10 نسخه عجیب و غریب از دکتر استرنج در دنیای کمیک!

10 نسخه عجیب و غریب از دکتر استرنج در دنیای کمیک !

این مقاله به مناسبت انتشار فیلم "دکتر استرنج 2" بار دیگر در صفحه نخست سایت تقدیم شما میشود. منتظر مقالات بعدی هم باشید ...

با نسخه های دیگر دکتر استرنج در دنیاها و زمان های مختلف آشنا شوید!

(برای آشنایی بیشتر با شخصیت دکتر استرنج این مقاله و برای آشنایی با داستان برتر او این مقاله را مطالعه کنید).

 

10- شاگرد دورمامو!

 شاگرد دورمامو!

در دنیای شماره 791218 مارول که سال 1979 و در شماره 18 از سری نخست کمیک های What If? از آن رونمایی شد، دیدیم که اگه دکتر استرنج به جای اینکه توسط «اینشنت وان» تعلیم ببینه، توسط دشمن شماره یک خودش یعنی «دورمامو» تربیت میشد، چی میشد! (برای آشنایی با اینشنت وان این مقاله و برای آشنایی با دورمامو این مقاله را مطالعه کنید). در این داستان دورمامو به «بارون موردو» سفارش کرد تا هر وقت دکتر استرنج به اینشنت وان مراجعه کرد تا دستانش رو شفا بده، بهش کمک کنه. موردو هم این کار رو کرد و دستان او را شفا داد. بعدش هم استرنج دوباره برگشت به زندگی سابق خودش و همان جراج مغرور سابق باقی ماند. سپس موردو نقشه های دیگری کشید تا استرنج شاگرد دورمامو بشه (دورمامو نقشه هایی کشیده بود تا در نهایت استرنج اینشنت وان و حتی موجودی کیهانی به نام «ابدیت» رو بکشه و بهش در تسخیر عالم کمک کنه). ولی اینشنت وان به استرنج وسیله ای نیرومند به نام "چشم آگاماتو" را داد که استرنج با اون آینده رو دید و از نقشه های نهایی دورمامو باخبر شد و در نهایت تصمیم گرفت  علیه دورمامو بشه (برای آشنایی با چشم آگاماتو این مقاله رو بخونید).

 

9- دکتر استرنج دووم!

دکتر دووم استرنج!

در دنیای شماره 938 مارول که سال 1993 و در شماره 52 از کمیک What If رونمایی شد، دیدیم که چطور «دکتر دووم» شاگرد اینشنت وان شد. سپس وقتی استفن استرنج نزد اینشنت وان آمد تا راهی برای درمان دستان خودش پیدا کنه، دووم دستانش را قطع کرد و به جای آنها دستان روباتیک کار گذاشت و ازش خواست تا به زندگی خودش به عنوان یک جراج ادامه بده. بعد از مرگ اینشنت وان، دووم به مقام "جادوگر اعظم" دست یافت و در مبارزه با دورمامو به شدت زخمی شد. سپس از استرنج خواست تا عملش کند ولی بعدش از روبات های خودش خواست تا ذهنش رو به بدن استرنج منتقل کنند و بنابراین استرنج به میزبان ذهن دکتر دووم تبدیل شد!

حالا یه نکته جالب براتون بگم. نویسنده این داستان کسی نبود حز «دن اسلات» که میدونید سالهاست نویسنده کمیک بوک های مرد عنکبوتیه. اسلات چند سال پیش از همین ایده انتقال ذهن به جسم دیگر در قضیه "مرد عنکبوتی برتر" استفاده کرد ! (یعنی ذهن و حافظه دکتر اختاپوس منتقل شد به جسم پیتر پارکر). بنابراین میبینید که اسلات این ایده رو از مدتها قبل تو سرش نگه داشته بود!

 

8- دکتر استرنج ولورینی!

دکتر استرنج ولورینی!

این دکتر استرنج به دکتر استرنج "بولت پوینتس" (Bullet Points) هم معروف است چون در کمیک Bullet Points که 5 قسمت داشت و سال 2006 چاپ شد، خلق شد. داستان این کمیک در دنیای شماره 70105 جریان داشت. در این کمیک جالب، جای خیلی از شخصیت ها و قهرمانان معروف مارول با هم عوض شد! مثلا پیتر پارکر را میبینیم که داره در اطراف محل آزمایش بمب گاما پرسه میزنه. اشعه گاما بهش اصابت میکنه و هالک میشه! سپس دکتر بروس بنر که داره سعی میکنه پیتر را مداوا کنه توسط یک عنکبوت آغشته به اشعه گاما گزیده و تبدیل میشه به اسپایدرمن! و .... در این دنیا همچنین دیدیم که استفن استرنج به جای اینکه بره تبت و شاگرد اینشنت وان بشه، پیشنهاد «رید ریچاردز» رو قبول میکنه و میره سراغ سازمان "شیلد"! در نتیجه شیلد دستان او را مداوا میکنه، به طوری که دستانش خیلی هم قوی و مقاوم میشوند . او سپس چنگال های فلزی بر دست میکنه که آدم رو یاد «ولورین» میندازه!

 

7- جادوگر افراطی!

دکتر استرنج - پانیشر

سال 2015 و به مناسبت رویداد جنگ های پنهان شاهد کمیکی 4 قسمتی بودیم به نام Secret Wars: Battleworld که در آن «پانیشر» و دکتر استرنج با هم ترکیب شده بودند! بهشون هم لقب Sorcerer Extreme (یعنی "جادوگر افراطی") داده شده بود. به لطف مهارت های استرنج در جادوگری و مهارت های پانیشر در استفاده از سلاح ، او به خوبی با گروهی به نام "چهار جهنمی" (Infernal Four) میجنگه (چون در قوانین برزخ دخالت کرده!) حالا این چهار جهنمی کی هستند؟ اسپایدرمن، هالک، گوست رایدر و ولورین! (این تصویر رو ببینید) قدرت های دکتر استرنج که همین جوری زیاد و قوی هستند. حالا تصور کنید که دست کسی بیفته که از هیچ چیزی هراس نداره و حد و اندازه ای هم برای کارهای خودش قائل نیست! بنابراین متوجه میشید که چه کارهایی ممکنه در این کمیک کرده باشه. مثلا یخ زدن گوست رایدر و بعد شلیک کردن بهش با بازوکا!!! (این تصویر رو ببینید).

 

6- دکتر استرنج اردکی!

دکتر استرنج اردکی!

دنیای شماره 791021 رو بهش میگن "دنیای اردکی" یا Duckworld چون دنیایی هستش که در آن اردک ها تکامل یافته و شکل انسانی به خود گرفته اند! گفته میشه شخصیت معروف مارول یعنی «هاوارد اردکه» (Howard the Duck) از این دنیا اومده (میتونید برای آشنایی با این شخصیت ، این مقاله رو بخونید). در این دنیا اردکی بود به نام «سایمون استرنج» که به «داکتور استرنج» (Ducktor Strange) تبدیل میشه! خیلی هم در خوردن مشروب زیاده روی میکرد و بی خانمان بود که در کوچه پس کوچه های شهر زندگی میکرد! ضمن اینکه او کسی هستش که میتونه دیگران را از دنیای اردکی به بیرون یا داخل تله پورت کنه.

 

5- دکتر استرنج فیت

 دکتر استرنج فیت

تقریبا در اواخر دهه 90 میلادی مارول و دی سی کمیک جذاب، موفق و پرفروشی به صورت مشترک  چاپ کردند به نام Marvel Vs. Dc که خوشبختانه اینجا تو سایتمون ترجمه هم شده است. سپس به صورت انشعابی کمیک هایی چاپ شد تحت عنوان "امالگام" (Amalgam) که در آن شخصیت های مارول و دی سی با هم ترکیب شده بودند! (دنیای امالگام در مارول، دنیای شماره 9602 نام داره) برخی از آنها بسیار جالب بودند. مثل Dark Claw که ترکیبی از ولورین و بتمن بود یا «ابرسرباز» (Super Soldier) که ترکیبی از سوپرمن و کاپیتان آمریکا بود! اما شاید تحسین شده ترین کمیک بوک سری امالگام (که حتی کاندید جایزه معتبر آیزنر هم شد) "دکتر استرنج فیت" (Doctor Strangefate) نام داشت که قوی ترین شخصیت دنیای امالگام بود و از ترکیب دکتر استرنج با دکتر فیت (که جادوگر دنیای دی سی هستش) و همچنین «پرفسور اگزاویر» خلق شده بود! بنابراین هم قدرت های جادویی داشت و هم قدرت های تله پاتیک! همیشه هم سعی داشته مانع از نابودی دنیای امالگام بشه (به همین خاطر با دکتر استرنج دنیای اصلی درگیر شد چون نمیخواست دنیاهای مارول و دی سی مثل قبل از هم جدا باشن!).

 

4- دکتر استرنج سال 1602

دکتر استرنج 1602

"1602" در واقع نام کمیکی معرکه و باحال به قلم نویسنده برجسته دنیای کمیک یعنی «نیل گیمن» است که در انگلستان اوایل قرن 17 میلادی رخ میداد! در این دنیا دکتر استرنج لقب "سر" (Sir) داشت و نقشی شبیه به نقش «جان دی» (John Dee) که مشاور و پزشک اعظم ملکه الیزابت بود. سپس به او ماموریت داده شد تا بفهمه چرا اوضاع جوی جهان تغییر کرده و این همه اتفاقات عجیب و غریب داره برای اروپا میفته. او در این دنیا میتونه به حالت خلسه فرو بره و به صورت روح در بیاد. ولی هر بار که این کار رو میکنه از حال میره و انرژی اش تخلیه میشه. تا اینکه یک بار در این حالت با "واچر" (که ناظر بر وقایع کل عالم در دنیای ماروله) تماس برقرار میکنه و میفهمه که این اتفاقات در واقع به خاطر حضور مسافری از زمان آینده به گذشته است (تو این مقاله گفتم که این مسافر در واقع «کاپیتان آمریکا» بود که در این دنیا بهش میگفتن «روژاز»). ولی واچر ازش قول گرفت که در این مورد به کسی چیزی نگه. بعد از اینکه ملکه الیزابت توسط دکتر دووم و شاه جیمز اسکاتلند کشته شد، استرنج اجازه داد تا به اتهام خیانت و جادوگری اعدام بشه. ولی همسرش (به نام Clea) سرش را نگه داشت و او از طریق سرش به دیگر شخصیت ها کمک کرد تا از نابودی دنیای خود جلوگیری کنند.

(برای آشنایی با مرد عنکبوتی ، مرد آهنی و کاپیتان آمریکای 1602، این مقاله ،  این مقاله و این مقاله رو بخونید).

 

3- دکتر استرنج سال 2061

دکتر استرنج سال 2061

چند سال پیش  مارول کمیک جالب و زیبایی چاپ کرد به نام Avengers 100th Anniversary Special که در آن این سئوال مطرح میشد که 100 سال بعد از آغاز دوران مارول گروه اونجرز چه شکلی خواهد بود؟! (دنیای مارول در واقع در سال 1961 و با کمیک های چهار شگفت انگیز خلق شد. بنابراین صد سال بعد میشه سال 2061). گروه اونجرز از نسخه هفدهم دکتر استرنج و همچنین «بتا ری بیل» و «روگ» (که نامیرا شده بود) تشکیل میشد. آنها گرد هم آمده بودند تا پس از تهاجم نژاد فضایی «بادون» (Badoon)   با یکی از نوادگان Mole Man مبارزه کنند (Mole Man از دشمنان معروف چهار شگفت انگیز است. برای آشنایی با بیگانگان بادون هم این مقاله را بخوانید). راستش اطلاعات دیگری از این نسخه استرنج موجود نیست.

 

2- دکتر استرنج زامبی

 دکتر استرنج زامبی

در حال حاضر ژانر زامبی ها بسیار در عالم سینما، تلویزیون و گیم را فرار گرفته اند. "زامبی های مارول" هم یك داستان زامبی مانند با حضور ابرقهرمانان است! در این كمیك با دنیایی دیگر آشنا میشویم به نام دنیای شماره 2149 كه توسط "چهار شگفت انگیز التمیت" مورد كاوش قرار میگیرد. در اين دنیا نسخه زامبی شده شخصیت های مارول حكومت میكنند و از گوشت عده معدودی كه باقی مانده اند تغذیه میکنند. بر خلاف خیلی از داستان های زامبی در این كمیك شاهد هستیم كه ابرقهرمانان مارول حتی پس از زامبی شدن هوش و شعور خود را حفظ كرده اند ولی مجبورند تسلیم میل درونی خود برای خوردن دیگران شوند. جالبه كه بدونید «رابرت كركمن» (نابغه دنیا كمیك و خالق كمیك های Walking Dead) دو سری اول از این كمیك را نوشت (ما در اینجا و اینجا کمیک های زامبی های مارول را ترجمه کرده ایم). در هر حال در این دنیا دکتر استرنج از آخرین قهرمانانی بود که به حالت زامبی درآمد. جالبه که او در این حالت هم میتونست دنیاهای موازی رو شناسایی کنه!

 

1- دکتر استرنج 2099

دکتر استرنج 2099

در دهه 90 میلادی مارول کمیک های جالبی چاپ میکرد به نام 2099 که در آینده اتفاق می افتادند. اولین و مهم ترین و ماندگارترین شخصیت های سال 2099 کسی نیست جز «میگل اُهارا» ملقب به مرد عنکبوتی 2099 (ما اینجا کمیک های او را ترجمه کرده ایم). در هر حال در این دنیا زنی جوان وجود دارد که بهش میگن Strange و لقب جادوگر اعظم رو یدک میکشه. نکته جالب درباره او اینه که به طور مخفیانه ای بدن خودش رو با یک موجود شیطانی (demon) به اشتراک گذاشته است! او در استفاده از قدرت های خودش بسیار بی تجربه است و به همین دلیل موجب مرگ اتفاقی برادرش شده. دشمن اصلی او هم Garokk نام داره که به دنیال اینه که خودش جادوگر اعظم بشه. او در شماره های 9 و 10 از کمیک مرد عنکبوتی 2099 حضور داشته که میتونید آنها را در اینجا با ترجمه فارسی بخوانید.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های دکتر استرنج

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

 10 دشمن برتر دکتر استرنج 

کمیک اریجین دکتر استرنج ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

کمیک گمشده دکتر استرنج ترجمه شد! + لینک دانلود

معرفی دکتر استرنج

شماره آخر كمیك "دکتر استرنج: سوگند"  ترجمه شد + لينك دانلود مستقيم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spidey kg
#1 spidey kg 1397-02-18 16:41
جالب بود اقای ترابی
ممنون بابت مقاله بسیار خوبتون
نقل قول کردن
seyedalisheykhi
#2 seyedalisheykhi 1397-02-18 17:02
مقاله مفید و جالبی بود. من هفت رو از بقیه بیشتر دوست داشتم.
نقل قول کردن
Alitadi
#3 Alitadi 1397-02-18 17:19
خیلی ممنون جالب بود! ;-)
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#4 Miguel-OHara 1397-02-18 18:12
استاد میدونم الآن میگید این چقدر گیر میده به این دنیا اما تو مقال های عجیب ترین ها یه نگاه به دنیای 8311 هم نگاه کنین چون از نظر من عجیب ترین دنیای ماروله
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#5 Superior Sepehr.M 1397-02-18 19:10
مقاله عالی بود . توی شماره 8 نوشتید داستان او را مداوا میکند.
از همه باحالتر جادوگر افراطی بود.
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1397-02-18 21:12
خنده دارتر و عجیب تر از همه دکتر استرنج اردکی بود :D
بیچاره چقدم آواره بود :D :D
نقل قول کردن
ghasem
#7 ghasem 1397-02-18 21:32
سلام مقاله جالبی بود، دنیا های موازی مارول خیلی جالبن مخصوصا دنیای التمیت و زامبی های مارول.
یک سوال ایده دنیا های موازی رو کی داد؟ :D
نقل قول کردن
alihdz
#8 alihdz 1397-02-18 22:00
مقاله عالیبود منتظر بعدی هاش هم هستیم (و حتی ایستر اگ بلک پنتر)




ببخشید بابت اسپم
اگه تریلر اول اینفینیتی وار رو ببینین میبینین که چند نفر دارن به سمت جلو میدوند که هالک هم بینشونه (تو واکاندا ان) اما هالک که فقط تو ۲ دقیقه اول فیلم بود نمیدوم مارول میخاست اسپویل نشیم یا نظر کارگردانا عوض شده لطفا جوابمو بدین
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1397-02-18 22:32
به نقل از alihdz:

ببخشید بابت اسپم
اگه تریلر اول اینفینیتی وار رو ببینین میبینین که چند نفر دارن به سمت جلو میدوند که هالک هم بینشونه (تو واکاندا ان) اما هالک که فقط تو ۲ دقیقه اول فیلم بود نمیدوم مارول میخاست اسپویل نشیم یا نظر کارگردانا عوض شده لطفا جوابمو بدین

برادران روسو گفتن که براشون تریلر و فیلم اصلی براشون دو مقوله جدا هستن! این یعنی اینکه از اولش یه سری صحنه مخصوص تریلر خلق کرده بودن
من شخصا یه لحظه حس کردم اونجایی که بنر داشت با اون عضو قوی هیکل فرقه سیاه میجنگید دیگه باید هالک میشد. ولی بعدش که بهتر فکر کردم دیدیم روسوها این لحظه رو گذاشتن برای فیلم بعد!
یعنی قراره تو یه لحظه واقعا مهم و حماسی بنر تبدیل بشه به هالک. اینو گذاشتن برای فیلم بعد
مطمئن باشید ...
نقل قول کردن
Marc Spector
#10 Marc Spector 1397-02-19 01:04
خسته نباشید استاد ترابی
مورد 2 خط اول یه سری اشتباه تایپی داره.
راستش استاد برای منم سوال شده که ایده دنیای موازی از کی بود،البته تو مقاله 10 نوآوری و ویژگی مهم جک کربی شما گفته بودین که ایده خلق یونیورس از جک کربی هستش اما مالتی ورس و دنیای موازی رو هم ایدش از جک کربی بوده؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37