10 دشمن برتر واندرومن (Top 10 Wonder Woman Villains)

10 دشمن برتر واندرومن (Top 10 Wonder Woman Villains)

به مناسبت پخش فیلم "جاستیس لیگ زک اسناید" این مقاله بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

 مقدمه: راستش رو بخواهید واندر ومن در بین شخصیت های Top دنیای کمیک احتمالا ضعیف ترین مجموعه دشمنان (Rogues Gallery) رو داره. دلیلش دو چیز هستش: 1- خلق شدن در دوران جنگ جهانی 2- پیشینه ، سرگذشت و دنیایی که غالبا محدود  میشه به اساطیر باستانی یونان. به همین خاطره که انگار نویسندگان داستان های او زیاد به خودشون زحمت نمیدهند و برای خلق دشمن برای او یا به آلمان نازی پناه برده اند یا به اساطیر قدیمی! متاسفانه دی سی در سالهای گذشته نتونسته ویلن جدید و درخوری برای این شخصیت مهم دنیای کمیک خلق کنه و شاهد هستیم که اکثر اوقات همون دشمنان قدیمی با کمی تغییر در اریجین خود دوباره صد راه دایانا میشوند.

  

10- دکتر پویزن (Dr. Poison)

دکتر پویزن (Dr. Poison)

خلق شده توسط: ویلیام مولتون مارستون ، هری جی. پیتر

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2 از کمیک Sensation Comics (فوریه 1942)

نام واقعی او «مارینا مارو» هستش که بهش «پرنسس مارو» هم میگن سالها پیش در کمیک های واندرمن خلق شد. او تقریبا شخصیت گمنامی هستش ولی چون در فیلم واندر ومن هستش و نقشش رو «النا آنایا» بازی میکنه دوباره مطرح شده.

دشمن واندرومن

او در کمیک ها اصلیتی ژاپنی داشت و مسئول ساخت انواع گازها و مایعات سمی برای نازی ها در طول جنگ جهانی اول بود. نکته جالب درباره اش اینه که لباس گشاد میپوشید تا کسی نفهمه زنه!

بعدا هم یک دکتر پویزن دیگر در کمیک های واندر ومن دیدیم که در واقع نوه اون دکتر پویزن قدیمی بود. هیچ وقت هم به درستی جنسیت او مشخص نشد!

دکتر سمی

در New 52 و دنیای Rebirth نیز دکتر پویزن هایی وجود داشته اند که البته اریجین آنها خیلی فرق کرده.

  

9- بارونس پائولا وان گانتر (Baroness Paula von Gunther)

 بارونس پائولا وان گانتر (Baroness Paula von Gunther)

خلق شده توسط: ویلیام مولتون مارستون ، هری جی. پیتر

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 4 از کمیک Sensation Comics (آوریل 1942)

« بارونس پائولا وان گانتر» یکی از ویلن های عجیب واندر ومن است. به عنوان یک نازی در جنگ جهانی مرتکب جنایات زیادی شده ولی به صورت یک شخصیت سمپاتیک هم به تصویر کشیده شده است. این تناقض از وی شخصیتی بسیار غیر قابل پیش بینی و خطرناک ساخته . در نهایت معلوم شد که برای نازی ها کار میکرد چون دخترش، «گرتا»، را گروگان گرفته بودند. همین باعث شد تا دایانا به نفع او در دادگاه شهادت بده (او هم یک بار دایانا را نجات داده). سپس به همراه دخترش به آمازون ها ملحق شد و مثل آنها تعلیم دید. اما بعدا به جادو و جنبل علاقمند شد و یک فرشته تاریک روحش را تسخیر کرد.  در این حالت بود که به قدرت هایی نظیر کنترل زمان، تله پورت شدن و حتی تغییر رخدادهای تاریخی دست یافت.

 

8- قوی نقره ای (Silver Swan)

 قوی نقره ای (Silver Swan)

خلق شده توسط: روی توماس، جین کولان

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 288 از کمیک واندر ومن (فوریه 1982)

در طول سالهای گذشته عده نسبتا زیادی از زنان بوده اند که با لقب «قوی نقره ای» واندر ومن را عذاب داده اند. در هر حال،  قوی نقره ای اریجینال اسمش «هلن الکساندروس» بود  قدرت های خودش یعنی پرواز کردن و انرژی صوتی را از «آرس» گرفت (قدرت انرژی صوتی باعث شده تا شبیه به قهرمان مونث معروف دی سی یعنی «قناری سیاه» بشه).  قوی های بعدی «والری بیادری» و «ونسا کاپاتلیس» نام داشتند که آنها هم انرژی صوتی داشتند ولی از بالهای مصنوعی برای پرواز استفاده میکردند. از بین این سه نفر، ونسا کاپاتلیس از بقیه برجسته تر هستش و شخصیت قابل تحمل تری داره . او از طرفداران دو آتیشه دایانا بود که رفته رفته ازش متنفر شد (رابطه او با واندر ومن شبیه به رابطه «الکترو» و «مرد عنکبوتی» در فیلم "اسپایدرمن شگفت انگیز 2" هستش) . در نهایت «دکتر سایکو» و «کیرکه» (که در ادامه همین مقاله بهشون اشاره میشه) او را به یک تروریست و ماشین آدم کشی تمام عیار تبدیل کردند.

 

7- جنوساید (Genocide)

 جنوساید (Genocide)

خلق شده توسط: گیل سیمون

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 26 از سری سوم  کمیک های واندر ومن (ژانویه 2009)

«جنوساید» انعکاس تاریک واندر ومن است. او توسط «آرس» خلق شد. داستان خلق شدنش واقعا جالبه چون ترکیبی است از جادو با علم: آرس جسد واندر ومن را از آینده دزدید و بعد از منابع گروهی خبیث به نام "انجمن مخفی ابرشرورها" (Secret Society of Super Villains) و همچنین دکتر T.O.Morrow استفاده کرد تا نمونه خاک هایی در سرتاسر جهان که در صد سال گذشته نسل کشی در آنها اتفاق افتاده را جمع آوری کند. سپس این خاک ها با انرژی پلیدی و مرگ مخلوط و به جسد واندر ومن تزریق شد و جنو ساید پدید آمد! برای خالقان جنو ساید واقعا شوکه آور بود که چنین هیولای بیرحمی خلق کرده باشند ولی آرس میخواست از او به عنوان سلاحی  برای شکست دادن خدایان استفاده کند. جالبه که جنو ساید میتونست از "کمند حقیقت" (Lasso of Truth) استفاده کنه چون در واقع DNA دایانا در وجودش بود! جنوساید بسیار قوی هستش و میشه گفت نقشش در کمیک های واندر ومن مثل نقش «دومزدی» میمونه در کمیک های سوپرمن.

  

6- فرست بورن (The First Born)

فرست بورن (The First Born)

خلق شده توسط: برایان آزارالو ، کلیف چیانگ

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 13  از سری چهارم  کمیک های واندر ومن (دسامبر 2012)

«فرست بورن» اولین پسر «زئوس» و «هلا» است که اسمی ندارد ولی در بیرحمی و سنگدلی رتبه اول را در بین تمام دشمنان واندر ومن دارد. وقتی بچه بود از کوه المپ (Mount Olympus)  طرد شد چون پیشگویی شده بود در آینده امپراتوری زئوس را نابود خواهد کرد. فرست بورن در بیابان و در کنار کفتارها بزرگ شد تا اینکه ارتشی جمع کرد تا به خدایان المپ حمله کنه. اینجا بود که واندر ومن را در سر راه خود دید. واندر ومن حریف قدرت و مهارت او نشد و فقط با پرتاب کردنش از بالای المپ به پایین بود که تونست از شرش خلاص بشه. گفته میشه فرست بورن برای هیچ کس ارزش و احترامی قائل نیست جز برای دایانا چون روحیه سرسخت و مهارتش در جنگیدن را خیلی دوست داره.

 

5- دکتر سایکو (Dr. Psycho)

دکتر سایکو (Dr. Psycho)

خلق شده توسط: ویلیام مولتون مارستون ، هری جی. پیتر

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 5  کمیک واندر ومن (جولای 1943)

«دکتر سایکو» که نام واقعی اش «ادگار سیزکو» است، وقتی خلق شد یک کوتوله خبیث و مضحک بود که میتونست بقیه رو هیپنوتیزم کنه. عکسش رو ببینید:

دکتر سایکو

ولی چون دست به قتل میزد و از زنها هم متنفر بود معلوم بود که آینده خوبی در خباثت در پیش رو داره! او همیشه از قدرت های هیپنوتیزم و کنترل ذهن خودش استفاده کرده تا واندر ومن رو عذاب بده. دکتر سایکو عاشق اینه که عواطف دایانا را به بازی بگیره و اینجوری به قلبش ضربه بزنه. به همین خاطره که گاهی به «استیو ترور» حمله کرده تا از این طریق به دایانا آسیب برسونه. دکتر سایکو عضو گروه هایی مثل Secret Society of Super Villains و البته Injustice League بوده. او ضمنا با «جایگنتا» و «چیتا» هم زیاد تیم آپ کرده!

