10 نسخه عجیب و غریب از سوپرمن در دنیای کمیک!

10 نسخه عجیب و غریب از سوپرمن در دنیای کمیک!

این مقاله به مناسبت پخش نسخه بلوری فیلم "جاستیس لیگ" دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد ...

مقدمه: 

سوپرمن به عنوان یکی از شناخته شده ترین ابرقهرمانان تاریخ یکی از غنی ترین و طولانی ترین تاریخچه ها را دارد ، هم در دنیای کمیک و هم در دنیای سینما و انیمیشن. او یکی از ارکان اصلی فرهنگ عامه آمریکا است و بسیاری از بخش ها و جنبه های داستان ها و شخصیت پردازی او وارد فرهنگ مردم این کشور شده است. بنابراین جای تعجبی ندارد که خیلی وقتها و در دنیاهای موازی نسخه های عجیبی از روی او خلق شده باشد. در این مقاله به معرفی 10 نسخه واقعا عجیب و غریب از روی سوپرمن میپردازیم.

 

10- سوپرمن رد سان (Red Son Superman)

سوپرمن رد سان (Red Son Superman)

Superman: Red Son نام کمیک بوکی است که دی سی در ماه آوریل سال 2003 در سری Elseworlds خودش منتشر کرد (Elseworlds به داستان هایی گفته میشه که در دنیای اصلی دی سی کامیکس اتفاق نمیفتند و در واقع در دنیاهای موازی جریان دارند). «مارک میلار» نویسنده معروف و مشهور دنیای کمیک این داستان را نوشت . ایده اصلی داستان اینه که "اگه سوپرمن به جای آمریکا در شوروی سابق بزرگ شده بود چی میشد؟". این کمیک بسیار مورد توجه قرار گرفت و کاندید جایزه معتبر آیزنر هم شد. در هر حال همانطور که گفته شد در این دنیا سفینه سوپرمن به جای آمریکا، در شوروی فرود میاد (در مزرعه ای در اوکراین) . سوپرمن به عنوان "قهرمان کارگران معمولی" بزرگ میشه و بنابراین این نسخه از او ایده آل ها و آرمان های متفاوتی داره ولی در قلب خود همچنان آدم خوبیه. ضمن اینکه همچنان با «لکس لوثر» در تضاده (جالبه که لکس در این دنبا یک دانشمند آمریکایی هستش که برای سازمان سیا کار میکنه و سعی میکنه از آمریکا در مقابل ابرسلاح شوروی محافظت کنه!) . او هر کاری میکنه تا سوپرمن را شکست بده و حتی سعی میکنه از روی او یک کلون ناقص بسازه.

 (برای آشنایی کامل با داستان SuperMan; Red Son حتما این مقاله را بخوانید)

 

9- سوپرمن فلش پوینت (Flashpoint Superman)

 سوپرمن فلش پوینت (Flashpoint Superman)

تایم لاین ملقب به "فلش پوینت" (که از رویش یک انیمیشن معرکه هم ساخته شده است) وقتی پدید آمد که «فلش» برای اینکه جان مادرش را نجات بده به زمان گذشته برگشت و بدین ترتیب جریان زمان (time stream) شکسته شد. در این تایم لاین ، موشک سوپرمن به جای یک مزرعه وسط متروپلیس فرود آمد و بدین ترتیب هزاران نفر از انسان ها بیگناه کشته شدند. در نتیجه فورا توسط مامورین دولتی دستگیر و زندانی شد . بعدشم حادثه ای پیش میاد و او را تحت تدابیر شدیدتر امنیتی قرار میدهند و بهش لقب "مورد شماره 1" (Subject 1) میدهند. بنابراین این نسخه از سوپرمن همیشه زندانی و تحت نظر بوده است. وقتی هم که سرانجام توسط گروهی از قهرمانان آزاد میشه،  به شدت ضعیف شده، ترسیده و بهم ریخته. بعدش در معرض نور خورشید قرار میگیره و قدرت و انسانیت خودش رو دوباره به دست میاره ولی همچنان لاغره! بعدش هم نقش خودش رو در برگرداندن تایم لاین اصلی ایفا میکنه که در نهایت تبدیل میشه به دنیای که بهش گفتند New 52.

 

8- لکس – ال (Lex - El)

لکس – ال (Lex - El)

اگه لکس لوثر میشد سوپرمن؟! این شخصیت به این سئوال پاسخ میدهد! او برای یک بار در یکی از داستان های Elseworlds سوپرمن در دهه 70 میلادی ظاهر شد و نامش «لکس – ال» بود یعنی از ترکیب اسامی لکس لوثر و «کال – ال» (اسم واقعی سوپرمن) درست شده بود. او که در دنیای شماره 230 دی سی زندگی میکرد، در سیاره کریپتون به دنیا آمده  و طاس بود (چون پدرش در نوزادی سرش را به خاطر یک نافرمانی جلوی یک ماده رادیو اکتیو گرفت تا تنبیه اش کنه!). بعدش مادرش در یکی آزمایش های پدرش کشته و پدرش اونقدر ناراحت شد که کریپتون را منفجر و  با پسرش از آنجا فرار کرد.  موشک آنها موقع فرود در کره زمین  به طور تصادفی دو سارق بانک را کشت. حالا اون دو تا سارق بانک کی بودند؟ جاناتان و مارتا کنت! لکس – ال در اسمال ویل رشد کرد و با «لانا لانگ» و «کلارک کنت» دوست شد . بعدا معلوم شد کلارک فرزند همون دو سارق یعنی جاناتان و مارتا کنت بوده. بنابراین پدر کال – ال را کشت و باهاش دشمن شد! در واقع در این دنیا همه چیز برعکس شد . کلارک کنت خبیثی شد که کال – ال باید جلویش رو میگرفت! خیلی جالب بود مگه نه؟

  

7- سوپرمن هاروی دنت (Harvey Dent Superman)

 سوپرمن هاروی دنت (Harvey Dent Superman)

«هاروی دنت» ملقب به «دوچهره» (Two-face) از دشمنان معروف بتمنه (تو این مقاله معرفی شده). اما او در دنیای شماره 9 دی سی (Earth 9) سوپرمنه! این دنیا به Tangent شهرت داره . هاروی دنت وقتی بچه بوده از آزمایشی که قرار بود ازش ابرانسان بسازه جان سالم به در برد و داشت زندگی عادی خودش رو میکرد که ناگهان قدرت هایش فعال میشه (قدرت هاش از چیزی به نام "نیروی خدا" (god-force) نشات میگیره) بنابراین مغزش  با سرعت بالا شروع میکنه به تکامل یافتن و در نتیجه قدرت های متنوع ذهنی و فیزیکی پیدا میکنه. متاسفانه اما او از انسانیت خودش فاصله میگیره. در نهایت هم به قوی ترین فرد دنیای خودش تبدیل میشه و به این نتیجه میرسه که بهترین راه برای محافظت از سیاره زمین اینه که حاکمش باشه! در نتیجه قهرمانان دنیای او مجبور میشوند با قهرمانان دنیای اصلی دی سی متحد بشوند تا او را شکست بدهند. همچنین لازم به ذکره که این نسخه از سوپرمن سیاه پوست بود و یک شنل آبی بر تن و عصایی طلایی هم در دست داشت.

 

6- ابرسرباز (Super Soldier)

 ابرسرباز (Super Soldier)

تقریبا در اواخر دهه 90 میلادی مارول و دی سی کمیک جذاب، موفق و پرفروشی به صورت مشترک چاپ کردند به نام Marvel Vs. Dc که خوشبختانه اینجا تو سایتمون ترجمه هم شده است. سپس به صورت انشعابی کمیک هایی چاپ شد تحت عنوان "امالگام" (Amalgam)  که در آن شخصیت های مارول و دی سی با هم ترکیب شده بودند! (دنیای امالگام در مارول، دنیای شماره 9602 نام داره) برخی از آنها بسیار جالب بودند. مثل Dark Claw که ترکیبی از ولورین و بتمن بود یا «ابرسرباز» (Super Soldier) که ترکیبی از سوپرمن و کاپیتان آمریکا بود! ابرسرباز سرگذشت و اریجین جالبی هم داشت: یک موشک فضایی در سال 1938  در آمریکا فرود آمد در حالی که کسی نمیدانست از کجا آمده. بعد دانشمندان نمونه های سلولی از داخل جسدی که داخل موشک بود برداشتند و به فرمولی برای خلق ابرسربازان دست یافتند تا در جنگ جهانی بهشون کمک کنه. این فرمول به داوطلبی تزریق شد که اسمش بود کلارک کنت! و بدین ترتیب قهرمانی میهن پرست خلق شد که هم خصوصیات کاپیتان آمریکا را داشت و هم سوپرمن را!

  

5- کارکان (Karkan)

 کارکان (Karkan)

دنیای شماره 183 دی سی یکی از چندین و چند دنیای موازی در مالتی ورس است که در آن سوپرمن توسط میمون ها در آفریقا بزرگ و تبدیل شد به ارباب جنگل! کاملا معلومه که هر کی این نسخه از سوپرمن را خلق کرد از ایده شخصیت معروف دنیای سرگرمی یعنی «تارزان» (Tarzan)  الهام گرفته ! حتی اسمش هم ترکیبی است از اسم کلارک و تارزان. او بعدا از جنگل به شهر متروپلیس میره و به سختی خودش رو با شرایط محیط جدید وفق میده. و بنابراین برمیگرده به جنگل تا با فامیل های گوریل (!) خودش زندگی کنه!! حالا واقعا باید دید پدر و مادر گوریلش تونسته بودند به خوبی خانواده کنت او را تربیت کنند یا نه؟!!! در هر حال این دنیا در رویداد Crisis on Infinite Earths نابود شد و چند سال پیش در رویداد Convergence دیدیم که نجات پیدا کرد!

  

4- کاپیتان هویجی و ابرسنجاب (Captain Carrot and Super-Squirrel)

 کاپیتان هویجی و ابرسنجاب (Captain Carrot and Super-Squirrel)

«کاپیتان هویجی» یک خرگوش ابرقهرمان است. تا قبل از رویداد Crisis on Infinite Earths، دنیای او  Earth-Cنام داشت ولی بعدا در مالتی ورس 52، به دنیای شماره 26 تغییر کرد. قدرت های خودش رو هم با خوردن یک هویج کیهانی به دست آورده (هر وقت این هویج رو میخوره برای 24 ساعت قدرت پیدا میکنه!)  او  همچنین رهبر گروه "بر و بچ باغ وحش" (Zoo Crew) نیز هست:

"بر و بچ باغ وحش" (Zoo Crew)

هویت واقعی کاپیتان هویجی،  «رودنی ربیت» هستش که یک طراح و کاریکاتوریست هستش و کمیک استریپی به نام Just'a Lotta Animals خلق میکنه. جالبه که در این کمیک استریپ هم شاهد گروهی هستیم که اونم هجویه ای بر جاستیس لیگ هستش و رهبرش هم «ابرسنجاب» نام داره!

ابرسنجاب

 

 

3- رئیس جمهور کالوین الیس (President Calvin Ellis)

رئیس جمهور کالوین الیس (President Calvin Ellis)

خب آیا تا به حال فکر کرده اید که اگر «باراک اوباما» سوپرمن میشد چی میشد؟ در دنیای شماره 23 دی سی میشه به پاسخ این سئوال دست یافت چون در آن سوپرمنی هست به نام «کالوین الیس» که رئیس جمهور آمریکاست و ظاهرش هم مثل اوباما میمونه! او در رویداد Final Crisis خلق شد و شباهت های زیادی به سوپرمن دنیای اصلی داره و در نجات دادن مالتی ورس هم بهش کمک کرده . نام مادرش «لارا» و نام پدرش «جورل» بود که در جزیره Vathlo که مرکز علمی سیاره کریپتون به حساب می آمد به دنیا آمد و قبل از اینکه سیاره اش منهدم بشه به کره زمین فرستاده شد و در آنجا توسط والدین انسانی خودش بزرگ و تربیت شد. او در ضمن موسس گروه Justice Incarnate هم هست که در واقع یک جاستیس لیگ تشکیل شده از دنیاهای مختلف مالتی ورس دی سی است:

گروه Justice Incarnate

در این دنیا سوپرمن الهام بخش ظهور تعداد زیادی از قهرمانان سیاه پوست آمریکایی شده است.

 

2- سوپردووم (Superdoom)

 سوپردووم (Superdoom)

اگه سوپرمن یک هیولا بود چی میشد؟

در دنیای شماره 45 دی سی (Earth 45) کلارک کنت یک انسان است که مصمم است تا دنیا را نجات دهد . برای این منظور او سعی میکنه روباتی توقف ناپذیر بسازه  که بهش میگن سوپرمن ؛ قهرمانی که دنیا بهش نیاز داره و لیاقتش رو داره. در این راه دوستانش به نام های لوئیس لین و جیمی اولسن هم بهش کمک میکنند. ولی اوضاع خراب میشه و شرکتی خبیث به نام Overcorp در مخلوق کلارک دست میبره و باعث میشه به هیولایی تبدیل بشه به نام «سوپردووم». این هیولا از دنیای شماره 43 رها شد و در کل مالتی ورس دست به طغیان زد. در نهایت اما سوپرمن دنیای شماره 23 جلویش را میگیره (همون سوپرمنی که شبیه به اوباما هستش و در آیتم قبلی همین مقاله بهش پرداخته شد). لازم به ذکره که سوپردووم در واقع نقطه عکس سوپرمنی که ما میشناسیم بود و از نظر قدرت و ظاهر بی شباهت به یکی از دشمنان بزرگ سوپرمن یعنی «دومزدی» نیست (دومزدی در این مقاله معرفی شده است).

 

1- اورمن (Overman)

 اورمن (Overman)

اگر سوپرمن یک نازی بود و از افراد هیتلر به شمار می آمد چی میشد؟! همانطور که در طول این مقاله حتما متوجه شدید تم تقریبا ثابت در سوپرمن های دنیای موازی این است که سفینه او در کودکی به جای آمریکا در نقطه ای دیگر در جهان فرود میاد. در دنیای شماره 10 دی سی (Earth 10) هم همین اتفاق میفته . یعنی سفینه او در کشور چکسلواکی سابق فرود میاد و نازی های آلمان آن را پیدا کرده و با استفاده از فن آوری های پیشرفته اش در جنگ جهانی پیروز میشوند. سوپرمن هم اسمش شده «کارل کانت» و به جای سوپرمن بهش میگن «اورمن» . او رهبر گروه جاستیس لیگ المانی به نام "رایش من جدید" (New Reichsmen) است که دشمن قسم خورده نیروهای مقاومت به رهبری عمو سام هستند. شما میتونید تصویر این گروه و اعضای آن را در زیر ببینید:

جاستیس لیگ آلمانی

میشد در برخی لحظات خوبی و شرافت ذاتی سوپرمن را گاهی در اورمن دید مخصوصا وقتی میبینه که نازی ها دست به چه جنایاتی میزنند و بنابراین دچار تردید شد. در نتیجه  به رایش من جدید پشت میکنه و به گروه مقاومت میپیونده . یعنی آخرش عاقب به خیر شد!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک بوک های سوپرمن به زبان فارسی

10 كمیك برتر سوپرمن (SUPERMAN)

سوپرمن، امام حسین (ع) و واقعه عاشورا

10 بلای بزرگی که لکس لوثر بر سر دیگران آورده است

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند

 رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه جاستیس لیگ (JUSTICE LEAGUE)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

معرفی 10 دشمن برتر سوپرمن (SUPERMAN VILLAINS)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Erfan Parker
#1 Erfan Parker 1396-09-06 17:54
مقاله ى بسيار جالبى بود
استاد عكسى تو گروه پخش شده با موضوع قهرمان های مارول بر روی جلد مجله Vanity Fair
كه نشون ميده واسپ هم تو جنگ بينهايت هست و ثور هم پتك خودش رو داره
داستان چيه؟
نقل قول کردن
the Phoenix
#2 the Phoenix 1396-09-06 18:19
واقعا مقاله جالبی ولی نمی دونم چرا احساس می کنم این مقاله رو خوندم. :-| فکر کنم قبلا به هرکدام از این موارد در مقاله های مختلف اشاره کردید. در کل عالی بود به خصوص سوپر من رد سان :roll:
نقل قول کردن
Richard Grayson
+1 #3 Richard Grayson 1396-09-06 18:45
خسته نباشید استاد ، واسه فیلم چقدر مقاله ای که میاد رو سایت.
ولی بنظرم تا 15 تا جا داشت این مقاله .
Eradicator که اوریجین دقیقشو نمیدونم ولی فکرکنم یه سری هیولا به کریپتون حمله میکنن و سلاحی میسازن که میشه این شخصیت . سال 1989 هم خلق شد و تو بعضی از کمیک های سوپر من حضور داشت به عنوان قهرمان یا ضدقهرمان .
Cyborg Superman که دانشمند ناسا بود و در Reign of the superman تبدیل شد به سایبورگ سوپرمن .
Steel هم مثل سایبورگ سوپرمن بعد مرگ سوپرمن و در Reign of the superman تبدیل شد به سوپرمن فولادی و بعدها هم سری کمیک ها خودش نوشته شد.
UltraMan هم که سوپرمنی بود که در کنار قدرت های سوپرمن ، ضعفش به کریپتونایت رو نداشت و در سری کمیک های جاستیس لیگ 1964 با لیگ مبارزه کرد و در بحران در دنیای های بی پایان ادم خوبی ولی بعد New 52 ریبوت شد و دوباره ادم بدی شد.
Dark side superman هم یه مینی سری بود که به این اشاره داشت که اگه سفینه سوپرمن بجای زمین میرفت اپوکولیپس چی میشد :D خب معلومه چی میشد ولی وقتی دارک ساید اونو به زمین فرستاد تا زمینو داغون کنه با لوئیز لین اشنا شد و به راه راست هدایت.
توی سری کمیک های Superman : Speeding Bullets هم یه اتفاق جالب افتاد و سفینه سوپرمن بجای مزرعه به دست توماس و مارتا وین افتاد :-| لکس لوثر هم دانشمندی بود مثل جوکر دیوانه. البته که این کمیک وان شات بود.
Superman : True Brit هم مثل خیلی از مورد های دیگه به این قضیه میپرداخت که اگه بجای امریکا ، توی بریتانیا فرود میومد. یک سوپرمن بریتیش!
یک سری کمیک هم بود که سوپرمن از زمین به فضا فرستاده شد تا انگشتر گرین لنترن هارو بگیره و قدرت ابرقهرمانی شو بدست بیاره.
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1396-09-06 19:14
به نقل از the Phoenix:
واقعا مقاله جالبی ولی نمی دونم چرا احساس می کنم این مقاله رو خوندم. :-| فکر کنم قبلا به هرکدام از این موارد در مقاله های مختلف اشاره کردید. در کل عالی بود به خصوص سوپر من رد سان :roll:

واقعا به خودم افتخار میکنم که تو سایت تخصصی اسپایدرمن اونقدر مقاله درباره دیگر شخصیت ها نوشته شده و نوشتن که شما به نظرتون ایتم های مقاله آشنا میاد :-)
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1396-09-06 19:18
به نقل از Richard Grayson:
خسته نباشید استاد ، واسه فیلم چقدر مقاله ای که میاد رو سایت.
ولی بنظرم تا 15 تا جا داشت این مقاله .
Eradicator که اوریجین دقیقشو نمیدونم ولی فکرکنم یه سری هیولا به کریپتون حمله میکنن و سلاحی میسازن که میشه این شخصیت . سال 1989 هم خلق شد و تو بعضی از کمیک های سوپر من حضور داشت به عنوان قهرمان یا ضدقهرمان .
Cyborg Superman که دانشمند ناسا بود و در Reign of the superman تبدیل شد به سایبورگ سوپرمن .
Steel هم مثل سایبورگ سوپرمن بعد مرگ سوپرمن و در Reign of the superman تبدیل شد به سوپرمن فولادی و بعدها هم سری کمیک ها خودش نوشته شد.
UltraMan هم که سوپرمنی بود که در کنار قدرت های سوپرمن ، ضعفش به کریپتونایت رو نداشت و در سری کمیک های جاستیس لیگ 1964 با لیگ مبارزه کرد و در بحران در دنیای های بی پایان ادم خوبی ولی بعد New 52 ریبوت شد و دوباره ادم بدی شد.
Dark side superman هم یه مینی سری بود که به این اشاره داشت که اگه سفینه سوپرمن بجای زمین میرفت اپوکولیپس چی میشد :D خب معلومه چی میشد ولی وقتی دارک ساید اونو به زمین فرستاد تا زمینو داغون کنه با لوئیز لین اشنا شد و به راه راست هدایت.
توی سری کمیک های Superman : Speeding Bullets هم یه اتفاق جالب افتاد و سفینه سوپرمن بجای مزرعه به دست توماس و مارتا وین افتاد :-| لکس لوثر هم دانشمندی بود مثل جوکر دیوانه. البته که این کمیک وان شات بود.
Superman : True Brit هم مثل خیلی از مورد های دیگه به این قضیه میپرداخت که اگه بجای امریکا ، توی بریتانیا فرود میومد. یک سوپرمن بریتیش!
یک سری کمیک هم بود که سوپرمن از زمین به فضا فرستاده شد تا انگشتر گرین لنترن هارو بگیره و قدرت ابرقهرمانی شو بدست بیاره.

اولا که افرین به معلومات شما و چقدر خوبه ادم با معلوماتی مثل شما تو سایت نظر میده
حق با شماست نسخه های alternate جذاب زیادی از سوپرم هست
ولی من همیشه سعی میکنم چیزایی تو مقاله باشه که جدید باشه . مثلا به نظرم همین چند روز پیش به ultraman تو بخش دشمنان جاستیس لیگ اشاره کردم
سایبورگ و استیل رو من تو مقاله نمیارم چون مال دنیای دیگه نیستند. بلکه وقتی سوپرمن مرد برای مدتی جایش رو گرفتند . بنابراین alternate ورژن نیستند
ولی در هر حال به قول شما میشد نسخه های دیگری رو هم اورد ولی من چون قبلا برای ثور و هالک مقاله top 10 نسخه عجیب ترین نوشته بودم خواستم اینم top 10باشه
نقل قول کردن
Doctorwho4
#6 Doctorwho4 1396-09-06 19:26
واقعا مقاله جالبی بود 5 تا از این شخصیت ها نمی شناختم
نقل قول کردن
alihdz
#7 alihdz 1396-09-06 20:37
وقتی اسم اورمن رو شنیدم تعجب کردم بعد فهمیدم که چرا به سوپرگرل زمین X اورگرل میگن
راستی اورگرل قراره تو فردا تو کراس اور crisis on earth X حضور چشمگیری داشته باشه وای خدا نمیتونم برا فردا و تیم آپ
بین دارک فلش یا بلیتزن و دارک ارو و اورگرل صبر کنم
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#8 Samwel Tarly 1396-09-06 21:02
ممنون استاد بابت مقاله
اکثر موارد رو که میخوندم فقط تو هنگ بودم چجوری انقدر راحت اریجین رو تغییر میدن یا داستان زندگی سوپرمن بدبخت رو :-|
من متاسفانه هنوز موفق نشدم کمیک فلشپوینت رو بخونم و باورم نمیشه همچین بلایی سر سوپرمن اوردن و کسانی که شماره 1 کمیک "سوپرمن برای تمام فصول" رو خونده باشن در جریان هستن که جاناتان کنت به عنوان راوی شماره میگه که"کلارک نمیدونه که چقدر خوش شانسه تو جایی مثل اسمالویل زندگی می کنه" و این.کاملا درسته و خوب شد سوپرمن داهاتی از اب دراومد :lol:
راجع به قضیه سوپرمن اوباما باید بگم که ایشون سال 2008 گفته بودن که فن اسپایدرمن هستن و اون موقع هم مارول یه کمیک چاپ کرد که داستانش راجع به شخصیت "افتاب پرست" بود که شبیه باراک اوباما شده بود و اسپایدرمن هم باید جلوش رو میگرفت.(این مورد رو تو یکی از مقاله های قدیمی استاد خونده بودم و یادم نمیاد اسمش چی بود اگه اشتباه نکنم مقاله " 15 کمیکی که با جار و جنجال منتشر شدند" بود.
خسته نباشید میگم به استاد ترابی به خاطر مقاله
نقل قول کردن
Richard Grayson
#9 Richard Grayson 1396-09-06 21:21
به نقل از agh:
ممنون استاد بابت مقاله
اکثر موارد رو که میخوندم فقط تو هنگ بودم چجوری انقدر راحت اریجین رو تغییر میدن یا داستان زندگی سوپرمن بدبخت رو :-|
من متاسفانه هنوز موفق نشدم کمیک فلشپوینت رو بخونم و باورم نمیشه همچین بلایی سر سوپرمن اوردن و کسانی که شماره 1 کمیک "سوپرمن برای تمام فصول" رو خونده باشن در جریان هستن که جاناتان کنت به عنوان راوی شماره میگه که"کلارک نمیدونه که چقدر خوش شانسه تو جایی مثل اسمالویل زندگی می کنه" و این.کاملا درسته و خوب شد سوپرمن داهاتی از اب دراومد :lol:

این تغییرات تو دنیای اصلی نیستن ، همشون تو دنیاهای دیگه دی سی رخ میدن مثل اولی که در Earth 10 رخ میده و بقیم استاد ترابی بهشون اشاره کرده که کجا رخ داده.وقتی تو دنیای اصلی سوپرمن تغییر کرد ، که مرده بود و 4 نفر رو مثل چهارشگفت انگیز به فضا فرستادن تا قدرت های سوپرمنی پیدا کنند.
خیلی از کمیک ها سوپرمن هم به همین قضیه میپردازه که اگه توی اسمالویل سقوط نمیکرد چی میشد . متروپولیس ، شوروی ، آلمان ، اکوپولیپس و ...
نقل قول کردن
the Phoenix
#10 the Phoenix 1396-09-06 22:36
به نقل از mtm:
به نقل از the Phoenix:
واقعا مقاله جالبی ولی نمی دونم چرا احساس می کنم این مقاله رو خوندم. :-| فکر کنم قبلا به هرکدام از این موارد در مقاله های مختلف اشاره کردید. در کل عالی بود به خصوص سوپر من رد سان :roll:

واقعا به خودم افتخار میکنم که تو سایت تخصصی اسپایدرمن اونقدر مقاله درباره دیگر شخصیت ها نوشته شده و نوشتن که شما به نظرتون ایتم های مقاله آشنا میاد :-)

شما در عرصه کمیک(حداعقل تو ایران)بی نظیرید :roll: .شما اینقدر مقاله در رابطه با کمیک نوشتید که میشه در یه کتاب قطور جمع آوریش کرد. چه شما و چه دوستان دیگر. :-) :roll:
نقل قول کردن
Marc Spector
#11 Marc Spector 1396-09-06 23:32
درود استاد خسته نباشید مقاله عالی بود مثل همیشه.
این سوپرمن هاروی دنت چقدر اوریجینش شبیه دکتر منهتن تو کمیکای واچمن بود.
اوریجین بتمن و اکوامن تو اون زمین 10 دیسی باید خیلی جالب باشه و خوندن داره.
راستی استاد کوین فایگی تو مصاحبه اخیرش با vanity fair گفته که بعد از اونجرز 4، 20 فیلم دیگه قراره تولید بشه.
نقل قول کردن
hassan91
#12 hassan91 1396-09-07 01:36
واقعا جالب بود، خیلی دوست دارم کمیک ابر سرباز رو بخونم چون عاشق کپ هستم، اورمن هم لباسش خیلی خفنه بیشتر شبیه لباس بتمنه. متاسفانه تا بدین جا هیچ داستانی از سوپرمن نخوندم از فیلماشم فقط بازگشت سوپرمن و مرد پولادین و بتمن علیه سوپرمن رو دیدم که هیچ کدومشون زیاد دلچسب نبود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید