مقایسه مردعنکبوتی«سام ریمی» با مردعنکبوتی «مارک وب»

raimi-vs-webb مقايسه فيلم هاي سينمايي مرد عنكبوتي

  تا به حال 4 فیلم از روی شخصیت محبوب مرد عنکبوتی ساخته شده است که سه قسمت آن متعلق به «سم ریمی» و یكی هم نام «مارك وب» را به عنوان كارگردان یدك میكشد.  حالا میخواهیم مقایسه ای بین آنها داشته باشیم!

 مقدمه: هردو کارگردان تقریباً به کمیک ها وفادار بودند. اما تغييرات خلاقانه اي هم به منبع اصلي داده اند و در عين حال از اصل ذات و جوهره «پيتر پاركر/مرد عنكبوتي» دور نشده اند. شاید ریمی اقتباس بهتری از این شخصیت داشته است (این را از روی امتیازات فیلم او می شود فهمید) و گرچه برخی از کارگردانان کمیک هنوز قسمت اول و دوم ریمی را بی رقیب می دانند ولی "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" (The Amazing Spider-Man) هم خیلی بالاتر از حد تصور ظاهر شد و نشان داد كه مارك وب هم كارگردان قابلی است.. حال به مقایسه می پردازیم.

 

پیتر پارکر/مردعنکبوتی (Peter Parker/Spider-Man)

peter-parker پيتر پاركر - مرد عنكبوتي

سام ریمی: «توبی مگوایر» بازی خوبی را برای دوگانه نقش پیترپارکر/اسپایدرمن ایفا کرد. او یک بازیگر گمنام، غیر كلیشه ای  ولی با استعداد بود که  نقدهای خوبی نصیب خود کرد؛ این نقش او را به اوج شهرت رساند. اما چیزهایی مثل هیکل او که مناسب هیکل اسپایدرمن در کمیک هایش نیست و یا حتی سن او که از یک بچه دبیرستانی بزرگتر است از امتیازات توبی مگوایر در این سه گانه کم کرد. شخصیت پیتر پارکر در کمیک هایش طوری بود که در ابتدا آدمی بود که در برقراری ارتباط با دیگران مشکل داشت اما این مشکل را حل کرد ولی پیتر پارکر در فیلم ریمی برای برقراری ارتباط همیشه مشکل داشت به جز قسمت سوم که در خیابان می رقصید و به دیگران چشمک میزد! اما شعار اصلی مردعنکبوتی را خوب درک کرده بود که "قدرت زیاد، مسئولیت زیادی به همراه دارد دارد". گرچه قسمت سوم نقدهای خوبی کسب نکرد (به دو دلیل مهم :زیاد بودن شخصیت ها و دور شدن از منشأ قهرمان). درباره لباس اسپایدرمن هم که یک اقتباس کامل از کمیک هایش بود با یک سری تغییرات جزئی.
 

- مارک وب: «اندرو گارفیلد» بر خلاف توبی مگوایر بازیگر گمنامی نبود ولی بی استعداد هم نبود او به مراتب از نظر ظاهری و سن و سال برای ایفای نقش پیتر پارکر/مردعنکبوتی از توبی مگوایر بهتر بود و حتی هیکلی مناسب برای اسپایدرمن داشت و چون از كودكی شیفته مرد عنكبوتی بود درک خوبی هم از شخصیت پیترپارکر داشت. او مثل کمیک ها بود: ابتدا در برقراری ارتباط مشکل داشت ولی این مشکل را حل کرد. اما باید قبول كرد كه لباس مرد عنكبوتی اصلا جالب نبود ولی در قسمت دوم، لباس مرد عنكبوتی بسیار بهتر از قسمت اول خواهد بود.
 

 

نقش های مکمل و معشوقه ی پیتر پارکر (Supporting Cast & Peter Parker's Love Interests)

the-loves-of-spider-man معشوقه پيتر پاركر

- سام ریمی: در فیلم های سم ریمی نقش های مکمل معروف و شناخته شده كمیك های اسپایدرمن حضور کم رنگ تری در داستان داشتند. نقش هایی مثل «سروان جرج استیسی»، «فلش تامپسون»، «گوئن استیسی» (که اولین عشق پیتر پارکر بود)، «ریچارد و مری پارکر» ، پدر و مادر پیتر (که اصلا نقشی نداشتند) و... ولی در عوض بزرگترین حامیان پیتر در زندگی یعنی عمو و زن عموی پیتر بسیار خوب درخشیدند. مخصوصا «زن عمو می» که به تاثیر گذاری کمیک ها بود.«رزمری هریس» خیلی خوب نقش یک حامی را بازی كرد واین باعث می شود شخصیتی مهم در داستان به شمار بیاید.
 
«جیمزفرانکو» در قسمت اول در نقش «هری آزبورن» بهترین دوست پیتر در دبیرستان حاضر شد که بازی بی حس و حالی از خود نشان داد (تازه ابتدا قرار بود نقش اسپایدرمن رو به جیمز فرانکو بدهند) ولی او به مراتب در قسمت دوم بهتر ظاهر شد. حتی در قسمت سوم هم بهتر از قسمت دوم  بود. فرانکو حس انتقام را به طور خوبی حفظ کرده بود تا زیاد از حد نشود.
 
نقش «جی جونا جیمسون» هم که فوق العاده بود و بازی «جی. كی. سیمونز» بهترین و كامل ترین نقش آفرینی در تاریخ اقتباس ای كمیك بوکی است! او بی نقص ترین شخصیتی بود که میتوانست در سه گانه ریمی حضور داشته باشد. بي شك یکی از امتیازات بزرگ این سه گانه همین ناشر بد اخلاق روزنامه "دیلی بیوگل" است.
 
اگر شاید سم ریمی ابتدا گوئن را به عنوان معشوقه پارکر معرفی می کرد بهتر بود. در قسمت سوم پیتر بخاطر گوئن، «مری جین» را هل می دهد با گوئن میرقصد و... (البته او تحت تاثیر سیمبیوت فضایی این كار را میكرد!) اما گوئن برخلاف پیتر هنوز از منشأ خود دور نشده بود. او دختر سروان استیسی و دختر باهوش دانشکده خود بود. اما در نهایت گوئن تأثیر زیادی که بر فیلم نگذاشت هیچ، تازه شلوغ ترش هم کرد!!!
 
« کرستن دانست» در نقش مری جین در قسمت اول بازی خوبی ارائه نداد ولی به مرور بهتر شد و در نقش خود جا افتاد. دو راهی عشقی اش هم در قسمت دوم به امتیازات این بازیگر افزود .اما یک کار همیشگی در آخر هر فیلم داشت آن هم دزدیده شدن و جیغ زدن!!!!اما پیشینه خود را حفظ کرده بود. او ابتدا مجذوب فلش تامپسون و بعد هری آزبورن و در آخر عاشق پیتر می شود فقط نمی دونم «جان جیمسون» از کجا یهو پیداش شد!!

uncle-ben عمو بن   - مارک وب: در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" اهمیت خاصی به شخصیت های مکمل داده شده است اما هیچکدام به قدر كافی تاثیر گذار نیستند. در فیلم مارک وب حتی پدر و مادر پیتر که اطلاعات کمی از آن ها موجود هست هم در اول فیلم حضور دارند ولی بود و نبودشان فرق چندانی نمیكند و بیننده میل و رغبتی برای كسب اطلاعات بیشتر درباره گذشته و سرنوشت آنها از خود بروز نمیدهد! عمو بن و زن عمو می هم خوب هستند چون بازیگران كاركشته ای نقش آنها را ایفا میكنند (هرچند كه به نظرم باید لحظات بیشتر و قدرتمند تری به زن عمو می اختصاص میافت) «مارتین شین» هم یك گزینه عالی  برای عمو بن است. او کاری می کند که قتل او تأثیرگذارتر باشد. در این فیلم همه چی به روز و آپ تو دیت (!)  است اون از آن اسکیت برد بازی کردن پیتر و آن هم  که جمله ی مهم "قدرت زیاد مسئولیت زیاد به همراه دارد" را از صدای ضبط شده روی گوشی لمسی اش بشنود!

مارک وب، جی جونا جیسون را از داستان حذف و در عوض  «سروان استیسی» را با بازی خوب «دنیس لیری» معرفی کرد که انتخاب خوبی بود. او همان رییس پلیس شهر نیویورک است که ابتدا با مرد عنکبوتی مخالف است و دنبال آن است که او را دستگیر کند اما در آخر به یار او تبدیل و به دست «لیزارد» کشته می شود. ولی ای کاش به دست یک آدم بهتر کشته می شد.
 
مارک وب گوئن را به عنوان معشوقه پیتر برگزید که برای بازی این نقش «اما استون» را برگزید که همه به درستی میگفتند اندرو و اما خیلی به هم می آیند!!!! او از معشوقه پیتر در فیلم ریمی خیلی بهتر بود حداقل فقط جیغ نمی زد و دزدیده نمی شد. او همان دختر پاک و معصومی است که پیتر دلباخته ی او می شود و به اولین عشق حقیقی پیتر بدل می شود. به نظرم شخصیت پردازی گوئن حتی از كمیك بوک های اسپایدرمن هم بهتر است.


 
دشمنان (The Villains)

green-goblin-lizard دشمنان مرد عنكبوتي
- سم ریمی: «گرین گابلین»، «دکتر اختاپوس»، «ونوم» و «مرد شنی» دشمنانی بودند که در سه گانه ریمی حضور داشتند. گرین گابلین با وجود ظاهر مضحکی که داشت اما بازیگر خوبی داشت تا نقش آن را ایفا کند. «ویلم دفو» از هر نظر حتی بدن گابلین هم مناسب بود. البته محدودیت های ریمی برای طراحی لباس گابلین را نباید از یاد برد. همچنین باید اذعان داشت كه گابلین قسمت سوم زیاد جالب نبود ولی حس انتقام جیمز فرانکو در فیلم باعث شد تا اين گابلین جديد كمي بهتر عمل کند و اگر لباس او شبیه كمیك بوک ها بود، خيلي بهتر ميشد و قسمت سوم ميتوانست یک نقطه قوت دیگر به معدود نقاط قوت اش بیافزاید!
 
دکتر اختاپوس بهترین دشمنی بود که در سه گانه ریمی حضور داشت هم از لحاظ اقتباس، هم بازی خوب بازیگر، شخصیت پردازی و ظاهری موجه و قابل قبول! چون اگر لباس کلاسیک دکتر اختاپوس را انتخاب می کردند خیلی مسخره می شد! در کل زندگی آرام دکتر «اتو اکتاویوس» و بعد تبدیل شدن به موجود خطرناکی مثل دکتر اختاپوس منتقدان را تحت تأثیر قرار داد و به یکی از نکات قوت اصلی فیلم تبدیل شد. این هم یکی از دلایلی است که قسمت دوم را بهترین فیلم کمیک بوکی می کند.
 
«مرد شنی» و دیگر دشمنان قسمت سوم ضعیف بودند. مردشنی در اصل یک خلافکار خرده پا بود که طی یک آزمایش در ساحل بدنش تبدیل به شن روان شد و مرد شنی نام گرفت. در کمیک ها اون دشمن خاصی برای پیتر نبود. ولی در فیلم پیتر به طور غیر قابل توجیه و مسخره ای با او یک خصومت شخصی داشتسر قتل عمو بن!).  به هر حال امتیاز مثبتی هم داشت: بازیگر خوب و اسكار گرفته که نقش او را ایفا میكرد!  لباس او هم اقتباسی کامل از کمیک ها بود: یک تی شرت سبز راه راه و یک شلوار قهوه ای.
   
«ونوم» شخصیتی خاصی در کمیک ها نیست که او را دشمنی تمام عیار معرفی کنیم فقط یک موجود تک بعدی است که حتی با دانستن اینکه مردعنکبوتی کیست هیچ کار خاص یا ماندگاری بر ضد او نكرده. او فقط ظاهر و قدرت  جالب و نامتعارفی دارد که كمك كرد فروش فیلم بالا برود. درفیلم هم همانطوری است که بود و تأثیر خاصی در فیلم نداشت. اما تهدیدی بزرگ برای پیتر به شمار می آمد حتی موقع مبارزه. اگر پیتر نقطه ضعف او را نمی دانست شاید اتفاقات بد تری می افتاد. «توفر گریس» هم نقش «ادی براک /ونوم» را نسبتاً خوب و ظریف بازی کرد. فقط یک چیزش را نمی فهمم. آخه ونوم پنجول داشت؟!
 
- مارک وب: فعلا که فقط لیزارد در فیلم مارک وب معرفی شده است که حضور خوبی داشته است (هر چند كه انگار رابطه دكتر كانرز با پيتر از روي رابطه او با اكتاويس  در "مرد عنكبوتي 2" كپي برداري شده!). امیدوارم «الکترو» و «کرگدن» به همین خوبی باشند. لیزارد در كميك ها هرگز دشمنی تمام عیار برای مرد عنکبوتی نبوده است و گاهی به او کمک کرده است ولي سوني براي ريبوت خود سخت مصمم بود تا از دشمن جديدي استفاده كند كه ريمي استفاده نكرده بود و بنابراين يكراست رفت سراغ ليزارد! او یک دانشمند یک دست است که در برای بدست آوردن دست دیگر خود روی خود آزمایش می کند که تبدیل به مارمولکی بزرگ بنام لیزارد می شود. در فیلم هم همینطور است. بازیگر نقش دکتر «کانرز» هم بازیگر توانمندی است که بازی خوبی ارائه داد. اما اینکه او هیچوقت تهديد بزرگي برای مرد عنکبوتی نبوده است یک نقطه ضعف در فیلم بود. البته ظاهر جالبی هم نداشت و تا حدي مصنوعی بود (او بیشتر شبیه به یكی از دشمنان بتمن به نام Killer Croc شده بود!!!) و وقتی او را دیدم از خودم پرسیدم"آیا این همان لیزاردی است كه میشناختم ؟"ای کاش ظاهری جهش یافته تر داشت (البته از آن صحنه هایی كه او را برای مدتی نسبتاً كوتاه با روپوش سفید آزمایشگاه نشان میداد خیلی خوشم آمد زیرا مارك وب ادای دین فوق العاده ای به كمیك های مرد عنكبوتی كرده بود)

 

 
موسیقی (The Score)

elfman-horner الفمن - هورنر

- سم ریمی: «دنی الفمن» (یار همیشگی ریمی و كارگردانان صاحب سبك دیگری مثل «تیم برتون») موسیقی سه گانه مردعنکبوتی را ساخت (هر چند او در "مرد عنكبوتی 2" تا حدودی با ریمی مشكل پیدا كرد!). به عقیده خیلی ها موسیقی و تم هایی كه برای اسپایدرمن شاخت چندان به یاد ماندنی یا نمادین (iconic) نبود و شاید اسپایدرمن لیاقت تم های بهتری را داشت. ولی در كل كار او چندان هم بد نبود و لااقل به خوبی با صحنه های فیلم همراه میشد و لحظات مختلف را برجسته میكرد.
 
- مارک وب: «جیمز هورنر» موزیسین بزرگ موسیقی فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" را ساخت. او که همه با ساخت آلبوم فیلمهای" تایتانیک" و "آواتار" که فروش بسیار بالایی داشت میشناسنش باعث شد تا موسیقی این فیلم از نقاط قوت فیلم باشد. موسیقی او هم از تم های به یاد ماندنی تری برخوردار است و در دل و  ذهن می نشیند، به خصوص وقتی در بخش های انتهایی به اوج خود میرسد.  

 

     
صحنه های اکشن (Action Scenes)

spider-man صحنه هاي اكشن مرد عنكبوتي

- سم ریمی: در قسمت اول صحنه های اکشن چندان چنگی به دل نمیزند شاید بخاطر اینکه بودجه کمی که داشت یا به خاطر اينكه زیاد روی جلوه های ویژه كامپیوتری (CGI) حساب باز كرده بود ولی در قسمت دوم خیلی صحنه های اکشن باحالی داشت (چون هم سونی سر كیسه را شل كرده بود و هم تیم جلوه های ویژه بهتری در اختیار ریمی قرار داشت!)  مخصوصا صحنه ی مبارزه دکتر اختاپوس و مردعنکبوتی روی قطار و صحنه های دیگر که باعث شد قسمت دوم  برنده جایزه اسکار بهترین جلوه های ویژه سال  شود. ولی قسمت سوم خهم صحنه هاي اكشن و جلوه هاي صوتي و بصري خيلي خوبي داشت منتهي اين دفعه  آنقدر نکات منفی زیاد بود که جلوه هاي ويژه در آن گم بود. ولی سم ریمی در كل استعداد غریبی در خلق صحنه های اكشن نفس گیر  دارد. البته سبک مبارزه مردعنکبوتی را در این سه گانه اصلا دوست ندارم. چون مردعنکبوتی ضرباتش غیرقابل پیش بینی است اما درسه گانه ریمی كمتر  این اتفاق می افتد.

- مارک وب :صحنه های اکشن شاید از نظر اجرا  جلوه های ویژه كمی بهتر از سه گانه ریمی بود اما این موضوع بیشتر به خاطر استفاده از بدلكاران حرفه ای بود و الا مطمئن هستم مارك وب هنوز هم تجربه چندانی در ساخت سكانس های اكشن  ندارد! مبارزات باحال و غیرقابل پیش بینی، تاراندازی در شهر، مخصوصا صحنه مبارزه پیتر و لیزارد در مدرسه از نقاط برجسته فیلم بودند.  اما بودجه ی او که این قسمت را ساخت باید در نظر گرفت. مطمئن هستم در قسمت های بعدی صحنه های زد و خورد بسیار عظیم تر و به یاد ماندنی تری از مارك وب خواهیم دید.
 
