10 کمیک برتر موداک

کمیک برتر موداک

موداک شاید تا همین اواخر زیاد شناخته شده نبود ولی همیشه جذاب و غریب! و البته الان دیگه به لطف سریال اختصاصی خودش شناخته شده تر هم شده!

برای آشنایی کامل با موداک مقالات زیر را بخوانید:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «موداک» (M.O.D.O.K) بدانید

نسخه های عجیب و غریب از موداک در دنیای کمیک!

 

10- کمیک "اونجرز: لبه ابدیت"

کمیک "اونجرز: لبه ابدیت"

در کمیک Avengers: Edge of Infinity، خبیثی به نام «لونار» بار دیگر برمیخیزد و نقشه ای مرگبار برای تکه های مکعب کیهانی دارد. حالا نوبت اونجرز است تا علیرغم زمان کمی که در اختیار دارند نقشه اش را خنثی کنند، نقشه ای که سرنوشت منظومه شمسی به آن وابسته است! اما این وسط نقش موداک چیست و در کجای نقشه لونار قرار میگیرد؟ این کمیک شاید در نگاه اول لوس و کلیشه ای به نظر بیاد ولی سعی میکنه لحن داستان های کلاسیک اونجرز در گذشته را تکرار کنه. موداک هم در اوج قرار داره و همون چیزیه که ازش انتظار داریم!

 

9- شماره 94 از کمیک Tales of Suspense

شماره 94 از کمیک Tales of Suspense

اولین حضور واقعی و تمام عیار شخصیت موداک در دنیای کمیک را باید در این کمیک دانست. بنابراین برای هر کسی که به این شخصیت علاقه پیدا کرده خوندن این داستان توصیه میشه. او در داستانی از کاپیتان آمریکا خلق شد ولی بعدا بیشتر در داستان های آیرون من به کار رفت زیرا ایده سازمان A.I.M که از دانشمندان فاسدی که برای پول و قدرت دست به اختراع و اکتشاف میزدند بیشتر برای داستان های تونی استارک مناسب است. البته سرگذشت و اریجین موداک بعدا در داستان های دیگر شرح و بسط یافت ولی در اینجا بود که تعامل او با سازمان A.I.M و همچنین شکل و ظاهر حیرت انگیزش را برای بار نخست دیدیم.

  

8- شماره های 167 و 168 از کمیک The Incredible Hulk

شماره های 167 و 168 از کمیک The Incredible Hulk

«بتی راس» دختر «ژنرال راس» است. او ماندگارترین و مهم ترین عشق و حامی «بروس بنر» به شمار میاد. در واقع بتی در همان شماره 1 از کمیک های هالک خلق شد (سال 1962) و قبل از اون آزمایشی که باعث شد بروس به هالک تبدیل بشه، میشناختش. بتی عاشق شخصیت و ذات خیرخواه بروس بنر شد و همچنین تلاش های او برای اینکه بتونه قدرت مخرب خودش رو تحت کنترل دربیاره و ... بنابراین او شخصیت بسیار مهمی در داستان های هالک است و اولین بار در این دو شماره بود که موداک او را ربود و به شخصیتی خبیث تبدیلش کرد! یعنی با تزریق اشعه گاما به بتی او را به طور مقطعی تبدیل کرده بود به هیولایی به نام «هارپی» (Harpy) تا با هالک بجنگه! البته موداک هنوز کارش با بتی تموم نشده بود چون سالها بعد نیز او را تبدیل به شی – هالک قرمز کرد!

 

7- شماره 313 از کمیک Captain America

شماره 313 از کمیک Captain America

داستانی جالب که با مرگ ظاهری موداک همراه میشود که به این دلیل هم معروف شده است! کاپیتان آمریکا و موداک به نوعی در کنار هم قرار میگیرند علیه "انجمن مارها"ی خبیث. همچنین در این شماره شاهد حضور شخصیت مهمی به نام «دیاموند بک» هستیم که تنها سه شماره قبل خلق شده بود و علیرغم اینکه عضو گروه انجمن مارها بود ولی در این شماره برای اولین بار نشانه هایی از علاقه مند شدن او به کاپیتان آمریکا را دیدیم که بعدها به عشق رومانتیک بین آنها تبدیل شد (این مقاله را بخوانید). دلیل اینکه این داستان در این مقاله رتبه بهتری ندارد این است که مرگ موداک چندان تاثیرگذار از آب درنیامد.

 

6- شماره 10 از سری نخست کمیک Ms. Marvel

شماره 10 از سری نخست کمیک Ms. Marvel    

همانطور که در این مقاله بهتون گفته بودیم، موداک از دشمنان اصلی شخصیت «کارول دانورز» ملقب به «کاپیتان مارول» هم به شمار میاد. در واقع کارول بارها با موداک درگیری داشته. در اولین این برخوردها موداک سعی کرد تا کارول را شستشوی مغزی بده و او را برده خودش کنه ولی نقشه او نتیجه عکس داد و باعث شد تا فرآیند ترکیب شخصیت های انسانی و کری در وجود کارول شروع بشه! و اما در شماره 10 از سری اول کمیک های اختصاصی کارول دانورز، شاهد یکی از برترین نبردهای او با موداک در یک ایستگاه فضایی بودیم! در این نبرد یکی دیگر از دشمنان اصلی کارول به نام «دث برد» هم حاضر بود که بر ماندگاری آن افزود.

 

5- کمیک سالانه مرد آهنی/کاپیتان آمریکا

کمیک سالانه مرد آهنی/کاپیتان آمریکا

گفتیم که موداک از دشمنان اصلی کاپیتان آمریکا و ایرون من است و چه جالب که در سال 1998 شاهد چاپ کمیکIron Man/Captain America Annual   بودیم که در آن او با هر دوی این قهرمانان رو در رو شد! او با کنترل ذهنی مردم شهر و شوراندن آنها علیه کاپیتان آمریکا و آیرون من روز سختی را براشون رقم زد و با تلفیق قدرت ذهنی آنها با قدرت خودش به قهرمانان ما ضربه سختی زد. اما شاید نقطه قوت اصلی داستان این باشه که از زاویه جدیدی به تعامل بین استیو راجرز و تونی استارک نگاه میکنه و باعث میشه تا استیو بهتر بفهمه چرا تونی گاهی اوقات تصمیمات عجیبی میگیره.

 

4- شماره های 15 تا 17 از سری دوم کمیک های Ms. Marvel

شماره های 15 تا 17 از سری دوم کمیک های Ms. Marvel

این سه شماره مربوط به run تحسین شده آقای برایان رید برای شخصیت کارول دانورز در سری دوم کمیک های Ms. Marvel میشود و با رویداد The Initiative ارتباط دارد ولی در عین حال در آن کارول نقش محوری دارد. او میخواهد یک بار برای همیشه گروه AIM را به نابودی بکشاند و جنگی تن به تن با آن را شروع میکند. هر چند که پای «واندرمن» و پسر موداک (!) هم به ماجرا باز میشود! داستانی که همه چیز دارد و خواندنش برای طرفداران موداک ضروری است.

 

3- شماره 29 از سری دوم کمیک بوک های Hulk

شماره 29 از سری دوم کمیک بوک های Hulk

در این داستان مهم شاهد بودیم که چطور شخصیت جورج تارلتون از موداک جدا میشود! یعنی مغز بزرگ او کلون شده و از هویت جورج مجزا میگردد و در قالب یک ابررایانه غیر انسانی عمل میکند و خودش را "موداک برتر" (M.O.D.O.K Superior) میداند که هیچ کدام از نقاط ضعف موداک سابق را ندارد ولی در عوض چون عاری از انسانیت شده دیگر هیچ اثری از رحم و مروت در او نیست!

 

2- شماره های 3 تا 4 از کمیک Unbelievable Gwenpool

 شماره های 3 تا 4 از کمیک Unbelievable Gwenpool

«گوئن پول»! شخصیتی که همین جوری الکی الکی خلق شد! یعنی اولش روی یکی از کاورهای واریانت مارول به مناسبت محبوبیت زیاد شخصیت «گوئن عنکبوتی» خلق شد ولی ظاهرش اونقدر باحال بود که خیلی محبوب شد و مارول هم او را وارد دنیای کمیک خودش کرد! اطلاعات زیادی ازش در دست نیست ولی میدونیم اسمش هست Gwen Poole و در دنیایی هستش که در آن عالم مارول به صورت کمیک بوک هستش. بنابراین به دنیای واقعی ما شباهت داره. در هر حال، وقتی موداک برتر به این نتیجه رسید که بهتره سازمان اختصاصی خودش رو داشته باشه، "مامورین موداک" را خلق کرد که مخفف Mercenary Organization Dedicated Only to Killing بود (= سازمان مزدورانی که فقط متعهد به کشتن هستند)! ایده خوبی هم برای سازمانش داشت و شروع کرد به حذف آدم بدها تا شانس خودش را برای حکمرانی بر دنیا افزایش بده! تا اینکه گوئن پول از راه رسید و گند زد به نقشه هاش! کمیکی باحال و مفرح.

 

1- شماره های 1 تا 4 از کمیک M.O.D.O.K: Head Games

شماره های 1 تا 4 از کمیک M.O.D.O.K: Head Games

M.O.D.O.K: Head Games یک مینی سریز 4 قسمتی بود که سال 2020 منتشر شد (شماره آخرش در ماه آوریل 2021 به بازار آمد) و مهم ترین نکته درباره اش این بود که توسط شورانرهای سریال انیمیشن موداک در شبکه Hulu یعنی «پتن اسوالت» و «جوردن بلام» نوشته شد! آنها به درون مغز موداک نفوذ کرده و خواستند نشان بدهند در سر این بزرگ مغز (!) چه میگذرد. موداک مدام مورد هجوم خاطرات خانواده ای که هرگز نداشته در ذهنش قرار میگیرد. آیا داره عقلش رو از دست میده یا نقشه شرورانه ای پشت قضیه است؟ او برای یافتن پاسخ سئوالات خودش باید با بعید ترین متحدین تیم آپ کنه مثل آیرون من! ولی آیا قبل از اینکه دشمنانش از این نقطه ضعف علیه او استفاده کنند میتونه پرده از این راز برداره؟ درباره این سری تاثیرگذار فقط اینو بگم که پانل آخرش تا مدتها ذهن شما رو درگیر میکنه ...

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نسخه های عجیب و غریب از موداک در دنیای کمیک!

نقد فصل 1 سریال "موداک" (MODOK)

10 حقیقت مهمی که باید درباره «موداک» (M.O.D.O.K) بدانید

معرفی 10 دشمن برتر آیرون من (IRON MAN)

زشت ترین شخصیت های خبیث دنیای کمیک!

معرفی 20 سازمان مخفی برتر در دنیای کمیک

معرفی 10 گروه خبیث برتر مارول

چندتا هالک داریم؟

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی (IRON MAN)

20 نابغه جهان مارول (TOP 20 MARVEL GENIUS)

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک های کاپیتان آمریکا

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

10 دشمن برتر کاپیتان مارول

10 سیاستمدار واقعی که در دنیای کمیک حضور پیدا کردند!

رتبه بندی اقتباس های مرد آهنی در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

10 سئوالی که پس از تمام کردن بازی "انتقام جویان مارول" در ذهن داریم!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-04-05 15:03
سلام
ممنون بابت مقاله.
به مناسبت سریال موداک که حسابی هم معروف شده سایت اسپایدی هم حقایق و مقالات جالبی از این شخصیت منتشر میکنه که واقعا در این زمان تحسین بر انگیزه. من خودم چند قسمت از سریال موداک رو دیدم و واقعا تعجب کردم که دست اندر کاران این سریال چطور تونستند از شخصیتی که در دنیای کمیک بیشتر به عنوان یک خبیث به قیافه ای خنده دار ظاهر شده چنین کاراکتری با ضعف های شخصیتی و عمیق درست کنند که واقعا تماشاگر با او ارتباط برقرار میکنه. (خب البته یه سری وقت ها که میگیره ملت رو مچاله میکنه خب... خیلی ارتباط نمیگیریم! :lol: ) ایده خانواده موداک هم بسیار جالب و البته عجیب (!) هست که در این سریال به کار گرفته شده. در هر حال شاید به سختی بشه شخصیتی رو پیدا کرد که داستان خوب نداشته باشه و موداک هم که تاریخچه زیادی در دنیای کمیک داره از این قاعده مستثنی نیست و شماری از بهترین داستان های اون رو در این مقاله میبینیم. چقدر هم جالبه که بیشتر داستان های برتر او مواردی هستند که سعی میکنند اون تصویر کلیشه ای با قیافه بامزه از موداک رو حذف کنند و به عمق شخصیت او بپردازند و بهش بال و پر بدهند.(تقریبا همون کاری که کمیک های برتر هالک با این شخصیت میکنند و سعی میکنند فقط یک "هیولا" ی بی منطق رو به عنوان شخصیت اصلی به تصویر نکشند.) مقاله بسیار پر و پیمون بود و توضیحات هم به نحوی بود که آدم رو مشتاق میکرد بره داستان رو از یه جایی گیر بیاره و بخونه.
با تشکر.
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#2 Pooyan mirzahosseini 1400-04-05 16:34
سلام استاد مثل همیشه عالی
راستش من از ویلن ها خیلی خوشم میاد
باید بگم که موداک یه جور شخصیت هست که در نبرد تن به تن خیلی قوی نیست ( فکر کنم اصلا قوی نیست ) ولی خب چیزی که موداک رو به عنوان یک شرور جذاب می‌کنه این هست که موداک به صورت کلی از قدرت های ذهنی استفاده می‌کنه و خیلی وارد نبر تن به تن نمیشه پس همیشه یا یه بازی در میاره یا ارتش داره یا برای خودش متحد جور می‌کنه شخصیت با سیاستی هست اینا خصوصیاتی هستن که موداک رو نسبت به تعداد زیادی از ویلن های دیگه متفاوت می‌کنه و البته موداک همیشه میخواد در رأس قدرت قرار بگیره از نظر من این خصوصیات باعث میشن که هر کمیک ، فیلم ، انیمیشن ، که موداک درش حظور داره متفاوت و جذاب بشه :-)
نقل قول کردن
king loki
#3 king loki 1400-04-05 20:53
سلام
مقاله خیلی خوبی بود.
موداک هم به لطف سریال خودش و بازی انتقام جویان خیلی مطرح شده.
نکته جالب درباره بعضی از داستان های برتر موداک (موارد 5،7،8) اینه که باعث شده به نوع متفاوت به شخصیت های دیگر پرداخته بشه.
1_ مثل اینکه آقای اسوالت از ایده خانواده موداک در دنیای کمیک هم استفاده کرده و این داستان هم مثل انیمیشن موداک خیلی تاثیر گذار بوده و جالبه که همانطور که گفته شد پایان کمیک خیلی درگیر کننده بود و پایان سریال موداک هم تا ساعت ها ذهن رو درگیر می کرد و این نشون میده ایده های پاتن اسوالت شاید گاهی عجیب باشند ولی توانایی تبدیل شدن به یک داستان خوب رو دارند.
نقل قول کردن
P.B.P
#4 P.B.P 1400-04-24 06:01
سلام ممنون از استاد ترابی
مقاله خیلی خوبی بود،خسته نباشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید