کمیک کان 2018: بررسی و تحلیل اولین تریلر فیلم "اکوامن" (Aquaman)

کمیک کان ۲۰۱۸: بررسی و تحلیل اولین تریلر فیلم “اکوامن” (Aquaman)

کال دروگو در هیبت پادشاه آتلانتیس! انتظارها به پایان رسید، با تحلیل و بررسی این تریلر همراه ما باشید!

 

 

مقدمه: تریلر تنها فیلم دی سی در سال ۲۰۱۸ منتشر شد (میتونید اون رو اینجا تماشا کنید) و باید گفت انتظار دیدن چشم انداز بی نظیری از اعماق اقیانوس از آن داریم. جیمز وان سر این فیلم ادعاهای مختلفی کرده و باید دید با شخصیتی که خیلی ها در گذشته آن را مورد تمسخر قرار می دادند، چه آشی برای ما پخته! این فیلم همان کورسوی امیدی بود که ما به دی سی داریم؛ این شما و این تحلیل این تریلر:

بابای اکوامن

در صحنه ابتدایی تریلر شاهد روایت اوریجین اکوامن هستیم. مانند دنیای کمیک پدر اکوامن  یعنی «تام کوری» مامور و محافظ فانوس دریایی است که نقشش را «جانگو فت» دنیای جنگ ستارگان یعنی آقای «تمورا موریسون»  بازی می کند. در ادامه ما شاهد طوفانی شدید هستیم که احتمالا باعث شده بدن زخمی و بی هوش مادر به خشکی برسد.

آتلانا مادر آکوامن

در کنار بدن مادر اکوامن، چنگالی که اکوامن در فیلم جاستیس لیگ استفاده می کرد را می بینیم که احتمالا پس از مرگش به پسرش می رسد. سوالی که وجود دارد این است که چرا او انقدر زخمی شده و بیهوش کنار ساحل افتاده؟ با توجه به این که آتلانتیسی ها از استقامت بالایی برخوردار هستند پس احتمالا یکی از خودی ها به او ضربه زده!

خانواده کوری

 در ادامه میبینیم که «آتلانا» و «تام کوری» (پدر و مادر اکوامن) به یکدیگر دل بسته اند و صاحب فرزند شده اند. نکته جالبی که در این صحنه وجود دارد لباسی است که تن نوزادی آرتور هستش. در اینجا اشاره ای داریم به لباس معروف و کلاسیک اکوامن در دنیای کمیک!(پتوی آبی هم اشاره به دریا و اقیانوس داره!)

اگر کمیک های اکوامن را دنبال کرده باشید می دونید که مادر او ملکهٔ آتلانتیس بوده؛ پس فرزند او پادشاه بر حق ۷ قلمرو آتلانتیس است.

کودکی اکوامن اکواریم

مانند تمام فیلم های اوریجین محور دی سی، این بار نیز قرار است با همان فرمول بروز قدرت های قهرمان داستان و بزرگ شدنش را تماشا کنیم. در این صحنه که باز هم اشاره ای است بر دنیای کمیک، ما «آرتور» را در زمان کودکی مشاهده می کنیم و (مانند بسیاری از فیلم ها) او مورد آزار و اذیت همکلاسی هایش قرار می گیرد؛ اینجاست که قدرت های او بروز می کند، آبزیان داخل آکواریوم به داد او می رسند و او را از شر همکلاسیانش نجات می دهند اما این باعث ترس تمامی افراد بازدیدکننده می شود. (که البته آرتور با این مسئله مشکلی ندارد!!!!) در اینجا او می گوید آنها چیزی که الان هستم را شکل دادند باید صبر کرد و دید که منظور او از آنها کیست؟ پدر و مادرش؟ یا قلدرهای مدرسه؟

کتک زدن اکوامن در زیردریایی

در صحنه بعد که احتمالا یکی از مهم ترین صحنه های فیلم است، اکوامن را در حال مبارزه با مزدوران زیردریایی می بینیم. اما چرا این صحنه اهمیت دارد؟ چون با توجه به لوکیشن، لباس مزدوران و گریم آکوامن می توان حدس زد که اینجا جایی است که پیشینه و دشمنی بلک مانتا مطرح می شود:

بلک مانتا قبل از دشمنی

به لباسی که در ادامه تریلر تن «بلک مانتا» دیدیم توجه کنید. دقیقا با لباس مزدورانی که آکوامن با آنها مبارزه می کرد مطابقت دارد! پس اینجا و در این صحنه اتفاق تراژدیکی می افتد و استارت دشمنی اکوامن و «بلک مانتا» از اینجا می خورد. حدس من این است که در صحنهٔ دیگری که در تریلر نمایش داده شد انفجاری رخ دهد(البته در ادامه تریلر دیدیم که اکوامن زیردریایی را به روی خشکی آورد پس شاید داخل کشتی اتفاق دیگری افتاده باشد):

بمب های زیردریایی

این احتمال وجود دارد که این انفجار باعث مرگ پدر (با توجه به کمیک ها) یا یکی از عزیزان بلک مانتا بشود. پس خصومت بین اکوامن و اصلی ترین دشمنش قرار است شخصی باشد.

اوشن مستر بدون کلاه

بعد از دیدن زد و خورد درون زیردریایی ناگهان سر و کلهٔ «مرا» پیدا میشود که دنبال «آرتور» می گشته. همانطور که می دانیم(با این که بارها این اوریجین تغییر کرده) «مرا» شاهزادهٔ Xebel (زبل) است که یکی از قلمروهای زیر دریا محسوب می شود.(در حال حاضر در دنیای کمیک او همسر  اکوامن است) در ادامه برای اولین بار چهرهٔ برادر ناتنی آکوامن را می بینیم که روی تخت شاهانه اش جا خشک کرده. نام او «اورم» ملقب به «اوشن مستر» (Ocean Master)  هستش که نقشش را «پاتریک ویلسون» بازی می کند او در فیلم مانند دنیای کمیک از طریق مادری با اکوامن هم خون است. همچنین او یکی از برترین دشمنان اکوامن در دنیای کمیک است. در این صحنه و در پشت سر او نیز کوسه سوارانی را می بینیم که از محافظان او هستند!(کوسه ها مجهز به تفنگ لیزری هستند!!!)

مجسمه آتلانتیس

در صحنه بعد گذری بسیار کوتاه از مجسمهٔ هفت قلمرو پادشاهی را می بینیم که دقیقا از روی کار نیمه تمام جف جانز یعنی “Rise of the Seven Seas” برداشته شده است. دو گروه از سربازان که احتمالا از قلمروهای مختلفی هستند در این صحنه دیده می شوند. آبی پوشانی که سوار کوسه هایی مجهز به تفنگ لیزری هستند  در سویی دیگر سربازانی که روی اسب آبی سوارند و پوشششان شبیه به پوشش پادشاهی آتلانتیس است.

طوفان و کشتی درحال غرق

بعد از آن طوفان دریایی را شاهد هستیم که نشانگر آغاز حملهٔ «اوشن مستر» است و همین طوفان باعث انگیزه گرفتن «آرتور» برای ایستادن جلوی برادرش است. «مرا» به «آرتور» می گوید تنها راه جلوگیری از «اورم» این است که جایگاه اصلی اش به عنوان پادشاه آتلانتیس را بدست آورد.

پادشاه مرده آتلانتیس

پادشاه از سن گذشته با موهایی بلوند را شاهد هستیم که چنگال معروف و طلایی اکوامن در دنیای کمیک در دستان او قرار دارد. واقعا «جیمز وان» را برای خلق همچین داستانی تحسین می کنم. اگر یادتان باشد زمان اکران فیلم بتمن علیه سوپرمن، بسیاری از طرفداران از شکل چنگال های او ناراضی بودند چون برخلاف کمیک نه سه شاخه بود نه طلایی! حال در این فیلم به نفع فیلمنامه از این طراحی زک اسنایدر استفاده شده. با توجه به صحبت های خود جیمز وان این چنگال مک گافین فیلم است.

اکوامن آماده برای مبارزه

در صحنه بعد که احتمالا قبل از مبارزه تن به تن اکوامن و برادرش است، می بینیم که او در حال آماده شدن برای جنگ است؛ چیزی که در راگناروک قبل از جنگ با هالک دیدیم. در این جا احتمالا صحبت های پایانی اکوامن را با «والکو» خواهیم شنید.

جلوه های زیرآب آتلانتیسی

جلوه ای از آتلانتیس زیر آب می بینیم که ما را یاد واکاندا در فیلم پلنگ سیاه می اندازد. اما با توجه به بودجهٔ محدود اکوامن بدیهی است که کمی غیر طبیعی جلوه کند! در این صحنه تکنولوژی پیشرفتهٔ زیرآب را می بینیم که می توان گفت آنها از دنیای بیرون پیشرفته تر هستند.

ماشین زیر آبی!!!

وسیلهٔ نقلیه زیر آب!!! باید از جیمز وان پرسید چرا کسانی که با سرعت بسیار زیادی می توانند زیر آب حرکت کنند و در آن نفس بکشند، باید برای جا به جایی از وسیله نقلیه استفاده کنند!!! حال باید صبر کرد و دید، شاید دلیلی برای این کار تعجب برانگیز وجود داشته باشد.

میدان جنگ آتلانتیس

در ادامه رجز خوانی «اورم» را شاهد هستیم و پس از آن میدان جنگ تن به تن برای بدست آوردن پادشاهی را می بینیم که بازهم ما را یاد پلنگ سیاه می اندازد. زمین مبارزه ای که دور تا دور آن پوشیده از گدازه است! حال باید دید این گدازه ها به کار می آیند یا خیر چون در آب برعکس خشکی می توان شنا کرد و جاذبه در آن متفاوت است.(به این راحتی نمیشه کسی در گدازه بیوفته)

جنگ تن به تن اکوامن و اوشن مستر

در ادامه مبارزه اکوامن و «اورم» را می بینیم؛ با توجه به این که اکوامن نیزه طلایی را بدست ندارد پس می توان گفت این نبرد در یک سوم ابتدایی فیلم رخ می دهد و در انتها شکست اکوامن را شاهد هستیم که منجر به ماجراجویی او و «مرا» می شود.

والکو

شاتی نزدیک از «والکو» را می بینیم. «والکو» در دنیای از دوستان نزدیک مادر اکوامن است و در فیلم برخلاف کمیک اوست که به اکوامن شیوه حرکت و مبارزه زیر آب را به او آموزش می دهد. این صحنه احتمالا زمانی رخ می دهد که اکوامن در حال آماده شدن برای مبارزه است. در ضمن تا یادم نرفته باید بگم شاید اوست که بدن «آرتور» را تتو کرده است.(این نقش را «ویلم دفو» بازی می کنه؛ گرین گابلینِ مردعنکبوتی های سم ریمی!)

حمله ترنچ ها

جلوتر، برای اولین بار «ترنچ» ها را می بینیم که به یک قایق حمله ور شده اند و شاید اوشن مستر آنها را اجیر کرده تا به آن قایق حمله کنند. «ترنچ» ها از نور تنفر دارند و یکی از نژاد های باقی مانده از آتلانتیس هستند که به جای تکامل از لحاظ هوش و ذهنی بیشتر شبیه آبزیان وحشی و بی عقل هستند. باید دید اکوامن و «مرا» در این صحنه چه نقشه ای در سر دارند و با رفتن به زیر آب چی می کنند(من حس می کنم اون چیزی که دست اکوامنه بمب یا دینامیته)

از یاد نبریم که جیمز وان در خلق صحنه های ترسناک تبحر خاصی دارد پس این صحنه احتمالا یکی از صحنه های ترسناک و نفس گیر فیلم خواهد بود.

اکوامن و مرا ایندیانا جونز

سفر ماجراجویانه اکوامن و «مرا» را می بینیم، احتمالا طی همین سفر مقدمات علاقه «مرا» و «آرتور» فراهم می شود. این صحنه یادآور فیلم های ایندیانا جونز هستند که کارگردان فیلم نیز به این نکته اشاره کرده بود. چون در صحنه ها اکوامن در خشکی است باید دید چه چالش هایی برای او به وجود می آید. شاید این ماجراجویی فقط برای پرداخت بیشتر به رابطه عاشقانه قهرمان داستان باشد. البته تا یادم نرفته باید بگم در شماره ۱۱ از سری هفتم کمیک های اکوامن او طی فلش بکی دقیقا ماجراجویی برای پیدا کردن چنگال طلایی داشت:

شماره ۱۱ از سری هفتم اکوامن

در ادامه Fisherman king را می بینیم:

فیشرمن کینگ

او رهبر یکی از قلمروهای زیر دریاست. احتمالا اوشن مستر برای جمع کردن لشکریانش پیش او آمده است و با توجه به پیشینه او در دنیای کمیک، احتمالا از متحدان اوشن مستر خواهد بود. نکته جالب دیگری که وجود دارد ظاهر آنهاست؛ اگر ترنچ ها هیولاهای زیر آب باشند، این ها ماهی های باهوش زیر آب هستند که از لحاظ جسمی بیشتر شبیه آبزیان اند.

ظاهر بلک مانتا

ظاهر بی نظیر «بلک مانتا» را نظاره گر هستیم که واقعا فوق العاده است و به بهترین نحو به دنیای کمیک وفادار است. حدسی که می توان زد این است که او برای انتقام سراغ اکوامن می رود یا اوشن مستر او را اجیر کرده تا جلوی اکوامن را بگیرد؛ در هر حال او احتمالا وسط جستجوی چنگال طلایی سر می رسد و برای اکوامن دردسر ساز می شود:

شلیک لیزر بلک مانتا

بله، او دقیقا مانند دنیای کمیک، توانایی شلیک لیزر را دارد. نکته ای که تو ذوق می زند جلوه های ویژه این صحنه است؛ خودتون دارید می بینید که لیزر هایی که از چشمان بلک مانتا شلیک می شود چقدر تصنعی است.

جنگ عظیم زیر آب

در پایان نیز جنگی بسیار عظیم را در زیر دریا می بینیم که ما حدس می زنیم نوعی جنگ داخلی در آتلانتیس رخ داده و دلیلش این است که «آرتور» بالاخره نیزه سه سر طلایی رنگ را بدست آورده همین باعث اختلاف نظر قلمروهای زیر دریا شده و جنگی عظیم به پا شده. این صحنه احتمالا در پرده آخر فیلم رخ می دهد.

جمع بندی: شاید ساخت چنین فیلمی غیر ممکن بود ولی جیمز وان از همان اپسیلون پتانسیل این شخصیت استفاده کرده و آن را روی پرده سینما آورده است. حتی اگر این فیلم آش دهن سوزی نباشد من جیمز وان را مقصر این اتفاق نمی دانم. با این که جلوه های ویژه و CGI این فیلم تا به اینجای کار تو ذوق می زند اما من وفاداری بی نظیر آن به دنیای کمیک را تحسین می کنم. حالا می فهمم که چرا زک اسنایدر «جیسون موموآ» را برای این نقش انتخاب کرده بود؛ شما کافیست فصل اول بازی تاج و تخت را ببینید تا متوجه منظورم بشوید. زک اسنایدر اکوامن را کال دروگویی در زیر اقیانوس می دیده و ایده اش این بوده که اکوامن کاریزمایی مثل کال دروگو داشته باشه اما با خروجش از فیلم جاستیس لیگ این مهم تغییر کرده و اکوامن تغییراتی در ایفای نقشش پیدا شده. منظورم این است، «آرتور کوری» باید پادشاه دریا باشد ولی اصلا آن کاریزمای لازم برای این نقش را ندارد و این کمی به فیلم ضربه خواهد زد، امیدواریم مثل فیلم واندرومن که این ضعف ها پنهان شد و به چشم نیامد در این فیلم نیز همین اتفاق رخ دهد. هنوز حدود شش ماه تا اکران فیلم باقی مانده و امید بر بهتر شدن جلوه های ویژه و CGI این فیلم داریم.

 

نظر شما چیست؟ شما چه نکاتی در این تریلر پیدا کردید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر آکوامن (AQUAMAN)

معرفی آکوامن ( AQUAMAN )

10 کمیک برتر آکوامن (AQUAMAN)

16 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...

15 دفعه ای که ابرقهرمانان دنیای کمیک دچار نقص عضو شدند 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

alihdz
#1 alihdz 1397-04-31 10:49
تریلر رو دیدم خیلی چرت بود
یعنی من قشنگ موندم وقتی با یه سفینه اومد تو آب گفت welcome home
قشنگ اسکی از بلک پنتر بود اونجا که اوکویه میگفت we're home
نقل قول کردن
Comic man
#2 Comic man 1397-04-31 10:52
به نقل از alihdz:
تریلر رو دیدم خیلی چرت بود
یعنی من قشنگ موندم وقتی با یه سفینه اومد تو آب گفت welcome home
قشنگ اسکی از بلک پنتر بود اونجا که اوکویه میگفت we're home

منم دیدم. کاملا معمولی بود. جلوه های ویژه معمولی هم داشت. هیچ صحنه ای نداره ادم رو شگفت زده کنه. انتظار داشتم بعد از این همه مدت که ما رو منتظر تریلر گذاشتن یه چیز خیلی حماسی تر ببینم. تا اینجا که فیلم تکلیفش با خودش مشخص نیست. سایه زک اسنایدر و افتضاح جاستیس لیگ بالای سرشه ولی سعی داره فان هم باشه
ولی هر وقت به اون ظاهر بیخود و "خفن" اکوامن نگاه میکنیم یاد و خاطره استاد زک زنده میشه برامون
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#3 Samwel Tarly 1397-04-31 11:11
دستتون درد نکنه جناب فقیه
تریلر رو دیشب دیدم و به نظرم احتمال این که فیلم خوبی باشه رو داره.(همین که زک اسنایدر کارگردانش نیست نکته مثبته!!!) همین که قراره با اریجین اکوامن اشنا بشیم برای من راضی کننده است و هر چی باشه شخصیت شناخته شده ای نیست و دومین حضورش رو پرده سینما است. جلوه های ویژه هم به نظرم تا چندماه دیگه که فیلم اماده اکران میشه میتونه بهتر باشه.
با ظاهر بلک مانتا هم خیلی حال کردم همونطور که اقای فقیه گفتن دقیقا شبیه کمیک هاش شده.
به نظرم این فیلم هم میتونه مثل واندرومن موفق بشه چون به اندازه کافی بابت فیلم هایی مثل bvs و ss و jl حرص خوردیم.
نقل قول کردن
M.J.F
#4 M.J.F 1397-04-31 11:12
خیلی از صحنه ها شبیه بلک پانتر بود مثل اونجایی کی دوست عزیز alihdz اشاره کردند و اونجایی که احتمالا تو یک سوم فیلم باشه و اکوا من از دشمنش تو دعوا سر پادشاهی شکست میخوره و خیلی هم طبیعی هست که شبیه بلک پانتر باشه چون اکوامن هم قراره شاه بشه البته با این تفاوت که خودش نمیخواد در کل تریلر بد ی هم نبود انتظار بیشتری نداشتم به جز cgi و صحنه های کامپیوتری خیلی خوب نبودن مخصوصا اون لیزر که تو مقاله بهش اشاره شد. امیدوارم جیمز وان بتونه یه فیلم خوب بسازه
نقل قول کردن
Detective Jones
-1 #5 Detective Jones 1397-04-31 11:40
خسته نباشید مقاله عالی ای بود
راستش من از DCEU یا بهتر بگم The world of DC فعلا انتظاری ندارم چون مثل اوایل MCU شده که چنگی به دلم نمی زد.اما DCEU هم حتما در اینده مثل MCU شاهکار هایی میسازه همانند جنگ ابدیت :lol: .
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1397-04-31 11:48
امیدوارم فیلم خوبی از آب در بیاد و کلا از سایه شوم سه فیلم فاجعه قبلیش مخصوصا جاستیس لیگ بیرون در آد. همینطور که اشاره کردن خیلی سعی کردن به دنیای کمیک وفادار باشه. مخصوصا چهره بلک مانتا که خیلی خوبه و کپ کمیک هاشه.
ولی زیاد از بازیگر آکوامن خوشم نمیاد و تو ذوق میزنه چون تو جاستیس لیگ هم خیلی خوب نبود. به هر حال فعلا که زک کمر این عالم رو شکسته.
نقل قول کردن
marvel boy
#7 marvel boy 1397-04-31 12:41
به نقل از alihdz:
تریلر رو دیدم خیلی چرت بود
یعنی من قشنگ موندم وقتی با یه سفینه اومد تو آب گفت welcome home
قشنگ اسکی از بلک پنتر بود اونجا که اوکویه میگفت we're home

خب حالا یک جمله فکر نکنم اونقدر تاثیر دااشته باشه و امیدوارم فیلم خوبی شه
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1397-04-31 13:00
به نقل از Detective Jones:
خسته نباشید مقاله عالی ای بود
راستش من از DCEU یا بهتر بگم The world of DC فعلا انتظاری ندارم چون مثل اوایل MCU شده که چنگی به دلم نمی زد. :lol: .

یعنی الان اوایل dceu رو با اوایل mcu مقایسه کردی؟!!!!!!!
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#9 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-04-31 13:16
مقاله خوبی بود.واقعاً اقای احمد فقیه در تحلیل و پیدا کردن ایستراگ عالی هستند.
استاد فقط من یک سوالی در این مقاله داشتم میشه پاسخ بدید.
spidey.ir/.../...
ببخشید اگه نظرم رو جای درستی نپرسیدم.
نقل قول کردن
ghasem
#10 ghasem 1397-04-31 13:32
به نقل از Detective Jones:
خسته نباشید مقاله عالی ای بود
راستش من از DCEU یا بهتر بگم The world of DC فعلا انتظاری ندارم چون مثل اوایل MCU شده که چنگی به دلم نمی زد. :lol: .

باید بگم که mcu اوایلش رو ترکوند و هم چنان داره میتازه :D
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#11 Cap-Spider Potter 1397-04-31 13:50
تریلر بد نبود...
البته یه تریلر میتونه شاهکار باشه، چون سر جمع دو دقیقه بیشتر نیست، اما این تریلر شاهکار نبود، به هیچ وجه !!
خدا کنه فیلمش خراب نکنه... جلوه های ویژه اش هم واقعا جالب نبود... به نظرم روایت Origin آکوامن میتونه جالب باشه، راستش بعد از ظاهر Black Manta به نظرم بهترین لحظه تریلر پرده برداری از Origin اش بود !!
البته شخصیت Aquaman توی دنیای کمیک برای من خیلی جالبه ! ازش خوشم میاد... حیفه ! نباید خرابش کنند...! خدا به خیر بگذرونه !!!


به نقل از mtm:
به نقل از Detective Jones:
خسته نباشید مقاله عالی ای بود
راستش من از DCEU یا بهتر بگم The world of DC فعلا انتظاری ندارم چون مثل اوایل MCU شده که چنگی به دلم نمی زد. :lol: .

یعنی الان اوایل dceu رو با اوایل mcu مقایسه کردی؟!!!!!!!


بله آقای ترابی، حتما همینطوره !
لابد Iron Man و Captain America و Thor و Avengers با Man of Steel و Bvs و Justice League برابرند دیگه !!!!!
شک نکنید dceu در آینده به یه شاهکاری چون Infinity War میرسه !!
نقل قول کردن
alihdz
#12 alihdz 1397-04-31 14:04
به نقل از marvel boy:
به نقل از alihdz:
تریلر رو دیدم خیلی چرت بود
یعنی من قشنگ موندم وقتی با یه سفینه اومد تو آب گفت welcome home
قشنگ اسکی از بلک پنتر بود اونجا که اوکویه میگفت we're home

خب حالا یک جمله فکر نکنم اونقدر تاثیر دااشته باشه و امیدوارم فیلم خوبی شه

حالا شما اصن جمله رو ول کن
الان که میبینم انگار تو این فیلم هم آکوامن میبازه و همه فک میکنن مرده درست مثل بلک پنتر
بعد یجوری زنده میمونه و درباره میره با مانتا میجنگه اینبار هم میبره


به نقل از Cap-Spider Potter:
تریلر بد نبود...
البته یه تریلر میتونه شاهکار باشه، چون سر جمع دو دقیقه بیشتر نیست، اما این تریلر شاهکار نبود، به هیچ وجه !!
خدا کنه فیلمش خراب نکنه... جلوه های ویژه اش هم واقعا جالب نبود... به نظرم روایت Origin آکوامن میتونه جالب باشه، راستش بعد از ظاهر Black Manta به نظرم بهترین لحظه تریلر پرده برداری از Origin اش بود !!
البته شخصیت Aquaman توی دنیای کمیک برای من خیلی جالبه ! ازش خوشم میاد... حیفه ! نباید خرابش کنند...! خدا به خیر بگذرونه !!!


به نقل از mtm:
به نقل از Detective Jones:
خسته نباشید مقاله عالی ای بود
راستش من از DCEU یا بهتر بگم The world of DC فعلا انتظاری ندارم چون مثل اوایل MCU شده که چنگی به دلم نمی زد. :lol: .

یعنی الان اوایل dceu رو با اوایل mcu مقایسه کردی؟!!!!!!!


بله آقای ترابی، حتما همینطوره !
لابد Iron Man و Captain America و Thor و Avengers با Man of Steel و Bvs و Justice League برابرند دیگه !!!!!
شک نکنید dceu در آینده به یه شاهکاری چون Infinity War میرسه !!

آره منم همین نظرو دارم همه یه شروع هایی دارند دیگه
فقط فرقش اینه که مارول از همیون اول شاهکار بود ولی دیسی از همون اول گند زد :D
(ایشالا فیلم هایی مثل birds of prey یا بتگرل هم به موفقیتی چون اینفینیتی وار دست میابند :lol: )
نقل قول کردن
Dead ghost
#13 Dead ghost 1397-04-31 14:30
خوب بود نسبتا از شزم بهتر بود
نقل قول کردن
Army.Of.ONE
#14 Army.Of.ONE 1397-04-31 14:30
تریلر قشنگی بود و جلوه ای بسیار زیبا از دریا رو به ما نشون میداد ( کاش این فیلمو قبل لیگ عدالت میساختن :sad: )
اینطور که معلومه قراره با صحنه های نبرد حماسی طرف باشیم ... به نظرم این فیلم بهتر از WW عمل میکنه و راه رو برای آینده ی world of DC هموار میکنه ... من از برخی از دوستان عزیز خیلی ناراحتم ، ازتون خواهش میکنم تمسخر رو در مورد فیلمای آینده ی dc کنار بزارین ... من اصلا قصد ندارم از فیلمای قبلی dc طرفداری کنم چون واقعا بد بودن ولی این تمسخر شما در مورد فیلم هایی که هنوز اکران نشدن واقعا زشته ...
راستی آقای ترابی نظر شما درمورد تریلر Glass و Shazam چیه؟
دوستان ازتون خواهش میکنم یه تحلیل هم از Glass بزارین ... ممنون میشم :-)
نقل قول کردن
Fantastic spider
#15 Fantastic spider 1397-04-31 14:44
به نظر من تریلر خوبی نسبت به فیلم های دیگه DCبود


ولی




به مارول نمی رسه
نقل قول کردن
Army.Of.ONE
#16 Army.Of.ONE 1397-04-31 15:24
دنیای کمیک ، دنیایی که میشه با خوندن داستان هاش وارد دنیایی بس زیبا شد ، دنیایی که میشه داخلش زندگی کرد ... مسلماً هر طرفدار کمیکی آرزوشه که شخصیت مورد علاقشو رو پرده ی سینما ببینه . اما در برخی موارد ، مسائل یا رفتار هایی به وجود میاد که موجب شکل گیری چنین سوالی میشه : آیا حالا که من فیلم شخصیت مورد علاقمو دارم ، باید بقیه ی شخصیت ها رو به تمسخر بگیرم ؟
رفتارهای زشت و زننده ای که از هر دو طرف مارول و دی سی فن ها شاهد هستیم ، به این سوال جواب مثبتی میده ...
رفتارهای زشت برخی DC فن ها :
1. سه گانه ی نولان شاهکاره و هیچ فیلمی به پاش نمیرسه .
2. فیلم کمیک بوکی باید دارک باشه ، هر فیلمی که لایته آشغاله .
3. فیلم های مارول برای بچه هاست ، در حالیکه فیلم های DC برای بزرگسالانه .
4. فیلم های مارول کمدیه ( همش پر جوکه )
5. فیلم های BvS و SS و JL شاهکارن ، هرکی بگه فیلمای بدین ، ........ هستن .


رفتار های زشت برخی Marvel فن ها :
1. همه ی تریلر های فیلم های DC معمولی و آشغالن ؛ در حالیکه همه ی تریلرهای Marvel شاهکارن .
2. هر فیلم یا انیمشنی که DC میسازه به پای Infinity War نمیرسه .
3. فیلم های dc با این که اکران نشدن ولی آشغالن .



لطفاً نظر بنده رو حذف نکنین که شاید ، که شاید برخی از این افراد درست بشن .
نقل قول کردن
D.PARKER
#17 D.PARKER 1397-04-31 15:48
ممنون از تحلیل آقای فقیه.
حس خوبی نسبت به این فیلم دارم. امیدوارم این فیلم هم مثل WW آبرومندانه باشه.

#5
دقیقا منظورت از چنگی به دل نزدن چی بود ؟ اونجرز رو دوست نداشتی ؟ یا کاپیتان آمریکا رو ؟
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1397-04-31 15:49
به نقل از Army.Of.ONE:
دنیای کمیک ، دنیایی که میشه با خوندن داستان هاش وارد دنیایی بس زیبا شد ، دنیایی که میشه داخلش زندگی کرد ... مسلماً هر طرفدار کمیکی آرزوشه که شخصیت مورد علاقشو رو پرده ی سینما ببینه . اما در برخی موارد ، مسائل یا رفتار هایی به وجود میاد که موجب شکل گیری چنین سوالی میشه : آیا حالا که من فیلم شخصیت مورد علاقمو دارم ، باید بقیه ی شخصیت ها رو به تمسخر بگیرم ؟
رفتارهای زشت و زننده ای که از هر دو طرف مارول و دی سی فن ها شاهد هستیم ، به این سوال جواب مثبتی میده ...
رفتارهای زشت برخی DC فن ها :
1. سه گانه ی نولان شاهکاره و هیچ فیلمی به پاش نمیرسه .
2. فیلم کمیک بوکی باید دارک باشه ، هر فیلمی که لایته آشغاله .
3. فیلم های مارول برای بچه هاست ، در حالیکه فیلم های DC برای بزرگسالانه .
4. فیلم های مارول کمدیه ( همش پر جوکه )
5. فیلم های BvS و SS و JL شاهکارن ، هرکی بگه فیلمای بدین ، ........ هستن .


رفتار های زشت برخی Marvel فن ها :
1. همه ی تریلر های فیلم های DC معمولی و آشغالن ؛ در حالیکه همه ی تریلرهای Marvel شاهکارن .
2. هر فیلم یا انیمشنی که DC میسازه به پای Infinity War نمیرسه .
3. فیلم های dc با این که اکران نشدن ولی آشغالن .



لطفاً نظر بنده رو حذف نکنین که شاید ، که شاید برخی از این افراد درست بشن .

این حرف شما رو من زیاد قبول ندارم
دی سی هم خیلی تریلرهای خوبی داشته
مثل تریلر bvs
ولی انصافا این تریلر اکوامن به دل من هم ننشست
به نظرم خوب نبود زیاد
الانم اگه کسی ازش انتقاد داره واقعا به نظرم حرف حق میزنه
جلوه ها ویژه اش خوب نیست
صحنه های زیر اب هم واقعا فکر میکردم بهتر و خاص تر بسازن
جیسون ماموآ هم برای منی که آکوامن کلاسیک رو دوست دارم چندش آوره. تکرار میکنم: چندش آور
و البته در پایان بگم واقعا تا به حال دی سی چیزی در حد جنگ بینهایت نساخته . یعنی کل فیلم های dceu رو با هم ترکیب کنی (چه فیلمای قبلی چه اونایی که این چند سال اینده میان) یه جنگ بینهایت از داخلش در نمیاد. راستش بعید میدونم بتونه هم بسازه
نقل قول کردن
D.PARKER
#19 D.PARKER 1397-04-31 16:04
آقا یه سوال. به نظرتون جیسون ماموآ از پس این نقش برمیاد ؟ یکم استیل و چهرش واسه آکوامن خیلی خفن نیست ؟
نقل قول کردن
brg_1214
#20 brg_1214 1397-04-31 16:55
خسته نباشید،مقاله مثل همیشه عالی!
من که با دیدن تریلر یاد پلنگ سیاه افتادم از خیلی لحاظ شبیه هم بودن...
جلوه هاشم بدک نبود و میتونست خفن تر باشه...
نقل قول کردن
AndrAs
#21 AndrAs 1397-04-31 17:09
من نمیدونم چرا اصلا با قیافه جیسون ماموا تو نقش اکوا من حال نمیکنم
بیشتر میخوره ی بیماره سادیسمی تو فیلمای ترسناک باشه تا ی قهرمان
ی جوریه اصن :-x
نقل قول کردن
ali.stark
#22 ali.stark 1397-04-31 17:32
زیاد تریلر خوبی نبود بازهم وارنر معلومه که میخواد با ریشوت فیلم رو خراب کنه
نقل قول کردن
Sherlockian
#23 Sherlockian 1397-04-31 20:57
تریلر بدی نبود ولی خب عالیم نبود .
بدترین نکتش همون جلوه های ویژه بود که بعضی جاها شدیدا توی ذوق میزد و بعضی جاها کمتر .
جیسون موموآ کمترین شباهت رو به آکوامن دنیای کمیک داره ولی بنظر میومد که تلاششو برای این نقش کرده و امیدوارم تو فیلم هم شاهد بازی خوبی ازش باشیم .
سکانسای سفر آکوامن و مرا منو خیلی یاد فیلم های ایندیانا جونز انداخت مخصوصا اون سکانس آخر تریلر واقعا یاداور سکانس پرش از هواپیمای فیلم دوم بود. فکر کنم خوده جیمز وان هم گفت که از این سری الهام گرفته .
از تریلر شزم یه مقدار بیشتر خوشم اومد اما این هم حداقلش یه کورسوی امیدی برای در اومدن دی سی از این فضاحتی که فعلا توش گیر کرده داد.
ممنون بابت تحلیل آقای فقیه . سریع و البته مثل بقیه بررسی هاتون موشکافانه بود .
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#24 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-04-31 22:06
به نقل از Eddie Brock A.K.A Venom:
مقاله خوبی بود.واقعاً اقای احمد فقیه در تحلیل و پیدا کردن ایستراگ عالی هستند.
استاد فقط من یک سوالی در این مقاله داشتم میشه پاسخ بدید.
spidey.ir/.../...
ببخشید اگه نظرم رو جای درستی نپرسیدم.

منظورم نظر 51 بود.
نقل قول کردن
Ice Man
#25 Ice Man 1397-05-01 10:03
ممنون آقای فقیه
تریلرش باحال بود ، البته بعضی جاهاشم مسخره بود ، ای کاش بودجش بیشتر و جلوه های ویژش بهتر بود ، البته دیگه به این سطح جلوه های ویژه فیلم های DCEU عادت کردیم ، آکوامن خوبه ولی با شوخ طبعیش حال نمیکنم ، مصنوعیه
مرا هم بد نبود
بلک مانتا هم خیلی خفنه و پتانسیلش زیاده واسه این که یه ابرشرور عالی بشه ، البته اوشن مستر هم شرور جالبیه اما به نظر من بلک مانتا غیر کلیشه ای تره
اگر جلوه های ویژش بهتر بود حداقل از نظر بصری تماشایی بود ، البته فیلم واندرومنم با وجود جلوه های داغون موفق شد اما فیلم جاستیس لیگم خیلی ناجور گند زد ، در ضمن محیط فیلم آکوامن از اونا حساس تره چون همش زیر آبه و پادشاهیه و کلی شخصیت متفاوت با قدرت های متفاوت داره
بازم ممنون واسه تحلیل
نقل قول کردن
علی قدیانی
#26 علی قدیانی 1397-05-01 21:29
مرسی
اتفاقا من تریلرش رو خوشم اومد باحال بود یه طراوت خاصی داشت برام. فقط منم بنظرم اگه از آکوامن کلاسیک استفاده میکردن خیلی میتونست بهتر باشه.جلوه ویژش هم البته جای کار داره مخصوصا واسه زیر آب ولی خب هرچیه از صحنه های زیر آب جاستیس لیگ بهتره
نقل قول کردن
Marc Spector
#27 Marc Spector 1397-05-17 07:24
ببخشید آقای فقیه خسته نباشید جسارتاً یه سوال:
مگه جانگو فت اون شخصیت مزدور توی جنگ ستارگان سه گانه دوم نبود؟
بازیگر نقش پدر آکوامن فک کنم (temuera morrison) باشه.
راجع به تریلر:
راستش طولانی نمیخوام صحبت کنم فقط باید بگم دیگه من از روی تریلر هیجان زده نمیشم چون تجربه ی تریلر جاستیس لیگ رو دارم و... .حالا از آخر بریم اول:
راستش حداقل در دنیایی که الان زندگی میکنیم فک کنم کاریزما زیاد به ظاهر دیگه ربطی پیدا نمیکنه یعنی به نظر من یه شخصیت با وفاداری به ظاهر کمیک بوکیش هم میتونه کاریزما داشته باشه،کاپیتان راجرز بهترین نمونش هست که کاریزماش به تنهایی از اکثر شخصیت های عضو انتقام جویان بیشتره حتی سرباز زمستان هم کاریزمای قابل توجهی داره،پس اینکه زک اسنایدر ظاهر رو به خاطر جذابیت و گیرایی بیشتر عوض کرده اشتباه بزرگی بوده.نکته قابل توجه اینه که نمیدونم بعد از زک اسنایدر چرا dceu روی این ظاهر آکوامن مانور میده و تغییرش نمیده بدتر اینه که تو کمیک ها هم ظاهرش رو به دنیای سینما نزدیک کردن (درصورتی که باید برعکس باشه).
یه چیزی که باید بگم اینه که شاید،شاید مارول مارو تنبل کرده چون من اخیراً برای دیدن فیلم ها هدف میخوام اینکه به یه چیز بیشتر منجر بشه وگرنه چالش برای تخت پادشاهی رو تو پلنگ سیاه هم دیدیم.
نکته دیگه اینه که همونطور که شما گفتید به علت بودجه محدود،من آتلانتیس با شکوهی رو نمیبینم (متاسفانه این ایراد در انیمیشن های جدید دیسی هم هست)یعنی اگر بخوام یکم ملموس تر مقایسه کنم شکوه آتلانتیس باید یه چیزی در حد آزگارد باشه چون خارج از کمیک هم اگر بخوایم به افسانه ها رجوع کنیم آتلانتیس خیلی با ابهت توصیف میشده.
نکته آخر هم که باید اضافه کنم اینه که دوست دارم بیشتر فیلم به اون فضای اساطیری بپردازه.
سپاس
نقل قول کردن
P.Constantine
#28 P.Constantine 1397-05-21 05:06
به نقل از Marc Spector:
ببخشید آقای فقیه خسته نباشید جسارتاً یه سوال:
مگه جانگو فت اون شخصیت مزدور توی جنگ ستارگان سه گانه دوم نبود؟
بازیگر نقش پدر آکوامن فک کنم (temuera morrison) باشه.
راجع به تریلر:
راستش طولانی نمیخوام صحبت کنم فقط باید بگم دیگه من از روی تریلر هیجان زده نمیشم چون تجربه ی تریلر جاستیس لیگ رو دارم و... .حالا از آخر بریم اول:
راستش حداقل در دنیایی که الان زندگی میکنیم فک کنم کاریزما زیاد به ظاهر دیگه ربطی پیدا نمیکنه یعنی به نظر من یه شخصیت با وفاداری به ظاهر کمیک بوکیش هم میتونه کاریزما داشته باشه،کاپیتان راجرز بهترین نمونش هست که کاریزماش به تنهایی از اکثر شخصیت های عضو انتقام جویان بیشتره حتی سرباز زمستان هم کاریزمای قابل توجهی داره،پس اینکه زک اسنایدر ظاهر رو به خاطر جذابیت و گیرایی بیشتر عوض کرده اشتباه بزرگی بوده.نکته قابل توجه اینه که نمیدونم بعد از زک اسنایدر چرا dceu روی این ظاهر آکوامن مانور میده و تغییرش نمیده بدتر اینه که تو کمیک ها هم ظاهرش رو به دنیای سینما نزدیک کردن (درصورتی که باید برعکس باشه).
یه چیزی که باید بگم اینه که شاید،شاید مارول مارو تنبل کرده چون من اخیراً برای دیدن فیلم ها هدف میخوام اینکه به یه چیز بیشتر منجر بشه وگرنه چالش برای تخت پادشاهی رو تو پلنگ سیاه هم دیدیم.
نکته دیگه اینه که همونطور که شما گفتید به علت بودجه محدود،من آتلانتیس با شکوهی رو نمیبینم (متاسفانه این ایراد در انیمیشن های جدید دیسی هم هست)یعنی اگر بخوام یکم ملموس تر مقایسه کنم شکوه آتلانتیس باید یه چیزی در حد آزگارد باشه چون خارج از کمیک هم اگر بخوایم به افسانه ها رجوع کنیم آتلانتیس خیلی با ابهت توصیف میشده.
نکته آخر هم که باید اضافه کنم اینه که دوست دارم بیشتر فیلم به اون فضای اساطیری بپردازه.
سپاس

ممنون آقای Marc Spector چون سعی کردم با سرعت و دقت هر چه تمام تر این مقاله رو بنویسم توضیحشو جا انداختم، الان تصحیح شد!
بله جنگو فت همون شخصیت جنگ ستارگانه و بازیگرش همون بابای اکوامن در فیلمه!
بازهم تشکر بابت تذکر به جای شما!
نقل قول کردن
Marc Spector
#29 Marc Spector 1397-05-21 08:23
به نقل از P.Constantine:
به نقل از Marc Spector:
ببخشید آقای فقیه خسته نباشید جسارتاً یه سوال:
مگه جانگو فت اون شخصیت مزدور توی جنگ ستارگان سه گانه دوم نبود؟
بازیگر نقش پدر آکوامن فک کنم (temuera morrison) باشه.
راجع به تریلر:
راستش طولانی نمیخوام صحبت کنم فقط باید بگم دیگه من از روی تریلر هیجان زده نمیشم چون تجربه ی تریلر جاستیس لیگ رو دارم و... .حالا از آخر بریم اول:
راستش حداقل در دنیایی که الان زندگی میکنیم فک کنم کاریزما زیاد به ظاهر دیگه ربطی پیدا نمیکنه یعنی به نظر من یه شخصیت با وفاداری به ظاهر کمیک بوکیش هم میتونه کاریزما داشته باشه،کاپیتان راجرز بهترین نمونش هست که کاریزماش به تنهایی از اکثر شخصیت های عضو انتقام جویان بیشتره حتی سرباز زمستان هم کاریزمای قابل توجهی داره،پس اینکه زک اسنایدر ظاهر رو به خاطر جذابیت و گیرایی بیشتر عوض کرده اشتباه بزرگی بوده.نکته قابل توجه اینه که نمیدونم بعد از زک اسنایدر چرا dceu روی این ظاهر آکوامن مانور میده و تغییرش نمیده بدتر اینه که تو کمیک ها هم ظاهرش رو به دنیای سینما نزدیک کردن (درصورتی که باید برعکس باشه).
یه چیزی که باید بگم اینه که شاید،شاید مارول مارو تنبل کرده چون من اخیراً برای دیدن فیلم ها هدف میخوام اینکه به یه چیز بیشتر منجر بشه وگرنه چالش برای تخت پادشاهی رو تو پلنگ سیاه هم دیدیم.
نکته دیگه اینه که همونطور که شما گفتید به علت بودجه محدود،من آتلانتیس با شکوهی رو نمیبینم (متاسفانه این ایراد در انیمیشن های جدید دیسی هم هست)یعنی اگر بخوام یکم ملموس تر مقایسه کنم شکوه آتلانتیس باید یه چیزی در حد آزگارد باشه چون خارج از کمیک هم اگر بخوایم به افسانه ها رجوع کنیم آتلانتیس خیلی با ابهت توصیف میشده.
نکته آخر هم که باید اضافه کنم اینه که دوست دارم بیشتر فیلم به اون فضای اساطیری بپردازه.
سپاس

ممنون آقای Marc Spector چون سعی کردم با سرعت و دقت هر چه تمام تر این مقاله رو بنویسم توضیحشو جا انداختم، الان تصحیح شد!
بله جنگو فت همون شخصیت جنگ ستارگانه و بازیگرش همون بابای اکوامن در فیلمه!
بازهم تشکر بابت تذکر به جای شما!

سپاس از شما
نقل قول کردن
old man omid
#30 old man omid 1397-08-15 23:17
تریلر رو تماشا کردم از جلوه های ویژه که بگذریم( :-x )باید بگم قطعا فیلم‌ بدی نیست و از فیلم های قبیلی بهترن ضمن اینکه اخرای تریلر زره اکوامن را میبینیم که کپ کمیک ها است.این تریلر و تریلر فیلم شزم نشان داد که همچنان امیدی به سینمای دی سی هست.
امید وارم که ایرادات جلوه های ویژه زیاد تو چشم نزنند!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید