نگاهی به بهترین قسمت کارتون Ultimate Spider-Man + لینک دانلود

این رو انگار از دستشون در رفته و استثنا عالی از آب در امد!

همانطور که میدانید سریال کارتونی "مرد عنکبوتی نهایی" به مدت 3 فصله که داره از شبکه دیزنی ایکس دی پخش میشه (قراره فصل چهارم هم به زودی پخش بشه). علاقمندان باسابقه سایت ما میدانند که از همان ابتدا با این سریال مشکل داشتیم. شوخی های بیمزه، شخصیت پردازی های غلط، داستان های بچه گانه و ... باعث شد تا در این مقاله حسابی از این کارتون انتقاد کنیم. اما به نظر میرسد در فصل سوم ایرادات Ultimate Spider-man تا حد زیادی کاهش یافته است. همانطور که در این مقاله گفته شد، این سریال توانست در فصل سوم اقتباس جالب و قابل توجهی از داستان "دنیای عنکبوتی" ارائه کند. یکی دیگر از اپیزودهای درخشان فصل مذکور "کابوس در کریسمس" (Nightmare on Christmas) است که به عنوان اپیزود 22 از فصل سوم پخش شد. این قسمت بسیار عالی است و به نظرم بهترین قسمتی است که تا به حال در سریال ultimate spider-man دیده ایم. ابتدا توصیه میکنم اگر آن را ندیده اید، حتما در لینک های زیر تماشایش کنید:

"کابوس در کریسمس" – پارت 1

"کابوس در کریسمس" – پارت 2

"کابوس در کریسمس" – پارت 3

 

بسیار خوب ... همانطور که دیدید این قسمت در واقع برگرفته از داستان معروف «چارلز دیکنز» یعنی "سرود کریسمس" است. یعنی در اینجا هم با داستانی عبرت آموز روبرو هستیم که در شب کریسمس رخ میدهد و شخصیت اصلی در سه موقعیت گذشته، حال و آینده قرار میگیرد.

چیزی که باعث میشود از این قسمت لذت ببریم این است که اسپایدرمن در آن تنها است و ما دیگر مثل قسمت های قبلی با تعداد زیادی از شخصیت های مارول مواجه نیستیم. همین باعث شده تا داستان تمرکز اصلی اش روی اسپایدرمن باشد. ما میبینیم که سازندگان این قسمت به خوبی پیتر پارکر/مرد عنکبوتی را به ما ارائه میکنند که درست مثل کمیک ها دچار تردید و دغدغه های ذهنی فراوانی است. او احساس میکند که در شب کریسمس دوستانش تنها گذاشتنش و هیچ کس بهش اهمیت نمیده.

کارتون ultimate spiderman

بدتر اینکه انگار مردم شهر بیش از قبل بهش بی اعتماد هستند و بابت دستگیری سارقی مثل «شوکر» (Shocker) به هیچ وجه ازش تشکر نمیکنند. 

بعدا وارد بخش گذشته میشویم. یعنی بخشی نشان داده میشود که در آن مرد عنکبوتی با گروه "مجریان جنایت" (The Enforcers) مواجه میشود. بدون اغراق این بخش یکی از باحال ترین و خلاقانه ترین انیمیشن های تاریخ مرد عنکبوتیه (حتی کل تاریخ انیمیشن های سوپرهیرویی!). چون حالتی retro دارد و انگار مرد عنکبوتی رفته داخل کمیک های اولیه خودش (همون هایی که «استن لی» و «استیو دیتکو» خلق کردند).

مجریان جنایت - enforcers

سبک انیمیشن به کار رفته در این بخش به همراه رنگ ها و کارکتر دیزاین ها، بسیار زیباست و تداعی کننده کمیک های کلاسیک مرد عنکبوتی است. واقعا ای کاش یک سریال کامل از مرد عنکبوتی در این سبک ساخته میشد (یا مثلا یک بازی ویدئویی).

آن دو عنکبوت کوچولویی که یکیشون سمبل فرشته و دیگری سمبل شیطان است و حضور همیشگی شان در این سریال آزار دهنده بود ، اینجا نقش مهمی ایفا میکنند و برای اولین بار حضورشان مفید است چون به خوبی وسوسه ها و دغدغه های همیشگی در ذهن پیتر پارکر را نشان میدهند.

اگر دقت کنید تعدادی  Easter Egg جالب در آن به چشم میخوره و به طور ظریفی به اولین کارتون مرد عنکبوتی در دهه 60 میلادی اشاره میکنه (اگر به نحوه تاب خوردن مرد عنکبوتی توجه کنید کاملا متوجه منظورم میشوید چون دقیقا اشاره میکنه به سکانس تاب خوردن مرد عنکبوتی در آن کارتون قدیمی که به طرز اعصاب خرد کنی بارها بارها در طول یک قسمت تکرار میشد!)

کارتون مرد عنکبوتی دهه 60 میلادی

این بخش گذشته به ما نشان میدهد که از همان اول مرد عنکبوتی مورد اعتماد مردم نیست. بعد به زمان حال برمیگردیم. بی انصافی های جی. جونا جیمسون و مردم شهر باعث میشه که پیتر تصمیم بگیره دیگر مرد عنکبوتی نباشه. اینجاست که شاهد ادای احترام زیبایی به کمیک تاریخی Amazing Spider-Man #50 میشویم و میبینیم که پیتر لباسش را داخل سطل آشغال انداخته و راهش را میکشد و میرود.

شماره 50 amazing spiderman

بعد وارد آینده میشویم. میبینیم که پیتر آدم موفقی شده . جالبه که او صاحب "صنایع پارکر" است و خیلی هم ثروتمند شده. او انگار همه چیز دارد.

شرکت صنایع پارکر

پیتر پارکر پولدار

  این بخش شباهت حیرت انگیزی به حال و هوای کمیک های فعلی مرد عنکبوتی دارد.  خیلی عجیبه! چون این کارتون  ماه ها پیش پخش شده ولی انگار سازندگانش پیش بینی میکردند که در سری جدید کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که «دان اسلات» دارد مینویسد ، پیتر  قراره صاحب صنایع پارکر و موفقیت های بین المللی شود. در هر حال، خیلی زود معلوم میشود که درسته که  تصمیم پیتر برای اینکه مرد عنکبوتی نباشد باعث شده پولدار و موفق بشه ولی نتیجه اسفناکی هم در بر داشته: نابودی قهرمانان شهر مثل «ایرون من»، کاپیتان امریکا، ثور و .... بدست گرین گابلین !!! اینجاست که آدم یادمه کمیک "تجدید عهد" می افته! واقعا این قسمت به طرز باورنکردنی انگار داشته داستان های اخیر مرد عنکبوتی رو پیش بینی میکرده!!! تازه «هاکای» هم انگار یک گروه مقاومت تشکیل داده (درست مثل کمیک تجدید عهد) .  گابلین هم که عین «ریجنت» شده و بقایای لباس و تجهیزات اونجرز را برای یادگاری داخل محفظه هایی نگه داشته! 

سپر کاپیتان آمریکا

البته معلوم نمیشه که گابلین چطور تونسته چکش ثور رو به دست بگیره!

گابلین شاه - goblin king

سپس پیتر تصمیم میگیره دوباره مرد عنکبوتی باشه و با گرین گابلین نبرد جانانه ای انجام میده (بهترین نبردی که در این سریال دیده بودیم) در انتها متوجه میشیم که قضیه همه اش زیر سر "کابوس" (Nighmare) بوده است (کابوس از دشمنان قدیمی «دکتر استرنج» است).

کابوس - nightmare

او تمام این سناریوها رو برای پیتر ایجاد کرده بوده و بهش میگه "تو میتونستی همه چیز داشته باشی. پس چرا دوباره مرد عنکبوتی شدی؟ " ولی پیتر گوشش به این حرفها بدهکار نیست و کابوس رو شکست میده. اینجا هم بار دیگر شاهد به نمایش درآمدن یکی دیگر از ویژگی های اصلی مرد عنکبوتی هستیم: اراده و روحیه بالا در مواجه با مشکلات و مقابله با دشمنانی با قدرت های عظیم . حتی شاهد ادای احترام به لحظه مهمی که پیتر خودش رو از زیر آوار نجات میده هم هستیم:

مرد عنکبوتی کابوس را شکست میدهد

در پایان هم مرد عنکبوتی از خواب بیدار میشه و معلوم میشه همه چیز را در کابوسی که Nightmare براش ترتیب دیده بوده، تجربه کرده. او متوجه میشه که کریسمس را از دست نداده و میتونه روز عید را در کنار خانواده و دوستان سپری کنه.

پیتر و انت می

همانطور که گفتم این قسمت ، بهترین قسمت سریال Ultimate Spider-Man هستش. واقعا از دیدنش لذت بردم. هم به خاطر سبک زیبای انیمیشن اش و هم به خاطر اینکه شخصیت پردازی پیتر و داستان های کمیک بوکی اش رو به شکلی عالی به تصویر میکشد. ما پیتری رو میبینیم که علیرغم تمام ناملایمات زندگی تصمیم میگیره تسلیم نشه و اجازه نده پول، ثورت، شهرت و موفقیت او را از انجام وظایف خودش منصرف کنه.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مرتبط:

لینك دانلود كارتون های مرد عنكبوتی

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

کمیک تجدید عهد را با ترجمه فارسی دانلود کنید

لحظات ماندگار در تاریخ مرد عنکبوتی: اسپایدرمن خودش را از زیر آوار آزاد میکند

پیتر پارکر یک قهرمان بین المللی میشود؟

10 ایراد اساسی سریال "اسپایدرمن نهایی" (Ultimate Spider-Man)

نگاهی به اپیزودهای "دنیای عنكبوتی" در كارتون Ultimate Spider-Man: Web Warriors + لینك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spider-sonic
-2 #1 spider-sonic 1394-08-07 15:42
عالی بود
نقل قول کردن
mtm
+1 #2 mtm 1394-08-07 15:44
به نقل از kingerfan:
perfect

به نقل از spider-sonic:
عالی بود


چی عالی بود؟ چی perfect بود؟
مقاله؟ یا این کارتون؟
به خدا اگر بیشتر توضیح بدید انگشتان نازنین شما موقع تایپ کردن خسته نمیشه! :-*
نقل قول کردن
dark_claw
+1 #3 dark_claw 1394-08-07 16:02
در کل شاهد پیشرفت های خوبی توی انیمیشن های مارول هستیم
یکی از سریال های که در حال حاضر خیلی ازش بدم میاد avengers assemble هست، با این که طبق گفته خودشون دنباله earth mightiest heroes هست ولی اصلا در حد و اندازه اون نیست ، داستان ها خیلی جای کار دارن همچنین شخصیت ها و این سری event خاصی رو هم پوشش نمیده
شخصیت پردازیهاش هم خوب نیست، مثلا هالکی که توی اون سری نمایش داده شد خیلی bad ass بود حتی اسپایدر من رو هم که تو 2 قسمت حظور داشت عالی نمایش دادن :lol:
در کل من از هوادار های پروپا قرص سری قدیمی بودم و هنوزم دو فصلش رو کامل دارم
به امید این که مارول بتونه یه همچین انیمیشن هایی رو دوباره بسازه
نقل قول کردن
The Rock
+1 #4 The Rock 1394-08-07 16:09
خیلی ممنون آقای ترابی راستش من این فصلش رو تا قسمت 14 بیشتر ندیدم بقیه اش رو هنوز ندیدم ولی خیلی خوب شد انگار بالاخره کارتون از اون حالت بچگی و مسخره داره درمیاد دیگه نمیخواستم ببینمش ولی این جوری که شما این مقاله رو نوشتین انگار باید ادامش رو هم ببینم
اگه این کارتون همین طوری پیش بره احتمالا فصل چهارمش فصل خوبی از آب در بیاد
منم فکر میکنم فصل بعدی فصل خوبی میشه و به مراتب حتی میتونه خیلی از فصل سه هم بهتر باشه
نقل قول کردن
spider-sonic
#5 spider-sonic 1394-08-07 16:17
من شنیده بودم مرد عنکبوتی نهایی از فصل 3 دیگه تموم میشه.پس چرا فصل چهارم به زودی پخش میشه :o
نقل قول کردن
spider-sonic
#6 spider-sonic 1394-08-07 16:21
به نقل از mtm:
به نقل از kingerfan:
perfect

به نقل از spider-sonic:
عالی بود


چی عالی بود؟ چی perfect بود؟
مقاله؟ یا این کارتون؟
به خدا اگر بیشتر توضیح بدید انگشتان نازنین شما موقع تایپ کردن خسته نمیشه! :-*

ببخشید از این به بعد بیشتر مینویسم
نقل قول کردن
DAREDEVIL
+1 #7 DAREDEVIL 1394-08-07 16:35
ممنون اقای ترابی عالی بود.
من که خیلی وقته این انیمیشن رو رها کردم ولی حتما این قسمت رو تماشا میکنم به نظر که قسمت زیبا و جذابی میاد.
نقل قول کردن
spider emad
+1 #8 spider emad 1394-08-07 16:40
نه! اینطور که معلومه سازندگان عبرت گرفتن و واقعا این کارتون خیلی بهتر شده.خیلی ممنون ازتون استاد حتما دانلود میکنم. برام خیلی جالبه ببینم پیتر موفق که الان توی کمیکش هست رو چجوری به تصویر کشیدن.خیلی ممنون
نقل قول کردن
free-spider
+1 #9 free-spider 1394-08-07 17:57
بر عکس فصل قبل که اسپایدی فقط برای شیلد کار می کرد این فصل خیلی خوب بود مخصوصا اینکه از روی دنیای عنکبوتی ساخته شده ولی در کل به امید این روز
نقل قول کردن
young spider
+1 #10 young spider 1394-08-07 18:46
یه اقتباس جالب از سرود کریسمس. اول به خودم گفتم مگه اسپایدی چی کار کرده که باید کابوس ببینه؟؟ ( کار بد) ربط دادن به « کابوس » جالب بود ولی انصافا تا کریسمس یه ۲ ماه مونده. درباره گذشته خیلی خوشم اومد.

جالبیش اینکه لوگو روی سینه اسپایدرمن تو گذشته شده دقیقا همون اسپایدرمن عصر نقره ای.

حال هم خوب بود. ایکاش بجای مرگ گوئن از مرگ ام جی استفاده می شد و به همین خاطر پیتر خودش رو بازنشسته می کرد.

آینده که خیلی جالب بود. خیلی. در کل من که این قسمت و این فصل رو ندیدم ولی با توجه به تعریف استاد ، حتما دیدنی هست.
نقل قول کردن
young spider
+1 #11 young spider 1394-08-07 18:50
در ضمن « کابوس » تو فصل اول ، اومد. یه قسمت بود که ( البته فکر کنم هیمن قسمت بود که دیگه آلتیمیت رو ندیدم. فکر کنم) یه تیم آپ بین آیرون فیست و اسپایدی و دکتر استرنج بود. حضور افتخاری دکتر استرنج در این قسمت بود. کابوس شخصیت منفی اصلی بود. ولی خدا وکیلی تو همین قسمت رابطه عمو بن و پیتر خیلی فوق العاده.
نقل قول کردن
spider-sonic
+1 #12 spider-sonic 1394-08-07 19:19
مخصوصا وقتی کابوس عمو بن رو جلوی چشمای پیتر ظاهر کرد تا پیتر با کابوس خودش رو به رو بشه ولی پیتر گفت عالیه که میبینمت
اما تو این قسمت به بدترین شکل جیمسون حضور پیدا کرد
همه از کابوس بیدار شدن جیمسون همین که بیدار میشه به اسپایدی فحش میده
استن لی هم در این قسمت حاضر بود
نقل قول کردن
scarlet spider
+1 #13 scarlet spider 1394-08-07 19:23
vaghean ham animation awli bod ham naghdesh
نقل قول کردن
spider boy
+1 #14 spider boy 1394-08-07 19:40
کلا با این انیمیشن حال میکردم:D
اونموقع دادم بابام یه عکس از این اسپایدی برام بکشه :lol:

این قسمتم جالب بود
آیا مارول از صد سال فیل برای ارتباط دادن این کارتون و کمیکای فعلی برنامهریزی کرده بوده؟ :o
نقل قول کردن
superior iron man
+1 #15 superior iron man 1394-08-07 20:20
امیدم به این سریال بیشتر شد کاش تو فصل چهارم بترکونه اقای ترابی راستی اون قسمت contest of champions رو دیدید؟نمیدونم قبل از قسمت ۲۲بود یا بعدش اگر دیدید نظرتون راجبعش چیه اونم جالب بود یا نه؟
.
.
.
ببخشید اسپم میدم کسی زیر نویس فارسی برای این قسمت 22سراغ نداره؟بیشتر سایتارو رفتم نبود اگر داشتید ممنون میشم بزارید :sigh:
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1394-08-07 20:23
به نقل از superior iron man:
اقای ترابی راستی اون قسمت contest of champions رو دیدید؟نمیدونم قبل از قسمت ۲۲بود یا بعدش اگر دیدید به نظرتون راجبعش چیه اونم جالب بود یا نه؟
igh:

اونم دیدم (البته نه کامل)
خیلی جالب نبود
البته fun هستش
ولی معلومه برای تبلیغ بازی contest if champions ساخته شده
نقل قول کردن
Hamid_k
#17 Hamid_k 1394-08-09 14:45
به نقل از spider boy:
کلا با این انیمیشن حال میکردم:D
اونموقع دادم بابام یه عکس از این اسپایدی برام بکشه :lol:

این قسمتم جالب بود
آیا مارول از صد سال فیل برای ارتباط دادن این کارتون و کمیکای فعلی برنامهریزی کرده بوده؟ :o


یعنی الان شوخی کردی یا جدی گفتی؟
اصلا تو موضوع رو گرفتی؟ این قسمتا رودیدی؟
مقاله رو خوندی؟
مردعنکبوتی میره به گذشته چه ربطی داره
به اینکه مثلا تجدید عهد پیش بینی بشه؟
اون رفته تو کمیکای قدیمی، فقط اونجا مجریان جنایت رو میبینه و اخرش میخواد بیفته تو اب که یهو میاد به زمان حال بعد تو خوابش میاد به زمان حال و دیگه مردعنکبوتی بودنو کنار میزاره و همین باعث بقیه اتفاقات میشود دوست عزیز
!!!!!!!!!!!!!!!!
شما کاربر جدیدی؟
نقل قول کردن
North-wolf
#18 North-wolf 1394-10-10 10:54
من این قسمت رو دیده بودم اما این مقاله رو نه

الان که مقاله رو خوندم دوباره این قسمت رو دارم نگا میکنم و تازه دارم لذت میبرم
فقط
یه چیزی رو از قلم انداختین

هاکای کور شده(مثل کمیک پیرمردی به نام لوگان)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45