در هر حال در پایان میخواهم بار دیگر تاكید كنم كه مقاله ای را كه خواندید حاوی نظرات شخصی من درباره این دو فیلم بود و به شما حق میدهم كه با همه آنها موافق نباشید! اما چیزی كه مسلم است فیلم های مرد عنكبوتی همگی از آثار مطرح ژانر ابرقهرمانی محسوب میشوند و با فروش خوب خود در زمره بهترین ها بوده اند.

 خلاصه امیدوارم راضی باشید. منتظر خواندن نظرات شما هستم!


نويسنده: پارسا مرادی
(S-M)

 All rights reserved © Spidey.ir 2013

 

مطالب مرتبط:

«توبی مگوایر» از «اندرو گارفیلد» بهتر بود؟

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن

5 صداپیشه برتر مرد عنکبوتی

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

سخنرانی تاریخی "اندرو گارفیلد" درباره مرد عنکبوتی+ لینك دانلود

معرفی سریال های مرد عنکبوتی در تلویزیون + لینك دانلود

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

10 نقش آفرینی برتر فیلم های کمیک بوکی

مقایسه مردعنکبوتی«سام ریمی» با مردعنکبوتی «مارک وب»

برترین بازیگران فیلم های مارول

تاریخچه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

5 شخصیت مکمل برتر فیلم های مرد عنکبوتی

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

مقایسه مردعنکبوتی«سام ریمی» با مردعنکبوتی «مارک وب»

مقایسه لباس اسپایدرمن در فیلم های «مارك وب» و «سم ریمی»

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ونداد
+7 #1 ونداد 1392-05-01 16:31
مقاله عالی بود
نقل قول کردن
شما هنوز ثبت نام نکردید
+3 #2 شما هنوز ثبت نام نکردید 1392-05-01 16:31
خیلی خوب بود ممنونم به نکات خوبی اشاره کردی ولی وقتی این یه مقایسه هست یکی باید از یکی بهتر میشد ولی این اتفاق نیفتاد.
ولی در هر حال خیلی حال کردم ممنون
نقل قول کردن
ونداد
+5 #3 ونداد 1392-05-01 16:36
البته من اولین فیلم ریمی را به اولین فیلم وب ترجیح میدم
نقل قول کردن
mohammad reza
+4 #4 mohammad reza 1392-05-01 16:39
عالی بود من که حال کردم ممنون آقای پارسا مرادی نویسندگی خوب سایت بسیار خوب مرد عنکبوتی
8) :lol: :-) ;-) 8) :P
نقل قول کردن
امید
+4 #5 امید 1392-05-01 16:44
سلام من برگشتم یه مدت سرم شلوغ بود نمیتوستم زیاد به سایت سر بزنم بابا ایول چند روز نبودم چه قدر مقاله و خبر اضافه شده!
حیف که نمیتونم به همشون نظر بدم.
خوب نظر بنده در مورد این مقاله: مقایسه ی بسیار جالبی بود پس نتیجه میگیریم هردو فیلم ریمی و وب نقات ضعف و مثبتی داشتند.
ولی در هر حال به کمیک ها وفادار بودند و خوب توانستند از پس این کار بر بیایند
نقل قول کردن
mokhtar
+12 #6 mokhtar 1392-05-01 16:51
مرسي . خوب بود
رده بندي من
رتبه اول: "مرد عنكبوتي 2"
رتبه دوم" مشتركاً "مرد عنكبوتي" و "مرد عنكبوتي شگفت انگيز"
(هر چند اگر لباس مسخره گرين گابلين نبود، رتبه دوم قطعا ميرسيد به مرد عنكبوتي سام ريمي!)
رتبه سوم: "مرد عنكبوتي 3" (كه به نظرم با وجود تمام انتقاداتي كه ازش ميشه اما فيلم fun اي هستش :-* )
نقل قول کردن
امید
+2 #7 امید 1392-05-01 17:24
رتبه بندی بنده هم اینه
1-مرد عنکبوتی2(که واقعا کامل بود و صحنه های اکشن هم عالی بودند)
2-مرد عنکبوتی شگفت انگیز(بیشتر از قسمت اول سام ریمی به کمیک ها وفادار بودند مثلا چون مثل کمیک ها عشق اول پیتر گوئن بود و پیتر خودش تار نداشت و برای خودش دستگاهی مثل وب شوتر را ساخت
3-مرد عنکبوتی1(برای این از نظر من شد رتبه ی 3 چون کمتر از مرد عنکبوتی شگفت انگیز به کمیک ها وفادار بودند و بیشتر از جلوه های کامپیوتری استفاده کردند و مبارزاتش زیاد خوب نبودند.
4-مرد عنکبوتی3(اصلا داستان خوبی نداشت یوهو اون موجود سیاه رنگ فضایی به زمین اومد و به پیتر چسبید و پیتر اخلاقش عوض شد و از اونجا فیلم شکست خورد البته باید اعتراف کنم که مبارزه ی اخر خیلی خوب بود ولی حیف که این فیلم ان قدر چیز های منفی دیگر داشت که نتوانست فیلم خوبی از اب در اید)
نقل قول کردن
شما هنوز ثبت نام نکردید
-4 #8 شما هنوز ثبت نام نکردید 1392-05-01 17:27
منم میگم
1-مرد عنکبوتی شگفت انگیز و مرد عنکبوتی2
2-مرد عنکبوتی1
3-مرد عنکبوتی3
نقل قول کردن
Kamiab
+4 #9 Kamiab 1392-05-01 17:50
1-اسپایدرمن2
2-اسپایدرمن
3-اسپایدرمن3
4-اسپایدرمن شگفت انگیز
نقل قول کردن
آرش میراحمدیان
#10 آرش میراحمدیان 1392-05-01 18:03
1- مردعنکبوتی 2
2- مردعنکبوتی شگفت انگیز (دلیلم فقط و فقط اینه که توی این فیلم سکانس هایی راجع به پدر و مادر پیتر بود )
3- مردعنکبوتی
4- مردعنکبوتی 3
نقل قول کردن
javad
+5 #11 javad 1392-05-01 18:08
صحنه های اکشن ریمی بهتر بودند مخصوصا تو فیلم مرد عنکبوتی 1 که باید او چیزهایی رو که گرین گابلین به طرفش مینداخت جاخالیشون میداد(عکسش تو مقاله هست)
خیلی ممنون بابت مقاله.
نقل قول کردن
محمد
+3 #12 محمد 1392-05-01 18:10
عالی بود. به نظرم مارک وب سعی بیشتری برای اقتباس درست از روی کمیک ها داشته. پیتر خجالتی و سربه زیرتر , وب شوتر فیزیکی در برابر وب شوتر ارگانیک ریمی , شخصیت های فرعی بیشتر , حرکات بسیار بهتر (به دلیل استفاده از بهترین بدلکاران) و هیکل و ظاهر شبیه تر اندرو گارفیلد و اما استون به کمیک ها باعث میشه مارک وب اقتباسی موفق از روی کمیک داشته باشه. مطمئنا اگر مارک وب بتونه از پتانسیل ساخت دنباله خوب استفاده کنه بعید نیست که شاهکاری در حد مرد عنکبوتی دو ساخته بشه.
نقل قول کردن
محمد كلباسي
+1 #13 محمد كلباسي 1392-05-01 18:56
اول از همه مرد عنكبوتي شگفت انگيز. چون به كميك هاش خيلي وفادار بود و فيلم رو يك جور هايي هم به روز كبده بود بازيگرانشم خيلي پخته بودن و أندرو كارش خيلي بهت از توبي بود
دوم مرد عنكبوتي ٢ تو اين فيلم من با دو چيز خيلي مشكل داشتم يكي دكتر اختاپوس با شعار اينكه ول كردن نصفه يك كار جرمه دست به خراب كردن شهر زد. :roll: واقعا كه خنده داره. اون يكي شم اين بود كه پيتر تو اون ساختمون كه أتيش گر فته بود مي خواست بره. مرده بهش گفت برو طبقه دوم ولي پيتر رفت طبقه اول و دختره هم هما نجا بود :eek: (خيلي از اين شكلك خوشم مياد :D ). ولي در كنار اينها دراستان واقعا پخته اي داشت و تنها مشكل شخصيت پردازي ضعيف اتو اكتاويوس بود
سوم هم مرد عنكبوتي ١ من كه از قيافه گرين گابلين خيلي خوشم اومد و سم ريمي طوري طرده بود كه فيلم به زندگي واقعي نزديك تر بشه :-*
در اخر هم مرد عنكبوتي ٣ چون اولا به مرد سني گند زده بود :sad: دوما من تو اون لباس سياهه موندم يكهو شخصيت پيتر را از فرد حجالتي به يك مرد پر رو عوض كرد :eek: بماند كه كلا شكل لباس هم خيلي غير طبيعي بود :-| كلا براي نمره داده به اين فيلم بأيد اينطوري باشيم :zzz
در اخر به خاطر اين مقاله خوب تشكر ميكنم
نقل قول کردن
سید امیرحسین وکیلی نژاد
-1 #14 سید امیرحسین وکیلی نژاد 1392-05-01 20:29
رتبه بندی من
1-اسپایدر من شگفت انگیز (بخاطر لباس زیبای اسپایدرمن شکل فوق العاده لیزارد و داستان زیبای این فیلم)
2-مرد عنکبوتی 2 (جملات زیبای عمه می داستان جالب و دیدنی )
3-مرد عنکبوتی 3 ( بخاطر وجود ونم-که من عاشقشم :P -و ظاهر خوبی که براش ساخته بودن جنگ فوق العاده آخر فیلم )
4- مرد عنکبوتی(همه چیز فیلم عالی بود اما به خاطر تریپ ضایع گرین گابلین خیلی خوشم نیومد)
البته اینو بگم که هرکدوم از این فیلم ها به جای خودش شون فوق العاده ان حتی چهره مزخرف گرین گابلبین تو اسپایدرمن1 :-*
نقل قول کردن
omid
+4 #15 omid 1392-05-02 01:05
خیلی خوب میشه اندور تو فیلم اسپایدر من شگفت انگیز 3 یا 4 یهو ربط پیدا کنه به اونجرز 3 و اعلام کنن اسپایدر من تو اونجرز 3 هست حتی اگه افتخاری هم باشه عالیــــــــه
نقل قول کردن
وحیدرضا اویسی
+2 #16 وحیدرضا اویسی 1392-05-02 01:38
سلام یه سوال اونجایی که مری جینو مرد عنکبوتی زیر بارونن مال کدوم فیلم مرد عنکبوتی و کجاشه؟؟؟؟آخه من سه گانه های ریمی رو سانسور شده با کیفیت مسخره ی موسسه ی تصویر دنیای هنرو دیدم.
نقل قول کردن
Ali Hazeri
+1 #17 Ali Hazeri 1392-05-02 01:42
ممنون آقای پارسا مقاله خیلی خوبی بود...
رتبه بندی من...
1-مرد عنکبوتی شگفت انگیز(به خاطر اینکه خیلی به کمیکا وفا دار بود ، این باعث شد تا بهتر بفهمیم جریان مردعنکبوتی چی بوده...)مثل تار دستش-گوین-سروان استیسی و ....امتیاز 9 از 10
2-مرد عنکبوتی 2 (به خاطر اینکه واقعا فیلم قشنگی بود ، منم جنگ رو قطارو عاااااااشقشم) امتیاز 8 از 10
3-مرد عنکبوتی 3..(به خواطر اینکه قشنگ بود :roll: نمیدونم چرا بد ازش میگین :o ) امتیاز 6 از 10
4-مرد عنکبوتی 1...(این فیلمو خیلی دوست دارم ولی بقیه فیلما قشنگ ترند) امتیاز 5 از 10

حالا ببین من الان منفی بارون میشم ، حالا نگا کن...حالا اگه خدا بخاد نه :P
ولی به احتمال 70 درصد منفی بارونم... :sigh:
نقل قول کردن
Ali Hazeri
+2 #18 Ali Hazeri 1392-05-02 01:46
به نقل از amazing spiderman:
سلام یه سوال اونجایی که مری جینو مرد عنکبوتی زیر بارونن مال کدوم فیلم مرد عنکبوتی و کجاشه؟؟؟؟آخه من سه گانه های ریمی رو سانسور شده با کیفیت مسخره ی موسسه ی تصویر دنیای هنرو دیدم.

مال مرد عنکبوتی 1
کجاشو حالا یادم نیست بگو یکی دیگه بگه کجاشه :-* :-* :-*
نقل قول کردن
پارسا
+1 #19 پارسا 1392-05-02 02:47
رتبه بندی خوبی داری علی جان.
کی گفته الان منفی بارون می شی؟
درباره اون صحنه هم باید بگم یه جایی پیتر مری رو تعقیب میکنه بعد میبینه که چند تا دزد می افتن دنبالش بعد پیتر شکستشون میده و مری جین اونجاست که عاشق اسپایدرمن میشه.پیتر نه فقط اسپایدرمن
نقل قول کردن
Ali Hazeri
+9 #20 Ali Hazeri 1392-05-02 02:59
ولی خدایی قبول دارین همیشه آخر فیلمای ریمی یه اتفاق میوفته...؟؟؟
همیشه آخر فیلمای سام ریمی مریجین رو گروگان میگیرنو بعد اسپایدرمن میاد نجاتش میده...
ماسکه اسپایدرمنم همیشه یجور پاره میشد...
قبول دارین..؟؟؟ :-)
نقل قول کردن
پارسا
+4 #21 پارسا 1392-05-02 03:18
بله. این همیشه یکسان بوده این هم یکی از نقاط ضعف فیلم است حتی یکی از نقاط ضعف قسمت دوم ریمی هم بود.
حالا برو بخواب اینقدر هم سوال نکن بچه!
نقل قول کردن
mokhtar
+8 #22 mokhtar 1392-05-02 11:27
نه نقطه ضعف نيست
اصول فيلم هاي كلاسيك ايجاب ميكنه كه قهرمان براي نجات يكي از عزيزانش به تكاپو بيافته
حالا در اينجا اين عزيز شده مري جين
نقل قول کردن
mokhtar
+8 #23 mokhtar 1392-05-02 11:29
به نقل از a.h:

1-اسپایدر من شگفت انگیز (بخاطر لباس زیبای اسپایدرمن شکل فوق العاده لیزارد و داستان زیبای این فیلم)
:-*

فكر كنم شما تنها فرد روي كره زمين باشي كه اين لباس را زيبا ميداني!
نقل قول کردن
mokhtar
+7 #24 mokhtar 1392-05-02 11:36
ولي انصافاً دوستان قبول دارد كه نحوه شخصيت پردازي ليزارد از روي دكتر اختاپوس كپي شده؟
چون هر دو به نوعي استاد و مرشد پيتر پاركر هستند ولي بعداً به دليل يك حادثه علمي تبديل ميشوند به دشمن اسپايدرمن و دست آخر هم به هويت مخفي اسپايدرمن پي ميبرند!
تازه هر دو انسان هاي بدي نيستند و به خاطر هدفي كه دارند قرباني علم ميشوند (اكتاويس قرباني آن بازوهاي هوشمند و كانرز قرباني فرمول ليزارد!)
از همه جالب تر اينه كه هر دو در پايان فيلم دست به عمل قهرمانانه اي ميزنند: اكتاويس دستگاه خودشو ميبره زير آب و ليزارد دست پيتر رو ميگيره ميكشه بالا ! (ولي به نظرم سوتي فيلم اينه كه اسپايدرمن به در و ديوار ميچسبه پس اصلا چرا به كمك كانرز نياز داشت؟!!! )

در ضمن هر دو مرد خانواده دوستي هستند: اكتاويس عاشق زنشه و پيتر رو تشويق ميكنه كه زن بگيره و كانرز هم معلومه خانواده داره (حلق ازدواج دستشه) و تو صحنه هاي حذف شده نشون ميده كه پسرش رو خيلي دوست داره و ميره مدرسه اش بهش سر ميزنه!
نقل قول کردن
mokhtar
+6 #25 mokhtar 1392-05-02 11:48
به نقل از Iron spider:

دوم مرد عنكبوتي ٢ تو اين فيلم من با دو چيز خيلي مشكل داشتم يكي دكتر اختاپوس با شعار اينكه ول كردن نصفه يك كار جرمه دست به خراب كردن شهر زد. :roll: واقعا كه خنده داره. اون يكي شم اين بود كه پيتر تو اون ساختمون كه أتيش گر فته بود مي خواست بره. مرده بهش گفت برو طبقه دوم ولي پيتر رفت طبقه اول و دختره هم هما نجا بود


نه اصلا هم خنده دار نيست چون اولاً اكتاويس مرد علم بود و آدمي با پشتكار محسوب ميشد . در ضمن دلايل ديگري هم براي خبيث شدن او وجود داشت چون او تحت تاثير بازوان هوشمند مكانيكي قرار داشت. به علاوه حضور اسپايدي در صحنه حادثه باعث شد تا او اسپايدرمن رو هم مقصر بدونه و بعد از اينكه اسپايدي مدام سد راه او شد ، خصومت آنها هم بيشتر شد . تازه شما به همه اينا كشته شدن فجيع همسر دل بند اش رو درست جلوي چشماش رو اضافه كن تا بفهمي خبيث شدن يعني چي!

درباره ايراد دومت هم حرفي براي گفتن ندارم. ولي خداييش خودت از ايرادي كه گرفتي خنده ات نگرفت؟!! :lol:
نقل قول کردن
محمد شیرزاده
+6 #26 محمد شیرزاده 1392-05-02 12:03
اصن نميدونم چرا كه نميشه رو نظرات عمو مختار يك تيكه هم اضافه كرد . ايول كارت خيلي درسته .
من كاملا با نظراتت موافقم .
نقل قول کردن
محمد كلباسي
-7 #27 محمد كلباسي 1392-05-02 12:44
به نقل از mokhtar:
به نقل از Iron spider:

دوم مرد عنكبوتي ٢ تو اين فيلم من با دو چيز خيلي مشكل داشتم يكي دكتر اختاپوس با شعار اينكه ول كردن نصفه يك كار جرمه دست به خراب كردن شهر زد. :roll: واقعا كه خنده داره. اون يكي شم اين بود كه پيتر تو اون ساختمون كه أتيش گر فته بود مي خواست بره. مرده بهش گفت برو طبقه دوم ولي پيتر رفت طبقه اول و دختره هم هما نجا بود


نه اصلا هم خنده دار نيست چون اولاً اكتاويس مرد علم بود و آدمي با پشتكار محسوب ميشد . در ضمن دلايل ديگري هم براي خبيث شدن او وجود داشت چون او تحت تاثير بازوان هوشمند مكانيكي قرار داشت. به علاوه حضور اسپايدي در صحنه حادثه باعث شد تا او اسپايدرمن رو هم مقصر بدونه و بعد از اينكه اسپايدي مدام سد راه او شد ، خصومت آنها هم بيشتر شد . تازه شما به همه اينا كشته شدن فجيع همسر دل بند اش رو درست جلوي چشماش رو اضافه كن تا بفهمي خبيث شدن يعني چي!

درباره ايراد دومت هم حرفي براي گفتن ندارم. ولي خداييش خودت از ايرادي كه گرفتي خنده ات نگرفت؟!! :lol:

ببخشید که بیجا نظر میدم ولی اولا زنش از اشتباه خودش مرد و خودش هم بعدا گفت :(اره اون یک اشتباه محاسباتی بود) بعد اصلا با مرد عنکبوتی لج داره با مری جین چه کار داره یکهو اونو تو کافی شاپ میبینه و میگه خانم واتسون؟؟؟؟؟؟ :eek: بعدش کلا شخصیت پردازی دکتر اختاپوس عوض شده بود تو کمیک اون اصلا ازدواج نکرده بود اینقدر شوخ و باحال نبود اشکال دوم هم تو فیلم بود
نقل قول کردن
شما هنوز ثبت نام نکردید
-12 #28 شما هنوز ثبت نام نکردید 1392-05-02 12:50
به نقل از mokhtar:
(ولي به نظرم سوتي فيلم اينه كه اسپايدرمن به در و ديوار ميچسبه پس اصلا چرا به كمك كانرز نياز داشت؟!!! )

عمو مختار اخه اون موقع پیتر تار نداشت و کمی هم از دیوار فاصله داشت و فکر کنم اون لحظه مرد عنکبوتی قدرتشو از دست داده بود
نقل قول کردن
mokhtar
+9 #29 mokhtar 1392-05-02 12:57
زنش به هر دليلي مرد كه مرد. چه ربطي داره؟ مهم اينه كه شوك كشته شدن يكي از عزيزان ميتونه آدم رو تغيير بده.
مري جين رو هم دزديد چون ميخواست به اسپايدرمن دسترسي پيدا كنه، چون اسپايدرمن رو اگه ميكشت ميتونست از هري اون ماده رو بگيره و اگه ميتونست اون ماده رو بگيره ميتونست كارش رو تكميل كنه! پس همه اينا مثل زنجير به هم وصل هستند.
به علاوه مگه قراره همه چيز عين كميك ها باشه؟ اتفاقا كار خوبي كردند كه اون تغييرات رو به وجود آوردن چون باعث به وجود آمدن رابطه شخصي ميان پيتر و اكناويس شد

اشكال دوم هم كه اصلا اشكال محسوب نميشه كه بخام روش وقت بزارم و درباره اش توضيح بدم ! :lol:
نقل قول کردن
mokhtar
+8 #30 mokhtar 1392-05-02 13:00
چه ربطي به تار داره ! دست و پاش كه به در و ديوار ميچسبن! فاصله اش هم كه با ديوار چيزي در حد صفر بود!
البته من برخلاف بعضي ها اين جور چيزا رو ايراد يا اشكال نميدونم :-*
نقل قول کردن
شما هنوز ثبت نام نکردید
-5 #31 شما هنوز ثبت نام نکردید 1392-05-02 13:16
اقا اصلا بیایین با در نظر گرفتن این مقاله بفهمیم کدوم فیلم بهتره
خوب از پیتر پارکر شروع میکنیم
1-توبی قبل از ایفای نقش معروف نبود ولی اندرو قبلش هم معرو ف بود و بدن مناسب تری داشت و چون از بچگی عاشق اسپادرمنم بود خوب میتونست نقش پیترو بازی کنه.
(1 امتیاز مرد عنکبوتی شگفت انگیز)
2-نقشای مکمل و معشوقه پیتر
خدایی این که دیگه معلومه اما استون بهتر از کرستن دانست قبول دارید؟
خوب حالا نقشای مکمل من واقعا از عمو بن تو فیلم خیلی خیلی خوشم اومد چون خیلی خوب پیترو راهنمایی میکرد و بازیگرش هم خوب توانسته بود نقش عمو بنو بازی کنه زن عمو می خیلی خوب نبود و قبول دارم زن عمو می مرد عنکبوتی های قبل خیلی بهتر و تاثیر گذار تر بود و من واقعا ازش خوشم اومد.
(1امتیاز برای مرد عنکبوتی1-2-3 و 1 امتیاز برای مرد عنکبوتی شگفت انگیز)
خوب دشمنان به نظرم لیزارد خوب بود ولی نمیدانم چرا شما میگید طبیعی نیستش ولی خوب دشمنای مرد عنکبوتی 1-2-3 شاید کمی بهتر بودند (البته به جز گرین گابلین که لباسش خیلی بد بود) ولی اگه لباسو در نظر نگیریم خوب بود و دکتر اختاپوس هم که عالی بود.
(1امتیاز برای مرد عنکبوتی1-2-3)
خوب حالا موسیقی قبول کنید که موسیقی مرد عنکبوتی شگفت انگیز خیلی بهتر بود البته موسیقی مرد عنکبوتی های قبل هم خوب بود ولی زیاد به یاد ماندنی نیستن ولی موسیقی مرد عنکبوتی شگفت انگیز به یاد ماندنیه مخصوصا اونجایی که مرد عنکبوتی داره با جرثقیلا تاپ میخووره و خودشو میرسونه به ازکورپ
(1 امتیاز برای مرد عنکبوتی شگفت انگیز)
و صحنه های اکشن که مال مرد عنکبوتی شگفت انگیز واقعا بهتر بود چون بیشتر صحنه هاش بدلکاری بود(البته چون بیشتر بدلکاری بود بیشتر فیلم زیاد تخیلی نبود)البته بعدش که پیتر لباس مرد عنکبوتیرو برای خودش درست کرد باهال شد)
(1امتیاز مرد عنکبوتی شگفت انگیز
.
.
.
.
.
.
.
.
.
پس نتیجه میگیریم مرد عنکبوتی شگفت انگیز مارک وب بهتر از مرد عنکبوتی سام ریمی هستش

و4-2 مرد عنکبونی شگفت انگیز میبیره.
نقل قول کردن
شما هنوز ثبت نام نکردید
-12 #32 شما هنوز ثبت نام نکردید 1392-05-02 13:22
خوی فکر کنم یه لحظه قدرتشو از دست داده بود وگرنه مارک وب خنگ که نیست این صحنرو الکی بزاره تو فیلم حتما قبلا چند بار فیلمو چک کرده تا به قول شما سوتی نده
نقل قول کردن
mtm
+9 #33 mtm 1392-05-02 13:26
من نميفهمم چطور ميشه كه يك تريلوژي (يعني 3 فيلم ) را با يك فيلم مقايسه كرد! :-*
درستش اينه كه مرد عنكبوتي شگفت انگيز با مرد عنكبوتي 1 مقايسه بشه!
نقل قول کردن
شما هنوز ثبت نام نکردید
+6 #34 شما هنوز ثبت نام نکردید 1392-05-02 13:26
دقیقا باهاتون موافقم عمو مختار اگه قرار باشه همه چیز مثل کمیک باشه که دیگه فیلم داستان نمیخواد که.
بعدم مگه تو فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز همه چیز مثل کمیک ها بود؟
سروان استیسی جوان بود و عاشق اسپادرمن نبود
پیتر به گوئن گفت که مرد عنکبوتیه ولی در کمیک ها گوئن تا اخر مرگش نفهمید گوئن مرد عنکبوتیه نحوه به قتل رسیدن عمو بن و خیلی چیزای دیگه این چیزا باید تو فیلم باشه تا فیلمو جذاب تر کنه
نقل قول کردن
mokhtar
+9 #35 mokhtar 1392-05-02 13:28
شما علم غيب داري كه ميگي قدرتش رو از دست داده بود؟ جايي تو فيلم گفته شد؟ پيتر به اين موضوع اشاره كرد؟

نه جانم! اينا پيش مياد . به اينا ميگن سوتي يا گاف ! ربطي هم به خنگ بودن يا نبودن مارك وب نداره :lol:
نقل قول کردن
شما هنوز ثبت نام نکردید
-13 #36 شما هنوز ثبت نام نکردید 1392-05-02 13:29
بله منم به همین فکر میکردم ولی مرد عنکبوتی لیاقت مقایسه با 3 فیلم ریمی رو داره. اگه بخواهیم مرد عنکبوتی شگفت انگیزو بامرد عنکبوتی1 مقایسه کنیم خوب معلومه که مرد عنکبوتی شگفت انگیز بهتره
نقل قول کردن
mokhtar
+9 #37 mokhtar 1392-05-02 13:39
به نظر من هم منصفانه نيست كه اينكارو بكنيم
بايد صبر كرد تا مارك وب قسمت هاي دو و سه رو هم بسازه بعد مقايسه براي اينكه بگيم كدوم بهتره انجام بديم (اصلا شايد مرد عنكبوتي شگفت انگيز 2 از مرد عنكبوتي 2 هم بهتر شد. ها؟ كسي چه ميدونه ...؟)
هر چند كه من تو رتبه بندي خودم گفتم كه مرد عنكبوتي1 و مرد عنكبوتي شگفت انگيز برام در يك رتبه مساوي قرار دارند چون هر دو واقعاً به روح ذات داستان هاي اسپايدرمن وفادار بودند حالا تغييراتي مثل تارافكني ارگانيك، يا جوان بودن سروان استيسي، يا اينكه اسپايدرمن چرا تو فيلم ريمي پيتر اول با مري جين آشنا شد بعد با گوئن يا اينكه چرا به گوئن هويت خودش فاش كرد و .... اينا اصلا مهم نيست چون من شخصا اگه فيلمو عيناً مثل كميك استريپ بسازند اصلا نيگاش نميكنم! در اصل بايد "اقتباس"صورت بگيره و اقتباس موفق هم قواعد خاص خودشو داره
نقل قول کردن
عرفان نقوی
+7 #38 عرفان نقوی 1392-05-02 14:16
کارگاه شنل پوش وارد میشود!!!
بابا اصلا ول کنید.به قول اقای ترابی 3 تا فیلم رو با یکی مقایسه میکنید؟
بابا بزارید مارک وب کارشو بکنه بعد بیاید مقایسه کنید.هنوز قسمت 2 و 3 مرد عنکبوتی شگفت انگیز مونده.
از نظر خودم فیلم شوالیه تاریکی از همه بهتره!!!{به دل نگیرید، منم هوادارم دیگه!!!}
اگه فیلم های مرد عنکبوتی رو مقایسه کنیم،به نظر خودم مرد عنکبوتی 2 فوقالعاده بود.من رتبه اول رو بهش میدادم.
مرد عنکبوتی شگفت انگیز هم چون تازه شروع شده و بازی گر های دیگه داره فعلا تو جو هوادارا هستش.وگرنه عین مرد عنکبوتی 1 هستش.{نه دیگه کپی!!! از نظر محتوا بهم شبیه اند،وگرنه با هم فرق زیادی هم دارند}.{مرد عنکبوتی 1 در زمان خودش غوغا کرد،مثل مرد عنکبوتی شگفت انگیز}.حداقل بزارید زمان بگذره بعد بیاید مقایسه کنید.
نقل قول کردن
پارسا
-6 #39 پارسا 1392-05-02 14:38
نه، منم میگم لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1عالیه،تازه 10،20 دوست هم دارم که میگن عالیه
نقل قول کردن
محمد شیرزاده
+2 #40 محمد شیرزاده 1392-05-02 15:02
من شواليه تاريكي رو به يه دليل فقط قبول دارم اونم بازي فوق العاده هيث لجر در نقش جوكر بود . ولي در كل اسپايدر من 2 از همه بهتره .
يه چيزي هم كه از سري فيلم هاي بتمن ديده بودم خيلي خوشم اومده بود اينبود كه خيلي واقع گرايانه بود . مثلا اينكه راس الگول واقعا جاودانه نبود و بين ظاهرش خيلي از تخيلي بودن فاصله گرفته بود .
نقل قول کردن
عرفان نقوی
+5 #41 عرفان نقوی 1392-05-02 15:09
کلا فیلم شوالیه تاریکی اصول زیادی رو رعایت کرد:
1-عشق بتمن به گاتهام
2-هوش زیاد و خصلت کاراگاهی او
3-استفاده از نور و نشاندن نماد بتمن بر روی ابر ها
4-هدف اصلی جوکر
5-استفاده از گلایدر و ابزار گوناگونش
و...
کلا شوالیه تاریکی فیلم اقتباسی خوبی بود
نقل قول کردن
وحیدرضا اویسی
#42 وحیدرضا اویسی 1392-05-02 15:14
سلام با تشکر از مقاله ی بسیار زیبا و منصفانه تون.اول از همه بگم حق با آقای ترابیه و نمیشه یه فیلمو با سه تا مقایسه کرد ومیرسیم به رده بندی من:(نظر شخصیمه ها الکی منفی ندین)
1-مرد عنکبوتی 2 و شگفت انگیز:هردوشون داستان خوبی داشتن و همین طور صحنه های اکشن عالی و مهیج و اینکه هرکدومو ملیون بار نگاه کردم!!!!!!!!
2-مرد عنکبوتی 3:با این که ممکنه بعضی ها بگن این فیلم تا حدی ضعیف بود ولی انصافا قسمت های خیلی خوبی مث صحبتای پیتر با عمه می در مورد خواستگاری از مری جین.و این که پیتر از کارهایی که تحت تاثیر سیمبیوت انجام داد ناراحت میشه.و از صحنه ی مرگ هری رو در نقش نیو گابلین مرد رو هم دوست داشتم.هر دفعه نگاه میکردم گریم میگرفت.
3-مرد عنکبوتی 1:البته رتبه اصلی من به این فیلم 2.5 هستش چون این،فیلم ضعیفی نبود.نبرد گابلین و اسپایدی تو اون ساختمون در حال سوختن خیلی با حال بود و روش جاخالی دادن پیتر.آخر فیلم هم بسیار زیبا کار شده بود و آدمو میخکوب میکرد!مخصوصا اون موقعی که مری رفت تو تله کابین و همه نجات پیدا کردن یه دفعه گابلین میاد و پوخخخخخخخخخخخخخ میزنه پیترو داغون میکنه انصافا همون موقعی که بمب افتاد جلوی پیتر فک کردم کارش تمومه ولی دیدم نه نمرد. ولی عالی بود خیلی اون صحنه8 رو دوست دارم که یه دفعه بعد کلی کتک پیتر نیروشو جمع میکنه و شپلخخخخ!!!!!گاب لینو ناک اوت میکنه.
بله این بود نقد من دهنم کف کرد!!!!!!
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #43 mokhtar 1392-05-02 15:57
مشكل اصلي شواليه تاريكي اينه كه انگار بتمن تو فيلم خودش يه غريبه است! يعني شخصيت منفي داشتان از خود قهرمان جذاب تره. البته اين مشكا در فيلم هاي برتون هم بود يعني من بيشتر دوست داشتم زن گربه اي يا جوكر و پنگوئن رو ببينم تا بتمن رو!
اما مشكا از كجاست؟ مشكل اينه كه بروس وين شخصيت جالب و سمپاتيكي رو نداره (درست بر خلاف پيتر پاركر كه واقعاً ديدن خودش و زندگي اش و مشكلاتش خيلي براي بيننده جذابه) به همين دليله كه براي منBatman Begins در مقايسه با شواليه تاريكي فيلم بهتريه چون براي اولين بار يك شخصيت جذاب از بروس وين ميسازه و كاري ميكنه كه در حديث نفس اش و انتقال روحي ، جسماني و شخصيتي او از يك بچه پولدار به يك قهرمان همراه بشم. به همين دليل Batman Begins رو بيشتر از هر فيلم ديگه بتمن دوست دارم
For once, it made me care about Bruce Wayne and invest in him as a character
نقل قول کردن
پارسا
+4 #44 پارسا 1392-05-02 16:43
اصلا اینارو ول کنید.سم ریمی چون کارکشته تر از مارک وب هست شاید فیلم بهتری بسازه.
عمو مختار هم حرفاشون درست ومتین اما بالاخره وقتی مردعنکبوتی شگفت انگیز 3 منتشر شد من قول می دم که بگم کدوم بهترند و عنوان هم مینویسم.
SAM RAIMI VS MARK WEBB
نقل قول کردن
javad
+5 #45 javad 1392-05-02 17:14
مبارزه و صحنه های اکشن مردعنکبوتی شگفت انگیز خیلی افتضاح بود اینو از صمیم قلب میگم.

آهای منفی نده خودت اگه یه باره دیگه فیلمو ببینی میفهمی چی میگم یا اگه میخوای برات دلیل میارم.
نقل قول کردن
javad
+2 #46 javad 1392-05-02 18:57
به نقل از mokhtar:
به نقل از a.h:

1-اسپایدر من شگفت انگیز (بخاطر لباس زیبای اسپایدرمن شکل فوق العاده لیزارد و داستان زیبای این فیلم)
:-*

فكر كنم شما تنها فرد روي كره زمين باشي كه اين لباس را زيبا ميداني!

به نقل از mokhtar:
به نقل از a.h:

1-اسپایدر من شگفت انگیز (بخاطر لباس زیبای اسپایدرمن شکل فوق العاده لیزارد و داستان زیبای این فیلم)
:-*

فكر كنم شما تنها فرد روي كره زمين باشي كه اين لباس را زيبا ميداني!

لباسش واقعا زشت بود مخصوصا لنزاش که به جای اینکه سفید باشه زرد بود.
وقعا وقتی میدیدمش چشم درد میگرفت.
نقل قول کردن
پارسا
-3 #47 پارسا 1392-05-02 21:28
خب اگه دقت کنی مبارزات نهایی مرد عنکبوتی های ریمی در فضای بسته بودند به جز مرد عنکبوتی 1.سبک مبارزت پیتر هم مال ریمی طوری بود که می رفت جلو مشت میزد.اما شاید چون ظاهر اسپایدرمن شگفت انگیز زیاد جالب نبوده شما از مبارزاتش خوشت نمی آمد.
نقل قول کردن
محمد
+3 #48 محمد 1392-05-02 22:03
شوالیه تاریکی یکی از شاهکار ترین فیلم های تاریخ سینماست. ولی به نظرم اقتباس شاهکاری نبود و نولان بتمن رو به سلیقه ی خودش تغییر داده (به هر حال دست بردن در Origin یه قهرمان زیاد مرسوم نیست) و بسیاری از عوامل رو تغییر داده مثل شکل ماشین بتمن - نبودن هیچکدوم از رابین ها و بت فمیلی - تغیر شکل علامت بتمن - بروس وین آسیب پذیر تر (از نظر احساس) - رفتن قهرمان زیر سایه ی بدمن - نپرداختن به قاتل پدر و مادر بروس - تغییر بسیار زیاد بتمن ها نسبت به کمیک و کمرنگ شدن بت کیو در فیلم.
به قولی شوالیه ی تاریکی جز شوالیه شنلپوش , صورت نیم سوخته و دلقکی در لباس بنفش چیزی از کمیک ها به همراه نداره.کلمه ی بتمن نولان از همینجا اومده که بتمنی که نولان خلق کرده به نوعی بتمن جدیدی محسوب میشه و batman crated by bob kane نیست. ولی شاید همین تغییرات باعث جذابیت بسیار فیلم شد.
نقل قول کردن
javad
+11 #49 javad 1392-05-02 23:48
نه داداش من بخاطر این از مبارزاتش خوشم نمیاد چون اسپایدرمنو خیلی خیلی ضعیف نشون داده بودن،الانم دلایلمم میارم.
وقتی عموبن کشته میشه ا پیتر میره دنبال قاتلش که یه نفرو پیدا میکنه و به اشتباه فکر میکنه اون قاتل عمو بنه وباهاش درگیر میشه و اونجاست که رفیقای اون دزده میان به دادش میرسن و پیتر به جای اینکه دخلشونو بیاره،فرار میکنه تا به دستشون کشته نشه!!!آخه این شد اسپایدرمن که نتونه از پس چندتا دزد دست خالی بر بیاد.این اولی بود
اونجایی که پیتر میره تو فاضلاب تا مثلا جلوی لیزارد بگیره به جاش باز مثل همیشه کتک میخوره و فرار میکنه چشمم روشن مثلا اومده بود جلوی لیزارد بگیره تازه با موبایلشم بازی میکرد این دومی بود
اونجایی که لیزارد به مدرسه حمله میکنه پیتر باز هم کتک میخوره اما ایندفعه دیگه فرار نمیکنه و بعدش لیزارد تا میخواد بکشتش گوئن میاد کمکش و جونشو نجات میده بعدش که هیچ بازم کتک میخوره و لیزارد هم از دست پلیسا فرار میکنه البته از حق نگذریم چون اینجا کمی تونست کتکش بزنه. این سومه بود
وقتی اسپایدرمن میخواد بره به آسکورپ تا جلوی لیزارد رو بگیره خیلی راحت پلیسا اونو میگیرن و حتی ماسکشم در میارن اینم چهارمی
وقتی پیتر به آسکورپ میرسه بازم از لیزارد کتک میخوره و وقتی که قراره بمیره سروان استیسی میاد نجاتش میده(مثل گوئن)و در آخر اگر پیتر ماده ی آبی با ماده ی سبز جابهجا نمیکرد هم دخل خودش میومد هم بقیه اینم آخری بود
آخه اسپایدرمن چقدر باید کتک بخوره چقدر باید از دیگران کمک بگیره چقدر باید فرار کنه؟؟؟؟
خودت دیگه قضاوت کن؟
نقل قول کردن
پارسا
-7 #50 پارسا 1392-05-03 02:16
1-در کمیکهاهم وقتی پیتر میبینه یه لشکر آدم دنبالشن خب قطعا مبارزه نمی کنه و فرار میکنه.اون مو قع هم چون زیر پاش خالی شد و افتاد وسط رینگ کشتی کج نتونست جلو شونو بگیره وگرنه پیتر دخل همشونو می آورد.
2-اونجا پیتر با لیزارد جنگید اما افتادن تو آب وپیتر نتونست جلوی قدرت آب بایسته و لیزارد فرار کرد و فهمید پیتر همون اسپایدرمنه.
3-خب پیتر همیشه مراقبه تا به دشمناش آسیبی نرسه چه برسه که حالا معلمش هم بود.اون همش داشت دفاع میکرد تا اون به دیگران آسیب نرسونه.در ضمن اون موقع که نمیخواست بکشتش! چون دم لیزارد تو دستش بود.و گوئن هم چون عاشق پیتر بود اومد کمکش(به این میگن عشق واقعی،وگرنه تو آیرون من3 هم همسر استارک بود که ضربه ی آخر رو به آلدریچ کیلن زد)توی فیلم های ریمی کمتر مری جین به کمک پیتر اومد(در قسمت سوم مری جین در حالی که تو تاکسی در بالای یک ساختمان نیمه کاره قرار داشت آجری به سر ونوم پرت کرد که پیتر رو نجات بده،این صحنه مری جین رو از روال جیغ زدن و دزدیده شدن در آورد و باعث شد که بالأخره یه کار دیگر بلد باشه!) در صورتی که در کمیک ها همیشه مری جین دست به کارهای قهرمانانه میزد.
4-خب شما فرض کن اگه کل پلیسای شهر میومدند دنبالت تازه یه دغدغه هم برای نجات شهر داشتی معلومه که پلیسا گیرت مینداختن پیتر هم نگذاشت قیافشو بقیه ببینن فقط به سروان جورج استسی نشون داد که ولش کنه و هی سد راهش نشه تا بتونه شهر رو از دست لیزارد نجات بده.
5-تو اونجا پیتر قبلش بوسیله ی یک تیر زخمی شده بود.تیر به بدنش فرو نر فته بود.تازه قبلش هم کلی مبارزه کرده بود.سروان هم اومد که ماده رو به اون بده و نزاره که شهر به موجواتی شبیه لیزارد بشن.خب حالا اگه لیزارد نقطه ضعفی نداشت پس باید همیشه تهدیدی برای پیتر میبود دیگه!!
نقل قول کردن
ارشیا غفاری
-3 #51 ارشیا غفاری 1392-05-03 18:12
مقالتون خوب بود اما لباس اسپایدرمن شگفت انگیز اونقدر هم بد نبود
نقل قول کردن
Aida
+3 #52 Aida 1392-05-04 05:07
اییییییییییییوو ووووووووووووللل لللللللللل! !!
منم باهات موافقم. تازه نیازی به دلیل آوردن نیست کاملا ضایع بود....
نقل قول کردن
Aida
+1 #53 Aida 1392-05-04 05:30
مقالتون خعلی خوب بود آقا پارسا
اینم از رتبه بندی من:

1- spider-man 2
چون صحنه های اکشنش فوق العاده بوده و خیلی زیبا بود
2- spider-man
چون که به عقیده من تنها ایرادش لباس گابلین بود
3- spider-man 3
فک نمیکنم ایرادی داشت ولی من خعلی به اندازه دوسری دوسش ندارم
4- the amazing spider-man:
بدلیل های؛ لباس کاملا افتضاح و چرت - استفاده بدلکاری های بسیار زیاد - تشابه بسیاری در 30 دقیقه اول فیلم به فیلم مردعنکبوتی 1 در صورتی که این یه نوع ریبوت کامل فیلم بوده - خوب نبدن موزیک ( البته به شخصه این آهنگ رو نمیپسندم) و. .... که بسیار تا بسیار اند.....

( فک کنم به دلیل 99% منفی بارون بشم! !!! مطمعنم اونم از spider.a چونچون نظرهای ما زمین تا آسمون باهم فرق دارند! )
.
راستی یه چیزی.... قسمتی که آقای spider.a گفته بودند با در نظر گرفتن مقاله کدوم فیلم بهتره اینا بیشتر نظرای خود شما هستند اگه اینطوره منم کرستن دانست رو بیشتر از اما استون دوست دارم پس اینم نظر منه و همنوز هم نمیشه درست تصمیم گرفت که کدوم فیلم ها برتر اند... پس باشه واسه بعد چون الان میخوام کپه بزارم سرم شلوغ بود مجبور بودم این موقع بیام..... :-)
نقل قول کردن
محمد
#54 محمد 1392-05-04 14:56
دیگه نظر شخصی هم حدی داره! اما استون از هر نظر مخصوصا بازیش بهتر از بازی ضعیف کرستن دانست بود. بهترین فیلم هم بسیار سلیقه ایه. حال و هوای amazing بیشتر شبیه کمیک ها بود و با مرد عنکبوتی 1 سم ریمی در یک سطح قرار داره. (شایدم بهتر)
نقل قول کردن
نوید
#55 نوید 1392-05-05 12:48
من هنوز در خوفم, که مرد عنکبوتی سم ریمی چطوری از تو بدنش تار تولید میکرد, و مهم تر از اون, یه جورایی قیافه لیزارد تو مرد عنکبوتی شگفت انگیز بهتر از قیافه گرین گابلین توی اسپایدرمن 1, حداقل قیافه لیزارد یه شباهتی به قیافه کمیکش داشت؛ قیافه گابلین توی Ultimate spiderman هم بیشتر به کمیکا نزدیکه تا قیافه گرین گابلین توی مرد عنکبوتی 1
نقل قول کردن
Arash
+3 #56 Arash 1392-05-08 20:23
به نظر من کاراکتر ها در amazing بهتر بودند ولی اسپایدرمن های سم ریمی از لهاظ تکنیکی خوش ساخت تر بود.
نقل قول کردن
Arash
+1 #57 Arash 1392-05-08 21:03
به نقل از mokhtar:
چه ربطي به تار داره ! دست و پاش كه به در و ديوار ميچسبن! فاصله اش هم كه با ديوار چيزي در حد صفر بود!
البته من برخلاف بعضي ها اين جور چيزا رو ايراد يا اشكال نميدونم :-*

فکر کنم به اون دستگاه ربط داشت که باعث شد همه ی موجوداتی که با DNA لیزارد به شکل مارمولک دراومده بودند, به شکل انسان برگردند( از جمله خود کانرز) شاید یه لحظه داشته رو پیتر هم اثر می گذاشته !!
نقل قول کردن
پارسا
-1 #58 پارسا 1392-05-14 19:15
خب دوستان یه سوال:
کی بود که باعث شد هری در سه گانه ریمی به یار پیتر تبدیل بشه؟
نقل قول کردن
mohsen
-1 #59 mohsen 1392-05-15 09:51
خدمتکار هری ازبورن
نقل قول کردن
پارسا
#60 پارسا 1392-05-15 17:17
آفنر!
نقل قول کردن
پوریا
+1 #61 پوریا 1392-05-16 22:39
به نظر من مرد عنکبوتی 1 ریمی از فیلم وب بهتره چون هم داستان بهتری داره هم بازیگری بهتری . توبی مگوایر با کیلومترها فاصله از اندرو گارفیلد جلو می زنه و لباس مسخره ی گرین گابلین دلیل بر بد بودن ویلم دافو نیست ( موندم ریمی دافو رو از کجا گیر آورده )
اینم که گوئن استیسی فیلم وب از مری جین فیلم ریمی بهتره به خاطر اینه که شخصیت گوئن کلا از شخصیت مری بهتره و اساسا استون دوزار استعداد بازیگری نداره
حتی اگه اصلا مردعنکبوتی شگفت انگیز رو جدا از مقوله ی مرد عنکبوتی یک فیلم « سینمایی » فرض کنیم یک فیلم متوسط رو به ضعیف هستش
نشونش هم ، نظرات منتقدان
نقل قول کردن
salar
+1 #62 salar 1392-05-18 12:15
فقط مرسییی! :D
نقل قول کردن
محمد
+1 #63 محمد 1392-05-25 09:54
به نقل از agh:
مقالتون خوب بود اما لباس اسپایدرمن شگفت انگیز اونقدر هم بد نبود

اخه عزیز لباس بی ریخت تر گیرنیاوردی 8) 8) :-x :-x :-x
نقل قول کردن
عرفان
+2 #64 عرفان 1392-06-04 16:09
چرا انقدر به لباس گرين گابلين گير ميدين . :sigh: لباس به اين قشنگي . سام ريمي خواسته گرين گابلين براي اين دوره باشه . خواهشا گير ندهيد . بگو خب 8)
نقل قول کردن
عرفان
+2 #65 عرفان 1392-06-04 22:39
فقط مرد عنكبوتي سم ريمي
نقل قول کردن
پارسا
+1 #66 پارسا 1392-06-05 16:35
نخیر پارکر بخاطر محدودیت هایی بود که سونی واسه طراحی لباس گابلین گذاشته بود!
نقل قول کردن
بهار
+2 #67 بهار 1392-06-25 18:31
خدایی مردعنکبوتی سم جونم خیلی خوبه درسته یه ایراد هایی مثل لباس گربن گابلین یا دوشخصیت خبیث داشتن مردعنکبوتی 3 ایراد های بدی بود اما من هیچ وقت اهنگ تیتراز مردعنکبوتی و اون نقاشی هایی که اول تیتراز مردعنکبوتی2 بود را فراموش نمیکنم :cry: مبارزه ی نفس گیر مردعنکبوتی با دکتر اختاپوس برروی قطار و در بانک و بین اسمان خراش های شهر نیویورک را من اگر هزار بار هم ببینم سیر نمیشوم :cry: یا اون لباس زیبا که بر اثر زربات مشت های گربن گابلین دکتر اختاپوس و ونوم و مردشنیپاره شده بود را میپرستیدم :cry: اخه کدوم بازیگر گوساله بی چشمو رویی با ساخت مردعنکبوتی 4 مخا لفت کرد تامن برم دهنشو سرویس کنم :sad: گوساله نفهم اخه واسه چی مخالفت کردی یعنی این اندرو گارفیلد چوب کبریت از توبی مگوایر از دکتر اختاپوس و مردعنکبوتی و ونوموگربن گابلین سر تره ها !من زمانی که مردعنکبوتی سابق رو میبینم افسوس میخورم که چرا قسمت چهارش ساخته نشد اه اقای تراپی یه شکلک عصبانی هم بین شکلک هاتون بزارید دیگه هی من میخوام شکلک عصبانی بزارم که شماهم ندارید :-| حالا ولش کن کجا بودم :-? :-? اها تازه لباس مردعنکبوتی شگفت انگیز هم خیلی چرته من دیدم بالا اوردم :-x به خدا مردعنکبوتی سابق را نگاه میکنم میگم حیف این فیلم قشنگ نبود حیف انتخاب بازیگران بهطور حرفه ای تو این فیلم نبود :cry: :-* اخیش خلاص شدم عقده ی 12 ساله ام به خاطر این فساد فرهنگی خالی شد داشتم میترکیدم اقای تراپی خدا پدر مادرتو بیا مورزه :-* خلاص شدم :-* البته بینندگان عزیز توجه داشته باشید زمانی که دارید این مقاله را میخوانید توجه داشته باشید که باصدای بلند تصورش کنید
نقل قول کردن
SLH Hero
+4 #68 SLH Hero 1393-08-03 17:27
تریلوژی ریمی بر علیه مردعنکبوتی شگفت انگیز

این ویدئو توسّط یک منتقد فوق حرفه ای در فیلم که همیشه توی نقد کردن فقط به این اهمّیّت میده که کدوم به عنوان یک فیلم بهتره ساخته شده. اون کسی نیست جز Nostalgia Critic که جنجالی ترین و حرفه ای ترین منتقد اینترنته.
لینک دانلود نسخه کامل: mediafire.com/.../...
لینک دانلود نسخه کوتاه شده (خیلی حجم کم تری نداره
ولی تمام صحنه های غیر از مقایسه حذف شده): mediafire.com/.../...
فقط قبل از اینکه تیر بارونم کنید نه من با نتیجه نهایی موافق نیستم چون به نظرم داستان خیلی مهم تر از اکشن و رومنس هستش و تازه مردعنکبوتی شگفت انگیز هم به زور توی اکشن از تریلوژی ریمی جلو تره.
نقل قول کردن
mehrider2099
#69 mehrider2099 1393-08-05 20:00
به نظر من بازم اگه هرچقدر هم فیلم های ریمی بد باشد من بهشون احترام میزارم چون من یکی از کسایی بودم که با دیدن قسمت اول این فیلم عاشق این فیلم شدم.
نقل قول کردن
THE SUPERIOR SPIDER MAN
#70 THE SUPERIOR SPIDER MAN 1393-08-05 21:00
لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز بد نبود ولی اگه لنز مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 رو می ذاشتند بهتر هم می شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید