40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت دوم

 40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت دوم

 احتمالا تا قبل از خواندن این مقاله خبر نداشتید  این فیلم ها از روی کمیک بوک یا رمان های گرافیکی اقتباس شده بودند!

اگر قسمت اول اين مقاله را نخوانده ايد اينجا را كليك كنيد

 

20– ویروس (Virus)

 ویروس (Virus)

کارگردان: جان برونو

محصول سال: 1999

اقای «چاك فارر» ابتدا سال 1992  داستان ویروس رو نوشت تا به عنوان یك فیلمنامه مورد استفاده قرار بگیرد ولی به خاطر محدودیت هایی كه در زمینه جلوه های ویژه وجود داشت سعی كرد آن را به انتشارات "دارك هورس" بفروشد تا به صورت كمیك درآید. تا اینكه سال 1999 جلوه های ویژه انقدر پیشرفته شد تا بتوان فیلم را ساخت. داستان فیلم درباره خدمه آمریكایی است كه در سفینه متروكه روسی به جنگ با یك موجود فضایی میپردازند. ولی متاسفانه فیلم نه به مذاق منتقدین خوش آمد و نه در گیشه موفق بود. حتی بازیگر معروفی مثل «جیمی لی كرتیس» كه یكی از نقش های اصلی را در آن ایفا كرد لقب " یك آشغال تمام عیار" را بهش داده!

 

19- دو اسلحه (2 Guns)

دو اسلحه (2 Guns)

کارگردان: بالتازار كورماكور

محصول سال: 2013

در كمیك 2 Guns كه سال 2007 چاپ شد دو مامور مخفی از دو سازمان مختلف سعی میكنند یك كارتل بزرگ مواد مخدر را منهدم كنند. فیلمی كه دو سال پیش از روی آن ساخته شد خط داستانی اش در كل مشابه كميك است ولی جزئیاتش فرق دارد. به طور مثال كمیك 2 Guns چندان خشن نیست ولی فیلمش بسیار خشن تر است و بددهنی زیادی هم دارد. درسته كه  بازیگران اصلی یعنی «دنزل واشنگتن» و «مارك والبرگ» گاهی شوخی میكنند ولی در كل فیلم آن لحن شوخ طبعی خاص كمیك را از دست داده.

 

18- سابرینا جادوگر نوجوان (Sabrina The Teenage Witch)

سابرینا جادوگر نوجوان (Sabrina The Teenage Witch)

كارگردان: تیبور تاكاس

محصول سال: 1996

سابرینا شخصیتی قدیمی است كه ابتدا در دهه 60 میلادی در كمیك های "آرچی" خلق شد. از آن موقع در قالب های مختلف سرگرمی ظاهر شده است ، مثل سریال بچه ها و یا كمیك های مانگایی كه سال 2004 منتشر شدند. سال 1996 هم  فیلم سینمایی اش ساخته شد. در این فیلم «سابرینا سایر» میرود تا با عمه های عجیب و غریب خودش زندگی كند و در روز تولد 16 سالگی خودش متوجه میشود كه یك جادوگر است! مدتیه این شخصیت در دنیای كمیك آفتابی نشده ولی شایعاتی هست مبنی بر اینكه به زودی فیلم سینمایی جدید از روش ساخته میشه.

 

17- Snowpiercer

كارگردان: تیبور تاكاس

كارگردان: بانگ جون هو

محصول سال : 2013

كره زمین به عصر یخبندان برگشته و تنها بازماندگان نسل بشر روی Snowpiercer زندگی میكنند (Snowpiercer نام یك قطار عظیم است كه توسط یك ماشین به حركت در می آید). داستان جالبیه ، مگه نه؟ این فیلم اولین فیلم انگلیسی زبان كارگردان كره ای یعنی «بانگ جون هو» به شمار میاد (قبلا او را با فیلم The host میشناختند) این فیلم از روی كمیك فرانسوی زبان Le Transperceneige ساخته شده. استقبال خیلی خوبی هم از آن شده. بازیگران خوبی هم دارد، از «كریس اوانز» گرفته تا «اد هریس» و «تیلدا سوینتون» و «جان هرت». البته میگن كارگردانش خیلی با تدوینگر فیلم درگیر بوده!

 

 

16- راهب ضدگلوله (Bulletproof Monk)

راهب ضدگلوله (Bulletproof Monk)

كارگردان: پل هانتر

محصول سال : 2003

"راهب ضدگلوله" تلاشی نافرجام بود براي تقلید از موفقیت فیلم هایی مثل "ماتریكس" و "ببر خیزان، اژدهای پنهان". ویلیام اسكات (همان بازیگر American Pie) در نقش شاگرد استاد فنون رزمی با بازی «چو یان فت» ظاهر میشه. فیلم صحنه های كمدی زیادی داره در حالی كه كمیك اش اینطور نبود.

 

15- تامارا درو (Tamara Drewe)

تامارا درو

كارگردان: استفن فیرز

محصول سال : 2010

"تامارا درو" یك كمیك استریپ مطبوعات هفتگی بود كه «پوزی سیموندز» برای بخش نقد روزنامه "گاردین" انگلیس خلق میكرد. این كمیك استریپ از  رمان مشهور قرن نوزدهمی " دور از اجتماع خشمگین" نوشته «توماس هاردی» الهام گرفته. سال 2010 فیلم سینمایی براساس این كمیك عرضه شد كه خیلی به منبع اصلی وفادار و در ضمن خیلی هم بانمك بود. استقبال خوبی هم ازش شد.

 

14- كابوی ها و بيگانگان فضایی (Cowboys & Aliens)

كابوی ها و موجودات فضایی (Cowboys & Aliens)

كارگردان: جان فاورو

محصول سال : 2011

فیلمی كه عنوان و موضوعی جالب داشت ولی خودش چیز خاصي از آب درنیامد! این در حالیكه كه كمیك اش خیلی fun بود ولی فیلمش گاهی بیش از حد جدی میشد. نقش آفرینی ها هم خیلی تصنعی بود. البته در كل فیلم بدی نیست ولی كاش فیلمنامه نویسان زیاد توی كمیك دست نمیبردند.

 

13- قرمز  (Red)

كميك قرمز red

كارگردان: رابرت شوانتكه

محصول سال : 2010  

بروس ویلیس نقش یك افسر بازنشسته CIA را بازی میكند كه مجبور میشود از بازنشستگی بیرون بیاید تا جان خودش را نجات دهد.  این فیلم براساس مینی سریز كوتاهی ساخته شده كه «وارن الیس» و «كالن بان» برای انتشارات WildStorm خلق كردند. كلا فیلم با كمیك اش خیلی فرق داره مثلا بخشی های كمدی زیادی داره كه تو كمیك نیستن. در مجموع اما فیلم خوبیه و شخصیت های مكمل معركه ای داره كه نقش اونا را «جان مالكوویچ» و «مورگان فریمن» ایفا میكنن.

 

12- گوست ورلد (Ghost World)

گوست ورلد (Ghost World)

كارگردان: تري زويگاف

محصول سال : 2001

خیلی ها نمیدونند كه این فیلم هنری و تحسین شده از روی كمیك اقتباس شده. این كمیك توسط «دانیل كلووز» خلق شد و از سال 1993 تا 1997 چاپ میشد. فیلمش رو نمیشه گفت یك اقتباس بدون نقصه (چون برخی شخصیت پردازی ها رو عوض كرده)  ولی خیلی خوب المان های كمیك رو به فیلم منتقل میكنه. در ضمن در این فیلم برای آخرین بار شاهد «اسكارلت یوهانسون» در یك نقش تین ایجری هستیم!

 

11- بازنده ها  (The Losers)

بازنده ها  (The Losers)

كارگردان: سیلوین وایت

محصول سال : 2010  

فیلم فوق العاده باحال و بانمكی كه در آن گروهی 5 نفره از ماموران  ویژه  كاركشته بايد پس از خیانتی كه سازمانشان به آنها میكند خودشان را تبرئه كنند. این فیلم  براساس كمیك های Losers كه انتشارات Vertigo سالها منتشر میكرد خلق شده. البته گفته میشه كمیك هاش از خود فیلم پیچیده تر هستند. ولی در هر حال فیلمش هم خیلی fun بود. بازی های خوبی هم شاهد بودیم. (راستی، «كریس اوانز» تو این فیلم هم هست!)

 

10- فشار (Push)

كارگردان: پل مك گوگان

محصول سال : 2009

فیلمی با بازیگران مطرح كه البته بی دلیل ناشناخته و گمنام باقی مانده در حالیكه میتوانست حتي رقیبی برای سری فیلم های "مردان ایكس" باشد چون قصه جالبی دارد درباره كسانی كه با نیروهای فوق بشری خاصی متولد میشوند و یك سازمان آنها را برای مقاصد پلید خودش میخواهد. البته شاید نتوان این فیلم را اقتباش شده از روی کمیک دانست چون در واقع کمیکش حالت پیش درآمد دارد و به مناسبت اکران فیلمش خلق شد. واقعا حیف كه قسمت دومش ساخته نشد. راستی كریس اوانز در این فیلم هم  هست! cheeky

 

9- باربارلا (Barbarella)

باربارلا (Barbarella)

كارگردان: راجر ودیم

محصول سال : 1968

این فیلم كالت و كلاسیك علمی–تخیلی با شركت «جین فاندا» ی افسانه ای،  از روی كمیكی فرانسوی كه در دهه 60 میلادی خلق شد، ساخته شده و محصول مشترك فرانسه و ایتالیا است. لحن و حال و هوای كلی فیلم با كمیك مطابقت دارد. ولی تغییراتی هم ایجاد شده. مثلا در كمیك شخصيت اصلي يعني  «باربارلا» یك یاغی و قانون شكن است ولی در فیلم اریجین متفاوت و سرراست تری دارد. در هر حال همانطور كه گفته شد این فیلم با وجود عدم استقبال منتقدین، طرفداران خاص خودش  را دارد و آن را يكي از اروتيك ترين فيلم هاي علمي تخيلي تاريخ ميدانند!

 

8- خطر: دیابولیك  (Danger: Diabolik)

خطر: دیابولیك

كارگردان: ماریو باوا

محصول سال : 1968

این فیلم كلاسیك و صاحب سبك براساس كمیك های ایتالیایی ساخته شد. در فیلم شاهد ماجراجویی های قهرمانی به نام «دیابولیك» و دوست دخترش هستیم. فیلم كاملا فیلم های جاسوسی و جیمز باندی دهه 60 میلادی را در ذهن تداعی میكند و از موسیقی سحر آمیز «انيو موریكونه» افسانه ای بهره میگیرد. حتی برخی از فریم های كمیك بوكی هم دارد! میگن كارگردان بودجه 3 میلیون دلاری رو رد كرده و فقط با 500 هزار دلار این شاهكار رو ساخته!

 

7- سي روز شب (30 Days of Night)

سي روز  شب  ( 30 Days Of Night)

كارگردان: دیوید اسلید

محصول سال : 2007  

كمیك 30 Days Of Night حالتی بسیار سینمایی داشت چون از همون اول هم قرار بود فیلم بشه. فیلمی هم كه از رویش ساخته شده به طرز شگفت انگیزی به منبع اصلی خود وفادار هستند و اون حس بینظیر خون آشامی را منتقل میكنند . حتی پایان كمیك هم دست نخورده باقی مانده . شاید تنها تفاوت وجود شخصیت های جدید باشد. در هر حال این فیلم خون آشامی نقطه مقابل سری لوس Twilight است! یكی اگه از اون خوشتان اومده از این خوشتان نمیاد و برعكس! سال 2010 دنباله فیلم با نام 30 Days of Night: Dark Days به صورت ویدئویی عرضه شد كه بودجه ای كم تر داشت ولی به كمیك وفادارتر بود.

 

6- هاوارد اردكه  (Howard The Duck)

هاوارد اردكه  (Howard The Duck)

كارگردان: ویلارد هیوك

محصول سال : 1986

فیلمی  فاجعه آمیز كه هنوز هم برای خیلی ها نشان دهنده ناكامی تمام عیار است. واقعا حیف از كمیك های بسیار جالب «هاوارد اردكه»  كه «استیو گربر» برای مارول خلق كرد و پر بود از لحظات انتقادی از وضعیت اجتماعی آمریكا در دهه 70 میلادی چون هیچ اثری از آنها در فیلم پیدا نمیشد. البته گفته میشه «جورج لوكاس» (تهیه كننده این فیلم) اولش میخواسته یك انیمیشن سینمایی از روش بسازه ولی در نهایت به ساختن زنده تن داد. همه چیز این فیلم فاجعه است از افكت ها بگیر تا بازی ها و فیلمنامه.

 

5- گلوله ای به سر (Bullet To The Head)

گلوله ای به سر (Bullet To The Head)

كارگردان: والتر هیل

محصول سال : 2012

فیلم اكشن معمولی با بازی «سیلوستر استالونه» كه از روی كمیك فرانسوی Du Plomb Dans La Tête ساخته شد . فیلم برخلاف كمیك اش از عمق برخوردار نیست و مشكل فیلمنامه و ديالوگ داره . البته نوعی حال و هوای فیلم های اكشن دهه 80 میلادی در فیلم هست ولی در كل چیز خاصی ازش گیرتون نمیاد.

 

4- سونیای قرمز (Red Sonja)

سونیای قرمز (Red Sonja)

كارگردان: ریچارد فلیشر

محصول سال : 1985

شخصیت «سونیای قرمز» ابتدا در داستان های «كونان بربر» (Conan The Barbarian)  خلق شد ولی از سال 1973 حضور چشمگیر و مداومی در دنیای كمیك داشته و خیلی از ناشرین از جمله ناشری مثل مارول از رویش كمیك چاپ كرده اند (حتی چند سال پیش یك كراس اور باحال بین مرد عنكبوتی و سونیای قرمز چاپ شد). در هر حال در این فیلم افتضاح «بریجت نیلسون» حضور داشت و البته «آرنولد شوارتزنگر» مشهور هم بود. ولی این فیلم كلیشه ای هنوز هم به خاطر دیالوگ ها و بازی هایش مسخره میشود. آرنولد آن را "بدترین فیلمی كه تا به حال بازی كردم" لقب داده"

(نكته : خدا ميدونه چقدر اينترنت رو گشتم تا يه عكس مناسب و غير منشوري از سونياي قرمز براي اين مقاله پيدا كنم smiley)

 

3- ریچی ریچ  (Richie Rich)

ریچی ریچ  (Richie Rich)

كارگردان: دونالد پتری

محصول سال : 1994

فیلم "ریچی ریچ" براساس كمیك های قدیمی و مشهوری با همین نام ساخته شد «مك كالی كالكین» (كه به خاطر محبوبیت سری "تنها در خانه" داغ ترین بازیگر كم سن و سال آن سالها بود) در آن بازی كرد. با وجود لحظات جالبی كه در فیلم بود ولی در گیشه فروش نكرد و منتقدین هم روی خوش بهش نشان ندادند. كالكین هم نامزد دریافت بدترین بازی سال شد!

 

2- الدبوی  (Old Boy)

الدبوی   old boy

كارگردان: پارک چان ووك، اسپایك لی

محصول سال : 2003 ، 2013

از روی كمیك ژاپنی Old Boy تا به حال دو فیلم ساخته شده. ایده اصلی كمیك در هر دوی فیلم ها یكسانه ولی تفاوت هایی هم بین كمیك و فیلم است. مثلا در مانگا شخصیت اصلی 10 سال زندانی میشه ولی در فیلمی كه سال 2003 ساخته شد 15 سال زندانیه و در نسخه سال 2015، بیست سال! یا در مانگا تقریبا تا پایان داستان كسی نمیمیره و اصلا اون صحنه معروف مبارزه با چكش هم نیست ولی در فیلم هست و ... در هر حال هر دوی این فیلم ها طرفداران خاص خودشان را دارند

 

1- ماسك  ( The Mask)

ماسك  ( The Mask)

كارگردان: چاك راسل

محصول سال : 1994  

شاهكاری كه «جیم كری» و «كامرون دیاز» را به شهرت جهانی رساند! قصه مردی دست و پاچلفتی و تو سری خور به نام «استنلی ایپكس» كه به ماسكی جادویی دست میابد و عقده های درونی اش در قالب شخصیتی بسیار غلو شده ، نیرومند و البته خیلی جسور و و بامزه ظاهر میشود. البته كمیك های "ماسك" با فیلمش خیلی فرق دارند و بسیار دارك و خشن تر هستند. میگن فیلم هم اولش قرار بوده دارك باشه ولی در نهایت یك كمدی كارتونی شد كه همه عاشقش شدند. جلوه های ویژه فیلم برای  زمان خودش انقلابی بودند. لازم به ذكره سال 2005 قسمت بعدی ماسك به نام Son Of The Mask عرضه شد كه به تمام معنا آشغال بود.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

65 فیلم ابرقهرمانی و کمیک بوکی برتر تاریخ سینما

20 سریال ابرقهرمانی/کمیک بوکی فراموش شده تلویزیون

15 شخصیت دنیای کمیک که یادتون رفته قبلا هم در تلویزیون دیده شده بودند!

40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت اول

10 کارتون مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 سریال برتر کمیک بوکی 

15 کارتون کمیک بوکی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Arian94
#1 Arian94 1394-06-04 17:59
ممنون نمیدونستم ماسک هم کمیک داره
نقل قول کردن
Arian94
#2 Arian94 1394-06-04 18:01
ببخشید اینجا میگم حرفمو بنده میخوام از سایت برم برای همیشه بازم میام به سایتتون سر بزنم ولی نه به عنوان یک عضو خدانگهدار :cry: :cry:مطمعنم خوش حال شدید دیگه من برم لحضات خوبتون خراب نشه :cry:
نقل قول کردن
s.kraven
#3 s.kraven 1394-06-04 18:02
تشکر استاد
برای آبجیم اخیرا تنها در خانه رو گذاشته بودم بعد کنجکاو این مکولی کولکین شدم دیدم خواننده شده بعد از اون پسر خوشگله ی ناز و گوگولی قیافش شکل معتادا شده :eek:
نقل قول کردن
young spider
#4 young spider 1394-06-04 18:05
اسنو پیسر!!!!؟؟؟؟
رد!!!!؟؟؟
کابوی در علیه بیگانگان!!!!!؟؟؟
دو اسلحه؟؟؟!!
ممنون از آقا ترابی به خاطر این مقاله.
نقل قول کردن
Doc Strange
#5 Doc Strange 1394-06-04 18:12
آقای ترابی ممنون بابت مقاله فقط یه چیزی...
فیلم زوم کمیک بوکی نبود؟
لطفا پاسخ دهید...
نقل قول کردن
young spider
#6 young spider 1394-06-04 18:14
به نقل از Doc Strange:
آقای ترابی ممنون بابت مقاله فقط یه چیزی...
فیلم زوم کمیک بوکی نبود؟
لطفا پاسخ دهید...


فکر کنم فقط سبکش و یجورایی ژانرش کمیک بوکی بود. بعد باسم سوال بود که چطور از قهرمانای واقعی کمیک داشتند؟؟!!!
نقل قول کردن
M. goblin
#7 M. goblin 1394-06-04 18:26
فکر کنم کریس اوانز تو عمرش فقط داشته فیلم کمیکی بازی میکرده!!! :lol:
نقل قول کردن
captain alireza
#8 captain alireza 1394-06-04 18:36
حداقلش ماسک رو که دیگه میدونستم هنوز کارتونش رو دارم خیلی باحاله :lol:
نقل قول کردن
امیرحسین مارول
#9 امیرحسین مارول 1394-06-04 18:43
سلام آقای ترابی ممنون از مقاله خوبتون
فیلم های ۳۰۰ و big hero 6 نبایستی باشند؟
نقل قول کردن
M. goblin
#10 M. goblin 1394-06-04 18:47
#9
فیلم هایی که احتمالا نمیدانستید کمیک بوکی هستند!
نقل قول کردن
امیرحسین مارول
#11 امیرحسین مارول 1394-06-04 18:49
به نقل از M. goblin:
#9
فیلم هایی که احتمالا نمیدانستید کمیک بوکی هستند!

باشه حالا دیگه سخت نگیر
ولی هیچوقت فیلمای واقعا درستی از رو کمیکای گمنام نساختند به جز چند تا استثنا
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
#12 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-06-04 18:59
من ماسکو بخاطر یه مقاله ی دیگه میدونستم. بازم عالی بود استاد.
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1394-06-04 19:13
به نقل از Doc Strange:
آقای ترابی ممنون بابت مقاله فقط یه چیزی...
فیلم زوم کمیک بوکی نبود؟
لطفا پاسخ دهید...

نمیدونم
اطلاعاتی درباره اش ندارم
نقل قول کردن
the amazing deadpool
#14 the amazing deadpool 1394-06-04 19:13
ببخشید این سابرینا کارتون هم براش ساخته نشده بود؟من یادمه یه همچین چیزی رو کارتونش رو دیدم.اسم دختره هم سابرینا بود.
نقل قول کردن
Agent Marvel
#15 Agent Marvel 1394-06-04 19:16
ممنون خیلی مقاله خوبی بود.فیلم آبی گرم ترین رنگ است هم میشد تو این لیست باشه.
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1394-06-04 19:16
به نقل از Doc ock:
ببخشید این سابرینا کارتون هم براش ساخته نشده بود؟من یادمه یه همچین چیزی رو کارتونش رو دیدم.اسم دختره هم سابرینا بود.

چرا ساخته شده
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1394-06-04 19:17
به نقل از Agent Marvel:
ممنون خیلی مقاله خوبی بود.فیلم آبی گرم ترین رنگ است هم میشد تو این لیست باشه.

اره
ولی چون محتواش مشکل اخلاقی داشت تصمیم گرفتم از مقاله ام حذفش کنم
نقل قول کردن
Agent Marvel
#18 Agent Marvel 1394-06-04 19:35
آقای ترابی جدا تو هیچ سایت مشابه ای مقالاتی با کیفیت مقالات شما یافت نمیشه.ارزش ده ها بار خوندن رو داره.

به نظرتون فیلم وی فور وندتا نمیشد تو این لیست باشه؟
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
#19 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-06-04 19:39
استاد شما از وی فور وندتا خوشتون اومد؟ از نظر من که خیلی قشنگ بود.
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1394-06-04 19:47
#18 و #19:
چرا میتونست باشه
ولی اونو خیلی ها میدونن کمیک بوکیه
این مقاله بیشتر به اثار گمنام و اونایی که ادم نمیتونه حدس بزنه کمیک بوکی بودن اختصاص داره

فیلمش هم هم خوب بود ولی کمیک اش به مراتب بهتره
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
#21 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-06-04 19:50
به نقل از mtm:
#18 و #19:
چرا میتونست باشه
ولی اونو خیلی ها میدونن کمیک بوکیه
این مقاله بیشتر به اثار گمنام و اونایی که ادم نمیتونه حدس بزنه کمیک بوکی بودن اختصاص داره

فیلمش هم هم خوب بود ولی کمیک اش به مراتب بهتره

کمیک اش فقط 10 قسمته؟ چون یه جا خوندم فقط ده تا قسمت داشته.
نقل قول کردن
Odyssey
#22 Odyssey 1394-06-04 19:53
آره من کارتون های سابرینا رو یادمه !
ولی چون اسپانبولی بود هیچی نفهمیدم :-*
الدبوی ؟!
همونی که جاش برولین توشع ؟
جزو کارهای ضعیف اسپایک لی هست
راستی آقای ترابی شما فیلم do the right thing و malcom x اسپایک لی رو دیدین ؟
جزو بهترین آثار سینمایی تاریخه !
نقل قول کردن
Agent carnage
#23 Agent carnage 1394-06-04 19:54
تو عمرم فقط ۳ تا از این فبلما رو دیده بودم که یکیشون رو می دونستم کمیکیه . یه سوال کریس اوانز که این همه نقش کمیک بوکی بازی کرده نباید تو مقاله ی بازیگرانی که چند فیلم کمیک بوکی بازی کرده اند بهش اشاره می شد :-*
ممنون آقای ترابی که وقطتون رو برای ما می ذارین و مقاله می نویسین.
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1394-06-04 19:55
#21:
فکر کنم
یادم نیست
من خودم از این فیلما بدم نمیاد ولی برام حالت کمیک بوکی ندارن
دوست دارم فیلمی ببینم که جنبه های کمیک بوکی توش غالب باشه
یعنی با یه بار دیدن به خودم بگم این از رو کمیک ساخته شده
البته منظورم از کمیک بوکی، کمیک های ابرقهرمانی هستش
نقل قول کردن
mtm
#25 mtm 1394-06-04 19:55
به نقل از Odyssey:
آره من کارتون های سابرینا رو یادمه !
ولی چون اسپانبولی بود هیچی نفهمیدم :-*
الدبوی ؟!
همونی که جاش برولین توشع ؟
جزو کارهای ضعیف اسپایک لی هست
راستی آقای ترابی شما فیلم do the right thing و malcom x اسپایک لی رو دیدین ؟
جزو بهترین آثار سینمایی تاریخه !


مالکوم ایکس رو دیدم
بد نیست
نقل قول کردن
Agent Marvel
#26 Agent Marvel 1394-06-04 19:58
#23
مطمئنی مقاله رو خوندی؟ بهش اشاره شده بود.
نقل قول کردن
Odyssey
#27 Odyssey 1394-06-04 20:05
استاد رد 2 رو دیدین ؟!
خیلی آشغال بود!
ولی دیابولیک خیلی شاهکار نبودا ! :-*
نقل قول کردن
Night.Wing
#28 Night.Wing 1394-06-04 20:06
به نقل از young spider:
اسنو پیسر!!!!؟؟؟؟
رد!!!!؟؟؟
کابوی در علیه بیگانگان!!!!!؟؟؟
دو اسلحه؟؟؟!!
ممنون از آقا ترابی به خاطر این مقاله.


آها، شما مطمئنی همه این فیلم هایی که اسموشونو با تعجب گفتی دیدی؟
نقل قول کردن
Odyssey
#29 Odyssey 1394-06-04 20:07
25 #
توی لیست 100 فیلم برتر bbc بودن که do the right thing 25 ام بود
نقل قول کردن
mtm
#30 mtm 1394-06-04 20:09
نمیدونم فیلم شهر تاریک (dark city) رو دیدید یا نه؟ محصول سال 1998 هستش . جنیفر کانلی هم بازی کرده توش
اگه ندیدید حتما گیرش بیارید و ببینیدش
یکی از بهترین و خلاقانه ترین فیلم های تخیلی فانتزی هستش که تو عمرم دیدم



خیلی فضای کمیک بوکی داره ولی از روی کمیک ساخته نشده
من از این فیلم ها خوشم میاد
یعنی فیلمی که خوش ساخته, درام داره، فیلمنامه خوب داره، به شعور مخاطب احترام میزاره و در عین حال المان های کمیک بوکی اش خیلی برجسته به چشم میاد
از کارگردانانی که کمیک بوک رو اونقدر عوض میکنن که دیگه رنگ و بوی کمیک نداره خوشم نمیاد
نقل قول کردن
mtm
#31 mtm 1394-06-04 20:11
به نقل از Odyssey:
استاد رد 2 رو دیدین ؟!
خیلی آشغال بود!
ولی دیابولیک خیلی شاهکار نبودا ! :-*

رد 2 رو ندیدم
ولی دیابولیک رو باید تو زمان و دوره خودش سنجید
اصلا موسیقی انیو موریکونه به تنهایی فیلم رو شاهکار میکنه!
نقل قول کردن
batspider
+1 #32 batspider 1394-06-04 20:12
آقای ترابی مقاله فوق العاده ای بود. به جز هاوار اردکه و ماسک هیچ کدوم رو فکرش رو هم نمی کردم.

یه سوال بیشتر این فیلم ها اقتباس داشتن یا ن ؟
مثلا چند جا تو مقاله گفتید که بر عکس کمیک جنبه فان داشت یا نداشت.
داستان چطور ؟ داستان فیلم از کمیک بوده یا فقط اسم فیلم کمیکی بوده؟
نقل قول کردن
mtm
#33 mtm 1394-06-04 20:17
#32:
اره
وقتی میگیم اقتباس یعنی داستانش هم از کمیک گرفته شده ولی گاهی اونقدر تغییرش میدن که تقریبا فقط همون عنوان کمیک ازش باقی میمونه!
نقل قول کردن
batspider
+1 #34 batspider 1394-06-04 20:24
#33
ممنون. مثلا فیلم cap2 از کمیک سرباز زمستان اقتباس شده بود و واقعا محشر بود اما انگار بیشتر این فیلم ها که توی مقاله گفتید از مسیر منحرف شدن و برعکس کمیکشون که کمیک های خوبی بودن ، یه فیلم بد از آب در اومدن.
نقل قول کردن
a.v.s
#35 a.v.s 1394-06-04 20:28
30#
یه چیزی توی پوستر دقت نکردید
ویلیام هرت
اون بازیگره
کی میدونه توی چه نقشی بود حالا ولش کن نمیخواد سایت رو شلوغ کنم
اون نقش ژنرال راس توی اون یکی هالک رو داشته
منظورم فیلم incredible hulk بود
*********
دو اسلحه؟
گاوچران ها علیه بیگانگان؟
بازنده ها؟
push؟
bullet to the head؟
اه بمیری . m.goblin هم الکی نمیگفت
نقل قول:
فکر کنم کریس اوانز تو عمرش فقط داشته فیلم کمیکی بازی میکرده!!!
نقل قول کردن
mtm
+1 #36 mtm 1394-06-04 20:32
#33:
مرسی
اتفاقا همون دیشب علی اقا برام فرستادش
کلی هم ذوق کردم
یه سوال، چرا face paint استینگ انگار کمی پاک شده بود؟ قبلش دعوا کرده بود؟
ولی احتمال قهرمانیش هست
به نظرم با wwe توافق کرده بود از hhh شکست بخوره ولی کمربند رو ببره!
نقل قول کردن
mtm
+1 #37 mtm 1394-06-04 20:35
خبر داغ داغ!
مارول الان اعلام کرد کمیک جنگ های پنهان رو از 8 شماره به 9 تبدیل کرده تا هیکمن بتونه با دل و فرصت حماسه عظیم خودش رو تموم کنه!!!!
عالیه، نه؟
مدیران بیزحمت خبرش رو جداگانه کار کنن چون مهمه
یه خبرم از بازی future fight اومده
اونم اگه شد کار کنید چون من دارم میرم بیرون و تا اخر شب نیستم!
نقل قول کردن
Odyssey
+1 #38 Odyssey 1394-06-04 20:35
این پسره کالکین اینقدر رو بورس بوده باهوش فیلم خردسالانه عاشقانه هم دادن !
آدم بچه رو میبرد نمی دونست چی کار کنه ! :-|
نقل قول کردن
batspider
#39 batspider 1394-06-04 20:42
#36
من از دیشب تا دو ساعت پیش اینترنتم قطع بود .هر چی صبر کردم وصل نشد .فهمیدم با داد و بیداد بعضی مسائل حل میشه :-* .برای همین انقدر طول کشید وگرنه همون دیشب می فرستادم.

درمورد استینگ هم ن قبلش زد و خورد نداشت .فکر کنم اون زیر عرق کرده گریمش پاک شده . :lol:
منم فکر کنم کمربند رو میبره چون تنها کمربندی که نداره همین wwe هستش.
مبارزه هم میبره اما شیمس الان مانی اید بک داره. میاد کیفش رو کش میکنه کمربند رو میگیره.از حق نگزریم استینگ دیگه پیر شده و این شکلی کمربند رو ببازه بهتر از درگیریش با براک لزنره
نقل قول کردن
mtm
#40 mtm 1394-06-04 20:43
تو این فیلما کی 30 روز شب رو دیده؟
فیلم خوبیه
ایده اش هم جذابه
یعنی میدونید تو نواحی قطبی گاهی یه ماه شبه!
حالا اگه اونجا خون اشام بیاد تکلیف چیه؟ سی روز جولان میدن دیگه! دیگه از طلوع افتاب تا 30 روز خبر نیست! همین فیلم رو مخوف تر میکنه
نقل قول کردن
batspider
#41 batspider 1394-06-04 20:52
#40
باز این خوبه ،قبلا یه سریال دنبال میکردم "خاطرات یک خون آشام"
خون آشام های سریال یه انگشتر میپوشیدن،
روز، آفتاب روی اون ها اثر نداشت. این ها دیگه 365 روز سال جولان میدادن :o
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
#42 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-06-04 21:48
فک کنم بعد استن لی بیشترین تعداد فیلم کمیک بوکی رو کریس اوانز داره:
Fantastic Four 2005
Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer 2007
2007 TMNT
Capitan America the First Avenger 2011
Capitan America the Winter Soldier 2014
Push 2009
The Losers 2010
The Avengers 2012
The Avengers Age of Ultron 2015
فک کنم رکورد استن لی هم زده.

_____


من با استفاده از یک وبسایت انگیلیسی زبان یه نرم افزار اندروید برای سایت ساختم ، البته چیز خاصی نداره مثل یک مرورگر عادیه که فقط باهاش میشه سایت اسپایدی رو دید. اگه میخواستین به من بگین لینک دانلود بذارم. باز هم گفتم چیز آنچنانی نیست.
نقل قول کردن
s.kraven
#43 s.kraven 1394-06-04 22:05
42#
captain America the FIRST avenger
:-*
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
#44 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-06-04 22:07
درست کردم کریون جان. ببخشید دیگه اشتباه تایپی زیاد دارم.
نقل قول کردن
arsalan-goblin
#45 arsalan-goblin 1394-06-04 22:26
وای چه باحال خداییش غیر ازسابرینا و ماسک هیچکدومو نمیدونستم :lol:
نقل قول کردن
Victor
#46 Victor 1394-06-04 22:28
#36
نه دعوایی نداشت حداقل ما ندیدیم
بنظرم با سینا همکاری میکنه
نقل قول کردن
spidey 4ever
+1 #47 spidey 4ever 1394-06-05 02:05
این بخشی از مقاله مفصل عمو مختاره که به اقای ترابی داده ولی ایشون راضی نشدن تو سایت بزارن. خواستم بخونید . البته ظاهرا خود مقاله کاملتره و 10 تا ایراد رو شامل میشه:

نقل قول:
اقاي نولان! صد البته كه ايشون كارگردان بزرگي هستند (مثلا من فيلم memento ايشون رو يكي از 10 فيلم برتر عمر خودم ميدونم) . ولي نولان اصلا نبايد تو ليست باشه. چرا؟ چون ايشون ورژن خودش رو از بتمن به تصوير كشيده ، نه اون چيزي كه ما سالها تو كميك هاي بتمن خوانده ايم. من با خيلي از هواداران اصيل بتمن صحبت كرده ام (البته اونايي كه خارج از ايران هستن چون به نظرم اينجا ما هوادار اصيل بتمن نداريم. همه يا سري اركهام رو بازي كردن يا فيلم هاي نولان رو ديدن و ادعا ميكنند فن بتمن هستند در حاليكه كه بايد بهشون گفت شما فن نولان و راك استدي هستي عزيزم!) . به نظر هواداران اصيل بتمن BATMAN THE ANIMATED SERIES بهترين اقتباس از بتمن به حساب ميان نه فيلم هاي نولان
و حالا میرسیم به فیلم دارک نایت
این فیلم بسیار فیلم خوبیه . یعنی از نظر سینمایی کاملا عالیه. بازی های خوب، فیلمنامه حساب شده ، ریتم فوق العاده عالی، پیچش های جذاب و ...
ولی همونطور که در پاراگراف اول عرض کردم اقتباس خوبی از بتمن به حساب نمیاد
من با این فیلم 3 مشکلات اساسی دارم که به نظرم باعث میشه از مرد عنکبوتی 2 پایین تر بیاد

1- ضعف رومانس در فیلم
در فیلم batman begins هم ضعف رومانس کاملا حس میشد. نولان فکر میکرد مشکل از بازیگره ولی اینطور نبود چون کلا تو کمیک های بتمن هم مشکل love interest وجود داره . مخصوصا تو این سری که راشل داز خیلی شخصیت بیحالیه.
در هر حال ، نولان بازیگرش رو تو فیلم دوم عوض کرد و از مگی جیلن هال استفاده کرد. منتهی بازم چیز خاصی عوض نشد و مشکل رومانس فیلم پاربجاست (تو فیلم سوم هم همینطور بود). یعنی نولان کلا بیخیال رومانس شده و این جنبه رو پاک فراموش کرد. تو این فیلم هم علیرغم اینکه ریشل میدونه بتمن کیه ولی بازم هیچ تنش جالب رومانتیکی بین بروس و ریشل به وجود نمیاد . رابطه رومانتیک ریشل و هاروی دنت هم که فقط یه ابزاره برای پیشبرد داستان

در حالی که تو فیلم مرد عنکبوتی 2 ، رومانس نقش بسیار کلید داره و با وجود اینکه مری جین نمیدونه پیتر مرد عنکبوتیه اما مخاطب همش میخواد بدونه ایا بهم میرسن یا نه
این نکته که پیتر نمیخواد با mj باشه تا اطرافیانش صدمه نببینن هم خیلی بهتر از دارک نایت تو فیلم مرد عنکبوتی 2 نشان داده میشه
این نکته رو هم بگم که رومانس همیشه بلای جون فیلمای بتمن بوده . کلا تو تاریخ سینما فقط تو فیلم batman returns مشکل رومانس نبود که اونم به لطف گل روی خانم میشل فایفر و جذابیت ذاتی کت وومن بود

2- صحنه های مبارزه
همه کارشناسان و حای هواداران بتمن بر این عقیده هستند که نولان در نشان دادن صحنه های زد و خورد مشکل داره. اکثر سکانس هاش گنگ هستند و غیر قابل فهم. شاید بگید این سبک اش هستش و نوعی زیبایی شناسی داره ولی اصلا اینطور نیست و جز گیچ کردن تماشاچی چیز دیگه ای نداره چون اگه داشت در ذهن میموند. انصافا کدوم صحنه زد و خورد فیلمای نولان رو میشه تو top 10 برتر اثار کمیک بوکی گزاشت؟
نمونه بارزش زد و خورد بتمن با افراد خلافکار منتسب به دون مارکونی در کافه است. نه دستگیر تماشاچی میشه و نه صحنه بیاد ماندنی ازش درمیاد
ولی در عوض صحنه های زد و خورد مرد عنکبوتی 2 ... فکر کنم نیازی به گفتن و تعریف نداره ...

3- به حاشیه رانده شدن شخصیت بروس وین
ناگفته معلومه که نصف جذابیت ابرقهرمان برمیگرده به alter ego (یعنی کسی که زیر ماسک سوپر هیرو قرار داره) ما در فیلم دارک نایت عملا شاهد هستیم که بروس وین جذابیتی نداره و ما فقط دوست داریم جوکر رو ببینیم .
این مسئله همیشه درباره بتمن وجود داشته . حتی تو کمیک هاش . تو فیلم های تیم برتون هم بود البته تقصیر کارگردان نیست چون همه كارشناسان زبده ميگند كه خود بتمن وين شخصيت چند وجهي نيست و به همين دليل خيلي سريع براي تماشاچي كسل كننده ميشه چون ادم از ديدن يه ادم شنل پوش انتقام جو سريع خسته ميشه . بروس وين هم كه خودش و زندگي شخصي اش هيچ وقت جذابيت خاصي نداشته كه بار اصلي فيلم رو به دوش بكشه (البته به جز فيلم BATMAN BEGINS كه در اين مورد استثنا بود و خدا وكيلي بروس وين جذابي داشت) ولي نولان اگه كارگردان بزرگي بود بايد كاري ميكرد كه بروس وین شخصيت اصلي بشه.
نقل قول کردن
The Rock
+1 #48 The Rock 1394-06-05 02:46
خیلی ممنون آقای ترابی بازم از مقاله های عالی شما
من بعضی از این فیلما رو دیدم البته اون سابرینا حالبه که فیلمش ندیدم ولی یه تیکه هایی از کارتونش رو دیدم

اون فیلم راهب ضد گلوله رو هم دیدم باحال بود بیشتر کمدی بود تا این که جدی باشه
کابوی ها و بیگانگان نمیدونستم کمیک هم داشته جالب بود فیلمش رو تا آخر ندیدم ولی همون طور که گفتین در کل فیلم خوبی بود ولی خب آره جدی بود زیادی
فیلم فشار رو هم دیدم فیلم خوب و باحالی بود ولی نمیدونستم اینم کمیک بوده فیلمش خیلی قشنگ بود یکی دو بار دیدمش ای کاش یه قسمت دیگه هم ازش میساختن
گلوله ای به سر هم که چی بگم والا مبارزه های خوبی داره ولی بازم چیز خاصی نبود خیلی باهاش حال نکردم یه جوارایی موضوعش تکراری بود به نظرم یه یاروییه با یکی مشکل پیدا میکنه بعد میان دخترش رو میدزدن باید نجاتش بده
فیلم ماسک هم که دیگه عالی بود آخر fun بود عاشق وقتی بودم که ماسک رو میذاشت رو صورتش جلوه های هم که معرکه بود بازی های توش عالی بود ولی متاسفانه قسمت دوم...........

راستی این کریس اوانز فیلمی هم بازی کرده که کمیک بوکی نباشه؟ :-? :lol:
نقل قول کردن
amir bartar
#49 amir bartar 1394-06-05 03:33
به نقل از mtm:
خبر داغ داغ!
مارول الان اعلام کرد کمیک جنگ های پنهان رو از 8 شماره به 9 تبدیل کرده تا هیکمن بتونه با دل و فرصت حماسه عظیم خودش رو تموم کنه!!!!
عالیه، نه؟
مدیران بیزحمت خبرش رو جداگانه کار کنن چون مهمه
یه خبرم از بازی future fight اومده
اونم اگه شد کار کنید چون من دارم میرم بیرون و تا اخر شب نیستم!

بازیfuture fight اپدیت عظیمی در رابطه با کمیک های secret wars عرضه کرده که برای بسیاری از کاراکترها مثل هالک ک البته اسپایدرمن لباس های جدیدی اضافه کرده.
شخصیت های مونث مثلshe-hulk هم اضافه شده
یک مکان جدید هم به نامbattle world بوجود اومده
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #50 Bad joke 1394-06-05 09:03
یکی از بهترین مطالب سایته
واقعا دیشب دوست داشتم تو بحث شرکت کنم ولی این سر درد که نذاشت
نقل قول کردن
mtm
+1 #51 mtm 1394-06-05 11:08
به نقل از Wolverine:
#36
نه دعوایی نداشت حداقل ما ندیدیم
بنظرم با سینا همکاری میکنه

علی اقا مثل اینکه مسابقه استینگ با رالینز تایید شده!
برای کمربند در night of champions میجنگن
حالا سوال اینه که این night of champions کی برگزار میشه؟ 20 سپتامبر!
نقل قول کردن
امیرحسین مارول
#52 امیرحسین مارول 1394-06-05 12:40
ببخشید آقای ترابی نمیدونید داستان سان آو ماسک یا همون پسر ماسک هم از رو کمیکش بوده یا نه؟آخه چون یادمه لوکی توش بود و اگر تو کمیکش هم لوکی بوده قانون رایت لوکی دست ماروله
راه دور نریم رایت سینمایی لوکی هم دست مارول(شایدم اون زمان سونی)بود از این لحاظ فیلم به مشکل نخورد؟
نقل قول کردن
mtm
#53 mtm 1394-06-05 12:53
به نقل از امیرحسین مارول:
ببخشید آقای ترابی نمیدونید داستان سان آو ماسک یا همون پسر ماسک هم از رو کمیکش بوده یا نه؟آخه چون یادمه لوکی توش بود و اگر تو کمیکش هم لوکی بوده قانون رایت لوکی دست ماروله
راه دور نریم رایت سینمایی لوکی هم دست مارول(شایدم اون زمان سونی)بود از این لحاظ فیلم به مشکل نخورد؟


رایت لوکی به عنوان شخصیت کمیک درسته که دست ماروله ولی یادمون نره که ثور و لوکی از شخصیت های اساطیری هستند (درست مثل هرکول و رستم و ...)
این شخصیت ها هم که رایت انحصاری ندارن! :-*
نقل قول کردن
امیرحسین مارول
#54 امیرحسین مارول 1394-06-05 13:05
خیلی ممنون از پاسختون
رایت سینمایی آدام وارلاک شما میدونید دست کیه؟ببخشید سوال زیاد میپرسم ولی واقعا جایی پیدا نمیکنم که در مورد رایت ها اطلاعات دقیق داده باشه
نقل قول کردن
Artemis
#55 Artemis 1394-06-05 13:38
ممنون عالی بود مقاله

از بین اینها سابرینا،سونیای قرمز،هاوارد د داک،ریچی ریچ و البته ماسک رو میدونستم
ماشالا کریس ایونز :-*
نقل قول کردن
Hossein sbn
+1 #56 Hossein sbn 1394-06-05 15:57
دستتون درد نکنه آقای ترابی مقاله ی خوبی نوشتید.
هاوارد اردکه که تو لیست بدترین فیلم های کمیک بوکی عمو مختار بود.اونقدر بد بود که چند تا کمپانی با هم دعواشون شد.
اون RED SONJA هم که فیلم شو ندیدم ولی توی MARVEL TEAM-UP 79 با مرد عنکبوتی تیم تشکیل می دن.طراحی های کمیکی که گفتم خیلی قشنگه.آقای ترابی هم اونو جزو داستان های برتر مارول تیم آپ می دونن. پشنهاد می کنم حتما بخونیدش.
سابرینا هم یک سریه تلوزیونی داشت که وقتی بچه بودم خیلی دوستش داشتم.تا اون جایی که یادمه فکر کنم سریالش مفاهیم اخلاقی داشت( مثلا هله هوله نخورید و از این حرفا)یادش بخیر.
فیلم ماسک رو هم دیدم.اونم خیلی جالب و fun بود.واقعا آدم موقع دیدنش از خنده روده بر می شه.اون نبرد آخر توی کلاب هم خیلی fun و هیجان انگیزه.
ریچی ریچ هم فکر نمی کردم از روش فیلم ساخته باشن.چون تا جایی که یادمه کمیکش رو بر پایه ی مفاهیم کودکانه ای ساخته بودن و در کل فلسفه ی خاصی نداشته شخصیتش که بشه از روش یه فیلم خوب ساخت.
نقل قول کردن
mtm
#57 mtm 1394-06-05 19:00
#57:
سال 2007 یه کراس 5 قسمته از سونیای قرمز و مرد عنکبوتی منتشر شد که اونم جالب بود
اطلاعات و روی جلدش اینجاست:
spiderfan.org/.../...
نقل قول کردن
Victor
+1 #58 Victor 1394-06-05 19:10
#51
بله 20 سپتامبر برگزار ميشه
اين نايت اف چمپيونز همونطور که از نامش پيداست يه طرف قضيه هميشه يه قهرمانه مثل قهرمان سنگين وزن جهان قهرمان يونايتد استيس قهرمان ديواز
ولي طرف دیگه کدومان؟
طرف ديگه هميشه دشمن شماره ي يک قهرمانه در واقع اين شو اول اسمش Vengeance بود و مطابق اسمش طرف دومي واسه انتقام مياد
مثلا سال پيش جان سينا که کمربندو باخته بود واسه انتقام از براک تو اين شو حاظر شد حالا هرچند که برد ولي قبول نکردنو کمربند پبش براک موند
تریپل اچ با خود استینگ مشکلی نداره و وقتی میاد wwe هر کاری رو میکنه تا به بهترین شکل ممکن باشه
حالا یه سوال پیش میاد مسابقه ی بین استینگ و سث رالینز بر سر کمربند سنگین وزن که تایید شد ولی سث رالینز دوتا کمربند داره و یکی هم یونایتد استیس هست و باید اونم دفاع کنه در مقابل کی؟ باید قانونی جان سینا باشه حالا نمیدونم چطوری میشه رالینز تو یه شب دو تا کمربندشو دفاع کنه
نایت اف چمپیونز امسال خیلی دیدنی میشه
براک لزنر هم که دوباره اندرتیکرو چلنج کرد باید بیادو مسابقه بده
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #59 Bad joke 1394-06-05 19:11
استاد دوران فردا تام کروز هم بود
ولی خب با مقاله من همه میدونن کمیکی بود :lol:
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #60 Bad joke 1394-06-05 19:24
اطلاعات ادعایی مثل من هم با همچین مقاله ای تکمیل شد
تامارا درو هم باید ببینم
جدیدا از جما ارتنتون خوشم اومده بازیگر خوبیه ولی نمیدونم چرا جدیدا بهش محل نمیدن
از اون بازیگرایی هستش فیلماشا دنبال میکنم
والا من فکر میکردم دارک سیتی کامیکیه ولی فیلم عجیبیه
یه حالتای عجیبی داره
استاد بلید رانر هم فیلمی همین شکلیه درضمن مردن اون مو سفیده شاهکاره
کاش یه مرد پیدا شه یه نسخه هزاره سومی ازش بسازه
استاد شما که از جنیفر کانلی خوشتون میاد اون فیلمی که کانلی توفروشگاه با اون پسره گیر میکنه را دیدید هیوز ساخته
نقل قول کردن
Hossein sbn
#61 Hossein sbn 1394-06-05 22:50
چه جالب!نمی دونستم کمیک پنج قسمتی هم دارن.سعی می کنم کمیکشو پیدا کنم و بخونم.
راستی آقای ترابی،شما فیلم MAD MAX:ROAD OF FURY رو دیدید؟ می شه نظرتون رو در بارش بگید؟راستش من ازش خوشم نیومد(کلا از این سبک فیلم ها خوشم نمی یاد).به نظرم دو مشکل مهم داشت:
1-نبرد نهاییش خیلی طولانی،خسته کننده و گیج کننده بود.
2-شخصیت مکس زیاد قابل درک نبود.من اصلا نفهمیدم قضیه این دختره چیه؟چرا نجاتش نداده؟می دونم سعی کرده بودن با دادن گذشته ای که پشت سرش خراب شده و آینده ای نامعلوم یک نوع پیچیدگی شخصیتی بهش بدن و به نوعی سبک ولورینی(!)بهش اضافه کنن اما به نظرم با این کارشون فقط بیننده رو گیج کردن و کاری کردن بیننده نتونه به خوبی با کاراکتر ارتباط برقرار کنه.
نقل قول کردن
Mg.sp
#62 Mg.sp 1394-06-06 00:37
به نقل از mtm:
#57:
سال 2007 یه کراس 5 قسمته از سونیای قرمز و مرد عنکبوتی منتشر شد که اونم جالب بود
اطلاعات و روی جلدش اینجاست:
spiderfan.org/.../...

آقاي ترابي اين رو من خونده بودم خيلي كميك Fun هس واقعا از تاثيري كه مري جين رو داستان داشت خوشم اومد. وقتي شماره‌ي 2 و آخر شماره 5 رو خوندم از خنده غش كردم. :lol:
ولي دو تا چيز رو متوجه نمي شم ونوم اين وسط چكاره بود اصلا رو داستان چه تاثيري داشت؟
چرا جيمسون كاتب مخصوص شخصيت خبيث شده بود؟!!!!!!
شخصيت پردازي رابي هم عالي بود.
نقل قول کردن
Mg.sp
#63 Mg.sp 1394-06-06 00:38
راجب مقالتون هم كه زبون ما از تعريف كردن ازش قاصره. از اون مقالات مختص خودتون. پر جزئيات و با اطلاعات بالا. 8)
نقل قول کردن
mtm
#64 mtm 1394-06-06 11:53
به نقل از Bad joke:
استاد شما که از جنیفر کانلی خوشتون میاد اون فیلمی که کانلی توفروشگاه با اون پسره گیر میکنه را دیدید هیوز ساخته

نه متاسفانه ندیدم
نقل قول کردن
mtm
#65 mtm 1394-06-06 11:54
به نقل از Hossein sbn:
راستی آقای ترابی،شما فیلم MAD MAX:ROAD OF FURY رو دیدید؟ می شه نظرتون رو در بارش بگید؟راستش من ازش خوشم نیومد(کلا از این سبک فیلم ها خوشم نمی یاد).به نظرم دو مشکل مهم داشت:
1-نبرد نهاییش خیلی طولانی،خسته کننده و گیج کننده بود.
2-شخصیت مکس زیاد قابل درک نبود.من اصلا نفهمیدم قضیه این دختره چیه؟چرا نجاتش نداده؟می دونم سعی کرده بودن با دادن گذشته ای که پشت سرش خراب شده و آینده ای نامعلوم یک نوع پیچیدگی شخصیتی بهش بدن و به نوعی سبک ولورینی(!)بهش اضافه کنن اما به نظرم با این کارشون فقط بیننده رو گیج کردن و کاری کردن بیننده نتونه به خوبی با کاراکتر ارتباط برقرار کنه.

بله دیدم و خیلی هم ازش لذت بردم
برعکس شما من خیلی از این نوع فضاهای اخر الزمانی خوشم میاد
نقل قول کردن
Ali Khodabandeh
#66 Ali Khodabandeh 1394-06-06 12:29
ممنون بابت مقاله
منکه خیلی تعجب کردم فیلم هایی که کمیک داشتن اصلن هیچ کدوموشو نمیدونستم
وافن ممنون
نقل قول کردن
amin Hajati
#67 amin Hajati 1400-11-26 12:57
داخل این قسمت فقط ماسک رو میشناختم و فکر میکردم فیلمش رو از روی کارتون سریالیش ساخته باشن(یه کارتون داشت که خیلی جالب بود نمی‌دونم سینمایی بود یا سریالی داخلش ماسک رو هم دشمنش می‌ذاشت رو صورتش هم سگه) فکر کنم هم دوره های کارتون عالی مردعنکبوتی مجموعه کارتونی قدیمی و یک کارتون قسمتی از هالک بود) و اصلا نمی‌دونستم ماسک هم شخصیت کمیک بوکی بود.
نقل قول کردن
ArmanSpidery
+1 #68 ArmanSpidery 1402-03-10 23:40
سلام و عرض تشکر بابت قسمت اول و دوم این مقاله جالب و تفننی
همچنین اگرچه فیلم الدبوی ۳ نسخه ( به اضافه یک نسخه بالیوودی به نام zinda ) داره ولی به هیچ وجه دو نسخه هندی و آمریکایی به پای نسخه اصلی و کره ای نمیرسن و کیفیت پایینی هم دارند این رو همه طرفداران این فیلم قبول دارند در مقابل اولدبوی کره ای با اینکه برگرفته از یه مانگا واقع گرایانه و جنایی بزرگسال است اما اینقدر در کارگردانی ، فضا ، طراحی صحنه ، بازیگری ، فیلمنامه ، محتوا ، تکنیک و ... قوی و قدرتمند بود که یک تنه جایزه هیئت داوران جشنواره کن رو هم تصاحب کرد و جناب تارانتینو هم که اون زمان رئیس جشنواره بود دنبال دادن نخل طلا بهش بود که میسر واقع نگشت
پ ن : برای همین مجدد به جناب ترابی و بقیه عوامل عزیز سایت و صد البته دوستان حاضر در نظرات دیدن این فیلم رو پیشنهاد میکنم البته با شرط سنی ۱۸ سال
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید