نسخه های عجیب و غریب از موداک در دنیای کمیک!

نسخه های عجیب و غریب از موداک در دنیای کمیک! مودوک دنیاهای موازی دنیاهای دیگر

پس از معرفی کامل «جورج تارلتون» ملقب به M.O.D.O.K در این مقاله، حالا با ما باشید تا نسخه های دیگر این شخصیت در دنیاهای موازی مارول را بهتون معرفی کنیم!

 

10- موداک در دنیای سال 1602

موداک در دنیای سال 1602

"1602" نام کمیکی معرکه و باحال به قلم نویسنده برجسته دنیای کمیک یعنی «نیل گیمن» است که در انگلستان اوایل قرن 17 میلادی رخ میداد! مرد عنکبوتی این دنیا «پیتر پارکوآ» نام دارد که بهتره برای آشنایی با او این مقاله را بخوانید. در این دنیا «جورج تارلتون» توسط شکارچی جادوگران به نام «آنجلا» کشته شد زیرا فکر میکرد جزو فرقه جادوگران پلید است.

 

9- موداک در دنیای شماره 1064

موداک در دنیای شماره 1064

در این دنیا شاهد حضور «اینتلجنسیا» (Intelligencia) بودیم که نام گروهی خبیث در دنیای مارول است که توسط دشمن اصلی هالک یعنی «لیدر» تاسیس شده است. گفته میشه باهوش ترین خبیث های مارول عضو این گروه هستند و موداک هم عضو آن بوده. در این دنیا اینتلجنسیا تونست دنیا رو تصرف کنه و موداک هم شکل و ظاهر انسانی پیدا کنه.

 

8- موداک در دنیای شماره 90214

موداک در دنیای شماره 90214

دنیای نوآر در واقع دنیای شماره 90214 مارول است که ما قبلا این دنیا را در کمیک های مرد عنکبوتی نوآر دیده ایم (کمیک هاش در اینجا ترجمه شده است). در مجموع دنیایی است که در دهه 30 قرن بیستم آمریکا جریان داره. حالتی تیره و تار هم داره و آدم رو یاد فیلم های جنایی/گانگستری میندازه. در این دنیا تونی استارک یک کارخانه دار ماجراجو است. قلب او هم در یکی از ماجراجویی های او آسیب دیده و به لطف فن آوری  یکی از مهندسین شرکتش به نام «ادوین جارویس» زنده است. یک دستیار به نام «رودی رودز» داره و یک خانم هم زندگی نامه او را مینویسه به نام «پپر پاتس»! سپس وقتی پپر داره منبع انرژی مرموزی را در آتلانتیس بررسی میکنه توسط نازی ها ربوده و به مقرشون در نروژ برده میشه. بعدش تونی و رودی زره های ساخت جارویس رو میپوشند تا او را نجات دهند. سپس تونی در کمال ناباوری متوجه میشه که رئیس نازی ها یعنی «بارون زیمو» در واقع همون پدر خودشه که مدتیه گم شده بود! او را شستشوی مغزی داده اند  تا به نازی ها خدمت کنه! در هر حال، ما تصویر موداک را روی یکی از چندین مجله ای که روی دیوار دفتر تونی استارک قرار گرفته بودند دیدیم و این یعنی اینکه او احتمالا در یکی از ماجراجویی های سابق خودش با او روبرو شده بوده.

 

7- موداک در دنیای شماره 31199

موداک در دنیای شماره 31199

در این دنیا که آن را در کمیک "پایان کاپیتان آمریکا" دیدیم (اینجا ترجمه شده) ، پس از آنکه کاپیتان آمریکا سرانجام رِد اسکال را برای همیشه کُشت، رد اسکال غباری را در جهان منتشر کرد که باعث شد انسان ها شبیه به رد اسکال شوند! (این رد اسکال ها مصمم بودند هر کسی دیگر را که متفاوت بودند را بکشند یا مبتلا کنند). موداک هم که تغییر پیدا کرده بود، آنها را به صورت تله پاتیک به یک موجودیت تبدیل کرد و اسمشان را "نظم نوین جهانی" گذاشت. اما در نهایت به دست کاپیتان آمریکا نابود شد.

 

6- موداک در دنیای شماره 32323

موداک در دنیای شماره 32323

در یکی از عناوین فرعی رویداد "جنگ های پنهان" دیدیم که موداک در قلمرو موسوم به Warzone نقشه کشید تا چطور امپراطور دووم را سرنگون کند. بنابراین بسیاری از نسخه های خودش از دنیاهای موازی را به پایگاه خود تله پورت کرد. با این حال، نقشه ای به نتیجه نرسید زیرا با هم بر سر اینکه چه کسی پس از سقوط دووم باید جانشین او شود دعوا داشتند و در نهایت یکدیگر را کشتند!

 

5- موداک در دنیای شماره 11131

موداک در دنیای شماره 11131

در این دنیا موداک از اهالی بُعدی به نام Kilville بود که در آن به طور موفقیت آمیزی تونسته بود همه قهرمانان را بکشه و شهروندان عادی هم مدام در معرض جنگ بین گروه های تبهکاری بودند. سپس اتفاقاتی افتاد که باعث شد موداک خبیث هایی مثل «دکتر اختاپوس» و «بولزآی» را نیز بکشه. سپس از آسمان شهاب سنگ هایی افتاد که معلوم شد یکی از آنها یکی از ثورها از "سپاه ثور ها" (Thor Corps) است و ترتیبی داد تا او نیز کشته شود!

 

4- موداک در دنیای شماره 9200

موداک در دنیای شماره 9200

در این دنیا جنگی هسته ای بین آمریکا و روسیه در گرفته است که باعث شده 60 درصد جمعیت کره زمین نابود شود. سپس موداک و گروه AIM ، انسان هایی را که به دلیل اصابت تشعشعات به جهش ژنتیکی دست یافته بودند را دزدیدند که یکی از آنها هالک بود. سالها بعد هالک خواست از دست آنها فرار کند ولی موداک شروع کرد به توضیح دادن درباره وضعیت موجود ولی او قبول نکرد و وقتی پایگاه آنها را ترک کرد متوجه شد همه چیز واقعیت داشته و دنیا نابود شده. سپس موداک از هالک خواست تا بهش کمک کنه تمدن بشریت رو از نو بسازه ولی قبول نکرد و تصمیم گرفت خودش در میان خرابه ها دست به جستجو بزنه.

 

3- موداک در دنیای آلتمیت

موداک در دنیای آلتمیت

در کمیک بوک های نهایی (Ultimate Comics)، جورج تارلتون رو ابتدا به شکل یک سایبورگ نابغه و بی اخلاق دیدیم که توسط موجودی عظیم الجثه تشکیل شده از گروهی از پهپادهای روباتیک متخاصم به نام "گاه لاک توس" (که در واقع نسخه آلتمیت از «گالاکتوس» است) آلوده و در نهایت به سری بزرگ تبدیل شد. نسخه دیگری از موداک را نیز در شماره 2 از کمیک Ultimate Armor Wars دیدیم که او هم یک سایبورگ بود که تراشه ای به نام موداک را در سر توخالی خودش داشت.

 

2- هِکتور (H.E.C.T.O.R)

هِکتور (H.E.C.T.O.R)

در اواخر دهه 90 میلادی مارول و دی سی خیلی علاقه داشتند شخصیت های خود را با هم ترکیب کنند! بنابراین شخصیت های ترکیبی زیادی از آنها درست شد که بهشون "امالگام" میگفتند. ما در سایت spidey.ir هم بهترین و مهم ترین سری از این کمیک ها را در اینجا ترجمه کرده ایم. «هال استارک» هم ترکیبی بود از «آیرون من» و «گرین لنترن» که بهش میگفتن "آیرون لنترن"! او یک میلیاردر بود که در صنعت هوایی فعالیت میکرد. روزی داشت روی یک شبیه ساز پرواز کار میکرد که ناگهان دچار نقص فنی شد و به سمت سیاره ای دور راه افتاد و در آنجا سقوط کرد. در حالی که به شدت صدمه دیده  و در سینه اش ترکش فرو رفته بود، به سمت یک سفینه تخریب شده رفت و در آنجا بیگانه ای را دید که قبل از مردن پیامی بهش داد. او سپس از بقایای سفینه فضایی برای خودش زرهی ساخت که با انرژی مرموز سبز رنگی کار میکرد. یکی از دشمنان اصلی او «هکتور» نام داشت که در واقع ترکیبی بود از موداک و یکی از دشمنان گرین لنترن به نام «هکتور هاموند».

 

1- موداک زامبی

موداک زامبی

در داستان "زامبی های مارول" موداک را دیدیم که توسط نسخه های زامبی شده «شی – هالک» و «هاکای» خورده و به زامبی تبدیل شد. اطلاعات دیگری از سرنوشت او در دست نیست. فقط میدانیم شخصیت «اَش ویلیامز» از سری فیلم های Evil Dead که در کمیک های انشعابی زامبی ها مارول حضور داشته ، بلعیده شدن او را دید ولی کاری نکرد.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد فصل 1 سریال "موداک" (MODOK)

10 حقیقت مهمی که باید درباره «موداک» (M.O.D.O.K) بدانید

معرفی 10 دشمن برتر آیرون من (IRON MAN)

زشت ترین شخصیت های خبیث دنیای کمیک!

معرفی 20 سازمان مخفی برتر در دنیای کمیک

معرفی 10 گروه خبیث برتر مارول

چندتا هالک داریم؟

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی (IRON MAN)

20 نابغه جهان مارول (TOP 20 MARVEL GENIUS)

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک های کاپیتان آمریکا

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

10 دشمن برتر کاپیتان مارول

10 سیاستمدار واقعی که در دنیای کمیک حضور پیدا کردند!

رتبه بندی اقتباس های مرد آهنی در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

10 سئوالی که پس از تمام کردن بازی "انتقام جویان مارول" در ذهن داریم!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

erfanebz
#1 erfanebz 1400-04-01 11:01
ممنون بابت مقاله مثل همیشه عالی بود.
راستی استاد ببخشید موضوع غیر مرتبط میزارم ولی من چند روز پیش یک ویدئو تو یوتیوب دیدم الان لینکشو میزارم.
youtu.be/XeezcK22yBQ
فقط اونجایی که باکی میگه : ولی دنیای ما هر پنج سال ریبوت نمیشه
یعنی این تیکه رو باید کات کرد برای دیسی فنایی که میگن دیسی کمیکاش بهتره فرستاد
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-04-01 13:24
سلام
ممنون بابت مقاله.
معلومه که واقعا سخته نسخه های عجیب و غریب از موداک در آورد! اما این مقاله به خوبی ۱۰ تا نسخه از موداک ها رو معرفی میکنه.
این ترکیب شخصیت های دی سی و مارول خیلی جالبه. هال جردن و تونی استارک خب شباهت خیلی زیادی ندارند. یکیشون قدرت های علمی داره اون یکی فضایی! اما خب یه چیز مشترک دارند. دو تاشون یه دنده و کله شق هستند! پس آیرون لنترن هم نباید گوشش به حرف کسی بدهکار باشه!
هر دنیایی هم که این موداک توش زنده بوده یه بلایی اومده و یه چیزی نابود شده. کلا انگار موجود نحسیه!
خوبه توی مورد ۹ فهمیدیم حالت انسانی موداک چطوری میشد! (البته این خب کله عجیب غریبش رو هم ریخته رو ظاهر انسانی!)
با تشکر.
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#3 Pooyan mirzahosseini 1400-04-01 14:36
سلام خسته نباشید استاد مثل همیشه عالی بود
من عاشق شرور ها هستم شخصیت های جالب و جذابی دارن تمام این نسخه ها از لحاظ ظاهری جالب و متفاوت هستند ( البته شماره ده یه جوریه ) شماره شش دقیقاً همون جنبه از موداک رو به نمایش میذاره که دوست داره در رأس قدرت باشه
در مورد شماره یک باید بگم که خفن هست اما واقعاً نسخه ای نیست که بشه گفت خیلی کامل هست من خودم به شخصه از ایده های دو و هفت خیلی خوشم اومد واقعاً ترکیب آیرون من و گرین لنترن خیلی جذاب هست و ترکیب هکتور و موداک هم خیلی جذابه چون در کل این دو شخصیت به هم شباهت دارن ، و همینطور اینکه موداک خصوصیت های رد اسکال رو به دست بیاره یک شخصیت با سیاست ، باهوش خیلی زیاد، با شرارت خیلی زیاد به وجود میاد ، از بین تمام این نسخه ها من دنیای نسخه شماره هشت رو خیلی دوست داشتم واقعاً شبیه یک دنیای گانگستری بزرگ هست و تونی استارک این دنیا خیلی جالبه
نقل قول کردن
king loki
#4 king loki 1400-04-01 16:22
سلام
مقاله خیلی جالب بود
موداک خودش عجیبه دیگه نسخه های عجیبش چیه .
6_ نمی دونم چرا بعضی خبیث های باهوشی که می‌خوان یک ارتش از خودشون بسازن به این احتمال که ممکنه بر علیه خودشون بشن رو در نظر نمی گیرند.
نقل قول کردن
parsa89
#5 parsa89 1400-04-01 16:43
سلام کمیک هایی که من دانلود میکنم بنظرتون توکدوم قسمت گوشیم میره چون من نمی توانم پیدا کنم و مطالعه کنم
نقل قول کردن
s.p.i
#6 s.p.i 1400-04-01 17:10
خب ممنون بابت مقاله
من همیشه از نسخه های عجیب و غریب خوشم میومد
از موارد ۷ و ۴ و ۲ بیشتر خوشم اومده
تشکر و ممنون
نقل قول کردن
Agent bishop
#7 Agent bishop 1400-04-01 19:25
1#
کلا یه دونه new 52 بود که بعدش شد rebirth دیگه ریبوتی نیست که
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#8 AmirhoseinJafari2005 1400-04-01 21:39
مقاله جالبی بود مخصوصا مورد ۵ و ۱ .... خسته نباشید.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#9 AM SM BM SM 1400-04-01 21:57
به نقل از Agent bishop:
1#
کلا یه دونه new 52 بود که بعدش شد rebirth دیگه ریبوتی نیست که

سلام
البته به نظرم اینجا جای این حرف ها نیست و به نظرم باید به یک مقاله مرتبط دیگه ارجاع داده بشه و از آقای ترابی بابت اسپم عذر میخوام.
دوم به نظرم منظور ایشون ریبوت شخصیت ها بود. غیر حرکت کم سابقه new 52 که کلا زد کل دی سی رو ریبوت کرد شخصیت های دی سی به دفعات زیاد ریبوت میشوند و ثبات ندارند.
به عنوان مثال واندر وومن که در این مقاله گفته شد.
spidey.ir/.../...
یا این کامنت درباره لکس لوثر
spidey.ir/.../...
یا اینجا که در برترین داستان های سوپرمن میبینیم چند تا از ریبوت هاش هستند.
spidey.ir/.../...
اینجا درباره بتمن.
spidey.ir/.../...
بنابراین میبینیم که شخصیت های دی سی نسخه های زیادی دارند و واقعا ثبات ندارند و به نظرم منظور اون جمله هم همین بود.
.
.
.
.
اون آخر مورد ۱ واقعا عجیب بود! من کمیک های زامبی های مارول رو نخوندم اما معلومه که خیلی بی رحمانه بودند.
ظاهر مورد ۴ هم خیلی جالبه و اقتدار خوبی داره.
همیشه کنار هم گذاشتن خبیث ها خیلی سخت بوده چون ممکنه باهم دعوا کنند. مورد ۶ هم همین طوره.
با تشکر.
نقل قول کردن
Agent bishop
#10 Agent bishop 1400-04-02 06:36
۹#
متوجه منظورت هستم ( البته منظور اون دوستمون این چیزی که شما گفتی نبود ) اینایی که گفتی طبق همون مقالاتی که گذاشتی همشون درمورد بروز تر کردن اوریجین و اضافه کردن بعضی چیز ها و تغییر بعضی چیز های ددیگهجهت بهتر شدن و عمیق تر شدن خود شخصیته مثل تغیرات جان بیرن برای سوپرمن یا فرانک میلر برای بتمن که این اصول تا الان باقی مونده .
از آقای ترابی هم عذر میخواهم بابت اسپم های زیر مقاله
نقل قول کردن
P.B.P
#11 P.B.P 1400-04-16 17:57
سلام ممنون از استاد ترابی
مقاله ی خیلی خوبی بود،خسته نباشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37