بهترین كمیك های چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

کمیک برتر چهار شگفت انگیز - fantastic four

چهار شگفت انگیز آنقدر كمیك های مهم و برتر دارد كه آدم نمیداند برای مثلا یك لیست Top 10 كدام یك را انتخاب كند. بنابراین این بار تصمیم گرفتیم به جای همچین لیستی به بهترین دوره (run) های تاریخ چهار شگفت انگیز بپردازیم!

مقدمه: چهار شگفت انگیز اولین كمیك ابرقهرمانی مارول در دهه 60 بود و به لطف موفقیت عظيم  این كميك بود كه شخصیت های مارول هم خلق شدند. بنابراین شاید اگر به خاطر این گروه نبود دیگر ابرقهرمانان مارول هم الان وجود نداشتند. چرا این كمیك موفق شد؟ چون  تا ان موقع سابقه نداشت  كمیك های ابرقهرمانی اینقدر ملموس باشند و تا این حد  روی شخصیت پردازی ها تکیه شود. آنها با هم مشاجره میكردند و مشكلات شخصی داشتند و خوانندگان به راحتی با آنها ارتباط برقرار میكردند و همذات پنداری مینمودند. 

 

5- دوره «مارك میلار» و «برایان هیچ» (2008 تا 2009)

مارک میلار

چاپ شده در : شماره های 554 تا 569 از كمیك Fantastic Four)

مارك میلار (Mark Millar) نویسنده ای بزرگ است با ایده های بكر و جذاب. علاقمندان به سایت ما حتما ترجمه كمیك های Marvel Knights Spider-Man  یا Old Man Logan را خوانده اند و از آن لذت برده اند (اگر نخوانده اید اینجا و اینجا را كلیك كنید) . نوعی خشونت استیلیزه، شوخ طبعی تلخ و اكشن بینظیر در آثار او به چشم میخورد كه مثلا در كمیك Kick-Ass او به اوج میرسد. او در سال 2008 از سوی مارول ماموریت یافت تا با طراحی سوپر استار به نام «برایان هیچ» (Bryan Hitch) تكانی به كمیك های چهار شگفت انگیز بدهند (برایان هیچ و مارك میلار قبلا هم كمیك های فوق العاده موفق و پرفروش Ultimates را با هم برای مارول خلق كرده بودند) .

آنها انصافا run جالبی در كمیك های چهار شگفت انگیز از خود بر جا گذاشتند كه به تاریخچه غنی این گروه احترام میگذاشت و در ضمن ایده های جدیدی هم داشت . میلار سناریوهای واقعا بامزه ای خلق كرد كه هم جالب بودند و هم fun . مثلا «جانی استورم» با یك ابرشرور وارد رابطه رومانتیك شد ، «سوزان» بخش قهرمانان مونث را به چهار شگفت انگیز اضافه كرد و «رید ریچاردز» روبات های دووم مانند (doombots) خاص خودش  را ساخت. در كل لحن و ساختار داستان های او با داستان های اولیه چهار شگفت انگیز متناسب بود چون انگار هر شماره یك چیز فوق العاده جدید رو میشد. یكی از ایده های بكر میلار خلق شخصیتی جدید به نام «ماركوس مرگ آفرین» (Marquis of Death) بود كه آنقدر نیرومند و ترسناك بود كه حتی دكتر دووم هم ازش هراس داشت!

 

4- دوره «مارك وید» و «مارك ویرینگو» (2001 تا 2006)

مارک وید

چاپ شده در : شماره های 500 تا 524 از كمیك Fantastic Four

و شماره های 60 تا 70  سری سوم  كمیك Fantastic Four

«مارك وید» كه run های خوبی برای شخصیت هایی مثل «فلش» و «دردویل» نوشته و هنوز همه از شاهكار بیظیرش برای دی سی یعنی Kingdom Come  به خوبی یاد میكنند، یكی از ذهن های خلاق دنیای كمیك است. دوره ای كه نویسنده چهار شگفت انگیز شد هم عالی بود. او این گروه رو به خوبی وارد قرن بیست و یكم كرد و توانست تركیب مناسبی از شخصیت پردازی و شوخ طبعی ایجاد كند. او بهتر از هر كسی میدانست كه چهار شگفت انگیز قبل از آنكه ابرقهرمان باشند كاوشگر دنیاهای ناشناخته ، دیپلمات های بشریت و از همه مهم تر اینكه یك "خانواده" اند. مارك وید خوش شانس بود كه طراحی باهاش همكاری كرد به نام «مارك ویرینگو » (Mark Wieringo) چون آنها قبلا هم در كمیك های فلش با هم همكار و با خصوصیات همدیگر آشنا بودند .

او داستان های Fun زیادی نوشت  كه در آنها شخصیت های جالبی بود - از معادلات ریاضی زنده و خبیث (!) گرفته تا حشرات غول پیكر - ولی شاید نقطه قوت اصلی داستان های مارك وید تمركز اش روی دكتر دووم بود. او از دكتر دووم شخصیتی واقعا ترسناك ساخت. كافی است برای فهمیدن عمق خباث و شرارت او به مقاله عمو مختار تحت عنوان "10 داستان برتر با حضور دكتر دووم" مراجعه كرده و گزینه شماره  8 لیست او را بخوانید تا متوجه شوید دكتر دووم برای آزار رساندن به كسانی كه ازشون متنفره حاضره چه كارهایی كه نمیكنه!