 

4- کیرکه (Circe)

 کیرکه (Circe)

خلق شده توسط: رابرت کانیگر، هری جی. پیتر، جرج پرز

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 37 کمیک واندر ومن (اکتبر 1949)

« کیرکه » در اساطیر یونانی الهه جادو، دختر «هلیوس» و «پرسه»، یکی از اوکئانیدها است. او وقتی فکر میکرد دایانا بخشی از یک پیشگویی هستش که طبق اون قراره صاحب قدرت های عظیمی بشه، باهاش دشمنی کرد (البته کیرکه از همون اول به دلایل مختلف به واندر ومن حسودی میکرد!)  یعنی سعی کرد واندر ومن رو بکشه تا پیشگویی محقق بشه اما شکست خورد . از آن به بعد هم دشمن واندر ومن شد و حتی چون واندر ومن عضو جاستیس لیگه، با اعضای جاستیس لیگ هم دشمن شده! به علاوه از آمازون ها و خدایان المپ هم تنفر داره و چون آینه ای جادویی داره که باهاش میتونه خودش رو به شکل دیگران در بیاره، خیلی میتونه خطرناک باشه . میشه گفت که او  نیرومند ترین و سمج ترین دشمن  واندر ومن بوده و خواهد بود.

 

3- جایگنتا (Giganta)

 جایگنتا (Giganta)

خلق شده توسط: ویلیام مولتون مارستون

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 9 کمیک واندر ومن (تابستان 1944)

اریجین «جایگنتا» (که اسمش رو در زبان  فارسی «غوله» هم میشه ترجمه کرد!)  چندین بار عوض شده ولی در هر حال او یکی از قدیمی ترین و پیگیر ترین (!) دشمنان واندر ومن بوده و هست. نام واقعی او دکتر «دوریس زوئل» (Doris Zuel) است . او دانشمندی بود که نوعی بیماری خون داشت و چیزی نمانده بود بمیره . بعدش سعی کرد که جسم خودش رو با واندر ومن عوض کنه تا زنده بمونه ولی ذهنش وارد جسم یک گوریل شد. بعدشم چاره ای نداشت جز اینکه دوباره از دستگاهش استفاده کنه و ذهنش رو از اون گوریل به جسم یک زن قوی هیکل به نام «الگا» (Olga)  که در سیرک کار میکرد و میتونست سایز خودش رو کم و زیاد کنه (!) منتقل کنه. بعدشم که دیگه تو همین حالت موند! (خداییش اریجین مسخره ایه، نه؟!).  او معمولا در کنار دیگر دشمنان واندر ومن مثل «دکتر سایکو» دیده میشه. در هر حال چون هم هوش بالایی داره و هم قدرت جسمانی بالایی، از دشمنان سرسخت واندر ومن محسوب میشه. راستی تا یادم نرفته بگم که جایگنتا از دشمنان «اتم» محسوب میشه.

 

2- چیتا (Cheetah)

 چیتا (Cheetah)

خلق شده توسط: ویلیام مولتون مارستون، هری جی. پیتر

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 6 کمیک واندر ومن (اکتبر 1943)

تا به حال چندین و چند شخصیت مونث مختلف با نام «چیتا» در کمیک های واندر ومن دیده شده اند. آنها همگی به قدرت های حیوانی به نام چیتا (که در فارسی به آن "یوزپلنگ" گفته میشود) مجهز هستند، یعنی درنده و سریع هستند و چنگال های تیزی هم دارند.  برجسته ترین آنها «باربارا آن مینورا» (Barbara Ann Minvera) نام دارد. او یک باستان شناس مغرور و تا حدی دیوانه بود که برای یافتن راهی برای عمر جاودانه رهسپار آفریقا شد و در آنجا با قبیله ای آشنا شد و در نهایت گرفتار نفرینی گردید که طبق آن باید به موجودی چیتا مانند تبدیل میشد . او دشمن واندر ومن شد چون میخواست "کمند حقیقت" او را بگیرد. البته در کمیک های ریبرث اریجین او تا حدی فرق کرده. او هنوز هم یک باستان شناس است ولی اولش با دایانا دوست شد ولی سپس با فرقه ای اشنا شد که باعث شد تبدیل بشه به چیتا . در واقع چیتای نسخه ریبرث ربط بیشتری به دایانا پیدا کرده تا در نتیجه نبرد های آنها نیز دراماتیک تر شود چون راستش را بخواهید انگیزه دشمنی او با واندر ومن خیلی عمیق و جذاب نیست.   در هر حال همیشه در اریجین چیتا ردپای طلسم یا نفرین مرموز به چشم میخورد.  

