بتمن خبیث دی سی داره از "جنگ بینهایت" مارول تقلید میکنه!

تقلید بتمنی که میخنند - مارول

داستان و نقشه های «بتمنی که میخندد» بدجوری شبیه به رویداد کلاسیک معروف مارول یعنی "جنگ بینهایت" است!

"بتمنی که میخندد" (The Batman Who Laughs) خبیثی است که نسخه پلید بتمن در مالتی ورس دی سی است. او به شکل ترکیبی از بتمن (بروس وین) و دشمن اصلی او یعنی جوکر به تصویر کشیده میشود و یکی از اعضای "شوالیه های تاریکی" (Dark Knights) است. اولین حضور او در داستان کراس اوری به نام Dark Knights: Metal بود (سپتامبر 2017) و بعدش صاحب عنوان اختصاصی خودش شد و  در کنار لکس لوثر ، خبیث اصلی رویداد  Year of the Villain است. او به دست اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو خلق شده است. اما جالب است که بدانید کاری که سعی دارد بکند قبلا توسط یک ابرشرور مارول هم انجام شده است: «ماگوس» (Magus)! چون ماگوس نیز نسخه پلیدی از یک قهرمان بود که از ارتشی از خیرخواهان منحرف استفاده میکرد تا عالم را با تاریکی خفه کند.

 کلا خیلی عجیب است که نقشه «بتمنی که میخندد» در داستان "جهنم برمیخیزد" (Hell Arisen) به نظر میرسه نقاط مشترک زیادی با رویداد معروف مارول در دهه 90 میلادی به نام "جنگ بینهایت" (Infinity War) و توطئه های   «ماگوس» دارد. البته این جنگ بینهایت را با دنیای سینمایی اشتباه نگیرید چون ربطی به هم ندارند! (برای آشنایی با جنگ بینهایت در دنیای کمیک، این مقاله  را بخوانید).

 

جنگ بینهایت در مقایسه با بتمنی که میخندد

بتمن، ماگوس

رویداد "جنگ بینهایت" که توسط نویسنده ای به نام «جیم استارلین» (خالق کمیک "دستکش بینهایت") و طراحی به نام «ران لیم» در سال 1992 خلق شد حول و حوش «آدام وارلاک» میچرخید. یعنی پس از وقایع دستکش بینهایت ، وارلاک صاحب دستکش و قدرتهایش شده بود. او توانست تمام خیر و شر را از خودش خارج کند تا بتواند یک خدای خُنثی و جهانی باشد. این کارش باعث میشود تا شخصیتی به نام «الهه» (Goddess) آزاد شود (این شخصیت در داستان "نهضت بی نهایت" یا Infinity Crusade نقش کلیدی داشت). همچنین نسخه خبیث شده آدام وارلاک یعنی ماگوس نیز پدید آمد که در واقع از نیمه پلید وارلاک خلق شده بود. ماگوس بلافاصله به نبرد با قهرمانان زمین پرداخت و در این راه از ارتشی از موجوداتی استفاده کرد که بی جان بودند ولی میتونستند شکل و ظاهر قهرمانان یا ابرشروران مارول را تقلید کنند.

کمیک infinity war

 بتمنی که میخندد نیز آخرینِ شوالیه های تاریک است (آنها نسخه های منحرف بروس وین از دنیاهای دیگر هستند). او که به سَم جوکر مبتلا و به هیولایی تبدیل شده است،  در جهانی از دی سی گرفتار شده. با این حال فاش شده که قبل از اسیر شدنش تونسته تعدادی از قهرمانان دی سی را مبتلا کند تا بدترین غریزه های خود را بروز دهند. این دسته از قهرمانان بهش کمک خواهند کرد تا نقشه نهایی خودش را اجرا کنه: منقرض کردن تمام حیات در دنیا و تبدیلش به سیاره ای که میتواند به دارک یونیورس تعلق داشته باشد. تلاش های او باعث خواهد  شد   تا رو در روی «لکس لوثر نقطه اوج» (Apex Lex Luthor) و لژیون نابودی او قرار بگیرد و وقایع داستان "جهنم برمیخیزد" هم به همین سمت میروند.

کمیک hell arisen

 در داستان Batman/Superman هم که الان در حال چاپ است متوجه شده ایم که بتمنی که میخندد 6 قهرمان به نام های دانا تروی، جیم گوردون، شزم، هاک من، سوپرگرل و بلو بیتل را مبتلا (خبیث) کرده است.

و البته شباهت ها بیشتر از این حرفاست! هم ماگوس و هم بتمنی که میخندد نسخه های منحرف و پلید از قهرمانان هستند. سپس آنها از نسخه های پلید شده قهرمانان برای رسیدن به اهداف پلید خود استفاده میکنند. گفته شد که جنگ بینهایت از ارتشی از موجوداتی استفاده میکرد که میتونستند قهرمانان مارول را بگیرند و حتی خودشان را جای آنها بگذارند تا اختلافات و نزاع های داخلی دربگیرد و اعتماد بین قهرمانان از بین برود. در کمیک بتمن/سوپرمن که در بالا بهش اشاره شد نیز امثال شزم و بلو بیتل همین کار را میکنند تا اعتماد بین قهرمانان دی سی از بین برود.

کمیک دی سی

کمیک بتمن و سوپرمن

و درست مثل "جنگ بینهایت" قهرمانان فاسد شده با قهرمانان فاسد نشده میجنگند. حتی ظاهر فیزیکی آنها هم شبیه به هم است زیرا ظاهری دیو مانند پیدا کرده اند و  چیزهایی مثل تیغ یا میخ بلند یا دندان های تیز دارند.

نسخه پلید مارول

(البته یک تفاوت این است که در "جهنم برمیخیزد"  به جای آنکه موجوداتی دیگر جای قهرمانان را بگیرند، تاریکی در وجود آنها آزاد میشود و باعث میشود تا مبتلا شوند).

حال باید منتظر ماند و دید آیا نقشه های بتمنی که میخندد مثل داستان "جنگ بینهایتِ" مارول ماندگار خواهد شد یا نه ولی تا اینجا که مسیر داستان دی سی با جنگ بینهایت مارول به طرز عجیبی شبیه از آب در آمده است!

 

نویسنده: براندون زکری

مترجم: امیر حسین زارع

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

بتمن به طور رسمی شروع کرده به تقلید از روی "دنیای عنکبوتی"!

قهرمانان عصر جدید دی سی بیش از حد به مارول شباهت دارند!

15 دفعه ای که دی سی از ایده های داستانی مارول تقلید کرد

15 شخصیت کمیک بوکی که از هالک (HULK) تقلید کرده اند

10 شخصیت کمیک بوکی که از کاپیتان آمریکا تقلید کرده اند

این 5 شخصیت معروف دنیای کمیک از چه شخصیت هایی تقلید کرده اند؟

15 دفعه ای که سریال های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

10 قهرمانی که از ولورین (WOLVERINE) تقلید کرده اند

15 دفعه ای که فیلم های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

15 دفعه ای که طراحان کمیک بوک از ظاهر شخصیت های واقعی تقلید کردند

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

سوپرمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

مرد عنکبوتی از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

کپی برداری بی شرمانه "ماورای بتمن" (BATMAN BEYOND) از مرد عنکبوتی !

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Bucky WS
#1 Bucky WS 1398-09-04 18:29
ما که به تقلیدهای دیسی از مارول عادت داریم
ممنون از اقای زارع بابت ترجمه
نقل قول کردن
amisalar
#2 amisalar 1398-10-11 08:17
خیلی شبیه به همن که
نقل قول کردن
Infinity
#3 Infinity 1398-10-11 09:39
نباید مقاله میکردید
دیگه تقلید های دیسی عادیه دیگه همه میدونیم
ولی باز ممنون بابت زحمتی که برای مقاله کشیدید
نقل قول کردن
Cap_Arsham
#4 Cap_Arsham 1398-10-11 11:02
واقعا برام عجیبه اونایی که دیسی فنن دیگه هرچی دیسی داره مارول خیلی وقت پیش داشته تازه شخصیت پردازیشون ده ها برابر بهتره واقعا برام عجیبه :o
نقل قول کردن
Iron heart
#5 Iron heart 1398-10-11 12:53
بتمن که میخندد=دی سی که میگرید
نقل قول کردن
mehrad 22
#6 mehrad 22 1398-10-11 21:00
جو ضد دیسی راه میندازین بعد مییگین چرا دیسی فنا عصبانی می شن
نقل قول کردن
mehrad 22
#7 mehrad 22 1398-10-11 21:03
مخصوصا این اینکه مطلب رو دوباره اوردین تو صفحه ی اصلی
نقل قول کردن
capitan tony stark
#8 capitan tony stark 1398-10-11 21:06
به نقل از mehrad 22:
جو ضد دیسی راه میندازین بعد مییگین چرا دیسی فنا عصبانی می شن

جو دی سی مثل یه اتاق در بسته است :D
نقل قول کردن
capitan tony stark
#9 capitan tony stark 1398-10-11 21:11
به نقل از mehrad 22:
مخصوصا این اینکه مطلب رو دوباره اوردین تو صفحه ی اصلی

بی خیال دی سی فن
نقل قول کردن
omiDeadpool
#10 omiDeadpool 1398-10-11 21:29
به نقل از mehrad 22:
جو ضد دیسی راه میندازین بعد مییگین چرا دیسی فنا عصبانی می شن

زبون نفهم این مقاله ترجمه است! پس یعنی cbr که مقاله رو نوشته ضد دیسیه؟! شماها چرا هر کی حقیقتو میگه برچسب ضد دیسی و توهین بهش میزنید؟ به خدا اونقدرا هم مهم نیستید که فکر میکنید
به بند چپ کفشم که عصبانی میشید
شماها کلا همیشه عصبانید . از بس که عقده ای تشریف دارید
ابروی دیسی فنای واقعی رو هم بردید
نقل قول کردن
omiDeadpool
#11 omiDeadpool 1398-10-11 21:30
به نقل از mehrad 22:
مخصوصا این اینکه مطلب رو دوباره اوردین تو صفحه ی اصلی

Put some ice on it
:-)
نقل قول کردن
capitan tony stark
#12 capitan tony stark 1398-10-11 21:32
به نقل از omiDeadpool:
به نقل از mehrad 22:
جو ضد دیسی راه میندازین بعد مییگین چرا دیسی فنا عصبانی می شن

زبون نفهم این مقاله ترجمه است! پس یعنی cbr که مقاله رو نوشته ضد دیسیه؟! شماها چرا هر کی حقیقتو میگه برچسب ضد دیسی و توهین بهش میزنید؟ به خدا اونقدرا هم مهم نیستید که فکر میکنید
به بند چپ کفشم که عصبانی میشید
شماها کلا همیشه عصبانید . از بس که عقده ای تشریف دارید
ابروی دیسی فنای واقعی رو هم بردید

لطفا put on a happy face
نقل قول کردن
omiDeadpool
#13 omiDeadpool 1398-10-11 21:36
به نقل از capitan tony stark:
به نقل از omiDeadpool:
به نقل از mehrad 22:
جو ضد دیسی راه میندازین بعد مییگین چرا دیسی فنا عصبانی می شن

زبون نفهم این مقاله ترجمه است! پس یعنی cbr که مقاله رو نوشته ضد دیسیه؟! شماها چرا هر کی حقیقتو میگه برچسب ضد دیسی و توهین بهش میزنید؟ به خدا اونقدرا هم مهم نیستید که فکر میکنید
به بند چپ کفشم که عصبانی میشید
شماها کلا همیشه عصبانید . از بس که عقده ای تشریف دارید
ابروی دیسی فنای واقعی رو هم بردید

لطفا put on a happy face

I am deadpool
I always have a happy face
U just cant see it under my mask
8)
نقل قول کردن
Iron heart
#14 Iron heart 1398-10-11 21:51
به نقل از mehrad 22:
مخصوصا این اینکه مطلب رو دوباره اوردین تو صفحه ی اصلی

دوست عزیز دی سی فن شما هم میتونی چند تا از تقلید های اخیر مارول از روی دی سی رو بگید تا ما هم بیشتر بفهمیم
نقل قول کردن
capitan tony stark
#15 capitan tony stark 1398-10-11 22:11
به نقل از omiDeadpool:
به نقل از capitan tony stark:
به نقل از omiDeadpool:
به نقل از mehrad 22:
جو ضد دیسی راه میندازین بعد مییگین چرا دیسی فنا عصبانی می شن