در هر حال run «مارك وید» و «مارك ویرینگو» آنقدر محبوب بود كه وقتی یكی از روسای مارول باهاشون مشکل پیدا و سپس اخراجشون كرد ، هواداران آنقدر سر و صدا كردند كه مارول آنها را دوباره به كمیك های چهار شگفت انگیز بازگرداند!

 

 

3- دوره «جان بیرن »  (1980 تا 1986)

جان بیرن

چاپ شده در : شماره های 232 تا 295 از كمیك Fantastic Four

پس از آنكه چهار شگفت انگیز در دهه 70 میلادی دچار افت شد ، نویسنده و طراح بزرگی به نام «جان بیرن» (John Byrne) از سوی مارول استخدام شد و به كمیك های چهار شگفت انگیز اضافه شد و آن را دچار تحولات عظیمی كرد. جان بیرن كه پیشتر كمیك های X-men را به اوج موفقیت و محبوبیت رسانده بود، سعی كرد همان حس و حال اعجاب انگیزی را بازخلق كند كه جك كربی و استن لی در دهه 60 در كمیك های چهار شگفت انگیز خلق كرده بودند. به طور مثال او بار دیگر مسئله مشاجرات خانوادگی را در بین اعضای گروه مطرح كرد. اما مهم تر اینكه او چهار شگفت انگیز را برای مخاطبین جدید مدرن تر كرد و داستان هایی نوشت كه در هر آرك  (arc) روی یك عضو به خصوص از گروه زوم میكرد.

بیرن شخصیت سوزان استورم (زن نامرئی)  را هم كاملا دگرگون كرد چون او قبلا به عنوان كسی كه نمیتواند از خودش دفاع كند و معمولا در تله می افتاد به تصویر كشیده میشد ولی بیرن در داستان Malice سوزان را به شخصیتی قوی و  مستقل كه میتواند گلیم خود را از آب بیرون بكشد بدل ساخت. بیرن در كل داستان های بسیار ماندگاری خلق كرد كه از انها میتوان مثلا به "محاكمه رید ریچاردز" اشاره كرد (داستانی كه در آن رید به خاطر نجات جان «گالاكتوس» كه اخیراً سیاره «اسكرال» ها را نابود كرده بود، محاكمه شد)

 

2- دوره «جاناتان هیكمن»  (2009 تا 2013)

جاناتان هیکم

چاپ شده در : شماره های 570 تا 611 از كمیك Fantastic Four

و شماره های 1 تا 23 كمیك FF (بنیاد آینده)

دوره  ای كه «جاناتان هیكمن» (Jonathan Hickman) نویسنده چهار شگفت انگیز شد یكی از عجیب ترین و خلاقانه ترین دوره های تاریخ این كمیك است. از همان اولش معلوم بود كه هیكمن برنامه های زیادی دارد و میخواهد ساختار چهار شگفت انگیز را بهم بریزد . سپس او «جانی استورم» را به طرز بسیار ماندگار و سوزناكی كشت و مرد عنكبوتی  را جایگزین جانی  كرد (یونیفرم های جدید هم بر تن اعضای گروه رفت) او سپس  ایده "بنیاد آینده" (Future Foundation) را مطرح و شخصیت هایی كه چهار شگفت انگیز با آنها در تعامل بودند را بسیار گسترده تر از قبل كرد (جالبه كه دكتر دووم هم عضو بنیاد آینده  شد!)

باید گفت كه هیكمن هم از ان دسته نویسندگانی است كه ذات و شالوده چهار شگفت انگیز را درك میكند و میداند در بطن این گروه خانواده و دوستی قرار دارد . به همین دلیل run او پر بود از لحظات عاطفی و ماندگار ، مثل تعاملات دختر رید با دكتر دووم یا مكالمه سوزناك پسر رید (فرانكلین ریچاردز) با مرد عنكبوتی پس از كشته شدن دایی اش (جانی استورم) . هیكمن در ضمن از آخرین نویسنده هایی است كه چهار شگفت انگیز را نوشته و تا قبل از كنسل شدن اخیر این كمیك آن را نوشت. او در حال حاضر هم در كمیك بینظیر "جنگ های پنهان" از دكتر دووم و چهار شگفت انگیز به عنوان كاركترهای اصلی داستان جذابش استفاده میكند.

 

1- دوره «استن لی» و «جك كربی» (1961 تا 1970)

جک کربی

چاپ شده در : شماره های 1 تا 102 از كمیك Fantastic Four

واقعا چه باید درباره این بزرگترین ،  بهترین و خلاقانه ترین  دوره تاریخ كمیك های ابرقهرمانی گفت؟ جك كربی و استن لی با خلق چهار شگفت انگیز عضر نقره ای كمیك را پایه گذاری كردند و پس از این كمیك بود كه شخصیت های دیگر مارول هم خلق شد (چندی پیش سایت comicbook.com لحظه شكل گیری چهار شگفت انگیز را ماندگارترین لحظه در طول تاریخ مارول دانست. مقاله اش اینجاست) . میزان نبوغ و خلاقیت لی و كربی در این run افسانه ای خارج از تصور است. واقعا كسی فكرش را هم میتواند بكند كه دو نفر این همه شخصیت خلق كنند كه هنوز پس از این همه سال از كلیدی ترین شخصتی های مارول هستند؟ به این نام ها توجه كنید: گالاكتوس، دكتر دووم، پلنگ سیاه، inhumans، اسكرال، كری (Kree) ، موج سوار نقره ای، واچر (watcher)و ده ها شخصیت مهم دیگر! (لی و كربی حتی شخصتی های قدیمی مارول مثل «نیمور» را هم در كمیك های چهار شگفت انگیر احیا كردند)  اما شاید مهم ترین دستاورد آنها این بود كه برای اولین بار در طول تاریخ كمیك شخصیت های خلق كردند كه بسیار ملموس و دارای نقص بودند. به همین خاطر خوانندگانی كه در دهه شصت از شخصیت های خدامانند انتشارات دی سی خسته شده بودند ، ناگهان ابرقهرمانانی را كشف كردند كه مثل خودشان  بودند و میتوانستند باهاشان همذات پنداری كنند. اصلا خلق قهرمانی زشت و هیولا مانند مثل The thing تا آن موقع سابقه نداشت. به همین دلیل چهار شگفت انگیز تبدیل شد به پرفروش ترین كمیك دوران خود و موجی را آغاز كرد كه با دیگر شخصیت های مارول مثل مرد عنكبوتی، ایرون من، هالك، دردویل، مردان ایكس و ... ادامه یافت و مارول را تبدیل به ابرشركتی كرد كه الان غالب ترین و قوی ترین  نیروی فرهنگ عامه پسند (pop culture) در كره زمین است.

استن لی و جك كربی داستان های ماندگار زیادی در كمیك های چهار شگفت انگیز خلق كردند ولی قطعا بهترین آنها "سه گانه گالاكتوس"  ام دارد كه در ان شخصیتی خدا مانند به نام گالاكتوس و دستیارش موج سوار نقره ای خلق شدند. این داستان زمینه ای شد برای ماجراهای حماسی و كیهانی مارول در آینده

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Goblin.S
+1 #1 Goblin.S 1394-05-16 11:24
ای کاش فیلم FF هم به خوبی کمیک هاش بود در اون صورت می تونست یه حماسه بزرگ تو فیلم های مارول درست کنه!
نقل قول کردن
batman-justice
+1 #2 batman-justice 1394-05-16 11:26
حیف که فیلمش ناموفق بود این چهارتا شایستگی اینو دارن که یک فیلم خیلی خوب داشته باشند امیدوارم مارول یک فکری به حالش بکنه تا در کنار کمیک های خوب فیلم خوب هم اضافه بشه
نقل قول کردن
the amazing deadpool
+1 #3 the amazing deadpool 1394-05-16 11:42
واقعا که فاکس چه بلایی سر این خانواده مارول آورده!!!!!!!من خودم که تا چند سال پیش نمیدونستم که ابرقهرمانا از کمیک میان و فک میکردم با ساخت فیلما به وجود میان :-* همون موقع هم که فیلمشو دیدم فهمیدم که چه شخصیت خوب و تاثیر گذاری دارن.
نقل قول کردن
arsalan-goblin
+1 #4 arsalan-goblin 1394-05-16 11:48
عجب مطالبی بود واقعا احساسات آدمو بر می انگیختبه نقل از Doc ock:
واقعا که فاکس چه بلایی سر این خانواده مارول آورده!!!!!!!من خودم که تا چند سال پیش نمیدونستم که ابرقهرمانا از کمیک میان و فک میکردم با ساخت فیلما به وجود میان :-* همون موقع هم که فیلمشو دیدم فهمیدم که چه شخصیت خوب و تاثیر گذاری دارن.

منم اعتراف میکنم تا ۵ سال پیش نمیدونستم فیلمها از روی کمیکها هستند... :-*
نقل قول کردن
Sherlockian
+1 #5 Sherlockian 1394-05-16 12:25
دوستان متای ff 27 شده اخه یه منتقده اومده 63 داده به فیلم ولی جلی نگرانی نیستش هنوزم متاش از بدترین فیلم کمیک بوکی یعنی بتمن و رابین کم تره
نقل قول کردن
Si@Vash
+2 #6 Si@Vash 1394-05-16 12:31
دوره جاناتان هیکمن معرکه بود.کلا جاناتان هیکمن به هر کمیکی پا گذاشته آباد شده!New Avengers vol.3 رو بخونید تا ببینید چی میگم.از گمنام ترین شخصیت ها بهترین استفاده رو کرده.در کنار برایان مایکل بندیس و مارک میلر نویسنده مدرن مورد علاقه منه.
راستی یه توصیه به فاکس عزیییییییزم:برا ی این که بتونی یه فیلم خوب از چهار شگفت انگیز بسازی سه مرحله داره:1-فیلم چهار شگفت انگیز نساز2-برو پیش مارول3-رایتو بده برو سراغ ایکس من جونت
والسلام
نقل قول کردن
werta
+1 #7 werta 1394-05-16 12:31
من عاشق اون دوره جاناتان هیکمنم :lol:
نقل قول کردن
werta
+1 #8 werta 1394-05-16 12:33
آقای ترابی ببخشید که من هی میگم :sigh:
میشه من چیزی که ایمیل کردم رو همینجا بگم؟؟
چون هیچ کسی جواب نداده :zzz
نقل قول کردن
s.kraven
#9 s.kraven 1394-05-16 12:34
من کمیک های اولیه اش رو خوندم.خیلی خیلی قشنگن.
کمیکهای بنیاد آینده رو هم خوندم (به خاطر اسپایدی) اونها هم خیلی خوبن.

مقاله عالی بود؛ممنون
نقل قول کردن
2m-had
+1 #10 2m-had 1394-05-16 13:08
دوستان اگه میشه یکی یه حرکتی بزنه لینک کمیکارو تو قسمت نظرات درج کنه!ممنون
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #11 Bad joke 1394-05-16 13:16
لینک این کمیک ها میشه تقریبا نیمی از کمیک های چهار شگفت انگیز
حداقل 400 تا کمیک را اینا پوشش میدن انتظارتون یکم بالاست مقاله دووم را میشه انجامش اد اینا دیگه حقیقتش امکانش نیست
اگر علی انجامش بده لطف بزرگیه ولی توقع داشته باشید لینک این کمی های مقاله را تو سایت بزاریم توقع بی جا هستش
نقل قول کردن
werta
+1 #12 werta 1394-05-16 13:20
به نقل از Bad joke:
لینک این کمیک ها میشه تقریبا نیمی از کمیک های چهار شگفت انگیز
حداقل 400 تا کمیک را اینا پوشش میدن انتظارتون یکم بالاست مقاله دووم را میشه انجامش اد اینا دیگه حقیقتش امکانش نیست
اگر علی انجامش بده لطف بزرگیه ولی توقع داشته باشید لینک این کمی های مقاله را تو سایت بزاریم توقع بی جا هستش

جناب بد جوک شما یکی از مدیر های سایت هستید؟؟
میشه یه سوال بپرسم؟
نقل قول کردن
The Rock
+1 #13 The Rock 1394-05-16 13:24
من با خوندن داستان secret wars عاشق جاناتان هیکمن شدم داستان هاش بی نظیره و معلومه خیلی خوب چهارشگفت انگیز رو میشناسه به شخصیت ها خیلی اهمیت میده همین دکتر دووم رو در secret wars ببینین عالیه مطمئنم اون دوره ی بنیاد آینده هم عالیه هیکمن شده نویسنده مورد علاقم بعدش هم مارک میلار انصافا که اونم نویسنده خوبیه و ایده هاش عالیه
مرسی از آقای ترابی بابت این مقاله ی عالی من هرچی بیشتر درمورد چهارشگفت انگیز میخونم بیشتر جذبش میشم

راستی میگم چرا مارول کمیک های چهارشگفت انگیز رو کنسل کرد؟
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #14 Bad joke 1394-05-16 13:30
حقیقتش ران جک کربی و استن لی بهترین و مهم ترین ران یک کمیک در تاریخه
از نظر کیفیت و ثبات تاریخی بودن ایده های خارق العاده بی رقیبه بی رقیب
وبعید میدونم تا پایان تاریخ هم کسی بهشون برسه بعضی از ایده هاشون الان با فرضیه هایعلمی انقدر انطباق دارن که نمیشه تصور کرد
و دشمنها ی که خلق کردن بی رقیبه
از یه کیمیاگر اسپانیایی که روحش به شیطان میفروشه
تا پادشاه یه کشور اروپای شرقی
یک گروه متضاد بد چهار شگفت انگیز که اصلا هم شبیه هم نیستن
یک خدای باستانی که سیاره ها را میخوره
یم نواده اینده که در گذشته گیر کرده
پادشاه تحقیر شده یه بعد متفاوت یه پادشاه نیمه انسان نیمه حشره
یه دانشمند که سپاهی از موجودات عجیب در مرکز زمین پیدا میکنه
یه نژاد فضایی که میخوان جای ما را در زمین بگیرن
یک نژاد دیگه در جنگ با اسکرول ها سالهاست به ما به عنوان پیاده نظامشون نگاه می کنن

هر کدومشون تو هر کمیکی باشن میشن دشمن شماره یک اون شخصیت
و خوبی به همون جا تموم نمیشه شخصیت ها پیش هم بزرگ میشن به تعداشون اضافه میشه مثل یه خونواده بزرگ میزنن تو سر و کله هم (مثل خونواده خودم) و کلی فاز میده دشمنیشون با دشمناشون بعد ها متفاوت میگیره

خلی ممنون خیلی زیاد مثل روزهای اول سایت این مقاله ها را بارها و بارها خوندم
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #15 Agent Marvel 1394-05-16 14:06
خوندن این مقاله من رو یاد لحظات شیرین و خوشی که با این کمیک ها داشتم انداخت.

