نقد و بررسی فصل اول سریال مدافعان (The Defenders)

نقد سریال Defenders

منتقد سایت spidey.ir برگشته تا سریال جدید مارول را برامون نقد کنه.

سریال های مارول و نت فلیکس با اینکه هیچ گاه بی عیب و نقص نبودند اما جایگاه ویژه ای در بالا بردن استاندارد های سریال های کمیک بوکی داشتند ؛ دردویل در نشان دادن زندگی دو گانه مت مورداک و وضعیت اسفناک مردم هلز کیچن ، جسیکا جونز در نشان دادن وضعیت خراب روحی شخصیت اصلی اش و زندگی زنان در جامعه و لوک کیج در نشان دادن کوچه پس کوچه های هارلم و جامعه سیاه پوستان آمریکا همگی و همگی غوغا به پا میکنند . در هیچکدام از آنها خبری از صحنه های اکشن بزرگ و خرابی ساختمان ها نیست بلکه ما به تماشای داستان قهرمانانی مینشینیم که در دنیایی تیره و تاریک زندگی میکنند که در آن مردمش هر روز در حال آسیب دیدن هستند ، جرم و جنایت هر روز پایش را بیشتر در خیابان ها باز میکند و وضعیت زندگی روز به روز بدتر میشود . قهرمانانی که با وجود تمام مشکلات شخصی اشان باز هم در تلاش برای بهتر کردن اوضاع هستند و همین موارد هم است که سریال های مارول و نت فلیکس را به تجربه ای خاص و لذت بخش تبدیل میکند که پیدا کردنش در سریال های ابرقهرمانی این روز ها تقریبا غیر ممکن است.

نقد سریال دیفندرز

اکنون قرار است نقدی بر سریال مدافعان داشته باشیم که رسما وظیفه به پایان رساندن فاز اول سریال های مارول و نت فلیکس را دارد .

توجه : نقد دارای اسپویل میباشد .

داستان سریال به چهار شخصیت اصلی سریال های مارول و نت فلیکس یعنی دردویل ، جسیکا جونز ، لوک کیج و آیرون فیست میپردازد که اکنون با یکدیگر مواجه شدند و قصد دارند تا برای شکست دادن سازمان هند که اکنون قرار است نقشه طولانی مدت خود برای شهر نیویورک را به سرانجام برساند با یکدیگر متحد شوند . در این بین سر و کله شخصیتی به نام الکساندرا نیز پیدا میشود که ریاست این سازمان را به عهده و سلاح سری این سازمان به نام بلک اسکای را نیز در اختیار دارد .

نقد سریال مدافعان 

سریال های مارول و نت فلیکس همگی یک مشکل مشترک دارند و آن هم این است که این سریال ها توانایی روایت داستان برای 13 ایپزود را ندارند . در نتیجه نویسندگان مجبور به وارد کردن خرده پیرنگ های اضافی به داستان ها میشوند تا بتوانند تمامی 13 ایپزود هر فصل خود به را اتمام برسانند. این مسئله در سریال های دردویل و جسیکا جونز به دلیل نویسندگی قوی و جذابیت ایجاد شده در داستان اصلی ، با اینکه قابل حس بود اما تا حد زیادی از میزان آن کم شده بود . اما زمانی که نوبت به سریال های لوک کیج و آیرون فیست میرسد این مشکل در آزار دهنده ترین شکل خود به سر میبرد . نتیجه این میشود که این دو سریال با وجود تمامی ضعف های نویسندگی به تجربه ای به مراتب ناخوشایند تر از آنچه که باید تبدیل میشوند و از رسیدن به تمامی پتانسیل خود جا میمانند .

نقد سریال defenders

اولین کار درستی که مدافعان انجام میدهد کاهش تعداد ایپزود ها از 13 به 8 ایپزود است که در نتیجه باعث رفع شدن بسیاری از مشکلات سریال های قبلی از جمله خرده پیرنگ های اضافی و کش دار شدن داستان ها میشود . اما کاهش ایپزود ها همیشه باعث بهتر شدن کیفیت سریال ها نمیشود . بلاخره امسال سریال هایی مانند فصل پنجم فرار از زندان را هم داشتیم که بخاطر تعداد ایپزود های کمش و شتاب زدگی داستان به بدترین فصل این سریال و در مجموع به یکی از بدترین سریال های امسال تبدیل شد .

مدافعان اما خوشبختانه با وجود 8 ایپزودی بودنش هیچ عجله ای در پیشبرد داستان ندارد . به طوری که نویسندگان 3 ایپزود اول را به معرفی چهار قهرمان اصلی و مسیر آن ها برای رسیدن به یک نقطه مشترک میپردازند.

نقد سریال defenders 

خوشبختانه بخش های تکی شخصیت ها به قدری خوب و جذاب از کار در آمده اند که حتی ذره ای احساس خستگی هم به مخاطب دست نمیدهد . نویسندگان با وفادار بودن به ذات شخصیت ها و دنیای منحصر بفرد سریال هایشان کاری کردند تا با ورود به هر یک این بخش ها حس دیدن سریال اختصاصی هر شخصیت را داشته باشیم . مت مورداک با وجود بازنشسته شدن همچنان در حال سر و کله زدن با جنایتکاران هلز کیچن است ؛ جسیکا جونز پس از مشکلاتش با کیلگریو در فصل اول درگیر پرونده دیگری میشود ؛ لوک کیج پس از آزاد شدن از زندان در هارلم به دنبال یک خلافکار به خصوص میگردد و دنی رند نیز پس از ناپدید شدن کو آن لون در حال مبارزه با سازمان هند در سراسر دنیا میباشد .

نکته مثبت دیگر مدافعان با وجود 8 ایپزودی بودنش این است که به هر شخصیت به اندازه کافی بها داده میشود و هر کدام با حوصله مورد پرداخت قرار میگیرند . اما شاید بزرگترین خدمت مدافعان به شخصیت دنی رند باشد ؛ شخصیتی که بدون شک ضعیف ترین سریال را در بین سریال های مارول / نت فلیکس دارد . خوشبختانه در مدافعان به این شخصیت بیشتر از همه پرداخته و پیشینه اش بیشتر از گذشته روشن میشود . در نتیجه دنی در مقایسه با سریال اختصاصی خود به شخصیتی به مراتب پخته تر و با تجربه تر تبدیل شده و کمبود شخصیت پردازی اش در گذشته کامل تر میشود .

لوک کیج ، جسیکا جونز، بی باک، ایرون فیست

سکانس های اکشن در یک کلام معرکه اند . سکانس درگیری در شرکت ( که در تریلر ها هم شاهدش بودیم ) فوق العاده است و با ورود هر یک از شخصیت ها به مراتب هیجان انگیزتر میشود . مبارزه در رستوران چینی و نبرد پایانی نیز از کارگردانی بسیار خوبی بهره مند هستند و به خوبی ترکیب چهار نفره تیم را در مبارزات نشان میدهند ؛ در زمان حضور آیرون فیست و دردویل سریال تجربه اکشن رزمی کاری را به نمایش میگذارد و همزمان ، با حضور لوک کیج و جسیکا جونز اکشنی فان و لذت بخش را ارائه میدهد .

اما قلب سریال را نه سکانس های اکشن معرکه بلکه رابطه چهار نفره بین اعضای تیم تشکیل میدهد . رابطه ای که در ابتدای سریال به دلیل عدم اعتماد اعضا به یکدیگر سریعا شکل نمیگیرد ؛ اما در ادامه داستان و با پرداخت بیشتر شخصیت ها ، اعضای تیم بیشتر با یکدیگر آشنا میشوند و در نهایت تبدیل به خانواده ای میشوند که با نام مدافعان آن ها را میشناسیم

تیم بازیگری سریال محشر است . چارلی کاکس در نشان دادن مت مورداک و نگرانی هایش ، کریستین ریتر در نشان دادن وضعیت روحی جسیکا جونز ، مایک کولتر در نشان دادن لوک کیج با مرام و فین جونز ( که اینبار نسبت به سریال اختصاصی خودش به مراتب بازی بهتری ارائه میدهد) در نشان دادن شخصیت دنی رند همگی همگی فوق العاده ظاهر میشوند . اما گل سر سبد بازیگری سریال سیگورنی ویور ( الکساندرا ) است . ویور که به خاطر بازی در نقش شخصیت الن ریپلی در سری فیلم های بیگانه شناخته میشود در نقش الکساندرا معرکه ظاهر میشود . ویور همزمان شخصیتی را نشان میدهد که در عین قدرتمند و با جربزه بودن از مشکلات جسمی بهره میبرد و روز به روز به مرگش نزدیک تر میشود و اتفاقا همین بازی ویور هم است که این شخصیت را با وجود پرداخت کم فیلمنامه به شخصیتی جذاب تبدیل میکند .

بررسی سریال مدافعین

مدافعان اما با وجود تمامی نکات مثبتش ایراداتی هم دارد که مانع تبدیل آن به سریالی بی نقص میشود . اولین مشکل سریال در شخصیت الکساندرا است . شخصیتی که اگرچه بازی فوق العاده سیگورنی ویور را به همراه دارد اما در طول سریال خیلی کم مورد پردازش قرار میگیرد . در ابتدای سریال میبینیم که او به دلیل افزایش سلول های خونی بدنش روز به روز در حال نزدیک تر شدن به مرگ است و همچنین مشخص میشود که او در سالیان سال قبل دختری نیز داشته است . این ها اولین قدم الکساندرا برای تبدیل به شخصیت هایی مانند ویلسون فیسک و کیلگریو است که در عین خبیث بودن باعث شوند تا بینندگان با آنها همزات پنداری کنند . اما متاسفانه نهایت پرداخت به این شخصیت در همین جا خلاصه میشود و نویسندگان مانع تبدیل او به شخصیت های خاصی مانند فیسک و کیلگریو میشوند . اشتباه دیگری که در خصوص شخصیت الکساندرا صورت میگیرد مرگ زود رسش است که با وجود شوک آور بودن تنها عامل جذابیت سازمان هند در سریال را از بین میبرد . همین اشتباه در سریال لوک کیج بود که باعث شد سریال با پیدا شدن سر و کله دایموندبک حسابی در نیمه دومش افت کیفیت پیدا کند . خوشبختانه اگرچه مدافعان مانند لوک کیج دچار افت کیفیت نمیشود اما (1) باعث میشود تا سازمان هند به آنتاگونیست هایی به مراتب بی جذابیت تر تبدیل شوند و (2) آینده امیدوارانه امان برای تبدیل شخصیت الکساندرا به شخصیت هایی مانند فیسک و کیلگریو را نابود میکند

دیگر مشکل سریال مدافعان سازمان هند است . سازمان هند در واقع هیچگاه تبدیل به بخش جذابی از دنیای سریال های مارول و نت فلیکس نشده است . حضورشان در فصل دوم دردویل شاید دلیل اصلی افت سریال نسبت به فصل اول بود 

در فصل اول آیرون فیست باعث شدند تا سریال نتواند به برخی از پتانسیل هایش دست پیدا کند و در اینجا نیز هرگز تبدیل به آنتاگونیست های تهدید برانگیز و جذابی نمیشوند . اگر الکساندرا ( که آن هم بیشترش را مدیون بازی سیگورنی ویور است ) تنها عامل جذابیت این سازمان بود ؛ پس از مرگ او همانقدر جذابیت موجود در این سازمان نیز از بین میرود و در نهایت فقط سازمان هند و اعضای تک بعدی اش باقی میمانند که آرزو داریم هرچه زودتر توسط قهرمانان داستان از بین بروند و دیگر هرگز چشممان بهشان نیوفتد !

مدافعان در کنار دردویل و جسیکا جونز بهترین سریال مارول و نت فلیکس است . با اینکه از کمبود آنتاگونیست های عالی رنج میبرد اما نکات مثبت بسیارش این ضعف را پوشش میدهند و در نهایت باعث تبدیل آن به یکی از بهترین سریال های کمیک بوکی و یکی از بهترین سریال های سال 2017 میشود.

 

نظر شما چیست ؟ از چه چیز هایی خوشتون اومد و از چه چیزای خوشتون نیومد ؟ آیا مدافعان تونست انتظاراتتون رو بر آورده کنه ؟

 

امتیاز: 8 از 10

نویسنده: امیرحسام رنجبر

Hesam Avenger

 

مطالب مرتبط:

لینک دانلود کمیک های مدافعین (Defenders)

10 چیز مهمی که باید درباره کمیک بوک های"مدافعین" (DEFENDERS) بدانید

10 دشمن برتر لوک کیج (LUKE CAGE)

10 کمیک برتر لوک کیج (LUKE CAGE)

100 شخصیت برتر مارول: لوک کیج

اگر از جسیکا جونز خوشتون میاد پس عاشق این کمیک ها میشید!

5 کمیک مهم لوک کیج

معرفی شخصیت: جسیکا جونز (Jessica Jones)

15 صحنه برتر سریال جسیکا جونز 

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: لوک کیج

ایستراگ های سریال آیرون فیست (IRON FIST EASTER EGGS)

10 کمیک برتر آیرون فیست (IRON FIST)

معرفی 10 دشمن برتر آیرون فیست

10 چیز مهمی که باید درباره آیرون فیست بدانید

معرفی کامل شخصیت بی باک

10 كمیك برتر با حضور كینگ پین (The Kingpin)

100 شخصيت برتر مارول: الكترا

20 پانل برتر تاریخ کمیک بوک 

5 مرگ دردناک تاریخ کمیک بوک

10 نكته جالب (Easter Egg) در سریال تلویزیونی Daredevil

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Samwel Tarly
#1 Samwel Tarly 1396-05-29 13:20
خسته نباشید جناب رنجبر بابت نقد. ما هنوز سریال رو شروع نکرده بودیم شما تمومش کردی و نقد هم نوشتی :eek:
نکنه نتفلیکس هم مثل HBO هک شده بود شما زودتر دیده بودی :lol:
من تازه قسمت 5 ایرون فیست رو دیدم و متاسفانه یک سر و گردن از بقیه سریال های مارول و نتفلیکس پایین تره ولی چه کنیم که باس به خاطر دفندرز ببینیم :sad:
با توجه به نمره ای که شما به سریال دادید مثل این که منتقدها تاحدودی بی انصافی کردن چون اصلا باورم نمیشد نمره این سریال 63 بشه و حداقل فکر می کردم بالای 75 بشه ولی ...
بازم ممنون به خاطر نقد
نقل قول کردن
New Avenger II
#2 New Avenger II 1396-05-29 13:47
خیلی ممنون نقد عالی بی نقص بود یکی از نکات مثبت سریال تفاوت رفتاری شخصیت های گروه بود که خیلی لحظات فان و جالبی رو به وجود اورد . اخرای قسمت ۸ هم که همه فک کردن مت مرده واقعا احساسی بود .
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1396-05-29 13:50
ممنون بابت نقد
من الان دارم سریال legion رو میبینم . خیلی هم دارم ازش لذت میبرم
بعدش میرم سراغ این سریال
کلا همیشه سریال های مارول و نتفلیکس رو دوست دارم و به نظرم یه سر و کردن از دیگر سریال های ابرقهرمانی شرکت های دیگه بهترن. من حتی از ایرون فیست هم خوشم اومد. درسته از بقیه سریال های های قبلش ضعیف تر بود ولی بازم سرگرم کننده بود و تا اخرش با اشتیاق دیدمش
نقل قول کردن
Devilsnake
#4 Devilsnake 1396-05-29 13:52
عالی بود اقای رنجبر من دیروز همه ی قسمت های سریال رو دیدم و با خودم میگفتم عمرا حالا حالا ها نقدش بیاد اما سرعت عمل شما عالی بود .(خطر اسپویل)اگر خودم بخوام نظرمو درباره سریال بگم باید بگم که واقعا خوب بود چه از لحاظ شیمی ای که بین کارکتر ها ایجاد شد چه از لحاظ مبارزات چه از لحاظ نحوه اشنایی با هم دیگه حتی توی صحبت هاشون میشد شوخی هایی به سبک فیلم های مارول دید که زیاد به ذات دارک سریال نمیخورد ولی باز چیزی نیست که بخوای ازش ایراد بگیری ولی مشکل بزرگ سریال اعضای هند هستند که نه حس تهدیدی بزرگ رو ایجاد میکنن و نه جذابیت خاصی دارن و یه چیزی که من خیلی ازش بدم اومد این بود که اون اخر یهویی الکساندرا الکی الکی به دست الکترا کشته شد و تغییر شخصیت یهویی الکترا برای من قابل هضم نبود هرچند که درسته توی دنیای کمیک هرکی از مرگ برگشته روانی شده ولی الکترا تا موقعی که الکساندرا رو نکشته بود نشانه ای از دیوونه شدنش نبود و انگار کم کم داشت خاطراتش برمیگشت .شخصیت های فرعی سریال هم تا جایی که میشد به خوبی پرداخته شده بودن مخصوصا کالین وینگ ولی ایکاش شخصیت ایرون فیست انقدر مسخره و احمقانه نبود و به کمیک هاش وفادار بود این ایرون فیست غیر از اینکه مثل بچه هاست چهار نفر رو به زور میزنه بعد نمیدونم چجوری یه اژدها رو شکست داده هرچند که به قول اقای رنجبر توی سریال تا یه جاهایی پخته تر شد.در کل اگر بخوام نظر کلی بدم باید بگم سریال خوبی بود ولی اگر مشکلاتی که گفتم و برخی چیزها که با هم جور در نمیومدن نبود میتونست خیلی بهتر باشه نمره من بهش 5\7
نقل قول کردن
New Avenger II
#5 New Avenger II 1396-05-29 13:53
بابت اسپم ببخیشید استاد ترابی قسمت ۱ انیمیشن مردعنکبوتی فک کنم پخش شده میشه روی سایت قرار بدید ؟؟
نقل قول کردن
Devilsnake
#6 Devilsnake 1396-05-29 14:03
به نقل از mtm:
ممنون بابت نقد
من الان دارم سریال legion رو میبینم . خیلی هم دارم ازش لذت میبرم
بعدش میرم سراغ این سریال
کلا همیشه سریال های مارول و نتفلیکس رو دوست دارم و به نظرم یه سر و کردن از دیگر سریال های ابرقهرمانی شرکت های دیگه بهترن. من حتی از ایرون فیست هم خوشم اومد. درسته از بقیه سریال های های قبلش ضعیف تر بود ولی بازم سرگرم کننده بود و تا اخرش با اشتیاق دیدمش

اقای ترابی منم لژیون رو دیدم نظر شما درباره اش چیه؟از نظر من سریال به شدت سلیقه ای هستش و هرکسی باهاش و نوع کارگردانیش که به نظرمن زیاد با یه اثر ابرقهرمانی جور در نمیاد ارتباط برقرار نمیکنه.ولی توی یه چیزی با شما موافق نیستم اقای ترابی که شما سریال ایرون فیست رو بالاتر از سریال های دیگه میدونین قبول کنین ضعیف ترین فصل اروو یا فلش یا سرایل های قدیمی کمیک بوکی از این سریال سرتر هستند این سریال توی کوچک ترین و مهم ترین وظیفه یه سریال کمیک بوکی که وفاداری به ذات شخصیت اصلیه کار خودشو درست انجام نمیده حالا مشکلات بازی بازیگر شخصیت اصلی و شخصیت های دیگه و اصرار الکی داستان به پرداختن به مشکلات شرکت داری به جای مشکلات اصلی تنها بخشی از مشکلات این سریاله حتی کسی که کمیک فن هم نباشه فکر نکنم ازش خوشش بیاد(نظر شخصی)
نقل قول کردن
علی قدیانی
#7 علی قدیانی 1396-05-29 14:08
مرسی بابت نقد خیلی خوب بود
متاسفانه خودم هنوز هیچ کدوم از قسمت هاشو ندیدم ماشالله نقدت رو خیلی سریع و کامل نوشتی سرعت عمل و کیفیت کارت عالیه.
نقل قول کردن
Sherlockian
#8 Sherlockian 1396-05-29 14:10
#1
ممنون بابت نظرت ارشیا جان
والا سریال اینقدر خوب و جذاب ادامه پیدا میکرد که نمیشد دنبالش نکرد ؛ زمان پخشم خیلی خوب بود روز جمعه بود و زمان بیکاری :lol:
منم واقعا تعجب کردم از این نمره منتقدین ! بنظر منم حداقل باید 75 رو میگرفت چون چند سر و گردن از بیشتر سریالای این چند ماهه بالاتر بود واقعا !
#2
ممنون بابت نظرت .
آره واقعا احساسی بود ؛ در کل بنظر من پایان این سریال بهترین پایان سریالای مارول و نت فلیکسو داشت .
#3
ممنون آقای ترابی
پیشنهاد میکنم سریال فارگو رو هم که همین سازنده legion ساخته ببینین . از بهترین سریال های چند سال اخیره و نمرات بالاییم از منتقدین گرفته .
#4
در مورد الکترا موافقم . با اینکه توی فصل دو دردویل خوب در اوورده بودنش ولی اینجا میتونست بهتر باشه و اونجوریم که باید به وضعیتش بعد از بازگشت از مرگش نپرداخته بودن ولی در کل مشکلی باهاش نداشتم بنظرم اوکی بود ولی میتونست بهتر باشه . البته مشکل کمبود زمان هم هستش . در کل من فقط قضیه هند و الکساندرا خوشم نیومد .
آیرون فیست هم با اینکه هنوز کامل به حقش نرسیده ولی اینجا خیلی بیشتر از سریال خودش ازش خوشم اومد . فین جونزم بیشتر توی نقشش جا گرفته و مطمئنا در آینده بازیش بهترم میشه .
#5
ممنون بابت نظرتون آقای قدیانی لطف دارین .
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1396-05-29 14:16
به نقل از Devilsnake:
ولی توی یه چیزی با شما موافق نیستم اقای ترابی که شما سریال ایرون فیست رو بالاتر از سریال های دیگه میدونین قبول کنین ضعیف ترین فصل اروو یا فلش یا سرایل های قدیمی کمیک بوکی از این سریال سرتر هستند این سریال توی کوچک ترین و مهم ترین وظیفه یه سریال کمیک بوکی که وفاداری به ذات شخصیت اصلیه کار خودشو درست انجام نمیده حالا مشکلات بازی بازیگر شخصیت اصلی و شخصیت های دیگه و اصرار الکی داستان به پرداختن به مشکلات شرکت داری به جای مشکلات اصلی تنها بخشی از مشکلات این سریاله حتی کسی که کمیک فن هم نباشه فکر نکنم ازش خوشش بیاد(نظر شخصی)

قرار نیست هر چی من میگم باهاش موافق باشید . هر کسی نظر خودش رو داره ولی من کل سریال ایرون فیست رو تا اخر با اشتیاق دیدم. ولی تو سریال های دی سی فقط فصل اول فلش رو با اشتیاق دیدم. فصل دومش رو هم فقط 3 یا 4 قسمت دیدم و بعدش ولش کردم. بقیه سریال های دی سی رو حتی یک قسمت رو هم نمیتونم تحمل کنم. خیلی به نظرم سطحی و کلیشه ای هستند. البته این نظر منه و شاید من سنم از شما بیشتره و این سریال ها برام جذابیتی نداره. شاید برای شما داشته باشه. ولی واسه من که هیچ چیز جذابی که منو پای خودش نگه داره ندارن . یعنی از نظر فیلمنامه، قصه، شخصیت ها، جلوه های ویژه، پیچش داستانی و ... هیچ چیز منحصر به فردی برام ندارن. انگار نمونه اش رو بارها قبلا دیدم. بازم تاکید میکنم که این نظر منه. قرار هم نیست هر چی من میگم رو باهاش موافق باشید
ضمن اینکه ایرون فیست رو تاکید میکنم ضعف زیاد داشت ولی بازم برام سرگرم کننده و جذاب بود.
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1396-05-29 14:18
به نقل از New Avenger II:
بابت اسپم ببخیشید استاد ترابی قسمت ۱ انیمیشن مردعنکبوتی فک کنم پخش شده میشه روی سایت قرار بدید ؟؟

گشتم لینکش رو پیدا نکردم
نقل قول کردن
Marc Spector
#11 Marc Spector 1396-05-29 14:26
درود بر شما آقای رنجبر به نظرم نقد کاملی بود اما متاسفانه من هم سریال رو ندیدم هنوز ;-)
به نقل از mtm:
ممنون بابت نقد
من الان دارم سریال legion رو میبینم . خیلی هم دارم ازش لذت میبرم
بعدش میرم سراغ این سریال
کلا همیشه سریال های مارول و نتفلیکس رو دوست دارم و به نظرم یه سر و کردن از دیگر سریال های ابرقهرمانی شرکت های دیگه بهترن. من حتی از ایرون فیست هم خوشم اومد. درسته از بقیه سریال های های قبلش ضعیف تر بود ولی بازم سرگرم کننده بود و تا اخرش با اشتیاق دیدمش


دقیقا استاد من میترسیدم از سریال ایرون فیست دفاع کنم بعد دوستان به سلیقه بنده گیر بدن،هرچند قبول دارم به پای فصل 1 دردویل نمیرسه ولی واقعا عالی بود.

به نقل از Devilsnake:
به نقل از mtm:
ممنون بابت نقد
من الان دارم سریال legion رو میبینم . خیلی هم دارم ازش لذت میبرم
بعدش میرم سراغ این سریال
کلا همیشه سریال های مارول و نتفلیکس رو دوست دارم و به نظرم یه سر و کردن از دیگر سریال های ابرقهرمانی شرکت های دیگه بهترن. من حتی از ایرون فیست هم خوشم اومد. درسته از بقیه سریال های های قبلش ضعیف تر بود ولی بازم سرگرم کننده بود و تا اخرش با اشتیاق دیدمش

اقای ترابی منم لژیون رو دیدم نظر شما درباره اش چیه؟از نظر من سریال به شدت سلیقه ای هستش و هرکسی باهاش و نوع کارگردانیش که به نظرمن زیاد با یه اثر ابرقهرمانی جور در نمیاد ارتباط برقرار نمیکنه.ولی توی یه چیزی با شما موافق نیستم اقای ترابی که شما سریال ایرون فیست رو بالاتر از سریال های دیگه میدونین قبول کنین ضعیف ترین فصل اروو یا فلش یا سرایل های قدیمی کمیک بوکی از این سریال سرتر هستند این سریال توی کوچک ترین و مهم ترین وظیفه یه سریال کمیک بوکی که وفاداری به ذات شخصیت اصلیه کار خودشو درست انجام نمیده حالا مشکلات بازی بازیگر شخصیت اصلی و شخصیت های دیگه و اصرار الکی داستان به پرداختن به مشکلات شرکت داری به جای مشکلات اصلی تنها بخشی از مشکلات این سریاله حتی کسی که کمیک فن هم نباشه فکر نکنم ازش خوشش بیاد(نظر شخصی)

منم با شما برای سریال لژیون موافقم من هم زیاد باهاش ارتباط بر قرار نکردم،اما برای سریال ایرون فیست مخالفم به نظر من تنها راه پرداختن مستقیم به شخصیت ایرون فیست و دنی رند به تصویر کشیدن کان لان و چالش های زندگی در اونجا هستش و حتی به تصویر کشیدن مهم ترین چیز در اوریجین ایرون فیست یعنی شاو لاو ،که همه ی اینها شاید در قالب فیلم اونهم با فیلم نامه ای خییییییلی فوق العاده ممکن هست بگنجد ولی در قالب یک سریال و با بودجه محدود واقعا اگر غیر ممکن نباشه خیلی سخت هستش . متاسفانه امثال سریال های سی دابلیو رو به جز افسانه های فردا نگاه میکنم چون یه جذابیتی برام دارن که دست خودم نیست ولی مقایسه ی اون سریال ها با این سریال ها واقعا قیاس مع الفارغه چون اونها شخصیت های درجه یکه دیسی هستند شخصیت هایی مثل فلش که از مهم ترین اعضای جاستیس لیگ هستش اما اینها شخصیت های درجه 2 و بعضا درجه 3 مارول هستن و قبل مقایسه با هم نیستند.
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1396-05-29 14:34
#11:
مشکل سریال ایرون فیست این بود که به قول معروف کف گیر نتفلیکس به ته دیگ خورده بود! معلوم بود بودجه ندارن. صحنه های مبارزه اش هم بد طراحی شده بود. یه دلیلشم این بود که ایرون فیست ماسک نداشت و نمیتونستند از بدل استفاده کنند. البته یه نماهایی رو با بدلکار گرفتن که یه مقدرا بهتر بود. ولی اکثرا مجبور بودن از خود فین جونز استفاده کنند که اون بنده خدا هم که استاد هنرهای رزمی نیست که!
نقل قول کردن
Marc Spector
#13 Marc Spector 1396-05-29 14:40
به نقل از mtm:
#11:
مشکل سریال ایرون فیست این بود که به قول معروف کف گیر نتفلیکس به ته دیگ خورده بود! معلوم بود بودجه ندارن. صحنه های مبارزه اش هم بد طراحی شده بود. یه دلیلشم این بود که ایرون فیست ماسک نداشت و نمیتونستند از بدل استفاده کنند. البته یه نماهایی رو با بدلکار گرفتن که یه مقدرا بهتر بود. ولی اکثرا مجبور بودن از خود فین جونز استفاده کنند که اون بنده خدا هم که استاد هنرهای رزمی نیست که!

درست میگید استاد اینها هم ایرادات فنی سریال بود ولی #6 میگفتند که به ذات شخصیت وفادار نبوده که من هم به نظرم تنها راه پرداختن مستقیم همونیه که گفتم اگر نه باید مثل همینکاری که نتفلیکس کرده باید از روش مکمل سازی استفاده کنه یعنی هر فصل به یه نحوی کرکترو تکمیل کنه.
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#14 CAPTAIN DIAR 1396-05-29 15:00
دوستان ببخشید بابت اسپم ولی یک سوال در مورد کمیک شماره 7 secret empire دارم.آیا بلک ویدو کشته شد؟
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1396-05-29 15:44
به نقل از CAPTAIN DIAR:
دوستان ببخشید بابت اسپم ولی یک سوال در مورد کمیک شماره 7 secret empire دارم.آیا بلک ویدو کشته شد؟

چرا نمیری تو همون صفحه خودش سئوالت رو مطرح کنی
در ضمن خیلی راحت میتونی بری کمیک رو دانلود کنی و متوجه بشی
نقل قول کردن
zahed arazi
#16 zahed arazi 1396-05-29 16:04
ممنون بابت نقد فقط بخاطر اسپویلش نخوندم اما بعد از دیدن سریال حتما میخونم اخه خیلی سرعت عملتون بالاست ممنونم

یکی از خوبیا یا بدیای نتفلیکس اینه که همشو یجا میده و یخورده از جذابیتش کم میشه الان مثلا اون هیجانی که همه هر هفته منتظر میمونن تا قسمت بعدیه گات بیاد هیچی نداره البته اون گاته هیچی اون نمیشه ولی اگه هفته ای بده بیرون یخورده هم جذابتر میشه اما برای ما این خیلی بهتره :lol: :lol:
بنظر من که بیشتر از نصف جذابیتش بخاطر دردویله واقعا خیلی خوبه این دردویل بقیه سریال های مارول نتفلیکس تقریبا متوسطه ایرون فیستم که روتونش 17 هست بخاطر همون شاید اونو نبینم
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#17 CAPTAIN DIAR 1396-05-29 16:18
به نقل از mtm:
به نقل از CAPTAIN DIAR:
دوستان ببخشید بابت اسپم ولی یک سوال در مورد کمیک شماره 7 secret empire دارم.آیا بلک ویدو کشته شد؟

چرا نمیری تو همون صفحه خودش سئوالت رو مطرح کنی
در ضمن خیلی راحت میتونی بری کمیک رو دانلود کنی و متوجه بشی

شرمنده استاد ولی با لینک یکم مشکل دارم یعنی نمیتونم دانلود کنم.
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#18 CAPTAIN DIAR 1396-05-29 16:23
به نقل از CAPTAIN DIAR:
به نقل از mtm:
به نقل از CAPTAIN DIAR:
دوستان ببخشید بابت اسپم ولی یک سوال در مورد کمیک شماره 7 secret empire دارم.آیا بلک ویدو کشته شد؟

چرا نمیری تو همون صفحه خودش سئوالت رو مطرح کنی
در ضمن خیلی راحت میتونی بری کمیک رو دانلود کنی و متوجه بشی

شرمنده استاد ولی با لینک یکم مشکل دارم یعنی نمیتونم دانلود کنم.

خوشبختانه تونستم از سایت getcomic دانلودش کنم.با اینکه نسخه انگلیسیش رو کاملا متوجه میشم اما حیف که نتونستم ترجمه ش رو دانلود کنم.
نقل قول کردن
Sonic_hero
#19 Sonic_hero 1396-05-29 16:56
سلام شرمنده بابت اسپم این اولین پیام من توی این سایته
سریالهای مارول از سال 2008 به اینور که فاز یک پروژه مارول یونیورس کلید خورد رو میشه کسی بگه !؟
واقعاً نیاز دارم بهش،بخصوص اگه بزرگان سایت پاسخ بدن خیلی ممنون میشم؛
نقل قول کردن
pegahmm
#20 pegahmm 1396-05-29 17:18
من نميفهمم چرا تو ديفندرز به آيرون فيست ميگن "بچه" همش؟؟چرا مثلا وقتي كه دستاشو بستن يا هند گرفتش نميتونست مشتشو احضار كنه؟؟چرا اونقدر كه بايد خفن باشه نيست؟؟و چرا تو دعوايي كه با دردويل كرد ضعيف تر ازون بود؟؟و مثلا وقتي يكي از عضواي هند چاقو گذاشته بود دم گردنش چرا بقيه ترسيدن؟مگه آيرون فيست ايمورتال نيست؟و مگه آيرون فيست از الكترا نبايد مارشال آرتيشت قويتري باشه؟؟
نقل قول کردن
m.k.t
#21 m.k.t 1396-05-29 17:23
#19همه سریال های وفیلم های مارول یایت لیست کرده
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
movahedm
#22 movahedm 1396-05-29 18:14
ممنون از نقد....منم دیشب این سریال تموم کردم....پایان خوبی داشت اما اون چند دقیقه اخر..((((حاوی اسپویل))))....
.......که متیو زنده شد اعصابمو بهم ریخت....واقعا چرا باید میکشتنش نمیشد بدون ریختن اوار روی سرشون صحنه احساسی رو نشون بدن و بعد الکترا رو بکشن.....این که کلی صحنه تاثیر گذار راجب مرگش پخش شه بعد زندش کنن دیگه واااقعا خسته کننده شده
..
..
خب راجب فیلمبرداری و صحنه سازی بگم که عالی بود...یعنی شما دقت کنین بیشتر سکانس هایی که راجب یکی از قهرماناس توش نورپردازی مخصوص اون قهرمان به چشم میخوره ...اکثر سکانس ها دردویل قرمزه...سکانس خونه جسیکا نورپردازی بنفشه....صحنه گشتن لوک تو شهر بعد ازاد شدن هم با فیلتر زرد فیلمبرداری شده راجب ایرون فیست هم همین طور
..
..
راجب اکشن...نیاز به تعریف نیست....اکشن هیجان انگیزی داشت فاکتور دو قسمت اول(به نظر من)اکشن بچه گونه ایرون فیست هم دیگه شاهد نبودیم و حرفه ای تر شده...اکشن دردویل هم که واااقعا لذت بخش بود...لوک هم اکشن خوبی داشت اما کم رنگ ترین کارکتر چه تو داستان چه تو اکشن جسیکا بود..واقعا چیز زیادی ازش ندیدیم
....
....
راجب شخصیت پردازی....فقط یه نکته منفی دیدم این که قسمتای اول کارکترا هنوز شخصیتشون پیدا نکردن مثلا اولش متیو حاظر نیست هم تیمی پیدا کنه و با بقیه هم کاری کنه بعد جسیکا میاد متقاعدش میکنه نیم ساعت بعد این دفعه جسیکائه که میخواد گروهو ترک کنه و لوک جلوش میگیره.....اما وقتی از برزخ اآن قسمت خارج میشیم شخصیت ها رشد میکنن... واقعا اون سکانس که نشستن کنار هم و بحث میکنم که چطور از بازداشتگاه فرار کنن و جلو هند رو بگیرن یا اونجایی که راجب منفجر کردنش حرف میزن یا اونجایی که راجب دور نگه داشتن ایرون فیست با هم بحث میکن یا هر بحث و دعوای دیگه ای کا باهم میکنن(فاکتور دو قسمت اول)میتونیم ببینیم کارکترا شخصیت خودشون تو مواجهه با همو پیدا کردن هرکدوم سلیقه و طرز فکر خودشو داره..بر خلاف دو قسمت اول ویژگی های ریز شخصیتی که تو سریالای مخصوص خودشون شاهد بودیم رو دوباره شاهدیم....جسیکا غد گروهه و بیش از حد بیخیاله دردویل جسور گروهه لوک عاقلس و ایرون فیست از جان گدشتس دیگه صحنه هایی مثل اون صحنه که مثل زدم رو نمیبینیم
..
در کل سریاا خوبیه...داستان تکراریی داره...میدونیم قراره اخرش قهرمانا دست به دست هم شهررو نجات بدن...ولی خوب دیدن چهار تا....باشه، سه تا... شخصیت که سریال های لذت بخشی داشتن کنار هم خالی از لطف نیست
نقل قول کردن
spidey_ali7878
#23 spidey_ali7878 1396-05-29 19:26
این کامنت دارای اسپویل است

من که یه روزه سریال رو تموم کردم سریال بسیار عالی بود از فیلمبرداری گرفته تا صحنه های اکشن اما یه چیزی که من رو خیلی اذیت کرد شخصیت الکترا بود یه بار از پس مت برنمیومد یه بار تمام اعضای دیفندرز حتی لوک کیج رو هم ناک اوت میکرد بهترین صحنه هم مرگ دردویل بود که به بهترین نحو انجام شد و مسئولان وارنر باید ازش درس بگیرند
نقل قول کردن
Mr.Harper
#24 Mr.Harper 1396-05-29 19:47
ممنون بابت این نقد. سریال خیلی خوب شروع شد وبه همون خوبی یا بهتر اصلا تموم شد.اول که فهمیدم 8 اپیزوده به نظرم کم بود ولی همونطور که ذکر شد بهتر از 13 اپیزود شد و آب بهش نبستن. روندش هم سریع و خوب بود. ریزه ایراداتی هم داشت که خیلی راحت فراموش میشن. از معدود سریالاییه که دوست دارم فصل دومی هم ازش پخش بشه. که از مارول اصلا بعید نیست
نقل قول کردن
Saleh
#25 Saleh 1396-05-29 20:03
ممنون خیلی نقد خوبی بود و خیلی ام اسپویل نداشت ولی به نظرم یه نمره کمتر عادلانه تره درسته سریاله خیلی خوبی بود ولی به نظرم میتونست بهتر باشه اگه تعداد قسمت ها رو اینقدر کم نمیکردن ولی با این حال دیدن این ۴ نفر کناره هم یه لذتی داشت که اون مقداره ضعف هم میپشوند و پایان عالی هم داشت فقط یه بدی داشت اونم اینکه نتفلیکس خیلی ادمو تو خماری نمیزاره :-)
نقل قول کردن
Saleh
#26 Saleh 1396-05-29 20:27
#23
خطر اسپویل





دوست عزیز چرا جو درست میکنی درسته فیلم بتمن علیه سوپرمن خوب نبود ولی همون طور که زنده بودن سوپرمن تو فیلم مشخص بود بدلیل اینکه خود وارنر حضورش رو برای فیلم جاستیس لیگ تایید کرده بود ، زنده بودن دردویل هم مشخص بود چون خوده مارول قبلا فصل ۳ این سریال رو تایید کرده بود. حالا دیگه من نمیدونم دقیقا از چیش‌ باید بیاد یاد بگیره
(‌توجه داشته باشید که کله فیلم و با سریال مقایسه نکردم فقط قسمت مرگ ها رو مقایسه کردم)
نقل قول کردن
spidey noir
#27 spidey noir 1396-05-29 21:29
به نقل از mtm:
به نقل از Devilsnake:
ولی توی یه چیزی با شما موافق نیستم اقای ترابی که شما سریال ایرون فیست رو بالاتر از سریال های دیگه میدونین قبول کنین ضعیف ترین فصل اروو یا فلش یا سرایل های قدیمی کمیک بوکی از این سریال سرتر هستند این سریال توی کوچک ترین و مهم ترین وظیفه یه سریال کمیک بوکی که وفاداری به ذات شخصیت اصلیه کار خودشو درست انجام نمیده حالا مشکلات بازی بازیگر شخصیت اصلی و شخصیت های دیگه و اصرار الکی داستان به پرداختن به مشکلات شرکت داری به جای مشکلات اصلی تنها بخشی از مشکلات این سریاله حتی کسی که کمیک فن هم نباشه فکر نکنم ازش خوشش بیاد(نظر شخصی)

قرار نیست هر چی من میگم باهاش موافق باشید . هر کسی نظر خودش رو داره ولی من کل سریال ایرون فیست رو تا اخر با اشتیاق دیدم. ولی تو سریال های دی سی فقط فصل اول فلش رو با اشتیاق دیدم. فصل دومش رو هم فقط 3 یا 4 قسمت دیدم و بعدش ولش کردم. بقیه سریال های دی سی رو حتی یک قسمت رو هم نمیتونم تحمل کنم. خیلی به نظرم سطحی و کلیشه ای هستند. البته این نظر منه و شاید من سنم از شما بیشتره و این سریال ها برام جذابیتی نداره. شاید برای شما داشته باشه. ولی واسه من که هیچ چیز جذابی که منو پای خودش نگه داره ندارن . یعنی از نظر فیلمنامه، قصه، شخصیت ها، جلوه های ویژه، پیچش داستانی و ... هیچ چیز منحصر به فردی برام ندارن. انگار نمونه اش رو بارها قبلا دیدم. بازم تاکید میکنم که این نظر منه. قرار هم نیست هر چی من میگم رو باهاش موافق باشید
ضمن اینکه ایرون فیست رو تاکید میکنم ضعف زیاد داشت ولی بازم برام سرگرم کننده و جذاب بود.
ولی سریال ایرون فیست عالیه.همون قسمت اولش به ادم هیجانی میده که منداونو تو سریال فلش حس نکردم.
نقل قول کردن
Sina siwd 1382610
#28 Sina siwd 1382610 1396-05-30 00:05
واقعا مت آخرش مرد ؟ :cry:
نقل قول کردن
پرشین اسپایدی
#29 پرشین اسپایدی 1396-05-30 13:24
امروز قسمت آخر سریال رو دیدم و نقد رو هم خوندم.
نقد به نکات خوبی اشاره میکنه اما در نهایت نمره ای که به سریال میده با نقدی که میکنه هماهنگی نداره.
نمره 7 به این سریال نمره منصفانه تریه.

مت و جسیکا هر دو پرداخت خوب شخصیتی دارن و از عوامل جذابیت سریالن ولی لوک و دنی همچنان شخصیت پردازی هاشون میلنگه و این به خاطر عدم توجه لازم به شخصیت پردازی اونها در دنیای کمیک داره.

جذابترین قسمت سریال قسمت سومه و حتی قسمت نهایی نمیتونه جذابیت رو به اون حد برگردونه.

ضعیف ترین بخش سریال حضور شخصیت الکترا ناچیوسه.
بی هدف، بی معنی و بی دلیل!
نقل قول کردن
captain adk
-1 #30 captain adk 1396-05-30 14:17
سلام من عضو جدید سایتم.من هنوز سریالو ندیدم اما با توجه به اون پنج سریال به نظر من باید یه سریال متوسط رو به بالا باشه.حالا می‌خوام نظرمو راجبه سریالی قبلی هم بگم :oops:
۱.دردویل فصل اول یه شروع و آشنایی خیلی خوبی در مورد نیویورک و هلز چیکن در لجن گرفتار شده به ما داد.چارلی و دونافریو فوق العاده بودن مخصوصا از اونجایی که مادام گائو به ویلسون در ساختمانش اون حرفو زد فقط اون یارو سردسته هند یکه کم بهش پرداخته شد و کلا تم سریال از همه سریالی بیشتر دوست داشتم ولی خدایی یکم ریتمش یه جاهای کند میشد واصلا به هپروت می‌رفت
۲.فصل دو دردویل خیلی افتتاحیه خوبی نداشت ولی بنظرم بهترین سکانس سریالای کمیک بوکی رو داشت (کل کل پانی و دردویل روی پشت بام.ولی واقعا نینجاهای هند مثه دشمنای منو بازی مبارزان خیابانی بزن بزن بود ماست بودند.من کلا عاشق استیکم.
۳.جسیگا جونز به نظرم توی دو سه قسمت به اوج رسید واریز دردویل بهتر بود ولی به نظرم اون رومانس بین لوک و جسیکا خیلی عجیب وبعضی اوقات ما لازم بود.از اون دوست پسر تریش خیلی بدم میاد.ولیighرو دوست داشتم.
۴.لوک کیج رو من واقعا ازش خوشم نیومد و میدونید بنظرم دریک لحظه که باید بدبختی رو نشون بده یهو فان میشد و در واقع کلا قسمت‌های آخرش اصلا اشتیاقی نداشتم از بازیگر لوک خوشم نمیاد البته سلیقه آیه.کلا من نه کمیک های لوک رو دوست دارم نه سریالش رو
۵.ایرون فیست کلا تمش فرق داشت ولی از حق نگذریم با دردویل بهترین تیتراژ شروع داشت.فین مصنوعی بازی میکرد.وارد میچم فوق العاده بود ولی انتخاب هارولد به عنوان ویلین اصلی اشتباه بود ولی کلا تم لایت تری داشت ودرکل یک عقبگرد بود.
درکل بنظرم لوک بدترین بود البته سلیقه ای هست.
نقل قول کردن
amazing batman
#31 amazing batman 1396-05-31 01:16
خیلی ممنون ازتون آقای رنجبر برای این نقد. :lol: :lol:
من همین الان 5 قسمت اول رو دیدم واقعا خیلی قشنگ بود ، ازش لذت بردم. :lol:
.
.
.
اسپم: :oops:
ببخشید آقای ترابی زیرنویس 2 قسمت اول سریال جدید مرد عنکبوتی کی میاد روی سایت؟
نقل قول کردن
rady
#32 rady 1396-05-31 13:15
سلام
سریال بی نقص که نه ولی واقعا زیبا بود من تنها چیزی که به نظرم اونم ضعف فیلمنامه بود اینه که چطور اعضای اصلی سازمان هند که عمر بسیار زیادی داشتند تا الان با چیست ها پیجنگیدن چطور حتی زکی از اون ها کشته نشد ولی با وارد شد مدافعان به صورت ناگهانی بوم همشون رفتن زیر خاک
نقل قول کردن
Logrima silver
-1 #33 Logrima silver 1396-05-31 13:59
سلام
سریال دیدم به شخصه ،زیاد باهاش حال نکردم ،شخصیت هاش خیلی معمولی بودن ،اعضای گروه هند مثل ارازل اوباهاش خیابونی شخصیت پردازی شده بودن ، مبارزه تو رستوران چینی خیلی معمولی بود مثلاً همه ی اعضای هند اونجا ن ولی من هیچ قدرتی رو حس نکردم ،نمی دونم چرا فضاها انقدر کوچیک بود من یه فضای باز مناسب ندیدم تو این سریال ، تا بشه یه جنگ تمام اعیار ببینیم ،این مشت می زد به اون ،اون می زد به اون ،من هیچ هنر و ظرافتی در مبارزات ندیدم ،این هند که خودش رو سازمان بزرگی معرفی می کنه آیا باید مثل گنگستر های خیابونی عمل بکنن ،هیچ یک از اعضای هند شخصیت گیرا و قدرتمندی نداشتند البته به جز آلکساندرا که واقعا شخصیت محکم و غیر قابل فرو پاشی داشت ولی خوب بهش پرداخته نشده اون دیالوگ آخر کمی برای اون شخصیت شکننده و تحقیر کننده بود« الکترا! جسیکا جونز بکش ،لوک بکش ، دردویل بکش»
انگار کمی حول شده بودن ،سرسری عمل کردند و فیلم کیفیت مناسبی نداشت،البته در مقایسه با سریال دی سی خیلی بهتره ولی مقایسه امری بیهوده ست.
یه نکته خیلی منو اذیت کرد معرفی درد دویل بود اونکه اونجور سطحی به بقیه معرفی بشه ،سلام من متیو هستم ،می تونست خیلی باشکوه تر به بقیه معرفی بشه مثلاً وقتی پشت پنجره در رستوران چینی ایستاده بود،و بقیه داشتن در مورد اون بحث می کردند یهو رد و برق می زد و مرداک بدون اینکه بر گرده و مستقیم بهشون نگاه کنه، می گفت من درددویل هستم
کلا درددویل یه سروگردن از اون سه نفر بالاتره،تنها یه قهرمان نیست بلکه به نماد و سمبل علیه نا عدالتی و ظلم هست البته این نظر شخصی منه و ممکنه برای هرکسی جور دیگه ای باشه ولی اون سه تا در حدی نبودن که در کنار درددویل قرار بگیرند،جسیکا فقط دیالوگ‌های سطحی و کنایه ای می زد که بعضی‌ها ش بدم نبودن و لوک هم خیلی دم از اخلاق و مرام و منش های انسانی می زد بیشتر به پدر روحانی شبیه بود و فیست هم یه شخصیت بچگانه‌ای داشت و که مثل هالک سریع جوش می آورد
واقعا منتظر این سریال بودم و واقعا نا امیدم کرد خوب شد پانشیر تو این سریال نبود چون مطمئنم اونم شخصیتش افت پیدا می کرد هر چند که می تونست مکمل خوبی برای دردویل باشه.
نقل قول کردن
pegahmm
#34 pegahmm 1396-05-31 14:42
به نقل از Logrima silver:
سلام
سریال دیدم به شخصه ،زیاد باهاش حال نکردم ،شخصیت هاش خیلی معمولی بودن ،اعضای گروه هند مثل ارازل اوباهاش خیابونی شخصیت پردازی شده بودن ، مبارزه تو رستوران چینی خیلی معمولی بود مثلاً همه ی اعضای هند اونجا ن ولی من هیچ قدرتی رو حس نکردم ،نمی دونم چرا فضاها انقدر کوچیک بود من یه فضای باز مناسب ندیدم تو این سریال ، تا بشه یه جنگ تمام اعیار ببینیم ،این مشت می زد به اون ،اون می زد به اون ،من هیچ هنر و ظرافتی در مبارزات ندیدم ،این هند که خودش رو سازمان بزرگی معرفی می کنه آیا باید مثل گنگستر های خیابونی عمل بکنن ،هیچ یک از اعضای هند شخصیت گیرا و قدرتمندی نداشتند البته به جز آلکساندرا که واقعا شخصیت محکم و غیر قابل فرو پاشی داشت ولی خوب بهش پرداخته نشده اون دیالوگ آخر کمی برای اون شخصیت شکننده و تحقیر کننده بود« الکترا! جسیکا جونز بکش ،لوک بکش ، دردویل بکش»
انگار کمی حول شده بودن ،سرسری عمل کردند و فیلم کیفیت مناسبی نداشت،البته در مقایسه با سریال دی سی خیلی بهتره ولی مقایسه امری بیهوده ست.
یه نکته خیلی منو اذیت کرد معرفی درد دویل بود اونکه اونجور سطحی به بقیه معرفی بشه ،سلام من متیو هستم ،می تونست خیلی باشکوه تر به بقیه معرفی بشه مثلاً وقتی پشت پنجره در رستوران چینی ایستاده بود،و بقیه داشتن در مورد اون بحث می کردند یهو رد و برق می زد و مرداک بدون اینکه بر گرده و مستقیم بهشون نگاه کنه، می گفت من درددویل هستم
کلا درددویل یه سروگردن از اون سه نفر بالاتره،تنها یه قهرمان نیست بلکه به نماد و سمبل علیه نا عدالتی و ظلم هست البته این نظر شخصی منه و ممکنه برای هرکسی جور دیگه ای باشه ولی اون سه تا در حدی نبودن که در کنار درددویل قرار بگیرند،جسیکا فقط دیالوگ‌های سطحی و کنایه ای می زد که بعضی‌ها ش بدم نبودن و لوک هم خیلی دم از اخلاق و مرام و منش های انسانی می زد بیشتر به پدر روحانی شبیه بود و فیست هم یه شخصیت بچگانه‌ای داشت و که مثل هالک سریع جوش می آورد
واقعا منتظر این سریال بودم و واقعا نا امیدم کرد خوب شد پانشیر تو این سریال نبود چون مطمئنم اونم شخصیتش افت پیدا می کرد هر چند که می تونست مکمل خوبی برای دردویل باشه.



اتفاقا مبارزات مهم ترين نقطه قوت سريال بود،بسيار كاريوگرافي زيبا و اكشن خفني داشت.شما هم احتمالا اون سه تا سريال سولوي قبلي رو نديدي كه ميگي شخصيتا سطحي بودن،هر شخصيت متناسب با رفتاري كه طي سريال خودش داشت عمل ميكرد،درسته كه دردويل قويترين شخصيت پردازي رو داشته اما جسيكا جونز هم كاملا با سريال فوق العاده اي كه داشت همخوني داشت،لوك كيج و آيرون فيست هم همينطور،درسته كه سريال آيرون فيست به قدرت دردويل و جسيكا نبود اما خوشبختانه همونطور كه گفتن بيشترين خدمت سريال به شخصيت پردازي اون بود
ببخشيد ولي ايده ى رعد و برق و دردويل هم به درد كارتونا ميخوره:|
اما راجع به هند تقريبا همه متفق القول اند كه به اندازه اي كه بايد خفن و ترسناك نبود اما به ضايگي چيزي كه شما گفتي هم نبودن بدبختا!
نقل قول کردن
Oliverqueen79
#35 Oliverqueen79 1396-05-31 16:09
سلام
سریال رو‌ دیدم همونطور که انتظار داشتم بهترین بازی رو بازیگرای نقش دیردویل و جسیکا داشتن بزرگترین مشکل سریال هم یکی دشمنشون بود که هیچ ترسی رو ایجاد نمیکنه حتی از نینجاهایی هم که تو فصل دو دیردویل بودن هم خبری نبود یعنی هندی که این همه قرن قدمت داره نمیتونه به یه اداره پلیس حمله کنه و یه اسیبی به یه نفر بزنه و اینکه اگه یه نفر تو هند عین استیک بود خیلی بهتر میشد چون استیک نشون داده با یکدست هم خیلی خطرناک تر از کسیه که تو کان لان اموزش دیده و این همه سال هم زنده بوده با اینحال داستان داشت خوب پیش میرفت تا اینکه الکساندرا خیلی الکی و بیخود مرد
مشکل بعدی سریال هم آخر فیلم بود واقعا با زنده نشون دادن مت تمام شیش هفت دقیقه قبل این صحنه دیگه کاملا بیخود حس میشد به نظر من یکی از مشکلای سریالای کمیکی اینه که حذف کردن شخصیت براشون خیلی سخته همش باید زنده شن
نقل قول کردن
Shadow-man
+1 #36 Shadow-man 1396-05-31 20:43
به نقل از captain adk:

۴.لوک کیج رو من واقعا ازش خوشم نیومد و میدونید بنظرم دریک لحظه که باید بدبختی رو نشون بده یهو فان میشد و در واقع کلا قسمت‌های آخرش اصلا اشتیاقی نداشتم از بازیگر لوک خوشم نمیاد البته سلیقه آیه.کلا من نه کمیک های لوک رو دوست دارم نه سریالش رو

درکل بنظرم لوک بدترین بود البته سلیقه ای هست.

هر کسی نظری داره که واسه خودش محترمه. به قول خودت سلیقه ای است. ولی انصافا عجب سلیقه داغونی داری! خداییش لوک کیج حرف نداشت. اره ... ایرون فیست متوسط رو به پایین بود ولی بقیه سریال های مارول/نتفلیکس عالی بودن. لوک کیج تاریخچه زنده محله هارلم امریکا بود. با اون موسیقی و اون بازی ها و شخصیت های جذابی که داشت. و چه درامی! تنها ایرادش این بود که ویلن معرکه ای مدل کاتن ماث رو زود کشتن
یه سری به امتیازات لوک کیج هم بزن. البته هر کی سلیقه ای داره ولی امتیازات میگه سلیقه غالب این بود که لوک کیج عالی بود
نقل قول کردن
Shadow-man
+1 #37 Shadow-man 1396-05-31 20:47
به نقل از Logrima silver:
سلام
سریال دیدم به شخصه ،زیاد باهاش حال نکردم ،شخصیت هاش خیلی معمولی بودن ،اعضای گروه هند مثل ارازل اوباهاش خیابونی شخصیت پردازی شده بودن ، مبارزه تو رستوران چینی خیلی معمولی بود مثلاً همه ی اعضای هند اونجا ن ولی من هیچ قدرتی رو حس نکردم ،نمی دونم چرا فضاها انقدر کوچیک بود من یه فضای باز مناسب ندیدم تو این سریال ، تا بشه یه جنگ تمام اعیار ببینیم ،این مشت می زد به اون ،اون می زد به اون ،من هیچ هنر و ظرافتی در مبارزات ندیدم ،این هند که خودش رو سازمان بزرگی معرفی می کنه آیا باید مثل گنگستر های خیابونی عمل بکنن ،هیچ یک از اعضای هند شخصیت گیرا و قدرتمندی نداشتند البته به جز آلکساندرا که واقعا شخصیت محکم و غیر قابل فرو پاشی داشت ولی خوب بهش پرداخته نشده اون دیالوگ آخر کمی برای اون شخصیت شکننده و تحقیر کننده بود« الکترا! جسیکا جونز بکش ،لوک بکش ، دردویل بکش»
انگار کمی حول شده بودن ،سرسری عمل کردند و فیلم کیفیت مناسبی نداشت،البته در مقایسه با سریال دی سی خیلی بهتره ولی مقایسه امری بیهوده ست.
یه نکته خیلی منو اذیت کرد معرفی درد دویل بود اونکه اونجور سطحی به بقیه معرفی بشه ،سلام من متیو هستم ،می تونست خیلی باشکوه تر به بقیه معرفی بشه مثلاً وقتی پشت پنجره در رستوران چینی ایستاده بود،و بقیه داشتن در مورد اون بحث می کردند یهو رد و برق می زد و مرداک بدون اینکه بر گرده و مستقیم بهشون نگاه کنه، می گفت من درددویل هستم
کلا درددویل یه سروگردن از اون سه نفر بالاتره،تنها یه قهرمان نیست بلکه به نماد و سمبل علیه نا عدالتی و ظلم هست البته این نظر شخصی منه و ممکنه برای هرکسی جور دیگه ای باشه ولی اون سه تا در حدی نبودن که در کنار درددویل قرار بگیرند،جسیکا فقط دیالوگ‌های سطحی و کنایه ای می زد که بعضی‌ها ش بدم نبودن و لوک هم خیلی دم از اخلاق و مرام و منش های انسانی می زد بیشتر به پدر روحانی شبیه بود و فیست هم یه شخصیت بچگانه‌ای داشت و که مثل هالک سریع جوش می آورد
واقعا منتظر این سریال بودم و واقعا نا امیدم کرد خوب شد پانشیر تو این سریال نبود چون مطمئنم اونم شخصیتش افت پیدا می کرد هر چند که می تونست مکمل خوبی برای دردویل باشه.


من فکر کنم شما دو حالت داری. یا کلا یه سریال دیگه دیدی فکر کردی defenders دیدی (شاید مثلا افسانه های فردا رو دیدی)
یا اینکه تا به حال سریال های مارول رو ندیدی شخصیت ها واست غریبه ان. شخصیت پردازی کاراکترها تو سریال های اختصاصی خودشون شکل گرفته و پخته شده تا به این سریال رسیده. همه چیز شخصیت ها هم سرجاش بود. به نظرم برو ابتدا اون سریال ها رو تماشا کن بعد برو سرچ کن سریال defenders با زیرنویس فارسی، دانلود کن، ببینش بعد بیا نظر بده
نقل قول کردن
mtm
#38 mtm 1396-06-01 18:48
به نقل از Logrima silver:
سلام
سریال دیدم به شخصه ،زیاد باهاش حال نکردم ،شخصیت هاش خیلی معمولی بودن ،اعضای گروه هند مثل ارازل اوباهاش خیابونی شخصیت پردازی شده بودن ، مبارزه تو رستوران چینی خیلی معمولی بود مثلاً همه ی اعضای هند اونجا ن ولی من هیچ قدرتی رو حس نکردم ،نمی دونم چرا فضاها انقدر کوچیک بود من یه فضای باز مناسب ندیدم تو این سریال ، تا بشه یه جنگ تمام اعیار ببینیم ،این مشت می زد به اون ،اون می زد به اون ،من هیچ هنر و ظرافتی در مبارزات ندیدم ،این هند که خودش رو سازمان بزرگی معرفی می کنه آیا باید مثل گنگستر های خیابونی عمل بکنن ،هیچ یک از اعضای هند شخصیت گیرا و قدرتمندی نداشتند البته به جز آلکساندرا که واقعا شخصیت محکم و غیر قابل فرو پاشی داشت ولی خوب بهش پرداخته نشده اون دیالوگ آخر کمی برای اون شخصیت شکننده و تحقیر کننده بود« الکترا! جسیکا جونز بکش ،لوک بکش ، دردویل بکش»
انگار کمی حول شده بودن ،سرسری عمل کردند و فیلم کیفیت مناسبی نداشت،البته در مقایسه با سریال دی سی خیلی بهتره ولی مقایسه امری بیهوده ست.
یه نکته خیلی منو اذیت کرد معرفی درد دویل بود اونکه اونجور سطحی به بقیه معرفی بشه ،سلام من متیو هستم ،می تونست خیلی باشکوه تر به بقیه معرفی بشه مثلاً وقتی پشت پنجره در رستوران چینی ایستاده بود،و بقیه داشتن در مورد اون بحث می کردند یهو رد و برق می زد و مرداک بدون اینکه بر گرده و مستقیم بهشون نگاه کنه، می گفت من درددویل هستم
کلا درددویل یه سروگردن از اون سه نفر بالاتره،تنها یه قهرمان نیست بلکه به نماد و سمبل علیه نا عدالتی و ظلم هست البته این نظر شخصی منه و ممکنه برای هرکسی جور دیگه ای باشه ولی اون سه تا در حدی نبودن که در کنار درددویل قرار بگیرند،جسیکا فقط دیالوگ‌های سطحی و کنایه ای می زد که بعضی‌ها ش بدم نبودن و لوک هم خیلی دم از اخلاق و مرام و منش های انسانی می زد بیشتر به پدر روحانی شبیه بود و فیست هم یه شخصیت بچگانه‌ای داشت و که مثل هالک سریع جوش می آورد
واقعا منتظر این سریال بودم و واقعا نا امیدم کرد خوب شد پانشیر تو این سریال نبود چون مطمئنم اونم شخصیتش افت پیدا می کرد هر چند که می تونست مکمل خوبی برای دردویل باشه.

خداییش این پسره شادومن راست میگه
شما واقعا سریال رو دیدی؟ اگه دیدی پس یه ذره انصاف هم خوب چیزیه به خدا
من تا الان سه قسمت رو دیدم. سریالش بی نقص نیست (مثلا مشکل ضرب اهنگ یا pacing داره. بعضی جاها بیخودی سرعت قصه کم میشه)
ولی تو این سه قسمت من انصافا ندیدم شخصیت پردازی ها مشکل داشته باشن
دردویل که همونه. تو همون سه قسمت دیدیم که چطور واقعا دوست داره هر طور شه به مردم کمک کنه
لوک کیج هم همین طور . مثل سریال خودش رفت به بچه محلش کمک کنه
از اینکه رفت پیش مادرش هم خوشم اومد. دیدی چطور مادره رو دلداری داد؟ این همون لوک کیجه که باید باشه
جسیکا حونز هم همین. یه دختر بداخلاق و نچسب و گنده گو که قلب مهربانی داره
دیدی چطور اولش به اون مادر و دختر گفت نه ولی بعدش گفت تا اخرش میره ؟
و ایرون فیست
من واقعا نمیفهمم چرا ازش انتقاد میشه
یه پسری میلیاردر بیتجربه که به قول کالین وینگ واسه این زاده شده که یه مبارز باشه نه یک تاجر و رئیس کارخانه
دیدید چطور رفت سراغ الکساندرا و تو شرکت خودش تهدیدش کرد؟ واقعا این حوون کله شق که میخواد دنیا رو به جای بهتری تبدیل کنه ولی نمیدونه چطوری بایدم همچین رفتاری داشته باشه
عصبانی هم هست چون تو دو راهی گیر افتاده
نه میتونه مبارز خوبی برای لقب ایرون فیست باشه (چون خودش رو به خاطر قتل عام kun lunمقصر میدونه ) و نه میتونه با پول و ثروت خودش همه چیز رو درست کنه
من تمام این چیزا رو فقط تو سه قسمت دیدم و قطعا بعدا بهتر هم میشه
مبارزات هم انصافا تا اینجا عالی بودن
من واقعا متاسفم واسه این نظر متعصبانه شما . خیلی بی انصافی کردی. این جوانمردی نیست ....
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#39 Samwel Tarly 1396-06-03 00:45
فقط خواستم بیام از اقای رنجبر دوباره تشکر کنم و من هم یک روزه مثل ایشون سریال رو تموم کردم و در کل لذت بردم با این که یکی دو قسمت ضعف داشت که بعدا کامنت میزارم و الان فقط خواستم بگم که سریال رو تموم کردم :-)
نقد اقا حسام هم معرکه بود و از سطح اسیا هم بالاتر بود و خیلی ریزبینانه مورد بررسی قرار دادن و خداروشکر که جناب رنجبر رو در کنار خودمون در این سایت داریم.
امیدوارم وقتی پانیشر هم اومد براش حتما نقد بنویسید حسام خان ;-)
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#40 Samwel Tarly 1396-06-07 17:48
راستی اقای ترابی دیفندرز رو کامل دیدید؟
والا من که در کل سریال رو خیلی دوست داشتم و تنها مشکلم کشته شدن الکساندرا به دست الکترا بود و این که یهویی شد رییس گروه hand!!
و در ضمن استاد نظرتون راجع به شخصیت پردازی ایرون فیست چیه؟
راستش رو بخواید از نوع ارتباطش با لوک.کیج خیلی حال کردم و رابطه شون از نقاط قوت سریال بود و خیلی حال کردم ولی باز خود شخصیتش زیاد چنگی به دل نمیزد البته همون طور که اقای رنجبر تو نقدشون گفتن ذکر این نکته هم مهمه که شخصیتش بهتر از سریال اختصاصیش شده بود و امیدوارم تو فصل 2 سریالش بهتر بشه.
شخصیت پردازی مت و جسیکا و لوک عالی بود و خیلی ازشون راضی بودم و خداروشکر به هر 4 شخصیت به طور کامل پرداخته شد و اگه اون دو قسمت اخر مشکلی ایجاد نمی کرد میتونست بهترین سریال مارول/نتفلیکس باشه.
نقل قول کردن
mtm
#41 mtm 1396-06-08 12:40
به نقل از agh:
راستی اقای ترابی دیفندرز رو کامل دیدید؟
والا من که در کل سریال رو خیلی دوست داشتم و تنها مشکلم کشته شدن الکساندرا به دست الکترا بود و این که یهویی شد رییس گروه hand!!
و در ضمن استاد نظرتون راجع به شخصیت پردازی ایرون فیست چیه؟
راستش رو بخواید از نوع ارتباطش با لوک.کیج خیلی حال کردم و رابطه شون از نقاط قوت سریال بود و خیلی حال کردم ولی باز خود شخصیتش زیاد چنگی به دل نمیزد البته همون طور که اقای رنجبر تو نقدشون گفتن ذکر این نکته هم مهمه که شخصیتش بهتر از سریال اختصاصیش شده بود و امیدوارم تو فصل 2 سریالش بهتر بشه.
شخصیت پردازی مت و جسیکا و لوک عالی بود و خیلی ازشون راضی بودم و خداروشکر به هر 4 شخصیت به طور کامل پرداخته شد و اگه اون دو قسمت اخر مشکلی ایجاد نمی کرد میتونست بهترین سریال مارول/نتفلیکس باشه.

بله من سریال رو دیدم و ازش هم خوشم اومد
ولی میتونست بهتر باشه. بخش hand رو میتونستن بهتر دربیارن. حتی به نظرم میشد سریال رو 10 قسمتی هم ساخت چون اواخرش هول هولی شد.
از نظر من شخصیت پردازی های قهرمانان داستان مشکلی نداشت. البته من انتظار دارم ایرون فیست از این بهب عد به بلوغ بیشتری برسه. انشاله تو سیزن 2 خودش اینطور میشه. ولی شخصیت الکترا رو زیاد دوست نداشتم. خیلی خبیثش کردن دیگه لامصب رو!
نقل قول کردن
Karate Kid
#42 Karate Kid 1396-06-12 23:03
واقعا آیرون فیست از پس الکترا بر نیومد :|
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید