10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

10 تغییر لباس مهم در دنیای ابرقهرمانان كمیك بوكی!

اینها دراماتیك ترین costume change ها در میان شخصیت های ابرقهرمان های كميك بوكی است!

یکی از تغییرات بزرگی که در کمیک های چند وقت اخیر  صورت گرفت تغییرات لباس سوپرمن در قسمت  38 بود . این کمیک كه توسط «جف جانز» نوشته شده بحث های زیادی بر انگیخت چون در آن لباس نسبتاً جدیدی بر تن جناب «مرد پولادین» دیدیم!  به خاطر همین موضوع سایت comicbook.com لیستی از دراماتیک ترین و بزرگ ترين تغییراتی که در لباس های ابرقهرمانان شکل گرفته را تهیه کرده. این لیست نه به بدترین یا بهترین مربوط نمیشود بلکه به تغییراتی مربوط میشود که بسیار خلاق و نواورانه بوده و باعث بحث و جدل  هم شده اند!

 

10- لباس تنگ و چسبان بیوه سیاه

اولین بار که در دهه 60 معرفی شد او درون یه لباس شب رسمی و تمام متعلقات آن دوره معرفی شد و بعد لباسی سیاه با  یك نقاب و شنل به او داده شد! ولی  ناتاشا رومانفی که ما میشناسیم و عاشقش هستیم  در دهه 70 و در یك  کمیک اسپایدرمن به وجود آمد ! او حتی مدل مویش هم عوض شد و لباس تنگ ، چرمی و سیاهی بر تن كرد بدون انكه ماسك یا شنلی داشته باشد (این لباس را «جان رومیتا» طراح افسانه ای مرد عنكبوتی طراحی كرد). خودتون لباس قدیمی (سمت راست) را با لباس جدید بلك ویدو (سمت چپ) مقایسه كنید:

لباس بلک ویدو

گفته میشود جان رومیتا  ظاهر جدید ناتاشا را از فیلمهای جاسوسی و سریال های  های تلویزیونی الهام گرفته بود. این تغییرات بسیار به موقع بود چون مارول میخواست كمیك جدیدی به نام Amazing Adventures چاپ كند و بلك ویدو شخصیت اصلی آن باشد.

درست است که در این سالها تغییرات جزیی روی لباس او شکل گرفته ولی از آن موقع تغییر خاصی روی آن صورت نگرفته و بنابراین لباس بلك ویدو در فیلم «ایرون من 2" و سپس "اونجرز" همانی بود كه جان رومیتا در دهه 70 خلق كرد!  

 

9 - لباس متحد الشكل مردان ایکس جدید

لباس x-men

در كمیك های مردان ایكس همیشه عادت كرده بودیم شخصیت ها رو با لباس های جدا و منحصر به فرد خود ببینیم ولی در فیلم مردان ایكس كه سال 2000 توسط «برایان سینگر» ساخته شد و انقلابی در ژانر اقتباس های ابرقهرمانی به پا كرد دیدیم كه همه اعضای این گروه لباس يونيفرم يك شكل داشتند. خیلی زود این ایده در كمیك های New X-men (كه توسط «گرنت موریسون» بزرگ نوشته شد) به كار رفت.

البته گرنت ماریسون با نوشتن داستان های عالی نظر منتقدان را جلب کرد و  میخواست بگوید مردان ایكس چون مطرود هستند پس باید در مقابل دنیای بیرون با هم متحد باشند و در نتیجه باید لباس متحد الشكل بپوشند. البته هواداران خیلی از این ایده خوششان نیامد ولی در هر حال این جور لباس پوشیدن همچنان در فیلم های آینده مردان ایكس ادامه پیدا كرد!

 

8- لباس آهنی مرد عنكبوتی (ملقب به iron Spider)

لباس آهنی مرد عنكبوتی

كميك مشهور "جنگ داخلی" اثرات  زیادی بر دنیای مارول گذاشت: دوستان به دشمنان تبدیل شدند، کاپیتان امریکا به ضرب گلوله کشته شد (درحالی که تونی استارک در حال مقابله با او بود) و ... ولی شخصیتی که از نظر بصری بیشترین  تغییرات را  پيدا  کرد مرد عنکبوتی بود.

البته برای اولین بار نبود اسپایدی تغییری اساسی در لباسش ایجاد ميشد. اما این بار قضیه فقط  تغییر رنگ نبود! در واقع اسپایدرمن با همکاری دوست جدید خود یعنی «تونی استارک» لباس عنکبوت آهنی را طراحی کرد.  اسمش کاملا مشخصه با  چیزی روبرو بودیم  كه  ارزوی کودکی طرفداران اسپایدرمن و مرد اهنیه!  یعنی لباس اهنی قرمز ،محافظت شده  و مجهز به تکنولوژی کمپانی استارک که گجتهای جالبی به آن متصل شده (مورد توجه دکتر اختاپوس)! تونی فكر میكرد با این لباس مرد عنكبوتی دیگه كاملا در جنگ داخلی میره طرفش ولی او به زودی به سمت كاپیتان آمریكا و گروهش رفت و لباس آهنی را هم كنار گذاشت!

ضمناً برخی ویژگی های این لباس بعدا توسط مرد عنكبوتی برتر به كار رفت!

 

7- لباس ضربه گیر «بی باك» (Daredevil)

لباس داردويل

«دردویل»  (Daredevil) در طول این سالها در واقع دو تغییر اساسی در لباس و یونیفورم خود داشته است: یكی در اوایل حرفه خود كه  لباس رنگ زرد خود را با لباس قرمز رنگ معروف خود عوض كرد (همان لباس یكدست قرمزی كه ما با آن آشنا هستیم) و دیگری تغییری که در طول دهه 90 در برهه ای از زمان رخ داد و ما قراره بهش بپردازیم.

مانند بقیه ابرقهرمانها «دردویل» هم  در دهه 80 میلادی  به سمت خشن شدن رفت (انصافا هم «فرانك میلر» داستان های خوبی برایش نوشت و طراحی كرد) ولی بعد از میلر داستان های او افت كرد. سپس داستانی نوشته شد به نام Fall From Grace كه در آن دردویل به دروغ نشان داد كه مرده است و سپس در هیبت جدید ظاهر شد!  به جای رنگ تمام  قرمز، لباس جدید او مخلوطی از   قرمز و خاکستری بود به همراه  محافظ روی شانه ها و زانو ها ! اما نتیجه نهایی بیشتر برای كسی مناسب بود كه  اماده رفتن سر مسابقه فوتبال امریکایی است  تا کسی که باید به صورت مخفیانه  بر روی پشت بام های شهر و  با یک قلاب رفت و آمد ميكند!

 

6- «استورم» مدل مو سرخ پوستی!

لباس استورم

همه چی با یک شوخی آغاز شد ولی در نهایت به یکی از تاثیر گذار ترین لحظات برای میوتانت محبوب مردان ایكس یعنی  استورم تبدیل شد! در طول دوران دهه 80 اوضاع برای استورم هر روز تاریک تر میشد او هر روز بیش تر تحت تاثیر محبوبیت دوست جدید «ولورین» یعنی  «یوکیو» ژاپنی قرار میگرفت برای همین تصمیم گرفته شد تیپ کاراکتر را تغییر دهند برای همین به او لباس چرم پوشاندند و مدل موهای او را به مدل پانک سبک "موهاکی" (سرخ پوستی)  تغییر دادند.

سردبیر كمیك هاي X-men در آن زمان همیشه میگفت كه ظاهر استورم از یك شوخی بیمزه نشات گرفته ولی  این ظاهر تا سالها ماندگار شد . hgfji بعدا ظاهر استورم شبیه ظاهر قبلی و كلاسیك اش شد  ولي هنوز گاهی مدل موی خاص او بازمیگردد (نمونه اش بازی جدید مارول) گویا که طرفداران هنوز این مدل را دوست دارند! پس این شوخی خیلی هم بیمزه نبوده!

 

5- لباس AzBat

سقوط شواليه knightfall

در دهه 90 بروس وین (بتمن)  در طی داستان "سقوط شوالیه" (Knight Fall) کمرش شکست و شخصیتی بی ثبات به نام «ژان پل ولی»  که تحت عنوان  «عزرائيل» (Azrael) شناخته میشد ، جای او را گرفت (در واقع خود بروس وین او را به عنوان جانشین خود برگزید)  عزرائیل هم لباس خودش را میخواست و شروع كرد به ایجاد تغییر در لباس معروف بتمن. او تیغه ، اسلحه و هر چیز جور واجوری كه بدستش میرسید را به لباس بتمن اضافه كرد (در نتیجه لباس او بیشتر شبیه به یك تانك جنگی شد تا لباس شوالیه تاریكی!) شاید در نگاه اول این لباس و این داستان خیلی بی ارزش و نوعی ترفند برای فروش به نظر برسد ولی نویسندگان سعی كردند قضیه جانشین بتمن را برجسته كنند. چون عزرائیل روش متفاوتی نسبت به بتمن داشت و با خلافكاران گاتام خیلی خشن تر و بیرحمانه تر رفتار میكرد. بنابراین بازگشت بروس وین در لباس بتمن خیلی مهم و تاثیرگذارتر از آن چیزی شد كه تصور میشد. به عبارت دیگر متدهای خشن عزرائیل باعث شد تا مردم گاتام تلقی منفي از بتمن پیدا كنند بنابراین بروس وین سعی كرد به نوعی اعاده حیثیت كند و بار دیگر بتمن را به عنوان مدافع واقعی مردم نشان دهد.

 

4- لباس آبی و الكتریكی سوپرمن

لباس ابي سوپرمن

سال 1998 داستانی از سوپرمن چاپ شد كه در آن منشا نیروهای او الكتریكی  شد و بنابراین لباسی پوشید تا از انتشار آن جلوگیری كند.  البته سوپرمن هنوز قدرت های فوق بشری خودش را داشت ولی حالا میتوانست انرژی های مختلفی كه در پیرامون اش بودند را حس كنند، مثل رادیواكتیو، الكتریسیته، نیروهای مغناطیسی و .... ضمن اینكه لحظات مضحكی هم برایش پیش می آمد مثلا اگر زياد به دستگاه تست نان نزدیك میشد، منفجرش ميكرد !!!  

در هر حال در آن دوره فضای مناسبی برای روایت داستان های متفاوت از سوپرمن به وجود آمد چون بعد از مدتی سوپرمن به دو شخصیت متضاد تقسیم شد: یكی سوپرمن آبی رنگ كه آرام و منطقی تر بود و دیگری سوپرمن قرمز رنگ كه خشن تر و جسور تر بود.

سوپرمن قرمز

هواداران از این ایده زیاد استقبال نكردند و در نهایت آنها با هم جنگیدند و بار دیگر با تركیب سوپرمن آبی با قرمز همان سوپرمن همیشگی شكل گرفت.

 

3- «زن نامرئی» دهه 90 میلادی

در دهه 80 میلادی «جان بیرن» نویسنده و طراح بزرگ كمیك های چهار شگفت انگیز داستانی نوشت كه در آن روح شخصیتی خبیث به نام Malice به «سوزان استورم» يا همان زن نامرئي  نفوذ كرد. سپس در دهه 90 میلادی مارول بار دیگر به این ایده رجوع كرد . یعنی این بار در بحبوحه داستان «جنگ بینهایت" (infinity war) دیدیم كه هنوز آثاری از Malice  در وجود سوزان باقی مانده و او نسبت به قبل عصبی تر و پرخاش گر شده است.

 لباس سوزان هم خيلي تغيير كرد. یعنی  لباس آبی تیره  کلاسیک چهار شگفت انگیز کنار گذاشته شد و .......خب.....دقیقا چگونه می توان انچه که سو استورم پوشید را توصیف كرد ؟ شاید فقط بتوان گفت این لباس خیلی جلف و منشوری بود (نمیدونم آقای ترابی قراره چطور عكس این لباس رو تو مقاله بزاره !) متاسفانه این لباس هم  بخشی از  جز روندی بود كه  که ناشران درطول دهه 90 پیش میگرفتند تا میزان فروش را بالا ببرند.

 

2- «واندر ومن» تيپ هنری!

لباس WONDER WOMAN

همانند اتفاقی که برای بیوه سیاه افتاد و در این مقاله هم  بهش اشاره شد،  در دهه 60 با افزایش محبوبیت سریالها و فیلمهای جاسوسی «دایانا» یا همان واندر ومن معروف هم بینصیب نماند! او قدرت هایش را تسلیم كرد و تصمیم گرفت یك زن عادی باشد كه صاحب یك بوتیك است!  او سپس سعی كرد هنرهای رزمی یاد بگیرد و ... ولی هوادارانش میگفتند شخصیت او دارد از شخصیت Emma Peel در سریال تلویزیونی "اونجرز" تقلید میكند و خیلی دلشان برای داستان های كلاسیك واندر ومن تنگ شده بود.

بدتر اینكه دی سی مدام نویسندگان و طراحان كمیك های Wonder Woman را در ان دوره عوض میكرد و واقعا نمیشد شخصیت ثابتی برای او در نظر گرفت.  سپس در واقع یك فمینیست معروف و ژورنالیست به نام  «گلوریا استاینم» به دی سی نامه نوشت كه با این تغییرات شخصیت مونث نامبر وان خودش را تضعیف كرده و نباید قدرت های او را میگرفته. در نتیجه بعد از مدتی در شماره 204 كمیك واندر ومن كه سال 1973 چاپ شد،  قدرت های لیندا برگشت و همینطور آن لباس معروف اش!

 

1- لباس سیاه اسپایدرمن

لباس سیاه اسپایدرمن

در واقع تعویض لباس ابی و قرمز اسپایدرمن به سیاه اصلا قرار نبود چیز خاص و  دراماتیکی باشد  اما معرفی آن در اواسط دهه 80 باعث به جنب وجوش آمدن همه چیز شد! داستان موقعی شروع شد که سردبیر ارشد مارول یعنی  «جیم شوتر» تصمیم گرفت برای داستان مهم "جنگ های مخفی" (Secret Wars) لباس اسپایدرمن را  عوض کند ولی اصلا فکرش را هم نمیکرد این لباس چه فتنه ای در ماجراهای  مرد عنکبوتی ایجاد کند!

طرافداران ابتدا از این تغییر استقبال نكردند و  از مارول خواستند لباس سنتی او را بازگرداند. در واقع دلیل این موضوع این بود كه قرار بود در شماره 8 جنگ های مخفی معلوم شود كه این لباس یك سیمبیوت فضایی است در حالیكه «تام دی فالكو» (نویسنده آن موقع  كمیك های مرد عنكبوتی شگفت انگیز) مجبور بود از این لباس استفاده كند بدون اینكه قضیه را لو بدهد! به عبارت دیگر او 7 شماره خوانندگان را سر كار گذاشت تا بلاخره شماره 8 جنگ های داخلی منتشر و معلوم شود این لباس یك سیمبیوت فضایی است! در هر حال پس از مشخص شدن قابلیت های لباس هواداران هم روی خوش به آن نشان دادند .پس از مدتی مرد عنكبوتی از شر این لباس خلاص شد و لباس قبلی خودش را پوشید. ولی این لباس آنقدر جذاب بود كه هواداران دوباره خواستارش شدند و در نتیجه مارول لباس سیاه مشابه ای تن مرد عنكبوتی كرد كه معمولی بود و هیچی ربطی به سیمبیوت فضایی نداشت.

اهمیت این لباس وقتی مشخص میشود كه سالها بعد باعث به وجود آمدن «ونوم» و كلی سیمبیوت دیگر شد ...  

 

حسن رياحي (Bad Joke)

حسن رياحي  -bad joke

All rights reserved © Spidey.ir 2015

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 تغییر ظاهر در دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی که باعث نارضایتی هواداران شد

بدترین لباس های ابرشروران (SUPERVILLAINS) در دنیای کمیک

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون درست مثل کمیک ها هستش!

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون اصلا مثل کمیک ها نیست!

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

10 لباس برتر ابرقهرمانان در دنیای کمیک بوک

برترین و بدترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

15 ابرقهرمانی که اسم ضایع دارند!

10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

10 لباس برتر سریال های دی سی

بدترین لباس های ابرقهرمانان در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

New Goblin
+5 #1 New Goblin 1393-12-07 11:09
چه جالب!
حسن آقا ایول خیلی از مقاله ات خوشم اومد!کلا از مقاله های درباره لباس خوشم میاد یه دونه هم خودم نوشته ام!

از موارد 6-8-9-10-1 خیلی خوشم اومد!انصافا اون لباس اولیه بلک ویدو خیلی بد بود و طراحش بی سلیقه بود!تا اینکه استاد رومیتای افسانه ای اومد و دستی به سر و روش کشید!

از لباس فرم یک شکل ایکس من هم بدم نمیاد ولی به نظرم هرکی مجزای خودشو داشته باشه بعضی وقتا برای کارهای تیمی این لباس فرم یک شکلو بپوشن!ولی انصافا اگه این لباس برای ولورین بود چی میشد!
نقل قول کردن
H.S
+3 #2 H.S 1393-12-07 11:57
خیلی ممنون حسن آقا
مقاله بسیار خوبی بود
ب نظرم لباسای black widow و iron spider و Azbat واقعن عالی بودن
نقل قول کردن
Bad joke
+2 #3 Bad joke 1393-12-07 12:53
اقا من تکذیب میکنم این مقاله من کاملا مشخصه این قلم من نیست
خب وقتی ترجمه میکردم (واقعا هم توش خوب نیستم) متوجه شدم استاد تغییرات اساسی توش ایجاد میکنه واقعا بعضی جاهاش نامفهوم میشد ولی دیگه این واقعا یه مقاله دیگست واقعا استاد استادانه قسمت های ضایدش را حذف کرده و قطعا جاهایی که من اشتباه ترجمه کردما اصلاح اساسی کرده

ولی هم قبول کنید مقاله سختی هم بود :oops:

ولی خب سعی میکنم یکم پیشرفت کنم بهتر بنویسم جوینده یابندست ;-)
نقل قول کردن
mtm
+3 #4 mtm 1393-12-07 13:07
#3:
نه حسن اقا شما اشتباه ترجمه نکرده بودی
من فقط ادیت کردم
من سبک خاص خودم رو دارم و متن رو کمی شبیه به سبک خودم کردم

شما فقط به ظنرم یه جا رو متوجه نشده بودی که اونم حق داشتی و منم اگه خودم اطلاعات شخصی نداشتم متوجه نمیشدم چون واقعا گنگ نوشته بود!

(منظورم اون بخش ترتیب چاپ سیکرت وارز و تداخلش با کمیک های تام دی فالکو و ...لباس سیاه مرد عنکبوتیه که واقعا پیچیده است)

ضمن اینکه من تقریبا مقالات همه رو ادیت میکنم. (به خصوص مقالات مختار رو)
نقل قول کردن
mtm
+1 #5 mtm 1393-12-07 13:09
ولی خودمون حسن اقا ... میبینی ترجمه این مقالات چقدر سخت و تخصصی هستش؟
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #6 Bad joke 1393-12-07 13:15
#5
واقعا به خدا من میگفتم همین طور که میخونی میشه دیگه میخونی مینویسی
از خط دوم که رد شدم جمله ها باهم نمیخوند قاطی شده بود مثل خر گیر کرده بودم توش تازه یه چند تا کار حسابرسی هم داشتم اونا هم مونده بود خلاصه گفتم خدا رحم کنه استاد اینا را درست کنه تازه ورد هم نداشتم (در جریان بودید که)

ولی واقعا اگر من احترامم به شما رو 200 بود یه صفر اضافش کردم واقعا صبر و وقتی که برای سایت میزارید قابل تقدیره
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #7 Bad joke 1393-12-07 13:28
واقعا مقاله جامعی بود شاید تنها من به تاثیر قسمت داردویل واقع نباشم ولی بقیه تاثیر شگفتی داشتن
از شماره یک شروع میکنم
1- هیچ کس به تاثیر دشمن ونوم و سیمبوت ها بر دنیای امروز اسپایدرمن بی تفاوت نیست دسته مشکلاتی دارن ولی قطعا خیلی دشمنای سینمایی هستند و کاربردی
2- شاید بگید این مال دوره ای خاص بوده رد شده ولی تاثیرش هنوز بر دنیای واندرومن مشهوده اون هنوز تو لندن خونه داره اگر لباس انسانها را بپوشه هنوز مثل اون موقع لباس میپوشه و از همه مهمتر واکنش فمنیست ها اون را به سنبل فرهنگ فمنیست بدل کرد و همه که فکر میکردن شاید فمنیست ها اونا استفاده ابزاری از بدن زن قلمداد کنن ولی این باعث شده این جایگاه مهم را تو شخصیت های زن کمیک داشته باشه
3-سو استورم با این داستان از شخصیت تک بعدی بلوند لاو اینترست مثبت خارج شد شاید همیشه منفور باشه ولی خب جایگاه مهمی داره(اولین کمیک چهارش گفت انگیز را هم من تو همین سبک خوندم :-* )
4یکی از تاثیر گذارترین دوران سوپرمنه واین فضای علمی تخیلی فیلمهاش همین موقع شکل گرفت
5بی شک یکی از مهمترین دوران بتمنه و قطعا لباس بت فالش در فیلمهای جاستیس لیگ حضور داشتنیه
6 شوخی و همین تمام
7اصلا نمیدونم چی بگم
8همه شما از تاثیرش بیشتر اگاه هستید
9 اولین تاثیر معکوس سینما بر کمیک که خدارا شکر کنار گذاشته شد و احتمالا سینگر هم کنارش میذاره
10 تبدیل شخصیت درجه دو به یه ستاره در کامنت بعدی به بلک ویدو و واندرومن و منبع الهامشون میپردازم
نقل قول کردن
amazing-armin
+2 #8 amazing-armin 1393-12-07 13:39
خیلی جالب بود یجاییم دیدم که یکی از طرفداران لباس اسپایدی سیاهو طراحی کرده بود مارولم که خیلی ازین لباس خوشش اومد با پرداختن 125 دلار طراحیشو ازش خرید
نقل قول کردن
Goblin.S
+2 #9 Goblin.S 1393-12-07 13:46
این تغییر لباس ها خیلی جالبن و یه بعد دیگه از شخصیت ها قهرمان هارو نشون میده!!
نقل قول کردن
Goblin.S
+2 #10 Goblin.S 1393-12-07 13:52
راستی یه سواله یه مدت برام پیش اومده چرا پای جلد همه کمیک های معروف قدیمی مارول یه عکس جدا از اسپایدی زده شده؟
نقل قول کردن
mirabilis
+4 #11 mirabilis 1393-12-07 13:55
بله ، مقاله ی خوبی بود . در نگاه اول شاید تغییر لباس یه امر ساده و در واقع یه ترفند ساده برای جلب توجه مخاطبان و فروش باشه ولی قضیه اینجاست که همین تغییرات در لباس ها ، شخصیت های متفاوتی رو هم طلبیده ، یعنی این تغییرات توی داستان ها و همین کاراکترها هم تاثیر گذاشته . نمونش اسپایدی و لباس سیاه که یه سیمبیوت بود و تاثیرات منفی داشت برای پیتر ، لباس معمولی واندرومن که باعث شد تغییرات اساسی شخصیتی بکنه ، لباس سو که باعث شد از اون کاراکتر همیشگیش فاصله بگیره ، حتی لباسی مثل آیرون اسپایدر که از پیتر یه شخصیت مقابل کاپیتان ساخت و همین طور که احتمالا خوندید ، پیتر این لباس رو کنار میذاره تا بره توی جبهه ی کاپیتان !
در واقع تمام این تغییرات ، تغییرات فیزیکی صرف نبودن بلکه تغیراتی در شخصیت پردازی و فضای داستان ها هم ایجاد کرده اند ، به همین دلیل هم هست که مهم هستند .
زحمات آقا حسن و آقای ترابی هم جای قدردانی داره .
#4 : ولی مقالات ما همون چیزی هست که مینویسیم ، ادیت نشدست . :-*
نقل قول کردن
Bad joke
+3 #12 Bad joke 1393-12-07 14:08
دهه 60 میلادی اوج جنگ سرد بود و مهم ترین شخصیت جهان جمیز باند همین طور که پیش رفتیم دنیای کتاب وتلویزیون پر شد از فیلمهای جاسوسی ماموریت غیر ممکن تو امریکا و مردی از انکل و لی یه فیلم سر درمدار بود انتقامجویان(اون جرز) که هر سه در نوع خود نو اور بودند ماموریت غیر ممکن که دوباره توسط تام کروز زنده شد و دوباره مطرح شد و مردی از انکل که امسال دوباره بازسازی شد ولی اونجرز تاثیر شگفت اوری داشت اونم نه تو شخصیتهای اولش در شخصیت زن اولشdiana rigg در نقشemma peel نماد تیب جدید زنانه شد مستقل دلربا و مقتدر تاثیر اونجرز انقدر زیاد شد که تغریبا تمام باند گرل های مهم ان سالهای دنیای باند از سریال اونجرز می امد دایانا ریگ معروف در نقش بارونس تریسی باند ظاهر شد(تنها زنی که باند باهاش ازدواج کرد ولی خب کشته شد) و Honor Blackman هم در نقش پسی کلر ظاهر شد که همه او را مهمترین باند گرل میدانند
تیپ ظاهر اما پیل هم فوق العاده انقلابی بود او لباس نبردی داشت که کپی برابر اصل بلک ویدو ان را تکرار کرد و طی سالها به روز شد و اخلاقیاتی که در کمیک دایانا ادامه دار شد

حتی این سریال اسمش را به مهترین گروه ابرقهرمان این دورا ن قرض داد
همین مورد برتری جک کربی و استن لی را نشون میده انها تمام مواردی که خوب جلوه میکردن را در قالب خود قرار میداند و رنگ خود را بهش میزن (به قول معروف گنجشک را جای قناری قالب میکردن)

در کل اما پیل را در مجله امپایر شماره 2 تاثیر گذار ترین زن دنیای تلویزیون در کل تاریخ را از ان خود کردهبود
نقل قول کردن
sobhani
+2 #13 sobhani 1393-12-07 14:14
مرسی حسن آقا خیلی مقاله جالبی رو ترجمه کردید.
از بین این همه به نظر من خیلی خوب شد که لباس بیوه سیاه تغییر کرد و لباس واندرومن به حالت اول برگشت.
لباس اولیه سوزان استورم خیلی خوبه،این لباسه که افتضاح بودش!
جالبه که دو تا از این تغییر لباس ها به مردعنکبوتی مربوط میشود.
نقل قول کردن
پرشین اسپایدی
+2 #14 پرشین اسپایدی 1393-12-07 14:38
اینکه تغیر لباس میتونه انقدر تاثیر گذار باشه شاید خیلی به چشم نیاد ولی واقعا چیزیه که حتی از نظر روانشناسی هم مورد بحثه!

ولی گاهی اوقات هم فقط نتیجه یه سری فکر پوچ و بی معنیه!
مثل تغیر لباس فعلی اسپایدروومن!

ممنون حسن آقا! : )
نقل قول کردن
T-spidey
+1 #15 T-spidey 1393-12-07 15:12
من راجب این یارو ازایل تحقیق کردم فوقالعادس
بینظیره حتی beanم ازش میترسه!
اگه کمیک ازش دیدید لینکشو بزارید لطفا
نقل قول کردن
T-spidey
+1 #16 T-spidey 1393-12-07 15:13
چجوریر عکس پرو فایل بزارم؟
نقل قول کردن
SLH Hero
+1 #17 SLH Hero 1393-12-07 15:32
مقاله رو تو انگلیسی خونده بودم و الآن می بینم این متن چقدر جالب تر وپر محتوا تره! کلاً هر وقت مقاله های ترجمه شده ای که نسخه اصلیشون رو خوندم تو این سایت رو می خونم همین حس رو دارم ;-) .

جداً نمیشه به راحتی لباس های ابرقهرمانان مهم رو تغییر داد... اصلاً انگار بعضضی وقتا شخصیتشون با لباساشون تغییر می کنه.

ولی یک اعترافی باید بکنم، این لباس آبی سوپرمن و لباسای واحد مردان ایکس خیلی برام جالب تر بودن :-* .
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #18 mokhtar 1393-12-07 15:38
مرسی مقاله عالی بود حسن جون!
من از بین اینا واقعا به نظرم هیچ کدوم به اندازه لباس سیاه مرد عنکبوتی قشنگ و مهم نیست
واقعا تاثیر زیادی داشته و هنوزم بعد از این همه سال محبوبه و هر از گاهی تو کمیک ها و فیلمای مرد عنکبوتی و کارتوناش ازش استفاده میکنن
در عین سادگی بسیار جذاب و زیباست

در کل به نظرم چیزی که سایت ما رو از سایت های مشابه متمایز میکنه همین مقالات واقعا تخصصی و جذابه

امیدوارم تا میتونیم از این مقالات تو سایت داشته باشیم
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #19 mokhtar 1393-12-07 15:45
یه چیزی رو هم بگم که تو ایتم شماره 2 منظور از emma peel شخصیتی بود که تو سریال تلویزیونی محبوب دهه 60 میلادی یعنی اونجرز ظاهر میشد. این سریال هیچ ربطی به اونجرز مارول نداره!
ظاهر اما پیل در تغییر دیزاین بلک ویدو هم تاثیر داشت.
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #20 mokhtar 1393-12-07 15:46
به نقل از mirabilis:
#4 : ولی مقالات ما همون چیزی هست که مینویسیم ، ادیت نشدست . :-*


من فکر کنم منظور اقای ترابی مقالات ترجمه شده بود نه مطالب تالیف شده! :-*
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #21 Bad joke 1393-12-07 16:28
عمو مختار میدونم استادی فقط اگر چیزی از کامنت 13 جا انداخته بودم بگو راستی بگو ببینم تو هم باند باز هستی من که از 7 سالگی با فیلم فقط به خاطر چشم های تو گرفتار شدم عشق جاسوس بازی خیلی هم دنبال کتاباش بودم گیرم نیومده
نقل قول کردن
A god name sparkles
#22 A god name sparkles 1393-12-07 16:37
واقعاً عالي برد ، ممنون حسن آقا!
من كه بيشتر از لباس سياه اسپايدرمن خوشم اومد!
چون يكي از لباس هايي هست كه هنوزم كه هنوزه استفاده ميشه!
در هر حال بازم ممنون ، واقعاً مقاله ي تخصصي و عالي اي بود!
كلي از چيز هايي كه نميدونستم رو فهميدم ;-)
نقل قول کردن
Aquaman
-1 #23 Aquaman 1393-12-07 17:00
مقاله خیلی خوب بود ممنون
به نظرم تغییر لباس خیلی خوبه و از یکنواختی شخصیت رو در میاره....
پ.ن:
اکوامن هم در طول زمان لباسش تغییرات زیادی کرده :-*
نقل قول کردن
Banshee
+1 #24 Banshee 1393-12-07 17:51
مرسی بابت مقاله لذت بردیم.
ولی یه چیزی رو باید بگم در رابطه با ویرایش کردن های آقای ترابی:
آقای ترابی بیشتر ویرایش کردن هاشون در زمینه کمیک هست. دلیلش هم اینه که تخصص فوق العاده ای در این زمینه دارن.
واسه همین کمتر پیش میاد توی مقالات سینمایی ویرایش انجام بدن.
به همین دلیل من خودم ترجیح میدم زیاد تو زمینه کمیک مقاله ننویسم که الکی آقای ترابی رو به زحمت (زحمت به این زیادی) نندازم و آخرش مقاله به اسم من ثبت بشه.
بماند که چه کمیک ها و مقالاتی رو آقای ترابی ویرایش بالای 70 درصد و یا ترجمه کردن و به اسم من ثبت شده!!!
در رابطه با تغییرات لباس ها هم باید بگم که این لباس آهنی مرد عنکبوتی واقعا یه مورد غیر ضروری بود و تا حدودی مرد عنکبوتی رو از ذات خودش دور میکرد. زن نامرئی هم عجب لباس عجیبی داشته تو دهه 90. Oh My GOD!!
نقل قول کردن
M. goblin
+6 #25 M. goblin 1393-12-07 17:59
عالی بود!!
دست اق حسن درد نکنه!!
لباس سوپرمن واقعا......
من: :-x
طرفدارا: :-x
سوپرمن اصلی: :-x
لباس قبلی سوپرمن: :-x
بابای سوپرمن: :-x
افراد سیاره ی کریپتون: :-x :-x
دیسی: ;-) Nice Suit!!
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #26 mokhtar 1393-12-07 20:17
به نقل از Bad joke:
#20
عمو مختار میدونم استادی فقط اگر چیزی از کامنت 13 جا انداخته بودم بگو راستی بگو ببینم تو هم باند باز هستی من که از 7 سالگی با فیلم فقط به خاطر چشم های تو گرفتار شدم عشق جاسوس بازی خیلی هم دنبال کتاباش بودم گیرم نیومده


میدونم احتمالا واست عجیبه ولی من اصلا باند باز نیستم!!!
فقط میتونم این چند تا فیلم جدیدش که دنیل کریگ بازی کرده رو تحمل کنم چون واقعا شخصیت باند رو قابل باور و اسیب پذیر کردن
از عاشق پیشگی اش تو کازینو رویال هم خوشم اومد
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #27 Bad joke 1393-12-07 21:55
باید ببینی جمیز باند مثل تاریخ سینماست ببینی میفهمی تو این سالها رویکرد وفیلم ساختن چی کاره بوده
من که از فیلمهای قدیمی
فقط به خاطر چشم های تو -تاندربال را خیلی دوست دارم واقعا جون میدن برای بازسازی باند فیلمای عالی داره اشغالایی مثل مردی با تپانچه طلایی راهم داره ولی همشون ایده خوبی دارن همین اشغال اخری ایده و ساختمان اصلی اسکای فاله
نقل قول کردن
Agent spidey
+1 #28 Agent spidey 1393-12-08 09:30
واقعا مقاله های این سایت عالی سایت های دیگه یا دیر به دیرمینویسن یا اگه مینویسن زیاد خوب نمیشه اما سایت ما خیییللللللییییی عالی راستی من انشام خوب روی مقاله نوشتن تا ثیر داره؟ :lol:
نقل قول کردن
Agent spidey
+1 #29 Agent spidey 1393-12-08 09:44
یه سوال من برای ایجاد آواتار رفتم ایمیلمو وارد کردم اما همش میگه در حال چک کردن ایمیلمم درست وارد کردم اما باز همونطوری پسورد و نام کاربریم جای خود حالا چی کار کنم؟ :cry:
نقل قول کردن
g.saeed
#30 g.saeed 1393-12-09 20:07
لباس های جالبین :lol:
نقل قول کردن
A.M howlett
+1 #31 A.M howlett 1394-03-02 17:15
بله تو این شماره بود که سوپرمن یادگرفت شرتش رو زیر شلوار بپوشه نه روش :lol: لیست خوبی بود و مال دی سی همشون ضایع بودن هم عزرایل،هم سوپرمن و هم واندر ومن بزرگترین تغیرات هم مال بلک ویدیو و استورم بود،یه جا خوندم که اون لباس دردویل مربوط میشد به اینکه شیلد. شستشو مغزیش داده بوده تا چند تا ماموریت انجام بده،این مقاله فکر کنم دومین باره پست میشه نه؟
نقل قول کردن
A.M howlett
+1 #32 A.M howlett 1394-03-02 17:27
واقعا به نکته جالبی اشاره کردین روانشناسی لباس،اصلا من عاشق این لباس ها فلش(بری الن)ام،تیپ واقعا تاثیر داره الان چرا جوکر از مترسک محبوب تره؟چرا لوک کیج از پاورمن خفن تره(میدونم یکی ان)اصلا لباس بعضی از این سوپر هیروها جادو داره! ادم لباسشون رو میبینه میخواد کمیکشونو بخونه! از موقعی که آیرون فست لباس نقره میپوشه واقعا intersting شده!ولی باید قبول کرد که واقعا اسپایدی بهترین لباس رو داره چون از اون موقع تا الان همیشه لباسش عالی بوده
نقل قول کردن
shayan
#33 shayan 1394-03-02 23:16
cheghad un armor daredevil khube !!! eyval khosham omad 8)
نقل قول کردن
E-spider
#34 E-spider 1395-09-24 15:13
لباس چسبان بیوه سیاه (سمت راست) خیلی مسخره است :-x
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

تولد مجدد قهرمانان

گرین گابلین

تاپ 20 - سایت spidey.ir

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

51

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

35

46

45

44