ممنون آقای ترابی مقاله خاطره انگیزی بود.

دوره لی و کربی که تکرار نشدنی هستش،ولی من عاشق رده دوم هستم هم به خاطر یونیفورم های جدید و زیبا و هم حضور اسپایدرمن در بهترین گروه ابرقهرمانی مارول.
نقل قول کردن
the amazing deadpool
#16 the amazing deadpool 1394-05-16 14:20
ببخشید بابت اسپم مرد عنکبوتی تجدید عهد 3 کی ترجمش میاد؟من خیلی منتظرم ولی هنوز نیومده :oops: :cry: :cry: :-?
نقل قول کردن
werta
#17 werta 1394-05-16 14:29
به نقل از Doc ock:
ببخشید بابت اسپم مرد عنکبوتی تجدید عهد 3 کی ترجمش میاد؟من خیلی منتظرم ولی هنوز نیومده :oops: :cry: :cry: :-?

ایشاالله اگ مدیران سایت اجازه بدن خودم ترجمه اش میکنم.
نقل قول کردن
werta
#18 werta 1394-05-16 15:19
به نقل از mtm:
#22:
شما خیلی وقته تو سایت نیستی خبر نداری!
تجدید عهد رو خودم تا الان ترجمه کردم ، اگه عمری باقی باشه از این به بعد هم ترجمه اش میکنم
در ضمن هر وقت مترجم بخواهیم خودمون تو سایت اطلاعیه میزنیم

قصد بی احترامی نداشتم :-*
به هر حال هر وقت نیرو خواستید من در خدمتم و تو صفم! ;-)
نقل قول کردن
s.kraven
#19 s.kraven 1394-05-16 15:36
وااای
من داشتم کارهای فرانک میلر رو نگاه میکردم دیدم نویسنده ی فیلم سیصده :eek: خدا میدونه چقدر کمیک هاش رو دوست داشتم ولی این دلسردم کرد :-?
فقط امیدوارم تصور ذهنیش از ایران اون بوده و نخواسته باشه توهین کنه :sad:
نقل قول کردن
2m-had
#20 2m-had 1394-05-16 15:40
چبه نقل از Bad joke:
لینک این کمیک ها میشه تقریبا نیمی از کمیک های چهار شگفت انگیز
حداقل 400 تا کمیک را اینا پوشش میدن انتظارتون یکم بالاست مقاله دووم را میشه انجامش اد اینا دیگه حقیقتش امکانش نیست
اگر علی انجامش بده لطف بزرگیه ولی توقع داشته باشید لینک این کمی های مقاله را تو سایت بزاریم توقع بی جا هستش
ن منظورم کل دورشون نیست!منظورم همین کمیکایی ک کاوراشونو گذاشتین!
اگر بازم زیاده امکانش هست کمیک مرگ جانی یا جنگ اسپایدی رو ترجمه کنید؟
خیییلی خیییلی ممنون
نقل قول کردن
the amazing deadpool
-2 #21 the amazing deadpool 1394-05-16 16:05
به نقل از s.kraven:
وااای
من داشتم کارهای فرانک میلر رو نگاه میکردم دیدم نویسنده ی فیلم سیصده :eek: خدا میدونه چقدر کمیک هاش رو دوست داشتم ولی این دلسردم کرد :-?
فقط امیدوارم تصور ذهنیش از ایران اون بوده و نخواسته باشه توهین کنه :sad:

ببخشید که اینو میگم ولی ماجرای 300 کاملا واقعی بود و به نظر من هم حقمونه که توسط خارجیا مسخره بشیم!!!منظورم اینه که الان میدونید چند تا فیلم از این داستان درست کردن؟اون وقت خیلیا حتی موضوع این داستان رو هم نمیدونن!!!!یهود یا روز 13 بدر زدن 780000 تا ایرانیو کشتن ولی همه میان 13 بدر خوشحالی میکنن!!!!بخاطر همینه که رسم شده مردم از خونه بزنن بیرون روز 13 بدر.چون نمیخوان دوباره تو خونه هاشون کشته بشن!!!!حالا میدونم همینم اسپم حساب میشه ولی نخواستم کل داستان رو توضیح بدم چون همه مطمئنا ناراحت میشن و یه اسپم بزرگم هست :-*


به هرحال ببخشید بابت اسپم
نقل قول کردن
Agent Marvel
#22 Agent Marvel 1394-05-16 16:22
به نقل از s.kraven:
وااای
من داشتم کارهای فرانک میلر رو نگاه میکردم دیدم نویسنده ی فیلم سیصده :eek: خدا میدونه چقدر کمیک هاش رو دوست داشتم ولی این دلسردم کرد :-?
فقط امیدوارم تصور ذهنیش از ایران اون بوده و نخواسته باشه توهین کنه :sad:

متاسفم کریون جان ولی ماجرا کاملا واقعیه و به همین جا هم ختم نمیشه،میلر،اون نویسنده فوق العاده که عاشق داستان ها و طراحی هاشم،اسلام رو ویروسی دونسته که باید از بین بره !!!!!!
کمیک ضد اسلامی هم نوشته.
به هر حال من کاری به عقاید پوچ و بی ارزشش ندارم و هنوزم عاشق داستان ها و آثار خوب میلرم نه دروغ کثیفی مثل همین 300
نقل قول کردن
Agent Marvel
#23 Agent Marvel 1394-05-16 16:26
ماجرای 300 واقعیه؟ما برده بردار بودیم؟ما وحشی بودیم؟ما مثل عرب ها لباس میپوشیدیم؟خون ریز بودیم؟بی بند و بار بودیم؟
واقعا متاسفم وقتی یه ایرانی از تاریخ کشوزش چیزی نمیدونه انتظاری از خارجی ها نمیشه داشت.
300 یه دروغ بزرگه.ولی ما هم مقصریم چون هیچ واکنشی در برابر این فیلم نشون ندادیم و گذاشتیم همه ایران و ایرانی رو اینجوری بشناسن و باور کنن.
نقل قول کردن
kaito
#24 kaito 1394-05-16 17:11
اجنت میبینی مملکت داره به کجا میکشه؟
تنها چیزی که برامون مونده بود افتخارات قدیممون بود که الان این آقا و امثالشون اون رو هم میخوان نابود کنن.
قبول دارم موضوع جنگیش کمی واقعیه. تقریبا همچین جنگی بوده. ولی نه ما برده دار بودیم نه ما زورگو و خشن و بی رحم بودیم نه ما شبیه چادرنشینای کثیف خاندان های عربی بودیم و لباس می پوشیدیم و نه ما از برده ها بعنوان پله استفاده میکردیم که از ارابه پایین بیایم. البته ما برده دار نبودیم که از برده ها اینجوری استفاده کنیم.
عزیز من که میگی واقعیه. مدرک بیار که ما برده دار بودیم و یا خشن و بی رحم ویا حتی نحوه لباس پوشیدنمون شبیه اعراب بوده.
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #25 Agent Marvel 1394-05-16 17:45
#32
اتفاقا جنگش هم دروغه.کجا اون همه سرباز؟کجا اون همه کشتار مردم؟خشایار شاه کاملا بدون خونریزی از دروازه رد شد نه اینکه مثل گوسفند بیفته به جون شهر،تازه فقط با چند صد هزار سرباز نه چند میلیون !
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#26 Samwel Tarly 1394-05-16 18:37
من تازه فهمیدم که لباس future foundation اسپایدی که تو بازی the amazing spiderman2 و 1 بود از کجا اومده بود.
نقل قول کردن
SLH Hero
#27 SLH Hero 1394-05-16 19:37
مقله فوق العاده بود! ممنون آقای ترابی یکی از اون Top 10 های بی نقصتون بود ;-) .

من خیلی کمیک های چهار شگفت انگیز نمیخونم بیشتر از همون دوره استن لی - جک کربی بوده ولی با خوندن این مقاله به نظرم باید بیشتر کیک چهار شگفت انگیز بخونم :sigh: .
نقل قول کردن
SLH Hero
#28 SLH Hero 1394-05-16 20:30
راستی یک سؤال: میشه پس امکان پس گرفتن مثبت یا منفی رو به بخش نظرات اضافه کنید؟ من الآن به خاطر یک کلیک اشتباه به کامنت 39 منفی دادم مطمئنم برای بقیه هم پیش اومده که اشتباه کلیک کنن و منفی بدن.

ممنون میشم اگر این امکان رو اضافه کنید.
نقل قول کردن
Doc Strange
#29 Doc Strange 1394-05-16 21:09
اقا جان هرکی دوست دارید ایمیل سایتو چک کنید یه خبر فرستاده بودم تا الان سرد شده!!! :-* :sad:
نقل قول کردن
the amazing deadpool
#30 the amazing deadpool 1394-05-16 21:15
درسته حق با شماست.من اشتباه کردم.الان که کامل تحقیق کردم فهمیدم.(راستش فیلمو هنوز ندیدم :lol: :-*
و از تمام کسانی که عصبانیشون کردم عذر میخوام.همینطور از آقای ترابی عذر میخوام که باعث شدم این بحث مسخره ایجاد شه.واقعا عذر میخوام.حالا دیگه ولش کنید بیایم به مقاله بپردازیم :-*
نقل قول کردن
s.kraven
+1 #31 s.kraven 1394-05-16 21:52
میگم سایت چقدر patriot داره واقعا :lol:
یکی میگه فیلم خیلی خوبی بود یکی میگه حقیقته؛کم مونده بیان دست و پای زک اسنایدر رو ماچ کنن و ازش به خاطر توهین به ایران قدردانی کنند. :-* :P

ولی فقط امیدوارم دیگه این اتفاقات تو فیلمهای زک اسنایدر نیفته.البته از اونجا که فیلمهای مهم دی سی دست زکه بغید نیست یه دخالت دیگه ای تو دستگاه بکنه و یه توهین دیگه ای رو بندازه.یاددمه توی یک کمیک جوخه خودکشی به امام(ره) توهین شد و یکجا هم جوکر توهین کرد.میتونه با استناد با اینها یه توهین دیگه هم بکنه.این یکی رو بندازه گردن کمیکها .من که خوشم نمی آد. :-?
نباید کمیک بوک رو به سیاست ربط داد ولی میدن دیگه...

البته یه عکس هم دیدم که مارول توهین کرده ولی اون خیلی واضح نبود و معلوم بود در اصل داستان جریان نداره.

عکس هم نمیزارک چون شر میشه ولی هست دیگه چه بگیم چه نگیم هست...
نقل قول کردن
blackspidey
#32 blackspidey 1394-05-16 22:08
چ مقاله ای استاد تحریک شدم همه کمیکای FF رو بگیرم :-*
واقن حق FF اینه ک ی فیلمی ب عظمت اونجرز داشته باشه خیلی حیفه...

#40
کی میگه 300 خوبه؟؟ن واقن کی میگه؟هرکی میگه باید بگم واقن براش متاسفم چون ن تنها از فیلم سر در نمیاره بلکه غیرت نداره ک ایرانیارو چجوری نشون دادن تو اون فیلم.آخه اینجاهم جای بحثش نیست....ولی کلا بگم زک اسنایدر گند زد ب ایران و ایرانی با اون فیلمش
نقل قول کردن
mtm
+3 #33 mtm 1394-05-16 22:16
فقط یه چیز و بس...
اریو برزن سردار ایرانی فقط با 100 نفر سرباز وطن پرست جلوی سپاه اسکندر مقدونی ایستاد و خودش و سربازانش تا اخرین نفس جنگیدن و کشته شدن
ولی نه کسی ازش کمیک ساخته و نه فیلم
یه بخشی برمیگرده به کم کاری و بی عرضگی خودمون و یه بخشی هم برمیگرده به پدرسوخته بازی غربی ها
و البته کسانی هم هستن مثل اون طرفدار متعصب دی سی که چند وقت پیش تو سایت میگفت فیلم 300 شاهکاره!!!!!!!!!!!
چرا ؟ چون کارگردانش داره بتمن علیه سوپرمن رو میسازه پس باید هر چی ساخته رو ازش تعریف کرد!!!!
این وسط این خوش غیرت ها رو ادم نمیدونه چی بهشون بگه
نقل قول کردن
New Goblin
+3 #34 New Goblin 1394-05-16 22:43
یکی از اعضا تو متاکریتیک اومده به این فیلم جدید 8 داده و گفته من اصلا به چشم یه فیلم کمیک بوکی نگاهش نکردم و فقط به عنوان یه فیلم Sci-Fi دیدمش و ازش لذت بردم!و همچنین گفته که اگه آدم سختگیری در کمیک هستید و همچنین دنبال یه فیلم کمیک بوکی،توصیه نمیشه.

بعد اومده گفته بهترین فیلم F.F تا به حال!!!!!!
اخه اگه قراره فیلم F.F باشه که باید وفادار به منبع اقتباسش باشه که!بعدشم گفته یکی از سکانس های مربوط به دووم یکی از بهترین صحنات کمیک بوکیه!

حرفاش باهم در تناقضه!!!اول میگه به چشم یه فیلم تخیلی نگاش کردم نه کمیک بوکی بعد میاد میگه از صحنات کمیک بوکی خوب و ...!!!!

فکر کنم قبل دیدن فیلم و نوشتن یه چیزی خورده!!!
نقل قول کردن
Mg.sp
+2 #35 Mg.sp 1394-05-16 22:56
نمي دونم شما دقت كرديد يا نه مارول پره از نويسنده هايي كه به داستان هاي سفر در زمان و دنياهاي ديگه يا موازي علاقه دارن و داستان هاي اين طوري مي نويسن مثلا

دن اسلات كه داستان جهان عنكبوتي رو نوشته، اگه اشتباه نكنم داستان بازي مردعنكبوتي دنياهاي از هم گسسته رو نوشته يا شماره هاي 17 تا 19 مردعنكبوتي برتر

پيتر ديويد كه كميك spider man2099 meets spider man رو نوشته يا همين كميك مردعنكبوتي 2099 الان يا اونايي كه قراره بعد جنگ پنهان بياند

برايان مايكل بنديس كه نيازي به گفتن نداره spider men - all-new x-men #31-36 - الانم كه لوگان پير رو فرستاده دووم گردي!

نويسنده هاي چهارشگفت انگيز هم كه بايد تو اينجور داستان ها تبحر داشته باشن كه قسمتي از زندگي چهارشگفت انگيز سفر به دنياهاي ناشناخته‌ـس.

من شخصا عاشق اين جور داستانام همچنين داستان هايي كه شخصيت محورن و تعامل شخصيت ها داستان رو پيش ميبره و درام فوق العاده‌اي دارن(اسطوره من تو اين زمينه JMS ـه) چه داستان هايي با پيتر و مري جين مي نوشت ديالوگ ها عالي بودن! :cry:
نقل قول کردن
parker
+3 #36 parker 1394-05-16 23:01
راجع به بحثی که الان شده راجع به ایران یه چیزی بگم ...

تاریخ ایران شخصیت های فوق العاده ای از نظر رشادت و دلاوری و میهن پرستی داره که یک تار موشون میرزه به صد تا امثال اسنایدر. اما تو این دوره باید قبول کرد که دید کشور های خارجی نسبت به ایران خیلی بد تر از چیزیه که ما فکر می کنیم و دید ما نسبت به اون ها هم همینطوره. هر سمت سعی می کنه تا جایی که می تونه طرف مقابل رو آدمکش و وحشی خطاب کنه. منتها ما میایم علیه اون ها راهپیمایی می کنیم و اون ها هم برای ما فیلم میسازن و تحریممون می کنن. راستشو بخواید مشکل تا حدود زیادی از ماست. ما میایم برای تاریخ اعراب فیلم میسازن و اعراب هم تاریخ ما رو مسخره می کنن. ایران میتونه بیاد به جای فیلم های مزخرفی که میسازه و یک ریالم نمی ارزن ، بیاد و یک فیلم که واقعا در شان ایرانیهاست بسازن ولی با وضعیت فعلی ما باید این آرزو رو به گور ببریم.
نقل قول کردن
mtm
+2 #37 mtm 1394-05-16 23:37
به نقل از Doc ock:
آقای ترابی عذر میخوام بابت اسپم اما کمیک torment اسپایدی رو نمیتونید ترجمه کنید؟من مقاله 10 کمیکی که قابلیت بازی شدن رو دارن دیدم کمیک torment به چشم خورد که خیلی دارکه.اگه میشه ترجمش کنید

چون دارکه باید ترجمه اش کنیم؟؟؟؟!!!
نه ! اسپایدی از اون سایتا نیست که فقط به صرف اینکه فلان داستان دارک و خفنه ازش تعریف کنه و ترجمه اش کنه
نه! ما به داستان توجه میکنیم
تورمنت هم متاسفانه داستان عمیق و قدرتمندی نداره

البته این مژده رو هم بدم که به زودی یه داستان معروف از اسپایدرمن رو که هم خیلی دارکه و هم خیلی داستان خوبی داره رو ترجمه خواهیم کرد
نقل قول کردن
mtm
+2 #38 mtm 1394-05-17 00:36
حسن اقا شما خودت از کدوم داستان چهار شگفت انگیز بیشتر خوشت میاد؟
میدونی که من بچه که بودم دو تا سری محبوب داشتم
مرد عنکبوتی و چهار شگفت انگیز
یک کمیک بود که من عاشقش بودم: شماره 185 چهارشگفت انگیز


البته اصلا جایگاه خاصی در تاریخ ff نداره ولی ادم وقتی بچه است زیاد حالیش نیست کدوم کمیک داستانش قویه
منم عاشق طراحی و نبردهای این کمیک بودم
شاید هزار بار ورقش زدم
طراحیش عالی بود
داستانش هم برام جذاب بود
اخرشم برام فوق العاده بود
چون شماره بعدش رو نداشتم همیشه دوست داشتم بدونم شماره بعد چطور ff خودشون رو نجات میدن؟
همش تو ذهنم شماره بعد رو حدس میزدم
خلاصه اینکه بعد از سالها شماره بعد رو به صورت دیجیتالی یافتم و خوندم ولی خیلی بدجور خورد تو ذوقم! اصلا اونی که فکر میکردم نبود!
ولی در هر حال شماره 185 محبوب ترین کمیک چهار شگفت انگیزه (البته احتمالا فقط تو دنیا فقط منم که اینقدر دوستش دارم!)
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #39 Bad joke 1394-05-17 00:50
من اون سری که جانی با الیسیا ازدواج میکنه و بعد میفهمیم یه اسکرول هستش خیلی دوست داشتم :o
البته اون سری درپیت vol2که من چهار شگفت انگیز را باهاش شروع کردم هم برام خیلی خاطر ساز هستند
سری 300 تا 400 را هم خیلی دوست داشتم نمیدونم چرا از طراحیش خوشم میومد از داستاناش کلا باحال بود
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #40 Bad joke 1394-05-17 01:08
ولی الان دو سه تا داستانی که گالاکتوس توشون هست مثل اون سری تو ولوم 3 اون داستان240-250 والبته سری کلاسیکش
شماره 51 که عالیه منم خوشم میاد
کراس اورهاش دوتاشون با ایکس من اونجا که درگیر میشن و اونجا که Onslaught وارد میشه
اونجا که ثینک میمره والبته مردن جانی هم از حق نگذریم تاثیر گذار بودن

والبته هر داستانی که دووم یه قدرت جدید خلق میکنه را دوست دارم کلا این پیشرفت لحظه به لحظه شخصیت برام خیلی دوست داشتنیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید