و قدرت ، مقاومت ، استقامت ، قدرت بدنی بالا ، چابکی ، تقویت تمامی حواس ها ، طول عمر بالا ، تقویت حس شنوایی  و دید قوی ، فاکتور شفا دهنده ، ایمنی بالا ، وفق دادن سیستم بدنی خود با هر شرایطی ، توانایی دیدن آینده نزدیک ، جاودانگی ، تکنیک های پیشرفته مبارزه ، استاد سبک های مختلف هنرهای رزمی ، توانایی رهبری کردن ، مبارزه با شمشیر ، استفاده عالی از انواع سلاح های سرد و گرم ، تیراندازی دقیق.

 "من تصمیم میگیرم چه کسی بمیرد "

اسلید ویلسون یا دث استروک ضد قهرمان قدرتمند و بزرگی در دی سی است که هم چنان از او به عنوان حرفه ای ترین قاتل این کمپانی یاد میشود.
این شخصیت در سال 1980 در شماره #2 کمیک New Teen Titans توسط مرو ولف من و جورج پرز خلق شد. پس از خلق آن به مرور زمان پیشرفت های چشمگیری کرده و در بین مردم معروفیت زیادی کسب کرد. بعد از گذشت مدتی او جز بهترین ویلین های دی سی شد و در برابر بزرگانی چون بت من و گرین ارو قرار گرفت. اقای ولف من درواقع یک ماشین آدم کشی خلق کرد، بیهوده نیست که دث استروک یکی از خطرناک ترین شخصیت های کمیک بوک است.
او دشمن اکثر قهرمانان دی سی است و همواره سد راه آن ها میشود، او اصلی ترین دشمن تایتان های نوجوان به حساب می آید.
دث استروک در تیم های متعدد و گوناگونی حضور داشته و در هرکدام جز اعضای اصلی بوده است
از تیم هایی که در آن ها حاضر بوده میتوان به
 لیگ بی عدالتی / The Injustice League  ،  تایتان ها / Titans  ،  تایتان های شرق / Titans East  ،  جهنم / Tartarus  ،  لیگ قاتل ها / League of Assassins  ،  جوخه انتحار / Suicide Squad  اشاره کرد.
او در فصل دوم سریال (Arrow) به بهترین شکل ممکن حضور یافت.
اسلید ویلسون وقتی فقط 16 سال داشت قصد پیوستن به ارتش ایالات متحده را داشته و برای این کار مصمم بود. او به دروغ سن خود را بالاتر اعلام کرد برای اینکه سن او زیر سن قانونی ارتش بود ولی بعد از گذر دوره های آموزشی در آن جا آن ها متوجه استعداد و مهارت بالای او شدند و او را تحسین میکردند.
بعد ها هم بین او و یکی از مربیان آن جا به نام ادلین کین / Adeline Kane رابطه ای ایجاد شد که در نهای باهم ازدواج کردند. بعد ها بعد از رخ دادن اتفاقات بد زیادی برای اسلید، او تنها زندگی کرد و تبدیل شد به یکی از بهترین ویلین های تاریخ دی سی یعنی دث استروک...
 

 1- Merlyn / مِرلین
 Merlyn / مِرلین
نام واقعی : آرتور کینگ (شاه آرتور)

اولین حضور : Justice League of America #94

سال خلق شخصیت : نوامبر 1971 (سال خلق راس الغول)

خالق : نیل آدامز ، دیک دیلین ، مایک فردریش

گونه : انسان

آیا میدانید : در داستان New 52 شخصیت مرلین از آرتور کینگ به توماس مرلین تغییر کرد.

قدرت و توانایی ها : استفاده از سلاح های سرد و گرم ، مهارت در مبارزه تن به تن ، توانایی در استفاده از تیر و کمان (او یکی از بهترین تیرانداز های تاریخ و مرگبار ترین آنهاست)

"من نابودگر شهر شما هستم "

مرلین قطعا بزرگترین دشمن گرین ارو است.
آرتور کینگ با نام مستعار مرلین یک تیرانداز ماهر و یک قاتل خونسرد است. او قدرتی مشابه گرین ارو دارد و استعدادش در استفاده از تیر و کمان هم در بالاترین درجه ممکن قرار دارد. یک بار مرلین ارو را به دوئل تیراندازی دعوت کرد و در نهایت موفق به شکست گرین ارو شد. مرلین از توانایی و قدرت خودش در راه انجام جرم جنایت استفاده کرد و تبدیل به دشمنی قادر برای ارو شد.
او یکی از اعضای تیم لیگ قاتل ها / League of Assassins است و یکی از بهترین و تطرناک ترین عضو این تیم محسوب میشود.
زمانی بود که مرلین برای کشتن بت من استخدام شده بود، ماموریت بزرگی را در پیش داشت.
مرلین وقتی که بت من را کاملا ناتوان کرده بود و در مرز کشتن او بود این مامورتیش توسط گرین ارو خراب شد.
در واقع گرین ارو تا به حال جون خیلی از قهرمانان از جمله همین بت من را نجات داده است.
مرلین هم تیمی قاتل های بی رحمی از جمله ددشات هم بوده و ماموریت های ناممکن زیادی را پشت سر گزاشته است.
بعد ها مرلین دوباره عضو تیم لیگ قاتل ها شد و مدت زمانی هم با تالیا الغول دختر راس الغول تیم قدرتمندی برای مقابله با گرین ارو بودند و تا به مشکلات زیادی برای ارو و دیگر قهرمانان به وجود آورده است.
او در سریال (Arrow) حضور چشمگیری داشته ، به شخصه از نقش مرلین در سریال لذت بردم زیرا به حالت عمیقی این کارکتر را به تصویر کشیدند و در انجام نشان دادن این شخصیت موفق بودند.
در داستان New 52 هم که این شخصیت را با هویت توماس مرلین میشناختیم و این حرکت تغییر بزرگی در شخصیت او ایجاد کرد.
گرین ارو همیشه معتقد بوده که مرلین خطری جدی برای او است و هرکاری از دست این مخلوق بی میاید (!)
مرلین یک بار در خطاب به گرین ارو بهش گفت :

" من نابودگر قلب تو هستم"

 

نویسنده: Cap-Spider Potter

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی دشمنان تایتان های نوجوان 

10 شخصیت برتر دنیای کمیک که نمیمیرند!

5 شخصیتی که میخواهیم در بازی INJUSTICE 2 ببینیم !

10 كمیك برتر «گرین ارو» (GREEN ARROW)

15 شخصیت دنیای کمیک که یادتون رفته قبلا هم در تلویزیون دیده شده بودند!

15 دفعه ای که سریال های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

10 لباس برتر سریال های دی سی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain f.s
#1 Captain f.s 1395-09-18 12:15
مقاله ی خوبی بود دستت دردنکنه فقط راس الغول چقد شبیه دکتر استرنج بود البته ظاهریش...کاش یه فیلم درجه یک با حضور کوپید بسازن
نقل قول کردن
Captain Dead Pool
#2 Captain Dead Pool 1395-09-18 13:04
خیلی مقاله خوبی بود ولی من اخر سر نفهمیدم مارول ددپول رو از دث استروک گرفته یا برعکس یا اصلا نه
نقل قول کردن
civil war 2
#3 civil war 2 1395-09-18 13:06
راس الغول واقعا کپی دکتر استرنح هست فقط رنگ شنلش سبزه. توی تمام دشمناش با ددشات و دث استروک حال می کنم .در کل مقاله خوبی بود. ;-)
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#4 Captain Steve Lover 1395-09-18 13:42
خب مقاله عالی بود. نمی دونم چرا همیشه ددشات و دث استروک رو اشتباه میگیرم :-| .

#3
آره واقعا شبیه دکتر استرنج ولی دکتر استرنج ظاهرش بهتره از این.
نقل قول کردن
arkham knight
#5 arkham knight 1395-09-18 13:43
مقاله خیلی خوبی بود اما خب به عنوان یه فن گرین ارو ( البته فقط فن اون سه گانه ای که لمیر نوشت :lol: ) باید به چند تا نکته شدیدا مهم اشاره کنم:
( این چند وقته فقط از بقیه ایراد میگیرم به بزرگی خودتون ببخشید ) ;-)


فرض رو بر این میگیریم که واقعا هم رتبه بندی مهم نیست و میشهاز مشکلات توی رتبه بندی گذشت، اما خب چیزی که مهمه تو این مدل مقالات همون رتبه بندیه... چون وقتی فقط توی مقاله به اریجین یک فرد اشاره میشه و به اعمالش، شخصیت پردازیش ( نمونش میشه از شخصیت مرلین حداقل چند پاراگراف مفید نوشت ) و دشمنیش با گرین ارو اشاره چندانی نمیشه، همین رتبه بندی ها میتونه تا حدودی مشکلات توضیحی رو جبران کنه.
در نتیجه خب خیلی باید ترتیب این مقاله عوض بشه...

و اما یه مشکل دیگه بهش اشاره کردم، اینه که نباید فقط اریجینو با قدرت ها و خب بیوگرافی وار توضیح داد قضیه رو... اریجین تا حدودی نصف کاره و نصف دیگه اش اعمال کارکتر و شخصیت پردازیشه که بتونه خواننده رو به این نتیجه برسونه که مثلا مرلین چرا انقدر از گرین ارو نفرت داره و چرا همیشه پای ثابت سری گرین اروئه؟ توی مقاله ده دشمن برتر چیزی که مهمه توضیح رقابت بین شرور و قهرمانه نه اینکه فقط بدونیم اون شرور چه گذشته ای داشته.

و اما مهمترین مشکل... این مقاله با اینکه ادعا داره که به سریال ربط چندانی نداره، کاملا تاثیر گرفته از سریاله.
راس الغول، ددشات و دث استروک نون خورده سریالن و اصلا نمیشه در اون حدی قرارشون داد که بشه گفت دشمنای تاپ گرین اروئن. راس الغول و ددشات که اصلا جزو بیستا هم نمیشن، اونا در اصل دشمنای بتمنن و حضورشون در داستان های گرین ارو روی هم به ده تا هم نمیرسه و که خب اکثرشونم داستان های شخصی و اصلی نبودن. به عبارتی باید گفت اینا اصلا حتی یک درصد دشمنی هم با گرین ارو ندارن و فقط تو سریال به عنوان دشمنان گرین ارو شناخته شدن.
دث استروکم در اصل دشمن تایتان هاست اما خب به واسطه رویارویی های زیادی که با گرین ارو داشته، به شخصه خودم توی رتبه پنجم قرارش میدم ولی اصلا و ابدا نباید رتبه دوم رو از شخصی مثل کنت ورتیگوی کبیر بگیری و بدیش به دث استروک.

بعد از اونم جای خالی دو نفر واقعا احساس میشه... یکی کومودو، که اصلا دلیل جون گرفتن سری نیو۵۲ همین شرور بود... و یکیم "onomatopoeia"، که حداقل میشه گفت انقدر دردسر ایجاد کرد که حتی بشه اونو توی پنج تای اول قرار داد.
......
و خب در کل امیدوارم بعد از مقالات بعدیتون، یه روزی دستی هم رو سر این مقاله بکشید و با آپدیتش به کاملترین درجه ممکن برسونیدش.
نقل قول کردن
Robin
#6 Robin 1395-09-18 13:49
به نقل از civil war 2:
راس الغول واقعا کپی دکتر استرنح هست فقط رنگ شنلش سبزه. توی تمام دشمناش با ددشات و دث استروک حال می کنم .در کل مقاله خوبی بود. ;-)

راس الغول یک فرق هایی هم داره(از نظر ظاهر):
1-ریش داره و سیبیل نداره.
2-شنل به رنگ سبزه.(اصن تم اش سبزه)
3-مدل موهاش هم فرق داره.
4-صورت خشن تری داره.(دکتر استرین صورت مهربان تری داره.)
5-ورزیده تر از دکتر استرینجه.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#7 Cap-Spider Potter 1395-09-18 14:03
منبع اطلاعات مقاله : Comicvine.games pot.com



#1

اره در دنیای کمیک کمی شبیه دکتر استرنج هست
ولی اخلاقش اصلا :D


#2
ممنون...
نه ددپول از روی دث استروک الهام گرفته شده...

#3
بله ، دث استروک واقعا اون عمق خباثت عجیبی درش موج میزنه که به نظرم واقعا از برترین دشمنانش هست...

#4
ممنون ، هه اره از نظر اسمی شبیه به هم هستن :o

#5

رتبه بندی مقاله رو من از چندین سایت معتبر الهام گرفتم فقط شخصیت هایی که حضورشون رو در حد این لیست نمیدونستم، نزاشتم...
نقل قول کردن
Rock star
#8 Rock star 1395-09-18 14:10
#1
#3
ببینید کلمه ی کپی کاملاً برای این موضوع غلطه...
در درجه ی اول "کپی" رو به شخصیتی میدن که کاملاً از یه شخصیت الهام گرفته باشه (نه اینکهفقط قیافه ی امروزی دو شخصیت به هم شبیه باشند.)
در اوایل دهه ی 70 هم اگه به ظواهر دو شخصیت دکتر استرنج و راس الغول توجه داشته باشید می بینید که اصلاً شبیه هم نیستند. حالا اینکه ظاهر امروزی شون شبیه همدیگه است، مسئله اش فرق میکنه.(که به نظر من هم ظاهر امروزی شون هم شبیه هم نیست.)
الان به قول تونی استارک، دکتر استرنج ریش و سبیل ش بیشتر شبیه منه!
برادر های ریش و سبیل دار تا الان نشنیدید؟!؟! اگه دقت کنید ریش و سبیل و دکتر استرنج تقریبا نزدیک به استارکه واسه همین تونی استارک یهو این جمله رو گفت:(( به افتخار برادرای ریش و سبیل دار؟))
شاید اگه شباهتی باشه با راس الغول بیشتر سر این باشه که جفت شون داستان هاشون توی مشرق زمین اتفاق میوفته...
انصافاً هم راس الغول به مفتی های عرب ولی به سبک آمریکایی شده بیشتر شباهت داره. تا کپی دکتر استرنج باشه!!! :-* :lol:
نقل قول کردن
civil war 2
#9 civil war 2 1395-09-18 14:12
به نقل از Robin:
به نقل از civil war 2:
راس الغول واقعا کپی دکتر استرنح هست فقط رنگ شنلش سبزه. توی تمام دشمناش با ددشات و دث استروک حال می کنم .در کل مقاله خوبی بود. ;-)

راس الغول یک فرق هایی هم داره(از نظر ظاهر):
1-ریش داره و سیبیل نداره.
2-شنل به رنگ سبزه.(اصن تم اش سبزه)
3-مدل موهاش هم فرق داره.
4-صورت خشن تری داره.(دکتر استرین صورت مهربان تری داره.)
5-ورزیده تر از دکتر استرینجه.

راس الغول نوک دماغش سر بالا هست -زیر چشماش گوده -و.......!!!داد اش گرفتی ما رو :o من کلی گفتم نه این که جزئیات صورت و ..... :sigh:
نقل قول کردن
amazing_amir
#10 amazing_amir 1395-09-18 14:12
سلام . اسم من امير ه من تازه ب سايت پيوستم (و خيلي هم خوشحالم )
مقاله ي بسيار جالبي بود
راس الغول چقد شبيه دكتر استرنجه :|
نقل قول کردن
civil war 2
#11 civil war 2 1395-09-18 14:15
به نقل از amazing_amir:
سلام . اسم من امير ه من تازه ب سايت پيوستم (و خيلي هم خوشحالم )
مقاله ي بسيار جالبي بود
راس الغول چقد شبيه دكتر استرنجه :|

خوش آمدی :lol:
نقل قول کردن
Rock star
#12 Rock star 1395-09-18 14:20
مقاله ی خوبی بود آقا پاتر عنکبوتی ولی یه مشکل اساسی داره.
در درجه ی اول وقتی که شما توی رتبه بندی میای و دشمنای شخصیت های دیگه مثل راس الغول و ددشات که واسه بتمن هستند و دد استروک که واسه تایتان های نوجوان هست رو میذارید هیچ توضیحی در مورد خصومت شون و اینکه چرا باید توی مقاله هم چین رتبه ای بیارند ندادید که مشکل بزرگی هست.
الان توی رتبه ی راس الغول یه مطلب مفید در مورد دشمنی ـش با گرین اروو نبود. همش در مورد دخترش و دشمنیش با بتمن اطلاعات دادید.
در مورد بقیه ی موارد هم همین طور، بیشتر مقاله رو بر پایه ی اطلاعات نوشتید تا اینکه تحلیل کنید و آشکار کنید که چرا این دشمن باید در چنین رتبه ای و جز برترین خبیث های گرین آروو باشه.

#5
خب دیگه دقیقا بدترین کار رو انجام دادید. یا باید یه مقاله رو ترجمه کنید یا باید یه مقاله ای رو بر اساس اطلاعات و منطق خودتون که همه جانبه باشه بنویسید.
واسه همین مقاله تون این جور مشکلاتی داره. چون همش دنبال گشتن مطلب بودید. نه تحلیل اون مطالب و شناختن و دادن مطالب دقیق در مورد شخصیت های خبیث گرین اروو...الان فقط بین دشمنی های گرین اروو، فقط با مرلین توضیحات خوبی داده شده و اصلا توضیحی سر دشمنی دد استروک و راس الغول و بقیه تا حدی داده نشده.
امیدوارم بعداً این مقاله تون رو آپدیت کنید و بتونید مطالب کامل و مفید و بر پایه ی تحلیل بنویسید.
خسته هم نباشید و خدا قوت.
نقل قول کردن
Rock star
#13 Rock star 1395-09-18 14:21
#10
آفرین خیلی نکته ی مهمیه اینکه راس الغول شبیه دکتر استرنجه. :-|
خوش اومدی. امیدوارم دفعه ی بعد نظرات قوی تری بدی...
نقل قول کردن
amazing_amir
#14 amazing_amir 1395-09-18 14:24
به نقل از civil war 2:
نقل قول:
سلام . اسم من امير ه من تازه ب سايت پيوستم (و خيلي هم خوشحالم )
مقاله ي بسيار جالبي بود
راس الغول چقد شبيه دكتر استرنجه :|

خوش آمدی :lol:
ممنون :D
نقل قول کردن
Rock star
#15 Rock star 1395-09-18 14:24
#9
ببین یا یه نظری بده که درست و منطقی باشه تا جواب نشنوی یا اینکه یه نظری دادی که مسخره است و بهش ایراد گرفته میشه دیگه اونو ادامه اش نده.
نقل قول کردن
A,morradi
#16 A,morradi 1395-09-18 14:26
به نقل از Rock star:
#10
آفرین خیلی نکته ی مهمیه اینکه راس الغول شبیه دکتر استرنجه. :-|
خوش اومدی. امیدوارم دفعه ی بعد نظرات قوی تری بدی...

ای بابا!!
خودتو کنترل کن عزیز من!
تازه وارده! :-)
مقاله هم خوب بود دستت درد نکنه ولی نکات شماره #5 و #12 هم درستن!
بازم ممنون
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#17 Cap-Spider Potter 1395-09-18 14:26
#12

مقاله در اصل جنبه معرفی دشمنان گرین ارو رو داشت نه توضیح خصومت شخصتی بین آن ها و گرین ارو...
یعنی فقط یه حالتی بیوگرافیشونو گفتم...
اول مقاله ذکر شده...
نقل قول کردن
Robin
#18 Robin 1395-09-18 14:30
به نقل از civil war 2:
به نقل از Robin:
به نقل از civil war 2:
راس الغول واقعا کپی دکتر استرنح هست فقط رنگ شنلش سبزه. توی تمام دشمناش با ددشات و دث استروک حال می کنم .در کل مقاله خوبی بود. ;-)

راس الغول یک فرق هایی هم داره(از نظر ظاهر):
1-ریش داره و سیبیل نداره.
2-شنل به رنگ سبزه.(اصن تم اش سبزه)
3-مدل موهاش هم فرق داره.
4-صورت خشن تری داره.(دکتر استرین صورت مهربان تری داره.)
5-ورزیده تر از دکتر استرینجه.

راس الغول نوک دماغش سر بالا هست -زیر چشماش گوده -و.......!!!داداش گرفتی ما رو :o من کلی گفتم نه این که جزئیات صورت و ..... :sigh:

کلی هم شبیه نیست.
کپی هم نیست.
نمیدونم چرا اسرار دارید(بعضی از بچه ها) بگید شخصیت های دی سی کپی شخصیت های مارول هستن.آخه این راس الغول کجاش شبیه.حالا یک شنل داره و یکم موهاش سفیده شده. شبیه به دکتر اسرینج میشه!؟
-------
یک سئوال حالا اگر دکتر استرینج بیاد کنار راس الغول به ایسته.شما این دو نفر رو از هم تشخصی نمیدین؟؟؟!! :o
نقل قول کردن
arkham knight
#19 arkham knight 1395-09-18 15:09
به نقل از Cap-Spider Potter:
#12

مقاله در اصل جنبه معرفی دشمنان گرین ارو رو داشت نه توضیح خصومت شخصتی بین آن ها و گرین ارو...
یعنی فقط یه حالتی بیوگرافیشونو گفتم...
اول مقاله ذکر شده...

5#
دوست عزیز دقیقا مشکل کار همینه... سایتای مختلف!
نویسنده های اون سایتا مثل کامیک واین، نیوزراما و خیلی جاهای دیگه اغلب اوقات لنگ میزنن. اونا معمولا یا میشینن بیوگرافی کارکترو میخونن و براساس چیزایی که تو نت هست رتبه بندی میکنن کارکترو، یا چند آرک جزئی از یک کارکتر میخونن و حتی ممکنه سریالو ببینن و بر اساس اون بنویسن (که این گزینه محتمل تره). حتی میشه گفت دیتابیس مارول و دیسی هم باز کلی لنگ میزنه، چون بازم اغلب کاربرای معمولی مینویسنش و همین الان خودتونم توی یه زمینه ای که توش حرفه ای هستید به دیتابیس ها مراجعه کنید، میفهمید که چقدر مطالبشون پر نقصه.
چیزی که تو ایران خیلی دوست دارم اینه که نبود قانون کپی رایت باعث شده بتونیم در عرض یک روز تمامی کامیک های مهم و غیرمهم مثلا شخصیت گرین ارو رو دانلود و مطالعه کنیم.
جاهای دیگه چنین مقدار دسترسی وجود نداره و بخاطر یک جلد ۲۰ صفحه ای باید پنج دلار بدن. و خب نوشتن مقالات این مدلی هم مسئولیت خیلی زیادی داره، به شخصه وقتی قرار بود مقالات مربوط به آکوامنو کامل کنم (که هنوزم که متاسفانه موفق به انجامش نشدم) رفتم و به صورت کامل از اولین جلد آکوامن شروع کردم و تا همین ران اخیر دن ابنت خوندم.
هرچند هر کسیم مثل من علاف و صبور نیست اما دیگه نهایتش شما هم میتونستی برای مثال انسایکلوپدیای دی‌سی یا سری سکرت فایلز اند اریجین که هر دوی اینها اطلاعات مفید و مختصری دارنو مطالعه کنید. و یا حتی میشد از دی‌سی فن ها و یا اساتید در این رابطه سوال کنید و مقاله خیلی کامل تری بنویسید.

12#
خب دیگه مشکل بزرگتر شد :lol:

ببینید این مقالات تاپ تن یجورایی انحصاریه... یعنی خود شخص شخیص لمیر یا جف جانزم بخوان بیان مقاله ای با چنین عنوان توی سایت بنویسن و کاملترین مقاله ممکنو تحویل بدن، نمیتونن چون قبلا مسئولیتشو شما به عهده گرفتی.
برای همین ابراز امیدواری کردم که بعدا خودتون این مقالرو آپدیت کنید.
نقل قول کردن
amirsa
#20 amirsa 1395-09-18 15:22
از قیافش خیلی خوشم میاد کاش تو عالم سینما این شکلی وارد میشد :lol:
نقل قول کردن
Emerald Archer
#21 Emerald Archer 1395-09-18 15:23
چشمه دث استروک کور شد
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#22 Cap-Spider Potter 1395-09-18 15:43
#19

متاسفانه شما منظور من رو متوجه نشدید...
بله درست میگید که سایتای خارجی گاهی به طور صحیحی عمل نمیکنند اما منبع مقاله من خودمم و فقط رتبه بندی سایتا رو میخونم تا بدونم این شخصیت ها در چه درجه ای هستن...
اما منظور من اینه که هدف این مقاله شناختن این شخصیت های درون مقاله به شما است تا رتبه بندی آن ها...
نقل قول کردن
Emerald Archer
#23 Emerald Archer 1395-09-18 16:01
کاپتان پاتر عنکبوتی(اسمتون رو یاد نداشتم)
میشه ماجرا یا عکس کور کردن دث استروک را در مقاله قرار بدید... نکته جالبی یا حداقل در قسمت دانستنی این رو می نوشتید.
لطفا..!
نقل قول کردن
Emerald Archer
#24 Emerald Archer 1395-09-18 16:10
اگه بخوان فصل 6 رو هم بسازن یا در نیمه دوم فصل 5 رو جداب تر کنن می تونن از کنستانتین دراکون و...
Komodo
Onomatopoeia
هم استفاده کنن!
نقل قول کردن
Emerald Archer
#25 Emerald Archer 1395-09-18 16:23
China White و Hanibal Bates هم دشمنان بزرگی برای گرین ارو حساب میان که به ترتیب در سریال ارو و فلش حضور داشتند(نمی دونم چرا انداختنش تو فلش!)
نقل قول کردن
Emerald Archer
#26 Emerald Archer 1395-09-18 16:26
چی شد پس آقای نویسنده
حداقل به کور شدن چشم دث استروک یه اشاره ای اضافه کنید
لطفا...نکته جالبیه و همینطور کمتر کسی می دونه.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#27 Cap-Spider Potter 1395-09-18 16:36
چشم دث استروک در خیلی از داستان ها و ریبوت های داستانی مختلف نحوه کور شدن و آسیب رساندن به چشم سمت راستش را تغییر دادند و من این دلیل که مجبور بودم تمام حالات رو بگم که باعث طولانی شدن قسمت معرفی دث استروک میشد از تعریف این قسمت پرهیز کردم...
نقل قول کردن
amazing_amir
#28 amazing_amir 1395-09-18 18:51
به نقل از Rock star:
#9
ببین یا یه نظری بده که درست و منطقی باشه تا جواب نشنوی یا اینکه یه نظری دادی که مسخره است و بهش ایراد گرفته میشه دیگه اونو ادامه اش نده.

داداش من فقط خواستم اعلام حضور كنم :-* .
چشم از اين ب بعد سعيمو ميكنم ك بهتر نظر بدم
ممنون ك گوش زد كردي
:-)
نقل قول کردن
Matt Murdock
#29 Matt Murdock 1395-09-18 19:51
زمان تریلر فیلم مرد عنکبوتی بازگشت به خانه ۱ دقیقه و ۴۱ ثانیه می باشد به صورت رسمی تایید شده
نقل قول کردن
Emerald Archer
#30 Emerald Archer 1395-09-18 23:16
به هر حال خدا رو شکر گرین ارو حالا 3تا تاپ لیست فارسی داره
نقل قول کردن
hesam Spidey
#31 hesam Spidey 1395-09-19 12:04
نمی خوام زیاد ایراد بگیرم اما چند مورد لازم دونستم بگم اول این که گرین اررو با راس الغول کمیک نداشته ولی با اساسینز لیگ کمیک داشته و باهاشون جنگیده و نمی دونم چرا راس الغول تو رتبه سوم قرار گرفته بعدی اینه که گفتین در سریال اررو مرلین رو خیلی عمقی نشون دادن در صورتی که سر تا پا با کمیکش فرق داشت و اصلا پولدار نبود و شرکت نداشت :-?
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#32 Cap-Spider Potter 1395-09-19 23:40
راس الغول در کمیک های مشترک ارو با دیگر شخصیت ها حضور پر رنگی داشته و از دشمنان برتر گرین ارو است...
و اینکه فک کنم کسی اون نکته اول مقاله رو نخونده
این مقاله بیشتر جنبه معرفی داره تا رتبه بندی...
پس اینکه دوباره میاین میگین چرا فلان شخصیت رو در فلان رتبه گزاشتی تعجب میکنم...
راس الغول از توانا ترین شخصیت هاست
کاری به صدمه زدنش به ارو ندارم چون مقاله چندان جنبه رتبه بندی نداره مهم توانایی بالاش هست و به همین دلیل در این لیست قرارش دادم...
درباره مرلین هم من گفتم به شخصه از شخصتیش در سریال لذت بردم چون عمق شخصیتی داشت حرفی از اقتباس کاراکتری نزدم...
منظور این بود در سریال صدمات روحی و جسمی زیادی به ارو زده شد توسط مرلین...
نقل قول کردن
Nightwatcher
#33 Nightwatcher 1395-09-20 14:14
خیلی ممنون از جناب پاتر عزیز. خیلی خوب بود. اطلاعاتتون واقعا خوبه.
به لطف سریال ارو با بیشتر این شخصیتها آشنایی داشتم... اما اطلاعاتم کامل نبود.
از مرلین و کیوپید و برادرخون خوشم میاد. دث استروک دشمن کلاسیک تین تایتانز به حساب میاد و ددشات و راس الغول هم در درجه اول دشمن بتمن محسوب میشن اما تقابلشون با گرین اررو هم جالب و جذابه.

راستی شما اسم اصلی مرلین رو "شاه آرتور" نوشتید! فکر کنم کینگ اسم خانوادگیشه و آرتور اسم کوچیکشه. شاید میخواستن با این اسم به شاه آرتور و مرلین جادوگر ادای احترام کنند.
نقل قول کردن
Bowman
#34 Bowman 1396-12-22 01:30
یعنی خدایی فقط منم که فک میکنم:
.
.
گرین ارو باید یه فیلم یا بازی اختصاصی از روش ساخته بشه!
(باورم نمیشه که تاحالا نشده)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37