معرفی 10 دشمن برتر آیرون فیست

معرفی 10 دشمن برتر آیرون فیست

به مناسبت پخش فصل دوم سریال آیرون فیست این مقاله هم دوباره در صفحه نخست سایت ما قرار میگیره.

  برای آشنایی با شخصیت «آیرون فیست» این مقاله و برای آشنایی با 10 کمیک برتر و 10 نکته برتر او این مقاله و این مقاله را بخوانید. 

  

10- وارانت  (Warrant)

  وارانت  (Warrant)

نام واقعی: کوین لیری  (Kevin Leary)

خلق شده توسط:  جوی کاوالیری

اولین حضور در دنیای کمیک:  شماره 127  از کمیک Marvel Comics Presents (می 1993)

«وارانت» یک جایزه بگیر است که از فن آوری های زیادی به عنوان سلاح استفاده میکند. گروه تروریستی AIM  او را به دنبال آیرون فیست فرستاد تا به قتلش برساند و چیزی به نام Anomaly  را که نزدش بود را بدزدد. درسته که زیاد در کمیک های آیرون فیست ظاهر نشده ولی دیزاین و سلاح های باحالی داره.

نکته مهم: مرد عنکبوتی هم دشمنی گمنام به نام وارانت داره که سال 1994 و در کمیک شماره 110 web of spiderman خلق شد.

شباهت زیادی بین آنها هست چون هردوشون حالتی سایبورگ دارن . باید دید آیا در آینده ارتباطی بین آنها نشان داده خواهد شد یا نه.

 

9- شاهین جنگی  (Warhawk)

 شاهین جنگی  (Warhawk)

نام واقعی: میچل تنر   (Mitchell Tanner)

خلق شده توسط:  کریس کلرمانت، پت برادریک

اولین حضور در دنیای کمیک:  شماره 23  از کمیک Marvel Premiere (آگوست 1975)

«میچل تنر» سابقه حضور در جنگ ویتنام  را داشت و یک مامور سازمان سیا بود که بسیار متعصب و نژادپرست بود.  وقتی «دکتر برنستاین» رویش آزمایش کرد تا یک ابر سرباز بشه ، دیوانه شد و به آیرون فیست حمله کرد (برنستانین همون کسی هستش که روی لوک کیج هم آزمایش کرد و قدرتهاش را بهش داد) . پوست او هم مثل پوست لوک کیج تقریبا غیر قابل نفوذ هستش ولی ظاهری فلزی داره. در ضمن او در انجام عملیات های نظامی هم بسیار خبره است . بنابراین یک بار سازمان شیلد برای انجام ماموریت های سیاه (black op mission) ازش کمک گرفته. در ضمن یادمون نره که  گروه خبیث Hellfire Club او را استخدام کرده تا با ایکس من بجنگه.

 

8- اسکایز  (Scythe)

 اسکایز  (Scythe)

نام واقعی: ؟

خلق شده توسط:  لین وین، لری هاما

اولین حضور در دنیای کمیک:  شماره 16   از کمیک Marvel Premiere (جولای 1974)

یکی از اولین دشمنانی که آیرون فیست باهاش جنگید! «اسکایز» مزدوری بود که میخواست جایزه ای که «هارولد میچام» (Harold Meachum)  برای سر آیرون فیست تعیین کرده بود را به دست بیاره. هارولد میچام شریک سابق پدر «دنی رند» (آیرون فیست) بود که بعد از مرگش سعی کرد کمپانی پدرش رو به چنگ بیاره (این مقاله را بخونید تا دقیقا بفهمید کیه) . اطلاعات زیادی درباره گذشته اسکایز در دست نیست ولی میگن اصلیتی ژاپنی داره چون از سلاحی ژاپنی به نام Kusari Gamam استفاده میکنه که از زنجیر و تیغه ای داس مانند تشکیل شده است.

 

7- چاکا (Chaka)

چاکا (Chaka)

نام واقعی:  رابرت هائو (Robert Hao)

خلق شده توسط:  کریس کلرمانت، جان بیرن

اولین حضور در دنیای کمیک:  شماره 8  از کمیک Iron Fist (اکتبر 1976)

«چاکا » که به چاکا خان هم مشهور است،  رهبر فرقه مخوف "ببرهای طلایی" (Golden Tigers) بود و برای  مدتی کنترل محله چینی ها را در شهر نیویورک به دست گرفت. چاکا سعی کرد با انداختن قتل برادرش بر گردن ایرون فیست براش پاپوش بدوزه.  سلاح او و دیگر اعضای سازمان ببرهای طلایی نانچیکوهای برقی بود. ضمن اینکه چاکا قدرت های هیپنوتیزم کننده هم داشت که آنها را از یک گوی مرموز گرفته بود.

چند سال بعد یک خبیث دیگر در کمیک های آیرون فیست ظاهر شد که او هم چاکا نام داشت و از نانچیکوهای برقی استفاده میکرد  و سعی داشت جا پای چاکای قبلی بگذاره.

اما این دفعه آیرون فیست خیلی راحت تر این چاکا را شکست داد چون از کمک لوک کیج بهره مند بود.

  

6- سمیتار (Scimitar)

 سمیتار (Scimitar)

نام واقعی:  ؟

خلق شده توسط:  کریس کلرمانت، جان بیرن

اولین حضور در دنیای کمیک:  شماره 5  از کمیک Iron Fist (ژوئن 1976)

«سمیتار» یک مزدور از خاورمیانه است که احتمالا اصلیتی عرب داره! برای «ارباب خان» (Master Khan) هم کار میکنه (در همین مقاله درباره ارباب خان توضیح داده شده) . او استاد کار با شمشیر و سلاح های باستانی است و گفته میشه از خاندانی میاد که  همه اعضایش جنگجویان بزرگی بوده اند. در دهه 70 میلادی بیشتر به عنوان قاتلی که توسط خلافکاران شهر اجیر میشه تا کار کثیفی رو براشون انجام بده، به تصویر کشیده میشد. یک بار «بلک ماریا» (که از دشمنان لوک کیج هستش و اینجا درباره اش توضیح داده شده) او را استخدام کرد تا کاری را برایش در محله چینی ها انجام بده و اینجا بود که با آیرون فیست درگیر شد. سمیتار عضو گروه تروریستی Weaponeers هم هست و با گروه ایکس من هم درگیری هایی داشته. او الان عضو گروه گانگستری جدید محله هارلم به نام New Pride هستش.

 

5- کبرای چاق (Fat Cobra)

 کبرای چاق (Fat Cobra)

نام واقعی:  ؟

خلق شده توسط:  اد بروبیکر، مت فرکشن، دیوید آجا

اولین حضور در دنیای کمیک:  شماره 8  از کمیک Immortal Iron Fist (اکتبر 2007)

«کبرای چاق» یکی از بزرگ ترین اساتید کونگ فو در جهان است . او در شهر خودش یک "سلاح فناناپذیر" (Immortal Weapons) هستش . سلاح های فناناپذیر با هم در تورنمنت "شهرهای آسمانی" (Heavenly Cities)  مبارزه میکنند (در این مقاله درباره شون توضیح داده شده) . او پیر نمیشه و میگن 111 سال داره . وقتی بچه بود یتیم  شد و به یتیم خانه برده شد ولی اونقدر غذا میخورد که از یتیم خانه بیرونش کردند. شخصیت نسبتا جدیدی هم به حساب میاد چون سال 2007 خلق شده و در کمیک های ولورین هم دیده شده . کبرای چاق را نمیتوان یک خبیث صد در صد دانست چون از اون شخصیت های خاکستری هستش که خیلی وقت ها به کمک آیرون فیست آمده. در ضمن او خیلی هم خوش گذران و بی خیاله!

 

4- مادر کرین (Crane Mother)

مادر کرین  (Crane Mother)

نام واقعی:  ؟

خلق شده توسط:  اد بروبیکر، مت فرکشن

اولین حضور در دنیای کمیک:  شماره 4  از کمیک Immortal Iron Fist (می 2007)

«مادر کرین»  رهبر شرور شهر باستانی Kun-Zi است ( Kun-Zi یکی از 7 شهر آسمانی در کمیک های آیرون فیست است) . او بعدا رئیس تورنمنت "شهرهای آسمانی"  شد.  مادر کرین  که دانش توانایی های مرموز و جادویی داره و هدفش مقابله با تمامی  آیرون فیست  هاست. او با دشمن شماره یک آیرون فیست یعنی «مار پولادین» هم همکاری داره. در ضمن تیمی متشکل از جنگجویان مونث برای او کار میکنند که بهشون «دختران کرین» (Crane Daughters) گفته میشه.

دختران کرین

اونا همه دخترهای مادر کرین هستند (مادر کرین هر 300 سال میتونه یک پسر به دنیا بیاره که بهش Crane Champion میگن) . دختران کرین قابلیت این را دارند که با هم ترکیب و یک کرین عظیم الجثه بشوند)

(من حس میکنم شخصیت «مادام گائو» که تا به حال در سریال های مارول/نتفلیکس دیده ایم همین خانم «کرین مادر» هستش).

مادام گایو

  

3- شاهزاده یتیم ها (Prince of Orphans)

 شاهزاده یتیم ها (Prince of Orphans)

نام واقعی:  جان امان (John Aman)

خلق شده توسط:  اد بروبیکر، مت فرکشن، دیوید آجا

اولین حضور در دنیای کمیک:  شماره 8   از کمیک Immortal Iron Fist (اکتبر 2007)

«شاهزاده یتیم ها» در واقع یک انسان خوب است ولی قدرت های واقعا وحشتناکی داره و بسیار نیرومنده. گفته میشه عمر زیادی کرده و توسط کاهن های تبت تعلیم داده شده است.  او به خاطر داستانی که در آن به تعقیب آیرون فیست پرداخت تا بکشتش در این لیست قرار داره. او عضو "سلاح های فنا ناپذیر " هستش. در طول تاریخ گاهی دوست کسانی بوده که لقب آیرون فیست را یدک کشیده اند  و گاهی هم دشمن آنها.

نکته بسیار جالب درباره این شخصیت اینه که براساس یکی از ابرقهرمانان بسیار قدیمی دنیای کمیک به نام «مرد شگفت انگیز» (The Amazing Man) خلق شده. یعنی سال 1939 ، «بیل اورت» (که خالق شخصیت های معروفی مثل «دردویل» و «نیمور» هم هست) او را خلق کرد.

مرد شگفت انگیز

او هم بچه یتیمی بود که توسط "شورای 7 نفره" (Council of Seven) در تبت تعلیم داده شد و بعد به دور دنیا سفر کرد . مارول در اقدامی جالب سال 2007 فاش کرد که «شاهزاده یتیم ها» در واقع همون مرد شگفت انگیز دوران طلایی کمیک بوده!

  

2- ارباب خان (Master Khan)

 ارباب خان (Master Khan)

نام واقعی:  خان

خلق شده توسط:  استن لی، استیو دیتکو

اولین حضور در دنیای کمیک:  شماره 77  از کمیک Strange Tales (اکتبر 1960)

«ارباب خان» از اون شخصیت های قدیمی ماروله که سال 1960 توسط «استن لی» و «استیو دیتکو« خلق شد و بعدا به عنوان یکی از دشمنان اصلی  آیرون فیست به کار رفت . او جادوگر بزرگ و اهریمنی شهر K'un-L'un است (K'un-L'un یکی از 7 شهر آسمانی است که خاستگاه تمام آیرون فیست ها محسوب میشود) . کسانی که ارباب خان را میپرستند برایش قربانی میکنند و او از  خون قربانیان قدرت میگیرد. البته قدرت اصلی جادوی او از خدایی به نام Cyttorak نشات میگیرد (Cyttorak کسی است «جاگرنات» هم قدرت آن کلاه خودش جادویی اش را از او میگیرد). در کل به نظر میرسه  کینه و خصومت شخصی و دیرینه ای با هر کسی که عنوان آیرون فیست را از آن خود میکند دارد . ارباب خان برای نابود کردن آیرون فیست چند بار نقشه های پیچیده کشیده است و حتی یک بار «سوپر اسکرال» (از دشمنان «چهار شگفت انگیز» را به زمین کشاند تا آیرون فیست را برایش نابود کنه).

