جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

جنجالی ترین داستان های  كمیك بوكی

با بدترین و جنجالی ترین كمیك های 20 سال اخیر آشنا شوید!

 چند روز پیش سایت comicbook.com یه مقاله خیلی خوب و جامع كار كرد به نام "10 لحظه جنجالي كمیك بوكی در 20 سال گذشته". مقاله رو خوندم و خیلی ازش لذت بردم. دو مورد هم به كمیك های اسپایدرمن اختصاص داشت. كمی وسوسه شدم ترجمه اش كنم ولی به خودم گفتم این مقاله زیاد به سایت من مرتبط نمیشه. از طرفی خستگی ناشی از ماه رمضان هم مزید بر علت شد تا  قضیه ترجمه این مقاله را فراموش كنم. ولی نمیدانم چرا حس میكردم حتما باید این مقاله را ترجمه كنم چون به نظرم علاقمندان به كمیك حتما باید آن را بخوانند. در هر حال امروز با وجود مشغله های فراوان این مقاله را براتون ترجمه كردم (اگر احياناً غلط تايپي در متن ميبينيد به حساب بي حالي قبل از افطار بزاريد!) . اصل مقاله را هم اینجا میتوانید به زبان انگلیسی بخوانید پس اين شما و اين هم جنجالي ترين لحظات كميك بوك هاي ابرقهرماني در دو دهه گذشته!

 

سوپرمن تابعیت خود را ترك میكند!

سوپرمن تابعیت خود را ترك میكند

در شماره 900 از كمیك Action Comics داستان های مختلفی چاپ شد كه یكی از انها باعث به وجود آمدن جنجال های سیاسی فراوانی در آوریل سال 2011 گرديد. در این داستان كه نامش "واقعه" (The Incident) بود، سوپرمن كه همیشه ادعا میكرد برای "حقیقت، عدالت و سبك و شیوه آمریكایی" میجنگد، مخالفت خود را با سیاست خارجی كشور آمریكا اعلام میدارد و میگوید كه دیگر حاضر نیست یك آمریكایی باشد و میخواهد تابعیت آمریكایی خود را ترك كند!

این داستان هیاهوی زیادی در رسانه ها و اخبار سیاسی به پا كرد. «انجی میر» از طرفداران حزب جمهوریخواه به شبكه فاكس نیوز گفت: "نویسندگان فعلی سوپرمن دارند  آمریكا را كوچك و سبك میكنند". به همين دليل درست یك هفته پس از انتشار این كمیك ، دی سی اعلام كرد كه اين فقط و فقط یك داستان مستقل بوده و قرار نیست كه تبعات آن پیگیری شود. به عبارت دیگر، دی سی گفت كه این داستان یك داستان خیالی و فرضی بوده كه فقط نشان میدهد اگر روزی سوپرمن تابعیت آمریكایی خود را ترك كند چه میشود!

 

واكنش ها به شماره 700 مرد عنكبوتی شگفت انگیز

واكنش ها به شماره 700 مرد عنكبوتی شگفت انگیز

واكنش های جنون آمیز به شماره 700 كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" نمونه كاملی است از اینكه هواداران كمیك بوكی با دسترسی به رسانه های مجازی و شبكه های اجتماعی مثل توئیتر و تامبلر میتوانند چه آشوبي به پا كنند. البته قبلا هم خیلی از هواداران از بخش كامنت های سایت ها استفاده میكردند تا به  نویسنده یا طراحان كمیك حمله و از آثارشان انتقاد كنند   ولی ایندفعه قضیه فرق میكرد چون در این شماره «پیتر پاركر» به دست دشمن قدیمی خود یعنی «دكتر اختاپوس» كشته شد (در واقع قبل از مرگ اختاپوس ذهن و جسم خود را با پیتر پاركر عوض كرد). شيوه مردن پيتر پاركر بسيار دردناك و مظلومانه بود و بدتر اينكه تمام خاطرات و گذشته او با ذهن و حافظه دكتر اختاپوس تركيب شد!  همین مسئله باعث شد تا كامنت هایی بسیار خشن و دارك از سوی هواداران متعصب مرد عنكبوتی درباره نویسنده این شماره یعنی «دان اسلات» نوشته شود. كار به جایی رسید كه پیام های تهدید آمیز زیادی به اسلات ارسال و در آنها او به مرگ تهدید شد!

اسلات هم كه نشان داده همواره نسبت به كامنت هایی كه درباره اش منتشر میشود بسیار حساس است در صفحه فیس بوك خود نوشت: "چیزی به نام پیام تهدید آمیز بامزه وجود ندارد. اگر بازهم كسی مرا به مرگ تهدید كند به مقامات مربوطه گزارش خواهم داد. به نظر من كسانی كه چنین واكنش های افراطی نسبت به مرگ یك شخصیت خیالی از خود نشان میدهند باید خودشان را به روانپزشك معرفی كنند"!

مطالب مرتبط:

دان اسلات" به مرگ تهدید شد!

متن مصاحبه شبكه CNN با نویسنده و سردبیر كمیك‌های اسپایدرمن

نقد شماره 700 كمیك"اسپایدرمن شگفت انگیز"

 

 «مگنتو» در نقش «زورن»!

مگنتو» در نقش «زورن

در اواسط دهه نخست قرن بیست و یكم نویسنده نامداری به نام «گرنت موریسون» سعی كرد كمیك های مردان ایكس را از نو احیا كند و بنابراین سری تحسین شده New X-men را نوشت كه خیلی هم مورد توجه قرار گرفت. او در این سری میوتانتی جدید به نام «زورن» (Xorn)  خلق كرد. او ظاهراً  یك میوتانت چینی بود كه نقاب بر صورت داشت و در كنار گروه مردان ایكس میجنگید. اما در داستان "سیاره ایكس" او بلاخره نقاب خودش را برداشت و مشخص شد كه همان دشمن قدیمی مردان ایكس یعنی «مگنتو» است!

سپس مگنتو كه تحت تاثیر اثرات یك دارو قرار گرفته، دست به كشتار میزند و حتی «جین گری» را به طور مهلكی زخمی میكند اما در نهایت «ولورین» او را میكشد. اما چندی بعد ناگهان مگنتو در سری كمیك دیگری به نام Excalibur دوباره برگشت. جالب تر اینكه مدتی بعد «زورن» هم در كمیك X-men برگشت! خوانندگان گیج و عصبانی شده بودند چون نه تنها هیچ توضیحی برای زنده شدن مگنتو ارائه نشده بود بلكه انگار مگنتو و زورن دو شخصیت مجزا بودند. این موضوع خیلی آنها را عصبانی كرد. ضمن اینكه گرنت موريسون در مصاحبه های خود اعلام كرد كه همواره در نظر داشته زورن همان مگنتو باشد! ولی انگار فایده ای ندارد چون به عقیده مارول آنها دو شخصیت مجزا هستند!

 

 جنجال های آقای «میلر»

بتمن و رابين

در اینكه «فرانك میلر» مهم ترین نویسنده كمیك های بتمن در 30 گذشته است هیچ شكی نیست ولی او در سالهای اخیر كاری كرده كه خیلی از هواداران بتمن از او رنجیده خاطر شوند. سال 2005 كمیكی تحت عنوان All Star Batman & Robin, the Boy Wonder منتشر شد. دی سی خیلی روی این كمیك مانور میداد چون نویسنده اش میلر بود و طراحش «جیم لی» افسانه ای. ولی از همان شماره اول هواداران و كارشناسان حسابی از آن خشمگین شدند. میلر بتمن را در این سری به طور باور نكردنی خشن و عصبی به تصویر میكشید طوری كه انگار او یك بیمار روانی است! بتمن در ضمن رفتاری بسیار بیرحمانه و سنگدلانه با دستیار خود یعنی «رابین» داشت. او رابین را شكنجه میداد و یا بهش غذا نمیداد و بهش میگفت كه به جای غذا باید موش صحرایی بگیرد و بخورد!!! او حتی در یك صحنه رابین را  "عقب مانده" خطاب كرد و بعدش گفت: "من اون بتمن لعنتی هستم" (I’m the Goddamn Batman). واقعا باورش سخت است كه بتمن چنین شخصیت پردازی سادیستی و غریبی داشته باشد.

ولی این پایان شاهكار میلر نبود. او در سال 2011 كمیكی به نام "تروریسم مقدس" (Holy Terror) را نویسندگی و طراحی كرد. او در این كمیك ایدئولوژی اسلامی را هدف قرار داد و آن را مثل یك بمب اتمی مخرب دانست!!!

فرانك ميلر

تازه، او ابتدا قرار بود در این داستان بتمن را در مقابل تروریست های مسلمان قرار دهد ولی دی سی زیر بار نرفت و در نتیجه او از شخصیت های جدیدی در كميك خود كرد. میلر خودش گفته كه هدفش از این كمیك تبلیغ  علیه اسلام بوده . او در این كمیك مسلمانان را همگی به عنوان تروریست های ضد آمریكایی نشان داده كه لیاقت شان فقط و فقط له شدن توسط قهرمان داستان است.

واقعا جای شگفتی است كه چطور نویسنده ای مثل میلر در سالهای اخیر اینقدر سقوط كرده و چنین داستان های توهین آمیزی مینویسد ...

مطالب مرتبط:

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

10 كمیك مهم و تاثیرگذار شوالیه تاریكی (Dark Knight) + لینک دانلود

 

حذف تاريخچه كاراكترها در New 52

حذف تاريخچه كاراكترها در New 52

سال 2011 دی سی وقتی كل كمیك های خودش را تحت عنوان New 52 ریبوت كرد، خیلی ها نزديك بود از تعجب شاخ دربياورند! البته ریبوت یا اصطلاحاً relaunch سری های كمیك بوكی و چاپ مجدد آنها از شماره 1 یك ترفند قدیمی و مرسوم در دنیای كمیك است تا فروش بالا برود ولی مشكل اینجا بود كه New 52 تبعات شدیدی برای شخصیت های نمادین دی سی مثل بتمن، سوپرمن و بقیه داشت.

به عبارتی دیگر، در نتیجه New 52 برخی از داستان های مهم و حیاتی دی سی تغییر كردند و یا كلا پاك شدند (بعنی انگار هرگر اتفاق نیافتاده اند!) مثل ازدواج سوپرمن با «لوئیس لین».   origin شخصیت هایی مثل Starfire، Guy Gardner و «تیم دریك» نیز تغییر كرد و یا «باربارا گوردون» كه در داستان مشهور و تحسین شده Batman: The Killing Joke توسط «جوكر» فلج شده بود دوباره خوب شد! حتی تاریخچه  برخی شخصیت ها مثل «والی وست»، «كاساندرا كین» و « استتفانی براون» كاملا پاك شد (البته در این میان فقط بتمن بود كه تاریخچه اش تقریبا دست نخورده باقی ماند)

این موضوع باعث شد تا خیلی از خوانندگان قدیمی دی سی گیج شوند و از New 52 سر درنیاورند. آنها از خود میپرسیدند كه چرا دی سی دهه ها تاریخچه خود را قربانی ترفندی مذبوحانه برای فروش بیشتر كرده است؟

 

 "تولد مجدد قهرمانان"

تولد مجدد قهرمانان

همانطور كه میدانید مارول ناگهان در اواسط دهه 90 میلادی تا آستانه ورشكستگی پیش رفت. آن موقع شركتی به نام "ایمِج كامیكس" تاسیس شده بود كه تقریبا تمام طراحان سوپراستار صنعت كمیك را به خودش جلب كرده بود. مارول در تلاشی مذبوحانه تصمیم گرفت داستانی به نام Onslaught چاپ كند كه در آن "چهار شگفت انگیز"، "اونجرز" و "دكتر دووم " كشته شدند. بلافاصله بعد از اين داستان ، مارول كمیك های "چهار شگفت انگیز"، "مرد آهنی" و "اونجرز" را از نو و تحت عنوان جدیدی به نام "تولد مجدد قهرمانان" ( Heroes Reborn) چاپ كرد و طراحی آنها را هم به طراحان كمپاني  ایمج مثل «جیم لی» و «راب لیفیلد» سپرد تا شاید با این ترفند از ورشكستگی نجات یابد.

در كمیك های Heroes Reborn، منشا و نحوه پیدایش بسیاری از كاركترهای معروف مارول تغییر كرد و بخش عمده اي از گذشته آنان پاك شد!!! بنابراین خوانندگان استقبال مناسبی از آنها نكردند (مخصوصا از كمیك Captain America: Heroes Reborn كه با تنفر شدید مخاطبین روبرو شد) همانطور كه قابل پیش بینی است، مارول دوباره به غلط كردن افتاد و پس از یكسال اعلام كرد كه ابرقهرماناني كه پنداشته میشد در جریان داستان Onslaught كشته شده اند در تمام این مدت در یك یونیورس دیگر كه توسط «فرانكلین ریچاردز» (پسر«رید ریچاردز» و «سو استورم») خلق شده است، بسر میبرده اند!!! آنها سپس به عالم اصلی مارول برگشتند و مارول هم از ان موقع تا به حال دیگر سراغی از  Heroes Reborn نگرفته است!

 

كشتار فجيع شخصيت هاي مارول در "اولتیماتوم"

کمیک ultimatum

«جف لوب» نویسنده ای است كه دوست دارد مرتب جنجال به پا كند (البته او بسیار با استعداد است و خالق سریال معروف تلویزیونی "قهرمانان" هم هست) او یكبار در كمیك های Ultimate مارول  جنجال بزرگی به پا كرد و شخصیت های «اسكارلت ویچ» و «كوئیك سیلور» را كاملا به گند كشید (متاسفانه از دادن توضیح بیشتر در این باره معذورم!) او سپس یه كمیك 5 قسمتی به نام "اولتیماتوم" (Ultimatum) نوشت كه كاملا در دنیای آلتیمت مارول جریان داشت. در این كمیك مگنتو پس از مرگ فرزندانش تصمیم گرفت دنیا را نابود كند. با وجود آنكه شماره نخست این كمیك پرفروش ترین كمیك سال 2009 شد اما خیلی زود خوانندگان و منتقدین علیه آن جبهه گرفتند. چرا؟ چون به طرز بیرحمانه و عجیبی دنیای التمیت را به تصویر كشيد و شخصیت های معروف مارول در این كمیك به طور وحشتناك و چندش آوری كشته شدند. مثلاً شخصیت خبيثي  مثل Blob مثل یك حیوان خونخوار جسد «واسپ»  (Wasp) را خورد! بقیه شخصیت ها هم اعضای مختلف بدنشان قطع شد!

كیفیت داستان ها هم افتضاح بود تا جايي كه بسیاری از منتقدین اولتیماتوم را بدترین كمیك تاریخ میدانند. ولی از ان بدتر اینكه این كمیك میخی بود بر تابوت كمیك های التمیت و از آن به بعد هیچ كدام از عناوین التمیت نتوانستند همچون قبل بدرخشند (البته كميك های مرد عنكبوتی نهایی استثنا بود و «برایان مایكل بندیس» اجازه نداد اولتیماتوم گزندی به آن برساند!) الان كار به جایی رسیده كه فقط سه عنوان ماهانه التیمت به چاپ میرسد: Miles Morales: The Ultimate Spider-Man ، All-New Ultimates و  Ultimate FF(كه البته قرار است ماه اگوست همین امسال كنسل شود!). میتونید در اینجا این کمیک رو دانلود کنید.

 

بهم خوردن ازدواج پیتر پاركر و مری جین

کمیک one more day

هواداران مرد عنكبوتی در طول سالها داستان های عجیب و غریبی همچون "سرگذشت كلونChapter One و ... خوانده اند و شوكه شده اند ولی هیچ كدام از انها به اندازه داستان One More Day آنها را نارحت و خشمگین نكرده است. در واقع، مارول از مدتها قبل در صدد بود تا ازدواج بین پیتر پاركر و مری جین را از بین ببرد زیرا اعتقاد داشت ازدواج آنها از اول هم اشتباه بوده چون به عقيده روساي مارول  ازدواج پيتر را پیر تر كرده و باعث شده تا خوانندگان نوجوان نتوانند با او به قدر كافی ارتباط برقرار كنند (!) بنابراین مارول چندین و چند بار سعی كرد از شر این ازدواج خلاص شود و مثلا مری جین را از داستانها خارج كرد (از طریق گذاشتن او  در یك سانحه هوایی ولی بعدا به خاطر واكنش منفی هواداران مجبور شد بگه مری جین زنده است و در اون سانحه نبوده!). ایده طلاق هم منتفی بود چون هم یک عمل ناشایست برای یک ابرقهرمان به شمار می آمد و هم اینکه اسپایدرمن میشد یه مطلقه (!) و بچه ها دیگه اصلا نمیتونستند باهاش همذات پنداری کنند !!!  خلاصه اینكه مارول تصمیم گرفت مساله رو ريشه ای حل كنه! بنابراین داستانی به نام One More Day چاپ شد كه به بدترین و توهین آمیز ترین شكل ممكن ازدواج پیتر و مری جین را بر هم زد

خلاصه داستان One More Day از این قرار است:
پیتر پاركر برای نجات زن عموی سالخورده‌اش، با شیطان (كه در عالم تخیلی مارول، «مفیستو» نام دارد) معامله میكند! یعنی شیطان در ازای نجات جان زن عمو مِی، زندگی زناشویی پیتر و مری جین را از بین میبرد  و كاری میكند كه انگار آنها هرگز با هم ازدواج نكرده‌اند! یعنی هیچ کس (حتی خود مری جین و پیتر) یادشون نمیاد با هم ازدواج کرده اند !!!!) بعد یه داستان دیگه به نام One Moment in Time چاپ شد و در آن  نشان داده شد که مفیستو تاریخ را عوض کرده یعنی پیتر در اصل سر مراسم عروسیش دیر رسیده بوده و مری جین هم دیگه از تصمیمش برای ازدواج با او منصرف شده!!!! پس بنابراین الان رابطه مری جین و پیتر مثل دوران قبل از عروسیشونه یعنی مری جین میدونه پیتر اسپایدرمنه، پیتر ازش خواستگاری کرده ولی چون دیر رسیده مری جین دیگه نمیخواد باهاش ازدواج کنه !!!

البته لازم به ذکره که one more day به شدت هواداران اسپایدرمن را عصبانی کرد زیرا آنها اعتقاد داشتند که مارول با چاپ این داستان نه تنها بخش عمده‌ای از تاریخچه قهرمان محبوبشان را حذف کرده بلکه خاطرات خوانندگانی که از سال 1987  (یعنی از زمان ازدواج پیتر پارکر و مری جین) با کمیک‌ ‌های اسپایدرمن زندگی کرده بودند را نابود کرده است. از طرفی چطور شخصیتی اخلاقمند و اصول گرا مثل پیتر حاضر شده با شیطان معامله كند؟  به همین دلیل بسیاری از آنها در حرکتی نمادین و در گروه‌های چند نفره کمیک‌ های One More Day را به آتش کشیدند. الان هم اگر در هر لیست "بدترین داستان های مرد عنكبوتی" نگاه كنید، One More Day در رتبه نخست قرار داره ...

مطالب مرتبط:

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر و مری جین ازدواج میكنند!

تاریخچه کمیک های اسپایدرمن - قسمت دوم

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2016

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

sobhani
+6 #1 sobhani 1393-04-23 18:09
ممنون از مقاله جالب بود واقعاً one more day یک کمیک افتضاح بود شماره 700 مردعنکبوتی شگفت انگیز هم که دیگه هیچی.......
خیلی ممنون که من را درباره ی کمیک های new 52 آگاه کردید چون هر وقت می شنیدم نمی فهمیدم جریان چیه فکر می کردم فقط لباس هایشان تغییر کرده!!!!!!!! :D
نقل قول کردن
خدای رعد و برق
+6 #2 خدای رعد و برق 1393-04-23 18:20
عالی بود و اینکه از اسپایدرمن دو داستان در لیست قرار داشت نشان دهنده ی اهمیت اسپایدرمن بود البته خیلی با بد بودن نیو52 موافق نیستم چون که باعث باشد خوانندگان جدی بتونن راحت تر کمیک های دی سی رو بخونن
نقل قول کردن
Goblin.S
+4 #3 Goblin.S 1393-04-23 18:23
واقعا مقاله خوبی !!اون دوتا کمیک که ماله اسپایدر من بودند اولیش هم جنجالی بود و هم بسیار بد ، اما به دومی یعنی به هم خوردن ازدواج مر جین و پیتر پارکر بود.وقتی کمیک رو خوندم اشک تو چشام جمع شد خوندن رو تموم کردم و به مارول لعنت فرستادم که چرا همچین اشتباه بزرگی رو کرده
اخه برای پیتر هم مری جین و هم زن عمو می عزیز هستند و هیچ وقت با شیطان معامله بر سر این نمی کنه که باعث بشه زندگی زناشویی شون از بین بره.جتما پیتر در این موقع به دنبال راهی می گشت تا هیچ کسی رو از دست نده و اگه مجبور میشد حتی با دشمن هاش اتحاد میکرد ولی دست به همچین کاری نمیزد.
وقتی این کمیک رو داشتم درست همون حسی رو که بعد از واکنش های ضد اسلامی میلر داشتم (این حس اینطوری بود دلم میخواست همون موقع تا امریکا برم و با دستای خودم میلر رو خفه کنم)رو احساس کردم.
دیگه برای کمیک های اولتیماتوم هم حرفی برای گفتن ندارم
در کل به نظرم من بیش کمیک هایی که توی این لیست هست رو باید بدترین کمیک ها نامید (به غیر از تولد مجدد قهرمانان و سوپرمن تابعیت خود را ترک میکند و مگنتو در نقش زون)
خدا رو شکر تو مارول نویسنده ایی مثه میلر نداریم.
نقل قول کردن
The Rock
+6 #4 The Rock 1393-04-23 18:32
خیلی ممنون آقای ترابی مقاله ی خوبی بود. ;-) من واقعا درک نمیکنم چه طور یک نویسنده میتونه یک همچین داستان هایی بنویسه یعنی واقعا به عواقب این کار فکر نمیکنن!!!مثلا از اون جنجال میلر داشتم شاخ در میاوردم :o یا مثلا اون کاری که اسلایت با پیتر تو شماره 700 کرد.این آخری که دیگه نگو چشمام زد بیرون از تعجب.آخه یه قهرمانی مثل پیتر چه طور میتونه با شیطان معامله کنه :o خب همون طلاق میگرفت بهتر بود.آقا اصلا چه کاریه میتونستن یه کاری کنن که جدا از هم زندگی کنن به نظر شما این بهتر نبود؟
در آخر باز هم از آقای ترابی تشکر میکنم با این که روزه بودن و مشغله ی کاری هم داشتن اما این مقاله رو برای ما ترجمه کردن.خیلی ممنون آقای ترابی ;-)
نقل قول کردن
The Assassin
+3 #5 The Assassin 1393-04-23 19:05
خیلی ممنون مقاله ی خیلی قشنگی بود اسپایدر من با شیطان معامله کنه؟! فکر کنم اونو با گوست رایدر یا اسپاون اشتباه گرفته بودن :-*
آقای میلر هم که واقعا گند زدن اصا به بتمن نمی خوره ینقدر تند خو و خشن باشه
نقل قول کردن
SLH Hero
+8 #6 SLH Hero 1393-04-23 19:09
خیلی بابت مقاله ممنون آقای ترابی.
#1:
شما داری میای شماره 700 کمیک The Amazing Spider-man رو با One More Day مقایسه می کنی؟ اون شماره که بعداً گندش جمع شد رفت. ولی هنوز این فاجعه سر جاشه و بزرگ ترین توهین به یک شخصیت کمیک بوکی بوده. هنوز هم هیچ نویسنده ای این افتضاح رو جمع نکرده. این کار مارول نا بخشودنی ترین کار مارول هستش و من امید داشتم توی Original Sin این قضیه تموم بشه. ولی معلومه هیچ چیز تقییر نکرده...
نقل قول کردن
Bad joke
+6 #7 Bad joke 1393-04-23 19:47
داستانهای ultimate و اولتیماتوم وحشتناک تم بزرگسالانه ای دارن بعضی جاها داستان ها هم روند جالبی میگیرن ولی انقدر روابط بعد از مدتی روابط جوری میشن که خواننده احساس میکنه نویسنده دوست نداره بره یه ژانر فیلم خاص بسازه :oops: :-* :lol:
ولی طراحی های اولتیماتوم واقعا جالبه من خوشم اومد
نقل قول کردن
Bad joke
+5 #8 Bad joke 1393-04-23 19:55
اون داستان سوپرمن هم رابطه تنگاتنگی با ایران داره ودلیلش برای کنار گذاشتن تابعیت امریکایی هم درگیریش تو ایران بود
ولی خب مثلا کمیک خاسته بود تصویر نسبتن خوبی از ایران بده ولی باز هم غرض ورزی ونا آگاهی ازش موج میزد حتی تهران بیشتر شبیه بغداد و لباس ها بیشتر شبیه یمن بود
حتی همین اخیر تو کمیک اکوامن این زن پیشگوه ایرانیه ولی خب نمیدونم لباسش را از موزه کدوم کشور عربی اوردن ورنگ پوستش را از سودان ولی اینا بیشتر از غرض داشتن ناآگاهیه
اینم از درد سرهای دنیای به اصطلاح کوچک ماست ولی نمیدونن اون چیزی که کوچکه قدرت تفکر واستدلاله شونه
نقل قول کردن
م.ارشیا
+2 #9 م.ارشیا 1393-04-23 20:01
پس کو لاکپشتهای نینجای image؟ تصور کنید قهرمانتون تو یه کمیک سیاه و سفید مزخرف به راحتی مغلوب چندتا زن بزک کرده (از اون عجوزه‌های معرف image) و جک و جونور میشد، چه حالی میشدید؟ ولو در یک وان شات هواداری (چه برسه به 23 شمارهبه همراه چند کمیک فرعی!) چه حالی میشدید؟
آقا اسپلینتر شد بتمن، ما غرورمون له شد، آرمانهامون به باد رفت، تا مدتها یه جو دارک احمقانه بر کمیکها حاکم شده بود که... خلاصه یکی از بدترین دوران لاکپشتهای نینجای تاریخ بود. (ظاهرا مشکل حقوقی هم داشته اون دوران)
آقا عملا طرفداران لاکپشتهای نینجا شدن دوگروه، یه گروه دلشون هوای مجموعه کارتونی رو کرده بود، یه عده میگفتن این کمیکهای مسخره دارن لاکپشتهای نینجا رو اونطوری که باید باشه نشون میدن...
واقعا سخت میشه باور کرد که الان لاکپشتهای نینجا به چنین ثباتی رسیده و چنین کمیکهای شاهکاری براش منتشر میشه، خدا idw رو برای امت نگهداره، از بعد city fall انگار دوباره دارن برمیگرن هوادارا.
خلاصه کاش خودتون مقاله رو مینوشتید آقای ترابی، این نویسنده‌های خارجی کلا عشق image دارن بدجور.خیال میکنن وجود این انشارات یه موهبت الهیه! یعنی اصلا چه جنجالی بزرگتر از به روی کار اومدن ناشری که عملا کمیکهای زیرزمینی رو به فروشگاه‌ها آورد؟
__
آقا من تو یه سایتی خوندم میلر بهترین کمیک نویس تاریخه (حالا اسم سایت رو نمیبرم که خجل نشه) ولی خب یعنی چی آخه؟

مگه آثار آلن مور فراموش شده که این آقا بهترین کمیک نویس تاریخه؟ مگه دور از جون به قول یکی از دوستان آقامون نیل گیمن مرده که این عمو بهترین نویسنده تاریخ؟ مگه مارک وید دست از نوشت کشیده که این بابا یهترین نویسنده تاریخه؟ مگه اسپیگلمن کبیر...واقعا چرا مسئولین پاسخگو نیستن؟ چرا کسی از نگهبانان نگهبانی نمیکنه؟ چرا...
بعد بتمن سادیسته؟ میلر دیوانست! میگفت سوپرمن یه همچین آدمه من راحت تر باور میکردم، بابا بتمن مازوخیسته، یعنی وقتی بازشت بتمن اکران شد، همه تحسین کرد که چقدر با ظرافت به تمایلات بتمن پرداخته شده.
آقا یه مقاله نوشته بود تو دانستنیها درمورد مشکلات شخصیتهای کارتونی. پیداکردن چنین مشکلاتی درمورد شخصیتهای کمیک کار چندان سختی نیست. مثلا ددپول از Body dysmorphic disorder (نمیدونم معادل فارسیش چی میشه دقیقا) رنج میبره که البته حق داره تاحدودی، انت من ماکروفیلیلا داره بدجور که غیر قابل انکاره البته.بعدشم جوکر اگه سایکوپات نیست پس چیه؟
آقا تدبر نیاز نداره دیدن روابط خاص بتمن و زن گربه‌ای برای فهمیدن اینکه بتمن مازوخیسته. حالا میلر دوست داره انحرافات خودش رو به کاراکترهاش نسبت بده اون یه چیز دیگست (اون هم چه اختلالی! سادیسم همجنسگرایانه و البته نوجوان خواهانه!)
نقل قول کردن
هابي
+3 #10 هابي 1393-04-23 20:02
مقاله ی خوبی بود و ترجمه عالی تر(خیلی روان بود حتی یک جاشم مکس نکردم که منظور متنرو بفهمم!)
اما برسیم به نظر تخصصی :
تو مقاله نوشته که بتمن رو دیوونه نشون داده!خب این چیز عجیبی نیست چون واقعا بتمن دیوونست!!بگم چرا؟چند تا دلیل ساده داره
یادمه که یکی از دشمناش یکی بود که یک عروسک دستش بود و مدعی بود که عروسکه اونو کنترل میکنه(اسمشو خاطرم نیست متاسفانه!کسی میدونه بگه!!!!)خب همه میدونیم که اون مرده روانی بود برای همین از عروسکه دستور میشنید و انجام میداد و در واقع عروسکه جون نداشت!درسته؟خب ما بعضی وقتا میدیدیمبتمن فقط داره با عروسکه حرف میزنه و اون مرده اصلا اونجا نیست!!!!!!
این غیر از علامت جنون میتونه علامت چی باشه؟
خب این یه دلیل دلیل دومم هم اینه که یکی از بهترین دوستای بتمن جوکره!!اینرو دیگه همه ی عالم و ادم میدونن!رابطه ی بتمن با جوکر با رابطه ی بتمن با همه ی دشمناش فرق داره!مثلا ایا تو هیچ کمیکی بتمن رفته به پنگوین بگه که بیا با هم این مشکلو حل کنیم،اخه تا کی میخوایم به هم بپریم!
پس واضحه رابطه ی دوستانه ای میان بتم وجوکر هست


من با کلیت نیو 52 مخالف نیستم و از بعضی چیز هاشم خوشم میاد!برگردوندن بتگرل من رو خیلی خوشحال کرد اون یکی از شخصیت های محبوبه منه و همین باعث خوشحالی من شد(علاوه بر من بتگرل طرفدارای خیلی خیلی زیادی داشت پس کاملا واضح بود که بخواد دوباره اونو برگردونه) جدا شدن لوییس هم از سوپر من زیاد بد نبود و فضا رو برای رابطه ی عاطفی با واندر ومن باز کرد که باعث شده کمیک شاهکاری مثل superman/wonder woman به وجود بیاد که ادم از تک تک صفحاتش لذت میبره :-*
البته لازم به ذکر که new 52 تو یک دنیای موازیه پس اتفاقات منطقی هستن(واقعا فکر هر کی بوده نابغه بوده!)
واقعا گرفتن بتومن رو ه...ج...باز کردن؟این که افتضاحه!!یعنی دیسی انقدر احمق و ......که با یک قهرمانش همچین کاری رو کنه!(شاید تو اونجا ممنوع نباشه ولی کار پسندیده ای نیست!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!)و اقعا که!
با این وضع باید از بتمن و نویسندش و کلا دیس خداحافظی کرد چون به هر حال دیسی مجوز اونو داده


مغز متفکر وان مور دی کیه؟من موندم جدا شدن مری جین از پیتر چه سودی برای مفیستو داره=))
از طرفی ازدواج که شخصیت رو پیر نمیکنه خیلی افراد جوون 20-25 ساله ازدواج میکنن و نوعی فرهنگ خانوادرو تقویت میکنه!(فکر میکنم همین بهونه خانواده ها رو ترغیب میکنه برای اطفالشان این کمیک رو بخرن!)
حرف اسلات ولی جالب بود ادم که فکر میکنه میبینه حق با اونه ولی به خودش نگاه میکنه میبینه زکی خودشم اینطوره!!
این نقطه قوت قهرمان ما رو نشون میده که اون قهرمان انقدر برایما محبوب شده که نیتونیم مرگشو تحمل کنیم(از طرفی خداییش هم خیلی بد مرد حتی اگه سنگ دلم باشی برای دشمنت هم همچین مرگی رو ارزو نمیکنی!)
اولاش همچین سوالی از خودم داشتم



ولی الان جوابشو گرفتم
این بود نظرات من :-*
نقل قول کردن
م.ارشیا
+4 #11 م.ارشیا 1393-04-23 20:20
به نقل از مهدی ترابی مهربانی:
مقدمه: سال های سال است که هواداران بتمن به نکته ای فکر می کنند که شاید کلیدی ترین رمز کمیک های شوالیه سیاهپوش باشد: آخر چرا بتمن دشمن شماره یک خود یعنی جوکر را نمی کشد و خودش و دنیا را از شر این قاتل روان نژند رها نمی کند؟ در حقیقت این دو کاراکتر مدتهاست که درگیر یک موش و گربه بازی کشدار شده اند: جوکر همیشه دست به جنایت می زند، بتمن با مشقت فراوان او را شکست می دهد و به زندان می اندازد و سپس جوکر برای هزارمین بار از زندان می گریزد. آیا واقعاً ساده تر و مفیدتر نبود اگر بتمن جوکر را می کشت؟ چه چیزی مانع او می شود؟
اما این تنها هواداران کمیک نیستند که به سؤالاتی از این دست می اندیشند و امروزه مضامین مشابه ای در تعداد فزاینده ای از کلاس های درس فلسفه مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد. در واقع مطالعات فرهنگی و رسانه ای راه را هموار کرده اند تا دانشگاهها فرهنگ پاپ و مباحث مربوط به آن را وارد برنامه درسی خود کنند. در نتیجه اکنون اساتید فلسفه به ابرقهرمانان و کمیک ها به عنوان ابزارهای فوق العاده ای برای درک بهتر مباحث پیچیده اخلاقی که قرن هاست ذهن فلاسفه را به خود مشغول ساخته اند، می نگرند. به عبارتی دیگر، ابرقهرمانان باعث شده اند تا دانشجویان به دروس و مفاهیمی علاقمند شوند که پیشتر تنها خوراک آدمهای خشک و عصا قورت داده پنداشته می شدند.
ویلیام ایروین از اساتید فلسفه در کینگ کالج پنسیلوانیا، ویرایشگر کتبی در زمینه فلسفه است که در آنها فصولی تحت عنوان «بتمن و فلسفه» و «مردان ایکس و فلسفه» یافت می شود. به عقیده او هیچ چیز عجیبی در بکارگیری ارجاعات برگرفته از فرهنگ پاپ به منظور تشریح تئوریهای دشوار وجود ندارد.
او در این باره می گوید: “این دقیقاً همان کاری است که فلسفه از ابتدا قصد انجامش را داشته است. در واقع سنگ بنای فلسفه با سقراط و جلسات او در خیابانهای شهر آتن نهاده شد، جایی که او سعی می کرد پیام خود را در قالب مردمی و به زبان ساده، همه فهم و با بهره گیری از تشبیهات و تمثیل های مرتبط با زراعت و اسطوره هایی قدیمی به مردم عادی منتقل نماید. در حالیکه در طی قرون گذشته فلاسفه به محافل آکادمیک رانده شدند و چنان واژگان پیچیده و کلام غامضی خلق کردند که حتی برای دانشجویان سال آخر فلسفه هم ناآشنا می باشد، مثل همین “اخلاق فریضه شناسانه” (Deontological Ethics) که مبحث درهم بافته و گره داری است”.
کریستوفر بارتل استادیار فلسفه در دانشگاه دولتی آپالاچیان (Appalachian State University)، از دانشجویان خود می خواهد تا رمان گرافیکی مشهور آلن مور یعنی “نگهبانان” (Watchmen) را بخوانند تا بتوانند بهتر به مسائل مربوط به متافیزیک و معرفت شناسی (Epistemology) بپردازند. او در کلاس هایش از کاراکتر «دکتر منهتن» در نگهبانان که ادعا می کند همه چیز از جمله روان انسانها از طریق علیت (Causality) مقدر شده است، بهره می گیرد. او با این کار تلاش دارد تئوری هایی مثل جبرگرایی (Determinism) یا اراده آزاد (Free Will) و مسئولیتهای اخلاقی که چنین جهان بینی هایی ایجاب می کنند را بهتر تدریس کند. به عقیده آقای بارتل، دوره درسی او که «فلسفه، ادبیات، سینما و کمیک » نام دارد، وسیله ای خارق العاده در جذب دانشجویان به سوی فلسفه است و باعث شده تا تعداد دانشجویانی را که وارد رشته فلسفه می شوند و در آن باقی می مانند و ترغیب می شوند تا در آینده نیز به آن بپردازند، روز به روز افزایش یابد. او می گوید: “من اغلب از دانشجویان می خواهم آثار افلاطون، ارسطو و هیوم را به عنوان درآمدی بر فلسفه بخوانند. آنها اغلب ابتدا از مباحث خوششان می آید ولی خیلی سریع به دلیل پیچیدگی مطالب، فراری می شوند. اما کمیک می تواند توضیحات و نمونه های بسیار خوبی را به آنها بدهد، بدون آنکه کسی را با پیچیدگی هایش بترساند”. به عقیده وی، همیشه دانشجویانی هستند که تصور می کنند چنین دوره هایی جان می دهند برای گرفتن نمره ۲۰، اما آنها خیلی زود متوجه می شوند که کمیک با وجود ماهیت مفرحش، مایه های کاملاً جدی دارد که شوخی بردار نیست.
نقل قول کردن
م.ارشیا
+3 #12 م.ارشیا 1393-04-23 20:24
به نقل از مهدی ترابی مهربانی:
برای آقای کریستوفر روبیچاد که در دانشگاه هاروارد درس می دهد، مکاتب فکری بر آمده از کمیک های ابرقهرمانانه می توانند به مردم کمک کنند تا با سردرگمی های اخلاقی به گونه ای کاملاً ملموس و در عین حال غیرشخصی، مواجه شوند. به طور مثال او از دانشجویانش می خواهد تا خود را جای پیتر پارکر (هویت مخفی اسپایدرمن) بگذارند و تصور کنند که ناگهان مثل او صاحب نیروهای فوق بشری شده اند. سپس از آنها می پرسد: ” آیا اکنون برایتان نوعی تعهد اخلاقی به وجود آمده است که از این نیروهای جدید برای کمک به دیگران استفاده کنید یا خیر؟”
آقای روبیچاد در ضمن در یکی از مقالات به چاپ رسیده خود از پرسش فوق استفاده کرده است تا درباره نتیجه گروی (Consequentialism) یعنی نگرشی که طبق آن اخلاقی بودن یک فعل تنها به وسیله نتایج آن فعل تعیین می گردد، کنکاش نماید. او در مقاله اش می نویسد: “یک نتیجه گرا احتمالاً در پاسخ خواهد گفت که پیتر پارکر مسئولیتی اخلاقی دارد تا اسپایدرمن باشد زیرا این تصمیم او منفعت جمعی را به ارمغان می آورد. اما باید در نظر داشت که پیتر پارکر در ضمن یک دانشجوی مستعد و با آینده نیز می باشد، بنابراین یک غیر نتیجه گرا (Non-Consequentialist) می تواند ادعا کند که دستیابی او به حرفه ای مرتبط با چنین استعدادهایی می تواند فی نفسه گزینه ای مناسب و مشروع برای او باشد و در حقیقت وظایف اسپایدرمنی او هستند که همواره سدی راه شکوفایی استعدادهای علمی او شده اند”. از یاد نبریم که سردرگمی ها و دلمشغولی هایی از این دست همیشه جوهره اصلی ماجراهای کمیک بوکی پرطمطراق اسپایدرمن را در ۴۸ سال گذشته شکل داده و باعث شده اند تا این کاراکتر محبوبترین ابرقهرمان مارول کامیکس و یکی از شناخته شده ترین مظاهر تخیلی عصر معاصر لقب گیرد. در ضمن حضور اسپایدرمن در عرصه های مختلف سرگرمی مثل سینما، انیمیشن و بازی های رایانه ای موجب شده تا دانشجویان و مخاطبان عام کاملاً با او آشنایی داشته باشند.البته آقای روبیچاد از دانشجویان خود می خواهد تا در این سطح متوقف نشوند و چارچوبی که فراگرفته اند را برای تصمیماتی که در زندگی شخصی و حرفه ای خود می گیرند، بکار ببرند. او می گوید: “اخلاقیات از مقولات دشوار در تدریس است زیرا آموختنی های آن برای بسیاری از دانشجویان جنبه شخصی پیدا می کند. اما اگر در آغاز مثالها و نمونه های تخیلی و تصنعی به آنها بدهید، آنوقت قادر می شوند با وضوح و واقع بینی بیشتری نسبت به موضوعات بیاندیشند”.
با این حال، بکارگیری ابرقهرمانان در دروه های فلسفه منتقدین خاص خودش را نیز داشته است. بدیهی است که وقتی اساتید دانشگاهی به سختی می توانند مشتریان پر و پا قرصی برای دروسی همچون «شعر قرون وسطایی» بیابند ولی از سوی دیگر کلاس های درس برخی از همکارانشان که مثلاً دورهای همچون «معانی و بیان ابرقهرمانانه» درس می دهند مملو از دانشجو است، آنوقت در راهروهای دانشگاه پچ پچ های انتقادانه به راه خواهد افتاد. پروفسور مارک وایت از دانشگاه سیتی شهر نیویورک می گوید که اطمینان دارد دوره «بتمن و فلسفه» او قطعاً خنده و تمسخر برخی همکاران را در پی داشته است و در عین حال متذکر می شود که مشغول تدریس فلسفه کمیک بوک نیست بلکه از کمیک بوکی استفاده می کند تا فلسفه درس بدهد.
ویلیام اروین هم کاملاً با این موضوع موافق است و میان کار خود و مطالعات تئوریسینهای فرهنگی (Cultural Theorists) تشابه قائل می شود و می گوید: “امروزه پژوهش هایی که در باب فرهنگ انجام می شوند، مقوله فرهنگ پاپ و نمادهای آن را بسیار جدی می گیرند. البته ما نمی گوییم که مثلاً کمیک های سوپرمن معادل آثار هومر یا دانته هستند و یا اعتقاد نداریم که کمیک های ابرقهرمانانه باید جایگزین آثار افلاطون و سقراط شوند ولی هدفمان این است که از آنها برای جذب مردم به سوی فلسفه بهره بگیریم و با زبانی با آنها سخن بگوییم که برایشان آشناست”.
آقای روبیچارد تحمل منتقدانی را که می گویند آثار و کلاسهای درس او مباحث سنتی فلسفی را به ابتذال می کشاند، ندارد. او می گوید: ” در فلسفه ای که من در آن تخصص دارم یعنی فلسفه تحلیلی (Analytic Philosophy) همواره از آزمایش های فکری (Thought Experiments) استفاده می شود. پس اگر مثالی که می آوریم به خوبی در خدمت فلسفه ناب باشد، آنوقت واقعاً چه اهمیتی دارد که آیا از دل فرهنگ پاپ آمده یا مثلاً از رمان Middlemarch اثر جرج الیوت گرفته شده است؟
شان تریت هم که در دانشگاه نورث تگزاس تدریس می کند به هیچ وجه از بالا رفتن ابروهای منتقدانش دلگیر نمی شود. او می گوید: “وقتی دانشجویان در دنیای قهرمانان شنل پوش و نقابدار کمیک بوکی قرار میگیرند، به طرزشگفت انگیزی به مباحث عمیق علاقه نشان می دهند. این برای من کافی است زیرا میدانم اینگونه بهتر مهیای دروس سنگین تر می شوند”.

..........
نقل قول کردن
Amir.h
+3 #13 Amir.h 1393-04-23 20:26
اول از همه از آقای ترابی تشکر میکنم که این مقاله رو ترجمه کردن.
این داستان اولتیماتوم نظر منو به خودش جلب کرده امیدوارم کمیک هاشو پیدا کنم و بخونم.
در مورد اسپایدرمن هم بگم که نه تنها این شخصیت بلکه شخصیت های بسیاری که فقط به خاطر سود بیشتر تصمیمات نادرستی براشون گرفتن و قربانی شدن.
نقل قول کردن
Aquaman
+1 #14 Aquaman 1393-04-23 22:04
البته منم به طور كلي با نيو 52 كه همه چي رو نابود كرد موافق نيستم اما من طرفدار اكوامن قبلي نبودم با مدل نيو 52 حال ميكنم و باعث شد كلا ازش خوشم بياد
نقل قول کردن
Ali
+1 #15 Ali 1393-04-23 22:53
سلام من برگشتم... :-* ببخشید خیلی وقته نظر نمیدادم البته من تو سایت میومدم اما چون قبلا با تبلت وارد شده بودم و ساختار سایت عوض شده بود دیگه نمیتونستم با تبلت نظر بدم... :P لب تابم هم خراب بوداما الان چون لب تابم رو عوض کردم...در خدمتتون هستم...خخخخخخخخ خخ :lol: :lol:
نقل قول کردن
mados
+1 #16 mados 1393-04-23 23:32
من از نایت وینگ خیلی خوشم اومدفلشم دنبال میکنم ولی بقیه new 52 رو نمیتونم دنبال کنم چون وقت دانلود کردنو ندارم ولی بیشتر کمیکای مارولو میخونم
نقل قول کردن
م.ارشیا
+3 #17 م.ارشیا 1393-04-24 00:58
بخشهای حذف شده از مقاله:
زن خفاشی:
نقل قول کردن
م.ارشیا
+3 #18 م.ارشیا 1393-04-24 01:12
The Ultimates 3
نقل قول کردن
هابي
+3 #19 هابي 1393-04-24 01:30
من هنوز باورم نمیشه با بتومن شخصیت به این محبوبی همچین کار کثیفی کردن!لعنت بر نویسندش که شخصیت به این عالیی رو ترکوند!(ولی خب طرفدارای خودش رو هم جذب کرد!)
خب فکر نکنم کمیک ultimate به اندازه ی بعضی از کمیک های انتشارات دارک هورس کثیف و بدون مرز باشه(فکر کنم منظورم واضحه از بدون مرز نه!به صورت ساده میشه گفت اون چیزایی که زیر 15 ساله ها نباید بدونن رو به صورت خیلی ساده به تصویر میکشید با تمام جزییات :eek: )
حالا هنوز گندشونو جمع نکردن(در رابطه با واندر ومن؟)؟
نقل قول کردن
پرشین اسپایدی
+3 #20 پرشین اسپایدی 1393-04-24 02:22
تابستون پارسال هوس کرده بودم new 52 رو بگیرم و بخونم ک فرصت نشد خدا رو شکر!

من از بین همه این موارد فقط دو مورد مربوط به اسپایدی رو خوندم!

یه سوالی که همیشه تو ذهن من بود که هابی هم گفت اینه : جدا شدن پیتر از مری چه سودی به حال مفیستو داره؟!
تازه سوای حماقتی که برای راضی شدن پیتر به معامله با شیطان خرج کردن!
گاهی اوقات کار هایی میکنن که فقط دوست دارم کلشون رو بکنم! :|
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #21 mokhtar 1393-04-24 11:39
حسن اقا
من اجازه دارم سوالاتی ازت بپرسم؟ خیلی هم دوستانه میپرسم. به خدا قصد و مرضی هم ندارم
ببین من همیشه قویا اعتقاد داشتم که مارول هم ابرقهرمان های بهتر و ملموس تری و هم ابر شرورهای جذاب تر (اتفاقا کارشناسان هم در این باره با هم اجماع دارن) برای این حرفم هم دلیل دارم. دلیلش هم اینه که شخصیت های مارول "خاکی" تر هستند. یعنی میشه باهشون بهتر ارتباط برقرار کرد چون معمولا یه نقیصه یا imperfection ای دارن که ادم رو به خودشون جذب میکنه (از پیتر پارکر و دغدغه های روزمره اش بگیر تا قلب مریض تونی استارک و ظاهر هیولایی هالک و thing و ...) در حالی که شخصیت های دی سی همچون خدایانی میمانند بی عیب و نقص
حالا این مقدمه رو گفتم که به اینجا برسم که ...
به نظر شما چرا دی سی هی چپ و راست میاد کمیک هاش رو relaunch میکنه؟ اخه یه renumber ساده که نیست، به قول معروف مثل این new 52 میاد شخصیت پردازی ها رو کاملا عوض میکنه. حالا اگه واقعا شخصیتردازی های کارکترهاش خوب و عالی هستند چرا دی سی هر از گاهی میاد و اینکارو میکنه؟ آیا این نشانه ضعف نیست؟ از اونطرف مارول رو داریم . خداییش شخصیت پردازی مثلا رید ریچاردز یا جانی استورم فرقی کرده تو 50 و خرده ای سال گذشته؟ آیا مثلا پیتر پارکر دیگه اون مشکلاتش رو نداره؟
متوجه منظورم میشی که؟
حالا یه بحث دیگه هم اینه که چرا دی سی اینهمه مثلا فلش جورواجور داره؟ چرا چند تا نسخه گرین لنترن داشته؟ آیا این در راستای همون "حالا ببینیم این نسخه از فلان کارکتر بهتر جواب میده، یا نه"، نیست؟

خواهشا بدون تعصب جواب بده ...
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #22 mokhtar 1393-04-24 11:53
راستی ، اینم یادم رفت که بگم ...
کارتون justice league war رو دیدی؟ انصافا شخصیت پردازی ها حالت رو بهم نزد؟ به قول اقای ترابی، off نبودن؟
حالا چرا اینجوری بودن؟ چون از new 52 اقتباس شده بود ...

حالا انیمیشن بعدی دی سی هم که درباره اکوامنه قراره در ادامه JL War باشه! یعنی قراره با یه یه اکوامن دگرگون شده و "خفن" مواجه بشیم!
نقل قول کردن
spidey 4ever
+5 #23 spidey 4ever 1393-04-24 12:02
چه جالب من نمیدونستم ازدواج لوئیس لین و کلارک کنت هم بهم خورده :-*
انگار این دی سی و مارول کلا با ازدواج مخالفن. دوست دارم بدونم روساشون زن دارن یا نه؟
:lol:

میگم خوبه استن لی و جک کربی عقلشون رسید همون اول کاری سوزان استورم یکی دو تا بچه پس انداخت والا الان ازدواج اونم با رید بهم خورده بود :D
نقل قول کردن
spidey 4ever
+2 #24 spidey 4ever 1393-04-24 12:03
هابی جان منم باهات موافقم
بتمن یه دیوونه است
یه جایی میخوندم که یه روانشناس میگفت هر کی اینقدر مثل بتمن با دیوونه های ارخام سر و کله بزنه بدون تردید خودشم دیوونه میشه
:-*
نقل قول کردن
spidey 2230
+2 #25 spidey 2230 1393-04-24 12:04
دقیقا
درسته, من با همشون موافقم!!
مخصوصا کمیک های New 52 , One more day, Ultimatum که اصلا حرفش رو نزن
راستی تا حالا کسی کمیک Batman : battle for the cowl رو خونده؟
چطور کمیکی هستش؟
نقل قول کردن
Bad joke
+3 #26 Bad joke 1393-04-24 12:07
نه بحث من اونجا این نبود بحثم این بود که برای اثبات برتری نباید طرف مقابل را کوبید برتری طرف خودت را بگی
حالا سر دی سی مسئله من با new52 خیلی عجیبه
نیو52 وقتی شروع شد که دی سی از همه نظر منفجر شده بود باید توجه ایجاد میکرد
بعضی داستاناش را هم واقعا جالب ایجاد شروع کرد ولی قبول دارم شخصیت های دسته دومش را گند زد مثلا هاکمن را من خوندم فاجعه بود
شخصیت های دی سی همین طورین خیلی شبیه همن
همین بحث هست داخل لیگ عدالت چه شروری بزارن که بتونه خطرناک باشه ولی اگر بخواهیم صادق باشیم دنیای دی سی گستردگی مارول را نداره ولی خدایی اختلاف سطح نوشتاری بین دو دنیا وجود نداره
نقل قول کردن
mokhtar
+4 #27 mokhtar 1393-04-24 12:13
من به نظرم فقط همین x-men یونیورس به تنهایی بیشتر از کل عالم دی سی جذابیت و پیچیدگی داره ...

تازه الان رو نیگا نکن که دی سی تا حدی سرحال شده (که اونم بیشتر به خاطر جف جانز و کمیک های گرین لنترن فوق العاده اش یا آثار گرنت موریسونه)
شما برو دی سی دهه های 60 و 70 و 80 و 90 رو بخون
یعنی به نظرم من فقط بتمن و تا حدی فلش جذابیت دارن

البته بحث ورتیگو و کارای الن مور و نیل گیمن جداست ها
من منظورم ابرقهرمانان دی سی هستش
نقل قول کردن
Bad joke
+4 #28 Bad joke 1393-04-24 12:13
دربارهwarخب معلومه فاجعه بود ولی همش به داستان نیو 52 ربط نداره به داستان کمیک خیلی برتر از این حرفا بود
واکوامن 52 شخصیت چند بعدی باحالی داره ولی چند نسخه اخیرش فاجعه بود قهرمانی که نه مقبولیت در سطح داره نه در اعماق دریا ولی نویسنده جدید نتونست کار را خوب پیش ببره

من خودم 10 سال فقط مارول میخوندم ولی نباید اشتباه کرد که همیشه تا رقابت نباشه پیشرفت هم نداریم برای همینه المانیا هم بنز دارن هم بی ام و ما پراید نیسان گاوی
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #29 mokhtar 1393-04-24 12:18
#18:

به جون عمه ام فهمیدم قضیه چیه!

اصلا از خیلی قبل تر اون مارک میلار یه اشارات ضمنی به رابطه کوئیک سیلور و اسکارلت ویچ کرده بود

یادمه اولین بار ولورین بود که قضیه رو فهمید!

بلاخره از بچه های مگنتو هر چی بگی برمیاد!

ولی من بیشتر از این نارحت شدم که اینجوری گند زدن به یکی از بکرترین روابط رومانتیک کل عالم کمیک : یعنی رابطه vision و اسکارلت ویچ
:cry:
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #30 mokhtar 1393-04-24 12:19
به نقل از Bad joke:
که همیشه تا رقابت نباشه پیشرفت هم نداریم برای همینه المانیا هم بنز دارن هم بی ام و ما پراید نیسان گاوی


دقیقا
کشتی کج هم درست وقتی افت کرد که WWE زد WCW رو ترکوند!
نقل قول کردن
Bad joke
+4 #31 Bad joke 1393-04-24 12:21
توی یه مصاحبه از استن لی میگفت خجالت میکشیدم بگم کمیک نویسم برای همین سعی میکردم داستانها را اونقدر عقلانی باشن که اگر یکی فهمید این کار را مینوسم مسخرم نکنه و برای همین صنعت شالوده از همه مهمتره شالوده بتمن واسپایدرمن عالین با گذشت سالها هم میشه با اون ارتباط گرفت بعدشم کی دیگه میتونه دنیایی مثل چهار شگفت انگیز بسازه یا دنیای ایکس من را خلق کنه داخل دنیای دی سی فقط امریکا وکانادا هست و یه شهر فاجعه به اسم گنداق توی خاورمیانه که بهتر نباشه
نقل قول کردن
spidey 4ever
+3 #32 spidey 4ever 1393-04-24 12:27
اقای ریاحی یا عمو مختار یه سئوالی دارم ..
(البته گه مردان ایکس جدید رو دیدید)

تو فیلم کوئیک سیلور هست، درسته؟ پس ایا تو فیلم پسر مگنتو هستش؟

به علاوه، تو اونجرز 2 که کودیک سیلور و خواهرش هستن پس باباشون کیه؟ مگنتو؟ مگه مارول میتونه مگنتو داشته باشه تو فیلمش؟
نقل قول کردن
Bad joke
+3 #33 Bad joke 1393-04-24 12:35
تو فیلم یه اشاره ای میشه کوییک سیلور به مگنتو میگه مامانم همیشه میگفت یکی را میشناخته که مثل آهنربا بوده :oops: (دیگه این جوریه دیگه) اخه قرار بوده از بولدوز جوون استفاده کنن ولی بعدا ترسیدن مارول رایت کاراکتر را بکشه به پاچش اوردنش تو فیلم که خدایی صحنه هاش فان فانن
ولی داخل اونجرز حتی شاید بهشون نکن کوییک سیلور یا اسکارلت ویچ ولی قطعا هیچ اشاره ای به ایکس من ومگنتو نداره حما یتیم هایی هستن که هایدرا پیداشون کردن
نقل قول کردن
خدای رعد و برق
+3 #34 خدای رعد و برق 1393-04-24 12:54
من با این که طرفدار سر سخت مارولم اما با بد بودن نیو 52 موافق نیستم درسته منشا خیلی از کاراکتر ها را عوض کرد و خیلی از اتفاقات رو پاک کرد ولی خدایی اگه دی سی نیو52 رو نمیزد الان کارش تموم بود ولی خوب به فکرش رسید و اینو زد و خب اگه الان بخوایم حساب کنیم مارول هم نیو 52 را به نوعی اجرا کرد با هیروز ربورن ولی موفق نشد و رفت تو باقالی ها ولی نیو 52 خیلی از کاراکترها را خوب کرد خیلی ها رو احیا و تونست به کار خودش ادامه بده ولی بازم میگم این حرف ها نتیجه اش نمیشه طرفدار دی سی بودن من فقط دارم میگم به نظرم نیو 52 در اون حدی بد نبود که در این لیست باشه (فکر کنم با این جمله اخرم رکورد منفی رو تو سایت بشکنم :lol: )
نقل قول کردن
mtm
+3 #35 mtm 1393-04-24 13:08
به نقل از خدای رعد و برق:
مارول هم نیو 52 را به نوعی اجرا کرد با هیروز ربورن ولی موفق نشد و رفت تو باقالی ها ولی نیو 52 خیلی از کاراکترها را خوب کرد خیلی ها رو احیا و تونست به کار خودش ادامه بده ولی بازم میگم این حرف ها نتیجه اش نمیشه طرفدار دی سی بودن من فقط دارم میگم به نظرم نیو 52 در اون حدی بد نبود که در این لیست باشه (فکر کنم با این جمله اخرم رکورد منفی رو تو سایت بشکنم :lol: )


من چون سنم از شما بیشتره و اون موقع رو دقیقا یادمه لازمه یه توضیحی بدم ...

دهه 90 مارول واقعا داشت ورشکسته میشد (دی سی هم اگه وارنر پشتش نبود میشد) اکثر توجهات رفته بود سمت طراحان سوپراستار مثل جیم لی، راب لیفیلد، مک فارلین و ... که رفته بودن ایماژ رو تاسیس کرده بودن. مارول به سرش زد برای رهایی از ورشکستگی یه ترفندی بزنه. از سوپراستارهای ایماژ خواست خودشون بیان و از نو برخی از شخصیت هاشو به میل و سلیقه خودشون طراحی کنند. اینجوری میخواست فروش رو بالا ببره . مسئله این نبود که بیاد شخصیت هاش رو عوض کنه! مسئله این بود که میخواست روی جذابیت اون طراح ها حساب کنه! (خواننده ها هم که دست رد به سینه مارول زدند)
ولی قضیه 52 فرق میکنه. دی سی میخواسته شخصیت هاش رو ارتقا بده. اون بحث حذف تاریخچه هم مثل این بود که بخواد اون چیزایی که به نظرش زائد یا غیر جذاب بود رو الک کنه و بریزه دور!
نقل قول کردن
م.ارشیا
+2 #36 م.ارشیا 1393-04-24 13:09
مگه این لیست بدترینهاست که اگر کمیکی بد بود نره تولیست؟ این لیست جنجالی ترینهاست و خب جنجال هم خوب داره هم بد. مثلا جنجال زن خفاشی الان جنجال بدی به حساب نمیاد تو خیلی سایتها و گاهی یه نمراتی میگیره که آقاشون هم به سختی گرفته تا حالا! (البته مامیگیم بده شما هم بگید بده، ضرر نمیکنید)
نقل قول کردن
خدای رعد و برق
+1 #37 خدای رعد و برق 1393-04-24 13:17
اقای ترابی میشه نظر شخصی خودتون رو درمورد نیو52 بگید؟
نقل قول کردن
mirabilis
+5 #38 mirabilis 1393-04-24 13:33
درباره ی دی سی و مارول بحث شد ، یه نکته ای هست ، دی سی ، گستردگی مارول رو نداره اصلا و ابدا ! یعنی وقتی میای میبینی تنها کمیک اسپایدی صد و خورده ای ابرشرور خلق کرده داده بیرون ( غیر از کلی کاراکتر مثبت دیگه ) بحثی برای گستردگی مارول نمیمونه ، ضمن اینکه تعداد عنوان کمیک هایی که مارول چاپ میکنه ، از دی سی بیشتره . اینکه مارول بهتره یا دی سی ، یه بحثه جداییه ولی خلاصه باید گفت دی سی خوبی هایی داره ، مثل بتمن و کاراکترهایی که از کنارش خلق شدن ولی اگه واقع بین باشیم ، مارول خیلی بهتر از دی سی خلق کرده و کار کرده و تازه چند ساله که دی سی داره خودش رو جمع و جور میکنه . یه نکته ی مهم دیگه هم اینه که کاراکترهای دی سی ، بزرگسالانه تر از مارولن ، یعنی یه سری خطوط داستانی داره که جدا مناسب نوجوانان نیست .
( اصلا بحثی سر باقی انتشارات نداریم که نشرهایی مثل آواتار و دارک هورس و اینا ، پایین تر +20 اصلا کار نمیکنن ! )
از تمام اینها گذشته ، کثیف ترین کار ممکن ، توی همون the ultimates اتفاق افتاد ، واقعا بعضی از کمیک ها رو نخونده باید آتش زد !
در مورد فرانک میلر هم حرفی نداریم ، طرفدار خیلی داره ولی داستان هاش همه مورد داره ، اصلا محبوبیتش هم برای همون دارک نویسی ( مثلا البته ) طرفه .
خلاصه اینکه دنیای کمیک ، دنیای غریبیه ! همه کمیکی رو هم نباید وقت گذاشت و خوند ، من جمله آثار گهربار دان اسلات رو !
نقل قول کردن
mtm
+4 #39 mtm 1393-04-24 13:35
به نقل از خدای رعد و برق:
اقای ترابی میشه نظر شخصی خودتون رو درمورد نیو52 بگید؟


راستش من این کمیک ها رو نخوندم
ولی اون کارتون جاستیس لیگ وار که میگن از روش ساخته شده رو اصلا و ابدا نپسندیدم

به نظرم اونا اصلا شخصیت های دی سی که من میشناسم نیستن ...

شاید به قول معروف cool و dark و خفن شده باشن ولی اونایی که من میشناسم نیستن
نقل قول کردن
خدای رعد و برق
+2 #40 خدای رعد و برق 1393-04-24 13:44
حالا دارم درک میکنم که چرا نیو52 تو این لیست هستش انیمیشن جاستیس لیگ وار رو دقیقا از روی نیو 52 زده بودن و به همین خاطر بود که زیاد جالب نشده بود ولی جاستیس لیگ فلش پوینت پارادوکس رو از روی نیو 52 نزده بودند که به این خوبی دراومد از شما هم به خاطر جواب دادن به سوالاتم ممنونم اقای ترابی راستی تصویر امنیتی که من الان دارم برا فرستادنم این پیام میزنم اولش dc داره :lol:
نقل قول کردن
Bad joke
+3 #41 Bad joke 1393-04-24 13:46
نه استاد این طوری نیستن شخصیت ها انسانی تر چالش پذیر تر و ملموس تر هستن درسته شاید بعضی جاها تغییرات مشکل ایجاد کرده باشه ولی داستان ها قطعا از سه چهار سال پیش بهترن بخصوص بتمن اکوامن گرین لنترن(خودش یه دنیا به بزرگی دنیای دی سی شده)
نقل قول کردن
mirabilis
+3 #42 mirabilis 1393-04-24 13:49
به نقل از خدای رعد و برق:
حالا دارم درک میکنم که چرا نیو52 تو این لیست هستش انیمیشن جاستیس لیگ وار رو دقیقا از روی نیو 52 زده بودن و به همین خاطر بود که زیاد جالب نشده بود :lol:

کی گفته دقیقا از روی 52 زدن ؟ اصلا خوندی که میگی دقیقا عین 52 زدن ؟ اسپایدرمن 3 و اسپایدرمن شگفت انگیز 2 رو هم از کمیک زده بودن جالب نشده بود ، یعنی کمیکه بد بوده ؟!!!!
نقل قول کردن
خدای رعد و برق
+1 #43 خدای رعد و برق 1393-04-24 14:02
به نقل از mirabilis:
به نقل از خدای رعد و برق:
حالا دارم درک میکنم که چرا نیو52 تو این لیست هستش انیمیشن جاستیس لیگ وار رو دقیقا از روی نیو 52 زده بودن و به همین خاطر بود که زیاد جالب نشده بود :lol:

کی گفته دقیقا از روی 52 زدن ؟ اصلا خوندی که میگی دقیقا عین 52 زدن ؟ اسپایدرمن 3 و اسپایدرمن شگفت انگیز 2 رو هم از کمیک زده بودن جالب نشده بود ، یعنی کمیکه بد بوده ؟!!!!

شما برو چند قسمت اول جاستیس لیگ نیو 52 رو بخون میفهمی که دقیق از روی کمیک اقتباس کردن در ضمن من دارم از نیو 52 ایراد میگیرم شما چرا به کمیکای مرد عنکبوتی ربطش میدی؟
نقل قول کردن
mtm
+3 #44 mtm 1393-04-24 14:03
JUSTICE LEAGUE: WAR Brings New 52 to DC Animation in 2014

after Justice League: The Flashpoint Paradox, DC Animation will be entering the New 52 era , with the first animated movie of 2014 being Justice League: War, based on the first collected volume of Justice League: Origin by Geoff Johns and Jim Lee. The book launched the New 52 universe, telling the story of how the Justice League came together in the midst of an invasion of Earth by Darkseid and the forces of Apokolips

اینم از لینک خبرش:

www.newsarama.com/.../
نقل قول کردن
م.ارشیا
+4 #45 م.ارشیا 1393-04-24 14:11
آقا یکی واسه من شفاف سازی کنه،معیار خوب بودن کمیک براساس گستردگی و تعدادشخصیته؟ بعد تعداد کمیک نشان دهنده کیفیت آثار یک انتشاراته؟ و اگر باشه آیا این تعداد با توجه به بخش بزرگسال، کمیکهای کودکان و عناوین آنلاین دی سی در نظر گرفته شده؟ و خب دقیقا چه کمیکهایی مناسب نوجوانان نیست؟ و اینکه نوجوانان ایران یا آمریکا؟ اونوقت ولورین مناسب نوجوانانه؟ بیوه سیاه چه طور؟ بعد کی گفته آثاز دارک هورس مناسب افراد بزرگساله؟ حتی اگر اثر جرمی و هیلو هم برای بزرگسالان باشه، چه توجیهی برای جنگ ستارگان و امیلی میشه آورد؟ و در مورد آثار دن اسلات، آیا کسی چنین حرفی میزنه که باتمام آثار اسلات آشنایی داره؟ و آیا...
میبینید! بحث بین مارول و دی سی تا ابد میتونه ادمه داشته باشه، چه اصراری هست واقعا روی چنین بحثی؟
راستی آقای ترابی نگفتید نظر کلیتون در مورد میلر چیه؟ البته من قبلا هم پرسیدم که متاسفانه یکسری از کامنتها درو شد!
نقل قول کردن
mtm
+7 #46 mtm 1393-04-24 14:21
به نقل از م.ارشیا:
آقای ترابی نگفتید نظر کلیتون در مورد میلر چیه؟ البته من قبلا هم پرسیدم که متاسفانه یکسری از کامنتها درو شد!


من لا به لای مقالاتم چند باری به طور غیر مستقیم درباره میلر نظرم رو گفتم
ولی بازم میگم و امیدورم جنجال نشه ولی من اصلا از این اقا خوشم نمیاد

به نظرم نویسنده ای کاملا معمولی و طراحی افتضاح است! به نظرم فقط الکی گنده اش کردن (بازم تاکید میکنم این نظر شخصی منه)

تنها داستانی که ازش خوندم و خوشم اومد batman year 1 بود (شانش اوردم خودش طراحیش نکرده)

البته اون کمیک هایی که دهه 80 برای دردیول نوشت هم بد نبود (البته اونجور که خیلی ها میگن شاهکار هم نبود)

منتهی اگه قبلا ایشون برام معمولی و قابل تحمل بود ولی جدیدا با این 300 و holy terror و اون فیلم the spirit اش برام چندش آور شده ...
نقل قول کردن
spidey 4ever
+4 #47 spidey 4ever 1393-04-24 14:27
اقای ترابی درسته که میگن تو کمیک هایی که جان بیرن واسه سوپرمن تو سال 1986 نوشت، یه داستان جنجالی بوده؟ (همونی که سوپرمن در نقش ستاره فیلم های پ.و.ر.ن.و.گ.ر.ا .ف.ی ظاهر میشه) :-*
نقل قول کردن
mtm
+5 #48 mtm 1393-04-24 14:43
بله درسته
ولی تو اون داستان سوپرمن توسط یه شخصیت خبیث به نام "اسلیز" هیپنوتیزم شده بود ...
نقل قول کردن
spidey 4ever
+1 #49 spidey 4ever 1393-04-24 14:52
جناب میرابلیس در ضمن این نیو 52 که شما سنگش رو به سینه میزنی اومد ازدواج لوئیس و کلارک رو به هم زد تا سوپرمن و واندر ومن بهم برسن!

شما به این نمیگی تخریب شخصیت :cry:
نقل قول کردن
mirabilis
+4 #50 mirabilis 1393-04-24 15:21
جدیدا عجب جو بدی تو سایت ایجاد شده ، ملت هنوز نظر رو نخونده دنبال یه چیزی میگردن که بحث بکنن و جنجال به پا کنن !!! شمام یا باید از این ور بوم بیفتید پایین یا از اون ور بوم ، خداییش تعادل برای ما ایرانی ها تعریف نشدست !!
#70 : خوبه گفتم این یه بحث جداست ولی دی سی یه خوبی هایی داره و در عین حال ، مارول تونسته شخصیت های بهتر و بیشتر رو خلق کنه و روشون کار کنه . بعد اینکه منظور از داستان های گهربار اسلات ، شماره های اخیر اسپایدیه ( 700 و سوپریور ) جدا مری جینی که مشکلات سخت تر از اینی که الان هست رو تحمل کرده و با پیتر مونده ، حتی زمانی که پیتر داشت با شش خبیث دست و پنجه نرم میکرد و یه مزاحم دنبال مری بود و پیتر نتونست کمکی به مری بکنه ، مری باز هم کنارش موند ، الان میخواد زندگی راحت داشته باشه ؟ یعنی مری این همه سال نمیدونست موندن با پیتر اینقدر سختی براش میاره ؟ حالا بماند که مری اینقدر توی این داستان کندذهن شده بود که اصلا نفهمید پیتر کدوم هست ! حالا اگه تو از اینا خوشت میاد ، که اصلا حرفی نیست . بله ، داستان هایی از قبیل راه های جدید برای مردن و مشعل و اسپایدی رو خوندیم ( هر آنچه که اسلات برای پیتر پارکر نوشته ) ، رو هوا زرت و زرت حرف نمیزنیم . باقی موارد رو هم فرصت نمیکنم دلیل بیارم وگرنه ساعت ها اینجا برای جملاتی که گفتم ، یه دلیل میاوردم ، عینا از روی کمیک ! ضمن اینکه بحث درباره ی بهتر بودن چیزی بی فایده که هست ولی عملی معموله . مثل این میمونه که بیای بگی استقلال بهتره یا پرسپولیس ! تا این حد .
#74 : و جناب اسپایدر پارسی !! میشه دقیقا بگی کجای نظر زیر ، سنگ به سینه زدن 52 هست ؟
نقل قول:
کی گفته دقیقا از روی 52 زدن ؟ اصلا خوندی که میگی دقیقا عین 52 زدن ؟
انصافا اگه بتونی نشون بدی توی این کامنت ما سنگ کمیکی رو به سینه زدیم ، هیچ وقت دیگه نظر نمیدم ، یعنی هیچ وقت .... !
به جای اینکه دنبال یه کلمه ای ، جمله ای چیزی باشید که بخواید نشون بدید میدونید ، به مسائل مفیدتری بپردازید !
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #51 mokhtar 1393-04-24 15:32
نخیر استاد ...
بزرگی و تعداد شخصیت ها مهم نیست
مهم شخصیت پردازیه، مهم اینه که شخصیت کمیک بوکی داستاناش درام داشته باشه، با خودش بشه سمپاتی برقرار کرد،supporting character های خوب داشته باشه، villain های چند وجهی و جالب داشته باشه و ...
به همین دلیل من میگم (یعنی فقط من نمیگم، اکثر کارشناسا میگن) شخصیت های مارول عمق بیشتری دارن. بیشتر میشه باهاشون مانور داد. دست نویسنده باز تره.
برات مثال میزنم. چرا تو دهه 40 کمیک های شزم از سوپرمن بیشتر میفروخت (تا جایی که دی سی دیگه صداش دراومد و از دست ناشر شزم شکایت کرد) چون مردم از اینکه یه شخصیت شکست ناپذیر مثل سوپرمن که مدام داره با روبات و دانشمندای دیووونه میجنگه خسته شده بودن. ولی شزم "drama" داشت. دشمنای جذاب داشت. همون تضاد بیلی باتسون نوجوان با شزم کلی پتانسیل داشت واسه داستان گویی
یا چرا اصلا راه دور بریم. همین واندر ومن. خدا وکیلی این همه هم تغییرش دادن، این همه لباسش رو عوض کردن، origin اش رو دستکاری کردن، کردنش کاراگاه خصوصی و ... ولی انصافا میشه بهش گفت یه کارکتر جذاب و relatable؟ بابا هنوزم ملت دارن بابت اون جت نامرئی و ریسمون دروغ سنج (!) اش مسخره اش میکنن!
البته من نمیگم واندر ومن داستان خوب نداره ها (مثلا اون کمیک های gail simon حرف نداره) ولی بحثم یه arc یا یه run خاص نیست. خود کارکتر رو میگم...
نقل قول کردن
mokhtar
+4 #52 mokhtar 1393-04-24 15:37
#50:

با حرفات درباره اسلات و شماره 700 asm صد در صد موافقم میراب!
ولی فکر کنم نظر دادن تو مقاله "کمیک های جنجالی" خودش یه جنجال میشه

این مرتیکه persian-spider هم دیگه داره شورش رو درمیاره ... اقا مهدی ایشون با من هیچ نسبتی نداره. منم goh خوردم وساطت کردم ایشون ارتقا پیدا کنه تا بتونه عکس بزاره ...

بعدشم منم هیچ جا حس نکردم میرابلیس داره سنگ new 52 رو به سینه میزنه
نقل قول کردن
Si@Vash
+2 #53 Si@Vash 1393-04-24 16:02
در مورد کمیک Holy terror: مردم آمریکا تصورات بسیار غلطی از مردم ایران دارن.ینی یه جورایی فک میکنن ایران جزو کشور های عربیه و عین اوناست!دلیلش هم چیزیه که هممون میدونیم و من هم در موردش صحبت نمیکنم!در کل حرف های بسیاری در مورد این کمیک دارم ولی اینجا جاش نیست.
در مورد one more day و #700 هم که همه حرف ها گفته شد.(و همه فحش ها داده شد :lol: )
بقیه کمیک ها رو هم نخوندم فقط در موردشون شنیدم.
نقل قول کردن
werta
#54 werta 1394-06-01 14:26
من یه قسمت از کمیک one more day رو خوندم و باید بگم که گند ترین کمیکی بود که خوندم :-x
نقل قول کردن
Artemis
#55 Artemis 1394-06-01 14:56
ممنون اقای ترابی عالی بود

خیلی کامل و جامع بود

دقیقا ادم رو با اتفاقات مهم و جنجالی اشنا میکنه که متاسفانه هیچکدوم هم خوب نبودن

فکر میکنم سیکرت وارز امسال هم خیلی جنجالی باشه
نقل قول کردن
امیرحسین مارول
#56 امیرحسین مارول 1394-06-01 15:26
راستی،آقای ترابی نمیخواید مقاله بد ترین داستان های اسپایدرمن رو بنویسید؟
نقل قول کردن
arsalan-goblin
#57 arsalan-goblin 1394-06-01 18:31
همین الان برا چندمین بار این مقاله رو خوندم ولی اولین بار اون قسمت بتمنو با دقت خوندم و هر چی فحش خواهر و مادر بود به نویسندش دادم :-x
نقل قول کردن
StarLord
#58 StarLord 1395-04-15 23:36
دستتون درد نکنه خب اسم کمیک شماره یک رو من خیلی وقته دارم میپرسم آقای ترابی همون موقع میگفتید اسمش چیه :-|
نقل قول کردن
Hobbit
#59 Hobbit 1395-04-16 00:02
به نقل از StarLord:
دستتون درد نکنه خب اسم کمیک شماره یک رو من خیلی وقته دارم میپرسم آقای ترابی همون موقع میگفتید اسمش چیه :-|

چه گیری دادی تو به این کمیک؟!!
ولی خدایی نظرات بالا رو بخون قبلنا تو سایت عجب بحثای جالبی بوده :D
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#60 amir a. ghaderi 1395-04-16 00:04
به نقل از StarLord:
دستتون درد نکنه خب اسم کمیک شماره یک رو من خیلی وقته دارم میپرسم آقای ترابی همون موقع میگفتید اسمش چیه :-|

گفته شده که: شماره 900 اکشن کامیکس. اسم داستانش هم incident
نقل قول کردن
StarLord
#61 StarLord 1395-04-16 00:13
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از StarLord:
دستتون درد نکنه خب اسم کمیک شماره یک رو من خیلی وقته دارم میپرسم آقای ترابی همون موقع میگفتید اسمش چیه :-|

گفته شده که: شماره 900 اکشن کامیکس. اسم داستانش هم incident

الان گفته شد.اونم همین طوری... من خیلی وقته منتظرم :cry:
طوری نیست بهرحال گفته شد دیگه
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#62 amir a. ghaderi 1395-04-16 00:15
به نقل از Hobbit:
به نقل از StarLord:
دستتون درد نکنه خب اسم کمیک شماره یک رو من خیلی وقته دارم میپرسم آقای ترابی همون موقع میگفتید اسمش چیه :-|

چه گیری دادی تو به این کمیک؟!!
ولی خدایی نظرات بالا رو بخون قبلنا تو سایت عجب بحثای جالبی بوده :D

اره خدایی سطح بحث ها رو میبینی؟
میبینی اساتید سایت اون موقع چه بحث هایی با هم میکردن ؟ اونم در عین ادب و احترام
اون وقع میگفتن کامنت های سایت spidey از مقالات یه سری سایت های دیگه تو ایران ارزشمند تره . الان میبینم درست میگفتن واقعا
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#63 amir a. ghaderi 1395-04-16 00:15
به نقل از StarLord:
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از StarLord:
دستتون درد نکنه خب اسم کمیک شماره یک رو من خیلی وقته دارم میپرسم آقای ترابی همون موقع میگفتید اسمش چیه :-|

گفته شده که: شماره 900 اکشن کامیکس. اسم داستانش هم incident

الان گفته شد.اونم همین طوری... من خیلی وقته منتظرم :cry:
طوری نیست بهرحال گفته شد دیگه

ولی به خدا این از اولش تو مقاله بود. چطور ندیده بودی؟
نقل قول کردن
StarLord
#64 StarLord 1395-04-16 00:17
طوری نیست بهرحال
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#65 amir a. ghaderi 1395-04-16 00:18
میگم هابیت اون کامنت شماره 52 عمو مختار رو خوندی؟
:lol:
در ضمن این persian-spider یا همون spidey4ever ، همون ساسان علیزاده معروفه. یعنی کل بار جنجال سازی تو سایت رو به تنها به دوش میکشید
البته من ازش بدم نمیومد. خیلی رک و روراست بود تو نظراتش! مراعات هیشکی رو نمیکرد.
آدم دو رویی نبود
خدا بیامرزتش
نقل قول کردن
StarLord
#66 StarLord 1395-04-16 00:19
به نقل از Hobbit:
به نقل از StarLord:
دستتون درد نکنه خب اسم کمیک شماره یک رو من خیلی وقته دارم میپرسم آقای ترابی همون موقع میگفتید اسمش چیه :-|

چه گیری دادی تو به این کمیک؟!!
ولی خدایی نظرات بالا رو بخون قبلنا تو سایت عجب بحثای جالبی بوده :D

عجب سنگین بودن کامنتا
خیلی سطح معلومات اساتید بالاست!
نقل قول کردن
Hobbit
#67 Hobbit 1395-04-16 00:21
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از Hobbit:
به نقل از StarLord:
دستتون درد نکنه خب اسم کمیک شماره یک رو من خیلی وقته دارم میپرسم آقای ترابی همون موقع میگفتید اسمش چیه :-|

چه گیری دادی تو به این کمیک؟!!
ولی خدایی نظرات بالا رو بخون قبلنا تو سایت عجب بحثای جالبی بوده :D

اره خدایی سطح بحث ها رو میبینی؟
میبینی اساتید سایت اون موقع چه بحث هایی با هم میکردن ؟ اونم در عین ادب و احترام
اون وقع میگفتن کامنت های سایت spidey از مقالات یه سری سایت های دیگه تو ایران ارزشمند تره . الان میبینم درست میگفتن واقعا

میگم آقای قادری
آقای ریاحی
میرابیلیس
این اساتید کجان؟
همین حالاشم ما کم استاد نداریم ولی واقعا از سطح نظراتشون با عمو مختار و استاد ترابی آدم باید حیرت کنه؟ :eek:
نقل قول کردن
Hobbit
#68 Hobbit 1395-04-16 00:22
به نقل از amir a. ghaderi:
میگم هابیت اون کامنت شماره 52 عمو مختار رو خوندی؟
:lol:
در ضمن این persian-spider همون ساسان علیزاده معروفه. یعنی کل بار جنجال سازی تو سایت رو به تنها به دوش میکشید
البته من ازش بدم نمیومد. خیلی رک و روراست بود تو نظراتش! مراعات هیشکی رو نمیکرد.
آدم دو رویی نبود
خدا بیامرزتش

آره...دیدم :D
عمو هر وقت جنون گابلینیش بگیره..دیگه ولن کن معامله نیست :D
نقل قول کردن
StarLord
#69 StarLord 1395-04-16 00:24
مگه چیکارکرده آقای علیزاده که عمو از دستش ناراحت شده؟
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#70 amir a. ghaderi 1395-04-16 00:26
به نقل از StarLord:
مگه چیکارکرده آقای علیزاده که عمو از دستش ناراحت شده؟

اون عکس سوپرمن و کمیک پ.و.ر.ن.و.گ.ر.ا .ف.ی رو گذاشته بود تو سایت. کلا انواع و اقسام جنجال ها و مشکلات رو از خوشد بر جای گذاشت
دقیقا سوشا مکانی سایت بود :lol:
نقل قول کردن
StarLord
#71 StarLord 1395-04-16 00:31
اوه! :o
کدوم عکس سوپرمنو اون گذاشت؟
نقل قول کردن
Hobbit
#72 Hobbit 1395-04-16 00:35
به نقل از StarLord:
اوه! :o
کدوم عکس سوپرمنو اون گذاشت؟

همون بالا نگاه کنی میبینی :-*

#73
ستاره؟!!
  • نمیدونم...اگه داده حتما داده...حتما درجه کاربریش میره بالا
نقل قول کردن
StarLord
#73 StarLord 1395-04-16 00:45
آهان الان دیدمش
عجب...
حیف که وقت ندارم نقدم رو درباره کمیک های سایت بنویسم
کلی حرف تو دلم هست :cry:
یبار گیرتون میارم کل عقده هامو سرتون خالی میکنم :lol:
راستی جریان این ستاره ها چیه آقای ترابی هرازگاهی به ینفر میگن یه ستاره بهت دادم
صدآفرینه؟ :lol:
نقل قول کردن
beast boy
#74 beast boy 1395-04-16 03:10
خداوکیلی نظر یازده و دوازده که مربوط به آقای ترابی بود را می خواندم مو به تنم سیخ شده بود که انقدر اطلاعات آقای ترابی بالاست من اصلا نمیدانستم از مباحث کامیک بوکی در دانشگاه خا تدریس می کنند :o
واقعا جالبه :eek:
نقل قول کردن
Iron Matin
#75 Iron Matin 1395-04-16 19:19
سلام به همه دوستان..
استاد ترابی که مثل همیشه گل کاشتن..
از بعضی از داستان ها حالم به هم خورد واقعاً..
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید