10 تا از بهترین رتکان (Retcon) های مارول

۱۰ تا از بهترین رتکان های مارول

وقتی کمیکی بیش از حد بحث بر انگیز و جدال آمیز میشه، اون رو میشه به کل از لیست داستان های کَنون حذف کرد. ولی همیشه اینطور نیست چون بعضی وقت ها همه چیز با یک رتکان درست میشه.

 اگر معنی واژه رِتکان (Recton) را نمیدانید حتما این مقاله را بخوانید.

 

مقدمه: مارول حدودا از دهه 60 میلادی به چاپ کمیک مشغوله. سابقه برخی شخصیت ها مثل کاپیتان آمریکا و هیومن تورچ، حتی قدیمی تر از این دوره هم هست و به زمانی که اسم مارول، تایملی کامیکس (Timely Comics)‌ و یا اطلس (Atlas) بود برمیگرده. بنابراین در طول این تاریخ 80 ساله، طبیعیه که گاهی اوقات مارول بخواهد داستان های گذشته رو بازنویسی کنه و اون ها رو رتکان کنه. رتکان ها معمولا با انتقاد هواداران همراه هستن اما اگه صادق باشیم، در طول تاریخ رتکان هایی هم بوده اند که خوب و مفید واقع شدند. در این مقاله 10 رتکان مارول که دنیای کمیک رو بهتر از قبل کردند، معرفی خواهیم کرد.

 

مقاله های زیر هم فراموش نشود:

10 تا از بدترین رتکان (RETCON) های مارول

10 تا از بدترین رتکان (RETCON‌) های دیسی

10 تا از بهترین رتکان (RETCON) های دی سی

 

10- هیومن تورچ اریجینال

http://www.spidey.ir/images/img/content/best-marvel-easter-eggs/human-torch.jpg

در سال 1939 و دقیقا در زمان گسترش جنگ جهانی دوم در اروپا، مارول شخصیتی به نام «هیومن تورچ» (Human Torch) خلق کرد. هیومن تورچ شخصیت مهمیه چون خیلی ها او را اولین قهرمان مارول میدانند. اما بعد ها شخصیتی با نام جانی استورم در کمیک های چهار شگفت انگیز خلق شد که نام، توانایی ها و ظاهری کاملا شبیه به همون هیومن تورچ داشت. در نتیجه مشکلی به وجود اومد و اون هم این بود که معلوم نبود کدام یک، هیومن تورچ اصلی بودند‌. خوشبختانه این مشکل با یک رتکان هوشمندانه حل شد، بدین شکل که هیومن تورچ مربوط به سال 1939 یا همون هیومن تورچ اریجینال، یک اندروید‌(ربات انسان نما) به نام جیم هاموند (Jim Hammond) معرفی شد که بعد از جنگ جهانی غیرفعال شد و از چشم ها پنهان گشت. البته بعد ها او در دهه 80 میلادی بازگشت.

 

9- اُریجین استار لرد

میشه گفت اریجین شخصیت ها، مناسب ترین هدف برای رتکان ها هستند و این کاملا درباره استار لرد صدق میکنه. فیلم محافظان کهکشان، بسیاری از شخصیت های گمنام کمیک رو به شهرت رسوند و استار لرد هم بی بهره نموند. در واقع استار لرد قبلا شبیه به یک شخصیت مسیحی کیهانی بود، ولی از وقتی که استیو انگلهارت از نویسندگی کمیک های محافظان کهکشان دست کشید، اریجین این شخصیت تا حدودی نامشخص باقی ماند. البته تا وقتی که برایان مایکل بندیس، او را فرزند یک مادر زمینی و پدری بیگانه معرفی کرد. واضحه که این ایده از نسخه سینمایی این شخصیت گرفته شده است.

 

8- کاپیتان آمریکا درون یخ ها منجمد شده است

همانند هیومن تورچ، کایپتان آمریکا هم در عصر طلایی دنیای کمیک خلق شد. ولی رفته رفته محبوبیت او کاهش یافت و به فراموشی سپرده شد. اما خوشبختانه استن لی و جک کربی یکی از بهترین رتکان های تاریخ را ایجاد کردند و این شخصیت را در دهه ۶۰ میلادی، به کمیک های مارول برگرداندند. آنها گذشته کاپیتان آمریکا را تغییر دادند به طوری که معلوم شد که او در اواخر جنگ جهانی دوم در یخ ها منجمد شده بود و سال ها بعد از یخ ها بیرون آمد و به یکی از اعضای بنیان گذار انتقام جویان تبدیل شد. امروزه کاپیتان آمریکا یکی از مهمترین شخصیت های مارول است و این را مدیون این رتکان فوق العاده هستیم.

 

7- گذر زمان نسبت به وقایع تاریخی

جنگ ویتنام

برخی وقایع تاریخی واقعی در کمیک های مارول هم نقش مهمی داشته اند، برای مثال جنگ جهانی دوم در دنیای مارول هم اتفاق افتاده و بسیاری از شخصیت ها (که عمدتا به کاپیتان آمریکا مربوط میشوند) در آن حضور داشتند. اگه قرار باشه چنین شخصیت هایی در کمیک های مدرن هم حضور پیدا کنند، این با منطق گذر زمان جور در نمیاد چون در این صورت این شخصیت ها باید خیلی پیر و کهنسال شده باشند. خوشبختانه کاپیتان آمریکا به لطف رتکانی که در مورد قبل گفته شد، این فرصت را به دست آورد که اریجینش دست نخورده باقی بماند و دوباره به دنیای کمیک بازگردد، اما همه شخصیت ها این مزیت را نداشتند. برخلاف دیسی، که کل تاریخ شخصیت هایش را ریبوت میکنه، مارول ترجیح میده که جزئیات اریجین شخصیت ها را رتکان کنه. مثلا پانیشر قبلا یک سرباز کهنه کار جنگ ویتنام بود، اما اخیرا اریجین او به یک کهنه سرباز جنگ عراق تغییر پیدا کرد تا با توجه به گذر زمان منطقی به نظر برسه، یا مثلا در اریجین اولیه مرد آهنی، تونی استارک در جنگ ویتنام گروگان گرفته شد اما بعد ها به جنگ خلیج فارس تغییر پیدا کرد تا کسی سوال نکنه "اگه تونی توی جنگ ویتنام بوده چطور هنوز انقدر جوون مونده؟". بنابراین وقتی اریجین شخصیتی با توجه به گذر زمان و وقایع تاریخی منطقی به نظر نمیاد، میشه با اعمال تغییرات جزئی در گذشته او همه چیز رو درست کرد.

6- کاپیتان آمریکای دهه 50

کاپیتان آمریکای دهه 50 میلادی

گفتم که رتکانی که درباره منجمد شدن کاپیتان آمریکا ایجاد شد، واقعا خوب بود اما این وسط یه نکته ای پیش اومد و اون این بود که کمیک های کاپیتان آمریکا در دهه 50 هم چاپ میشدند. یعنی کاپیتان آمریکا در دهه 50 هم به مبارزه برای آزادی ادامه داده بود و اگه در اون زمان در یخ ها منجمد شده بود، پس کاپیتان آمریکای دهه 50 کی بود؟ مارول میتونست کل داستان های کاپیتان آمریکا در دهه 50 رو باطل کنه ولی به جاش از یه رتکان هوشمندانه استفاده کرد، به این شکل که گفت کایپتان آمریکای دهه 50 یک شیاد بوده. نام واقعی این کاپیتان آمریکا، ویلیام برن ساید (William Burnside) بود و در دهه 50 که کاپیتان آمریکای واقعی درون یخ ها بود، ظاهرش را شبیه به استیو راجرز کرد و خودش را جای کاپیتان آمریکای اصلی جا زد.

 

‌5- چنگال های ولورین

چنگال ولورین

خوشبختانه ولورین هیچوقت سلاح هاشو جا نمیزاره چون چنگال هایش بخشی از اسکلتش هستند و همیشه همراهشن ولی جالبه بدونید که این در جریان یک رتکان به وجود اومد. اولین حضور ولورین در دنیای کمیک، در شماره 180 از کمیک های هالک باور نکردنی بود. در این کمیک ایده نویسندگان این بود که چنگال های ولورین بخشی از دستکش هایش باشند. اما بعد از اینکه او به بخشی از مردان ایکس تبدیل شد و یک جهش یافته معرفی شد، چنگال های او به بخشی از اسکلتش تبدیل شدند.

 

4- هاب گابلین، رادریک کینگزلی است!

هویت هاب گابلین

وقتی که راجر استرن نویسنده کمیک های مرد عنکبوتی بود، شخصیتی به نام هاب گابلین خلق کرد. هویت هاب گابلین برای سال ها یک راز بزرگ باقی ماند. ایده اصلی راجر استرن این بود که او شخصی به نام رادریک کینگزلی باشه. او برای سال ها هویت هاب گابلین را مخفی نگه داشت حتی تا زمانی که از نوشتن کمیک های مرد عنکبوتی دست کشید. بعد از رفتن او، هویت هاب گابلین فاش شد و او کسی نبود به جز یکی از دوستان پیتر پارکر به نام ند لیدز. این اصلا به مذاق هواداران خوش نیامد. سال ها بعد راجر استرن یک داستان 3 قسمتی نوشت و در آن فاش کرد که هاب گابلین، رادریک کینگزلی است و او در این مدت ند لیدز را شستشوی مغزی میداده است.

 

3- دروازه سبز

دروازه سبز

یکی از جالب ترین رتکان ها در سال های اخیر، در کمیک های هالک فنا ناپذیر ظاهر شد. برای دهه ها، منشا قدرت های هالک تشعشعات گاما معرفی شد، اما حالا با وجود دروازه سبز، طرفداران میدانند که منشا توانایی های غول سبز مارول، چیزی فراتر از علم است.

دروازه سبز، یک دروازه ماورا طبیعی، به جایی به نام مکان زیرین (Below Place) است. این مکان لایه زیرین جهنم است که قلمرو شخصیتی به نام One Below All می باشد. این دروازه، روزی که بروس بنر بمب گاما را تست کرد، باز شد و باعث شد که بخشی از انرژی ماورا طبیعی آن، به وسیله توانایی های One Below All (نقطه مقابل شخصیت والای همگان یا One Above All) به بروس بنر منتقل شود.

 

2- کاپیتان آمریکای هایدرایی، کاپیتان آمریکای واقعی نیست

کاپیتان آمریکای هایدرایی

همونطور که احتمالا فهمیدین، کاپیتان آمریکا سوژه بسیاری از رتکان ها بوده است و دلیلش هم سابقه طولانی این شخصیت در دنیای کمیک می باشد. یکی از این رتکان ها به رویداد جنجالی امپراطوری مخفی مربوط میشود. در این رویداد فاش شد که کاپیتان آمریکا، مدت هاست به هایدرا کمک میکند. همانطور که پیشبینی میشد، این موضوع با نظرات منفی هواداران مواجه شد و در انتهای این رویداد، کاپیتان آمریکای واقعی برگشت. البته از اول قرار بود که کاپیتان آمریکای خوب برگرده ولی انتقادات شدید طرفداران، اون رو به یک رتکان ضروری تبدیل کرد.

 

1- سرباز زمستان

سرباز زمستان

باز هم یک رتکان دیگه مربوط به کاپیتان آمریکا. در جنگ جهانی دوم، دوست و همراه کاپیتان آمریکا، باکی بارنز، کشته شد. مرگ او یکی از بدترین اتفاقاتی بود که در زندگی کاپیتان آمریکا رخ داد بود. همچنین مرگ او از محدود مرگ های دنیای کمیک بود که ماندگار و پابرجا باقی مونده بود، به طوری که در اون زمان یه جمله معروفی بین طرفداران کمیک بوکی رواج پیدا کرده بود که "در دنیای کمیک هیچ کس مرده باقی نمیمونه... به جز باکی، گوئن استيسي،‏ جیسون تاد و عمو بن". اما در اوایل قرن بیست و یکم، دیدیم که مرگ باکی هم پابرجا نماند. در حقیقت فاش شد که او اصلا نمرده بلکه شست و مغزی داده شده و به یک قاتل با دست سایبری، به نام سرباز زمستان تبدیل شده است. خوشبختانه این رتکان واقعا خوب بود به طوری که دیسی هم چند ماه بعد جیسون تاد را زنده کرد و مثل سرباز زمستان او را به یک شخصیت خبیث تبدیل کرد. قسمت دوم فیلم های کایپتان آمریکا هم اقتباسی از آن است و اکنون سرباز زمستان به یکی از شخصیت های کلیدی mcu تبدیل شده است. همه این ها را مدیون نویسنده ای به نام اد بروبیکر هستیم که ران فوق العاده اش، این رتکان بینظیر را به وجود آورد.

 

1- «گناهان گذشته»: نقشهٔ خبیثانهٔ هری آزبورن برای انتقام از نورمن و عذاب‌دادن پیتر!

در مورد داستان منحوس «گناهان گذشته» هرچه کمتر صحبت شود بهتر است؛ شما می‌توانید جزئیات این داستان را در این مقاله بخوانید. به‌هرحال این داستان لکهٔ ننگی در تاریخ اسپایدرمن برشمرده می‌شود که غالب به اتفاق هواداران تصمیم به فراموش‌کردن آن گرفتند؛ امّا نیک اسپنسر در شماره‌های پایانی ران خود این داستان را رسماً به زباله‌دان تاریخ فرستاد! در شمارهٔ 73 فاش می‌شود که هری آزبورن، زمانی که تبدیل به گرین گابلین و عقلش به کلّی زایل شده بود، طی نقشه‌ای برای انتقام از پدرش، کاری کرد تا او فکر کند با گوئن استیسی رابطه داشته و دو فرزند از او به نام‌های «سارا» و «گابریل» دارد.

او مندل استرام را استخدام کرد تا کلون‌هایی بسازد که قرار بود در نقش فرزندان نورمن ظاهر شوند (هرچند که فاش نشد این کلون‌ها از روی دی‌ان‌اِیِ چه کسی ساخته شدند).

بچه های نورمن ازبورن

و سپس میستریو را استخدام کرد تا با هیپنوتیزم‌کردن نورمن (یا استنشاق نوعی گاز توسط او) باعث شود که نورمن فکر کند قضایای مضحک گناهان گذشته واقعاً اتفاق افتاده‌اند.

نورمن ازبورن گوئن استیسی

میستریو همچنین زمانی که خودش را در قالب یک روان‌شناس جا زده بود روی ذهن مری‌جین کار کرد و خاطرات جعلی در ذهن او قرار داد که در آن‌ها، گوئن به رابطه‌اش با نورمن اعتراف می‌کند.

مری جین میستریو

بدین صورت این داستان نیز به کلّی از تاریخچهٔ کمیک‌های اسپایدرمن پاک شد و هواداران دیگر مجبور به نادیده‌گرفتن اجباری آن نیستند...

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 واژه و اصطلاحی که دنیای کمیک باعث شد در میان مردم رواج پیدا کنند

10 شخصیت دنیای سینمایی مارول که بهتر از نسخه کمیک خود هستند

10 فیلم سینمایی که روی دنیای کمیک بوک تاثیر گذاشتند!

كمیك های "امپراتوری مخفی" به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

10 زنده شدن غیر قابل باور در دنیای كمیك!

25 رُبات (ROBOT) برتر مارول

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: هویت هاب گابلین فاش میشود!

15 حقیقتی که باید درباره کاپیتان آمریکا بدانید

آیا چنگال های ولورین میتونه سپر کاپیتان آمریکا را بشکنه؟

معرفی شخصیت: جانشینان کاپیتان آمریکا

رتبه بندی اقتباس های کاپیتان آمریکا در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

15 شخصیت گمنام دنیای کمیک که به شهرت دست یافتند!

10 دفعه ای که دخالت های ناشر یا سردبیر باعث شد داستان های کمیک بوکی از مسیر خود خارج شوند!

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های مارول

5 ابرخبیث برتر دنیای کمیک که هویت مخفی آنها پس از مرگ فاش شد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

s.p.i
#1 s.p.i 1400-04-02 09:48
ممنون بابت ترجمه مقاله از آقای کیارش
اینجور که معلومه بعضی وقت ها رتکان میتونه کمک کنه و البته بهتر از ریبوت کردنه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-04-02 13:02
سلام
ممنون بابت مقاله.
همونطور که در مقاله هم گفته شد، رتکان ها ابزار خوبی برای تغییراتی در یک شخصیت هستند. به عنوان مثال رتکان کاپیتان آمریکا که منجر شد او به عصر جدید قهرمانان مارول بپیونده تاثیرات بسیار زیادی بر کمیک های مارول و کل صنعت کمیک گذاشت. و البته رتکان خیلی بهتر از ریبوت کردنه چون با ریبوت هم کل خاطرات با یک شخصیت دور ریخته میشه هم باعث میشه شخصیت پردازی اون کاراکتر به کلی دگرگون بشه. اما یک رتکان هوشمندانه به راحتی میتونه باعث بشه تا نویسنده به هدفی که میخواد برسه. به عنوان شرکتی که بهش میگن "ایده سرا"، مارول تونسته در بعضی مواقع رتکان هایی بکنه که خیلی خوب جواب دادند. که میشه گفت کل رتکان های کاپیتان آمریکا این طور هستند و البته رتکان سرباز زمستان که الان اون رو از یک جورایی یک نوچه کاپیتان آمریکا در جنگ جهانی دوم ابتدا به یک دشمن سرسخت و بعد به یک دوست تبدیل کرد که به لطف mcu الان یک شخصیت بسیار معروف به حساب میاد به طوری که سریال اختصاصی با فالکون هم داشته باشه! (دیگه از یک رتکان چی میخواید؟ که به قول عمو مختار هم یه تکونی به کمیک های کاپیتان آمریکا داد؟)
رتکان ولورین که بخش بسیار مهمی رو به این شخصیت جالب اضافه کرد: "سلاحش رو نمیشه ازش گرفت!" چیزی که آقای ترابی به نقل از "جان رومیتا جونیور" در این کامنت به اون اشاره کردند.
spidey.ir/.../...
قدرت هایی که ولورین داره کلا باعث میشه روحیه شهامت و مبارزه طلبیش تقویت بشه چون هم فاکتور شفا دهنده داره که باعث میشه از ضرباتی که بهش وارد میشه نترسه، هم سلاحش که چنگال های روی دستش هستند، همیشه باهاش هستند و تقریبا میشه گفت نابود نشدنی هم هستند! و همین هست که باعث میشه این شخصیت روحیه تسلیم ناپذیر فوق العاده ای داشته باشه.
مورد ۹ هم از اون مواردی هستند که اقتباس ها میتونند روی دنیای کمیک تاثیر بذارند. همونطور هم که در یکی از مقاله های آقای حیاتی خونده بودیم که می گفت کدام شخصیت ها در mcu بهتر از دنیای کمیک هستند ( spidey.ir/.../... )
ما متوجه شدیم که در کل استار لرد در دنیای سینمایی شخصیت جالب تر و مهم تری از دنیای کمیک بود و قطعا اوریجین او (که باعث درست شدن یکی از بهترین خبیث های mcu و یکی دیگر از موارد این مقاله به نام ایگو شد.) هم بخش مهمی از این قضیه بوده.
تغییری هم که در هاب گابلین پیش اومده همونطور که بارها در سایت گفته شده خیلی خوب باعث شد تا هاب گابلین شخصیت مهم تری بشه. چون همونطور که میدونیم وقتی گفته شد این شخصیت کسی نیست جز ند لیدز اعتراضات زیادی به وجود اومد و این رتکان که اصلا هم سرسری نبوده و با برنامه کار شده تونست این قضیه رو جمع و جور کنه. راستی اینم بگم که این صفحه ای که در این مقاله به عنوان عکس این مورد گذاشته شده
spidey.ir/.../...
ادای احترامی هست به کاوری که "جان رومیتا" در " شماره ۳۹ از سری اول کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز" طراحی کرد که گرین گابلین رو در حالی که پیتر رو بدون ماسکش نگه داشته در حال گردش در شهر نشون میده که قطعا یکی از بهترین کاور های کمیک های مرد عنکبوتی هست.
spidey.ir/.../spideycover2.jpg
(چقدر جان رومیتا ها رو کامنت من تاثیر داشتند! :lol: )
این مسئله گذر زمان هم واقعا بعضی وقت ها خیلی نویسنده ها رو اذیت میکنه که مارول با هوشمندی به جای فراموشی یا ریبوت با یک رتکان حلش میکنه!
بقیه موارد مقاله هم همونطور که ذکر شد به خوبی باعث شدند تا داستان های بهتری درست بشه مثلا قضیه هیومن تورچ اریجینال که باعث شد شخصیت بسیار دوست داشتنی به نام جانی استورم مطرح بشه.
با تشکر.
نقل قول کردن
parsa89
#3 parsa89 1400-04-02 13:20
سلام من از اریجین استارلرد خوشم اومد
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#4 AmirhoseinJafari2005 1400-04-02 13:40
جالب بود.... خسته نباشید.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#5 Ehsan Spider 1400-04-02 14:26
سلام

دمت گرم کیا جان گل کاشتی داداش. میگم داداش یکم یواش تر برو بالا ما هم برسیم؟ چرا اینقدر عجله داری.
شوخی میکنم.


مقاله خیلی عالی بود داداش. موضوع مقاله رو دوست داشتم. کاپیتان آمریکا پدر رتکان تاریخه و شکی هم نیست. اون رتکان هاب گابلین به نظرم خیلی خوب از آب در اومد. یادمه توی یکی از همین مقالات سایت هم راجبش خونده بودم ولی یادم نمیاد کجا بود.
به نظرم برترین رتکان های کل کمیک بوک رو میشه سرباز زمستان و کپ امریکای یخی قلمداد کرد که واقعاً غوغا به پا کردن!!


دمت گرم داداش
نقل قول کردن
Strange spidey
#6 Strange spidey 1400-04-02 15:38
مقاله باحالی بود
رتکان شماره 9 برام جالب بود که از فیلم کمک گرفتن
ولی به نظرم جای دو و سه می تونست جابجا بشه خداییش رتکان هالک خیلی خفن تر بود ولی واقعا زنده شدن باکی از همشون بهتر بود
نقل قول کردن
herald of thunder
#7 herald of thunder 1400-04-02 15:39
سلام واقعا مقاله خوبی بود اقا کیارش فقط اگه میشه یه توضیحی راجب قدرت ها و ظاهر one below all میدید
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#8 Pooyan mirzahosseini 1400-04-02 16:37
سلام و خسته نباشید واقعا مقاله خوبی بود
واقعاً رتکان برای پیشرفت دادن یک شخصیت یا پیچش های داستانی لازم هست واقعاً داستان هارو جذاب تر می‌کنه برای مثال همین قضیه سرباز زمستان که برای ردهود هم به کار رفت
واقعاً خیلی خوب تونستن این مرگ های غم انگیز رو با استفاده از رتکان پایه ای بکنن برای داستان های جدید و جذاب دیگه
یا مثلاً با اینکه کاپیتان آمریکا در عصر طلایی دوران کمیک حلق شد و در همون زمان هم برای مردم آمریکا و تمام کمیک فن ها تبدیل به یک اسطوره و یک قهرمان انقلابی بود جا ولی بازم بعد از مدتی به دست فراموشی داشت سپرده میشد چون خیلی خبری ازش نبود با یک رتکان تونستن این شخصیت انقلابی رو دوباره زنده کنن و درکل یه چیزی هست که لازم هست امیدوارم دی سی هم به جای اینکه همش شخصیت هارو ریبوت کنه از رتکان استفاده کنه خودم به شخصه از 1,3,8 خیلی خوشم اومد مخصوصاً سه به نظرم یه مقدار با رتکان منطقی تر شد :-)
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#9 Pooyan mirzahosseini 1400-04-02 19:41
به نقل از herald of thunder:
سلام واقعا مقاله خوبی بود اقا کیارش فقط اگه میشه یه توضیحی راجب قدرت ها و ظاهر one below all میدید

سلام ببخشید من جواب میدم
On below all همتای شیطانی والای همگان هست و باید بگم که اون خدای شیطان دنیای زیرین هست و خدای عمیق ترین لایه ی بعد جهنم و تابش گاما هست ( به خاطر همین تابش گاما هم است که شخصیت on below all به قدرت هالک مربوط میشه )
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#10 Mr. Doctor 1400-04-02 20:02
خسته نباشید اقای یارویسی
مقاله خیلی خوبی بود و موضوع بسیار جالبی هم داشت و اطلاعات خوبی در اختیار من گذاشت
مخصوصا در مورد هالک؛من چند تا از شماره های هالک فناناپذیر رو خوشبختانه خوندم و کمی با این موضوع اشنا بودم،ولی متاسفانه نه کاملا!
راستی یه سوال،میشه در مورد اریجین جدید پانیشر یه توضیحی بدید؟
ممنون از شما
نقل قول کردن
Mani.s.j
#11 Mani.s.j 1400-04-02 20:36
سلام
ممنون عالی
دستتون درد نکنه از شماره ۳ خوشم اومد
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#12 Kia Iron Man 1400-04-02 23:29
به نقل از Ehsan Spider:
سلام

دمت گرم کیا جان گل کاشتی داداش. میگم داداش یکم یواش تر برو بالا ما هم برسیم؟ چرا اینقدر عجله داری.
شوخی میکنم.


مقاله خیلی عالی بود داداش. موضوع مقاله رو دوست داشتم. کاپیتان آمریکا پدر رتکان تاریخه و شکی هم نیست. اون رتکان هاب گابلین به نظرم خیلی خوب از آب در اومد. یادمه توی یکی از همین مقالات سایت هم راجبش خونده بودم ولی یادم نمیاد کجا بود.
به نظرم برترین رتکان های کل کمیک بوک رو میشه سرباز زمستان و کپ امریکای یخی قلمداد کرد که واقعاً غوغا به پا کردن!!


دمت گرم داداش


لطفا داری داداش :lol: دیگه ببخشید اخیرا سرم شلوغ بود وقت نمیکردم خیلی در سایت حضور داشته باشم. موفق باشی

به نقل از herald of thunder:
سلام واقعا مقاله خوبی بود اقا کیارش فقط اگه میشه یه توضیحی راجب قدرت ها و ظاهر one below all میدید


تشکر، One Below All همونطور که از اسمش پیداست همتای تاریک One Above All هست. همونطور که One Above All منبع عشق و نیکیه، One Below All هم منبع نابودی و نفرته. تنها هدف One Below All نابود کردن همه چیزه به طوری که فقط خودش باقی بمونه(برعکس One Above All که هدفش خلق کردنه). درباره توانایی های One Below All هم باید گفت که محدودیت داره(در حالیکه توانایی های One Above All نامحدود توصیف شدن).‌ با اینکه توانایی ها و قدرت های One Below All بیشتر از هر سیستم شناخته شده ای هست و همچنین منبع اصلی فرم جهش زای انرژی گاماست(برای همینه که انرژی گاما میتونه قوانین علم و طبیعت رو نقض کنه)، فقط میتونه از طریق دروازه های سبز و تشعشعات جهش زای گاما عمل کنه. One Below All بر مکان زیرین حکومت میکنه و فقط میتونه با استفاده از یک میزبان بر جهان مادی تاثیر بزاره. درباره ظاهرش هم باید بگم به میزبانش بستگی داره ولی ظاهر خالصش به این شکله:
uplooder.net/.../...
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#13 Ehsan Spider 1400-04-02 23:50
به نقل از Kia Iron Man:
به نقل از Ehsan Spider:
سلام

دمت گرم کیا جان گل کاشتی داداش. میگم داداش یکم یواش تر برو بالا ما هم برسیم؟ چرا اینقدر عجله داری.
شوخی میکنم.


مقاله خیلی عالی بود داداش. موضوع مقاله رو دوست داشتم. کاپیتان آمریکا پدر رتکان تاریخه و شکی هم نیست. اون رتکان هاب گابلین به نظرم خیلی خوب از آب در اومد. یادمه توی یکی از همین مقالات سایت هم راجبش خونده بودم ولی یادم نمیاد کجا بود.
به نظرم برترین رتکان های کل کمیک بوک رو میشه سرباز زمستان و کپ امریکای یخی قلمداد کرد که واقعاً غوغا به پا کردن!!


دمت گرم داداش


لطفا داری داداش :lol: دیگه ببخشید اخیرا سرم شلوغ بود وقت نمیکردم خیلی در سایت حضور داشته باشم. موفق باشی

به نقل از herald of thunder:
سلام واقعا مقاله خوبی بود اقا کیارش فقط اگه میشه یه توضیحی راجب قدرت ها و ظاهر one below all میدید


تشکر، One Below All همونطور که از اسمش پیداست همتای تاریک One Above All هست. همونطور که One Above All منبع عشق و نیکیه، One Below All هم منبع نابودی و نفرته. تنها هدف One Below All نابود کردن همه چیزه به طوری که فقط خودش باقی بمونه(برعکس One Above All که هدفش خلق کردنه). درباره توانایی های One Below All هم باید گفت که محدودیت داره(در حالیکه توانایی های One Above All نامحدود توصیف شدن).‌ با اینکه توانایی ها و قدرت های One Below All بیشتر از هر سیستم شناخته شده ای هست و همچنین منبع اصلی فرم جهش زای انرژی گاماست(برای همینه که انرژی گاما میتونه قوانین علم و طبیعت رو نقض کنه)، فقط میتونه از طریق دروازه های سبز و تشعشعات جهش زای گاما عمل کنه. One Below All بر مکان زیرین حکومت میکنه و فقط میتونه با استفاده از یک میزبان بر جهان مادی تاثیر بزاره. درباره ظاهرش هم باید بگم به میزبانش بستگی داره ولی ظاهر خالصش به این شکله:
uplooder.net/.../...


قربونت داداش من مخلصتم. همین که واسه ما مقاله مینویسی حضور حساب میشه دیگه داداش؟ ما هم به خودمون افتخار میکنیم که رفیقی مثل شما داریم.


راجب اینایی که توضیح دادی همین الان یه نگاهی به ویکی خود ماول انداختم و باید بگم که میخواستم بگم و خوب شد کامنت تو رو دیدم چون میگفتن از هم کپی کردیم. :lol:




داداشی که راجب پایین همگان (ترجمش یه همچین چیزی میشه فکر کنم)!!!! پرسیدی میتونی برای اطلاعات بیشتر بری توی سایت خود مارول دنبالش باشی که اطلاعات خوبی هم از تاریخچه‌ش گذاشته.
نقل قول کردن
P.B.P
#14 P.B.P 1400-04-24 05:13
سلام ممنون از آقای یارویسی بابت مقاله
خیلی عالی بود.
نقل قول:
بر خلاف دیسی،که کل تاریخ شخصیت هایش را ریبوت میکنه، مارول ترجیح میده که جزئیات اریجین شخصیت ها را رتکان کنه
به نظرم مارول بهترین کار رو می کنه که شخصیت هاش رو ریبوت نمیکنه،واقعا ریبوت کردن کار مزخرفیه چه در فیلم و.. و چه در کمیک.
راستی رتکان های شماره ۵ و ۸ و ۴ و ۲ و ۱ خیلی عالی بودند.
در کل عالی بود خسته نباشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45