ایستراگ (Easter Egg) "ها و نکات مخفی قسمت پنجم از سریال "چه میشود اگر ...؟ (What If)

ایستراگ-easter-egg-ها-و-نکات-مخفی-قسمت-پنجم-از-سریال-چه-میشود-اگر-؟-what-if-وات-ایف-نکته-جالب-زامبی-مارول-مرد-عنکبوتی-50

به افتخار حضور مرد عنکبوتی در اپیزود 5 از سریال کارتونی "وات ایف ...؟" این مقاله تقدیم شما میشود!

 مقدمه: چند روز پیش قسمت پنجم از سریال تحسین شده "چه میشد اگر ..؟" از شبکه استریمی دیزنی پلاس پخش شد. این سریال انصافا اپیزود به اپیزود رشد داشته و هر قسمت آن ما را شگفت زده کرده است. ولی قسمت پنجم دیگه تهِ ش بود! یعنی واقعا انتظار نداشتیم چنین داستان دارک و خفنی در عالم سینمایی مارول ببینیم. واقعا کی فکرش رو میکرد کمیک بوک های "زامبی های مارول" (اینجا و اینجا ترجمه شده اند) به این طرز وفادارانه ای به تصویر کشیده شوند؟ و حالا همانطور که قبلا وعده داده بودیم، ایستراگ های این اپیزود را در قالب 50 آیتم (!) تقدیم شما میکنیم!

 

1- زامبی های مارول

زامبی های مارول

خب این قسمت تمرکز داره روی ایده زامبی شدن شخصیت های معروف مارول (اعم از قهرمان یا شرور). شاید اونایی که با کمیک های مارول چندان آشنایی ندارند ندونند که این ایده سابقه داره و اولین بار در سال 2005 «رابرت کرکمن» به عنوان یکی از نویسنده های نابغه دنیای کمیک، داستان زامبی های مارول رو نوشت. در این داستان با با دنیایی دیگر آشنا شدیم كه توسط "چهار شگفت انگیز التمیت" مورد كاوش قرار میگیرد. در اين دنیا نسخه زامبی شده شخصیت های مارول حكومت میكنند و از گوشت عده معدودی كه باقی مانده اند تغذیه میکنند. بر خلاف خیلی از داستان های زامبی در این كمیك شاهد هستیم كه ابرقهرمانان مارول حتی پس از زامبی شدن هوش و شعور خود را حفظ كرده اند ولی مجبورند تسلیم میل درونی خود برای خوردن دیگران شوند. برخی از عناصر این كميك ضمنا در یكی از كمیك های فرعی جنگ های پنهان به كار رفته و در آن پروردگار «دووم» زامبی های مارول را پشت دیواری عظیم زندانی كرده تا به دیگر قلمروهای دنیای او آسیب نزنند. در هر حال ایده زامبی ها مارول اونقدر موفق بود که مارول سری های مختلفی را از آن منتشر کرده و ما هم در وب سایت اسپایدی سه سری را ترجمه کرده ایم:

شماره آخر از کمیک "بازگشت زامبی های مارول" (MARVEL ZOMBIES RETURN) ترجمه شد + لینک دانلود

 شماره آخر كمیك "زامبی های مارول" ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

قسمت آخر از کمیک بوک "رستاخیز زامبی های مارول" (MARVEL ZOMBIES: RESURRECTION) منتشر شد + لینک دانلود

 

2- «واچر» (ناظر)

واچر

طبق روال قسمت های قبلی ، ما صدای پرصلابت آقای «جفری رایت» را در نقش واچر در ابتدای اپیزود میشنویم که طبق معمول توضیحاتی درباره مولتی ورس میدهد. واچر یکی از کهن ترین شخصیت های کیهانی در دنیای مارول است (این مقاله را بخوانید). واچر ها در واقع ناظرین رویدادهای مهم عالم هستند که وظیفه ثبت و ضبط وقایع را دارند و به ندرت پیش آمده در آنها دخالت کنند. اما جالبه که بدونید در سری کمیک بوک های وات ایف هم ما در ابتدای هر داستان، واچر را میدیدیم که توضیحاتی را ارائه میداد. مثل همین کمیک "چه میشد اگر مرد عنکبوتی، گوئن استیسی را نجات میداد؟" که اخیرا در وب سایتمون ترجمه شد (در اینجا).

 

3- هشدار «بروس بنر»

هشدار بروس بنر

در ابتدای این اپیزود بروس بنر/هالک رو میبینیم که از طریق بایفراست به زمین و خانه دکتر استرنج سقوط میکند و در واقع تکرار شات به شات یکی از صحنه های ابتدایی فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت" است که آمد تا به بقیه درباره آمدن ثانوس هشدار بده! (جالبه که اینجا گفتیم اون صحنه هم خودش ادای احترامی بود به صحنه مشابه آمدن موج سوار نقره ای به زمین برای هشدار دادن).

 

4- لباس بروس بنر

لباس بروس بنر

وقتی بروس فرود میاد چون دکتر استرنجی وجود نداره (یا وانگ) که بهش کمک کنه ، مجبور میشه خودش رو با نوعی جلیقه بپوشونه که البته اگر دقت کنیم همان یونیفورمی است که هم شاگردی های استرنج در کامار تاج بر تن داشتند!

 

5- بروس نمیتونه هالک بشه

بروس نمیتونه هالک بشه

بروس بنر در مواجهه با افراد ثانوس در فرقه سیاه سعی میکنه به هالک تبدیل بشه ولی هیولای درونش موافقت نمیکنه (از ثانوس پس از مبارزه باهاش در سفینه آزگاردی ترسیده؟) و این مشکل در فیلم "جنگ بینهایت" هم بود و اینجا دیگه تونی و استرنج نیستن که هواش رو داشته باشن!

 

6- تم موسیقی "اونجرز"

تم موسیقی اونجرز

وقتی آیرون من ، دکتر استرنج و وانگ از پورتال جادویی وارد میشوند، تم کلاسیک موسیقی اونجرز ساخته «الن سیلوستری» به گوش میرسه. این موتیف رو بعدا در صحنه فلش بکی که کاپیتان آمریکا را در حال رهبری اونجرز علیه زامبی ها نشان میده نیز نواخته میشه.

 

7- "قراره دهنتون صاف بشه"!

 "قراره دهنتون صاف بشه"!

بروس وقتی مرد آهنی و دکتر استرنج و وانگ را در پورتال جادویی میبینه خوشحال میشه (هنوز خبر نداره زامبی شدن!) و خطاب به آدم بدا میگه: "وای پسر ، قراره دهنتون صاف بشه"! و ما به یاد داریم که او همچین جمله ای را در فیلم "جنگ بینهایت" و در نبرد واکاندا نیز به کار برد، وقتی ثور و یارانش از راه رسیدند و ...

 

8- لباس «مرد آهنی»

 لباس مرد آهنی

اگر خوب دقت کنید تونی استارک همان لباس ساخته شده با فن آوری نانو رو داره که در فیلم "جنگ بینهایت" بر تن داشت.

 

9- "جنگ داخلی" چی شده؟

 "جنگ داخلی" چی شده؟

نکته قابل توجه اینه که وقتی در این دنیا ویروس زامبی شیوع پیدا کرده، تونی، ناتاشا، کلینت و تی چالا با هم متحد هستند و می جنگند. این یعنی اینکه آنها یا اختلافات خود را پس از وقایع فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" حل و فصل کرده اند و یا اینکه در این دنیا اصلا جنگ داخلی به وجود نیامده!

 

10- لباس و ظاهر «ناتاشا»

لباس و ظاهر ناتاشا

همچنین میبینیم که ناتاشا ظاهر خودش را در فیلم "جنگ بینهایت" داره و البته جلیقه «یلنا بلووا» را در فیلم "بلک ویدو"!

 

11- قطع شدن سر «وانگ»!

قطع شدن سر وانگ!

وقتی وانگ زامبی شده سعی میکنه بروس بنر رو بخوره ، شنل استرنج جلوش رو میگیره. بعد پورتال بسته میشه و وانگ سرش لای پورتال گیر میکنه و قطع میشه. این صحنه چندش آور یادآور همون صحنه معروفی هستش که وانگ در "جنگ بینهایت" با همین شگرد دست «کال آبسیدیان» رو قطع میکنه!

 

12- لباس مرد عنکبوتی

لباس مرد عنکبوتی

اگر دقت کنید لباسی که بر تن اسپایدرمن میبینیم کمی با لباس او در دنیای سینمایی مارول فرق داره. دلیلش اینه که دیزنی مجبور بوده این کار رو بکنه زیرا رایت سینمایی کامل مرد عنکبوتی رو در اختیار نداره. بنابراین از نسخه ای از لباس MCU استفاده کرده که قبلا در دیزنی لند آن را دیده بودیم! (خبرش اینجاست).

 

13- صداپیشه مرد عنکبوتی

 اولین نکته ای که به ذهن هواداران اسپایدرمن در این اپیزود میرسد شخصیت پردازی دقیق و بسیار امیدوار و خوشبین پیتر پارکر است که منبع امید برای دیگران به حساب میاد. و نکته مهم دیگر این است که او به نوعی جانشین دکتر استرنج میشه. البته جادو جمبل فرا نمیگیره ولی شنل مفید دکتر استرنج او را انتخاب میکنه و بر تنش میره. نکته حاشیه ای دیگر هم اینه که مرد عنکبوتی را برخلاف دیگر قهرمانان در حال کشتن زامبی ها نمیبینم که شاید دلیلش اینه مارول دوست نداره این شخصیت حتی زامبی های بی مغز رو هم به قتل برسونه! و البته در این اپیزود برای نخستین بار شاهد حضور مرد عنکبوتی بودیم. اولا اینکه برخلاف آنچه به گوش میرسد، تام هالند به همان دلیل رایت سینمایی نتونسته صداپیشه این شخصیت باشه و مارول از بازیگری استفاده کرده به نام «هادسون تیمز» (Hudson Thames) که نزدیک ترین و شبیه ترین صدا را به تام هالند دارد.

هادسن هادسون تیمز مرد عنکبوتی

ایشون رو بیشتر به خاطر نقش آفرینی های تلویزیونی میشناسند و جالب اینه که خواننده هم هست.

 

14- دوست خوب محله!

"مرد عنکبوتی، دوست خوب محله" (Friendly Neighborhood Spider-Man)

آره مرد عنکبوتی وقتی میاد و بروس رو از مهلکه نجات میده به زبونش میاره! همون لقب معروفش رو از دنیای کمیک یعنی "مرد عنکبوتی، دوست خوب محله" (Friendly Neighborhood Spider-Man) و اگر دقت کنیم مدلی که اسپایدرمن، بروس رو بغل کرده و داره میبره اشاره داره به کاور تاریخی اولین کمیک اسپایدرمن یعنی "فانتزی شگفت انگیز 15".

 

15- منشا ویروس

 منشا ویروس

این اپیزود تغییراتی را نسبت به دنیای کمیک درباره منشا فراگیری ویروس زامبی ها ایجاد میکنه ولی ایده اصلی دست نخورده باقی میمونه. در واقع در کمیک هم «سنتری» از دنیایی دیگر آمد و اونجرز را با یک ویروس از اون دنیا آلوده کرد. اینجا هم همون سناریو هستش منتهی «هنک پیم» این مسئولیت رو بر دوش میکشه! (خداییش هنک پیم در این سریال استاده  گند زدن به دنیاهاست!).

  

16- "سلام خانم ون داین"

"سلام خانم ون داین"

در اون بخش فلش بک، سفینه هنک پیم از قلمرو کوآنتومی برمیگرده و دخترش، هوپ ون داین، بی صبرانه منتظره تا با مادرش روبرو بشه. اینجا صدای اسکات لنگ رو در پس زمینه میشنویم که فریاد میزنه "سلام خانم ون داین" ! و این ما رو یاد اون چیزی میندازه که اسکات در فیلم "انت من و واسپ" پس از دیدن ژانت گفت!

 

17- ولاگِ پیتر

ولاگِ پیتر

پیتر پارکر یک وِلاگ (Vlog) یا ویدئوی راهنما درست کرده درباره اینکه چطور از دوران آخرالزمان زامبی میتوان جان سالم به در برد که دقیقا مثل ولاگ اوست درباره جنگ داخلی در افتتاحیه فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه".

 

18- "زامبی لَند"!

زامبی لند

ولاگ (ویدئوی راهنما) پیتر درباره نحوه جان سالم به در بردن از زامبی ها اشاره ای داره به روشی که شخصیت «جسی آیزنبرگ» در فیلم "زامبی لند" داشت توصیه های های مشابه ای را به بیننده انجام میداد!

 

19- علاقه «هَپی» به بوکس

علاقه «هَپی» به بوکس

پیتر در ولاگ خودش ذکر میکنه که هپی هوگان به بوکس علاقه داره که اشاره ای هست به صحنه تمرین بوکس بین هپی و تونی در فیلم "آیرون من 2". و البته علاقمندان به دنیای کمیک میدونند که هپی در دنیای کمیک بوک هم یک بوکسور بازنشسته است.

 

20- ادای احترامی به «جاس ویدون»؟

ادای احترامی به «جاس ویدون»؟

هواداران سریال معروف جاس ویدون به نام "بافی، شکارچی خون آشام" با لوگوی "دشمن جهش یافته" (Mutant Enemy) آشنایی دارند که در واقع یک موجود زامبی یا جهش یافته با یک طراحی بچگانه را نشان میدهد. اون زامبی کاغذی در ویدئوی پیتر شباهت غیر قابل انکاری با این لوگو داره. و البته Mutant Enemy   نام استودیوی شخصی جاس ویدون است که سال 1996 تاسیس کرد تا سریال های "بافی" و ""آنجل" رو بسازه. و میدونیم ایشون از پایه گذاران MCU بود و البته کارگردان "اونجرز 1 و 2" !

 

21- "رزیدنت ویردو"

"رزیدنت ویردو"

در ویدئوی پیتر شاهد هستیم که کرت  (با بازی «دیوید دستمالچیان») که از شخصیت های فرعی بامزه سری فیلم های "مرد مورچه ای" بوده، با لقب "رزیدنت ویردو" (Resident Weirdo) خطاب میشه و اشاره ای است به سری بازی های معروف ژانر زامبی یعنی Resident Evil.

 

22- "جیمز باند بلوند"

"جیمز باند بلوند"

در ویدئوی پیتر میبینیم که وسط اسم شارون کارتر نوشته شده "باندِ بلوند" (Blonde Bond) که میتونه اشاره ای باشه به «دنیل کریگ» به عنوان بازیگر نقش جیمز باند. چون وقتی برای این نقش انتخاب شد انتقادهایی ازش به عمل اومد که چرا از یه بازیگر موطلایی برای نقش جیمز باند استفاده کرده اند!

 

23- سخنرانی شارون

سخنرانی شارون

در همین ولاگ، اشاره میشه که یکی از مهارت های شارون کارتر ، eulogies هستش. Eulogy در زبان انگلیسی به معنی "مدح" و "ستایش" هستش که معمولا به صورت سخنرانی در مراسم ختم فردی درگذشته انجام میشه. اینجا هم اشاره داره به سخنرانی شارون تاثیرگذار در مدح پگی کارتر در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی".

  

24- شارون در تیم اونجرز

شارون در تیم اونجرز

همچنین، از آنجاییکه شارون در تیم اونجرز هستش، پس یعنی در این دنیا او هرگز پس از وقایع "جنگ داخلی" به مادریپور نرفت و این بار دیگر اثبات میکنه ما در این دنیا جنگ داخلی نداشته ایم.

  

25- لباس «کِرت»

 لباس کِرت

میبینیم که کرت لباس X-Con خودش را پوشیده. در واقع کرت به همراه اسکات لنگ، لویی و دِیو در شرکت مشاروان امنیتی X-Con کار میکرد.

  

26- "خواب سنگین"

 "خواب سنگین"

یکی از عباراتی که پیتر در ویدئوی خودش برای معرفی باکی بکار برده، "خوابش سنگینه" (Heavy Sleeper) هستش. در فیلم "سرباز زمستان" استیو و سم ویسلون با هم بحثی دارند درباره اینکه اونا تخت های عادی براشون خیلی نرمه و ترجیح میدن روی زمین بخوابند. در سریال "فالکون و سرباز زمستان" هم این قضیه پیگیری شد و دیدیم که باکی از خوابیدن روی زمین به مبل سم ارتقا پیدا کرد! ولی مشخصه که تو این دنیا مبل راحت پیدا نمیشه و باکی دوباره روی آورده به خوابیدن روی زمین. پس اینکه میتونه تو همچین حالتی خواب "سنگین" داشته باشه خودش یه مهارته!

 

27- ساعت ایستگاه گرند سنترال

ساعت ایستگاه گرند سنترال

در این دنیا اون ساعت معروف بیرون ایستگاه گرند سنترال تغییر نکرده تا ادای احترامی باشه به کسانی که در نبرد نیویورک کمک کردند. در حالی که در "اونجرز: عصر آلتران" این تغییر اعمال شده بود. این هم احتمالا به یکی دیگر از تفاوت های این خط زمانی اشاره دارد.

  

28- وَن فیلم های "مرد مورچه ای"

 وَن فیلم های "مرد مورچه ای"

وقتی هپی تیم را به گرند سنترال میرساند میشه دید که از همون وَنی استفاده میکنه که اسکات، هوپ و هنک تو فیلم های "مرد مورچه ای" استفاده کردن!

 

29- سلاح هپی

- سلاح هپی

سلاح هپی در صحنه مبارزه با زامبی ها در واقع دستکش آیرون من است که شبیه به گجتی هستش که تونی در مبارزه با باکی در فیلم "جنگ داخلی" مورد استفاده قرار داد.

  

30- شنل پیتر پارکر

 شنل پیتر پارکر

پیتر در نهایت صاحب شنل دکتر استرنج میشه (پس از اینکه بهش کمک میکنه یا با زامبی ها بجنگه). و البته در شماره 19 از سری نخست کمیک های وات ایف؟ که در اواخر دهه 70 میلادی منتشر شد او را دیدیم که شنل داشت و ظاهرش شبیه به اینجا بود (البته آن شنل هیچ ربطی به شنل دکتر استرنج نداشت و فقط بخشی از کاستوم او بود!). لازم به ذکره که این لباس در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" هم به عنوان یک ایستراگ وجود داشت.

 

31- گرفتن سپر «کَپ»

گرفتن سپر «کَپ»

گرفتن سپر کاپیتان آمریکا در هوا (پس از پرتاب شدن توسط او) ، اشاره ای است به حرکتی مشابه در فیلم "سرباز زمستان" و سریال "فالکون و سرباز زمستان"!

 

32- جمله «باکی» به «استیو»

جمله «باکی» به «استیو»

جمله ای که باکی پس از صحنه ای مورد اشاره قرار گرفته در آیتم قبلی به کاپیتان آمریکای زامبی میگه ("اینجا دیگه پایان خطه")، اشاره ای است به جمله نمادین بین استیو و باکی در MCU.

 

33- و سرانجام «عمو بن»!

عمو بن وات ایف

درسته که هواداران دیگر حال و حوصله دیدن مرگ عمو بن برای بار سوم در دنیای سینما را نداشتند ولی در عین حال براشون خیلی عجیبه که بعد از گذشت این همه حضور مرد عنکبوتی در MCU همچنان تقریبا هیچ اشاره ای به این شخصیت مهم نشده! یعنی نه تنها او را ندیده ایم بلکه تقریبا هیچ اشاره بهش نشده و کسی درباره ش حرف نزده . این باعث شده تئوری های مختلفی درباره سرنوشت او و اینکه احتمالا چه بر سرش آمده یا چه جور شخصیت بوده مطرح بشه که در این مقاله به 10 تا از آنها پرداخته بودیم. تا اینکه در این قسمت  یک دیالوگ یک خطی برای هواداران بود که بیش از هر چیز دیگر نظرشون رو جلب کرد و باهاش کیف کردند! این دیالوگ مربوط به صحنه قطار میشه. جایی که هوپ ون داین زخمی شده و از پیتر میپرسه که چطور میتونه علیرغم اینهمه بدبختی اینقدر با روحیه و خوش بین باشه. اینجاست که اشاره میکنه به نزدیکانی که از دست داده: "مادر، پدر، عمو بن و آقای استارک و هپی (هوگان)"!

مرد عنکبوتی وات ایف

(ضمن اینکه پیتر یه نقل قول از زن عمو می هم میکنه که نشون میده او را هم از دست داده "زن عمو می میگفت باید به جای رفتگان نیز لبخند بزنیم ، و گرنه ما هم مثل اونا مرده محسوب میشیم". و این اولین اشاره مستقیم به نام عمو بن در دنیای سینمایی مارول بود که بالاخره رخ داد! البته باید در نظر داشت که این دنیای گرفتار شده به ویروس زامبی یک دنیای موازی است ولی باز هم اشاره معرکه ای بود.

 

34- پایگاه "لی های"

پایگاه "لی های"

پیتر، بروس ، باکی، کرت ، هوپ و اوکویه در نهایت سر از "اردوگاه لی های" (Camp Lehigh) در می آورند. این اردوگاه نه تنها اولین پایگاه سازمان شیلد بود بلکه مکانی بود که استیو در آن در فیلم "نخستین انتقام جو" آموزش دید. و همچنین در فیلم "پایان بازی"، تونی استارک و استیو راجرز وقتی به دهه 70 میلادی سفر میکنند به پایگاه نظامی لی های میروند. جالبه بدونید این پایگاه در دنیای کمیک بسیار قدیمی است زیرا استیو راجرز اولین بار در آنجا آموزش دید تا یک ابرسرباز باشد. بنابراین قدمت آن به اولین کمیک کاپیتان آمریکا در سال 1941 میرسد!

 

35- بابا یاگا!

بابا یاگا!

کرت جادوگری را مورد اشاره قرار میدهد به نام «بابا یاگا» (Baba Yaga) که در فیلم "مرد مورچه ای و واسپ" نیز مدام بهش اشاره میکرد و ازش میترسید! جالبه که در کمیک های مارول، بابا یاگا یک الهه روس است که از جادو و جنبل استفاده میکند و با قهرمانی به نام «کاپیتان بریتانیا" درگیری هایی داشته.

 

 36- سر «اسکات لنگ» در محفظه شیشه ای!

سر اسکات لنگ در محفظه شیشه ای!

ویژن تونسته با غیر زامبی کردن سرِ اسکات لنگ او را نجات بده (با با استفاده از تاثیرات اشعه ساطع شده از سنگ ذهن). در دنیای کمیک ما دیده بودیم که سر ژانت ون داین (واسپ) بدین شکل در محفظه ای شیشه ای قرار داده شده بود تا اثرات ابتلای وی به ویروس زامبی ها از بین بره).

 

37- اشاره ای به سر «هاکای» در محفظه شیشه ای؟

 اشاره ای به سر «هاکای» در محفظه شیشه ای؟

همچنین در دنیای کمیک، هاکای زامبی در مبارزه با مگنتو، سرش از بدنش جدا شد. 40 سال بعد سر او توسط نوه تی چالا (پلنگ سیاه) پیدا شد و به بدن رُباتیک «واسپ» اهدا گردید در حالی که به نظر میرسید دیگر میل به خوردن گوشت دیگران ندارد ولی در نهایت به دست هالک نابود شد! (این مقاله را بخوانید).

 

38- پلنگ سیاه

 پلنگ سیاه

در این اپیزود دیدیم که تی چالا زنده است و عمدا توسط ویژن زنده نگه داشته شده تا اعضای بدنش را به خورد عشقش یعنی واندا (اسکارلت ویچ) بده. و این این ایده دقیقا از دنیای کمیک گرفته شده. اگه یادتون باشه در این مقاله گفته بودیم که "در داستان های مربوط به زامبی های مارول، پلنگ سیاه یکی از معدود قهرمان هایی بود که به ویروس زامبی ها مبتلا نشده بود. اما جاینت من زامبی شده او را زندانی کرده بود و به عنوان ذخیره غذایی ازش استفاده میکرد! به همین دلیل یک پا و دست او را خورد! ولی پلنگ سیاه تونست فرار کنه. او به گروه مقاومت در برابر زامبی ها پیوست. سپس دیدیم که پس از گذشت 40 سال ازدواج کرده و اندام قطع شده اش نیز مصنوعی شده اند. ولی بهش خیانت و در سرانجام به زامبی تبدیل شد ولی عقل و هوش خودش را همچنان داشت اما در نهایت نابود شد".

پلنگ سیاه رامبی

جالبه که تی چالا در این انیمیشن نیز یه پای خود را از دست داده بود (البته تو دنیای کمیک علاوه بر یک پا، دو بازویش را نیز از دست داده بود!).

 

39- اسکارلت ویچ زامبی

 اسکارلت ویچ زامبی

اسکارلت ویچ نقش عمده ای در انتهای این اپیزود دارد که البته بسیار هم قدرتمند است و معلوم میشه ویژن او را زنده نگه داشته. در دنیای کمیک همانطور که در اینجا گفته بودیم، اسکارلت ویچ یکی از قهرمانانی است که به شخصیتی به نام «اَش» (Ash) که در واقع ستاره فیلم های ترسناک و مشهور Evil Dead است کمک میکنند تا کتابی نفرین شده به نام Necronomicon Ex-Mortis را پیدا کند و با استفاده از آن بتواند جلوی زامبی ها را بگیرد. اما توسط نسخه زامبی شده پانیشر به ویروس زامبی ها دچار میشود. سپس میبینیم که داره با کینگ پین کار میکنه که داشت از قطعات جدا شده همسر اسکارلت ویچ یعنی ویژن به عنوان اسباب مخابراتی استفاده میکرد. در نهایت هم کشته شد.

 

40- ویژن

ویژن

ویژن نقش مهمی در این اپیزود داره و میتونه با قدرت های سنگ ذهن ویروس زامبی را خوب کنه. او ولی راز تاریکی داره و زیرا به دلیل اینکه "عاشق" وانداست او را زنده نگه داشته و از اعضای بدن پلنگ سیاه بهش میده تا زنده نگهش داره! در سری کمیک های زامبی های مارول هم سری ویژن تخریب شده بودو قطعاتش به عنوان اسباب مخابراتی توسط کینگ پین مورد استفاده قرار میگیرند! و جالبه که او هنوز هم عاشق نسخه زامبی شده اسکارلت ویچ است درست مثل همین اپیزود!

 

41- وارونه شدن قضیه "واندا ویژن"

سریال واندا ویژن

گفتیم که ویژن به نسخه زامبی شده واندا، گوشت انسان میداده چون عاشقشه و نمیتونه بدون اون زندگی کنه و این دقیقا عکس سریال "واندا ویژن" است که در آن واندا کل شهر رو گروگان گرفته بود تا ویژن رو زنده نگه داره!

 

42- صحنه مرگ «ویژن»

 صحنه مرگ ویژن

و البته ویژن میمیره (فکر کنم چهارمین دفعه است که این اتفاق تو MCU افتاد، نه؟!) و او در واقع با درآوردن سنگ ذهن از پیشانی خودش دست به خودکشی میزنه تا به قهرمانان کمک کنه و این دقیقا تداعی کننده صحنه ای است که ثانوس در "جنگ بینهایت" سنگ رو ازش خارج میکنه و باعث میشه کشته بشه.

  

43- وداع «واندا» و با «ویژن»

وداع واندا و با ویژن

و واندای زامبی جوری کنار بدن بی جان ویژن زانو میزند که ما را به یاد صحنه مشابه در "جنگ بینهایت" میندازد.

  

44- «ددپول»؟

ددپول در سریال وات ایف

وقتی لشگر زامبی ها به اردوگاه لی های یورش می آورند یکی از زامبی ها دو تا شمشیر کاتانا پشتش داره که به نظر میرسه همون ددپول باشه!!!

 

45- اسپایدر بوی

اسپایدر بوی

کرت به اشتباه به پیتر میگه " پسر عنکبوتی" (Spider-Boy) که میتونه اشاره ای باشه به شخصیت ترکیبی دنیای آمالگام در دنیای کمیک که در آن مرد عنکبوتی و سوپربوی با هم ترکیب شده و "پسر عنکبوتی" خلق شد. و البته یکی از اسامی که تونی استارک در اولین ملاقات خود با پیتر برای او داشت، "پسر عنکبوتی" بود!

  

46- «اسکات» زیادی فیلم های "هری پاتر" نگاه میکنه!

«اسکات» زیادی فیلم های "هری پاتر" نگاه میکنه!

در تقریبا انتهای اپیزود (دقیقه 22 از 29)، اسکات لنگ جمله ای میگه که یکی از وردهای معروف فیلم های "هری پاتر" توش به کار برده شده: Leviosa! هوادارای هری پاتر که اینو خوب یادشونه، نه؟

هری پاتر

 

47- کوآد جِت

کوآد جِت

در انتها شاهدیم که چطور قهرمانان سوار یک کوادجت (Quadjet) شده و از اردوگاه لی های فرار میکنند، درست مثل صحنه ای که مونیکا، کارول و فیوری در فیلم "کاپیتان مارول" در فضا سفر میکنند.

 

48- علاقه پیتر به فیلم های کلاسیک

علاقه پیتر به فیلم های کلاسیک

پیتر چندین اشاره فیلمی میکنه در این اپیزود  که همگی  اشاراتی هستند به علاقه او به دنیای سینما که قبلا هم در MCU دیده بودیم چطور به فیلم هایی نظیر "جنگ ستارگان: امپراتوری دوباره ضربه میزند" یا سری فیلم های "بیگانه" اشاره میکنه.

 

49- رد کردن پیشنهاد «تونی»

رد کردن پیشنهاد «تونی»

پیتر در انتها به یاد میاره که چطور پیشنهاد تونی استارک را برای عضویت در گروه اونجرز رد کرده بوده. این اشاره داره به لحظات پایانی فیلم "بازگشت به خانه" که تونی برایش اتاقی پر از خبرنگاران و لباس آیرون اسپایدر آماده کرده بود ولی او موافقت نکرد.

 

50- "مرگ پایان کار نیست"

"مرگ پایان کار نیست"

وقتی تی چالا به پیتر و اسکات میگه که مرگ پایان کار نیست ما به یاد دیالوگ ماندگار او با ناتاشا پس از مرگ پدرش در "جنگ داخلی" میفتیم.

 

نویسنده: مهدی ترابی مهربانی

 

گرافیست و طراح تصاویر: احمد فقیه

 P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 20121

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ ها و نکات محفی سریال ها و فیلم های مارول

10 داستان "وات ایف"(WHAT IF) که ممکنه در MCU ببینیم!

آیا سری انیمیشنی WHAT IF…? کلید بازگشت اسپایدرمن به دنیای سینمایی مارول است؟!

10 فرضیه هواداران درباره اینکه چه بر سر عمو بن در MCU آمده!

5 ایدهٔ داستانی که قرار بود در سریال WHAT IF… مورد استفاده قرار بگیرند!

شماره آخر از کمیک "بازگشت زامبی های مارول" (MARVEL ZOMBIES RETURN) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید درباره "عمو بن" (UNCLE BEN) بدانید

10 سئوالی که پس از دیدن فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" در ذهن ما ایجاد شد!

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" (SPIDER-MAN: HOMECOMING)

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

15 دفعه ای که مرد عنکبوتی کشته شد!

10 کمیک WHAT IF كه واقعاً اتفاق افتادند!

و سرانجام اتفاق افتاد: اولین اشاره به عمو بن در دنیای سینمایی مارول!

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند در دنیای سینمایی مارول (MCU)

لینک دانلود کمیک های WHAT IF? مرد عنکبوتی

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

15 صحنه در دنیای سینمایی مارول که مستقیما از کمیک بوک گرفته شدند!

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-07-01 12:58
قطعا بار دیگر ثابت کردیم بهترین منبع ایستراگ هستیم. و برای تشکر کردن از ما کافیه مقاله رو با دقت بخونید و هر جا اشتباه تایپی دیدید بگید تا درست بشه ;-)
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1400-07-01 13:19
دیروز به احمد گفتم ، الانم دوباره دیدمش و خنده م گرفت. تو این عکس استیون اون پشت انگار داره لزگی میرقصه یا شایدم بابا کرم! :lol:
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1400-07-01 13:24
و در اتفاقی نادر و البته جالب هم اکنون تعداد کاربران آنلاین در سایت ، 616 هستش که هوادارای مارول میدونن یعنی چی!
نقل قول کردن
AM SM BM SM
+1 #4 AM SM BM SM 1400-07-01 13:25
سلام
ممنون بابت مقاله.
عجب مقاله ایستراگی بود! واقعا باهاش کیف کردم و معلومه که هم روی مطلبش و هم روی عکس هاش زحمت زیادی کشیده شده و برای همین این مقاله عالی شده. فقط مراقب باشیم از سازمان های جاسوسی سراغ آقای فقیه نیان چون اینطور که ایشون با تعهد دنبال عکس های مقاله میگردن و کار میکنند پس خوب میتونند تحقیق کنند! :lol: :lol: :-* ولی احتمالا در اپیزود های دیگه این سریال همونطور که به ورد های هری پاتریک اشاره کردند به ورد های آقای فقیه هم اشاره کنند. (چون چنین کارهایک مگر فقط با جادوی کنستانتینی اتفاق بیفته! :-* ) موارد این مقاله هم خیلی زیاد بودند و آقای ترابی واقعا عالی از پسشون بر اومدند. دستتون درد نکنه.
اما یکی از پروژه های مورد انتظار و جالب مارول سریال "چه میشد اگر...؟" (?...What If) هست که ایده بسیار جالبی داره و تا به اینجا هم با بعضی از اپیزود هاش تونسته خوب ظاهر بشه. شاید توی قسمت های اولیه این سریال چیز خاصی دیده نمیشد اما کم کم این سریال اوج گرفت و قسمت های ۴ و ۵ که فوق‌العاده بودند و قسمت های ۳ و ۶ هم خوب بودند. قسمت چهار که به داستان دکتر استرنج اختصاص داشت واقعا زیبا و لذت بخش بود و بارها دیدمش. اما اگر بخوایم یک نکته ضعف توی این سریال بگم که البته دست خودشون هم نیست به نظرم زمان کوتاه اونه که بعضی وقت ها گریبانگیر سازندگان سریال میشه. واقعا بعضی از این دنیا ها مثل همین دنیای زامبی ها پتانسیل این رو دارند که بیشتر از این محتوا داشته باشند اما متاسفانه وقت این سریال محدوده و ما دیدیم مثلا این مسئله در اپیزود ۶ مشکل ساز شد و باعث شد که این اپیزود به حد کمال نرسه. اما به هر حال اپیزود ۵ داستان بسیار باحالی رو روایت میکرد. البته که من کلا از ایده زامبی ها خیلی خوشم نمیاد اما این سریال به خوبی تونست از این ایده استفاده کنه و داستان بسیار جالبی رو شاهد بودیم. نکته مثبت مهم این اپیزود حضور اسپایدی توی داستان هست. با اینکه ترجیح میدادم صداپیشه او "جاش کیتون" دوست داشتنی باشه (با توجه به اینکه او در اپیزود اول صداپیشه "استیو راجرز" رو به عهده داشت. البته فکر نکنم مارول و دیزنی خیلی دوست داشته باشند هواداران رو یاد سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" بندازن!) اما باز هم صداپیشه او تونست کارش رو خوب انجام بده و حضور اسپایدی بسیار خوب بود و تیکه های بسیار جالبی مینداخت. از این نکته که مارول نمیخواست او حتی زامبی های بی مغز رو هم بکشه خیلی خوشم اومد. و البته صحنه اشاره او به عمو بن واقعا عالی بود و جدا از اینکه به تراژدی های زندگی او اشاره داشت و اولین اشاره به عمو بن در mcu بود، صحنه بسیار غمناکی بود و واقعا میشد با او همدردی کرد. توی صحنه مرگ "هوپ ون داین" هم این ناراحتی او واقعا تلخ بود. در کل حضور اسپایدی در این اپیزود بسیار جالب بود و واقعا لذت بردم. اما از این گذشته خود این اپیزود به خوبی تونست داستان زامبی ها رو وارد mcu کنه و داستانک های جالبی رو مثل عشق بین واندا و ویژن رو شاهد بودیم. اشارات این قسمت دنیای کمیک و فیلم های قبلی mcu هم بسیار جالب بود. (میشه گفت ما احتمالا برای اولین بار "ددپول" رو هم در mcu دیدیم! خوبه زامبی ها نمیتونند حرف خاصی بزنند مگرنه به جای دندان هاش با زبونش مغز بقیه رو میخورد! :lol: ) مثلا اون صحنه پایانی و حرف های "تی چالا" بسیار جالب و معنادار بودند و واقعا لذت بردم. یا اشارات به فیلم های زامبی محور و صد البته بازی معروف "Resident Evil" که یکی از محصولات زامبی محور بسیار معروفی هست. این اشارات به فیلم های دیگه که بخش اعظمشون توسط پیتر پارکر اتفاق میافتادند هم باز هم این مسئله که او فیلم زیاد نگاه میکنه رو نشون میدادند. و از ویدیو اولی که او درست کرد و شوخ طبعی هاش واقعا لذت بردم. بالاخره قرار نیست که چون این داستان دارک هست هیچ شوخی توش نباشه! مخصوصا با حضور شخصیتی مثل پیتر پارکر که در هر حالتی باید سعی کنه این حالت رو حفظ کنه. در کل واقعا از این اپیزود و این مقاله لذت بردم و تنها چیزی که حیف هست اینه که ای کاش زمان این اپیزود بیشتر بود یا این داستان به دو اپیزود تقسیم میشد.
با تشکر.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#5 AM SM BM SM 1400-07-01 13:31
به نقل از mtm:
و در اتفاقی نادر و البته جالب هم اکنون تعداد کاربران آنلاین در سایت ، 616 هستش که هوادارای مارول میدونن یعنی چی!
uplooder.net/.../Capture.JPG

:lol:
حالا هی بگید فقط مارول بلده ایستراگ درست کنه! من فکر میکنم اینم یا کار آقای فقیه هست (همون قضیه کنستانتین و اینا) یا اینکه سایت یه دکتر استرنج استخدام کرده! سایت ماورا الطبیعه اسپایدی تعداد کاربرانش آنلاینش عدد دنیای اصلی ماروله!
به نقل از mtm:
دیروز به احمد گفتم ، الانم دوباره دیدمش و خنده م گرفت. تو این عکس استیون اون پشت انگار داره لزگی میرقصه یا شایدم بابا کرم! :lol:
spidey.ir/.../...

:lol: :lol:
وای آقای ترابی مُردَم از خنده!
البته فکر نکنید من از رقص ها خبر دارم ها! اصلا این اسم هایی که گفتید نمیدونم چین به جون فایگی! :-* :-* ولی خب به اون حرکات دکی رقص میخوره!
نقل قول کردن
Infinity Soldier
#6 Infinity Soldier 1400-07-01 13:32
سلام و ممنون بابت مقاله.
دیگه کامل و جامع تر از این نداریم! دم آقای ترابی و آقای فقیه گرم برای پیدا کردن ایستراگ ها و اشارات این اپیزود. سریال what if قسمتی که دیشب هم اومد چیز عجیبی بود و هر سکانس عجیب تر میشد. کلا چیزایی که مربوط به چه میشد اگر فلان برای من خیلی جالبه و احتمالات عجیبی هم در نظر گرفته میشه. بازم ممنون
نقل قول کردن
masiha_87
#7 masiha_87 1400-07-01 14:52
وای که چقد دلم برای مقالات ایستراگی تنگ شده بود. مثل همیشه عالی و بی نقص! خدا وکیلی با اون ایستراگ ددپول خیلی حال کردم :lol: !
مطمئن باشید که آخر این سریال قراره دو یا سه تا ایپزود رو به هم وصل کنه.
.
.
.
به خصوص قسمت اول و چهارم :-*
نقل قول کردن
masiha_87
#8 masiha_87 1400-07-01 14:54
به نقل از mtm:
و در اتفاقی نادر و البته جالب هم اکنون تعداد کاربران آنلاین در سایت ، 616 هستش که هوادارای مارول میدونن یعنی چی!
uplooder.net/.../Capture.JPG

:lol: چه باحال! نکنه کوین فایگی هم از مدیران سایت باشه :D شایدم روح استنلی مرحوم سایت رو تسخیر کرده :o
نقل قول کردن
Hail Comic Book
#9 Hail Comic Book 1400-07-01 16:04
سلام.
مقاله قشنگی بود.
یک چیزی که توی این سریال نظر منو به خودش جلب کرده تعادل بین دارک و لایت بود داستانا هست.وقتی شما داری سریالی میسازی که هر قسمت داستان به خصوص خودشو داره و هر کدوم توی دنیای مختلفی هست نمیتونی کل سریالو دارک یا لایت کنی و باید به یک تعادل خاص برسی که به نظرم مارول تو این سریال تونست به این موضوع برسه.مثلا اپیزود 3 و4 و 5
حال و هوای به شدت دارکی دارند(مخصوصا اپیزود 4) ولی مثلا اپیزود 1 و 2 و 6 داستان متعادلی دارند و مثلا اپیزود 7 حالته شادی داشت.
من تنها مشکلی که با سریال دارم اپیزود هایی هست که داستان نصفه دارند.البته درسته این سریال هر سال قراره یک فصل ازش بیاد و این داستانا ادامه دارند(شایعه شده این قسمت زامبی قراره ادامش لایو اکشن باشه)ولی ایکاش مثلا قسمت هایی مثل زامبی رو مثل سریال لوکی 1 ساعته میکردن که بتونن کامل بهش بپردازن چون 1 سال صبر خیلی زور داره :-*

فقط یک سوال سایت برنامه ای واسه نقد سریالای دیزنی پلاس نداره؟چون قبلا سریال های نتفلیکس نقد میشد.اگه نقد کنید خیلی خوب میشه.
نقل قول کردن
parsa89
#10 parsa89 1400-07-01 16:07

همه میبه نقل از mtm:
و در اتفاقی نادر و البته جالب هم اکنون تعداد کاربران آنلاین در سایت ، 616 هستش که هوادارای مارول میدونن یعنی چی!
uplooder.net/.../Capture.JPG

به نقل از mtm:
و در اتفاقی نادر و البته جالب هم اکنون تعداد کاربران آنلاین در سایت ، 616 هستش که هوادارای مارول میدونن یعنی چی!
uplooder.net/.../Capture.JPG

عجب اتفاقی کف کردم اقای ترابی!
نقل قول کردن
steve
#11 steve 1400-07-01 17:45
دوتا سوال برام پیش اومده اگ جنگ داخلی رخ نداده پس تونی برای کمک گرفتن پیش پیتر نرف آشنایی شون پس چطور بود دوم اینکه( اوناییی ک قسمت ۷ رو ندیدن نمیخواد اسپویل شه نخونن!) توی قسمت ۷ اوکی وقتی ازگارد زندگی نمیکنه قد بلند و یخی میشه! چرا وفتی ت ازگارد بود اینطوری نشد؟ مگ محل تولد تاثیری داره رو قد و قدرتاش بعد اینکه فیوری سر سووکویا و لوکی خبر نکرد کاپیتان مارولو بعد واس پارتی ثور خبرش کردن؟!
نقل قول کردن
Frank castle
#12 Frank castle 1400-07-01 19:08
سلام
ایستر اگ های جالبی بود ممنون
من چند تا سوال برام پیش اومده.
من نفهمیدم توی اپیزود زامبی، ویژن تونست اسکات لنگ رو درمان کنه یا فقط سرش رو احیا کرده.بلک پنتر هم همین.
اگر که اینا رو تونسته درمان کنه چرا اسکارلت ویچ رو درمان نکرد.
سوال بعدی در خصوص اپیزود ششم هست.
چرا ثوری که قریب بر هزار سالش هست رو باید انگار یه نوجوان نشونش بدن که از مادرش حساب میبره و کارهای بچه گانه میکنه.اصلا با عقل ادم جور در نمیاد ادم هزار ساله اونقدر بچه و کودن باشه.بشخصه این قسمت از سریال یکی از بی خود ترین اپیزودهای این فصل تا الان بوده.امیدوارم کیفیت داستانی بقیه این موارد شبیه به اپیزود دکتر استرنج باشه
نقل قول کردن
hassan91
#13 hassan91 1400-07-01 20:45
خیلی با حال بود. خوب ایستراگها انقد کامله که ادم میمونه چی بگم.

به نظرم اون علاقه اسکات لنگ به هری پاتر از اون طیف علاقه اش به شعبده بازی و جادو میاد که تو فیلم خودشم با کارتها شعبده بازی میکرد :lol:

از اون طرفم یه چیزی که به ذهنم میرسه اینه که اونجا که پرنده های هپی رو احاطه میکنن به نظر میرسه که سم ویلسون حواسشون رو پرت میکنه. (فکر کنم خفاش بودن) که خو سم ویلسون تو دنیای کمیک توانایی کنترل شاهین رو داشته.

به نقل از mtm:
دیروز به احمد گفتم ، الانم دوباره دیدمش و خنده م گرفت. تو این عکس استیون اون پشت انگار داره لزگی میرقصه یا شایدم بابا کرم! :lol:
spidey.ir/.../...

خندم بند نمیاد :lol: :lol:

به نقل از steve:
دوتا سوال برام پیش اومده اگ جنگ داخلی رخ نداده پس تونی برای کمک گرفتن پیش پیتر نرف آشنایی شون پس چطور بود دوم اینکه( اوناییی ک قسمت ۷ رو ندیدن نمیخواد اسپویل شه نخونن!) توی قسمت ۷ اوکی وقتی ازگارد زندگی نمیکنه قد بلند و یخی میشه! چرا وفتی ت ازگارد بود اینطوری نشد؟ مگ محل تولد تاثیری داره رو قد و قدرتاش بعد اینکه فیوری سر سووکویا و لوکی خبر نکرد کاپیتان مارولو بعد واس پارتی ثور خبرش کردن؟!


خوب اگه فیلم ثور ۱ رو نگاه کنی این شکلیه که وقتی اودین بچه رو میبینه و با خودش میبره و وقتی که تو بغلشه از جادوش استفاده میکنه و اونو به شکل و هیبت خودشون یعنی آزگاردی‌ها در میاره. ولی اینجا اونو تحویل خود لافی میده و این اتفاق نمیفته و یک فراست جاینت باقی میمونه. البته مثل اینکه لوکی یه نقش شوم و شیطانی تو زمین پیاده کرد که صداش در نیومد؟!

راجع به جنگ داخلی هم خوب بخونی نوشته ممکنه جنگ داخلی یه جور دیگه خاتمه یافته که منجر به جدایی نشده یا اینکه اصن جنگ داخلی رخ نداده. به هر حال دنیای موازیه دیگه، ممکنه اصن زیمو اصن یه نقشه دیگه پیاده کرده یا قبل اینکه لو بده گرفتنش و ...
نقل قول کردن
s.p.i
#14 s.p.i 1400-07-01 20:52
سلام
این انیمیشن ایده جالبی داره هرچند زمان خیلی کمه و البته اپیزود سیع داشت از خون اینجور چیزا جلوگیری کنه و نشون نده و راستش به نظرم قسمت ۴ فقط خوب بود باقی اپیزود بیخود بودن و دارم شک میکنم مارول تو انیمیشن خوب هست
ولی اشاره به عمو بن جالب بود نمیدونم چیشد بهش اشاره شد و البته لباس مرد عنکبوتی راستش فهمیدم لباسش فرق داره ولی نمیدونستم چرا که متوجه شد چرا به خاطره رایت ولی خب
قسمت اول و پنجم که ضعیف بودن
نقل قول کردن
hassan91
#15 hassan91 1400-07-01 20:53
به نقل از Frank castle:
سلام
ایستر اگ های جالبی بود ممنون
من چند تا سوال برام پیش اومده.
من نفهمیدم توی اپیزود زامبی، ویژن تونست اسکات لنگ رو درمان کنه یا فقط سرش رو احیا کرده.بلک پنتر هم همین.
اگر که اینا رو تونسته درمان کنه چرا اسکارلت ویچ رو درمان نکرد.
سوال بعدی در خصوص اپیزود ششم هست.
چرا ثوری که قریب بر هزار سالش هست رو باید انگار یه نوجوان نشونش بدن که از مادرش حساب میبره و کارهای بچه گانه میکنه.اصلا با عقل ادم جور در نمیاد ادم هزار ساله اونقدر بچه و کودن باشه.بشخصه این قسمت از سریال یکی از بی خود ترین اپیزودهای این فصل تا الان بوده.امیدوارم کیفیت داستانی بقیه این موارد شبیه به اپیزود دکتر استرنج باشه

به نظرم باید این شکلی نگاه کرد که ثور یک شاهزاده خوش گذران بود. خوب اگه تو تاریخ هم ببینی کم نیستن. ولی موافقم واسه اینکه فانش رو زیاد کنن پیاز داغشو زیاد کرده بودن. ثور اون فیلم رگناروک هم همین مشکل داشت زیادی فان بود واسه داستانی که کلا دارکه :o
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1400-07-01 20:57
به نقل از hassan91:
به نقل از Frank castle:
سلام
ایستر اگ های جالبی بود ممنون
من چند تا سوال برام پیش اومده.
من نفهمیدم توی اپیزود زامبی، ویژن تونست اسکات لنگ رو درمان کنه یا فقط سرش رو احیا کرده.بلک پنتر هم همین.
اگر که اینا رو تونسته درمان کنه چرا اسکارلت ویچ رو درمان نکرد.
سوال بعدی در خصوص اپیزود ششم هست.
چرا ثوری که قریب بر هزار سالش هست رو باید انگار یه نوجوان نشونش بدن که از مادرش حساب میبره و کارهای بچه گانه میکنه.اصلا با عقل ادم جور در نمیاد ادم هزار ساله اونقدر بچه و کودن باشه.بشخصه این قسمت از سریال یکی از بی خود ترین اپیزودهای این فصل تا الان بوده.امیدوارم کیفیت داستانی بقیه این موارد شبیه به اپیزود دکتر استرنج باشه

به نظرم باید این شکلی نگاه کرد که ثور یک شاهزاده خوش گذران بود. خوب اگه تو تاریخ هم ببینی کم نیستن. ولی موافقم واسه اینکه فانش رو زیاد کنن پیاز داغشو زیاد کرده بودن. ثور اون فیلم رگناروک هم همین مشکل داشت زیادی فان بود واسه داستانی که کلا دارکه :o

شاید باورتون نشه ولی از نظر من قسمت ۷ بهترین قسمت سریال بود
تا به حال اینقدر خلاقیت یکجا ندیده بودم
حتی یه لحظه یا یه شوخی هم نبود که از دستشون در رفته باشه
عالی
آفرین مارول
نقل قول کردن
hassan91
#17 hassan91 1400-07-01 21:27
به نقل از mtm:
به نقل از hassan91:
به نقل از Frank castle:
سلام
ایستر اگ های جالبی بود ممنون
من چند تا سوال برام پیش اومده.
من نفهمیدم توی اپیزود زامبی، ویژن تونست اسکات لنگ رو درمان کنه یا فقط سرش رو احیا کرده.بلک پنتر هم همین.
اگر که اینا رو تونسته درمان کنه چرا اسکارلت ویچ رو درمان نکرد.
سوال بعدی در خصوص اپیزود ششم هست.
چرا ثوری که قریب بر هزار سالش هست رو باید انگار یه نوجوان نشونش بدن که از مادرش حساب میبره و کارهای بچه گانه میکنه.اصلا با عقل ادم جور در نمیاد ادم هزار ساله اونقدر بچه و کودن باشه.بشخصه این قسمت از سریال یکی از بی خود ترین اپیزودهای این فصل تا الان بوده.امیدوارم کیفیت داستانی بقیه این موارد شبیه به اپیزود دکتر استرنج باشه

به نظرم باید این شکلی نگاه کرد که ثور یک شاهزاده خوش گذران بود. خوب اگه تو تاریخ هم ببینی کم نیستن. ولی موافقم واسه اینکه فانش رو زیاد کنن پیاز داغشو زیاد کرده بودن. ثور اون فیلم رگناروک هم همین مشکل داشت زیادی فان بود واسه داستانی که کلا دارکه :o

شاید باورتون نشه ولی از نظر من قسمت ۷ بهترین قسمت سریال بود
تا به حال اینقدر خلاقیت یکجا ندیده بودم
حتی یه لحظه یا یه شوخی هم نبود که از دستشون در رفته باشه
عالی
آفرین مارول

استاد البته واقعا بی انصافیه بگیم بیخودی چون کیفیتش واقعا بالا بود و من فقط از باب طنز گفتم. این سری واقعا عالیه مارول کارش حرف نداره. پایان این ایپزودم هم خیلی مخوف بود. الترون کاملا ترسناک تحویلمون داد. واقعا منتظرم این الترونو تو MCU ببینم (که به نظر محتمل نمیاد) چون به عنوان یکی از بزرگترین دشمنای اونجرز به حقش نرسید.
نقل قول کردن
steve
#18 steve 1400-07-01 21:47
و اینکه میخواستم اشاره کنم به چندتا ایستر اگ دیگه در اپیزودهای دیگه این انیمیشن مثلا ت قسمت ۷ دستکش فیک تانوس توی ازگارد بود و اینکه توی دکتر استرنج وفتی نسخه خوب دکتر استرنج اومد دید دنیا داره محو میشه گفت چی توی نوشیدنی من بود؟! دقیقا مث فیلم دکتر استرنج یک ک ایشنت وان چشم سومش رو باز کرد گفت چی توی اون چایی ریختید و همینطور وانگ میدونست استرنج میخواد با سنگ زمان ب عقب برگرده فقط ی هشدار داد بهش و رفت دقیقا مث تیزر اسپایدرمن نو وی هوم ک دقیقا مث همون فیلم ب حرفش گوش نمیکنه! همینطور توی قسمتی ک تونی استارک ایرون من نمیشه یک صحنه نمیتونید پیدا کنید وقتی ک نجات پیدا میکنه س صحنه پیدا نمی کنید ک در حال مشروب خوردن نباشه حتی وقتی توی دفترشه میبینم لیوان خالی مشروب رومیزشه بعد اینکه کیل مونگر توی افغانستان تونی رو نجات داد توی فیلم بلک پنتر ام دیدیم ک ب تی چلا گف توی افغانستان آدم کشته ک شاید در زمان حادثه اونجا یود و اینکه وقتی کاپیتان کارتر میاد پیش فیوری از گذشته بهش فیوری میگ خانوم شمشیر رو بندازین توی فیلم اونجرز ام وقتی لوکی میاد ی چیزی شبیه این رو میگ ب لوکی ک میگ اقا اون نیزه رو بندازین! و اینکه توی قسمت یادم نیس چند بود همونی ک کیل مونگر و تونی استارک بودن میبینید ک واکاندا با اینکه ت سال ۲۰۰۸ و خواهر تی چلا ۱۰ سال کوچیکتره تکنولوژیشون میشه گف تقریبا ب پیشرفتگی ۲۰۱۸ ک فیلم بلک پنتر اتفاق افتادس و اینکه دقت کرده باشین توی آخرالزمان زامبیا پیتر با اتوبوس تار میزنه و مقر میسازه دور از زامبیا اما دیدیم ک زامبیایی پرنده و باهوشی مث تونی و دکتر استرنج و وانگ و فالکون هستن توش پس احتمالا اینو بعد از کشته شدن اونا ساخته توی ویدیوشم دیدیم ک توی ی ساختمون گرفته شده بود و اینکه تارای پیتر طبق مرد عنکبوتی بازگشت ب خانه ۸ ساعت دوام داره! پس این مقر ام موقتی بود و اینکه نخسه زامبیای مارول خیلی قوی و باهوشن و شبیه زامبیای مردگان متحرک اینا نیس مثلا دکتر استرنج میتونه جادوهاشو اجرا کنه یا تونی با گجتاش کارکنه فقط یکم سرعتشون گم شده و نشون میده حافظشون کامل خراب نشده مث ورژن زاممبیای دیگ بعد اینکه وقتی پیتر ب هوپ میگ من تونی استارک رو از دست دادم بروس بنر ی حالت ناراحت میگیره ب خودش نشون میده ک دلش واس دوستش تنگ شده و اینکه احتمالا نیک فیوری ام توی نسخه زامبی وات ایف مرده چون اگر بود ب کاپیتان مارول خبر میداد بعد کشته شدن انتقام جویان و شاید نتونسته فرصتشو گیر بیاره خلاف جنگ بی نهایت! و اینکه رابطه دکتر استرنج و پالمر خیلی بهتر بود وقتی توی فیلم دکتر استرنج از پالمر خواست باهاش بیاد ت کنفرانس جایزشو بگیرخ کریستین قبول نکردش گف زیادی رمانتیک کردیشو فقط ب تو خوش میگذره و این حرفا حتی دعوام کردن ن من و این طور چیزا و اینکه درباره یونیفرم هالک ک از معبد برداشت باید بگیم ک رنم بنفش بودنش بی دلیل نیس! توی کمیک ام همیشه شلوارکی ک پای هالکه بنفشه و اینکه وقتی کاپیتان کارتر باکی رو از دستش میگیره و از قطار نجات میده باکی میگ تقریبا دستمو از جا دراوردیا! ک رفرنس ب سرباز زمستون داره ک توی این دنیا بوجود نمیاد و پدرتونی استارک ام نمی میره و چیزی ک جالبه اینه ک وقتی ویدیوی اموزشی رو پیتر ب بروس بنر نشون میده نشل دکتر استرنج ام سرشو خم کرده داره نگاه میکنه! خیلی ممنون از مقاله خوبتون استاد ترابی
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#19 AM SM BM SM 1400-07-01 21:53
به نقل از mtm:
به نقل از hassan91:
به نقل از Frank castle:
سلام
ایستر اگ های جالبی بود ممنون
من چند تا سوال برام پیش اومده.
من نفهمیدم توی اپیزود زامبی، ویژن تونست اسکات لنگ رو درمان کنه یا فقط سرش رو احیا کرده.بلک پنتر هم همین.
اگر که اینا رو تونسته درمان کنه چرا اسکارلت ویچ رو درمان نکرد.
سوال بعدی در خصوص اپیزود ششم هست.
چرا ثوری که قریب بر هزار سالش هست رو باید انگار یه نوجوان نشونش بدن که از مادرش حساب میبره و کارهای بچه گانه میکنه.اصلا با عقل ادم جور در نمیاد ادم هزار ساله اونقدر بچه و کودن باشه.بشخصه این قسمت از سریال یکی از بی خود ترین اپیزودهای این فصل تا الان بوده.امیدوارم کیفیت داستانی بقیه این موارد شبیه به اپیزود دکتر استرنج باشه

به نظرم باید این شکلی نگاه کرد که ثور یک شاهزاده خوش گذران بود. خوب اگه تو تاریخ هم ببینی کم نیستن. ولی موافقم واسه اینکه فانش رو زیاد کنن پیاز داغشو زیاد کرده بودن. ثور اون فیلم رگناروک هم همین مشکل داشت زیادی فان بود واسه داستانی که کلا دارکه :o

شاید باورتون نشه ولی از نظر من قسمت ۷ بهترین قسمت سریال بود
تا به حال اینقدر خلاقیت یکجا ندیده بودم
حتی یه لحظه یا یه شوخی هم نبود که از دستشون در رفته باشه
عالی
آفرین مارول

آقای ترابی نظر شما به عنوان یکی از کارکشته های دنیای کمیک خیلی مهم و ارزشمنده. اما راستش به نظرم این قسمت "بهترین" قسمت این سریال نبود اما "خلاقانه ترین" قسمت سریال بود. به نظرم اصلا از نظر شوخی ها مشکلی وجود نداشت و خیلی هم خلاقانه بودند و از حضرر هاوارد اردکه هم خیلی کیف کردم و البته بقیه موجودات فضایی. ایستراگ های باحالی هم داشت (مثل اینکه ثور، راکت راکون رو "خرگوش" صدا زد که به فیلم انتقام‌جویان: جنگ بی نهایت که ثور اون رو خرگوش نامید و انتقام‌جویان: پایان بازی که سربازان آزگاردی میگفتند "اون خرگوش رو بگیرید!" اشاره داشت) و موضوعش هم خیلی جالب بود. اما من دوتا مشکل دارم که البته خیلی هم مهم نیستند. اولی همون مشکل مستمری بود که بهش اشاره کردم یعنی زمان کم. مسئله اونجایی حیف میشل که به نظرم چنین دنیایی پتانسیل خیلی زیادی برای گشت و گذار داشت و حیفه که زمانش اینقدر کم شد. مثلا اگر زمان بیشتری رو داشتیم، داستان میتونست بهتر به متحول شدن نسبی ثور و اینکه درباره مسئولیت پذیری درباره کارهایی که کردن با لوکی حرف زد. واقعا خیلی بهتر میشد این اتفاق بیفته. مشکل دومی هم که دارم و بیشتر شخصی هست که البته باز هم فکر میکنم ریشه اش مشکل اول هست، اینه که ایده این اپیزود میخواست بهمون بگه که "لوکی" چه نقش مهمی در زندگی "ثور" داره و به قول معروف لوکی شاید خودش اصلاح نشه اما باعث میشه که بقیه به بهترین نسخه خودشون تبدیل بشند. دوست داشتم این مسئله و حضور نداشتن کامل لوکی در زندگی ثور بیشتر نمایش داده بشه. به نظرم این مسئله برای لوکی به خوبی نشون داده شد اما دوست داشتم برای ثور هم بیشتر باشه که البته با توجه به زمان کم هم داستان مجبور میشه بره سراغ چیز های مهم.
در کل باز هم میگم این اپیزود خیلی جالب و خلاقانه بود و شوخی های باحالی هم داشت اما به نظرم بهترین نبود. اما شاید مسئله هم این باشه که من به اندازه شما با کمیک دمخور نبودم و شما همیشه گفتید از چیز های خلاقانه و کمیک بوکی خیلی استقبال میکنید.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#20 AM SM BM SM 1400-07-01 22:04
به نقل از hassan91:
به نقل از Frank castle:
سلام
ایستر اگ های جالبی بود ممنون
من چند تا سوال برام پیش اومده.
من نفهمیدم توی اپیزود زامبی، ویژن تونست اسکات لنگ رو درمان کنه یا فقط سرش رو احیا کرده.بلک پنتر هم همین.
اگر که اینا رو تونسته درمان کنه چرا اسکارلت ویچ رو درمان نکرد.
سوال بعدی در خصوص اپیزود ششم هست.
چرا ثوری که قریب بر هزار سالش هست رو باید انگار یه نوجوان نشونش بدن که از مادرش حساب میبره و کارهای بچه گانه میکنه.اصلا با عقل ادم جور در نمیاد ادم هزار ساله اونقدر بچه و کودن باشه.بشخصه این قسمت از سریال یکی از بی خود ترین اپیزودهای این فصل تا الان بوده.امیدوارم کیفیت داستانی بقیه این موارد شبیه به اپیزود دکتر استرنج باشه

به نظرم باید این شکلی نگاه کرد که ثور یک شاهزاده خوش گذران بود. خوب اگه تو تاریخ هم ببینی کم نیستن. ولی موافقم واسه اینکه فانش رو زیاد کنن پیاز داغشو زیاد کرده بودن. ثور اون فیلم رگناروک هم همین مشکل داشت زیادی فان بود واسه داستانی که کلا دارکه :o

ببینید من نه با فان فیلم "ثور: رگناروک" مشکل داشتم نه با قسمت هفتم سریال "چه میشد اگر...؟" ببینید شوخ طبعی یکی از خصوصیات مهم انسان هاست که خیلی ها اینطور شوخ هستند. اصلا قبول ندارم که داستانی که دارک هست باید شوخ طبعی کمتری داشته باشه اتفاقا برعکس، شوخ طبعی شاید احساسات شخصیت ها رو بیرون بریزه و جمله های عمیقی باشه و بر دارک بودن داستان هم اضافه کنه! به عنوان مثال من خودم رو میگم. من در خیلی از شرایط ها سعی میکنم یه تیکه و شوخی باحال بندازم! حتی وقتی که یک اتفاق بد لحظه ای مثل پنچر شدن ماشین رخ میده من باز هم این خصوصیت رو دارم. یعنی واقعا توی جدی ترین بحث ها هم من وقتی وضع رو مناسب بمینم چند تا تیکه میندازم! ثور هم تحت تاثیر انسان ها بوده و اخلاقیات اونا اون رو تحت تاثیر قرار داده و برای همین توی فیلم رگناروک شوخ طبعی بالایی داره که به نظرم اصلا از کار در نرفتند و در قسمت هفتم "چه میشد اگر...؟" هم چون هنوز مسئولیت پذیری رو یاد نگرفته یه شاهزاده خوشگذرون و شوخ هست. برای همین من اینکه فیلم رگناروک "زیادی فان بود" رو اصلا قبول ندارم و خیلی هم شوخی های مهم و بعضا تامل برانگیزی داشت. بعضی وقت ها توی mcu این شوخی ها از دست در میرند و جای مناسبی ندارند (مثل فیلم "نگهبانان کهکشان ۲) اما توی رگناروک به نظرم اینطور نیست و به نظر من هرجا که شوخی ها "زیاد" هستند دلیل نمیشه که "بی جا" باشند. ممکنه جایی شوخی ها کم باشند اما توی جای درست نباشند (مثلا بعضی تکه دیالوگ ها در فیلم "انتقام‌جویان جنگ بی نهایت" که خیلی هم زیادی نبودند و جز نقاط ضعف فیلم نبودند من طور اذیت میکردند. مثلا اون تیکه ای که وانگ درباره شکلاتی که دوست داره میگه که البته میشه با شخصیت عجیبی که او داره توجیه بشه! البته این مشکل به طول کامل در فیلم بهدی حل شد و دیگه چنین مشکلی وجود نداشت)و ممکنه مثل همین فیلم "رگناروک" شوخی ها زیاد اما به جا باشند و از دست کارگردان درنرند.
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1400-07-01 22:32
درباره قسمت ۷ بحث شد که چرا ثور بچه‌ننه است و ...
خب چرا که نه؟!!! مگه قراره تو همه دنیاها ثور یه جور باشه؟ مهم یه چیزه که باید ثابت باشه و اونم عدم مسولیت پذیریه که تو دنیای اصلی هم بود و البته مغرور
اول اپیزود هم گفت که نبود لوکی در زندگیش به عنوان یک برادر ناتنی شرور باعث شد شخصیتش فرق کنه
و البته بازم میگم خوبی کمیکا و سریال وات ایف اینه که چیزی جدید نشون ما بدن
و البته مارول با زرنگی سه هدف رو با یه تیر زده
هم داره به تاریخچه خودش ادای احترام میکنه، هم داره کارا و ایده هایی که جسورانه و متفاوت بوده ولی نمیشده در حیطه م مرزهای از پیش تعیین شده تایم لاین اصلی روایتشون کرد رو روایت میکنه و البته کاملا ایده مولتی ورس که تو این فاز قراره تم اصلی باشه رو توضیح میده و تماشاچی رو اشنا و اماده مبکنه
وات ایف یه موفقیت بزرگه
نقل قول کردن
Frank castle
#22 Frank castle 1400-07-01 22:46
#15
نگاه دوست عزیز خوش گذرانی با بچگی و مسخره بازی در اوردن خیلی فرق داره
یه ادم بالغ خوشگذرانیش اینجوری نیست که عذر میخوام همچین واژه ای رو بکار میبرم از سر کرم ریزی بیاد استون هنج رو خراب کنه.این نشون دهندگی ناپختگی هست.یه ادم بالغ اگر دست به تخریب میخواد بزنه یه دلیل به ظاهر منطقی از جانب خودش داره.اون نوجونی هست که یه ادم رو به همچین کارهایی سوق میده تا اصطلاحا cool باشه.
میدونی خیلی دارم ملا نقطه ای بهش میپردازم ولی حقیقتش من دنبال منطق هستم.حتی اگر یه داستان تخیلی هم باشه شما باید یه چشم داشتی بر اساس و اصول منطق داشته باشین.برای من سواله یه ادم هزار ساله برای چی اینقدر بچه باشه و اینقدر باید بچه ننه باشه.عیاش بودن با بچه بودن خیلی فرق داره دوست من.
شما داستانهای خدایان نورس رو مطالعه کنید دقیقا همین مسیله هست.ثور یه ادم بسیار عیاش هست که دایم دست به خمر میزنه.اما کجا دیدی همچین خدایی اینقدر بچه باشه.من مشکلم این قضیه هست.

#16
سلام
ممنون اقای ترابی بخاطر زحمت هایی که برای مقاله های سایت میکشید.
حقیقتش برای من سی دقیقه حوصله سر بر بود و واقعا خوشم نیومد.
بنظر من زامبی های مارول(از لحاظ نبوغ داستانی و بخش درام و از خود گذشتگی های اعضای اونجرز) و صد البته داستان قلب دکتر استرنج خیلی زیبا تر، و از لحاظ درامی فوق العاده قویتر بود.
حالا قسمت فانش حرف شما درسته اما بنظر من داستانش بجای اینکه بتونه یه ثور عیاش رو به تصویر بکشه،یه ثور بچه ننه رو به تصویر کشیدن.و این مسیله بنظر من همخوانی نداره.
نقل قول کردن
mtm
#23 mtm 1400-07-01 23:09
#۲۲:
حالا شما نظرته ولی به نظرم ثور بچه‌ننه دقیقا چیزیه که بهش میخوره
با نبود لوکی و‌حسادت ها و رقابت ها همه چی شده به نام‌و کام ثور. حالا شما از کلمه تحقیر امیز بچه ننه استفاده میکنی، ولی من میگم لوس. ذات شخصیت های مارول داشتن نقیصه شخصیتی هستش. یکی مغروره ، یکی عصبانیه یکی مسولیت ناپذیره و یکی ... اینجا هم برای من مهم بود این نقیصه رو داره

و حالا گیریم اصلا بهش نخوره. به درک! شما قرار نیست که تو دنیای موازی هم دقیقا همون شخصیت پردازی اصلی رو ببینی. اصلا چه لطفی داره؟
کلا شما قبلا هم دیدم زیادی سخت میگیری. یه ذره ریلکس باش!
نقل قول کردن
Hail Comic Book
#24 Hail Comic Book 1400-07-01 23:31
یک نکته ای راجب تور توی اپیزود 7 بگم البته.
تور درسته که 1500 سالشه ولی در ازگارد یجورایی این سن تازه جوان به حساب میاد.توی دنیای اصلی هم تور توی قسمت اول یک ذره حالت مغرور و کله خر داشت ولی بعد مدتی هم نشینی با زمینی ها به یک بلوغ خاصی رسید.
یک چیزه دیگه هم هست اینه که ما دیدیم توی سریال لوکی که هیچ لوکی دقیقا شبیه اون یکی نیست.(که بنظرم همینطوری هم بهتره)مثلا کلاسیک لوکی به جادو اهمیت بیشتری میداد تا اصلحه و چاقو یا کید لوکی تور رو کشته بود و سیلوی هم که نیاز به گفتن نداره یا اون لوکی که رییس جمهور بود و ...
پس نمیشه گفت مثلا اگر دکتر استرنج دنیای اصلی اگر اتفاقات قسمت 4 واسش میفتاد وضعیت دقیقا اونطوری واسش پیش میرفت. و این عنوان "چه میشد اگر..."به این معنی نیست که این کاراکترا دقیقا مثل دنیای اصلی هستند یا این اتفاقات با کاراکترا دنیای اصلی جور در میان.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#25 AM SM BM SM 1400-07-01 23:55
به نقل از mtm:
#۲۲:
حالا شما نظرته ولی به نظرم ثور بچه‌ننه دقیقا چیزیه که بهش میخوره
با نبود لوکی و‌حسادت ها و رقابت ها همه چی شده به نام‌و کام ثور. حالا شما از کلمه تحقیر امیز بچه ننه استفاده میکنی، ولی من میگم لوس. ذات شخصیت های مارول داشتن نقیصه شخصیتی هستش. یکی مغروره ، یکی عصبانیه یکی مسولیت ناپذیره و یکی ... اینجا هم برای من مهم بود این نقیصه رو داره

و حالا گیریم اصلا بهش نخوره. به درک! شما قرار نیست که تو دنیای موازی هم دقیقا همون شخصیت پردازی اصلی رو ببینی. اصلا چه لطفی داره؟

اصلا توی دنیاهای موازی لطفش اینه که ما شخصیت پردازی های متفاوت از اونایی که میشناسیم رو ببینیم. من خیلی مشکلی با ثور این قسمت نداشتم به نظرم اون دقیقا چیزی بود که باید باشه. وقتی که لوکی توی زندگی اون نبود هیچ رقابتی نبود، هیچ تنشی نبود. شاید فقط شاید هم اینکار ها رو واقعا برای این میکنه که تنش خاصی در زندگیش نبوده! واقعا وقتی که اون بچه تک باشه باید هم اینطور لوس بار بیاد.
میگم چشمش نکنم خدا رو شکر خوب تعداد کامنت ها نسبی رفت بالا! اسفند بیارید!
نقل قول کردن
Frank castle
#26 Frank castle 1400-07-02 00:00
#24
چه عرض شود اقای ترابی
حرف هاتون از چندین وجه درسته.راستشو بخواین قبول دار هم شدم حرف شما رو. اما هنوز از دید من منطقی نیست.خودکامگی خیلی بیشتر به این فرد میخورد تا لوس بودن
من به هیچ عنوان به هیچ عنوان مد نظرمم نیست که شخصیت ها باید کپی پیست دنیای اصلی باشن اما همونجور که اوریجن این کاراکترها در دنیای اصلی با ظرافت خلق شده و روی اصول بوده باید هم این کاراکتر ها در مولتی ورس میبودند.
دیگه کشش نمیدم تا مسیله خاصی پیش نیاد.من که رلکسم خوشمم نمیاد کسی رو برنجونم.فقط اگر چیز بی منطق رو ببینم توی کتم نمیره و هضمش برام غیر ممکن میشه وگرنه هم من میدونم هم شما مدیا برای سرگرمی هست.
پیروز باشید
روزگار بکام.
نقل قول کردن
hassan91
#27 hassan91 1400-07-02 00:43
#20
البته این ایرادای فان که گرفتم چیزی نیست که به کل فیلم ضربه بزنه چون در کل تو دو و سه مورد بیشتر نبودن. مثلا بعد مرگ اودین ثور با لبخند و شوخی با کورگ حرف میزنه یکمی ناجور بود یا بعد نابودی آزگارد احساس میکردم که باید جو سنگینتری حاکم میبود. یا تو همین وات ایف وقتی ثور با کاپیتان مارول نبرد داشت انتظار داشتم یکم بگو و مگوی جدیتری داشتن. در همین حد و اندازه. وگرنه منظورم این نبود که کلا با فان بودنشون مشکل دارم یا کلا این قضیه حذف بشه. مارولم همیشه تو این زمینه عالی عمل کرده.
نقل قول کردن
Amir ko
#28 Amir ko 1400-07-02 09:16
سلام‌، با تشکر از استاد ترابی و آقای فقیه بابت این مقاله، واقعا ایستراگ های جالبی بود خسته نباشید!
نقل قول کردن
master spider
#29 master spider 1400-07-02 13:20
به نقل از mtm:
#۲۲:
حالا شما نظرته ولی به نظرم ثور بچه‌ننه دقیقا چیزیه که بهش میخوره
با نبود لوکی و‌حسادت ها و رقابت ها همه چی شده به نام‌و کام ثور. حالا شما از کلمه تحقیر امیز بچه ننه استفاده میکنی، ولی من میگم لوس. ذات شخصیت های مارول داشتن نقیصه شخصیتی هستش. یکی مغروره ، یکی عصبانیه یکی مسولیت ناپذیره و یکی ... اینجا هم برای من مهم بود این نقیصه رو داره

و حالا گیریم اصلا بهش نخوره. به درک! شما قرار نیست که تو دنیای موازی هم دقیقا همون شخصیت پردازی اصلی رو ببینی. اصلا چه لطفی داره؟
کلا شما قبلا هم دیدم زیادی سخت میگیری. یه ذره ریلکس باش!

حالا آقای ترابی من نمیخوام بحث جدید راه بندازم ولی بعضیا از روی نمیدونم چی اسمش رو بذارم(سوختگی یا حسادت :-* ) این دوستمون رو عرض نمیکنم البته، بقیه سایت ها و پیج ها رو میگم، با ایراد گرفتن های مسخره از این انیمیشن، سعی دارن که مثلا خودشون رو خالی کنن. اول از اون که میان میگن ثور بچه ننه شده، چقدر مسخره. در صورتی که ذره ای مغزشون واژه مولتی ورس و اینکه هر دنیایی با دنیای دیگه فرق داره و شخصیت پردازی ها متفاوته(البته سر سریال فلش یا نیو ۵۲ یا بتمن هو لف و نمیدونم اینجاستیس یا چمیدونم شخصیت های دیگه دیسی، خوب واژه مولتی ورس و شخصیت پردازی رو میفهن) درک نمیکنن، اما تا سریال از مارول میشه مغزشون، آب روغن قاطی میکنه. تمام حرفشون هم اون بحث خون هست. چرا تو هیچ قسمتی خون نیست؟! بعد تا میگی تقصیر دیزنیه، دیگه جوابی نمیدن و خودشون رو به نفهمی میزنن. بعد هم میگن که چرا به ما میگین هیتر، داریم نظر شخصی میدیم.
در کل باید بگم فلسفه و وجود وات ایف همینه. تو قرار نیست از همه داستان هاش خوشت بیاد یا باب میلت باشه. چون اگه اینطور بود، باید جای داستان اصلی رو میگرفت. داره وات ایف اینجوری به ما نشون میده که ببین، اگه داستان جور دیگه ای پیش میرفت دنیا چجوری نابود میشد.
مردعنکبوتی های زیادی تو دنیا هستن ولی ما فقط پیتر پارکر دنیای ۶۱۶ مارول رو دوست داریم،
چرا؟!
چون شخصیت پردازیش اونو متمایز کرده.
چرا؟!
چون خاصه.
قرار نیست تو از تماااااااااام اسپایدرمن ها در جهان خوشت بیاد.
بنظرم اتفاقا قسمت ۷ که مربوط به ثور میشد، بهتر از تمامی قسمت ها نشون داد که اگه همه چی عین دنیای mcu پیش نره، چجوری یکی از قوی ترین قهرمانان مارول، اینجوری خوار و حقیر میشه.
نقل قول کردن
mtm
#30 mtm 1400-07-02 15:17
به نقل از master spider:
به نقل از mtm:
#۲۲:
حالا شما نظرته ولی به نظرم ثور بچه‌ننه دقیقا چیزیه که بهش میخوره
با نبود لوکی و‌حسادت ها و رقابت ها همه چی شده به نام‌و کام ثور. حالا شما از کلمه تحقیر امیز بچه ننه استفاده میکنی، ولی من میگم لوس. ذات شخصیت های مارول داشتن نقیصه شخصیتی هستش. یکی مغروره ، یکی عصبانیه یکی مسولیت ناپذیره و یکی ... اینجا هم برای من مهم بود این نقیصه رو داره

و حالا گیریم اصلا بهش نخوره. به درک! شما قرار نیست که تو دنیای موازی هم دقیقا همون شخصیت پردازی اصلی رو ببینی. اصلا چه لطفی داره؟
کلا شما قبلا هم دیدم زیادی سخت میگیری. یه ذره ریلکس باش!

حالا آقای ترابی من نمیخوام بحث جدید راه بندازم ولی بعضیا از روی نمیدونم چی اسمش رو بذارم(سوختگی یا حسادت :-* ) این دوستمون رو عرض نمیکنم البته، بقیه سایت ها و پیج ها رو میگم، با ایراد گرفتن های مسخره از این انیمیشن، سعی دارن که مثلا خودشون رو خالی کنن. اول از اون که میان میگن ثور بچه ننه شده، چقدر مسخره. در صورتی که ذره ای مغزشون واژه مولتی ورس و اینکه هر دنیایی با دنیای دیگه فرق داره و شخصیت پردازی ها متفاوته(البته سر سریال فلش یا نیو ۵۲ یا بتمن هو لف و نمیدونم اینجاستیس یا چمیدونم شخصیت های دیگه دیسی، خوب واژه مولتی ورس و شخصیت پردازی رو میفهن) درک نمیکنن، اما تا سریال از مارول میشه مغزشون، آب روغن قاطی میکنه. تمام حرفشون هم اون بحث خون هست. چرا تو هیچ قسمتی خون نیست؟! بعد تا میگی تقصیر دیزنیه، دیگه جوابی نمیدن و خودشون رو به نفهمی میزنن. بعد هم میگن که چرا به ما میگین هیتر، داریم نظر شخصی میدیم.
در کل باید بگم فلسفه و وجود وات ایف همینه. تو قرار نیست از همه داستان هاش خوشت بیاد یا باب میلت باشه. چون اگه اینطور بود، باید جای داستان اصلی رو میگرفت. داره وات ایف اینجوری به ما نشون میده که ببین، اگه داستان جور دیگه ای پیش میرفت دنیا چجوری نابود میشد.
مردعنکبوتی های زیادی تو دنیا هستن ولی ما فقط پیتر پارکر دنیای ۶۱۶ مارول رو دوست داریم،
چرا؟!
چون شخصیت پردازیش اونو متمایز کرده.
چرا؟!
چون خاصه.
قرار نیست تو از تماااااااااام اسپایدرمن ها در جهان خوشت بیاد.
بنظرم اتفاقا قسمت ۷ که مربوط به ثور میشد، بهتر از تمامی قسمت ها نشون داد که اگه همه چی عین دنیای mcu پیش نره، چجوری یکی از قوی ترین قهرمانان مارول، اینجوری خوار و حقیر میشه.

بله درک میکنم. هر چیز که حالت بچه‌گانه و فان داشته باشه واسه یه سری نوجوون‌که تازه پشت لبشون سبز شده و هورمون های جنسی شون هم فعالیت خود را اغاز نموده اند و احتمالا تمایل پیدا کردن واسه نشون دادن بزرگ شدن خودشون سیگار هم بکشن، مسخره و بی ارزش است . ,اشکال نداره بزار هر جوری راحتن حال کنن
نقل قول کردن
s.p.i
#31 s.p.i 1400-07-02 21:33
ببخشید آقای ترابی میگم قصد ندارید واسه سریال ها نقد بنویسید والا چون بقیه سایت ها فیلم میکوبن

و اینکه آلان تو کانال تلگرام سایت خبردار شدم خانواده استیو دیکتو شکایت کردن البته رایت مرد عنکبوتی دست سونی دست دیزنی نیست

تشکر بابت مقاله ایسترگ
نقل قول کردن
mtm
#32 mtm 1400-07-02 22:39
به نقل از s.p.i:
ببخشید آقای ترابی میگم قصد ندارید واسه سریال ها نقد بنویسید والا چون بقیه سایت ها فیلم میکوبن

و اینکه آلان تو کانال تلگرام سایت خبردار شدم خانواده استیو دیکتو شکایت کردن البته رایت مرد عنکبوتی دست سونی دست دیزنی نیست

تشکر بابت مقاله ایسترگ

همه کار رو که من تنهایی نمیتونم انجام بدم. نویسنده های سایت بنویسن خب. یه نصیحتی هم به شما بکنم. اینقدر تحت تاثیر چرت و پرت هایی که این ور و اون ور میخونید قرار نگیرید. سریال و فیلم های مارول و موفقیت شون و امتیازات دیگه مشخصه. چه اهمیتی داره مثلا یه کانال 1000 ممبری که احتمالا 60 درصدشون هم فیک هستن و بقیه شون هم مثل شما کنجکاوی رفتن اونجا چی میگه؟
شکایت خانواده دیتکو چیز مهمی نیست. قبلا هم خانواده کربی همین کارو کرده بود
نهایتا اگه قضیه بیخ پیدا کنه خارج از دادگاه یه پولی میگیرن بیخیال میشن
نقل قول کردن
master spider
#33 master spider 1400-07-07 14:23
امروز قسمت ۸ وات ایف منتشر شد و باید بگم خفن ترین قسمت وات کیف تا به الان بود. اینم بگم که ادامه حرفام اسپویل داره. پس اگه نمیخواین اسپویل شین نخونین.
بالاخره مشخص شد که چجوری قراره تاثیر مستقیمی رو دنیای mcu داشته باشه. راستش ۱۰ دیقه آخرش رو من خیلی هااایپ شدم و خیلی هیجانی بود.
خوشحالم که به دست آلتران هم داره دنیا ها به چالش کشیده میشه و مارول داره اون کم کاریش رو نسبت به آلتران حسابی جبران میکنه.
آقای ترابی خواستم بگم که میدونم خیلی سرتون شلوغه و کلی خبر و کمیک و مقاله دیگه هم هست که وقتتون رو حسابی گرفته و الان هم که تا حدودا فصل بعد که میشه زمستون خبرا همش راجب اسپایدی و ونوم و دکتر استرنج و اینهاست ولی واقعا یه مقاله تحلیلی درباره سریال وات ایف خیلی واجب شد.
چون قطعا ما آلتران رو تو دنیای سینمایی میبینیم و خیلی جالب میشه که با سنگ های ابدی بر میگرده.
ایکاش این نسخه از آلتران حتی تو دنیای کمیک هم پا بذاره و برا دنیای اصلی مارول که ۶۱۶ هست و دیگه دنیای کمیک و دنیای سینمایی یه گره اساسی بهم بخورن.
البته سوال هایی هم بوجود اومد برام که چجوری سنگ های ابدی تو دنیا های موازی همچنان کار میکنن. چون تو کمیک این قضیه رد شده بود و گفته بودن که سنگ های ابدی فقط تو دنیای خودشون کار میکنن.
جا داره یه بار دیگه عذرخواهی بکنم ولی خب، جای همچین مقاله ای خالیه تو سایت.
نقل قول کردن
Hail Comic Book
#34 Hail Comic Book 1400-07-09 01:30
به نقل از master spider:
امروز قسمت ۸ وات ایف منتشر شد و باید بگم خفن ترین قسمت وات کیف تا به الان بود. اینم بگم که ادامه حرفام اسپویل داره. پس اگه نمیخواین اسپویل شین نخونین.
بالاخره مشخص شد که چجوری قراره تاثیر مستقیمی رو دنیای mcu داشته باشه. راستش ۱۰ دیقه آخرش رو من خیلی هااایپ شدم و خیلی هیجانی بود.
خوشحالم که به دست آلتران هم داره دنیا ها به چالش کشیده میشه و مارول داره اون کم کاریش رو نسبت به آلتران حسابی جبران میکنه.
آقای ترابی خواستم بگم که میدونم خیلی سرتون شلوغه و کلی خبر و کمیک و مقاله دیگه هم هست که وقتتون رو حسابی گرفته و الان هم که تا حدودا فصل بعد که میشه زمستون خبرا همش راجب اسپایدی و ونوم و دکتر استرنج و اینهاست ولی واقعا یه مقاله تحلیلی درباره سریال وات ایف خیلی واجب شد.
چون قطعا ما آلتران رو تو دنیای سینمایی میبینیم و خیلی جالب میشه که با سنگ های ابدی بر میگرده.
ایکاش این نسخه از آلتران حتی تو دنیای کمیک هم پا بذاره و برا دنیای اصلی مارول که ۶۱۶ هست و دیگه دنیای کمیک و دنیای سینمایی یه گره اساسی بهم بخورن.
البته سوال هایی هم بوجود اومد برام که چجوری سنگ های ابدی تو دنیا های موازی همچنان کار میکنن. چون تو کمیک این قضیه رد شده بود و گفته بودن که سنگ های ابدی فقط تو دنیای خودشون کار میکنن.
جا داره یه بار دیگه عذرخواهی بکنم ولی خب، جای همچین مقاله ای خالیه تو سایت.

خطر اسپویل قسمت 8.


حالا اینی که گفتی رو میشه براش یک توضیحی پیدا کرد مثلا توی دنیای سینمایی اونطوری کار نمیکنه چون تو اندگیم هم اینطوری بود.
ولی این قسمت جدا از اینکه خیلی خوب بود چند تا حفره داستانی خیلییی بزرگ داشت.
1-گامورا چطوری زنده بود وقتی تانوس سنگ روحو به دست اورده بود؟
2-ایگو مگه 2014 نمرده بود پس چرا تو 2015 زنده بود همچنان
حالا واسه همه اینا میشه یک دلیلی پیدا کرد ولی این چی؟
3-چطوری وقتی اولتران با سنگا رفته یک دنیای دیگه دنیایی که ناتاشا توشه داره بدون سنگا کار میکنه؟؟؟؟

یک چند تا چیز دیگه هم بود که یادم نمیاد .ولی در کل تو دنیای انیمیشن و کمیک اینجور چیزا پیدا میشه ولی خب این سومی دیگه خیلی ناجور بود.
نقل قول کردن
Amirreza-85
#35 Amirreza-85 1400-07-14 14:37
سلام آقای ترابی.مقالتون مثل همیشه عالی بود
فقط میگم تو صحنه ی آخر دیدیم که تانوس جلوی واکاندا بود.برای من سوالاتی در این مورد پیش اومد. یک چطور زامبیا تونستن تانوس رو هم زامبی کنن و دو اینکه تانوس چرا وارد واکاندا نشده بود به وسیله ی سنگ مکان و سه اصلا تانوس چرا رفت جلوی واکاندا ؟ آخه سنگ ذهن که هنوز اونجا نبود
نقل قول کردن
Captain.shiraz
#36 Captain.shiraz 1400-10-05 18:42
هشدار هکسره برای مورد 15
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45