زبون نفهم این مقاله ترجمه است! پس یعنی cbr که مقاله رو نوشته ضد دیسیه؟! شماها چرا هر کی حقیقتو میگه برچسب ضد دیسی و توهین بهش میزنید؟ به خدا اونقدرا هم مهم نیستید که فکر میکنید
به بند چپ کفشم که عصبانی میشید
شماها کلا همیشه عصبانید . از بس که عقده ای تشریف دارید
ابروی دیسی فنای واقعی رو هم بردید

لطفا put on a happy face

I am deadpool
I always have a happy face
U just cant see it under my mask
8)

and I am Iron man
but u can see under my mask i love you 3000
نقل قول کردن
Iron heart
#16 Iron heart 1398-10-11 22:17
به نقل از capitan tony stark:
به نقل از omiDeadpool:
به نقل از capitan tony stark:
به نقل از omiDeadpool:
به نقل از mehrad 22:
جو ضد دیسی راه میندازین بعد مییگین چرا دیسی فنا عصبانی می شن

زبون نفهم این مقاله ترجمه است! پس یعنی cbr که مقاله رو نوشته ضد دیسیه؟! شماها چرا هر کی حقیقتو میگه برچسب ضد دیسی و توهین بهش میزنید؟ به خدا اونقدرا هم مهم نیستید که فکر میکنید
به بند چپ کفشم که عصبانی میشید
شماها کلا همیشه عصبانید . از بس که عقده ای تشریف دارید
ابروی دیسی فنای واقعی رو هم بردید

لطفا put on a happy face

I am deadpool
I always have a happy face
U just cant see it under my mask
8)

and I am Iron man
but u can see under my mask i love you 3000

If you are Iron man im Iron lad but dont worry there isnt any kang
نقل قول کردن
capitan tony stark
#17 capitan tony stark 1398-10-11 22:19
به نقل از Iron heart:
به نقل از capitan tony stark:
به نقل از omiDeadpool:
به نقل از capitan tony stark:
به نقل از omiDeadpool:
به نقل از mehrad 22:
جو ضد دیسی راه میندازین بعد مییگین چرا دیسی فنا عصبانی می شن

زبون نفهم این مقاله ترجمه است! پس یعنی cbr که مقاله رو نوشته ضد دیسیه؟! شماها چرا هر کی حقیقتو میگه برچسب ضد دیسی و توهین بهش میزنید؟ به خدا اونقدرا هم مهم نیستید که فکر میکنید
به بند چپ کفشم که عصبانی میشید
شماها کلا همیشه عصبانید . از بس که عقده ای تشریف دارید
ابروی دیسی فنای واقعی رو هم بردید

لطفا put on a happy face

I am deadpool
I always have a happy face
U just cant see it under my mask
8)

and I am Iron man
but u can see under my mask i love you 3000

If you are Iron man im Iron lad but dont worry there isnt any kang

sorry now look we are iron man
نقل قول کردن
Frank castle
#18 Frank castle 1398-10-12 00:24
عمیقا معتقدم رسالت کتاب خواندن و بخش مدیا رسیدن به شعور و معرفت باید باشه. نه فان بودن.و نه یاد دادن قلمبه سلمبه حرف زدن.
اگر ماها کمیک میخونیم یا فیلم میبینم باید حتما روی سطح دانش و شخصیتمون تاثییر بزاره .اینکه نقد پذیر باشیم و اگر با نقدی مخالف هستیم با دلیل و برهان بهش پاسخ بدیم .
میراث کتاب خوانی باید این باشه که اونقدر شعور بهم بزنیم که با احترام به هم حرف بزنیم .برای یه سایتی که رسالتش معرفی قسمت کوچکی از سبک کتاب خوانی هست خیلی زشته که با دیدگاه مخالفش اینجوری برخورد بشه.
من نمی دونم کی نویسنده های این سایت با بی احترامی و تمسخر جواب مخالفانشون دادن که شماها اینجوری پیغام میدید.من نمی دونم کی نویسنده های این سایت بدون مدرک و منبع معتبر حرف زدن که شماها تنها بدون هیچ استدلالی گلایه کردید.
موفق باشید.
نقل قول کردن
hassan91
#19 hassan91 1398-10-12 13:58
نمیدونم چرا دی سی داستانهای جدید همراه با نوآوری خلق نمیکنه. واقعا علامت سواله برای همه.
البته در دو دهه ی اخیر فیلمهای سینمایی خیلی رو کمیکها هم تاثیر گذاشته. و مارول تو این برهه با ساختن دنباله وار فیلمهای با کیفیت خودشو پیشتاز کرده.
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#20 Pooya-Spidey 1398-10-12 14:26
یک حقیقتی هست که همه باید این رو قبول کنن ربطی به دی سی فن بودن یا مارول فن بودن نداره .
حقیقتی هست که کل جامعه کمیک بوک در جهان باید قبول کنه :
مارول در چندین سال گذشته در زمینه : گیم ، انیمیشن ، فیلم ، سریال ، کمیک!!! و خیلی چیزای دیگه بهتر از دی سی عمل کرده.
در رابطه با گیم دی سی مجموعه فوق العاده بتمن آرکام نایت رو داره که واقعا نمیشه اون رو زمین زد اما مارول ی بازی توپ به اسم اسپایدرمن PS4 وارد بازار کرد که رکورد فروش آخرین قسمت این سری یعنی آرکام سیتی رو شکوند(تازه فقط با یک قسمت).
مدرک : spidey.ir/.../...
در رابطه با انیمیشن هم نیازی به توضیح نیست و همه از افتخارات مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی باخبر هستن و میدونن که قابل قیاس با انیمیشنی مثل مرگ سوپرمن نیست!
مدرک : spidey.ir/.../...
فیلم هم که دیگه نگم براتون ....
دنیای سینمایی مارول با بیش از یک دهه قدمت فیلم هایی به مراتب بهتر از دنیای سینمایی دی سی که از سال 2013 با فیلم مرد پولادین شروع شد ارائه کرده و بهترین مدرک هم مقایسه نقد های منتقدان حرفه ای در رابطه با فیلم
مرد آهنی 1 و مقایسه اون با نقد های فیلم مرد پولادین هست.
سریال هم که دیگه واضحه
مقایسه سریال های مارول/نتفلیکس با سریال اروو ورس کاملا به شما نشون میده که مارول یک گام جلوتره(البته بگم که سریال اروو سریال بسیار خوبی هست)
کمیک هم که دیگه کافیه سلسله مقالات با تم تقلید اسپایدی رو بخونید تا متوجه بشید کی از کی دزدیده.
مدرک : spidey.ir/.../...
و البته همین مطلب
نقل قول کردن
Infinity
#21 Infinity 1398-10-12 19:28
به نقل از Pooya-Spidey:
یک حقیقتی هست که همه باید این رو قبول کنن ربطی به دی سی فن بودن یا مارول فن بودن نداره .
حقیقتی هست که کل جامعه کمیک بوک در جهان باید قبول کنه :
مارول در چندین سال گذشته در زمینه : گیم ، انیمیشن ، فیلم ، سریال ، کمیک!!! و خیلی چیزای دیگه بهتر از دی سی عمل کرده.
در رابطه با گیم دی سی مجموعه فوق العاده بتمن آرکام نایت رو داره که واقعا نمیشه اون رو زمین زد اما مارول ی بازی توپ به اسم اسپایدرمن PS4 وارد بازار کرد که رکورد فروش آخرین قسمت این سری یعنی آرکام سیتی رو شکوند(تازه فقط با یک قسمت).
مدرک : spidey.ir/.../...
در رابطه با انیمیشن هم نیازی به توضیح نیست و همه از افتخارات مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی باخبر هستن و میدونن که قابل قیاس با انیمیشنی مثل مرگ سوپرمن نیست!
مدرک : spidey.ir/.../...
فیلم هم که دیگه نگم براتون ....
دنیای سینمایی مارول با بیش از یک دهه قدمت فیلم هایی به مراتب بهتر از دنیای سینمایی دی سی که از سال 2013 با فیلم مرد پولادین شروع شد ارائه کرده و بهترین مدرک هم مقایسه نقد های منتقدان حرفه ای در رابطه با فیلم
مرد آهنی 1 و مقایسه اون با نقد های فیلم مرد پولادین هست.
سریال هم که دیگه واضحه
مقایسه سریال های مارول/نتفلیکس با سریال اروو ورس کاملا به شما نشون میده که مارول یک گام جلوتره(البته بگم که سریال اروو سریال بسیار خوبی هست)
کمیک هم که دیگه کافیه سلسله مقالات با تم تقلید اسپایدی رو بخونید تا متوجه بشید کی از کی دزدیده.
مدرک : spidey.ir/.../...
و البته همین مطلب

ولی دی سی فنا قبول نمیکنن :o یه دونه جوکر هم دادن بیرون سرویس کردن مارو جوکر ما ترکوند و...درسته فیلم نسبتا خوبی بود ولی با نقد چند وقت پیش سایتمون دی سی فنا به باد رفتن :lol:
نقل قول کردن
Iron heart
#22 Iron heart 1398-10-12 19:44
به نقل از Infinity:
به نقل از Pooya-Spidey:
یک حقیقتی هست که همه باید این رو قبول کنن ربطی به دی سی فن بودن یا مارول فن بودن نداره .
حقیقتی هست که کل جامعه کمیک بوک در جهان باید قبول کنه :
مارول در چندین سال گذشته در زمینه : گیم ، انیمیشن ، فیلم ، سریال ، کمیک!!! و خیلی چیزای دیگه بهتر از دی سی عمل کرده.
در رابطه با گیم دی سی مجموعه فوق العاده بتمن آرکام نایت رو داره که واقعا نمیشه اون رو زمین زد اما مارول ی بازی توپ به اسم اسپایدرمن PS4 وارد بازار کرد که رکورد فروش آخرین قسمت این سری یعنی آرکام سیتی رو شکوند(تازه فقط با یک قسمت).
مدرک : spidey.ir/.../...
در رابطه با انیمیشن هم نیازی به توضیح نیست و همه از افتخارات مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی باخبر هستن و میدونن که قابل قیاس با انیمیشنی مثل مرگ سوپرمن نیست!
مدرک : spidey.ir/.../...
فیلم هم که دیگه نگم براتون ....
دنیای سینمایی مارول با بیش از یک دهه قدمت فیلم هایی به مراتب بهتر از دنیای سینمایی دی سی که از سال 2013 با فیلم مرد پولادین شروع شد ارائه کرده و بهترین مدرک هم مقایسه نقد های منتقدان حرفه ای در رابطه با فیلم
مرد آهنی 1 و مقایسه اون با نقد های فیلم مرد پولادین هست.
سریال هم که دیگه واضحه
مقایسه سریال های مارول/نتفلیکس با سریال اروو ورس کاملا به شما نشون میده که مارول یک گام جلوتره(البته بگم که سریال اروو سریال بسیار خوبی هست)
کمیک هم که دیگه کافیه سلسله مقالات با تم تقلید اسپایدی رو بخونید تا متوجه بشید کی از کی دزدیده.
مدرک : spidey.ir/.../...
و البته همین مطلب

ولی دی سی فنا قبول نمیکنن :o یه دونه جوکر هم دادن بیرون سرویس کردن مارو جوکر ما ترکوند و...درسته فیلم نسبتا خوبی بود ولی با نقد چند وقت پیش سایتمون دی سی فنا به باد رفتن :lol:

بهتره به بقیه سایتا سر بزنی ببینی پر رو تر از این حرفان اینم استدلالشون مثلث نولان آرخام جوکر
نقل قول کردن
Frank castle
#23 Frank castle 1398-10-12 21:28
به نقل از Pooya-Spidey:
یک حقیقتی هست که همه باید این رو قبول کنن ربطی به دی سی فن بودن یا مارول فن بودن نداره .
حقیقتی هست که کل جامعه کمیک بوک در جهان باید قبول کنه :
مارول در چندین سال گذشته در زمینه : گیم ، انیمیشن ، فیلم ، سریال ، کمیک!!! و خیلی چیزای دیگه بهتر از دی سی عمل کرده.
در رابطه با گیم دی سی مجموعه فوق العاده بتمن آرکام نایت رو داره که واقعا نمیشه اون رو زمین زد اما مارول ی بازی توپ به اسم اسپایدرمن PS4 وارد بازار کرد که رکورد فروش آخرین قسمت این سری یعنی آرکام سیتی رو شکوند(تازه فقط با یک قسمت).
مدرک : spidey.ir/.../...
در رابطه با انیمیشن هم نیازی به توضیح نیست و همه از افتخارات مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی باخبر هستن و میدونن که قابل قیاس با انیمیشنی مثل مرگ سوپرمن نیست!
مدرک : spidey.ir/.../...
فیلم هم که دیگه نگم براتون ....
دنیای سینمایی مارول با بیش از یک دهه قدمت فیلم هایی به مراتب بهتر از دنیای سینمایی دی سی که از سال 2013 با فیلم مرد پولادین شروع شد ارائه کرده و بهترین مدرک هم مقایسه نقد های منتقدان حرفه ای در رابطه با فیلم
مرد آهنی 1 و مقایسه اون با نقد های فیلم مرد پولادین هست.
سریال هم که دیگه واضحه
مقایسه سریال های مارول/نتفلیکس با سریال اروو ورس کاملا به شما نشون میده که مارول یک گام جلوتره(البته بگم که سریال اروو سریال بسیار خوبی هست)
کمیک هم که دیگه کافیه سلسله مقالات با تم تقلید اسپایدی رو بخونید تا متوجه بشید کی از کی دزدیده.
مدرک : spidey.ir/.../...
و البته همین مطلب


یه حقیقتی هست که کل جامعه کمیک بوک در کیهان و گیتی باید اینو قبول کنه
اونم اینه که هر چیزی پستی و بلندی ای داره و الزام بر برتری بر یکدیگر نیست و هیچ گاه چیزی مافوق اون یکی تا ابد نمی مونه و یا در همه زمینه ها نمیمونه
کاری به دنیای سینمایی ندارم چونکه واضح هست ام سی یو کجا دی سی کجا.
انیمیشن لینک میدم شما تعدادش رو بشمار
www.cbr.com/.../
حالا که شمردید محض اطلاع حضرت عالی توقع داری یه انیمیشن پر هزینه مثل دنیای عنکبوتی که برای فروش توی گیشه ساخته شده رو با فیلمی مثل مرگ سوپرمن که direct to video-straight to video هست داری مقایسه میکنید؟
والا ما هر چی تاپ تن انیمیشن دیدیم تعداد دی سی خیلی بیشتر از مارول بود.توی اطرافیان من که همشون معتقدن دی سی توی انیمیشن خیلی بهتر داره کار میکنه.همین امسال واندرومن ضعیف بود؟بتمن هاش ضعیف بود؟بازگشت دارک نایت یک و دو و حالا نمی دونم چرا اینقدر به بتمن سال اول کم لطفی میشه بد بود؟مرگ سوپرمن چی؟سبک و نحوه مصرف گرایی(Consumeri sm)اینا با دنیای عنکبوتی خیلی فرق داره ولی قبول دارم بهترین انیمیشن همین اسپایدرمن هست ولی توی تعداد اصلا شما فکرشم نکن که مارول به گرد پای دی سی برسه.

بازی

فروش ها اصلا دلیلی بر خوب بودن یه چیز نمیشه
از سایت متاکرتیک خبر میزارم مطالعه بفرمایید
Batman Arkham city(ps3)
metascore(Based on 42 reviews):96
user score(2509 rating)8.7
Arkham city(Pc)
metascore(27 reviews)91
user score(2242)8.7


Marvel's Spiderman(ps4)
metascore(116 revies)87
userscore(4068)8.6
یه دو دو تا چهار تا همه چی رو مشخص میکنه

البته من حدود ده ساله بازی نمیکنم واقعا نظری ندارم نقل کیفیت کدومش بهتره چرا که اصلا بازی نکردم فقط سند فرستادم خدمتتون.
راستی یه نیم نگاهی هم به اینجاتیس دو داشته باشید و مقایسش کنید با marvel vs capcom.
چیزی برای گفتن دیگه ندارم خودتون سایت متاکرتیک هست ملاحضه بفرمایید.

سریال
اینم مثل بازی هست وقتی فصل چهارم قسمت یک ارو رو دیدم قسم خوردم دیگه هیچوقت سریالی از Cw نبینم به جریت میگم اونم ندید همشون از دم آشغال حتی با اینکه الان روی بحران دنیای نامحدود زوم میکنن میگم به هیچ وجه من الوجود به پای سریال های نتفلیکس محاله برسن(دو فصل اول دردویل دیدم و دو فصل پانیشر و مدافعین)
اما یه سوال؟
من اینجا تخصصی ندارم و نظری ندارم و فقط اون چیزی رو میگم که از سایت های سی بی ار و بیرینس اینسایدر خوندم .سریال واچمن(میدونم ماله دی سی نبوده و الان شده ولی در هر صورت الان ماله دی سی هست)سریال بدیه؟تا جایی که ما خوندیم اونقدر ملت رو هایپ کرده که اوباما هم به عنوان سریال محبوبش اعلام کرده خب چرا شاهکار مارول رو با شاهکار دی سی مقایسه نمیکنید؟آشغال با شاهکار مقایسه میشه؟
نقل تایتانها و swamp thing والا چیزی نخوندم ولی بعید بدونم بد باشن.
البته قبول دارم مارول خیلی خوب توی سریال پیش رفته و در کلیت از دی سی بهتره

خلاصه کلام
همونیه که اول نوشتم هیچ چیزی والاتر از دیگری نیست یا اگر هم باشه تا ابد نیست.
ولی دیگه قبول کنید در مجموع دی سی توی انیمیشن و بازی بهتر کار کرده .
خیلی خوبه ادم روی علایقش پا فشاری کنه و با افتخار بگه من فن فلان چیز هستم اما فن بودن یه عیب خیلی بزرگ داره. بعضی وقت ها باید بدون چون و چرا دفاع از باطلی کنی که ته وجودت میدونی اشتباه هست.
فن نباشیم ولی عاشق علاقمون باشیم
موفق باشید.
نقل قول کردن
Aquaman
#24 Aquaman 1398-10-12 21:36
به نقل از Frank castle:
به نقل از Pooya-Spidey:
یک حقیقتی هست که همه باید این رو قبول کنن ربطی به دی سی فن بودن یا مارول فن بودن نداره .
حقیقتی هست که کل جامعه کمیک بوک در جهان باید قبول کنه :
مارول در چندین سال گذشته در زمینه : گیم ، انیمیشن ، فیلم ، سریال ، کمیک!!! و خیلی چیزای دیگه بهتر از دی سی عمل کرده.
در رابطه با گیم دی سی مجموعه فوق العاده بتمن آرکام نایت رو داره که واقعا نمیشه اون رو زمین زد اما مارول ی بازی توپ به اسم اسپایدرمن PS4 وارد بازار کرد که رکورد فروش آخرین قسمت این سری یعنی آرکام سیتی رو شکوند(تازه فقط با یک قسمت).
مدرک : spidey.ir/.../...
در رابطه با انیمیشن هم نیازی به توضیح نیست و همه از افتخارات مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی باخبر هستن و میدونن که قابل قیاس با انیمیشنی مثل مرگ سوپرمن نیست!
مدرک : spidey.ir/.../...
فیلم هم که دیگه نگم براتون ....
دنیای سینمایی مارول با بیش از یک دهه قدمت فیلم هایی به مراتب بهتر از دنیای سینمایی دی سی که از سال 2013 با فیلم مرد پولادین شروع شد ارائه کرده و بهترین مدرک هم مقایسه نقد های منتقدان حرفه ای در رابطه با فیلم
مرد آهنی 1 و مقایسه اون با نقد های فیلم مرد پولادین هست.
سریال هم که دیگه واضحه
مقایسه سریال های مارول/نتفلیکس با سریال اروو ورس کاملا به شما نشون میده که مارول یک گام جلوتره(البته بگم که سریال اروو سریال بسیار خوبی هست)
کمیک هم که دیگه کافیه سلسله مقالات با تم تقلید اسپایدی رو بخونید تا متوجه بشید کی از کی دزدیده.
مدرک : spidey.ir/.../...
و البته همین مطلب


یه حقیقتی هست که کل جامعه کمیک بوک در کیهان و گیتی باید اینو قبول کنه
اونم اینه که هر چیزی پستی و بلندی ای داره و الزام بر برتری بر یکدیگر نیست و هیچ گاه چیزی مافوق اون یکی تا ابد نمی مونه و یا در همه زمینه ها نمیمونه
کاری به دنیای سینمایی ندارم چونکه واضح هست ام سی یو کجا دی سی کجا.
انیمیشن لینک میدم شما تعدادش رو بشمار
www.cbr.com/.../
حالا که شمردید محض اطلاع حضرت عالی توقع داری یه انیمیشن پر هزینه مثل دنیای عنکبوتی که برای فروش توی گیشه ساخته شده رو با فیلمی مثل مرگ سوپرمن که direct to video-straight to video هست داری مقایسه میکنید؟
والا ما هر چی تاپ تن انیمیشن دیدیم تعداد دی سی خیلی بیشتر از مارول بود.توی اطرافیان من که همشون معتقدن دی سی توی انیمیشن خیلی بهتر داره کار میکنه.همین امسال واندرومن ضعیف بود؟بتمن هاش ضعیف بود؟بازگشت دارک نایت یک و دو و حالا نمی دونم چرا اینقدر به بتمن سال اول کم لطفی میشه بد بود؟مرگ سوپرمن چی؟سبک و نحوه مصرف گرایی(Consumerism)اینا با دنیای عنکبوتی خیلی فرق داره ولی قبول دارم بهترین انیمیشن همین اسپایدرمن هست ولی توی تعداد اصلا شما فکرشم نکن که مارول به گرد پای دی سی برسه.

بازی

فروش ها اصلا دلیلی بر خوب بودن یه چیز نمیشه
از سایت متاکرتیک خبر میزارم مطالعه بفرمایید
Batman Arkham city(ps3)
metascore(Based on 42 reviews):96
user score(2509 rating)8.7
Arkham city(Pc)
metascore(27 reviews)91
user score(2242)8.7


Marvel's Spiderman(ps4)
metascore(116 revies)87
userscore(4068)8.6
یه دو دو تا چهار تا همه چی رو مشخص میکنه

البته من حدود ده ساله بازی نمیکنم واقعا نظری ندارم نقل کیفیت کدومش بهتره چرا که اصلا بازی نکردم فقط سند فرستادم خدمتتون.
راستی یه نیم نگاهی هم به اینجاتیس دو داشته باشید و مقایسش کنید با marvel vs capcom.
چیزی برای گفتن دیگه ندارم خودتون سایت متاکرتیک هست ملاحضه بفرمایید.

سریال
اینم مثل بازی هست وقتی فصل چهارم قسمت یک ارو رو دیدم قسم خوردم دیگه هیچوقت سریالی از Cw نبینم به جریت میگم اونم ندید همشون از دم آشغال حتی با اینکه الان روی بحران دنیای نامحدود زوم میکنن میگم به هیچ وجه من الوجود به پای سریال های نتفلیکس محاله برسن(دو فصل اول دردویل دیدم و دو فصل پانیشر و مدافعین)
اما یه سوال؟
من اینجا تخصصی ندارم و نظری ندارم و فقط اون چیزی رو میگم که از سایت های سی بی ار و بیرینس اینسایدر خوندم .سریال واچمن(میدونم ماله دی سی نبوده و الان شده ولی در هر صورت الان ماله دی سی هست)سریال بدیه؟تا جایی که ما خوندیم اونقدر ملت رو هایپ کرده که اوباما هم به عنوان سریال محبوبش اعلام کرده خب چرا شاهکار مارول رو با شاهکار دی سی مقایسه نمیکنید؟آشغال با شاهکار مقایسه میشه؟
نقل تایتانها و swamp thing والا چیزی نخوندم ولی بعید بدونم بد باشن.
البته قبول دارم مارول خیلی خوب توی سریال پیش رفته و در کلیت از دی سی بهتره

خلاصه کلام
همونیه که اول نوشتم هیچ چیزی والاتر از دیگری نیست یا اگر هم باشه تا ابد نیست.
ولی دیگه قبول کنید در مجموع دی سی توی انیمیشن و بازی بهتر کار کرده .
خیلی خوبه ادم روی علایقش پا فشاری کنه و با افتخار بگه من فن فلان چیز هستم اما فن بودن یه عیب خیلی بزرگ داره. بعضی وقت ها باید بدون چون و چرا دفاع از باطلی کنی که ته وجودت میدونی اشتباه هست.
فن نباشیم ولی عاشق علاقمون باشیم
موفق باشید.

کمیک و سینما که مارول یه سر و گردن بالاتره
انیمیشن های دیسی یه زمانی خوب بود ولی واقعا افت کردن تو سالهای اخیر
فقط این اواخر مرگ سوپرمن خوب بود اونم قسمت اولش فقط
تو بازی هم دیسی به جز سری ارکام حرفی واسه گفتن نداشته
سریال هم واقعا مارول بهتره. سریال های دیسی خیلی سطحی و کلیشه ای هستن
نقل قول کردن
Aquaman
#25 Aquaman 1398-10-12 21:40
به نقل از Infinity:
به نقل از Pooya-Spidey:
یک حقیقتی هست که همه باید این رو قبول کنن ربطی به دی سی فن بودن یا مارول فن بودن نداره .
حقیقتی هست که کل جامعه کمیک بوک در جهان باید قبول کنه :
مارول در چندین سال گذشته در زمینه : گیم ، انیمیشن ، فیلم ، سریال ، کمیک!!! و خیلی چیزای دیگه بهتر از دی سی عمل کرده.
در رابطه با گیم دی سی مجموعه فوق العاده بتمن آرکام نایت رو داره که واقعا نمیشه اون رو زمین زد اما مارول ی بازی توپ به اسم اسپایدرمن PS4 وارد بازار کرد که رکورد فروش آخرین قسمت این سری یعنی آرکام سیتی رو شکوند(تازه فقط با یک قسمت).
مدرک : spidey.ir/.../...
در رابطه با انیمیشن هم نیازی به توضیح نیست و همه از افتخارات مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی باخبر هستن و میدونن که قابل قیاس با انیمیشنی مثل مرگ سوپرمن نیست!
مدرک : spidey.ir/.../...
فیلم هم که دیگه نگم براتون ....
دنیای سینمایی مارول با بیش از یک دهه قدمت فیلم هایی به مراتب بهتر از دنیای سینمایی دی سی که از سال 2013 با فیلم مرد پولادین شروع شد ارائه کرده و بهترین مدرک هم مقایسه نقد های منتقدان حرفه ای در رابطه با فیلم
مرد آهنی 1 و مقایسه اون با نقد های فیلم مرد پولادین هست.
سریال هم که دیگه واضحه
مقایسه سریال های مارول/نتفلیکس با سریال اروو ورس کاملا به شما نشون میده که مارول یک گام جلوتره(البته بگم که سریال اروو سریال بسیار خوبی هست)
کمیک هم که دیگه کافیه سلسله مقالات با تم تقلید اسپایدی رو بخونید تا متوجه بشید کی از کی دزدیده.
مدرک : spidey.ir/.../...
و البته همین مطلب

ولی دی سی فنا قبول نمیکنن :o یه دونه جوکر هم دادن بیرون سرویس کردن مارو جوکر ما ترکوند و...درسته فیلم نسبتا خوبی بود ولی با نقد چند وقت پیش سایتمون دی سی فنا به باد رفتن :lol:

جوکر اگه خوب که نمره ش زیر 60 نمیشد تو متاکریتیک
والا به خدا شزم سگش می ارزید به جوکر
یه سری ادم جوگیر میگن خوبه ولی باور خودشون هم به زور تا تهش تحملش کردن
نقل قول کردن
hassan91
#26 hassan91 1398-10-12 22:34
بهتره که از انصاف نگذریم و حقیقت رو بگیم این سریال تایتان رو من فصل اولش رو چند ماه پیش دیدم خیلی خوب بود. حالا از سریال واچمن هم تعریف میکنن.
از سریال گاتهام هم نگذریم که یه سر و گردن از سایر سریالهای دی سی بالاتر بود.

ولی وقتی دی سی و وارنر تصمیم میگیرن که از ویلن خودشون یه فیلم بسازن آدم شاکی میشه و از کمال تعجب چشمون از حدقه میزنه بیرون. مثلا اگه مارول و دیزنی الان بیان بگن قراره از شخصیت ثانوس فیلم بدیم بیرون همه خوشحال میشن. ولی وقتی که ما هیچ اثری از جوکر ندیدم و میان فیلمشو میدن بیرون خودش شک برانگیزه. (یاد اون حرف جوکر هیث لجر افتادم که میگفت چون همه اینا جزو نقشن،‌ به جون خودم تصادفی مچ شد باهاش :lol: :-* )
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#27 Deadpool 2099 1398-10-12 22:59
#26
موافقم فیلماش واقعا بدرد نخوره :-x البته بعضی از سریالاش به نسبت خوبن مثلا من از دووم پاترول خوشم اومد :-) بقیه سریالا هم خوبن
نقل قول کردن
capitan tony stark
#28 capitan tony stark 1398-10-13 13:42
به نقل از Deadpool 2099:
#26
موافقم فیلماش واقعا بدرد نخوره :-x البته بعضی از سریالاش به نسبت خوبن مثلا من از دووم پاترول خوشم اومد :-) بقیه سریالا هم خوبن

درسته ;-)
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#29 Pooya-Spidey 1398-10-13 15:35
#23
من اول مطلبم هم نوشتم که پذیرفتن این حقیقت ربطی به دی سی فن بودن یا مارول فن بودن نداره و فکر نمی کنم تعصبی نظر داده باشم.
در چند سال گذشته شما هر چقدر مقایسه کنید به این نتیجه می رسید که مارول در زمینه گیم و انیمیشن همیشه آثاری رو تولید کرده که ممکنه سه چهار تا انیمیشن دی سی روی هم اندازه اون سر و صدا کنن و افتخار کسب کنن(این حرف هم یک حقیقته و نظر تعصبی نیست)
در رابطه با گیم هم خب اگر بازی بدی باشه که انقدر فروش نمیکنه و نقد مثبت دریافت نمیکنه.
بعدش هم من گفتم که سری بازی بتمن آرکام نایت بسیار بازی خوب و عالی ای بود و هست اما خب رکورد دست نیافتنی اش توسط بازی اسپایدرمن شکسته شد....غیر از اینه؟
من خودم توی بچگی اولین شخصیتی که شناختم بتمن بود و بعدش هم سوپرمن و خیلی هم این دو شخصیت و دنیای دی سی رو دوست دارم و هیچ وقت سعی نکردم تخریبش کنم.
اما خب از قدیم گفتن حرف حساب جواب نداره متاسفانه دی سی در چند سال گذشته در هر زمینه ای یک گام از مارول عقب تر بوده.
اما بازهم هرکسی نظر خودش رو داره و من هم به نظر شما احترام میذارم.
پاینده باشید
نقل قول کردن
Iron heart
#30 Iron heart 1398-10-13 15:47
به نقل از Pooya-Spidey:
#23
من اول مطلبم هم نوشتم که پذیرفتن این حقیقت ربطی به دی سی فن بودن یا مارول فن بودن نداره و فکر نمی کنم تعصبی نظر داده باشم.
در چند سال گذشته شما هر چقدر مقایسه کنید به این نتیجه می رسید که مارول در زمینه گیم و انیمیشن همیشه آثاری رو تولید کرده که ممکنه سه چهار تا انیمیشن دی سی روی هم اندازه اون سر و صدا کنن و افتخار کسب کنن(این حرف هم یک حقیقته و نظر تعصبی نیست)
در رابطه با گیم هم خب اگر بازی بدی باشه که انقدر فروش نمیکنه و نقد مثبت دریافت نمیکنه.
بعدش هم من گفتم که سری بازی بتمن آرکام نایت بسیار بازی خوب و عالی ای بود و هست اما خب رکورد دست نیافتنی اش توسط بازی اسپایدرمن شکسته شد....غیر از اینه؟
من خودم توی بچگی اولین شخصیتی که شناختم بتمن بود و بعدش هم سوپرمن و خیلی هم این دو شخصیت و دنیای دی سی رو دوست دارم و هیچ وقت سعی نکردم تخریبش کنم.
اما خب از قدیم گفتن حرف حساب جواب نداره متاسفانه دی سی در چند سال گذشته در هر زمینه ای یک گام از مارول عقب تر بوده.
اما بازهم هرکسی نظر خودش رو داره و من هم به نظر شما احترام میذارم.
پاینده باشید

نمیدونم چرا ولی اکثرا همه اول کاراکتر های دی سی رو شناختیم بعد مارول فن شدیم
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#31 Pooya-Spidey 1398-10-13 16:02
#30
چون زمانی که من فهمیدم ایناچیه توی ایران اکثرا اسباب بازی های بتمن و سوپرمن و سی دی های انیمیشن های اونا بود فکر کنم به خاطر همین اینجوری شده.
البته هنوز هم همونجوری هست اما به مارول هم بهای زیادی داده شده....مثلا اسباب بازی های زیادی از اون هست و انیمیشن ها و فیلم ها و ... خیلی زود به بازار میاد.
نقل قول کردن
Iron heart
#32 Iron heart 1398-10-13 16:44
به نقل از Pooya-Spidey:
#30
چون زمانی که من فهمیدم ایناچیه توی ایران اکثرا اسباب بازی های بتمن و سوپرمن و سی دی های انیمیشن های اونا بود فکر کنم به خاطر همین اینجوری شده.
البته هنوز هم همونجوری هست اما به مارول هم بهای زیادی داده شده....مثلا اسباب بازی های زیادی از اون هست و انیمیشن ها و فیلم ها و ... خیلی زود به بازار میاد.

یه چیز دیگه ای هم که هست بیشتر هم سن و سالای من چیزای خفن و دارک دوست دارن ولی من برعکسشون بودم یعنی فقط کافیه کمیکای مردعنکبوتی رو بخونن تا بفهمن شخصیت پردازی یعنی چی
نقل قول کردن
a.v.s
#33 a.v.s 1400-02-02 01:51
توی این مقاله باید به چندین نکته توجه کنید:

داره میگه نقشه بتمنی که میخندد شبیه به نقشه ماگوسه و کل داستان رو خطاب قرار نداده.

نویسنده مقاله مال cbr هستش و ما نیستیم.

درسته بتمنی که میخندد خبیث بسیار بحث برانگیزی بود در زمان خودش، و نویسنده هم خب به این موضوع پی برده و نیومده اینو خطاب قرار بده. فقط صرفا اومده نقشه اش رو بر این فرض کرده که مثل جنگ بینهایته.

البته دیسی در سالهای اخیر ضعف زیادی از خودش نشون داده. ممکنه خیلیا بگن که اسپایدی داره بدون تحقیق میگه که دیسی کلش تقلید از ماروله. درصورتی که دیسی جدیدا ناخودآگاه کانسپت هایی شبیه به آثار مارول داره.
نقل قول کردن
s.p.i
#34 s.p.i 1400-06-05 12:30
سلام
حالا اینجا بحث شباهت تا تقلید در ضمن مگه بده نویسنده این کمیک از جنگ یینهایت الهام گرفته باشه والا تو مارول و دی سی شباهت هست این که بگیم دی سی تقلید میکنه و مارول الهام میگیره اصلا درست نیست
والا من از این بحث تقلید خسته شدم به نظر چیزی به غیر از بحث کردن بین دو طرف نداره البته از مترجم تشکر میکنم ولی خب من مارول فن هستم و از جنگ فنی بد میاد اما در هر حال چیزی که میشه از این مقاله نتیجه گرفت نویسنده داره چیزی شبیه جنگ بینهایت مینویسه و قطعا بحث تقلید نیست بحث شباهت که توی دوتا دنیا دی سی و مارول وجود داره


تشکر امیدوارم حرف مورد قبول بگیره
نقل قول کردن
medie
#35 medie 1402-04-27 02:39
به نقل از s.p.i:
سلام
حالا اینجا بحث شباهت تا تقلید در ضمن مگه بده نویسنده این کمیک از جنگ یینهایت الهام گرفته باشه والا تو مارول و دی سی شباهت هست این که بگیم دی سی تقلید میکنه و مارول الهام میگیره اصلا درست نیست
والا من از این بحث تقلید خسته شدم به نظر چیزی به غیر از بحث کردن بین دو طرف نداره البته از مترجم تشکر میکنم ولی خب من مارول فن هستم و از جنگ فنی بد میاد اما در هر حال چیزی که میشه از این مقاله نتیجه گرفت نویسنده داره چیزی شبیه جنگ بینهایت مینویسه و قطعا بحث تقلید نیست بحث شباهت که توی دوتا دنیا دی سی و مارول وجود داره


تشکر امیدوارم حرف مورد قبول بگیره

کاش این متن سر در تابلو طرفداران مارول و دیسی بنویسن
والا من خودم هردوفنم واقعا برام تعجب چرا یک سری (تونظرات منظورم) برای یک مشت شخصیت خیالی با هم بحث میکنن (مثلا قرن 21) مثلا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44