 

1- مار پولادین (Steel Serpent)

مار پولادین (Steel Serpent)

نام واقعی:  داوس (Davos)

خلق شده توسط:  کریس کلرمانت، جان بیرن

اولین حضور در دنیای کمیک:  شماره 10  از کمیک Deadly Hands of Kung Fu (مارس 1975)

و حالا میرسیم به دشمن شماره 1 آیرون فیست! «داوس» ملقب به «مار پولادین» یک شاگرد با استعداد هنرهای رزمی بود که  با «دنی رند» در شهر K'un-L'un تمرین میکرد  و رقیب او در راه رسیدن به عنوان آیرون فیست بود. داوس در خانواده اسم و رسم داری هم بزرگ شده و پدرش «لی کانگ ملقب به رعد  و برق» (Lei kung the Thunderer) بود. ولی دنی بود که به این عنوان دست یافت. در واقع داوس نتوانست از پس اژدهایی به نام  Shou-Lao بربیاد و در نتیجه در آزمون خود مردود شد و با سرافکندگی به شهر K'un-L'un برگشت.  او که به شدت خشمگین شده بود و به دنی حسادت میکرد سعی کرد که بکشتش ولی لو رفت و تبعید شد. سالها بعد داوس رد دنی رند را در شهر نیویورک گرفت و قدرتش را دزدید ولی قدرت آیرون فیست او را فاسد کرد و در نهایت نزد دنی برگشت.  داوس  از اون موقع تا به حال دست به هر کاری زده تا دنی رند رو بکشه. البته گاهی هم به خاطر منافع مشترک با دنی همکاری کرده.

 

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 چیز مهمی که باید درباره آیرون فیست بدانید

معرفی ایرون فیست 

10 دشمن برتر لوک کیج (LUKE CAGE)

10 کمیک برتر لوک کیج (LUKE CAGE)

100 شخصیت برتر مارول: لوک کیج

اگر از جسیکا جونز خوشتون میاد پس عاشق این کمیک ها میشید!

5 کمیک مهم لوک کیج

معرفی شخصیت: جسیکا جونز (Jessica Jones)

15 صحنه برتر سریال جسیکا جونز 

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: لوک کیج

کمیک انتقام جویان جدید (New Avengers) ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

captain.Rogers
#1 captain.Rogers 1395-12-26 17:03
تشکر دوباره از نوشتن این دو مقاله فوق العاده که قبل از پخش سریال گذاشتین
نقل قول کردن
Dark Knight
#2 Dark Knight 1395-12-26 18:27
پشت مار پولادين علامت هايدراست؟!؟
نقل قول کردن
Nightwatcher
#3 Nightwatcher 1395-12-26 18:42
خیلی ممنون آقای ترابی
عالی بود

از این دشمنایی که توی هنرهای رزمی شرقی مهارت دارن خیلی خوشم میاد. مثلا همین مار پولادین و شاهزاده یتیم ها و چاکا یا مثلا نینجاهای hand و لیگ قاتلین و...

کلا از استفاده از تم شرقی در دنیای ابرقهرمانان خوشم میاد.
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#4 mat mordak/DareDevil 1395-12-29 17:40
عالی بود
واقعا که دنی دشمنان خوبی داره که باعث میشه شخصیت عمیق تری پیدا کنه و بیشتر محبوب بشه
واقعا خیلی کاراکتر خوبیه
نقل قول کردن
amirxlogan
#5 amirxlogan 1397-06-17 22:50
حیف که سریالش خراب شد
من خیلی شخصیت آیرون فیست رو دوست دارم
دشمنانم خیلی جالبن
کلا پتانسیل بالایی داره بنظرم. من که ترجیح میدادم تو دنیای سینمایی فیلم داشته باشه و تیم آپ با دکتر استرنج داشته باشه
مثلا بجای وانگ میتونست باشه
نقل قول کردن
I am the best
#6 I am the best 1398-06-19 19:44
ممنون بابت مقاله .
نقل قول کردن
I am the best
#7 I am the best 1398-06-20 12:00
اون جا که نوشتید davos با دنی رند تمرین می کرده اشتباهه. توی کمیک های immortal ironfist توی ارک هفت شهر اسمانی نشون میده davos با wendell rand که پدر مشت اهنیه تمرین می کرد. البته من کمیک های قدیمی ترشو نخوندم شاید تو کمیک های قدیمی دنی و داووس هم شاگردی بودن و تو کمیک های immoral ironfist تغییرش دادن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید