نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" (Spider-Man: Homecoming)

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" (Spider-Man: Homecoming)

خب ... اینم بالاخره از نقد من ...

مقدمه: قرار بود این فیلم رو تو سینما ببینم. البته دیدمش. دو بار هم دیدم. ولی اونجوری که برنامه ریزی کرده بودم نشد. میدونید ... به خاطر شغلی که دارم تقریبا یک سال و 3 ماهه که در خارج از کشور زندگی میکنم. یکی از معدود سرگرمی های من در این کشور اینه که برم سینما و فیلم های جدید رو تماشا کنم. فیلم های دکتر استرنج، جنگ ستارگان: روگ وان، دیو و دلبر، لوگان و نگهبانان کهکشان 2 و ...  را هم تو سینما دیدم. ولی راستش رو بخواهید دقیقا یک هفته مونده به اکران فیلم جدید مرد عنکبوتی برای مرخصی 45 روزه اومدم ایران. بنابراین فرصت نشد فیلم رو تو سینما ببینم و سریع براتون نقد کنم. ولی خوشبختانه وقتی  از مرخصی برگشتم این فیلم هنوز روی پرده بود و رفتم و دیدمش. ولی اون موقع دیگه کمی برای نقد نوشتن دیر شده بود. بنابراین تصمیم گرفتم نقد  رو بذارم برای موقع انتشار نسخه بلو ری این فیلم ...

 

شناسنامه فیلم:

 كارگردان: جان واتس

 تهیه‌كنندگان: کوین فایگی، ایمی پاسکال

 فیلمنامه‌نویسان: جاناتان گولد استاین، جان فرانسیس دالی، جان واتس، کریستوفر فورد، کریس مکینا، اریک سامرز (براساس کامیک ‌های «اسپایدرمن»، خلق شده توسط استن‌لی و استیو دیتكو)

 بازیگران: تام هالند، مایکل کیتون، جان فاورو، زندایا، دونالد گلاور، تین دالی، مریسا تومی، رابرت داونی جونیور

موسیقی: مایکل جیاگینو

فیلمبردار: سالواتوره توتینو

 محصول: كلمبیا پیكچرز (سونی)، مارول استودیوز، پاسکال پیکچرز

 مدت زمان: 133 دقیقه

 تاریخ اكران: 7 جولای 2017

 بودجه: 175 میلیون دلار

 میزان فروش در سراسر جهان: 880  میلیون دلار

تریلر فیلم: Download

لینک دانلود نسخه بلوری فیلم: Download

 دانلود صحنه های حذف شده: DownLoad

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

 بررسی اسپایدرمن 6

 خلاصه داستان:

پیتر پارکر جوان که هنوز هم به خاطر تجربه ای که با اونجرز داشته هیجان زده است ، به خانه برمیگرده تا پیش زن عمو می، زندگی خودش رو از سر بگیره. او زیر نظارت دقیق مرشد خودش تونی استارک (مرد آهنی) قرار داره و داره کم کم با هویت جدید خودش یعنی مرد عنکبوتی کنار میاد. همچنین سعی میکنه به زندگی روزمره خودش برگرده و البته همش داره سعی میکنه ثابت کنه توانایی هایش چیزی فراتر از محله کوچیک خودشه. تا اینکه خبیثی به نام والچر ظاهر میشه و هر چی برای پیتر مهم و عزیزه رو تهدید میکنه...

هیچ شکی نیست که مرد عنکبوتی بازگشت به خانه یکی از سرگرم کننده ترین فیلم های سال 2017 و حتی چند سال اخیر است. همچنین یکی از فیلم هایی هستش که خیلی راحت میشه باهاش ارتباط برقرار کرد و به نظرم دلیل اصلی این که تا الان پرفروش ترین فیلم کمیک بوکی ساله هم همینه.  واقعا باید به مارول استودیوز تبریک بگم که فیلمی ساخته که میتونست خیلی تکراری و کلیشه ای باشه ولی نبود. برعکس، خیلی هم با طراوت و شادابه. بیایید با هم رو راست باشیم. فیلم های مرد عنکبوتی تقریبا همشون یه داستان رو روایت میکنند! پسر بچه درسخوان و عادی که دارای نیروی فوق بشری غیرعادی میشه و زندگیش پر است از تراژدی و آدم های خبیث رنگارنگ که به نوعی سر راهش قرار میگیرند ولی  باهاشون میجنگه و پیروز میشه ولی اغلب عزیزی را هم از دست میده . این وسط با مشکلات ریز و درشت زندگی شخصی و عشقی او هم روبرو میشویم . تا اینکه سرانجام معنی واقعی مسئولیت پذیری رو یاد میگیره و ... تمام! خب .. با توجه به اینکه مرد عنکبوتی در 15 سال گذشته در 6 فیلم سینمایی ظاهر شده بود پس شخصا حس میکردم شاید از دیدن فیلم جدیدش خسته بشم یا برام تکراری باشه. ولی خدا وکیلی نبود. نمیدونم مارول چطور این کار رو میکنه ولی بازگشت به خانه انگار فیلمی بود که همیشه باید ساخته میشد ولی به دلایلی نشده بود. دقیقا انگار اون جاهایی که همیشه تو فیلم های قبلی miss شده بود، اینجا پررنگ و روشون تمرکز شده بود.

ند لیدز - پیتر پارکر

 این مساله به قیمت این تمام شده که ارکان اصلی فیلم های قبلی یعنی آزبورن ها، جی. جونا جیمسون ، گوئن استیسی، مری جین واتسون و البته عمو بن در فیلم نباشند ولی فیلم ابدا به خاطر عدم حضور آنها ضربه نخورده. من که اصلا نبود اونا رو حس نکردم. و این واقعا موفقیت بزرگیه. مارول و جان واتس (کارگردان این فیلم) و فیلمنامه نویسانش محصولی برامون تدارک دیده اند و شخصیت هایی برامون خلق کرده اند که آدم را با خود همراه میکنند.

هم کلاسی های پیترپارکر

و البته در ابتدا یه چیزی هست که بهتون میگم که دوست دارم بهش خوب دقت کنید: در تمام فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی بدون استثنا شاهد حداقل یک صحنه در قبرستان بوده ایم (برید با دقت فیلم های قبلی رو نگاه کنید. خودتون متوجه میشید). ولی در این فیلم نه! حالا چرا اینو گفتم؟ چون سازندگان فیلم های اسپایدرمن درست مثل دنیای کمیک میدونند که زندگی پیتر پارکر با مرگ و تراژدی و از دست دادن عزیزان عجین شده. بنابراین حداقل یک بار پیتر رو در قبرستان و بر سر مزار عزیزانش نشان میدادند تا بهمون یادآوری بشه. ولی جالب اینه که بازگشت به خانه نه تنها همچین صحنه ای نداره بلکه حتی یک بار هم اسمی از بزرگترین تراژدی زندگی پیتر پارکر یعنی عمو بن نمیبره! در عوض سازندگان فیلم با ظرافت و به طور غیر مستقیم غم و اندوه و مسئولیت پذیری را در فیلم نشان میدهند. مثلا در جایی که پیتر میره مهمانی لیز آلن و اونجوری جلوی فلش تامپسون و بقیه خیط میشه چون مجبوره به خاطر حس مسئولیت پذیری خودش بره دنبال افراد والچر . یا اونجایی که لیز رو تنها میزاره تا بره دنبال باباش ، یا دوستاش میرن استخر شنا ولی اون فقط با حسرت نگاهشون میکنه و ... از این مثال ها تو فیلم زیاده. آدم دلش به حال این پسره میسوزه.  باید همیشه به خاطر مسئولیتی که قبول کرده زندگیش داغون بشه و .... خیلی هم بدشانسه و این ذات و طبیعت شخصیت پیتر پارکر/مردعنکبوتیه که به خاطرش عاشقش هستیم . پس میخوام نتیجه بگیرم که مارول استودیوز شاهکار کرده چون هم به ذات مرد عنکبوتی وفادار بوده و هم یه فیلم fresh تحویل ما داده که برامون تازه گی داره (من هی مدام میگم مارول چون سونی رو تو موفقیت این فیلم هیچ کاره میدونم!) .

تونی استارک - پیتر پارکر

 از وفاداری به ذات شخصیت پیتر پارکر هر چی بگم بازم کمه. خدای من .. این همون پسریه که من همیشه عاشقش بودم. این همون "آدم" خام و بی تجربه ای هستش که همیشه دلم واسش تنگ میشه. یک "انسان" عادی که همه چیزش عادیه ولی همیشه سعی میکنه کار درست رو انجام بده و همیشه هم گند میزنه ولی تسلیم نمیشه و دوباره سعی میکنه. تو فیلم کیف میکنم که میره اون سارق رو بگیره ولی میفهمه ماشین خودش بوده و همه بهش سرکوفت میزنن. کیف میکنم تونی بهش میگه تو سطح زمین باقی بمونه ولی حرفش رو گوش نمیده و میره دنبال والچر. کیف میکنم وقتی تونی  لباس پیشرفته اش رو میگیره بازم تسلیم نمیشه و میره و حساب والچر رو میرسه. کیف میکنم هر روز به هپی هوگان پیامک میزنه و میگه پس چی شد واسه من ماموریت ندارید ولی اون بهش کم محلی میکنه. کیف میکنم وقتی میبینم مجبور میشه از عشقش بگذره و بره دنبال مسئولیتش (البته جیگرم براش کباب میشه ها! ولی کیف میکنم چون به ذات شخصیتش وفاداره) و البته کیف میکنم وقتی میبینم پیتر زیر اون همه آوار گیر افتاده ولی تسلیم نمیشه و خودش رو آزاد میکنه. آره .. این همون پیتر پارکریه که همه میشناسیم.

اسپایدرمن زیر آوار

بازی های فیلم همشون عالی ان. تاکید میکنم .. همه شون عالی هستند. اعتراف میکنم که اولش هرگز از انتخاب تام هالند راضی نبودم. ولی خداییش خیلی خوب نقش پیتر پارکر و مرد عنکبوتی رو بازی میکنه. اون صحنه های که میره خونه لیز آلن تا ببرتش به مراسم رقص در مدرسه و متوجه میشه که آدریان تومز باباشه رو خیلی دوست دارم. اوج بازیگری هالند را در آنجا شاهد هستیم. بازی او آمیخته ای از ترس و حیرت و بهت و ناباوریه. اونجایی که مدام زل زده به بابای لیز یا اون صحنه پر التهابی که تو ماشین هستند و دیالوگش با تومز. من به عنوان بیننده کاملا با حس و حال پیتر در آن موقعیت ارتباط برقرار کردم. اگر اون صحنه و کلا اگر یک سوم نهایی فیلم اونقدر پرتنش و هیجان انگیزه به خاطر بازی تام هالند و البته مایکل کیتونه. و البته که تام هالند واقعا یک مرد عنکبوتی شگفت انگیزه . حرکاتش و اون تعهدی که مشخصه موقع ساخت فیلم از خودش بروز داده باعث شده اسپایدرمنش باورپذیرترین اسپایدرمن تاریخ سینما باشه. مایکل کیتون کبیر هم شگفت انگیزه. دیگه همه ازش تعریف کردن و من چیز خاصی برای گفتن ندارم . فقط اینکه آدم با شخصیتش همراه میشه و انگیزه اش رو باور میکنه. نمونه های واقعی آدریان تومز در جامعه زیاد هستند. مرد خانواده ای که بی عدالتی های جامعه باعث میشه خبیث بشه. و البته یه نکته ای که خوشم میاد اینه که والچر آدم احمقی نیست. خیلی سریع تو ماشین به قول معروف دو دو تا چهار تا میکنه و میفهمه که مرد عنکبوتی همون پیتر پارکره! درستش هم همینه. باید به شعور تماشاچی احترام گذاشت.

ادریان تومز - مایکل کیتون - والچر

یک نکته مهم هم درباره خبیث های مرد عنکبوتی در این فیلم بگم و اینکه چرا اینقدر موفق هستند. ما در فیلم های قبلی همیشه خبیثی را داشتیم که به نوعی به "پیتر پارکر" ربط پیدا میکرد. مثلا نورمن که پدر بهترین دوستش بود، ادی براک که همکار پیتر بود، دکتر اختاپوس که استادش بود، مرد شنی که عموش رو کشته بود و .... این خوبه ولی زیادش خوب نیست. در این فیلم هم ما تنها در اواخر فیلم متوجه ارتباط تومز با پیتر میشویم . ضمن اینکه اون شوکر یا مخترع مخوف هیچ ارتباطی با پیتر ندارند و به همین دلیله که علیرغم حضور سه خبیث، فیلم شلوغ به نظر نمیرسه. درستش هم همینه. تو دنیای کمیک مگه همه دشمنای اسپایدرمن با پیتر ارتباط خاصی دارند؟ و در اینجا جا داره به بازی عالی جیکوب باتالون در نقش ند لیدز اشاره کنیم که واقعا گرما و شیرینی خاصی به فیلم میده و دوست خوبی برای پیتره.

ند لیدز - دیوید باتالون

من با فلش تامپسون و زن عمو می هم هیچ مشکلی نداشتم. اولش کلی حرص خوردم چرا فلش رو اینقدر تغییر دادند یا چرا دیگه قلدر نیست ولی اصلا مهم نیست چون من یه purist نیستم که به رنگ پوست و این جور چیزا گیر بدم. برای مهم اون کارکرد یا function شخصیت مهمه. فلش همیشه پیتر رو آزار میداد الان هم آزار میده. الان دیگه قلدرها مثل سابق نیستن و فلش این فیلم هم خیلی مدرنه. پولداره و باهوش و انگار به پیتر حسودی میکنه و رقیبشه . من کاملا با این جور آدم ها اشنا هستم و نوع رفتاری که با پیتر میکنه کاملا برام ملموسمه. زن عمو می هم همینطور. کاری با سن و سالش ندارم. اصلا برام مهم نیست. مهم نقشیه که ایشون تو زندگی پیتر داره که اونم حمایت کردن روحی و معنوی از پیتره که همین کار رو هم میکنه. اتفاقا چون اونقدرها هم با پیتر اختلاف سنی نداره پس بهتر درکش میکنه و در نتیجه بهتر میتونه ازش حمایت کنه.

زن عمو می - مریسا تومی

 ولی به نظرم از نظر رومانس فیلم ضعف هایی داره. این اولین فیلم مرد عنکبوتیه که از این نظر اینقدر بی رمقه. البته من با این بخش هم مشکل خاصی ندارم. این عشق اول پیتره و تجربه نشون داده عشق اول تو حال و هوای دبیرستان رو نباید زیاد جدی گرفت! تو کمیک ها هم همین طور بود. پیتر اولش از لیز آلن و بتی برنت گذر کرد که به گوئن استیسی و مری جین رسید. پس زیاد عیبی نداره اگه رومانس فیلم قوی نباشه. همون بهتر که عشق اصلی رو بذارن واسه فیلم های بعد. ولی با این حال میشد شخصیت پردازی لیز آلن رو قوی تر و عمیق تر کرد. او شخصیت اش عمق لازم و نداره. البته بازیگرش (لورا هریر) بازیگر خیلی خوبیه ولی راستش من آخرش نفهمیدم واسه چی همچین دختری به کسی مثل پیتر دل بسته؟

لیز الن

یه مشکلی هم فیلم داره که شاید زیاد به چشمتون نیاد. اینو من خودم حسش کرده بودم ولی دیشب داشتم نقد سایت معتبر Observer.com برای این فیلم رو میخوندم و دیدم که منتقد اون سایت هم به این نکته اشاره کرده. (نقدش اینجاست) بنابراین بهتره از ایشون نقل قول کنم:

{مرد عنکبوتی بازگشت به خانه} فیلم خوبیه ولی یک فیلم ابرقهرمانی برای اینکه خارق العاده باشه، باید داستانی داشته باشه که اونقدر گیرا باشه که براتون واقع گرایانه به نظر بیاد، علیرغم اینکه شخصیت هاش قدرت های خارج از محدوده های دنیای ما دارند. بهترین مثال برای آمیخته گی سرگرمی و قصه ای عالی، "مرد عنکبوتی 2" نام داره که احتمالا بهترین فیلم ابرقهرمانیه که تا به حال ساخته شده.

اگر من سر کلاس درس قرار بود به بازگشت به خانه اشاره کنم برام خیلی سخت میشد که به یک تم یا موضوع اصلی اشاره کنم. با این حال تم مرد عنکبوتی 2 از همون ابتدا تا انتها مشخصه: "قدرت زیاد، مسئولیت زیادی هم به همراه دارد". حتی اگه پیتر روح عمو بن مرحوم را در خواب نمیدید ، باز هم فیلم به روشنی این تم را نشون میداد. قدرت های پیتر پارکر هم روی زندگی شخصی و هم روی زندگی حرفه ای او تاثیر منفی میذاره و باید در نهایت ایثاری بکنه که تماشاچی باهاش ارتباط برقرار میکنه.

بزرگترین از خودگذشتگی او اینه که دوست دخترش مری جین (کرستن دانست) را رها میکنه چون نمیخواد صدمه ببینه. عشق بین پیتر و مری جین تاثیر گذار، غم انگیز و دردناکه. از اون دسته عشق هایی که آدم نظیرش رو تو فیلم هایی مثل "تایتانیک" یا "بیمار انگلیسی" پیدا میکنه. صحنه ای که مری جین نامزدش رو تو کلیسا ترک میکنه تا با پیتر باشه و بهش میگه علیرغم تمام مسئولیت هاش میخواد باهاش باشه، به اندازه تمام صحنه های اکشن فیلم هیجان انگیزه. ولی متاسفانه روابط (عاطفی) در بازگشت به خانه عمق ندارند. اما شاید مخاطب هم دنبال همچین چیزی نیست.

البته من عقیده دارم بازگشت به خانه تم مشخصی داره و اونم اینه که این لباس نیست که از پیتر پارکر قهرمان میسازه بلکه اراده آهنین اوست. ما اینجا اون مساله رو به روشنی در سکانسی که با تقلای بسیار خودش رو از زیر آوار خلاص میکنه میبینیم. ولی مساله اینه که تم اصلی که انصافا تم خوبی است زیاد با بخش های دیگه داستان لینک نمیشه. مثلا وقتی در مرد عنکبوتی 2 پیتر از مری جین دست میکشه برامون خیلی سوزناکه چون عشق بین اونا برامون خوب جا افتاده  و با تم اصلی فیلم که مسئولیت پذیری و ایثاره نیز خوب چفت و بست میشه . ولی اینجا وقتی پیتر علیرغم میل باطنی خودش از لیز دل میکنه تا جلوی باباش رو بگیره آدم زیاد تحت تاثیر قرار نمیگیره چون اون عشقه زیاد برامون عمق پیدا نکرده پس چندان تحت تاثیرش قرار نمیگیریم.

لباس خانگی مرد عنکبوتی

اما در عوض بازگشت به خانه چیزی داره که اون رو از بقیه فیلم های مرد عنکبوتی متمایز میکنه و اونم اینه که بینهایت fun  هستش و حس شوخ طبعی شگفت انگیزی داره. خب ... مارول استودیوز در این زمینه تخصص بالایی داره ولی گاهی اوقات تو فیلم هایش دیده بودیم که زیاده روی میشه ولی تو این فیلم اصلا اینطور نیست. همه چیز سر جای خودشه و اتفاقا خیلی هم بجا به نظر میاد چون با تم بی تجربه گی و بدشانسی پیتر پارکر در ارتباطه. ضمن شخصیت اسپایدرمن جون میده برای لحظات فان و بامزه . بنابراین شوخی ها تو همچین فیلمی بیشتر جواب میده تا مثلا تو فیلم شخصیتی مثل دکتر استرنج.

اسپایدرمن - اونجرز

بعضی ها هم میگن که نبردهای فیلم به قدر کافی حماسی یا عظیم و ماندگار نیست. من کاملا مخالفم. اتفاقا یکی از دلایلی که این فیلم رو اینقدر دوست دارم هم همینه که سعی کرده تمام اتفاقات بزرگ خودش رو خیلی جمع و جور و تو محله کوئینز برگزار کنه. خیلی هم واقعیه. چون آدمی به سن و سال پیتر که هنوز برای دیلی بیوگل کار نمیکنه چرا باید همش تو منهتن نیویورک باشه؟ به همین دلیل مثلا اون صحنه تعقیب و گریز بین مرد عنکبوتی و افراد والچر به نظرم علیرغم محدودیت هایی که داره اما خیلی خلاقانه است. اونجایی که پیتر میان بر میره و از وسط خونه های مردم رد میشه اوج خلاقیته و البته خیلی هم fun. من نبرد نهایی با والچر رو هم دوست داشتم. اونم به نظرم خلاقانه و متفاوت بود. جلوه های ویژه هم خوب بود. مشکلی ندیدم. انشاله در قسمت های بعد نبردها به وسط آسمان خراش های منهتن کشیده بشه.

جنگ مرد عنکبوتی والچر

از موسیقی هم راضی بودم. اره خیلی شاهکار نیست ولی ازش راضی بودم. خوب به اون لحظاتی که باید حس بده، حس میده. مخصوصا اون اول فیلم که لوگوی مارول استودیوز با اون تم آهنگ معروف اسپایدرمن همراه میشه. خدا میدونه اونقدر برایم شگفت انگیز بود و اونقدر تو سالن سینما از شنیدنش به وجد اومدم که میخواستم فریاد بزنم. یعنی همراهی این موسیقی با اون لوگو این حس رو ایجاد میکنه که آره بالاخره مرد عنکبوتی برگشت به خونه ....

والچر - مایکل کیتون

و اما دو نکته دیگه هم درباره این فیلم هست که فکر کنم حتما باید گفته بشه. یکی اینکه حضور تونی استارک در فیلم کاملا به اندازه و مفیده. راستش قبل از دیدن فیلم کمی ترس داشتم که نکنه حضور تونی باعث بشه تمرکز داستان از پیتر پارکر منحرف بشه. چون رابرت داونی جونیور عادت داره فیلم رو مال خودش بکنه! ولی اصلا اینطور نیست. تونی حضورش هم در فیلم ضروریه و هم اینکه به تم اصلی که قبلا هم اشاره کردم ربط داره. یعنی او باید حتما باشه و اون لباس رو از شاگرد خودش پس بگیره تا پیتر روی پای خودش وایسه و ثابت کنه که یه قهرمان واقعیه.

رابرت داونی جونیور - اسپایدرمن

نکته دوم درباره لباس مرد عنکبوتیه. راستش در طول فیلم مشکل بزرگی با اینکه این لباس رو تونی براش درست کرده یا اینکه اینهمه تجهیزات و .. داره نداشتم. یعنی جو فیلم و داستانش جوریه که آدم متوجه مشکل خاصی نمیشه. ولی آخر فیلم واقعا دوست داشتم پیتر لباس رو قبول نکنه و خودش برای خودش لباس درست کنه. حقیقتا هنوز هم تو کتم نمیره که دیزاین این لباس نمادین رو کسی به غیر از پیتر پارکر انجام داده باشه. درسته اینجوری خیلی واقعی تر و باور پذیرتره که یه آدمی مثل استارک با اون همه امکانات بتونه همچین لباسی بسازه ولی ای کاش طرح اش یه جور دیگه بود و لااقل پیتر در خلق اون لباسی کلاسیکی که تن اسپایدرمنه یه نقشی داشت، حتی در حد مشاور ...

مرد عنکبوتی 6

و در پایان میگم که خدا رو شکر که بازگشت به خانه فیلم خوبی از آب درآمد چون خیلی چیزا رو باید ثابت میکرد و بازم خدا رو شکر که سربلند شدیم. مارول فیلمی ساخته باطراوت و دوست داشتنی که آدم رو برای سری های بعدی مشتاق میکنه. من این فیلم رو بعد از مرد عنکبوتی 1 و  2، بهترین فیلم تاریخ اسپایدرمن میدونم. البته به مرد عنکبوتی 1 خیلی نزدیکه ولی انصافا اون یه چیز دیگه بود ...

بازم شرمنده بابت تاخیر در نقد این فیلم!

امتياز: 8.5 از 10

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

لینك دانلود نسخه بلو ری (BLU-RAY) فیلم های مرد عنكبوتی + دوبله به زبان فارسی

تمام صحنه های حذف شده از "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" را تماشا کنید

15 سوال مهمی که پس از دیدن فیلم "مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه" در ذهن ما ایجاد میشود!

پرواز طولانی والچر برای رسیدن به پرده سینما!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

sib khan
#1 sib khan 1396-07-06 17:09
خب راستش رو بخوايد من نميتونم اين نقدو بخونم چون بدجوري اسپويل ميكنه ولي تنها چيزي كه ميتونم بهتون بگم اينه كه خسته نباشيد اقاي ترابي
نقل قول کردن
pegahmm
#2 pegahmm 1396-07-06 17:13
خنده دارترين قسمت فيلم اونجاييه كه ند به پيتر ميگه"do you lay eggs?":)))))
من تنها مشكلي كه با فيلم داشتم اونجايي بود كه پيتر داشت ميرفت دوستاشو از آسانسور نجات بده و فهميد اون رباته باهاشه و گفت that's awesome چون بنظرم بايد از شدت استرس كل حواسش به اين بود كه زودتر اونجا برسه
نقل قول کردن
C.s.r
#3 C.s.r 1396-07-06 17:17
خداروشکر که بالاخره نقد خوبتون رو خوندم واقعا لذت بردم خیلی تکمیلی و عالی در مورد همه چیز صحبت کردید انقدر لذت بردم که با اینکه دیشب فیلم رو دیدم دلم میخواد بازم ببینم به شدت منتظر ایستراگ ها سکانس های برتر و...هستم
(البته منم یه نقد کوچیک و خجالت اور هم زیر چن پست قبل گذاشتم که فک کنم اینجا باید باشه که البته مهمم نیست)
نقل قول کردن
علی قدیانی
#4 علی قدیانی 1396-07-06 17:19
منم فیلمو دیدم.
فیلم خوبی بود. اما با نقش های مکمل زیاد ارتباط برقرار نکردم.
(البته به جز ند لیدز)

خیلی خوب به پیتر پرداخته شده بود و مثل کمیک های
ultimate spider man حالت مدرنی داشت مثلا تو فیلم
اسپایدرمن 2 (اولش) پیتر با خودش درباره مری جین حرف میزد
ولی تو این فیلم به جاش با اون هوش مصنوعیه حرف میزد.

کیتون هم که خیلی خوب ایفای نقش کرده بود و واقعا
ملموس و قابل باور بود و باهاش حال کردم به شخصیت ولچر
عمق داده بودن.ممنون آقا مهدی عالی بود.
نقل قول کردن
C.s.r
#5 C.s.r 1396-07-06 17:24
به نقل از C.s.r:

(البته منم یه نقد کوچیک و خجالت اور هم زیر چن پست قبل گذاشتم که فک کنم اینجا باید باشه که البته مهمم نیست)


در مورد فیلم بنظرم یه چیزی در حد مردعنکبوتی یک بود ولی من بشخصه از همه فیلم های مردعنکبونی بیشتر دوسش داشتم ولی بازم به اندازه سریال مردعنکبوتی خارق العاده دوسش نداشتم
اسپایدی خیلی خوب بود اینکه مدام باخودش حرف میزد و موقع دعوا تیکه مینداخت عالی بود ( از اندرو گارفیلدم بهتر بود و توبی هم که اطلا حرف نمیزد:\ )
یکم اسپویله
بهترین سکانس هاشم بنظرم گیر کردن پیتر زیر اوار بود که تام هم خیلی خوب بازی کرد و فک کنم همه دلشون واسش سوخته باشه و همینطور سکانس های نجات اسانسور که واقعا نفس گیر بود مخصوصا ورورد اسپایدرمن به ساختمون و همچنین سکانس های بامزه ای مث گیر کردن پیتر تو اتاقه که داشت لباسشم امتحان میکرد و صحنه ی خنده دار بازجویی که صداش رو کلفت کرده بود خیلی خنده دار بود
و بنظرم یکی از مهم ترین سکانس های فیلم جزو ضعیف ترین ها بود اونم سکانسی که با والچر رو هواپیما میجنگن با اون موسیقی بلندی که قطع نمیشد و نورهای هواپیما که که مدام روشن خاموش میشدن و پیچ و تاپ ها تو اسمون واقعا سرسام گرفته بودم و اینکه مبارزه چندان خوبی هم با والچر نداشت در واقع اسپایدی انگار بدون لباس نصف توانایی هاش رو از دس داده بود که بنظرم درست نبود و میتونست با حرکات فوق العاده مخصوص مردعنکبوتی که هیچکدوم رو به نمایش نزاشت خیلی بهتر شکستش بده ولی در کل بازم باحال بود
موسیقی فیلمم زیبا بود حالا بگذریم از اون قسمتی که بالا گفتم درواقع فک کنم اهنگ هاش یه چیزی بین موسیقی مردعنکبوتی3 و مردعنکبوتی شگفت انگیز2 بود که خیلی عالی بود
نقل قول کردن
m.k.t
#6 m.k.t 1396-07-06 17:46
مرد عنکبوتی بازگشت به خانه به نظرم بهترین فیلم مرد عنکبوتی بود درست مثل کمیک ها از دبیرستان شروع میشه و درست مثل کمیک های اولیه ی مرد عنکبوتی نه گوئن هست نه جونا نه مری جین ...
و کاملا یه مرد عنکبوتی بی تجربه بود که تازه ۶ماه قدرت به دست اورده
فرمول تکراری مارولو هم نداشت که منتقدا هی میگن
تو ۵فیلم قبلی زیاد رو بی پولیو زن عمو می مانور می دادن ولی تو این یکی نه
این فیلم من یاد مرگ مرد عنکبوتی نهایی انداخت یه بچه که می خواد خودشو اصبات کنه و در این راه موفقه
نقل قول کردن
Doctor Strange
#7 Doctor Strange 1396-07-06 18:40
سلام بببخشید کسی لینک دانلود نسخه بلوری رو نداره؟
نقل قول کردن
mehran spidey
#8 mehran spidey 1396-07-06 19:16
ممنون بابت نقد این فیلم ، من هنوز فیلم رو ندیدم تا بخوام بهش نظر بدم اما ظاهرا طبق تعریف و تمجید هایی که ازش شد بهترین فیلم تاریخ مردعنکبوتیه ! به زودی فیلم رو میبینم و امیدوارم فیلم برام لذت بخش باشه .

بازم ممنون بابت نقد ;-)
نقل قول کردن
Migel ohera
#9 Migel ohera 1396-07-06 19:43
جا داره يه تشكر فراوان بكنم از استاد زحمت كشم اقاي مهدي ترابي ،
هيچ چيز برام لذت بخش تر از خواندن نقدي از سوي يه ادم كار بلد و خبره براي فيلم مورد علاقم نيست، بازم سپاس اقاي ترابي .
در مورد فيلم بايد بگم ، البته قبلاً هم گفتم با يكي از بهترين و برترين فيلم كميك بوكي امسال طرف هستيم ( از همه لحاظ كه استاد اشاره كردن)
طنز هاي فيلم خيلي بجا بودن ( از نظر شخصي بنده يزره پياز داغشو كم تر ميكردن خيلي بهتر بود ، يعني زماني كه ادم يه قسمتي ازصحنه هاي طنز أميز رو ببينه مثل بنده نيوفته كف زمين از خنده)
در كل تام هالند يكي از بهترين مردعنكبوتي هاي تاريخ سينما هستش ، و اميد وارم همينقدر در فيلم انتقام جويان سه بدرخشه
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#10 Ultimate Comic Fan 1396-07-06 19:52
واو عجب نقدی بود استاد!
با همه چیز نقد موافقم.
سونی هر چقدر میخواد با ویلنای اسپایدی پول پارو کنه، مهم نیست! هممون میدونیم آخر این حرس واسه پول به کجا ختم میشه؛ با این فیلم خیالم راحت شد که اسپایدی دست خوب استودیوییه.
یکی از خواسته های خودم از مارول واسه فیلمای آینده MCU با حضور اسپایدی اینه که داستان Death of Spider-Man رو اقتباس کنن! اون داستان واسه خروج پیتر پارکر (و البته تام هلند) از MCU خیلی پرفکته! (حداقل از اقتباس کردن آرک The Other یا شماره 700 کمیک های امیزینگ اسپایدرمن که بهتره)
نقل قول کردن
mr.nobody
#11 mr.nobody 1396-07-06 20:05
خسته نباشید نقد کامل و عالی بود به همه نکات اشاره کرد
ولی من از یک چیزی تو این فیلم راضی نبودم و دائم در طول فیلم ازارم میداد اونم اینه که چرا یه پسر باهوشی مثل پیتر که همیشه خودش مشکلاتش رو خودش حل میکرد نیاز به هوش مصنوعی داره واقعا چرا؟! یکی از جذابیت های اسپایدی این بود که با فکرش پیروز میشد نه با زورش.وقتی تونی لباس پیتر رو ازش پی گرفت با خودم گفتم این کاملترین پیتر پارکر تاریخه اما حیف که اخر فیلم لباسش رو پس گرفت و زد تو ذوقم .البته که نیاز به راهنما داره ولی با این کار غرورش رو زیر پا گذاشت. یه چیز دیگه که ازش مطمئن نیستم ولی اگه زاندیا مری جین باشه باید گفت که واقعا انتخاب بدیه.(به نظر من)

و اما نکات مثبت:خبیث اصلی فیلم در یک کلمه "معرکه" بود و به نظرم بعد لوکی بهترین ویلین دنیای سینمایی ماروله. به روز کردن فلش از تغییر های مثبت فیلم بود از اون بهتر شخصیت ند بود البته جای هری ازبورن واقعا خالی بود.موسیقی خیلی با حال و هوای فیلم سازگار بود و لذت بخش بود.راستی شخصیت سیندی مون واقعا بیخود بود امیدوارم به این زودی به نقش سیلک تبدیل نشه و مایلز هم تو فیلم های اسپایدرمن نباشه چون فعلا ترجیح ممیدم از پیتر کلی فیلم و انیمیشن درست و حسابی ببینم تا بعدش مایلز. در کل من به این فیلم نمره 7 رو میدم ولی امید دارم که فیلم های بعدی بهتر باشن و حتی نمره کامل بگیرن.
نقل قول کردن
The Unique man
#12 The Unique man 1396-07-06 20:06
آقای ترابی یک پست در رابطه با حمایت از تاینی موویز منتشر کنید.
در این سال ها تاینی موویز همشه از فیلم های کمیک بوکی به طور جدی حمایت میکرد.
با تشکر.
نقل قول کردن
a.v.s
#13 a.v.s 1396-07-06 20:21
آقای ترابی نقدتون عالی بود
با این که فیلم رو ندیدم ولی وقتی این نقدرو میخوندم احساس میکردم در لحظه دارم خود فیلمو میبینم. نقدتون بسیار گیرا بود و آدم رو به خودش جذب میکرد.
من خودم بین فیلم های مرد عنبکوتی، مرد عنکبوتی 1 و 2 رو دوست داشتم. البته فیلم مرد عنبکوتی شگفت انگیز هم بد نبود فقط اون صحنه اسکیت سواریه خیلی روی اعصابم بود. میدونم چندین بار توی سایت بهش اشاره کردید (اسمی از مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 نمیبرم چون کاملا یادم نمیاد فیلم رو. ولی یادمه سر اون لحظه ای که پیتر ویدیوی سخنرانی گوئن توی جشن فارق التحصیلی (دقیقا آخرای فیلم) رو میدید گریه ام گرفت. الان تازه دارم می فهمم که مرگ گوئن استیسی توی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 چقدر برام ناراحت کننده بود. اون موقع هم نمیدونستم که همچین اتفاقی توی دنیای کمیک افتاده واسه همین ته دلم میگفتم که حتما نمرده، حتما نمرده . . .)
نقل قول کردن
marshal2020
#14 marshal2020 1396-07-06 20:43
من هنوز فیلمو ندیدم پس نقدتونم هنوز نخوندم.راستی آقای ترابی فکر کنم برای بلوری فیلم لینک نگزاشتید چون فقط نوشته download
نقل قول کردن
THE AMAZING ACH20
#15 THE AMAZING ACH20 1396-07-06 20:52
ممنون از آقای ترابی از نقد خوبشون
حال و هوای فیلم از فیلم های قبلی خیلی بهتره
یه تفاوت دیگه که داره اینکه ماجرا ها واقعا به پیتر پارکر که یه دانش آموز هست می خوره و بیشتر داستان توی مدرسه یا مسائل دانش آموزی روایت می شه که این نقطه قوت فیلم به شمار می آید( در فیلم هی قبلی زود از مدرسه می رفت)
نقطه ضعف فیلم هم اینه که صحنه ماندگار کم داره و خیلی کوتاه است(رهایی از زیر آوار هم هست اما نه خیلی که بعد از یک بار دیدن فیلم دوباره بری و باز هم تماشاش کنی)مانند فیلم های قبلی مرد عنکبوتی که گردش نهایی داشتند یا .... که به عشق اون صحنه ها دوباره می ری و اونا رو می بینی
فیلم بعدی از این مجموعه واقعا جذاب خواهد بود چون جان واتس در این قسمت داستان پردازی کرد و در قسمت بعدی می خواد اونارو به سر انجام برسونه که به نظر من یکی از علت هایی که می گن مرد عنکبوتی 2 بهترینه همینه چون سم ریمی داستان رو تو قسمت اول پایه ریزی کرد و در قسمت بعدی اونا رو به نتیجه رسوند.
موسیقی هم عالیه ولی به اثر هورنر نمی رسه
راستی وقتی خبر رسید که می خوان از موسیقی کلاسیک مرد عنکبوتی استفاده کنن می خواستم یه مقاله راجب این که این موسیقی ممکنه در کجا استفاده بشه بنویسم که به خاطر تازه کاری و نبود وقت نشد ولی برای شماره 1 در نظر داشتم که آرم مارول رو بزارم که پیش بینی من درست در اومد.
راستی دوتا سوال
وقتی اون معلمه که میگه تحمل نداشتم یه دانش آموزو تو اردو از دست بدم دوباره نه ،داره به کی اشاره میکنه؟
یه صحنه تو تریلر بود اما تو فیلم نبود همون صحنه که مرد عنکبوتی و مرد آهنی دران یه جایی میرن آیا این تو بلوری هست
درباره لباس هم نظر اقای ترابی که میگن کاش تو طراحیش پیتر یه نقشی داشت مثلا خودش میرفت یکی ساده تر طراحی میکرد که به کمیک ها نزیک بود(چون از این لباس فقط ماسکش مثل کمیک ها است)
حرفای زیادی باز هم می مونه اما



و در نهایت


در این فیلم و مرد عنکبوتی 1 و2 واقعا معنی دوست و همسایه مهربون شما مرد عنکبوتی رو می فهمیم.
امتیاز 8
نقل قول کردن
Doctor Strange
#16 Doctor Strange 1396-07-06 22:35
ببخشید چرا بلوری این فیلم تو هیچ سایتی پیدا نمیشه؟
نقل قول کردن
mikelanj
#17 mikelanj 1396-07-06 22:45
به نقل از Doctor Strange:
سلام بببخشید کسی لینک دانلود نسخه بلوری رو نداره؟



hastidl.net/.../
نقل قول کردن
mikelanj
#18 mikelanj 1396-07-06 22:51
به نقل از The Unique man:
آقای ترابی یک پست در رابطه با حمایت از تاینی موویز منتشر کنید.
در این سال ها تاینی موویز همشه از فیلم های کمیک بوکی به طور جدی حمایت میکرد.
با تشکر.

لطفا این کارو کنید .
وقتی فهمیدم که تعطیل شده پیش خودم گفتم پس کی مردعنکبوتی و تور 3 و انتقام جویان رو دوبله کنه ؟! چون من عادت دارم فیلم های کمیک بوکی رو نبینم تا دوبله تاینی موویز برسه . ( مثل : دکتر استرنج . محافظان کهکشان 2 . بتمن علیه سوپرمن )
حقش نیست .
نقل قول کردن
mikelanj
#19 mikelanj 1396-07-06 22:54
ببخشید کی ایستراگ های فیلم رو میزارید ? ( مثل : سر التران )
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#20 Dr.Hulk 1396-07-06 23:54
يه سوالي داشتم اونم اينكه :
اونايي كه پوستر جديد ثور رو ديدند حتما به چكش ثور توجه كردند ،ايا اين چكشي كه در گوشه هست التيميت ميولنير هست يا نه؟؟؟(اين يكي رو حتما پاسخ بدين لطفا حتما)
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#21 Dr.Hulk 1396-07-07 00:16
اگه كسي ميدونه و نظري داره لطفا جواب بده خواهشا.
نقل قول کردن
alihdz
#22 alihdz 1396-07-07 00:42
من که هنوز ندیدمش ولی با نقد شما فکر کنم خیلی خوب باشه
ولی خداییش اگه چند سال دیگه ادامه بدن میبینیم بازیگر زن عمو می از بازیگر پیتر جوون تره :D :lol: :D
نقل قول کردن
mr.nobody
#23 mr.nobody 1396-07-07 05:10
به نقل از Dr.Hulk:
يه سوالي داشتم اونم اينكه :
اونايي كه پوستر جديد ثور رو ديدند حتما به چكش ثور توجه كردند ،ايا اين چكشي كه در گوشه هست التيميت ميولنير هست يا نه؟؟؟(اين يكي رو حتما پاسخ بدين لطفا حتما)

اگه دقت کنی میبینی چکش کش شکشسته پس همون میولنیر اصلیه که تو تریلر معلوم شد پودر میشه! احتمالا بعدش میولنیر دیگری در کار نخواهد بود چون مارول هنوز وارد دنیاهای موازی نشده نمی تونه از دنیای دیگه میولنیر بیاره.من میگم ثور با یه شمشیر یا پتک دیگه کار میکنه تا احتمالا ادین بهش یه میولنیر جدید بده.شایدم با سنگ بینهایت زمان دوباره میولنیر رو برگردونه.
ببخشید برای اسپم.
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#24 Dr.Hulk 1396-07-07 07:12
خيلي ببخشيد بابت اسپم ولي من شنيدم اودين در ظاهر يك پيرمرد درويش توي خيابان هاي نيويورك هست!!!!نميدونم اين چطور ممكنه ولي حدس ميزنم هلا روح اودينو دزديده و جسمش به زمين فرستاده شده،يعني چطور ممكنه اودين در چنين حالتي يه چكش جديد به ثور بده؟
نقل قول کردن
Sarah
#25 Sarah 1396-07-07 07:38
ممنون بابت نقد. من شخصا عاشق تیتراژ پایانی این فیلم هستم. به شدت هنری و خلاقانه است
نقل قول کردن
Sarah
#26 Sarah 1396-07-07 08:11
به نقل از Dr.Hulk:
خيلي ببخشيد بابت اسپم ولي من شنيدم اودين در ظاهر يك پيرمرد درويش توي خيابان هاي نيويورك هست!!!!نميدونم اين چطور ممكنه ولي حدس ميزنم هلا روح اودينو دزديده و جسمش به زمين فرستاده شده،يعني چطور ممكنه اودين در چنين حالتي يه چكش جديد به ثور بده؟

ببین سئوالات خوبی میکنی ولی واقعا کسی جوابش رو نمیدونه. باید صبر کنی تا فیلم بیاد. میدونم ذوق داری ولی اگه الان جواب همه اینا رو میدونستیم که دیگه دیدن فیلم برامون لطفی نداشت!
نقل قول کردن
Sonic_hero
#27 Sonic_hero 1396-07-07 08:42
سلام کی بلوری فیلم میاد؟ سایت ترجمش میکنه؟
نقل قول کردن
Best comicfan
#28 Best comicfan 1396-07-07 09:43
سلام آقای ترابی ، هنوز نقدتون رو نخوندم چون هنوز فیلم رو ندیدم ، اما انشاا... به زودی فیلم رو مبینیم و این نقدتون رو که
مثل همیشه مطمئنم براش وقت گذاشتید و زحمت کشیدید با کمال میل و اشتیاق میخونم . باز هم به خاطر لطف و زحماتتان ممنونم .
به نقل از Doctor Strange:
ببخشید چرا بلوری این فیلم تو هیچ سایتی پیدا نمیشه؟

به نقل از Sonic_hero:
سلام کی بلوری فیلم میاد؟ سایت ترجمش میکنه؟

بلوری فیلم هنوز نیومده ، نسخه فعلی فیلم Web-dl یا همون دیجیتاله که با انکودرهای نسبتا قوی مثل Ganool یا mkvcage ، تفاوت خیلی فاحشی با نسخه بلوری نداره . نسخه ی بلوری هم حدود 18 روز دیگه منتشر میشه . ترجمه حرفه ای هم که در دسترسه ، فقط کافیه که برای بلوری هماهنگش کنند .
نقل قول کردن
mvhn3324
#29 mvhn3324 1396-07-07 11:58
زمان پخش نسخه طولانی ترش کی هست ؟
نقل قول کردن
Best comicfan
#30 Best comicfan 1396-07-07 12:49
به نقل از mvhn3324:
زمان پخش نسخه طولانی ترش کی هست ؟

حدود 18 روز دیگه ...
نقل قول کردن
mtm
#31 mtm 1396-07-07 13:38
به نقل از Best comicfan:
به نقل از mvhn3324:
زمان پخش نسخه طولانی ترش کی هست ؟

حدود 18 روز دیگه ...

نسخه طولانی تر؟ نسخه طولانی نداره که
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#32 Samwel Tarly 1396-07-07 13:49
من هومکامینگ رو دیشب دیدم و باید بگم که خیلی باهاش حال کردم و یه نکته ای که خیلی برام جالب بود اینه که اصلا شبیه فیلم های سابق مردعنکبوتی نیست و معلومه که مال مارول استودیوزه. از این که حضور ایرون من تو فیلم خیلی زیاد نیست واقعا خوشحال شدم چون همونطور که استاد تو نقدشون گفتن رابرت داونی جونیور معمولا کل فیلم رو برای خودش می کنه! ولی خوشبختانه خیلی خوب بود و حس کردم که فیلم اختصاصی اسپایدرمن تو mcuهه نه ایرون من 4 (البته فکر می کردم به خاطر تنفر والچر از ایرون من این دو تا هم با هم دیگه حداقل در یک صحنه رو در رو بشن)
نظر شخصی من راجع به نبرد نهایی فیلم اینه که میتونست جذاب تر باشه و بیشتر با هم بجنگن و حتی در لحظات اخر والچر راحت میتونست راحت کار اسپایدی رو تموم کنه ولی ولش کرد و رفت سراغ اون محموله!
لحظات عالی هم فیلم زیاد داشت مثل موقعی که باید همکلاسی هاش رو از اسانسور نجات میداد یا رفاقتش با ند و کلا فضای مدرسه اش رو خیلی دوست داشتم.
ممنون به خاطر نقد خیلی عالی بود.
نمره من به این فیلم 8 از 10 است.
نقل قول کردن
Best comicfan
#33 Best comicfan 1396-07-07 14:46
به نقل از mtm:
به نقل از Best comicfan:
به نقل از mvhn3324:
زمان پخش نسخه طولانی ترش کی هست ؟

حدود 18 روز دیگه ...

نسخه طولانی تر؟ نسخه طولانی نداره که

استاد منظورشون از نسخه طولانی تر همون چند مورد اضافه ایه که اعلام شد در نسخه بلوری عرضه میشه .
نقل قول کردن
new goblin 2
#34 new goblin 2 1396-07-07 15:59
سلام مجدد،به نظر من هوم کامینگ،چهرمین فیلم برتر اسپایدی هست،من امیزینگ یک رو بیشتر دوست دارم راستش،البته هنوز کامل ندیدم هوم کامینگ رو ولی الان که بخشیشو دیدم امیزینگ رو بیشتر دوست دارم...
پ.ن:ممنون از آقای ترابی برای نقد عالیییی،ممنون
پ.ن۲:چرا انقدر به سونی گیر میدید؟؟ :lol: چیکار کرده مگه،بابا سونی همچنین که بهترین فیلمای تاریخ اسپایدی و بهترین فیلم های سوپر هیرویی رو بهمون داد،البته تو چند مورد حسابی گند زد،قبول دارم اما نه دیگه گناه داره بنده خدا! :lol: :lol:
نقل قول کردن
mikelanj
#35 mikelanj 1396-07-07 23:22
من قبل از هوم کامینگ ، شگفت انگیز 2 و بعدش مرد عنکبوتی 2 پیشم بهترین های مرد عنکبوتی بودنند . ولی الان باید بگم هوم کامینگ فوق العاده است . واقعا طنز بود به خشوص اون قسمت بازجویی از عموی مایلز !کی ایستراگ های فیلم رو میزارید ?
نقل قول کردن
Odyssey
#36 Odyssey 1396-07-08 05:21
من چند وقت پیش این فیلم رو تو سینما دیده بودم ، چون به مرد عنکبوتی خیلی علاقه دارم این فیلم رو دانلود کردم تا بتونم از حس ام بعد بیرون اومدن از سالن مطمئن بشم و درست فکر می کردم
فیلم خیلی بدی بود ! آشغال محض بود ! بدترین فیلم مرد عنکبوتی بود ! باز صد رحمت به مارک وب ! جان واتس اصلا کارگردانی بلد نیست !
اول از همه ما با اریجین تومز آشنا می شیم ، به نظرم جای بدی هست برای شروع چون ما هیچی از گذشته اش نمی بینیم ، شاید بگین برای اینه که یه گره مهم برای وسطای فیلم باشه که می فهمیم تومز پدر لیز ـه ولی حداقل می تونستیم که زن اش رو ببینیم !
تومز سیر خبیث شدن نداره ، انگار فقط با چند تا حرف که این کارگرا زن و بچه دارن باعث شده با استارک و پولدارا گارد بگیره ولی ما زن و بچه و مشکلات معیشتی هیچ کی رو نمی بینیم ، جوری که فقط باور کنیم اینا از این اتفاق کینه گرفتن و خبیث شدن ! مسخره است ! تو سینما باس یه همچین چیزایی رو دید ، بازیگر خوبی مثل مایکل کیتون که اینجا خیلی پرت بازی می کنه هم نمی تونه خبیث در بیاره ، انگار همشون یهویی همونجا خبیث شدن.
بعد شم اون ویدئو مسخره بازی های پیتر پارکر رو می بینیم با بازی های بد جان فاورو و تام هالند ( واقعا بدن !)
با این ایده قرار دادن کل داستان تو دبیرستان هم مشکل دارم ، یا لا اقل خیلی بد اجرا شده ، به نظر م همون مقداری که تو فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز نشون میداد خیلی خوب بود ، این که ما یه فلش هندی رو ببینیم که با اون جوک مسخره اش مدام تیکه می ندازه ایده طرد بودن رو نمی گیریم ، بیش تر می شه یه چیزی شبیه american pie با اینکه اونجا ما عمق فاجعه رو می دیدیم اینجا انگار تاثیر خاصی نداره چون هر بار همون فلش یه تیکه ای هم می ندازه و قرار نیست اوضاع رو برا پیتر جهنم کنه و ما ری اکشن کل مدرسه رو نمی بینیم که با فلش هم سو اند

فلش تو کمیک ها از یه جایی به بعد میاد سمت پیتر و باهاش دوست می شه که تو همون مرد عنکبوتی شگفت انگیز خیلی خوب اجرا شده تا بیاد مون بندازه مردعنکبوتی شدن پیتر تونست تغییری در پیتر ایجاد کنه تا بتونه مسئولیت پذیر باشه و دنبال دوستی باشه تا دشمنی

این بازیگر لیز آلن هم عین شاخه درخت بازی می کنه ، کارگردانی واتس هم اینقدر بده ما اصن هیچ فرم عاشقانه ای نمی بینیم ،رابطه پیتر هم برامون قابل درک نیست ، خیلی کلیشه ای صدا ی ند قطع میشه و به زور می خواد بگه آره پیتر تو کف اش ـه !
مارول هم یه اشتباه خیلی بزرگ داره می کنه اون هم اینه هی تو فیلم اش می خواد بگه اونجرز خیلی باحال ـه همه طرفداراشون ان ، یا دشمناشون حاضر به مباارزه نیستن چون اونا اونجرز ان ، قابل درک نیست ! چون پایه اش خوب ساخته نشده ، بیشتر بجای اینکه اسطوره سازی کنه داره سلبریتی میسازه

من به نظر م فیلمای ریمی خیلی خوب بودن ، بهترین ها بودند هم برای مردعنکبوتی هم برای کمیک بوک اما این فیلم خیلی مسخره همه چیز رو پیش می بره که بخش عمده اش کارگردانیه ، مثلا اون صحنه ای که پیتر تو کوچه لباس عوض می کنه بیاد بیارین ریمی چه نمادین و خوب اونو ساخت ، حالا این واتس با یه دوربین که نمی دونه اصن کجا واسته قاب شو با شورت هالند پر کرده ! حرص ام در میاد بخدا !
یا اون صحنه ای که دو نیمه کشتی رو نگه می داره با اون صحنه قطار تو مردعنکبوتی 2 مقایسه کنید، لباس پیتر پاره می شد ، ماسک اش افتاده بود بعد مردم جسم شو می آوردن تو قطار ،حالا اینجا ! از بالا می گیره که کشتی رو نگه داشته ما هم که باید درک کنیم آره خیلی سخت بود بعد یه یارو داد می زنه مرد عنکبوتی ! که یکم بعد خیلی مسخره می گه مرد آهنی !

یا اون صحنه ای که از کمیک ها گرفته شده که پیتر از زیر آوار میاد بیرون، با دو تا نمای نا مفهوم و ناله ها و بازی بد هالند میاد بیرون
اونم با حرف تونی استارک ! انگار عمو بن ای واقعا وجود نداشته ! مارول هم خیلی واضح می خواد بگه برای شخصیت های فیلم هم دیگه وجود نداره چون همه دارن به زن عمو می خط میدن که مخ شو بزنن ! من که خیلی ناراحت شدم ! و برام قابل باور نبود یه همچین چیزایی رو میدیدم !
در ضمن دونالد گلاور هم خیلی بد بازی میکنه ! چرا اینجوری حرف می زنه ؟ کلا هدف اش از اون معامله همون بود ؟!
بوکیم وودباین هم بد نیست ولی خاطره اون بازی خوب اش تو فارگو رو خراب کرد
اما داونی جونیور خوب بود که خیلی اهمیت ای نداره
کارگردانی اون صحنه های تو ماشین هم خیلی خنده داره ، یارو با یه صدا و چند تا آدرس دختر اش فهمید پیتر مردعنکبوتی ـه ! توهین بود به شعور مخاطب بیشتر ! بازم باید به ریمی اشاره کنم که چقدر خوب با زخم پیتر نورمن رو به هویت پیتر رسوند

یه صحنه هم بود که پیتر موتور هواپیما رو پرت کرد پایین رو شهر بدون اینکه براش اهمیتی داشته باشه ! بابا ! حداقل تو بازی هاش هم این حرکت رو می کردی گیم اور می شدی !

در کل فیلم آشغالی بود ، بدترین فیلم مارول بود
1/10
بازم بگم که من طرفدار مرد عنکبوتی ام ولی سر فیلم بد با هیچ کی شوخی ندارم می تونم پلان به پلان هم بحث کنم
نقل قول کردن
New Avenger II
#37 New Avenger II 1396-07-08 11:04
#36:
شماکه کل فیلمو کوبوندی به نظرم خیلی بد نقدش کردی هر چیزی که نوآورانه بود که فیلم حس تکراری بودنو به وجود نیاره رو نکته منفی گرفتی در کل اصلا باهات موافق نیستم بعد از مردعنکبوتی ۲ هوم کامینگ از همه مردعنکبوتیا بهتره اون ویدیویی هم که پیتر داشت از خودش میگرفت برای نشون دادن این بود که هنوز بچه هست و بالاخره جوونه ذوق داره دیگه
نقل قول کردن
THE AMAZING ACH20
#38 THE AMAZING ACH20 1396-07-08 14:42
ولی من فکر می کنم اونجوری با می رفتار می کردند چون تازه شوهرشو از دست داده
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#39 Captain Steve Lover 1396-07-08 17:19
با تشكر از نقد بي نقص و فوقالعاده ي استاد...

راستش من اين فيلم رو بعد از اسپايدرمن ٢ برترين فيلم اسپايدرمن ميدونم ولى بنظرم تام هالند با فاصله زياد هم از مگواير و هم از گارفيلد اسپايدرمن بهترى هست...
فيلم مَرد عنكبوتى بازگشت به خانه نه تنها يه فيلم فوقالعاده بلكه به عقيده من ششمين فيلم برتر Mcuتا به حال...
استاد تو قسمت شناسنامه فيلم ماش نمراتش رو هم ميزديد...
متاكريتيك:٧٣ با ٥١ نقد
روتن توميتوز:٩٢ با ٣٢٠ نقد
كميك بوك:٨٥
نقل قول کردن
Odyssey
#40 Odyssey 1396-07-08 21:23
#37

اینکه نقد من بد بود یا نه چون فیلم رو کوبوندم نمیدونم ولی مطمئن ام شما نگرفتی من چی می گم
من نگفتم که فیلم باید تکراری باشه تا خوب باشه من گفتم درست اش چطوریه و ریمی چه قدر بهتر از این واتس بی استعداد ساخت تشون
نکته من هم راجع به اون ویدئو اینه که مسخره است ، بیشتر به شخصیت تام هالند میخوره که یه همچین چیزایی رو بسازه نه کسی مثل پیتر تازه من گفتم بازی هالند خیلی بد بود برای همین مسخره بود

و در آخر بازم میگم پلان به پلان بحث می کنم ، چیزی که فکر نکنم شما بخوای ازش دفاع کنی
نقل قول کردن
mtm
#41 mtm 1396-07-08 21:34
به نقل از Odyssey:
#37

اینکه نقد من بد بود یا نه چون فیلم رو کوبوندم نمیدونم ولی مطمئن ام شما نگرفتی من چی می گم
من نگفتم که فیلم باید تکراری باشه تا خوب باشه من گفتم درست اش چطوریه و ریمی چه قدر بهتر از این واتس بی استعداد ساخت تشون
نکته من هم راجع به اون ویدئو اینه که مسخره است ، بیشتر به شخصیت تام هالند میخوره که یه همچین چیزایی رو بسازه نه کسی مثل پیتر تازه من گفتم بازی هالند خیلی بد بود برای همین مسخره بود

و در آخر بازم میگم پلان به پلان بحث می کنم ، چیزی که فکر نکنم شما بخوای ازش دفاع کنی

ممنون بابت نقدت
من با کلش مخالفم. به نظرم تمام عوامل فیلم با استعدادن و فیلم شایسته ای ساختند.ولی بالاخره هر کسی نظری داره. ممنون!
نقل قول کردن
New Avenger II
#42 New Avenger II 1396-07-08 22:12
به نقل از Odyssey:
#37

اینکه نقد من بد بود یا نه چون فیلم رو کوبوندم نمیدونم ولی مطمئن ام شما نگرفتی من چی می گم
من نگفتم که فیلم باید تکراری باشه تا خوب باشه من گفتم درست اش چطوریه و ریمی چه قدر بهتر از این واتس بی استعداد ساخت تشون
نکته من هم راجع به اون ویدئو اینه که مسخره است ، بیشتر به شخصیت تام هالند میخوره که یه همچین چیزایی رو بسازه نه کسی مثل پیتر تازه من گفتم بازی هالند خیلی بد بود برای همین مسخره بود

و در آخر بازم میگم پلان به پلان بحث می کنم ، چیزی که فکر نکنم شما بخوای ازش دفاع کنی

خب همه که مثل هم فک نمیکنن شمام هرجور راحتی فک کن !
نقل قول کردن
mtm
#43 mtm 1396-07-09 10:55
به نقل از mikelanj:
کی ایستراگ های فیلم رو میزارید ?

انشاله فردا یا پس فردا
نقل قول کردن
amirparker11
#44 amirparker11 1396-07-10 16:54
خسته نباشید آقای ترابی نقد بسیار کاملی بود
نقل قول کردن
amirparker11
#45 amirparker11 1396-07-10 17:07
به نقل از Odyssey:
من چند وقت پیش این فیلم رو تو سینما دیده بودم ، چون به مرد عنکبوتی خیلی علاقه دارم این فیلم رو دانلود کردم تا بتونم از حس ام بعد بیرون اومدن از سالن مطمئن بشم و درست فکر می کردم
فیلم خیلی بدی بود ! آشغال محض بود ! بدترین فیلم مرد عنکبوتی بود ! باز صد رحمت به مارک وب ! جان واتس اصلا کارگردانی بلد نیست !
اول از همه ما با اریجین تومز آشنا می شیم ، به نظرم جای بدی هست برای شروع چون ما هیچی از گذشته اش نمی بینیم ، شاید بگین برای اینه که یه گره مهم برای وسطای فیلم باشه که می فهمیم تومز پدر لیز ـه ولی حداقل می تونستیم که زن اش رو ببینیم !
تومز سیر خبیث شدن نداره ، انگار فقط با چند تا حرف که این کارگرا زن و بچه دارن باعث شده با استارک و پولدارا گارد بگیره ولی ما زن و بچه و مشکلات معیشتی هیچ کی رو نمی بینیم ، جوری که فقط باور کنیم اینا از این اتفاق کینه گرفتن و خبیث شدن ! مسخره است ! تو سینما باس یه همچین چیزایی رو دید ، بازیگر خوبی مثل مایکل کیتون که اینجا خیلی پرت بازی می کنه هم نمی تونه خبیث در بیاره ، انگار همشون یهویی همونجا خبیث شدن.
بعد شم اون ویدئو مسخره بازی های پیتر پارکر رو می بینیم با بازی های بد جان فاورو و تام هالند ( واقعا بدن !)
با این ایده قرار دادن کل داستان تو دبیرستان هم مشکل دارم ، یا لا اقل خیلی بد اجرا شده ، به نظر م همون مقداری که تو فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز نشون میداد خیلی خوب بود ، این که ما یه فلش هندی رو ببینیم که با اون جوک مسخره اش مدام تیکه می ندازه ایده طرد بودن رو نمی گیریم ، بیش تر می شه یه چیزی شبیه american pie با اینکه اونجا ما عمق فاجعه رو می دیدیم اینجا انگار تاثیر خاصی نداره چون هر بار همون فلش یه تیکه ای هم می ندازه و قرار نیست اوضاع رو برا پیتر جهنم کنه و ما ری اکشن کل مدرسه رو نمی بینیم که با فلش هم سو اند

فلش تو کمیک ها از یه جایی به بعد میاد سمت پیتر و باهاش دوست می شه که تو همون مرد عنکبوتی شگفت انگیز خیلی خوب اجرا شده تا بیاد مون بندازه مردعنکبوتی شدن پیتر تونست تغییری در پیتر ایجاد کنه تا بتونه مسئولیت پذیر باشه و دنبال دوستی باشه تا دشمنی

این بازیگر لیز آلن هم عین شاخه درخت بازی می کنه ، کارگردانی واتس هم اینقدر بده ما اصن هیچ فرم عاشقانه ای نمی بینیم ،رابطه پیتر هم برامون قابل درک نیست ، خیلی کلیشه ای صدا ی ند قطع میشه و به زور می خواد بگه آره پیتر تو کف اش ـه !
مارول هم یه اشتباه خیلی بزرگ داره می کنه اون هم اینه هی تو فیلم اش می خواد بگه اونجرز خیلی باحال ـه همه طرفداراشون ان ، یا دشمناشون حاضر به مباارزه نیستن چون اونا اونجرز ان ، قابل درک نیست ! چون پایه اش خوب ساخته نشده ، بیشتر بجای اینکه اسطوره سازی کنه داره سلبریتی میسازه

من به نظر م فیلمای ریمی خیلی خوب بودن ، بهترین ها بودند هم برای مردعنکبوتی هم برای کمیک بوک اما این فیلم خیلی مسخره همه چیز رو پیش می بره که بخش عمده اش کارگردانیه ، مثلا اون صحنه ای که پیتر تو کوچه لباس عوض می کنه بیاد بیارین ریمی چه نمادین و خوب اونو ساخت ، حالا این واتس با یه دوربین که نمی دونه اصن کجا واسته قاب شو با شورت هالند پر کرده ! حرص ام در میاد بخدا !
یا اون صحنه ای که دو نیمه کشتی رو نگه می داره با اون صحنه قطار تو مردعنکبوتی 2 مقایسه کنید، لباس پیتر پاره می شد ، ماسک اش افتاده بود بعد مردم جسم شو می آوردن تو قطار ،حالا اینجا ! از بالا می گیره که کشتی رو نگه داشته ما هم که باید درک کنیم آره خیلی سخت بود بعد یه یارو داد می زنه مرد عنکبوتی ! که یکم بعد خیلی مسخره می گه مرد آهنی !

یا اون صحنه ای که از کمیک ها گرفته شده که پیتر از زیر آوار میاد بیرون، با دو تا نمای نا مفهوم و ناله ها و بازی بد هالند میاد بیرون
اونم با حرف تونی استارک ! انگار عمو بن ای واقعا وجود نداشته ! مارول هم خیلی واضح می خواد بگه برای شخصیت های فیلم هم دیگه وجود نداره چون همه دارن به زن عمو می خط میدن که مخ شو بزنن ! من که خیلی ناراحت شدم ! و برام قابل باور نبود یه همچین چیزایی رو میدیدم !
در ضمن دونالد گلاور هم خیلی بد بازی میکنه ! چرا اینجوری حرف می زنه ؟ کلا هدف اش از اون معامله همون بود ؟!
بوکیم وودباین هم بد نیست ولی خاطره اون بازی خوب اش تو فارگو رو خراب کرد
اما داونی جونیور خوب بود که خیلی اهمیت ای نداره
کارگردانی اون صحنه های تو ماشین هم خیلی خنده داره ، یارو با یه صدا و چند تا آدرس دختر اش فهمید پیتر مردعنکبوتی ـه ! توهین بود به شعور مخاطب بیشتر ! بازم باید به ریمی اشاره کنم که چقدر خوب با زخم پیتر نورمن رو به هویت پیتر رسوند

یه صحنه هم بود که پیتر موتور هواپیما رو پرت کرد پایین رو شهر بدون اینکه براش اهمیتی داشته باشه ! بابا ! حداقل تو بازی هاش هم این حرکت رو می کردی گیم اور می شدی !

در کل فیلم آشغالی بود ، بدترین فیلم مارول بود
1/10
بازم بگم که من طرفدار مرد عنکبوتی ام ولی سر فیلم بد با هیچ کی شوخی ندارم می تونم پلان به پلان هم بحث کنم

نظر شما محترمه ولی با هیچ قسمت از نقدتون موافق نیستم
این فیلم از لحاظ کیفی شاید اولین فیلم اسپایدرمن نباشه ولی قطعا میشه رتبه ی دوم رو بهش داد.شاید شما دوس داری یه مقدار چیزای تکراری ببینی
نقل قول کردن
Unknown
#46 Unknown 1396-07-10 21:11
خیلی ممنون بابت نقد فیلم خیلی منتظرش بودم.
واقعا برام جالبه مارول چجوری این همه فیلم میسازه اما همه فیلم های قوی ان،شاید مشکلاتی داشته باشن(اونم خیلی کوچیک) ولی ضعیف و نا امید کننده نیستن،یعنی چی کار میکنه که انقدر موفقه واقعا جای تحسین داره 8)
نقل قول کردن
proti
-1 #47 proti 1396-07-11 10:27
من برای دیدن این فیلم واقعا جانفشانی کردم و تا هفته قبل که ورژن با کیفیتش اومد جلوی خودم رو گرفتم که نبینمش
نکات اسپایدرمنیش رو دوستان به خوبی بیان کردن چیزی که برای من جالب بود تو این فیلم و کلا سری فیلمهای مارول پیوستگی فیلمها بهم، وفاداری به گذشته و احترام به افراد تاثیرگذار در این کاراکتر بوده. اینکه اینقدر قشنگ به کارهای مرتبط ادای احترام میکنن یا این پیوستگی داستانی خوبی که بین سری فیلمهای ابرقهرمانی ایجاد کردن برای رسیدن به جنگ بی نهایت واقعا دوست داشتنیه.
درمورد اسپایدرمن راستش من یه فیلم معمولی رو دیدم.داستان چیز جدیدی نداشت اگرچه فیلم خوش ساختی بود و تام هالند واقعا نشون داد که پیتر پارکر خوبیه اما داستان فیلم به جز قسمتهای مربوط به انتقام جویان و تونی استارک داستان جدیدی داخلش نبود.پیتر عاشق میشه پدر دوست دخترش هم بدمن ماجراست و پیتر مثل همیشه مبارزه رو انتخاب میکنه.البته من فکر میکنم روایت داستان تکراری اسپایدرمن در این فیلم لازم بود تا بشه زمینه رو برای فیلمهای بعدی آماده کرد.نکته بعدی شخصیت ام جی در داستانه که هیچ ارتباطی به ام جی یا مری جینی که ما میشناسیم نداره. تغییراتی که تو فیلم داده شده مخلوطی از دوتا اسپایدرمن محبوبمونه مثلا دوست پیتر که درواقع مشابه دوست مایلز هست و من واقعا ترجیح میدادم با دوست وفادار پیتر روبرو بشیم که فکر میکنم نبودن نورمن ازبورن برای فرار ازتکرار فیلم مرد عنکبوتی کار درستی بود اما حذف پسرش از کنار پیتر یه کم ناجور بود و فکر میکنم با این حساب ما در مرد عنکبوتی با گابلین ها روبرو نخواهیم شد. آخر فیلم رو دوست داشتم. پیتر نشون داد که بزرگ شده و عاقلانه تصمیم گرفت جوری که حتی تونی و هپی رو غافلگیرکرد.امید وارم در فیلم بعدی ما باشیم که غافلگیر میشیم
نقل قول کردن
proti
-1 #48 proti 1396-07-11 10:40
به نقل از Odyssey:

من به نظر م فیلمای ریمی خیلی خوب بودن ، بهترین ها بودند هم برای مردعنکبوتی هم برای کمیک بوک اما این فیلم خیلی مسخره همه چیز رو پیش می بره که بخش عمده اش کارگردانیه ، مثلا اون صحنه ای که پیتر تو کوچه لباس عوض می کنه بیاد بیارین ریمی چه نمادین و خوب اونو ساخت ، حالا این واتس با یه دوربین که نمی دونه اصن کجا واسته قاب شو با شورت هالند پر کرده ! حرص ام در میاد بخدا !
یا اون صحنه ای که دو نیمه کشتی رو نگه می داره با اون صحنه قطار تو مردعنکبوتی 2 مقایسه کنید، لباس پیتر پاره می شد ، ماسک اش افتاده بود بعد مردم جسم شو می آوردن تو قطار ،حالا اینجا ! از بالا می گیره که کشتی رو نگه داشته ما هم که باید درک کنیم آره خیلی سخت بود بعد یه یارو داد می زنه مرد عنکبوتی !

یه صحنه هم بود که پیتر موتور هواپیما رو پرت کرد پایین رو شهر بدون اینکه براش اهمیتی داشته باشه ! بابا ! حداقل تو بازی هاش هم این حرکت رو می کردی گیم اور می شدی !
در کل فیلم آشغالی بود ، بدترین فیلم مارول بود
کنم

میتونم بگم نود و نه درصد باهاتون موافقم تمام نکاتی که گفتید درست بود. واقعا درک نمیکنم کسی که الهام بخش پیتر بوده همیشه عمو بن بوده اما با یه بار دیدن تونی استارک یهو تونی رو تبدیل میکنن به همه چیز برای پیتر. این هم که توی مدرسه رو با بچه هایی پر کردن که نصفشون بعدا قراره ابرقهرمان یا ضد قهرمان بشن اصلا جالب نیست. ما کافیه اسامی رو بشنویم تا بفهمیم کی قراره به چی تبدیل بشه. با این وجود باید قبول کنیم که از صحنه های عاشقانه هیچ بویی نبرده بود و بازی بازیگران جوونش ضعیف بود. دربارۀ شخصیت منفی هم با شما موافقم چند تا کارگر ساده یهو تبدیل شدن به ادمکش و خلافکار میتونستن با ایجاد یکی دوتا حادثه برای خانواده های اونها بهتر اینو جا بندازن. اون صحنه کشتی اصلا منطقی پشتش نداشت. فقط از صحنۀ موفق قطار کپی برداری شده بود . یک کشتی رو به طور کامل تو دریا نصف میکنن و پیتر با تار بهم میچسبوندش بدون هیچ فشار و سختی که ما دیدیم برای نگه داشتن قطار پیتر تقریبا کشته میشه. یه چیز دیگه این لباس هوشمند پیتره...پیتر پارکر لباس پیشرفته ش رو خودش درست کرد ذره ذره این لباس رو تونی استارک براش ساخته و با اون شخصیت سخنگوی داخلش و امکاناتش منو یاد زره تونی میندازه. اصلا تونی از کجا میدونه که یه عنکبوت چی لازم داره که مثلا تار برقی اختراع میکنه براش؟ در واقع این تیکه ها رو اومدن جمع کنن و یهو تونی که تا قبل از دادن این لباس به پیتر هیچ امادگی نداشته و تا قبل از سرکشی کاپتان آمریکا قصدی برای دعوت پیتر به انتقامجویان نداشته یه شبه برای درگیری با انتقام جویان میاد یه همچین لباسی به پیتر میده. میتونیم بگیم تونی پیتر رو میشناخته و تحقیق کرده بوده قبلا دربارش اما اینکه اینقدر دربارش بدونه که براش همچین لباسی رو بسازه بدون اینکه قبلش با پیتر حرف زده باشه منطقی نیست . در حقیقت دید و تحلیلتون خیلی از من بهتر بود ممنون
نقل قول کردن
mahsa520
+1 #49 mahsa520 1396-07-11 19:29
به نقل از proti:
به نقل از Odyssey:

من به نظر م فیلمای ریمی خیلی خوب بودن ، بهترین ها بودند هم برای مردعنکبوتی هم برای کمیک بوک اما این فیلم خیلی مسخره همه چیز رو پیش می بره که بخش عمده اش کارگردانیه ، مثلا اون صحنه ای که پیتر تو کوچه لباس عوض می کنه بیاد بیارین ریمی چه نمادین و خوب اونو ساخت ، حالا این واتس با یه دوربین که نمی دونه اصن کجا واسته قاب شو با شورت هالند پر کرده ! حرص ام در میاد بخدا !
یا اون صحنه ای که دو نیمه کشتی رو نگه می داره با اون صحنه قطار تو مردعنکبوتی 2 مقایسه کنید، لباس پیتر پاره می شد ، ماسک اش افتاده بود بعد مردم جسم شو می آوردن تو قطار ،حالا اینجا ! از بالا می گیره که کشتی رو نگه داشته ما هم که باید درک کنیم آره خیلی سخت بود بعد یه یارو داد می زنه مرد عنکبوتی !

یه صحنه هم بود که پیتر موتور هواپیما رو پرت کرد پایین رو شهر بدون اینکه براش اهمیتی داشته باشه ! بابا ! حداقل تو بازی هاش هم این حرکت رو می کردی گیم اور می شدی !
در کل فیلم آشغالی بود ، بدترین فیلم مارول بود
کنم

میتونم بگم نود و نه درصد باهاتون موافقم تمام نکاتی که گفتید درست بود. واقعا درک نمیکنم کسی که الهام بخش پیتر بوده همیشه عمو بن بوده اما با یه بار دیدن تونی استارک یهو تونی رو تبدیل میکنن به همه چیز برای پیتر. این هم که توی مدرسه رو با بچه هایی پر کردن که نصفشون بعدا قراره ابرقهرمان یا ضد قهرمان بشن اصلا جالب نیست. ما کافیه اسامی رو بشنویم تا بفهمیم کی قراره به چی تبدیل بشه. با این وجود باید قبول کنیم که از صحنه های عاشقانه هیچ بویی نبرده بود و بازی بازیگران جوونش ضعیف بود. دربارۀ شخصیت منفی هم با شما موافقم چند تا کارگر ساده یهو تبدیل شدن به ادمکش و خلافکار میتونستن با ایجاد یکی دوتا حادثه برای خانواده های اونها بهتر اینو جا بندازن. اون صحنه کشتی اصلا منطقی پشتش نداشت. فقط از صحنۀ موفق قطار کپی برداری شده بود . یک کشتی رو به طور کامل تو دریا نصف میکنن و پیتر با تار بهم میچسبوندش بدون هیچ فشار و سختی که ما دیدیم برای نگه داشتن قطار پیتر تقریبا کشته میشه. یه چیز دیگه این لباس هوشمند پیتره...پیتر پارکر لباس پیشرفته ش رو خودش درست کرد ذره ذره این لباس رو تونی استارک براش ساخته و با اون شخصیت سخنگوی داخلش و امکاناتش منو یاد زره تونی میندازه. اصلا تونی از کجا میدونه که یه عنکبوت چی لازم داره که مثلا تار برقی اختراع میکنه براش؟ در واقع این تیکه ها رو اومدن جمع کنن و یهو تونی که تا قبل از دادن این لباس به پیتر هیچ امادگی نداشته و تا قبل از سرکشی کاپتان آمریکا قصدی برای دعوت پیتر به انتقامجویان نداشته یه شبه برای درگیری با انتقام جویان میاد یه همچین لباسی به پیتر میده. میتونیم بگیم تونی پیتر رو میشناخته و تحقیق کرده بوده قبلا دربارش اما اینکه اینقدر دربارش بدونه که براش همچین لباسی رو بسازه بدون اینکه قبلش با پیتر حرف زده باشه منطقی نیست . در حقیقت دید و تحلیلتون خیلی از من بهتر بود ممنون

شما دارید ایرادات بنی اسرائیلی از این فیلم میگیرید. تا قبل از اینکه پای تونی استارک به دنیای مرد عنکبوتی باز بشه اون یک قهرمان بود و با همون لباس قراضه داشت به مردم شهر کمک میکرد. ادم خوبی هم بود. پس عمو بن در او بسیار تاثیر مثبت گذاشته. ولی چرا فکر میکنید یک نوجوان دیگه احتیاج به راهنمایی و هدایت نداره؟ در کمیک ها هم همین بوده. شما ببینید همون موقعی که استن لی و استو دیتکو داشتند کمیک های اولیه مرد عنکبوتی را خلق میکردند چقدر شخصیت اش ملموس و خطاپذیر بود. پس الان هم میتونه به کسی مثل تونی استارک نیاز داشته باشه.
کی گفته قراره نصف بچه های مدرسه بعدا قهرمان و خبیث بشن؟! اینا اکثرشون فقط هم نام شخصیت های کمیک بوکی هستند. واقعا فکر کردی ند لیدز قراره بشه هاب گابلین و یا سیندی مون بشه سیلک؟؟!!!! و البته همه منتقدین با تجربه گفتند که بازی های فیلم عالی بودن. مخصوصا بازیگرای جوون. کی گفته ضعیف بودن؟ تو این سن عالی بودن. و کی گفته چند تا کارگر یهو تبدیل شدن به ادم بد؟ 8 سال طول کشید! میفهمی 8 سال!
کپی از قضیه قطار؟ ادم از فیلم خودش کپی میکنه؟ نه داداش به این میگن ادای احترام. شما تو فیلم های کمیک بوکی دنبال منطق میگردی. اگه ادم تو یه فیلم میتونه جلوی قطار در حال جرکت رو بگیره پس منطقی اینه که میتونه برای چند ثانیه جلوی نصف شدن یک کشتی رو بگیره. اتفاقا این منطقی تر بود. چون قطار چندین دقیقه طول کشید ولی اینجا فقط چندین ثانیه برای اینکه جلوش رو بگیره زحمت کشید. پیتر اون رو نچسوبند. شما واقعا فیلم رو دیدی؟ فقط سعی کرد با تنها روشی که بلده کمک کنه که اونم تار زدن بود. دیدی که خیلی سریع هم داشت از هم باز میشد.
و شما به لباس پیشرفته مرد عنکبوتی گیر میدی. ولی چرا؟ شما اصلا تم اصلی فیلم رو فهمیدی؟ به قول استاد ترابی "این لباس نیست که از ادم یک قهرمان میسازه". پس باید بیان و اون لباس و قابلیت هاش رو برجسته کنند تا وقتی تونی ازش میگیرتش خیلی قضیه بزرگی باشه و بعد با همون لباس عادی ثابت کنه که قهرمانه. این خیلی هم خوبه. به نظرم شما فیلم و تم و پیامش رو اصلا نفهمیدی.
درباره لباس پیتر که تونی از کجا میدونسته که پیتر باید این قابلیت ها رو داشته باشه باید بگم که خیلی سادست. اون موقع که این قابلیت ها رو نداشت بلکه بعدا بهش اضافه شده. دیدی که تو فیلم لباسش یک پروتکل امنیتی داشت که ند اون رو هک کرد و بعد این قابلیت ها بهش اضافه شده. پس معلومه بعدا به صورت remote بهش اضافه شده یا به قول معروف بهش دانلود شده. مثل dlc در بازی های رایانه ای.

کلا به نظرم شما به روح و ذات شخصیت توجه کنید و ببینید که ایا به اونا وفادار بوده یا نه که این فیلم وفادار بوده. اینو استاد ترابی به من و همه کاربرای سایت یاد داده. و در ثانی، به نظرتون اقای ترابی که خودش از بزرگترین و سخت گیر ترین هواداران اسپایدرمن در جهانه اگه این فیلم همچین مشکلاتی داشت تو نقدشون بهشون اشاره نمیکرد؟
نقل قول کردن
mahsa520
+1 #50 mahsa520 1396-07-11 19:34
به نقل از proti:
من برای دیدن این فیلم واقعا جانفشانی کردم و تا هفته قبل که ورژن با کیفیتش اومد جلوی خودم رو گرفتم که نبینمش
نکات اسپایدرمنیش رو دوستان به خوبی بیان کردن چیزی که برای من جالب بود تو این فیلم و کلا سری فیلمهای مارول پیوستگی فیلمها بهم، وفاداری به گذشته و احترام به افراد تاثیرگذار در این کاراکتر بوده. اینکه اینقدر قشنگ به کارهای مرتبط ادای احترام میکنن یا این پیوستگی داستانی خوبی که بین سری فیلمهای ابرقهرمانی ایجاد کردن برای رسیدن به جنگ بی نهایت واقعا دوست داشتنیه.
درمورد اسپایدرمن راستش من یه فیلم معمولی رو دیدم.داستان چیز جدیدی نداشت اگرچه فیلم خوش ساختی بود و تام هالند واقعا نشون داد که پیتر پارکر خوبیه اما داستان فیلم به جز قسمتهای مربوط به انتقام جویان و تونی استارک داستان جدیدی داخلش نبود.پیتر عاشق میشه پدر دوست دخترش هم بدمن ماجراست و پیتر مثل همیشه مبارزه رو انتخاب میکنه.البته من فکر میکنم روایت داستان تکراری اسپایدرمن در این فیلم لازم بود تا بشه زمینه رو برای فیلمهای بعدی آماده کرد.نکته بعدی شخصیت ام جی در داستانه که هیچ ارتباطی به ام جی یا مری جینی که ما میشناسیم نداره. تغییراتی که تو فیلم داده شده مخلوطی از دوتا اسپایدرمن محبوبمونه مثلا دوست پیتر که درواقع مشابه دوست مایلز هست و من واقعا ترجیح میدادم با دوست وفادار پیتر روبرو بشیم که فکر میکنم نبودن نورمن ازبورن برای فرار ازتکرار فیلم مرد عنکبوتی کار درستی بود اما حذف پسرش از کنار پیتر یه کم ناجور بود و فکر میکنم با این حساب ما در مرد عنکبوتی با گابلین ها روبرو نخواهیم شد. آخر فیلم رو دوست داشتم. پیتر نشون داد که بزرگ شده و عاقلانه تصمیم گرفت جوری که حتی تونی و هپی رو غافلگیرکرد.امیدوارم در فیلم بعدی ما باشیم که غافلگیر میشیم

بازم داری ایراد الکی میگیری. بابا به خدا همه عالم و ادم گفتن فیلم با وجود اینکه نورمن نداشت، جی جی جی نداشت، گوئن نداشت، مری جین نداشت ولی خیلی فرش و با طراوت بود. شما دقیقا چیزی که همه میگن نقطه قوت اصلی بود رو میگه نقطه ضعف بوده؟ از نظر تو اینطور بوده چون با این دید منفی به فیلم نگاه کردی. و اصلا کی گفته میشل مری جینه؟ سازندگان فیلم گفتن که همش یه شوخی بوده. تازه از کجا میدونی اگر مری جین باشه در اینده به نفع فیلم و داستان نمیشه؟ من که از شخصیت میشل خوشم اومد. شما داری بر پایه یک جمله که گفت منو ام جی صدا کنید و گفته شده یه شوخی بوده و معلوم نیست ایا خوب بشه یا بد میگی فیلم ضعیف بوده؟!!!! ببخشید ولی خیلی مسخره است! خدا کنه هرگز تو عمرت منتقد نشی چون هیشکی نقدهایت رو جدی نمیگیره
نقل قول کردن
PedraM2002
#51 PedraM2002 1396-07-12 17:32
اسپویل:
اون جایی که پیتر تو کوچه لباس عوض میکنه خیلی باحال بود.بعدشم کیفو پرت میکنه میره خونه به زن عمو می میگه:من یه کوله پشتی جدید میخوام. زن عموشم میگه:من که 5 تا برات خریدم.
معلومه زیاد به برداشتن کوله پشتی اعتقادی نداره
اون صحنه ای ام که میخواد بره دنبال ماشینه هی میخوره به در و دیوار پرچین خونه مردم, کامل معلومه که یه spidey ناشیه :lol:
آخر فیلمم که زن عموش با لباس مرد عنکبوتی میبینتش میگه:what the f... :-*
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
+1 #52 Cap-Spider Potter 1396-07-14 16:46
اول تشکر ویژه ای بکنم بابت این مقاله...
من همیشه گفتم، مقالات نقد فیلم های مرد عنکبوتی جز محبوب ترین مقالات سایت از نظر منه، چون واقعا خیلی کامل فیلم رو مورد بررسی قرار میدن و تمام مطالب درونش با دلیل و مدرکه... این مقاله هم مثل نقد پنج فیلم قبلی شگفت انگیز بود...

خب راستش من امروز بازگشت به خانه رو دیدم...
اصلا یه چیز عجیبی بود ! واقعا مارول تونست یک اثر شاهکار از مرد عنکبوتی تحویلمون بده... خیلی از فیلم های کمیکی امسال (تا به اینجا) راضی بودم و همشون سورپرایزم کردن... فیلم لوگان که دیوانه کننده بود و جای بحثی باقی نمیزاشت...
نگهبانان کهکشان 2 هم فوق العاده بود و ادامه کاملا مناسبی برای قسمت اولش بود... دی سی هم که با فیلم عالی واندر وومن نشون داد میتونه خودشو بالا بکشه و امیدوارم در آینده تماما موفقیت رو از این کمپانی مشاهده کنیم...

تام هالند حسابی سنگ تموم گزاشت... خب مسلما همگی موقع انتخابش فکر نمیکردیم بتونه تا این حد توی به تصویر کشیدن کاراکتر مرد عنکبوتی موفق باشه... واقعیتش من یکی حتی با اینکه توی جنگ داخلی حضور داشت و حضورشم پرفکت بود اما باز برای این فیلم استرس داشتم... انگار اون 20-30 دقیقه جنگ داخلی از ذهنم حذف شده بود... اخه فیلم اختصاصی کجا و پیوند با دیگر قهرمانا کجا !

من تا حالا زیاد گفتم که از شخصیت هایی که تو راه حرفشون صدمه میبینن، خوشم میاد !
منظورم قهرمان هایی مثل مرد عنکبوتیه که مجبوره با دوگانگی شخصیتش بسازه و بسوزه ! مجبوره قید خیلی چیزارو بزنه تا به شهرش کمک کنه ! مجبوره هویتشو از همه مخفی کنه و قهرمانی ناشناس باشه...اینطوری خودشو خیلی محدود میکنه و خیلی لذت های زندگی رو حس نمیکنه... به نظر من اینطور شخصیت ها، بهترین نوع یک شخصیت برای دنیای کمیکن ! (مثلا دلیلی که من از سریال Arrow خوشم میاد اینه که دردسر های شخصیت دو گانه اولیور کویین روبه صورت خاص و منحصر به فرد پیاده کردن)

درباره مرد عنکبوتی، اینکه بتونن این ویژگی رو توی فیلم به درستی نشون بدن برام خیلی مهمه...
بازگشت به خانه درست زد به هدف ! اقای ترابی توی مقاله مثال های خوبی از مشکلات هویتی مرد عنکبوتی توی فیلم بازگشت به خانه زد... از این نظر واقعا چیزی کم نزاشتن... باید مارول رو تحسین کرد که درک کاملی از کاراکترش داره و میتونه روی پرده سینما اونو به بهترین شکل ظاهر کنه، پرچمش بالاست... !

اون صحنه ای که کشتی رو نگه میداره واقعا خیره کننده بود... اما لحظه ای که زیر آوار گیر افتاد دیگه یکی باید منو میگرفت !!! شاید باورتون نشه جایی که درخواست کمک کرد و هر چی تلاش کرد نتونست موفق بشه و بعدش چهره خودش که با ماسک مرد عنکبوتی نصف شده رو دید نمیدونستم از خوشحالی چیکار کنم !! تمام عمر منتظر دیدن همچین لحظه ای توی عالم سینما بودم... جدا از اون وقتی نماد و سمبلش رو (چهره نصفه پیتر و اسپایدی) نشون دادن و بعد با اراده پولادین و قدرت خالص خودش از اون گرفتاری نجات پیدا کرد به نظرم کاملترین حالت به تصویر کشیدن شخصیت " مرد عنکبوتی " بود... نمیدونین چه حسی بهم دست داد موقع دیدنش...

اکشن و نبرد های فیلم هم با شرایط سازگاری داشت و واقعا هیجان انگیز بود... اون چسبیدن و بالا رفتن از دیوار های اسپایدی، پرش و استایل هاش باعث میشد نمایی دقیق از شخصیت مرد عنکبوتی رو ببینیم و به نوعی زنده کردن پانل های کمیکش بود...

والچر یک ویلین حیرت انگیز بود... مایکل کیتون بزرگ با درک کردن ذات این شخصیت تونست والچری ارائه بده که اهداف و درد و رنج هاشو با پوست و گوشت حس کردیم...

و در آخر هم بگم که از فیلم بازگشت به خانه کاملا راضی بودم و واقعا کیف کردم ( :-* !) و خوشحالم که بار دیگه مارول تونست یک اثر ماندگار رو به نام خودش ثبت کنه و حالا یک فیلم عالی دیگه از شخصیت مرد عنکبوتی داریم که هر روز ببینیم (خسته شدم از بس قبلیارو دیدم ! :D والا ..!) و راستش با نظر آقای ترابی کاملا موافقم و به نظرم بین فیلم های مرد عنکبوتی این فیلم با اختلاف نه چندان چشمگیری از مرد عنکبوتی 1 و بعد از مرد عنکبوتی 2 قرار میگیره...

رتبه : 8/25


بازم ممنون بابت مقاله...
نقل قول کردن
Odyssey
#53 Odyssey 1396-07-14 22:51
#45
باو !
گفتم که ! من نگفتم می خوام همون ریمی رو ببینم گفتم واتس چقدر بد همون چیزایی که ریمی خیلی با فرم بهتر نشون داد رو بد ساخت
تو سینما هدف وسیله رو توجیه می کند ، اگه هدف ما مثلن ترس باشد ما یک فرم برای رسیدن به اون داریم ، کجا لانگ شات بگیریم کجا کلوزآپ بگیریم که هیچ کدوم رو واتس بلد نبود

49 #
اتفاقا به نظرم از صحنه قطار صرفا کپی بود
ادای احترام وقتی میشه که ذات صحنه رو درک کنی اینجا فقط اومد با تار نگه داشت یه دوتا داد می زد این شد ادای احترام؟ این بیشتر توهین بود بهش !

بعد فیلم خودش ؟ شما فک می کنی ریمی واقعن از یه همچین آشغالی حمایت می کنه ؟ یا خودش رو می چسبونه بهش ؟ من که باور ندارم
نقل قول کردن
hassan91
#54 hassan91 1396-07-15 01:10
ممنون آقای ترابی! واقعا بر گردن اسپایدی فن ها حق داری :-)
فیلم خوبی بود به دلم نشست، این فیلم واقعا خوب بود و پایه و اساس خوبی برای فیلمای بعدی اسپایدیه
نقل قول کردن
Cloner08
#55 Cloner08 1396-07-15 01:45
ممنون اقای ترابی قطعا این یکی از حرفه ای ترین نقد هایی بود که درباره فیلم بازگشت به خانه خونده بودم چون واقعا توسط کسی نوشته شده که واقعا با شخصیت اسپایدرمن به خوبی ارتباط برقرار کرده و باعث پیشرفت زیادی شده خب طبیعیه اگه کسی به کاری که انجام بده علاقه داشته باشه معلومه تو کار خیلی عالی عمل میکنه، در کل دستتون درد نکنه ما شمارو نداشتیم باید چیکار میکردیم مرسی که هستین. :lol:
نقل قول کردن
Watch dogs
#56 Watch dogs 1396-07-15 14:17
web fluid که چنبار توی فیلم بهش اشاره شد ماده ای که پیتر توی آزمایشگاه درست میکرد. در مورد ترکیباتش هم توی دفتر پیتر ی چیزایی توشته بود. میخاستم ببینم چنین چیزی در دنیای کمیک هم وجود داشته؟
نقل قول کردن
V.A.A
#57 V.A.A 1396-07-17 23:10
یکی از نکات منفی فیلم این بود که داستان فیلم به MCU خیلی وصل بود برا افرادی که MCU رو دنبال میکنن (که تعدادشون هم کم نیستش) فیلم فوقالعاده ای هستش ولی برای یکسری افراد که اصلا از MCU خبر ندارن خیلی وحشتناکه و بیننده رو حسابی گیج میکنه ولی در کل فیلم فوقالعاده ای بودش من که ازش راضی بودم عالی بود خیلی دوست دارم ببینم توی قسمت دومش پیتر لباسی که تونی استارک بهش پیشنهاد داد تنشه یا لباسی که الان تنش بود یا اصلا شاید لباس جدید تری داشته باشه از نظرم اگه لباس مرد عنکبوتی با سیمبوت ترکیب بشه خیلی جالب میشه (البته احتمالش زیر %10 فکر کنم باشه) مثلا سیمبوت میتونه به تکنلوژی لباس دسترسی پیدا کنه و قابلیت های خیلی جالبی رو به لباس اضافه کنه و میتونه لباس اسپایدی رو با تکنلوژی فضایی خودش ترکیب کنه که عالیه
نقل قول کردن
Mahan_83
#58 Mahan_83 1396-07-18 14:06
واقعا خسته نباشید استاد ترابی، نقد بسیار زیبایی بود. من فیلم رو با نسخه پرده ای دیدم و خیلی خوشم اومد و واقعا دست مریزاد به آقای جان واتس با این فیلم خوش ساختش.
نقل قول کردن
a.v.s
#59 a.v.s 1396-07-18 16:15
من فیلم رو دیدم (البته چندین روز پیش)
درواقع یک تصویر نو و جدیدی رو از داستان های مرد عنکبوتی رو نشون میده، چیزی که نمونش رو توی هیچ جا ندیدیم. به خاطر همین از تازگی فیلم لذت بردیم و ازت تعریف میکنیم. این فیلم بی شک در لیست 15 فیلم برتر فیلم های ابرقهرمانی قرار میگیره. چون داستانی شسته و رفته با لحظات به یاد ماندنی و جذاب داره و آدم رو از خنده روده بر میکنه. همه چیز به زیبایی تعریف میشه و چیزی رو جا نمیزاره و اگرهم میزاره برای قسمت بعدی نگهش میداره
این فیلم واقعا برازنده اینه که تحسین بشه چون به خوبی یه داستان تازه رو از مرد عنکبوتی تعریف میکنه که آدم ازش لذت میبره و با قهرمان داستان همراه میشه. مارول تونسته به خوبی یه فیلم تینیجری تمیز بسازه. خب مارول به خاطر تنوعه که همیشه برندست. دکتر استرنج حال و هوای مرموز داشت. محافظین کهکشان 1 و 2 حال و هوای فضایی و دهه هشتاد میلادی داشت. انت من هم حال و هوای فیلم های ژانر سرقت رو داشت. انتقام جویان 2 حال و هوای فیلم های پدرخوانده و فیلم های جنگی و گانگستری رو داشت (البته من تا به حال فیلم پدرخوانده رو ندیدم ولی میتونم بفهمم که انتقام جویان 2 حال و هوای اونو داره) این فیلم هم حال و هوای فیلم های نوجوانانه رو داره که البته چیزی بیشتر از یه فیلم نوجوانانه است و ازش سبقت میگیره. این فیلم دقیقا چیزی بود که میتونست منو بسیار راضی کنه و نظر منو جلب کنه و فراتر از حد تصورم از فیلم بود
اگه بخوام نمره بدم: 9.5/10
بعد از فیلم لوگان تا الان این بهترین فیلم ابرقهرمانی سال 2017 است
نقل قول کردن
mtm
#60 mtm 1396-07-20 15:01
به نقل از V.A.A:
یکی از نکات منفی فیلم این بود که داستان فیلم به MCU خیلی وصل بود برا افرادی که MCU رو دنبال میکنن (که تعدادشون هم کم نیستش) فیلم فوقالعاده ای هستش ولی برای یکسری افراد که اصلا از MCU خبر ندارن خیلی وحشتناکه و بیننده رو حسابی گیج میکنه

شما این رو از کسی شنیده ای یا اینکه از خودت میگی؟ چون کاربرا تو سایت های خارجی میگفتن با اینکه با mcu اشنا نیستن ولی هیچ چیز براشون گیج کننده نبود. اتفاقا به خاطر همین هم بود که اینقدر فروش کرد و تا اینجا پرفروش ترین فیلم کمیک بوکی سال 2017 بوده
نقل قول کردن
The Unique man
#61 The Unique man 1396-07-20 17:40
من به شخصه اصلا نتونستم با بازیگر شخصیت فلش تامپسون کنار بیام.
شخصیت فلش تامپسون تو این فیلم به طور کامل تخریب شد.
این که شما با فلش تامپسون تو فیلم مشکلی ندارید بی انصافیه.
مثل این میمونه چاقو قصابی رو با چاقو میوه خوری مقایسه کنیم بعد بگیم هردوتاشون دست رو می بُره پس عملکردشون یکیه.
نقل قول کردن
علی قدیانی
#62 علی قدیانی 1396-07-20 18:55
به نقل از The Unique man:
من به شخصه اصلا نتونستم با بازیگر شخصیت فلش تامپسون کنار بیام.
شخصیت فلش تامپسون تو این فیلم به طور کامل تخریب شد.
این که شما با فلش تامپسون تو فیلم مشکلی ندارید بی انصافیه.
مثل این میمونه چاقو قصابی رو با چاقو میوه خوری مقایسه کنیم بعد بگیم هردوتاشون دست رو می بُره پس عملکردشون یکیه.

درسته فلش تغییرات زیادی کرده بود.
ولی ایده خوبی داشت و تو این دوره و زمونه دیگه به نظر میاد دعوا و نزاع کمرنگ تر شده و ایده تفاوت طبقاتی جالب تره ، فضای این فیلم مثل کمیک های ultimate spider man حالت مدرن و امروزی داشت پس از تفاوت های فلش زیاد نباید متعجب شد هرچند خودم از انتخاب این بازیگر راضی نیستم ولی بازم خوب بود و میتونست بدتر از این باشه.
نقل قول کردن
Omid_Spider
#63 Omid_Spider 1396-07-21 10:51
ممنون از نقد
آقا مهدی
مثل همیشه عالی

هفته پیش نسخه بلو ری فیلمو دیدم
و نمره 8 بهش میدم
نقل قول کردن
__Amin__
#64 __Amin__ 1396-07-25 13:36
کلی سختی کشیدم ک اکانتم یادم بیاد فقظ بیام نظرمو راجبش بگم.اصلن فیلم خوبی نبود.در مقایسه با فیلمای قبلی ک بنظرم حرفی واسه گفتن نداشت.من خودم ب شخصه خوشم نیومد ک فیلم انقد انیمیشنی بود و کامپیوتری ساختنش.من بلوری 1080 رو دیدم ولی خیلی مرد عنکبوتی رو انمیشنی ساختن.انقدم الکی ازش تعریف نکنید.
نقل قول کردن
a.v.s
#65 a.v.s 1396-07-25 14:25
به نقل از __Amin__:
کلی سختی کشیدم ک اکانتم یادم بیاد فقظ بیام نظرمو راجبش بگم.اصلن فیلم خوبی نبود.در مقایسه با فیلمای قبلی ک بنظرم حرفی واسه گفتن نداشت.من خودم ب شخصه خوشم نیومد ک فیلم انقد انیمیشنی بود و کامپیوتری ساختنش.من بلوری 1080 رو دیدم ولی خیلی مرد عنکبوتی رو انمیشنی ساختن.انقدم الکی ازش تعریف نکنید.

درست است که جلوه های ویژه چشمگیری نداشت، ولی ما بیشتر به داستان فیلم و وفاداری به منبع توجه میکنیم و جلوه های ویژه برامون آنقدر ملاک نیستند. ولی باز هم نظر شما قابل احترام است
نقل قول کردن
The Red Spider Skull
#66 The Red Spider Skull 1396-07-25 14:55
به نقل از __Amin__:
کلی سختی کشیدم ک اکانتم یادم بیاد فقظ بیام نظرمو راجبش بگم.اصلن فیلم خوبی نبود.در مقایسه با فیلمای قبلی ک بنظرم حرفی واسه گفتن نداشت.من خودم ب شخصه خوشم نیومد ک فیلم انقد انیمیشنی بود و کامپیوتری ساختنش.من بلوری 1080 رو دیدم ولی خیلی مرد عنکبوتی رو انمیشنی ساختن.انقدم الکی ازش تعریف نکنید.

ناموسا؟ یا تو هیچی از جلوه های ویژه حالیت نیست یا اینکه یه قصد و مرضی داری. اولا اینکه نمیشه گفت فیلم بده چون جلوه های ویژه اش بد بود. بدن بودن رو میشه به بدی فیلمنامه ، بازی ها، قصه و ... ربط داد ولی اگه جلوه های ویژه بد باشه نمیشه گفت پس کل فیلم بد بوده. دوما واقعا بی انصافی میکنی. جلوه های ویژه اش واقعا عالی بود. تو فیلم های امسال از برترین ها بوده. حتی میگن کاندید اسکار هم میشه. از جلوه های ویژه واندرومن که واقعا بهتر بود.
و سوما هیشکی بیخودش ازش تعریف نمیکنه. همه دارن ازش تعریف میکنن. نمراتش نشون میده منتقدین ازش خوششون اومده. پس این توئی که باهاش مشکل داری
نقل قول کردن
fbs
#67 fbs 1396-07-30 11:53
من که از فیلم راضی بودم عالی بود اکشن موزیک بازیگرا همه خارق العاده بود ولی یه نکته رو درباره هر سه فیلم اول اسپایدرمن متوجه شدید اینکه تو هرسه فیلم پیتر با دختر مورد علاقه اش به هم میزند و اینکه هر سه ویلن اصل کاری به ان سه دختر به نوعی ربط دارند برا مثال نورمن پسرش با مری جین نامزد بود گوئن دستیار کانرز بود و لیز هم دختر تومز بود ولی درکل من فیلم رو دوست داشتم و نمره 9/5 را به فیلم میدم
نقل قول کردن
the punisher
#68 the punisher 1396-07-30 13:57
سلام به همه دوستان
من این فیلمو بالاخره تونستم ببینم باید بگم واقعا ازش لذت بردم
یه مسئله ای بود درباره شخصیت والچر که یه وقتایی سر پست بهش فکر میکردم!فلسفه درونی شخصیت کرکس که شدیدا نگرانش بودم درست از آب در نیاد
اگر دقت کرده باشید اکثر شخصیت های منفی کمیکای اسپایدرمن نقطه مقابل یکی از خصیصه های مرد عنکبوتی هستن(به جز آزبورن که میشه گفت نه تنها نقطه مقابل نیست بلکه شباهتای زیادی هم به پیتر داره)
در رابطه با شخصیت کرکس باید بگم که این اسم فقط به خاطر قابلیت پرواز یا رنگ لباسش نیست!کرکس جزء پرندگان لاش خور به حساب میاد یعنی خصیصه این موجود وابستگی به موجودی بالاتر از خودشه!باید لاشه ای وجود داشته باشه تا کرکس بتونه تغذیه کنه وگرنه خودش توانایی شکار نداره! این تصویر از کرکس به خوبی با درگیر کردن damage control در فیلم به تصویر کشیده شد!کرکس همواره وابسته به وسایلی بود که گروه استارک اونارو امن نگه میداشتن
نکته دیگه شخصیت پردازی خوب کرکس و متعهد به کمیک این بود که اون در محافظت از خانواده خودش شکست خورده و نمیتونه اون چیزی رو که لیاقتشو دارن براشون فراهم کنه!برای درک بهتر این حرفم کمیک شوالیه های مارولو بخونید!با وجود اینکه پولی که نوه ش نیاز داره به وسیله پیتر فراهم میشه ولی اون هنوز احساس شکست میکنه و به فکر انتقامه!دقیقا توی فیلم میبینیم که اون حتی در بهترین حالتشم از مرد آهنی و عنکبوتی متنفره!
در کل برای این شخصیت پردازی خوب از مارول ممنونم که باعث شد فکر من از شخصیت شکست خورده الکترو خارج بشه
برای قسمت های بعدی م منتظرم تا مارول بهم شخصیت مورد علاقه م تو کمیکای اسپایدی یعنی mj رو تحویل بده البته مری(میشل)جین کمیک نه اون چیزی که تو سری اول تحویلمون دادن!

حالا که حرفش شد استاد نظر شما درباره این شخصیت چیه؟من از شخصیت پردازیش خوشم اومد با اون دیالوگ آخرشم که گفت دقیقا منو به این فکر برد که مری جین از مدت ها قبل میدونسته پیتر اسپایدرمنه و اینو مخفی میکرده
نقل قول کردن
spidey noir
#69 spidey noir 1396-07-30 20:31
واقعا نقد هاتون مثل همیشه عالی بود.خیلی از خوندن این نقد لذت بردم.
نقل قول کردن
spidey noir
#70 spidey noir 1396-07-30 20:37
اقای ترابی من وقتی میبینم مردم(و حتی در خانواده)به فیلم های ابرقهرمانی ارزش نمیدهند و انها را بچه بازی و دروغ میبیمد خیلی ناراحت میشوم.چونکه شما سنتان از من بیشتر است و با اینجور موارد زیاد مواجه شده اید به من نصیحت یا حرفی بگویید که ناراحت نشوم(و از خانواده نامید نشوم.)
نقل قول کردن
Jordan
#71 Jordan 1396-07-30 20:59
از آقاي ترابي بابت نقد اين فيلم تشكر ميكنم
فيلم بسيار عالي بود. داستان گيرا، بازي بسيار خوب بازيگران اصلي ، جلوه هاي ويژه و تناسب حال و هواي فيلم با شخصيت اسپايدرمن به نظر بنده از اصلي ترين نقاط قوت فيلم بود.
باز هم از آقاي ترابي بابت نقدشون تشكر ميكنم.
نقل قول کردن
Mr. Sinister
#72 Mr. Sinister 1396-07-30 21:44
به نقل از spidey noir:
اقای ترابی من وقتی میبینم مردم(و حتی در خانواده)به فیلم های ابرقهرمانی ارزش نمیدهند و انها را بچه بازی و دروغ میبیمد خیلی ناراحت میشوم.چونکه شما سنتان از من بیشتر است و با اینجور موارد زیاد مواجه شده اید به من نصیحت یا حرفی بگویید که ناراحت نشوم(و از خانواده نامید نشوم.)

من یه تجربه دارم در این زمینه. دکتر استرنج رو با دوبله فارسی برای خانواده ام گذاشتم خیلی خوششون اومد. چون مایه های شرقی عرفانی داشتخیلی خوششون اومد. نظرشون راجع به فیلم های ابرقهرمانی عوض شد.
نقل قول کردن
spidey noir
#73 spidey noir 1396-07-30 23:21
به نقل از Mr. Sinister:
به نقل از spidey noir:
اقای ترابی من وقتی میبینم مردم(و حتی در خانواده)به فیلم های ابرقهرمانی ارزش نمیدهند و انها را بچه بازی و دروغ میبیمد خیلی ناراحت میشوم.چونکه شما سنتان از من بیشتر است و با اینجور موارد زیاد مواجه شده اید به من نصیحت یا حرفی بگویید که ناراحت نشوم(و از خانواده نامید نشوم.)

من یه تجربه دارم در این زمینه. دکتر استرنج رو با دوبله فارسی برای خانواده ام گذاشتم خیلی خوششون اومد. چون مایه های شرقی عرفانی داشتخیلی خوششون اومد. نظرشون راجع به فیلم های ابرقهرمانی عوض شد.

من هرچی بلا سر خانواده ام بیارم نظرشون عوض نمیشه!
نقل قول کردن
The Unique man
#74 The Unique man 1396-07-30 23:56
به نقل از spidey noir:
اقای ترابی من وقتی میبینم مردم(و حتی در خانواده)به فیلم های ابرقهرمانی ارزش نمیدهند و انها را بچه بازی و دروغ میبیمد خیلی ناراحت میشوم.چونکه شما سنتان از من بیشتر است و با اینجور موارد زیاد مواجه شده اید به من نصیحت یا حرفی بگویید که ناراحت نشوم(و از خانواده نامید نشوم.)

همه‌ما این مشکل رو داریم. اطرافیان و دوستامون بدون این که دیدگاه یا شناختی درباره‌ی کمیک و فیلم ابر قهرمانی یا فلسفه ی اون داشته باشن ما رو قضاوت میکنن و حتی با بی رحمی علایق و دل خوشی ما رو مسخره و تحقیر میکنن.
نقل قول کردن
T.H.O.R
#75 T.H.O.R 1396-08-02 22:55
مرسی از نقد بسیار زیباتون آقای ترابی بسیار جامع و کامل بیان کردین همه چیزی فیلم خیلی خوب تمامی شخصیت ها از نظر فان خیلی خوب بود تمامی نکات مثبت هم داشت ولی عیبی توش ندیدم چرا یه سری عیب های جزئی داشت ولی همه چیش خوب بود خیلی خوب هم به کاراکتر های فیلم پرداخته بودن و یه خوبی دیگه که داشت که از بقیه فیلم های دیگه مرد عنکبوتی متمایز ترش کرده بود این بود چه اصلا طبق داستان های قبلی پیش نرفت و خیلی رمز آلود فیلم رو تا آخر به بیننده نشون دادن راستش فیلمش یه طوری بود که هر چه قدر بیشتر بهش میپرداختی بیشتر به دیدن ادامه فیلم نظرت جلب میشد واقعا کار مارول عالی بود بسیار عالی
نقل قول کردن
spectacular spiderman
#76 spectacular spiderman 1396-08-29 16:07
می گن شبیه کمیکای ultimate spider man هستش به نظرم غلطه بیش تر شبیه ۳۸ تا کمیک مردعنکبوتی که استن لی و استیو دیتکو نوشتن...
التیمت اسپایدرمن کمیکاش معرکست با این که این فیلم عالی بود ولی به نظرم کم لطفیه بگیم شبیه کمیکای التیمت اسپایدرمنه ;-)
نقل قول کردن
spectacular spiderman
#77 spectacular spiderman 1396-08-29 16:15
به نقل از spidey noir:
اقای ترابی من وقتی میبینم مردم(و حتی در خانواده)به فیلم های ابرقهرمانی ارزش نمیدهند و انها را بچه بازی و دروغ میبیمد خیلی ناراحت میشوم.چونکه شما سنتان از من بیشتر است و با اینجور موارد زیاد مواجه شده اید به من نصیحت یا حرفی بگویید که ناراحت نشوم(و از خانواده نامید نشوم.)

یادت باشه تخیل برای ذهنای بزرگه پس ولشون کن بذار هرچی می خوان بگن
نقل قول کردن
mabt
-1 #78 mabt 1397-11-22 21:43
سلام، عرض ادب و احترام خدمت همه کاربران و مدیران عزیز
من آخرین بار فکر کنم سال 2014 بود کامنت گذاشتم ولی نمیتونستم برای این فیلم کامنت نزارم، البته تشکری ویژه از جناب ترابی عزیز دارم که بهترین سایت کمیک بوکی را دارید اداره میکنید که حتی ما کاربران قدیم هم همچنان دنبالتان میکنیم(شاید کامنت نگذاریم که بخاطر نداشتن نظری تخصصی است ولی دنبالتان میکنیم)، راستش من تمام فیلمای مارول و دی سی رو دیدم و خودمم مارول فنم ولی بیاید رک باشیم این فیلم فوق العاده مسخره بود، با کمال احترام به آقای ترابی ولی به نظرم فیلم های مارول همه قابل احترامند ولی این واقعا یک فیلم فراموش شدنی است(یاد سخن جیمز برادینلی برای این فیلم افتادم) ، نه صحنه ای عمیق، نه رابطه عاشقانه ای حسابی، نه مبارزات نفس گیری، نه داستان خاصی(واقعا یه نگاه به فیلم بندازید، خداوکیلی چه داستانی داره؟ فوق العاده آبکی و سطحی) ، شوخی های فوق لوده و مسخره (البته شاید بعضی ها بخندند)به نظرم مرد آهنی و جلوه ویژه ی بی نقص فیلم باعث شده که فیلم به این حجم از فروش برسد، TASM2 فیلم افتضاحی بود ولی یه رابطه عاشقانه عمیق و صحنه ی عمیق مرگ گوئن داشت که این اینگونه موارد نداشت...
خواستم این نظر رو بدم چون فکر کنم فایده داشته باشه برای آنکه تا ببینیم مارول فیلمی ساخته چشمهایمان را به حقایق نبندیم و برچسب شاهکار به آن بچسبانیم
امیدوارم فیلم بعدی همه مان به اتفاق به آن بگویم یک شاهکار به تمام معناست ...
با کمال احترام به نظرات بقیه...
موفق و درخشان باشید مثل همیشه ;-) ;-)
نقل قول کردن
best of the best
#79 best of the best 1397-11-23 06:45
به نقل از mabt:
سلام، عرض ادب و احترام خدمت همه کاربران و مدیران عزیز
من آخرین بار فکر کنم سال 2014 بود کامنت گذاشتم ولی نمیتونستم برای این فیلم کامنت نزارم، البته تشکری ویژه از جناب ترابی عزیز دارم که بهترین سایت کمیک بوکی را دارید اداره میکنید که حتی ما کاربران قدیم هم همچنان دنبالتان میکنیم(شاید کامنت نگذاریم که بخاطر نداشتن نظری تخصصی است ولی دنبالتان میکنیم)، راستش من تمام فیلمای مارول و دی سی رو دیدم و خودمم مارول فنم ولی بیاید رک باشیم این فیلم فوق العاده مسخره بود، با کمال احترام به آقای ترابی ولی به نظرم فیلم های مارول همه قابل احترامند ولی این واقعا یک فیلم فراموش شدنی است(یاد سخن جیمز برادینلی برای این فیلم افتادم) ، نه صحنه ای عمیق، نه رابطه عاشقانه ای حسابی، نه مبارزات نفس گیری، نه داستان خاصی(واقعا یه نگاه به فیلم بندازید، خداوکیلی چه داستانی داره؟ فوق العاده آبکی و سطحی) ، شوخی های فوق لوده و مسخره (البته شاید بعضی ها بخندند)به نظرم مرد آهنی و جلوه ویژه ی بی نقص فیلم باعث شده که فیلم به این حجم از فروش برسد، TASM2 فیلم افتضاحی بود ولی یه رابطه عاشقانه عمیق و صحنه ی عمیق مرگ گوئن داشت که این اینگونه موارد نداشت...
خواستم این نظر رو بدم چون فکر کنم فایده داشته باشه برای آنکه تا ببینیم مارول فیلمی ساخته چشمهایمان را به حقایق نبندیم و برچسب شاهکار به آن بچسبانیم
امیدوارم فیلم بعدی همه مان به اتفاق به آن بگویم یک شاهکار به تمام معناست ...
با کمال احترام به نظرات بقیه...
موفق و درخشان باشید مثل همیشه ;-) ;-)

میخواستم پاسخ ندم به نظر شما ولی بعدش گفتم نظر بدم تا حداقل اگر خودتان هم بخونیدش شاید مفید باشه. ولی نظرتون کاملا شخصیه و در اقلیت. چون فیلمی که اون نمرات رو گرفت و پرفروش ترین فیلم کمیک بوکی سال خودش شد پس قطعا فیلم عالی هستش (حتی اگه تو چین در زمان مناسب تری اکران میشد به 1 میلیارد هم میرسید). فیلم نمیگم شاهکاره ولی عالیه. بعد از اسپایدرمن 2 به نظرم با اسپایدرمن 1 برابری میکنه. یک ویلن فوق العاده داره که همه ازش تعریف کردن که انگیزه ملموسی هم داره و بازی مایکل کیتون که همیشه عالیه. کلا همه بازی ها عالیه مخصوصا تام هالند. پیچش داستانی عالی داره (اینجا را بخون).
bit.ly/2GlHrEe
ولی از همه مهم تر اینکه کاملا حال و هوای اون داستان های اولیه اسپایدرمن در دبیرستان رو تداعی میکنه و این از طریق تعامل موثر پیتر با شخصیت های مکمل برقرار میشد که در فیلم های قبلی فقط محدود به چند شخصیت محدود مثل هری ازبورن و ... بود. از همه مهم تر اینه که بعد از 6 فیلم با حضور اسپایدرمن تونستن یه چیز fresh ارایه بدن که کاملا با mcu جوره و در عین حال هویت خاص خودش رو هم داره و این واقعا درخشانه. نقطه قوت دیگه فیلم اینه که دنیا سازی میکنه و البته زمینه سازی برای فیلم های بعد. همه اینا در حالی به دست میاد که کوچکترین اشاره ای به origin اسپایدرمن نمیشه . در حالی که اسپایدرمن برترین origin را در بین تمام شخصیت های کمیک داره و روایت origin میتونست شاید اون حس نوستالژی رو برجسته کنه.
و تعجب میکنم که شما میگی فیلم صحنه ماندگار نداره. اون صحنه زیر آوار موندن ماندگار و به یاد ماندنی نبود؟ یا نبرد نهایی با والچر یا اون بدبختی هایی که سر پیتر میاد . مثلا اونجایی که میره پارتی لیز الن ولی مجبور میشه بره و اسپایدرمن بشه و آبروش میره دقیقا ذات اسپایدرمن و پیتر پارکره که همیشه باید به خاطر اسپایدرمن بودن تاوان بده. یا اونجایی که با حسرت به به بقیه نیگا میکنه که دارن میرن به استخر ولی خودش نمیتونه بره. واقعا ناراحت شدم شما گفتید فیلم به خاطر همون حضور چند دقیقه ای ایرون من بوده. این یه توهینه به شعور مخاطب و نشون میده شما اصلا فیلم رو خوب نگاه نکردی. حضور آیرون من بیشتر به دلیل تم اصلی فیلمه: این لباس نیست که از ما یک "قهرمان" میسازه . و اینه تم اصلی فیلم که به خوبی با ذات اسپایدرمن همخوانی داره. آیرون من و قضیه لباس پیشرفته باید تو فیلم میبود تا از پیتر بگیرتش و بعد بره و خودش رو با همون لباس اولیه ثابت کنه.

به نظرم همونطور که استاد ترابی هم تو نقد خارق العاده خودشون فرمودند مشکل اصلی و شاید تنها مشکل فیلم در رومانس کم رمق اون باشه که اونم مهم نیست چون لیز الن هرگز عشق بزرگی برای پیتر در دنیای کمیک نبوده.
و از شما که کاربر قدیمی سایت هستید انتظار بیشتری میرفت. فکر نمیکردم مثل این کاربرای تازه کار فقط به چند جمله کلی و مبهم اکتفا کنید و فقط چند صفت پشت سر هم ردیف کنید و دلیل کافی برای حرفاتون نیارید. منم کاربر قدیمی به حساب میام و لازم میدونم همیشه برای حرفام دلیل بیارم.
نقل قول کردن
Mrak.Parker
#80 Mrak.Parker 1399-09-29 22:41
هیچوقت از دیدن این فیلم خسته نمیشم :-)
نقد هم عالی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید