10 دشمن برتر پانیشر (Punisher)

 10 دشمن برتر پانیشر (Punisher)

این مقاله به مناسبت پخش فصل دوم سریال "مجازاتگر" بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

دشمنان برتر پانیشر دقیقا مثل خودش هستند: خشن و خفن و بیرحم!

نکته مهم: شخصیت هایی مثل بولزآی و کینگ پین هم از دشمنان پانیشر محسوب میشوند ولی چون قبلا در اینجا به عنوان دشمنان اصلی بی باک معرفی شده بودند در این مقاله بهشون اشاره نشده. 

 

10- نیکی کاولا (Nicky Cavella)

- نیکی کاولا (Nicky Cavella)

خلق شده توسط: گارث انیس ، استیو دیلون

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 4 از سری پنجم کمیک های Punisher (جولای 2000)

«نیکلاس کاولا» ملقب به نیکی کاولا در خانواده خلافکار "سزار" (Cesare) یک آدم وحشی و روانی به حساب میاد. وقتی 8 سالش بود پدر و مادر و خواهرش رو کشت و بعدش با همکاری زن عمویش برای عموی خودش پاپوش دوخت تا به زندان بیفته و رئیس  خانواده بشه. وقتی نیکی 18 ساله شد با زن عمویش ازدواج کرد تا اینکه یه روز با دستان خودش خفه اش کرد!!! او یکی از معدود خلافکارانی هست که با پانیشر مبارزه کرده ولی زنده مانده! اما یه بار خیلی زیاده روی کرد. او به قبر خانواده پانیشر بی احترامی کرد ، پانیشر اومد سراغش و به شکمش شلیک کرد و در جنگل تنهاش گذاشت تا برای چند روز زجر بکشه. نیکی کاولا خیلی سعی میکنه خودش رو یک خلافکار کاریزماتیک و ظریف نشون بده ولی در واقع یک ترسوی روانیه که از نظر عاطفی هم ثبات نداره.

 

9- ویلیام رالینز (William Rawlins)

ویلیام رالینز (William Rawlins)

خلق شده توسط: گارث انیس ، داگ بریث ویت

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 14  از سری ششم کمیک های Punisher (ژانویه 2005)

«رالینز» یکی از مامورین فاسد سازمان سیا بود که به دستور گروهی از ژنرال های خودسر و یاغی آمریکایی گروهکی تروریستی در شهر ریاض عربستان درست کرد . با گروه طالبان هم همکاری داشته (بر سر خرید و فروش هروئین). در مجموع رالینز در پشت صحنه برخی از سازمان ها و عملیات هایی بوده که پانیشر باهاشون جنگیده (با نیکی کاولا هم رابطه نزدیکی داره). پانیشر او را ربود و شکنجه داد تا بتونه راجع به اون ژنرال های  فاسد اطلاعات بگیره و در جریان همین شکنجه ها بود که یک چشم خودش را از دست داد. بعدش فرار و   با روس ها تبانی کرده و برای اینکه روس ها ازش در مقابل پانیشر و دولت آمریکا محافظت کنند هر چی اطلاعات از پانیشر و حمله احتمالی امریکا به روسیه داشت رو بهشون داد. اما آخرش به روس ها هم خیانت کرد! در نهایت به دست پانیشر در دستشویی فرودگاه کابل افغانستان به قتل رسید.

 

8- رمپیج (Rampage)

 رمپیج (Rampage)

خلق شده توسط: گارث انیس ، داگ بریث ویت

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 14  از سری ششم کمیک های Punisher (ژانویه 2005)

«استوارت کلارک» (Stuart Clarke) خبیثی بود ملقب به «رمپیج» . او قدرت فوق بشری نداشت ولی زرهی داشت که بهش قدرت های زیادی میداد. او از «مرد آهنی» به شدت متنفر بود و میخواست هر طور شده ازش انتقام بگیره. او در قضیه جنگ داخلی در کنار پانیشر قرار گرفت تا با تونی استارک مقابله کنند ولی پانیشر از گذشته او خبر دار شد و به دشمنان سرسختی برای هم تبدیل شدند. البته این وسط رمپیج هم پانیشر رو مقصر قتل دوست دخترش میدونست. بعدشم رمپیج را در کنار دیگر دشمنان اصلی پانیشر مثل «جیگسا» و «هود» دیدیم که در همین مقاله معرفی شده اند.

 

7- بوش وکر (Bushwacker)

بوش وکر (Bushwacker)

خلق شده توسط: آن نوستی، ریک لئوناردی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 248  از سری اول کمیک های Daredevil (نوامبر 1987)

«بوش وکر» یک قاتل و مزدور است که دستانش طوری هستند که میتوانند به شکل انواع سلاح های گرم تبدیل بشوند! در دنیای کمیک علاوه بر پانیشر دشمن دردویل و ولورین هم محسوب میشه. نام واقعی اش «کارل بربانک» (Carl Burbank) است که یک کشیش سابق بود اما سازمان سیا رویش آزمایشاتی کرد و باعث شد تا دستانش سایبرنتیک (Cybernetic) بشوند. ماموریت اولش این بود که میوتانت های زیرزمینی رو بکشه. بعدش در کراس اور معروف Acts of Vengeance به دشمن پانیشر تبدیل شد و در داستان های پانیشر هم بود که سرگذشتش را فهمیدیم. بوش وکر یک قاتل روانیه و خودش رو یک هنرمند میدونه که با قتل هایی که انجام میده از نظر هنری ارضا میشه!

 

6- داکن (Daken)

 داکن (Daken)

خلق شده توسط: دانیل وی، استیو دیلون

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 10 از کمیک Wolverine Origins (مارس 2007)

همانطور که قبلا در این مقاله او را معرفی کردیم، «داکن» پسر ولورین و ثمره ازدواج کوتاهی است که در دوران جنگ جهانی دوم انجام داد. وقتی مادرش توسط «سرباز زمستان» (باکی بارنز) کشته شد ، فرد مرموزی به نام «راملوس» نجاتش داد و به دست والدین جدیدی سپرد (درباره راملوس در این مقاله توضیح داده شده). او در دهکده خودش مورد تمسخر قرار میگرفت و بهش لقب "داکن" (به معنای "دو رگه ناخالص") دادند. داکن به طور تصادفی نامادری خودش را کشت و ناپدری اش هم خودکشی کرد. بعدش راملوس جوری برایش نقشه کشید که بتونه پدر واقعی اش (ولورین) را پیدا کنه  و ازش انتقام بگیره. داکن مدتی در گروه "دارک اونجرز" که توسط نورمن آزبورن تشکیل شد نقش ولورین را بازی کرد. بعدش هم نسخه جدید گروه خبیث Brotherhood of Mutants را تشکیل داد. اینجا بود که با گروه جدید ایکس فورس که رهبرش ولورین بود سرشاخ بود. در نهایت ولورین پسرش را غرق کرد و کشت . اما داکن بعدا به عنوان یکی از سوارکاران «آپوکالیپس» برگشت. او علاوه بر قدرت های پدرش ، ذهنی داره که در مقابل تله پاتی مصون هستش. همچنین بدنش  نوعی فرومون هم از خودش پخش میکنه که باعث میشه دیگران بهش میل رومانتیک پیدا کنند! در هر حال وقتی عضو گروه دارک اونجرز بود، نورمن ازبورن که چند بار سعی کرده بود پانیشر رو حذف کنه ولی نتونسته بود، داکن را فرستاد سراغش. داکن و پانیشر مبارزات تن به تن زیاد و خونینی انجام دادند که باعث شد پانیشر دست و پای خودش رو از دست بده!

داکن و پانیشر

بعدا اعضای بدن پانیشر توسط «من ثینگ» پیدا و توسط گروه "لژیون هیولاها" هم وصل شدند و او در قالب هیولایی به نام «فرانکن کسل»  (Franken-Castle) احیا شد!!

پانیشر فرانکشتاین

  

5- هود (The Hood)

 هود (The Hood)

خلق شده توسط: برایان کی. وان، کایل هولتس، اریک پاول

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک The Hood (جولای 2002)

«پارکر رابینز» اولش یک خلافکار خرده پا بود که شنل و یک جفت چکمه مرموز و جادویی پیدا کرد که باعث شد به قدرت های ماورا الطبیعه دست پیدا کنه. البته قبلش هم در تیراندازی و نقشه کشی مهارت داشت. ولی بعد از اینکه به این قدرت ها دست یافت اسم خودش را «هود» گذاشت و سعی کرد یک سازمان خلافکاری بزرگ تشکیل بده. در دورانی که نورمن آزبورن گروه "دارک اونجرز" را تشکیل داده بود، از سوی او ماموریت پیدا کرد تا پانیشر رو بکشه. هود هم با افراد خودش به پانیشر و دستیار هکر جدیدش به نام «هنری» حمله کرد. او خبیث جاه طلب و بلندپروازی هستش و بارها سعی کرده با دستیابی به نیروهای مرموز و حتی "سنگ های بینهایت" (Infinity stones) به رئیس خلافکاران شهر تبدیل بشه و یک بار هم گروه بزرگی تشکیل داد که خیلی از خبیث های مارول در آن عضویت داشتند( هود بهشون پول و طلا پیشنهاد کرد):

گروه خلافکاری هود مارول

 

4- ما گنوکی (Ma Gnucci)

 ما گنوکی (Ma Gnucci)

خلق شده توسط: گارث انیس ، استیو دیلون

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 4 از سری پنجم کمیک های Punisher (جولای 2000)

نام کاملش «ایزابلا کارملیا ماگدالنا کنوکی» است که رئیس بیرحم خانواده معروف Gnucci هستش. سازمان مخوف او وقتی پانیشر مدتی در شهر نیویورک غیبت داشت به قدرت رسید. او شهردار و کمسیر پلیس را خریده بود و هیچ پلیس یا سازمان امنیتی باهاش کاری نداشت. وقتی پانیشر به نیویورک برگشت سعی کرد سازمانش رو متلاشی کنه. ما گنوکی هم در عوض سعی کرده هر طوری هست پانیشر رو به قتل برسونه. ما گنوکی اولش به شکل یک زن پیر ولی قوی به تصویر کشیده شد ولی در مواجه ای با پانیشر در باغ وحش مرکزی نیویورک به طور وحشیانه ای مورد حمله خرس های قطبی قرار گرفت و پاها و بازوان خودش رو از دست داد. جای زخم های عمیقی هم روی سرش هست. همیشه طوری نشون داده میشه که انگار میخواد هر طوری شده بر معلولیت خودش غلبه کنه و از پانیشر انتقام بگیره.

 

3- راشن (The Russian)

 راشن (The Russian)

خلق شده توسط: گارث انیس ، استیو دیلون

اولین حضور در دنیای کمیک : شماره 8 از سری پنجم کمیک های Punisher (نوامبر 2000)

قاتلی مزدور که توسط «ما گنوکی» از روسیه به آمریکا آورده شد تا حساب پانیشر رو برسه. او عاشق خون و خونریزیه و از گذشته اش اطلاعاتی در دست نیست. در بسیاری از کشورهای پرمناقشه و ملتهب مثل عراق، ایرلند شمالی، چچن و رواندا حضور داشته. برای یاکوزا و مافیا هم کار کرده. او گاهی برای پول آدم میکشه و گاهی هم چون از این کار لذت میبره! در هر حال  پانیشر سرش را قطع کرد! بعدا زنده شد و بهش هورمون هایی تزریق شد تا قوی تر بشه. در واقع به سایبورگی تبدیل شد که بدنش با فلز نشکن "ادامانتیوم" تقویت شده بود.

دشمن پانیشر

 

2- باراکودا  (Barracuda)

باراکودا  (The Russian)

خلق شده توسط: گارث انیس ، گوران پارلوف

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 8 از سری هفتم کمیک های Punisher (می 2006)

نام واقعی اش هرگز فاش نشده. فقط میدانیم که بهش میگن «باراکودا» (باراکودا یک جور ماهی خطرناک است که دیگر ماهی ها را شکار میکند . بدن آن‌ها کشیده و شبیه اردک ماهی است. آرواره تحتانی جلو آمده‌است. دندان‌های تیز محکم و ترسناک در آرواره‌ها وجود دارد). او کودکی بسیار سختی داشت. پدرش یک دائم الخمر بود که کتکش میزد و یک روز دستش را روی اجاق گاز سوزاند تا بهش یاد بده تو زندگی قوی باشه! بعدشم خانواده اش رو ول کرد و رفت. باراکودا بزرگ شد و رفت به ارتش و بعدشم به سیا پیوست و شروع کرد به انجام عملیات های خفن و غیر قانونی. بعدش از ارتش اومد بیرون و یک گانگستر مخوف شد و جنایت های وحشتناکی انجام داد. سالها بعد استخدام شد تا پانیشر رو بکشه . در طی مبارزه  با پانیشر یک چشم و انگشتانش را از دست داد ولی پانیشر رو شکست داد. منتهی به جای اینکه بکشتش انداختش تو دریا تا کوسه ها بخورنش! بعدش باراکودا به شرکت فاسدی به نام Dynaco ملحق شد که پانیشر سعی داشت متلاشی اش بکنه. باراکودا عضو گروه های مافیایی هم بوده و کلا هر نوع خلافی که فکرش رو بکنید انجام داده است!

 

1- جیگسا  (Jigsaw)

 جیگسا  (Jigsaw)

خلق شده توسط: لن وین، راس اندرو

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 167 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز (نوامبر 1976)

«بیلی روسو» (Billy Russo) پدری داشت که خیلی باهاش بدرفتاری میکرد و وقتی 10 سالش بود از خانه بیرونش کرد! بنابراین از همون دوران نوجوانی به گروه های تبهکاری ملحق شد . اونقدر خوش تیپ بود که بهش لقب "خوشگله" (The Beaut) داده بودند.  بیلی روسو با زنی به نام سوزان هم ازدواج کرد ولی همش کتکش میزد. پسرش «هنری» را هم خیلی اذیت میکرد و یه بار مجبورش کرد گربه اش رو غرق کنه و گرنه مادرش رو با تیر میزنه! سپس «فرانک کاستا» (که کسی بود که دستور داد زن و بچه «فرانک کسل» را بکشند و در نتیجه کسل تبدیل شد به پانیشر)، بهش دستور داد هر کی رو که مربوط به خانواده کسل میشه، بکشه. بعدش پانیشر میره سراغش و همه افرادش رو میکشه ولی خودش رو زنده میذاره تا پیامی باشه برای دیگران . ولی در این حین روسو از شیشه پنجره سقوط میکنه و صورتش تکه و پاره میشه . به همین دلیل بهش لقب «جیگسا» میدند (جیگسا در انگلیسی به معنای "پازل" هستش). از اون موقع به بعد جیگسا تبدیل شد به دشمن شماره یک پانیشر و بارها و بارها بهش ضربه زده و خواسته به خاطر بلایی که سر صورتش آورده ازش انتقام بگیره.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی پانیشر 

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

شماره 3 كمیك "مجازاتگر" (THE PUNISHER) ترجمه شد 

10 چیز مهمی که باید درباره مجازاتگر (PUNISHER) بدانید

10 کمیک برتر پانیشر (PUNISHER)

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

کمیک "پانیشر ابرقهرمانان مارول را میکشد" ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

22x5
#1 22x5 1396-08-26 09:34
عالی بود
واقعا از پانیشر خوشم میاد
چون واقعا غیر قابل پیشبینی هست
هر بار یک کاری میکنه و این باعث جذابیتش میشه
پانیشر یکی از برترین و خطرناکترین ضد قهرمان تاریخه چرا که خودتون در مطلب کدام قهرمان خطرناکتره؟ بعد از ولورین و ددپول پانیشر رو خطرناکترین ضد قهرمان معرفی کردید

لطفا اگه میشه مطلب (10 دشمن برتر ددپول) رو بگذارید
نقل قول کردن
Sadegh_tc
#2 Sadegh_tc 1396-08-26 11:09
مقاله بسیار عالی بود.
بین این ویلین ها از داکن و جیگسا خیلی خوشم اومد.
امیدوارم سریال پانیشر عالی باشه.
نقل قول کردن
Marc Spector
#3 Marc Spector 1396-08-26 14:55
یعنی شخصیتایی مثل پانیشر انگار مارول رو به دو بخش تقسیم میکنن یکی نیمه روشن و یکی نیمه تاریک که ویلن هاشون هم همینجورین به طور مثال ویلن های مرد آهنی و ثور کجا و ویلنای پانیشر و دردویل و مون نایت کجا.
استاد چندتا سوال داشتم:
1. داکن اگر باعث میشه که دیگران بهش علاقه رومانتیک پیدا کنن،پس چرا تو مقاله گفتید که تودهکده خودش تحقیرش میکردن؟؟
2.چه بلایی سر راشن اومده(البته اگر براتون امکان توضیحش هست!!)چون من عکساش رو که از اینترنت نگاه کردم یه جوری بود؟؟
نکته:تو مورد دوم نوشتید باراکودا(the russian).
ممنون استاد از مقالتون.
نقل قول کردن
a.v.s
#4 a.v.s 1396-08-26 15:03
آقای ترابی واقعا عالی بود
دستتون درد نکنه
ولی شما تلفظ اینگلیسی باراکودا را The Russian نوشتید
The Russian در مورد 3 اشاره شده است
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1396-08-26 15:48
به نقل از a.v.s:

ولی شما تلفظ اینگلیسی باراکودا را The Russian نوشتید
The Russian در مورد 3 اشاره شده است

ممنون که گفتی. درست شد
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1396-08-26 15:55
به نقل از 22x5:

لطفا اگه میشه مطلب (10 دشمن برتر ددپول) رو بگذارید

ایشالا عمری باشه موقع اکران فیلم ددپول 2
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1396-08-26 15:58
به نقل از Marc Spector:
\
استاد چندتا سوال داشتم:
1. داکن اگر باعث میشه که دیگران بهش علاقه رومانتیک پیدا کنن،پس چرا تو مقاله گفتید که تودهکده خودش تحقیرش میکردن؟؟
2.چه بلایی سر راشن اومده(البته اگر براتون امکان توضیحش هست!!)چون من عکساش رو که از اینترنت نگاه کردم یه جوری بود؟؟
نکته:تو مورد دوم نوشتید باراکودا(the russian).

1- خب احتمالا اون موقع هنوز قدرت های جهش یافته اش بروز نکرده بود.
2- - اره راست میگی. به نظرم موقع وقتی سایبورگ شد یه جورایی تغییر جنسیتش هم دادن!
بابت نکته هم ممنون. درست شد
چون من معمولا مشخصیات شخصیت ها رو از روی قبلی copy/paste میکنم تا سریع تر تایپ بشه و بعد داخلش رو تغییر میدم احتمالا از روی قبلیه paste کردم ولی یادم رفته داخل پرانتزش رو تغییر بدم همون russian مونده بود
به خاطر همینه همیشه میگم با دقت مقالاتم رو بخونید و هر چی غلطه بهم بگید چون لامصب هر چند بار هم که میخونی بازم یه چیزی از چشمت در میره
نقل قول کردن
Marc Spector
#8 Marc Spector 1396-08-26 16:17
به نقل از mtm:
به نقل از Marc Spector:
\
استاد چندتا سوال داشتم:
1. داکن اگر باعث میشه که دیگران بهش علاقه رومانتیک پیدا کنن،پس چرا تو مقاله گفتید که تودهکده خودش تحقیرش میکردن؟؟
2.چه بلایی سر راشن اومده(البته اگر براتون امکان توضیحش هست!!)چون من عکساش رو که از اینترنت نگاه کردم یه جوری بود؟؟
نکته:تو مورد دوم نوشتید باراکودا(the russian).

1- خب احتمالا اون موقع هنوز قدرت های جهش یافته اش بروز نکرده بود.
2- - اره راست میگی. به نظرم موقع وقتی سایبورگ شد یه جورایی تغییر جنسیتش هم دادن!
بابت نکته هم ممنون. درست شد
چون من معمولا مشخصیات شخصیت ها رو از روی قبلی copy/paste میکنم تا سریع تر تایپ بشه و بعد داخلش رو تغییر میدم احتمالا از روی قبلیه paste کردم ولی یادم رفته داخل پرانتزش رو تغییر بدم همون russian مونده بود
به خاطر همینه همیشه میگم با دقت مقالاتم رو بخونید و هر چی غلطه بهم بگید چون لامصب هر چند بار هم که میخونی بازم یه چیزی از چشمت در میره

سپاس استاد،چشم.
نقل قول کردن
The Unique man
#9 The Unique man 1396-08-27 00:55
به نظرم میتونست کینگ پین و بولزآی هم تو این لیست باشه
نقل قول کردن
The Red Spider Skull
#10 The Red Spider Skull 1396-08-27 07:45
به نقل از The Unique man:
به نظرم میتونست کینگ پین و بولزآی هم تو این لیست باشه


اره. تو مقدمه مقاله هم گفته شده که میتونستند باشند ولی چون قبلا تو سایت معرفی شدن (هم تو مقاله دشمنان دردویل و هم تو مقالات 100 شخصیت برتر مارول) استاد ترابی ترجیح داده تو این مقاله ازشون استفاده نکنه و 10 دشمن کاملا جدید بهمون معرفی کنند
نقل قول کردن
Amirali_Pimax
#11 Amirali_Pimax 1396-08-29 00:51
استاد گزینه ی کل مارولم چیزه خوبییی بودا

یه سوال نیکی کاولا همونیه که تو فیلم war zone پانیشر با جیگسا همکاری میکرد ؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
Navid
#12 Navid 1396-09-03 12:30
جناب نقد و بررسی سریال پانشیر رو کی مینویسین؟
من تو سریالای مارول/نتفلیکس بهش رتبه سوم رو میدم!!
عالی بود
نقل قول کردن
FORSAKEN
#13 FORSAKEN 1396-09-13 21:26
ممنون بابت مقاله.فقط پانیشر وقتی فرانکن کسل شد چطور به حالت عادی برگشت؟
فک میکردم پانیشر دیگه شکست نمیخوره!
کمیک آنگویینگ داره؟
نقل قول کردن
Uncle Stan lee
#14 Uncle Stan lee 1399-06-19 16:41
استاد عالی بود
یک چیزی(الان دوباره با خودتون میگید:باز این شروع کرد :D )
من توی اپلیکیشن کنسول ترفند(یک جور هایی مقاله) منتشر میکنم
و میخوام برای بازی مجازاتگر(۲۰۰۵) یک ترفند بزنم
استفاده از این مقاله مجازه؟ اسمتون هم میارم و سایت هم اگه تبلیغ بکنم مشکلی نیست؟
مرسی
راستی مقاله معرکه بود(قبلا نگفتم...الان میگم :-* )
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1399-06-19 16:53
به نقل از Uncle Stan lee:
استاد عالی بود
یک چیزی(الان دوباره با خودتون میگید:باز این شروع کرد :D )
من توی اپلیکیشن کنسول ترفند(یک جور هایی مقاله) منتشر میکنم
و میخوام برای بازی مجازاتگر(۲۰۰۵) یک ترفند بزنم
استفاده از این مقاله مجازه؟ اسمتون هم میارم و سایت هم اگه تبلیغ بکنم مشکلی نیست؟
مرسی
راستی مقاله معرکه بود(قبلا نگفتم...الان میگم :-* )

با این شرایطی که گفتی آره مجازه
نقل قول کردن
Uncle Stan lee
#16 Uncle Stan lee 1399-06-19 21:30
به نقل از mtm:
به نقل از Uncle Stan lee:
استاد عالی بود
یک چیزی(الان دوباره با خودتون میگید:باز این شروع کرد :D )
من توی اپلیکیشن کنسول ترفند(یک جور هایی مقاله) منتشر میکنم
و میخوام برای بازی مجازاتگر(۲۰۰۵) یک ترفند بزنم
استفاده از این مقاله مجازه؟ اسمتون هم میارم و سایت هم اگه تبلیغ بکنم مشکلی نیست؟
مرسی
راستی مقاله معرکه بود(قبلا نگفتم...الان میگم :-* )

با این شرایطی که گفتی آره مجازه

واقعا مرسی استاد
هروقت میبینم جوابم رو میدید خیلی افتخار میکنم که با یکی از استاد های بزرگ زمانه دارم گفت و گو(به نوعی گفت و گو) میکنمهروقت که ترفندم رو زدم در جدید ترین مقاله شما لینکش رو قرار میدم تا بخونید و ببینید که کارم چطوره
بازم مرسی که جواب دادید
خیلی ممنونم
نقل قول کردن
ironman
#17 ironman 1399-06-20 02:52
سلام مقاله جالبی بود یه چیز خنده دار راجب آیتم چهار بهتون بگم درسته من بمی نیستم ولی تو شهر بم زندگی میکنم اینجا یه اصطلاح دارن که به کسی که مثلا کثیف باشه و ادم درستی نباشه بهش میگن گنوک مثلا طرف آدم گنوکی دقیقا مثل اسم آیتم چهار خخخخخ ببخشید فقط گفتم شاید جالب باشه
نقل قول کردن
slade wilson
#18 slade wilson 1399-06-20 09:55
این پانیشر هم واقعا دشمنان جالبی داره مخصوصا گزینه 1 و 2
نقل قول کردن
Ladonna
#19 Ladonna 1402-12-13 05:44
Hello my family member! I wish to say that this post is amazing,
nice written and include approximately all significant infos.
I would like to look extra posts like this .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید