10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (Carnage) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (Carnage) بدانید

این مقاله هم به مناسبت فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید" بار دیگر در صفحه نخست سایت ما قرار گرفته است.

تو این چند روزه چند مقاله خوب از کارنیج تو سایت گذاشته ایم که در واقع پر از حقیقت و فکت درباره این شخصیت هستند. بنابراین توصیه میکنیم اول آنها را بخوانید:

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

10 میزبان سیمبیوت کارنیج به غیر از «کلیتوس کسدی»!

10 تا بدترین و وحشتناک ترین کارهایی که کلتوس کسدی/کارنیج تا به حال انجام داده است!

 

در  مقاله حاضر هم سعی میشه چند تا فکت غیر تکراری که در مقالات قبلی به کار نرفته بودند مورد اشاره قرار بگیرند:

 

- کارنیج معشوقه ای دارد به نام «شیریک» (Shriek)

کارنیج و شریک (Carnage and Shriek)

شاید با شخصیت «شیریک» (جیغ) زیاد  آشنا نباشید. نام واقعی اش هست «فرانسیس لوئیز باریسون». او یكی از معدود دشمنان مونث داستان های اسپایدرمن است. كودكی بسیار سختی داشته و یک بیمار خطرناك روانی به شمار میرود و به همین دلیل اكثر مواقع در تیمارستان روانی "راون كرافت" (Ravencroft) نگهداری میشود. او میتواند از ارتعاشات صوتی برای حمله به دیگران استفاده كند. شیریک در ضمن قادر است ترس و خشم درونی دیگران را افزایش دهد و باعث شود تا اعمال خشنی انجام دهند. زوجی که با کارنیج تشکیل داده آدم رو به یاد هارلی کوئین و جوکر میندازه چون هر دو دیوانه هستند (جالبه که بدونید شیریک چند ماه زودتر از هارلی کوئین در دنیای کمیک خلق شد و احتمال داره که خالق هارلی کوئین او را از روی رابطه شیریک و کارنیج الهام گرفته باشه). در کمیک معروف maximum carnage شاهد بودیم که شیریک و کارنیج همچون مادر و پدر یک خانواده که اعضایش را خبیث های خطرناک و روانی تشکیل میدادند ، عمل میکنند!

 

- Carnage سومین نامی بود که به ذهن خالقش رسید!

Carnage سومین نامی بود که به ذهن خالقش رسید

گفته میشه که مارول اولش قصد داشت «اِدی براک» را بُکشه و یک میزبان جدید رو برای پوشیدن سیمبیوت ونوم خلق کنه ولی محبوبیت ونوم باعث شد این کار رو نکنه. بنابراین «دیوید میکلینی» شخصیتی مشابه با ونوم به نام کارنیج را خلق کرد. او با خلق این شخصیت میخواست یک نابودگر به تمام معنا خلق کنه که هیچ گونه اخلاقیاتی نداره (بر خلاف ونوم). بنابراین دنبال نامی بود که  این خصوصیت  را در بر بگیرد. اولش به ذهن آقای میکلینی رسید که اسم Chaos (به معنی "هرج و مرج") را رویش بگذارد ولی به نظرش خیلی اسم پرجاذبه ای نبود. بعد اسم Ravage به ذهنش رسید (به معنی "غارت" و "ویرانی") . ولی این اسم رو هم انتخاب نکرد چون به نظرش ممکن بود خواننده رو به یاد متجاوزین به زنان و دختران بیندازه!! در نهایت اسم Carnage (کارنیج) را انتخاب کرد که واقعا اسم فوق العادیه . چون معنی کشتار و قتل و عام میده و بسیار برازنده این شخصیت است.

 

1- کارنیج و جوکر با هم تیم آپ داشته اند!

کارنیج و جوکر با هم تیم آپ داشته اند!

باید قبول کرد که خالقین شخصیت کارنیج از جوکر برای خلق کردن او بهره گرفته اند. بنابراین جای تعجبی ندارد که وقتی در سال 1995 مارول و دی سی نخستین کمیک مشترک اسپایدرمن و بتمن را چاپ کردند از جوکر و کارنیج به عنوان شخصیت های خبیث داستان استفاده شد! طراح این کمیک "مارک بگلی" بود که بهترین طراح کمیک های اسپایدرمن در دهه 90 میلادی به شمار می آید و سالها روی کمیک های Ultimate spider-Man کار کرد. در ضمن بگلی استاد طراحی بتمن هم به شمار میرود. به علاوه نحوه رنگ آمیزی (coloring) این کمیک بسیار زیبا انجام شد. داستان هم توسط آقای Dematties نوشته شد که سابقه کار روی کمیک های های بتمن و اسپایدرمن را دارد . در کل این داستان خیلی جالب معروفترین و محبوب ترین کاراکترهای دی سی و مارول یعنی بتمن و اسپایدرمن رو کنار هم قرار میداد. نویسنده کاملا به شخصیت های متفاوت قهرمانان داستان واقف بود و موفق شد رابطه قابل قبول و جالبی میان آنها برقرار کند. نکته جالب درباره این داستان اینه که خباثت کارنیج حتی برای جوکر هم غیر قابل تحمله! بنابراین وقتی کارنیج سعی میکنه بتمن رو بکشه، جوکر علیه اش میشه! شما میتونید این داستان تاریخی را اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

2- کارنیج از سیمبیوت ونوم تکثیر شده است

کارنیج ونوم

در طبیعت بسیاری از گونه‌های ابتدایی‌تر، تولید مثل غیرجنسی (asexual reproduction) دارند. به این معنا که در این‌گونه‌ها نر و ماده وجود ندارد و اگر هم وجود دارد تولید مثل لزوماً وابسته به آمیزش جنسی نر و ماده با یکدیگر نیست. برای مثال می‌توان به باکتریها یا بسیاری از گونه‌های حشرات یا حتی برخی از خزندگان اشاره کرد. اما جالبه که بدونید سیمبیوت ونوم هم همین طوره و برای تولید مثل و تکثیر شدن نیازی به آمیزش جنسی نداره! به همین خاطره این همه سیمبیوت مختلف به راحتی از سیمبیوت ونوم تکثیر شده اند . یکی از آنها سیمبیوت کارنیج است که در زندان و پس از تکثیر شدن از سیمبیوت ونوم با یک قاتل روان پریش به نام «کلتوس کسدی» پیوند خورد و در نتیجه هیولایی به نام کارنیج پدید آمد (به همین دلیله که کارنیج بعضی وقتها به ونوم میگه "پدر"!).

 

3- کارنیج از ونوم قوی تر است!

 کارنیج از ونوم قوی تر است!

در این مقاله گفته بودیم که که سیمبیوت ونوم در واقع از نژادی به نام Klyntar است. یکی از خصوصیات این نژاد فضایی آن است که هر نسل از نسل قبل خودش قوی تر است. ونوم هم نهصد و نود هشتمین از Klyntar به شمار میاد و به همین دلیله که اینقدر قویه! ولی چون سیمبیوت کارنیج از ونوم تکثیر شده بنابراین 999 مین از نسل Klyntar هستش و بنابراین از ونوم قوی تره! البته این دلیل نمیشه در مبارزه با ونوم همیشه پیروز باشد. چون پیروزی در مبارزه بستگی زیاد به میزبان سیمبیوت هم داره و چون میزبان کارنیج تقریبا همیشه دیوانه و قاتلی روانی به نام کلتوس کسدی است که برای حملات خودش از قبل نقشه نمیکشه، میشه نقاط ضعف زیادی ازش در هنگام مبارزه پیدا کرد.

 

4- کارنیج فقط به دنبال نابودی است!

کارنیج فقط به دنبال نابودی است!

ونوم در دنیای کمیک پس از مدتی که از اسپایدرمن متنفر بود به نوعی به یک ضد قهرمان تبدیل شد. چون میزبانش یعنی «اِدی براک» سعی داشت به شیوه خودش از بی گناهان در جامعه دفاع کنه. بعد از ادی براک هم خیلی از میزبانان سیمبیوت ونوم مثل «فلش تامپسون» سعی کردند یک قهرمان باشند که تا حد زیادی هم در این راه موفق بودند. ولی قضیه کارنیج کاملا فرق میکنه. او فقط و فقط به دنبال کشتار و قتل عام و نابودی است! در این مقاله قبلا به ذهن بیمار کلتوس کسدی اشاره کرده بودیم. به همین دلیل سیمبیوت از وقتی با این قاتل روانی ترکیب شد و باهاش پیوند خورد به هیولایی تمام عیار تبدیل شد. در رویداد "کارنیج مطلق" هم که اینجا داره ترجمه میشه شاهد هستیم که میخواد با زنده کردن خدای سیمبیوت ها به نام «کِنال» کل عالم رو نابود کنه! به خاطر همینه که در مورد شماره 1 گفته شد جوکر هم از کارنیج بدش میاد. چون نه شوخی رو درک میکنه و نه میدونه fun چیه! فقط میخواد نابود کنه و به بقیه ضربه بزنه. همین و بس!

 

5- قصه تولد کلتوس کسدی

قصه تولد کلتوس کسدی

اخیرا کمیک عالی و مهمی چاپ شد به عنوان "تولد مجدد کارنیج" . ما هم در سایتمون در اینجا اون رو ترجمه کرده ایم. صفحات اولیه این کمیک اطلاعات خوبی از تولد کلتوس کسدی به عنوان میزبان اصلی سیمبیوت کارنیج به ما ارائه میده و همین طور به ما نشان میده که چرا دوست داره انسان ها رو قتل عام کنه.

تولد کاسدی

طبق این داستان، کلتوس کسدی در تیمارستان بیماران روانی راون کرافت متولد شده (پس آیا مادرش هم بیمار روانی بوده؟). مادرش هنگام تولد او کسی را نداشته تا بچه را برایش به دنیا بیاورد. بنابراین خودش بچه اش رو به دنیا آورده. به همین خاطر بند نافش دور گردنش پیچیده بود و خفه شد. او برای مدت 19 دقیقه و 38 ثانیه مرد ولی دوباره برگشت و زنده شد.

خودش میگه دقیقا اون دقایق رو به یاد داره و یادش میاد که به جهنم رفته بوده و انگار در ورطه ای از سیاهی و نیستی گرفتار شده بوده (در یک قفس). به خاطر همینه که دوست داره آدم بکشه. چون فکر میکنه با کشتن آنها داره آزادشون میکنه! البته این نکته درباره کلتوس کسدی هم باید گفته بشه که وقتی بچه بوده پدرش خیلی کتکش میزده و همیشه  تحقیرش میکرده.

 

6- پیچک های کارنیج میتونه تا دو مایل برسه!

پیچک های کارنیج میتونه تا دو مایل برسه!

درست مثل ونوم، کارنیج هم توانایی دراز کردن سیمبیوت خود به شکل پیچک (tendril) را دارد که مثل سلاح برایش عمل میکنند. همانطور که در این مقاله گفته بودیم، این پیچک ها میتونند حتی از خطوط و کابل های تلفن رد بشوند یا حتی افکار و ایده های کارنیج را در ذهن قربانیان او کار بگذارند. در کمیک Carnage USA شاهد بودیم که پیچک های کارنیج در مقایسه با ونوم میتونند مسافت بیشتری را طی کنند، یعنی تا دو مایل! به همین دلیل کارنیج میتواند آنها را در کل یک شهر پخش کند و کل جمعیت آن شهر را به سیمبیوت خودش آلوده نماید. این باعث میشه خیلی خطرناک بشه زیرا جایی برای فرار کردن از او نیست و پیچک های سیمبیوتی او میتونند از طرق مختلفی به قربانیان برسند.

 

7- تاکسین از کارنیج قوی تره و میتونه او را شکست بده!

تاکسین از کارنیج قوی تره و میتونه او را شکست بده!

در مورد شماره 3 گفتیم که کارنیج از ونوم قوی تر است چون هر نسل جدیدی از سیمبیوت ها از نسل قبلی قوی تره. به همین دلیل «تاکسین» (Toxin) از کارنیج قوی تره چون او از سیمبیوت کارنیج متولد شده! کارنیج از تولید تاکسین متنفر بود و میخواست هر طوری شده او را بکشه ولی موفق نشد و این سیمبیوت به افسر پلیسی به نام «پاتریک مولیگان» (Patrick Mulligan) پیوند خورد و سعی کرد یک قهرمان باشه! تاکسین و مولیگان رابطه عجیبی با هم داشتند چونکه سیمبیوت جوری رفتار میکرد که انگار شخصیتی کاملا مجزا از مولیگان داره. لازم به ذکره که تاکسین بعدا از مولیگان جدا شد و با ادی براک پیوند خورد (این مقاله را بخوانید)

تاکسین - ادی براک

سپس وقتی کارنیج کتابی شیطانی و قدرتمند به نام "دارک هولد" را پیدا  و سعی کرد تا یک خدای ارشد شیطانی به نام Chthon را زنده بکنه، ادی براک مجبور شد تا با فدا کردن سیمبیوت تاکسین جلویش را بگیرد. البته تاکسین الان زنده است و توصیه میشه برای آشنایی کامل با او حتما این مقاله را بخوانید.

 

8- دلیل قرمز بودن کارنیج

برخلاف ونوم و دیگر سیمبیوت ها که از طریق سیستم عصبی با میزبان خود پیوند می خورند، کارنیج از طریق یک جراحت وارد دستگاه گردش خون کلتوس کسدی شد و در سطح سلولی با او پیوند خورد. و همین مساله آنها را تقریبا جداناپذیر می سازد و در ضمن بهشون مزایایی فیزیکی هم میدهد. در واقع اتصال شان به قدری قوی است که معمولا آنها به عنوان یک موجود می شناسند. به همین دلیل کلتوس به جای استفاده از ضمیر "ما" (we) برای خطاب کردن خودش (مانند ونوم) ، از ضمیر "من" (I) استفاده می کند. درسته که کارنیج بسیاری از نقاط ضعف های ونوم را دارد اما به جای آنکه تحت نیروی عواملی مانند آتش از میزبانش جدا شود، این قابلیت را دارد تا به درون دستگاه گردش خون کلیتوس کسدی عقب نشینی کند. این حقه به کارنیج این اجازه را داده است تا حتی پس از نابودی احتمالی دوباره خودش را ترمیم کند. در واقع کارنیج کاملا در خون کلتوس کسدی حل شده است و اگر خون کسدی ریخته بشه سیمبیوت میتونه ازش تکثیر بشه! به همین دلیل هم هست که رنگ کارنیج ، قرمزه! یعنی چون در خون کسدی حل شده پس رنگش هم به رنگ خون درآمده!

یک نکته جالب هم درباره بازی Maximum Carnage براتون بگم که به رنگ قرمز کارنیج ربط داره! این بازی سال 1994 برای کنسول های مختلف آن زمان به بازار آمد. بازی  خوبی هم بود که من قبلا در این مقاله بهش پرداخته ام. اما چیزی که شاید ندانید اینه که برخی از کارتریج های این بازی به رنگ قرمز عرضه شدند !

بازی کارنیج

این یک حرکت تبلیغاتی جالب و بی سابقه بود.

  

9- کارنیج سابقه قهرمان شدن را دارد!

 سیبرتوث (Sabertooth)

کارنیج در کمال تعجب در کمیک های Axis به یک قهرمان خوش قلب تبدیل شد! در این رویداد عجیب که توسط «ریک رمندر» نوشته شد، اونجرز و ایکس من متحد میشوند تا کلونی از «رد اسکال» را شکست دهند چون به قدرت های مخرب Onslaught دست پیدا کرده بود (Onslaught موجودی به شدت نیرومندی است که از ترکیب قدرت های مگنتو و چارلز اگزاویر پدید می آید). برای این منظور باید یک بمب ژنتیکی منفجر میکردند که خاصیت وارونگی داشت و باعث شد کاراکتر های مارول دچار وارونگی شخصیتی بشوند. بنابراین برای مدتی محدود قهرمان ها، خبیث شدند و خبیث ها قهرمان! در شماره 9 از کمیک Avengers & X-Men: AXIS، «دکتر دووم» و اسکارلت ویچ طلسمی فرستادند که این وارونگی را باطل کرد و همه چیز مثل اولش شد. در هر حال در این داستان عجیب کارنیج برای مدتی کوتاه قهرمان شد (چون دچار وارونگی شخصیتی شده بود). ولی جالب اینه که موقع انجام کارهای قهرمانانه همچنان اون خشونت ذاتی خودش رو داشت! 

 

10- در دنیای آلتمیت، کارنیج از DNA پیتر پارکر و لیزارد ساخته شده!

 در دنیای التمیت، کارنیج از DNA پیتر پارکر و لیزارد ساخته شده!

ما درباره کمیک های "مرد عنکبوتی نهایی" در این مقاله توضیح داده ایم. در این سری کمیک ها سرگذشت و اریجین بسیاری از شخصیت های دنیای مرد عنکبوتی به روز شد یا تغییر یافت. شاید بتوان گفت یکی از بهترین این تغییرات برای ونوم به وجود آمد. در واقع خالق این کمیک یعنی «برایان مایکل بندیس» کاری کرد که ریشه های ونوم به جای آنکه فضایی باشد ، زمینی باشد. یعنی در دنیای این کمیک ها (که به دنیای آلتمیت مشهور است)، سیمبیوت ونوم به جای آنکه از فضا و سیاره ای دیگر آمده باشد، در کره زمین و به دست پدر پیتر پارکر و ادی براک خلق شد! (آنها میخواستند با خلق این سیمبیوت راه درمانی برای سرطان پیدا کنند). کارنیج هم سیمبیوت دوم در این دنیا بود که وقتی خلق شد که دکتر «کرتیس کانرز» (ملقب به لیزارد)، DNA خودش و پیتر پارکر را با سیمبیوت ونوم ترکیب کرد و از نتایج تحقیقات پدر پیتر هم کمک گرفت! در نتیجه هیولایی خون آشام مانند به وجود آمد که باید از DNA دیگران تغذیه میکرد و بهش لقب کارنیج داده بودند. او در واقع میزبان هم نداشت. و در نهایت «گوئن استیسی» این دنیا را نیز کشت‌.

وقتی گوئن دوباره زنده شد (داستانش در اینجا ترجمه شده است)، آیرون من توضیح داد که کارنیج یک کلون کامل و عالی از گوئن با تمام خاطراتش ساخته تا به عنوان میزبانش عمل کند. خوانندگان بعدا فهمیدند که در واقع این کلون توسط بن رایلی و دکتر اختاپوس و با استفاده از DNA گوئن و کارنیج ساخته شده است. میتونید داستان زنده شدن گوئن را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک "کارنیج نهایی" (ULTIMATE CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

سری جدید کمیک بوک های "کارنیج" (2023) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "مردعنکبوتی نهایی: بازگشت ونوم" ترجمه شد + لینک دانلود

10 نبرد برتر مرد عنکبوتی با کارنیج (SPIDER-MAN VS CARNAGE)

10 حقیقت مهم درباره پسر کارنیج: تاکسین (TOXIN)

کمیک "کلون ساگای نهایی" ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت شیریک (SHRIEK) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید دربارۀ تیمارستان "راون‌کرافت" بدانید

10 تا بدترین و وحشتناک ترین کارهایی که کلتوس کسدی/کارنیج تا به حال انجام داده است!

10 میزبان سیمبیوت کارنیج به غیر از «کلتوس کسدی»!

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

کارنیج به دنیای مارول حمله میکند!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

کمیک "کارنیج مطلق" (ABSOLUTE CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

10 نسخه عجیب و غریب از ونوم در دنیای کمیک !

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی"  به زبان فارسی (کامل) + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Pooya-Spidey
#1 Pooya-Spidey 1398-05-08 17:06
مقاله بسیار خوبی بود.
باوجود اینکه به جز مورد 9 بقیه موارد رو میدونستم ولی بازم واسم جالب بود چون ی مرور قبل از امتحان بود :lol: :D برای خوندن کمیک کارنیج مطلق
نقل قول کردن
mehran spidey
#2 mehran spidey 1398-05-08 18:01
ممنونم از استادم آقای ترابی بابت این مقاله ی فوق العاده :-)

کارنیج از اون دسته شخصیت هایی هست که عمق شخصیتی چندانی نداره و فقط و فقط به فکر کشتار هست . ولی کمیک های Web of Venom و با نشون دادن عقیده ای که کسدی در مورد کشتن آدم ها داره (( آزاد کردن از قفس )) به نظرم خیلی خوب تونستند معنای دیگری به خون و خونریزی هایی که کارنیج به بار میاره ببخشند ، فکر کنم در رویداد "کارنیج مطلق" بیشتر بر روی شخصیت کارنیج زوم بشه و شاید هم با شخصیت عمیق تری نسبت به قبل رو به رو باشیم . کارنیج دنیای آلتیمیت هم یکی از عجیب ترین و خوفناک ترین نسخه هایی بود که از کارنیج دیدم ! دیزاین این شخصیت بیشتر ترکیبی از لیزارد و آدم فضایی هست تا ترکیب لیزارد و پیتر پارکر ! دلیل کشتارش هم در اون زمان قانع کننده تر بود (( اینکه برای بقا باید از DNA دیگران استفاده میکرد )) ، مورد 9 رو هم نمیدونستم ممنون بابت اطلاعتون :-)
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1398-05-08 19:52
یکی از خصوصیت های جوکر هم اینه که واسه کشتن آدما طرح میریزه و به قول خودش شاعرانه عمل میکنه. ولی کارنیج روی اون رو هم کم کرده. به هر حال تیم آپ کردنشون خیلی جالب بود. که دیگه فکر نکنم همچین اتفاقاتی بیفته شخصیت های این دو شرکت تیم اپ داشته باشند.

دستتون درد نکنه که واسه این رویداد سنگ تموم میزارین.
نقل قول کردن
بن رایلی
#4 بن رایلی 1398-05-08 22:48
برام سئوال پیش آمده پیتر پارکر توی دنیا التیمیت به جز
توی بازی (usm ) توی کمیک به کارنیج تبدیل شده
نقل قول کردن
superiorvenom
#5 superiorvenom 1398-05-08 23:05
و دوباره what the @#%$ ولی خیلی بیشتر
نقل قول کردن
old man omid
#6 old man omid 1398-05-08 23:14
یعنی واقعا عالی بود و پر از نکات جدید.واقعا خسته نباشید.سایت اسپایدی برای کارنیج گل کاشت.این مقاله هایی که تا الان گزاشتید برای کارنیج همشون عالین.
بازم خسته نباشید.
نقل قول کردن
Captain.shiraz
#7 Captain.shiraz 1401-02-14 15:56
با خوندن مورد آخر یاد سوپربوی افتادم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45