  

1- آرس (Ares)

 آرس (Ares)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 کمیک واندر ومن (تابستان 1942)

«آرس» خدای جنگ یونانیان باستان همیشه از آمازون ها نفرت داشته است. او به عنوان پسر زئوس، همیشه دوست داشته آمازون ها را تار و مار کند چون از خدایان المپ بدش می آید. همانطور که گفته شد آرس از جسد واندر ومن موجودی عجیب و نفرت انگیز ساخت به نام «جنوساید». آرس حتی در حالت مرگ هم راهی برای شکنجه دادن دایانا پیدا میکنه . البته در New 52 خیلی گذشته او را تغییر دادند تا راهنمای واندرومن باشه ولی به لطف کمیک های «ریبرث» دوباره همان خبیث قدری شده است که باید باشد.  دایانا و آرس معمولا بر سر فلسفه های متفاوتی که برای نحوه استفاده از قدرت های خود دارند با هم سرشاخ میشوند ولی چون هر دو به زئوس ربط پیدا میکنند خصومت شان  شخصی میشود. ضمن اینکه واندرومن همیشه برای متوقف کردن او مجبوره از تمام نیروی خودش استفاده کنه و به قول معروف به سیم آخر بزنه. البته گاهی هم شاهد نوعی اتحاد نصف و نیمه بین آنها بوده ایم.

 

 عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر واندرومن (WONDER WOMAN)

10 اریجین و شخصیت پردازی متفاوت برای واندر ومن 

10 بازیگری كه چیزی نمانده بود در نقش ابرقهرمان ظاهر شوند!

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

10 دشمن برتر واندرومن 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain Steve Lover
#1 Captain Steve Lover 1396-03-11 10:53
تا ديروز فكر ميكردم قوي نقره اي شخصيت مارول هستش :-|
ايرس كه قطعا بايد أولي ميبود...چيتا هم شخصيت بسيار جالبي هست و از هركدومشون واسه فيلم استفاده كنن ميتونه جالب بشه...
دكتر سايكو بنظرم خبيث ترين ويلين ww هستش...كلا ويلين هايي كه ديوانه هستن يكم خبيث ترن...
موقع خوندن غوله از خنده مردم :D
فكر نميكردم از اورجين فلش بيخود تر پيدا بشه ...
...........
مقاله خيلي خوبي بود...با تشكر از عمو ...موفق باشيد
نقل قول کردن
Nightwatcher
#2 Nightwatcher 1396-03-11 11:07
ممنون بابت مقاله

منم معتقدم که واندرومن به اون صورت ویلن تاپ نداره.
بیشترشون موجودات و شخصیتهای اساطیری هستن.
بهترینشون هم همین آرس و چیتا هستن. جایگنتا هم بد نیست.
نقل قول کردن
Sentry
#3 Sentry 1396-03-11 11:07
مقالتون عالی بود اقا مختار

فقط میشه بگید امازون ها و خدایان المپ چه ارتباطی با هم دارن؟
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#4 Ultimate Comic Fan 1396-03-11 11:39
واو یه مقاله ی تاپ دیگه از عمو!
راستی به نظرم وقتی ویلن های قسمت اول واندرومن اریس و دکتر پویزن باشن، بهتره ویلن های قسمت دوم کیرکه و چیتا باشن. ولی بازم راست میگین واندرومن به عنوان یکی از برترین ابرقهرمانان مونث تاریخ ویلن های آنچنانی نداره.

#3
اول بگم که واندرومن کلی اوریجین عوض کرده و همین باعث گیج شدن بعضی مخاطب ها میشه، ولی بازم اوریجین اصلی و ارتباطشون اینه که قبیله ی مئنثی به نام آمازون ها خودشون رو از دنیای بیرون جدا کردن و توی جزیره ی تمسکیرا وسط یه اقیانوس بزرگ برای خودشون زندگی خوبی درست کردن؛ دایانا در واقع از شنی در تمسکیرا و توست دختر زئوس یعنی افردایتی متولد شد و به عنوان هدیه ای هم از طرف خدایان باستان، به دایانا قدرت های فرا انسانی داده شد. خب ارتباط اولیشون این بود تا اینکه در جریان New 52 و به وجود اومدن Earth Prime توست بری الن (البته تا قبل از اینکه بفهمیم تمام این اتفاقات تقصیر کی بوده...) زئوس شد پدر دایانا!
نقل قول کردن
spider parker
#5 spider parker 1396-03-11 12:18
مقاله خیلی خوبی بود عمو مختار دستت طلا... :-)
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#6 Ultimate Comic Fan 1396-03-11 12:43
بزار حدس بزنم...
فردا یه مقاله داریم به اسم "10 داستان برتر واندرومن"! (البته بستگی به مدیران و نویسندگان سایت داره که ببینن این مقاله لازمه یا نه... :-* )
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#7 Samwel Tarly 1396-03-11 14:22
با تشکر از اقا مختار به خاطر نوشتن این مقاله و تا قبل از خوندن این مقاله فقط اریس و چیتا رو میشناختم ولی حالا اطلاعاتم بالاتر رفت.
از جنوساید و فرست بورن هم خیلی خوشم اومد و به نظرم وارنر میتونه از این دو شخصیت در فیلم های اینده اش استفاده بکنه.
بازم ممنون به خاطر مقاله
خسته نباشید
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1396-03-11 14:47
به نقل از Ultimate Comic Fan:
بزار حدس بزنم...
فردا یه مقاله داریم به اسم "10 داستان برتر واندرومن"! (البته بستگی به مدیران و نویسندگان سایت داره که ببینن این مقاله لازمه یا نه... :-* )

اقای راک استار قراره بنویسه
دیگه دیر یا زودش با خودش
چون مختار ظرف یک ساعت میتونه مقاله "10 کمیک برتر ..." تحویل بده :-*
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1396-03-11 14:48
-
نقل قول کردن
Morteza.az
#10 Morteza.az 1396-03-11 16:56
از بین اینا فقط آرس و چیتا رو میشناختم
کاش قسمت دومش ویلن اصلیش چیتا باشه :lol:
نقل قول کردن
Rock star
#11 Rock star 1396-03-11 17:23
رتبه بندی ها خوب بود جز یک مورد که از نظر من کیرکه از جایگنتا خبیث بهتری برای واندرومن هست، هم اریجین بهتری داره و هم تا به الان بلاهای زیادی به سر پرنسس دایانا آورده، به عنوان مثال توی داستان جنگ خدایان (War of the Gods) که دمار از روزگار واندرومن و اعضای لیگ عدالت درآورد. (البته بهترین حضورش هم در همون داستانه از نظر من)
در آخر من فقط توی این یه مورد نظرم متفاوته مگرنه بقیه جایگاهی رو دارند که باید داشته باشن.

#4
چیزی که شما در موردش صحبت کردی متاسفانه برای اکثر شخصیت های مونث صدق میکنه، حالا تازه واندرومن وضعیت بهتری داره چونکه یه پیوندی با اساطیر یونان داره و می تونه از پتانسیل افسانه های یونانی بهره ببره ولی شخصیت های دیگه ای هم هستن که شخصیت پردازی خویی هم دارن وای ویلن اختصاصی مناسبی ندارن یا اگر هم داشته باشن به زور به 5 تا برسه، اکثر ابرقهرمانای مونث (فرقی نمیکنه چه مارول و چه دیسی) معمولا با ابرقهرمانای دیگه یا گروه های دیگه ویلن مشترک دارن، که البته این خبر چیز خوبی نیست و امیدوارم این اوضاع بهتر بشه.

در مورد اریجین واندرومن خدمت تون عرض کنم، توی دنیای اصلی دیسی اریجین واندرومن جز یکبار که اونم توی دنیای نیو 52 بود در بقیه ی موارد تغییر خاصی نکرده و فقط شاخ و برگ دار شده...
یه مثال میزنم، شما اگه اریجین آقای چارلز مولتون (خالق واندرومن) رو در شماره ی 8 آل استار کمیکز بخونید و بعدش در سری دوم اریجین آقای جورج پرز و لین وین رو مطالعه کنید می بینید که اریجین آقای جورج پرز تناقضی با اریجین اولیه ی واندرومن/پرنسس دایانا نداره و فقط شاخ برگ بشتری به اریجین داده شده و روی جزییات تمرکز بیشتری شده.(یه چیزی تو مایه های بتمن سال اول فرانک میلر که اریجین بتمن رو شاخ و برگ داد.)
البته توی ریبرث یه تئوری مطرح شده که انگار این دنیای نیو 52 یه دنیای دروغین بوده و ممکن هست که دوباره اریجین جورج پرز رو برای واندرومن برگرونن، بستگی به نحوه ی به پایان رسیدن آرک the truth داره که خیلی چیزا رو مشخص میکنه.
البته خب در مورد بلاتکلیف بودن دیسی با واندرومن که خیلی صحبت ها میشه کرد.
یعنی تا اندازه ی مو های سر خودم میتونم حرف بزنم، از قضیه ی گرایش جنسی گرفته تا معشوقه های واندرومن که مدام در حال تغییرن (استیو که رفتش بعد بتمن اومد و خودتون خوب میدونید در ادامه ی سریال کارتونی لیگ عدالت بود، با سوپرمن هم توی نیو 52 واقعا رابطه ی چرتی بود و الان هم که تو ریبرث دوباره شده استیو ترور!)، یا مثل میشه به عدم همخوانی سری های مختلف واندرومن با سری اصلی اشاره کرد و نبودن یه ارتباط درست بین داستان های سری اصلی و سری های فرعی در یک دنیا (مثلا سری sensation توی نیو 52 که با سری اصلی خیلی فرق داشت.)
خلاصه زیاد میشه گفت بهتره بحث رو باز نکنیم ولی خب خوشحالم که توی ریبرث اوضاع توی خط زمانی حال، داره به خوبی پیش میره و فکر کنم فیلم واندرومن هم بتونه به یکدست کردن و تثبیت دنیای واندرومن به عنوان یه چارچوب برای دیسی و نویسنده هاش کمک کنه.
نقل قول کردن
Rock star
#12 Rock star 1396-03-11 17:30
البته من هم قراره که مقاله ی 10 کمیک برتر واندرومن رو بنویسم
تقریبا مقاله تموم شده و همه چیش آمادس فقط مونده یه ویرایش کلی که باید انجام بدم و فردا روی سایت قرار بگیره...
نقل قول کردن
ariovash
#13 ariovash 1396-03-11 17:31
بابت اسپم معذرت میخوام. ولی میخواستم خواهش کنم دیگه تو کانال تلگرامتون اسپویلر نزارین. ممکنه یکی هنوز لوگانو ندیده باشه. مثل من بدبخت. بعد یه سری از عکسارو اینجا نمیزارین میگین برین تو کانال تلگرام ببینین. بعد آدم میره اونجا آخرین صحنه ی فیلمو میبینه. اینهمه ام صبر کرده فیلمو ببینه دیگه گند میخوره توش. یا عکسایی که میخواین بزارینو همینجا بزارین یا تو کانال تلگرام اسپویلر نزارین لطفا.
نقل قول کردن
Mr.Harper
#14 Mr.Harper 1396-03-11 17:36
ممنون بابت مقاله
ارس و جایگنتا و چیتا رو میشناختم بقیشون رو نه. بهترینشون هم فقط ارسه. اوج خباثت رو میشه درونش دید. امیدوارم تو فیلم واندرومن بدرستی ازش استفاده بشه و سرنوشت مسخره ای پیدا نکنه مثل دومزدی
نقل قول کردن
Aunt May
#15 Aunt May 1396-03-11 17:41
مقالتون عالی بود استاد مختار
من تنها یکی دو تاشون رو میشناختم که این خودش نشون میده واندرومن از فقر ویلن خوب در رنج هستش
نقل قول کردن
Aunt May
#16 Aunt May 1396-03-11 17:43
به نقل از ariovash:
بابت اسپم معذرت میخوام. ولی میخواستم خواهش کنم دیگه تو کانال تلگرامتون اسپویلر نزارین. ممکنه یکی هنوز لوگانو ندیده باشه. مثل من بدبخت. بعد یه سری از عکسارو اینجا نمیزارین میگین برین تو کانال تلگرام ببینین. بعد آدم میره اونجا آخرین صحنه ی فیلمو میبینه. اینهمه ام صبر کرده فیلمو ببینه دیگه گند میخوره توش. یا عکسایی که میخواین بزارینو همینجا بزارین یا تو کانال تلگرام اسپویلر نزارین لطفا.

داداش لوگان که خیلی وقته اومده
دیگه اسپویل محسوب نمیشه
جوری حرف میزنی انگار دو روزه اکران شه
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#17 Ultimate Comic Fan 1396-03-11 17:46
#11
هیچوقت خوشم نیومده از رابطه ی دایانا با کلارک، هیچوقت باهاش کنار نیومدم ولی نمیدونم چرا از ایده ی بروس و دایانا خوشم میاد؛ ولی بازم همونجوری که از ریبرث فهمیدم، استیو ترور و دایانا پرنس همیشه به هم میرسن...

قضیه اینکه بعصی قهرمان ها مئنث با ابرقهرمان ها و گروه ها دیگه ویلن مشترک دارن هم، خب اگه بخوام مثال بزنم میتونم به میستیک اشاره کنم؛ میستیک اولین بار در شماره 8 کمیکMs Marvel در سال 1978 و به عنوان ویلن میس مارول خلق شد اما چون یک میوتنت بود پاش به کمیک های X-Men باز شد و از اون موقع یکی از کاراکتر های آیکانیک دنیای ایکس-منه.
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#18 S.T.A.R.K 1396-03-11 18:21
به نقل از ariovash:
بابت اسپم معذرت میخوام. ولی میخواستم خواهش کنم دیگه تو کانال تلگرامتون اسپویلر نزارین. ممکنه یکی هنوز لوگانو ندیده باشه. مثل من بدبخت. بعد یه سری از عکسارو اینجا نمیزارین میگین برین تو کانال تلگرام ببینین. بعد آدم میره اونجا آخرین صحنه ی فیلمو میبینه. اینهمه ام صبر کرده فیلمو ببینه دیگه گند میخوره توش. یا عکسایی که میخواین بزارینو همینجا بزارین یا تو کانال تلگرام اسپویلر نزارین لطفا.

اول باید عذرخواهی کنم از عمو مختار جهت اسپم. چون این کامنت رو باید بگم. عزیزم معمولا وقتی بلوری فیلم منتشر میشه دیگه زمانیه که کسی که میخواسته ببینه دیده و رعایت قضیه اسپویلر زمانش گذشته. اینکه شما شخصا هنوز فیلمو ندیدی به ما ربطی نداره. و در ضمن خیلی ممنون بابت تشکر از زحمات کانال.
وقت میزاری هزینه میکنی اخرش جز طلبکاری یه عده چیزی گیرت نمیاد.... بیخیالش این حرفا جاش تو مقاله نیست
نقل قول کردن
Hobbit
+1 #19 Hobbit 1396-03-11 23:11
نه انگار امشب،شب تشکر از عمو مختار به خاطر آماده کردن این مقالات عالیه...خسته نباشید
اما در مورد مقاله...در کل اونطور هم بد نیستند ویلن های واندروومن ولی شایسته نام واندروومن برای این چندین سال حضور گستردش داخل کمیک نیست ولی من شخصا معتقدم اگر همین ویلن ها هم درست پرداخته بشه بهشون میشه بهشون تا حدودی امیدوار بود...من فقط دوست داشتم جای شماره ۳و۴عوض میشد ولی در کل انتخاب ها عالی بود...
از نظر خودم چیتا و آرس و کریکه بسیار جالب تر بودن...تا حدودی هم فرست بورن برام قابل توجه بود...
البته یه چیزی در مورد واندروومن و کلا آمازون ها برام جالبه اینکه میشد از اول هم آمازون ها رو از خدایان المپ تا حدودی فاصله بینشون انداخت چون واقعا آمازون ها کلا تاریخ عجیب غریبی دارند که اگر بررسی های تاریخی که ازشون تا همین چندسال پیش پیدا شده رو بخونید واقعا شگفت زده میشید فقط برای اطلاع بهتون میگم بقایای همچین تمدن زن سالاری رو داخل کشور های اوکراین و گرجستان پیدا کردن و به احتمال زیاد به آمازون ها ربطشون دادن و واقعا چیزای فوق العاده عجیبی درموردشون کشف شده!
نقل قول کردن
Hobbit
+1 #20 Hobbit 1396-03-12 23:35
خب داخل کامنت شماره#۲۰یه چیزایی درمورد گذشته و سرگذشت آمازون ها ذکر کردم که گفتم بهتره تا فضا برای شناخت هر چه بیشتر شخصیت واندروومن مهیا است اونو بیشتر توضیح بدم...ببینید یه چیزی داخل تاریخ وجود داره که گاها این موضوع رو قابل قبول میدونه که بسیاری از اسطوره ها و شخصیت های اسطوره ای ریشه ای در تاریخ دارند ما همه تقریبا احتمالا با سرگذشت آمازون ها در دنیای کمیک آشناییم ولی چی میشه که بگیم واقعا همچین تمدنی واقعا وجود داشته؟!
میدونم که شاید حتی تصورش هم غیرممکن باشه ولی داخل یونان باستان اکثرا مردم وقتی با ترس ها و شگفتی هاشون رو به رو میشدند اونو به شکل مبالغه آمیزی بزرگ جلوه میدادن و در ازشون داستان میساختن...در دنیای باستان یونانیان به واسطه سلطه ای که بر دریا داشتن غالبا در پی کشف شگفتی های موجود در سواحل دریاهای اطرافشون بودن..ولی یه مشکلی این وسط بود!
...به دلیل نبود امکانات جهت یابی مناسب و دقیق و صد البته نبود کشتی های مناسب دریای نوردیشون محدود در حرکت کردن در اطراف سواحل بود،یعنی چی؟! یعنی کشتی رانان هنگام حرکت برای کشف نقاط جدید غالبا در کناره های سواحل حرکت می‌کردند..چون کشتی های اون زمان برای حرکت از وسط دریا شانس زیادی نداشتن... بنابراین با همچین وضعی یونانیان تصمیم به رسم نقشه ای بزرگ از کناره های دریا کردند ولی در این بین مشکلی بود!
همیشه در امتداد سواحل دریای سیاه به مشکل میخوردند و معمولا اندک افرادی که بر می‌گشتند سرگذشت های ترسناک و روعب آوری از تمدن های موجود در اون نقاط رو تعریف می‌کردند...تمدن ی خشن و زن سالار و بسیار خشونت طلب...از این رو چون یونانیان معمولا خدای مبالغه و داستان سرایی بودن (هرودوت که سرآمد همه ی اونا بود و واقعا نوشته هاش در باب ایرانیان«هخامنش یان»خوندنیه!) شروع کردن به ساختن داستان هایی در مورد این تمدن...
همه چیز تقریبا غیر قابل باور به نظر میرسید ولی در چندسال اخیر اکتشافاتی انجام شد و واقعی بودن این تمدن زن سالار رو کاملا اثبات میکرد ظاهرا در امتداد سواحل دریای سیاه تا دریای خزر قوم وحشی با این اوصاف وجود داشته (البته این موضوع کاملا هم طبیعی به نظر میرسه چون توی این ناحیه قوم های وحشی و بربر زیادی نظیر یعجوج و معجوج و خزرها زندگی میکردند... بعضی از تاریخ‌دانان ایرانی حتی میگن باید به جای اسم قوم وحشی چون خزر برای دریای خزر باید اسم تاریخی کاسپین برای نامیدن این دریا استفاده کرد)از اوصاف این تمدن میشه به نکات واقعا ترسناکی رسید همچون اینکه مردان در تمدن این قوم نقش بسیار بسیار ضعیفی داشتن و فقط اونایی که به نظرشون ویژگی های متمایزی داشتن رو برای بچه دار شدن انتخاب میکردن و بعد هم، هم اونو و هم فرزندان پسرشون رو میکشتند!
اونا حتی نبرد رو چنان ارزشی براش قائل بودن که حتی سینه های خودشون رو به منظور تیراندازی راحت‌تر و دقیقتر می‌بریدند!
خلاصه با این توضیحات میخواستم بگم در عین تعجب واقعا تمدن آمازون ها وجود داشته و صرفا لفظی برای بکار بردن برای زنان درشت هیکل نبوده یا افسانه ای از یونان باستان و داستانی برای دنیای کمیک بوک!
نقل قول کردن
fantasita
#21 fantasita 1397-05-22 12:11
کیرکه و دکتر سایکو و جایگنتا واقعا بیخود بودن باز خدا رو شکر بقعیشون بد نبودن
نقل قول کردن
amirali dark 2021
#22 amirali dark 2021 1399-10-06 10:40
دکتر سایکو تو انیمیشن هارلی کوئین هم هست تازه با واندر وومن هم درگیر میشه
نقل قول کردن
UVBat
#23 UVBat 1399-10-06 13:59
مقاله که به لطف استاد زبردست عمو مختار بی نقض بود.
من با دکتر سایکو خیلی حال می کنم،صد البته جایگانتا هم فوق العاده است. ولی واقعا اکران شد؟؟؟من که اصلا نمی تونم صبر کنم
نقل قول کردن
King hermione
#24 King hermione 1399-10-06 19:10
سلام مقاله واقعا کاملی بود و تشکر میکنم از عمو.
راستی داخل انیمیشن جدیدی که از wonder woman پخش شده بعضی از شخصیت ها رو نشون داده و الان یکم شناخته شده تر هستن مثل همین قوی نقره ای (البته مطمعن نیستم چون اریجینش با اینی که عمو توضیح داده خیلی فرق میکنه) و جایگنتا و البته چیتا که اصلا احتیاجی به معرفی نداره چون تقریبا همه میشناسنش.البته ی نکته دیگه هم هست درباره این تغییرات داخل اریجین ها (چون هر سه تا شخصیت مذکور یکم(یکم که چه ارز کنم) اریجینشون تغییر کرده مثلا چیتا رو فکر کنم با همون جادوجمبل ترکیب کرده بودن بدون اینکه به دایانا ربطی داشته باشه) احتمالا به همون ریبوت new 52 مربوطه.
فقط اینکه این مقاله مال حداقل ۳ سال پیشه که :o
عمو مختار کجایی چرا نیستی چند وقته؟
نقل قول کردن
Captain_rogers
#25 Captain_rogers 1399-10-07 10:43
من راستش فقط چیتا رو میدونستم و از مورد 9-7-6 خیلی خوشم اومد مخصوصا مورد 6 که خیلی شخصیت پردازی جالبی رو داشت :lol: 8)
نقل قول کردن
s.p.i
#26 s.p.i 1400-05-22 19:58
سلام خب میشه گفت‌ دشمنای زن شگفت انگیز مثل خودش چندبار اورجینشون تغییر کرده البته بگم دیسی باید این اورجین این شخصیتو یک بار برای همیشه تعیین کنه اما درمورد دشمنای زن شگفت انگیز میشه گفت اکثرشون بد نیستن از دشمنای شخصیت های دیگه بهتره موارد ،۱۰،۷ ۶، ۱ خوبن ام درمورد چیتا نمیدونم چرا باید یه اسطوره مثل زن شگفت انگیز یک دشمن حیوانی داشته باشه ؟؟البته درسته که اورجینش مربوط به جادو و نفرین هست اما اصلا ارتباطی با دنیای زن شگفت انگیز نداره هرچند خود شخصیت مشکل داره

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37